Volledige bericht op haar IG:quote:Sophie Straat mist "publieke solidariteit" na de ophef die is ontstaan naar aanleiding van haar show tijdens festival Best Kept Secret. De zangeres riep tijdens het optreden witte mannen op een stap naar achteren te doen bij een moshpit.
In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.
De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."
"Wat ik mis is publieke solidariteit, zeker in de muzieksector", vervolgt de zangeres. Ze zet ook vraagtekens bij de rol van de media. "Waar zijn de (linkse) media? Waar blijven de statements vanuit de grote festivals? Het enige publieke narratief dat er te vinden is, is dat van rechtse media, zoals in de vorm van Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."
Sophie Straat, die in het echt Sophie Schwartz heet, schrijft verder dat er onlangs een aanvraag van 3voor12 kwam om het over de moshpit te hebben. "De voorspelling dat ze mijn interview niet gingen gebruiken, kwam helaas uit", zegt de artiest daarover. Volgens haar was het interview een kans om het gebrek aan publieke solidariteit aan te kaarten.
De zangeres vindt ook dat 3voor12 meer had moeten doen dan alleen de comments onder het veelbesproken filmpje uit te zetten. "Er had een statement moeten komen, gericht aan het publiek, waarin duidelijk werd gemaakt: dit is niet normaal, dit is niet acceptabel, en dit is waarom. Zolang instanties zwijgen en er geen publiekelijke back-up is, wordt het probleem afgeschoven naar het individu."
quote:
Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'
Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.
Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.
"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"
Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".
Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.
Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html
Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
Lol. Ik als Blanke man móet helemaal niets. Al zeker niet 'naar achter', omdat zo'n linkse muts dat roept.quote:De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."
quote:
Je wil zeggen dat er geen onderscheid werd gemaakt op huidskleur?quote:Racisme is een vorm van discriminatie waarbij mensen worden achtergesteld, uitgesloten of vernederd op basis van hun afkomst, huidskleur, taal of zogenaamde 'ras'.
Altijd maar uitgaan van woordenboekdefinities slaat natuurlijk nergens opquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
[..]
Je wil zeggen dat er geen onderscheid werd gemaakt op huidskleur?
Er verslapt wel wat meer dan enkel aandacht wanneer ik dat mens zie.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:02 schreef nostra het volgende:
Ach meisje toch, was de aandacht weer wat verslapt?
Besef deze man is bijna 80quote:Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."
Alleen jammer dat zo'n VPRO met 3voor12 haar helaas zo'n spreekwoordelijk podium geven, met een volstrekt krankzinnig begeleidende tekst destijds:quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook zo iemand die je vooral pakt door haar geen breed podium te geven. Laat maar lekker brabbelen in het bubbeltje van extreme hyperprogressievelingen, daarbuiten gewoon niet als een serieuze of relevante factor beschouwen.
quote:Overigens deed het VPRO-platform 3voor12 er in een bericht op TikTok nog een schepje bovenop: "De wereld zou er een stuk beter uitzien als wat meer witte mannen zouden plaatsmaken. Ja toch?!"
Past dus prima bij nu.nl.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Laat maar lekker brabbelen in het bubbeltje van extreme hyperprogressievelingen
Ik zie al zo voor me wat voor type het is wat die vies racistische tekst schreefquote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Alleen jammer dat zo'n VPRO met 3voor12 haar helaas zo'n spreekwoordelijk podium geven, met een volstrekt krankzinnig begeleidende tekst destijds:
[..]
Misschien kan ze hier optreden, die hebben hun eigen politie en knokploeg:quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook zo iemand die je vooral pakt door haar geen breed podium te geven. Laat maar lekker brabbelen in het bubbeltje van extreme hyperprogressievelingen, daarbuiten gewoon niet als een serieuze of relevante factor beschouwen.
Of een aantal posts die in dit topic worden geplaatst.quote:In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.
Do as I say but not as I do-ziektegenotquote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:33 schreef junkiesietze het volgende:
Haar vriend is ook zo "wit" als melk. Waarom heeft ze geen geliefde van kleur?
Wat voor een intense cuck ben je dan, als je een vriendje van zo'n iemand bent. Waarschijnlijk gaat die naar de white guilt praatgroep, vraagt die om consent iedere keer als hij haar wil aanraken, leest die allemaal feministische literatuur en drinkt die havermelkcapuccino.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:33 schreef junkiesietze het volgende:
"Een afwijkende mening". Wat laat je je weer kennen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Een vrouw met een afwijkende mening doet een oproep waar veel mensen het niet mee eens zijn. Wat ik op zich wel kan begrijpen, de oproep was niet heel best.
Echter rechtvaardigt dat niet
[..]
Of een aantal posts die in dit topic worden geplaatst.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Een vrouw met een afwijkende mening doet een oproep waar veel mensen het niet mee eens zijn.
Backlash en tegenspraak, prima.quote:
I agree.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Backlash en tegenspraak, prima.
doodsbedreigingen en dergelijke, not so much.
Gewoon wat afwijkende meningen, moeten we niet te moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen die van nature geen pigment kunnen aanmaken en dus helemaal wit zijn met lichtblond haar. Albino's.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:52 schreef Haags het volgende:
Wat zijn witte mannen
Blanke mannen ken ik wel.
"Afwijkende mening"quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Een vrouw met een afwijkende mening doet een oproep waar veel mensen het niet mee eens zijn. Wat ik op zich wel kan begrijpen, de oproep was niet heel best.
[..]
Zeg als Blanke maar eens dat iedereen met een kleurtje naar achteren moet. Dan is het dit maal 100.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is “dit topic”.quote:
Dan stond je nu op de voorpagina van alle kranten in Europa en waren er demonstraties.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zeg als Blanke maar eens dat iedereen met een kleurtje naar achteren moet. Dan is het dit maal 100.
Met je 'vrouw met een afwijkende mening'![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan stond je nu op de voorpagina van alle kranten in Europa en waren er demonstraties.
'Afwijkende mening'.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook wel opmerkelijk dat NU.nl haar optreden niet als racistisch benoemd. Zo hypocriet.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:
Constant krijsen over vermeend racisme, maar als er dan eens echt racisme de kop op steekt moet er niet zo heftig op gereageerd worden.
Racisme is blijkbaar dus prima als het maar in jouw straatje ligt, helder. Had die Orwell toch gelijk mbt wie er in de praktijk het hardst valt voor de partij-propaganda.
Daarom mijd ik die site ook als de pest en heb ik m'n account opgezegd. Het is een <Knip>links wappiebroeinest daar, allang niet meer serieus te nemen als serieuze nieuwsbron.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ook wel opmerkelijk dat NU.nl haar optreden niet als racistisch benoemd. Zo hypocriet.
Stel dat iemand nou eens riep dat alle mensen van kleur naar achteren moet.....quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Altijd maar uitgaan van woordenboekdefinities slaat natuurlijk nergens op![]()
Dat mijn oma weleens roept dat mannen kut zijn, maakt haar ook geen seksist.
Mensen zoeken natuurlijk gewoon fophef omdat het leuk is om verontwaardigd te doen. In de realiteit gebeurde dit soort acties vroeger ook en kraaide er niemand naar omdat men niet overal een probleem van maakte.
Ach, en haar producenten, platenmaatschappij, etc etc..quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:33 schreef junkiesietze het volgende:
Haar vader denk ik ook?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach, en haar producenten, platenmaatschappij, etc etc..
Allemaal blanke mannen...
Zou ze ook zo'n grote waffel tegen hun hebben?
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:54 schreef UitStraling het volgende:
Sophie verdiend het om middels een parachute in haar blote bips neer te dalen in een dorpje in de Democratische Republiek Congo.
Reken er maar niet op. Daarvoor moet je namelijk kunnen reflecteren en afgaande op haar reactie op 'social' media zit dat er niet in. Ligt altijd aan een ander. Dat soort volk leert nooit iets, dat kan je beter als verloren beschouwen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik hoop dat ze er nog lang spijt van heeft.
oh ja maar ondanks dat ze het niet snapt zullen er vast wel consequenties aan zitten. Denk niet dat dit de PR stunt is geweest die ze hoopte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:47 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Daarvoor moet je namelijk kunnen reflecteren en afgaande op haar reactie op 'social' media zit dat er niet in. Ligt altijd aan een ander. Dat soort volk leert nooit iets, dat kan je beter als verloren beschouwen.
Ja, maar die consequenties zijn de schuld van anderen. Dat heeft niets met haar gedrag te maken, mensen zijn gewoon stom! Dus spijt? Ik denk het niet. Maar goed, ik ken haar verder niet dus ik kan er volkomen naast zitten natuurlijk. Denk het niet, maar het kan. Laten we het hopenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:48 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
oh ja maar ondanks dat ze het niet snapt zullen er vast wel consequenties aan zitten. Denk niet dat dit de PR stunt is geweest die ze hoopte.
Dat kind mist wel meer; werkende hersencellenquote:Sophie Straat mist "publieke solidariteit"
Wel van tevoren doorgesmeerd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jij wilt ook naakt gedropt worden in een dorp in Congo? Oke...
Was toen wel lachen met al die Tumblrina'squote:Op woensdag 15 juli 2026 14:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In de jaren 00 en begin jaren 10 lachten we om idiote types als Sophie Straat aan de extreem linkse kant en Thierry Baudet aan de andere kant. Het probleem is dat een deel van de samenleving zowel extreem links als extreem rechts is gaan onarmen.
Ik weet nog goed dat types als Gretta Duisenberg enerzijds en Constant Kusters anderzijds terecht vierkant werden uitgelachen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was toen wel lachen met al die Tumblrina'sjammer dat ze het niet bij online hielden
Nee. Dat komt op hetzelfde neer. Mannen naar achteren.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
vrouwen en queers naar vooruh...', en daarna 'witte mannen naar achteruh...' Een behoorlijk verschil.
