abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 juli 2026 @ 12:46:44 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221377658
Na twee dagen de hort op vind ik het vandaag wel welletjes :P
Ik heb wel boodschappen gedaan en al een uurtje spinning.

Ik ga zo de tour aanzetten en pak een boekje erbij. Dommel meerdere keren weg. Of niet. :+. Voor vanavond varkenshaas en zal wat groenten erbij toveren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 13:47:09 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221378477
Weer een kat in de tuin, of is het dezelfde, want dan is die niet echt gegroeid.

Wat kan je zo'n kleine Fellnase geven. Ontbijtspek lijkt me aardig zout, met melk raken ze aan de schijt wat minder handig is als ze misschien al even geen water hebben gehad. Nadat ie binnen een bakje water had gehaald was ie alweer gevlogen. Kan een rauw stuk schol? Een gebakken ei?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 13:49:42 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221378558
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:07 schreef Sarabi het volgende:
Hier nog geen regen.
En het is te merken dat de grond erg droog is, zodra we even kort sproeien blijven er allemaal plassen staan.

Verder het vogelbadje verzet naar een plek dat we het vanaf de bank kunnen zien O+
Had je eerder moeten sproeien :+ Het droogt hard af inderdaad, waar ik vorige week zondag heb gesproeid zie je er inderdaad niets meer van.
pi_221379002
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 13:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Had je eerder moeten sproeien :+ Het droogt hard af inderdaad, waar ik vorige week zondag heb gesproeid zie je er inderdaad niets meer van.
Want daar wordt de algehele droogte minder van?
pi_221379342
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Weer een kat in de tuin, of is het dezelfde, want dan is die niet echt gegroeid.

[ afbeelding ]

Wat kan je zo'n kleine Fellnase geven. Ontbijtspek lijkt me aardig zout, met melk raken ze aan de schijt wat minder handig is als ze misschien al even geen water hebben gehad. Nadat ie binnen een bakje water had gehaald was ie alweer gevlogen. Kan een rauw stuk schol? Een gebakken ei?
Rauwe schol ja (al zijn veel katten geen grote visliefhebbers). Gebakken ei kan maar rauw ei is beter.
Alles is rauw beter voor vleesetertjes ;)

Yoghurt/kwark willen veel dieren ook wel eten (en is stukker beter verteerbaar dan melk).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 15:19:16 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221379635
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 14:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Want daar wordt de algehele droogte minder van?
Slaat je grond niet dicht als je water geeft
  zondag 19 juli 2026 @ 17:23:52 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_221381584
quote:
88s.gif Op zondag 19 juli 2026 11:44 schreef drakin het volgende:

[..]
En dan doet je fiets het niet?
Jawel. Maar 30 minuten uitstellen, en eerst de was wegwerken, maakt dat ik droog een fietsronde kan maken.
Even rondje Schenkenschanz. Daarna door richting Emmerich over de dijk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 19 juli 2026 @ 17:54:38 #158
370431 drakin
vurig typje
pi_221382039
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 17:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Jawel. Maar 30 minuten uitstellen, en eerst de was wegwerken, maakt dat ik droog een fietsronde kan maken.
Even rondje Schenkenschanz. Daarna door richting Emmerich over de dijk.
En dan even goedkoop tanken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221382089
quote:
88s.gif Op zondag 19 juli 2026 17:54 schreef drakin het volgende:

[..]
Met de fiets?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 19 juli 2026 @ 18:02:44 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_221382106
quote:
88s.gif Op zondag 19 juli 2026 17:54 schreef drakin het volgende:

[..]
???
Tanken met een fiets zonder trapondersteuning?
En ik woon hier. Dit is een rondje van nog geen 30km.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 19 juli 2026 @ 18:27:41 #161
370431 drakin
vurig typje
pi_221382270
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 18:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Met de fiets?
Het is een garpje
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zondag 19 juli 2026 @ 20:21:59 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221383470
Goedkoop tanken kan je beter in Frankrijk doen; mijn vertrek-tankje was 1.89/liter voor E10
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221384569
Wij deden in Engeland 1,50 pond de liter, ook niet vervelend.
pi_221384630
Ik ontdekte laatst filmpjes van een stel dat in Noord Groningen een huis aan het opknappen waren. Zo leuk. En kwam er zo even achter dat er op Instagram gewoon 38 filmpjes staan. Daar was ik net even druk mee.
Wat een leuk huis, enorm handige vrouw (hij iets minder geloof ik), leuke smaak qua inrichting, voel je je meteen thuis, veel humor, leuke hond, ze gaan regelmatig op vogelzoektocht.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 19 juli 2026 @ 21:21:58 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221384720
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ontdekte laatst filmpjes van een stel dat in Noord Groningen een huis aan het opknappen waren. Zo leuk. En kwam er zo even achter dat er op Instagram gewoon 38 filmpjes staan. Daar was ik net even druk mee.
Wat een leuk huis, enorm handige vrouw (hij iets minder geloof ik), leuke smaak qua inrichting, voel je je meteen thuis, veel humor, leuke hond, ze gaan regelmatig op vogelzoektocht.
Account van attiegorter, toevallig?

Haar man is een bekende Groninger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221384791
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Account van attiegorter, toevallig?

Haar man is een bekende Groninger.
Ja zij is dat. En hij kwam me bekend voor, blijkt dat hij aan de slimste mens heeft meegedaan
  zondag 19 juli 2026 @ 21:28:29 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221384827
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja zij is dat. En hij kwam me bekend voor, blijkt dat hij aan de slimste mens heeft meegedaan
Ja, als zichzelf.

Hij hier vooral bekend geworden met zijn alterego TikTokTammo, waar hij een vet Gronings accent heeft. Hij schijnt ook heel verdienstelijk te kunnen zingen.
pi_221384880
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, als zichzelf.

Hij hier vooral bekend geworden met zijn alterego TikTokTammo, waar hij een vet Gronings accent heeft. Hij schijnt ook heel verdienstelijk te kunnen zingen.
Ik zal eens op zoek gaan
pi_221385178
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, als zichzelf.

Die is in coronatijd in ons kantoor geweest waarvan dan een leutig filmpje gemaakt was.
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 22:00:18 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221385461
En hij ons maar doen geloven dat ze Anita heet.

Dit keer niet als Tammo _O-

https://youtube.com/shorts/ZJeWDgXb9Mc?is=yLWa7FLiarnjGFtt

Hij heeft inmiddels ook wel al een redelijke theatertour gemaakt met "Tammo zingt volk"

Klus filmpjes staat ook op Feesbouk gelukkig.
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 22:15:51 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221385987
Uitzicht op de plafondplanken houden ze, met daarboven een bovenverdieping waarbij je zo op het dakbeschot kijkt :X

Misschien gaan ze van bovenaf isoleren, dat hoop ik voor ze tenminste.
pi_221386169
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 22:00 schreef derLudolf het volgende:
En hij ons maar doen geloven dat ze Anita heet.

Dit keer niet als Tammo _O-

https://youtube.com/shorts/ZJeWDgXb9Mc?is=yLWa7FLiarnjGFtt

Hij heeft inmiddels ook wel al een redelijke theatertour gemaakt met "Tammo zingt volk"

Klus filmpjes staat ook op Feesbouk gelukkig.
Ik zie dat nu ook. Op Instagram zijn ze ondertussen tot 2 weken geleden, FB nog niet volgens mij
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 22:25:56 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221386193
Wat is in vredesnaam colour dranchen nou weer, ze zijn toch gewoon aan het verven :?
  zondag 19 juli 2026 @ 22:26:13 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221386199
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:45 schreef sigme het volgende:

[..]
Die is in coronatijd in ons kantoor geweest waarvan dan een leutig filmpje gemaakt was.
De schoorsteen moet roken.

Ik zag hem ook voorbijkomen in een soort promotiefilmpje van het nieuwe busstation.
pi_221386393
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat is in vredesnaam colour dranchen nou weer, ze zijn toch gewoon aan het verven :?
Drenching, alles in dezelfde kleur
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 22:50:03 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221386685
Oh zo, na het visgraat pvc weer een volgende VT wonen trend zeker?

Zag laatst iemand op Reddit die het een prachtige vloer - ik dacht merbau - met ook nog een mooi biesje, die wou weten of je daar rechtstreeks pvc op kon pakken :'( :'( :'(
pi_221386894
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 22:50 schreef derLudolf het volgende:
Oh zo, na het visgraat pvc weer een volgende VT wonen trend zeker?

Zag laatst iemand op Reddit die het een prachtige vloer - ik dacht merbau - met ook nog een mooi biesje, die wou weten of je daar rechtstreeks pvc op kon pakken :'( :'( :'(
Volgens mij is dat heel oud en komt dat nu weer terug

Color drenching is een interieurontwerptechniek waarbij een ruimte (muren, plafond, plinten en deuren) volledig wordt ondergedompeld in één enkele kleur of nauwe kleurtinten. Hoewel de term hip en modern is, gaat de geschiedenis van deze methode terug naar traditionele Britse interieurs uit het Georgische en Victoriaanse tijdperk.

Opgezocht (je ziet het vaak in kastelen)
pi_221387003
Ik deed net het raam in de slaapkamer dicht, best frisjes (ik klaag niet, lekker koele slaapkamer) maar denk dat ik morgenochtend wel een jas aan moet op de fiets
pi_221388273
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik deed net het raam in de slaapkamer dicht, best frisjes (ik klaag niet, lekker koele slaapkamer) maar denk dat ik morgenochtend wel een jas aan moet op de fiets
Ik vond het vanmiddag op de fiets ook al fris, vooral als je in de schaduw fietste.
Flink windje ook.
Trui aan idd of jas.
pi_221388312
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat heel oud en komt dat nu weer terug

Color drenching is een interieurontwerptechniek waarbij een ruimte (muren, plafond, plinten en deuren) volledig wordt ondergedompeld in één enkele kleur of nauwe kleurtinten. Hoewel de term hip en modern is, gaat de geschiedenis van deze methode terug naar traditionele Britse interieurs uit het Georgische en Victoriaanse tijdperk.

Opgezocht (je ziet het vaak in kastelen)
Daan doet dat vaak in 'blind gekocht' (kopen zonder kijken be) of huizenruilers.
Alle muren incl plafond deuren kozijnen in 1 kleur.
Maar dat hebben wij ook :D
Ral zoveel *;
pi_221388449
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 23:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Daan doet dat vaak in 'blind gekocht' (kopen zonder kijken be) of huizenruilers.
Alle muren incl plafond deuren kozijnen in 1 kleur.
Maar dat hebben wij ook :D
Ral zoveel *;
Ik zie dat inderdaad wel vaker bij woonprogramma’s (of plafond behangen, wat een hel lijkt me dat).
Die serie op Instagram is ook wel wat voor jou, net zulke vogelliefhebbers als jij, bij het kijken moest ik vaak aan jou denken “dat zou @Blues ook gaaf vinden”
pi_221389014
¡Ola! 🇪🇸
pi_221389073
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 00:19 schreef AnneX het volgende:
¡Ola! 🇪🇸
Gelukkig wel ja.
*O*
pi_221389643

Mijn kind had gisteren wel eventjes genoeg van de kittens. Zijn voeten, broek en armen werden constant onderwerp van spelen door kittens. Ik haalde de kittens weg en ging met ze op andere plek spelen, maar het is wennen voor ons allemaal.
Niets is veilig voor hen en ze laten al duidelijk weten wanneer ze honger hebben. Er is onbeperkt brokjes, maar natvoer is lekkerder.
Tips zijn welkom, ze lopen over eettafel heen en krabben aan de bank. De rode ook aan behang...

[ Bericht 62% gewijzigd door Yinny op 20-07-2026 07:11:36 (Kitten liep over scherm heen) ]
pi_221389689
Mogge!

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 07:06 schreef Yinny het volgende:
Tips zijn welkom, ze lopen over eettafel heen en krabben aan de bank. De rode ook aan behang...
Liefde & tolerantie ;-)

Ik had voor de kittens een grote kooi en een stapel van deze dingen:

Een groot deel van de dag (en de hele nacht) mochten ze mooi daarin blijven.
pi_221389904
Kitten will be kitten... Het hoort erbij. Een eigen ruimte (kooi, kamer) die krab proof is kan je huis en welzijn helpen.
En qua spelen niet je handen als speelvoorwerp gebruiken. Maar een balletje, stokje met veertjes, programma op de tablet. Dat soort werk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221389917
Ik heb de gordijnen de eerste paar maanden opgeknoopt zodat ze er niet bij konden :+ . Over aanrecht en eettafel lopen heb ik opgegeven om af te leren, zeker gezien het deel van de tijd dat ik er zelf niet ben leek me dat verspilde moeite. Ik heb wel heel consequent als ik aan het eten was ze van tafel gehaald met een 'nee' erbij.

Krabben aan bank: kijk eens of het helpt om een kartonnen krabplankje te leggen voor de bank op de plek waar ze krabben. Een gewone krabpaal etc werkte hier daarvoor niet, hier krabten ze altijd even aan de bank voordat ze erop sprongen. Nu met karton op de grond voor de zijleuning waar ze er meestal op springen, doen ze dat nog maar zelden. En evt fleecedekens op je bank, dat is een stof die niet uitnodigt tot krabben. Mijn bank is aan gort gekrabt omdat ik enerzijds toen nog niet het kartonnen krabplankje had, en anderzijds deze bank ook echt perfect krabmateriaal is (grof geweven stof). Ik heb er dus al meer dan een jaar grote plaids over als een soort hoes, en nu krabben ze zelden. Als er een stukje leuning vrij komt, krabben ze meteen, omdat het zo lekker krabspul is.

Krabkarton hebben ze bij de action vaak voor een paar euro!
pi_221389953
Mogge!

Lastig @Yinny en eigenlijk weinig tips want nooit kittens gehad. Ik denk dat @cat-astrope de aangewezen persoon is voor tips. Maar flink vermoeid maken lijkt me een idee, veel speelgoed (balletjes van aluminiumfolie zijn ook vaak top) aanbieden
pi_221389974
Oh en vwb krabben aan de bank, er is een dubbelzijdig plakband op de markt wat je op populaire hoeken plakt, dat hielp hier wel

https://www.amazon.nl/s?k(...)f=pd_sl_8p7828tcd4_e
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2026 @ 10:06:28 #190
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221390364
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221391327
De date was geen date maar wel heel leuk en ook iets verwarrend. En of ik wat langer blijf (ja).

Vanmorgen stond ontbijt en koffie klaar en ik heb gezegd dat ik wel een conflict met de feminist in mij heb dat degene waar ik een crush op heb eten, drinken en alles om mij heen regelt en ik enkel op een stoel zit tot het voor mijn neus staat. Maar het is mij net gelukt de afwas te doen dus dat is iets.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221391382
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De date was geen date maar wel heel leuk en ook iets verwarrend. En of ik wat langer blijf (ja).

Vanmorgen stond ontbijt en koffie klaar en ik heb gezegd dat ik wel een conflict met de feminist in mij heb dat degene waar ik een crush op heb eten, drinken en alles om mij heen regelt en ik enkel op een stoel zit tot het voor mijn neus staat. Maar het is mij net gelukt de afwas te doen dus dat is iets.
Ik vroeg me al af hoe het gegaan was.
En jij zorgt toch ook graag voor mensen? Anderen doen dat misschien ook graag? Gun haar dat maar
pi_221391385
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:06 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
pi_221391532
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik ben ook altijd in de overdrive in het voor mensen zorgen..gaat vanzelf als je zo in elkaar zit.
Als je het kan loslaten, in het moment zijn en het laat gebeuren kan je er wel steeds meer van genieten. Oefenen! Vaker naar haar toe gaan ;) ;)
pi_221391546
Mensen!

Samen boodschappen gedaan en g autorijden!
En rondkeutelen in de grote appie. Hij geniet van lekkere dingen bekijken en bedenken wat we eten (al eet hij 2 hapjes maakt mij niet uit) dit is hoe klein ook, weer belangrijk stapje vooruit.
Daarna bieb, maar daar was het op.

Kon niet echt lang staan meer om boeken rustig uit te zoeken (dat heeft ook met die rugprobs te maken, gaat ie ook nog naar laten kijken deze week), zag m helemaal wit worden.
Nu thuis is ie kapot maar ik vind het al heel veel wat ie gedaan heeft.
Overigens ben ik ook benieuwd of ie zich kan concentreren op een boek. Hij kon nog geen 3 zinnen in de krant aan de hele week.

Vorige week lag ie nog voor dood op de IC.
pi_221391550
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben ook altijd in de overdrive in het voor mensen zorgen..gaat vanzelf als je zo in elkaar zit.
Als je het kan loslaten, in het moment zijn en het laat gebeuren kan je er wel steeds meer van genieten. Oefenen! Vaker naar haar toe gaan ;) ;)
Ondanks dat de date geen date is vermoed ik dat het tempo van een a twee keer per week afspreken wel zo gaat blijven. Het scheelt dat we beide semi-gepensioneerd zijn en die tijd ook hebben :+
pi_221391567
quote:
17s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
Mensen!

En rondkeutelen in de grote appie. Hij geniet van lekkere dingen bekijken en bedenken wat we eten (al eet hij 2 hapjes maakt mij niet uit) dit is hoe klein ook, weer belangrijk stapje vooruit.

Kon niet echt lang staan meer om boeken rustig uit te zoeken (dat heeft ook met die rugprobs te maken, gaat ie ook nog naar laten kijken deze week), zag m helemaal wit worden.
Overigens ben ik ook benieuwd of ie zich kan concentreren op een boek. Hij kon nog geen 3 zinnen in de krant aan de hele week.

Ik vraag mij de afgelopen jaren wel eens af of die man geen kat is. Wat mooi en wat vlot :o
pi_221391580
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af hoe het gegaan was.
En jij zorgt toch ook graag voor mensen? Anderen doen dat misschien ook graag? Gun haar dat maar
Ik hou haar ook niet tegen hoor (sowieso is dit niet iemand die zich heel erg laat sturen door anderen :D ).
pi_221391598
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik vraag mij de afgelopen jaren wel eens af of die man geen kat is. Wat mooi en wat vlot :o
Ik ook. Meer levens sowieso :+ O+
  maandag 20 juli 2026 @ 13:15:29 #200
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221391694
quote:
17s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
Mensen!

Zijn luisterboeken geen optie? Kost denk ik een stuk minder energie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')