Ik heb genoeg eten in huis. Alleen ik dacht genoeg over gehad te hebben en dat viel tegen, kan gebeuren jaquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:23 schreef Iceage het volgende:
Hoi,
Optie voor paar dagen tevoren koken en dan gestickerd invriezen. (ook een brood in de vriezer doen)
Slaap goed deze nacht..
Bah eten in bedquote:
quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wijsheid: niet kruimelen met je crackers in bed.
Dit dusquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kruimels in je bed is geen pret!
Nope, doe het zelf ook nooit.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kruimels in je bed is geen pret!
Idem.quote:
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gelukkig morgen gesprek met de psych. Eens bespreken hoe ik om twee mensen tegelijk kan rouwen. Op dit moment overvalt de vriendin me ineens. Het lukt me niet goed om te rouwen over haar. Simpelweg omdat ik na haar overlijden ineens heel erg veel zorg rondom mijn moeder had, en dat begint nu te bijten.
Het is ingewikkeld en misschien weet de psych hoe ik dit moet doen, wat het beste is.
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens. Al zal iedereen anders rouwen. Bij ooms en tantes viel het mee, bij mijn oma's hakte het er wat harder in.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest.Het klinkt erg dooddoenerig, maar het werkt voor mij.
Niets mis met oma's die altijd lief deden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens. Al zal iedereen anders rouwen. Bij ooms en tantes viel het mee, bij mijn oma's hakte het er wat harder in.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:05 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Niets mis met oma's die altijd lief deden.
Een van je ouders verliezen of een broer/zus is natuurlijk veel erger.quote:
Uiteraard. Hoe dichterbij hoe heviger.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:07 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Een van je ouders verliezen of een broer/zus is natuurlijk veel erger.
Rouwen is en blijft ingewikkeld, zit nu ook midden in het proces en dat was van iemand waar ik geen contact meer mee had en toch is het heavyquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Rouwen is ook ingewikkeld. Zelf vind ik het nog steeds lastig om er vorm aan te geven. Meestal probeer ik het in mijn hoofd om te draaien; in plaats van om verdriet te hebben, ben ik dankbaar omdat ze onderdeel van mijn leven zijn geweest.Het klinkt erg dooddoenerig, maar het werkt voor mij.
Mwah, de dood hoort bij het leven. Daar moet je ook over kunnen praten. Misschien heeft Child iets aan onze woorden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Uiteraard. Hoe dichterbij hoe heviger.
Maar volgens mij maken we het iets te depressief
Dan heeft diegene toch meer voor je betekend dan dat je dacht.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Rouwen is en blijft ingewikkeld, zit nu ook midden in het proces en dat was van iemand waar ik geen contact meer mee had en toch is het heavy
Dat klopt maar ik wil niet het topic van Cots overnemen met mijn rouwquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mwah, de dood hoort bij het leven. Daar moet je ook over kunnen praten. Misschien heeft Child iets aan onze woorden.
[..]
Dan heeft diegene toch meer voor je betekend dan dat je dacht.
We nemen ook niets over, maar je mag natuurlijk vertellen over je persoonlijke situatie dat vergelijkbaar is met dat van haar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik wil niet het topic van Cots overnemen met mijn rouw
Het is ook nog zo kort geleden en dan ook je vriendin nog. Geen wonder dat je nu niet weet hoe dat moet. Er is geen vaste weg, maar geef het tijd, ik denk dat dat echt wel nodig is. En als dat betekent dat je soms of vaak of wanneer dan ook ongegeneerd staat te janken is dat helemaal prima. Zo vaak gehad, ook in de nachten.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
op dit moment kan ik rouw nog niet als iets positiefs zien. Het voelt oneerlijk en verdrietig. Het is op het moment meer dan ik aankan. Vriendin en moeder, in minder dan een jaar tijd. Het is gewoon stom.
Geloof trouwens niet dat rouw te maken heeft met hoever je van iemand staat. Als je close bent met een oma kan die dood veel meer doen dan die van een sibling waar je weinig mee hebt
Gevoelens als dankbaarheid is gewoon nog niet aan de orde. Het is toch nog te kort. Het doet alleen akelig veel pijn. Kan er alleen maar om huilen of om weg te drukken. Het enige wat ik wil is mijzelf pijn doen om niet te hoeven voelen
En ja... het hoort bij het leven. Ik weet dat ik sterker moet zijn, minder labiel. Alleen ik weet echt niet hoe
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).quote:Op donderdag 9 juli 2026 17:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het is ook nog zo kort geleden en dan ook je vriendin nog. Geen wonder dat je nu niet weet hoe dat moet. Er is geen vaste weg, maar geef het tijd, ik denk dat dat echt wel nodig is. En als dat betekent dat je soms of vaak of wanneer dan ook ongegeneerd staat te janken is dat helemaal prima. Zo vaak gehad, ook in de nachten.
Wel goed dat je ze opschrijftquote:Op donderdag 9 juli 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).
Naja... dat huilen ben ik niet zo goed in. Kan het niet laten zijn of zo. Naja... psychologenvoerEmotieregulatie is mij nooit aangeleerd als kind. Daar pluk ik nu de vruchten van
En nu gewoon stress rondom de renovatie. Normaal zou ik met mijn moeder overleggen, dat kan nu niet. Het is niet dat ik het niet alleen kan, maar het is wel stom dat het alleen moet.
Met stress verzand ik ook in details... Overzicht is kwijt en dan ga ik me druk maken om alle details. Inmiddels acht kantjes met zorgen opgeschrevenmaar goed, daar kijk ik wel met het fact en mijn bestie naar.
'k Ben blij dat zij gaan verhuizen, dan kan ik eindelijk wat terug doen. Oude en nieuwe huis soppen. Misschien geen geweldig moeilijke taak, maar iets is iets. Ben blij dat ik dat mag doen van hen
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, ik ben echt zoekende. Zeker als ik moet gaan slapen... zo moeilijk. Of als ik op de fiets zit en dan overvalt het me ineens (weet niet wat het is met fietsen).
Naja... dat huilen ben ik niet zo goed in. Kan het niet laten zijn of zo. Naja... psychologenvoerEmotieregulatie is mij nooit aangeleerd als kind. Daar pluk ik nu de vruchten van
En nu gewoon stress rondom de renovatie. Normaal zou ik met mijn moeder overleggen, dat kan nu niet. Het is niet dat ik het niet alleen kan, maar het is wel stom dat het alleen moet.
Met stress verzand ik ook in details... Overzicht is kwijt en dan ga ik me druk maken om alle details. Inmiddels acht kantjes met zorgen opgeschrevenmaar goed, daar kijk ik wel met het fact en mijn bestie naar.
'k Ben blij dat zij gaan verhuizen, dan kan ik eindelijk wat terug doen. Oude en nieuwe huis soppen. Misschien geen geweldig moeilijke taak, maar iets is iets. Ben blij dat ik dat mag doen van hen
ik denk dat dat lastig is, het alleen moeten doen enzo. herken het wel beetje.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.
Misschien heb je voor de verhuizing iets aan een checklist als deze, beetje overzicht: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/verhuizen/checklist-verhuizen
Maar blijft klote dat je zulke dingen niet meer met haar kan delen. Absoluut.
Henry van Loon heeft een mooie voorstelling gemaakt over oa. het overlijden van zijn moeder.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:14 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is lastig ja. Er zijn altijd dan net die dingen waarbij je normaal gesproken even je moeder had gebeld om haar advies te horen. Of om hulp te vragen.
Misschien heb je voor de verhuizing iets aan een checklist als deze, beetje overzicht: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/verhuizen/checklist-verhuizen
Maar blijft klote dat je zulke dingen niet meer met haar kan delen. Absoluut.
Kun je ook huilen maar na een bui ook weer afleiding zoeken? Huilen zonder andere indrukken daarna zie ik als müsli zonder yoghurt: niet te doen. Dan word je ook zo’n theezakje die in een mok ronddobbert.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
op dit moment kan ik rouw nog niet als iets positiefs zien. Het voelt oneerlijk en verdrietig. Het is op het moment meer dan ik aankan. Vriendin en moeder, in minder dan een jaar tijd. Het is gewoon stom.
Geloof trouwens niet dat rouw te maken heeft met hoever je van iemand staat. Als je close bent met een oma kan die dood veel meer doen dan die van een sibling waar je weinig mee hebt
Gevoelens als dankbaarheid is gewoon nog niet aan de orde. Het is toch nog te kort. Het doet alleen akelig veel pijn. Kan er alleen maar om huilen of om weg te drukken. Het enige wat ik wil is mijzelf pijn doen om niet te hoeven voelen
En ja... het hoort bij het leven. Ik weet dat ik sterker moet zijn, minder labiel. Alleen ik weet echt niet hoe
Mooi omschreven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun je ook huilen maar na een bui ook weer afleiding zoeken? Huilen zonder andere indrukken daarna zie ik als müsli zonder yoghurt: niet te doen. Dan word je ook zo’n theezakje die in een mok ronddobbert.
Knuffelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een heel slechte dag
De ene na de andere paniekaanval
Ik word even volledig overspoeld
Leven zuigt even enorm
Sterktequote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Knuffel voor jouquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Knuffelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Jaaaaaaaquote:
Oh jee..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Zo herkenbaar, maar zo machteloos. Hele, HEUL HEUL, dikke knuffelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leven zuigt even enorm
Het erkennen dat het gewoon ook veel isquote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Volgens mij begin ik iets rustiger te worden
Mijn vrienden zeggen dat alles goed komt en dat ze gaan helpen erbij.
Gisteren zag ik het allemaal niet meer zitten. Nog steeds niet echt...
Heb het gewoon even zwaar met alles en moeite met het overzicht te bewaren.
Nu even rustig wakker worden en haken. Daarna een half uurtje beginnen met inpakken
Edit: jullie zijn geweldig lief. Echt heel erg bedankt
Ja... beetje een lang en saai verhaal wat er precies is; alleen het was onverwacht en gewoon even teveel. Gelukkig zijn er heel veel mensen die me willen helpen... Alleen er komen steeds meer verrassingen om de hoek kijkenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het erkennen dat het gewoon ook veel is
Om allemaal in je eentje te doen
Is ook een stap hè
En pak de hulp die je kan gebruiken en kan handelen
Kunnen wij iets doen om je van de dwang af te leiden?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het nare is dat ik zo tegen een psychose aanhang (hulpverlening weet dat). Ik word helemaal gestoord van mijn eigen brein en overprikkel mezelf er ook mee.
Mijn stemming gaat alle kanten op. Het is alsof mijn hoofd gewoon even niet weet wat belangrijk is en wat niet
Elk detail is even belangrijk en het overspoelt me volledig
Slaap er ook slecht van. Teveel stress, teveel emoties, teveel prikkels... Ik kader mezelf wel af, probeer binnen de lijntjes te kleuren, maar het lukt me gewoon even niet
Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?
Vandaag is an sich, objectief, een prima dag. Alleen ik voel me zo gevangen in de stress. Kan mijn brein ook niet helemaal vertrouwen op het moment. Het is vermoeiend
Op dit moment is het vooral afleiding zoekenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
Kunnen wij iets doen om je van de dwang af te leiden?
Zie, er is een plan!!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment is het vooral afleiding zoeken
Veilige plek opzoeken
Hier miepen, want jullie steun helpt enorm
Ik vrees dat ik er gewoon doorheen moet. Minder zuuuunig met de pammetjes, ritme houden, proberen mijn hoofd kalm te houden. Lijstjes, lijstjes, lijstjes
En gewoon bezig blijven. Niet de hele tijd achter de laptop hangen. Dus vanavond na het eten even verder haken. Nu even pauze tot na het eten en dan eens zien hoe haken in de avond gaat
Gewoon erkennen dat het een beetje taaie dagen zijn
Plus dat ik voldoende moet slapen van de psych. Minder streng op dat gebied, want het put me gewoon uit
Net een knuffeltje af gemaakt en na het eten verder met een slak
Misschien een klein tekenprojectje starten, dat is ook fijn.
Gewoon in mijn handen uit mijn hoofd
[ afbeelding ]
We care about you!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er is een continue dwang om mezelf pijn te doen, ik voel me suïcidaal. Het heeft voor mijn gevoel allemaal geen zin in meer. Who cares?
Een pinguïn. Wat leuk! (publiek geheim is dat ik gek ben op pinguïns)quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom hier lekker zeurenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Veilige plek opzoeken
Ik vrees dat ik er gewoon doorheen moet. Minder zuuuunig met de pammetjes, ritme houden, proberen mijn hoofd kalm te houden. Lijstjes, lijstjes, lijstjes
En gewoon bezig blijven. Niet de hele tijd achter de laptop hangen. Dus vanavond na het eten even verder haken. Nu even pauze tot na het eten en dan eens zien hoe haken in de avond gaat
Plus dat ik voldoende moet slapen van de psych. Minder streng op dat gebied, want het put me gewoon uit
[ afbeelding ]
Pinguin is lief!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een leuke knuffelquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Veilige plek opzoeken
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |