SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven.. [/warning]
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende: Net de crisisdienst gebeld ivm automutilatiedwang Deze keer een sympathieke dame. Even iemand die luistert en meedenkt.
Was fijn. Nu hopen dat het rustig blijft en anders bel ik weer.
Voor deze avond wel vertrouwen in. Je kunt niet altijd zes gooien, maar deze keer wel![]()
Nadeel is dat als je één keer snijdt kun je weer helemaal opnieuw beginnen met afleren. Het is zo'n verslavend iets. Alleen voor deze avond heb ik het getackeld
Ik heb idd een veilige plek, waar ik ga zittenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:36 schreef Masberum het volgende:
Nou ja ik weet dat je mij niet mag omdat je o.a. denkt dat ik je niet mag. Dat is niet het geval maar oke.
Ik heb een alcoholverslaving. Wat ik doe is dat ik mijn bankpas en identifier buiten in de schuur opsluit, de sleutel voor die schuur stop ik op het balkon en de sleutel voor de deur van het balkon stop ik weer op een andere plaats.
Het klinkt heel treurig kan ik me voorstellen maar het werkt voor mij wel.
Misschien dat zoiets ook werkt voor scherpe voorwerpen. Omdat je extra moeite moet doen om ze te verkrijgen en in die tijd kan je je gedachtes veranderen
En de bankpas en identifier is zodat ik niet ga pokeren terwijl ik dronken ben. Voor mij helpt het wel om te zorgen dat ik dat niet doe, vanwege de extra moeite, misschien geldt dat ook met zelfmutilatie
Wat wil je dat ze doet, alle messen uit de keuken in de schuur gooien? Zelfs met een sleutelbos kun je aardig krassen maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:36 schreef Masberum het volgende:
Nou ja ik weet dat je mij niet mag omdat je o.a. denkt dat ik je niet mag. Dat is niet het geval maar oke.
Ik heb een alcoholverslaving. Wat ik doe is dat ik mijn bankpas en identifier buiten in de schuur opsluit, de sleutel voor die schuur stop ik op het balkon en de sleutel voor de deur van het balkon stop ik weer op een andere plaats.
Het klinkt heel treurig kan ik me voorstellen maar het werkt voor mij wel.
Misschien dat zoiets ook werkt voor scherpe voorwerpen. Omdat je extra moeite moet doen om ze te verkrijgen en in die tijd kan je je gedachtes veranderen
En de bankpas en identifier is zodat ik niet ga pokeren terwijl ik dronken ben. Voor mij helpt het wel om te zorgen dat ik dat niet doe, vanwege de extra moeite, misschien geldt dat ook met zelfmutilatie
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:40 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat wil je dat ze doet, alle messen uit de keuken in de schuur gooien? Zelfs met een sleutelbos kun je aardig krassen maken.
Hoe gaat het vandaag @:ChildoftheStars? Goed geslapen? En nog plannen voor vandaag?
Lekker binnen zitten en deze dag door zien te komen, wou naar waalstrandje gaan met Lauren maar dat doen we morgen misschien wel als het dan tenminste wat koeler isquote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Prima denk ik. Kom alleen net als heel Nederland tot niks en dat frustreert. Alleen tja. Als mijn thee op is even proberen of tekenen lukt boven
Ben eigenlijk saai vandaag
Vandaag vooral het plan om de hitte te overlevenGa jij nog wild doen?
Iedereen is saai vandaag.quote:
Ik zit ook in #teamsaai vandaag..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Prima denk ik. Kom alleen net als heel Nederland tot niks en dat frustreert. Alleen tja. Als mijn thee op is even proberen of tekenen lukt boven
Nee hoor, gewoon rustig dagje net als veel mensen. Saai zijn is prima. #TeamSaaiquote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vandaag vooral het plan om de hitte te overlevenGa jij nog wild doen?
Of gesmolten.quote:
Heb je nog leuke haaksels om te delen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, begin het frustrerend te vinden. Ben blij dat het vanaf maandag koeler is
Mijn hoofd functioneert bezig met structuur en zo. dat heb ik nu niet
Naja, morgen dertig graden is al beter.
Vanavond probeer ik gewoon weer om half elf naar boven en op tijd slapen, normale tijd eruitDan kan ik in de ochtend tekenen en zo. Beetje haken. De middag zien we dan nog wel
![]()
Ben ook best wel gespannen voor maandag, gesprek over de renovatie. Daarom wil ik ook afleiding hebben. Plus de boel aan kant maken. Gewoon normaal doen dus
Dan maar even extra zweetmaar me wel weer beter voelen
Uh... nee even niet > ben bezig met een deken op het moment en dat duurt langerquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:11 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je nog leuke haaksels om te delen?
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb allerlei inspiratie opgegaan om te tekenen, dus daar wil ik graag mee verderen daarna haken aan een kerstdeken
Kerstboom met overloop in kleuren en sneeuwvlokken iddquote:
max 5 min dan anders krijgt ik weer storingen. LOLquote:Op zondag 28 juni 2026 14:24 schreef Iceage het volgende:
Douchen is nooit voor niks maar gewoon lekker zeker met dit warme weer en met een goede douchegel geschikt voor dagelijks gebruik. (vind ik dan)
Succes morgen!
Fijne zondag.verder.
ff bestellen bij thuisbezorgd is ook weinig mis mee.quote:Op zondag 28 juni 2026 17:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou... toch even bezig geweest. Huishouden en hobby. Ook even gedut, want ik had echt te kort geslapen. Morgen weer normaal weerdaar kan ik wel dankbaar voor zijn
Koken laat ik even schieten, doe ik morgen wel weer. Nu echt te warm daarvoor. Denk gewoon even twee bammetjes. 'k Ben echt veel te warm ervoor...
quote:Op zondag 28 juni 2026 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
:
[..]
Kerstboom met overloop in kleuren en sneeuwvlokken idd
We gaan voor een goede dag vandaag.quote:Op maandag 29 juni 2026 07:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Alles is netjes voor de woningbouw. Die komt tussen elf en één ergens aanvliegen. Ik hoop dat hij vroeg komt. Het is echt spannend
Wel netjes op tijd gaan slapen en op tijd wakkerZes uur
Nu koffietijd. Eventjes zitten haken al.
Lekker de ramen tegen elkaar open, even afkoelen in huis
Hopelijk zakt de spanning als het mannetje geweest is... Hopelijk krijg ik wat duidelijkheid. Al vermoed ik, ga ik er vanuit, van niet. Dan kan het enkel meevallen
Ben blij dat een begeleider mij belt daarna. Normaal zou ik mijn stress ventileren bij mijn moeder en ik heb vorige week een partij gehuild omdat dat niet meer konDit is natuurlijk geen moeder, maar even mijn hart luchten is wel fijn ja!
Een koele dag!quote:Op maandag 29 juni 2026 09:23 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
We gaan voor een goede dag vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 juni 2026 12:38 schreef maily het volgende:
Dat viel niet tegen; fijn!Ja dat kan... alleen dan word ik heel emotioneelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tranen zitten echt ontzettend hoog nu
Aan het einde van de middag belt een begeleiderNou, niks mis met een T-shirt, alleen mijn arm is nog niet genezenquote:Op maandag 29 juni 2026 12:39 schreef qltel het volgende:
Goed zo. Je hoeft je dus geen zorgen te maken! Het meeste regelen ze voor je en de rest is te behappen. En dat je in een shirt gekleed was is toch heel logisch met dit weer?
Geniet van je thee, stresskip!![]()
En thee is aan het afkoelen. Hij ruikt lekker. Heerlijk veel zoetjes erin.
Als hij op is lekker bezig![]()
Wel lekker dat het huis afkoeltVanavond op de bank zonder vast plakken
![]()
quote:Op maandag 29 juni 2026 12:38 schreef maily het volgende:
Dit kan enorm helpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Oh niet eensquote:Op maandag 29 juni 2026 17:05 schreef qltel het volgende:
Ik zie het helemaal voor me. Jij met een huis vol dozen, een maand voor de verhuizing, en bij alles wat je nodig hebt moet je in allerlei dozen gaan zoeken..
Ja echt heel aardig!quote:Op maandag 29 juni 2026 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:
‘En als ik een lekker koekje bij de koffie doe halen ze de lampen ook weg en hangen die weer op.’
Dat is toch liefffff
quote:Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als ik stress heb wil je niet in mijn buurt zijn
quote:Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als ik stress heb wil je niet in mijn buurt zijn
Ah joh, dat word je altijd weer vergeven.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Dan ga ik janken, ga friemelen, wordt minder aardig... gewoon niet gezellig...
*aai over de bol geeft*quote:Op maandag 29 juni 2026 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Dan ga ik janken, ga friemelen, wordt minder aardig... gewoon niet gezellig...
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig overquote:Op maandag 29 juni 2026 19:15 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ah joh, dat word je altijd weer vergeven.Vergeten is weer een ander verhaal.
Zou ze nog steeds boos zijn?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig overvind dat echt heel erg, dat zo'n feeks kan zijn.
Dus als ik veel stress heb probeer ik me te verstoppen
Ik zei toen dat het prima was wat je zei. Ik heb het daarna laten rusten.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig overvind dat echt heel erg, dat zo'n feeks kan zijn.
Dus als ik veel stress heb probeer ik me te verstoppen
Ik weet hetquote:Op maandag 29 juni 2026 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei toen dat het prima was wat je zei. Ik heb het daarna laten rusten.
Op zich een goed idee, alleen het gaat dan anders lopen dan in mijn hoofd, waardoor er meer stress ontstaat. Ik moet het onwetende gewoon even accepterenquote:Op maandag 29 juni 2026 20:06 schreef greysbones het volgende:
Kun je niet voor jezelf een fictieve datum nemen
soort trucje om je hoofd rustig te houden
Het zou kunnen, maar ik ben het niet met je eens. De communicatie is gelijkwaardig en duidelijk. Ik voel me veilig bij haar, gerespecteerd en ze levert goede zorg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 00:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wil n.a.v. jouw laatste post naar mij toe toch graag wat zeggen. Ik vind het wel moeilijk, want ik wil jou niks opdringen of jou het idee geven dat ik jou wil beleren over hoe jij jouw leven moet leiden. Tegelijkertijd is dat juist precies de reden waarom ik het beter wel kan zeggen. Uit die post en ook uit andere posts die je hebt gedeeld, zie ik dat elke keer hetzelfde patroon terugkomt, waarbij andere mensen (ondanks goede bedoelingen om jou te helpen) wel elke keer over jouw grenzen gaan. En dat wordt nog veel kwalijker als zij veronderstellen beter te weten wat goed voor jou is dan jij zelf.
Ik vind persoonlijk de uitspraak "Je maakt een denkfout" grensoverschrijdend en onacceptabel om van wie dan ook te aanvaarden. Psychologen en psychiaters zijn daarop geen uitzondering. Ik weet dat zij waarschijnlijk gewend zijn om zo te praten en zich van geen kwaad bewust zijn. Nog steeds impliceert zo'n uitspraak dat jij beter niet op jouw eigen beleving kunt vertrouwen en om die reden zou je hen wel serieus moeten nemen.
Als ze daarvoor in de plaats zouden zeggen "Ik ben het niet met jou eens" of "Ik heb daar zelf andere ideeen over", wordt de communicatie veel gelijkwaardiger en het lijkt mij dat jij het daardoor ook als veiliger zult ervaren, met als gevolg dat angst en minderwaardigheids-gevoelens ook minder worden.
Zou jij zoiets durven bespreken met jouw behandelaars? Dat er afspraken gemaakt kunnen worden over de communicatie naar jou toe? Vooral met de bedoeling dat jij je veilig voelt en de ruimte voelt om alles te kunnen zeggen, zonder angst dat het tegen jou gebruikt zou kunnen worden.
Dat vind ik fijn om te horenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het zou kunnen, maar ik ben het niet met je eens. De communicatie is gelijkwaardig en duidelijk. Ik voel me veilig bij haar, gerespecteerd en ze levert goede zorg.
Goedemorgenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen mensen!
Vandaag even fact, morgen even bloedprikken en dan weer een aantal dagen vrij. Dat is wel lekker.
Vandaag kwam ik iets wat moeilijk uit bed. Misschien omdat het een koelere nacht was en ik moe was van de warme dagen. maar goed, tien voor acht wakker, is ook nog wel oké
Nu tijd voor koffie, even wakker worden en dan de dag maar starten
Mopquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Randje crisis de laatste dagen
Voel me emotioneel onveilig. Overal. Er is altijd één bal meer in het leven dan ik hoog kan houden en dat frustreert mij. Waarvoor doe ik eigenlijk mijn best en voor wie? Altijd maar knokken en doordouwen
Soms is dat knap vermoeiend
En ja... het is avond en ik ben moe. Alleen ik zie het eventjes niet meer zitten. Als dit blijft hangen neem ik contact op. Alleen nu gewoon even moe en sto
Ja... soort van. Veel piekeren en gedoe, maar soitquote:Op woensdag 1 juli 2026 04:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mop
Ben je er doorheen gekomen?
En hopelijk kunnen slapen ?
Ja slapen is heel belangrijkquote:Op woensdag 1 juli 2026 07:09 schreef qltel het volgende:
Een goede nacht scheelt inderdaad veel!
Mooi dat je vandaag de dozen krijgt. Het komt zo wel heel dichtbij, maar dan kun je je alvast erop voorbereiden. Geniet van je dag!
Zeker, slapen is heel belangrijk! Gelukkig wordt ik de laatste jaren heel makkelijk vroeg wakker. Zelfs als ik vroeg moet werken wordt ik meestal voor de wekker wakker.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja slapen is heel belangrijk
Zeker als om zes uur de wekker gaat (is voor mij vroeg)
De dozen waren er stipt om acht uur. Dus hoefde niet te wachten. Als je zo'n stapel ziet vraag ik me af hoe dat ooit moet passen. Al vertrouw ik de verhuizers met hun kennis en kunde. Zij hebben gekeken en ingeschat
Nu lekker knuffeltjes haken en chillen.
Bedenk me net morgen schilderclub en daarna boodschappen. Moet nu niks meer
Voor de wekker aan wakker is wel fijnquote:Op woensdag 1 juli 2026 09:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker, slapen is heel belangrijk! Gelukkig wordt ik de laatste jaren heel makkelijk vroeg wakker. Zelfs als ik vroeg moet werken wordt ik meestal voor de wekker wakker.
Ik verwacht ook wel genoeg dozen te hebben, alleen het is een raar idee dat alles in zo'n stapeltje past. Wel logisch dat ze geen uitgevouwen dozenquote:En met inpakken komt het wel goed. Mijn ervaring met verhuizers is dat ze altijd dozen teveel afgeven. Ze kunnen er beter wat teveel geven dan dat ze er later te weinig hebben. Het overschot nemen ze vanzelf weer mee.
Veel plezier vandaag met haken en chillen!
Nee gelukkig niet!quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Child, pakken de verhuizers je dozen in?
Ah oké. Was een leuk gezicht geweest hoor, het gaat razendsnel.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet!
Ik pak alles in en zij doen de meubels uit en in elkaar. Plus het sjouwen
Je kunt altijd bellen voor extra dozen als het moet, komen ze zo brengen. Zeg ik uit ervaring. Dus maak je daar vooral niet druk over.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet!
Ik pak alles in en zij doen de meubels uit en in elkaar. Plus het sjouwen
Snap ikquote:Op woensdag 1 juli 2026 17:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah oké. Was een leuk gezicht geweest hoor, het gaat razendsnel.
Na elke doos een kopje thee!quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Snap ik
Alleen ik wil het op mijn manier en tempo
Netjes per doos noteren wat er precies inzit etc. Ontspullen... gewoon een rustig proces. Zou echt gek worden als zij gingen pakken... maar goed...
Nu het startgesprek afwachten en dan weet ik meer
Iets met geduld en zo
Als ik een datum heb ga ik met een begeleider boven kijken een een planning makenquote:
Ze zullen vast wel rekening met je houden hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Snap ik
Alleen ik wil het op mijn manier en tempo
Netjes per doos noteren wat er precies inzit etc. Ontspullen... gewoon een rustig proces. Zou echt gek worden als zij gingen pakken... maar goed...
Nu het startgesprek afwachten en dan weet ik meer
Iets met geduld en zo
Tja, dat weet ik niet. Ik wordt gewoon rond die tijd wakker. Zondag lag ik er pas zo rond 1 uur in en nog steeds werd ik rond half 7 wakker. Maar goed, mijn slaap is gezond, dat is zeker. En een keer een korter nachtje is niet erg.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Voor de wekker aan wakker is wel fijnDan ben je gewoon uitgeslapen.
Het zijn meestal ook handige dozen. Snel uit te vouwen.quote:[..]
Ik verwacht ook wel genoeg dozen te hebben, alleen het is een raar idee dat alles in zo'n stapeltje past. Wel logisch dat ze geen uitgevouwen dozen![]()
Oh dat is wat minder. Al heb ik gelezen dat vooral een vaste tijd van ontwaken het beste is wat je kan doen voor je slaapquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Tja, dat weet ik niet. Ik wordt gewoon rond die tijd wakker. Zondag lag ik er pas zo rond 1 uur in en nog steeds werd ik rond half 7 wakker. Maar goed, mijn slaap is gezond, dat is zeker. En een keer een korter nachtje is niet erg.
[..]
Het zijn meestal ook handige dozen. Snel uit te vouwen.
Ik ben er een voorbeeld van. Al zeker 15 jaar ga ik op een vaste tijd naar bed en sta ook weer op een vaste tijd op. Zo van 22:30 tot 06:30. Zeker het naar bed gaan scheelt maximaal een kwartier. Soms wat eerder, bijna nooit later.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh dat is wat minder. Al heb ik gelezen dat vooral een vaste tijd van ontwaken het beste is wat je kan doen voor je slaap
Vervelend is dat. Maar goed, je doet er niets aan.quote:Slapen is hier altijd wel een ding... val nu om van vermoeidheid, maar als het bedtijd is stuiter ik vrolijk rond
Als klein kind had ik al enorme slaapproblemen. Niet doorslapen, niet inslapen... In die periode was ik natuurlijk ook niet veilig, alleen nu ben ik wel veilig. Dus slecht slapen slaat echt nergens meer op.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:13 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ben er een voorbeeld van. Al zeker 15 jaar ga ik op een vaste tijd naar bed en sta ook weer op een vaste tijd op. Zo van 22:30 tot 06:30. Zeker het naar bed gaan scheelt maximaal een kwartier. Soms wat eerder, bijna nooit later.
[..]
Vervelend is dat. Maar goed, je doet er niets aan.
Ze doen sowieso niet aan inpakken. Dus daar heb ik geen zorgen over. Gewoon een heuphoge stapel een dozen en de tijdquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:21 schreef Nijna het volgende:
Die verhuizers kunnen echt razendsnel dozen inpakken, scheelt dat alles wat ze inpakken voor hun alleen maar spullen zijn en dat er geen bijzondere waarde verder aan zit.
Ik snap wel dat je het zelf wilt doen en ondertussen opruimen en ontspullen is een goed idee.
Dan begin je weer met een schone lei als het ware. Gelukkig heb je even de tijd, dus niks overhaasten, maar op je gemakje!
Hopelijk heb je nog een beetje geslapen vannacht.
quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lekker crea bezig. 'k Heb weer een knuffeltjes-bui
Lieve schatquote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag overdag ging best primaMerk dat ik het nu wel lastig krijg. Mijn moeder is nu bijna vier maanden geleden overleden en het voelt nog steeds niet echt aan...
En ik voel me zo schuldig over dat ik een moeilijk kind voor haar was en dat is iets dat ik nooit goed kan maken. Zij zei dat ik me niet schuldig hoef te voelen, maar toch... dan spoken alle slechte-dochter-dingen door mijn hoofd...
Ik wil gewoon even met haar praten en als ik nu doortyp ga ik weer janken...
Anyway... afleiden en verder gaan.
Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. Zie me nu niet al over een uur moe worden. Kijk het even aanHeb ergens ook geen zin om verantwoordelijk te doen. Als ik niet ga slapen kan ik mezelf afleiden van de stemmen en dergelijke. Dan zoek ik prikkels op die er niet zijn als ik in het donker lig te liggen.
De tijd voor het slapen gaan, wanneer de lamp uit is, is zo ontzettend moeilijk
Nou... ik was wel lastig hoor. Heel angstig altijd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Lieve schat
was jij daadwerkelijk een moeilijke dochter?
of zat je in een situatie waarbij elk kind ander gedrag gaat laten zien.
Dat jij je moeder mist is heel begrijpelijk, maar ga echt niet jezelf zo naar beneden halen.
ben je nu al een beetje moe ?
Je verhaal kennende, reageerde je als kind op een onveilig gezinsleven. Geef jezelf niet de schuld van je ‘lastig’ zijn, dat is absurd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... ik was wel lastig hoor. Heel angstig altijd.
Op school agressief, dwars en weglopen. Altijd de kont tegen de kribbe gooien op school.
Al die eetstoornistoestanden, al die psychotische toestanden.zou willen dat ik dingen anders aangepakt had
En nee, klaarwakker. Net zitten puzzelen (Murdoku is echt een aanrader) en een beetje afleiding. Ga zo nog maar even thee zetten denk ik
Ja... snap ik als ik uitgerust ben en bezig. Alleen zodra de externe prikkels wegvallen wordt dat ingewikkeld.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 00:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je verhaal kennende, reageerde je als kind op een onveilig gezinsleven. Geef jezelf niet de schuld van je ‘lastig’ zijn, dat is absurd.
Gedane zaken nemen helaas geen keer eh. Ik denk ook vaak aan dat soort dingen hoor.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]zou willen dat ik dingen anders aangepakt had
Net zitten puzzelen (Murdoku is echt een aanrader) en een beetje afleiding.
Ja, was een prima dagje. Had alleen vroeger moeten slapen. Beetje moe vandaag. En nu net gegeten, dus een afterdinnerdipquote:Op zaterdag 4 juli 2026 09:03 schreef qltel het volgende:
Geniet van je thee, de serie, chillkleren en het haken en wat je verder eventueel nog gaat doen. Het weer wordt mooi, dus maak er een mooie dag van voor jezelf.
Ja... maar dat ze geen keer nemen, maakt dat ik er zo mee zit. Ik kan het niet goed maken... maar ja... deed het ook niet expres en zo. Alleen ik voel me er soms gewoon heel rot over.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 09:41 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Gedane zaken nemen helaas geen keer eh. Ik denk ook vaak aan dat soort dingen hoor.
Murdoku ken ik niet. Wat is dat?
Dit zit erg diep en dat snap ik ergens wel. Je gaat er nooit een antwoord op krijgen, ben ik bang.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... maar dat ze geen keer nemen, maakt dat ik er zo mee zit. Ik kan het niet goed maken... maar ja... deed het ook niet expres en zo. Alleen ik voel me er soms gewoon heel rot over.
Ze begreep ook niet waarom ik op de IC, toen ze in coma lag, niet de behandeling stop had gezet. Alleen dat was niet eens aan de orde en ik was zo in paniek dat ik er niet eens aan dachtZe heeft daar zo'n tic aan d'r brein mee gekregen... dat is gewoon niet meer goed gekomen. Denk dat ze zonder het coma nog wel geleefd zou hebben... maar ja... misschien zit ik er volledig naast. Misschien wil ik graag iets de schuld geven...
Murdoku is een puzzelboekje waarbij je moet uitzoeken waar iemand door wie is vermoord. Erg leuk
Dat wil je met je verstand/geheugen van nu.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... ik was wel lastig hoor. Heel angstig altijd.
Op school agressief, dwars en weglopen. Altijd de kont tegen de kribbe gooien op school.
Al die eetstoornistoestanden, al die psychotische toestanden.zou willen dat ik dingen anders aangepakt had
En nee, klaarwakker. Net zitten puzzelen (Murdoku is echt een aanrader) en een beetje afleiding. Ga zo nog maar even thee zetten denk ik
Ja... ik zou het geen trauma noemen, maar het heeft er flink ingehakt en ik moet het nog verwerken. Heb er nachtmerries van en zo...quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dit zit erg diep en dat snap ik ergens wel. Je gaat er nooit een antwoord op krijgen, ben ik bang.Je zou maar die beslissing moeten nemen....
![]()
Vind Murdoku wel weer iets voor jou.
No offence.
Geloof ik. Niemand zou dit zomaar kunnen verwerken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik zou het geen trauma noemen, maar het heeft er flink ingehakt en ik moet het nog verwerken. Heb er nachtmerries van en zo...
Het is al tijd "met de kennis van nu" he. En overal eindeloos over denken heeft toch geen zin meer want je kunt er niks meer aan veranderen. Toch denk ik niet dat je als kind iets van schuld kunt hebben van je gedrag. Het is hooguit een reactie geweest op hoe je omgeving met je om is gegaan of op je gereageerd heeft. Anyway, dit is denk ik vooral iets voor je hulpverleners om mee te bespreken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik zou het geen trauma noemen, maar het heeft er flink ingehakt en ik moet het nog verwerken. Heb er nachtmerries van en zo...
Haha tja... uurtje pauze nemen en een puzzeltje maken is heel erg leuk
Dit gaat over de laatste tijd van/met je moeder, hè?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha tja... uurtje pauze nemen en een puzzeltje maken is heel erg leuk
Ja... je hebt gelijk en bespreek het zeker ook met de hulpverlening. Alleen soms moet het even uit mijn hoofd en dat deed ik hierquote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het is al tijd "met de kennis van nu" he. En overal eindeloos over denken heeft toch geen zin meer want je kunt er niks meer aan veranderen. Toch denk ik niet dat je als kind iets van schuld kunt hebben van je gedrag. Het is hooguit een reactie geweest op hoe je omgeving met je om is gegaan of op je gereageerd heeft. Anyway, dit is denk ik vooral iets voor je hulpverleners om mee te bespreken.
Nee... mij werd niks gevraagd door de artsen, anders had ik wel gezegd wat ze wilde. Alleen tja... werd mijn bed uit gebeld. In alle ijl naar het ziekenhuis. Haar zien liggen, grijsblauw aan de apparaten... het was zo naar...quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit gaat over de laatste tijd van/met je moeder, hè?
Maak jezelf geen verwijten, lieverd. Het was waarschijnlijk geen optie om haar toen in het ziekenhuis te laten gaan. (Ik denk dat er dan echt wel een arts met je was komen praten.) Dat ze jou dat wel een beetje heeft verweten, moet je eigenlijk zien als teken dat ze het in die laatste periode heel zwaar had. Je hebt haar goed gesteund, dat moet je niet vergeten.
Ja, dit soort gebeurtenissen blijven zich dan steeds opnieuw afspelen. Hopelijk bedenk je dan ook dat dit echt haar wens was. Dat ze je er mogelijk gewoon niet eerder mee had willen belasten. En denk ook aan je mooie brief en de Monatoetjes.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee... mij werd niks gevraagd door de artsen, anders had ik wel gezegd wat ze wilde. Alleen tja... werd mijn bed uit gebeld. In alle ijl naar het ziekenhuis. Haar zien liggen, grijsblauw aan de apparaten... het was zo naar...
Die laatste val was echt teveel. Ze was zo gewond, zoveel pijn.
Alleen die euthanasie (noem me naïef) had ik niet zien aankomenZe was net thuis, we zaten aan tafel. En ineens pakte ze haar telefoon en zei euthanasie te willen. Ze belde de HA en anderhalf week later was ze dood. Wist niet dat zulke dingen zo snel gingen...
maar goed... dit heb ik al duizend keer verteld hier...
Buh, zit bijna te janken nu
Hoe moeilijk het ook isquote:Op zaterdag 4 juli 2026 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... je hebt gelijk en bespreek het zeker ook met de hulpverlening. Alleen soms moet het even uit mijn hoofd en dat deed ik hierCognitief is het echt wel helder. Alleen tja... ik ben niet een volledig rationeel wezen
en het helpt me om erover te typen (en wat tegengas te krijgen).
De laatste dagen heb ik het er gewoon even moeilijk mee. Komt en gaat met golven. Nu zit ik even in een piekergolf
[..]
Nee... mij werd niks gevraagd door de artsen, anders had ik wel gezegd wat ze wilde. Alleen tja... werd mijn bed uit gebeld. In alle ijl naar het ziekenhuis. Haar zien liggen, grijsblauw aan de apparaten... het was zo naar...
Die laatste val was echt teveel. Ze was zo gewond, zoveel pijn.
Alleen die euthanasie (noem me naïef) had ik niet zien aankomenZe was net thuis, we zaten aan tafel. En ineens pakte ze haar telefoon en zei euthanasie te willen. Ze belde de HA en anderhalf week later was ze dood. Wist niet dat zulke dingen zo snel gingen...
maar goed... dit heb ik al duizend keer verteld hier...
Buh, zit bijna te janken nu
Soms is gedeelde smartquote:Op zondag 5 juli 2026 06:39 schreef Iceage het volgende:
Een goede zondag toegewenst aan u allen.
En Child dat je achteraf denkt had ik maar dit of had ik maar... is volgens mij heel normaal hoor. Zelf heb ik na al die jaren ook nog momenten dat ik in een weemoedige bui (Vooral bij kijken foto;s en filmpjes) nog steeds soms dat ik me zelf verwijt van had ik maar.. of ik had meer moeten of kunnen doen maar ik weet ook dat ik op de momenten dat ik er was me maximaal heb ingezet en alles heb gedaan wat ik op dat moment kon.
Zover ik van je heb gelezen heb jij ook het maximale gedaan wat je op dat moment kon en dat was heel veel.
Zelf kan ik het gelukkig meestal weer wegzetten met de mooie herinneringen en de blijdschap die er was voor wat ik toen wel heb geregeld en gedaan. Ik praat er nog heel regelmatig over samen met mijn besties.(2 broers).(die ook ouders en 2 zussen zijn verloren)
Het fijne is dat we elkaar heel lang kennen en dus ook samen mijn en hun ouders goed hebben gekend en meegemaakt alsmede hun 2 zussen en mijn zusjes en ook samen met mijn broertje 3.5 jr geleden ook rip en 1 van mijn zusjes veel goede vakanties hebben gehad waarvan er nog talloze foto;s en dia;s zijn.![]()
Maar Child dit is jouw dagboek dus ik moet eigenlijk niet mijn sores hier neer plempen. (Sorry)
Ja... het moet echt nog even slijten. Het is zo rauw nog. En het was haar wens, past perfect bij wie ze was; op haar tijd en haar manier. En het was ook mooi, maar jemig. Ik heb het echt even moeilijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 22:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dit soort gebeurtenissen blijven zich dan steeds opnieuw afspelen. Hopelijk bedenk je dan ook dat dit echt haar wens was. Dat ze je er mogelijk gewoon niet eerder mee had willen belasten. En denk ook aan je mooie brief en de Monatoetjes.
Klopt... Ik zou willen dat ik minder sentimenteel was. Alleen in ben al een paar dagen een enorme jankerd. Het is echt vechten tegen de tranen. Het lukt me niet om het los te laten. Het is echt super stom en verdrietig en tja...quote:Op zaterdag 4 juli 2026 22:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe moeilijk het ook is
Je moeder vond haar leven voltooid
En daar moet jij mee leren leven.
Was je moeder niet ziek geworden was het misschien allemaal anders geweest
Maar lieve schat
We kunnen er allemaal niks aan veranderen, hoe het leven gaat en wie wat op zijn bordje krijgt
En ja dat je heel verdrietig hiervan wordt is heel begrijpelijk
Het heeft allemaal nog geen plekje gekregen
Knuffel, zulke dingen zijn gewoon heel erg heftig en naarquote:Op zondag 5 juli 2026 06:39 schreef Iceage het volgende:
Een goede zondag toegewenst aan u allen.
En Child dat je achteraf denkt had ik maar dit of had ik maar... is volgens mij heel normaal hoor. Zelf heb ik na al die jaren ook nog momenten dat ik in een weemoedige bui (Vooral bij kijken foto;s en filmpjes) nog steeds soms dat ik me zelf verwijt van had ik maar.. of ik had meer moeten of kunnen doen maar ik weet ook dat ik op de momenten dat ik er was me maximaal heb ingezet en alles heb gedaan wat ik op dat moment kon.
Zover ik van je heb gelezen heb jij ook het maximale gedaan wat je op dat moment kon en dat was heel veel.
Zelf kan ik het gelukkig meestal weer wegzetten met de mooie herinneringen en de blijdschap die er was voor wat ik toen wel heb geregeld en gedaan. Ik praat er nog heel regelmatig over samen met mijn besties.(2 broers).(die ook ouders en 2 zussen zijn verloren)
Het fijne is dat we elkaar heel lang kennen en dus ook samen mijn en hun ouders goed hebben gekend en meegemaakt alsmede hun 2 zussen en mijn zusjes en ook samen met mijn broertje 3.5 jr geleden ook rip en 1 van mijn zusjes veel goede vakanties hebben gehad waarvan er nog talloze foto;s en dia;s zijn.![]()
Maar Child dit is jouw dagboek dus ik moet eigenlijk niet mijn sores hier neer plempen. (Sorry)
Ja... plus dat schuldgevoel ongeveer mijn normale staat van zijnquote:Op zondag 5 juli 2026 12:06 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon raar. Ik heb ook heel vaak alles opnieuw zitten afdraaien in mijn hoofd. Niet omdat "had ik maar..." maar misschien was het gewoon deel van de verwerking ofzo. Geen idee, een brein doet rare dingen soms.
Knuffel, dank jequote:Op zondag 5 juli 2026 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
Had ik maar is zeker geen vreemde gedachte, ik had dat ook met mijn zus, had ik haar maar meer bezocht in het verzorgingstehuis, ik heb het ook met het recente sterfgevwl, had ik maar….
Ik denk dat het heel menselijk is maar lieve Cots verwijt jezelf niet te veel, ik herinner me het verhaal over die Mona toetjes, dat vond ik zo lief
Ja... en verder gewoon geen familie, dat maakt het ingewikkeld. Geen partner, geen kinderen, etc. Ja mijn broer dan, maar goed... daar heb ik al tijden niks van gehoord. Viel ook te verwachten trouwens. Heel even had ik het idee dat hij behoefte had aan een sibling, maar ja... toch niet. Ik weet, door alle trauma, niet of het beter is of niet. Het is alleen in de lijn der verwachting dat hij me zou laten vallen. Sowieso liet hij mij alles alleen regelen. Zonder een greintje hulpquote:Op zondag 5 juli 2026 15:33 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon het begin van een nieuwe werkelijkheid die raar is. Het was altijd zo vanzelfsprekend dat je moeder er was, en nu is dat niet meer.
*pinkt een traantje wegquote:Op zondag 5 juli 2026 17:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... en verder gewoon geen familie, dat maakt het ingewikkeld. Geen partner, geen kinderen, etc. Ja mijn broer dan, maar goed... daar heb ik al tijden niks van gehoord. Viel ook te verwachten trouwens. Heel even had ik het idee dat hij behoefte had aan een sibling, maar ja... toch niet. Ik weet, door alle trauma, niet of het beter is of niet. Het is alleen in de lijn der verwachting dat hij me zou laten vallen. Sowieso liet hij mij alles alleen regelen. Zonder een greintje hulp
Anyways, 't is wat het is.
Alleen het is wel eenzaam. Gelukkig heb ik mijn vrienden en Fok, maar ja... dat vervangt het niet.
Even mijn thee opdrinken en dan maar zien wat ik wil... haken of zo... Even proberen of het me lukt. En anders series en lezen beneden. Alleen voel me beter als ik mezelf afleid.
Ik hang weer eens tegen een crisis aan. Dus als ik morgen weer moeilijk heb, vraag ik op het fact me kan bellen. Even zwaar weer.
Dat is wel zwaar klote als je sociale netwerk zo klein is.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... en verder gewoon geen familie, dat maakt het ingewikkeld. Geen partner, geen kinderen, etc. Ja mijn broer dan, maar goed... daar heb ik al tijden niks van gehoord. Viel ook te verwachten trouwens. Heel even had ik het idee dat hij behoefte had aan een sibling, maar ja... toch niet. Ik weet, door alle trauma, niet of het beter is of niet. Het is alleen in de lijn der verwachting dat hij me zou laten vallen. Sowieso liet hij mij alles alleen regelen. Zonder een greintje hulp
Anyways, 't is wat het is.
Alleen het is wel eenzaam. Gelukkig heb ik mijn vrienden en Fok, maar ja... dat vervangt het niet.
Even mijn thee opdrinken en dan maar zien wat ik wil... haken of zo... Even proberen of het me lukt. En anders series en lezen beneden. Alleen voel me beter als ik mezelf afleid.
Ik hang weer eens tegen een crisis aan. Dus als ik morgen weer moeilijk heb, vraag ik op het fact me kan bellen. Even zwaar weer.
Ik heb gelukkig wel een goed netwerk. Alleen de mensen die echte vrienden zijn, drie (dat is veel) wonen gewoon erg ver weg. En in de stad ken ik ook wel lui, maar niet zo goed dat je bij elkaar op de koffie komt of zo. Leuke contacten gewoon, alleen zonder diepgangquote:Op zondag 5 juli 2026 20:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is wel zwaar klote als je sociale netwerk zo klein is.
Sterkte en laat ze vooral bellen als dat nodig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
quote:Op zondag 5 juli 2026 20:30 schreef Ole het volgende:
Ik ga een dalurenkaart kopen. Als je het leuk vindt kom ik een keer richting het hoge noorden!Super lief, maar voor nu even te spannend. SorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even wachten tot rustig vaarwater... Sorry
Dat is fijnquote:Op zondag 5 juli 2026 20:33 schreef Ole het volgende:
En ik heb trouwens een paar mensen in mijn omgeving die ik meer zie als familie dan sommigen die wel familie zijn.
Mijn besties zijn ook familie voor me![]()
Goedemorgen CotSquote:Op maandag 6 juli 2026 06:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Had mijn wekker te vroeg gezet en kwam er pas achter toen ik onder de douche vandaan kwam
Rond negen uur naar de bloedprikkerij. Dan boodschappen. Dan huishouden. Dan tijd voor mezelf
Ik hoop op een korte wachttijd bij de bloedprikkerij, want ik moet nuchter zijn
[..]
Super lief, maar voor nu even te spannend. Sorry![]()
Even wachten tot rustig vaarwater... Sorry
[..]
Dat is fijn
Mijn besties zijn ook familie voor me
En die zijn de beste familie die je hebt. Waar je geboren wordt en wie dan je familie is kun je niet bepalen, maar je bestie-familie heb je zelf uitgezocht.quote:Op maandag 6 juli 2026 06:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn besties zijn ook familie voor me
Heel herkenbaar , @Kissingbird is meer familie voor mij dan een groot deel van mijn familiequote:Op zondag 5 juli 2026 20:33 schreef Ole het volgende:
En ik heb trouwens een paar mensen in mijn omgeving die ik meer zie als familie dan sommigen die wel familie zijn.
Naja... ik ben ook heel dankbaar met mijn moeder. Had geen andere willen hebbenquote:Op maandag 6 juli 2026 07:54 schreef qltel het volgende:
Goedemorgen!
[..]
En die zijn de beste familie die je hebt. Waar je geboren wordt en wie dan je familie is kun je niet bepalen, maar je bestie-familie heb je zelf uitgezocht.
Wonen we in zo'n klein landje en zijn alle toffe mensen verspreid erover. Eigenlijk zou er een stadje moeten zijn (zoals Grunn) waar alle toffe mensen komen (waarom Groningen? Nou ik woon er en ik wil niet andersquote:Op maandag 6 juli 2026 13:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heel herkenbaar , @:Kissingbird is meer familie voor mij dan een groot deel van mijn familie![]()
En oh ja
Ze woont ook ver weg![]()
Kom naar Drenthe dan!quote:Op maandag 6 juli 2026 15:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wonen we in zo'n klein landje en zijn alle toffe mensen verspreid erover. Eigenlijk zou er een stadje moeten zijn (zoals Grunn) waar alle toffe mensen komen (waarom Groningen? Nou ik woon er en ik wil niet anders)
Eind augustus!quote:
Haha leuk voor vakantie, maar daar houdt het echt wel op voor mijquote:
Voelt voor mij ook zo en dat weet jequote:Op maandag 6 juli 2026 13:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heel herkenbaar , @:Kissingbird is meer familie voor mij dan een groot deel van mijn familie![]()
En oh ja
Ze woont ook ver weg![]()
Fijn dat je goed geslapen hebt en je bestie op visite komt. Veel plezier samen !quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Straks naar een handwerkclubje. Gelukkig goed geslapen en uitgerust wakker geworden.
Vanavond komt mijn bestie etendaar verheug ik me enorm op. Even behoefte aan wat genegenheid
Wel na het clubje extra goed opruimen en schoonmaken. Niet vies en rommelig hier, maar het is altijd fijn als je huis naar allesreiniger en chloor ruikt als er bezoek komt
Dat heb ik nou met de geur van verse was.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
. Niet vies en rommelig hier, maar het is altijd fijn als je huis naar allesreiniger en chloor ruikt als er bezoek komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:43 schreef Ole het volgende:
Ga maar fijn genieten straks!
En tja. Herken schuldgevoel. Wees niet te hard voor jezelf. Zou die vriendin ook niet gewild hebben. Goed dat je het gaat bespreken
Knuffel... dat gevoel ken ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was fijn met haar. Even gejankt en met de psych afgesproken vrijdag het erover te hebbenDat was super fijn. Had echt even behoefte aan nabijheid. En zij vond het ook fijn. In de drie weken dat iedereen vakantie heeft sowieso videobellen met haar en we hebben afgesproken om volgend jaar (ergens in 2027) op vakantie te gaan naar Ameland. Lekker wandelen, spelletjes spelen, series kijken en belachelijk veel lezenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:21 schreef qltel het volgende:
Geniet van je tijd met je bestie. Fijne avond!). Dat is een fijn vooruitzicht. Van de herfst doen we wel aan concrete plannen maken
![]()
Ik kan me goed voorstellen dat je daar even aan toe was. Wat fijn dat het zo leuk was. En wat een mooi plan, samen naar Ameland! Dat gaat alleen al veel voorpret opleveren.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat was super fijn. Had echt even behoefte aan nabijheid. En zij vond het ook fijn. In de drie weken dat iedereen vakantie heeft sowieso videobellen met haar en we hebben afgesproken om volgend jaar (ergens in 2027) op vakantie te gaan naar Ameland. Lekker wandelen, spelletjes spelen, series kijken en belachelijk veel lezen). Dat is een fijn vooruitzicht. Van de herfst doen we wel aan concrete plannen maken
Ja... even niet alleen zijn had ik echt even nodig. Gewoon nabijheid, lachen, gewoon... tja... ik kan het niet uitleggen. Had zo'n behoefte aan nabijheid. Zodra zij en haar man dichterbij woont gaat even samen eten ook gemakkelijkerquote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je daar even aan toe was. Wat fijn dat het zo leuk was. En wat een mooi plan, samen naar Ameland! Dat gaat alleen al veel voorpret opleveren.
Zo'n vriendin is echt goud waard! En vaak is inderdaad een boswandeling met een kopje thee erna al genoeg om je een leuke dag te bezorgen!quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... even niet alleen zijn had ik echt even nodig. Gewoon nabijheid, lachen, gewoon... tja... ik kan het niet uitleggen. Had zo'n behoefte aan nabijheid. Zodra zij en haar man dichterbij woont gaat even samen eten ook gemakkelijker
En ja! Ik ben met haar naar Londen, Madrid, Antwerpen en Berlijn geweest. En we spreken vaak ook eens per jaar af voor een lange wandeling, echt een dagtocht. Dus ik verheug me op Ameland. In het herfst gaan we wat plannen![]()
Zij en ik zijn gewoon erg close
Ja, ze is echt fantastisch (en haar man en mijn andere bestie ook) ik ben echt dankbaar en een gezegend mens met hen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Zo'n vriendin is echt goud waard! En vaak is inderdaad een boswandeling met een kopje thee erna al genoeg om je een leuke dag te bezorgen!
Berlijn is wel indrukwekkend trouwens. Ik ben er een paar jaar geleden nog eens geweest. Ik hou niet zo van steden, maar Berlijn is gaaf/indrukwekkend/interessant/veelzijdig.
Oh, ik ben ouder dan jij en ik ben een kind uit de koude oorlog. En dan is Berlijn wel het middelpunt van de koude oorlog. En daarom fascineert het me. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in de 2e wereldoorlog en dan moet je ook in Berlijn zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Berlijn vond ik een mindere stad. De vakantie was leuk, maar... de stad viel me een beetje tegen (niet dat het invloed op mijn plezier had trouwens). De musea in Madrid en de cultuur van Londen of de sfeer van Antwerpen vond ik fijner
Ik heb best veel gevlogen. Vaak naar Faro om mijn ouders op te zoeken. Ik heb zelf geen vliegangst, maar ik kan me het, zeker na jouw ervaringen na de MH17 goed voorstellen.quote:Sowieso krijg je mij niet meer in een vliegtuig. Had al enorme vliegangst. Alleen vast zitten op een vliegveld omdat de MH17 was neergestort... en geen nieuws, geen wifi op het vliegveld, niemand die wat wist en uren en uren zitten wachten en heel weinig tot geen informatie, met heel veel steeds wildere verhalen... Dat was voor mij de vliegangstdruppel.
Dat snap ik wel ja! Er is veel geschiedenis in die stad, alleen ik genoot meer van het eruit zijn en met mijn bestie zijn dan dat ik van de stad genoot. Ben vast een barbaarquote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:22 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh, ik ben ouder dan jij en ik ben een kind uit de koude oorlog. En dan is Berlijn wel het middelpunt van de koude oorlog. En daarom fascineert het me. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in de 2e wereldoorlog en dan moet je ook in Berlijn zijn.
In 2021 denk ik dat het was had Duitsland zo'n hele goedkope treinkaart. Ik meen 9 euro voor een hele maand. Mocht je alleen lokale treinen mee gebruiken. Ik dacht bij mezelf, kan ik daarmee in 1 dag in Berlijn komen. Ik dat nazoeken en wat bleek, dat ging! En toen dacht ik, dan ga ik het doen ook. Nouja, dat was mijn 2e keer en het is me weer goed bevallen. De eerste keer was met Rewimo samen in 2009 meen ik. Of een ander jaar.. Tussen kerst en oud en nieuw. Steenkoud. Maar zo gek, dat we gewoon van oost naar west en v.v. konden oversteken zonder neergeschoten te worden.
[..]
Ik heb best veel gevlogen. Vaak naar Faro om mijn ouders op te zoeken. Ik heb zelf geen vliegangst, maar ik kan me het, zeker na jouw ervaringen na de MH17 goed voorstellen.
Mee eens hoor! Alleen ik vond andere steden fijner... Alleen het was wel een fijn weekend weg, veel gezien, veel gelachen, dus primaquote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:29 schreef DoubleDip het volgende:
Ik ben een paar keer in Berlijn geweest, leuke stad. Het is ook wel afhankelijk van wat je wilt. Je kunt naar Museuminsel/eiland, er is een mooi stadspark, twee flinke dierentuinen en je bent ook snel in bv Potsdam wat ook leuk is. Maar je kunt ook prima naar de winkels op de Alexanderplatz, de Fernsehtoren, de Berlijnse muur/Checkpoint Charlie of gewoon een stadswandeling maken. Het OV werkt erg goed vond ik, je kunt prima zonder auto. Alleen je bent niet in een paar dagen klaar als je alles wilt zien.
Knientie!quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanochtend uitgeslapen, nu weer wat energie. Net getekend en gehaakt. En de vaat... normaal doe ik al kokende al een deel en was ik direct na het eten af. Als je dat een keer niet gedaan hebt merk je hoe fijn het is om direct te boenen, want jemig... wat een gedoe als je wacht
Net lunch op. Even koffie en dan weer haken denk ik. Bestie gaf even dat zetje dat ik nodig had ja
[ afbeelding ]
[..]
Lieve bunquote:Op woensdag 8 juli 2026 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanochtend uitgeslapen, nu weer wat energie. Net getekend en gehaakt. En de vaat... normaal doe ik al kokende al een deel en was ik direct na het eten af. Als je dat een keer niet gedaan hebt merk je hoe fijn het is om direct te boenen, want jemig... wat een gedoe als je wacht
Net lunch op. Even koffie en dan weer haken denk ik. Bestie gaf even dat zetje dat ik nodig had ja
[ afbeelding ]
[..]
Dat snap ik wel ja! Er is veel geschiedenis in die stad, alleen ik genoot meer van het eruit zijn en met mijn bestie zijn dan dat ik van de stad genoot. Ben vast een barbaar
Moet zeggen dat de wereldoorlogen iets is waar ik onvoldoende over gelezen heb. Geen flauw idee waarom
Vliegen heb ik altijd eng gevonden hoor. Alleen met de MH17 is net dat duwtje gegeven waardoor ik dacht; nooit meer vliegen
[..]
Mee eens hoor! Alleen ik vond andere steden fijner... Alleen het was wel een fijn weekend weg, veel gezien, veel gelachen, dus prima
Leuk toch, zo heeft iedere stad zijn charmes.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dat snap ik wel ja! Er is veel geschiedenis in die stad, alleen ik genoot meer van het eruit zijn en met mijn bestie zijn dan dat ik van de stad genoot. Ben vast een barbaar
Moet zeggen dat de wereldoorlogen iets is waar ik onvoldoende over gelezen heb. Geen flauw idee waarom
Vliegen heb ik altijd eng gevonden hoor. Alleen met de MH17 is net dat duwtje gegeven waardoor ik dacht; nooit meer vliegen
[..]
Mee eens hoor! Alleen ik vond andere steden fijner... Alleen het was wel een fijn weekend weg, veel gezien, veel gelachen, dus prima
fffquote:Op woensdag 8 juli 2026 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
Moe worden is weer eens een ding
Hoofd zit vol. Zo maar een kopje kamille thee drinken als het niet lukt. Heb gewoon geen zin om verantwoordelijk te doen
Alleen had een restje eten vanavond en dat was niet genoeg. Dus nu heb ik trek. Dus beter naar bed dan. Even een paar uur lezen en slapen
Of ik eet even crackertje en blijf langer op
Weet even niet wat wijsheid is
Wijsheid: niet kruimelen met je crackers in bed.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
Moe worden is weer eens een ding
Hoofd zit vol. Zo maar een kopje kamille thee drinken als het niet lukt. Heb gewoon geen zin om verantwoordelijk te doen
Alleen had een restje eten vanavond en dat was niet genoeg. Dus nu heb ik trek. Dus beter naar bed dan. Even een paar uur lezen en slapen
Of ik eet even crackertje en blijf langer op
Weet even niet wat wijsheid is
Kruimels in je bed is geen pret!quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wijsheid: niet kruimelen met je crackers in bed.
Ik heb genoeg eten in huis. Alleen ik dacht genoeg over gehad te hebben en dat viel tegen, kan gebeuren jaquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:23 schreef Iceage het volgende:
Hoi,
Optie voor paar dagen tevoren koken en dan gestickerd invriezen. (ook een brood in de vriezer doen)
Slaap goed deze nacht..
Bah eten in bedquote:
quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wijsheid: niet kruimelen met je crackers in bed.
Dit dusquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kruimels in je bed is geen pret!
Nope, doe het zelf ook nooit.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kruimels in je bed is geen pret!
Idem.quote:
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig morgen gesprek met de psych. Eens bespreken hoe ik om twee mensen tegelijk kan rouwen. Op dit moment overvalt de vriendin me ineens. Het lukt me niet goed om te rouwen over haar. Simpelweg omdat ik na haar overlijden ineens heel erg veel zorg rondom mijn moeder had, en dat begint nu te bijten.
Het is ingewikkeld en misschien weet de psych hoe ik dit moet doen, wat het beste is.
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens. Al zal iedereen anders rouwen. Bij ooms en tantes viel het mee, bij mijn oma's hakte het er wat harder in.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest.Het klinkt erg dooddoenerig, maar het werkt voor mij.
Niets mis met oma's die altijd lief deden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens. Al zal iedereen anders rouwen. Bij ooms en tantes viel het mee, bij mijn oma's hakte het er wat harder in.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:05 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Niets mis met oma's die altijd lief deden.
Een van je ouders verliezen of een broer/zus is natuurlijk veel erger.quote:
Uiteraard. Hoe dichterbij hoe heviger.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:07 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Een van je ouders verliezen of een broer/zus is natuurlijk veel erger.
Rouwen is en blijft ingewikkeld, zit nu ook midden in het proces en dat was van iemand waar ik geen contact meer mee had en toch is het heavyquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest.Het klinkt erg dooddoenerig, maar het werkt voor mij.
Mwah, de dood hoort bij het leven. Daar moet je ook over kunnen praten. Misschien heeft Child iets aan onze woorden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Uiteraard. Hoe dichterbij hoe heviger.
Maar volgens mij maken we het iets te depressief
Dan heeft diegene toch meer voor je betekend dan dat je dacht.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Rouwen is en blijft ingewikkeld, zit nu ook midden in het proces en dat was van iemand waar ik geen contact meer mee had en toch is het heavy
Dat klopt maar ik wil niet het topic van Cots overnemen met mijn rouwquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mwah, de dood hoort bij het leven. Daar moet je ook over kunnen praten. Misschien heeft Child iets aan onze woorden.
[..]
Dan heeft diegene toch meer voor je betekend dan dat je dacht.
We nemen ook niets over, maar je mag natuurlijk vertellen over je persoonlijke situatie dat vergelijkbaar is met dat van haar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik wil niet het topic van Cots overnemen met mijn rouw
Het is ook nog zo kort geleden en dan ook je vriendin nog. Geen wonder dat je nu niet weet hoe dat moet. Er is geen vaste weg, maar geef het tijd, ik denk dat dat echt wel nodig is. En als dat betekent dat je soms of vaak of wanneer dan ook ongegeneerd staat te janken is dat helemaal prima. Zo vaak gehad, ook in de nachten.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
op dit moment kan ik rouw nog niet als iets positiefs zien. Het voelt oneerlijk en verdrietig. Het is op het moment meer dan ik aankan. Vriendin en moeder, in minder dan een jaar tijd. Het is gewoon stom.
Geloof trouwens niet dat rouw te maken heeft met hoever je van iemand staat. Als je close bent met een oma kan die dood veel meer doen dan die van een sibling waar je weinig mee hebt
Gevoelens als dankbaarheid is gewoon nog niet aan de orde. Het is toch nog te kort. Het doet alleen akelig veel pijn. Kan er alleen maar om huilen of om weg te drukken. Het enige wat ik wil is mijzelf pijn doen om niet te hoeven voelen
En ja... het hoort bij het leven. Ik weet dat ik sterker moet zijn, minder labiel. Alleen ik weet echt niet hoe
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).quote:Op donderdag 9 juli 2026 17:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het is ook nog zo kort geleden en dan ook je vriendin nog. Geen wonder dat je nu niet weet hoe dat moet. Er is geen vaste weg, maar geef het tijd, ik denk dat dat echt wel nodig is. En als dat betekent dat je soms of vaak of wanneer dan ook ongegeneerd staat te janken is dat helemaal prima. Zo vaak gehad, ook in de nachten.
Wel goed dat je ze opschrijftquote:Op donderdag 9 juli 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).
Naja... dat huilen ben ik niet zo goed in. Kan het niet laten zijn of zo. Naja... psychologenvoerEmotieregulatie is mij nooit aangeleerd als kind. Daar pluk ik nu de vruchten van
En nu gewoon stress rondom de renovatie. Normaal zou ik met mijn moeder overleggen, dat kan nu niet. Het is niet dat ik het niet alleen kan, maar het is wel stom dat het alleen moet.
Met stress verzand ik ook in details... Overzicht is kwijt en dan ga ik me druk maken om alle details. Inmiddels acht kantjes met zorgen opgeschrevenmaar goed, daar kijk ik wel met het fact en mijn bestie naar.
'k Ben blij dat zij gaan verhuizen, dan kan ik eindelijk wat terug doen. Oude en nieuwe huis soppen. Misschien geen geweldig moeilijke taak, maar iets is iets. Ben blij dat ik dat mag doen van hen
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).
Naja... dat huilen ben ik niet zo goed in. Kan het niet laten zijn of zo. Naja... psychologenvoerEmotieregulatie is mij nooit aangeleerd als kind. Daar pluk ik nu de vruchten van
En nu gewoon stress rondom de renovatie. Normaal zou ik met mijn moeder overleggen, dat kan nu niet. Het is niet dat ik het niet alleen kan, maar het is wel stom dat het alleen moet.
Met stress verzand ik ook in details... Overzicht is kwijt en dan ga ik me druk maken om alle details. Inmiddels acht kantjes met zorgen opgeschrevenmaar goed, daar kijk ik wel met het fact en mijn bestie naar.
'k Ben blij dat zij gaan verhuizen, dan kan ik eindelijk wat terug doen. Oude en nieuwe huis soppen. Misschien geen geweldig moeilijke taak, maar iets is iets. Ben blij dat ik dat mag doen van hen
ik denk dat dat lastig is, het alleen moeten doen enzo. herken het wel beetje.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.
Misschien heb je voor de verhuizing iets aan een checklist als deze, beetje overzicht: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/verhuizen/checklist-verhuizen
Maar blijft klote dat je zulke dingen niet meer met haar kan delen. Absoluut.
Henry van Loon heeft een mooie voorstelling gemaakt over oa. het overlijden van zijn moeder.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.
Misschien heb je voor de verhuizing iets aan een checklist als deze, beetje overzicht: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/verhuizen/checklist-verhuizen
Maar blijft klote dat je zulke dingen niet meer met haar kan delen. Absoluut.
Kun je ook huilen maar na een bui ook weer afleiding zoeken? Huilen zonder andere indrukken daarna zie ik als müsli zonder yoghurt: niet te doen. Dan word je ook zo’n theezakje die in een mok ronddobbert.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
op dit moment kan ik rouw nog niet als iets positiefs zien. Het voelt oneerlijk en verdrietig. Het is op het moment meer dan ik aankan. Vriendin en moeder, in minder dan een jaar tijd. Het is gewoon stom.
Geloof trouwens niet dat rouw te maken heeft met hoever je van iemand staat. Als je close bent met een oma kan die dood veel meer doen dan die van een sibling waar je weinig mee hebt
Gevoelens als dankbaarheid is gewoon nog niet aan de orde. Het is toch nog te kort. Het doet alleen akelig veel pijn. Kan er alleen maar om huilen of om weg te drukken. Het enige wat ik wil is mijzelf pijn doen om niet te hoeven voelen
En ja... het hoort bij het leven. Ik weet dat ik sterker moet zijn, minder labiel. Alleen ik weet echt niet hoe
Mooi omschreven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun je ook huilen maar na een bui ook weer afleiding zoeken? Huilen zonder andere indrukken daarna zie ik als müsli zonder yoghurt: niet te doen. Dan word je ook zo’n theezakje die in een mok ronddobbert.
Knuffelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een heel slechte dag
De ene na de andere paniekaanval
Ik word even volledig overspoeld
Leven zuigt even enorm
Sterktequote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Knuffel voor jouquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Knuffelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Jaaaaaaaquote:
Oh jee..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Zo herkenbaar, maar zo machteloos. Hele, HEUL HEUL, dikke knuffelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Het erkennen dat het gewoon ook veel isquote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Volgens mij begin ik iets rustiger te worden
Mijn vrienden zeggen dat alles goed komt en dat ze gaan helpen erbij.
Gisteren zag ik het allemaal niet meer zitten. Nog steeds niet echt...
Heb het gewoon even zwaar met alles en moeite met het overzicht te bewaren.
Nu even rustig wakker worden en haken. Daarna een half uurtje beginnen met inpakken
Edit: jullie zijn geweldig lief. Echt heel erg bedankt
Ja... beetje een lang en saai verhaal wat er precies is; alleen het was onverwacht en gewoon even teveel. Gelukkig zijn er heel veel mensen die me willen helpen... Alleen er komen steeds meer verrassingen om de hoek kijkenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het erkennen dat het gewoon ook veel is
Om allemaal in je eentje te doen
Is ook een stap hè
En pak de hulp die je kan gebruiken en kan handelen
Kunnen wij iets doen om je van de dwang af te leiden?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het nare is dat ik zo tegen een psychose aanhang (hulpverlening weet dat). Ik word helemaal gestoord van mijn eigen brein en overprikkel mezelf er ook mee.
Mijn stemming gaat alle kanten op. Het is alsof mijn hoofd gewoon even niet weet wat belangrijk is en wat niet
Elk detail is even belangrijk en het overspoelt me volledig
Slaap er ook slecht van. Teveel stress, teveel emoties, teveel prikkels... Ik kader mezelf wel af, probeer binnen de lijntjes te kleuren, maar het lukt me gewoon even niet
Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?
Vandaag is an sich, objectief, een prima dag. Alleen ik voel me zo gevangen in de stress. Kan mijn brein ook niet helemaal vertrouwen op het moment. Het is vermoeiend
Op dit moment is het vooral afleiding zoekenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
Kunnen wij iets doen om je van de dwang af te leiden?
Zie, er is een plan!!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment is het vooral afleiding zoeken
Veilige plek opzoeken
Hier miepen, want jullie steun helpt enorm
Ik vrees dat ik er gewoon doorheen moet. Minder zuuuunig met de pammetjes, ritme houden, proberen mijn hoofd kalm te houden. Lijstjes, lijstjes, lijstjes
En gewoon bezig blijven. Niet de hele tijd achter de laptop hangen. Dus vanavond na het eten even verder haken. Nu even pauze tot na het eten en dan eens zien hoe haken in de avond gaat
Gewoon erkennen dat het een beetje taaie dagen zijn
Plus dat ik voldoende moet slapen van de psych. Minder streng op dat gebied, want het put me gewoon uit
Net een knuffeltje af gemaakt en na het eten verder met een slak
Misschien een klein tekenprojectje starten, dat is ook fijn.
Gewoon in mijn handen uit mijn hoofd
[ afbeelding ]
We care about you!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?
Een pinguïn. Wat leuk! (publiek geheim is dat ik gek ben op pinguïns)quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom hier lekker zeurenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Veilige plek opzoeken
Ik vrees dat ik er gewoon doorheen moet. Minder zuuuunig met de pammetjes, ritme houden, proberen mijn hoofd kalm te houden. Lijstjes, lijstjes, lijstjes
En gewoon bezig blijven. Niet de hele tijd achter de laptop hangen. Dus vanavond na het eten even verder haken. Nu even pauze tot na het eten en dan eens zien hoe haken in de avond gaat
Plus dat ik voldoende moet slapen van de psych. Minder streng op dat gebied, want het put me gewoon uit
[ afbeelding ]
Pinguin is lief!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een leuke knuffelquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Veilige plek opzoeken
[ afbeelding ]
Goedemorgen lief, geweldig mens!quote:Op zondag 12 juli 2026 08:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen lieve, geweldige mensen
Ik doe mijn best en jullie steun doet me echt heel erg veel goed
Vandaag een rustig dagje
Dadelijk even bezig met opruimen voor boven. Verder moet ik niks vandaag
Dank jullie wel
Goedemorgen lieve en geweldige CotSquote:Op zondag 12 juli 2026 08:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een rustig dagje
Dank jullie wel
Lekker niks doen is een prima ideequote:Op zondag 12 juli 2026 08:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een rustig dagje
Dank jullie wel
Lieve CotS, wat ben je toch getalenteerd en maak je prachtige, lieve diertjes en figuurtjes.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Veilige plek opzoeken
[ afbeelding ]
Dank je welquote:Op zondag 12 juli 2026 08:21 schreef qltel het volgende:
[..]
Goedemorgen lief, geweldig mens!
Je doet niets anders dan je best en ik ben erg blij dat wij je daarbij een beetje kunnen ondersteunen! Doe vandaag rustig aan. Een keer een dagje niets, behalve wat opruimen kan heel lekker zijn, zeker bij deze temperaturen.
Veel succes vandaag en bedankt voor al je berichtjes en updates.
quote:Op zondag 12 juli 2026 09:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Goedemorgen lieve en geweldige CotS
Ik heb zo lang lekker liggen dutten. Beetje gehaakt. Nu weer chillen achter de laptop, boekje ter afwisseling. Een typische, fijne zondag dit. Echt even nodig blijkbaarquote:
Ow lief... je maakt me verlegen. Zoveel mensen zoveel beter. Alleen heb er gewoon veel plezier aan! Lekker klooienquote:Op zondag 12 juli 2026 13:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lieve CotS, wat ben je toch getalenteerd en maak je prachtige, lieve diertjes en figuurtjes.![]()
Ik hoop dat je een rustige, goeie dag hebt vandaag.
quote:Op zondag 12 juli 2026 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Child, ik hoop dat je genoeg rust neemt/krijgt. Je kunt er zó van opknappen!
Ik vond op Temu een leuk kadootje voor jou: een draagbare nek-leeslamp. Is een rond ding met een lampje er aan. Is leuk, kun je haken in bed! 🤗
Hoi,quote:Op zondag 12 juli 2026 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Child, ik hoop dat je genoeg rust neemt/krijgt. Je kunt er zó van opknappen!
Ik vond op Temu een leuk kadootje voor jou: een draagbare nek-leeslamp. Is een rond ding met een lampje er aan. Is leuk, kun je haken in bed! 🤗
Het was een beetje een geintjequote:Op zondag 12 juli 2026 18:12 schreef Iceage het volgende:
[..]
Hoi,
Ik wil niet vervelend doen of afbreuk aan jouw tip echter Temu is vrijwel allemaal chinese goedkope zooi. Google maar en ook op youtube veel reviews over hun producten.. Er zijn ontzettend veel klachten over Temu (Ook hoe ze met privacy gegevens omgaan) plus vanaf ik meen 1 juni moet je ook invoerrechten per besteld product extra betalen bovenop de vermelde prijs op hun website.
https://nl.trustpilot.com/review/temu.com
Fijne zondag verder allemaal
Ik heb een uurtje of twee slaap gehad. Van die nachtmerries daarbij waarbij ik in complete paniek wakker werd. Zo bang, zo engquote:Op maandag 13 juli 2026 07:37 schreef DoubleDip het volgende:
Lekker bezig met inpakken. Ontspullen is fijn!
Heb je nog wel wat kunnen slapen? Ik heb net gekeken en geen idee over welk nieuws je wakker lag, maar hoe dan ook kun je er niks aan veranderen.
Dat thuis moeten zijn gaat dat over je renovatie? Heel goed om voor jezelf op te komen, het is jouw tijd en jij beslist uiteindelijk wat je ermee doet.
Door wie of wat word je dan geleefd?quote:Op maandag 13 juli 2026 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En tja... dat assertief zijn is niet mijn sterkste kant... het is gewoon vervelend hoe ik geleefd word. Alleen tja...
Door alle klusmeneren en -mevrouwen die bepalen wanneer ik thuis moet zijn en hoe mijn huis beschikbaar moet zijn voor hen. Woensdag weer alles bij de ramen weg. En ik moet nog spullen inpakken en krijg op de gekste momenten waarop zulke dingen staan, last minute, of ze bellen me ineens.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:14 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Door wie of wat word je dan geleefd?
Goed idee denk ik, slaapgebrek komt niet van pas in deze hectische periode voor jequote:Op maandag 13 juli 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Door alle klusmeneren en -mevrouwen die bepalen wanneer ik thuis moet zijn en hoe mijn huis beschikbaar moet zijn voor hen. Woensdag weer alles bij de ramen weg. En ik moet nog spullen inpakken en krijg op de gekste momenten waarop zulke dingen staan, last minute, of ze bellen me ineens.
Liefst, heb ik ook aangegeven, krijg ik een rooster en regel ik het, maar zo werkt de bouw niet.
Maar goed, vandaag een vrije dag ivm slechte slaap. Morgen weer verder met pakken en opruimen. Plus weer alles aan de kant schuiven voor mannetjes die nooit op de afgesproken tijd komen (of te vroeg, of te laat...).
'k Ben ook een beetje humeurig door slaapgebrek. Straks even een dikke slaappil erin en slapen. Dan kan ik morgen alle klussen weer aan
Dat gejij en gejou waar je het eerder over had vinnik ook niks. Ik spreek ook mensen die ik niet ken met U aan.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb een uurtje of twee slaap gehad. Van die nachtmerries daarbij waarbij ik in complete paniek wakker werd. Zo bang, zo eng
En tja... dat assertief zijn is niet mijn sterkste kant... het is gewoon vervelend hoe ik geleefd word. Alleen tja...
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 03:34 schreef Iceage het volgende:
[..]
Dat gejij en gejou waar je het eerder over had vinnik ook niks. Ik spreek ook mensen die ik niet ken met U aan.
Wat betreft de gedwongen verhuizing: Schakel je hulplijnen in.
Er zijn denk ik genoeg hulplijnen die jou dingen uit handen kunnen nemen. Aarzel niet om die in te schakelen
En nogmaals maak je niet te drulk, het is nog weken weg.
Alles sal reg kom!
Begin/half augustus ga ik naar de wisselwoningquote:Op maandag 13 juli 2026 22:26 schreef DoubleDip het volgende:
Dat is wel vervelend steeds, maar ik dacht dat ze na de zomer pas iets gingen doen?
Ja... het is vooral naar dat ze nergens zekerheid over geven. 'k Word gek van alle mailtjes en belletjes en briefjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:17 schreef qltel het volgende:
Lastig zijn die klusheren en -dames. Ik kan me levendig voorstellen hoe lastig dat voor je is. Als ik een brief krijg dat er op die en die datum in de ochtend iemand langskomt zit ik ook al om 7 uur aangekleed hier in de kamer te kijken van "waar blijft hij". En zeker met werkmensen die van klus naar klus gaan kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig is om een exacte datum en tijd te noemen.
Maar als dit soort los-vast-afspraken voor mij al vervelend zijn, dan moet dat voor jou wel heel erg lastig en ongeregeld zijn.
Dat ontspannen iets gaan doen in de ochtend als er iemand komt in de middag lukt mij ook nietquote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen,
Deze nacht gelukkig wel geslapen. Ben alleen nog wel moe
Dadelijk naar clubje en dan zomervakantie. Niet helemaal zin om de deur uit te gaan... maar ja... wel goed voor me
'k Voel me een beetje down
[..]
[..]
Begin/half augustus ga ik naar de wisselwoning
Het inschakelen van de hulplijnen doe ik ook wel ja! Alleen dan moeten er kozijnen ingemeten worden, dan moeten er deuren op asbest gecontroleerd worden, dan kijkt iemand naar de plafonds boven et cetera, et cetera. Er is elke keer wel weer wat.
Ondertussen bezig met inpakken en opruimen.
Het is niet moeilijk, maar irritant
[..]
Ja... het is vooral naar dat ze nergens zekerheid over geven. 'k Word gek van alle mailtjes en belletjes en briefjes.
En idd... ik ga niet lekker een ochtendje ontspannen knutselen als ik weet dat er in de middag weer iemand komt.
Plus de nood voor structuur en duidelijkheid...
Maar het is wat het is
Nu eerst een bakkie koffie en dan richting clubje
Is er een bouwcoördinator betrokken? Of een vast aanspreekpunt waarbij je dit kan aangeven. Het is niet altijd onwelwillendheid, soms ook onwetendheid.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Door alle klusmeneren en -mevrouwen die bepalen wanneer ik thuis moet zijn en hoe mijn huis beschikbaar moet zijn voor hen. Woensdag weer alles bij de ramen weg. En ik moet nog spullen inpakken en krijg op de gekste momenten waarop zulke dingen staan, last minute, of ze bellen me ineens.
Liefst, heb ik ook aangegeven, krijg ik een rooster en regel ik het, maar zo werkt de bouw niet.
Maar goed, vandaag een vrije dag ivm slechte slaap. Morgen weer verder met pakken en opruimen. Plus weer alles aan de kant schuiven voor mannetjes die nooit op de afgesproken tijd komen (of te vroeg, of te laat...).
'k Ben ook een beetje humeurig door slaapgebrek. Straks even een dikke slaappil erin en slapen. Dan kan ik morgen alle klussen weer aan
Irritant he!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat ontspannen iets gaan doen in de ochtend als er iemand komt in de middag lukt mij ook niet
Die is wel aardig. Alleen dat verandert helaas niks. Kastje > muur. Er zijn drie instanties betrokken, die niet met elkaar lijken te communiceren. Ze snappen dat het lastig is voor me, alleen tja... daar houdt het ook op.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:20 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Is er een bouwcoördinator betrokken? Of een vast aanspreekpunt waarbij je dit kan aangeven. Het is niet altijd onwelwillendheid, soms ook onwetendheid.
quote:Op maandag 13 juli 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En toch mag je hem er best op aansprekenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Irritant he!
[..]
Die is wel aardig. Alleen dat verandert helaas niks. Kastje > muur. Er zijn drie instanties betrokken, die niet met elkaar lijken te communiceren. Ze snappen dat het lastig is voor me, alleen tja... daar houdt het ook op.
Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend. Alleen hier mok ik een beetje teveel
Ja... die duidelijkheid probeer ik te krijgen, alleen ze verwijzen allemaal naar elkaar. In ieder geval is de week van de overgang duidelijk. Dat scheelt. Alleen ze weten nog niet wanneer ik terug kan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:34 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoop alsnog dat ze rekening met je gaan houden hoor. Er valt vast wel iets te regelen. Al zou het maar duidelijkheid zijn.
Haarquote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
En toch mag je hem er best op aanspreken
Dat zij niet communiceren is zijn probleem en niet het jouwe
Je mag best vragen of bepaalde dingen niet op 1 dag gepland kunnen worden.
Vaak leven dat soort bedrijven ook met het gemak.. zolang jij niks zegt doen zij het wanneer het hen uitkomt
Ik wil mensen waarvan ik iets moet niet tegen de haren in strijken (ook niet bij mensen waarvan ik niks moet, maar nu is het toch wel handig dat ze welwillend zijn)quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:35 schreef Boca_Raton het volgende:
“ Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend.”
Draai het maar eens om. Dan snappen ze misschien dat ze er een potje van maken.
Zeker irritantquote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Irritant he!
[..]
Die is wel aardig. Alleen dat verandert helaas niks. Kastje > muur. Er zijn drie instanties betrokken, die niet met elkaar lijken te communiceren. Ze snappen dat het lastig is voor me, alleen tja... daar houdt het ook op.
Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend. Alleen hier mok ik een beetje teveel
Dat word veel mensen aan hun oren trekken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... die duidelijkheid probeer ik te krijgen, alleen ze verwijzen allemaal naar elkaar. In ieder geval is de week van de overgang duidelijk. Dat scheelt. Alleen ze weten nog niet wanneer ik terug kan.
Dus tja... wachten maar
[..]
Ja... denk iedereen wel...quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
“Hopelijk komt die man een beetje vroeg (tussen twaalf en twee). Dan kan ik gewoon verder met de dag.”
Oh daar heb ik ook last van. Dat wachten tot je weer je eigen gang kunt gaan…
Geniet van je spelletje!quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, uiteindelijk waren ze er ongeveer om één uur en binnen twintig minuten klaar
Daarna even nog drie dozen gepakt en toen een dutje
Nieuw spel van een vriendin gekregen, had ze beloofd. Dus na het eten lekker gamen
Morgenochtend mezelf zien te schoppen naar de supermarkt. Om één of andere reden zie ik er als een berg tegenopIk ben de hele tijd met mezelf in discussie. Heb gewoon even geen mentale ruimte, maar tja... Even eten halen tot maandag
Maandag sowieso naar de winkel.
Hoofd is een beetje rommelig. Onrustig met stemmen en aura's etc. De normale psychotische klachten. Erg irritant en vervelend
Dadelijk maar even eten en dan spelen
quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... denk iedereen wel...
maar ben wel bijna klaar met de zolder inpakken. Dus dat is wel fijn
ik HAAT wachtenquote:Op woensdag 15 juli 2026 18:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... denk iedereen wel...
maar ben wel bijna klaar met de zolder inpakken. Dus dat is wel fijn
Het is een heel leuke gamequote:
Om één of andere reden kan ik nooit die twitter/X-linkjes openenquote:
Wie nietquote:
Ben ik het niet mee eens. Ik voel me sowieso beter dat wanneer er mensen komen de boel aan kant is. Daarnaast wordt ook het verzoek gedaan om bijvoorbeeld alles bij de ramen weg te hebben. En even een dot chloor in de pot vind ik dan ook fijner. Ik zou me doodschamen als het een zooitje is. Even een deken rechttrekken en pennen in een potje doen is geen moeite, maar ik voel me wel duizend keer beterquote:Op donderdag 16 juli 2026 01:36 schreef Iceage het volgende:
Hoi,
Ik denk dat je je veels te drulk maakt over dat als mannetjes komen hoe je huis er opgeruimd en netjes moet uitzien.
Ik snap je wel want je wilt gewoon dat het heel opgeruimd en schoon is. Dat siert je!
Maar Vergeet niet dat de mannetjes die komen ook best wel bij anderen een puinzooi hebben gezien.
Je vertelde eerder dat je onderbuurman dealt dus die zal het niet zo mooi hebben thuis (Kan wel natuurlijk)
Nogmaals jij hoeft niet je hele huis opgeruimd en super spic en span te hebben voor de mannetjes die komen opmeten!
Als ze gaan renoveren in je woning wordt dat ook een grote puin en stofbende.
Je maakt je te druk vind ik en je wilt je verantwoorden voor de mannetjes en jezelf wat echt niet nodig is.
Schakel je hulplijnen in die jou gaan helpen en maak je nou niet zo druk.
Alles sal reg kom. (Hoop ik)
Tweede deel van cozy grove. Ben echt van de cozy gamesquote:Op donderdag 16 juli 2026 01:40 schreef Iceage het volgende:
Welke game is dat ? die je kreeg? Ben wel nieuwsgierig.
Ik speel nog steeds na jaren zo af en toe gemodde Fallout New Vegas en Mass Effect 1 en 2 en de SSI goldbox games.![]()
Zover ik van je gelezen heb lijkt me Dragon Quest 11 wel een game voor jou waarmee je jezelf enorm lang kunt gaan vermaken.De muziek en voice overs van de hoofdpersonen is ook supergoed.
https://store.steampowere(...)_Definitive_Edition/
Hier is een goede letsplay van DQ11
Bekijk deze YouTube-video
Hoi Goedemiddag.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik voel me sowieso beter dat wanneer er mensen komen de boel aan kant is. Daarnaast wordt ook het verzoek gedaan om bijvoorbeeld alles bij de ramen weg te hebben. En even een dot chloor in de pot vind ik dan ook fijner. Ik zou me doodschamen als het een zooitje is. Even een deken rechttrekken en pennen in een potje doen is geen moeite, maar ik voel me wel duizend keer beter
[..]
Tweede deel van cozy grove. Ben echt van de cozy games
Goedemorgen CotS..quote:Op vrijdag 17 juli 2026 01:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer eens flink aan het spoken
Lig al tijden in bed me te vervelen. Alleen mijn hoofd is zo vol. Morgen maar een slaappil
Dadelijk maar even thee drinken denk ik. Dit schiet zo niet op
Beetje... Vanavond een pilletje erin duwen iigquote:Op vrijdag 17 juli 2026 06:38 schreef qltel het volgende:
[..]
Goedemorgen CotS..
Nee, dat schoot zeker niet op. Heb je nog wel een tijdje geslapen?
Je bent hier nooit alleen hoor.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voel me vandaag ook een beetje eenzaam. Iedereen is weg. Dus ik zit een beetje in mijn eigen hoofd. Zou graag een beetje contact willen hebben, maar goed... het is zomer en zomers zijn eenzaam. Iedereen roept dat je moet genieten, alleen ik zie drie weken lang geen mens. Je kent het wel, schor worden als je een kwartiertje kletst, want je stem het niet gewend is en zo. Voel me gewoon erg alleen op het moment...
Nee, wij zijn er voor jequote:
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn lief
Vandaag even een slechte dag. Slaapmedicatie maakt me nooit blij
Straks even koken en eten. En dan een rustige avond
Vooral veel geslapen en down vandaag.
morgen is er een nieuwe dag mopquote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn lief
Hoop dat je lekker hebt gegeten.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn lief
Komt goed CotSquote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn lief
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |