abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221159313
DE HUIDIGE SITUATIE

Donderdag 05/03/2026 is mijn moeder overleden via euthanasie. Twee keer hard gevallen en dat was teveel voor haar.

Vorig jaar is er ook een vriendin van me overleden
Met andere woorden, een rottig jaar gehad.

Heb op dit moment weer een kleine ruzie met een oude eetstoornis, wat niet vreemd is. Aan de ene kant ben ik het helemaal zat, maar ik durf niet anders. Gelukkig krijg ik er goede hulp bij

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop was grillig en ze is nu overleden

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven.. [/warning]
pi_221159324
Laatste post van mij:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende: Net de crisisdienst gebeld ivm automutilatiedwang Deze keer een sympathieke dame. Even iemand die luistert en meedenkt.
Was fijn. Nu hopen dat het rustig blijft en anders bel ik weer.
Voor deze avond wel vertrouwen in. Je kunt niet altijd zes gooien, maar deze keer wel :Y

Nadeel is dat als je één keer snijdt kun je weer helemaal opnieuw beginnen met afleren. Het is zo'n verslavend iets. Alleen voor deze avond heb ik het getackeld
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 juni 2026 @ 22:17:50 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221159744
Goed dat je ze gebeld hebt en dat ze er begrip voor hadden en meedachten!
pi_221160014
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Masberum op 27-06-2026 14:06:40 ]
pi_221160117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:36 schreef Masberum het volgende:
Nou ja ik weet dat je mij niet mag omdat je o.a. denkt dat ik je niet mag. Dat is niet het geval maar oke.

Ik heb een alcoholverslaving. Wat ik doe is dat ik mijn bankpas en identifier buiten in de schuur opsluit, de sleutel voor die schuur stop ik op het balkon en de sleutel voor de deur van het balkon stop ik weer op een andere plaats.

Het klinkt heel treurig kan ik me voorstellen maar het werkt voor mij wel.

Misschien dat zoiets ook werkt voor scherpe voorwerpen. Omdat je extra moeite moet doen om ze te verkrijgen en in die tijd kan je je gedachtes veranderen

En de bankpas en identifier is zodat ik niet ga pokeren terwijl ik dronken ben. Voor mij helpt het wel om te zorgen dat ik dat niet doe, vanwege de extra moeite, misschien geldt dat ook met zelfmutilatie
Ik heb idd een veilige plek, waar ik ga zitten
En ik moet contact zoeken met hulpverleners als tweede stap
Dat het laatst mis is gegaan kwam doordat ik te laat mijn emoties doorhad. Het overviel mij. Naja, je kent het; soms gaat het alsnog mis, ondanks de ingebouwde veiligheid. Ook niet erg. Ten eerste zorg ik dat, als het niet te houden is, ik dingen heb waarmee ik niet diep kan snijden. Ten tweede sta je op, recht je rug en begint gewoon weer opnieuw. Je leert van de situatie. Iedereen heeft zwaktes.

Toen het mis ging was ik niet goed uit een gesprek thuis gekomen. Zowel de rouw rondom mijn moeder was enorm getriggerd als een fobie. Dit had ik niet herkend. Ik was van de kaart.

De zondag voordat het mis ging was het gelukt hulp te zoeken en nu ook :)
Het moeilijke aan hulp zoeken is dat ik niet lastig wil zijn, maar ja, ik ben niet voor zweetvoeten in zorg
pi_221162351
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:36 schreef Masberum het volgende:
Nou ja ik weet dat je mij niet mag omdat je o.a. denkt dat ik je niet mag. Dat is niet het geval maar oke.

Ik heb een alcoholverslaving. Wat ik doe is dat ik mijn bankpas en identifier buiten in de schuur opsluit, de sleutel voor die schuur stop ik op het balkon en de sleutel voor de deur van het balkon stop ik weer op een andere plaats.

Het klinkt heel treurig kan ik me voorstellen maar het werkt voor mij wel.

Misschien dat zoiets ook werkt voor scherpe voorwerpen. Omdat je extra moeite moet doen om ze te verkrijgen en in die tijd kan je je gedachtes veranderen

En de bankpas en identifier is zodat ik niet ga pokeren terwijl ik dronken ben. Voor mij helpt het wel om te zorgen dat ik dat niet doe, vanwege de extra moeite, misschien geldt dat ook met zelfmutilatie
Wat wil je dat ze doet, alle messen uit de keuken in de schuur gooien? Zelfs met een sleutelbos kun je aardig krassen maken.

Hoe gaat het vandaag @ChildoftheStars? Goed geslapen? En nog plannen voor vandaag?
pi_221162463
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Wat wil je dat ze doet, alle messen uit de keuken in de schuur gooien? Zelfs met een sleutelbos kun je aardig krassen maken.

Hoe gaat het vandaag @:ChildoftheStars? Goed geslapen? En nog plannen voor vandaag?
O+

Prima denk ik. Kom alleen net als heel Nederland tot niks en dat frustreert. Alleen tja. Als mijn thee op is even proberen of tekenen lukt boven :Y
Ben eigenlijk saai vandaag :+

Vandaag vooral het plan om de hitte te overleven :+ Ga jij nog wild doen?
pi_221162607
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+

Prima denk ik. Kom alleen net als heel Nederland tot niks en dat frustreert. Alleen tja. Als mijn thee op is even proberen of tekenen lukt boven :Y

Lekker binnen zitten en deze dag door zien te komen, wou naar waalstrandje gaan met Lauren maar dat doen we morgen misschien wel als het dan tenminste wat koeler is

Sterkte vandaag met de warmte
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:10:53 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221163396
quote:

[..]

Iedereen is saai vandaag. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 27 juni 2026 @ 13:40:39 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221163743
quote:

[..]
Ik zit ook in #teamsaai vandaag..
  zaterdag 27 juni 2026 @ 14:02:22 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221163842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ik ook. Ik doe niets.
pi_221164540
quote:

[..]
O+

Nee hoor, gewoon rustig dagje net als veel mensen. Saai zijn is prima. #TeamSaai
  Moderator / Redactie FP zaterdag 27 juni 2026 @ 15:45:26 #13
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221164677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Of gesmolten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221164720
Ja, begin het frustrerend te vinden. Ben blij dat het vanaf maandag koeler is :Y
Mijn hoofd functioneert bezig met structuur en zo. dat heb ik nu niet
Naja, morgen dertig graden is al beter.

Vanavond probeer ik gewoon weer om half elf naar boven en op tijd slapen, normale tijd eruit :) Dan kan ik in de ochtend tekenen en zo. Beetje haken. De middag zien we dan nog wel :)

Ben ook best wel gespannen voor maandag, gesprek over de renovatie. Daarom wil ik ook afleiding hebben. Plus de boel aan kant maken. Gewoon normaal doen dus :Y
Dan maar even extra zweet ;) maar me wel weer beter voelen *O*
  zaterdag 27 juni 2026 @ 18:39:36 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221166141
Hoera voor Team Saai! *O*
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_221166351
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, begin het frustrerend te vinden. Ben blij dat het vanaf maandag koeler is :Y
Mijn hoofd functioneert bezig met structuur en zo. dat heb ik nu niet
Naja, morgen dertig graden is al beter.

Vanavond probeer ik gewoon weer om half elf naar boven en op tijd slapen, normale tijd eruit :) Dan kan ik in de ochtend tekenen en zo. Beetje haken. De middag zien we dan nog wel :)

Ben ook best wel gespannen voor maandag, gesprek over de renovatie. Daarom wil ik ook afleiding hebben. Plus de boel aan kant maken. Gewoon normaal doen dus :Y
Dan maar even extra zweet ;) maar me wel weer beter voelen *O*
Heb je nog leuke haaksels om te delen? *O*
pi_221167681
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Heb je nog leuke haaksels om te delen? *O*
Uh... nee even niet > ben bezig met een deken op het moment en dat duurt langer :Y
En momenteel meer aan het tekenen :) Ik hoop dat het vanaf maandag echt kan om weer boven te zitten. Eerst tekenen en dan overstappen op haken weer.

Alleen boven is echt te warm vandaag en gisteren. Vanavond vroeg naar bed, alle gordijnen dicht en hopen dat ik morgen weer een beetje mezelf kan zijn... Ik heb allerlei inspiratie opgegaan om te tekenen, dus daar wil ik graag mee verder *O* en daarna haken aan een kerstdeken
  zondag 28 juni 2026 @ 09:32:18 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221171598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb allerlei inspiratie opgegaan om te tekenen, dus daar wil ik graag mee verder *O* en daarna haken aan een kerstdeken
*O* *O*

Sneeuwvlokjes? :Y
pi_221172336
:W Hallo lieve mensen,

Slechte nacht gehad zeg! Ramen dicht, dus benauwd en alle stormgeluiden. Sliep pas rond een uur of vijf en werd rond half negen wakker...
Wel al zitten haken. Beetje huishouden. Nu even koffie drinken. Dat douchen vanochtend was voor niks _O-

Begin best wel spanning voor morgen te voelen. Eens zien hoe dat gaat lopen :Y
Gewoon vragen stellen en dingen opschrijven, komt vast goed en hopelijk eindelijk duidelijkheid. Denk niet dat ik me nog veel meer kan voorbereiden dan dat ik nu gedaan heb...

Nu maar even loslaten. Niet meer aan denken. Gewoon mijn koffie drinken. Gewoon daarna een beetje knutselen als dat nog te doen is. Gewoon een beetje lezen anders. Of gamen. Of series... Niet mezelf gek maken :Y

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:32 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
*O* *O*

Sneeuwvlokjes? :Y
Kerstboom met overloop in kleuren en sneeuwvlokken idd :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 juni 2026 @ 11:26:40 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221172482
Doe rustig aan vandaag. En dat morgen komt wel goed. Maak je er niet al teveel zorgen over. Je krijgt dan in elk geval duidelijkheid.
pi_221173811
Douchen is nooit voor niks maar gewoon lekker zeker met dit warme weer en met een goede douchegel geschikt voor dagelijks gebruik. (vind ik dan)

Succes morgen!
Fijne zondag.verder.
pi_221174405
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 14:24 schreef Iceage het volgende:
Douchen is nooit voor niks maar gewoon lekker zeker met dit warme weer en met een goede douchegel geschikt voor dagelijks gebruik. (vind ik dan)

Succes morgen!
Fijne zondag.verder.
max 5 min dan anders krijgt ik weer storingen. LOL

al mret al lukte het dit weekend met waster productie. maar toch was er even extra oproep voor mocht er dingen verkeerd gaan hier.
Do what you love, love what you do!
pi_221175276
Nou... toch even bezig geweest. Huishouden en hobby. Ook even gedut, want ik had echt te kort geslapen. Morgen weer normaal weer :Y daar kan ik wel dankbaar voor zijn :)

Koken laat ik even schieten, doe ik morgen wel weer. Nu echt te warm daarvoor. Denk gewoon even twee bammetjes. 'k Ben echt veel te warm ervoor...
pi_221175282
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou... toch even bezig geweest. Huishouden en hobby. Ook even gedut, want ik had echt te kort geslapen. Morgen weer normaal weer :Y daar kan ik wel dankbaar voor zijn :)

Koken laat ik even schieten, doe ik morgen wel weer. Nu echt te warm daarvoor. Denk gewoon even twee bammetjes. 'k Ben echt veel te warm ervoor...
ff bestellen bij thuisbezorgd is ook weinig mis mee.

wel duur laatste tijd trouwens. ;)
  zondag 28 juni 2026 @ 18:49:31 #25
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221175893
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
:
[..]
Kerstboom met overloop in kleuren en sneeuwvlokken idd :Y
*O* *O* *O*
pi_221179230
Goedemorgen!

Alles is netjes voor de woningbouw. Die komt tussen elf en één ergens aanvliegen. Ik hoop dat hij vroeg komt. Het is echt spannend

Wel netjes op tijd gaan slapen en op tijd wakker :O Zes uur
Nu koffietijd. Eventjes zitten haken al.
Lekker de ramen tegen elkaar open, even afkoelen in huis

Hopelijk zakt de spanning als het mannetje geweest is... Hopelijk krijg ik wat duidelijkheid. Al vermoed ik, ga ik er vanuit, van niet. Dan kan het enkel meevallen :Y
Ben blij dat een begeleider mij belt daarna. Normaal zou ik mijn stress ventileren bij mijn moeder en ik heb vorige week een partij gehuild omdat dat niet meer kon :@ Dit is natuurlijk geen moeder, maar even mijn hart luchten is wel fijn ja!
  Moderator / Redactie FP maandag 29 juni 2026 @ 07:58:05 #27
Brabo Bastard
pi_221179280
Goedemorgen CotS O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker maandag 29 juni 2026 @ 08:01:18 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221179291
Fijn dat je goed geslapen hebt!

En idd hopelijk is hij vroeg!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 juni 2026 @ 08:20:00 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221179342
Goedemorgen CotS. Fijn dat je eindelijk duidelijkheid krijgt.
  maandag 29 juni 2026 @ 09:23:38 #30
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221179809
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 07:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!

Alles is netjes voor de woningbouw. Die komt tussen elf en één ergens aanvliegen. Ik hoop dat hij vroeg komt. Het is echt spannend

Wel netjes op tijd gaan slapen en op tijd wakker :O Zes uur
Nu koffietijd. Eventjes zitten haken al.
Lekker de ramen tegen elkaar open, even afkoelen in huis

Hopelijk zakt de spanning als het mannetje geweest is... Hopelijk krijg ik wat duidelijkheid. Al vermoed ik, ga ik er vanuit, van niet. Dan kan het enkel meevallen :Y
Ben blij dat een begeleider mij belt daarna. Normaal zou ik mijn stress ventileren bij mijn moeder en ik heb vorige week een partij gehuild omdat dat niet meer kon :@ Dit is natuurlijk geen moeder, maar even mijn hart luchten is wel fijn ja!
We gaan voor een goede dag vandaag. :Y
  Moderator / Redactie FP maandag 29 juni 2026 @ 09:57:59 #31
Brabo Bastard
pi_221180117
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 09:23 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
We gaan voor een goede dag vandaag. :Y
Een koele dag!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221181222
Sow! Ze waren vroeg! Half tien :o Was ik wel blij mee :Y
Ik had de tijd wel goed genoteerd, alleen het liep even anders voor hen

Oké, die mensen zijn allemaal zo vriendelijk :Y en nemen zoveel zorgen weg (volgens mij sta ik als stresskip genoteerd). Ze regelen de dozen etc. Mijn bed en knutseltafel halen ze uit elkaar en zetten ze weer in elkaar. Daar heb ik wakker over gelegen.
En als ik een lekker koekje bij de koffie doe halen ze de lampen ook weg en hangen die weer op :Y (wat natuurlijk gekscherend was, maar: wie goed doet, goed ontmoet toch)

Het enige dat ik moet doen is alles in dozen stoppen en kleding/knutsels inpakken (et cetera) voor wat mee gaat naar de wisselwoning.
Waarschijnlijk doen mijn bestie of haar man (hij is trouwens even goed bestie, heb de luxe van drie besties: bestie, man van bestie en andere bestie) de spullen heen en weer brengen en ze willen vast ook even met de auto mee naar de winkel zodat ik even ook grote dingen kan inslaan en niet twee keer heen en weer op de fiets moet :Y

Uhm... mijn bestie helpt met regelzaken enzo. Dat is ook fijn. Gewoon even iemand die me goed kent en helpt. Haar bevestiging maakt dat ik me minder gestrest voel

Een datum heb ik nog niet, het wordt wel september...

Wel ontzettend balen dat ik mijn moeder nu niet kan bellen. Vooral wegdrukken, want anders ga ik enorm janken.

Het is zo'n chaos in mijn hoofd. Drink even een kop thee (Russian Earl Grey) en dan weer wat gaan doen.

Dat ik nog niet alles uitgezocht had was geen probleem. Vonden ze volstrekt logisch en zeker met de hitte. Als ze wisten dat ik me daar zorgen om maakte zouden ze dat ontkracht hebben. Ze vonden het schoon en netjes :)

Uhm... dat dus allemaal...
Het enige gênante dat ik nu bedenk: was van plan om rond elf uur een trui aan te doen, mouwen, alleen ze waren anderhalf uur vroeg... dus in T-shirt open gedaan... Bedenk me nu dat dat stom is... Alleen zij komen anderhalf uur te vroeg... Anyway; ´t Is wat het is en ze waren heel aardig en behulpzaam en ik heb nog geen antwoorden, maar mag altijd bellen en ze proberen helder te zijn etc. Erg fijn

Nu even een pammetje nemen om rustig te worden
  Spellchecker maandag 29 juni 2026 @ 12:38:56 #33
197773 crew  maily
pi_221181245
Dat viel niet tegen; fijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 juni 2026 @ 12:39:59 #34
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221181249
Goed zo. Je hoeft je dus geen zorgen te maken! Het meeste regelen ze voor je en de rest is te behappen. En dat je in een shirt gekleed was is toch heel logisch met dit weer?

Geniet van je thee, stresskip! :+
pi_221181282
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:38 schreef maily het volgende:
Dat viel niet tegen; fijn!

SPOILER
Ja dat kan... alleen dan word ik heel emotioneel
Tranen zitten echt ontzettend hoog nu
Aan het einde van de middag belt een begeleider

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:39 schreef qltel het volgende:
Goed zo. Je hoeft je dus geen zorgen te maken! Het meeste regelen ze voor je en de rest is te behappen. En dat je in een shirt gekleed was is toch heel logisch met dit weer?

Geniet van je thee, stresskip! :+
Nou, niks mis met een T-shirt, alleen mijn arm is nog niet genezen :@

En thee is aan het afkoelen. Hij ruikt lekker. Heerlijk veel zoetjes erin.
Als hij op is lekker bezig :Y
Wel lekker dat het huis afkoelt :Y Vanavond op de bank zonder vast plakken ;)
  maandag 29 juni 2026 @ 13:08:02 #36
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221181434
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:38 schreef maily het volgende:

SPOILER
Dit kan enorm helpen. :)
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 14:06:55 #37
22592 crew  Ole
pi_221181762
Fijn dat het goed is gegaan! En je hebt lieve besties zo te lezen O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221182640
Net even met begeleider gebeld, dat was wel fijn. Gewoon even kunnen vertellen.
Morgen weer een afspraak met het fact, maar dan gewoon

Moet morgen ook al vroeg mijn meds nemen (22.05) en dus vroeg moe. Alleen moet bloed laten prikken en er moet twaalf uur zitten tussen inname van de medicatie en het bloedprikken. Hopelijk slaap ik dan niet te vroeg

Hoofd is nog steeds behoorlijk onrustig (zwaar irritant).
Weet even niet hoe ik mezelf weer kalm moet krijgen. De bekende trucjes al gedaan...
Ik wil zo graag een datum hebben, maar die kunnen ze me nog steeds niet geven. Begrijp ik helemaal, alleen vervelend is het wel ja

Wel met het fact afgesproken tzt samen een planning maken met inpakken, want anders doe ik het direct allemaal zodra ik de dozen heb, alles in één dag en zeker twee weten te vroeg. Dat is iets waar ik hulp bij nodig heb. Organisatorisch
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 16:41:59 #39
22592 crew  Ole
pi_221182716
Ik wou dat ik dichterbij woonde..
pi_221182878
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 16:41 schreef Ole het volgende:
Ik wou dat ik dichterbij woonde..
Als ik stress heb wil je niet in mijn buurt zijn ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 juni 2026 @ 17:05:06 #41
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221182955
Ik zie het helemaal voor me. Jij met een huis vol dozen, een maand voor de verhuizing, en bij alles wat je nodig hebt moet je in allerlei dozen gaan zoeken.. :D
pi_221183093
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:05 schreef qltel het volgende:
Ik zie het helemaal voor me. Jij met een huis vol dozen, een maand voor de verhuizing, en bij alles wat je nodig hebt moet je in allerlei dozen gaan zoeken.. :D
Oh niet eens
Ik ga niet meer dichte dozen open maken... dus ik kan dan tijden niet knutselen oid _O-

Daarom helpen ze me met een planning ;)
  maandag 29 juni 2026 @ 17:48:37 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221183380
‘En als ik een lekker koekje bij de koffie doe halen ze de lampen ook weg en hangen die weer op.’

Dat is toch liefffff O+
pi_221183672
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:
‘En als ik een lekker koekje bij de koffie doe halen ze de lampen ook weg en hangen die weer op.’

Dat is toch liefffff O+
Ja echt heel aardig!
En dat ze zelf mijn meubels (de)monteren is ook super fijn :Y
Alleen troep in dozen doen
  maandag 29 juni 2026 @ 18:55:35 #45
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221183855
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:o :o
  Moderator / Redactie FP maandag 29 juni 2026 @ 19:06:39 #46
Brabo Bastard
pi_221183989
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221184110
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 18:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
:o :o
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
:@
Dan ga ik janken, ga friemelen, wordt minder aardig... gewoon niet gezellig...
  maandag 29 juni 2026 @ 19:15:28 #48
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221184129
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Ah joh, dat word je altijd weer vergeven. :) Vergeten is weer een ander verhaal. ;)
  Moderator / Redactie FP maandag 29 juni 2026 @ 19:24:13 #49
Brabo Bastard
pi_221184256
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
*aai over de bol geeft*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221184457
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:15 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ah joh, dat word je altijd weer vergeven. :) Vergeten is weer een ander verhaal. ;)
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig over :o vind dat echt heel erg, dat zo'n feeks kan zijn.
Dus als ik veel stress heb probeer ik me te verstoppen
  maandag 29 juni 2026 @ 19:33:49 #51
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221184489
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig over :o vind dat echt heel erg, dat zo'n feeks kan zijn.
Zou ze nog steeds boos zijn? :o Lijkt mij sterk. :)
pi_221184500
Fijn dat je besties je zo goed helpen
pi_221185073
Kun je niet voor jezelf een fictieve datum nemen
soort trucje om je hoofd rustig te houden
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 29 juni 2026 @ 22:32:30 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221187130
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zei toen dat het prima was wat je zei. Ik heb het daarna laten rusten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221187974
Ik wil n.a.v. jouw laatste post naar mij toe toch graag wat zeggen. Ik vind het wel moeilijk, want ik wil jou niks opdringen of jou het idee geven dat ik jou wil beleren over hoe jij jouw leven moet leiden. Tegelijkertijd is dat juist precies de reden waarom ik het beter wel kan zeggen. Uit die post en ook uit andere posts die je hebt gedeeld, zie ik dat elke keer hetzelfde patroon terugkomt, waarbij andere mensen (ondanks goede bedoelingen om jou te helpen) wel elke keer over jouw grenzen gaan. En dat wordt nog veel kwalijker als zij veronderstellen beter te weten wat goed voor jou is dan jij zelf.

Ik vind persoonlijk de uitspraak "Je maakt een denkfout" grensoverschrijdend en onacceptabel om van wie dan ook te aanvaarden. Psychologen en psychiaters zijn daarop geen uitzondering. Ik weet dat zij waarschijnlijk gewend zijn om zo te praten en zich van geen kwaad bewust zijn. Nog steeds impliceert zo'n uitspraak dat jij beter niet op jouw eigen beleving kunt vertrouwen en om die reden zou je hen wel serieus moeten nemen.

Als ze daarvoor in de plaats zouden zeggen "Ik ben het niet met jou eens" of "Ik heb daar zelf andere ideeen over", wordt de communicatie veel gelijkwaardiger en het lijkt mij dat jij het daardoor ook als veiliger zult ervaren, met als gevolg dat angst en minderwaardigheids-gevoelens ook minder worden.

Zou jij zoiets durven bespreken met jouw behandelaars? Dat er afspraken gemaakt kunnen worden over de communicatie naar jou toe? Vooral met de bedoeling dat jij je veilig voelt en de ruimte voelt om alles te kunnen zeggen, zonder angst dat het tegen jou gebruikt zou kunnen worden.
pi_221194059
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zei toen dat het prima was wat je zei. Ik heb het daarna laten rusten.
Ik weet het
Dank je wel
pi_221194130
quote:
99s.gif Op maandag 29 juni 2026 20:06 schreef greysbones het volgende:
Kun je niet voor jezelf een fictieve datum nemen
soort trucje om je hoofd rustig te houden
Op zich een goed idee, alleen het gaat dan anders lopen dan in mijn hoofd, waardoor er meer stress ontstaat. Ik moet het onwetende gewoon even accepteren :) Ik hoop alleen dat ze een beetje ruime datum geven daarvoor, want ik ben slecht met last minute

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 00:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wil n.a.v. jouw laatste post naar mij toe toch graag wat zeggen. Ik vind het wel moeilijk, want ik wil jou niks opdringen of jou het idee geven dat ik jou wil beleren over hoe jij jouw leven moet leiden. Tegelijkertijd is dat juist precies de reden waarom ik het beter wel kan zeggen. Uit die post en ook uit andere posts die je hebt gedeeld, zie ik dat elke keer hetzelfde patroon terugkomt, waarbij andere mensen (ondanks goede bedoelingen om jou te helpen) wel elke keer over jouw grenzen gaan. En dat wordt nog veel kwalijker als zij veronderstellen beter te weten wat goed voor jou is dan jij zelf.

Ik vind persoonlijk de uitspraak "Je maakt een denkfout" grensoverschrijdend en onacceptabel om van wie dan ook te aanvaarden. Psychologen en psychiaters zijn daarop geen uitzondering. Ik weet dat zij waarschijnlijk gewend zijn om zo te praten en zich van geen kwaad bewust zijn. Nog steeds impliceert zo'n uitspraak dat jij beter niet op jouw eigen beleving kunt vertrouwen en om die reden zou je hen wel serieus moeten nemen.

Als ze daarvoor in de plaats zouden zeggen "Ik ben het niet met jou eens" of "Ik heb daar zelf andere ideeen over", wordt de communicatie veel gelijkwaardiger en het lijkt mij dat jij het daardoor ook als veiliger zult ervaren, met als gevolg dat angst en minderwaardigheids-gevoelens ook minder worden.

Zou jij zoiets durven bespreken met jouw behandelaars? Dat er afspraken gemaakt kunnen worden over de communicatie naar jou toe? Vooral met de bedoeling dat jij je veilig voelt en de ruimte voelt om alles te kunnen zeggen, zonder angst dat het tegen jou gebruikt zou kunnen worden.
Het zou kunnen, maar ik ben het niet met je eens. De communicatie is gelijkwaardig en duidelijk. Ik voel me veilig bij haar, gerespecteerd en ze levert goede zorg.
Ze komt hiermee niet eens in de richting van een grens. Het is gewoon helder. Soms maakt een mens denkfouten en dat mag benoemd worden. Daarmee creëer je ook ruimte voor groei. Liever recht door zee dan draaien en onduidelijk zijn :Y
pi_221194157
Goedemorgen mensen!

Vandaag even fact, morgen even bloedprikken en dan weer een aantal dagen vrij. Dat is wel lekker.

Vandaag kwam ik iets wat moeilijk uit bed. Misschien omdat het een koelere nacht was en ik moe was van de warme dagen. maar goed, tien voor acht wakker, is ook nog wel oké

Nu tijd voor koffie, even wakker worden en dan de dag maar starten
pi_221195065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het zou kunnen, maar ik ben het niet met je eens. De communicatie is gelijkwaardig en duidelijk. Ik voel me veilig bij haar, gerespecteerd en ze levert goede zorg.
Dat vind ik fijn om te horen :)
pi_221195278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen mensen!

Vandaag even fact, morgen even bloedprikken en dan weer een aantal dagen vrij. Dat is wel lekker.

Vandaag kwam ik iets wat moeilijk uit bed. Misschien omdat het een koelere nacht was en ik moe was van de warme dagen. maar goed, tien voor acht wakker, is ook nog wel oké

Nu tijd voor koffie, even wakker worden en dan de dag maar starten
Goedemorgen *O*
Zit onder de veranda met de deuren allemaal open heerlijk een wat koeler dagje O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221196242
Zo terug van fact
Ben best wel moe nu, maar een goed gesprek. Samen een dagplanning gemaakt. Het lukt me niet om alle ballen in de lucht te houden en mis overzicht.
Nu weet ik precies hoe laat ik wat moet doen. Ik gedij eenmaal beter op zulke lijsten

Oh ja... een mislukt iets betekent niet een mislukte dag. Dan pak ik het gewoon weer op...

Nu even thee drinken en een boterham eten
Dadelijk even lunchen en dan lekker knutselen

Morgen bloedprikken. Zie er echt tegenop. Ben er niet bang voor... alleen tja... kan het niet uitleggen. Teveel "in mijn aura", om het modern te verwoorden ;)

Edit: geen bloedprikken. Mailtje net binnen dat ze morgenochtend de dozen brengen :o
Even frustratie, alles loopt anders. Nu het plan om na de dozen naar de supermarkt gaan en dan weekend. Zo last minute is niet fijn

[ Bericht 9% gewijzigd door ChildoftheStars op 30-06-2026 13:00:07 ]
pi_221200370
Randje crisis de laatste dagen
Voel me emotioneel onveilig. Overal. Er is altijd één bal meer in het leven dan ik hoog kan houden en dat frustreert mij. Waarvoor doe ik eigenlijk mijn best en voor wie? Altijd maar knokken en doordouwen
Soms is dat knap vermoeiend

En ja... het is avond en ik ben moe. Alleen ik zie het eventjes niet meer zitten. Als dit blijft hangen neem ik contact op. Alleen nu gewoon even moe en sto
pi_221202090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Randje crisis de laatste dagen
Voel me emotioneel onveilig. Overal. Er is altijd één bal meer in het leven dan ik hoog kan houden en dat frustreert mij. Waarvoor doe ik eigenlijk mijn best en voor wie? Altijd maar knokken en doordouwen
Soms is dat knap vermoeiend

En ja... het is avond en ik ben moe. Alleen ik zie het eventjes niet meer zitten. Als dit blijft hangen neem ik contact op. Alleen nu gewoon even moe en sto
Mop
Ben je er doorheen gekomen?
En hopelijk kunnen slapen ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221202203
Goedemorgen,

Een nacht slaap scheelt. Wel heel erg veel gevoelens/gedachten over mijn moeder, duurde daarom lang om in slaap te vallen

Stemmen maken me ook gek. Die vinden van alles en nog wat over mij. Willen van alles en nog wat van mij. Dat is lastig

Nu wachten op het verhuisbedrijf. Die komen dozen brengen voor de renovatie. Dus wachten tussen acht en elf. Hopelijk acht natuurlijk. Het wordt zo wel erg concreet :o
Daarna heb ik tot dinsdag vrij. Dat is ook wel lekker, ben ik ook wel even aan toe.

Nu eerst koffie, kwark, scherm en een tijdschriftje. Rustig wakker worden.
De rest van de dag nog maar even aanzien

quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2026 04:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Mop
Ben je er doorheen gekomen?
En hopelijk kunnen slapen ?
Ja... soort van. Veel piekeren en gedoe, maar soit
Uiteindelijk wel geslapen ja
Dank je O+ :*
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juli 2026 @ 07:09:56 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221202301
Een goede nacht scheelt inderdaad veel!

Mooi dat je vandaag de dozen krijgt. Het komt zo wel heel dichtbij, maar dan kun je je alvast erop voorbereiden. Geniet van je dag!
pi_221202602
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 07:09 schreef qltel het volgende:
Een goede nacht scheelt inderdaad veel!

Mooi dat je vandaag de dozen krijgt. Het komt zo wel heel dichtbij, maar dan kun je je alvast erop voorbereiden. Geniet van je dag!
Ja slapen is heel belangrijk
Zeker als om zes uur de wekker gaat (is voor mij vroeg)

De dozen waren er stipt om acht uur. Dus hoefde niet te wachten. Als je zo'n stapel ziet vraag ik me af hoe dat ooit moet passen. Al vertrouw ik de verhuizers met hun kennis en kunde. Zij hebben gekeken en ingeschat

Nu lekker knuffeltjes haken en chillen.
Bedenk me net morgen schilderclub en daarna boodschappen. Moet nu niks meer
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juli 2026 @ 09:08:35 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221202670
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 08:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja slapen is heel belangrijk
Zeker als om zes uur de wekker gaat (is voor mij vroeg)

De dozen waren er stipt om acht uur. Dus hoefde niet te wachten. Als je zo'n stapel ziet vraag ik me af hoe dat ooit moet passen. Al vertrouw ik de verhuizers met hun kennis en kunde. Zij hebben gekeken en ingeschat

Nu lekker knuffeltjes haken en chillen.
Bedenk me net morgen schilderclub en daarna boodschappen. Moet nu niks meer
Zeker, slapen is heel belangrijk! Gelukkig wordt ik de laatste jaren heel makkelijk vroeg wakker. Zelfs als ik vroeg moet werken wordt ik meestal voor de wekker wakker.

En met inpakken komt het wel goed. Mijn ervaring met verhuizers is dat ze altijd dozen teveel afgeven. Ze kunnen er beter wat teveel geven dan dat ze er later te weinig hebben. Het overschot nemen ze vanzelf weer mee.

Veel plezier vandaag met haken en chillen!
pi_221206487
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 09:08 schreef qltel het volgende:

[..]
Zeker, slapen is heel belangrijk! Gelukkig wordt ik de laatste jaren heel makkelijk vroeg wakker. Zelfs als ik vroeg moet werken wordt ik meestal voor de wekker wakker.
Voor de wekker aan wakker is wel fijn :) Dan ben je gewoon uitgeslapen.
Vroeger had ik dat ook, maar sinds de clozapine niet meer helaas.
quote:
En met inpakken komt het wel goed. Mijn ervaring met verhuizers is dat ze altijd dozen teveel afgeven. Ze kunnen er beter wat teveel geven dan dat ze er later te weinig hebben. Het overschot nemen ze vanzelf weer mee.

Veel plezier vandaag met haken en chillen!
Ik verwacht ook wel genoeg dozen te hebben, alleen het is een raar idee dat alles in zo'n stapeltje past. Wel logisch dat ze geen uitgevouwen dozen ;)
Maar vijftien boekendozen en (vijfen)dertig normale dozen moet idd wel ruim zijn

------------

Vandaag een redelijk stressvrije dag. De psych had geappt of ze mocht bellen met de reden waarom erbij. Dat scheelt zoveel stress. Gewoon weten dat ik geen fout heb begaan.

Verder een dut gedaan, lekker gehaakt. Eigenlijk het idee van een paar dagen vrij geeft me al rust in mijn hoofd. Ben best overvraagt de laatste tijd, voel ik nu
2026 is gewoon een moeilijk jaar, dus in stapjes denken.
Nu eerst zomer, dan zien we weer verder.
  woensdag 1 juli 2026 @ 17:38:30 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221206531
Child, pakken de verhuizers je dozen in?
pi_221206538
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Child, pakken de verhuizers je dozen in?
Nee gelukkig niet!
Ik pak alles in en zij doen de meubels uit en in elkaar. Plus het sjouwen
  woensdag 1 juli 2026 @ 17:43:41 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221206562
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee gelukkig niet!
Ah oké. Was een leuk gezicht geweest hoor, het gaat razendsnel. :)
pi_221206568
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee gelukkig niet!
Je kunt altijd bellen voor extra dozen als het moet, komen ze zo brengen. Zeg ik uit ervaring. Dus maak je daar vooral niet druk over.

Geen idee of je nog tips nodig hebt, maar ik heb bij het inpakken veel gehad aan de filmpjes op dit kanaal. Vooral bij breekbare spullen heel fijn (alles is heel overgekomen). Linkje: https://www.youtube.com/@verhuisplaza8157/videos
pi_221206578
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ah oké. Was een leuk gezicht geweest hoor, het gaat razendsnel. :)
Snap ik
Alleen ik wil het op mijn manier en tempo
Netjes per doos noteren wat er precies inzit etc. Ontspullen... gewoon een rustig proces. Zou echt gek worden als zij gingen pakken... maar goed...
Nu het startgesprek afwachten en dan weet ik meer

Iets met geduld en zo ;)
  woensdag 1 juli 2026 @ 17:47:29 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221206592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Snap ik
Netjes per doos noteren wat er precies inzit etc. Ontspullen... gewoon een rustig proces. Zou echt gek worden als zij gingen pakken... maar goed...

Iets met geduld en zo ;)
Na elke doos een kopje thee!
pi_221206831
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Na elke doos een kopje thee!
Als ik een datum heb ga ik met een begeleider boven kijken een een planning maken

Mezelf kennende doe ik anders alles in één dag en veel te vroeg _O- kost me nu al moeite om er niet mee bezig te gaan :o
Alleen ik moet mezelf niet gek maken
  woensdag 1 juli 2026 @ 19:00:40 #76
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221207542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Snap ik

Iets met geduld en zo ;)
Ze zullen vast wel rekening met je houden hoor. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juli 2026 @ 20:04:44 #77
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221208456
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Voor de wekker aan wakker is wel fijn :) Dan ben je gewoon uitgeslapen.
Tja, dat weet ik niet. Ik wordt gewoon rond die tijd wakker. Zondag lag ik er pas zo rond 1 uur in en nog steeds werd ik rond half 7 wakker. Maar goed, mijn slaap is gezond, dat is zeker. En een keer een korter nachtje is niet erg.

quote:
[..]
Ik verwacht ook wel genoeg dozen te hebben, alleen het is een raar idee dat alles in zo'n stapeltje past. Wel logisch dat ze geen uitgevouwen dozen ;)
Het zijn meestal ook handige dozen. Snel uit te vouwen.
pi_221208504
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:04 schreef qltel het volgende:

[..]
Tja, dat weet ik niet. Ik wordt gewoon rond die tijd wakker. Zondag lag ik er pas zo rond 1 uur in en nog steeds werd ik rond half 7 wakker. Maar goed, mijn slaap is gezond, dat is zeker. En een keer een korter nachtje is niet erg.
[..]
Het zijn meestal ook handige dozen. Snel uit te vouwen.
Oh dat is wat minder. Al heb ik gelezen dat vooral een vaste tijd van ontwaken het beste is wat je kan doen voor je slaap :Y

Slapen is hier altijd wel een ding... val nu om van vermoeidheid, maar als het bedtijd is stuiter ik vrolijk rond

Ja, dozen vouwen is geen enkel probleem. Vaak zat gedaan. Stond net naast de stapel dozen en dat komt tot mijn heup bijna. Dus het is echt wel genoeg ja :Y
En anders zien we wel weer :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juli 2026 @ 20:13:40 #79
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221208526
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh dat is wat minder. Al heb ik gelezen dat vooral een vaste tijd van ontwaken het beste is wat je kan doen voor je slaap :Y
Ik ben er een voorbeeld van. Al zeker 15 jaar ga ik op een vaste tijd naar bed en sta ook weer op een vaste tijd op. Zo van 22:30 tot 06:30. Zeker het naar bed gaan scheelt maximaal een kwartier. Soms wat eerder, bijna nooit later.

quote:
Slapen is hier altijd wel een ding... val nu om van vermoeidheid, maar als het bedtijd is stuiter ik vrolijk rond
Vervelend is dat. Maar goed, je doet er niets aan.
pi_221208578
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:13 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ben er een voorbeeld van. Al zeker 15 jaar ga ik op een vaste tijd naar bed en sta ook weer op een vaste tijd op. Zo van 22:30 tot 06:30. Zeker het naar bed gaan scheelt maximaal een kwartier. Soms wat eerder, bijna nooit later.
[..]
Vervelend is dat. Maar goed, je doet er niets aan.
Als klein kind had ik al enorme slaapproblemen. Niet doorslapen, niet inslapen... In die periode was ik natuurlijk ook niet veilig, alleen nu ben ik wel veilig. Dus slecht slapen slaat echt nergens meer op.

Ik ben echt goed in spoken... Ga bijna altijd om half elf liggen, soms slaap ik dan om elf uur, maar de meeste nachten veel later. Echt rond één uur dat de lamp uitgaat en dan nog tijden liggen woelen en draaien.
En het naarste is wanneer de stemmen mijn naam roepen wanneer ik bijna slaap. Dan zit het hart mij in de keel en duurt het heel lang tot de angst gezakt is.

Nu ook aan het experimenteren met een vaste dagstructuur eens zien of dat ook met slapen, maar ook ADL et cetera gaat helpen. Mijn leven is momenteel echt een rommeltje. Ook dingen als in de avond gaan rusten is best wel een ding. Als ik moe word wil ik bezig en gaan, zodat ik de vermoeidheid onderdruk. Alleen dat is in de avond niet het verstandigste plan

Naja... over twee uur gaan we weer rustig lezen in bed en eens zien hoe het gaat vannacht
pi_221212722
Die verhuizers kunnen echt razendsnel dozen inpakken, scheelt dat alles wat ze inpakken voor hun alleen maar spullen zijn en dat er geen bijzondere waarde verder aan zit.
Ik snap wel dat je het zelf wilt doen en ondertussen opruimen en ontspullen is een goed idee.
Dan begin je weer met een schone lei als het ware. Gelukkig heb je even de tijd, dus niks overhaasten, maar op je gemakje!

Hopelijk heb je nog een beetje geslapen vannacht.
Fake it till you make it...
pi_221213176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 08:21 schreef Nijna het volgende:
Die verhuizers kunnen echt razendsnel dozen inpakken, scheelt dat alles wat ze inpakken voor hun alleen maar spullen zijn en dat er geen bijzondere waarde verder aan zit.
Ik snap wel dat je het zelf wilt doen en ondertussen opruimen en ontspullen is een goed idee.
Dan begin je weer met een schone lei als het ware. Gelukkig heb je even de tijd, dus niks overhaasten, maar op je gemakje!

Hopelijk heb je nog een beetje geslapen vannacht.
Ze doen sowieso niet aan inpakken. Dus daar heb ik geen zorgen over. Gewoon een heuphoge stapel een dozen en de tijd

Ik geloof wel dat ze het kunnen, alleen ik wil gewoon weten waar wat is :)

En ja! Ruimen is echt fijn. Ben benieuwd wanneer ik eindelijk een datum krijg. Zekerheid is iets waar ik behoefte aan heb :Y

De nacht was prima. Alleen werd om half negen wakker :N het lukte me gewoon niet.
Nu lekker haken en zo. Wasjes draaien en wasjes opruimen

Het is heerlijk en gezellig grijs weer. Dat vind ik stiekem het gezelligste en ook geen druk om gelukkig te zijn. Niks te klagen, alleen met zonnig zomerweer, zit er altijd zo'n druk op. Iedereen vindt dat je dingen moet ondernemen et cetera. Daar krijg ik stress van. Terwijl als ik nu haak hoor je niemand erover. Misschien vaag hoor
pi_221216198
Lekker je eigen ding doen. Mag ook als de zon schijnt!
Fake it till you make it...
pi_221216452
Vanmiddag best lang geslapen en eindelijk het gevoel, voor het eerst in zeker twee weken, dat ik uitgerust ben. Dat is niet op mijn einde loop. Na het eten ga ik lekker haken denk ik :Y Of lekker beneden hangen.

Werd telkens moe wakker, wilde continu naar bed, maar dat gevoel is er een beetje vanaf.

Nu hopen dat het zo blijft :Y

Koken gaat trouwens ook goed :) Dat is wel fijn. Dat helpt ook in het netjes houden van mijn keuken.
Alleen het leven naar de dagplanning lukt nog niet... morgen gaan we het weer proberen :) Alleen het is frustrerend, je weet wat je moet doen en het lukt gewoon niet. Kan niet uitleggen waarom, maar het is net alsof er altijd één of twee ballen meer zijn dan ik hoog kan houden.

Dus morgen gewoon om max acht uut uit bed, half tien schoonmaken en tien uur wandelen. Gewoon doen denk ik... Zodra ik mijn schoenen aan heb en mijn muziek op dan is de hobbel van naar buiten gaan geweest. Als ik mijn koffie en kwark op heb, is het gewoon duidelijk wat ik moet doen volgens het huishoudrooster. Ik wil het zo graag allemaal goed doen :Y

Nu nog eens het voor elkaar krijgen dat ik niet faal
  donderdag 2 juli 2026 @ 17:08:59 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221216691
“Het is heerlijk en gezellig grijs weer. Dat vind ik stiekem het gezelligste en ook geen druk om gelukkig te zijn. Niks te klagen, alleen met zonnig zomerweer, zit er altijd zo'n druk op. Iedereen vindt dat je dingen moet ondernemen et cetera. Daar krijg ik stress van. Terwijl als ik nu haak hoor je niemand erover.”

Ik heb precies hetzelfde. :*
pi_221217749
Lekker bezig lees ik!
pi_221221655
Goedemorgen lieverds

Het op tijd opstaan lukt me ineens niet meer :N Half negen weer. Ben wel uitgerust, alleen baal er van dat het me zoveel moeite kost. Tenzij ik tijdsdruk voel, alleen dan sta ik half te slapen onder de douche en boven mijn kopje koffie

Slapen is wel altijd een ding hier

Vandaag geen wilde plannen :) Lekker crea bezig. 'k Heb weer een knuffeltjes-bui
Misschien zo eerst even wandelen en anders later. Muziekje op en gaan. Als ik eenmaal buiten ben is het lekker. Alleen de oranje vlaggetjes van de buren maken zoveel herrie in de wind, waardoor het koud lijkt en stormachtig lijkt _O- werkt niet mee.

Twijfel een beetje of ik de psych even een appje wil sturen over de stemmen en zo...

Edit: en ja, even geappt. Hoeft ze niks mee, ook erbij gezet, maar ik moest het eventjes kwijt :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door ChildoftheStars op 03-07-2026 09:46:37 ]
  vrijdag 3 juli 2026 @ 09:58:53 #88
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221221907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lekker crea bezig. 'k Heb weer een knuffeltjes-bui

:o

*O* O+ *O*
pi_221227023
Vandaag overdag ging best prima :Y Merk dat ik het nu wel lastig krijg. Mijn moeder is nu bijna vier maanden geleden overleden en het voelt nog steeds niet echt aan...

En ik voel me zo schuldig over dat ik een moeilijk kind voor haar was en dat is iets dat ik nooit goed kan maken. Zij zei dat ik me niet schuldig hoef te voelen, maar toch... dan spoken alle slechte-dochter-dingen door mijn hoofd...

Ik wil gewoon even met haar praten en als ik nu doortyp ga ik weer janken...

Anyway... afleiden en verder gaan.
Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. Zie me nu niet al over een uur moe worden. Kijk het even aan :) Heb ergens ook geen zin om verantwoordelijk te doen. Als ik niet ga slapen kan ik mezelf afleiden van de stemmen en dergelijke. Dan zoek ik prikkels op die er niet zijn als ik in het donker lig te liggen.

De tijd voor het slapen gaan, wanneer de lamp uit is, is zo ontzettend moeilijk
pi_221228219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 21:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag overdag ging best prima :Y Merk dat ik het nu wel lastig krijg. Mijn moeder is nu bijna vier maanden geleden overleden en het voelt nog steeds niet echt aan...

En ik voel me zo schuldig over dat ik een moeilijk kind voor haar was en dat is iets dat ik nooit goed kan maken. Zij zei dat ik me niet schuldig hoef te voelen, maar toch... dan spoken alle slechte-dochter-dingen door mijn hoofd...

Ik wil gewoon even met haar praten en als ik nu doortyp ga ik weer janken...

Anyway... afleiden en verder gaan.
Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. Zie me nu niet al over een uur moe worden. Kijk het even aan :) Heb ergens ook geen zin om verantwoordelijk te doen. Als ik niet ga slapen kan ik mezelf afleiden van de stemmen en dergelijke. Dan zoek ik prikkels op die er niet zijn als ik in het donker lig te liggen.

De tijd voor het slapen gaan, wanneer de lamp uit is, is zo ontzettend moeilijk
Lieve schat
was jij daadwerkelijk een moeilijke dochter?
of zat je in een situatie waarbij elk kind ander gedrag gaat laten zien.
Dat jij je moeder mist is heel begrijpelijk, maar ga echt niet jezelf zo naar beneden halen.

ben je nu al een beetje moe ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221228337
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 23:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lieve schat
was jij daadwerkelijk een moeilijke dochter?
of zat je in een situatie waarbij elk kind ander gedrag gaat laten zien.
Dat jij je moeder mist is heel begrijpelijk, maar ga echt niet jezelf zo naar beneden halen.

ben je nu al een beetje moe ?
Nou... ik was wel lastig hoor. Heel angstig altijd.
Op school agressief, dwars en weglopen. Altijd de kont tegen de kribbe gooien op school.
Al die eetstoornistoestanden, al die psychotische toestanden.
-O- zou willen dat ik dingen anders aangepakt had -O-

En nee, klaarwakker. Net zitten puzzelen (Murdoku is echt een aanrader) en een beetje afleiding. Ga zo nog maar even thee zetten denk ik
  zaterdag 4 juli 2026 @ 00:06:21 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221228618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Op school agressief, dwars en weglopen. Altijd de kont tegen de kribbe gooien op school.

En nee, klaarwakker. Net zitten puzzelen (Murdoku is echt een aanrader) en een beetje afleiding. Ga zo nog maar even thee zetten denk ik
Je verhaal kennende, reageerde je als kind op een onveilig gezinsleven. Geef jezelf niet de schuld van je ‘lastig’ zijn, dat is absurd.
pi_221230315
Goedemorgen

Kort nachtje hier. Wel goed wakker geworden. Acht uur wakker valt me mee. Even kijken of ik vandaag een dutje die of door douwen.

Nu eerst even haken met een bak thee erbij. Slechte serie. Moet niks vandaag, weekend, dus lekker chillkleren aan. Prima

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 00:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je verhaal kennende, reageerde je als kind op een onveilig gezinsleven. Geef jezelf niet de schuld van je ‘lastig’ zijn, dat is absurd.
Ja... snap ik als ik uitgerust ben en bezig. Alleen zodra de externe prikkels wegvallen wordt dat ingewikkeld.
Dan spookt elk foutje door je hoofd...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 juli 2026 @ 09:03:50 #94
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221230352
Geniet van je thee, de serie, chillkleren en het haken en wat je verder eventueel nog gaat doen. Het weer wordt mooi, dus maak er een mooie dag van voor jezelf.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 09:41:01 #95
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221230585
quote:

[..]

Net zitten puzzelen (Murdoku is echt een aanrader) en een beetje afleiding.
Gedane zaken nemen helaas geen keer eh. Ik denk ook vaak aan dat soort dingen hoor. :)

Murdoku ken ik niet. Wat is dat? :o
pi_221234277
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 09:03 schreef qltel het volgende:
Geniet van je thee, de serie, chillkleren en het haken en wat je verder eventueel nog gaat doen. Het weer wordt mooi, dus maak er een mooie dag van voor jezelf.
Ja, was een prima dagje. Had alleen vroeger moeten slapen. Beetje moe vandaag. En nu net gegeten, dus een afterdinnerdip

Ik had productiever kunnen zijn, maar dat lukte niet...

Gezellig regenweertje was wel fijn :Y Houd van regen bij het knutselen

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 09:41 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Gedane zaken nemen helaas geen keer eh. Ik denk ook vaak aan dat soort dingen hoor. :)

Murdoku ken ik niet. Wat is dat? :o
Ja... maar dat ze geen keer nemen, maakt dat ik er zo mee zit. Ik kan het niet goed maken... maar ja... deed het ook niet expres en zo. Alleen ik voel me er soms gewoon heel rot over.
Ze begreep ook niet waarom ik op de IC, toen ze in coma lag, niet de behandeling stop had gezet. Alleen dat was niet eens aan de orde en ik was zo in paniek dat ik er niet eens aan dacht -O- Ze heeft daar zo'n tic aan d'r brein mee gekregen... dat is gewoon niet meer goed gekomen. Denk dat ze zonder het coma nog wel geleefd zou hebben... maar ja... misschien zit ik er volledig naast. Misschien wil ik graag iets de schuld geven...

Murdoku is een puzzelboekje waarbij je moet uitzoeken waar iemand door wie is vermoord. Erg leuk
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:47:02 #97
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221234833
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... maar dat ze geen keer nemen, maakt dat ik er zo mee zit. Ik kan het niet goed maken... maar ja... deed het ook niet expres en zo. Alleen ik voel me er soms gewoon heel rot over.
Ze begreep ook niet waarom ik op de IC, toen ze in coma lag, niet de behandeling stop had gezet. Alleen dat was niet eens aan de orde en ik was zo in paniek dat ik er niet eens aan dacht -O- Ze heeft daar zo'n tic aan d'r brein mee gekregen... dat is gewoon niet meer goed gekomen. Denk dat ze zonder het coma nog wel geleefd zou hebben... maar ja... misschien zit ik er volledig naast. Misschien wil ik graag iets de schuld geven...

Murdoku is een puzzelboekje waarbij je moet uitzoeken waar iemand door wie is vermoord. Erg leuk
Dit zit erg diep en dat snap ik ergens wel. Je gaat er nooit een antwoord op krijgen, ben ik bang. ;( Je zou maar die beslissing moeten nemen.... :N

Vind Murdoku wel weer iets voor jou. :D

No offence. :P
  Spellchecker zaterdag 4 juli 2026 @ 18:50:44 #98
197773 crew  maily
pi_221234861
quote:

[..]

Dat wil je met je verstand/geheugen van nu.

Toen wist je niet beter dan je zo te gedragen.

Niks meer aan te doen :*
pi_221234869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Dit zit erg diep en dat snap ik ergens wel. Je gaat er nooit een antwoord op krijgen, ben ik bang. ;( Je zou maar die beslissing moeten nemen.... :N

Vind Murdoku wel weer iets voor jou. :D

No offence. :P
Ja... ik zou het geen trauma noemen, maar het heeft er flink ingehakt en ik moet het nog verwerken. Heb er nachtmerries van en zo...

Haha tja... uurtje pauze nemen en een puzzeltje maken is heel erg leuk :Y
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:52:31 #100
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221234881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... ik zou het geen trauma noemen, maar het heeft er flink ingehakt en ik moet het nog verwerken. Heb er nachtmerries van en zo...

Geloof ik. Niemand zou dit zomaar kunnen verwerken. :*
pi_221236390
quote:

[..]

Het is al tijd "met de kennis van nu" he. En overal eindeloos over denken heeft toch geen zin meer want je kunt er niks meer aan veranderen. Toch denk ik niet dat je als kind iets van schuld kunt hebben van je gedrag. Het is hooguit een reactie geweest op hoe je omgeving met je om is gegaan of op je gereageerd heeft. Anyway, dit is denk ik vooral iets voor je hulpverleners om mee te bespreken.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 20:55:20 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221237003
quote:

[..]

Dit gaat over de laatste tijd van/met je moeder, hè?

Maak jezelf geen verwijten, lieverd. Het was waarschijnlijk geen optie om haar toen in het ziekenhuis te laten gaan. (Ik denk dat er dan echt wel een arts met je was komen praten.) Dat ze jou dat wel een beetje heeft verweten, moet je eigenlijk zien als teken dat ze het in die laatste periode heel zwaar had. Je hebt haar goed gesteund, dat moet je niet vergeten.
pi_221237581
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Het is al tijd "met de kennis van nu" he. En overal eindeloos over denken heeft toch geen zin meer want je kunt er niks meer aan veranderen. Toch denk ik niet dat je als kind iets van schuld kunt hebben van je gedrag. Het is hooguit een reactie geweest op hoe je omgeving met je om is gegaan of op je gereageerd heeft. Anyway, dit is denk ik vooral iets voor je hulpverleners om mee te bespreken.
Ja... je hebt gelijk en bespreek het zeker ook met de hulpverlening. Alleen soms moet het even uit mijn hoofd en dat deed ik hier :@ Cognitief is het echt wel helder. Alleen tja... ik ben niet een volledig rationeel wezen ;) en het helpt me om erover te typen (en wat tegengas te krijgen).

De laatste dagen heb ik het er gewoon even moeilijk mee. Komt en gaat met golven. Nu zit ik even in een piekergolf

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit gaat over de laatste tijd van/met je moeder, hè?

Maak jezelf geen verwijten, lieverd. Het was waarschijnlijk geen optie om haar toen in het ziekenhuis te laten gaan. (Ik denk dat er dan echt wel een arts met je was komen praten.) Dat ze jou dat wel een beetje heeft verweten, moet je eigenlijk zien als teken dat ze het in die laatste periode heel zwaar had. Je hebt haar goed gesteund, dat moet je niet vergeten.
Nee... mij werd niks gevraagd door de artsen, anders had ik wel gezegd wat ze wilde. Alleen tja... werd mijn bed uit gebeld. In alle ijl naar het ziekenhuis. Haar zien liggen, grijsblauw aan de apparaten... het was zo naar...

Die laatste val was echt teveel. Ze was zo gewond, zoveel pijn.
Alleen die euthanasie (noem me naïef) had ik niet zien aankomen :N Ze was net thuis, we zaten aan tafel. En ineens pakte ze haar telefoon en zei euthanasie te willen. Ze belde de HA en anderhalf week later was ze dood. Wist niet dat zulke dingen zo snel gingen...

maar goed... dit heb ik al duizend keer verteld hier...

Buh, zit bijna te janken nu
  zaterdag 4 juli 2026 @ 22:02:01 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221238051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee... mij werd niks gevraagd door de artsen, anders had ik wel gezegd wat ze wilde. Alleen tja... werd mijn bed uit gebeld. In alle ijl naar het ziekenhuis. Haar zien liggen, grijsblauw aan de apparaten... het was zo naar...

Alleen die euthanasie (noem me naïef) had ik niet zien aankomen :N Ze was net thuis, we zaten aan tafel. En ineens pakte ze haar telefoon en zei euthanasie te willen. Ze belde de HA en anderhalf week later was ze dood. Wist niet dat zulke dingen zo snel gingen...

Ja, dit soort gebeurtenissen blijven zich dan steeds opnieuw afspelen. Hopelijk bedenk je dan ook dat dit echt haar wens was. Dat ze je er mogelijk gewoon niet eerder mee had willen belasten. En denk ook aan je mooie brief en de Monatoetjes.
pi_221238343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... je hebt gelijk en bespreek het zeker ook met de hulpverlening. Alleen soms moet het even uit mijn hoofd en dat deed ik hier :@ Cognitief is het echt wel helder. Alleen tja... ik ben niet een volledig rationeel wezen ;) en het helpt me om erover te typen (en wat tegengas te krijgen).

De laatste dagen heb ik het er gewoon even moeilijk mee. Komt en gaat met golven. Nu zit ik even in een piekergolf
[..]

Hoe moeilijk het ook is
Je moeder vond haar leven voltooid
En daar moet jij mee leren leven.
Was je moeder niet ziek geworden was het misschien allemaal anders geweest
Maar lieve schat
We kunnen er allemaal niks aan veranderen, hoe het leven gaat en wie wat op zijn bordje krijgt

En ja dat je heel verdrietig hiervan wordt is heel begrijpelijk
Het heeft allemaal nog geen plekje gekregen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221240381
Een goede zondag toegewenst aan u allen.

En Child dat je achteraf denkt had ik maar dit of had ik maar... is volgens mij heel normaal hoor. Zelf heb ik na al die jaren ook nog momenten dat ik in een weemoedige bui (Vooral bij kijken foto;s en filmpjes) nog steeds soms dat ik me zelf verwijt van had ik maar.. of ik had meer moeten of kunnen doen maar ik weet ook dat ik op de momenten dat ik er was me maximaal heb ingezet en alles heb gedaan wat ik op dat moment kon.

Zover ik van je heb gelezen heb jij ook het maximale gedaan wat je op dat moment kon en dat was heel veel.

Zelf kan ik het gelukkig meestal weer wegzetten met de mooie herinneringen en de blijdschap die er was voor wat ik toen wel heb geregeld en gedaan. Ik praat er nog heel regelmatig over samen met mijn besties.(2 broers).(die ook ouders en 2 zussen zijn verloren)

Het fijne is dat we elkaar heel lang kennen en dus ook samen mijn en hun ouders goed hebben gekend en meegemaakt alsmede hun 2 zussen en mijn zusjes en ook samen met mijn broertje 3.5 jr geleden ook rip en 1 van mijn zusjes veel goede vakanties hebben gehad waarvan er nog talloze foto;s en dia;s zijn. :'(

Maar Child dit is jouw dagboek dus ik moet eigenlijk niet mijn sores hier neer plempen. (Sorry)

[ Bericht 17% gewijzigd door Iceage op 05-07-2026 07:32:26 ]
pi_221242003
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 06:39 schreef Iceage het volgende:

En Child dat je achteraf denkt had ik maar dit of had ik maar... is volgens mij heel normaal hoor. Zelf heb ik na al die jaren ook nog momenten dat ik in een weemoedige bui (Vooral bij kijken foto;s en filmpjes) nog steeds soms dat ik me zelf verwijt van had ik maar.. of ik had meer moeten of kunnen doen maar ik weet ook dat ik op de momenten dat ik er was me maximaal heb ingezet en alles heb gedaan wat ik op dat moment kon.

Zover ik van je heb gelezen heb jij ook het maximale gedaan wat je op dat moment kon en dat was heel veel.

Zelf kan ik het gelukkig meestal weer wegzetten met de mooie herinneringen en de blijdschap die er was voor wat ik toen wel heb geregeld en gedaan. Ik praat er nog heel regelmatig over samen met mijn besties.(2 broers).(die ook ouders en 2 zussen zijn verloren)

Het fijne is dat we elkaar heel lang kennen en dus ook samen mijn en hun ouders goed hebben gekend en meegemaakt alsmede hun 2 zussen en mijn zusjes en ook samen met mijn broertje 3.5 jr geleden ook rip en 1 van mijn zusjes veel goede vakanties hebben gehad waarvan er nog talloze foto;s en dia;s zijn. :'(

Maar Child dit is jouw dagboek dus ik moet eigenlijk niet mijn sores hier neer plempen. (Sorry)
Soms is gedeelde smart
Halve smart ;)

Ik denk dat het best helpend kan zijn als iemand af en toe zijn of haar ervaring hieromtrent deelt
:Y
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221242236
Het is ook gewoon raar. Ik heb ook heel vaak alles opnieuw zitten afdraaien in mijn hoofd. Niet omdat "had ik maar..." maar misschien was het gewoon deel van de verwerking ofzo. Geen idee, een brein doet rare dingen soms.
pi_221242440
Had ik maar is zeker geen vreemde gedachte, ik had dat ook met mijn zus, had ik haar maar meer bezocht in het verzorgingstehuis, ik heb het ook met het recente sterfgevwl, had ik maar….

Ik denk dat het heel menselijk is maar lieve Cots verwijt jezelf niet te veel, ik herinner me het verhaal over die Mona toetjes, dat vond ik zo lief
pi_221243648
:W

Sorry voor de late reactie. Heb even een moeilijke dag. Vier maanden geleden nu. Gelukkig komt mijn bestie dinsdag eten. Even behoefte aan nabijheid

Ben vandaag even niet van veel woorden. Vind reageren even lastig, hoofd te vol en te naar

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dit soort gebeurtenissen blijven zich dan steeds opnieuw afspelen. Hopelijk bedenk je dan ook dat dit echt haar wens was. Dat ze je er mogelijk gewoon niet eerder mee had willen belasten. En denk ook aan je mooie brief en de Monatoetjes.
Ja... het moet echt nog even slijten. Het is zo rauw nog. En het was haar wens, past perfect bij wie ze was; op haar tijd en haar manier. En het was ook mooi, maar jemig. Ik heb het echt even moeilijk.

:) ja... dat met die toetjes was fijn. Haar laatste maaltijd was gevulde brie met Mona pudding. Ze wilde niet meer eten, behalve dat.

quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:30 schreef greysbones het volgende:

[..]
Hoe moeilijk het ook is
Je moeder vond haar leven voltooid
En daar moet jij mee leren leven.
Was je moeder niet ziek geworden was het misschien allemaal anders geweest
Maar lieve schat
We kunnen er allemaal niks aan veranderen, hoe het leven gaat en wie wat op zijn bordje krijgt

En ja dat je heel verdrietig hiervan wordt is heel begrijpelijk
Het heeft allemaal nog geen plekje gekregen
Klopt... Ik zou willen dat ik minder sentimenteel was. Alleen in ben al een paar dagen een enorme jankerd. Het is echt vechten tegen de tranen. Het lukt me niet om het los te laten. Het is echt super stom en verdrietig en tja...

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 06:39 schreef Iceage het volgende:

Knuffel, zulke dingen zijn gewoon heel erg heftig en naar -O-

quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:06 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon raar. Ik heb ook heel vaak alles opnieuw zitten afdraaien in mijn hoofd. Niet omdat "had ik maar..." maar misschien was het gewoon deel van de verwerking ofzo. Geen idee, een brein doet rare dingen soms.
Ja... plus dat schuldgevoel ongeveer mijn normale staat van zijn ;)

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
Had ik maar is zeker geen vreemde gedachte, ik had dat ook met mijn zus, had ik haar maar meer bezocht in het verzorgingstehuis, ik heb het ook met het recente sterfgevwl, had ik maar….

Ik denk dat het heel menselijk is maar lieve Cots verwijt jezelf niet te veel, ik herinner me het verhaal over die Mona toetjes, dat vond ik zo lief
Knuffel, dank je :*
pi_221243708
Het is ook gewoon het begin van een nieuwe werkelijkheid die raar is. Het was altijd zo vanzelfsprekend dat je moeder er was, en nu is dat niet meer.
pi_221245864
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 15:33 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon het begin van een nieuwe werkelijkheid die raar is. Het was altijd zo vanzelfsprekend dat je moeder er was, en nu is dat niet meer.
Ja... en verder gewoon geen familie, dat maakt het ingewikkeld. Geen partner, geen kinderen, etc. Ja mijn broer dan, maar goed... daar heb ik al tijden niks van gehoord. Viel ook te verwachten trouwens. Heel even had ik het idee dat hij behoefte had aan een sibling, maar ja... toch niet. Ik weet, door alle trauma, niet of het beter is of niet. Het is alleen in de lijn der verwachting dat hij me zou laten vallen. Sowieso liet hij mij alles alleen regelen. Zonder een greintje hulp

Anyways, 't is wat het is.
Alleen het is wel eenzaam. Gelukkig heb ik mijn vrienden en Fok, maar ja... dat vervangt het niet.

Even mijn thee opdrinken en dan maar zien wat ik wil... haken of zo... Even proberen of het me lukt. En anders series en lezen beneden. Alleen voel me beter als ik mezelf afleid.
Ik hang weer eens tegen een crisis aan. Dus als ik morgen weer moeilijk heb, vraag ik op het fact me kan bellen. Even zwaar weer.
  zondag 5 juli 2026 @ 18:48:49 #113
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221246237
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 17:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... en verder gewoon geen familie, dat maakt het ingewikkeld. Geen partner, geen kinderen, etc. Ja mijn broer dan, maar goed... daar heb ik al tijden niks van gehoord. Viel ook te verwachten trouwens. Heel even had ik het idee dat hij behoefte had aan een sibling, maar ja... toch niet. Ik weet, door alle trauma, niet of het beter is of niet. Het is alleen in de lijn der verwachting dat hij me zou laten vallen. Sowieso liet hij mij alles alleen regelen. Zonder een greintje hulp

Alleen het is wel eenzaam. Gelukkig heb ik mijn vrienden en Fok, maar ja... dat vervangt het niet.

Even mijn thee opdrinken en dan maar zien wat ik wil... haken of zo... Even proberen of het me lukt. En anders series en lezen beneden. Alleen voel me beter als ik mezelf afleid.
Ik hang weer eens tegen een crisis aan. Dus als ik morgen weer moeilijk heb, vraag ik op het fact me kan bellen. Even zwaar weer.
*pinkt een traantje weg ;(
pi_221246955
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 17:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is wel zwaar klote als je sociale netwerk zo klein is. :(
Sterkte en laat ze vooral bellen als dat nodig is.
pi_221247059
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat is wel zwaar klote als je sociale netwerk zo klein is. :(
Sterkte en laat ze vooral bellen als dat nodig is.
Ik heb gelukkig wel een goed netwerk. Alleen de mensen die echte vrienden zijn, drie (dat is veel) wonen gewoon erg ver weg. En in de stad ken ik ook wel lui, maar niet zo goed dat je bij elkaar op de koffie komt of zo. Leuke contacten gewoon, alleen zonder diepgang

Nu de zomerstop eraan komt voor de clubjes wordt het gewoon eenzaam. Iedereen op vakantie. Moet even plannetjes maken voor uitjes, zoals even naar de stad gaan et cetera

Op zich ben ik niet eenzaam, maar voel me wel eenzaam. En tja... niet iedereen heeft familie...
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juli 2026 @ 20:30:40 #116
22592 crew  Ole
pi_221247091
Ik ga een dalurenkaart kopen. Als je het leuk vindt kom ik een keer richting het hoge noorden!

SPOILER
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juli 2026 @ 20:33:07 #117
22592 crew  Ole
pi_221247107
En ik heb trouwens een paar mensen in mijn omgeving die ik meer zie als familie dan sommigen die wel familie zijn.
pi_221251243
Goedemorgen :O

Had mijn wekker te vroeg gezet en kwam er pas achter toen ik onder de douche vandaan kwam

Rond negen uur naar de bloedprikkerij. Dan boodschappen. Dan huishouden. Dan tijd voor mezelf
Ik hoop op een korte wachttijd bij de bloedprikkerij, want ik moet nuchter zijn

quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:30 schreef Ole het volgende:
Ik ga een dalurenkaart kopen. Als je het leuk vindt kom ik een keer richting het hoge noorden!

SPOILER
Super lief, maar voor nu even te spannend. Sorry :@ :o Even wachten tot rustig vaarwater... Sorry

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:33 schreef Ole het volgende:
En ik heb trouwens een paar mensen in mijn omgeving die ik meer zie als familie dan sommigen die wel familie zijn.
Dat is fijn O+
Mijn besties zijn ook familie voor me O+
  Moderator / Redactie FP maandag 6 juli 2026 @ 07:18:53 #119
Brabo Bastard
pi_221251329
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 06:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen :O

Had mijn wekker te vroeg gezet en kwam er pas achter toen ik onder de douche vandaan kwam

Rond negen uur naar de bloedprikkerij. Dan boodschappen. Dan huishouden. Dan tijd voor mezelf
Ik hoop op een korte wachttijd bij de bloedprikkerij, want ik moet nuchter zijn
[..]
Super lief, maar voor nu even te spannend. Sorry :@ :o Even wachten tot rustig vaarwater... Sorry
[..]
Dat is fijn O+
Goedemorgen CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2026 @ 07:54:23 #120
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221251388
Goedemorgen!

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 06:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
En die zijn de beste familie die je hebt. Waar je geboren wordt en wie dan je familie is kun je niet bepalen, maar je bestie-familie heb je zelf uitgezocht.
pi_221253880
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 20:33 schreef Ole het volgende:
Heel herkenbaar , @Kissingbird is meer familie voor mij dan een groot deel van mijn familie :Y O+
En oh ja
Ze woont ook ver weg -O-
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221254960
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 07:54 schreef qltel het volgende:
Goedemorgen!
[..]
En die zijn de beste familie die je hebt. Waar je geboren wordt en wie dan je familie is kun je niet bepalen, maar je bestie-familie heb je zelf uitgezocht.
Naja... ik ben ook heel dankbaar met mijn moeder. Had geen andere willen hebben :)
Maar gelukkig heb ik mijn besties. En voor dingen als feestdagen en bouwvak et cetera heb. Zodat het alleen zijn me niet overvalt. En ruim op tijd plannen :Y

Tegen drie weken geen mensen (behalve hulpverleners,al is er ook één week dat zij allemaal brij zijn) zien is wel pittig denk ik. Alleen weekjes zijn soms best lekker, maar drie... Komt wel goed iig :) even leuke dingen verzinnen om te doen

quote:
99s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heel herkenbaar , @:Kissingbird is meer familie voor mij dan een groot deel van mijn familie :Y O+
En oh ja
Ze woont ook ver weg -O-
Wonen we in zo'n klein landje en zijn alle toffe mensen verspreid erover. Eigenlijk zou er een stadje moeten zijn (zoals Grunn) waar alle toffe mensen komen (waarom Groningen? Nou ik woon er en ik wil niet anders :+ )
  maandag 6 juli 2026 @ 18:50:45 #123
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221256112
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 15:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

Wonen we in zo'n klein landje en zijn alle toffe mensen verspreid erover. Eigenlijk zou er een stadje moeten zijn (zoals Grunn) waar alle toffe mensen komen (waarom Groningen? Nou ik woon er en ik wil niet anders :+ )
Kom naar Drenthe dan! ;)
  Moderator / Redactie FP maandag 6 juli 2026 @ 19:30:57 #124
Brabo Bastard
pi_221256362
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kom naar Drenthe dan! ;)
Eind augustus!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221256540
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kom naar Drenthe dan! ;)
Haha leuk voor vakantie, maar daar houdt het echt wel op voor mij
Monster-ex kwam daar vandaan en veel van die provincie gezien; maar nee... mooi hoor, maar geen thuis. Ik ben echt een stadjer, zeker mijn wijk... hier krijg je mij niet weg :)

En morgen naar clubje. En dan nog een ander clubje, mijn vrijwilligerswerk, fact. Alles is hier. Houd gewoon van deze stad, deze wijk.

---

Gewoon accepteren dat er mensen ver weg wonen. Voor echte vrienden neem je die moeite wel. Dus dat mijn besties die getrouwd zijn op een uurtje weg gaan wonen. Dus dat scheelt een heel stuk reizen.
Vriendin uit Utrecht videobel ik elke week mee. Met haar ga ik ook eens per jaar uiteten en naar de kreadoe en kerstknutselen.

Dit jaar gewoon helaas geen tijd voor leuke dingen. De Deventer Boekenmarkt doe ik volgend jaar weer :Y , heb zoveel boeken geërfd dat ik even overweldigd ben en moet even nog een planning maken voor lezen. Boeken ook uitzoeken etc :)

KreaDoe valt midden tijdens de verbouwing. Of ik zit dan net wel/niet in mijn eigen huis. Als ik dan ga word ik gek van alle spanningen. Wel komt er een vriendin logeren :)

Vanaf 2027 is het gewoon weer mijn jaar. Al dacht ik begin 2026 ook dat het een goed jaar was _O- nou, dat hebben we gemerkt :N In ieder geval wil ik dan weer naar de KreaDoe, zowel de lente- als herfstvariant. En de boekenmarkt ook weer ;)
pi_221257609
quote:
99s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heel herkenbaar , @:Kissingbird is meer familie voor mij dan een groot deel van mijn familie :Y O+
En oh ja
Ze woont ook ver weg -O-
Voelt voor mij ook zo en dat weet je O+ :*
Jij woont ver weg :P
Smile, it's free therapy.
pi_221261038
Goedemorgen!

Straks naar een handwerkclubje. Gelukkig goed geslapen en uitgerust wakker geworden.
Vanavond komt mijn bestie eten :Y daar verheug ik me enorm op. Even behoefte aan wat genegenheid

Wel na het clubje extra goed opruimen en schoonmaken. Niet vies en rommelig hier, maar het is altijd fijn als je huis naar allesreiniger en chloor ruikt als er bezoek komt
pi_221261070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!

Straks naar een handwerkclubje. Gelukkig goed geslapen en uitgerust wakker geworden.
Vanavond komt mijn bestie eten :Y daar verheug ik me enorm op. Even behoefte aan wat genegenheid

Wel na het clubje extra goed opruimen en schoonmaken. Niet vies en rommelig hier, maar het is altijd fijn als je huis naar allesreiniger en chloor ruikt als er bezoek komt
Fijn dat je goed geslapen hebt en je bestie op visite komt. Veel plezier samen !

Enne eerlijk is eerlijk de geur van chloor vinnik niks, gebruik het in toilet met wel raampje gelijk open en deur dicht Volgens mij is chloorlucht ook nou niet echt bepaald gezond. Ammoniak is nog erger dat gebruikten mijn ouders vroeger om te ontvetten voor het schilderen vreselijk.

Maak er een mooie dag van. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 07-07-2026 08:36:50 ]
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:27:43 #129
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221261603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!

. Niet vies en rommelig hier, maar het is altijd fijn als je huis naar allesreiniger en chloor ruikt als er bezoek komt
Dat heb ik nou met de geur van verse was. :P
pi_221263486
Have fun vandaag :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 juli 2026 @ 13:12:18 #131
Brabo Bastard
pi_221263652
Veel plezier vandaag CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221264805
Zo... huis is aan kant
Vanochtend bij de handwerkclub geweest, was leuk. Alleen baal van mezelf dat ik het meestal hooguit een uur volhoud. Zoveel prikkels. Echter sinds ik heb besloten eerder weg te gaan merk ik wel dat ik er met plezier heen ga, want voorheen ging ik na een uur me rot voelen en was het een "moeten"

Nu wachten op mijn bestie. Die zal denk ik over een uurtje of twee hier wel zijn :) rond etenstijd, dus we gaan haar wel zien verschijnen :Y

Ben een beetje moe in mijn hoofd, ondanks een dutje. Vandaag weer eens een speciale datum, nu rondom de overleden vriendin. Aan rouwen om haar ben ik amper toegekomen omdat ik het zo druk met mijn moeder had. En nu voel ik me schuldig naar haar toe, alleen tja... er zijn grenzen aan hoeveel een brein aankan in één keer.

Vrijdag misschien bespreken met de psych. Ik ga haar zo maar even een appje sturen hierover.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 juli 2026 @ 16:43:38 #133
22592 crew  Ole
pi_221264845
Ga maar fijn genieten straks!
En tja. Herken schuldgevoel. Wees niet te hard voor jezelf. Zou die vriendin ook niet gewild hebben. Goed dat je het gaat bespreken :*
SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 juli 2026 @ 17:21:07 #134
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221265115
Geniet van je tijd met je bestie. Fijne avond!
pi_221268479
Heel even een klein traantje gelaten, maar het was fijn om even met haar te spreken. Vandaag is een moeizame dag.
Nu ben ik moe, morgen zet ik pas de wekker om 10.00. Even uitslapen, even uitrusten. Even genade voor mezelf hebben :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:43 schreef Ole het volgende:
Ga maar fijn genieten straks!
En tja. Herken schuldgevoel. Wees niet te hard voor jezelf. Zou die vriendin ook niet gewild hebben. Goed dat je het gaat bespreken :*
SPOILER
Knuffel... dat gevoel ken ik ook :@

Het was fijn met haar. Even gejankt en met de psych afgesproken vrijdag het erover te hebben :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:21 schreef qltel het volgende:
Geniet van je tijd met je bestie. Fijne avond!
Dat was super fijn. Had echt even behoefte aan nabijheid. En zij vond het ook fijn. In de drie weken dat iedereen vakantie heeft sowieso videobellen met haar en we hebben afgesproken om volgend jaar (ergens in 2027) op vakantie te gaan naar Ameland. Lekker wandelen, spelletjes spelen, series kijken en belachelijk veel lezen ;) ). Dat is een fijn vooruitzicht. Van de herfst doen we wel aan concrete plannen maken :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 juli 2026 @ 21:39:50 #136
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221268976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dat was super fijn. Had echt even behoefte aan nabijheid. En zij vond het ook fijn. In de drie weken dat iedereen vakantie heeft sowieso videobellen met haar en we hebben afgesproken om volgend jaar (ergens in 2027) op vakantie te gaan naar Ameland. Lekker wandelen, spelletjes spelen, series kijken en belachelijk veel lezen ;) ). Dat is een fijn vooruitzicht. Van de herfst doen we wel aan concrete plannen maken :Y
Ik kan me goed voorstellen dat je daar even aan toe was. Wat fijn dat het zo leuk was. En wat een mooi plan, samen naar Ameland! Dat gaat alleen al veel voorpret opleveren.
pi_221269007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:39 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je daar even aan toe was. Wat fijn dat het zo leuk was. En wat een mooi plan, samen naar Ameland! Dat gaat alleen al veel voorpret opleveren.
Ja... even niet alleen zijn had ik echt even nodig. Gewoon nabijheid, lachen, gewoon... tja... ik kan het niet uitleggen. Had zo'n behoefte aan nabijheid. Zodra zij en haar man dichterbij woont gaat even samen eten ook gemakkelijker :Y

En ja! Ik ben met haar naar Londen, Madrid, Antwerpen en Berlijn geweest. En we spreken vaak ook eens per jaar af voor een lange wandeling, echt een dagtocht. Dus ik verheug me op Ameland. In het herfst gaan we wat plannen :Y
Zij en ik zijn gewoon erg close
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 juli 2026 @ 21:49:56 #138
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221269062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... even niet alleen zijn had ik echt even nodig. Gewoon nabijheid, lachen, gewoon... tja... ik kan het niet uitleggen. Had zo'n behoefte aan nabijheid. Zodra zij en haar man dichterbij woont gaat even samen eten ook gemakkelijker :Y

En ja! Ik ben met haar naar Londen, Madrid, Antwerpen en Berlijn geweest. En we spreken vaak ook eens per jaar af voor een lange wandeling, echt een dagtocht. Dus ik verheug me op Ameland. In het herfst gaan we wat plannen :Y
Zij en ik zijn gewoon erg close
Zo'n vriendin is echt goud waard! En vaak is inderdaad een boswandeling met een kopje thee erna al genoeg om je een leuke dag te bezorgen!
Berlijn is wel indrukwekkend trouwens. Ik ben er een paar jaar geleden nog eens geweest. Ik hou niet zo van steden, maar Berlijn is gaaf/indrukwekkend/interessant/veelzijdig.
pi_221269391
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:49 schreef qltel het volgende:

[..]
Zo'n vriendin is echt goud waard! En vaak is inderdaad een boswandeling met een kopje thee erna al genoeg om je een leuke dag te bezorgen!
Berlijn is wel indrukwekkend trouwens. Ik ben er een paar jaar geleden nog eens geweest. Ik hou niet zo van steden, maar Berlijn is gaaf/indrukwekkend/interessant/veelzijdig.
Ja, ze is echt fantastisch (en haar man en mijn andere bestie ook) ik ben echt dankbaar en een gezegend mens met hen.

Berlijn vond ik een mindere stad. De vakantie was leuk, maar... de stad viel me een beetje tegen (niet dat het invloed op mijn plezier had trouwens). De musea in Madrid en de cultuur van Londen of de sfeer van Antwerpen vond ik fijner
Parijs met mijn ex gezien, die zit een beetje gelijk op de schaal van Berlijn. Berlijn heeft een betere sfeer dan Parijs, maar Parijs heeft mooiere culturele dingen om te zien. Gewoon leuk voor een keer, maar naar Londen/Madrid/Antwerpen zou ik nog een vakantie prima vinden, maar Berlijn en Parijs zijn niet echt mijn ding.

Maar goed... eerst Ameland. Lekker een chillvakantie. Sowieso krijg je mij niet meer in een vliegtuig. Had al enorme vliegangst. Alleen vast zitten op een vliegveld omdat de MH17 was neergestort... en geen nieuws, geen wifi op het vliegveld, niemand die wat wist en uren en uren zitten wachten en heel weinig tot geen informatie, met heel veel steeds wildere verhalen... Dat was voor mij de vliegangstdruppel.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 juli 2026 @ 22:22:39 #140
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221269490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Berlijn vond ik een mindere stad. De vakantie was leuk, maar... de stad viel me een beetje tegen (niet dat het invloed op mijn plezier had trouwens). De musea in Madrid en de cultuur van Londen of de sfeer van Antwerpen vond ik fijner

Oh, ik ben ouder dan jij en ik ben een kind uit de koude oorlog. En dan is Berlijn wel het middelpunt van de koude oorlog. En daarom fascineert het me. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in de 2e wereldoorlog en dan moet je ook in Berlijn zijn.

In 2021 denk ik dat het was had Duitsland zo'n hele goedkope treinkaart. Ik meen 9 euro voor een hele maand. Mocht je alleen lokale treinen mee gebruiken. Ik dacht bij mezelf, kan ik daarmee in 1 dag in Berlijn komen. Ik dat nazoeken en wat bleek, dat ging! En toen dacht ik, dan ga ik het doen ook. Nouja, dat was mijn 2e keer en het is me weer goed bevallen. De eerste keer was met Rewimo samen in 2009 meen ik. Of een ander jaar.. Tussen kerst en oud en nieuw. Steenkoud. Maar zo gek, dat we gewoon van oost naar west en v.v. konden oversteken zonder neergeschoten te worden.

quote:
Sowieso krijg je mij niet meer in een vliegtuig. Had al enorme vliegangst. Alleen vast zitten op een vliegveld omdat de MH17 was neergestort... en geen nieuws, geen wifi op het vliegveld, niemand die wat wist en uren en uren zitten wachten en heel weinig tot geen informatie, met heel veel steeds wildere verhalen... Dat was voor mij de vliegangstdruppel.
Ik heb best veel gevlogen. Vaak naar Faro om mijn ouders op te zoeken. Ik heb zelf geen vliegangst, maar ik kan me het, zeker na jouw ervaringen na de MH17 goed voorstellen.
pi_221269611
Ik ben een paar keer in Berlijn geweest, leuke stad. Het is ook wel afhankelijk van wat je wilt. Je kunt naar Museuminsel/eiland, er is een mooi stadspark, twee flinke dierentuinen en je bent ook snel in bv Potsdam wat ook leuk is. Maar je kunt ook prima naar de winkels op de Alexanderplatz, de Fernsehtoren, de Berlijnse muur/Checkpoint Charlie of gewoon een stadswandeling maken. Het OV werkt erg goed vond ik, je kunt prima zonder auto. Alleen je bent niet in een paar dagen klaar als je alles wilt zien.
pi_221274482
Vanochtend uitgeslapen, nu weer wat energie. Net getekend en gehaakt. En de vaat... normaal doe ik al kokende al een deel en was ik direct na het eten af. Als je dat een keer niet gedaan hebt merk je hoe fijn het is om direct te boenen, want jemig... wat een gedoe als je wacht

Net lunch op. Even koffie en dan weer haken denk ik. Bestie gaf even dat zetje dat ik nodig had ja

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:22 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, ik ben ouder dan jij en ik ben een kind uit de koude oorlog. En dan is Berlijn wel het middelpunt van de koude oorlog. En daarom fascineert het me. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in de 2e wereldoorlog en dan moet je ook in Berlijn zijn.

In 2021 denk ik dat het was had Duitsland zo'n hele goedkope treinkaart. Ik meen 9 euro voor een hele maand. Mocht je alleen lokale treinen mee gebruiken. Ik dacht bij mezelf, kan ik daarmee in 1 dag in Berlijn komen. Ik dat nazoeken en wat bleek, dat ging! En toen dacht ik, dan ga ik het doen ook. Nouja, dat was mijn 2e keer en het is me weer goed bevallen. De eerste keer was met Rewimo samen in 2009 meen ik. Of een ander jaar.. Tussen kerst en oud en nieuw. Steenkoud. Maar zo gek, dat we gewoon van oost naar west en v.v. konden oversteken zonder neergeschoten te worden.
[..]
Ik heb best veel gevlogen. Vaak naar Faro om mijn ouders op te zoeken. Ik heb zelf geen vliegangst, maar ik kan me het, zeker na jouw ervaringen na de MH17 goed voorstellen.
Dat snap ik wel ja! Er is veel geschiedenis in die stad, alleen ik genoot meer van het eruit zijn en met mijn bestie zijn dan dat ik van de stad genoot. Ben vast een barbaar :Y
Moet zeggen dat de wereldoorlogen iets is waar ik onvoldoende over gelezen heb. Geen flauw idee waarom

Vliegen heb ik altijd eng gevonden hoor. Alleen met de MH17 is net dat duwtje gegeven waardoor ik dacht; nooit meer vliegen

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:29 schreef DoubleDip het volgende:
Ik ben een paar keer in Berlijn geweest, leuke stad. Het is ook wel afhankelijk van wat je wilt. Je kunt naar Museuminsel/eiland, er is een mooi stadspark, twee flinke dierentuinen en je bent ook snel in bv Potsdam wat ook leuk is. Maar je kunt ook prima naar de winkels op de Alexanderplatz, de Fernsehtoren, de Berlijnse muur/Checkpoint Charlie of gewoon een stadswandeling maken. Het OV werkt erg goed vond ik, je kunt prima zonder auto. Alleen je bent niet in een paar dagen klaar als je alles wilt zien.
Mee eens hoor! Alleen ik vond andere steden fijner... Alleen het was wel een fijn weekend weg, veel gezien, veel gelachen, dus prima
  woensdag 8 juli 2026 @ 12:55:13 #143
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221274539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanochtend uitgeslapen, nu weer wat energie. Net getekend en gehaakt. En de vaat... normaal doe ik al kokende al een deel en was ik direct na het eten af. Als je dat een keer niet gedaan hebt merk je hoe fijn het is om direct te boenen, want jemig... wat een gedoe als je wacht

Net lunch op. Even koffie en dan weer haken denk ik. Bestie gaf even dat zetje dat ik nodig had ja

[ afbeelding ]
[..]

Knientie! *O* O+ *O*
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 juli 2026 @ 13:20:04 #144
Brabo Bastard
pi_221274770
quote:

[ afbeelding ]
[..]
Dat snap ik wel ja! Er is veel geschiedenis in die stad, alleen ik genoot meer van het eruit zijn en met mijn bestie zijn dan dat ik van de stad genoot. Ben vast een barbaar :Y
Moet zeggen dat de wereldoorlogen iets is waar ik onvoldoende over gelezen heb. Geen flauw idee waarom

Vliegen heb ik altijd eng gevonden hoor. Alleen met de MH17 is net dat duwtje gegeven waardoor ik dacht; nooit meer vliegen
[..]
Mee eens hoor! Alleen ik vond andere steden fijner... Alleen het was wel een fijn weekend weg, veel gezien, veel gelachen, dus prima
Lieve bun O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221275530
quote:

[ afbeelding ]
[..]

[..]
Leuk toch, zo heeft iedere stad zijn charmes.

Je konijn is prachtig, mocht willen dat ik zo creatief was. O+
pi_221278889
Dank jullie wel O+ *O*

Moe worden is weer eens een ding
Hoofd zit vol. Zo maar een kopje kamille thee drinken als het niet lukt. Heb gewoon geen zin om verantwoordelijk te doen

Alleen had een restje eten vanavond en dat was niet genoeg. Dus nu heb ik trek. Dus beter naar bed dan. Even een paar uur lezen en slapen

Of ik eet even crackertje en blijf langer op

Weet even niet wat wijsheid is
pi_221279297
Hoi,

Optie voor paar dagen tevoren koken en dan gestickerd invriezen. (ook een brood in de vriezer doen)

Slaap goed deze nacht..
pi_221279545
O
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel O+ *O*

Hoofd zit vol. Zo maar een kopje kamille thee drinken als het niet lukt. Heb gewoon geen zin om verantwoordelijk te doen

Alleen had een restje eten vanavond en dat was niet genoeg. Dus nu heb ik trek. Dus beter naar bed dan. Even een paar uur lezen en slapen

fff
Een crackertje en naar bed :P :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 9 juli 2026 @ 09:35:48 #149
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221280437
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel O+ *O*

Wijsheid: niet kruimelen met je crackers in bed. ;)
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 juli 2026 @ 09:56:17 #150
Brabo Bastard
pi_221280715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:35 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kruimels in je bed is geen pret!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221283078
Vandaag is een prima dagje. Net even geluncht, zo even wat water drinken en dan verder haken ja. Dat dinsdag mijn bestie even langs is geweest heeft me echt goed gedaan. Had er echt even behoefte aan

Nu alleen even stress voor morgen. Dan is het startgesprek over de verbouwing. Ik weet al in welke week ik overga. Dat is over zes weken. Dus ik begin dit weekend met inpakken van de boeken boven. En de spullen die ik niet nodig heb. Gewoon rustig aan. Netjes per doos opschrijven wat erin zit. Rustig en geordend.
Begint nu wel akelig echt te worden

Gelukkig morgen gesprek met de psych. Eens bespreken hoe ik om twee mensen tegelijk kan rouwen. Op dit moment overvalt de vriendin me ineens. Het lukt me niet goed om te rouwen over haar. Simpelweg omdat ik na haar overlijden ineens heel erg veel zorg rondom mijn moeder had, en dat begint nu te bijten.
Het is ingewikkeld en misschien weet de psych hoe ik dit moet doen, wat het beste is.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 23:23 schreef Iceage het volgende:
Hoi,

Optie voor paar dagen tevoren koken en dan gestickerd invriezen. (ook een brood in de vriezer doen)

Slaap goed deze nacht..
Ik heb genoeg eten in huis. Alleen ik dacht genoeg over gehad te hebben en dat viel tegen, kan gebeuren ja :Y

quote:
99s.gif Op donderdag 9 juli 2026 01:15 schreef greysbones het volgende:
O
[..]
fff
Een crackertje en naar bed :P :*
Bah eten in bed _O- Bedden zijn gemaakt om in te slapen, het is geen voederplaats ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:35 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
_O-

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dit dus
  donderdag 9 juli 2026 @ 13:57:17 #152
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221283112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nope, doe het zelf ook nooit.
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 juli 2026 @ 14:00:19 #153
Brabo Bastard
pi_221283135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Nope, doe het zelf ook nooit.
Idem.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 9 juli 2026 @ 14:01:12 #154
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221283138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

Gelukkig morgen gesprek met de psych. Eens bespreken hoe ik om twee mensen tegelijk kan rouwen. Op dit moment overvalt de vriendin me ineens. Het lukt me niet goed om te rouwen over haar. Simpelweg omdat ik na haar overlijden ineens heel erg veel zorg rondom mijn moeder had, en dat begint nu te bijten.
Het is ingewikkeld en misschien weet de psych hoe ik dit moet doen, wat het beste is.
[..]

Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest. :) Het klinkt erg dooddoenerig, maar het werkt voor mij.
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 juli 2026 @ 14:03:26 #155
Brabo Bastard
pi_221283151
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:01 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest. :) Het klinkt erg dooddoenerig, maar het werkt voor mij.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Al zal iedereen anders rouwen. Bij ooms en tantes viel het mee, bij mijn oma's hakte het er wat harder in.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 9 juli 2026 @ 14:05:02 #156
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221283161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens. Al zal iedereen anders rouwen. Bij ooms en tantes viel het mee, bij mijn oma's hakte het er wat harder in.
Niets mis met oma's die altijd lief deden. :)
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 juli 2026 @ 14:06:09 #157
Brabo Bastard
pi_221283167
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Niets mis met oma's die altijd lief deden. :)
Dat sowieso.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 9 juli 2026 @ 14:07:16 #158
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221283170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat sowieso.
Een van je ouders verliezen of een broer/zus is natuurlijk veel erger.
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 juli 2026 @ 14:08:07 #159
Brabo Bastard
pi_221283177
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:07 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Een van je ouders verliezen of een broer/zus is natuurlijk veel erger.
Uiteraard. Hoe dichterbij hoe heviger.

Maar volgens mij maken we het iets te depressief :@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221283178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:01 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Rouwen is en blijft ingewikkeld, zit nu ook midden in het proces en dat was van iemand waar ik geen contact meer mee had en toch is het heavy
  donderdag 9 juli 2026 @ 14:10:52 #161
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221283190
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Uiteraard. Hoe dichterbij hoe heviger.

Maar volgens mij maken we het iets te depressief :@
Mwah, de dood hoort bij het leven. Daar moet je ook over kunnen praten. Misschien heeft Child iets aan onze woorden. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Rouwen is en blijft ingewikkeld, zit nu ook midden in het proces en dat was van iemand waar ik geen contact meer mee had en toch is het heavy
Dan heeft diegene toch meer voor je betekend dan dat je dacht. :)
pi_221283255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Mwah, de dood hoort bij het leven. Daar moet je ook over kunnen praten. Misschien heeft Child iets aan onze woorden. :)
[..]
Dan heeft diegene toch meer voor je betekend dan dat je dacht. :)
Dat klopt maar ik wil niet het topic van Cots overnemen met mijn rouw
  donderdag 9 juli 2026 @ 14:31:44 #163
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221283287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 14:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat klopt maar ik wil niet het topic van Cots overnemen met mijn rouw
We nemen ook niets over, maar je mag natuurlijk vertellen over je persoonlijke situatie dat vergelijkbaar is met dat van haar. :) Misschien kan ze er iets mee.
pi_221283606
-O- op dit moment kan ik rouw nog niet als iets positiefs zien. Het voelt oneerlijk en verdrietig. Het is op het moment meer dan ik aankan. Vriendin en moeder, in minder dan een jaar tijd. Het is gewoon stom.

Geloof trouwens niet dat rouw te maken heeft met hoever je van iemand staat. Als je close bent met een oma kan die dood veel meer doen dan die van een sibling waar je weinig mee hebt

Gevoelens als dankbaarheid is gewoon nog niet aan de orde. Het is toch nog te kort. Het doet alleen akelig veel pijn. Kan er alleen maar om huilen of om weg te drukken. Het enige wat ik wil is mijzelf pijn doen om niet te hoeven voelen
En ja... het hoort bij het leven. Ik weet dat ik sterker moet zijn, minder labiel. Alleen ik weet echt niet hoe
pi_221285121
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O- op dit moment kan ik rouw nog niet als iets positiefs zien. Het voelt oneerlijk en verdrietig. Het is op het moment meer dan ik aankan. Vriendin en moeder, in minder dan een jaar tijd. Het is gewoon stom.

Geloof trouwens niet dat rouw te maken heeft met hoever je van iemand staat. Als je close bent met een oma kan die dood veel meer doen dan die van een sibling waar je weinig mee hebt

Gevoelens als dankbaarheid is gewoon nog niet aan de orde. Het is toch nog te kort. Het doet alleen akelig veel pijn. Kan er alleen maar om huilen of om weg te drukken. Het enige wat ik wil is mijzelf pijn doen om niet te hoeven voelen
En ja... het hoort bij het leven. Ik weet dat ik sterker moet zijn, minder labiel. Alleen ik weet echt niet hoe
Het is ook nog zo kort geleden en dan ook je vriendin nog. Geen wonder dat je nu niet weet hoe dat moet. Er is geen vaste weg, maar geef het tijd, ik denk dat dat echt wel nodig is. En als dat betekent dat je soms of vaak of wanneer dan ook ongegeneerd staat te janken is dat helemaal prima. Zo vaak gehad, ook in de nachten.
pi_221285708
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Het is ook nog zo kort geleden en dan ook je vriendin nog. Geen wonder dat je nu niet weet hoe dat moet. Er is geen vaste weg, maar geef het tijd, ik denk dat dat echt wel nodig is. En als dat betekent dat je soms of vaak of wanneer dan ook ongegeneerd staat te janken is dat helemaal prima. Zo vaak gehad, ook in de nachten.
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).
Naja... dat huilen ben ik niet zo goed in. Kan het niet laten zijn of zo. Naja... psychologenvoer ;) Emotieregulatie is mij nooit aangeleerd als kind. Daar pluk ik nu de vruchten van

En nu gewoon stress rondom de renovatie. Normaal zou ik met mijn moeder overleggen, dat kan nu niet. Het is niet dat ik het niet alleen kan, maar het is wel stom dat het alleen moet.

Met stress verzand ik ook in details... Overzicht is kwijt en dan ga ik me druk maken om alle details. Inmiddels acht kantjes met zorgen opgeschreven _O- maar goed, daar kijk ik wel met het fact en mijn bestie naar.
'k Ben blij dat zij gaan verhuizen, dan kan ik eindelijk wat terug doen. Oude en nieuwe huis soppen. Misschien geen geweldig moeilijke taak, maar iets is iets. Ben blij dat ik dat mag doen van hen :Y
pi_221287208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).
Naja... dat huilen ben ik niet zo goed in. Kan het niet laten zijn of zo. Naja... psychologenvoer ;) Emotieregulatie is mij nooit aangeleerd als kind. Daar pluk ik nu de vruchten van

En nu gewoon stress rondom de renovatie. Normaal zou ik met mijn moeder overleggen, dat kan nu niet. Het is niet dat ik het niet alleen kan, maar het is wel stom dat het alleen moet.

Met stress verzand ik ook in details... Overzicht is kwijt en dan ga ik me druk maken om alle details. Inmiddels acht kantjes met zorgen opgeschreven _O- maar goed, daar kijk ik wel met het fact en mijn bestie naar.
'k Ben blij dat zij gaan verhuizen, dan kan ik eindelijk wat terug doen. Oude en nieuwe huis soppen. Misschien geen geweldig moeilijke taak, maar iets is iets. Ben blij dat ik dat mag doen van hen :Y
Wel goed dat je ze opschrijft
pi_221288617
beetje verdrietig ben ik soms nog steeds he enzo, hoewel alles verder oke loop en oke gaat.

Maarre mis mijn vriendinnetje min of meer wel met wie ik altijd kon chatten of ff bellen enzo,

En helaas in brand omgekomen dus om wat voor reden dan ook.
Mjah ik had ander idee erbij en zij ook. dat maakt het me soms lastig wel als ik erover denk.

Naja tijd zal slijten. denk ik.
pi_221289135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.

Misschien heb je voor de verhuizing iets aan een checklist als deze, beetje overzicht: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/verhuizen/checklist-verhuizen

Maar blijft klote dat je zulke dingen niet meer met haar kan delen. Absoluut.
pi_221290133
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.

Misschien heb je voor de verhuizing iets aan een checklist als deze, beetje overzicht: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/verhuizen/checklist-verhuizen

ik denk dat dat lastig is, het alleen moeten doen enzo. herken het wel beetje.
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 00:15:39 #171
38824 crew  Droopie
pi_221290317
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Henry van Loon heeft een mooie voorstelling gemaakt over oa. het overlijden van zijn moeder.

Dit is een mooi stukje
(Mits je spotify heb)

"Ouders bellen"

Henry van Loon · Onze Henry · Song · 2021
Hell To The Liars
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:37:19 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221291460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

Kun je ook huilen maar na een bui ook weer afleiding zoeken? Huilen zonder andere indrukken daarna zie ik als müsli zonder yoghurt: niet te doen. Dan word je ook zo’n theezakje die in een mok ronddobbert. O+
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:53:09 #173
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221291546
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Kun je ook huilen maar na een bui ook weer afleiding zoeken? Huilen zonder andere indrukken daarna zie ik als müsli zonder yoghurt: niet te doen. Dan word je ook zo’n theezakje die in een mok ronddobbert. O+
Mooi omschreven. :D ^O^
pi_221292155
O+ O+ O+

Jullie zijn geweldig...
Het huilen vind ik extreem moeilijk. Het moet gewoon weg. Alleen tja... zo werkt het niet. En de psych zei net dat het heel normaal is dat ik nog niet over de overleden vriendin heb kunnen rouwen. Er is gewoon teveel gebeurd afgelopen jaar. Dat heeft tijd nodig...

En de renovatie gaat het fact ook bij helpen. Met uitzoeken van zaken, hulp regelen etc.
En tot ik wat meer rust heb wat minder zuinig zijn met alle pammetjes. Ze houden wel in de gaten dat ik niet verslaafd word en dat ik op hen mag vertrouwen.
Dat ik telkens zo moe bent betekent volgens fact dat ik gewoon te weinig slaap heb. Te kort slaap. Dat klopt wel. Dus dutjes mogen, slaapmedicatie mag. Iets langer doorslapen ook. Dat trekt wel weer recht.

Nu wachten op de woningbouw. Hopelijk weet ik daarna meer :Y en eind van de middag belt de psych nog om na te bespreken. Dat is wel fijn, even kunnen spuien met iemand die me afremt.

Nu even chillen tot ze komen. Ben hondsmoe. Dus even hangen met thee en koffie... Heb toch niet de rust voor creativiteit
  vrijdag 10 juli 2026 @ 15:28:05 #175
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221294238
“Het huilen vind ik extreem moeilijk. Het moet gewoon weg.”

Wat bedoel je met dat het weg moet?
pi_221296844
Even een heel slechte dag
De ene na de andere paniekaanval
Ik word even volledig overspoeld

Leven zuigt even enorm
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 21:15:08 #177
38824 crew  Droopie
pi_221296880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

Leven zuigt even enorm
Knuffel :*
Hell To The Liars
pi_221296981
quote:

Leven zuigt even enorm
Sterkte
Knuffel
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 juli 2026 @ 21:20:32 #179
Brabo Bastard
pi_221296985
quote:

Leven zuigt even enorm
Knuffel voor jou *;
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 10 juli 2026 @ 21:24:48 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221297081
quote:

Leven zuigt even enorm
Knuffel :*
pi_221297092
Groupshugggggg O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 juli 2026 @ 21:27:06 #182
Brabo Bastard
pi_221297123
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:25 schreef greysbones het volgende:
Groupshugggggg O+
Jaaaaaaa O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 juli 2026 @ 21:32:22 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221297271
quote:

Leven zuigt even enorm
Oh jee..

Hopelijk zijn die aanvallen snel weg. Ook van mij een knuffel.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 23:11:10 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221299285
:*
  vrijdag 10 juli 2026 @ 23:26:49 #185
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_221299389
quote:

Leven zuigt even enorm
Zo herkenbaar, maar zo machteloos. Hele, HEUL HEUL, dikke knuffel :*
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
|| justdiggit.org ||
  Moderator zaterdag 11 juli 2026 @ 09:10:57 #186
38824 crew  Droopie
pi_221300147
Goedemorgen CotS

Hoe is het met je deze ochtend?

Hoe krijg je jezelf weer een beetje rustig? Of zit je het maar gewoon een beetje uit?
Hell To The Liars
  zaterdag 11 juli 2026 @ 09:26:12 #187
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221300285
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:25 schreef greysbones het volgende:
Groupshugggggg O+
O+ O+
pi_221300330
Goedemorgen :*

Volgens mij begin ik iets rustiger te worden
Mijn vrienden zeggen dat alles goed komt en dat ze gaan helpen erbij.

Gisteren zag ik het allemaal niet meer zitten. Nog steeds niet echt...

Heb het gewoon even zwaar met alles en moeite met het overzicht te bewaren.

Nu even rustig wakker worden en haken. Daarna een half uurtje beginnen met inpakken

Edit: jullie zijn geweldig lief. Echt heel erg bedankt
pi_221303205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen :*

Volgens mij begin ik iets rustiger te worden
Mijn vrienden zeggen dat alles goed komt en dat ze gaan helpen erbij.

Gisteren zag ik het allemaal niet meer zitten. Nog steeds niet echt...

Heb het gewoon even zwaar met alles en moeite met het overzicht te bewaren.

Nu even rustig wakker worden en haken. Daarna een half uurtje beginnen met inpakken

Edit: jullie zijn geweldig lief. Echt heel erg bedankt
Het erkennen dat het gewoon ook veel is
Om allemaal in je eentje te doen
Is ook een stap hè
En pak de hulp die je kan gebruiken en kan handelen :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221303441
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 15:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
Het erkennen dat het gewoon ook veel is
Om allemaal in je eentje te doen
Is ook een stap hè
En pak de hulp die je kan gebruiken en kan handelen :*
Ja... beetje een lang en saai verhaal wat er precies is; alleen het was onverwacht en gewoon even teveel. Gelukkig zijn er heel veel mensen die me willen helpen... Alleen er komen steeds meer verrassingen om de hoek kijken

Wel met mijn vrienden besproken dat ik een busje huur (naja, zij huren ik betaal, wil ik perse) en dan gaan heel veel knutsels richting de wisselwoning. Dan kan ik gewoon lekker bezig met mijn hobby's daar. Wil ook niet zuunig moeten zijn op hoeveel sokken ik mee heb, bewijze van spreken dan he
:P Dus sowieso een stuk of zes shoppers met wol mee, stuk of vijf haakboeken, vulling, ogen, naalden, tekenspullen, et cetera. Het feit dat ik daar geen keuzes in hoef te maken geeft rust. Tweeënhalf maand (ja ze begonnen met drie weken...) het huis uit moet wel even goed zijn.

Het doel met het fact is proberen dit voor elkaar te krijgen zonder opname. Dat is het hoofddoel. Ik loop enorm op mijn tenen. Gelukkig helpt het fact ook enorm goed mee. Ook gewoon met zoeken naar bedrijven als dat nodig is etc.

Poeh wat zou ik er veel voor over hebben met mijn moeder te bellen. Niet dat zij iets voor me kon doen, maar wel afremmen, wel even thee drinken, even spuien. Die overleden vriendin zou me ook plagend geruststellen. Alleen die twee zijn er niet meer.

Adem in, adem uit. Mailtje de deur uitgedaan met wat praktische vragen. En morgen ook even vragen sturen naar de woningbouw (drie verschillende partijen zijn er en die lijken niet te communiceren _O- erg praktisch).

Verder mag ik per dag een half uur bezig met inpakken en regelen. Rustig aanpakken. Heb geen haast, geen last minute werk (want dat trek ik niet). Dus alles wat ik goed kan laten komen zorg ik wel voor...

En nu... kopje drinken, Real Housewives van het Zuiden. Appeltje erbij. Rustig worden
pi_221303555
Het nare is dat ik zo tegen een psychose aanhang (hulpverlening weet dat). Ik word helemaal gestoord van mijn eigen brein en overprikkel mezelf er ook mee.
Mijn stemming gaat alle kanten op. Het is alsof mijn hoofd gewoon even niet weet wat belangrijk is en wat niet
Elk detail is even belangrijk en het overspoelt me volledig

Slaap er ook slecht van. Teveel stress, teveel emoties, teveel prikkels... Ik kader mezelf wel af, probeer binnen de lijntjes te kleuren, maar het lukt me gewoon even niet

Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?

Vandaag is an sich, objectief, een prima dag. Alleen ik voel me zo gevangen in de stress. Kan mijn brein ook niet helemaal vertrouwen op het moment. Het is vermoeiend
  Spellchecker zaterdag 11 juli 2026 @ 16:24:34 #192
197773 crew  maily
pi_221303598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het nare is dat ik zo tegen een psychose aanhang (hulpverlening weet dat). Ik word helemaal gestoord van mijn eigen brein en overprikkel mezelf er ook mee.
Mijn stemming gaat alle kanten op. Het is alsof mijn hoofd gewoon even niet weet wat belangrijk is en wat niet
Elk detail is even belangrijk en het overspoelt me volledig

Slaap er ook slecht van. Teveel stress, teveel emoties, teveel prikkels... Ik kader mezelf wel af, probeer binnen de lijntjes te kleuren, maar het lukt me gewoon even niet

Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen
, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?

Vandaag is an sich, objectief, een prima dag. Alleen ik voel me zo gevangen in de stress. Kan mijn brein ook niet helemaal vertrouwen op het moment. Het is vermoeiend
Kunnen wij iets doen om je van de dwang af te leiden?
pi_221303629
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:24 schreef maily het volgende:

[..]
Kunnen wij iets doen om je van de dwang af te leiden?
Op dit moment is het vooral afleiding zoeken
Veilige plek opzoeken
Hier miepen, want jullie steun helpt enorm

Ik vrees dat ik er gewoon doorheen moet. Minder zuuuunig met de pammetjes, ritme houden, proberen mijn hoofd kalm te houden. Lijstjes, lijstjes, lijstjes

En gewoon bezig blijven. Niet de hele tijd achter de laptop hangen. Dus vanavond na het eten even verder haken. Nu even pauze tot na het eten en dan eens zien hoe haken in de avond gaat

Gewoon erkennen dat het een beetje taaie dagen zijn

Plus dat ik voldoende moet slapen van de psych. Minder streng op dat gebied, want het put me gewoon uit

Net een knuffeltje af gemaakt en na het eten verder met een slak
Misschien een klein tekenprojectje starten, dat is ook fijn.
Gewoon in mijn handen uit mijn hoofd ;)

Spellchecker zaterdag 11 juli 2026 @ 16:32:12 #194
197773 crew  maily
pi_221303653
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Veilige plek opzoeken

Ik vrees dat ik er gewoon doorheen moet. Minder zuuuunig met de pammetjes, ritme houden, proberen mijn hoofd kalm te houden. Lijstjes, lijstjes, lijstjes

En gewoon bezig blijven. Niet de hele tijd achter de laptop hangen. Dus vanavond na het eten even verder haken. Nu even pauze tot na het eten en dan eens zien hoe haken in de avond gaat

Plus dat ik voldoende moet slapen van de psych. Minder streng op dat gebied, want het put me gewoon uit

[ afbeelding ]
Zie, er is een plan!!
Succes lieverd ^O^ :*
En wat een schattige pinguin! O+
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juli 2026 @ 17:19:15 #195
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221304253
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?
We care about you!

quote:

[..]

[ afbeelding ]
Een pinguïn. Wat leuk! (publiek geheim is dat ik gek ben op pinguïns)
pi_221305234
quote:

[..]
Veilige plek opzoeken

[ afbeelding ]
Kom hier lekker zeuren
En op een andere manier weet je me ook te vinden
Als dit je helpt een opname te voorkomen
Vooral doen :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  zaterdag 11 juli 2026 @ 19:39:27 #197
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221305320
quote:

[ afbeelding ]
Pinguin is lief! O+ O+ O+
pi_221305356
quote:

[..]
Veilige plek opzoeken

[ afbeelding ]
Wat een leuke knuffel
pi_221306153
Leuke pinguïn! O+
pi_221306747
Wat een leuke knuffel! Sterkte!
pi_221311789
Goedemorgen lieve, geweldige mensen O+

Ik doe mijn best en jullie steun doet me echt heel erg veel goed

Vandaag een rustig dagje
Dadelijk even bezig met opruimen voor boven. Verder moet ik niks vandaag

Dank jullie wel O+
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 juli 2026 @ 08:21:42 #202
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221311795
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 08:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

Vandaag een rustig dagje

Dank jullie wel O+
Goedemorgen lief, geweldig mens!

Je doet niets anders dan je best en ik ben erg blij dat wij je daarbij een beetje kunnen ondersteunen! Doe vandaag rustig aan. Een keer een dagje niets, behalve wat opruimen kan heel lekker zijn, zeker bij deze temperaturen.

Veel succes vandaag en bedankt voor al je berichtjes en updates.
  Moderator / Redactie FP zondag 12 juli 2026 @ 09:04:57 #203
Brabo Bastard
pi_221311904
quote:

Vandaag een rustig dagje

Dank jullie wel O+
Goedemorgen lieve en geweldige CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221314152
quote:

Vandaag een rustig dagje

Dank jullie wel O+
Lekker niks doen is een prima idee
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221314303
quote:

[..]
Veilige plek opzoeken

[ afbeelding ]
Lieve CotS, wat ben je toch getalenteerd en maak je prachtige, lieve diertjes en figuurtjes. O+

Ik hoop dat je een rustige, goeie dag hebt vandaag.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 12 juli 2026 @ 16:40:17 #206
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221316738
Child, ik hoop dat je genoeg rust neemt/krijgt. Je kunt er zó van opknappen!

Ik vond op Temu een leuk kadootje voor jou: een draagbare nek-leeslamp. Is een rond ding met een lampje er aan. Is leuk, kun je haken in bed! 🤗
pi_221316854
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 08:21 schreef qltel het volgende:

[..]
Goedemorgen lief, geweldig mens!

Je doet niets anders dan je best en ik ben erg blij dat wij je daarbij een beetje kunnen ondersteunen! Doe vandaag rustig aan. Een keer een dagje niets, behalve wat opruimen kan heel lekker zijn, zeker bij deze temperaturen.

Veel succes vandaag en bedankt voor al je berichtjes en updates.
Dank je wel :@
Doe mijn best... Ben op een vijfde van inpakken op het moment! Schiet lekker op :) Denk ook wel genoeg dozen te hebben... Alleen nog een paar boekendozen met hobbyboeken en dan zijn die vijftien vol. Daarna de normale spullen :) Ben al flink aan het wegdoen, super fijn

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 09:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Goedemorgen lieve en geweldige CotS O+
O+ O+ O+

quote:
99s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:45 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lekker niks doen is een prima idee
Ik heb zo lang lekker liggen dutten. Beetje gehaakt. Nu weer chillen achter de laptop, boekje ter afwisseling. Een typische, fijne zondag dit. Echt even nodig blijkbaar :Y

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Lieve CotS, wat ben je toch getalenteerd en maak je prachtige, lieve diertjes en figuurtjes. O+

Ik hoop dat je een rustige, goeie dag hebt vandaag.
Ow lief... je maakt me verlegen. Zoveel mensen zoveel beter. Alleen heb er gewoon veel plezier aan! Lekker klooien
Als ik in de wisselwoning ben durf ik weer een grote tekening aan. Halverwege ermee onderbroken worden is stom

quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:

Ik vond op Temu een leuk kadootje voor jou: een draagbare nek-leeslamp. Is een rond ding met een lampje er aan. Is leuk, kun je haken in bed! 🤗
O+ O+ O+
Vandaag super fijne dag, lekker lui!

Hihihi haken in bed is een slecht plan ;) dan slaap ik nooit meer :+ Mij is altijd verteld dat een bed voor slaap en vrijen is ;)
Misschien klinkt dat heel streng en zo, maar het helpt wel met goed slapen bij mij. Al lees ik mezelf meestal in slaap (en dat is al niet slim, ben zo twee uur verder)
pi_221317644
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:

Hoi,

Ik wil niet vervelend doen of afbreuk aan jouw tip echter Temu is vrijwel allemaal chinese goedkope zooi. Google maar en ook op youtube veel reviews over hun producten.. Er zijn ontzettend veel klachten over Temu (Ook hoe ze met privacy gegevens omgaan) plus vanaf ik meen 1 juni moet je ook invoerrechten per besteld product extra betalen bovenop de vermelde prijs op hun website.

https://nl.trustpilot.com/review/temu.com

Fijne zondag verder allemaal

[ Bericht 3% gewijzigd door Iceage op 12-07-2026 18:34:47 ]
  zondag 12 juli 2026 @ 21:43:01 #209
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221318990
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:12 schreef Iceage het volgende:

[..]
Hoi,

Ik wil niet vervelend doen of afbreuk aan jouw tip echter Temu is vrijwel allemaal chinese goedkope zooi. Google maar en ook op youtube veel reviews over hun producten.. Er zijn ontzettend veel klachten over Temu (Ook hoe ze met privacy gegevens omgaan) plus vanaf ik meen 1 juni moet je ook invoerrechten per besteld product extra betalen bovenop de vermelde prijs op hun website.

https://nl.trustpilot.com/review/temu.com

Fijne zondag verder allemaal
Het was een beetje een geintje ;) Child die haakt in bed dat kan toch niet ;)
pi_221319411
Oh... Mijn hoofd is zo onrustig. Lezen lukt wel gelukkig, serie kijken ook, alleen slapen... dat zit er nog even niet in.
Nog even een kop thee drinken, kamille heeft een goed placebo-effect ;)

Soms weet ik wat me dwars zit en soms niet. Dit is een gevalletje van niet. Nog vijf weken de tijd om te pakken... De opdracht assertiever te zijn over mijn tijd lukt me niet :N Heel vervelend dat ik een mail krijg met tijden waarop ik thuis moet zijn. En dan ook nog dat onbeschofte "ge-je en ge-jij", het voelt gewoon niet netjes aan. Ze hebben niet met mij geknikkerd op het schoolplein
(sorry, ik vind de manier van benaderen echt heel vervelend)

Naja... morgen belt gelukkig een begeleidster. Dat is wel fijn. Ben niet lekker het weekend in gegaan, dus even bespreken is wel fijn.
Morgen neem ik ook even een slaappil in :Y

edit: en ik lees weer eens het nieuws en dan krijg ik paniekaanvallen. Ja, het slaat nergens op en nee ik kan er weinig aan doen :@ 'k Ben gewoon erg angstig aangelegd. Met dit soort buien moet ik het nieuws even niet volgen :@ Alleen het is gênant dat ik niet rustig kan blijven van een nieuwsbericht

edit: half twee en nog geen greintje slaap. Lezen is soms te fijn. Niet nadenken en mee laten slepen op een verhaal. Zo toch maar proberen te gaan liggen en morgen maar een rustig dagje. Even bellen, lezen en gamen :Y Als ik voor vier uur weg ben mag het een wonder heten denk ik

[ Bericht 14% gewijzigd door ChildoftheStars op 13-07-2026 01:35:31 ]
pi_221319775
Lekker bezig met inpakken. Ontspullen is fijn!

Heb je nog wel wat kunnen slapen? Ik heb net gekeken en geen idee over welk nieuws je wakker lag, maar hoe dan ook kun je er niks aan veranderen.

Dat thuis moeten zijn gaat dat over je renovatie? Heel goed om voor jezelf op te komen, het is jouw tijd en jij beslist uiteindelijk wat je ermee doet.
pi_221321906
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 07:37 schreef DoubleDip het volgende:
Lekker bezig met inpakken. Ontspullen is fijn!

Heb je nog wel wat kunnen slapen? Ik heb net gekeken en geen idee over welk nieuws je wakker lag, maar hoe dan ook kun je er niks aan veranderen.

Dat thuis moeten zijn gaat dat over je renovatie? Heel goed om voor jezelf op te komen, het is jouw tijd en jij beslist uiteindelijk wat je ermee doet.
Ik heb een uurtje of twee slaap gehad. Van die nachtmerries daarbij waarbij ik in complete paniek wakker werd. Zo bang, zo eng

En tja... dat assertief zijn is niet mijn sterkste kant... het is gewoon vervelend hoe ik geleefd word. Alleen tja...
  maandag 13 juli 2026 @ 14:14:49 #213
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221322811
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En tja... dat assertief zijn is niet mijn sterkste kant... het is gewoon vervelend hoe ik geleefd word. Alleen tja...
Door wie of wat word je dan geleefd? :o
pi_221325400
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 14:14 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Door wie of wat word je dan geleefd? :o
Door alle klusmeneren en -mevrouwen die bepalen wanneer ik thuis moet zijn en hoe mijn huis beschikbaar moet zijn voor hen. Woensdag weer alles bij de ramen weg. En ik moet nog spullen inpakken en krijg op de gekste momenten waarop zulke dingen staan, last minute, of ze bellen me ineens.

Liefst, heb ik ook aangegeven, krijg ik een rooster en regel ik het, maar zo werkt de bouw niet.

Maar goed, vandaag een vrije dag ivm slechte slaap. Morgen weer verder met pakken en opruimen. Plus weer alles aan de kant schuiven voor mannetjes die nooit op de afgesproken tijd komen (of te vroeg, of te laat...).

'k Ben ook een beetje humeurig door slaapgebrek. Straks even een dikke slaappil erin en slapen. Dan kan ik morgen alle klussen weer aan
pi_221325416
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Door alle klusmeneren en -mevrouwen die bepalen wanneer ik thuis moet zijn en hoe mijn huis beschikbaar moet zijn voor hen. Woensdag weer alles bij de ramen weg. En ik moet nog spullen inpakken en krijg op de gekste momenten waarop zulke dingen staan, last minute, of ze bellen me ineens.

Liefst, heb ik ook aangegeven, krijg ik een rooster en regel ik het, maar zo werkt de bouw niet.

Maar goed, vandaag een vrije dag ivm slechte slaap. Morgen weer verder met pakken en opruimen. Plus weer alles aan de kant schuiven voor mannetjes die nooit op de afgesproken tijd komen (of te vroeg, of te laat...).

'k Ben ook een beetje humeurig door slaapgebrek. Straks even een dikke slaappil erin en slapen. Dan kan ik morgen alle klussen weer aan
Goed idee denk ik, slaapgebrek komt niet van pas in deze hectische periode voor je
pi_221326614
Dat is wel vervelend steeds, maar ik dacht dat ze na de zomer pas iets gingen doen?
pi_221327137
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb een uurtje of twee slaap gehad. Van die nachtmerries daarbij waarbij ik in complete paniek wakker werd. Zo bang, zo eng

Dat gejij en gejou waar je het eerder over had vinnik ook niks. Ik spreek ook mensen die ik niet ken met U aan.
Wat betreft de gedwongen verhuizing: Schakel je hulplijnen in.

Er zijn denk ik genoeg hulplijnen die jou dingen uit handen kunnen nemen. Aarzel niet om die in te schakelen

En nogmaals maak je niet te drulk, het is nog weken weg.

Alles sal reg kom!
pi_221327322
Wat een stress. Is er niet iemand waar je tijdelijk terecht kunt en die desnoods voor jou de boel even op zijn plek kan zetten als de werklui komen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 juli 2026 @ 08:17:14 #219
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221327414
Lastig zijn die klusheren en -dames. Ik kan me levendig voorstellen hoe lastig dat voor je is. Als ik een brief krijg dat er op die en die datum in de ochtend iemand langskomt zit ik ook al om 7 uur aangekleed hier in de kamer te kijken van "waar blijft hij". En zeker met werkmensen die van klus naar klus gaan kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig is om een exacte datum en tijd te noemen.

Maar als dit soort los-vast-afspraken voor mij al vervelend zijn, dan moet dat voor jou wel heel erg lastig en ongeregeld zijn.
pi_221327463
Goedemorgen,

Deze nacht gelukkig wel geslapen. Ben alleen nog wel moe :O
Dadelijk naar clubje en dan zomervakantie. Niet helemaal zin om de deur uit te gaan... maar ja... wel goed voor me
'k Voel me een beetje down

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 03:34 schreef Iceage het volgende:

[..]
Dat gejij en gejou waar je het eerder over had vinnik ook niks. Ik spreek ook mensen die ik niet ken met U aan.
Wat betreft de gedwongen verhuizing: Schakel je hulplijnen in.

Er zijn denk ik genoeg hulplijnen die jou dingen uit handen kunnen nemen. Aarzel niet om die in te schakelen

En nogmaals maak je niet te drulk, het is nog weken weg.

Alles sal reg kom!
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:26 schreef DoubleDip het volgende:
Dat is wel vervelend steeds, maar ik dacht dat ze na de zomer pas iets gingen doen?
Begin/half augustus ga ik naar de wisselwoning :Y

Het inschakelen van de hulplijnen doe ik ook wel ja! Alleen dan moeten er kozijnen ingemeten worden, dan moeten er deuren op asbest gecontroleerd worden, dan kijkt iemand naar de plafonds boven et cetera, et cetera. Er is elke keer wel weer wat.
Ondertussen bezig met inpakken en opruimen.
Het is niet moeilijk, maar irritant

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 08:17 schreef qltel het volgende:
Lastig zijn die klusheren en -dames. Ik kan me levendig voorstellen hoe lastig dat voor je is. Als ik een brief krijg dat er op die en die datum in de ochtend iemand langskomt zit ik ook al om 7 uur aangekleed hier in de kamer te kijken van "waar blijft hij". En zeker met werkmensen die van klus naar klus gaan kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig is om een exacte datum en tijd te noemen.

Maar als dit soort los-vast-afspraken voor mij al vervelend zijn, dan moet dat voor jou wel heel erg lastig en ongeregeld zijn.
Ja... het is vooral naar dat ze nergens zekerheid over geven. 'k Word gek van alle mailtjes en belletjes en briefjes.
En idd... ik ga niet lekker een ochtendje ontspannen knutselen als ik weet dat er in de middag weer iemand komt.
Plus de nood voor structuur en duidelijkheid...

Maar het is wat het is

Nu eerst een bakkie koffie en dan richting clubje
pi_221327575
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 08:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen,

Deze nacht gelukkig wel geslapen. Ben alleen nog wel moe :O
Dadelijk naar clubje en dan zomervakantie. Niet helemaal zin om de deur uit te gaan... maar ja... wel goed voor me
'k Voel me een beetje down
[..]
[..]
Begin/half augustus ga ik naar de wisselwoning :Y

Het inschakelen van de hulplijnen doe ik ook wel ja! Alleen dan moeten er kozijnen ingemeten worden, dan moeten er deuren op asbest gecontroleerd worden, dan kijkt iemand naar de plafonds boven et cetera, et cetera. Er is elke keer wel weer wat.
Ondertussen bezig met inpakken en opruimen.
Het is niet moeilijk, maar irritant
[..]
Ja... het is vooral naar dat ze nergens zekerheid over geven. 'k Word gek van alle mailtjes en belletjes en briefjes.
En idd... ik ga niet lekker een ochtendje ontspannen knutselen als ik weet dat er in de middag weer iemand komt.
Plus de nood voor structuur en duidelijkheid...

Maar het is wat het is

Nu eerst een bakkie koffie en dan richting clubje
Dat ontspannen iets gaan doen in de ochtend als er iemand komt in de middag lukt mij ook niet
pi_221327689
quote:

[..]

Is er een bouwcoördinator betrokken? Of een vast aanspreekpunt waarbij je dit kan aangeven. Het is niet altijd onwelwillendheid, soms ook onwetendheid.
pi_221327783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat ontspannen iets gaan doen in de ochtend als er iemand komt in de middag lukt mij ook niet
Irritant he!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:20 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Is er een bouwcoördinator betrokken? Of een vast aanspreekpunt waarbij je dit kan aangeven. Het is niet altijd onwelwillendheid, soms ook onwetendheid.
Die is wel aardig. Alleen dat verandert helaas niks. Kastje > muur. Er zijn drie instanties betrokken, die niet met elkaar lijken te communiceren. Ze snappen dat het lastig is voor me, alleen tja... daar houdt het ook op.

Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend. Alleen hier mok ik een beetje teveel :@
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:34:19 #224
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221327803
quote:

[..]

:* :*

Hoop alsnog dat ze rekening met je gaan houden hoor. Er valt vast wel iets te regelen. Al zou het maar duidelijkheid zijn. :)
pi_221327806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Irritant he!
[..]
Die is wel aardig. Alleen dat verandert helaas niks. Kastje > muur. Er zijn drie instanties betrokken, die niet met elkaar lijken te communiceren. Ze snappen dat het lastig is voor me, alleen tja... daar houdt het ook op.

Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend. Alleen hier mok ik een beetje teveel :@
En toch mag je hem er best op aanspreken
Dat zij niet communiceren is zijn probleem en niet het jouwe
Je mag best vragen of bepaalde dingen niet op 1 dag gepland kunnen worden.
Vaak leven dat soort bedrijven ook met het gemak.. zolang jij niks zegt doen zij het wanneer het hen uitkomt ;)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:35:34 #226
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221327811
“ Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend.”

Draai het maar eens om. Dan snappen ze misschien dat ze er een potje van maken.
pi_221331675
Stiekem toch twee uur bezig geweest. Zolder is nu wel bijna ingepakt. Morgen maak ik dat af. En in de ochtend even alles netjes voor mannetje-nummer-zoveel. Volgens mij ben ik dan weer een tijdje mannetjes-vrij

Nu even chillen, want a.) ben doodop en b.) ik heb het warm en c.) heb gewoon even geen discipline om wat te doen. Even drinken maken, lezen/serie/gamen oid
Twijfel enorm over een dutje, ben zo moe, maar wil het ook afleren :O

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:34 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hoop alsnog dat ze rekening met je gaan houden hoor. Er valt vast wel iets te regelen. Al zou het maar duidelijkheid zijn. :)
Ja... die duidelijkheid probeer ik te krijgen, alleen ze verwijzen allemaal naar elkaar. In ieder geval is de week van de overgang duidelijk. Dat scheelt. Alleen ze weten nog niet wanneer ik terug kan.
Dus tja... wachten maar

quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:34 schreef greysbones het volgende:

[..]
En toch mag je hem er best op aanspreken
Dat zij niet communiceren is zijn probleem en niet het jouwe
Je mag best vragen of bepaalde dingen niet op 1 dag gepland kunnen worden.
Vaak leven dat soort bedrijven ook met het gemak.. zolang jij niks zegt doen zij het wanneer het hen uitkomt ;)
Haar ;)
Ze weet dat ik het verschrikkelijk irritant vind, maar ik blijf wel beleefd. Liever dat ze me mogen dan dat ze me niet mogen. Ook vanuit praktisch oogpunt. Ze zijn nu nog relatief behulpzaam. Dat wil ik zo houden.

Alleen ik ga geen fact verzetten ervoor
En ook geen sociale afspraken. Dan sluiten ze achteraan aan in de rij. Dat heb ik het fact wel moeten beloven en daar ben ik het wel mee eens :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:35 schreef Boca_Raton het volgende:
“ Snap het ook wel, maar hier ben ik even lekker ongenuanceerd gefrustreerd. Tegen die mensen ben ik wel aardig, beleefd en welwillend.”

Draai het maar eens om. Dan snappen ze misschien dat ze er een potje van maken.
Ik wil mensen waarvan ik iets moet niet tegen de haren in strijken (ook niet bij mensen waarvan ik niks moet, maar nu is het toch wel handig dat ze welwillend zijn)
pi_221333244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Irritant he!
[..]

Zeker irritant
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:53:17 #229
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221333973
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... die duidelijkheid probeer ik te krijgen, alleen ze verwijzen allemaal naar elkaar. In ieder geval is de week van de overgang duidelijk. Dat scheelt. Alleen ze weten nog niet wanneer ik terug kan.
Dus tja... wachten maar
[..]

Dat word veel mensen aan hun oren trekken. ;)
pi_221339381
Goedemorgen Cots
Beetje geslapen

O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221339988
Goedemorgen,

Alles bij de ramen weg voor mannetje nummero zoveel
Nu even even chillen. Kan mezelf niet zetten tot haken merk ik. Ben gewoon onrustig

Hopelijk komt die man een beetje vroeg (tussen twaalf en twee). Dan kan ik gewoon verder met de dag :Y

Had een DLC voor een spel gekocht, geld teruggevraagd want hij laadt maar niet op mijn steamdeck :N Zwaar irritant en ik snap niet wat ik fout doe. Een technische vriendin helpt me dadelijk wel :Y
Alleen had me zo verheugd op een rondje gamen :@

Nu even serie, even koffie, loslaten.
Het is niet helemaal mijn dag iig :N
Beetje met verkeerde been uit bed stapt. Kan iedereen gebeuren, iedereen is wel eens chagrijnig ;)

Edit: spelletje doet het nu wel :Y steamdeck even opladen en dan verder gamen

[ Bericht 6% gewijzigd door ChildoftheStars op 15-07-2026 10:42:14 ]
  woensdag 15 juli 2026 @ 10:51:20 #232
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221340565
“Hopelijk komt die man een beetje vroeg (tussen twaalf en twee). Dan kan ik gewoon verder met de dag.”

Oh daar heb ik ook last van. Dat wachten tot je weer je eigen gang kunt gaan…
pi_221345146
Nou, uiteindelijk waren ze er ongeveer om één uur en binnen twintig minuten klaar
Daarna even nog drie dozen gepakt en toen een dutje

Nieuw spel van een vriendin gekregen, had ze beloofd. Dus na het eten lekker gamen :Y

Morgenochtend mezelf zien te schoppen naar de supermarkt. Om één of andere reden zie ik er als een berg tegenop :@ Ik ben de hele tijd met mezelf in discussie. Heb gewoon even geen mentale ruimte, maar tja... Even eten halen tot maandag :) Maandag sowieso naar de winkel.

Hoofd is een beetje rommelig. Onrustig met stemmen en aura's etc. De normale psychotische klachten. Erg irritant en vervelend

Dadelijk maar even eten en dan spelen :Y
pi_221345147
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
“Hopelijk komt die man een beetje vroeg (tussen twaalf en twee). Dan kan ik gewoon verder met de dag.”

Oh daar heb ik ook last van. Dat wachten tot je weer je eigen gang kunt gaan…
Ja... denk iedereen wel...

maar ben wel bijna klaar met de zolder inpakken. Dus dat is wel fijn
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:03:45 #235
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221345493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 18:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, uiteindelijk waren ze er ongeveer om één uur en binnen twintig minuten klaar
Daarna even nog drie dozen gepakt en toen een dutje

Nieuw spel van een vriendin gekregen, had ze beloofd. Dus na het eten lekker gamen :Y

Morgenochtend mezelf zien te schoppen naar de supermarkt. Om één of andere reden zie ik er als een berg tegenop :@ Ik ben de hele tijd met mezelf in discussie. Heb gewoon even geen mentale ruimte, maar tja... Even eten halen tot maandag :) Maandag sowieso naar de winkel.

Hoofd is een beetje rommelig. Onrustig met stemmen en aura's etc. De normale psychotische klachten. Erg irritant en vervelend

Dadelijk maar even eten en dan spelen :Y
Geniet van je spelletje! :Y
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 22:06:42 #236
38824 crew  Droopie
pi_221347983
quote:

[..]

twitter

Geniet van je avond :)
Hell To The Liars
pi_221348365
quote:

[..]

ik HAAT wachten :@
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_221348503
Pfft... als ik verstandig ben ga ik dadelijk naar bed. Alleen heb er zo geen zin in. Zo stom... Geen zin in mijn hoofd zonder prikkels.
Ergens heb ik inpakstress, ik heb boodschappenstress, ik heb sociale stress, ik heb psychotische klachtenstress... Met andere woorden: ik heb stress

Gamen was wel even fijn! Leuk spel. En lezen was fijn, en serie kijken was fijn. Alleen nu moet ik eigenlijk naar bed als ik verstandig ben... Alleen ben zo gedemotiveerd :@

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:03 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Geniet van je spelletje! :Y
Het is een heel leuke game *O* Echt heel blij met dat cadeau *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:06 schreef Droopie het volgende:

[..]
[ x ]
Geniet van je avond :)
Om één of andere reden kan ik nooit die twitter/X-linkjes openen :@

Jij ook fijne avond

quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:20 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik HAAT wachten :@
Wie niet ;)
Schrik me ook elke keer half deaud van de intercom :@ Ik weet dat er iemand komt en alsnog schiet ik zo'n beetje tegen het plafond aan van de schrik
pi_221350173
Hoi,
Ik denk dat je je veels te drulk maakt over dat als mannetjes komen hoe je huis er opgeruimd en netjes moet uitzien.
Ik snap je wel want je wilt gewoon dat het heel opgeruimd en schoon is. Dat siert je!

Maar Vergeet niet dat de mannetjes die komen ook best wel bij anderen een puinzooi hebben gezien.

Je vertelde eerder dat je onderbuurman dealt dus die zal het niet zo mooi hebben thuis (Kan wel natuurlijk)

Nogmaals jij hoeft niet je hele huis opgeruimd en super spic en span te hebben voor de mannetjes die komen opmeten!

Als ze gaan renoveren in je woning wordt dat ook een grote puin en stofbende.

Je maakt je te druk vind ik en je wilt je verantwoorden voor de mannetjes en jezelf wat echt niet nodig is.

Schakel je hulplijnen in die jou gaan helpen en maak je nou niet zo druk.

Alles sal reg kom. (Hoop ik)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 16-07-2026 01:58:30 ]
pi_221350176
Welke game is dat ? die je kreeg? Ben wel nieuwsgierig.
Ik speel nog steeds na jaren zo af en toe gemodde Fallout New Vegas en Mass Effect 1 en 2 en de SSI goldbox games. :Y

Zover ik van je gelezen heb lijkt me Dragon Quest 11 wel een game voor jou waarmee je jezelf enorm lang kunt gaan vermaken. :Y De muziek en voice overs van de hoofdpersonen is ook supergoed.

https://store.steampowere(...)_Definitive_Edition/

Hier is een goede letsplay van DQ11

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 10% gewijzigd door Iceage op 16-07-2026 02:39:05 ]
pi_221351864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 01:36 schreef Iceage het volgende:
Hoi,
Ik denk dat je je veels te drulk maakt over dat als mannetjes komen hoe je huis er opgeruimd en netjes moet uitzien.
Ik snap je wel want je wilt gewoon dat het heel opgeruimd en schoon is. Dat siert je!

Maar Vergeet niet dat de mannetjes die komen ook best wel bij anderen een puinzooi hebben gezien.

Je vertelde eerder dat je onderbuurman dealt dus die zal het niet zo mooi hebben thuis (Kan wel natuurlijk)

Nogmaals jij hoeft niet je hele huis opgeruimd en super spic en span te hebben voor de mannetjes die komen opmeten!

Als ze gaan renoveren in je woning wordt dat ook een grote puin en stofbende.

Je maakt je te druk vind ik en je wilt je verantwoorden voor de mannetjes en jezelf wat echt niet nodig is.

Schakel je hulplijnen in die jou gaan helpen en maak je nou niet zo druk.

Alles sal reg kom. (Hoop ik)
Ben ik het niet mee eens. Ik voel me sowieso beter dat wanneer er mensen komen de boel aan kant is. Daarnaast wordt ook het verzoek gedaan om bijvoorbeeld alles bij de ramen weg te hebben. En even een dot chloor in de pot vind ik dan ook fijner. Ik zou me doodschamen als het een zooitje is. Even een deken rechttrekken en pennen in een potje doen is geen moeite, maar ik voel me wel duizend keer beter

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 01:40 schreef Iceage het volgende:
Welke game is dat ? die je kreeg? Ben wel nieuwsgierig.
Ik speel nog steeds na jaren zo af en toe gemodde Fallout New Vegas en Mass Effect 1 en 2 en de SSI goldbox games. :Y

Zover ik van je gelezen heb lijkt me Dragon Quest 11 wel een game voor jou waarmee je jezelf enorm lang kunt gaan vermaken. :Y De muziek en voice overs van de hoofdpersonen is ook supergoed.

https://store.steampowere(...)_Definitive_Edition/

Hier is een goede letsplay van DQ11

Bekijk deze YouTube-video

Tweede deel van cozy grove. Ben echt van de cozy games :)
pi_221352503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik voel me sowieso beter dat wanneer er mensen komen de boel aan kant is. Daarnaast wordt ook het verzoek gedaan om bijvoorbeeld alles bij de ramen weg te hebben. En even een dot chloor in de pot vind ik dan ook fijner. Ik zou me doodschamen als het een zooitje is. Even een deken rechttrekken en pennen in een potje doen is geen moeite, maar ik voel me wel duizend keer beter
[..]
Tweede deel van cozy grove. Ben echt van de cozy games :)
Hoi Goedemiddag.

Ik bedoelde ook niet dat jij dingen verkeerd doet hoor. Uiteraard moet je het zo aanpakken waarbij jij je goed voelt.
Dat jij alles opgeruimd en schoon wil hebben siert je.

Kijk als er langdurige visite of logees komen wil en doe ik dat ook , echter iemand die even kort binnen is en wat komt installeren en of opmeten kijkt denk ik niet zo naar allerlei details die je zelf wel ziet.

Mijn ervaring is dat ik bij opruimen en schoonmaken ik allerlei hele kleine dingetjes zie die anderen helemaal niet zien (wel eens gevraagd) bv een boek wat scheef ligt of een vlekje op laminaat in de hoek vd kamer.. Een schilderij wat scheef hangt zien ze wel, _O-

Schoon toilet vinnik wel een must hoor (En schone badkamer en keuken)

Cozy Groove kende ik niet (even opgezocht) Veel plezier ermee :Y

Fijne dag en succes en sterkte met alle gedoe wat je nu wordt opgedrongen.
Maar over een tijd zit je lekker weer in je eigen huis wat neem ik aan dan goed en mooi is gerenoveerd.

Verhuizen ook al is het maar tijdelijk staat heel hoog op de stress veroorzaak lijsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 16-07-2026 12:29:56 ]
pi_221355606
Zo... en ik heb een datum voor wanneer boven leeggehaald wordt :Y Dat geeft me wel lucht. Even echte duidelijkheid om naar toe te werken.
Ze komen dan al om acht uur in de ochtend. Dat is wel even pittig vroeg, maar komt goed. De dag erna heb ik een afspraak met de psych al staan, dus dat is ook fijn. Als ik een beetje kan slapen in dat andere huis ;)

Vandaag lekker bezig geweest. Lekker haken, gamen, lezen, en een haarmasker
Ook weer een stukje ingepakt. Begin op het punt te komen dat ik moet afremmen en dat is moeilijk :o Hobbykamer moet echt nog een eindje wachten. Anders wordt het een heel vervelende maand.

Het is frustrerend dat ik nu niks kan doen. Ik bedoel hobbykamer kan nog niet. De douche is al grotendeels gedaan, maar ja... zeep heb ik nog nodig ;) , slaapkamer... tja, logisch. Hobbykamer, logisch. Alle frustels overal weghouden is ook nog overbodig en ongezellig. Dus tja... stilstand... erg vervelend.

@Iceage meesten mensen zien ook niet de rommel in mijn huis. Alleen uiteindelijk doe je het ook tegen je eigen gevoel van schaamte. Het is gewoon fijner
De badkamer maak ik dan weer niet speciaal schoon voor bezoek :+ die gebruiken hem toch niet (maak hem wel voor mezelf schoon uiteraard ;) )

En ja! Het is echt een topspel. Veel plezier van. Lekker cozy en stressvrij.
pi_221358709
Weer eens flink aan het spoken
Lig al tijden in bed me te vervelen. Alleen mijn hoofd is zo vol. Morgen maar een slaappil

Dadelijk maar even thee drinken denk ik. Dit schiet zo niet op
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 06:38:40 #245
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358860
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 01:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer eens flink aan het spoken
Lig al tijden in bed me te vervelen. Alleen mijn hoofd is zo vol. Morgen maar een slaappil

Dadelijk maar even thee drinken denk ik. Dit schiet zo niet op
Goedemorgen CotS..

Nee, dat schoot zeker niet op. Heb je nog wel een tijdje geslapen?
pi_221359948
Goedemorgen,

Wat een nacht. Denk een uurtje of drie geslapen te hebben :O Ben gelukkig niet al te moe
Om elf uur komt een begeleider en daarna duik ik weer even erin denk ik en vanavond een slaappil.
Gelukkig geen haast met inpakken :) dan kan ik wel een dagje overslaan. Begin sowieso op het punt te komen waarop ik niet verder kan voor nu. Duurt nog een maand

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 06:38 schreef qltel het volgende:

[..]
Goedemorgen CotS..

Nee, dat schoot zeker niet op. Heb je nog wel een tijdje geslapen?
Beetje... Vanavond een pilletje erin duwen iig
pi_221362806
Op het moment ben ik zorgwekkend niet moe. Niet slaperig. Dutje doen ging niet, geen moeie ogen of wat. Snap dat het een stressreactie is.
Heb nu wel lijstjes gemaakt, stappenplan voor de komende tijd. Meer kan ik niet doen. Na het weekend ga ik weer rustig verder.

Hopelijk kan ik komende nacht wel slapen. Al kan het me ergens ook niet echt boeien. Niet moe is prima, moe is slapen. En ja, dat is een destructieve redenatie, maar zo voelt het nu even. Misschien stort ik straks na het eten in.

Vanavond lekker op de bank hangen denk ik. Serietje op, misschien wat lezen :) Misschien maakt me dat verveelt genoeg. Sowieso niet gamen, want dan blijf je veel langer op

Vandaag expres geen koffie gedronken. Alleen water.

Voel me vandaag ook een beetje eenzaam. Iedereen is weg. Dus ik zit een beetje in mijn eigen hoofd. Zou graag een beetje contact willen hebben, maar goed... het is zomer en zomers zijn eenzaam. Iedereen roept dat je moet genieten, alleen ik zie drie weken lang geen mens. Je kent het wel, schor worden als je een kwartiertje kletst, want je stem het niet gewend is en zo. Voel me gewoon erg alleen op het moment...
  vrijdag 17 juli 2026 @ 18:40:19 #248
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221363869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

Voel me vandaag ook een beetje eenzaam. Iedereen is weg. Dus ik zit een beetje in mijn eigen hoofd. Zou graag een beetje contact willen hebben, maar goed... het is zomer en zomers zijn eenzaam. Iedereen roept dat je moet genieten, alleen ik zie drie weken lang geen mens. Je kent het wel, schor worden als je een kwartiertje kletst, want je stem het niet gewend is en zo. Voel me gewoon erg alleen op het moment...
Je bent hier nooit alleen hoor. :)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 juli 2026 @ 19:24:55 #249
Brabo Bastard
pi_221364379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Je bent hier nooit alleen hoor. :)
Nee, wij zijn er voor je O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221370291
Jullie zijn lief O+

Vandaag even een slechte dag. Slaapmedicatie maakt me nooit blij
Straks even koken en eten. En dan een rustige avond

Vooral veel geslapen en down vandaag.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 18:52:36 #251
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221371063
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn lief O+

Vandaag schrijven we af; morgen zien we weer verder. :)
pi_221372360
quote:
Jullie zijn lief O+

morgen is er een nieuwe dag mop :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Spellchecker zaterdag 18 juli 2026 @ 21:06:13 #253
197773 crew  maily
pi_221372384
quote:
Jullie zijn lief O+

Hoop dat je lekker hebt gegeten.
En wat @greysbones zegt; morgen is er weer een dag. O+
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 juli 2026 @ 21:12:55 #254
Brabo Bastard
pi_221372486
quote:
Jullie zijn lief O+

Komt goed CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 juli 2026 @ 21:15:51 #255
22592 crew  Ole
pi_221372518
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: