abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221256246
quote:
Folarin Balogun, de spits van de Verenigde Staten, is toch niet geschorst na de rode kaart die hij kreeg in het WK-duel met Bosnië en Herzegovina. De tuchtcommissie van de FIFA heeft besloten dat zijn rode kaart "opgeschort" is, waardoor hij kan spelen in het achtstefinaleduel met België.

Balogun was tegen Bosnië onbedoeld op de enkel van een tegenstander gaan staan, waarna de VAR ingreep en hij een directe rode kaart kreeg. Dat leidt normaal gesproken tot een automatische schorsing van één duel.

FIFA beroept zich nu op artikel 27 van de eigen gedragscode, waarin is bepaald dat de wereldvoetbalbond de automatische schorsing van één duel kan omzetten in een voorwaardelijke straf met een proefperiode van een jaar. Het gebeurt echter niet vaak dat de bepaling uit dit artikel ook uitgevoerd wordt.

'Telefoontje vanuit Witte Huis'
Kort na de bekendmaking van het nieuws toonde de Amerikaanse president Donald Trump zich verheugd op zijn platform Truth Social. "Dank aan de FIFA voor het juist handelen en het ongedaan maken van een groot onrecht", schrijft Trump.

Het Britse talkSPORT meldt dat er vanuit het Witte Huis een direct telefoongesprek met FIFA-voorzitter Gianni Infantino heeft plaatsgevonden om de rode kaart nog eens ter sprake te brengen.

Afgelopen winter greep de FIFA op vergelijkbare wijze in na een elleboogstoot van Cristiano Ronaldo. Toen handhaafde de voetbalbond echter wel de automatische schorsing van één duel, maar werden de overige twee duels van Ronaldo's schorsing voorwaardelijk gemaakt.

Geen beroep van Amerikaanse bond
Volgens de New York Times kon de Amerikaanse voetbalbond geen beroep aantekenen tegen de automatische schorsing van Balogun, maar heeft de FIFA zelf besloten tot actie over te gaan.

De 25-jarige Balogun is op dit WK de topscorer van de Verenigde Staten met drie goals. Hij scoorde ook in het gewonnen duel met Bosnië en Herzegovina, voordat hij de rode kaart kreeg.

https://nos.nl/artikel/26(...)r-geschorste-balogun
Absurde gang van zaken of komt dit gewoon veel voor?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:11:28 #2
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221256251
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
België moet ook niet al teveel zeiken. Het is niet de 'verdienste' van België dat een speler van de VS een rode kaart pakt tegen Bosnië.
Nee dat hoeft toch ook niet? Wij hebben ook wel eens moeten banken in potjes waar het echt niet uitkwam. Denk niet die tegenstander het had gepikt als er opeens kaarten geschorst werden :P
- vmi voor intimi -
pi_221256252
Maar goed, het andere scenario is dus dat Trump heeft gebeld met Infantino om zijn onvrede over de vermeend onterechte rode kaart te uiten en dat tegelijkertijd een volledig onafhankelijke commissie toevalligerwijs besloot om gebruik te maken van één of andere discretionaire bevoegdheid die nog nooit eerder in dit stadium van een WK is ingeroepen en dat die twee events zich volledig onafhankelijk van elkaar afspeelden?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221256253
Als een mod kan reeksen, thanks :)
pi_221256257
Komt veel voor, je hebt het dit WK bijvoorbeeld al bij 1% van de wedstrijden. Als je dat extrapoleert heb je het over honderden van dit soort zaken per jaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:13:04 #6
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221256261
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:12 schreef Ludachrist het volgende:
Komt veel voor, je hebt het dit WK bijvoorbeeld al bij 1% van de wedstrijden. Als je dat extrapoleert heb je het over honderden van dit soort zaken per jaar.
I C what U did there.

PS:Is er nog kans op uitstel i.v.m. boze weergoden?
- vmi voor intimi -
pi_221256265
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 18:36 schreef HowardRoark het volgende: [..] Hmm. Wie maakt zich hier nu heel erg druk? Ik niet volgens mij. De ziekelijke obsessie zit dus met name bij de mensen die zich druk om maken omdat het Trump betreft. Als een random andere match was gebeurd waren de reacties heel anders geweest. Het is ook niet dat de FIFA de regels heeft aangepakt, er bestaat hier gewoon een regel voor.
Net als er een regel bestaat die dit onmogelijk maakt, namelijk dat een rode kaart per definitie een schorsing voor de volgende wedstrijd oplevert.

Wat dit geval opmerkelijk maakt:
- Rode kaart voor speler van de VS (die door de VAR uiteindelijk bepaald is) wordt zonder verdere uitleg teruggedraaid
- Datzelfde wordt niet gedaan voor andere rode kaarten uitgedeeld aan andere teams
- FIFA komt met een hele rare uitleg, er wordt duidelijk dat Trump contact heeft gehad met Infantino en een paar uur later bevestigt Trump zelf dat hij verzocht heeft er “nog eens naar te kijken want hij vond t geen overtreding”

Tel daarbij op dat de VS het organiseert, dat maakt het iets waar #ophef bij hoort.
pi_221256286
Ik vermoed dat 95% van diegene die nu weer in extase zijn niet eens de overtreding hebben gezien.

Daarnaast weet Trump helemaal niets over voetbal, dus als FIFA daadwerkelijk n.a.v. zijn belletje iets heeft gedaan is het alleen maar verificatie dat het hele WK stinkt, wat het natuurlijk in Qatar al deed met Messi's verplichte WK winst script.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221256292
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
Ik vermoed dat 95% van diegene die nu weer in extase zijn niet eens de overtreding hebben gezien.
Nou en. De overtreding is irrelevant.
pi_221256295
Tevens is extase niet het juiste woord.
pi_221256296
quote:

Daarnaast weet Trump helemaal niets over voetbal, dus als FIFA daadwerkelijk n.a.v. zijn belletje iets heeft gedaan is het alleen maar verificatie dat het hele WK stinkt, wat het natuurlijk in Qatar al deed met Messi's verplichte WK winst script.
Trump stinkt en Fifa stinkt.
Voeg beide samen, en je krijgt een open beerput.

Ik ga nieuwe popcorn halen ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221256300
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nou en. De overtreding is irrelevant.
Ja geen voetbal kijken of zelfs verafschuwen want tokkie sport, maar nu Trump er iets mee te maken heeft. Dat wekt inner rage naar boven bij velen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:21:01 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221256303
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende: [..] Die vormt een uitzondering. [..] Heb ik dat gezegd? Laat maar zien dan ... pak de desbetreffende posts er maar bij.
Hoe kan ik iets laten zien wat je nog gaat doen? Best bijzonder om jouw totale gebrek aan zelfkennis hier tentoongesteld te zien worden rondom een verder totaal oninteressant onderwerp. Je weet zelf blijkbaar niet eens hoe jouw diepgaande afkeer van alles wat in jouw ogen verdorven of minderwaardig is je totaal in de macht van extreme idioten heeft gedreven.

Ieder weldenkend mens, links en rechts, is verbijsterd door deze werkelijk unieke actie en het vervolg. Alleen jij vind het noodzakelijk om eerst in de ontkenning te gaan, vervolgens in de verdediging en tenslotte in de vergoelijking en de omdraaiing. Was er nou sprake van enige importantie of enige onduidelijkheid dan was dat wellicht te begrijpen, maar dat is in dit geval helemaal niet het geval. Dat maakt mijn voorspelling van hoe jij gaat reageren op wel iets ernstigs niet zo lastig. Jij bent het vleesgeworden voorbeeld van de individu waarover trump zelf in 2016 zei: "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters”.
pi_221256305
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump stinkt en Fifa stinkt.
Voeg beide samen, en je krijgt een open beerput.

Ik ga nieuwe popcorn halen ^O^
En toch gaat iedereen kijken.
pi_221256307
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Net als er een regel bestaat die dit onmogelijk maakt, namelijk dat een rode kaart per definitie een schorsing voor de volgende wedstrijd oplevert.
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd. Is al vaker gebeurd.

Volgens mij zien mensen gewoon wat ze willen zien. Trump is er bij betrokken en dan stoppen mensen met nadenken. De FIFA was sowieso al bezig met die kaart, of Trump's telefoontje doorslaggevend was of niet zullen we waarschijnlijk nooit weten.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:22:20 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221256311
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 18:49 schreef HowardRoark het volgende: [..] Omdat ik België een onsympathiek elftal vind hebben dat dit toernooi zwaar teleurgesteld en over de top is. Dat was de mening van min of meer iedereen tot letterlijk vanochtend.
Dat is nog steeds de mening van vrijwel iedereen, maar dat neemt niet weg dat er nu dingen zijn gebeurd die echt totaal onzinnig zijn en iedereen (nou ja bijna iedereen) veel te ver vindt gaan. Nogal logisch dat dit sympathiek opwekt voor de Belgen. Ik zou het trouwens graag zien dat België nu lekker weigert te spelen, maar goed. Dat gaat niet gebeuren.
pi_221256314
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd.

Volgens mij zien mensen gewoon wat ze willen zien. Trump is er bij betrokken en dan stoppen mensen met nadenken. De FIFA was sowieso al bezig met die kaart, of Trump's telefoontje doorslaggevend was of niet zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Trump kan dan mooi afleiden van de reflecting pool, iran, epstein, zijn blauwe plekken! :s) toch?
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:23:05 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256316
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
het is 02:00, bijna niemand gaat kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221256319
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ja geen voetbal kijken of zelfs verafschuwen want tokkie sport, maar nu Trump er iets mee te maken heeft. Dat wekt inner rage naar boven bij velen.
Het gaat om een WK wat beïnvloed wordt door het staatshoofd van het gastland.

Natuurlijk is dat nieuws. Ik geef niet veel om voetbal maar ik snap wel waarom zoiets echt niet kan.

Ben er helemaal in extase van zelfs
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:23:48 #20
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221256320
quote:

Speciaal nog eens teruggekeken. Conclusie dat is rood en die sport commentatoren van de yanks snappen geen fuck van voetbal.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221256321
quote:
85s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat is nog steeds de mening van vrijwel iedereen, maar dat neemt niet weg dat er nu dingen zijn gebeurd die echt totaal onzinnig zijn
Het probleem is dat niemand weet wat er gebeurd is en dat zelf invult.

Die rode kaart was totaal niet terecht, dus wat dat betreft is er gerechtigheid en kan Belgie niet zeiken.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:23:53 #22
403588 mcmlxiv
pi_221256322
quote:

[..]
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd. Is al vaker gebeurd.

Noem nog eens een voorbeeld waarbij hetzelfde is gebeurt?
pi_221256323
quote:

[..]

Volgens de Belgische bond kan dat dus niet, en is er meerdere malen expliciet bij de briefings over gesproken dat een rode kaart automatisch leidt tot schorsing.
pi_221256324
quote:
88s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is 02:00, bijna niemand gaat kijken
Nou.. dan ben je nog niet bij de WK matches geweest afgelopen dagen op dit forum in de livethreads. Dat jij slaapt betekent niet dat niemand gaat kijken.
pi_221256326
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik snap niet hoe dit een reactie is op mijn post, dus ik hou het bij een 'oke'.
pi_221256327
quote:

[..]

Ware het niet dat er nooit eerder een rode kaart op een WK is geseponeerd. Er er zijn echt wel rode kaarten geweest die een stuk discutabeler waren dan deze, deze kon je geven, zoals ze dat zeggen.
Цой жив
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:25:43 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256329
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:24 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nou.. dan ben je nog niet bij de WK matches geweest afgelopen dagen op dit forum in de livethreads. Dat jij slaapt betekent niet dat niemand gaat kijken.
bijna niemand

dat er activiteit is op fok! betekent niet dat iedereen gaat kijken
pi_221256330
Bekijk deze YouTube-video

'Red card was controversial': Fans react to USA's World Cup win vs Bosnia-Herzegovina

Vier dagen geleden was het trouwens ook al een hot item, maarja Trump.
pi_221256332
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Noem nog eens een voorbeeld waarbij hetzelfde is gebeurt?
Gebeurd. Voltooid verleden tijd :)

Ronaldo zou normaal gesproken een schorsing krijgen van 3 wedstrijden voor een elleboog. Werd omgezet naar 1 wedstrijd en 2 voorwaardelijk zodat hij geen WK-wedstrijden zou missen. Staat trouwens ook in het artikel in de OP.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:26:38 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221256333
Dat de FIFA een stel foute hufters zijn is al heel lang duidelijk. Waarom de KNVB er nog steeds aan meedoet laat zien dat zij laffe honden zijn.
pi_221256334
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens de Belgische bond kan dat dus niet
Die zitten er dus naast.
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:27:50 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256340
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de FIFA een stel foute hufters zijn is al heel lang duidelijk. Waarom de KNVB er nog steeds aan meedoet laat zien dat zij laffe honden zijn.
er is geen alternatief atm
pi_221256341
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 18:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Wie maakt zich hier nu heel erg druk? Ik niet volgens mij. De ziekelijke obsessie zit dus met name bij de mensen die zich druk om maken omdat het Trump betreft. Als een random andere match was gebeurd waren de reacties heel anders geweest. Het is ook niet dat de FIFA de regels heeft aangepakt, er bestaat hier gewoon een regel voor.
Dat argument wordt vaak gebruikt door mensen die idolaat zijn van Trump: de kritiek is er enkel omdat het Trump is.
Om zo de kritiek monddood te maken.

Terwijl deze ophef er ook zou zijn geweest als Obama, Biden, Macro, Rutte of welke (voormalige) regeringsleider dan ook dit had gedaan.

Het is ook raar dat dit gewoon wordt weggewuifd.
pi_221256345
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ware het niet dat er nooit eerder een rode kaart op een WK is geseponeerd.
Ook nu niet. Zoals je in de OP kunt lezen is de schorsing omgezet in een voorwaardelijke schorsing. Dat is wel vaker gebeurd.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:29:11 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221256350
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221256351
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ook nu niet. Zoals je in de OP kunt lezen is de schorsing omgezet in een voorwaardelijke schorsing. Dat is wel vaker gebeurd.
Wanneer dan?
Цой жив
pi_221256352
quote:

[..]
Dus dan mag het ^O^ 8)7
pi_221256354
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:29 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wanneer dan?
Je zou natuurlijk de OP kunnen lezen.
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:30:24 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256357
quote:

[..]
maar is het ook vaker gebeurd op aangeven van de president van het betreffende land?
  FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2026 @ 19:30:29 #40
842 Zorro
Z
pi_221256359
Ik vind dat Messi alsnog rood moet krijgen voor de eerste wedstrijd en vanaf nu 3 wedstrijden schorsing.
Als kwijtschelden kan, dan kan toekennen ook.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_221256367
quote:
88s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar is het ook vaker gebeurd op aangeven van de president van het betreffende land?
Heb je daar bewijs voor? Infantino ontkent, for what it's worth.
pi_221256368
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat argument wordt vaak gebruikt door mensen die idolaat zijn van Trump: de kritiek is er enkel omdat het Trump is.

Terwijl deze ophef er ook zou zijn geweest als Obama, Biden, Macro, Rutte of welke (voormalige) regeringsleider dan ook dit had gedaan.

De projectie is sterk bij de maga debieltjes op fok. Hun hele act hebben ze gebouwd rondom Trump en dan doen alsof anderen last hebben van TDS.
Цой жив
  maandag 6 juli 2026 @ 19:31:40 #43
68638 Zwansen
pi_221256370
quote:

[..]

Hoe vaak is dat gebeurd tijdens een eindtoernooi dan? En hoe vaak nadat de belangrijkste man op aarde een telefoontje pleegt naar de FIFA-baas die ook nog eens grote vriendjes van elkaar zijn?
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:31:56 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256374
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je daar bewijs voor? Infantino ontkent, for what it's worth.
Trump zegt dat zelf
pi_221256378
quote:

[..]
Zoals?
pi_221256379
quote:
88s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Trump zegt dat zelf
Alsof die op maar enige manier betrouwbaar is, kom op zeg :D
pi_221256381
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zou natuurlijk de OP kunnen lezen.
Daar staat niet dat er ooit een rode kaart op een WK is teruggedraaid.
Цой жив
pi_221256382
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zoals?
Zoals je in de OP kunt lezen.
pi_221256388
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:32 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Daar staat niet dat er ooit een rode kaart op een WK is teruggedraaid.
Dat is nu dan ook niet gebeurd. Waarom lees je niet gewoon wat er staat? :)
pi_221256389
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Citeer het eens.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:33:28 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221256392
quote:
88s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Trump zegt dat zelf
Wie gelooft nog wat Trump zegt? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221256396
quote:

[..]
Ronaldo werd gewoon een wedstrijd geschorst hoor als je daarop doelt
Цой жив
pi_221256398
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoe vaak is dat gebeurd tijdens een eindtoernooi dan? En hoe vaak nadat de belangrijkste man op aarde een telefoontje pleegt naar de FIFA-baas die ook nog eens grote vriendjes van elkaar zijn?
Nooit.

Maar ja, Trump hè?

Dan mag het.
pi_221256399
quote:

[..]
Je punt is dat het letterlijk één andere keer is voorgekomen in de geschiedenis van de FIFA zodat Ronaldo geen groepswedstrijd hoefde te missen op het WK?

Goed punt.
pi_221256402
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
De UEFA bijvoorbeeld...
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:34:52 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256404
quote:

[..]
Dat is het NWS toch?

Voetbal boeit mij verder geen reet man, is gewoon een rare gang van zaken :D
pi_221256405
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is nu dan ook niet gebeurd. Waarom lees je niet gewoon wat er staat? :)
Joh, geef er een naam aan welke je wilt. Balogun zou een duel geschorst zijn en dat is nu niet het geval.
Цой жив
pi_221256409
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die rode kaart was totaal niet terecht, dus wat dat betreft is er gerechtigheid en kan Belgie niet zeiken.
Het gebeurd ook in elke wedstrijd dat een president zich bemoeit met een rode kaart natuurlijk
Hef het voetbal maar op dan
Maar je mag niks zeggen over Adolf Trump
pi_221256412
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

FIFA is hier het probleem, maarja haten op FIFA is niet hot want dat is een organisatie.

Het is FIFA die hier laat zien dat commercie belangrijker is dan het voetbal zelf, waarom denk je anders dat we 2 extra reclame breaks tussen de wedstrijd hebben die vrijwel alle matches helemaal laten omdraaien en het tempo eruit is.

Net zoals Formule 1 met FIA, is voetbal de laatste 10-16 jaar een show geworden. Het gaat niet meer om het voetbal of racen, het gaat om dat Messi in 2022 wint zodat er miljoenen shirtjes verkocht kunnen worden. Het gaat om de sponsoren, het gaat om zo veel mogelijk geld naar binnen harken.

Trump is gewoon een troll, ondanks dat hij geen invloed heeft zal hij altijd zeggen dat hij dit had. Alleen al om types zoals jou helemaal foxwild te krijgen. Fifa had ook gewoon hard kunnen lachen en zeggen van, Trump wilde dit maar hebben we niet naar geluisterd.

Ik verwacht ook nog wel dat FIFA met een statement komt die Trump overruled en zeggen dat ze deze beslissing hebben gemaakt voordat Trump uberhaupt belde, of dat hij helemaal niet gebeld heeft.

Het is gewoon 1 grote cashcow het hele WK, en niet voor de landen die het organiseren. Maar voor alle FIFA bobo's.
pi_221256414
quote:

[..]
Dat is ook een manier om deze actie van Trump goed te praten...
pi_221256417
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ronaldo werd gewoon een wedstrijd geschorst hoor als je daarop doelt
Goh, je hebt het eindelijk gevonden :D Waarom maak je het jezelf zo moeilijk kerel?

quote:
maar werden de overige twee duels van Ronaldo's schorsing voorwaardelijk gemaakt.
Een schorsing verantwoordelijk maken is wat er in beide gevallen is gebeurd. Hoeveel invloed Trump daar op heeft gehad weet verder niemand.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:38:01 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221256423
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Wat dit geval opmerkelijk maakt:
- Rode kaart voor speler van de VS (die door de VAR uiteindelijk bepaald is) wordt zonder verdere uitleg teruggedraaid
- Datzelfde wordt niet gedaan voor andere rode kaarten uitgedeeld aan andere teams
- FIFA komt met een hele rare uitleg, er wordt duidelijk dat Trump contact heeft gehad met Infantino en een paar uur later bevestigt Trump zelf dat hij verzocht heeft er “nog eens naar te kijken want hij vond t geen overtreding”

Tel daarbij op dat de VS het organiseert, dat maakt het iets waar #ophef bij hoort.
Met Ronaldo was er een soortgelijke situatie. Zie ook: How Cristiano Ronaldo is the precedent for FIFA changing Folarin Balogun's USA red-card suspension
quote:
85s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat is nog steeds de mening van vrijwel iedereen, maar dat neemt niet weg dat er nu dingen zijn gebeurd die echt totaal onzinnig zijn en iedereen (nou ja bijna iedereen) veel te ver vindt gaan. Nogal logisch dat dit sympathiek opwekt voor de Belgen. Ik zou het trouwens graag zien dat België nu lekker weigert te spelen, maar goed. Dat gaat niet gebeuren.
Dat klopt het toch wat ik stelde? Mensen zijn nu ineens voor België vanwege deze situatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221256425
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:35 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Joh, geef er een naam aan welke je wilt. Balogun zou een duel geschorst zijn en dat is nu niet het geval.
Een rode kaart seponeren betekent net doen of het niet gebeurd is. Dat is echt iets anders en dat heb je helemaal zelf verzonnen. Ik kan er niet zoveel aan doen als je zelf onzin verkondigt. Het staat er allemaal heel duidelijk in de OP.

De consequentie is er nog steeds, de schorsing is verantwoordelijk maar niet weg. Bij seponeren zou ook die voorwaardelijke schorsing weg zijn.
pi_221256427
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoeveel invloed Trump daar op heeft gehad weet verder niemand.
Jij wel, je gaf net nog aan dat de FIFA ook zonder Trump al met deze schorsing bezig was.
pi_221256428
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goh, je hebt het eindelijk gevonden :D Waarom maak je het jezelf zo moeilijk kerel?
[..]
Een schorsing verantwoordelijk maken is wat er in beide gevallen is gebeurd. Hoeveel invloed Trump daar op heeft gehad weet verder niemand.
Is niet op een WK gebeurd en Ronaldo kreeg gewoon minimaal 1 wedstrijd schorsing zoals gebruikelijk is bij een rode kaart. Jij bent degene die zich in allerlei bochten moet wringen om te doen alsof dit geen uiterst bizarre gang van zaken is.
Цой жив
  maandag 6 juli 2026 @ 19:39:06 #66
68638 Zwansen
pi_221256434
Op het overwegend progressief linkse Fox News zijn de reacties ook relatief vaak dat ze het oneens zijn met deze actie van Trump en de FIFA.
pi_221256436
Wat zeuren we nou? De FIFA was er ook niet vies van de 5000 dode arbeiders in Qatar. Dan vind ik zo'n telefoontje minder erg.
Corporate translator
pi_221256443
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:38 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Is niet op een WK gebeurd
Who cares?
quote:
en Ronaldo kreeg gewoon minimaal 1 wedstrijd schorsing zoals gebruikelijk is bij een rode kaart.
Hij kreeg een schorsing van 3 wedstrijden voor een elleboogstoot. Dat is dus daarna veranderd in twee voorwaardelijk. Nogmaals, exact dezelfde procedure. Je zoekt spijkers op laag water.

quote:
Jij bent degene die zich in allerlei bochten moet wringen om te doen alsof dit geen uiterst bizarre gang van zaken is.
Ja nu is het wel klaar mannetje, allemaal onzin lopen te verkondigen, de OP niet lezen en dan maar boos worden op mij uit onmacht. Zielig hoor :D
pi_221256447
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
FIFA is hier het probleem, maarja haten op FIFA is niet hot want dat is een organisatie.

Het is FIFA die hier laat zien dat commercie belangrijker is dan het voetbal zelf, waarom denk je anders dat we 2 extra reclame breaks tussen de wedstrijd hebben die vrijwel alle matches helemaal laten omdraaien en het tempo eruit is.

Net zoals Formule 1 met FIA, is voetbal de laatste 10-16 jaar een show geworden. Het gaat niet meer om het voetbal of racen, het gaat om dat Messi in 2022 wint zodat er miljoenen shirtjes verkocht kunnen worden. Het gaat om de sponsoren, het gaat om zo veel mogelijk geld naar binnen harken.

Trump is gewoon een troll, ondanks dat hij geen invloed heeft zal hij altijd zeggen dat hij dit had. Alleen al om types zoals jou helemaal foxwild te krijgen. Fifa had ook gewoon hard kunnen lachen en zeggen van, Trump wilde dit maar hebben we niet naar geluisterd.

Ik verwacht ook nog wel dat FIFA met een statement komt die Trump overruled en zeggen dat ze deze beslissing hebben gemaakt voordat Trump uberhaupt belde, of dat hij helemaal niet gebeld heeft.

Het is gewoon 1 grote cashcow het hele WK, en niet voor de landen die het organiseren. Maar voor alle FIFA bobo's.
Trump heeft direct na de wedstrijd met Infantino gebeld, en daarna is de schorsing omgezet naar voorwaardelijk. Zodat Balogun kon spelen.

En jij roept nu dat Trump geen invloed heeft?

Nadat hij de Fifa peace price heeft ontvangen van Infantino, et..

Klinkt niet overtuigend.

Wel grappig dat je zover gaat in je verdediging dat je Trump een trol noemt.
pi_221256452
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De consequentie is er nog steeds, de schorsing is verantwoordelijk maar niet weg. Bij seponeren zou ook die voorwaardelijke schorsing weg zijn.
De consequentie is absoluut niet meer. De consequentie was 1 wedstrijd schorsing die is weg. Doe niet alsof een voorwaarlijke schorsing iets voorstelt.
Цой жив
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:43:09 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256454
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als je stelling is dat Trump glashard staat te liegen over dat telefoontje dan lijkt me dat ook wel een topic waard tbh
pi_221256455
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Who cares?
[..]
Hij kreeg een schorsing van 3 wedstrijden voor een elleboogstoot. Dat is dus daarna veranderd in twee voorwaardelijk. Nogmaals, exact dezelfde procedure. Je zoekt spijkers op laag water.
[..]
Ja nu is het wel klaar mannetje, allemaal onzin lopen te verkondigen, de OP niet lezen en dan maar boos worden op mij uit onmacht. Zielig hoor :D
Welke president had toen gebeld?
En waarom werd 1 schorsing gehandhaafd?
  maandag 6 juli 2026 @ 19:44:53 #73
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221256460
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:39 schreef HSG het volgende:
Wat zeuren we nou? De FIFA was er ook niet vies van de 5000 dode arbeiders in Qatar. Dan vind ik zo'n telefoontje minder erg.
Tis allemaal kut dan wel klote.

Het is maar eens in de 4 jaar en we beleven er teveel lol aan waarbij we de ellende makkelijk kunnen negeren. Maar eigenlijk zou je gewoon met zijn allen moeten afhaken.
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:45:02 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256462
quote:

[..]
Deze man _O- _O- _O- _O-

@GGMM

Heb je dit gezien

Want een stripfiguur joh _O- _O- _O- _O-
pi_221256463
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je stelling is dat Trump glashard staat te liegen over dat telefoontje dan lijkt me dat ook wel een topic waard tbh
Dat er gebeld is staat niet ter sprake. Of dat telefoontje doorslaggevend was wel.
pi_221256468
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De consequentie is absoluut niet meer. De consequentie was 1 wedstrijd schorsing die is weg. Doe niet alsof een voorwaarlijke schorsing iets voorstelt.
Lekker staaltje doelpalen verplaatsen weer hoor. :)
pi_221256469
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Het is maar eens in de 4 jaar en we beleven er teveel lol aan waarbij we de ellende makkelijk kunnen negeren. Maar eigenlijk zou je gewoon met zijn allen moeten afhaken.
Eigenlijk zouden alle teams zich moeten terug trekken
Maar helaas gebeurd dat niet
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 19:46:21 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256471
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat er gebeld is staat niet ter sprake. Of dat telefoontje doorslaggevend was wel.
Ja dat staat ter sprake, dat is iets heel ongebruikelijks
pi_221256473
quote:

[..]
Who cares?
[..]
[..]
Hahaha _O- Ok het is allemaal heel normaal wat hier gebeurt. Een speler krijgt rood maar mag gewoon meedoen de volgende wedstrijd. Dit is ook absoluut vaker voorgekomen op een WK, want Ronaldo kreeg na een rode kaart maar 1 wedstrijd schorsing. Zoveel onmacht :'( Zoveel onzin :'( Zo boos :'( Zo zielig :'(
Цой жив
pi_221256477
quote:

[..]
Leuke projectie.
pi_221256478
quote:

[..]
Jij bent degene die zegt dat de consequentie er nog gewoon staat
Цой жив
pi_221256487
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Hahaha _O- Ok het is allemaal heel normaal wat hier gebeurt. Een speler krijgt rood maar mag gewoon meedoen de volgende wedstrijd. Dit is ook absoluut vaker voorgekomen op een WK, want Ronaldo kreeg na een rode kaart maar 1 wedstrijd schorsing. Zoveel onmacht :'( Zoveel onzin :'( Zo boos :'( Zo zielig :'(
Ach gossie :D

Het kan dus wel, is vaker voorgekomen, en er is geen direct bewijs dat Trump invloed had. Tja.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:49:16 #83
403588 mcmlxiv
pi_221256494
Altijd weer grappig om de fok magaatjes zich in de meest vreemde bochten te zien wringen om de volgende idiote actie van hun oranje idiote godheid goed te praten of, zoals in dit geval te normaliseren.

- hij heeft helemaal niet gebeld
- hij heeft wel gebeld, maar toeval
- hij heeft wel gebeld, maar fifa had al bedacht dat het geen rood was
- hij heeft wel gebeld, maar vaag Ronaldo verhaal
- hij heeft wel gebeld, maar in 1962…..

En let op gebeld met een D….

Echt briljant lieve magaatjes, zo leuk om te lezen.
pi_221256495
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Deze man _O- _O- _O- _O-

@:ggmm

Heb je dit gezien

Van Havelange tot Blatter tot Infantino, haten of FIFA is not done :D
Цой жив
pi_221256501
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het kan dus wel, is vaker voorgekomen, en er is geen direct bewijs dat Trump invloed had. Tja.
Ach man haal je kop eens uit de reet van Trump
pi_221256507
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ach man haal je kop eens uit de reet van Trump
Wow wat een argument zeg, hier ben ik even stil van :{
pi_221256508
quote:

[..]
Natuurlijk is FIFA het grootste probleem. Maar Trump is net als Infantino onderdeel van de corruptie. Alleen mag je dat van de fanboys niet zeggen. Want komt niet aan hun idool, nooit.
pi_221256518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wow wat een argument zeg, hier ben ik even stil van :{
Het ligt toch overduidelijk op dat dit onder invloed van Trump is gebeurd, waarom zou die anders bellen om te vragen hoe het weer is daar
pi_221256529
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel grappig dat je zover gaat in je verdediging dat je Trump een trol noemt.
Dat je na 10 jaar nog niet kan inzien dat Trump trolt zegt mij dan weer heel veel. Wellicht ben je daarom door VEM zo benoemd.
pi_221256531
quote:

[..]

Het is nog nooit eerder gebeurd op een WK, jouw lulverhaal over Ronaldo gaat niet op. Dat was niet tijdens een WK en is gewoon een wedstrijd geschorst.
Цой жив
pi_221256535
quote:

[..]

Je gaat echt tot het uiterste in het verdedigen van Trump :7

Wat was volgens jou de aanleiding voor het herzien van de schorsing van Ronaldo?
Een telefoontje van Montenegro?
pi_221256546
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het is nog nooit eerder gebeurd op een WK
Who cares? Je verzint helemaal zelf dat dat relevant zou moeten zijn.
pi_221256556
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Deze man _O- _O- _O- _O-

@:ggmm

Heb je dit gezien

Kijk, daar hebben weer de typische Moderator reactie. En dan afvragen en huilen in FB dat er mensen weggaan.

Even je nadoen. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- |:( |:( |:( |:( :') :') :') :') 8)7 8)7 8)7 8)7 :X :X :X :X
pi_221256559
Wat moeten we trouwens voorstellen bij een 'voorwaarlijke schorsing'? Bij de volgende rode kaart wordt hij wel echt geschorst :?
Цой жив
pi_221256564
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat je na 10 jaar nog niet kan inzien dat Trump trolt zegt mij dan weer heel veel. Wellicht ben je daarom door VEM zo benoemd.
Jij kunt niet lezen.

Ik stel dat het opmerkelijk is dat jij hem een trol noemt.

Dat Trump met Infantino heeft gebeld over deze kwestie is overigens aan het licht gekomen vlak na het telefoongesprek. Door lekken vanuit het Witte Huis.

Dat je Trump een trol noemt is dan ook een wanhoopsdaad van je, om dit te verdedigen.

Trump heeft gewoon vlak na de wedstrijd met Infantino gebeld over de rode kaart.
pi_221256566
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij kunt niet lezen.

Ik stel dat het opmerkelijk is dat jij hem een trol noemt.

Dat Trump met Infantino heeft gebeld over deze kwestie is overigens aan het licht gekomen vlak na het telefoongesprek. Door lekken vanuit het Witte Huis.

Dat je Trump een trol noemt is dan ook een wanhoopsdaad van je, om dit te verdedigen.

Trump heeft gewoon vlak na de wedstrijd met Infantino gebeld over de rode kaart.
Heb je daar logs van? FIFA zal dat debunken dat het niet zo is. Kom maar met bewijs dat hij direct na de wedstrijd heeft gebeld. Anders > BNW.
pi_221256573
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Kijk, daar hebben weer de typische Moderator reactie. En dan afvragen en huilen in FB dat er mensen weggaan.

Even je nadoen. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- |:( |:( |:( |:( :') :') :') :') 8)7 8)7 8)7 8)7 :X :X :X :X
Triggered :7
pi_221256583
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Triggered :7
Niveautje halen jullie hoor. De TDS crew. Ziedend. Bloed onder de nagels dat kookt.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:58:26 #99
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221256590
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die was gewoon terecht hoor. Niet de intentie hebben is niet ineens een verzachtende omstandigheid. Messi had ook rood moeten krijgen maar dat is weer een ander corruptie dingetje.
  maandag 6 juli 2026 @ 19:58:47 #100
351441 Estate2
Ex Estate
pi_221256595
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:56 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Heb je daar logs van? FIFA zal dat debunken dat het niet zo is. Kom maar met bewijs dat hij direct na de wedstrijd heeft gebeld. Anders > BNW.
Ik weet niet of het direct of het direct na de wedstrijd was, maar dit zegt Trump er zelf over..

https://www.nu.nl/328088/(...)beetje-verdacht.html
Voorheen Post ID 101472
pi_221256598
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alsof het relevant is dat de straf is omgezet naar een voorwaarlijke schorsing. In de praktijk komt het op hetzelfde neer: Balogun mag gewoon spelen ondanks zn rode kaart.
Цой жив
pi_221256629
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:58 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het direct of het direct na de wedstrijd was, maar dit zegt Trump er zelf over..

Daarom, Wantie lult weer eens uit zijn onderbuik. Complete nonsens. Was helemaal niet direct na de wedstrijd.
  FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2026 @ 20:01:12 #103
842 Zorro
Z
pi_221256630
Wat doet iedereen hier verontwaardigd.
Na de eerste wedstrijd van Argentinie wist je toch al dat je dit WK niks serieus kan nemen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_221256651
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hier geinpochem. Dat je doet alsof iedereen een mongool is dat begrijp ik, je twee kompanen gaan ook al zo lekker alleen zie hier het statement van de UEFA, clubje die redelijk weet wat ze doen. Wellicht valt het je op dat ze zeer duidelijk zijn en dat er bewust bepaalde woorden zijn gekozen.
quote:
Yesterday’s decision to suspend for a probationary period of a year the implementation of the one-match automatic suspension following the red card issued to the player Folarin Balogun crossed a red line.

Football, like any other sports, relies on rules, which are the basis for fair, honest and transparent competition. Sometimes rules are open to interpretation. In this case not. A minimum automatic suspension of one match following a red card is not a discretionary option and does not require the decision of a competent body to be enacted. It is a principle embedded in regulations, which cannot be made subject to exceptions, let alone in the middle of a tournament where several other players have been in the same situation and regularly served their suspension.

When the certainty of rules is no longer guaranteed by its guardians, the integrity of the game is at stake and the credibility of a competition is undermined. Equally, such decision creates a precedent in the ongoing tournament, where similar situations will now require an equal treatment, to the detriment of the competition.

Football is the most loved sport in the world because it is a beautiful game and is trusted because it is played everywhere with the same laws. A tournament is never a pure standalone and, if the tournament in question is the World Cup, it has the power to drive positive or negative consequences on the game as a whole.

We express our disbelief at such an unprecedented, incomprehensible and unjustifiable decision.

https://www.uefa.com/news(...)on-the-balogun-case/
pi_221256665
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Niveautje halen jullie hoor. De TDS crew. Ziedend. Bloed onder de nagels dat kookt.
Projectie :7
pi_221256679
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Daarom, Wantie lult weer eens uit zijn onderbuik. Complete nonsens. Was helemaal niet direct na de wedstrijd.
Grappig, dan opeens trolt Trump niet?

Je bent net een pingpong bal _O-
pi_221256689
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

de UEFA, clubje die redelijk weet wat ze doen.
Haha, je bent serieus? :D
pi_221256695
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Alsof het relevant is dat de straf is omgezet naar een voorwaarlijke schorsing. In de praktijk komt het op hetzelfde neer: Balogun mag gewoon spelen ondanks zn rode kaart.
Het maakt dus niet uit of het op een WK is of niet, dat had je inderdaad volledig zelf verzonnen.
pi_221256697
quote:

[..]
Who cares?
[..]
[..]
CR7 kreeg zijn kaart in een kwalificatieduel. Bovendien waren de 3 wedstrijden schorsing daar een bijkomende sanctie van een tuchtcommissie. Bij Balogun gaat het om een automatische sanctie: wie rood krijgt is automatisch 1 duel geschorst. Daar komt geen tuchtcommissie aan te pas. Die sanctie is vooraf vastgesteld.

Precies zoal de FIFA voor het WK aan alle nationale bonden heeft laten weten in hoofdstuk 2, art. 10.5 van de reglementen.
pi_221256716
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:58 schreef Estate2 het volgende:

[..]

Volgens @epicbeardman heeft het gesprek nooit plaatsgevonden en was het gewoon een trol van Trump.
pi_221256721
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig, dan opeens trolt Trump niet?

Je bent net een pingpong bal _O-
Trump is toch een racist waarom zou hij dit doen voor een zwarte speler?
pi_221256724
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, je bent serieus? :D
Nog steeds geen enkele onderbouwing van jou gezien behalve dit flauwe gedoe. Maar ik moet toegeven je maakt het nog niet zo bont als epicbeardman dus kudows voor jou
pi_221256725
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:12 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
:') :') :') :')

Je bent echt de wanhoop nabij...
pi_221256745
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nog steeds geen enkele onderbouwing van jou gezien behalve dit flauwe gedoe.
Nee maar even serieus, je vindt de UEFA betrouwbaar in deze? Dit is een enorm 'wij van WC-Eend' gehalte, natuurlijk gaat de UEFA klagen als Belgie in hun ogen benadeeld wordt.

Het gaat om de feiten, wat weten we. En we weten niet bijster veel zeker. Dat vergeten mensen omdat ze graag hun meningen bevestigd zien worden, en de FIFA en Trump zijn dom genoeg om die mensen de ruimte te geven om zelf maar te speculeren.
pi_221256746
Het zou mooi zijn als Pochettino Balogun gewoon bewust niet opstelt, om duidelijk te maken dat dit soort inmenging echt niet kan.
pi_221256768
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:15 schreef AFA2022 het volgende:
Het zou mooi zijn als Pochettino Balogun gewoon bewust niet opstelt, om duidelijk te maken dat dit soort inmenging echt niet kan.
Maar durft hij tegen de president in te gaan?
pi_221256783
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
:') :') :') :')

Je bent echt de wanhoop nabij...
Zeg je nu dat hij geen racist is?
pi_221256784
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die zitten er dus naast.
Wat maakt dat jij het beter weet dan de Belgische voetbalbond?
pi_221256809
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar durft hij tegen de president in te gaan?
Hij zou in ieder geval veel lof krijgen vanuit de hele wereld, mocht hij de ballen hebben.
pi_221256810
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee maar even serieus, je vindt de UEFA betrouwbaar in deze? Dit is een enorm 'wij van WC-Eend' gehalte, natuurlijk gaat de UEFA klagen als Belgie in hun ogen benadeeld wordt.

Het gaat om de feiten, wat weten we. En we weten niet bijster veel zeker. Dat vergeten mensen omdat ze graag hun meningen bevestigd zien worden, en de FIFA en Trump zijn dom genoeg om die mensen de ruimte te geven om zelf maar te speculeren.
De feiten zijn dat Balogun 1 wedstrijd is geschorst, zoals normaal bij een rode kaart.
Feit is dat Trump daarna met Infantino heeft gebeld
Feit is dat de Fifa de rode kaart in heroverweging heeft genomen.
Feit is dat de schorsing omgezet is naar voorwaardelijk.
Feit is dat daarmee de straf die voor een rode kaart geldt ongedaan is gemaakt.
Feit is dat dat niet eerder is voorkomen. Ook niet bij Ronaldo: bij hem bleef de schorsing van de volgende wedstrijd staan.
pi_221256812
quote:

[..]
Alsof Trump ooit ook maar op enige vorm van consistent handelen te betrappen zou zijn.
  maandag 6 juli 2026 @ 20:22:01 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221256822
quote:
88s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
er is geen alternatief atm
Tuurlijk wel, er met andere bonden uitstappen en een alternatief beginnen
pi_221256829
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:19 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zeg je nu dat hij geen racist is?
Ik zeg dat jij de wanhoop nabij bent om deze actie van Trump nog goed te kunnen praten
pi_221256863
quote:

[..]
Het is niet alleen een zwarte speler. De beste man heeft niks met de VS. Zijn vader is geen Amerikaan, zijn moeder is geen Amerikaan, hij heeft alleen de eerste twee maanden van zijn leven in de VS gewoond en is daarna een keertje in de VS op bezoek geweest bij een tante. De beste man heeft gebruik gemaakt van de befaamde Birthright citizenship waar Trump zo'n hekel aan heeft.

Je zou dus ook kunnen beweren dat Trump net niet gebeld heeft. Dat Trump iets anders zegt doet er niet toe, realiteit is toch niet iets waar jij aan doet
pi_221256880
Orange man bad _O-

De kartelmedia draait overuren inmiddels met hun Trump derangement syndrome. Lachwekkend.

Hup USA.
pi_221256892
De volgende downie meldt zich zie ik.
Цой жив
pi_221256900
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:26 schreef Zwoerd het volgende:
De volgende downie meldt zich zie ik.
Je hoeft jezelf niet aan te kondigen, tis geen station hier
pi_221256903
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:27 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Jij?
Ooooooooooooooowhhhhhhhhh
Цой жив
pi_221256906
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zeg dat jij de wanhoop nabij bent om deze actie van Trump nog goed te kunnen praten
Goed te praten? ik heb niets goed te praten. Het is een officiële ruling door de FIFA. Niet door Trump. Dat je loog over dat Trump direct na de wedstrijd belde is pas wanhoop.
pi_221256912
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:25 schreef Anti_schaap het volgende:
Orange man bad _O-

De kartelmedia draait overuren inmiddels met hun Trump derangement syndrome. Lachwekkend.

Hup USA.
Ik vind het toch wel droevig. Als welke andere wereldleider dit openlijk de ether in zou gooien is de wereld te klein, maar omdat het Trump is wordt kritiek/ophef afgedaan als “Trump Derangement Syndrome”.

Ik snap het wel, argumenten zijn er niet, dus doe je t maar zo.
pi_221256924
Als die amerikaanse coach fatsoen heeft stelt hij hem niet op.
pi_221256926
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:25 schreef Anti_schaap het volgende:
Orange man bad _O-

Hup USA.
Kiek, weer een Trump fanboy die dit probeert goed te praten :7
pi_221256937
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Goed te praten? ik heb niets goed te praten. Het is een officiële ruling door de FIFA. Niet door Trump. Dat je loog over dat Trump direct na de wedstrijd belde is pas wanhoop.

Nee, de wanhoop is jij die beweert dat dit een trol van Trump is.

Terwijl hij gewoon na de wedstrijd heeft gebeld.
pi_221256938
quote:
10.5
If a player or team official is sent off as a result of a direct or indirect red card (second caution), they will automatically be suspended from their team's
subsequent match.
In addition, further sanctions may be imposed.
De regels zijn voorafgaand aan het WK aan de nationale bonden gestuurd. Bovenstaande regel 10.5 is overduidelijk: bij een directe of indirecte rode kaart is de speler automatisch voor de volgende wedstrijd geschorst. Hoe de overtreding achteraf beoordeeld wordt is niet relevant.

Daarnaast kan er een extra sanctie worden opgelegd. Die zou dan wel van de aard van de overtreding kunnen afhangen.
  maandag 6 juli 2026 @ 20:32:13 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221256945
quote:
19s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:29 schreef TwenteFC het volgende:
Als mijn tante een snor had, was het mijn oom.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221256951
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als mijn tante een snor had, was het mijn oom.
Of een berber
pi_221256957
Het gaat idd ook vooral om FIFA/Infantino, tuurlijk druipt de corruptie van Trump af, wat dit hele schandaal nog groter maakt.

Vrijwel de hele voetbalwereld spreekt er schande van, ook hier op Fok is de mening vrij eengezinds. De enigen die doen alsof dit allemaal heel normaal is, zijn de Trump bitches.
Цой жив
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 20:34:04 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221256962
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Kom nou zeg, het hele topic roept letterlijk iedereen in koor dat de fifa een corrupte teringbende is

Conclusie van @epicbeardman: haten op de fifa is not hot!!!!

Dacht je dat corrupte teringbende een compliment is ofzo?

Dan zot je toch gewoon te trollen?
pi_221256975
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kom nou zeg, het hele topic roept letterlijk iedereen in koor dat de fifa een corrupte teringbende is

Conclusie van @:epicbeardman: haten op de fifa is not hot!!!!

Dacht je dat corrupte teringbende een compliment is ofzo?

Dan zot je toch gewoon te trollen?
Het gaat hier voornamelijk over Trump in dit topic, als oplettende moderator zou je dit moeten kunnen overzien. Dat zijn immers de taken waarvoor je aangesteld bent en je met trots de blauwe naam mag dragen.
pi_221256978
quote:

[..]
Jij denkt dat Trump dit voor die speler doet?

Trump doet dit voor zichzelf, hij maakt het ook openlijk zelf bekend
Hij houd gewoon van negatieve aandacht die weer afleid van andere zaken (Epstein , Iran).

Laats kwam die ook al met UFO files waar geen mens op dat moment op zat te wachten
  maandag 6 juli 2026 @ 20:35:26 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221256979
quote:
19s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:29 schreef TwenteFC het volgende:
Wanneer teams nog respect hebben voor scheidrechters of hun sport, spelen ze daar niet meer of draaien vawege contractverplichtingen alleen het balletje rond.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221256982
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:33 schreef Zwoerd het volgende:
Het gaat idd ook vooral om FIFA/Infantino, tuurlijk druipt de corruptie van Trump af, wat dit hele schandaal nog groter maakt.

Vrijwel de hele voetbalwereld spreekt er schande van, ook hier op Fok is de mening vrij eengezinds. De enigen die doen alsof dit allemaal heel normaal is, zijn de Trump bitches.
Klopt, die trekken het eerst naar Trump toe, om het vervolgens te bagatelliseren en anderen te verwijten dat het weer om Trump draait.
pi_221256996
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het gaat hier voornamelijk over Trump in dit topic,
Ja, dankzij jou en Moredakka

En dan vervolgens janken dat dit teveel over Trump gaat.
pi_221257001
Tis al zo'n drama hier dat het lijkt dat Amerika al heeft gewonnen 🤣
pi_221257011
quote:
Vertaling

Mark Rutte is aangesteld om vanavond de wedstrijd tussen de Verenigde Staten en België te fluiten.
twitter
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 20:39:37 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221257022
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het gaat hier voornamelijk over Trump in dit topic, als oplettende moderator zou je dit moeten kunnen overzien. Dat zijn immers de taken waarvoor je aangesteld bent en je met trots de blauwe naam mag dragen.
Ja logisch, het is vrij uniek dat een wereldleider zich met de regels gaat zitten bemoeien

Het is niet alsof infantino trump heeft gebelt om te vragen of het goed was zo _O-
pi_221257032
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:31 schreef Chillegast het volgende:

[..]
De regels zijn voorafgaand aan het WK aan de nationale bonden gestuurd. Bovenstaande regel 10.5 is overduidelijk: bij een directe of indirecte rode kaart is de speler automatisch voor de volgende wedstrijd geschorst. Hoe de overtreding achteraf beoordeeld wordt is niet relevant.

Daarnaast kan er een extra sanctie worden opgelegd. Die zou dan wel van de aard van de overtreding kunnen afhangen.
Off topic vraag maar waarom kunnen ze nooit een kaart intrekken eigenlijk? Want hij kan wel onterecht worden gegeven.
  maandag 6 juli 2026 @ 20:41:13 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221257036
twitter

Lekker gaan mierenneuken over elke kaart straks. Alleen toegeven als er genoeg politieke druk achter zit.
pi_221257037
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, die trekken het eerst naar Trump toe, om het vervolgens te bagatelliseren en anderen te verwijten dat het weer om Trump draait.
Is eigenlijk ook een vorm van Trump derangement syndrome.
pi_221257051
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:41 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Lekker gaan mierenneuken over elke kaart straks. Alleen toegeven als er genoeg politieke druk achter zit.
Ja, Frankrijk heeft ook al een verzoek ingediend.
pi_221257054
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:15 schreef AFA2022 het volgende:
Wat een onzin. Hij moet gewoon zijn beste spelers opstellen, daar krijgt hij betaald voor.
pi_221257057
quote:
[ x ]

Haha, lekker trollen van die nieuwe MP
pi_221257070
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:37 schreef epicbeardman het volgende:
Tis al zo'n drama hier dat het lijkt dat Amerika al heeft gewonnen 🤣
Eventuele winst van de VS heeft door deze actie van Trump wel een zwart randje...
pi_221257071
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:38 schreef Peppert het volgende:

[..]
[ x ]
Fijn dat je de vertaling erbij zet, anders had ik deze grap nooit begrepen.
pi_221257096
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eventuele winst van de VS heeft door deze actie van Trump wel een zwart randje...
Daar juicht echt niemand in de VS minder om zoals bij iedere corrupte winnaar in het verleden.
pi_221257103
Knaken Infantino. WE zijn het zat met deze kale bald fraud. Kan zo in het rijtje met Slot en Pep en ten Hag en Sjek van Gelder. Oprotten.
U MAD?
pi_221257135
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:40 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Off topic vraag maar waarom kunnen ze nooit een kaart intrekken eigenlijk? Want hij kan wel onterecht worden gegeven.
Hebben ze in principe tijdens de wedstrijd een VAR voor. Het zou opzich prima zijn hoor dat een arbitragecommissie zich zou kunnen buigen over een rode kaart, maar dus wel objectief en niet met een onderonsje tussen de corrupte president van de FIFA en de corrupte president van het gastland.
Цой жив
pi_221257139
Misschien kunnen we het verlies van Nederland ook terugdraaien?
Conscience do cost.
  maandag 6 juli 2026 @ 20:55:52 #159
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221257199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:51 schreef ems. het volgende:
Dear Mr Infantino,

We just learned that our national team coach sufferd a minor-stroke on the 30th of June...
pi_221257325
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zwart randje?

De VS kan deze wedstrijd niet winnen zonder het label fraudeurs opgespeld te krijgen.
(Tenzij ze de geschorste speler niet opstellen)
pi_221257380
quote:
[ x ]

Heeft Jetten al wat gezegd?
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 21:07:30 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221257402
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 21:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Heeft Jetten al wat gezegd?
Nee natuurlijk niet
  maandag 6 juli 2026 @ 21:34:27 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221257851
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:51 schreef ems. het volgende:
Nee, dat zou Islamofoob zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221258165
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 20:33 schreef Zwoerd het volgende:

Tuurlijk is het Infantino als intercontinentaal circusbeheerder aan te rekenen. Men kan afleidend beweren dat de "FIFA" besloten heeft, maar een Amerikaanse president die zoiets meerdere keren van de daken roept, gaat echt wel dik langs de grote baas persoonlijk.

Er zijn vele hints naar doorgestoken kaarten in het verleden van de bond. België maakte al eens een hele rare wedstrijd met Argentinië mee in '86. De handbalgoal datzelfde toernooi tegen de Engelsen was ook opmerkelijk in dezelfde negatieve zin.

Vaak reflecteert dit soort schijn van inmenging periodes van sterke politieke onrust. Maar dat werd nog onder de oppervlakte gehouden. Dit is extreem transparant fout en wel echt wat de nagel aan de doodskist moet worden.

Het "FIFA Fair play" uit politiek stabielere tijden bracht voor even de schijn van onpartijdigheid. We hebben in de jaren '90 tm 2018 prima toernooien gehad. Maar wat toen aan sympathie is gewonnen (een iedere organisatie mag verbetering laten zien en een verleden laten rusten) is nu meer dan volledig door het riool gespoeld.

Want ja.. hoe werkt het nu? Voetbal bij de gratie van Infantino, Milei en Trump? Een soort Amerikaans showworstelarbitrage waar Trump ook al "ervaring" mee heeft. Zelfs Blatter sprak zich woedend uit over politieke inmenging. Veelzeggend.

Breder internationaal voetbal leeft, maar lijkt hiermee en dat hele doorgeslagen gokken qua schijn van fair play echt wel op sterven na dood.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 06-07-2026 22:04:09 ]
  maandag 6 juli 2026 @ 22:03:52 #165
13309 nostra
ask why
pi_221258338
twitter
pi_221258351
Misschien moet Jetten ff infandibielo bellen, Verbruggen had die tweede penalty in eerste instantie, de penalties moeten overnieuw gedaan worden ! :( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221258353
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:03 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Echt wat een mongol.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221258365
Dan verliezen we trouwens alsnog mja :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221258367
Als scheidsrechters ook een beetje ballen zouden hebben zouden ze naar huis gaan, je collega als corrupt weg laten zetten, helaas weinig mansheid tegenwoordig, we doen lekker de oogjes dicht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221258378
quote:
[ x ]

Uiterst selectief elkaar de poten breken mag soms weer van Infantino.
pi_221258425
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:05 schreef raptorix het volgende:
Als scheidsrechters ook een beetje ballen zouden hebben zouden ze naar huis gaan, je collega als corrupt weg laten zetten, helaas weinig mansheid tegenwoordig, we doen lekker de oogjes dicht.
De grootste bazen actie zou zijn als de scheids straks betreffende speler direct rood geeft na de aftrap. (Of voor verkeerd ingooien, of bij zn eerste balcontact of na zn eerste duel) Maar O dat de hele wereld ziet dat VS genaaid wordt.
  maandag 6 juli 2026 @ 22:19:17 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221258560
Of gewoon per ongeluk wat laxeermiddel in zn waterfles doen.
pi_221258586
Gewoon competitie vervalsing dankzij die narcistische debiel
pi_221258668
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:10 schreef koemleit het volgende:

[..]
De grootste bazen actie zou zijn als de scheids straks betreffende speler direct rood geeft na de aftrap. (Of voor verkeerd ingooien, of bij zn eerste balcontact of na zn eerste duel) Maar O dat de hele wereld ziet dat VS genaaid wordt.
Ja op lager niveau tegen het hogere ingaan. Maar dan heb je ook meteen weer zo'n soap die je bij de wwf ziet. De algemene regels worden dan vervangen door show en weer beantwoord door de nieuwe politiek rondom.

Het kan best zijn dat er net als met Trump zn voorkennis in eigen aandelenhandel qua gokwerk op de VS is ingezet, wat de hoogste uitkeringen geeft. Hou ook een oog op die nieuwe sponsor (sinds mei) van de FIFA hierin.
pi_221258679
quote:
[ x ]
Lol, en dan ook gelijk de scheids proberen verdacht te maken. Wat een droevenis ook.
pi_221258704
quote:
[ x ]
Dorpsgek
  maandag 6 juli 2026 @ 22:27:00 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221258706
Misschien moeten ze maar een van de Ayatollahs uit Iran baas van de FIFA maken. Die zijn duidelijk niet zo onder de indruk van Donald.
pi_221258779
quote:
[ x ]
Hij heeft het weer over Biden _O-
pi_221258815
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lol, en dan ook gelijk de scheids proberen verdacht te maken. Wat een droevenis ook.
Hij wil het niet zeggen omdat het controverses oplevert, maar zegt het toch.
2 keer.
  maandag 6 juli 2026 @ 22:36:17 #180
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221258849
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Heeft Trump vrijwel z'n hele leven al gedaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221259620
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:04 schreef TLC het volgende:
Misschien moet Jetten ff infandibielo bellen, Verbruggen had die tweede penalty in eerste instantie, de penalties moeten overnieuw gedaan worden ! :( o|O
Nederland tegen Marokko was blijkbaar en gelukkig geen beladen politieke wedstrijd.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 06:21:29 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221260749
Hahaha hahahahah hahahahahahaha hahaha
  dinsdag 7 juli 2026 @ 06:47:31 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221260773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 06:21 schreef Hexagon het volgende:
Wacht maar met lachen tot MaFifa de uitslag heeft herzien.
Wie het laatst lacht...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221260789
Ik ben absoluut niet anti-Trump of anti-Amerika, maar dit kan ik wel waarderen. Even goed op hun plek gezet.
  Moderator dinsdag 7 juli 2026 @ 07:06:53 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221260810
nou all´s well that ends well _O-
  Moderator dinsdag 7 juli 2026 @ 07:19:55 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221260852
in b4 onder sleepy Joe hadden we nog minder kansen!
pi_221260869
En ik had gelijk, okay geen 5-0 maar close enough.

Fuck die Amerikanen, apenland.
pi_221260884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 06:21 schreef Hexagon het volgende:
Niet te snel gejuicht: er volgt vast nog een telefoontje van Trump met Infantino....
  dinsdag 7 juli 2026 @ 07:35:56 #189
13309 nostra
ask why
pi_221260892
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 07:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet te snel gejuicht: er volgt vast nog een telefoontje van Trump met Infantino....
Een prijs voor meest strijdlustige team zou me niet verbazen.
  Moderator dinsdag 7 juli 2026 @ 07:36:37 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221260896
quote:

[..]
maakt nu niet meer uit, wedstrijd is gespeeld, shit is voorbij

infantino kan niet ineens Belgie diskwalificeren oid of 4 doelpunten afkeuren

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 07-07-2026 07:44:03 ]
pi_221260919
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:04 schreef TLC het volgende:
Jetten vindt het maar al te mooi dat Marokko door is, dus dat gaat hij niet doen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 07:48:00 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221260929
quote:

[..]
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 07:55:52 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221260950
quote:

[..]
Infantino is corrupt, maar ook niet gek.
pi_221260992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 07:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Infantino is corrupt, maar ook niet gek.
Ik kan niet wachten tot de gegarandeerd komende opmerkingen over de scheids.
pi_221260997
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Als Europa, maar ook Nederland, echt achter zijn normen & waardes zouden staan waren we niet naar Qatar en de VS geweest.
Corporate translator
pi_221261009
Gefeliciteerd Belgie _O_
  dinsdag 7 juli 2026 @ 08:24:42 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221261044
Mooi dat is het sportief gewoon is opgelost :)
pi_221261048
Mooi België, die corrupte zooi lekker uitgeschakeld met 1-4
  dinsdag 7 juli 2026 @ 08:31:11 #199
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221261068
De volgende logische stap voor Trump is om alsnog de overwinning te claimen op Belgie en hen dan $300 miljard te geven.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_221261072
Tariffs incoming for Belgium nadat ze Trump de gek aan staken bij de 4 - 1.
pi_221261085
Wat dacht de VS dan ook met dit team :') Leek wel vrouwenvoetbal

You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:08:48 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:24 schreef Momo het volgende:
Blijf je nu juichen voor de Belgen tegen Spanje of was de liefde voor de Zuiderburen van korte duur?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:09:52 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221261215
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Blijf je nu juichen voor de Belgen tegen Spanje of was de liefde voor de Zuiderburen van korte duur?
Ik heb meer met de Belgen dan de Spanjaarden als Nederlander
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:10:41 #204
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221261236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
Wat dacht de VS dan ook met dit team :') Leek wel vrouwenvoetbal

[ afbeelding ]
Die verdediger _O-

Zo sta ik er ook wel eens bij op zondagochtend, maar dat is dan ook kelderklasseGENOT
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:11:21 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221261257
quote:

[..]
En waarom is dat belangrijk?
pi_221261278
Vrij standaard,zo gauw de Amerikanen in het voetbal iets van tegenstand tegenkomen verliezen ze. Is altijd al zo geweest.
Цой жив
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:13:21 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Omdat de zeer recent ontdekte passionele steun voor de Belgen bij sommigen nogal sneu is naar mijn mening. Men juichte vannacht vooral tegen een land vanwege een politicus, niet omdat men zoveel met de tegenstander heeft.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:13:36 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221261314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan alleen maar meer voor een ander land zijn als het iets met Trump te maken heeft!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:13:55 #209
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221261323
Leuk voor de belgen gefeliciteerd. *O*

Voor de drama en hetze tegen de VS en FIFA was het interessanter geweest als het 1-0 werd voor de VS met Balogun als diegene die het doelpunt maakte.

Nu wordt het weer afgezwaaid met 'Ach het maakte toch niets uit'.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:14:33 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261345
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:12 schreef Zwoerd het volgende:
Vrij standaard,zo gauw de Amerikanen in het voetbal iets van tegenstand tegenkomen verliezen ze. Is altijd al zo geweest.
Correct.

De Amerikanen zijn ook geen moment indrukwekkend geweest dit WK. Voetbal is zoals we weten ook niet de nummer #1 sport daar en ondanks dat er zeker een groei zichtbaar is, blijft het behoorlijk middelmatig in globale context.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:14:40 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221261349
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat de zeer recent ontdekte passionele steun voor de Belgen bij sommigen nogal sneu is naar mijn mening. Men juichte vannacht vooral tegen een land vanwege een politicus, niet omdat men zoveel met de tegenstander heeft.
Waarom is het sneu om te juichen voor een land dat van een valsspelende tegenstander wint?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:15:45 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261383
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom is het sneu om te juichen voor een land dat van een valsspelende tegenstander wint?
Er is niet vals gespeeld en de Amerikaanse spelers hebben daar al helemaal niets van doen mee. Die beslissing ligt bij de FIFA.
pi_221261428
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is niet vals gespeeld en de Amerikaanse spelers hebben daar al helemaal niets van doen mee. Die beslissing ligt bij de FIFA.
Het moment dat de coach besloot om Balogun op te stellen, waren de Amerikaanse spelers medeplichting aan die corrupte zooi.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_221261430
quote:

[..]
So what? Men was tegen Amerika vanwege de achterlijke actie van FIFA/Infantino. Jouw Trump obsessie heeft daar niet heel veel mee van doen.
Цой жив
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:19:33 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261446
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
So what? Men was tegen Amerika vanwege de achterlijke actie van FIFA/Infantino. Jouw Trump obsessie heeft daar niet heel veel mee van doen.
Ik heb totaal geen obsessie met Trump en mijn mening over hem al vaak uiteengezet. Dat anderen daar van allerlei draaien aan geven kan ik verder niets aandoen. Met Amerika an sich heb ik wél wat, dat is gewoon een tof land. Ik begrijp die rare afkeer dan ook niet vanwege een man. Laat staan gaan juichen voor een land dat velen normaliter bespotten.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:19:39 #216
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221261448
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221261452
quote:

[..]
Tja de selectieve totaal niet transparante interpretatie van Fifa regels worden voor Amerikaanse helden objectief gezien nogal arbitrair toegepast. :')
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:21:51 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221261488
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb totaal geen obsessie met Trump
  Moderator dinsdag 7 juli 2026 @ 09:25:31 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221261562
quote:

[..]
:')
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:30:01 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:21 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen onderbouw die claim eens, dat voegt meer toe dan een gifje te posten. Ik heb geen obsessie met Trump, veel anderen wel en vannacht is daar weer een bewijs van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tja de selectieve totaal niet transparante interpretatie van Fifa regels worden voor Amerikaanse helden objectief gezien nogal arbitrair toegepast. :')
Mwah, die Balogun is een C-garnituur spits die een goed seizoen heeft gehad bij Monaco. Een 'Amerikaanse held' kun je dat echt niet noemen.

En dat de interpretatie door FIFA selectief is ben je helemaal met je eens, maar dat is men helaas met wel meer dingen. Neem bijvoorbeeld Messi die geen rode kaart kreeg na een soortgelijke overtreding of de Paraguayanen die vrij spel kregen om de Fransen fysiek aan te pakken.
pi_221261682
quote:

[..]
Maar dit is toch met veel meer landen zo? Ik heb op zichzelf niks tegen Saibari of Mazraoui maar vanwege schijtventjes hier hoop ik dat Frankrijk ze kapot speelt.

Nederland was tot ‘88 tot het waanzinnige af boos als Duitsland won, dat kwam ook door andere reden dan alleen voetbal.

Om over Zwitserland tegen elk willekeurig balkanland nog maar te zwijgen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:34:14 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:31 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar dit is toch met veel meer landen zo? Ik heb op zichzelf niks tegen Saibari of Mazraoui maar vanwege schijtventjes hier hoop ik dat Frankrijk ze kapot speelt.

Nederland was tot ‘88 tot het waanzinnige af boos als Duitsland won, dat kwam ook door andere reden dan alleen voetbal.

Om over Zwitserland tegen elk willekeurig balkanland nog maar te zwijgen.
Zeker, maar ik heb mensen nog niet enorm anti Team USA gezien en al helemaal niet pro-België, dat is echt een ontwikkeling die alleen kwam door het seponeren van die rode kaart voor Balogun wat objectief ook een hele rare beslissing was.

Maar goed, kan die speler daar iets aan doen? Nee. Heeft het dan zin om je nacht te spenderen aan het haten van een land als de VS en juichen voor een ander land dat mensen normaal gezien geregeld bespotten? Ook nee.

De VS was nooit een serieuze kandidaat voor winst. Als men hier had gewonnen van België was dat al een grote verrassing geweest en was de kwartfinale het eindstation na volledig dol gedraaid te zijn door de Spanjaarden.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:35:06 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221261761
quote:

[..]
Jawel, ze maken gebruik van machtsmisbruik en corruptie om meer kansen te hebben. Heel goed dat dat vooral niet loont.
pi_221261771
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou zeggen onderbouw die claim eens, dat voegt meer toe dan een gifje te posten. Ik heb geen obsessie met Trump, veel anderen wel en vannacht is daar weer een bewijs van.
[..]
Mwah, die Balogun is een C-garnituur spits die een goed seizoen heeft gehad bij Monaco. Een 'Amerikaanse held' kun je dat echt niet noemen.

En dat de interpretatie door FIFA selectief is ben je helemaal met je eens, maar dat is men helaas met wel meer dingen. Neem bijvoorbeeld Messi die geen rode kaart kreeg na een soortgelijke overtreding of de Paraguayanen die vrij spel kregen om de Fransen fysiek aan te pakken.
Dat is niet per se een interpretatie van de FIFA als orgaan alswel een incompetente scheidsrechter. Ik geloof er niet zo in dat de scheidsrechter een opdracht krijgt om speler a of land b te ontzien.

Wat hier met de spits gebeurd is (de automatische eerstvolgende wedstrijd schorsing om te zetten) is vrij uniek en is wel bij de FIFA neer te leggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:36:06 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221261773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, ze maken gebruik van machtsmisbruik en corruptie om meer kansen te hebben. Heel goed dat dat vooral niet loons.
De Amerikaanse spelers doen dit? Hele rare claim. Kun je ook onderbouwen hoe die spelers die hebben gedaan dan?
pi_221261774
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Die verdediger _O-

Zo sta ik er ook wel eens bij op zondagochtend, maar dat is dan ook kelderklasseGENOT
Doet me beetje denken aan voetbal bij de gymles vroeger als er dan 'n bal afkwam op een van de meisjes die bang was voor de bal.
pi_221261780
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

De Amerikanen zijn ook geen moment indrukwekkend geweest dit WK. Voetbal is zoals we weten ook niet de nummer #1 sport daar en ondanks dat er zeker een groei zichtbaar is, blijft het behoorlijk middelmatig in globale context.
Tegen Paraguay vond ik ze wel indrukwekkend. Dan kun je zeggen het is maar Paraguay, maar normaal houden die de poort achterin aardig dicht. Vond dat best een fraaie prestatie, maar niet dat ze dan opeens favoriet zijn en Spanje en Frankrijk en zo naar huis zouden gaan spelen. Daarvoor hebben ze gewoon veel te veel heel beperkte spelers.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:37:42 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221261783
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Amerikaanse spelers doen dit? Hele rare claim. Kun je ook onderbouwen hoe die spelers die hebben gedaan dan?
Nou door de betreffende speler weer op te stellen in het team. Dan maak je er dus gewoon gebruik van en ben je ook schuldig.
pi_221261790
quote:

[..]
Ik heb totaal geen obsessie met Trump en mijn mening over hem al vaak uiteengezet. Dat anderen daar van allerlei draaien aan geven kan ik verder niets aandoen. Met Amerika an sich heb ik wél wat, dat is gewoon een tof land. Ik begrijp die rare afkeer dan ook niet vanwege een man. Laat staan gaan juichen voor een land dat velen normaliter bespotten.
Niet vanwege een man, maar vanwege het gedrag en beleid van de president.

En de afkeer is daar tegen gericht.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:40:06 #230
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221261833
quote:

[..]
ja want anders ben je de rare piet op de werkvloer tussen de plebs
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221261851
Ik zie AF1 momenteel boven Engeland iets naar noordelijke richting afwijken, richting Brussel. Zou Trump wat bommen gaan droppen?
pi_221261875
Trump is het hele WK alweer vergeten denk ik, zijn aandachtspanne is niet zo lang, zie Groenland.
pi_221261900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:40 schreef PurifieR het volgende:
Ik zie AF1 momenteel boven Engeland iets naar noordelijke richting afwijken, richting Brussel. Zou Trump wat bommen gaan droppen?
Onderweg naar de Navo top om te kijken of Turkije nadat ze 7 jaar geleden door hem opeens geen F35s mochten aanschaffen nu opeens met zijn flipflop zegening wel gaan toehappen. :D
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:53:26 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221262642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:40 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Ik geef geen moer om voetbal en heb dus helemaal geen enkele wedstrijd gekeken.

Waarom zou ik iets kijken waar ik 0,0 interesse in heb?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:56:51 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221262716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:40 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Jij bukt voor groepsdruk? Hoe vaatdoek kan je zijn.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 11:01:06 #236
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221262749
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ze spreken zich ook niet uit over het gedrag van hun leider.. Vinden het schijnbaar best allemaal.

Die Yanks moeten gewoon met hun poten het voetbal blijven.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 11:26:34 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221262936
quote:

[..]
Nee er wordt niet eens gespeeld maar gemanipuleerd.
Op het moment dat de wedstrijdleiding haar oren laat hangen naar andermans invloed, zou je als speler jezelf moeten afvragen - 's wmb beantwoorden - of je wel in die constellatie je prestaties wil leveren.

Wanneer politiek gaat bepalen of iemands prestaties er toedoen maakt dat die feitelijk van generlei waarde zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 7 juli 2026 @ 11:31:08 #238
117098 Hathor
Effe niet
pi_221262955
quote:

[..]
De Belgen gunnen ons doorgaans helemaal niks, dus dat gevoel is geheel wederkerig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221262957
quote:

[..]
Dat was geen steun voor Belgen, dat was het vieren van een rechtmatige overwinning nadat de VS onrechtmatig geholpen is. Als dit tussen de VS en Zuid-Afrika was, of Frankrijk, Argentinië of wie dan ook had je hetzelfde gezien: “fair play” (zoals FIFA pretendeert) heeft gewonnen.
pi_221262969
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 11:31 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat was geen steun voor Belgen, dat was het vieren van een rechtmatige overwinning nadat de VS onrechtmatig geholpen is. Als dit tussen de VS en Zuid-Afrika was, of Frankrijk, Argentinië of wie dan ook had je hetzelfde gezien: “fair play” (zoals FIFA pretendeert) heeft gewonnen.
Howard snapt voetballogica niet zo goed. Als een club Ajax verslaat, dan staat het gros van de Nederlandse voetbalsupporters ook te juichen, maar niet omdat die club gewonnen heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 juli 2026 @ 11:35:19 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221262991
quote:

Ik begrijp die rare afkeer dan ook niet vanwege een man.

Jij begrijpt wel meer niet
  dinsdag 7 juli 2026 @ 12:01:45 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221263176
Maar ik hoop dat Infantino hier de komende tijd nog de nodige stress van gaat krijgen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 12:13:39 #243
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221263248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij bukt voor groepsdruk? Hoe vaatdoek kan je zijn.
kijk mij es edgy zijn
was je ook emo op sgool ofzo
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221263262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tegen Paraguay vond ik ze wel indrukwekkend. Dan kun je zeggen het is maar Paraguay, maar normaal houden die de poort achterin aardig dicht. Vond dat best een fraaie prestatie, maar niet dat ze dan opeens favoriet zijn en Spanje en Frankrijk en zo naar huis zouden gaan spelen. Daarvoor hebben ze gewoon veel te veel heel beperkte spelers.
Beetje niveau van Nederlands elftal hadden ze ja
  dinsdag 7 juli 2026 @ 14:49:29 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221264194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Pochettino dan ook prima een team neerzetten dat attractief en verzorgd aanvallend voetbal laat zien, maar dat kan in het geval de VS alleen tegen teams van het niveau Paraguay, die kunnen ze dan wel met hoog tempo stuk spelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 14:52:42 #246
403588 mcmlxiv
pi_221264211
Best knap hoe Donald 100% weet te scoren op de ETTD meter. Af en toe zou er toch iets moeten lukken, iets moeten gaan volgens het grote Donald plan, maar nee.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 14:54:13 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221264223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Best knap hoe Donald 100% weet te scoren op de ETTD meter. Af en toe zou er toch iets moeten lukken, iets moeten gaan volgens het grote Donald plan, maar nee.
Nou dat is helemaal prima dan toch?

Al is het wel apart dat Donald zowel niets voor elkaar krijgt en toch wel verantwoordelijk is voor allerlei ellende, dat rijmt niet echt dan :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221264238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:24 schreef Momo het volgende:
MAGA amerikanen zijn pislink. Maar goed gras is groen en zo.
pi_221264321
quote:

[..]
Die man is toevallig president van een land wat hij zelf geholpen heeft door inmenging
Maar kijk maar lekker weg daarvoor
  dinsdag 7 juli 2026 @ 15:17:14 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221264334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 09:40 schreef PurifieR het volgende:
1. Euro atc wil hem even pesten door hem over belgie te sturen
2. Trump zelf gevraagd zodat ze de lavatory waste compartment kunnen storten boven belgie

Place ur bets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221264341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1. Euro atc wil hem even pesten door hem over belgie te sturen
2. Trump zelf gevraagd zodat ze de lavatory waste compartment kunnen storten boven belgie

Place ur bets.
Dat tweede was wat ik bedoelde met 'bommen' ;)
pi_221264486
Kunnen jullie dan eens wat technische specs laten zien van recente burger luchtvaart vliegtuigen die mogelijkheden hebben om hun afvoer afval te kunnen dumpen..
pi_221264518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:39 schreef Basp1 het volgende:
Kunnen jullie dan eens wat technische specs laten zien van recente burger luchtvaart vliegtuigen die mogelijkheden hebben om hun afvoer afval te kunnen dumpen..
Jij bent vast een graag geziene gast op feestjes.
pi_221265917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 15:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jij bent vast een graag geziene gast op feestjes.
Om mensen voor lul te zetten wel dan moet de groep altijd lachen. Bij een feest moeten deze namelijk in de groep wel antwoorden dat ze iedereen onzin hebben zitten te vertellen. Hier gaan we van deze fantasten met hun urban legend die niet klopt namelijk geen antwoord op krijgen. :D
  dinsdag 7 juli 2026 @ 18:37:07 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221265978
Een grap "ontkrachten" en dan denken dat je in groepen goed ligt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221266026
quote:

[..]
Ik voel je pijn :*
pi_221266406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 18:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Om mensen voor lul te zetten wel dan moet de groep altijd lachen. Bij een feest moeten deze namelijk in de groep wel antwoorden dat ze iedereen onzin hebben zitten te vertellen. Hier gaan we van deze fantasten met hun urban legend die niet klopt namelijk geen antwoord op krijgen. :D
Ja, ik moet inderdaad wel lachen.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:19:35 #258
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221266564
quote:

[..]
Als fan ben je algauw tegen de partij die een oneerlijk sportief voordeel heeft gekregen. Men lag vannacht voornamelijk te slapen, maar ze juichten vooral voor degenen die de 'bad guys' klop heeft gegeven.

En inderdaad, het waren 100% Trump en Infantino die ze in dat kwade daglicht heeft geplaatst. De VS kan je kwalijk nemen dat ze er in meegingen, maar de schorsing van die kaart is natuurlijk, voor iedereen die het voetbal een beetje volgt dus ik hoop dat je aantekeningen maakt, het toonbeeld van de corruptie van de FIFA en daar is de gewone man nu eenmaal tegen. En je bent altijd voor de tegenpartij van de 'bad guy'.

Los daarvan merk ik altijd al dat veel mensen, los van afgelopen wedstrijd, in principe voor België zijn. Het is pas de laatste generatie dat België goed is, daarvoor was het heel veel aanmodderen en dan ben je voor het kleine broertje. Dat is heel anders dan de relatie met die andere buur, die veel meer een concurrent is waardoor je altijd tegen de Duitsers bent.
Laffe huichelaar
pi_221266606
quote:

[..]
Howard ontdekt hier even een paar voetbalwaarheden. Straks komt hij er nog achter dat er Feyenoorders zijn die voor Groningen juichen als ze tegen Ajax moeten.
pi_221266687
Ik juich nu ook voor Egypte overigens. Niet dat ik verder een groot fan ben van die ploeg, maar vooral omdat ik de Argentijnen onder aanvoering van Messi vreselijk onsympathiek vind.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:24:10 #261
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221266725
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:23 schreef Monolith het volgende:
Ik juich nu ook voor Egypte overigens. Niet dat ik verder een groot fan ben van die ploeg, maar vooral omdat ik de Argentijnen onder aanvoering van Messi vreselijk onsympathiek vind.
Ja maar ja maar normaal ben je nooit voor Egypte ;(
Laffe huichelaar
pi_221266847
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:23 schreef Monolith het volgende:
Dat mag dus niet.
pi_221266878
Dit kan echt niet Monolith :N
Schaam je
pi_221267146
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Howard ontdekt hier even een paar voetbalwaarheden. Straks komt hij er nog achter dat er Feyenoorders zijn die voor Groningen juichen als ze tegen Ajax moeten.
Dat weet hij allemaal heus wel. Hij heeft alleen last van hetgeen waar hij anderen altijd van beschuldigt: zo gauw Trump in de vergelijking voorkomt slaan alle stoppen door
Цой жив
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:40:52 #265
13309 nostra
ask why
pi_221267190
Ik ga volgend jaar naar Egypte op vakantie, dus ben ook voor Egypte. @BorderControlEgypt
pi_221267193
Het zegt naar mijn nederige mening ook iets over de Amerikaanse mentaliteit: valsspelen om te winnen wordt als acceptabel beschouwd. Of het nu om sport, de economie, de politiek of iets anders gaat, het lijkt alsof alles geoorloofd is zolang het maar winst oplevert.

Dat zag je volgens mij ook tijdens de vorige Olympische Spelen, toen Chinese topsporters van allerlei zaken werden beschuldigd zonder dat daarvoor overtuigend bewijs werd geleverd. Het leek erop dat dit mede bedoeld was om mentale druk op hen uit te oefenen.

Ik houd mijn hart nu al vast voor de Olympische Spelen van 2028. Ik zou bepaalde landen nu al willen adviseren om deelname goed te overwegen en zich eventueel zelfs terug te trekken. Al die voorzienbare controverse en het gedoe eromheen zijn het misschien niet waard.
pi_221267277
Het was natuurlijk ook vooral bevredigend dat de al sinds Havelange en Blatter hopeloos corrupte FIFA nul op rekest kreeg voor wat betreft hun poging tot manipulatie.
pi_221267341
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:40 schreef nostra het volgende:
Ik ga volgend jaar naar Egypte op vakantie, dus ben ook voor Egypte. @:BorderControlEgypt
@HowardRoark mag dit?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 19:52:37 #269
117098 Hathor
Effe niet
pi_221267503
Ik denk dat al deze lachwekkende publiciteit een enorm negatief effect heeft gehad op de Amerikaanse ploeg, en dan met name op de speler om wie het ging, want die is duidelijk bezweken onder de druk. Ik had overigens nog nooit van die gast gehoord en zou niet eens weten waar hij speelt, maar is nu dus dankzij Trump wereldnieuws.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:42:53 #270
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221268357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:40 schreef Peppert het volgende:
Het zegt naar mijn nederige mening ook iets over de Amerikaanse mentaliteit: valsspelen om te winnen wordt als acceptabel beschouwd. Of het nu om sport, de economie, de politiek of iets anders gaat, het lijkt alsof alles geoorloofd is zolang het maar winst oplevert.

Ik denk dat het veel meer zegt over de FIFA dan over de VS eigenlijk. Trump heeft gewoon geen verstand van voetbal, dus die hoort voor het eerst van het bestaan van een rode kaart en dat de speler er dan niet alleen die wedstrijd uitligt, maar ook de volgende.

Daar begrijpt hij niks van, zo iets heeft hij nog nooit gehoord dus hij vraagt aan Infantino hoe het mogelijk is dat hun beste speler niet mee mag doen.

Bij basketbal of American Football zijn er ook tal van spelregels die voor de gemiddelde Nederlander niet te begrijpen zijn en voor de gemiddelde Amerikaan gesneden koek. Tot nu toe vind ik het nog niet gek.

Waar het dan een bizar verhaal begint te worden is dat, letterlijk, de wereldautoriteit op het gebied van voetbal zo'n man dan niet gewoon de regels uitlegt zoals we die al decennia toepassen. Nee, Infantino neemt met knikkende knietjes de telefoon op, zegt meteen de regels te veranderen zodat ze zijn zoals Trump wil en vermeldt voor de zekerheid nog even dat zijn rekeningnummer nog steeds hetzelfde is.

Daar ligt wmb het grootste probleem, dat als wereldvoetbalorganisatie op het gebied van de spelregels zwicht voor iemand die op voetbalgebied een absolute noob is. Alleen omdat het een grote naam is
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:10:40 #271
403588 mcmlxiv
pi_221268672
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 14:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou dat is helemaal prima dan toch?

Al is het wel apart dat Donald zowel niets voor elkaar krijgt en toch wel verantwoordelijk is voor allerlei ellende, dat rijmt niet echt dan :').
Tja het is misschien een beetje dom om te denken dat mislukking na mislukking goed is voor de VS of de wereld in het algemeen?

Afbraakpolitiek, ontkenning van problemen, afbreken van internationale samenwerking en relaties, afbreken van voorzieningen zonder alternatief, dat is wat trump bereikt. Afbreken van de invloed van de VS en echte westerse waarden. Juist dat wat zijn fans hier zo belangrijk zeggen te vinden.
pi_221268689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik denk dat het veel meer zegt over de FIFA dan over de VS eigenlijk. Trump heeft gewoon geen verstand van voetbal, dus die hoort voor het eerst van het bestaan van een rode kaart en dat de speler er dan niet alleen die wedstrijd uitligt, maar ook de volgende.

Daar begrijpt hij niks van, zo iets heeft hij nog nooit gehoord dus hij vraagt aan Infantino hoe het mogelijk is dat hun beste speler niet mee mag doen.

Bij basketbal of American Football zijn er ook tal van spelregels die voor de gemiddelde Nederlander niet te begrijpen zijn en voor de gemiddelde Amerikaan gesneden koek. Tot nu toe vind ik het nog niet gek.

Waar het dan een bizar verhaal begint te worden is dat, letterlijk, de wereldautoriteit op het gebied van voetbal zo'n man dan niet gewoon de regels uitlegt zoals we die al decennia toepassen. Nee, Infantino neemt met knikkende knietjes de telefoon op, zegt meteen de regels te veranderen zodat ze zijn zoals Trump wil en vermeldt voor de zekerheid nog even dat zijn rekeningnummer nog steeds hetzelfde is.

Daar ligt wmb het grootste probleem, dat als wereldvoetbalorganisatie op het gebied van de spelregels zwicht voor iemand die op voetbalgebied een absolute noob is. Alleen omdat het een grote naam is
Ik denk dat de vraagstelling van Trump anders was.
En sommige bronnen melden dat Trump meerdere malen heeft gebeld.
Maar uiteindelijk ligt de bal inderdaad bij de FIFA, die niet moet buigen voor een president die zich ermee bemoeit.

Maar dit past wel weer mooi in de clown Trump world.
pi_221268718
Oeiiiii wat komt Argentinie goed weg zeg, ongelovelijk. Zo zuur voor Egypte dit en jammer dat uitgerekend Salah balverlies lijdt waardoor de winnende goal valt.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:21:43 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:40 schreef Peppert het volgende:

Dat zag je volgens mij ook tijdens de vorige Olympische Spelen, toen Chinese topsporters van allerlei zaken werden beschuldigd zonder dat daarvoor overtuigend bewijs werd geleverd. Het leek erop dat dit mede bedoeld was om mentale druk op hen uit te oefenen.

Ik houd mijn hart nu al vast voor de Olympische Spelen van 2028. Ik zou bepaalde landen nu al willen adviseren om deelname goed te overwegen en zich eventueel zelfs terug te trekken. Al die voorzienbare controverse en het gedoe eromheen zijn het misschien niet waard.

Right, right.

Ik wist niet dat een positieve dopingtest tegenwoordig geen overtuigend bewijs meer is? Zie ook:
quote:
Chinese zwemmers deden ondanks positieve dopingtest mee aan Spelen in Tokio

23 Chinese zwemmers mochten drie jaar geleden ondanks een positieve dopingtest meedoen aan de Olympische Spelen in Tokio. Zij kregen daar toestemming voor van het mondiale antidopingbureau WADA.

...
pi_221268837
pi_221268844
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Right, right.

Ik wist niet dat een positieve dopingtest tegenwoordig geen overtuigend bewijs meer is? Zie ook:
[..]

#whataboutism...
  dinsdag 7 juli 2026 @ 21:26:24 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221268877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:15 schreef AFA2022 het volgende:
Oeiiiii wat komt Argentinie goed weg zeg, ongelovelijk. Zo zuur voor Egypte dit en jammer dat uitgerekend Salah balverlies lijdt waardoor de winnende goal valt.
Dat is juist een uitstekende ontwikkeling. Egypte is een raar land met achterlijke gewoontes. Uitgebreid bidden in de kleedkamer waarbij andere religieuze groepen (indirect) worden vervloekt.

twitter
pi_221268897
pi_221268904
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is juist een uitstekende ontwikkeling. Egypte is een raar land met achterlijke gewoontes. Uitgebreid bidden in de kleedkamer waarbij andere religieuze groepen (indirect) worden vervloekt.

[ twitter ]
Huh maar, ik dacht dat het over voetbal moest gaan?
pi_221268912
quote:
Het is opgelost hoor:
quote:
FIFA verklaart VS-België (1-4) ongeldig: ‘Balogun had niet mogen spelen’

België heeft vannacht met 1-4 gewonnen van de Verenigde Staten, nadat de FIFA vlak voor de wedstrijd de schorsing van Folarin Balogun opschortte. De wereldvoetbalbond heeft de uitslag inmiddels ongeldig verklaard. De reden: Balogun had tóch niet mogen spelen.

“Na uitvoerig overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat het opschorten van zijn schorsing een vergissing was”, aldus FIFA-voorzitter Gianni Infantino. “FIFA’s onafhankelijke tuchtcommissie is binnen een uur na de aftrap tot die beslissing gekomen.”

Volgens Infantino zit er niets anders op dan de wedstrijd opnieuw te spelen. “Dat is buitengewoon vervelend, maar regels zijn regels. Zeker wanneer de Verenigde Staten met 1-4 hebben verloren.”
pi_221268924
quote:

[..]

[ twitter ]
Voor het toernooi is het inderdaad beter dat een groot voetballand als Argentinie doorgaat, dus ik ben het met je eens deze keer *O* ;)
pi_221268944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:32 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Voor het toernooi is het inderdaad beter dat een groot voetballand als Argentinie doorgaat, dus ik ben het met je eens deze keer *O* ;)
Het is maar goed dat Nederland niet door is. Als je hoort wat die afentoe in de kleedkamer roepen over Duitsers of Belgen, daar zouden er hier een paar boos over zijn.
pi_221268981
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:29 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Huh maar, ik dacht dat het over voetbal moest gaan?
Het is inderdaad jammer dat bij elke onderwerp de afgunst vs moslims weer erbij gehaald wordt.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:09:43 #285
403588 mcmlxiv
pi_221269305
quote:

[..]

[ twitter ]
Jeetje laat het de Amerikanen in jouw zo geliefde Trump country, je weet wel de meest achterlijke en armste staten, maar niet horen. Smerige atheïst die niet begrijpt dat bidden voor de wedstrijd een ultieme Amerikaanse gewoonte is! Ben jij een communist of zo of een beetje achterlijk? Natuurlijk moet God aangeroepen worden voor elke wedstrijd!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:22:57 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221269497
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:09 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jeetje laat het de Amerikanen in jouw zo geliefde Trump country, je weet wel de meest achterlijke en armste staten, maar niet horen. Smerige atheïst die niet begrijpt dat bidden voor de wedstrijd een ultieme Amerikaanse gewoonte is! Ben jij een communist of zo of een beetje achterlijk? Natuurlijk moet God aangeroepen worden voor elke wedstrijd!
Zij omarmen de Islam niet. Voor zover mij bekend vervloeken Amerikanen dan ook niet voor een wedstrijd andere religieuzen, maar voel je vrij het tegendeel te bewijzen ...
pi_221269534
quote:

[..]

[ twitter ]
Wat ben je toch een kansloze mongool.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:29:16 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221269612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat ben je toch een kansloze mongool.
Tja, als de enige reactie schelden is omdat ik benoem dat het nogal vreemd is om voor een gebed bij een wedstrijd andere religieuze groepen te vervloeken, dan zit het probleem uiteraard bij jou, niet bij mij. Ik zou mij ook afvragen waarom jij als Nederlander überhaupt de noodzaak voelt om te gaan schelden en vloeken omdat er kritiek wordt geleverd op Egypte?
pi_221269618
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zij omarmen de Islam niet. Voor zover mij bekend vervloeken Amerikanen dan ook niet voor een wedstrijd andere religieuzen, maar voel je vrij het tegendeel te bewijzen ...
Epstein jonge.

Geen woorden maar daden daar.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:29:53 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221269624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Epstein jonge.
Epstein?
pi_221269662
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Epstein?
Met je Amerikanen en hun Trump card.
pi_221269705
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je die Surah Faatihah weleens gelezen? Die spreekt over Allah als enige echte god, en dat mensen die daar niet in geloven "astray" zijn. Daar gaat het niet over vervloeken.

Vergelijk dat nu even met wat het team van de VS deed na de verloren wedstrijd: https://premierchristian.(...)orld-cup-elimination

In dat soort gebeden wordt ook gesproken over de enige ware God etc.

Oftewel, hetzelfde.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:40:21 #293
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221269800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Met je Amerikanen en hun Trump card.
Kortom, ik bekritiseer een manier van bidden bij de voetbalploeg van Egypte en geef aan dat Amerikanen dat niet doen. Vervolgens is jouw argument 'Epstein, jonge'. Nee, dit snijdt geen houdt, maar dat zul je zelf ook wel weten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:35 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Heb je die Surah Faatihah weleens gelezen? Die spreekt over Allah als enige echte god, en dat mensen die daar niet in geloven "astray" zijn. Daar gaat het niet over vervloeken.

Vergelijk dat nu even met wat het team van de VS deed na de verloren wedstrijd: https://premierchristian.(...)orld-cup-elimination

In dat soort gebeden wordt ook gesproken over de enige ware God etc.

Oftewel, hetzelfde.
Vervloeken de Amerikanen in dat gebed ook andere religieuze groepen? Ik ben tot vrij duidelijk geweest waar de kern van mijn kritiek zit en dat is op dat punt.

Maar goed, het is kritiek op de Islam en een niet-Westers land dus voelt men in bepaalde milieus zich genoodzaakt die kritiek te proberen te pararen en over het Westen te beginnen.
pi_221269863
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, ik bekritiseer een manier van bidden bij de voetbalploeg van Egypte en geef aan dat Amerikanen dat niet doen. Vervolgens is jouw argument 'Epstein, jonge'. Nee, dit snijdt geen houdt, maar dat zul je zelf ook wel weten.
[..]
Vervloeken de Amerikanen in dat gebed ook andere religieuze groepen? Ik ben tot vrij duidelijk geweest waar de kern van mijn kritiek zit en dat is op dat punt.

Maar goed, het is kritiek op de Islam en een niet-Westers land dus voelt men in bepaalde milieus zich genoodzaakt die kritiek te proberen te pararen en over het Westen te beginnen.

De enige die het hier heeft over religie, moslims en Islam ben jij, niemand anders. Ik pareer je kritiek omdat het oeverloze onzin is.

Lees nog eens goed wat ik zei, ik zei namelijk dat ze in dat gebed andere groepen niet vervloeken. Die kritiek lijk je volledig te baseren op één of andere random Twitter dude die ironisch genoeg zelf John 13:34-35 quote, dat zijn volgers van iedereen dienen te houden om te laten zien dat ze Zijn discipelen zijn.
quote:
Jesus gives His followers a foundational commandment: to love one another with the same sacrificial, unconditional love He has shown them, and notes that this deep, visible love will be the ultimate sign to the world that they are His disciples.
Exact hetzelfde dus, alweer.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:48:32 #295
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221269892
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Is je wereld nou echt zo zwart-wit? Wat treurig.

Voor de meesten van ons geldt dat het ons allemaal niet zoveel uitmaakt wat mensen aan de andere kant van de wereld in hun gebeden zeggen. Neem het leven toch niet zo serieus joh, je bent je hier een pagina lang druk aan het maken om wat een handvol voetballers, qua verstand net boven putjesscheppers in de samenleving, van een of andere bananenrepubliek tegen elkaar zeggen.

Leg je er nou maar bij neer dat de mens als geheel voornamelijk bestaat uit waardeloze wezens, of het nou rare moslimfundamentalisten zijn die jou als andersdenkende als minderwaardig ziet of geldgeile kapitalisten die hun eigen moeder nog verkopen met jou erbij.

Het leven wordt er echt niet leuker van als je je dat allemaal aan gaat trekken, maak er nou gewoon het beste van met de dingen waar je invloed op hebt ipv je alleen maar op te lopen winden over de dingen waar je geen invloed op hebt
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:48:47 #296
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221269898
Wat een zielig bestaan is het anders
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:51:11 #297
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221269929
Da's een andere voetbalwijsheid

'Het zijn maar kutkakkerlakken/joden/rifapen/vulwatin
Laffe huichelaar
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:54:46 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221269984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De enige die het hier heeft over religie, moslims en Islam ben jij, niemand anders. Ik pareer je kritiek omdat het oeverloze onzin is.
Het lijkt er vooral mee te maken te hebben omdat het kritiek op de Islam is. Dat zien we van meer mensen, dat blijft opvallend om te zien. Je kunt het natuurlijk ook gewoon erkenen dat het vervloeken van andere religieuze groepen gewoon vreeemd is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lees nog eens goed wat ik zei, ik zei namelijk dat ze in dat gebed andere groepen niet vervloeken. Die kritiek lijk je volledig te baseren op één of andere random Twitter dude die ironisch genoeg zelf John 13:34-35 quote, dat zijn volgers van iedereen dienen te houden om te laten zien dat ze Zijn discipelen zijn.
[..]
Exact hetzelfde dus, alweer.
Bij het gebed van de Egyptenaren is dat dus wel het geval, dáár is de kritiek op gebaseerd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Is je wereld nou echt zo zwart-wit? Wat treurig.

Voor de meesten van ons geldt dat het ons allemaal niet zoveel uitmaakt wat mensen aan de andere kant van de wereld in hun gebeden zeggen. Neem het leven toch niet zo serieus joh, je bent je hier een pagina lang druk aan het maken om wat een handvol voetballers, qua verstand net boven putjesscheppers in de samenleving, van een of andere bananenrepubliek tegen elkaar zeggen.

Leg je er nou maar bij neer dat de mens als geheel voornamelijk bestaat uit waardeloze wezens, of het nou rare moslimfundamentalisten zijn die jou als andersdenkende als minderwaardig ziet of geldgeile kapitalisten die hun eigen moeder nog verkopen met jou erbij.

Het leven wordt er echt niet leuker van als je je dat allemaal aan gaat trekken, maak er nou gewoon het beste van met de dingen waar je invloed op hebt ipv je alleen maar op te lopen winden over de dingen waar je geen invloed op hebt
Je draait het hier om. Ik deel letterlijk een tweet en geef daarbij een zin met kritiek.

Vervolgens komen er vijf, zes, andere users die meteen zich druk te beginnen maken dat ik het niet zo vreedzame bidden van de Egyptenaren bekritiseer. Ik maak mij dus niet druk, ik merk gewoon iets op en bekritiseer het kort. Vervolgens komen er een aantal ander users die zich erg drukmaken om mijn post.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 22:58:11 #299
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221270018
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het lijkt er vooral mee te maken te hebben omdat het kritiek op de Islam is. Dat zien we van meer mensen, dat blijft opvallend om te zien. Je kunt het natuurlijk ook gewoon erkenen dat het vervloeken van andere religieuze groepen gewoon vreeemd is.
[..]
Bij het gebed van de Egyptenaren is dat dus wel het geval, dáár is de kritiek op gebaseerd.
[..]
Je draait het hier om. Ik deel letterlijk een tweet en geef daarbij een zin met kritiek.

Vervolgens komen er vijf, zes, andere users die meteen zich druk te beginnen maken dat ik het niet zo vreedzame bidden van de Egyptenaren bekritiseer. Ik maak mij dus niet druk, ik merk gewoon iets op en bekritiseer het kort. Vervolgens komen er een aantal ander users die zich erg drukmaken om mijn post.
Ik draai het om want jij zoekt dat nieuws op, plaatst het hier om je er boos over te maken en op de reacties die je uitlokt te reageren.

Daaruit blijkt niet dat je je hier welhaast ziekelijk mee bezig houdt, wat jij wil kameraad. Ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt
Laffe huichelaar
pi_221270029
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Elke religieuze groep "vervloekt" (om jouw woorden te gebruiken) andere religieuze groepen. Who the fuck cares.

Het gaat er helemaal niet om dat het kritiek op de Islam is. Het gaat erom dat jij degene bent, de enige bent die dit probeert te verdraaien naar een politiek iets. Oftewel, je eigen stokpaardje erop loslaten.

quote:
Nee, bij het gebed van de Egyptenaren is het volgens die ene twitteraar wel het geval.

quote:
[..]

Nouja, goed gedaan. Je hebt weer een topic de vernieling in geholpen met je constante gezeik over moslims. Je hebt je stokpaardje weer mogen uiten en hebt weer mogen laten zien wat een onvoorstelbare oppervlakkige racist je eigenlijk bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')