Ik steek hem nog liever in een blender.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:23 schreef BeriBeri het volgende:
Het liefste wil ze gewoon een blanke sabel in die behaarde poes
Nee, is niet hetzelfde. Tekstueel, intentioneel en qua resultaat. Bevoordeling A is niet benadeling B.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:34 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee. Dat komt op hetzelfde neer. Mannen naar achteren.
Dikke middelvinger voor dat gestoord wijf. En iedereen die net zo denkt.
Mooi. Dan zijn we ook van het gejank af wanneer een werkgever een Blanke bevoorrecht wanneer deze op een vacature solliciteert.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, is niet hetzelfde. Tekstueel, intentioneel en qua resultaat. Bevoordeling A is niet benadeling B.
Dit.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:34 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee. Dat komt op hetzelfde neer. Mannen naar achteren.
Dikke middelvinger voor dat gestoord wijf. En iedereen die net zo denkt.
Bijna. Formeel en informeel moet je ook nog meenemen in dit verhaal. Dat mensen bij gelijke geschiktheid eerder hun peers kiezen is bekend. Dat is een informele voorkeur. Om eerlijker om te gaan met de beschikbare banen bedenk je dan formele correcties zoals bijvoorbeeld een voorkeursbeleid. Bij gelijke geschiktheid iemand uit een andere groep. Ik zou als recruiter sowieso een minderheid aannemen. Die hebben meer weerstand en zijn sensitiever. Dat is een extra skill die geprivilegieerden minder hebben kunnen ontwikkelen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:59 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Mooi. Dan zijn we ook van het gejank af wanneer een werkgever een Blanke bevoorrecht wanneer deze op een vacature solliciteert.
Want bevoordeling A is niet benadeling B.
quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik zou als recruiter sowieso een minderheid aannemen. Die hebben meer weerstand en zijn sensitiever. Dat is een extra skill die geprivilegieerden minder hebben kunnen ontwikkelen.
Gaan we weer. Zelfvoldaan afblaffen no.134 met 'knettergek'. Out of munition.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
Net zo knettergek als dit wijf dus.
Nee, knettergekke figuren zoals jij die discriminatie/racisme tegenover blanken helemaal prima vinden, maar meteen staan te stampvoeten als het andersom is zijn echt niks waard. Ook niet het reageren verder.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gaan we weer. Zelfvoldaan afblaffen no.134 met 'knettergek'. Out of munition.
<Knip>quote:Ik zou als recruiter sowieso een minderheid aannemen
Dit zit binnenkort echt in elk NPO programma te janken hoor, met instemmende Eva's etc die het allemaal zooo enorm abject vinden.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
Goh, geen publieke bijval als je openlijk racist bent. Wat raar!
Plaat voor haar kop.
O, op facebook zie ik heel veel mentaal gestoorden die het helemaal normaal vinden, want dan voelen die verachtelijke ‘witte’ mannen het ook eens hoe het is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zit binnenkort echt in elk NPO programma te janken hoor, met instemmende Eva's etc die het allemaal zooo enorm abject vinden.
Ze kan idd op weinig solidariteit rekenen met dit soort rare fratsenquote:
Wat een gast.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een racist en een vuile leugenaar in een zelfs.
Oefquote:Op woensdag 15 juli 2026 17:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De rest van de wereld ziet het vooral voor wat het is; je bent een racist.
Het is letterlijk wat het isquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:55 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen die doen alsof dit racistisch was
Tevens solidariteit voor wat? Dit is zo'n typische witte vrouwen groenlinks feministenactie die nergens op slaatDe Dolle Mina's van vroeger zouden zich hier voor schamen.
Ah, jij spreekt voor de rest van de wereld, almachtige.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De rest van de wereld ziet het vooral voor wat het is; je bent een racist.
Of blanke mannen ff naar achteren willen, kunnen anderen er voorquote:
Witte racisme bestaat niet heeft iemand mij een keer verteld. Toen er racisme tegen mij was omdat ik wit was op een school waar dit iets unieks was.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of blanke mannen ff naar achteren willen, kunnen anderen er voor
Of zwarten even naar achteren willen, kunnen anderen er voor
Hoe is het ene geaccepteerd geraakt dan?
Knap.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Witte racisme bestaat niet heeft iemand mij een keer verteld. Toen er racisme tegen mij was omdat ik wit was op een school waar dit iets unieks was.
Je bedoelt dat wijf uit de OP en haar bende racistische kontlikkers? Ja, eens.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoop onzekere mensen hier op hun teentjes getrapt zeg jeetje.
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Op Threads ging een zwarte mevrouw uitleggen dat het kwam uit vroegere tijden en dat witte mensen dit ontworpen hadden. En omgekeerd racisme kon niet kan bestaan want het mist dan die historische context, machtsverhouding en systematiek. Toen ik de wikipediadefinitie* als weerlegging neerpende, was ik direct white thrash. Wat meteen het echte probleem laat zien. Als je als onderdrukte jezelf niet kan beheersen en goed kan neerpennen hoe je tot elkaar kan komen ketst het af.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Witte racisme bestaat niet heeft iemand mij een keer verteld. Toen er racisme tegen mij was omdat ik wit was op een school waar dit iets unieks was.
Dit.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:43 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is trouwens blank. Oprotten met dat wit.
Lijkt wel een sekte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien kan ze hier optreden, die hebben hun eigen politie en knokploeg:
Bekijk deze YouTube-video
Achterlijk dom volk helaasquote:Op woensdag 15 juli 2026 17:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Op Threads ging een zwarte mevrouw uitleggen dat het kwam uit vroegere tijden en dat witte mensen dit ontworpen hadden. En omgekeerd racisme kon niet kan bestaan want het mist dan die historische context, machtsverhouding en systematiek. Toen ik de wikipediadefinitie* als weerlegging neerpende, was ik direct white thrash. Wat meteen het echte probleem laat zien. Als je als onderdrukte jezelf niet kan beheersen en goed kan neerpennen hoe je tot elkaar kan komen ketst het af.
En dat is wat ik in mijn eerdere post bedoelde. High horse is High explanation verschuldigd. Sophie Straat moet met betere teksten aankomen.
*Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens.
Wat klets je nou? Dit waren vaak oude vrouwtjes die geen vlieg kwaad deden of vrouwen die vals beschuldigd werden van hekserij. Deze vrouwen belandden op de brandstapel vanwege achterlijk bijgeloof of pure vrouwenhaat.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:41 schreef TwenteFC het volgende:
Blanke geprivilegieerde middenklasse vrouwen gedrag. Weten van gekkigheid niet wat ze aan moeten met hun geluk dus doen ze er alles aan om ook gemarginaliseerd te kunnen zijn voor de aandacht.
In elk ander tijdstip in de geschiedenis gingen zulke vrouwen de brandstapel op.
Hoe meer schreeuwende hysterische wijven ik zie bij protesten dat soort zaken des te meer ik snap hoe ze in zo'n beetje alle culturen het hebben over heksen, bezetenen en noem het maar op.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat klets je nou? Dit waren vaak oude vrouwtjes die geen vlieg kwaad deden of vrouwen die vals beschuldigd werden van hekserij. Deze vrouwen belandden op de brandstapel vanwege achterlijk bijgeloof of pure vrouwenhaat.
Is het ook.quote:
Wat een nietszeggend berichtquote:Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'
Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.
Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.
"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"
Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".
Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.
Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html
Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
Ja ik moest het ook even opzoeken. Omdat het over een moshpit ging hoopte ik dat haar muziek haar nog een beetje zou redden, maar helaas nietquote:Op woensdag 15 juli 2026 19:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat een zangeres of zo? Nooit van gehoord eigenlijk.
Oh ik zie het al, met levens- en protestliederen. Hoezo wordt daar een moshpit bij gemaakt?
Kun je je boodschap ook zonder te schelden overbrengen lieve @Hiddendoe?quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij snapt helemaal niks. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar dat geeft niemand het recht om haar met de dood te bedreigen, antisemitische teksten te sturen.
Ik zie geen hysterisch schreeuwende wijven, ik zie slechts hysterisch schreeuwende burgerlullen met een kleurloze huid, die denken dat ze het grootste gelijk van de wereld hebben door hier tegenin te gaan op de meest achterlijke en primitieve manier waarmee deze kleurloze zakkenwassers juist het gelijk van Sophie bewijzen.
Zelfs Trump kan dit niet meer veranderen ondanks zijn hysterisch geschreeuw en zijn zinloos heen en weer rennen van de ene ramp naar de andere.
Achteraan sluiten dus en je bek houden. Anderen hebben het nu voor het zeggen. Jullie rol is uitgespeeld.
Waarom zou ik? Kijk nou eens wat de boodschap van Sophie allemaal losmaakt. Als zij haar mening had gegeven in keurig parlementair verantwoord taalgebruik, was het niemand opgevallen, had dus ook niemand er aandacht aan besteed.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:49 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kun je je boodschap ook zonder te schelden overbrengen lieve @:Hiddendoe?
En dat maakt racisme ok ofzo?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kijk nou eens wat de boodschap van Sophie allemaal losmaakt. Als zij haar mening had gegeven in keurig parlementair verantwoord taalgebruik, was het niemand opgevallen, had dus ook niemand er aandacht aan besteed.
Als mevrouw Schwartz zich niet racistisch uitgelaten had zou niemand haar aangesproken hebben op haar racistische uitlatinging inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kijk nou eens wat de boodschap van Sophie allemaal losmaakt. Als zij haar mening had gegeven in keurig parlementair verantwoord taalgebruik, was het niemand opgevallen, had dus ook niemand er aandacht aan besteed.
Ja, maar zo ben ik nu eenmaal. Een ordinair wijfje. Met een grote bek.quote:
Behalve als het gericht is op mevrouw Schwartz, blijkbaarquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, maar zo ben ik nu eenmaal. Een ordinair wijfje. Met een grote bek.
Niks mis mee, toch?
Kun je gewoon TR voor zetten. Er zijn niet per toeval al enkele nog veel onsmakelijkere reacties weg.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, maar zo ben ik nu eenmaal. Een ordinair wijfje. Met een grote bek.
Niks mis mee, toch?
Heb je de andere reacties ook gelezen? Zoals die ene die schreef dat Sophie aan zijn blanke middelvinger mag sabbelen. Om maar wat te noemen.
En als Rosa Parks destijds wel was opgestaan voor die bleekscheet, hoe zou Amerika er nu dan uitzien?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:10 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als mevrouw Schwartz zich niet racistisch uitgelaten had zou niemand haar aangesproken hebben op haar racistische uitlatinging inderdaad.
Fijn hè, die zomerse deals op wijnen en cava bij de Gall en Gall.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij snapt helemaal niks. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar dat geeft niemand het recht om haar met de dood te bedreigen, antisemitische teksten te sturen.
Ik zie geen hysterisch schreeuwende wijven, ik zie slechts hysterisch schreeuwende burgerlullen met een kleurloze huid, die denken dat ze het grootste gelijk van de wereld hebben door hier tegenin te gaan op de meest achterlijke en primitieve manier waarmee deze kleurloze zakkenwassers juist het gelijk van Sophie bewijzen.
Zelfs Trump kan dit niet meer veranderen ondanks zijn hysterisch geschreeuw en zijn zinloos heen en weer rennen van de ene ramp naar de andere.
Achteraan sluiten dus en je bek houden. Anderen hebben het nu voor het zeggen. Jullie rol is uitgespeeld.
Okee, die heb ik dan gemist. Ik snap de hele ophef rond dit gebeuren niet zo goed. Maar het is wel zo dat wanneer een vrouw zulke teksten openbaar maakt, dat zij dan hele wagonladingen stront over zich heen krijgt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kun je gewoon TR voor zetten. Er zijn niet per toeval al enkele nog veel onsmakelijkere reacties weg.
Het doet pijn, he? Als een vrouw haar onversneden mening geeft.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fijn hè, die zomerse deals op wijnen en cava bij de Gall en Gall.
Geniet ervan.
Als mensen zich racistisch uitlaten wordt daar in de regel niet zo positief op gereageerd inderdaad, als mevrouw Schwartz daar niet tegen kan moet ze wellicht overwegen om zich niet racistisch uit te laten tijdens haar optredens.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, die heb ik dan gemist. Ik snap de hele ophef rond dit gebeuren niet zo goed. Maar het is wel zo dat wanneer een vrouw zulke teksten openbaar maakt, dat zij dan hele wagonladingen stront over zich heen krijgt.
Waarom is dat nodig?
Dat de reacties over de top zijn maakt haar gedrag goed?quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Totaal maar ook echt totaal niet vergelijkbaarquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En als Rosa Parks destijds wel was opgestaan voor die bleekscheet, hoe zou Amerika er nu dan uitzien?
Nogmaals, hoe zou Amerika er nu uitzien als Rosa Parks destijds wel was opgestaan zodat de witte man kon zitten?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:32 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als mensen zich racistisch uitlaten wordt daar in de regel niet zo positief op gereageerd inderdaad, als mevrouw Schwartz daar niet tegen kan moet ze wellicht overwegen om zich niet racistisch uit te laten tijdens haar optredens.
Trump is net zo een jodenhoer als dit wijf.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een Amerika zonder afro-amerikanen zou tigmaal veiliger zijn in ieder geval. Al geeft dat geen antwoord op je vraag, vermoed ik.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe zou Amerika er nu uitzien als Rosa Parks destijds wel was opgestaan zodat de witte man kon zitten?
Je bent niet bekend met dat Sophie heeft verzocht aan blanke mannen om naar achteren te gaan?quote:
Witte mannen krijgen het verzoek om op te staan en naar achteren te gaan. Wat is daar racistisch aan?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:37 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zegt genoeg, helaas moet je mischien je ene hersencel gaan zoeken nu het nog kan.
Deze moet ik gequote hebbenquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Witte mannen krijgen het verzoek om op te staan en naar achteren te gaan. Wat is daar racistisch aan?
Sinds wanneer zijn witte mannen een ras?
Precies hetzelfde.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe zou Amerika er nu uitzien als Rosa Parks destijds wel was opgestaan zodat de witte man kon zitten?
Ja, dat was me bekend. Wat is het probleem?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met dat Sophie heeft verzocht aan blanke mannen om naar achteren te gaan?
Dat noemen we racisme (en ook seksisme trouwens).
Dus zwarte mannen zijn geen ras en je mag dus volgens jou prima weer bij een uitgaansgelegenheid een bordje slechts vir blankes neerhangen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Witte mannen krijgen het verzoek om op te staan en naar achteren te gaan. Wat is daar racistisch aan?
Dat jij ofwel aan het trollen bent, ofwel ter zake een vrij geschifte mening erop na houdt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat was me bekend. Wat is het probleem?
Zo dom ben je toch niet dat je dit echt gelooft?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde.
Verder: wat heeft Rosa Parks nu weer te maken met deze situatie?
Niet zo heel anders waarschijnlijk, er wordt vaak gedaan alsof historische ontwikkelingen een lineair proces zijn waarbinnen enkele sleutelfiguren voor DE doorbraak zorgen, maar dat is zelden zo. In werkelijkheid bevond Amerika zich ten tijde van Parks al in een proces van snelle maatschappelijke veranderingen. Tevens is het een groot land en genoten zwarte mensen in sommige staten meer veiligheid en vrijheid dan op andere plekken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zit niet te trollen en mijn mening is absoluut niet geschift.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jij ofwel aan het trollen bent, ofwel ter zake een vrij geschifte mening erop na houdt.
Je snapt er weer eens helemaal niks van en legt mensen ook nog woorden in de mond.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zit niet te trollen en mijn mening is absoluut niet geschift.
Een jonge vrouw probeert op een ontzettend onhandige, onbeholpen manier een bepaald soort mannen een spiegel voor te houden en ze faalt jammerlijk. Helaas pindakaas.
Vervolgens krijgt ze een hele hoop doodsbedreigingen, haatmails en antisemitische teksten toegestuurd.
En daar heeft dan schijnbaar niemand moeite mee. Nee, deze vrouw moet publiekelijk aan de schandpaal worden genageld.
Spiegel?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een jonge vrouw probeert op een ontzettend onhandige, onbeholpen manier een bepaald soort mannen een spiegel voor te houden en ze faalt jammerlijk. Helaas pindakaas.
Vervolgens krijgt ze een hele hoop doodsbedreigingen, haatmails en antisemitische teksten toegestuurd.
En daar heeft dan schijnbaar niemand moeite mee. Nee, deze vrouw moet publiekelijk aan de schandpaal worden genageld.
Heb je helemaal gelijk in. Ik noemde Rosa omdat haar actie destijds vooral negatief voor haar persoonlijk uitviel.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet zo heel anders waarschijnlijk, er wordt vaak gedaan alsof historische ontwikkelingen een lineair proces zijn waarbinnen enkele sleutelfiguren voor DE doorbraak zorgen, maar dat is zelden zo. In werkelijkheid bevond Amerika zich ten tijde van Parks al in een proces van snelle maatschappelijke veranderingen. Tevens is het een groot land en genoten zwarte mensen in sommige staten meer veiligheid en vrijheid dan op andere plekken.
Niet dat het voor deze discussie echt uitmaakt, dit is immers Nederland en hier hebben zwarte mensen nooit in de bus plaats hoeven maken voor blanken.
Nou, leg het maar uit dan. Wat snap ik niet?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Je snapt er weer eens helemaal niks van en legt mensen ook nog woorden in de mond.
Erg jammer.
Tja. Wat moesten die nutteloze katoenplukkers eigenlijk in Amerika? Hoe kwamen ze daar eigenlijk?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een Amerika zonder afro-amerikanen zou tigmaal veiliger zijn in ieder geval. Al geeft dat geen antwoord op je vraag, vermoed ik.
verkocht door arabieren en andere donkere mensen uit Afrika.quote:Op woensdag 15 juli 2026 21:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tja. Wat moesten die nutteloze katoenplukkers eigenlijk in Amerika? Hoe kwamen ze daar eigenlijk?
Dit hebben andere users hiervoor ook al diverse malen geprobeerd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, leg het maar uit dan. Wat snap ik niet?
Waarom zou de VS dan anders zijn nu?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zo dom ben je toch niet dat je dit echt gelooft?
Hoezo suggereer je nou dat ik daar geen moeite mee heb? Natuurlijk keur ik doodsbedreigingen, antisemitisme, etc. af.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Alleen werd Rosa gediscrimineerd en is Sophie aan het discrimineren...quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Ik noemde Rosa omdat haar actie destijds vooral negatief voor haar persoonlijk uitviel.
Ze werd gearresteerd, ze kreeg een boete, ze raakte haar baan kwijt en ze moest naar een andere stad verhuizen.
Ja weet ik. Maar jij beweerde dat ik het 'nog steeds niet snap'.quote:Op woensdag 15 juli 2026 21:04 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit hebben andere users hiervoor ook al diverse malen geprobeerd.
Ik praat niks goed. Jouw reactie slaat nergens op. Een verzoek aan mannen om op te staan en achteraan te gaan staan vergelijk jij met een geweldsmisdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2026 21:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo suggereer je nou dat ik daar geen moeite mee heb? Natuurlijk keur ik doodsbedreigingen, antisemitisme, etc. af.
Die spiegel slaat verder nergens op. Dat is zoiets als een Marokkaan met een grote groep in elkaar slaan onder het mom van 'spiegel voorhouden'. Nog afgezien dat het illegaal is (net als wat Sophie doet), wat heeft een willekeurige Marokkaan/blanke man ermee te maken dat er groepen Marokkanen zijn die mensen te grazen nemen/ooit in de historie er blanke mensen waren die zwarte mensen hebben onderdrukt?
Je praat ernstig wangedrag goed. Je praat racisme goed. Je praat mannenhaat goed.
Je snapt het dus gewoon nietquote:Op woensdag 15 juli 2026 21:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik praat niks goed. Jouw reactie slaat nergens op. Een verzoek aan mannen om op te staan en achteraan te gaan staan vergelijk jij met een geweldsmisdaad.
En als de mannen in kwestie zich racistisch bejegend voelen hadden ze dat kunnen aankaarten bij het meldpunt racisme.
Ik zie hier voornamelijk users die van een mug een olifant maken.
Je kunt beter je tijd besteden aan het oppoetsen van je grammatica i.p.v. hier rond te hangen en nutteloze oneliners te posten.quote:
Laten we het positief en constructief houden; je laatste zin over je eigen racisme is bemoedigend.quote:Op woensdag 15 juli 2026 21:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zou het kunnen zijn dat witte mannen gewoon erg scherp zijn in het herkennen van racisme en seksisme, door bijvoorbeeld herkenning? Of, omdat zij ruimte moeten afgeven, deze afgegeven ruimte vervolgens streng bewaken op misbruik?
Ik ben overigens zeker een racist en seksist. Ik zie kleur en gender en weet dat ik (onbewuste) vooroordelen heb. Maar ik ben dan ook niet te fragiel om deze eigenschappen te ontkennen.
Zeg het eens andersom.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe meer ik dit soort shit lees en dan ook nog de mongolen op fok zoals hiddenwhatever die het goedkeuren. Hoe meer ik die kant op leunquote:Op woensdag 15 juli 2026 21:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zou het kunnen zijn dat witte mannen gewoon erg scherp zijn in het herkennen van racisme en seksisme, door bijvoorbeeld herkenning? Of, omdat zij ruimte moeten afgeven, deze afgegeven ruimte vervolgens streng bewaken op misbruik?
Ik ben overigens zeker een racist en seksist. Ik zie kleur en gender en weet dat ik (onbewuste) vooroordelen heb. Maar ik ben dan ook niet te fragiel om deze eigenschappen te ontkennen.
Vrouw van 31 kiest ervoor om racistische uittingen onderdeel te maken van haar optreden, krijgt daar reactie op.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beter lezen, halve zool. Ik keur niks goed.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Hoe meer ik dit soort shit lees en dan ook nog de mongolen op fok zoals hiddenwhatever die het goedkeuren. Hoe meer ik die kant op leun
Moet je toch even je berichten beter gaan lezenquote:Op woensdag 15 juli 2026 22:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beter lezen, halve zool. Ik keur niks goed.
Dank je. Onderkenning is vaak de eerste stap naar verbetering. En de mensen die veel te maken hebben gehad met achterstelling zijn waarschijnlijk scherper hierop. Witte mannen hebben het idd niet makkelijk gehad. Empathie naar deze groep is zeker gewenst.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:03 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Laten we het positief en constructief houden; je laatste zin over je eigen racisme is bemoedigend.
Oh, bedoel je die oubollige stoplap?quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Alle zwarte, vrouwen, trans naar achter etc.
Als het een andere groep mensen had geweest die ze naar achter wilde hebben was het dan ok?quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Oh, bedoel je die oubollige stoplap?
Het is toch een feit dat veel vrouwen en kleurlingen heel lang genoegen moesten nemen met een tweederangs plaatsje in deze maatschappij?
Want de witte man had wel de beste plaatsen voor zichzelf gereserveerd.
Nu is dat allemaal aan het veranderen, mede dankzij het positievediscriminatievirus wat we een aantal jaren geleden vrijgaven.
Vind ik ook de grootste kolder, maar goed, het zal wel nodig zijn om de scheefgegroeide verhoudingen een beetje recht te trekken. Je kunt tenslotte ook geen omelet maken zonder een ei te breken.
En nu hebben dan Sophie, jong en naief die het paard achter de kar spant en denkt dat ze hiermee de wereld kan veranderen. Het zijn voornamelijk de reacties op haar daad die laten zien waar we nu staan. Een en al haat, ranzigheid en gescheld.
Er moet nog heel veel gebeuren. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Morgen is er weer dag.
Hopelijk heb ik hiermee ook de verplichte quotum aan stoplappen, dooddoeners en cliché's weer geleverd.
Ik heb mijn antwoord al gegeven. Wat jij er verder mee doet, zal me worst wezen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:52 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als het een andere groep mensen had geweest die ze naar achter wilde hebben was het dan ok?
Het is een ja of nee vraag de rest mag je achterwege laten.
Een vrouw van 31 die ervoor kiest om zich racistisch op te stellen tijdens haar publieke optreden, als mevrouw Schwartz geen negatieve reacties wenst zou ze ook kunnen overwegen om zich niet racistisch op te stellen tijdens haar optredens.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En nu hebben dan Sophie, jong en naief die het paard achter de kar spant en denkt dat ze hiermee de wereld kan veranderen. Het zijn voornamelijk de reacties op haar daad die laten zien waar we nu staan. Een en al haat, ranzigheid en gescheld.
Nee dat heb je niet je draait overal omheen met feitjes hier en daar die niet relevant zijn. Kom er gewoon voor uit ja of nee?quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb mijn antwoord al gegeven. Wat jij er verder mee doet, zal me worst wezen.
Hier keur je het goed.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is volstrekte onzin dat blanke mannen het allemaal zo geweldig hadden vroeger.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Oh, bedoel je die oubollige stoplap?
Het is toch een feit dat veel vrouwen en kleurlingen heel lang genoegen moesten nemen met een tweederangs plaatsje in deze maatschappij?
Want de witte man had wel de beste plaatsen voor zichzelf gereserveerd.
Nu is dat allemaal aan het veranderen, mede dankzij het positievediscriminatievirus wat we een aantal jaren geleden vrijgaven.
Vind ik ook de grootste kolder, maar goed, het zal wel nodig zijn om de scheefgegroeide verhoudingen een beetje recht te trekken. Je kunt tenslotte ook geen omelet maken zonder een ei te breken.
Er moet nog heel veel gebeuren. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Morgen is er weer dag.
Hopelijk heb ik hiermee ook de verplichte quotum aan stoplappen, dooddoeners en cliché's weer geleverd.
Jij moet ophouden mij in een bepaalde richting te duwen. Even de moeite nemen om alles op je gemak eens te herlezen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nee dat heb je niet je draait overal omheen met feitjes hier en daar die niet relevant zijn. Kom er gewoon voor uit ja of nee?
Hier keur je het goed.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
hier ookquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het doet pijn, he? Als een vrouw haar onversneden mening geeft.
Moet jij eens opletten zegquote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Al gedaan zoals je ziet. Die richting ben je toch echt zelf ingeslagen alleen durf je het niet te erkennenquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij moet ophouden mij in een bepaalde richting te duwen. Even de moeite nemen om alles op je gemak eens te herlezen.
En vergeet de soldaten niet. Die hadden het ook heel slecht hoor. Lange dagen, weinig geld en ze mochten vaak niet eens een dorpje plunderen. Nou vraag ik je.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is volstrekte onzin dat blanke mannen het allemaal zo geweldig hadden vroeger.
Veruit de meesten waren horigen, of later fabrieksarbeiders, wat niet meer is dan keihard werken om net genoeg te krijgen om rond te komen.
De geschiedenis wordt door idioten geheel herschreven.
Even wat gas terug nemen, slimpie. Heb je die smilie gezien waar ik mee afsloot?quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Al gedaan zoals je ziet. Die richting ben je toch echt zelf ingeslagen alleen durf je het niet te erkennen
Nog altijd er om heen draaienquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Even wat gas terug nemen, slimpie. Heb je die smilie gezien waar ik mee afsloot?![]()
En mijn tweede reactie; 'het doet pijn...' heb je gelezen waar ik op reageerde?
Wat moet ik met users die in dit soort discussies mijn drankgebruik er moeten slepen? Hoe relevant is dat dan?
Zalig zijn de eenvoudige van geest.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Wat veroordelend weer. Had ik niet van je verwacht.
Als je het topic leest waar vrouwen geen man nodig hebben zegt het genoegquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Wat veroordelend weer. Had ik niet van je verwacht.
Hij is zelf altijd zo ruimdenkend over vrouwen, mensen van kleur en queers. Ik ben echt teleurgesteld dat hij zich nu zo uit. Een deceptie.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zalig zijn de eenvoudige van geest.
Schei toch uit man. Kom op, gaan we lekker een pilsje bij de pieper pakken.quote:
Nee sorry ik ga niet met volk zoals jij om. En ik doel hier puur op je gedragquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Kom op, gaan we lekker een pilsje bij de pieper pakken.
Jij trakteert. Want jij bent een man.
En ik moet niks hebben van mensen die mij willen dwingen om dingen te zeggen die mensen zoals jij graag willen horen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nee sorry ik ga niet met volk zoals jij om. En ik doel hier puur op je gedrag
Hap hap.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ah, ja, daar zijn we dan natuurlijk wél weer goed genoeg voor, de beurs trekken. Typisch.
Ja of nee is niet dwingen het is gewoon er niet omheen draaienquote:Op woensdag 15 juli 2026 23:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ik moet niks hebben van mensen die mij willen dwingen om dingen te zeggen die mensen zoals jij graag willen horen.
quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je valt zo vaak zo hard door de mand dat je het zelf niet meer doorhebt.
Cognitieve dissonantie lijkt het.quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je valt zo vaak zo hard door de mand dat je het zelf niet meer doorhebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |