Vergeet canada en mexico nietquote:Op maandag 8 juni 2026 12:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Als we het zo bekijken, is het volkomen legaal als Groenland, Venezuela, Cuba en Columbia de VS aanvallen.
Als zij daar een militaire noodzaak in zien, zeker. Het lijkt mij alleen geen handige keus wetende dat de VS militair gezien het sterkste land ter wereld is.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Steunen is wat anders als actief deelnemen. Dat doet de VS wel.
En als ze alle landen daarmee mogen aanvallen die wel eens dreigementen naar de VS hebben geuit, kan de halve wereld in de fik.
De VS bedreigt zelf trouwens ook heel wat landen. Mogen die dan ook de VS aanvallen?
Daar gaat het niet om. Jouw manier van denken werkt niet maar 1 kant op hè.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als zij daar een militaire noodzaak in zien, zeker. Het lijkt mij alleen geen handige keus wetende dat de VS militair gezien het sterkste land ter wereld is.
Dus de VS mag Israel wel te hulp schieten, maar Iran mag Libanon niet te hulp schieten?quote:Op maandag 8 juni 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gezien de dreigementen van Iran jegens de VS en tevens die aan het adres van bondgenoot Israël, heel veel. Deze vraag is dan ook even onzinnig als opperen dat de VS niets in Oekraïne heeft te zoeken en dus het land niet zou moeten steunen.
Iran is geen bondgenoot van Libanon. Iran heeft in Libanon een terreurgroepering opgericht om Israël aan te vallen, die schieten ze te hulp.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus de VS mag Israel wel te hulp schieten, maar Iran mag Libanon niet te hulp schieten?
Rare post?quote:
Dat zeg ik dan ook niet. En toch schiet Iran hier Libanon te hulp.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran is geen bondgenoot van Libanon. Iran heeft in Libanon een terreurgroepering opgericht om Israël aan te vallen, die schieten ze te hulp.
Ik geloof dat het onderdeel van het staakt het vuren was dat dus door Israel werd geschonden. Zo bijzonder is dat niet. Israel gooit steeds olie op het vuur als het er op lijkt dat oom Donald het bijna uit heeft.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat natuurlijk best bijzonder is, gezien dat Libanon niet Iran is.
Bijna een deal jong0ns!quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
Lol die oude gek is de controle kwijt.
[ x ]
Iran schiet Hezbollah te hulp, niet Libanon.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. En toch schiet Iran hier Libanon te hulp.
Blijft toch bijzonder dat het land dat "militair gezien het sterkste land ter wereld is" niet eens een miniem stukje zee onder controle kan krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:46 schreef Anton91 het volgende:
Lol die oude gek is de controle kwijt.
[ x ]
Die ik met alle liefde van de wereld graag betaal zodat Bibi uit de gevangenis kan blijven en Trump niet de hele tijd achtervolgd wordt door de EptseinFiles.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat worden wel torenhoge energieprijzen.
Gaat Bibi naar de gevangenis dan? Die is immers nog nergens voor veroordeeld.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die ik met alle liefde van de wereld graag betaal zodat Bibi uit de gevangenis kan blijven en Trump niet de hele tijd achtervolgd wordt door de EptseinFiles.
Lekker gewerkt Trump en Netanyahu.quote:
Klopt, hij weet daar tot op heden voor weg te rennen.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gaat Bibi naar de gevangenis dan? Die is immers nog nergens voor veroordeeld.
In geval van de VS ligt voornamelijk dat aan het gebrek aan strategie, nog niet eens zo zeer aan hun militaire slagkracht. Tegen Irak stonden ze na 3 weken in Bagdad en was het regime gevallen. Maar daar waren de CIA al bijna een jaar voor de invasie begon aanwezig in Irak en lag er een concreet plan.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat het land dat "militair gezien het sterkste land ter wereld is" niet eens een miniem stukje zee onder controle kan krijgen.
Het is wel iets waar meerdere militair sterke landen tegenaan botsen tegenwoordig. Het 2e leger van de wereld zit muurvast in Oekraïne. De VS krijgt de straat van Hormuz maar niet onder controle. En is het Israel al gelukt de Gazastrook te ontdoen van Hamas? Ik vermoed dan ook dat militaire planners in China zich nog eens achter de oren krabben als het gaat om een invasie van Taiwan.
Nee, het is totaal niet zeker dat hij überhaupt veroordeeld gaat worden voor iets.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hij weet daar tot op heden voor weg te rennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |