abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220902446
Waar? Grieks Restaurant Olive Garden in Schiedam
Impressie?

Geen zin om te koken en zo vaak gaan we niet uiteten in Schiedam, dus evn op google maps gezocht naar iets en we kamen uit bij een klein Grieks restaurantje met ong. 85 ratings en een score van 5.0. Dat moesten we dus even zelf checken!

Restaurant zelf was knus, maar erg stil. Er was maar 1 tafeltje bezet en halverwege kwamen er nog een gezelschap, maar daar bleef het bij.
We kozen beiden voor een combinatiemenu, waarin we 2 halve voorgerechten en 2 halve hoofdgerechten mochten uitkiezen en een toetje voor 32,50

Koos o.a. voor calamares. Dacht hierbij de typische gefrituurde inktvisringen te krijgen, maar ze waren gewoon gebakken en licht gekruid. Erg sappig! Men was ook flink scheutig met de hoeveelheden. De wijntjes zaten tot 2 vingers vol a 4,75. Dit was een half voorgerecht (foto niet van mij)

Als hoofdgerecht ging ik voor de bifteki en roast pork uit de oven met tuinkruiden.
Mijn vriendin koos ook bifteki en kabeljauwhaasjes
Ook nu weer hoeveelheden die 'half' deden ontstijgen. Lekker krokant gebakken friet erbij ook. Dat heb ik wel eens slapper op tafel gekregen.
De roast pork was boterzacht en lekker met een kruidensmaak die wat afweek van wat ik normaal eet. Bifteki was bifteki. Met goede grillsmaak. Zoals je ziet geserveerd met verse groentjes en niet de standaard bak met frisse salade en het bolletje tomatenrijst.
Bedacht toen ineens dat ik er wel een reviewtje van kon plaatsen dus snel nog een foto genomen toen we halverwege waren.

Mijn vriendin zat zo vol dat ze echt geen dessert meer hoefde. Zelf nog even een taartje met mango ijs en slagroom weggewerkt.

Kosten In totaal waren we 84 euro kwijt voor 2 personen voor 3 gangen en 2 wijntjes p.p.
Het kan dus nog: goed eten voor een betaalbare prijs. Ik snap die 5 sterren wel na 85 reviews. Hier komen we terug.

Cijfer? 9.5/10 prijs/kwaliteit. Half puntje aftrek omdat het toetje was kleffig was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 28-05-2026 10:38:38 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 1 juni 2026 @ 16:00:14 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220936369
Wanneer: 31 mei 2026
Waar: Pulcinos in Tilburg.
Cijfer: 9
Impressie:

Omdat het de volgende dag de verjaardag van Blues was en het tevens haar officiële pensioendatum was, hadden wij een overnachting in Tilburg geregeld, ook omdat we de volgende dag vroeg in Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek wilden zijn.
Dus op zoek naar een restaurant in Tilburg en volgens Tripadvisor was restaurant Pulcinos de beste.

Leuk restaurant aan de Piushaven in Tilburg. Er stond net teveel wind om buiten op het terras te eten, dus wij kregen een prima tafel binnen met uitzicht op het water.
Pulcino betekent in het Italiaans 'kuikentje' en Pulcinos is dus het meervoud daarvan.
We begonnen met elk een glas wijn. Voor mij een witte Pinot Grigio en voor Blues een rode Tempranillo.

Voorgerechten:

Voor Blues een brioche ossenworst met sjalot & mosterd jus, cornichons, eidooier crème en crumble van salie en desem. Heel erg lekker op een knapperig geroosterde brioches.

Voor mij:

Zalm tataki met nori-dressing, wasabi , bundelzwam, komkommer, radijs en furikake. Ook heel erg geslaagd en lekker.

Hoofdgerechten:

Blues had gekozen voor Pasta al Limone: linguine met citroen, buffel mozzarella, tomaatjes en pijnboompitten.
Alweer heel erg lekker.

Voor mij:

Pasta Pulcinos: zwarte (inktvis)linguine met gamba’s, kokkels, zeekraal, lamsoor en cherrytomaatjes. Echt een smulmaaltijd!

We besloten geen dessert te nemen, maar in plaats daarvan gewone koffie voor Blues en een dubbele espresso voor mij, met daarbij elk een glaasje, door de chef zelfgemaakte, limocello.

Bij elkaar waren wij, inclusief de drankjes, 115,70 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 9/10

We vonden het allemaal erg lekker en als we ooit nog eens in Tilburg zijn, gaan we zeker nog een keer bij Pulcinos eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220982055
Waar: Ludique in Delft

Impressie:
Met mijn vriendin naar Ludique geweest, een van de pakweg 6 fine-dining restaurants in Delft. Vriendelijke bediening die weet waar ze over praat en een huiskamer-restaurant sfeer met warme verlichting. Azurite durfden we nog niet aan, want dat is nog eens 100 euro p.p extra.

Amuse:

Weet niet precies meer wat, maar er zat inktvis in en een schuimlaagje. Smaak was heerlijk, maar brem- en bremzout. Zonde. Daarna een lekker vers warm broodje erbij met wat krum van verschillende kruiden en olijfolie

Gang 1:

Gravad lax met wat prutjes van basilicum, koolrabi, mosterd en zeekraal. Deze vonden we leuk opgemaakt en erg lekker.

Gang 2:

Kabeljauw met kimchi, gember, shiitake en knoldselderij. Ik 'lustte geen paddestoelen', dus kreeg wat verse truffelschijfjes. De kimchi was bij mij wat zuur omdat ze het niet hadden gemixt met shiitake. Maar boterzacht kabeljauwtje. Lekker.

Gang 3:

Bisque van rivierkreeft met een coquille en opgeleukt met venkel en armagnac
Helaas was de bisque te bitter van smaak. Coquille was echter erg goed gelukt. Toch jammer van de bisque. Een goede is hemels.

Gang 4:

Een tortellini met lam, op smaak met tabil en saffraan met een gebakken artisjok. Hier maakten ze toch wel een misser. De tortellini van mijn vriendin was te hard nog en de artisjok was helemaal keihard en niet te snijden. Laten liggen op het bord. Een buurtafeltje had hetzelfde euvel, dus je had op dit niveau wel mogen verwachten dat de fout niet nog een keertje optrad.

Gang 5:

Een kwarteltje, mooi gemaakt met calvados, prei, aardappel, bospeen en doperwt. Helaas is de foto pas na een paar hapjes genomen, het zag er mooi uit. En was ook erg goed op smaak.

Gang 6:

Tartelette met aardbei, framboos, gember, rozemarijn en hazelnoot.
Mijn vriendin vond dit gerechtje het lekkerst. Was erg goed bereid.

Afgesloten met een kopje thee en zelfgemaakte friandises (noga, truffel en boterkoek). Dit was eigenlijk de eerste keer dat we echte kookfoutjes ontdekte tijdens een fine-dining avondje. Dat deed toch wel een beetje af aan de ervaring, want je betaalt toch wel voor perfectie.

Wat veel goedmaakte was het halve-glas wijnarrangement dat we erbij hadden genomen. Elke wijn paste goed bij het gerecht en smaakte prima. ^O^

In totaal waren we 286 euro kwijt excl. fooi.
Prijs/kwaliteit was wellicht dan wel iets aan de hoge kant voor de geboden kwaliteit door de missertjes. Dus ik zou dan op een 7.5/10 uitkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knipoogje op 07-06-2026 21:05:27 ]
  zondag 7 juni 2026 @ 23:41:48 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220983069
Jammer van al die foutjes.
Heb je daarover wel commentaar aan ze gegeven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 12:50:11 #55
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221037486
Waar? Hofman Alkmaar https://www.hofman-alkmaar.nl/
Wanneer? Dinsdag 9 juni 2026
Wat at je?
Ronde I
Tarte tatin van sjalot
Vitello tonnato Asian style
Cesar Salade

Ronde II
Vis van het moment/Roodbaars
Gamba pil pil
Patat

SPOILER: foto's door elkaar
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kosten? 90, 2p incluis drank. 4 gerechten 2 bijgerechten.
Cijfer? 7,5

Dinsdag was het de stempelkaart ophalen voor de Vierdaagse van Alkmaar. En daarna met ma een hapje eten.
We zijn bij de Grote Kerk gebleven. Hofman zit direct tegenover de kerk. Hofman is shared Dining. Nu heeft dat niet persé mijn voorkeur. Maar voor nu was ik niet uitgebreid op zoek gegaan naar het beste restaurant en kaart zag er prima uit.

Eerste ronde de Vitello en de Tarte Tatin met de Cesar. Tarte Tatin was :9. Vitello en Cesar ook. Wel jammer dan grove hand kaas erop. Kan subtieler.

De Roodbaars uit ronde II was het beste gerecht van de avond. en de Garnalen waren ook prima. Ik had wel de twee gerechten en de bijgerechten nodig om genoeg te eten. Kortom voor deze avond was het een prima start van de Vierdaagse. :)

En dan tenslotte een bonusrecensie. Café De Zaak op de Waag krijgt een 6,5 voor de lunch. Daar sloten we af. Ok hamburger en broodje pulled chicken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221054997
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:41 schreef golfer het volgende:
Jammer van al die foutjes.
Heb je daarover wel commentaar aan ze gegeven?
Ja, 'ze zou het doorgeven aan de chef' vwb de zoutgraad van de amuse.
Bij onze buurtafel namen ze het gerecht weer in en gaven aan dat ze na 6 minuten een nieuwe zouden brengen. Maar die meneer had er vrijwel helemaal niets van op. Mijn vriendin had alleen de harde stukken laten liggen. Wel aangegeven. Verder geen terugkoppeling meer over ontvangen. Ook dat moet eigenlijk goed gemaakt worden op dit niveau denk ik? Zoveel ervaring hebben we niet.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 11:27:01 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221059645
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:13 schreef Knipoogje het volgende:

Bij onze buurtafel namen ze het gerecht weer in en gaven aan dat ze na 6 minuten een nieuwe zouden brengen. Maar die meneer had er vrijwel helemaal niets van op. Mijn vriendin had alleen de harde stukken laten liggen. Wel aangegeven. Verder geen terugkoppeling meer over ontvangen. Ook dat moet eigenlijk goed gemaakt worden op dit niveau denk ik? Zoveel ervaring hebben we niet.
Het zou een restaurant van dit niveau inderdaad sieren als ze dit soort klachten zouden compenseren met excuses en bijvoorbeeld iets van de rekening te schrappen of een gratis ander gerecht/drankje te geven.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221061282
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Mwa, als de buren dezelfde klachten hebben kun je er als keuken wel vanuit gaan dat je een flinke misser hebt gemaakt en mag daar wel iets tegenoverstaan, als zijn het maar excuses. Maar er is moeilijk een regel voor te geven.
pi_221101178
Vanavond gegeten bij Osteria Centro in Amstelveen.
Zouden patat eten bij de beste van NL (volgens vriend en ik) maar ik had eigenlijk zin in een Italiaan.
Een restaurant met Romeinse pizza, huisgemaakte pasta's en vlees/visgerechten.
Het was rustig (we zagen wel veel afhalen of thuisbezorgen, waarschijnlijk vanwege voetbal).
Maar heel goed gegeten.

Pizza Diavola, met mozzarella, tomatensaus, pittige salami, Nduja en chiliolie. Was smaakvol en pikant.

Pizza Margherita di Bufala. Deze had ik, was heel lekker. Proeft duidelijk goede tomatensaus, olijfolie en de buffelmozzarella was fijn. Wel even wennen geen Napolitaans, deze had een andere korst en een wat dikkere bodem. Maar beide genoten.

Pistache tiramisu. Wow, wat een afsluiter. Beste dessert ooit bij een Italiaan gegeten in NL. Luchtig maar ook vast/romige pistache mascarpone, met we denken rum, espresso koekjes en een laag pistachecreme O+

Aardige Italianen werken er. Krijgt op basis van Italianen in NL een 8,9.
Prijs was EUR 47,50 exclusief fooi.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_221110004
Afgelopen donderdag wezen eten bij 't Nonnetje ** in Harderwijk

We hadden gereserveerd voor een kreeftmenu, 4 gangen met verschillende bereidingen van kreeft. Daarnaast ook nog apart de signaturedish van de chef besteld, namelijk de terrine van ganzenlever en gerookte paling met een 25 jaar oude balsamico en een paar verschillende bereidingen van biet. Echt heel erg lekker, had ik niet verwacht. Lekkere bijpassende wijnen en een heerlijke 10 jaar oude tawny bij het kaasplankje _O_

Hieronder een kleine impressie want ik heb niet overal een foto van kunnen maken. De foto van de signature dish is overigens niet van mezelf maar dan heb je een beetje een idee

Dit was dus de signature dish en de chef kwam ook even aan tafel om erg enthousiast en gepassioneerd er over vertellen, was wel leuk :)

Ook nog pastei de nata gekregen als afsluiter, het nationale gebakje van Portugal. De vrouw van de chef komt uit Portugal, vandaar.

Helaas geen foto van de bisque van kreeftenkop? Man, wat was die lekker en echt vol smaak _O_ dacht eerst dat het een cappuccino was :')

Prijs van het kreeftenmenu van ¤160 maar we hebben overal ja op gezegd dus het werd uiteindelijk ¤395ish per persoon. Erg leuk om dit eens mee te maken want ik was nog nooit in een 2 sterrenrestaurant geweest

Volgende keer moet ik echt even een fotootje maken van het menu want daar stond precies op wat we kregen want ik heb dat allemaal echt niet onthouden :')
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  zondag 21 juni 2026 @ 17:26:34 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221110245
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Zouden patat eten bij de beste van NL (volgens vriend en ik)
Welke is dat?
pi_221110853
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Welke is dat?
De Frietfabriek :Y)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_221121666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond gegeten bij Osteria Centro in Amstelveen.
Zouden patat eten bij de beste van NL (volgens vriend en ik) maar ik had eigenlijk zin in een Italiaan.
Een restaurant met Romeinse pizza, huisgemaakte pasta's en vlees/visgerechten.
Het was rustig (we zagen wel veel afhalen of thuisbezorgen, waarschijnlijk vanwege voetbal).
Maar heel goed gegeten.

Pizza Diavola, met mozzarella, tomatensaus, pittige salami, Nduja en chiliolie. Was smaakvol en pikant.
[ link | afbeelding ]

Pizza Margherita di Bufala. Deze had ik, was heel lekker. Proeft duidelijk goede tomatensaus, olijfolie en de buffelmozzarella was fijn. Wel even wennen geen Napolitaans, deze had een andere korst en een wat dikkere bodem. Maar beide genoten.
[ link | afbeelding ]

Pistache tiramisu. Wow, wat een afsluiter. Beste dessert ooit bij een Italiaan gegeten in NL. Luchtig maar ook vast/romige pistache mascarpone, met we denken rum, espresso koekjes en een laag pistachecreme O+
[ link | afbeelding ]

Aardige Italianen werken er. Krijgt op basis van Italianen in NL een 8,9.
Prijs was EUR 47,50 exclusief fooi.
Die tiramisu ziet er heerlijk uit zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')