SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.Do what you love, love what you do!![]()
Deze drone heeft ook betere tijden gehad.![]()
Vermoedelijk friendly fire tijdens een poging om de baltische raketten van Iran uit de lucht te knallen?![]()
ik denk over het algemeen en is niet alleen Iran oorlog. maar ook alle rest.
Ik denk dat USA beetje meer de agressor was nu als alle andere wereld landen incl EU dus.
En idd dat EU daar niet veel keiharder op reageert valt me weer vies tegen.
Maar altijd al gezegd als NL hadden we nooit EU moeten worden en bij Benelux moeten houden.
het enige lichtpuntje is nog dat Canada ook schijt zat is met USA en liever bij EU willen horen.Do what you love, love what you do!![]()
Klopt, eigenlijk had de EU gewoon onvoorwaardelijk achter de USA moeten staan, dan was dit ook een stuk sneller opgelost.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:09 schreef kree het volgende:
ik denk over het algemeen en is niet alleen Iran oorlog. maar ook alle rest.
Ik denk dat USA beetje meer de agressor was nu als alle andere wereld landen incl EU dus.
En idd dat EU daar niet veel keiharder op reageert valt me weer vies tegen.
Maar altijd al gezegd als NL hadden we nooit EU moeten worden en bij Benelux moeten houden.
het enige lichtpuntje is nog dat Canada ook schijt zat is met USA en liever bij EU willen horen.![]()
Euhm ja in de zin zoals USA was, niet met een retard als president daar die vooral denkt aan zijn eigen vermogen enzo. En beetje grootheidswaanzin heeft ook.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:11 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk had de EU gewoon onvoorwaardelijk achter de USA moeten staan, dan was dit ook een stuk sneller opgelost.
Ik denk EU zou erachter staan als er een meer normale president was daar. Niet iemand die krijgt banden te verbreken met allies enzoDo what you love, love what you do!![]()
zijn eigen protected landen fonds? wat niet naar USA gaat maar naar zijn bankrekening. Dat hebben jullie gelezen toch ook?
WTF? hoe kun je daar als amerikaan achter staan zoiets? tis de corruptie ten top eigenlijk.Do what you love, love what you do!![]()
en denk je USA iets ook geeft om EU landen?
het boeit hem geen reet...... en daarom ben ik het er niet mee eens. En zal nooit achter iemand als een Trump kunnen staan als president daar.
Sorry USA inwoners. maar stem er eens lekker flink tegen.....Do what you love, love what you do!![]()
En Rutte met de NAVO. ook al niet mee eens, hoewel ik waardeer hem als echt goeie politicus. Maar is een beetje te veel van oke we praten het goed en goeie vrienden.
Neeeee fucker, je zou keihard moeten zijn erin namens EU en NAVO dat we het voor geen kloot eens zijn met je USA.Do what you love, love what you do!![]()
hoelang nog trouwens totdat Trump weer evaluatie momentje krijgt..... mag toch hopen dat merendeel USA nu ook denkt dat we beter iemand anders kunnen hebben?Do what you love, love what you do!![]()
Gaat het?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:18 schreef kree het volgende:
hoelang nog trouwens totdat Trump weer evaluatie momentje krijgt..... mag toch hopen dat merendeel USA nu ook denkt dat we beter iemand anders kunnen hebben?![]()
@kree dit kan allemaal met minder posts.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
jawelquote:. maar naai me erover op dit soort dingen en omdat lijkt niemand snapt wat ik dan ermee bedoel.
Ik vroeg nog wat, wat deed Trump sinds zijn termijn wat goed was voor de hele wereld?
mss mis ik dan dingen, maar zeg maar?Do what you love, love what you do!![]()
ja sorry zal me ff inhouden. maar naaide me opquote:Op zondag 7 juni 2026 23:20 schreef Straatcommando. het volgende:
@:kree dit kan allemaal met minder posts.
wel beetje inhoudelijk dan verder he? voor ik weer gezeur krijg.Do what you love, love what you do!![]()
Helemaal niets, maar het is kennelijk de trend om dit soort incompatibele leiders te verkiezen omdat mensen nou eenmaal een hekel hebben aan buitenlanders.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:20 schreef kree het volgende:
[..]
jawel. maar naai me erover op dit soort dingen en omdat lijkt niemand snapt wat ik dan ermee bedoel.
Ik vroeg nog wat, wat deed Trump sinds zijn termijn wat goed was voor de hele wereld?
mss mis ik dan dingen, maar zeg maar?![]()
nouja dat dus of door mis informatie. en doel ik met name op USA die deze man verkiezen.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Helemaal niets, maar het is kennelijk de trend om dit soort incompatibele leiders te verkiezen omdat mensen nou eenmaal een hekel hebben aan buitenlanders.
ik kan het maar weinig eens zijn hoor met wat hij tot nu toe deed.
zal het in 1 post doen dan,
hoe USA is en verkiezingen, total fake, het is een stelsel wat al nooit werkte en nu al helemaal niet meer.
gerund door bedrijven en industrie met macht. zo werven ze daar stemmen,
kiesdistricten. totally fake. It's fake./
Om maar in woorden van onze nieuwe "wereldleider" te denken.
poste dit jaren terug en die tieners in dat filmpje zijn iig eerlijk. En zie hier/. precies wat ze vreesden komt uit.
Bekijk deze YouTube-video
luister eens goed wat ze toen zeiden.......
[ Bericht 13% gewijzigd door kree op 07-06-2026 23:44:20 ]Do what you love, love what you do!![]()
Voor het geval de wat minder onderlegden in de wereld nog meer bewijs nodig hadden om te zien dat Iran Libanon bezet.graag verwijderen![]()
Iran gaat door dat hele gedoe met USA die ze aanvalt ook weer andere kant op/quote:Op zondag 7 juni 2026 23:35 schreef UitStraling het volgende:
Voor het geval de wat minder onderlegden in de wereld nog meer bewijs nodig hadden om te zien dat Iran Libanon bezet.
En tja neem ze het eens kwalijk he? Ik snap het wel. Of het goed is vraag 2. maarja ik wil ook niet als EU onder een soort regime staan van USA nu, en het lijkt wel of hun dat nu gaan bepalen. En dat is zo niet goed.
ik weet dat dat niet kan enzo, maar het zou zeer goed zijn als we als EU beetje handen aftrekken van USA.Do what you love, love what you do!![]()
Al met al en goed miss is dat goed om ff te zeggen, denk door alle bemoeienis van USA, dat we meer problemen nu hebben als die er al waren.
laat staan Rusland want zelfde idee. daarom zijn trump en Poetin ook vriendjes. ze zijn beide gewoon coplmlete idiuoten en denken niet om wereld maar om hun zelf of hun stukje land op deze aardkloot.
het zou beter zijn samen te werken he?Do what you love, love what you do!![]()
ik wil niet zo ver gaan als vergelijken met Nazi Duitsland begin 2e WW
maar oke het heeft er wel beetje trekjes van denk?
En denk niemand in de hele wereld wil dat nog een keer meemaken.....
En voor dit zo weg gezet wordt, kijk naar feiten, ze komen aardig overheen wel.
1. check iemand met invloed die zijn eigen economie kut vind gaan en wil verbeteren
2. bevolkingsgroepen uitsluiten
3. oorlogen beginnen for what ever what zo'n reden enzo
4. landen binnenvallen die geen idee hadden onder mom vanDo what you love, love what you do!![]()
Rutte heeft niks met de EU te maken in zikn huidige rolquote:Op zondag 7 juni 2026 23:17 schreef kree het volgende:
En Rutte met de NAVO. ook al niet mee eens, hoewel ik waardeer hem als echt goeie politicus. Maar is een beetje te veel van oke we praten het goed en goeie vrienden.
Neeeee fucker, je zou keihard moeten zijn erin namens EU en NAVO dat we het voor geen kloot eens zijn met je USA.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
waar maar wel met Navo natuurlijk. en oke het is wel onze politicusquote:Op maandag 8 juni 2026 00:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Rutte heeft niks met de EU te maken in zikn huidige rol
maar snap idd geen directe link nu zo met NL, maarja had ie beetje wat meer ballen mogen tonen ipv ja en amen zeggen wmb.Do what you love, love what you do!![]()
Dat is zijn taak, hij zit daar namens de lidstaten dus ook namens de VS, dan moet hij dus een beetje tussen de boze mannetjes heen glibberenquote:Op maandag 8 juni 2026 00:12 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar wel met Navo natuurlijk. en oke het is wel onze politicus
maar snap idd geen directe link nu zo met NL, maarja had ie beetje wat meer ballen mogen tonen ipv ja en amen zeggen wmb.
Geen groot fan van de man maar dat kan hij iig goedOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nou USA moet er gewoon uit, want wat mij betreft hebben ze de hele NAVO verbanden allang al geschonden.Do what you love, love what you do!![]()
Ze hebben de NAVO verbanden geschonden?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
nou ja denk ik wel? het was eigenlijk niet oke om zomaar landen binnen te vallen lijkt mij. laat staan onder welke voorwendselen.quote:
groenland was deel van USA ook ja?Do what you love, love what you do!![]()
wellicht begrijp ik alles onwijs verkeerd hoor, maar het hele idee van NAVO was dat we nooit meer oorlogen zouden krijgen Nals WW2.
En dat hing samen met dat we samen zouden optrekken met NAVO lidstaten. Oke er is er eentje die hier tegen aan schopt?
eens of niet?Do what you love, love what you do!![]()
Exact wanneer en welk exact onderdeel van het verband is volgens jou recentelijk gebroken dan? Of is het enkel hoe jij je voelt?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:22 schreef kree het volgende:
[..]
nou ja denk ik wel? het was eigenlijk niet oke om zomaar landen binnen te vallen lijkt mij. laat staan onder welke voorwendselen.
groenland was deel van USA ook ja?![]()
het is verband dat we niet soevereine staten aanvallen sowieso?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:29 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Exact wanneer en welk exact onderdeel van het verband is volgens jou recentelijk gebroken dan? Of is het enkel hoe jij je voelt?
dat verbroken al.
groenland was ineens deel van USA wat niet klopt.
Hoever moet ik nog doorgaan?
Die hele mentaliteit van USA only, is sowieso een verkeerde gedachte. En zegt mij boeit de hele EU trump dus geen kloot.
wat btw best is, maar moet de EU ook niet pussy zijn en ij zijn reet kruipen dat we ze zo nodig hebben.
Want is niet zo. als EU wil kunnen ze ook TARIF opleggen aan hun op andere manier met staats obligaties.
maarja dat moet vergaderd worden door mensen in pluche die er 10 jaar over doen, dat is de hele fout van EU
vandaar voorstander van Benelux.Do what you love, love what you do!![]()
Het is ook niet verboden (door Navo)quote:Op maandag 8 juni 2026 00:22 schreef kree het volgende:
[..]
nou ja denk ik wel? het was eigenlijk niet oke om zomaar landen binnen te vallen lijkt mij. laat staan onder welke voorwendselen.
groenland was deel van USA ook ja?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Link het artikelnummer van verbroken verband eens.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:32 schreef kree het volgende:
[..]
het is verband dat we niet soevereine staten aanvallen sowieso?
dat verbroken al.
groenland was ineens deel van USA wat niet klopt.
Hoever moet ik nog doorgaan?
Die hele mentaliteit van USA only, is sowieso een verkeerde gedachte. En zegt mij boeit de hele EU trump dus geen kloot.
wat btw best is, maar moet de EU ook niet pussy zijn en ij zijn reet kruipen dat we ze zo nodig hebben.
Want is niet zo. als EU wil kunnen ze ook TARIF opleggen aan hun op andere manier met staats obligaties.
maarja dat moet vergaderd worden door mensen in pluche die er 10 jaar over doen, dat is de hele fout van EU
vandaar voorstander van Benelux.![]()
nou ja je kunt in details gaan die ik niet weet, maar gaat het niet om, je snapt toch zelf ook wel dat we als Europa nu dik in nadeel zijn. En die Trump en Poetin lachen zich rot.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Link het artikelnummer van verbroken verband eens.
alles sinds trump heeft ervoor gezorgd dat alles hier duurder werd. Denk daar eens over en hoe hier in NL en EU wellicht?
wat hebben we voor voordeel aan een war lustige president zoals nu? ik zie het niet?
jij wel?Do what you love, love what you do!![]()
Onderdeel van het staakt het vuren was dat ook in Libanon een staakt het vuren zou zijn. Daar hield Israel zich natuurlijk totaal niet aan.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:29 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Exact wanneer en welk exact onderdeel van het verband is volgens jou recentelijk gebroken dan? Of is het enkel hoe jij je voelt?https://www.cbsnews.com/l(...)g-ceasefire-efforts/quote:Israel strikes Beirut suburbs days after ceasefire agreement
Israel struck the southern Beirut suburbs on Sunday just days after a ceasefire agreement in Washington went into effect.
A statement from Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's office said the strikes were in retaliation for the Hezbollah militant group firing toward northern Israel earlier, and that the attacks targeted "command centers" in the sprawling urban neighborhoods. Hezbollah did not immediately claim responsibility for firing at Israel.
The strikes come after the Lebanese and Israeli governments in Washington renewed a ceasefire agreement in ongoing talks that Beirut hopes will bring an end to the war across the country. There was no immediate word of casualties.![]()
Kijk dat het jou emotioneel hoog zit dat mag natuurlijk maar daarvoor hoef je niet vanalles erbij te verzinnen. Blijft met Trump ook zonder dit nog genoeg over om hem feitelijk te kunnen bekritiseren lijkt mij zo.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:36 schreef kree het volgende:
[..]
nou ja je kunt in details gaan die ik niet weet, maar gaat het niet om, je snapt toch zelf ook wel dat we als Europa nu dik in nadeel zijn. En die Trum en Poetin lachen zich rot.
alles sinds trump heeft ervoor gezorgd dat alles hier duurder werd. Denk daar eens over en hoe hier in NL en EU wellicht?
wat hebben we voor voordeel aan een war lustige president zoals nu? ik zie het niet?
jij wel?![]()
Zijn die joden stiekem lid geworden van de NAVO zonder dat de rest van de wereld er van wist?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onderdeel van het staakt het vuren was dat ook in Libanon een staakt het vuren zou zijn. Daar hield Israel zich natuurlijk totaal niet aan.
[..]
https://www.cbsnews.com/l(...)g-ceasefire-efforts/![]()
nou dat probeer ik ook met feiten. en excuus als ik niet de hele NAVO regels weet.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Kijk dat het jou emotioneel hoog zit dat mag natuurlijk maar daarvoor hoef je niet vanalles erbij te verzinnen. Blijft met Trump ook zonder dit nog genoeg over om hem feitelijk te kunnen bekritiseren lijkt mij zo.
En vast heb je gelijk trouwens denk? want ik ken ze niet?
En ook niet eens zin om op te zoeken.
maar ik denk gewoon dat dit alles gewoon niet oke is. niet voor USA niet voor EU en laat staan voor de wereld.
En NAVO was er juist voor om dit soort shit te voorkomen, zo zie ik dat hele verdrag iig.Do what you love, love what you do!![]()
en zo niet dan is het weer eens een fake verdrag, met mooie woorden wat niks doet.Do what you love, love what you do!![]()
Je zou best kunnen googlen wat je hier een aantal keer op rij als feit presenteert. Misschien heb je wel gelijk, dan kan je dat de volgende keer nog beter overbrengen naar de rest. Nemen ze je misschien nog serieus ook.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:41 schreef kree het volgende:
[..]
nou dat probeer ik ook met feiten. en excuus als ik niet de hele NAVO regels weet.
