Absurde gang van zaken of komt dit gewoon veel voor?quote:Folarin Balogun, de spits van de Verenigde Staten, is toch niet geschorst na de rode kaart die hij kreeg in het WK-duel met Bosnië en Herzegovina. De tuchtcommissie van de FIFA heeft besloten dat zijn rode kaart "opgeschort" is, waardoor hij kan spelen in het achtstefinaleduel met België.
Balogun was tegen Bosnië onbedoeld op de enkel van een tegenstander gaan staan, waarna de VAR ingreep en hij een directe rode kaart kreeg. Dat leidt normaal gesproken tot een automatische schorsing van één duel.
FIFA beroept zich nu op artikel 27 van de eigen gedragscode, waarin is bepaald dat de wereldvoetbalbond de automatische schorsing van één duel kan omzetten in een voorwaardelijke straf met een proefperiode van een jaar. Het gebeurt echter niet vaak dat de bepaling uit dit artikel ook uitgevoerd wordt.
'Telefoontje vanuit Witte Huis'
Kort na de bekendmaking van het nieuws toonde de Amerikaanse president Donald Trump zich verheugd op zijn platform Truth Social. "Dank aan de FIFA voor het juist handelen en het ongedaan maken van een groot onrecht", schrijft Trump.
Het Britse talkSPORT meldt dat er vanuit het Witte Huis een direct telefoongesprek met FIFA-voorzitter Gianni Infantino heeft plaatsgevonden om de rode kaart nog eens ter sprake te brengen.
Afgelopen winter greep de FIFA op vergelijkbare wijze in na een elleboogstoot van Cristiano Ronaldo. Toen handhaafde de voetbalbond echter wel de automatische schorsing van één duel, maar werden de overige twee duels van Ronaldo's schorsing voorwaardelijk gemaakt.
Geen beroep van Amerikaanse bond
Volgens de New York Times kon de Amerikaanse voetbalbond geen beroep aantekenen tegen de automatische schorsing van Balogun, maar heeft de FIFA zelf besloten tot actie over te gaan.
De 25-jarige Balogun is op dit WK de topscorer van de Verenigde Staten met drie goals. Hij scoorde ook in het gewonnen duel met Bosnië en Herzegovina, voordat hij de rode kaart kreeg.
https://nos.nl/artikel/26(...)r-geschorste-balogun
Nee dat hoeft toch ook niet? Wij hebben ook wel eens moeten banken in potjes waar het echt niet uitkwam. Denk niet die tegenstander het had gepikt als er opeens kaarten geschorst werdenquote:Op maandag 6 juli 2026 19:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
België moet ook niet al teveel zeiken. Het is niet de 'verdienste' van België dat een speler van de VS een rode kaart pakt tegen Bosnië.
I C what U did there.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:12 schreef Ludachrist het volgende:
Komt veel voor, je hebt het dit WK bijvoorbeeld al bij 1% van de wedstrijden. Als je dat extrapoleert heb je het over honderden van dit soort zaken per jaar.
Net als er een regel bestaat die dit onmogelijk maakt, namelijk dat een rode kaart per definitie een schorsing voor de volgende wedstrijd oplevert.quote:Op maandag 6 juli 2026 18:36 schreef HowardRoark het volgende: [..] Hmm. Wie maakt zich hier nu heel erg druk? Ik niet volgens mij. De ziekelijke obsessie zit dus met name bij de mensen die zich druk om maken omdat het Trump betreft. Als een random andere match was gebeurd waren de reacties heel anders geweest. Het is ook niet dat de FIFA de regels heeft aangepakt, er bestaat hier gewoon een regel voor.
Nou en. De overtreding is irrelevant.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
Ik vermoed dat 95% van diegene die nu weer in extase zijn niet eens de overtreding hebben gezien.
Trump stinkt en Fifa stinkt.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
Ik vermoed dat 95% van diegene die nu weer in extase zijn niet eens de overtreding hebben gezien.
Daarnaast weet Trump helemaal niets over voetbal, dus als FIFA daadwerkelijk n.a.v. zijn belletje iets heeft gedaan is het alleen maar verificatie dat het hele WK stinkt, wat het natuurlijk in Qatar al deed met Messi's verplichte WK winst script.
Ja geen voetbal kijken of zelfs verafschuwen want tokkie sport, maar nu Trump er iets mee te maken heeft. Dat wekt inner rage naar boven bij velen.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou en. De overtreding is irrelevant.
Hoe kan ik iets laten zien wat je nog gaat doen? Best bijzonder om jouw totale gebrek aan zelfkennis hier tentoongesteld te zien worden rondom een verder totaal oninteressant onderwerp. Je weet zelf blijkbaar niet eens hoe jouw diepgaande afkeer van alles wat in jouw ogen verdorven of minderwaardig is je totaal in de macht van extreme idioten heeft gedreven.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:02 schreef HowardRoark het volgende: [..] Die vormt een uitzondering. [..] Heb ik dat gezegd? Laat maar zien dan ... pak de desbetreffende posts er maar bij.
En toch gaat iedereen kijken.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump stinkt en Fifa stinkt.
Voeg beide samen, en je krijgt een open beerput.
Ik ga nieuwe popcorn halen
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd. Is al vaker gebeurd.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Net als er een regel bestaat die dit onmogelijk maakt, namelijk dat een rode kaart per definitie een schorsing voor de volgende wedstrijd oplevert.
Dat is nog steeds de mening van vrijwel iedereen, maar dat neemt niet weg dat er nu dingen zijn gebeurd die echt totaal onzinnig zijn en iedereen (nou ja bijna iedereen) veel te ver vindt gaan. Nogal logisch dat dit sympathiek opwekt voor de Belgen. Ik zou het trouwens graag zien dat België nu lekker weigert te spelen, maar goed. Dat gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 6 juli 2026 18:49 schreef HowardRoark het volgende: [..] Omdat ik België een onsympathiek elftal vind hebben dat dit toernooi zwaar teleurgesteld en over de top is. Dat was de mening van min of meer iedereen tot letterlijk vanochtend.
Trump kan dan mooi afleiden van de reflecting pool, iran, epstein, zijn blauwe plekken!quote:Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd.
Volgens mij zien mensen gewoon wat ze willen zien. Trump is er bij betrokken en dan stoppen mensen met nadenken. De FIFA was sowieso al bezig met die kaart, of Trump's telefoontje doorslaggevend was of niet zullen we waarschijnlijk nooit weten.
het is 02:00, bijna niemand gaat kijkenquote:
Het gaat om een WK wat beïnvloed wordt door het staatshoofd van het gastland.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja geen voetbal kijken of zelfs verafschuwen want tokkie sport, maar nu Trump er iets mee te maken heeft. Dat wekt inner rage naar boven bij velen.
Speciaal nog eens teruggekeken. Conclusie dat is rood en die sport commentatoren van de yanks snappen geen fuck van voetbal.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
Daarnaast weet Trump helemaal niets over voetbal, dus als FIFA daadwerkelijk n.a.v. zijn belletje iets heeft gedaan is het alleen maar verificatie dat het hele WK stinkt, wat het natuurlijk in Qatar al deed met Messi's verplichte WK winst script.
Het probleem is dat niemand weet wat er gebeurd is en dat zelf invult.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is nog steeds de mening van vrijwel iedereen, maar dat neemt niet weg dat er nu dingen zijn gebeurd die echt totaal onzinnig zijn
Noem nog eens een voorbeeld waarbij hetzelfde is gebeurt?quote:Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd. Is al vaker gebeurd.
Volgens mij zien mensen gewoon wat ze willen zien. Trump is er bij betrokken en dan stoppen mensen met nadenken. De FIFA was sowieso al bezig met die kaart, of Trump's telefoontje doorslaggevend was of niet zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Volgens de Belgische bond kan dat dus niet, en is er meerdere malen expliciet bij de briefings over gesproken dat een rode kaart automatisch leidt tot schorsing.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan dus achteraf aangepast worden, dat is niet zo vreemd. Is al vaker gebeurd.
Nou.. dan ben je nog niet bij de WK matches geweest afgelopen dagen op dit forum in de livethreads. Dat jij slaapt betekent niet dat niemand gaat kijken.quote:
Ik snap niet hoe dit een reactie is op mijn post, dus ik hou het bij een 'oke'.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja geen voetbal kijken of zelfs verafschuwen want tokkie sport, maar nu Trump er iets mee te maken heeft. Dat wekt inner rage naar boven bij velen.
Ware het niet dat er nooit eerder een rode kaart op een WK is geseponeerd. Er er zijn echt wel rode kaarten geweest die een stuk discutabeler waren dan deze, deze kon je geven, zoals ze dat zeggen.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
bijna niemandquote:Op maandag 6 juli 2026 19:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nou.. dan ben je nog niet bij de WK matches geweest afgelopen dagen op dit forum in de livethreads. Dat jij slaapt betekent niet dat niemand gaat kijken.
Gebeurd. Voltooid verleden tijdquote:Op maandag 6 juli 2026 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Noem nog eens een voorbeeld waarbij hetzelfde is gebeurt?
Die zitten er dus naast.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens de Belgische bond kan dat dus niet
er is geen alternatief atmquote:Op maandag 6 juli 2026 19:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de FIFA een stel foute hufters zijn is al heel lang duidelijk. Waarom de KNVB er nog steeds aan meedoet laat zien dat zij laffe honden zijn.
Dat argument wordt vaak gebruikt door mensen die idolaat zijn van Trump: de kritiek is er enkel omdat het Trump is.quote:Op maandag 6 juli 2026 18:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Wie maakt zich hier nu heel erg druk? Ik niet volgens mij. De ziekelijke obsessie zit dus met name bij de mensen die zich druk om maken omdat het Trump betreft. Als een random andere match was gebeurd waren de reacties heel anders geweest. Het is ook niet dat de FIFA de regels heeft aangepakt, er bestaat hier gewoon een regel voor.
Ook nu niet. Zoals je in de OP kunt lezen is de schorsing omgezet in een voorwaardelijke schorsing. Dat is wel vaker gebeurd.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:25 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ware het niet dat er nooit eerder een rode kaart op een WK is geseponeerd.
Wanneer dan?quote:Op maandag 6 juli 2026 19:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook nu niet. Zoals je in de OP kunt lezen is de schorsing omgezet in een voorwaardelijke schorsing. Dat is wel vaker gebeurd.
maar is het ook vaker gebeurd op aangeven van de president van het betreffende land?quote:Op maandag 6 juli 2026 19:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook nu niet. Zoals je in de OP kunt lezen is de schorsing omgezet in een voorwaardelijke schorsing. Dat is wel vaker gebeurd.
Heb je daar bewijs voor? Infantino ontkent, for what it's worth.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar is het ook vaker gebeurd op aangeven van de president van het betreffende land?
De projectie is sterk bij de maga debieltjes op fok. Hun hele act hebben ze gebouwd rondom Trump en dan doen alsof anderen last hebben van TDS.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat argument wordt vaak gebruikt door mensen die idolaat zijn van Trump: de kritiek is er enkel omdat het Trump is.
Om zo de kritiek monddood te maken.
Terwijl deze ophef er ook zou zijn geweest als Obama, Biden, Macro, Rutte of welke (voormalige) regeringsleider dan ook dit had gedaan.
Het is ook raar dat dit gewoon wordt weggewuifd.
Hoe vaak is dat gebeurd tijdens een eindtoernooi dan? En hoe vaak nadat de belangrijkste man op aarde een telefoontje pleegt naar de FIFA-baas die ook nog eens grote vriendjes van elkaar zijn?quote:Op maandag 6 juli 2026 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Trump zegt dat zelfquote:Op maandag 6 juli 2026 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor? Infantino ontkent, for what it's worth.
Zoals?quote:Op maandag 6 juli 2026 19:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar staat niet dat er ooit een rode kaart op een WK is teruggedraaid.quote:Op maandag 6 juli 2026 19:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk de OP kunnen lezen.
Dat is nu dan ook niet gebeurd. Waarom lees je niet gewoon wat er staat?quote:Op maandag 6 juli 2026 19:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar staat niet dat er ooit een rode kaart op een WK is teruggedraaid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |