abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220990747

[ Bericht 100% gewijzigd door -Knapzak- op 09-06-2026 00:56:32 ]
  maandag 8 juni 2026 @ 23:22:56 #252
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220990750
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:19 schreef UitStraling het volgende:
Vroeger liepen de goede sociale mensen ook al met een Yasser Arafat sjaaltje om, tot bleek dat dat gewoon een liegende criminele miljonair was met massamoord op de Joden als natte droom.
Die mensen waren hun tijd flink vooruit. Ikzelf was ook verblind door de Israëlische hasbara an dacht dat ze voor het goede streden. En die kut moslims waren er alleen maar op uit om al die Joden die hun land hadden gestolen af te slachten.
Maar nu iedereen beschikt over een camera en ongefilterd, zelfs live, beelden kan delen van de wandaden en onderdrukking is de ware aard van Israel zichtbaar.

Oh ja, en Hamas is ook slecht natuurlijk.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:24:07 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220990754
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:22 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Die mensen waren hun tijd flink vooruit. Ikzelf was ook verblind door de Israëlische hasbara an dacht dat ze voor het goede streden. En die kut moslims waren er alleen maar op uit om al die Joden die hun land hadden gestolen af te slachten.
Maar nu iedereen beschikt over een camera en ongefilterd, zelfs live, beelden kan delen van de wandaden en onderdrukking is de ware aard van Israel zichtbaar.

Interessant wel deze post. Vertel eens, welke beelden of verhalen hebben jou zoal overtuigt van het Palestijnse narratief?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220990767
quote:

[..]

Welke beelden?
graag verwijderen
  maandag 8 juni 2026 @ 23:29:23 #255
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220990771
De goedpraatmachine is weer lekker op stoom zie ik.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:32:47 #256
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220990775
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Interessant wel deze post. Vertel eens, welke beelden of verhalen hebben jou zoal overtuigt van het Palestijnse narratief?
Als ik specifiek wat moet noemen:
De beelden van het beschieten en begraven van ambulances
Beveiligingscamera beelden in/om ziekenhuizen waar vervolgens een bom op valt
De totale destructie van huizen/appartementen/landbouwgrond in de yellow zone
Maar ook bijvoorbeeld Louis Theroux bij de kolonisten
pi_220990778
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:29 schreef Perox het volgende:
De goedpraatmachine is weer lekker op stoom zie ik.
Beetje terug naar Sagan kan geen kwaad in deze tijden, grote beweringen verlangen onweerlegbaar bewijs.
graag verwijderen
pi_220990781
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is ook wel een idee dat enkel in je hoofd leeft
Nou ja, dit is gewoon een feit natuurlijk.

Tenzij je de (vroegere) definitie van het Westen aanpast. Wat wel een beetje flauw zou zijn.

En mensen mogen best fan zijn van het Midden-Oosten (minus het slechtste land op aarde) of China, maar wees er dan ook trots op. Ga er gewoon voor!

Dat moet ik een familielid van me wel nageven, die zou zich zo opofferen voor het doel (van vrede, uiteraard ;) ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 8 juni 2026 @ 23:36:58 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220990782
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:32 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Als ik specifiek wat moet noemen:
De beelden van het beschieten en begraven van ambulances
Beveiligingscamera beelden in/om ziekenhuizen waar vervolgens een bom op valt
De totale destructie van huizen/appartementen/landbouwgrond in de yellow zone
Maar ook bijvoorbeeld Louis Theroux bij de kolonisten
Je laat je wel erg makkelijk beïnvloeden zo te zien. Maar goed, dat geldt helaas voor velen. Zeker die documentaire van Theroux is natuurlijk pure propaganda.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 23:41:18 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220990790
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, dit is gewoon een feit natuurlijk.

Tenzij je de (vroegere) definitie van het Westen aanpast. Wat wel een beetje flauw zou zijn.

En mensen mogen best fan zijn van het Midden-Oosten (minus het slechtste land op aarde) of China, maar wees er dan ook trots op. Ga er gewoon voor!

Dat moet ik een familielid van me wel nageven, die zou zich zo opofferen voor het doel (van vrede, uiteraard ;) ).
Nee natuurlijk is dat geen feit

Letterlijk niemand zegt dat Israel niet terug mag slaan en de link met of het wel of niet een westers land is legt nooit iemand

Het is een verzonnen verhaal waar meneer vervolgens zelf hardop zijn vraagtekens bij zet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220990792
quote:

[..]
Dit is altijd mooi. Zeker omdat in de digitale wereld je eigenlijk geen 'tell' kunt opmaken.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:44:10 #262
486919 Swango
Just saying
pi_220990796
quote:

[..]

Wat is de Gazaanse equivalent?
  maandag 8 juni 2026 @ 23:46:34 #263
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220990800
Maar is er nu wel-niet-wel-niet-wel-niet weer een staakt het vuren? Of niet?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 8 juni 2026 @ 23:47:24 #264
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220990801
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dit is altijd mooi. Zeker omdat in de digitale wereld je eigenlijk geen 'tell' kunt opmaken.
Nou, er is toch redelijke consensus dat ze een slachting op een muziekfestival en een paar dropjes hebben gedaan. In mijn ogen maakt ze dat slecht. Ook al zien sommigen ze als "vrijheidsstrijders".
  maandag 8 juni 2026 @ 23:50:41 #265
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220990805
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:44 schreef Swango het volgende:

[..]
Wat is de Gazaanse equivalent?
Geen idee, taqiyya?
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 23:51:06 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220990807
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Nou, er is toch redelijke consensus dat ze een slachting op een muziekfestival en een paar dropjes hebben gedaan. In mijn ogen maakt ze dat slecht. Ook al zien sommigen ze als "vrijheidsstrijders".
Vrijheidsstrijders zijn niet per definitie goed natuurlijk, dat heeft niet zoveel met elkaar te maken
pi_220990809
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
en de link met of het wel of niet een westers land is legt nooit iemand
Ik ken sowieso iemand die dat wel zou doen. En nu?

Het probleem is dat mensen in absoluten praten. Er zijn mensen die het wel doen, maar niemand die zegt dat dit 80% of 90% is.

Maar ik heb het gevoel dat het erkennen al gelijk staat aan een nederlaag.

Zover mijn psychoanalyse op de late avond.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:55:47 #268
486919 Swango
Just saying
pi_220990813
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:50 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Geen idee, taqiyya?
Dat lijkt me niet, in ieder geval wat ik er vluchtig van gelezen heb.
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 23:57:51 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220990817
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ken sowieso iemand die dat wel zou doen. En nu?
Nu is het dus idd natuurlijk geen feit?
Weet ik veel, jij quote mij he ... hoe ga je normaliter met reacties om?
pi_220990823
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Je moet het anders bekijken. Het waren zionisten die helemaal geen recht op die grond hadden.

Probeer het van de kant van Hamas te begrijpen.

(subtiel zijn is overschat)
  dinsdag 9 juni 2026 @ 00:37:04 #271
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220990845
quote:
Vroeger liepen de goede sociale mensen ook al met een Yasser Arafat sjaaltje om, tot bleek dat dat gewoon een liegende criminele miljonair was met massamoord op de Joden als natte droom.
De keffiyeh werd tot de jaren 30 van de vorige eeuw voornamelijk gedragen door reizende bedoeïenen.
Het werd een symbool van verzet toen de Arabische inwoners van Palestina in 1936 in opstand kwamen tegen de Britse bezetters, die aan het einde van de Eerste Wereldoorlog van de voorloper van de VN het mandaat hadden gekregen over het land.
Het is dus primair een symbool van Palestijns verzet en nationale identiteit.

De keffiyeh (Het 'Arafat-sjaaltje' ) wordt hier dus vooral gebruikt als een retorisch symbool om niet alleen Arafat te bekritiseren, maar ook de mensen die zich met hem of de Palestijnse zaak verbonden voelden
en daarmee verschuift de uitspraak van kritiek op een persoon naar het wegzetten van een grote en diverse groep alsof die allemaal hetzelfde dachten en handelden.
Grappig die gekleurde en polemische houding in de post.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220991089
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je laat je wel erg makkelijk beïnvloeden zo te zien. Maar goed, dat geldt helaas voor velen. Zeker die documentaire van Theroux is natuurlijk pure propaganda.
Een documentaire meteen propaganda noemen omdat extremistische west bank kolonisten daar hun ware gezicht laten zien. :')

De grootste propagandisten in dit topic zijn een paar conservatief rechtsen die krom lullen wat recht is en recht lullen wat krom is.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 06:46:25 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220991094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 00:37 schreef Puzzie het volgende:

[..]
De keffiyeh werd tot de jaren 30 van de vorige eeuw voornamelijk gedragen door reizende bedoeïenen.
Het werd een symbool van verzet toen de Arabische inwoners van Palestina in 1936 in opstand kwamen tegen de Britse bezetters, die aan het einde van de Eerste Wereldoorlog van de voorloper van de VN het mandaat hadden gekregen over het land.
Het is dus primair een symbool van Palestijns verzet en nationale identiteit.

De keffiyeh (Het 'Arafat-sjaaltje' ) wordt hier dus vooral gebruikt als een retorisch symbool om niet alleen Arafat te bekritiseren, maar ook de mensen die zich met hem of de Palestijnse zaak verbonden voelden
en daarmee verschuift de uitspraak van kritiek op een persoon naar het wegzetten van een grote en diverse groep alsof die allemaal hetzelfde dachten en handelden.
Grappig die gekleurde en polemische houding in de post.
De keffiyeh stamt van origine uit Irak. Maar zo zijn er wel veel meer dingen die zijn geclaimd door de Palestijnen om hun gefabriceerde nationale identiteit en inheemsheid te veinzen. Van hummus (Syrië), tot Shakshouka (Noord-Afrika) en Za'atar (Egypte & Joodse gemeenschappen) tot Falafel (Egypte) en Baklava (Turkije).

Talloze useful idiots gaan hier ook nog in mee om ondertussen doodleuk Israël te beschuldigen van 'culinaire toe-eigening'. Zelfs de Nederlandse media doen hier aan mee gezien een artikel in Trouw laatst, dit blijft bijzonder om te zien.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 06:49:35 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220991101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 06:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een documentaire meteen propaganda noemen omdat extremistische west bank kolonisten daar hun ware gezicht laten zien. :')

De grootste propagandisten in dit topic zijn een paar conservatief rechtsen die krom lullen wat recht is en recht lullen wat krom is.
Nee hoor, Theroux pakt de meest radicalen eruit en presenteert die selectief als de norm voor heel Israël, waarbij met geen woord wordt gesproken over het Palestijnse terreur.

Dat mag, maar het is natuurlijk niet objectief te noemen. Zijn documentaire heeft als enige doelstelling het beeld te wekken dat Israël slecht is en de Palestijnen goed en zo de opinie van de kijker op die manier tegen Israël (en Joden) te keren. Dat maakt het propaganda.

Om in een volgende documentaire weer doodleuk de extreemrechtse influencer genaamd Sneako te gaan aanspreken op zijn antisemitisme, dan durf je wel hoor. Enorme hypocriet die man.

Waar komt jouw anti-Israël en pro-Palestijnen houding eigenlijk vandaan?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 07:10:18 #275
13309 nostra
ask why
pi_220991135
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar is er nu wel-niet-wel-niet-wel-niet weer een staakt het vuren? Of niet?
Ja.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')