En vast heb je gelijk trouwens denk? want ik ken ze niet?
En ook niet eens zin om op te zoeken.
maar ik denk gewoon dat dit alles gewoon niet oke is. niet voor USA niet voor EU en laat staan voor de wereld.
En NAVO was er juist voor om dit soort shit te voorkomen, zo zie ik dat hele verdrag iig.![]()
Nee, ik probeerde je te helpen met je vraag. Waarom het staakt het vuren gebroken is. Dat is omdat Israel niet meedeed aan een staakt het vuren. Amerika wilde maar wat graag dat Israel zich inhield, maarja die hebben de smaak te pakken.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:40 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Zijn die joden stiekem lid geworden van de NAVO zonder dat de rest van de wereld er van wist?![]()
Dat heeft het al vanaf het prille begin niet en is ook nooit het doel geweest
Doel van de navo is navo grondgebied beschermenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ah, je beantwoord een vraag die niet is gesteld. Dankje.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, ik probeerde je te helpen met je vraag. Waarom het staakt het vuren gebroken is. Dat is omdat Israel niet meedeed aan een staakt het vuren. Amerika wilde maar wat graag dat Israel zich inhield, maarja die hebben de smaak te pakken.![]()
ik zeg feiten zoals ik ze zie, ik heb ze niet getoetst aan regels van NAVO natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je zou best kunnen googlen wat je hier een aantal keer op rij als feit presenteert. Misschien heb je wel gelijk, dan kan je dat de volgende keer nog beter overbrengen naar de rest. Nemen ze je misschien nog serieus ook.
Maar oke wat denk je zelf? want je kunt je wel afhangen aan regels die er waren of blabla,. maar vind je dit zelf oke?
Daar ben ik veel meer benieuwd naar als hoe het in boekjes staat?
mss zijn de NAVO regels dan wel niet zo oke als we dachten?\
of nouja daar ben ik allang al van overtuigd dat die anders zouden moeten. want teveel afhankelijk van USA.Do what you love, love what you do!![]()
Precies. Daarom is het extra debiel dat Trump zo loopt te huilen dat de NAVO hem niet helpt met aanvallen.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:42 schreef sp3c het volgende:
Dat heeft het al vanaf het prille begin niet en is ook nooit het doel geweest
Doel van de navo is navo grondgebied beschermen
Daar is de NAVO niet voor. Misschien teveel met poetin om tafel gezeten die elke keer huilt dat de NAVO een dreiging is voor rusland.![]()
eens meequote:Op maandag 8 juni 2026 00:45 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Precies. Daarom is het extra debiel dat Trump zo loopt te huilen dat de NAVO hem niet helpt met aanvallen.
Daar is de NAVO niet voor. Misschien teveel met poetin om tafel gezeten die elke keer huilt dat de NAVO een dreiging is voor rusland.Do what you love, love what you do!![]()
Ik vind helemaal mooi. Hoop dat ze dat hele regime uitroeien tot de wortel en rusland een bondgenoot minder heeft.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:44 schreef kree het volgende:
[..]
ik zeg feiten zoals ik ze zie, ik heb ze niet getoetst aan regels van NAVO natuurlijk.
Maar oke wat denk je zelf? want je kunt je wel afhangen aan regels die er waren of blabla,. maar vind je dit zelf oke?
Daar ben ik veel meer benieuwd naar als hoe het in boekjes staat?
mss zijn de NAVO regels dan wel niet zo oke als we dachten?\
of nouja daar ben ik allang al van overtuigd dat die anders zouden moeten. want teveel afhankelijk van USA.![]()
snap niet helemaal het regime van wie?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:45 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik vind helemaal mooi. Hoop dat ze dat hele regime uitroeien tot de wortel en rusland een bondgenoot minder heeft.Do what you love, love what you do!![]()
Iedereen die de islamitische regering van iran een warm hart toedraagt en bereid is voor hen de wapens op te pakken of hun belangen te behartigen.quote:![]()
ik noemde hier lijstje eerder he, en oke snap dat is beladen.
Maar oke, hoe anders was dat toen als met nu?Do what you love, love what you do!![]()
Je zou kunnen beargumenteren dat de VS in breach is van artikel 1 van het charter en we het verdrag niet meer op ze van toepassing isquote:Op maandag 8 juni 2026 00:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je zou best kunnen googlen wat je hier een aantal keer op rij als feit presenteert. Misschien heb je wel gelijk, dan kan je dat de volgende keer nog beter overbrengen naar de rest. Nemen ze je misschien nog serieus ook.
Dus geen collectieve verdediging, intel sharing en al dat soort moois van ons naar hun en wel van hun naar ons
Wel de lusten, niet de lasten zeg maar, stappen ze er vanzelf uit maar eruit gooien kan niet en navo verbanden verbreken heeft nog nooit iemand van gehoord
Maar is te drastisch, gewoon afwachten wat er na Trump komt, zolang duurt dat nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
hoe hebben hun ooit EU bedreigt dan? kan me echt niks herinneren ooit dat ik er wat over hoorde?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:49 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Iedereen die de islamitische regering van iran een warm hart toedraagt en bereid is voor hen de wapens op te pakken of hun belangen te behartigen.Do what you love, love what you do!![]()
Het luchtalarm in Oekraïne is elke dag luid genoeg.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:50 schreef kree het volgende:
[..]
hoe hebben hun ooit EU bedreigt dan? kan me echt niks herinneren ooit dat ik er wat over hoorde?![]()
het kutte met EU en NAVO of meer EU is mss dat een beslissing unaniem moet zijn.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je zou kunnen beargumenteren dat de VS in breach is van artikel 1 van het charter en we het verdrag niet meer op ze van toepassing is
Dus geen collectieve verdediging, intel sharing en al dat soort moois van ons naar hun en wel van hun naar ons
Wel de lusten, niet de lasten zeg maar, stappen ze er vanzelf uit maar eruit gooien kan niet en navo verbanden verbreken heeft nog nooit iemand van gehoord
Maar is te drastisch, gewoon afwachten wat er na Trump komt, zolang duurt dat niet
Oke snap die hele gedachten, jaren langer op het pluche daar. want voordat dat eruit is...... dit is btw het hele probleem van EUDo what you love, love what you do!![]()
We hebben ook niet ingegrepen toen er in reactie Amerikaanse doelen werden bestookt.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je zou kunnen beargumenteren dat de VS in breach is van artikel 1 van het charter en we het verdrag niet meer op ze van toepassing is
Maar is te drastisch, gewoon afwachten wat er na Trump komt, zolang duurt dat niet![]()
Waarom zouden we?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:52 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
We hebben ook niet ingegrepen toen er in reactie Amerikaanse doelen werden bestookt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Waarom zit het je zo hoog dat je iets wil opheffen zodat het niets meer doet wat nu ook al niets doet naar jouw mening?quote:Op maandag 8 juni 2026 00:52 schreef kree het volgende:
[..]
het kutte met EU en NAVO of meer EU is mss dat een beslissing unaniem moet zijn.
Oke snap die hele gedachten, jaren langer op het pluche daar. want voordat dat eruit is...... dit is btw het hele probleem van EU![]()
zou graag euro parlmetarier worden. Lijkt me geweldig.
Ik ben er geweest voor werk, goed eten etc mooie restaurants daar. en af en toe ff zitten en blabla verhaal aanluisteren van EU commissie en ff knop indrukken voor of tegen.
GVD zeg beste werk ooit, voor ton per jaar.
natuurlijk is dit gewoon weg gegooid geld, de EU is een rompslomp geworden en komen nooit met actie. ja 10 jaar later zeggen dat was neit goed. thanks he.
en geen dank voor alle belasting die ik betaalde.Do what you love, love what you do!![]()
Het was ook niet echt het punt van die postquote:Op maandag 8 juni 2026 00:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hoeven we dus ook niet is wat ik probeerde te zeggen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
het zit me hoog omdat ik het niet eerlijk vind enzo? en omdat ik denk alle belasting gaat in bodemloze put van mensen die geen reet doen en wel dingen beslissen.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Waarom zit het je zo hoog dat je iets wil opheffen zodat het niets meer doet wat nu ook al niets doet naar jouw mening?Do what you love, love what you do!![]()
Als je ik je zo hoor dan maak jij oprecht wel kans. Je kan je hier aanmelden denk dat jij daar de beste kans hebt om zo snel mogelijk naar de top te klimmen gezien de concurrentie.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:55 schreef kree het volgende:
zou graag euro parlmetarier worden. Lijkt me geweldig.
Ik ben er geweest voor werk, goed eten etc mooie restaurants daar. en af en toe ff zitten en blabla verhaal aanluisteren van EU commissie en ff knop indrukken voor of tegen.
GVD zeg beste werk ooit, voor ton per jaar.
natuurlijk is dit gewoon weg gegooid geld, de EU is een rompslomp geworden en komen nooit met actie. ja 10 jaar later zeggen dat was neit goed. thanks he.
en geen dank voor alle belasting die ik betaalde.![]()
Mooie resteaurants?
Ga me ook gelijk aammelden!!!Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wat er na Trump komt gaat waarschijnlijk ook niks goeds zijn voor ons.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar is te drastisch, gewoon afwachten wat er na Trump komt, zolang duurt dat niet
Daarbij is het nog maar de vraag of hij zonder slag of stoot gaat vertrekken. De laatste keer dat hij een verkiezing verloor pleegde hij ook een staatsgreep. Nu heeft hij nog meer hersenloze jaknikkers om zich heen en meer mensen op belangrijke plekken dus of een nieuwe staatsgreep zou worden tegengehouden is de vraag. Je ziet dat Trump ook constant praat over fraude als een verkiezing niet naar zijn zin is. Daarbij houdt het hoge gerechtshof bijvoorbeeld herverdelingen van kiesdistricten tegen op het moment dat het nadelig kan zijn voor de Republikeinen. Met iemand als Vance is het natuurlijk ook van de regen in de drup.![]()
wat denk je zelf. iemand die daar zit, en geen idee heeft om in een soiale woning te huren. of hoe het is op straat of als je hulp nodig hebt en neit kunt vinden, dat zijn de problemen he
en euro iemand daar in zijn hotel a 200 vernacht van onze belasting oke zit, goed ik zou ook niet zeggen dat ik problemen had ofzo. zou daar liever blijven.Do what you love, love what you do!![]()
Beetje complottheorie natuurlijkquote:Op maandag 8 juni 2026 00:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat er na Trump komt gaat waarschijnlijk ook niks goeds zijn voor ons.
Daarbij is het nog maar de vraag of hij zonder slag of stoot gaat vertrekken. De laatste keer dat hij een verkiezing verloor pleegde hij ook een staatsgreep. Nu heeft hij nog meer hersenloze jaknikkers om zich heen en meer mensen op belangrijke plekken dus of een nieuwe staatsgreep zou worden tegengehouden is de vraag. Je ziet dat Trump ook constant praat over fraude als een verkiezing niet naar zijn zin is. Daarbij houdt het hoge gerechtshof bijvoorbeeld herverdelingen van kiesdistricten tegen op het moment dat het nadelig kan zijn voor de Republikeinen. Met iemand als Vance is het natuurlijk ook van de regen in de drup.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
en snap ik mss overdrijf ik het dan wel, maar for sure dat er daar hoop zitten die alles maar best vinden...... en wij betalen ervoor.
Ben er geweest mensen.... als simpele werknemer voor een motor draaideur enzo. vond het gelijk al kut.Do what you love, love what you do!![]()
maar al met al. zou er graag ook zitten als euro parlementair, beste beroep ooit, geen reet doen en wel alle luxe op kosten van de belasting betaler.Do what you love, love what you do!![]()
stemming sowieso anoniem, hoe beter kun je het hebben he. je hoeft nergens je mening over te geven. alleen knopje indrukken enzo, en niemand weet ooit. goh. hoe relaxed is dat. en lekkere hotel en reisjes waar je over bs praat zonder mening te geven
weet jongens en dat irriteert me het meeste, wij betalen dit. ander mss dat alles hier zo duur is.Do what you love, love what you do!![]()
Is er niet ergens een topic dat WEL over de EU gaat?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
het positieve ervan dan bedoel je? denk niet want lastig te vinden wss voor meesten.quote:Op maandag 8 juni 2026 01:21 schreef sp3c het volgende:
Is er niet ergens een topic dat WEL over de EU gaat?Do what you love, love what you do!![]()
zou btw aanraden, maak topic aan, "noem hier het positieve van de EU". in GC ofzo. succesquote:Op maandag 8 juni 2026 01:23 schreef kree het volgende:
in
[..]
het positieve ervan dan bedoel je? denk niet want lastig te vinden wss voor meesten.
Do what you love, love what you do!![]()
Nee in dat het hier gaat over VS, Iran en schietgeweren enzoquote:Op maandag 8 juni 2026 01:23 schreef kree het volgende:
[..]
het positieve ervan dan bedoel je? denk niet want lastig te vinden wss voor meesten.
Niet of europarlementarier een heel nuttig beroep isOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
EU heeft hier heel veel mee te maken, maar horen wij niet als simpele burgers die het betalen voor ze.quote:Op maandag 8 juni 2026 01:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee in dat het hier gaat over VS, Iran en schietgeweren enzo
Niet of europarlementarier een heel nuttig beroep is
vraag het de premier. (oh wacht die zit met zijn vriendje ergens in het buitenland wss)
``co2 uitstoot enzo. god mensen jullie mogen daar wel eens wat aan doen.... huh
hypoctite eikels allemaal zijn het. LOL. niet dat ik me ooit zorgen maak als met vliegtuig er ergens heen?
Laat ze eerst maar eens bij hun zelf kijken, voor ze allemaal mening gaan spuien over wat "wij" moeten doen.
vast daar hoop op te besparen.Do what you love, love what you do!![]()
EU shit wat ze hebben in Brussel, door de helft en 1 iemand die mss eens wat kan zeggen. dat is mijn mening.
het is omdat ik er was voor werk, maar zou goed zijn voor iedereen om eens te zien hoeveel geld daar verspild wordt van onze belasting, niet gek dat alles allemaal zo duur is.Do what you love, love what you do!![]()
denk ook niet dat ze op de fiets komen ofzo daar??? no shit. met Mercedes en weet ik veel wat en chauffeurs.
alleen dat al zou kosten schelen, fuck me.
goed voor de EU enzo en alles en uiteindelijk voordeel. nou denk maar opnieuw. ze presteren geen reet en het kost vermogens, zo denk ik erover. na gezien te hebben daar terplekke dus.
1 grote lobby factory is het daar. en dealtjes etc. niks voor gewone simpele mensen die bhun werk doen, ja behalve dat we ze betalen.
plastic flessen lobby, ook weer zo goeie waar miljoenen wss aan besteed. dat het dopje nu vast blijft zitten aan de fles.
Eentje van de grote sucessen jongens van EU wat we bereikte he? fucking hel amazing. plastic probleem nu opgelost. gvd.
[ Bericht 31% gewijzigd door kree op 08-06-2026 02:50:14 ]Do what you love, love what you do!![]()
Jaja EU heeft er geen reet mee te maken, stop met deze rare spam of zoek een topic dat ermee te malen heeftOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
hmm niet eerlijk dat je het weghaalde wat ik zei. gelijk nu de context weg waarom ik het zei
maar oke laat het er dan maar zo bij en laat deze dan wel staan.
