Witte racisme bestaat niet heeft iemand mij een keer verteld. Toen er racisme tegen mij was omdat ik wit was op een school waar dit iets unieks was.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of blanke mannen ff naar achteren willen, kunnen anderen er voor
Of zwarten even naar achteren willen, kunnen anderen er voor
Hoe is het ene geaccepteerd geraakt dan?
Knap.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Witte racisme bestaat niet heeft iemand mij een keer verteld. Toen er racisme tegen mij was omdat ik wit was op een school waar dit iets unieks was.
Je bedoelt dat wijf uit de OP en haar bende racistische kontlikkers? Ja, eens.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoop onzekere mensen hier op hun teentjes getrapt zeg jeetje.
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Op Threads ging een zwarte mevrouw uitleggen dat het kwam uit vroegere tijden en dat witte mensen dit ontworpen hadden. En omgekeerd racisme kon niet kan bestaan want het mist dan die historische context, machtsverhouding en systematiek. Toen ik de wikipediadefinitie* als weerlegging neerpende, was ik direct white thrash. Wat meteen het echte probleem laat zien. Als je als onderdrukte jezelf niet kan beheersen en goed kan neerpennen hoe je tot elkaar kan komen ketst het af.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Witte racisme bestaat niet heeft iemand mij een keer verteld. Toen er racisme tegen mij was omdat ik wit was op een school waar dit iets unieks was.
Dit.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:43 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is trouwens blank. Oprotten met dat wit.
Lijkt wel een sekte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien kan ze hier optreden, die hebben hun eigen politie en knokploeg:
Bekijk deze YouTube-video
Achterlijk dom volk helaasquote:Op woensdag 15 juli 2026 17:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Op Threads ging een zwarte mevrouw uitleggen dat het kwam uit vroegere tijden en dat witte mensen dit ontworpen hadden. En omgekeerd racisme kon niet kan bestaan want het mist dan die historische context, machtsverhouding en systematiek. Toen ik de wikipediadefinitie* als weerlegging neerpende, was ik direct white thrash. Wat meteen het echte probleem laat zien. Als je als onderdrukte jezelf niet kan beheersen en goed kan neerpennen hoe je tot elkaar kan komen ketst het af.
En dat is wat ik in mijn eerdere post bedoelde. High horse is High explanation verschuldigd. Sophie Straat moet met betere teksten aankomen.
*Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens.
Wat klets je nou? Dit waren vaak oude vrouwtjes die geen vlieg kwaad deden of vrouwen die vals beschuldigd werden van hekserij. Deze vrouwen belandden op de brandstapel vanwege achterlijk bijgeloof of pure vrouwenhaat.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:41 schreef TwenteFC het volgende:
Blanke geprivilegieerde middenklasse vrouwen gedrag. Weten van gekkigheid niet wat ze aan moeten met hun geluk dus doen ze er alles aan om ook gemarginaliseerd te kunnen zijn voor de aandacht.
In elk ander tijdstip in de geschiedenis gingen zulke vrouwen de brandstapel op.
Hoe meer schreeuwende hysterische wijven ik zie bij protesten dat soort zaken des te meer ik snap hoe ze in zo'n beetje alle culturen het hebben over heksen, bezetenen en noem het maar op.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat klets je nou? Dit waren vaak oude vrouwtjes die geen vlieg kwaad deden of vrouwen die vals beschuldigd werden van hekserij. Deze vrouwen belandden op de brandstapel vanwege achterlijk bijgeloof of pure vrouwenhaat.
Is het ook.quote:
Wat een nietszeggend berichtquote:Sophie Straat sprak met 3voor12 over ophef na moshpituitspraak: 'I'm good'
Het VPRO-muziekplatform 3voor12 is woensdag in gesprek gegaan met Sophie Straat over de ophef die ontstond na haar optreden op Best Kept Secret, waarvan een fragment door 3voor12 werd gepubliceerd op Instagram. De zangeres baalde vervolgens van een gebrek aan steun.
De zangeres ontving online veel haatberichten na haar optreden van een maand geleden. Straat riep witte mannen tijdens haar show op het weekendfestival op om een stap naar achteren te doen tijdens een moshpit. Daarmee wilde ze ruimte maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Beelden hiervan werden gedeeld via het Instagram-kanaal van 3voor12.
Straat ontving na het optreden een "golf aan seksistische, antisemitische haatberichten en (doods)bedreigingen", liet ze maandag op Instagram weten. De zangeres voelde zich onvoldoende gesteund door 3voor12, waarna het programma een nieuw gesprek initieerde. Dat werd woensdag gepubliceerd in de 3voor12-podcast De Machine.
"Jullie zijn een nieuwsoutlet, dus gebruik die nieuwsoutlet", zei de zangeres in de podcast. "Als Lowlands een bericht krijgt van: 'Jullie moeten Sophie Straat van de line-up halen', dan moeten zij publiekelijk zeggen, vind ik: 'Nee, wij houden Sophie Straat op de line-up, want wij staan achter haar boodschap, wij staan achter haar muziek.'"
Volgens de presentatoren van de podcast dacht 3voor12 dat de zangeres "oké" was met hoe het platform de zaak aanpakte. "We hebben ons nadrukkelijk uitgesproken over jouw recht om te zeggen wat je hebt gezegd." Op de vraag van de presentatoren of de lucht is geklaard, reageerde de zangeres met "I'm good".
Voor Straat lijkt daarmee de kou dus uit de lucht. De zangeres uitte eerder nog haar ongenoegen over het feit dat 3voor12 een eerder gesprek over de ophef niet had geplaatst. Maandag zouden de twee partijen ook al om de tafel hebben gezeten.
Bron: https://www.nu.nl/enterta(...)tspraak-im-good.html
Podcast De Machine: https://3voor12.vpro.nl/a(...)e-uit-de-muziekscene
Ja ik moest het ook even opzoeken. Omdat het over een moshpit ging hoopte ik dat haar muziek haar nog een beetje zou redden, maar helaas nietquote:Op woensdag 15 juli 2026 19:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat een zangeres of zo? Nooit van gehoord eigenlijk.
Oh ik zie het al, met levens- en protestliederen. Hoezo wordt daar een moshpit bij gemaakt?
Kun je je boodschap ook zonder te schelden overbrengen lieve @Hiddendoe?quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij snapt helemaal niks. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar dat geeft niemand het recht om haar met de dood te bedreigen, antisemitische teksten te sturen.
Ik zie geen hysterisch schreeuwende wijven, ik zie slechts hysterisch schreeuwende burgerlullen met een kleurloze huid, die denken dat ze het grootste gelijk van de wereld hebben door hier tegenin te gaan op de meest achterlijke en primitieve manier waarmee deze kleurloze zakkenwassers juist het gelijk van Sophie bewijzen.
Zelfs Trump kan dit niet meer veranderen ondanks zijn hysterisch geschreeuw en zijn zinloos heen en weer rennen van de ene ramp naar de andere.
Achteraan sluiten dus en je bek houden. Anderen hebben het nu voor het zeggen. Jullie rol is uitgespeeld.
Waarom zou ik? Kijk nou eens wat de boodschap van Sophie allemaal losmaakt. Als zij haar mening had gegeven in keurig parlementair verantwoord taalgebruik, was het niemand opgevallen, had dus ook niemand er aandacht aan besteed.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:49 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kun je je boodschap ook zonder te schelden overbrengen lieve @:Hiddendoe?
En dat maakt racisme ok ofzo?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kijk nou eens wat de boodschap van Sophie allemaal losmaakt. Als zij haar mening had gegeven in keurig parlementair verantwoord taalgebruik, was het niemand opgevallen, had dus ook niemand er aandacht aan besteed.
Als mevrouw Schwartz zich niet racistisch uitgelaten had zou niemand haar aangesproken hebben op haar racistische uitlatinging inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kijk nou eens wat de boodschap van Sophie allemaal losmaakt. Als zij haar mening had gegeven in keurig parlementair verantwoord taalgebruik, was het niemand opgevallen, had dus ook niemand er aandacht aan besteed.
Ja, maar zo ben ik nu eenmaal. Een ordinair wijfje. Met een grote bek.quote:
Behalve als het gericht is op mevrouw Schwartz, blijkbaarquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, maar zo ben ik nu eenmaal. Een ordinair wijfje. Met een grote bek.
Niks mis mee, toch?
Kun je gewoon TR voor zetten. Er zijn niet per toeval al enkele nog veel onsmakelijkere reacties weg.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, maar zo ben ik nu eenmaal. Een ordinair wijfje. Met een grote bek.
Niks mis mee, toch?
Heb je de andere reacties ook gelezen? Zoals die ene die schreef dat Sophie aan zijn blanke middelvinger mag sabbelen. Om maar wat te noemen.
En als Rosa Parks destijds wel was opgestaan voor die bleekscheet, hoe zou Amerika er nu dan uitzien?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:10 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als mevrouw Schwartz zich niet racistisch uitgelaten had zou niemand haar aangesproken hebben op haar racistische uitlatinging inderdaad.
Fijn hè, die zomerse deals op wijnen en cava bij de Gall en Gall.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij snapt helemaal niks. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar dat geeft niemand het recht om haar met de dood te bedreigen, antisemitische teksten te sturen.
Ik zie geen hysterisch schreeuwende wijven, ik zie slechts hysterisch schreeuwende burgerlullen met een kleurloze huid, die denken dat ze het grootste gelijk van de wereld hebben door hier tegenin te gaan op de meest achterlijke en primitieve manier waarmee deze kleurloze zakkenwassers juist het gelijk van Sophie bewijzen.
Zelfs Trump kan dit niet meer veranderen ondanks zijn hysterisch geschreeuw en zijn zinloos heen en weer rennen van de ene ramp naar de andere.
Achteraan sluiten dus en je bek houden. Anderen hebben het nu voor het zeggen. Jullie rol is uitgespeeld.
Okee, die heb ik dan gemist. Ik snap de hele ophef rond dit gebeuren niet zo goed. Maar het is wel zo dat wanneer een vrouw zulke teksten openbaar maakt, dat zij dan hele wagonladingen stront over zich heen krijgt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kun je gewoon TR voor zetten. Er zijn niet per toeval al enkele nog veel onsmakelijkere reacties weg.
Het doet pijn, he? Als een vrouw haar onversneden mening geeft.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fijn hè, die zomerse deals op wijnen en cava bij de Gall en Gall.
Geniet ervan.
Als mensen zich racistisch uitlaten wordt daar in de regel niet zo positief op gereageerd inderdaad, als mevrouw Schwartz daar niet tegen kan moet ze wellicht overwegen om zich niet racistisch uit te laten tijdens haar optredens.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, die heb ik dan gemist. Ik snap de hele ophef rond dit gebeuren niet zo goed. Maar het is wel zo dat wanneer een vrouw zulke teksten openbaar maakt, dat zij dan hele wagonladingen stront over zich heen krijgt.
Waarom is dat nodig?
Dat de reacties over de top zijn maakt haar gedrag goed?quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Totaal maar ook echt totaal niet vergelijkbaarquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En als Rosa Parks destijds wel was opgestaan voor die bleekscheet, hoe zou Amerika er nu dan uitzien?
Nogmaals, hoe zou Amerika er nu uitzien als Rosa Parks destijds wel was opgestaan zodat de witte man kon zitten?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:32 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Als mensen zich racistisch uitlaten wordt daar in de regel niet zo positief op gereageerd inderdaad, als mevrouw Schwartz daar niet tegen kan moet ze wellicht overwegen om zich niet racistisch uit te laten tijdens haar optredens.
Trump is net zo een jodenhoer als dit wijf.quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een Amerika zonder afro-amerikanen zou tigmaal veiliger zijn in ieder geval. Al geeft dat geen antwoord op je vraag, vermoed ik.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe zou Amerika er nu uitzien als Rosa Parks destijds wel was opgestaan zodat de witte man kon zitten?
Je bent niet bekend met dat Sophie heeft verzocht aan blanke mannen om naar achteren te gaan?quote:
Witte mannen krijgen het verzoek om op te staan en naar achteren te gaan. Wat is daar racistisch aan?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:37 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zegt genoeg, helaas moet je mischien je ene hersencel gaan zoeken nu het nog kan.
Deze moet ik gequote hebbenquote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Witte mannen krijgen het verzoek om op te staan en naar achteren te gaan. Wat is daar racistisch aan?
Sinds wanneer zijn witte mannen een ras?
Precies hetzelfde.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe zou Amerika er nu uitzien als Rosa Parks destijds wel was opgestaan zodat de witte man kon zitten?
Ja, dat was me bekend. Wat is het probleem?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met dat Sophie heeft verzocht aan blanke mannen om naar achteren te gaan?
Dat noemen we racisme (en ook seksisme trouwens).
Dus zwarte mannen zijn geen ras en je mag dus volgens jou prima weer bij een uitgaansgelegenheid een bordje slechts vir blankes neerhangen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Witte mannen krijgen het verzoek om op te staan en naar achteren te gaan. Wat is daar racistisch aan?
Sinds wanneer zijn witte mannen een ras?
Dat jij ofwel aan het trollen bent, ofwel ter zake een vrij geschifte mening erop na houdt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat was me bekend. Wat is het probleem?
Zo dom ben je toch niet dat je dit echt gelooft?quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde.
Verder: wat heeft Rosa Parks nu weer te maken met deze situatie?
Niet zo heel anders waarschijnlijk, er wordt vaak gedaan alsof historische ontwikkelingen een lineair proces zijn waarbinnen enkele sleutelfiguren voor DE doorbraak zorgen, maar dat is zelden zo. In werkelijkheid bevond Amerika zich ten tijde van Parks al in een proces van snelle maatschappelijke veranderingen. Tevens is het een groot land en genoten zwarte mensen in sommige staten meer veiligheid en vrijheid dan op andere plekken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zit niet te trollen en mijn mening is absoluut niet geschift.quote:Op woensdag 15 juli 2026 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jij ofwel aan het trollen bent, ofwel ter zake een vrij geschifte mening erop na houdt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |