Zou ze nog steeds boos zijn?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig overvind dat echt heel erg, dat zo'n feeks kan zijn.
Dus als ik veel stress heb probeer ik me te verstoppen
Ik zei toen dat het prima was wat je zei. Ik heb het daarna laten rusten.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En dat vind ik erg naar. Voorbeeld: was een paar dagen terug onaardig tegen Lienekien en daar voel ik me nog steeds schuldig overvind dat echt heel erg, dat zo'n feeks kan zijn.
Dus als ik veel stress heb probeer ik me te verstoppen
Ik weet hetquote:Op maandag 29 juni 2026 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zei toen dat het prima was wat je zei. Ik heb het daarna laten rusten.
Op zich een goed idee, alleen het gaat dan anders lopen dan in mijn hoofd, waardoor er meer stress ontstaat. Ik moet het onwetende gewoon even accepterenquote:Op maandag 29 juni 2026 20:06 schreef greysbones het volgende:
Kun je niet voor jezelf een fictieve datum nemen
soort trucje om je hoofd rustig te houden
Het zou kunnen, maar ik ben het niet met je eens. De communicatie is gelijkwaardig en duidelijk. Ik voel me veilig bij haar, gerespecteerd en ze levert goede zorg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 00:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wil n.a.v. jouw laatste post naar mij toe toch graag wat zeggen. Ik vind het wel moeilijk, want ik wil jou niks opdringen of jou het idee geven dat ik jou wil beleren over hoe jij jouw leven moet leiden. Tegelijkertijd is dat juist precies de reden waarom ik het beter wel kan zeggen. Uit die post en ook uit andere posts die je hebt gedeeld, zie ik dat elke keer hetzelfde patroon terugkomt, waarbij andere mensen (ondanks goede bedoelingen om jou te helpen) wel elke keer over jouw grenzen gaan. En dat wordt nog veel kwalijker als zij veronderstellen beter te weten wat goed voor jou is dan jij zelf.
Ik vind persoonlijk de uitspraak "Je maakt een denkfout" grensoverschrijdend en onacceptabel om van wie dan ook te aanvaarden. Psychologen en psychiaters zijn daarop geen uitzondering. Ik weet dat zij waarschijnlijk gewend zijn om zo te praten en zich van geen kwaad bewust zijn. Nog steeds impliceert zo'n uitspraak dat jij beter niet op jouw eigen beleving kunt vertrouwen en om die reden zou je hen wel serieus moeten nemen.
Als ze daarvoor in de plaats zouden zeggen "Ik ben het niet met jou eens" of "Ik heb daar zelf andere ideeen over", wordt de communicatie veel gelijkwaardiger en het lijkt mij dat jij het daardoor ook als veiliger zult ervaren, met als gevolg dat angst en minderwaardigheids-gevoelens ook minder worden.
Zou jij zoiets durven bespreken met jouw behandelaars? Dat er afspraken gemaakt kunnen worden over de communicatie naar jou toe? Vooral met de bedoeling dat jij je veilig voelt en de ruimte voelt om alles te kunnen zeggen, zonder angst dat het tegen jou gebruikt zou kunnen worden.
Dat vind ik fijn om te horenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het zou kunnen, maar ik ben het niet met je eens. De communicatie is gelijkwaardig en duidelijk. Ik voel me veilig bij haar, gerespecteerd en ze levert goede zorg.
Goedemorgenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen mensen!
Vandaag even fact, morgen even bloedprikken en dan weer een aantal dagen vrij. Dat is wel lekker.
Vandaag kwam ik iets wat moeilijk uit bed. Misschien omdat het een koelere nacht was en ik moe was van de warme dagen. maar goed, tien voor acht wakker, is ook nog wel oké
Nu tijd voor koffie, even wakker worden en dan de dag maar starten
Mopquote:Op dinsdag 30 juni 2026 21:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Randje crisis de laatste dagen
Voel me emotioneel onveilig. Overal. Er is altijd één bal meer in het leven dan ik hoog kan houden en dat frustreert mij. Waarvoor doe ik eigenlijk mijn best en voor wie? Altijd maar knokken en doordouwen
Soms is dat knap vermoeiend
En ja... het is avond en ik ben moe. Alleen ik zie het eventjes niet meer zitten. Als dit blijft hangen neem ik contact op. Alleen nu gewoon even moe en sto
Ja... soort van. Veel piekeren en gedoe, maar soitquote:Op woensdag 1 juli 2026 04:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mop
Ben je er doorheen gekomen?
En hopelijk kunnen slapen ?
Ja slapen is heel belangrijkquote:Op woensdag 1 juli 2026 07:09 schreef qltel het volgende:
Een goede nacht scheelt inderdaad veel!
Mooi dat je vandaag de dozen krijgt. Het komt zo wel heel dichtbij, maar dan kun je je alvast erop voorbereiden. Geniet van je dag!
Zeker, slapen is heel belangrijk! Gelukkig wordt ik de laatste jaren heel makkelijk vroeg wakker. Zelfs als ik vroeg moet werken wordt ik meestal voor de wekker wakker.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja slapen is heel belangrijk
Zeker als om zes uur de wekker gaat (is voor mij vroeg)
De dozen waren er stipt om acht uur. Dus hoefde niet te wachten. Als je zo'n stapel ziet vraag ik me af hoe dat ooit moet passen. Al vertrouw ik de verhuizers met hun kennis en kunde. Zij hebben gekeken en ingeschat
Nu lekker knuffeltjes haken en chillen.
Bedenk me net morgen schilderclub en daarna boodschappen. Moet nu niks meer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |