abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220982934
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?
Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.

Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,

SPOILER: Livestream cams
Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump
Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
Do what you love, love what you do!
pi_220982941
Deze drone heeft ook betere tijden gehad. :D
twitter

Vermoedelijk friendly fire tijdens een poging om de baltische raketten van Iran uit de lucht te knallen?
pi_220982951
ik denk over het algemeen en is niet alleen Iran oorlog. maar ook alle rest.

Ik denk dat USA beetje meer de agressor was nu als alle andere wereld landen incl EU dus.

En idd dat EU daar niet veel keiharder op reageert valt me weer vies tegen.

Maar altijd al gezegd als NL hadden we nooit EU moeten worden en bij Benelux moeten houden.

het enige lichtpuntje is nog dat Canada ook schijt zat is met USA en liever bij EU willen horen.
pi_220982954
al met al zou je dit WW3 kunnen noemen zowat.
pi_220982958
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:09 schreef kree het volgende:
ik denk over het algemeen en is niet alleen Iran oorlog. maar ook alle rest.

Ik denk dat USA beetje meer de agressor was nu als alle andere wereld landen incl EU dus.

En idd dat EU daar niet veel keiharder op reageert valt me weer vies tegen.

Maar altijd al gezegd als NL hadden we nooit EU moeten worden en bij Benelux moeten houden.

het enige lichtpuntje is nog dat Canada ook schijt zat is met USA en liever bij EU willen horen.
Klopt, eigenlijk had de EU gewoon onvoorwaardelijk achter de USA moeten staan, dan was dit ook een stuk sneller opgelost.
pi_220982962
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:11 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Klopt, eigenlijk had de EU gewoon onvoorwaardelijk achter de USA moeten staan, dan was dit ook een stuk sneller opgelost.
Euhm ja in de zin zoals USA was, niet met een retard als president daar die vooral denkt aan zijn eigen vermogen enzo. En beetje grootheidswaanzin heeft ook.

Ik denk EU zou erachter staan als er een meer normale president was daar. Niet iemand die krijgt banden te verbreken met allies enzo
pi_220982968
zijn eigen protected landen fonds? wat niet naar USA gaat maar naar zijn bankrekening. Dat hebben jullie gelezen toch ook?

WTF? hoe kun je daar als amerikaan achter staan zoiets? tis de corruptie ten top eigenlijk.
pi_220982974
en denk je USA iets ook geeft om EU landen?

het boeit hem geen reet...... en daarom ben ik het er niet mee eens. En zal nooit achter iemand als een Trump kunnen staan als president daar.

Sorry USA inwoners. maar stem er eens lekker flink tegen.....
pi_220982983
En Rutte met de NAVO. ook al niet mee eens, hoewel ik waardeer hem als echt goeie politicus. Maar is een beetje te veel van oke we praten het goed en goeie vrienden.

Neeeee fucker, je zou keihard moeten zijn erin namens EU en NAVO dat we het voor geen kloot eens zijn met je USA.
pi_220982987
hoelang nog trouwens totdat Trump weer evaluatie momentje krijgt..... mag toch hopen dat merendeel USA nu ook denkt dat we beter iemand anders kunnen hebben?
pi_220982994
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:18 schreef kree het volgende:
hoelang nog trouwens totdat Trump weer evaluatie momentje krijgt..... mag toch hopen dat merendeel USA nu ook denkt dat we beter iemand anders kunnen hebben?
Gaat het?
  Forum Admin zondag 7 juni 2026 @ 23:20:43 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220983003
@kree dit kan allemaal met minder posts.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220983007
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:19 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Gaat het?
jawel :). maar naai me erover op dit soort dingen en omdat lijkt niemand snapt wat ik dan ermee bedoel.

Ik vroeg nog wat, wat deed Trump sinds zijn termijn wat goed was voor de hele wereld?

mss mis ik dan dingen, maar zeg maar?
pi_220983011
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:20 schreef Straatcommando. het volgende:
@:kree dit kan allemaal met minder posts.
ja sorry zal me ff inhouden. maar naaide me op :)

wel beetje inhoudelijk dan verder he? voor ik weer gezeur krijg.
pi_220983015
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:20 schreef kree het volgende:

[..]
jawel :). maar naai me erover op dit soort dingen en omdat lijkt niemand snapt wat ik dan ermee bedoel.

Ik vroeg nog wat, wat deed Trump sinds zijn termijn wat goed was voor de hele wereld?

mss mis ik dan dingen, maar zeg maar?
Helemaal niets, maar het is kennelijk de trend om dit soort incompatibele leiders te verkiezen omdat mensen nou eenmaal een hekel hebben aan buitenlanders.
pi_220983037
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:22 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Helemaal niets, maar het is kennelijk de trend om dit soort incompatibele leiders te verkiezen omdat mensen nou eenmaal een hekel hebben aan buitenlanders.
nouja dat dus of door mis informatie. en doel ik met name op USA die deze man verkiezen.

ik kan het maar weinig eens zijn hoor met wat hij tot nu toe deed.

zal het in 1 post doen dan,

hoe USA is en verkiezingen, total fake, het is een stelsel wat al nooit werkte en nu al helemaal niet meer.
gerund door bedrijven en industrie met macht. zo werven ze daar stemmen,

kiesdistricten. totally fake. It's fake./

Om maar in woorden van onze nieuwe "wereldleider" te denken.

poste dit jaren terug en die tieners in dat filmpje zijn iig eerlijk. En zie hier/. precies wat ze vreesden komt uit.

luister eens goed wat ze toen zeiden.......

[ Bericht 13% gewijzigd door kree op 07-06-2026 23:44:20 ]
pi_220983056
Voor het geval de wat minder onderlegden in de wereld nog meer bewijs nodig hadden om te zien dat Iran Libanon bezet.
graag verwijderen
pi_220983066
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:35 schreef UitStraling het volgende:
Voor het geval de wat minder onderlegden in de wereld nog meer bewijs nodig hadden om te zien dat Iran Libanon bezet.
Iran gaat door dat hele gedoe met USA die ze aanvalt ook weer andere kant op/

En tja neem ze het eens kwalijk he? Ik snap het wel. Of het goed is vraag 2. maarja ik wil ook niet als EU onder een soort regime staan van USA nu, en het lijkt wel of hun dat nu gaan bepalen. En dat is zo niet goed.

ik weet dat dat niet kan enzo, maar het zou zeer goed zijn als we als EU beetje handen aftrekken van USA.
pi_220983076
Al met al en goed miss is dat goed om ff te zeggen, denk door alle bemoeienis van USA, dat we meer problemen nu hebben als die er al waren.

laat staan Rusland want zelfde idee. daarom zijn trump en Poetin ook vriendjes. ze zijn beide gewoon coplmlete idiuoten en denken niet om wereld maar om hun zelf of hun stukje land op deze aardkloot.

het zou beter zijn samen te werken he?
pi_220983128
ik wil niet zo ver gaan als vergelijken met Nazi Duitsland begin 2e WW

maar oke het heeft er wel beetje trekjes van denk?
En denk niemand in de hele wereld wil dat nog een keer meemaken.....
En voor dit zo weg gezet wordt, kijk naar feiten, ze komen aardig overheen wel.

1. check iemand met invloed die zijn eigen economie kut vind gaan en wil verbeteren
2. bevolkingsgroepen uitsluiten
3. oorlogen beginnen for what ever what zo'n reden enzo
4. landen binnenvallen die geen idee hadden onder mom van
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 00:10:10 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220983131
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:17 schreef kree het volgende:
En Rutte met de NAVO. ook al niet mee eens, hoewel ik waardeer hem als echt goeie politicus. Maar is een beetje te veel van oke we praten het goed en goeie vrienden.

Neeeee fucker, je zou keihard moeten zijn erin namens EU en NAVO dat we het voor geen kloot eens zijn met je USA.
Rutte heeft niks met de EU te maken in zikn huidige rol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220983137
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rutte heeft niks met de EU te maken in zikn huidige rol
waar maar wel met Navo natuurlijk. en oke het is wel onze politicus

maar snap idd geen directe link nu zo met NL, maarja had ie beetje wat meer ballen mogen tonen ipv ja en amen zeggen wmb.
pi_220983138
"poldermodel". zucht :')
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 00:13:38 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220983140
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:12 schreef kree het volgende:

[..]
waar maar wel met Navo natuurlijk. en oke het is wel onze politicus

maar snap idd geen directe link nu zo met NL, maarja had ie beetje wat meer ballen mogen tonen ipv ja en amen zeggen wmb.
Dat is zijn taak, hij zit daar namens de lidstaten dus ook namens de VS, dan moet hij dus een beetje tussen de boze mannetjes heen glibberen

Geen groot fan van de man maar dat kan hij iig goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220983144
Nou USA moet er gewoon uit, want wat mij betreft hebben ze de hele NAVO verbanden allang al geschonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')