[ Bericht 10% gewijzigd door kree op 08-06-2026 03:13:25 ]Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb je twee keer vriendelijk gevraagd, ik draai me om en er staan weer 3 posts over het luxe leventje van eu ambtenarenquote:Op maandag 8 juni 2026 03:02 schreef kree het volgende:
hmm niet eerlijk dat je het weghaalde wat ik zei. gelijk nu de context weg waarom ik het zei, lijkt mij eerlijk genoeg
maar oke laat het er dan maar zo bij en laat deze dan wel staan.
Dan ga ik niet nog een keer vragen, lijkt mij eerlijk zatOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nou dat zouden natuurlijk wel wat meer mensen in dit topic mogen doen.quote:Op maandag 8 juni 2026 00:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je zou best kunnen googlen wat je hier een aantal keer op rij als feit presenteert.![]()
![]()
Niet veel van gemerkt de afgelopen 3 topics gingen door wat extremisten hier voornamelijk over israel hun slachtoffer rol..quote:Op maandag 8 juni 2026 01:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee in dat het hier gaat over VS, Iran en schietgeweren enzo![]()
![]()
Maak je er VS, Israel, Iran en schietgeweren van in je hoofdquote:Op maandag 8 juni 2026 06:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet veel van gemerkt de afgelopen 3 topics gingen door wat extremisten hier voornamelijk over israel hun slachtoffer rol..
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Er wordt inderdaad al 3000 jaar over en weer geschoten met raketten in het Midden-Oosten tussen Israël en Iran. Is cultuur enzo.quote:Geen gehoor aan oproep Trump
De aanvallen volgen kort nadat de Amerikaanse president de Israëlische premier Netanyahu juist had opgeroepen geen tegenaanval uit te voeren. Trump zegt te willen streven naar een akkoord met Iran, al erkent hij tegenover de Financial Times dat dat nog niet aanstaande is.
Volgens Trump hebben de Iraanse aanvallen op Israël geen effect op de onderhandelingen tussen de Amerikanen en Iran. "Het is een van die dingen die al 3000 jaar aan de gang is."Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Lijkt erop dat the war back on is. We gaan meemaken of het full scale wordt of dat het blijft bij een paar retaliation strikes.
The Good and Bad Cop spelletje van Trump en Bibi draait op volle toeren, waarbij nu vooral wordt benadrukt dat er niet te spotten valt met de Bad Cop.
Israel: “We hebben alle raketten onderschept”, er lijkt niets geraakt te zijn. Militaire installaties in Noord Israel waren het doelwit.
In Iran zijn daarna explosies gehoord in Teheran, Tabriz en Isfahan. Het is nog niet duidelijk wat daar precies is geraakt.
Verder probeert de VS de Golfstaten te paaien door bevroren Iraanse assets aan bevriende landen te geven als compensatie voor eventuele toekomstige schade. Dan weet je al in welke richting dit conflict beweegt, total destruction is my guess.![]()
Ik begin te geloven dat er helemaal geen deal op handen is.![]()
Netanyahu gaat helemaal niet toelaten dat er vrede wordt gesloten. Het enige wat Trump kan, is liegen over een deal die zou komen en zo proberen tijd te rekken. Die tijd is nu op.
[ Bericht 33% gewijzigd door Perrin op 08-06-2026 07:33:14 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Heel normaal toch weer van israel wat illegale wapens in bewoonde gebieden gebruiken.![]()
Israel’s Use of White Phosphorus in Lebanon
Wederom een overtreding van het oorlogsrecht.![]()
Zolang de Europese plasticflessenlobby niets doet komt er geen deal!!!quote:Op maandag 8 juni 2026 07:15 schreef Perrin het volgende:
Ik begin te geloven dat er helemaal geen deal op handen is.![]()
Netanyahu gaat helemaal niet toelaten dat er vrede wordt gesloten. Het enige wat Trump kan, is liegen over een deal die zou komen en zo proberen tijd te rekken. Die tijd is nu op.![]()
WP is niet illegaal, het gebruik ervan is heel erg gereguleerd
Isral heeft het deel dat het gebruik ervan in verstedelijkt gebied verbied niet geratificeerdOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Win-win voor Israël: zo komt er geen deal met Iran en als antwoord op Israëlische aanvallen sloopt Iran de golfstaten.And what rough beast, its hour come round at last,
Ach ja dan mag het.quote:Op maandag 8 juni 2026 07:36 schreef sp3c het volgende:
Isral heeft het deel dat het gebruik ervan in verstedelijkt gebied verbied niet geratificeerd
Goeie.![]()
ja dus mag hetquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
De golfstaten zullen wel vergelijkbare klappen gaan vangen.And what rough beast, its hour come round at last,
onder bepaalde omstandigheden
maar ja dan mag het, snap niet zo goed wat je probeert te zeggenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
En zo niet: wie houdt ze tegen?quote:And what rough beast, its hour come round at last,
dat maakt voor mag het wel of niet niet zo heel veel uit of wel?quote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Regeltjes zonder duidelijk mechanisme om ze af te dwingen zijn grotendeels luchtfietserij.quote:Op maandag 8 juni 2026 07:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat maakt voor mag het wel of niet niet zo heel veel uit of wel?And what rough beast, its hour come round at last,
niet echtquote:Op maandag 8 juni 2026 07:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Regeltjes zonder duidelijk mechanisme om ze af te dwingen zijn grotendeels luchtfietserij.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik dat geval wil ik wel wat regeltjes verzinnen voor jouquote:
And what rough beast, its hour come round at last,
ik heb het over bestaande regels, niet over verzonnen flauwekulquote:Op maandag 8 juni 2026 07:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik dat geval wil ik wel wat regeltjes verzinnen voor jou
als jij 130 km per uur door de bebouwde kom scheurt en er geen agent of flitser in de buurt is krijg je geen boete
maar je gaat nog steeds te hardOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Als er geen gevolgen aan zitten: who cares?quote:Op maandag 8 juni 2026 07:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb het over bestaande regels, niet over verzonnen flauwekul
als jij 130 km per uur door de bebouwde kom scheurt en er geen agent of flitser in de buurt is krijg je geen boete
maar je gaat nog steeds te hard
Regeltjes verzinnen kan iedereen.. zorgen dan mensen zich aan die regeltjes houden, is de kunst.And what rough beast, its hour come round at last,
Er is geen sprake van regels verzinnen.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als er geen gevolgen aan zitten: who cares?
Regeltjes verzinnen kan iedereen.. zorgen dan mensen zich aan die regeltjes houden, is de kunst.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Alle regels zijn verzonnen.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen sprake van regels verzinnen.And what rough beast, its hour come round at last,
Nee, regels zijn afspreken die gemaakt worden.quote:
Je kunt niet lukraak een regel verzinnen en verwachten dat een ander die op volgt.
Daarom is het feit dat Israël de betreffende regel niet heeft geratificeerd van belang.
Israël kan daardoor die regel niet overtreden.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Hij heeft het duidelijk niet onder controlequote:9 uur geleden
Trump: 'Hoop dat Israël niet reageert'
Donald Trump ziet een verdere escalatie niet zitten, vertelt hij tegen Axios. "Ik hoop dat Israël niet reageert", zegt de Amerikaanse president. "Ik ga Netanyahu nu bellen en vertel hem dat hij niet terug moet slaan."
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is nu wachten tot Iran de opdracht geeft om de Bab al Mandab Strait af te laten sluiten. Trump is alvast een bookmaker aan het zoeken om een bet te plaatsen lol.![]()
Zojuist gedaan zie ik? Althans ik zie reacties dat de Houthi's dat zojuist aangekondigd hebben.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:23 schreef AFA2022 het volgende:
Het is nu wachten tot Iran de opdracht geeft om de Bab al Mandab Strait af te laten sluiten. Trump is alvast een bookmaker aan het zoeken om een bet te plaatsen lol.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Net zoals ze ook het non proliferatie verdrag nooit getekend hebben maar vermoedelijk wel kernwapens hebben.quote:Op maandag 8 juni 2026 07:36 schreef sp3c het volgende:
Isral heeft het deel dat het gebruik ervan in verstedelijkt gebied verbied niet geratificeerd![]()
![]()
Ze zouden eigenlijk vandaag, morgen, overmorgen of daarna gaan tekenen dus het zag er allemaal rooskleurig uitquote:Op maandag 8 juni 2026 08:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij heeft het duidelijk niet onder controle![]()
![]()
Daarom als Westerse democratieën ook stoppen met terrorisme sponseren door ze rijk te kopen.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:23 schreef AFA2022 het volgende:
Het is nu wachten tot Iran de opdracht geeft om de Bab al Mandab Strait af te laten sluiten. Trump is alvast een bookmaker aan het zoeken om een bet te plaatsen lol.graag verwijderen![]()
Houthi's kondigen verbod op Israëlische scheepvaart aan in Rode Zee
De Houthi's in Jemen hebben een verbod op Israëlische scheepvaart aangekondigd in de Rode Zee. Dat is volgens de rebellengroep, die banden heeft met Iran, een reactie op de Israëlische aanvallen op Iran en Libanon. De Houthi's zeggen "escalatie met escalatie" te zullen beantwoorden. Sinds 2023 vallen de Houthi's al actief schepen aan in de Rode Zee die banden hebben met Israël.
nu.nlOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Niets nieuws dus, er zal een goede reden zijn waarom ze de volledige internationale scheepvaart niet terroriseren.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De Houthi's in Jemen hebben een verbod op Israëlische scheepvaart aangekondigd in de Rode Zee. Dat is volgens de rebellengroep, die banden heeft met Iran, een reactie op de Israëlische aanvallen op Iran en Libanon. De Houthi's zeggen "escalatie met escalatie" te zullen beantwoorden. Sinds 2023 vallen de Houthi's al actief schepen aan in de Rode Zee die banden hebben met Israël.
nu.nlgraag verwijderen![]()
The military is preparing for a “large-scale mobilisation of reserves” and is expected to mobilise a number of reserve battalions, according to Israeli Army Radio reporter Doron Kadosh.
In a post on Telegram, Kadosh added that the military will reinforce forces at the borders, particularly at the occupied West Bank-Jordan border. He added that the Israeli Home Front Command has also begun a large-scale mobilisation of reserves this morning.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als de hoethi's de Israëlische scheepvaart plat kunnen leggen, hadden ze dar waarschijnlijk al veel eerder gedaan.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu.nl![]()
Geen idee, maar al in al natuurlijk weer de escalatie ladder omhoog ipv naar beneden.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de hoethi's de Israëlische scheepvaart plat kunnen leggen, hadden ze dar waarschijnlijk al veel eerder gedaan.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Das helemaal waarquote:Op maandag 8 juni 2026 09:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee, maar al in al natuurlijk weer de escalatie ladder omhoog ipv naar beneden.![]()
Netanyahu zal voorlopig niets groots mogen ondernemen tot na het WK2026 en de Amerika 250 jaar viering op 4 juli.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The military is preparing for a “large-scale mobilisation of reserves” and is expected to mobilise a number of reserve battalions, according to Israeli Army Radio reporter Doron Kadosh.
In a post on Telegram, Kadosh added that the military will reinforce forces at the borders, particularly at the occupied West Bank-Jordan border. He added that the Israeli Home Front Command has also begun a large-scale mobilisation of reserves this morning.graag verwijderen![]()
En de midterms dan?quote:Op maandag 8 juni 2026 09:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Netanyahu zal voorlopig niets groots mogen ondernemen tot na het WK2026 en de Amerika 250 jaar viering op 4 juli.
Maar zou hij zich daar echt iets van aantrekken?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Wij kennen teveel waarde toe hieraan in Europa, wezenlijk zal er zelfs weinig veranderen met een blauw congres, Trump heeft nu al overal schijt aan, ik denk dat de chaos en het gebrul alleen nog maar erger zullen worden.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En de midterms dan?
Maar zou hij zich daar echt iets van aantrekken?graag verwijderen![]()
Ik denk al jaren dat het makkelijker is om binnen korte termijn Alpha Centauri te bereiken dan in dezelfde tijd vrede in het Midden Oosten te stichten.![]()
Israël: circa 22.000 km²quote:Op maandag 8 juni 2026 09:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk al jaren dat het makkelijker is om binnen korte termijn Alpha Centauri te bereiken dan in dezelfde tijd vrede in het Midden Oosten te stichten.
Arabische wereld: circa 12.000.000 km²
Als de Arabieren nu eens wat aardiger zouden zijn tegen de Palestijnen en wat minder op ze zouden kotsen en ze een lapje grond ergens geven.graag verwijderen![]()
Krijg je er van als je een pus bult laat door etteren en het niet compleet uitknijpt. Dan gaat het door etteren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
De Israeliers worden ook uitgekotst door de Arabieren, omdat ze continue hun buurlanden 'preventief' aanvallen. Moeten we die ook maar een lapje grond ergens anders gevenquote:Op maandag 8 juni 2026 09:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Israël: circa 22.000 km²
Arabische wereld: circa 12.000.000 km²
Als de Arabieren nu eens wat aardiger zouden zijn tegen de Palestijnen en wat minder op ze zouden kotsen en ze een lapje grond ergens geven.![]()
![]()
Als het niet voor het MO was geweest, was de mensheid al lang al onderweg geweestquote:Op maandag 8 juni 2026 09:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk al jaren dat het makkelijker is om binnen korte termijn Alpha Centauri te bereiken dan in dezelfde tijd vrede in het Midden Oosten te stichten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Exact. 'Preventief' inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De Israeliers worden ook uitgekotst door de Arabieren, omdat ze continue hun buurlanden 'preventief' aanvallen. Moeten we die ook maar een lapje grond ergens anders geven
'Preventief' als reactie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Actie geeft reactie en de het grootste gedeelte van de onstabiliteit in het middenoosten is niets meer of minder dan het resultaat van arbitraire grenzen die we als westerse wereld na de dekolonisatie getrokken hebben..![]()
![]()
Het Midden-Oosten was zo vredig vóór die tijd.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Actie geeft reactie en de het grootste gedeelte van de onstabiliteit in het middenoosten is niets meer of minder dan het resultaat van arbitraire grenzen die we als westerse wereld na de dekolonisatie getrokken hebben..
• 10th–11th c. Abbasid–Fatimid Wars Abbasid Caliphate vs Fatimid Caliphate
• 11th c. Seljuk Conquests Seljuk Empire vs various Arab and Persian dynasties
• 12th c. Zengid–Fatimid Wars Zengid dynasty vs Fatimid Caliphate
• 12th–13th c. Ayyubid Succession Wars Rival branches of the Ayyubid dynasty
• 13th–15th c. Mamluk–Ilkhanid Wars* Mamluk Sultanate vs Ilkhanate
• 14th c. Timurid Campaigns against regional Muslim states Timur vs Persian, Iraqi, Syrian rulers
• 15th c. Aq Qoyunlu–Qara Qoyunlu Wars Two Turkmen Middle Eastern confederations
• 16th–19th c. Ottoman–Safavid Wars Ottoman Empire vs Safavid Empire
• 16th–18th c. Ottoman–Persian Wars Ottomans vs successive Persian dynasties (Safavid, Afsharid, Zand)
• 17th–19th c. Ottoman–Arab Tribal Revolts Ottoman state vs Arab tribal confederations
• 18th–19th c. Ottoman–Saudi Wars Ottoman Empire / Egypt vs First Saudi State
• 1831–1841 Egyptian–Ottoman Wars Egypt under Muhammad Ali Pasha vs Ottomans
• 1860 Mount Lebanon Civil War Druze vs Maronite factions
• 1916–1918 Arab Revolt Arab rebels vs OttomansAnd what rough beast, its hour come round at last,
Valt volgens mij nog best mee in vergelijking met Europa.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten was zo vredig vóór die tijd.
• 14th c. Timurid Campaigns against regional Muslim states Timur vs Persian, Iraqi, Syrian rulers
• 15th c. Aq Qoyunlu–Qara Qoyunlu Wars Two Turkmen Middle Eastern confederations
• 16th–18th c. Ottoman–Persian Wars Ottomans vs successive Persian dynasties (Safavid, Afsharid, Zand)
• 17th–19th c. Ottoman–Arab Tribal Revolts Ottoman state vs Arab tribal confederations
• 1916–1918 Arab Revolt Arab rebels vs Ottomans
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_in_EuropeVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
![]()
Steeds meer berichten op X dat Iran weer hard wordt aangevallen nu.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het lijkt bijna alsof oorlog van alle tijden is.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt volgens mij nog best mee in vergelijking met Europa.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_in_EuropeAnd what rough beast, its hour come round at last,
Voor mij is het onbegrijpelijk dat de beroemde bedenker van The Art of The Deal, die al decennia lang andere presidenten fel bekritiseert en belachelijk maakt omdat ze niet kunnen onderhandelen en er steeds slechte deals uitslepen, er maar niet in slaagt om een deal met Iran te sluiten.
Niet voordat het pief-paf-poef begon.
En niet (tijdelijk) erna.
Echt heel vreemd.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Lol Trump is ook geen 'zakenman' maar een huisjesmelker. Alleen succesvol dankzij pappies geld en middelen.![]()
Een omhooggevallen narcistische huisjesmelkende mythomaan.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:37 schreef Doler12 het volgende:
Lol Trump is ook geen 'zakenman' maar een huisjesmelker. Alleen succesvol dankzij pappies geld en middelen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Waar wil je nu heen met deze rare postsquote:Op maandag 8 juni 2026 08:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals ze ook het non proliferatie verdrag nooit getekend hebben maar vermoedelijk wel kernwapens hebben.![]()
Wie is er WEER begonnen?quote:Op maandag 8 juni 2026 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Steeds meer berichten op X dat Iran weer hard wordt aangevallen nu.
Hoorde gisterenavond dat juist Iran raketten op Israël afvuurden. Dit is dus gewoon verdediging dan?![]()
Dat was als reactie op aanvallen van Israël op Beirut. Weer.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie is er WEER begonnen?
Hoorde gisterenavond dat juist Iran raketten op Israël afvuurden. Dit is dus gewoon verdediging dan?![]()
Yep ik lees het net... Nou maar hopen dat Trump zijn bet op tijd heeft gezet, anders kan Bibi weer een "You are crazy" telefoontje verwachten.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zojuist gedaan zie ik? Althans ik zie reacties dat de Houthi's dat zojuist aangekondigd hebben.![]()
Israel heeft een rode lijn overtroffen van Iran. Iran slaat terug. Trump probeert de teugels te hanteren tegen Bibi zonder succes. Nu allemaal aanvallen heen en weer.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie is er WEER begonnen?
Deze aanvallen waren een reactie op de voortdurende raketaanvallen van Hezbollah op Israëlisch grondgebied.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:54 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat was als reactie op aanvallen van Israël op Beirut. Weer.
En die weer een reaktie op, enz......![]()
Wat natuurlijk best bijzonder is, gezien dat Libanon niet Iran is.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:54 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat was als reactie op aanvallen van Israël op Beirut. Weer.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat heeft de VS dan in het Midden Oosten te zoeken behalve niks?quote:Op maandag 8 juni 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat natuurlijk best bijzonder is, gezien dat Libanon niet Iran is.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Olie?quote:Op maandag 8 juni 2026 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heeft de VS dan in het Midden Oosten te zoeken behalve niks?And what rough beast, its hour come round at last,
Doe voor de grap ook eens zo'n lijstje maken voor Europa.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten was zo vredig vóór die tijd.
• 1916–1918 Arab Revolt Arab rebels vs Ottomans
Dat past volgens mij niet eens op een pagina.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Het buitenlandse beleid van Trump komt erop neer dat Netanyahu achter het stuur zit, terwijl Trump op de claxon mag drukken.And what rough beast, its hour come round at last,
Trump reageert op aanvallen: 'Onmiddelijk ophouden'quote:Op maandag 8 juni 2026 12:13 schreef Perrin het volgende:
Het buitenlandse beleid van Trump komt erop neer dat Netanyahu achter het stuur zit, terwijl Trump op de claxon mag drukken.
Trump reageert in een bericht op Truth Social voor het eerst vandaag op de aanvallen tussen Iran en Israël. 'Israël en Iran moeten onmiddellijk ophouden met 'schieten'', schrijft hij.
Gezien de dreigementen van Iran jegens de VS en tevens die aan het adres van bondgenoot Israël, heel veel. Deze vraag is dan ook even onzinnig als opperen dat de VS niets in Oekraïne heeft te zoeken en dus het land niet zou moeten steunen.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heeft de VS dan in het Midden Oosten te zoeken behalve niks?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
´ere we go again!quote:Op maandag 8 juni 2026 09:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In a post on Telegram, Kadosh added that the military will reinforce forces at the borders, particularly at the occupied West Bank-Jordan border. He added that the Israeli Home Front Command has also begun a large-scale mobilisation of reserves this morning.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Steunen is wat anders als actief deelnemen. Dat doet de VS wel.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien de dreigementen van Iran jegens de VS en tevens die aan het adres van bondgenoot Israël, heel veel. Deze vraag is dan ook even onzinnig als opperen dat de VS niets in Oekraïne heeft te zoeken en dus het land niet zou moeten steunen.
En als ze alle landen daarmee mogen aanvallen die wel eens dreigementen naar de VS hebben geuit, kan de halve wereld in de fik.
De VS bedreigt zelf trouwens ook heel wat landen. Mogen die dan ook de VS aanvallen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Als we het zo bekijken, is het volkomen legaal als Groenland, Venezuela, Cuba en Columbia de VS aanvallen.
Vergeet canada en mexico nietquote:Op maandag 8 juni 2026 12:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Als we het zo bekijken, is het volkomen legaal als Groenland, Venezuela, Cuba en Columbia de VS aanvallen.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Als zij daar een militaire noodzaak in zien, zeker. Het lijkt mij alleen geen handige keus wetende dat de VS militair gezien het sterkste land ter wereld is.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Steunen is wat anders als actief deelnemen. Dat doet de VS wel.
En als ze alle landen daarmee mogen aanvallen die wel eens dreigementen naar de VS hebben geuit, kan de halve wereld in de fik.
De VS bedreigt zelf trouwens ook heel wat landen. Mogen die dan ook de VS aanvallen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Daar gaat het niet om. Jouw manier van denken werkt niet maar 1 kant op hè.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als zij daar een militaire noodzaak in zien, zeker. Het lijkt mij alleen geen handige keus wetende dat de VS militair gezien het sterkste land ter wereld is.
Dan niet gaan doen alsof het allemaal zo rechtvaardig is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
iran en venezuela enzo mogen nu idd prima New York beschieten ja
doen ze niet wat dan krijgen ze ook ruzie met navoOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dus de VS mag Israel wel te hulp schieten, maar Iran mag Libanon niet te hulp schieten?quote:Op maandag 8 juni 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien de dreigementen van Iran jegens de VS en tevens die aan het adres van bondgenoot Israël, heel veel. Deze vraag is dan ook even onzinnig als opperen dat de VS niets in Oekraïne heeft te zoeken en dus het land niet zou moeten steunen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Iran is geen bondgenoot van Libanon. Iran heeft in Libanon een terreurgroepering opgericht om Israël aan te vallen, die schieten ze te hulp.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus de VS mag Israel wel te hulp schieten, maar Iran mag Libanon niet te hulp schieten?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Rare post?quote:
De selectieve hypocrisie vanuit ons westers oogpunt te laten zien waarbij de westerse wereld van veel landen eisen dat ze bepaalde zaken wel ratificeren maar bij andere landen doen alsof onze neus bloed als ze niets ratificeren...
Internationaal Gerechtshof controversie.
De non proliferatie controversie
![]()
Dat zeg ik dan ook niet. En toch schiet Iran hier Libanon te hulp.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran is geen bondgenoot van Libanon. Iran heeft in Libanon een terreurgroepering opgericht om Israël aan te vallen, die schieten ze te hulp.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ik geloof dat het onderdeel van het staakt het vuren was dat dus door Israel werd geschonden. Zo bijzonder is dat niet. Israel gooit steeds olie op het vuur als het er op lijkt dat oom Donald het bijna uit heeft.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat natuurlijk best bijzonder is, gezien dat Libanon niet Iran is.![]()
Bijna een deal jong0ns!quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
Lol die oude gek is de controle kwijt.
[ x ]![]()
![]()
![]()
![]()
Iran schiet Hezbollah te hulp, niet Libanon.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. En toch schiet Iran hier Libanon te hulp.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Blijft toch bijzonder dat het land dat "militair gezien het sterkste land ter wereld is" niet eens een miniem stukje zee onder controle kan krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Het is wel iets waar meerdere militair sterke landen tegenaan botsen tegenwoordig. Het 2e leger van de wereld zit muurvast in Oekraïne. De VS krijgt de straat van Hormuz maar niet onder controle. En is het Israel al gelukt de Gazastrook te ontdoen van Hamas? Ik vermoed dan ook dat militaire planners in China zich nog eens achter de oren krabben als het gaat om een invasie van Taiwan.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Die ik met alle liefde van de wereld graag betaal zodat Bibi uit de gevangenis kan blijven en Trump niet de hele tijd achtervolgd wordt door de EptseinFiles.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat worden wel torenhoge energieprijzen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Gaat Bibi naar de gevangenis dan? Die is immers nog nergens voor veroordeeld.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die ik met alle liefde van de wereld graag betaal zodat Bibi uit de gevangenis kan blijven en Trump niet de hele tijd achtervolgd wordt door de EptseinFiles.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lekker gewerkt Trump en Netanyahu.quote:
Dit had niemand ooit kunnen verwachten natuurlijk. Ofja, niemand, niemand, eigenlijk iedereen BEHALVE die twee fucking achterlijke retards die de hele wereld in de ellende gestort hebben.
Ik hoop dat we van beide snel verlost zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,![]()
Klopt, hij weet daar tot op heden voor weg te rennen.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gaat Bibi naar de gevangenis dan? Die is immers nog nergens voor veroordeeld.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
In geval van de VS ligt voornamelijk dat aan het gebrek aan strategie, nog niet eens zo zeer aan hun militaire slagkracht. Tegen Irak stonden ze na 3 weken in Bagdad en was het regime gevallen. Maar daar waren de CIA al bijna een jaar voor de invasie begon aanwezig in Irak en lag er een concreet plan.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat het land dat "militair gezien het sterkste land ter wereld is" niet eens een miniem stukje zee onder controle kan krijgen.
Het is wel iets waar meerdere militair sterke landen tegenaan botsen tegenwoordig. Het 2e leger van de wereld zit muurvast in Oekraïne. De VS krijgt de straat van Hormuz maar niet onder controle. En is het Israel al gelukt de Gazastrook te ontdoen van Hamas? Ik vermoed dan ook dat militaire planners in China zich nog eens achter de oren krabben als het gaat om een invasie van Taiwan.
Hier lijken ze niet verder te komen dan peperdure raketten erop te gooien en een poging tot intimidatie. Dat is geen oorlog voeren.![]()
Nee, het is totaal niet zeker dat hij überhaupt veroordeeld gaat worden voor iets.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hij weet daar tot op heden voor weg te rennen.
Maar zoals met wel meer dingen hebben ook mensen mbt die kwestie een volledig alternatieve realiteit op zitten tuigen alsof Bibi per definitie veroordeeld gaat worden en deze oorlog het enige is dat hem uit de gevangenis houdt. Prima, mogen mensen denken, maar heeft niets met de realiteit te maken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Toch effe aan AI gevraagd: "Waarom is Bibi nog niet veroordeeld voor corruptie?"
De belangrijkste redenen voor de jarenlange vertraging en het uitblijven van een vonnis zijn:
1. Voortdurende procedurele vertragingen
Het proces ging in mei 2020 van start. De verdediging maakt structureel gebruik van alle juridische mogelijkheden om de zaak te rekken. Sinds december 2024 is Netanyahu zelf aan het getuigen als verdachte. Zijn advocaten vragen geregeld om kortere zittingen of uitstel, waarbij zij verwijzen naar zijn gezondheid of zijn overvolle agenda als premier.
2. De impact van nationale crises en oorlogen
De rechtbank heeft de zaak meermaals stilgelegd wegens nationale noodsituaties. De coronapandemie, de oorlog in Gaza en de daaropvolgende grootschalige escalaties met Hezbollah en Iran hebben voor maandenlange onderbrekingen gezorgd. De zittingen worden nog altijd regelmatig op het laatste moment afgeblazen wegens dringende veiligheidsoverleggen.
3. Een gigantische omvang (Drie Complexe Zaken)
Het proces behandelt drie aparte corruptiezaken (bekend als Zaak 1000, 2000 en 4000). Hierbij gaat het om het aannemen van honderdduizenden euro's aan illegale luxegiften en het regelen van gunstige wetgeving voor mediamagnaten in ruil voor positieve berichtgeving. Vanwege de complexiteit moeten er honderden getuigen worden gehoord, wat jaren in beslag neemt.
4. Politieke overleving en immuniteitspogingen
Als zittend premier hoeft Netanyahu volgens de Israëlische wet niet af te treden zolang hij niet definitief is veroordeeld. Critici stellen dat hij er politiek alles aan doet om aan de macht te blijven, omdat zijn positie hem bescherming biedt. Eind 2025 deed hij zelfs een officieel verzoek om presidentiële gratie aan president Isaac Herzog om het proces stop te zetten, maar Justitie heeft hier in maart 2026 een negatief advies over uitgebracht.![]()
Heuj, zat er op te wachten. Israel is wel echt de grote loser zeg. Of hebben ze Iran voor de 39e keer totaal verslagen?quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als Israel weer de sypathie van de wereld wil terugkrijgen, zouden ze hem uit moeten leveren aan Den Haag.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hij weet daar tot op heden voor weg te rennen.![]()
Oh, dat is altijd zo: onschuldig tot het tegendeel is bewezen.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is totaal niet zeker dat hij überhaupt veroordeeld gaat worden voor iets.
Maar waar rent hij dan voor weg?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Meh, het werkt nog steeds voor de markten en daar is het voor.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Bij de vraagstelling ga er al vanuit dat hij dus schuldig is aan corruptie. Dat moet dus nog bewezen worden. Zie ook:quote:Op maandag 8 juni 2026 13:07 schreef Perox het volgende:
Toch effe aan AI gevraagd: "Waarom is Bibi nog niet veroordeeld voor corruptie?"
De belangrijkste redenen voor de jarenlange vertraging en het uitblijven van een vonnis zijn:
1. Voortdurende procedurele vertragingen
Het proces ging in mei 2020 van start. De verdediging maakt structureel gebruik van alle juridische mogelijkheden om de zaak te rekken. Sinds december 2024 is Netanyahu zelf aan het getuigen als verdachte. Zijn advocaten vragen geregeld om kortere zittingen of uitstel, waarbij zij verwijzen naar zijn gezondheid of zijn overvolle agenda als premier.
2. De impact van nationale crises en oorlogen
De rechtbank heeft de zaak meermaals stilgelegd wegens nationale noodsituaties. De coronapandemie, de oorlog in Gaza en de daaropvolgende grootschalige escalaties met Hezbollah en Iran hebben voor maandenlange onderbrekingen gezorgd. De zittingen worden nog altijd regelmatig op het laatste moment afgeblazen wegens dringende veiligheidsoverleggen.
3. Een gigantische omvang (Drie Complexe Zaken)
Het proces behandelt drie aparte corruptiezaken (bekend als Zaak 1000, 2000 en 4000). Hierbij gaat het om het aannemen van honderdduizenden euro's aan illegale luxegiften en het regelen van gunstige wetgeving voor mediamagnaten in ruil voor positieve berichtgeving. Vanwege de complexiteit moeten er honderden getuigen worden gehoord, wat jaren in beslag neemt.
4. Politieke overleving en immuniteitspogingen
Als zittend premier hoeft Netanyahu volgens de Israëlische wet niet af te treden zolang hij niet definitief is veroordeeld. Critici stellen dat hij er politiek alles aan doet om aan de macht te blijven, omdat zijn positie hem bescherming biedt. Eind 2025 deed hij zelfs een officieel verzoek om presidentiële gratie aan president Isaac Herzog om het proces stop te zetten, maar Justitie heeft hier in maart 2026 een negatief advies over uitgebracht.
Q: How certain is it that Netanyahu will be declared guilty?https://chatgpt.com/s/t_6a26a69eddc08191b3fcf8b960a04366quote:No one can say with confidence that Benjamin Netanyahu will be declared guilty. The most accurate answer is that the outcome remains highly uncertain, and anyone claiming a specific probability is largely speculating.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er wordt vertraagd en er worden smoesjes verzonnen om dit zo lang mogelijk te rekken. Zal wel komen omdat hij onschuldig is inderdaad.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij de vraagstelling ga er al vanuit dat hij dus schuldig is aan corruptie. Dat moet dus nog bewezen worden. Zie ook:
Q: How certain is it that Netanyahu will be declared guilty?
[..]
https://chatgpt.com/s/t_6a26a69eddc08191b3fcf8b960a04366![]()
Iemand die onschuldig is hoeft overigens ook niet om gratie te bedelen.
Dus.![]()
Die ziet 'Amerika 250 jaar' natuurlijk helemaal in het water vallen als de VS Israël weer te hulp moet schieten.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.![]()
"Netanyahu is een crimineel die probeert uit de gevangenis te blijven hoor"
Ondertussen hebben we hier te maken met massamoorden van Hamas en Iran, daar hoor je dan geen woord over.
Ik ben er echt van overtuigd dat Links 20 IQ punten lager staat.graag verwijderen![]()
Komt hij oo km weer met zijn obsessie voor linksquote:Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef UitStraling het volgende:
Ondertussen hebben we hier te maken met massamoorden van Hamas en Iran, daar hoor je dan geen woord over.
Ik ben er echt van overtuigd dat Links 20 IQ punten lager staat.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Je gaat aan het punt voorbij,quote:Op maandag 8 juni 2026 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Komt hij oo km weer met zijn obsessie voor links
In de rechterhoek hebben we een konijntje dat wel eens gras heeft gesnoept bij de buren, in de linkerhoek hebben we de wolf die voor de lol duizenden lammetjes dood heeft gebeten.
"Dat konijntje hoort in de gevangenis hoor"graag verwijderen![]()
quote:Op maandag 8 juni 2026 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Komt hij oo km weer met zijn obsessie voor links
And what rough beast, its hour come round at last,
Het is ook niet verwonderlijk dat er uit obsessieve hokjesdenkers zelden zinnige teksten komen.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Komt hij oo km weer met zijn obsessie voor linksVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kun jij dan met je 20 punten hoger staande iq aan ons vertellen wanneer Hamas massamoorden heeft gepleegd sinds begin maart toen dit conflict begon?quote:Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben er echt van overtuigd dat Links 20 IQ punten lager staat.
[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 08-06-2026 15:24:37 ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat zal best. Alleen dat als reden geven waarom hij met Gaza, Libanon en Iran oorlog voert is dom gelulquote:Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef UitStraling het volgende:
"Netanyahu is een crimineel die probeert uit de gevangenis te blijven hoor"![]()
Zijn taalgebruik maakt dat ook altijd al duidelijk. Hij ziet een staakt-het-vuren als iets wat je eventjes tussendoor regelt, onder het genot van een kopje koffie. "They are looking to do a ceasefire", "we're going to do a ceasefire", etc.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Hij lijkt nog altijd niet echt te snappen dat daar vaak meer bij komt kijken dan even zeggen dat we een bakje koffie of een staakt-het-vuren met een gebakje gaan doen.![]()
Wie staat er dan in de rechterhoek? Want Netanyahu en zijn handlangers zijn het niet, enig lid van het Iraans regime is het niet, uiteraard ook niemand van Hamas of de Houthi's of iets dergelijks, Trump logischerwijze ook niet. Misschien premier Kristrún Frostadóttir van IJsland, dat op de ranglijsten bovenaan staat als het op dit moment meest vreedzame land op aarde?quote:Op maandag 8 juni 2026 14:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je gaat aan het punt voorbij,
In de rechterhoek hebben we een konijntje dat wel eens gras heeft gesnoept bij de buren, in de linkerhoek hebben we de wolf die voor de lol duizenden lammetjes dood heeft gebeten.
"Dat konijntje hoort in de gevangenis hoor"![]()
Boter op hoofdenquote:Op maandag 8 juni 2026 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kun jij dan met je 20 punten hoger staande iq aan ons vertellen wanneer Hamas massamoorden heeft gepleegd sinds begin maart toen dit conflict begon?
Verschuiven van doelpalen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach waarom nu opeens wel veroordelen? Deze rechts conservatieve personen juichen ook bij de bootjes die de VS uit het water schiet waarbij de inzittende geen proces krijgen. De extreem rechtse hypocrisie van deze personen is wonderbaarlijk goed zichtbaar.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dat is altijd zo: onschuldig tot het tegendeel is bewezen.![]()
Ga je nu ook al drugshandelaren verdedigen?quote:Op maandag 8 juni 2026 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach waarom nu opeens wel veroordelen? Deze rechts conservatieve personen juichen ook bij de bootjes die de VS uit het water schiet waarbij de inzittende geen proces krijgen. De extreem rechtse hypocrisie van deze personen is wonderbaarlijk goed zichtbaar.graag verwijderen![]()
Trump doet me soms ook denken aan die "handige neef" die zegt van alles te kunnen maken, maar van toeten noch blazen weet en alles sloopt wat in zijn handen komt.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn taalgebruik maakt dat ook altijd al duidelijk. Hij ziet een staakt-het-vuren als iets wat je eventjes tussendoor regelt, onder het genot van een kopje koffie. "They are looking to do a ceasefire", "we're going to do a ceasefire", etc.
Hij lijkt nog altijd niet echt te snappen dat daar vaak meer bij komt kijken dan even zeggen dat we een bakje koffie of een staakt-het-vuren met een gebakje gaan doen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Praat je hier nu executies van de VS goed en dat dus bepaalde mensen blijkbaar geen rechten hebben?quote:Op maandag 8 juni 2026 15:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ga je nu ook al drugshandelaren verdedigen?![]()
![]()
Waaruit blijkt dat het om drugshandelaren ging?quote:Op maandag 8 juni 2026 15:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ga je nu ook al drugshandelaren verdedigen?
En waarom stopte het abrupt toen het Trump geen politiek voordeel meer gaf?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
En zelfs als het drugshandelaren zijn, die pak je op en krijgen een rechtszaak, met uitsprak van een rechter.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het om drugshandelaren ging?
En waarom stopte het abrupt toen het Trump geen politiek voordeel meer gaf?![]()
Ja hoor. Zelfs drugshandelaren verdienen niet een raket op hun hoofd. Die pak je op, en berecht je via het rechtssysteem. Veroordeel je niet tot dood zonder enig proces. En al helemaal niet een tweede raket op de boot omdat er een paar nog leven. En al helemaal niet 3000km van je eigen landgrens afquote:Op maandag 8 juni 2026 15:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ga je nu ook al drugshandelaren verdedigen?Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Iran loopt nog ver voor wat dat executies van drugshandelaren betreft, het helpt alleen niet omdat de mensen daar zo'n kutleven hebben dat ze massaal aan de drugs zitten.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom stopte het abrupt toen het Trump geen politiek voordeel meer gaf?graag verwijderen![]()
Dat Netanyahu mogelijk een crimineel is kan toch ook gewoon naast terroristische daden van Hamas bestaan of zuiverende aanvallen van Israel? En naast totale debiliteit van Trump.
Jullie zijn het gewoon eens.![]()
![]()
Na het Iraanse raketvuur als reactie op de bombardementen op Beirut waarbij 2 doden vielen, belde Trump Netanyahu met de bedoeling de Israelische premier ervan te overtuigen af te zien van een tegenreactie. ‘Hij heeft geen keus’, aldus Trump tegen The Financial Times. ‘I call the shots, hij bepaalt niets.’
Blijkbaar niet...![]()
![]()
Nee nee. Mijn kant is de juiste en de andere kant niet.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat Netanyahu mogelijk een crimineel is kan toch ook gewoon naast terroristische daden van Hamas bestaan of zuiverende aanvallen van Israel? En naast totale debiliteit van Trump.
Jullie zijn het gewoon eens.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Mogelijk komt er weer een nieuwe Iraanse aanval. Bibi schijt over Trump en Iran heen, met aanvallen in Zuid Libanon.![]()
Je slaat nu wartaal uit.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iran loopt nog ver voor wat dat executies van drugshandelaren betreft, het helpt alleen niet omdat de mensen daar zo'n kutleven hebben dat ze massaal aan de drugs zitten.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Maar is je IQ 20 punten hoger of lager?quote:Op maandag 8 juni 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee nee. Mijn kant is de juiste en de andere kant niet.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Nee hoor, Iran heeft de meeste drugsverslaafden ter wereld, ze smeken al jaren om Amerikaanse hulp om dit probleem op te lossen maar hun luide roep om genocide op de Joden en de wens om een kernwapen daarvoor te gebruiken staat dit enigszins in de weg.quote:graag verwijderen![]()
Wat zijn ogen zien kunnen zijn handen slopen.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trump doet me soms ook denken aan die "handige neef" die zegt van alles te kunnen maken, maar van toeten noch blazen weet en alles sloopt wat in zijn handen komt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Goeie gaslight-poging wel.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, Iran heeft de meeste drugsverslaafden ter wereld, ze smeken al jaren om Amerikaanse hulp om dit probleem op te lossen maar hun luide roep om genocide op de Joden en de wens om een kernwapen daarvoor te gebruiken staat dit enigszins in de weg.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wat is dit voor achterlijke redenering?quote:Op maandag 8 juni 2026 15:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iran loopt nog ver voor wat dat executies van drugshandelaren betreft, het helpt alleen niet omdat de mensen daar zo'n kutleven hebben dat ze massaal aan de drugs zitten.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Nee hoor, Iran heeft het grootste drugsprobleem ter wereld.quote:
Je hebt internet, gebruik het.graag verwijderen![]()
Lekker relevant ook''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
ja, want de vs is zo goed in drugsbestrijding? ze staan dik bovenaan met drugsdoden per jaarquote:Op maandag 8 juni 2026 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, Iran heeft de meeste drugsverslaafden ter wereld, ze smeken al jaren om Amerikaanse hulp om dit probleem op te lossen maar hun luide roep om genocide op de Joden en de wens om een kernwapen daarvoor te gebruiken staat dit enigszins in de weg.![]()
Lager natuurlijkquote:Op maandag 8 juni 2026 15:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar is je IQ 20 punten hoger of lager?''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
#194quote:Op maandag 8 juni 2026 15:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, Iran heeft het grootste drugsprobleem ter wereld.
Je hebt internet, gebruik het.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wel grappig die valse overtuigingen van 'sommige' mensenquote:Op maandag 8 juni 2026 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
Another day of UitTrolling verneukt een toppa met dom gezwets.
My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Mannen met zoveel macht. Dat zou verboden moeten worden.
Nee, dit is geen mannenhaat van mij.
Het zijn toch altijd mannen die de strijd aangaan, gewoon om te zien wie het sterkst is, of wie het verst kan pissen of het hardst kan schreeuwen.
Maar goed, het zal mijn tijd wel duren. Ik beklaag de toekomstige slachtoffers (mannen, vrouwen, kinderen en dieren) alvast.
Veel onschuldig bloed vanwege het ego van enkele klein geschapen kereltjes. Die dan toch maar even hun zgn. spierballetjes willen laten zien aan de wereld.
Man, ga toch golfen.![]()
![]()
![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hihaho, nu moet de onion nog even een grap over ratten maken en ze hebben alle stereotypen over joden weer compleet.quote:Please consider the environment before printing this post![]()
Dat doen we toch niet meer? Mensen vergelijken met ongedierte? Zodat die mensensoort door de rest van de mensenmaatschappij als hinderlijke insecten worden beschouwd?quote:Op maandag 8 juni 2026 18:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Hihaho, nu moet de onion nog even een grap over ratten maken en ze hebben alle stereotypen over joden weer compleet.![]()
30 mei heeft de VS nog wat mensen op zee vermoord,de teller staat al op 205 moorden door deze terreurstaat.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom stopte het abrupt toen het Trump geen politiek voordeel meer gaf?![]()
Lebanon says Israel has bombed it nearly 3,500 times during ceasefire
https://www.reuters.com/w(...)easefire-2026-06-08/![]()
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op maandag 8 juni 2026 18:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat doen we toch niet meer? Mensen vergelijken met ongedierte? Zodat die mensensoort door de rest van de mensenmaatschappij als hinderlijke insecten worden beschouwd?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
In Israel nog wel,quote:Op maandag 8 juni 2026 18:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat doen we toch niet meer? Mensen vergelijken met ongedierte? Zodat die mensensoort door de rest van de mensenmaatschappij als hinderlijke insecten worden beschouwd?https://www.lemonde.fr/en(...)place_6741510_4.htmlquote:In Israel, rhetoric dehumanizing Palestinians and calls for eradicating Gaza have become commonplace![]()
Trump “A ceasefire is when you’re shooting in a more moderate manner”,quote:Op maandag 8 juni 2026 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lebanon says Israel has bombed it nearly 3,500 times during ceasefire
https://www.reuters.com/w(...)easefire-2026-06-08/
Bibi heeft het verder aangepast.![]()
Het elimineren van terroristen of drugscriminelen is geen terreur.quote:Dit is een artikel uit mei 2025, van de linkse krant Le Monde. Die voor de zoveelste maal uitspraken van mensen uit verband trekt. Nee, de Palestijnen zijn geen slachtoffers en worden ook niet ontmenselijkt.quote:Op maandag 8 juni 2026 19:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In Israel nog wel,
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)place_6741510_4.html
De enige die dit soms doet zijn de Palestijnen zelf door zich als losgeslagen beesten te gedragen als men weer overgaat op bruut terreur. Dat doet Israël dus niet, dat doen zij zelf.
Een kibboets binnen rennen en lukraak mensen gaan martelen, verkrachten of vermoorden is beestachtig gedrag. Dat is wat de Palestijnen op grote schaal deden, zo is deze oorlog begonnen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Deze kortzichtigheid is bijna lachwekkend.quote:Op maandag 8 juni 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het elimineren van terroristen of drugscriminelen is geen terreur.
[..]
Dit is een artikel uit mei 2025, van de linkse krant Le Monde. Die voor de zoveelste maal uitspraken van mensen uit verband trekt. Nee, de Palestijnen zijn geen slachtoffers en worden ook niet ontmenselijkt.
De enige die dit soms doet zijn de Palestijnen zelf door zich als losgeslagen beesten te gedragen als men weer overgaat op bruut terreur. Dat doet Israël dus niet, dat doen zij zelf.
Een kibboets binnen rennen en lukraak mensen gaan martelen, verkrachten of vermoorden is beestachtig gedrag. Dat is wat de Palestijnen op grote schaal deden, zo is deze oorlog begonnen.My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Het is geen kortzichtigheid, het is de feitelijke realiteit van de aanslagen van 7 oktober 2023 in het Zuiden van Israël. Zo zijn de Palestijnse terroristen te werk gegaan, onder luid gejuich/met hulp van duizenden burgers. Dat mensen dit nog altijd proberen te verdraaien of bagatelliseren blijft bizar om te zien.quote:Op maandag 8 juni 2026 19:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Deze kortzichtigheid is bijna lachwekkend.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zonder dat er daarbij enige vorm van proces, waarheidsvinding, of democratische controle plaatsvindt, heeft het daar wel degelijk veel van weg.quote:Op maandag 8 juni 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het elimineren van terroristen of drugscriminelen is geen terreur.Wegkijken bij, en het goedpraten van, de schandalige wijze waarop Israel tekeergaat. Losgeslagen beesten? Dat zijn uitsluitend de anderen!quote:[..]
Dit is een artikel uit mei 2025, van de linkse krant Le Monde. Die voor de zoveelste maal uitspraken van mensen uit verband trekt. Nee, de Palestijnen zijn geen slachtoffers en worden ook niet ontmenselijkt.
Een kibboets binnen rennen en lukraak mensen gaan martelen, verkrachten of vermoorden is beestachtig gedrag. Dat is wat de Palestijnen op grote schaal deden, zo is deze oorlog begonnen.Huilen dan.![]()
Zoals met de arrestatie van Chavez? Ook toen was er allerlei gemekker. Kortom, het is nooit goed.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zonder dat er daarbij enige vorm van proces, waarheidsvinding, of democratische controle plaatsvindt, heeft het daar wel degelijk veel van weg.Hoezo schandalig? Het is uitstekend om te zien dat het Palestijnse terrorisme nu eens hard wordt aangepakt.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wegkijken bij, en het goedpraten van, de schandalige wijze waarop Israel tekeergaat. Losgeslagen beesten? Dat zijn uitsluitend de anderen!
Als het aan sommige Westerlingen had gelegen had Israël dit maar moeten accepteren of zelfs moeten onderhandelen met een terreurbeweging die keer op keer openlijk heeft aangekondigd als doel te hebben de vernietiging van Israël als land. Wat dat betreft had Israël nog veel en veel harder moet toeslaan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gesproken als een ware radicaal.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:45 schreef HowardRoark het volgende:
Wat dat betreft had Israël nog veel en veel harder moet toeslaan.Huilen dan.![]()
Maar wat jij als terrorisme stelt, willekeurige plekken en onschuldigen vermoorden doet Israel op veel grotere schaal dan Hamas Howard. Alleen als IDF het doet vind jij het opeens geen probleem meer. Baby's doden, verkrachten, menselijke schildengebruiken, doelbewust ziekenhuizen aanvallen, alles is geoorlood.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals met de arrestatie van Chavez? Ook toen was er allerlei gemekker. Kortom, het is nooit goed.
[..]
Hoezo schandalig? Het is uitstekend om te zien dat het Palestijnse terrorisme nu eens gigantisch hard wordt aangepakt.
Als het aan sommige Westerlingen had gelegen had Israël dit maar moeten accepteren of zelfs moeten onderhandelen met een terreurbeweging die keer op keer openlijk heeft aangekondigd als doel te hebben de vernietiging van Israël als land. Wat dat betreft had Israël nog veel en veel harder moet toeslaan.
Jij stelt eindelijk wordt het Palestijnse terrorisme aangepakt, er wordt al heel lang eenzijdig Palestijns terrorisme aangepakt. Bij Israelisch terrorisme is het kop in het zand en doen alsof het niet bestaat ondanks dat het bewijs gigantisch is.![]()
Nee hoor, als iemand die simpelweg wil dat het Palestijnse terrorisme stopt. Ik ga niet mee in de rare empathie voor zo een samenleving zoals velen in het Westen die wel hebben. Het staat mensen vrij de kant van de Palestijnen te kiezen, dit is echter de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:
Ik heb het al vaker benoemd: oorlogen zijn keihard. Voor onze vrijheid zijn er heleboel Duitse burgers om het leven gekomen die toen ook doelbewust zijn getorpedeerd in een poging Nazi-Duitsland op de knieën te krijgen.
Echter is er in het Westen bij sommigen het idee ontstaan dat er niet meer hard terug mag worden geslagen, helemaal niet tegen niet-Westerse landen die Islamitisch zijn. Ik vind dat raar en zie dat dan ook anders.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is ook wel een idee dat enkel in je hoofd leeftquote:Op maandag 8 juni 2026 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
Echter is er in het Westen bij sommigen het idee ontstaan dat er niet meer hard terug mag worden geslagen, helemaal niet tegen niet-Westerse landen die Islamitisch zijn. Ik vind dat raar en zie dat dan ook anders.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dus het praten over het bewust vermoorden van mensen welke geen eerlijk proces krijgen is in jou bubble wereld maar wat gemekker?quote:Op maandag 8 juni 2026 20:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals met de arrestatie van Chavez? Ook toen was er allerlei gemekker. Kortom, het is nooit goed.
[..]
Onze rechts conservatieven houden objectief gezien heel hypocriete logica aan, als het recht door Israël of de VS niet gerespecteerd wordt moeten de argumenten als gemekker weggezet worden. Maar als elke ander landje maar iets verkeerd doet dan is buitenproportioneel geweldadig ingrijpen opeens geoorloofd.![]()
De Palestijnse terroristen proberen doelbewust zoveel mogelijk Israëlische burgers te vermoorden, het liefst op zo bruut mogelijke wijze, dit vanuit etnische en religieuze haat.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar wat jij als terrorisme stelt, willekeurige plekken en onschuldigen vermoorden doet Israel op veel grotere schaal dan Hamas Howard. Alleen als IDF het doet vind jij het opeens geen probleem meer. Baby's doden, verkrachten, menselijke schildengebruiken, doelbewust ziekenhuizen aanvallen, alles is geoorlood.
Jij stelt eindelijk wordt het Palestijnse terrorisme aangepakt, er wordt al heel lang eenzijdig Palestijns terrorisme aangepakt. Bij Israelisch terrorisme is het kop in het zand en doen alsof het niet bestaat ondanks dat het bewijs gigantisch is.
Bij bombardementen van Israëlische kant komen Palestijnse burgers om het leven omdat de Palestijnen deze zelf als menselijk schild gebruiken, ter verdediging van hun terroristen. Men maakt daar ook geen scheiding tussen. Omgekomen terroristen worden geteld als burgers.
Dit is inmiddels al honderden keren uitgelegd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja de Israëliërs vieren nog zeker twee weken feest op de straten omdat die baby dood is.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar wat jij als terrorisme stelt, willekeurige plekken en onschuldigen vermoorden doet Israel op veel grotere schaal dan Hamas Howard. Alleen als IDF het doet vind jij het opeens geen probleem meer. Baby's doden, verkrachten, menselijke schildengebruiken, doelbewust ziekenhuizen aanvallen, alles is geoorlood.
Jij stelt eindelijk wordt het Palestijnse terrorisme aangepakt, er wordt al heel lang eenzijdig Palestijns terrorisme aangepakt. Bij Israelisch terrorisme is het kop in het zand en doen alsof het niet bestaat ondanks dat het bewijs gigantisch is.
De Gazanen hebben maar 1 feestdag en die is niet islamitisch maar dat is 7 oktober.
Stop eens met antisemitisch haatzaaien.graag verwijderen![]()
Het blijft bijzonder om te zien dat mensen nog altijd vastzitten in het denkbeeld dat Israël hier het grote probleem zou zijn.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja de Israëliërs vieren nog zeker twee weken feest op de straten omdat die baby dood is.
De Gazanen hebben maar 1 feestdag en die is niet islamitisch maar dat is 7 oktober.
Stop eens met antisemitisch haatzaaien.
Men schaart zich op die manier achter een samenleving als de Palestijnse, zoals al vaker aangehaald vol met antisemitisme, moslimfundamentalisme, drang voor martelaarschap en bereidheid tot terreur etc.
En als mensen dan zeggen stellen 'Ja, maar dat doe ik helemaal niet!' Oké, maar dan is er toch helemaal geen probleem?
Alleen men vindt dus dat er wél een probleem is en dat is dat er naar hun zin veel te veel Palestijnen om het leven komen. En ook vinden sommigen dat er een Palestijnse staat moet komen en soms zelfs dat Israël aangepakt moet worden met sancties, boycots of zelfs geheel moet verdwijnen als land. Daaruit getuigt dus wel degelijk een zwak voor zo een samenleving.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Mensen denken dat je de Palestijnen hebt en Hamas en dat je die los van elkaar kunt zien, dat is een cruciale denkfout.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder om te zien dat mensen nog altijd vastzitten in het denkbeeld dat Israël hier het grote probleem zou zijn.
Men schaart zich op die manier achter een samenleving als de Palestijnse, zoals al vaker aangehaald vol met antisemitisme, moslimfundamentalisme, drang voor martelaarschap en bereidheid tot terreur etc.
En als mensen dan zeggen stellen 'Ja, maar dat doe ik helemaal niet!' Oké, maar dan is er toch helemaal geen probleem?
Alleen men vindt dus dat er wél een probleem is en dat is dat er naar hun zin veel te veel Palestijnen om het leven komen. En ook vinden sommigen dat er een Palestijnse staat moet komen en soms zelfs dat Israël aangepakt moet worden met sancties, boycots of zelfs geheel moet verdwijnen als land. Daaruit getuigt dus wel degelijk een zwak voor zo een samenleving.graag verwijderen![]()
Dat is wensdenken dat men voor zichzelf moet volhouden omdat als men zou erkennen dat er helemaal geen groot contrast tussen beide is, men dus indirect een Islamitische en antisemitische terreurgroepering of dan wel een samenleving steunt waar er veel draagvlak voor zo een groepering is.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mensen denken dat je de Palestijnen hebt en Hamas en dat je die los van elkaar kunt zien, dat is een cruciale denkfout.
Daarom wordt er een koekblik aan leugens, verzinsels en drogredeneringen opengetrokken om A) Israël collectief naar het niveau te trekken van Hamas (of zelfs lager) en B) de Palestijnen de scheiden van Hamas. Vervolgens kan men dan dingen zeggen als:
'Ik keur Hamas en Israël beide af' (drogredenering: valse morele equivalent)
'Hamas is kut maar de Palestijnen kunnen hier niets aan doen' (leugen)
'Israël is hier begonnen' (leugen & victim blaming)
Of deze is ook altijd leuk, claims in de trant van:
'Ben-Gvir en Smotrich zijn extremisten en laten zien hoe radicaal Israël' (Waar men dus stelt dat Hamas helemaal niet voor de Palestijnen staat, doen radicale fringe politici dit wel voor heel Israël. Kortom, generaliseren mag, maar slechts een kant op).'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Vroeger liepen de goede sociale mensen ook al met een Yasser Arafat sjaaltje om, tot bleek dat dat gewoon een liegende criminele miljonair was met massamoord op de Joden als natte droom.graag verwijderen![]()
Heeft de VS ondertussen al iets bereikt in deze oorlog?
Behalve olie inkomsten voor Poetin, en een regime in Iran wat zich krom lacht.![]()
Oh nu is er opeens geen groot contrast meer tussen beide? Dat is bijzonder, Israel maakt honderdduizenden slachtoffers, Hamas en Hezbollah samen misschien 2000.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is wensdenken dat men voor zichzelf moet volhouden omdat als men zou erkennen dat er helemaal geen groot contrast tussen beide is, men dus indirect een Islamitische en antisemitische terreurgroepering of dan wel een samenleving steunt waar er veel draagvlak voor zo een groepering is.
Daarom wordt er een koekblik aan leugens, verzinsels en drogredeneringen opengetrokken om A) Israël collectief naar het niveau te trekken van Hamas (of zelfs lager) en B) de Palestijnen de scheiden van Hamas. Vervolgens kan men dan dingen zeggen als:
'Ik keur Hamas en Israël beide af' (drogredenering: valse morele equivalent)
'Hamas is kut maar de Palestijnen kunnen hier niets aan doen' (leugen)
'Israël is hier begonnen' (leugen & victim blaming)
Of deze is ook altijd leuk, claims in de trant van:
'Ben-Gvir en Smotrich zijn extremisten en laten zien hoe radicaal Israël' (Waar men dus stelt dat Hamas helemaal niet voor de Palestijnen staat, doen radicale fringe politici dit wel voor heel Israël. Kortom, generaliseren mag, maar slechts een kant op).
Toch blijf je bezig met Israel verdedigen. Blijf je liegen dat Israel de oorlog niet is begonnen. Blijf je ontkennen dat de Israeliers dingen fout doen. Natuurlijk is Hamas kut maar dat maakt geen zak uit want waar ze tegen strijden is nog veel en veel erger. Of zoals jij het ziet, waar ze tegen strijden is vergelijkbaar.
Fringe politci zoals Netanyahu die maar een jaar of 20 aan de macht is
Het gaat inderdaad enkel een kant op bij jou. Dat terwijl pro-Palestina beide zijden eerlijk weegt.
Israel is veel moordadiger en bruter dan waar ze tegen vechten.![]()
Een kant die letterlijke slogans uit het Hamas handvest heeft overgenomen en genormaliseerd zoals 'From the River to the Sea' en 'Globalize the Intifada' weegt beide zijden natuurlijk niet eerlijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh nu is er opeens geen groot contrast meer tussen beide? Dat is bijzonder, Israel maakt honderdduizenden slachtoffers, Hamas en Hezbollah samen misschien 2000.
Toch blijf je bezig met Israel verdedigen. Blijf je liegen dat Israel de oorlog niet is begonnen. Blijf je ontkennen dat de Israeliers dingen fout doen. Natuurlijk is Hamas kut maar dat maakt geen zak uit want waar ze tegen strijden is nog veel en veel erger. Of zoals jij het ziet, waar ze tegen strijden is vergelijkbaar.
Fringe politci zoals Netanyahu die maar een jaar of 20 aan de macht is
Het gaat inderdaad enkel een kant op bij jou. Dat terwijl pro-Palestina beide zijden eerlijk weegt.
Israel is veel moordadiger en bruter dan waar ze tegen vechten.
Om over alle constante noodzaak aan geschiedvervalsing maar niet te beginnen. Dat is nodig om het narrratief in stand te houden over het vermeende Palestijnse slachtofferschap. Dit waar zij de enige aanstichters achter dit conflict zijn.
Daarnaast heb jij al meermaals openlijk aangegeven Hamas niet kut te vinden maar hun terrorisme omschreven als 'terecht'. Ook heeft niemand gezegd dat Netanyahu 'fringe' zou zijn want dat is hij natuurlijk alles behalve.
Dat Israël meer slachtoffers maakt doet er niet toe, het is geen wedstrijdje om de slachtoffers. De meeste slachtoffers vallen aan Palestijnse kant omdat Israël veel sterker is en de Palestijnen hun burgers als menselijk schild gebruiken.
Dat is net ook al uitgelegd. De Palestijnse samenleving staat bol van het radicalisme, dat heeft het helaas al decennia gedaan en er is nooit een vredesbeweging geweest.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Die mensen waren hun tijd flink vooruit. Ikzelf was ook verblind door de Israëlische hasbara an dacht dat ze voor het goede streden. En die kut moslims waren er alleen maar op uit om al die Joden die hun land hadden gestolen af te slachten.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:19 schreef UitStraling het volgende:
Vroeger liepen de goede sociale mensen ook al met een Yasser Arafat sjaaltje om, tot bleek dat dat gewoon een liegende criminele miljonair was met massamoord op de Joden als natte droom.
Maar nu iedereen beschikt over een camera en ongefilterd, zelfs live, beelden kan delen van de wandaden en onderdrukking is de ware aard van Israel zichtbaar.
Oh ja, en Hamas is ook slecht natuurlijk.![]()
Interessant wel deze post. Vertel eens, welke beelden of verhalen hebben jou zoal overtuigt van het Palestijnse narratief?quote:Op maandag 8 juni 2026 23:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Die mensen waren hun tijd flink vooruit. Ikzelf was ook verblind door de Israëlische hasbara an dacht dat ze voor het goede streden. En die kut moslims waren er alleen maar op uit om al die Joden die hun land hadden gestolen af te slachten.
Maar nu iedereen beschikt over een camera en ongefilterd, zelfs live, beelden kan delen van de wandaden en onderdrukking is de ware aard van Israel zichtbaar.
Oh ja, en Hamas is ook slecht natuurlijk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Welke beelden?quote:Op maandag 8 juni 2026 23:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Die mensen waren hun tijd flink vooruit. Ikzelf was ook verblind door de Israëlische hasbara an dacht dat ze voor het goede streden. En die kut moslims waren er alleen maar op uit om al die Joden die hun land hadden gestolen af te slachten.
Oh ja, en Hamas is ook slecht natuurlijk.graag verwijderen![]()
Als ik specifiek wat moet noemen:quote:Op maandag 8 juni 2026 23:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Interessant wel deze post. Vertel eens, welke beelden of verhalen hebben jou zoal overtuigt van het Palestijnse narratief?
De beelden van het beschieten en begraven van ambulances
Beveiligingscamera beelden in/om ziekenhuizen waar vervolgens een bom op valt
De totale destructie van huizen/appartementen/landbouwgrond in de yellow zone
Maar ook bijvoorbeeld Louis Theroux bij de kolonisten![]()
Beetje terug naar Sagan kan geen kwaad in deze tijden, grote beweringen verlangen onweerlegbaar bewijs.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:29 schreef Perox het volgende:
De goedpraatmachine is weer lekker op stoom zie ik.graag verwijderen![]()
Nou ja, dit is gewoon een feit natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is ook wel een idee dat enkel in je hoofd leeft
Tenzij je de (vroegere) definitie van het Westen aanpast. Wat wel een beetje flauw zou zijn.
En mensen mogen best fan zijn van het Midden-Oosten (minus het slechtste land op aarde) of China, maar wees er dan ook trots op. Ga er gewoon voor!
Dat moet ik een familielid van me wel nageven, die zou zich zo opofferen voor het doel (van vrede, uiteraard).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je laat je wel erg makkelijk beïnvloeden zo te zien. Maar goed, dat geldt helaas voor velen. Zeker die documentaire van Theroux is natuurlijk pure propaganda.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Als ik specifiek wat moet noemen:
De beelden van het beschieten en begraven van ambulances
Beveiligingscamera beelden in/om ziekenhuizen waar vervolgens een bom op valt
De totale destructie van huizen/appartementen/landbouwgrond in de yellow zone
Maar ook bijvoorbeeld Louis Theroux bij de kolonisten'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee natuurlijk is dat geen feitquote:Op maandag 8 juni 2026 23:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, dit is gewoon een feit natuurlijk.
Tenzij je de (vroegere) definitie van het Westen aanpast. Wat wel een beetje flauw zou zijn.
En mensen mogen best fan zijn van het Midden-Oosten (minus het slechtste land op aarde) of China, maar wees er dan ook trots op. Ga er gewoon voor!
Dat moet ik een familielid van me wel nageven, die zou zich zo opofferen voor het doel (van vrede, uiteraard).
Letterlijk niemand zegt dat Israel niet terug mag slaan en de link met of het wel of niet een westers land is legt nooit iemand
Het is een verzonnen verhaal waar meneer vervolgens zelf hardop zijn vraagtekens bij zet
Dit is altijd mooi. Zeker omdat in de digitale wereld je eigenlijk geen 'tell' kunt opmaken.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Oh ja, en Hamas is ook slecht natuurlijk.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat is de Gazaanse equivalent?quote:Op maandag 8 juni 2026 23:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Oh ja, en Hamas is ook slecht natuurlijk.![]()
Maar is er nu wel-niet-wel-niet-wel-niet weer een staakt het vuren? Of niet?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Nou, er is toch redelijke consensus dat ze een slachting op een muziekfestival en een paar dropjes hebben gedaan. In mijn ogen maakt ze dat slecht. Ook al zien sommigen ze als "vrijheidsstrijders".quote:Op maandag 8 juni 2026 23:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit is altijd mooi. Zeker omdat in de digitale wereld je eigenlijk geen 'tell' kunt opmaken.![]()
Vrijheidsstrijders zijn niet per definitie goed natuurlijk, dat heeft niet zoveel met elkaar te makenquote:Op maandag 8 juni 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nou, er is toch redelijke consensus dat ze een slachting op een muziekfestival en een paar dropjes hebben gedaan. In mijn ogen maakt ze dat slecht. Ook al zien sommigen ze als "vrijheidsstrijders".Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik ken sowieso iemand die dat wel zou doen. En nu?quote:Op maandag 8 juni 2026 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
en de link met of het wel of niet een westers land is legt nooit iemand
Het probleem is dat mensen in absoluten praten. Er zijn mensen die het wel doen, maar niemand die zegt dat dit 80% of 90% is.
Maar ik heb het gevoel dat het erkennen al gelijk staat aan een nederlaag.
Zover mijn psychoanalyse op de late avond.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nu is het dus idd natuurlijk geen feit?quote:Op maandag 8 juni 2026 23:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ken sowieso iemand die dat wel zou doen. En nu?
Weet ik veel, jij quote mij he ... hoe ga je normaliter met reacties om?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Je moet het anders bekijken. Het waren zionisten die helemaal geen recht op die grond hadden.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nou, er is toch redelijke consensus dat ze een slachting op een muziekfestival en een paar dropjes hebben gedaan. In mijn ogen maakt ze dat slecht. Ook al zien sommigen ze als "vrijheidsstrijders".
Probeer het van de kant van Hamas te begrijpen.
(subtiel zijn is overschat)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De keffiyeh werd tot de jaren 30 van de vorige eeuw voornamelijk gedragen door reizende bedoeïenen.quote:Vroeger liepen de goede sociale mensen ook al met een Yasser Arafat sjaaltje om, tot bleek dat dat gewoon een liegende criminele miljonair was met massamoord op de Joden als natte droom.
Het werd een symbool van verzet toen de Arabische inwoners van Palestina in 1936 in opstand kwamen tegen de Britse bezetters, die aan het einde van de Eerste Wereldoorlog van de voorloper van de VN het mandaat hadden gekregen over het land.
Het is dus primair een symbool van Palestijns verzet en nationale identiteit.
De keffiyeh (Het 'Arafat-sjaaltje' ) wordt hier dus vooral gebruikt als een retorisch symbool om niet alleen Arafat te bekritiseren, maar ook de mensen die zich met hem of de Palestijnse zaak verbonden voelden
en daarmee verschuift de uitspraak van kritiek op een persoon naar het wegzetten van een grote en diverse groep alsof die allemaal hetzelfde dachten en handelden.
Grappig die gekleurde en polemische houding in de post.My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Een documentaire meteen propaganda noemen omdat extremistische west bank kolonisten daar hun ware gezicht laten zien.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je laat je wel erg makkelijk beïnvloeden zo te zien. Maar goed, dat geldt helaas voor velen. Zeker die documentaire van Theroux is natuurlijk pure propaganda.![]()
De grootste propagandisten in dit topic zijn een paar conservatief rechtsen die krom lullen wat recht is en recht lullen wat krom is.![]()
De keffiyeh stamt van origine uit Irak. Maar zo zijn er wel veel meer dingen die zijn geclaimd door de Palestijnen om hun gefabriceerde nationale identiteit en inheemsheid te veinzen. Van hummus (Syrië), tot Shakshouka (Noord-Afrika) en Za'atar (Egypte & Joodse gemeenschappen) tot Falafel (Egypte) en Baklava (Turkije).quote:Op dinsdag 9 juni 2026 00:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
De keffiyeh werd tot de jaren 30 van de vorige eeuw voornamelijk gedragen door reizende bedoeïenen.
Het werd een symbool van verzet toen de Arabische inwoners van Palestina in 1936 in opstand kwamen tegen de Britse bezetters, die aan het einde van de Eerste Wereldoorlog van de voorloper van de VN het mandaat hadden gekregen over het land.
Het is dus primair een symbool van Palestijns verzet en nationale identiteit.
De keffiyeh (Het 'Arafat-sjaaltje' ) wordt hier dus vooral gebruikt als een retorisch symbool om niet alleen Arafat te bekritiseren, maar ook de mensen die zich met hem of de Palestijnse zaak verbonden voelden
en daarmee verschuift de uitspraak van kritiek op een persoon naar het wegzetten van een grote en diverse groep alsof die allemaal hetzelfde dachten en handelden.
Grappig die gekleurde en polemische houding in de post.
Talloze useful idiots gaan hier ook nog in mee om ondertussen doodleuk Israël te beschuldigen van 'culinaire toe-eigening'. Zelfs de Nederlandse media doen hier aan mee gezien een artikel in Trouw laatst, dit blijft bijzonder om te zien.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee hoor, Theroux pakt de meest radicalen eruit en presenteert die selectief als de norm voor heel Israël, waarbij met geen woord wordt gesproken over het Palestijnse terreur.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 06:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een documentaire meteen propaganda noemen omdat extremistische west bank kolonisten daar hun ware gezicht laten zien.![]()
De grootste propagandisten in dit topic zijn een paar conservatief rechtsen die krom lullen wat recht is en recht lullen wat krom is.
Dat mag, maar het is natuurlijk niet objectief te noemen. Zijn documentaire heeft als enige doelstelling het beeld te wekken dat Israël slecht is en de Palestijnen goed en zo de opinie van de kijker op die manier tegen Israël (en Joden) te keren. Dat maakt het propaganda.
Om in een volgende documentaire weer doodleuk de extreemrechtse influencer genaamd Sneako te gaan aanspreken op zijn antisemitisme, dan durf je wel hoor. Enorme hypocriet die man.
Waar komt jouw anti-Israël en pro-Palestijnen houding eigenlijk vandaan?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja.quote:Op maandag 8 juni 2026 23:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar is er nu wel-niet-wel-niet-wel-niet weer een staakt het vuren? Of niet?Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Een Amerikaanse helecopter is neergestort in de straat van Hormuz, bemanning is gered. Oorzaak is nog niet bekend, wordt vervolgd.
Verder heeft de VS in de straat van Hormuz een olietanker aangevallen die onder de vlag van Palau voer. Tanker is uitgeschakeld.
Tot zover de nieuwe betekenis van ceasefire.![]()
Ceasefire stelt niet zoveel voor zolang Iran dat eenzijdig koppelt aan vrolijk raketten afvurende terroristen in Libanon.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:16 schreef AFA2022 het volgende:
Een Amerikaanse helecopter is neergestort in de straat van Hormuz, bemanning is gered. Oorzaak is nog niet bekend, wordt vervolgd.
Verder heeft de VS in de straat van Hormuz een olietanker aangevallen die onder de vlag van Palau voer. Tanker is uitgeschakeld.
Tot zover de nieuwe betekenis van ceasefire.
Er zitten bijna 8000 blauwhelmen in Libanon, gebruik die dan ook om de Iraniërs en de Palestijnen eruit te trappen.graag verwijderen![]()
Wat een softe oplossing.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er zitten bijna 8000 blauwhelmen in Libanon, gebruik die dan ook om de Iraniërs en de Palestijnen eruit te trappen.
Gewoon die hele regio nuken. Tot er geen levend organisme meer te vinden is.
En pak eens wat vaker de fiets.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Wat een onzin weer, de laffe houding van zowel Europa als de VN die zorgt ervoor dat de tumoren der wereld ongebreideld door kunnen groeien.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat een softe oplossing.
Gewoon die hele regio nuken. Tot er geen levend organisme meer te vinden is.
En pak eens wat vaker de fiets.graag verwijderen![]()
Wat een softe praatjes weer.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat een onzin weer, de laffe houding van zowel Europa als de VN die zorgt ervoor dat de tumoren der wereld ongebreideld door kunnen groeien.
Volledig kapotnuken die hap.
Als die hele regio is verdwenen, hoeven we ons voor onze lafheid niet langer meer te schamen.
En het is goed voor de Nederlandse fietshandel.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Je vergeet nog een land dat eveneens niks in Libanon te zoeken heeft. Zal wel toeval zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ceasefire stelt niet zoveel voor zolang Iran dat eenzijdig koppelt aan vrolijk raketten afvurende terroristen in Libanon.
Er zitten bijna 8000 blauwhelmen in Libanon, gebruik die dan ook om de Iraniërs en de Palestijnen eruit te trappen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat mag nu wel zo zijn, het zijn toch echt de Pallies en de Shia die Libanon in totale ellende hebben gestort.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vergeet nog een land dat eveneens niks in Libanon te zoeken heeft. Zal wel toeval zijn.![]()
De ellende van Libanon gaat wel wat verder dan dat. Die hebben al decennia enorme pech op vele vlakken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag nu wel zo zijn, het zijn toch echt de Pallies en de Shia die Libanon in totale ellende hebben gestort.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat is al sinds decennia.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De ellende van Libanon gaat wel wat verder dan dat. Die hebben al decennia enorme pech op vele vlakken.![]()
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De ellende van Libanon gaat wel wat verder dan dat. Die hebben al decennia enorme pech op vele vlakken.Sterker nog.quote:
Dat is al sedert tientallen jaren.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Israël? Die hebben van alles te zoeken in Libanon omdat men reageert op het geweld van Hezbollah. Als Hezbollah Israël niet zou aanvallen, zou Israël daar niet zitten. Precies hetzelfde verhaal met de PLO voorheen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vergeet nog een land dat eveneens niks in Libanon te zoeken heeft. Zal wel toeval zijn.Libanon was ooit een merendeel Christelijk land, nu zit men met een Islamitische meerderheid terwijl de verdelingen in het parlement en voor de ministerposten altijd nog worden gedaan op een sterk verouderde census. Er is daar ook weinig nodig voor een burgeroorlog, wat helaas de norm is in land waar een groeiende Islamitische gemeenschap is. Zie ook Nigeria en delen van India.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De ellende van Libanon gaat wel wat verder dan dat. Die hebben al decennia enorme pech op vele vlakken.Eigenlijk niet, het is met name deze groep radicale moslimfundamentalisten die voor de problemen zorgt en Libanon in oorlog na oorlog trekt. Voorheen via de PLO in het Zuiden, nu via Hezbollah.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De ellende van Libanon gaat wel wat verder dan dat. Die hebben al decennia enorme pech op vele vlakken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Veel van de huidige shit in Libanon en omringende regio's is te danken (?) aan de Conferentie van San Remo in 1920.
Met de zoveelste naar eigen belangen en behoeften door westerse landen ingedeelde niet-westerse regio. Ze hadden er een weekje voor nodig.
Daarna is daar continu de pleuris blijven uitbreken. Ook vanwege andere wijze besluiten door westerse landen (met Iran 1953 als het voor deze draad belangrijkste 'besluit').
De lijst van uitbrekende pleurissen in de regio is helaas te lang om in 1.000.000 pagina's samen te vatten.
Want haat regeert.
Gelukkig heeft de Uitverkorene van The Art of the Deal nu het heft in handen gekomen.
Alles sal reg kom.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Nee, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:25 schreef Toby56 het volgende:
Veel van de huidige shit in Libanon en omringende regio's is te danken (?) aan de Conferentie van San Remo in 1920.
Met de zoveelste naar eigen belangen en behoeften door westerse landen ingedeelde niet-westerse regio. Ze hadden er een weekje voor nodig.
Daarna is daar continu de pleuris blijven uitbreken. Ook vanwege andere wijze besluiten door westerse landen (met Iran 1953 als het voor deze draad belangrijkste 'besluit').
De lijst van uitbrekende pleurissen in de regio is helaas te lang om in 1.000.000 pagina's samen te vatten.
Want haat regeert.
Gelukkig heeft de Uitverkorene van The Art of the Deal nu het heft in handen gekomen.
Alles sal reg kom.
Dit is een hardnekkige misvatting dat eigenlijk het Westen schuldig zou zijn aan de conflicten daar via kolonialisme. Dat mogen mensen natuurlijk best denken, maar het klopt gewoon niet. Tribalisme dat conflict wist te leiden was in deze regio de norm en speelt al veel langer dan de aanwezigheid van Westerlingen.
Zo had je bijvoorbeeld halverwege de 19e eeuw een bloedige strijd tussen aan de ene kant Christenen en aan de andere kant Druzen, gesteund door moslims. Naar schatting werden daar tienduizenden Christenen bij gedood wat Napoleon ertoe zetten om troep daarheen te sturen ter bescherming van de Christenen.
Een paar decennia eerder was er al een soortgelijk conflict, tussen Christenen en Druzen, begin 19e eeuw had je de legers vanuit Egypte onder leiding van Pasha die de Ottomanen probeerde te verdrijven en ook in de eeuwen voorheen had je om de haverklap grotere en kleinere conflicten, vaak langs religieuze en/of etnische lijnen.
En een van de grote gebeurtenissen in deze regio was natuurlijk de verovering van dit gebied door de Arabieren, waarna een periode van Arabisering en Islamisering volgde. Die was initieel overigens relatief rustig, maar het zorgde voor nog meer verdeling en tribalisme, omdat inheemse groepen systematisch en structureel onderdrukt werden met een constante druk zich te bekeren tot de bekeren.
Maar goed, dit stuk is uit de geschiedenisboeken verdwenen lijkt het wel, en we moeten allemaal nu pretenderen alsof alles en iedereen behalve Arabische moslims zelf hier voor de problemen hebben gezorgd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Napoleon stierf in 1821.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo had je bijvoorbeeld halverwege de 19e eeuw een bloedige strijd tussen aan de ene kant Christenen en aan de andere kant Druzen, gesteund door moslims. Naar schatting werden daar tienduizenden Christenen bij gedood wat Napoleon ertoe zetten om troep daarheen te sturen ter bescherming van de Christenen.En een prettige scheut door de pielemuis.![]()
De mensen voeren al sinds Kaïn en Abel zinloze haatoorlogen. Dat is waar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar.
Dit is een hardnekkige misvatting dat eigenlijk het Westen schuldig zou zijn aan de conflicten daar via kolonialisme. Dat mogen mensen natuurlijk best denken, maar het klopt gewoon niet. Tribalisme dat conflict wist te leiden was in deze regio de norm en speelt al veel langer dan de aanwezigheid van Westerlingen.
Zo had je bijvoorbeeld halverwege de 19e eeuw een bloedige strijd tussen aan de ene kant Christenen en aan de andere kant Druzen, gesteund door moslims. Naar schatting werden daar tienduizenden Christenen bij gedood wat Napoleon ertoe zetten om troep daarheen te sturen ter bescherming van de Christenen.
Een paar decennia eerder was er al een soortgelijk conflict, tussen Christenen en Druzen, begin 19e eeuw had je de legers vanuit Egypte onder leiding van Pasha die de Ottomanen probeerde te verdrijven en ook in de eeuwen voorheen had je om de haverklap grotere en kleinere conflicten, vaak langs religieuze en/of etnische lijnen.
En een van de grote gebeurtenissen in deze regio was natuurlijk de verovering van dit gebied door de Arabieren, waarna een periode van Arabisering en Islamisering volgde. Die was initieel overigens relatief rustig, maar het zorgde voor nog meer verdeling en tribalisme, omdat inheemse groepen systematisch en structureel onderdrukt werden met een constante druk zich te bekeren tot de bekeren.
Maar goed, dit stuk is uit de geschiedenisboeken verdwenen lijkt het wel, en we moeten allemaal nu pretenderen alsof alles en iedereen behalve Arabische moslims zelf hier voor de problemen hebben gezorgd.
Maar betweterige bemoeienis van het 'moreel superieure' westen gaat in deze regio niet aan een blijvende oplossing bijdragen.
In eeuw zoveel niet, in 1920 niet en nu niet.
En dat geldt al helemaal voor militaire bemoeienis.
Volstrekt kansloos.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Er zijn meerdere Franse leiders geweest met die naam, ik heb het niet over de eerste, maar de derde. Zie ook Napoleon III.quote:Het Westen is inderdaad moreel superieur en het blijkt dat het Westen wel in moet grijpen als landen en groeperingen een bondgenoot van ons (Israël) maar blijven aanvallen. Als dat niet zou gebeuren, was het Westen hier niet meer actief.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De mensen voeren al sinds Kaïn en Abel zinloze haatoorlogen. Dat is waar.
Maar betweterige bemoeienis van het 'moreel superieure' westen gaat in deze regio niet aan een blijvende oplossing bijdragen.
In eeuw zoveel niet, in 1920 niet en nu niet.
En dat geldt al helemaal voor militaire bemoeienis.
Volstrekt kansloos.
Waar komt dat dedain voor het Westen (de eigen cultuur) eigenlijk vandaan? Je ziet dit wel met meerdere dingen, ook bijvoorbeeld mbt Amerika en Afrika. Het idee dat het daar allemaal rozengeur en maneschijn was, tot Westerlingen er arriveerden. Niets is minder waar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er moet helemaal niets.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn meerdere Franse leiders geweest met die naam, ik heb het niet over de eerste, maar de derde. Zie ook Napoleon III.
[..]
Het Westen is inderdaad moreel superieur en het blijkt dat het Westen wel in moet grijpen als landen en groeperingen een bondgenoot van ons (Israël) maar blijven aanvallen. Als dat niet zou gebeuren, was het Westen hier niet meer actief.
En het is een kansloze onderneming.
Het huidige pro-agressieve 'beleid' van om het even welke bondgenoot van om het even welk ander land ook, is een volkomen zinloze onderneming die alleen de ellenlange lijsten van doden nog ellenlangerderderder gaat maken.
Maar het is wel fijn dat sommige mensen zich bij zo'n zinloze onderneming superieur kunnen blijven wanen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Vreemd, dus we moeten een land als Oekraïne ook niet steunen? De realiteit is natuurlijk dat de wereld zo niet werkt. Bondgenoten in zo een situatie steun je, net zoals het Westen ook Taiwan zal steunen mocht China iets proberen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er moet helemaal niets.
En het is een kansloze onderneming.
Het huidige pro-agressieve 'beleid' van om het even welke bondgenoot van om het even welk ander land ook, is een volkomen zinloze onderneming die alleen de ellenlange lijsten van doden nog ellenlangerderderder gaat maken.
Maar het is wel fijn dat sommige mensen zich bij zo'n zinloze onderneming superieur kunnen blijven wanen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Rusland is een soeverein land binnengevallen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, dus we moeten een land als Oekraïne ook niet steunen? De realiteit is natuurlijk dat de wereld zo niet werkt. Bondgenoten in zo een situatie steun je, net zoals het Westen ook Taiwan zal steunen mocht China iets proberen.
Dus de hele wereld zou Oekraïne moeten steunen.
We geven geld en wapens, maar we bombarderen het Kremlin niet. (Waarom niet eigenlijk? En waarom Teheran wel?)
Terrorisme moet, ongeacht de oorsprong, bestreden worden.
Van mij mag het westen Israël best geld en wapens blijven sturen. (De motie-Piri was een wangedrocht.)
En aanschuiven als er diplomatiek overleg plaatsvindt met rivaliserende landen.
W.b. een (algehele) westerse steun voor Taiwan: ik zou me daar maar niet met al teveel zekerheid over uitlaten. Gezien de ontwikkelingen met Iran, waag ik te betwijfelen of de regering-Trump veel zin heeft in nieuwe shit. En Zelensky had/heeft het met de afgenomen Amerikaanse steun al lastig genoeg.
Bovendien is Trump een bewonderaar van Xi (met de nodige afgunst uiteraard, dat wel).
Dat is niet per definitie een gunstig voorteken voor Taiwan.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Oké, fair enough. Deze take is natuurlijk niets mis mee. En Taiwan is inderdaad complex, veel landen erkennen het niet, maar ja, het is lastig meer te zien als een provincie van China natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Rusland is een soeverein land binnengevallen.
Dus de hele wereld zou Oekraïne moeten steunen.
Terrorisme moet, ongeacht de oorsprong, bestreden worden.
Van mij mag het westen Israël best wapens blijven sturen. (De motie-Piri was een wangedrocht.)
En aanschuiven als er diplomatiek overleg plaatsvindt met rivaliserende landen.
W.b. een (algehele) westerse steun voor Taiwan: ik zou me daar maar niet met al teveel zekerheid over uitlaten. Gezien de ontwikkelingen met Iran, waag ik te betwijfelen of de regering-Trump veel zin heeft in nieuwe shit. En Zelensky had/heeft het met de afgenomen Amerikaanse steun al lastig genoeg.
Bovendien is Trump een bewonderaar van Xi (met de nodige afgunst uiteraard, dat wel).
Dat is niet per definitie een gunstig voorteken voor Taiwan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Al deze problemen zijn extreem complex.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké, fair enough. Deze take is natuurlijk niets mis mee. En Taiwan is inderdaad complex, veel landen erkennen het niet, maar ja, het is lastig meer te zien als een provincie van China natuurlijk.
Er zijn geen simplistische oplossingen voor. Dus de oplossing 'gooi er maar heel veel bommen op' gaat weinig tot niets opleveren. En de woede en haat zullen alleen maar gaan groeien.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dat zie ik dan toch anders. Ik ben een voorstander van gigantisch hard militair ingrijpen in sommige gevallen. Ik ben ook van mening dat je wel degelijk op die manier partijen op de knieën kunt krijgen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Al deze problemen zijn extreem complex.
Er zijn geen simplistische oplossingen voor. Dus de oplossing 'gooi er maar heel veel bommen op' gaat weinig tot niets opleveren. En de woede en haat zullen alleen maar gaan groeien.
Punt is hier ook in het conflict in het Midden-Oosten dat je partijen als Hezbollah, Hamas of het Iraanse regime niet snel op andere manieren op andere gedachten kunt krijgen. Velen die onderschatten ook de religieuze overtuiging die zulke partijen hebben bij hun missie dat zij Israël vernietigd willen zien.
Dat kun je niet 'uitonderhandelen' zeg maar. Dat is een diep religieuze overtuiging, een streven dat men tenzij volledig militair verslagen, altijd aan zal vasthouden. En hoe meer ruimte je zulke partijen geeft, hoe langer die in stand blijven en een beter wapenarsenaal kunnen opbouwen, hoe standvastiger die overtuiging alleen maar wordt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Succes ermee.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zie ik dan toch anders. Ik ben een voorstander van gigantisch hard militair ingrijpen in sommige gevallen. Ik ben ook van mening dat je wel degelijk op die manier partijen op de knieën kunt krijgen.
Punt is hier ook in het conflict in het Midden-Oosten dat je partijen als Hezbollah, Hamas of het Iraanse regime niet snel op andere manieren op andere gedachten kunt krijgen. Velen die onderschatten ook de religieuze overtuiging die zulke partijen hebben bij hun missie dat zij Israël vernietigd willen zien.
Dat kun je niet 'uitonderhandelen' zeg maar. Dat is een diep religieuze overtuiging, een streven dat men tenzij volledig militair verslagen, altijd aan zal vasthouden. En hoe meer ruimte je zulke partijen geeft, hoe langer die in stand blijven en een beter wapenarsenaal kunnen opbouwen, hoe standvastiger die overtuiging alleen maar wordt.
Deze clubs krijgen veel centen en (direct/indirect) wapens van buiten.
Die bronnen zou je moeten aanpakken.
Maar... die bronnen vind je vooral op diverse plekken in de Arabisch/Islamitische wereld, ook in landen en gesteund door regeringen van landen die je meent tot je bondgenoten te kunnen/moeten beschouwen. Ook bieden zij terroristische leiders onderdak.
Want die diep religieuze overtuiging heeft zich ook daar een vaste plaats verworven.
M.a.w.: ook deze situatie is extreem complex.
En ook deze situatie is niet eventjes met 'bommen erop!' op te lossen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
"Volgens de Iraanse voetbalbond zijn supporters uit het land plots niet meer welkom bij wedstrijden van het WK voetbal".
Niet alleen de competitievervalsing wat betreft het team van Iran, maar nu ook nog hun supporters gaan treiteren. Scheidsrechters uit Senegal mogen ook al het land niet in, etc...
Zou me niet verbazen als Iran straks als underdog heel veel support krijgt van neutrale supporters.
Hopelijk verliezen de Verenigde Staten niet, want ik zie mister Trump al roepen dat het a huge conspiracy is en dat de schuld ligt bij de Dumbocrats en de fake media.![]()
Dat is natuurlijk niet gek, kans bij uitstek voor het regime om kwaadwillenden het land in te krijgen. Bovendien zat Iraniërs in de VS die het team kunnen aanmoedigen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:12 schreef AFA2022 het volgende:
"Volgens de Iraanse voetbalbond zijn supporters uit het land plots niet meer welkom bij wedstrijden van het WK voetbal".
Niet alleen de competitievervalsing wat betreft het team van Iran, maar nu ook nog hun supporters gaan treiteren. Scheidsrechters uit Senegal mogen ook al het land niet in, etc...
Zou me niet verbazen als Iran straks als underdog heel veel support krijgt van neutrale supporters.
Hopelijk verliezen de Verenigde Staten niet, want ik zie mister Trump al roepen dat het a huge conspiracy is en dat de schuld ligt bij de Dumbocrats en de fake media.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Een wk organiseren en dan de fans niet toelaten is natuurlijk wel heel erg gekOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: