abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2026 @ 13:53:20 #1
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221331263
In het kader van "blijven wrijven in je eigen vlek".
Ze gaat nu het slachtoffer uithangen:

quote:
Sophie Straat mist "publieke solidariteit" na de ophef die is ontstaan naar aanleiding van haar show tijdens festival Best Kept Secret. De zangeres riep tijdens het optreden witte mannen op een stap naar achteren te doen bij een moshpit.

In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.

De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."

"Wat ik mis is publieke solidariteit, zeker in de muzieksector", vervolgt de zangeres. Ze zet ook vraagtekens bij de rol van de media. "Waar zijn de (linkse) media? Waar blijven de statements vanuit de grote festivals? Het enige publieke narratief dat er te vinden is, is dat van rechtse media, zoals in de vorm van Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."

Sophie Straat, die in het echt Sophie Schwartz heet, schrijft verder dat er onlangs een aanvraag van 3voor12 kwam om het over de moshpit te hebben. "De voorspelling dat ze mijn interview niet gingen gebruiken, kwam helaas uit", zegt de artiest daarover. Volgens haar was het interview een kans om het gebrek aan publieke solidariteit aan te kaarten.

De zangeres vindt ook dat 3voor12 meer had moeten doen dan alleen de comments onder het veelbesproken filmpje uit te zetten. "Er had een statement moeten komen, gericht aan het publiek, waarin duidelijk werd gemaakt: dit is niet normaal, dit is niet acceptabel, en dit is waarom. Zolang instanties zwijgen en er geen publiekelijke back-up is, wordt het probleem afgeschoven naar het individu."
Volledige bericht op haar IG:
https://www.instagram.com(...)gsh=Y21panQ2N2Vud3No

twitter

twitter

twitter
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221331273
Mensen die doen alsof dit racistisch was :')

Tevens solidariteit voor wat? Dit is zo'n typische witte vrouwen groenlinks feministenactie die nergens op slaat _O- De Dolle Mina's van vroeger zouden zich hier voor schamen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221331275
quote:
De artiest wil niet uitleggen waarom ze bepaalde mensen naar voren trekt in een moshpit. "Het zijn altijd de mensen die het zelf ervaren: vrouwen, mensen van kleur en queer mensen, die moeten uitleggen waarom witte mannen naar achter moeten."
Lol. Ik als Blanke man móet helemaal niets. Al zeker niet 'naar achter', omdat zo'n linkse muts dat roept.

Solidariteit? Flikker (hihi) op zeg.
pi_221331278
Mensen zoals mevrouw Schwartz zijn wel vaker niet vies van het innig omhelzen van de slachtofferrol, vooral zodra er sprake is van enige vorm van kritiek.
pi_221331282
fophef
pi_221331283
Ach, Sophie.
pi_221331289
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:55 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen die doen alsof dit racistisch was :')
quote:
Racisme is een vorm van discriminatie waarbij mensen worden achtergesteld, uitgesloten of vernederd op basis van hun afkomst, huidskleur, taal of zogenaamde 'ras'.
Je wil zeggen dat er geen onderscheid werd gemaakt op huidskleur?
pi_221331303
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:57 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
[..]
Je wil zeggen dat er geen onderscheid werd gemaakt op huidskleur?
Altijd maar uitgaan van woordenboekdefinities slaat natuurlijk nergens op :')
Dat mijn oma weleens roept dat mannen kut zijn, maakt haar ook geen seksist.

Mensen zoeken natuurlijk gewoon fophef omdat het leuk is om verontwaardigd te doen. In de realiteit gebeurde dit soort acties vroeger ook en kraaide er niemand naar omdat men niet overal een probleem van maakte.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:02:24 #9
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221331310
Solidariteit voor racisme.

OK.

pi_221331314
Ach meisje toch, was de aandacht weer wat verslapt?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:05:03 #11
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221331323
De obsessie met huidskleur van dit soort types begint echt uit de hand te lopen.

Zou ze echt niet begrijpen dat dit racisme in zijn puurste vorm is?
pi_221331333
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:02 schreef nostra het volgende:
Ach meisje toch, was de aandacht weer wat verslapt?
Er verslapt wel wat meer dan enkel aandacht wanneer ik dat mens zie.
pi_221331347
Sophie is batshit crazy.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:11:16 #14
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221331349
'Wiite mannen'. :')

Ze mag aan mijn blanke middelvinger komen sabbelen.
pi_221331351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:56 schreef Firuze60 het volgende:
fophef
Elke generatie is er van overtuigd dat ZIJ de uitvinders zijn van het wiel
pi_221331357
Ook zo iemand die je vooral pakt door haar geen breed podium te geven. Laat maar lekker brabbelen in het bubbeltje van extreme hyperprogressievelingen, daarbuiten gewoon niet als een serieuze of relevante factor beschouwen.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:15:59 #17
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221331368
Lame. Own it.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221331377
quote:
Johan Derksen die op nationale televisie roept: 'Ik laat me niet piepelen door dat kutwijf'."
Besef deze man is bijna 80
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:18:15 #19
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221331380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook zo iemand die je vooral pakt door haar geen breed podium te geven. Laat maar lekker brabbelen in het bubbeltje van extreme hyperprogressievelingen, daarbuiten gewoon niet als een serieuze of relevante factor beschouwen.
Alleen jammer dat zo'n VPRO met 3voor12 haar helaas zo'n spreekwoordelijk podium geven, met een volstrekt krankzinnig begeleidende tekst destijds:

quote:
Overigens deed het VPRO-platform 3voor12 er in een bericht op TikTok nog een schepje bovenop: "De wereld zou er een stuk beter uitzien als wat meer witte mannen zouden plaatsmaken. Ja toch?!"
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:19:14 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221331398
Gewoon geen kaarten kopen. Die krijgt mijn geld niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221331453
:')
Wat een gek weer joh. Waarom zijn al die C-artiesten van die gekkies?

Smerige racist.
pi_221331485
quote:
Laat maar lekker brabbelen in het bubbeltje van extreme hyperprogressievelingen
Past dus prima bij nu.nl.
pi_221331488
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:18 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Alleen jammer dat zo'n VPRO met 3voor12 haar helaas zo'n spreekwoordelijk podium geven, met een volstrekt krankzinnig begeleidende tekst destijds:
[..]

Ik zie al zo voor me wat voor type het is wat die vies racistische tekst schreef :')
pi_221331489
quote:
Misschien kan ze hier optreden, die hebben hun eigen politie en knokploeg:

Bekijk deze YouTube-video
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:29:31 #25
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221331509
Geef haat, krijg haat.

Goh.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:33:04 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221331550
Haar vriend is ook zo "wit" als melk. Waarom heeft ze geen geliefde van kleur?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221331597
Blanke geprivilegieerde middenklasse vrouwen gedrag. Weten van gekkigheid niet wat ze aan moeten met hun geluk dus doen ze er alles aan om ook gemarginaliseerd te kunnen zijn voor de aandacht.

In elk ander tijdstip in de geschiedenis gingen zulke vrouwen de brandstapel op.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:41:21 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221331601
Meisje, woke heeft zijn tijd gehad.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 14:44:04 #29
5428 crew  miss_sly
pi_221331616
Een vrouw met een afwijkende mening doet een oproep waar veel mensen het niet mee eens zijn. Wat ik op zich wel kan begrijpen, de oproep was niet heel best.

Echter rechtvaardigt dat niet

quote:
In een lang bericht op Instagram schrijft Sophie Straat dat ze een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen" over zich heen kreeg nadat een filmpje van het optreden online kwam te staan op het Instagram-kanaal van muziekplatform 3voor12.
Of een aantal posts die in dit topic worden geplaatst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221331626
Aangezien er geen witte mannen bestaan (behalve degenen die zich als zodanig identificeren) neem ik aan dat er niemand (op degenen na die zich als zodanig identificeren) naar achter is gegaan?

Daarbij, mensen op basis van geslacht of (huids)kleur achterstellen is zowel discriminerend als racistisch. Dan ben je echt wel af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')