Waar: Ludique in Delft
Impressie:Met mijn vriendin naar Ludique geweest, een van de pakweg 6 fine-dining restaurants in Delft. Vriendelijke bediening die weet waar ze over praat en een huiskamer-restaurant sfeer met warme verlichting. Azurite durfden we nog niet aan, want dat is nog eens 100 euro p.p extra.
Amuse:
![XCCvzNd.jpeg]()
Weet niet precies meer wat, maar er zat inktvis in en een schuimlaagje. Smaak was heerlijk, maar brem- en bremzout. Zonde. Daarna een lekker vers warm broodje erbij met wat krum van verschillende kruiden en olijfolie
Gang 1:
![KCc2VpP.png]()
Gravad lax met wat prutjes van basilicum, koolrabi, mosterd en zeekraal. Deze vonden we leuk opgemaakt en erg lekker.
Gang 2:
![XkIvQMG.jpeg]()
Kabeljauw met kimchi, gember, shiitake en knoldselderij. Ik 'lustte geen paddestoelen', dus kreeg wat verse truffelschijfjes. De kimchi was bij mij wat zuur omdat ze het niet hadden gemixt met shiitake. Maar boterzacht kabeljauwtje. Lekker.
Gang 3:
![a6q6osP.jpeg]()
Bisque van rivierkreeft met een coquille en opgeleukt met venkel en armagnac
Helaas was de bisque te bitter van smaak. Coquille was echter erg goed gelukt. Toch jammer van de bisque. Een goede is hemels.
Gang 4:
![D6rU6Ta.jpeg]()
Een tortellini met lam, op smaak met tabil en saffraan met een gebakken artisjok. Hier maakten ze toch wel een misser. De tortellini van mijn vriendin was te hard nog en de artisjok was helemaal keihard en niet te snijden. Laten liggen op het bord. Een buurtafeltje had hetzelfde euvel, dus je had op dit niveau wel mogen verwachten dat de fout niet nog een keertje optrad.
Gang 5:
![19HEUsy.png]()
Een kwarteltje, mooi gemaakt met calvados, prei, aardappel, bospeen en doperwt. Helaas is de foto pas na een paar hapjes genomen, het zag er mooi uit. En was ook erg goed op smaak.
Gang 6:
![PAG8FyY.jpeg]()
Tartelette met aardbei, framboos, gember, rozemarijn en hazelnoot.
Mijn vriendin vond dit gerechtje het lekkerst. Was erg goed bereid.
Afgesloten met een kopje thee en zelfgemaakte friandises (noga, truffel en boterkoek). Dit was eigenlijk de eerste keer dat we echte kookfoutjes ontdekte tijdens een fine-dining avondje. Dat deed toch wel een beetje af aan de ervaring, want je betaalt toch wel voor perfectie.
Wat veel goedmaakte was het halve-glas wijnarrangement dat we erbij hadden genomen. Elke wijn paste goed bij het gerecht en smaakte prima.

In totaal waren we 286 euro kwijt excl. fooi.
Prijs/kwaliteit was wellicht dan wel iets aan de hoge kant voor de geboden kwaliteit door de missertjes. Dus ik zou dan op een 7.5/10 uitkomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Knipoogje op 07-06-2026 21:05:27 ]