Het criterium was ook niet "leuk"quote:Op dinsdag 26 mei 2026 06:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Huuuuuuu
Eerlijk gezegd denk ik dat ik met de legpress ook niet voorbij de 90 ga, maar dat is wel wat zwaar misschien voor een zielige enkel.
umquote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het criteria was ook niet "leuk"![]()
Bij donkey kicks sta je op en handen en knieeen, een been om hoog, dan je been buigen en je voet rcihtig de lucht. Goed voor je kont.
Morgen klapt het weer terug naar 22. Heerlie de peerliequote:
Strakke 26 hier morgen en vrijdag weer 32quote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Morgen klapt het weer terug naar 22. Heerlie de peerlie
Ja gelukkig wel, tenminste onze boot. Dat was indertijd in de koepelgevangenis heel wat anders en daar kon ook geen raam open, daar was het op de kamers al bloedheet bij 20 gradenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je kiest wel het weertje ervoor KaatjeHopelijk iets van ventilatie/airco aan boord?
Ah die doen 'we' bij NiB ookquote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het criterium was ook niet "leuk"![]()
Bij donkey kicks sta je op en handen en knieën, een been omhoog, dan je been buigen en je voet richting de lucht. Goed voor je kont.
Laat maar komenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Morgen klapt het weer terug naar 22. Heerlie de peerlie
Ditquote:
Is toch 'lekker' hier? En sterktje met pootje. Tijd Tijd Tijdquote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks voor alle tips nog, ik ga er later vandaag op reageren!
Zo met het hele warme weer zet ik zodra ik wakker ben zoveel mogelijk in huis open om door te luchten. De buren doen hetzelfde. Dat betekent dat ik dan vanaf dat we beide wakker zijn (tussen 6.15-7u is dat geweest dit lange weekend incl vandaag) alles hoor, ook als iedereen gewoon binnen is. En de kinderen zijn niet stil - het zijn kinderen natuurlijk, maar het basisvolume van de peuter is vrij hoog (ongeacht blij/boos/neutraal), en daar komen dan regelmatige krijs-meltdowns bij, en de baby huilt/krijst ook veel. En ook als zij niet eens buiten zijn maar in hun woonkamer zitten, klinkt dat dan alsof het in mijn woonkamer gebeurt. Meestal kan ik het vrij goed hebben, maar vanochtend even niet zo. Ik heb van 7-9 in mn woonkamer gelegen, daarna maar gaan douchen etc. In die twee uur heeft baby elk kwartier gekrijst (en is dan ook niet direct bij oppakken getroost oid, dus dat duurt ook wel even), peuter heeft ook zo ongeveer in die frequentie al de hele ochtend meltdowns variërend van paar minuten zeurhuilen tot echt huilkrijsen, het is een paar keer misschien 5 minuten even gewoon alleen kinderstemmen geweest. Er iets van zeggen voelt niet oké, want ik vind het ook sneu voor hen (bedoel zij moeten er ook echt mee dealen, ik hoor het alleen), en ik snap dat zij ook hun huis willen luchten. Maar vanochtend werd ik er wel echt even knettergek van. Dus ik spui het even hier.
En dan nu op naar fysio, dan naar huis feedback geven op een discussie+abstract en hopelijk ook al een stukje inleiding van iemand anders, naar mondhygiënist (om 13.30u op 25 min rijden, wat een kut timing in deze hitte), daarna (verder met) feedback geven op inleiding en methode, dan een andere resultatensectie feedback geven, de discussie feedback die ik voor mondhygiënist moet opsturen met die student bespreken en dan de voorbereidingen voor de werkgroepen van morgen 9-11 en 11-13u doen en nog even de (inhoudelijk andere) werkgroep van 15-17u doorlezen die ik twee weken geleden al een keer gaf. En dan ben ik hopelijk op tijd klaar om vanavond voor de gezelligheid nog even langs te gaan bij de hockeytraining van mn team.
En dan ga ik proberen verder geen klaagposts meer te doen vandaag na die van gisteren en nu
Ja vrijdag ook weer warm. EEN dagje.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Strakke 26 hier morgen en vrijdag weer 32
Zwemmen was leuk geweest maar natuurlijk heb ik vrijdagmiddag een vergadering...
Uiteindelijk welquote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit
Nu buiten 22 en binnen 22.5 dus nog ff tot we weggaan de deur open.
Hadden jullie genoeg bier?
Schoondochter is er nog niet gerust op en heeft nog wel last van de terror die er afgelopen jaren was.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:27 schreef Sarabi het volgende:
En over het huis luchten heb ik het maar nietin de nacht tussen 1 en 6 gaat het meestal wel zonder wietlucht.
@:blues wat fijn dat ze weer buiten kunnen zitten
Kan ik me voorstellen, ik merk dat ik als bij andere op bezoek ben ook in de stress schiet als ze een raam of deur open doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Schoondochter is er nog niet gerust op en heeft nog wel last van de terror die er afgelopen jaren was.
Als het goed is gaat de oostkant (ri schipholweg) vandaag weer openquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:02 schreef Blues het volgende:
Ga je ruimmmm op tijd weg naar zkh is het megadruk op de weg. Omgedraaid in ergens Hlem en via @:borisz wijk gereden..daar zijn ze ook bezig met de weg![]()
![]()
Maar 2 min voor tijd binnen en nu hopen dat dok ook op tijd is met goed behandelnieuws
Of het ligt gewoon open want het is nu natuurlijk te warm om "bezig".quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Als het goed is gaat de oostkant (ri schipholweg) vandaag weer open. De andere kant duurt nog een week of 6.
Maar idd overal zijn ze bezig.
Ik heb je toch een like gegeven ondanks het extra enkelletsel -- iig kun je weer krachttrainen!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Duim voor jullie @:Blues!
Terug van fysio.
Het slechte nieuws is dat er toch wel syndesmoseletsel is, wat betekent dat de 8-12 weken die er voor herstel stonden bij alleen enkelbandjesletsel, nu naar 18-24 weken is gegaan.
Het goede nieuws is dat ik wel met haar een rondje been oefeningen heb gedaan en dat ik eigenlijk vooral de leg press nog niet mag (vanwege teveel gewicht op enkel), maar een heleboel andere oefeningen die normaal in mn schema zitten wél gewoon kunnen. Dus ik kan iig wat krachttraining betreft weer vrijwel als 'normaal' gaan sporten. Dat is in elk geval iets. Ik vergat te vragen hoe het zit met lopen/wandelen, maar dat heb ik nog even geappt, dus daar krijg ik ergens in loop vd dag nog wel antwoord op.
Spullen op pakken en gewoon terug lopenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:04 schreef fietsie het volgende:
Niewe werkplek in nieuwe kantoor is aanzienlijk warmer dan mn oude plekkie
Zitten al andere leute. Hun kantoor gaat tzt tegen de vlakte; men wil in juni beginnen met het terugwinnen van alle recycleerbare materialen uit het interieur van dat gebouw.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
Spullen op pakken en gewoon terug lopen
En hoe kan een fysio dat vaststellen?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Terug van fysio.
Het slechte nieuws is dat er toch wel syndesmoseletsel is, wat betekent dat de 8-12 weken die er voor herstel stonden bij alleen enkelbandjesletsel, nu naar 18-24 weken is gegaan.
Het goede nieuws is dat ik wel met haar een rondje been oefeningen heb gedaan en dat ik eigenlijk vooral de leg press nog niet mag (vanwege teveel gewicht op enkel), maar een heleboel andere oefeningen die normaal in mn schema zitten wél gewoon kunnen. Dus ik kan iig wat krachttraining betreft weer vrijwel als 'normaal' gaan sporten. Dat is in elk geval iets. Ik vergat te vragen hoe het zit met lopen/wandelen, maar dat heb ik nog even geappt, dus daar krijg ik ergens in loop vd dag nog wel antwoord op.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:04 schreef fietsie het volgende:
Nieuwe werkplek in nieuwe kantoor is aanzienlijk warmer dan mn oude plekkie
Moest knee-to-wall doen, omdat ik aangaf idee te hebben dat dat niks beter en volgens mij zelfs slechter wordt. En daarna heeft ze rondom getapet zodanig dat het functie syndesmose ondersteunt/overneemt, en daarna nog keer knee-to-wall, en daarmee kwam ik echt verder en pas op later punt bij buigen pijn. Dus niet met beeldvorming aangetoond, wel logische afleiding (naast dat plek pijn ermee overeen komt, en het was in begin ook al genoemd gezien pijn die ik toen ook daar aangaf, maar hadden we beetje losgelaten omdat je dan eigenlijk wel meer pijn zou verwachten dan ik toen had).quote:
Goed nieuws van de as. ingreep. Hoe lang is de wachttijd geschat?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:30 schreef Blues het volgende:
P gaat idd voor dotter/stentWachten op oproep.
Ik ben boosch op vaatchir in mijn zkh dat hij dit ook al had kunnen doen vorig jaarmaar dat moet ik loslaten.
Overigens zag ik een aantal dingen op die poli gebeuren en zou dat meteen in een werkoverleg gegooid hebbenmaar ook dat laat ik losssss
Ik ben met ouders. En dan eventueel van binnen eens kijken met orthopeed ipv 'gokken' van fysio's.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Moest knee-to-wall doen, omdat ik aangaf idee te hebben dat dat niks beter en volgens mij zelfs slechter wordt. En daarna heeft ze rondom getapet zodanig dat het functie syndesmose ondersteunt/overneemt, en daarna nog keer knee-to-wall, en daarmee kwam ik echt verder en pas op later punt bij buigen pijn. Dus niet met beeldvorming aangetoond, wel logische afleiding (naast dat plek pijn ermee overeen komt, en het was in begin ook al genoemd gezien pijn die ik toen ook daar aangaf, maar hadden we beetje losgelaten omdat je dan eigenlijk wel meer pijn zou verwachten dan ik toen had).
Ouders vinden wel dat ik me door huisarts moet laten verwijzen naar orthopeed voor mri. Ik vind dat lastig, want vertrouw fysio wel, maar zou het ook wel prettig vinden als een mri bv echt uitsluitsel zou kunnen geven over wat er nou precies wel/niet/hoe ernstig kapot is. Heb nu fysio geappt daarover en of zij denkt dat dat zinnige informatie kan opleveren, en bel zo huisarts om afspraak te plannen om daarmee ook te bespreken of die denkt dat dat nuttig is.
Nou, het loslaten.... ik was net ff wat dingetjes aan het doen (met lange stok voor glazenwasser spelen raampje voorkant want meeuwenflatsquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:04 schreef AnneX het volgende:
Goed nieuws van de as. ingreep. Hoe lang is de wachttijd geschat?
Envoor lossss laten.
Nee, alleen op vrijdag is 4 uurtjes thuiswerken haalbaar; de rest van de week zit vol met mens-mens situaties die in theorie prachtig lijken via een camera, maar in de praktijk veel meer vragen aan menselijke interactie.quote:
Dat is best wel veel geldquote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou moe, hele aardige dame op gesprek als hulp. Maar wilde 25 euro per uur en kon dan naast het “normale” (stoffen, zuigen, dweilen, wc en badkamer) niets extra’s doen in 3 uur in mijn toch echt niet grote huis, dan zou er extra betaald moeten worden.
Hemeltje liefquote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou moe, hele aardige dame op gesprek als hulp. Maar wilde 25 euro per uur en kon dan naast het “normale” (stoffen, zuigen, dweilen, wc en badkamer) niets extra’s doen in 3 uur in mijn toch echt niet grote huis, dan zou er extra betaald moeten worden.
Ja, daar werkt onze hulp bijna de hele dag voorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je al gestoomt?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, alleen op vrijdag is 4 uurtjes thuiswerken haalbaar; de rest van de week zit vol met mens-mens situaties die in theorie prachtig lijken via een camera, maar in de praktijk veel meer vragen aan menselijke interactie.
Meestal zitten ze tussen de 15 en 20 euro volgens mij, vriendin van mij heeft dit jaren gedaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:26 schreef Clubsoda het volgende:
Wij betalen de hulp ook 23 euro per uur. Dat zijn echt wel normale prijzen. Even los van wat ze in 3 uur kan doen.
Ligt echt aan het huis wat mogelijk is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was moe gisteren dus pakte beide flesjes druppels uit mijn toilettas. Die zette ik naast mijn bed als altijd. Ik druppelde eerst mijn ogen met de ene druppel, deed het licht uit, ging even lezen en druppelde toen met de andere.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:24 schreef AnneX het volgende:
Jullie hebben je ogen uitgekeken!![]()
Opletten dus vanavond met de flesjes. Hoe kwam dat trouwens?
Stonden die naast elkaar? of zelfde reisflaconnetje?
Hier ook wel eens met tandpasta mijn gezicht gescrubd.😂
Dat gebeurt je vast niet weer.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik was moe gisteren dus pakte beide flesjes druppels uit mijn toilettas. Die zette ik naast mijn bed als altijd. Ik druppelde eerst mijn ogen met de ene druppel, deed het licht uit, ging even lezen en druppelde toen met de andere.
Deze toilettas was voor de vorige vakantie al ingepakt, ik had helemaal niet meer door dat ik ook sterilon had meegenomen en dat die flesjes vrijwel gelijk zijn
TV / Beeld & Geluid: De Schatkamer gaat vanavond onlinequote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)e-programma-s-online
De kern van dit gebied is de staal industrie. De ovens staan er nog, en kun je bezoeken. En bij 1 kun je er ook op via de oude werktrappen. Met prachtig uitzicht. Moet je alleen geen hoogtevrees hebben. Ook de werk treinen staan in een museum vlak bij Essen. Groot en duidelijk opgezet. Met het nodige stoomlok spul.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeche Zollverein is tof zeg. Dus een kolenmijnterrein dat nu Unesco werelderfgoed is. Met musea en een enorm park. We hebben het Ruhr Museum bekeken, lekker koel binnen. Ook een te lange wandeling door het park gemaakt. Dat was een beetje overdreven met 32 graden. Maar we hebben een leuke dag gehad. Mooi contrast ook met de uitzichtpunten op de bruinkoolmijnen waar we gisteren stopten.
Er is een kans dat we eind van het jaar naar Gelsenkirchen gaan, dan willen we hier nog wel wat industriële gebouwen bekijken.
Nu op naar een Turks restaurant en daarna een ijsje in ons dorp.
25 is toch niet onredelijk? Dan wel gewoon een heel uur voor werken, wat je ook doet. Raaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Sinds ik ozempiceer heb ik al helemaaaaal geen schaamte meer om om doggy bags te vragen. Had ik al niet echt, maar nu nog minderquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:45 schreef Blues het volgende:
Wij kregen gister van het Indiaase restaurant waar we zaten, een doggybag mee. g eet zo weinig dat hij wel 2x van zijn lamskebab kon eten en ik heb dus ook de helft van mnn kip kebab gegeten zodat we vandaag met een ruime frisse eigengemaakte komkommer-tomaatsalade een prima maaltijd hadden![]()
We zagen dat het restaurant ook afhaal deed, vandaar dat we ons niet bezwaard voelden om te vragen![]()
Onze voorgerechten waren ook al ruim en we hadden er genoeg aan gister.
Ook wel wegens ons 'project gezond' principe aan te houden, 5 of 6x daags kleine(re) porties/ variaties te eten.
Dikke knuffelquote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Terug van fysio.
Voor hier is het wel prijzig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
25 is toch niet onredelijk? Dan wel gewoon een heel uur voor werken, wat je ook doet. Raaar.
Er waait hier net een filmpje binnen van 40-50 jaar geleden! voor kro/ncrv opnamen van het toen fanfarekorps. Toen nog met majorettes en tambourkorps.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
TV / Beeld & Geluid: De Schatkamer gaat vanavond online
Het is nog niet helemaal van, maar het begin is er…
Die van Bert Haanstra?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er waait hier net een filmpje binnen van 40-50 jaar geleden! voor kro/ncrv opnamen van het toen fanfarekorps. Toen nog met majorettes en tambourkorps.
Opgenomen op onze oude woonplek met bomen, die inmiddels om zijn.
De jonge mensen zijn nu opa’s en oma’s inmiddels. 😎
Gaaf hèquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeche Zollverein is tof zeg. Dus een kolenmijnterrein dat nu Unesco werelderfgoed is. Met musea en een enorm park. We hebben het Ruhr Museum bekeken, lekker koel binnen. Ook een te lange wandeling door het park gemaakt. Dat was een beetje overdreven met 32 graden. Maar we hebben een leuke dag gehad. Mooi contrast ook met de uitzichtpunten op de bruinkoolmijnen waar we gisteren stopten.
Er is een kans dat we eind van het jaar naar Gelsenkirchen gaan, dan willen we hier nog wel wat industriële gebouwen bekijken.
Nu op naar een Turks restaurant en daarna een ijsje in ons dorp.
Volgende week regen en laag in de 20grquote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:23 schreef AnneX het volgende:
Nog even geshopt voor 2 linnen overhemden met korte mouwen voor MnX.
Levertijd 3 dagen minimaal.
Ach, er komt vast nog een hittegolfweekje.
😂 Neeeee! Écht?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgende week regen en laag in de 20gr![]()
Vest erbij bestellen voor MnX
Is het al zo ver? Slapen lukt nietquote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgende week regen en laag in de 20gr![]()
Vest erbij bestellen voor MnX
Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen!quote:Op woensdag 27 mei 2026 03:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is het al zo ver? Slapen lukt niethet is nu nog 19 graden buiten dus het koelt ook niet echt af.
Mijn wekker staat op 8 uur, dan is 6 uur niet fijnquote:Op woensdag 27 mei 2026 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik word de laatste tijd een paar minuten voor zes wakker. Wekker staat om 6:00 dus dat vind ik wel fijn
Toen stond ik een praatje te houden bij onze regionale ambulancevervoerder.quote:
Ik was net even bij mn schoonouders met puber die ik net had opgehaald. Conclusie in de zon is het best warm al weerquote:Op woensdag 27 mei 2026 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen stond ik een praatje te houden bij onze regionale ambulancevervoerder.
quote:
Ja zal vreemd zijn niet meer naar dit koor.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:52 schreef AnneX het volgende:
Vreemd idee…vanavond hoef ik niet naar popkoor na 15 jaar…
Wel vanmiddag de Bieb draaien en de Up! staat al in de schaduw sinds 8 uur.
Ws. komt er geen kind, want naar de Lek of naar het zwembad![]()
Tegen etenstijd fietsen de kinderen in clusters terug langs ons huis.
Niets hoeven vond ik éven prettig, zeker na het eindigen van de jarenlange Mantelzorg.
Ritme in de week is toch wel erg prettig. Des te leuker de vrije dagen.
Ik las cabrón ipv carbónquote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef borisz het volgende:
Moet mn 'carbón español' van stal vanmiddag.
Wel leuk om Burkino Faso ook uit te nodigen, is Yankeestan niet het enige ontwikkelingsland dat meedoetquote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef borisz het volgende:
Moet mn 'carbón español' van stal vanmiddag. De eindbazen van Spanje en Mexico zijn een dag eerder in NL dan de rest van de internationale conferentie, die de komende dagen in Amsterdam is. Gaan we uitleggen hoe wij toezicht houden en zij gaan ons vertellen hoe zij hun werk doen. Overigens spreken ze gewoon Engels.
We zijn aangesloten bij een koepel met 20 leden over de hele wereld (nou ja vooral in Europa verder Mexico, VS, Canada, Taiwan, Japan, maar ook Burkina Faso), die goede doelen in de gaten houden. Jaarlijks is er een bijeenkomst en na 2009 is NL weer aan de beurt. Het is dit keer niet zo groot. Het is alleen voor de leden. Een groep van +- 60 mensen. Soms wordt het gecombineerd met een openbaar congres. In 2009 was het op de VU. Nu lenen we wel wat wetenschappers van de VU en Nijmegen voor workshops.
Maar bij die conferentie ben ik niet aanwezig. Ik heb alleen vanmiddag een rol te spelen.
Elin deed dat bij voorkeur in de palle zon 🥵quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerkdag.
Katten hebben bedacht dat ze nu met twee man/vrouw sterk op schoot moeten![]()
Ik kijk een presentatie over de overgang naar denk dat ik nu geen opvlieger heb
Elinquote:Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Elin deed dat bij voorkeur in de palle zon 🥵
T is hier toch erg zonnig geworden, maar omdat ik dat niet verwacht had heb ik een zalf op mijn arm gesmeerd waarbij ik niet in de zon mag.
T ruikt hier lekker naar pastasaus in de slowcooker. S komt straks eten en dan is de zon weg en kunnen buiten eten
CDS moet doordraaienquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien wel heel snel maar…interesse aangeven voor een hele (leuke) kat. Poesje van 3 jaar met een stijf pootje door een breuk. Is nu erg ongelukkig in een asiel met meer katten, zit graag op schoot.
Liefquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien wel heel snel maar…interesse aangeven voor een hele (leuke) kat. Poesje van 3 jaar met een stijf pootje door een breuk. Is nu erg ongelukkig in een asiel met meer katten, zit graag op schoot.
Bohhh cute! Niks te vroeg, als het goed voelt voor jou is het goed.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Resultaten uit het verleden geven vast een garantie op een goede toekomst samenquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Als het goed voelt is het prima toch!quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat moest ik door Translate halenquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat ik deze modelmensen ergens van ken..
Wat een mooierequote:Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb vanavond het reactieformulier ingevuld. Vragen waarom deze, wat is je ervaring, hoe ziet het huis eruit etc. Dat gaan ze beoordelen en dan moet ik (als ik door deze keuring kom) een filmpje maken van het huis. Geen idee hoe snel alles gaat.
Dit is ze https://verhuisdieren.nl/(...)c-tricolor-marbella/
En ja misschien snel, maar indertijd heb ik Dolce op vrijdagavond met spoed moeten laten inslapen en Elin liep hier 24 uur later rond, ex fok kat die met spoed weg moest waar ze zat,
S hier te eten gehad en bijgepraat, was al een tijd geleden maar heel gezellig. Die is net weg en op het balkon is het nu fris aan het worden dus maar naar binnen.
Wat een schatjequote:Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb vanavond het reactieformulier ingevuld. Vragen waarom deze, wat is je ervaring, hoe ziet het huis eruit etc. Dat gaan ze beoordelen en dan moet ik (als ik door deze keuring kom) een filmpje maken van het huis. Geen idee hoe snel alles gaat.
Dit is ze https://verhuisdieren.nl/(...)c-tricolor-marbella/
Jawel, maar 9 van de 10x is hier de eis dat er een andere kat bij moet (ik heb met Elin de ervaring dat die veel beter werd nadat Nika er niet jeer was) en nog minder vaak dat je een kat als binnenkat mag houden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:09 schreef flipsen het volgende:
Even voor mijn onwetendheid hoor, maar zitten erngeen katten (meer) in Nederlandse asiels? Ik lees dat zó vaak, katten en honden uit andere landen en dan denk ik echt: waarom? Mijn ex had ook een katje uit Spanje, maar die bleek totaal niet te aarden, kwam ook hevig gestresst aan na die lange reis... Justo my 2 onwetende centjes he, geen oordeel en al lang blij dat mensen asielkatten adopteren én dat de organisatie eerst een vragenlijst stuurt om te zien of de persoon in kwestie geschikt is
Ah dat wou ik al vragen of het toevallig steeds een poes is of dat je daar naar op zoek bent.quote:
Iets te vaak bij vrienden meegemaakt dat de kater na verloop van jaren begon te sproeien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah dat wou ik al vragen of het toevallig steeds een poes is of dat je daar naar op zoek bent.
Wat is de daarvoor? (Interesse geen oordeel)
Proberen met een vochtig watje even over het oogje wrijven, laat hij dat toe?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Helaas lukt het niet om nog voor het weekend een afspraak voor de kat te maken![]()
Straks wel een tabletje tegen vlooien en teken ophalen en dan dinsdag verder kijken.
Ik voel me nu echt een slechte kattenmoeder.
Oja dat is wel een goede om nog te proberen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Proberen met een vochtig watje even over het oogje wrijven, laat hij dat toe?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tranen met tuiten: zonnebrandcrème op de oogleden gesmeerd.
Dus gesmolten en huilen. I.c.m. autorijden![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:59 schreef Barreltje het volgende:
Morguh vanaf de schapen eilanden..
De hittegolf in heel europa is compleet aan ons voorbij gegaan.
Ouders vinden het fantastisch (ze krijgen ook de lokale experience, met familie feest, eten bij vrienden en kennissen , en slapen bij familie)
En gister kwam er nog een walvis traditie bij ..
Ohja en we deden een verrassingsfeestjeWat een leuk nieuws, gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En schoenen voor kunstgras? Of met noppen op écht gras.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
@:vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.
De alternatieven die er waren ging geen enkele klasgenote naartoe.
Nu bleek gisteravond dat er een brief is gestuurd in het pinksterweekend naar het leerlingenvolgsysteem met "zelf je bescherming regelen".
Voor iemand die nog nooit hockey met een stokkie in een rokkie heeft gedaan erg cryptisch; navraag gister leverde op: bitje en scheenbeschermers.
Zou het vanavond bij de Decathlon aanschaffen van 3 maten bitjes, een setje scheenbeschermers simpel + een paar lange kousen voldoende zijn ?
In het kader van duurzaamheid en (financiële) inclusiviteit is het toch onwenselijk om voor een dag allemaal spullen te moeten kopen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
@:vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.
Nu bleek gisteravond dat er een brief is gestuurd in het pinksterweekend naar het leerlingenvolgsysteem met "zelf je bescherming regelen".
Voor iemand die nog nooit hockey met een stokkie in een rokkie heeft gedaan erg cryptisch; navraag gister leverde op: bitje en scheenbeschermers.
Zou het vanavond bij de Decathlon aanschaffen van 3 maten bitjes, een setje scheenbeschermers simpel + een paar lange kousen voldoende zijn ?
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het kader van duurzaamheid en (financiële) inclusiviteit is het toch onwenselijk om voor een dag allemaal spullen te moeten kopen?
Bitje maak je met heet water op maat, dus daar heb je er ws maar 1 van nodig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.
Antwoord: Wij gaan er van uit dat mensen de sport kiezen die ze zelf ook beoefenen.
Waar niet?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:41 schreef borisz het volgende:
Waar in Weert moet ik morgen vlaai gaan eten? @:Cat-astrophe
Ik doe een korte wandeling vanaf Maarheze (Pelgrimspad). Maar als ik dan toch in Limburg ben...
Ik ga ff kijken wat Decathlon op voorraad heeft.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bitje maak je met heet water op maat, dus daar heb je er ws maar 1 van nodig.
Met scheenbeschermers erbij zit je wel goed. Lopen kan voor 1 keer ook wel op gewone gympen, daar zou ik geen kunstgrasschoenen voor aanschaffen.
Gezien de temp zou ik zelf ws kiezen voor scheenbeschermers met klittenband en de sokken kort houden, maar weet niet of dat mag.
Bescherming is inderdaad bitje en scheenbeschermers. Lange kousen is inderdaad aan te raden want bij meeste wordt de scheenbeschermer op plek gehouden door kous, en dan kan niemand met stick oid achter je scheenbeschermer blijven hangen. Simpele scheenbeschermers is voor zoiets echt prima, ik zou wel hockey dingen nemen, voetbal scheenbeschermers zijn vaak wat kleiner. Je wil dat echt wel je hele scheen van beneden naar boven bedekt wordt. En ook beetje hard of dik, want hockeybal is best hard. Hoe oud is dochter? Meestal heb je bitjes in junior of senior maat, als ze 14+ ofzo is dan zou ik senior halen en eventueel aan de achterkant een stukje afknippen als hij te lang is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
16+ inmiddels. Iemand hier op het werk zei al "gezien de te verwachten warmte hoop ik dat die docent een helm op doet"quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bescherming is inderdaad bitje en scheenbeschermers. Lange kousen is inderdaad aan te raden want bij meeste wordt de scheenbeschermer op plek gehouden door kous, en dan kan niemand met stick oid achter je scheenbeschermer blijven hangen. Simpele scheenbeschermers is voor zoiets echt prima, ik zou wel hockey dingen nemen, voetbal scheenbeschermers zijn vaak wat kleiner. Je wil dat echt wel je hele scheen van beneden naar boven bedekt wordt. En ook beetje hard of dik, want hockeybal is best hard. Hoe oud is dochter? Meestal heb je bitjes in junior of senior maat, als ze 14+ ofzo is dan zou ik senior halen en eventueel aan de achterkant een stukje afknippen als hij te lang is.
Oh, nu ik iets meer lees zie ik dat Vanyel al info had gegeven
Bij Decathlon hebben ze voor een paar euro bitje die je even in warm water moet leggen en dan moet ze er in bijten en is verplicht bitje.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbodquote:Op donderdag 28 mei 2026 16:37 schreef vlindertje89 het volgende:
@:fietsie heeft ze niet een klasgenoot oid die op hockey zit waar ze wat van kan lenen? En je woont zeker niet in de buurt van mijn stad (Blues oude stad)? Dan zou ze best mijn scheenbeschermers en een paar kousen een dagje mogen lenen.
Straks wordt het nog een echt hockey meisje mag je elke zaterdag naar de clubquote:Op donderdag 28 mei 2026 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbodNee er valt niets te lenen helaas; diegenen die ook deze keuze hebben gemaakt gebruiken hun spullen al.
Dan is Decathlon praktischer jaquote:Op donderdag 28 mei 2026 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbodNee er valt niets te lenen helaas; diegenen die ook deze keuze hebben gemaakt gebruiken hun spullen al.
Stuur dr met skies en windbuks naar school. "Huh, hebben jullie niets voor mij geregeld?"quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.
Antwoord: Wij gaan er van uit dat mensen de sport kiezen die ze zelf ook beoefenen.
Zal het morgen laten weten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waar niet?Alle horeca zal bakkersvlaai hebben.
Als je van koffie/thee bent is dit een leuke plek https://ekspreszo.nl/ Meest aangeklede koffie van de stad (watertje, borreltje, chocolaatje)
Als je meer houdt van mensen kijken zou ik 50m om de hoek neerstrijken op de Oude Markt. Alles rondom de kerk is goed. Het Stadscafe (werkt samen met https://brouwcafeweert.nl/ ) is een zaak waar mensen met afstand tot de arbeidsmarkt werken. Vaak zelfgemaakt gebak.
En eigenlijk moet je dan nog een ijsje halen bij https://huupkens.nl/ , net buiten het centrum.
Edit: eigenlijk best een lastige vraag voor me. Ik eet NOOIT Weerter vlaai in een lunchroom![]()
Als je met de trein komt: ook even tegenover het station stilstaan bij het standbeeld van Antje vanne statie (bij haar cafe kun je ook vlaai eten). En even loeren naar de voetgangerslichten:+
Dat is idd nog een stukje van het centrum. Dan kun je net zo goed vlaai (en evt anderssoortige lunch) gaan eten bij https://www.desluis.nl/quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Zal het morgen laten weten..
Morgen deze etappe. Eindpunt is nog wel een eindje van het centrum, maar gelet op de afstand. Nog wel te doen. En gaan we niet helemaal naar het startpunt. Aka 17,5km is de aangepaste route naar het station.
Terras wrs. Het wordt rond 12.30 dat we aan de vlaai gaan denk ik.Prima lunch dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo eens voor het eerst in jaren naar de sportschool. (Héél rustig beginnen, eens kijken of ik m’n basisconditie wat omhoog kan krijgen zonder er elke keer voor teruggefloten te worden door m’n hoofd.) En daarna wat rommelen in de tuin.
Morgen naar Appeltern, is een nieuw festivalletje waar een vriendin met haar waren staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Yeahquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb uitgenodigd voor de sollicitatie waarvoor ik was gevraagdDuurt alleen wel nog 2,5 week. Waarom sluit je die vacature dan op 22 mei vraag ik me af? Maar
dus.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:02 schreef Candaasje het volgende:
Dat kan toch nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat de baasjes hier niet mee akkoord gingen![]()
Heerlijk zeer afwisselende 2 weken! Houden jullie ook een fotoverslagje bij toevalligquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vakantie is echt op nu helaas. Vorige week België was fijn, deze week was zeker zo leuk. Movie Park was woensdag echt ontzettend leuk. Gisteren zijn we nog naar een enorm botanisch park in Essen geweest, naast het Margarethenhohe waas @:derludolf het over had. Dat park is gigantisch. Je kunt er alle mogelijke sporten beoefenen, het is een arboretum, een enorm rhodondenron bos, diverse kassen en kruiden- en keukentuinen. Vooral de kassen waren indrukwekkend. Daarna nog even een rondje met de auto door Margarethenhohe gedaan. Vervolgens een grote ronde Duitse boodschappen en op naar huis. Heerlijk geslapen vannacht![]()
We hebben op die harde rotbedden wel beter geslapen de tweede en derde nacht. We hebben de matrassen van de andere bedden op die van ons gelegd. Dubbel matras dus. Dat is ook geen ideale oplossing, ik lag 2 nachten in een kuil omdat mijn matras nu weer te ver inzakteVerder hebben we het heerlijk gehad in het huisje hoor. Lekker ruim, mooie tuin, van alle gemakken voorzien en er stond zelfs sekt en aardbeien klaar voor ons.
Wat een ellende Kaatquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff al weer de hele ochtend met de leidingen bezig geweest. Ruzie gemaakt met iemand die een verkeerde opdracht had gekregen (heeft nu eindelijk de goede opdracht gekregen dus we hebben excuses aan elkaar aangeboden)
Ik maak tegenwoordig wel van elke vakantie een verslagje. Maar gewoon voor mezelf. Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat foto's hier kan plaatsen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Heerlijk zeer afwisselende 2 weken! Houden jullie ook een fotoverslagje bij toevallig
Er zijn nog steeds echt veel meer nadelen dan voordelen van dierentuinen imho.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Blues het volgende:
Leuk beeldend verslag!
Ik was ook nooit zo van (circus met dieren) dierentuinen toen ik me, toen ik wat ouder werd, wat meer bewust werd van te kleine hokken e.d.
Maar sinds ik me wat meer verdiep + de laatste jaren is er veel veranderd natuurlijk en we die dierentuinseries volgen op tv, zie ik ook wel de meerwaarde in van soorten in stand houden, fokprogramma's, beschermen en educatie daarin.
(Al heb ik dan wel weer pijn in mijn buik af en toe van het vervoeren e.d.)
Maandag gaan we naar de Beekse Bergen( enthousiast geworden door dat programma dus), dat is een overwinning voor mij weer
https://www.beeksebergen.(...)bijdrage/soortbehoud
Dit vind ik ook. Al vind ik er nog wel verschil in zitten of je een olifant, katachtige of vogel opsluit of dat je dat doet met bijvoorbeeld kippen of stokstaartjes in een groot verblijf. Maar dat is mijn perceptie en die slaat eigenlijk ook niet echt ergens op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Candaasje het volgende:
Er zijn nog steeds echt veel meer nadelen dan voordelen van dierentuinen imho.
Ik denk dat er qua diersoorten wel verschil in kan zitten (hoewel je ze moet fokken, en daar ben ik al geen fan van). Maar ik denk dat een geredde kip of cavia een mooi leven kan hebben in een goed opgezette dierentuin (hoewel nooit echt vrij, maar gedomesticeerde dieren kunnen daar beter mee omgaan doorgaans dan niet-gedomesticeerd. Met ook hier wat haken en ogen uiteraard.)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Al vind ik er nog wel verschil in zitten of je een olifant, katachtige of vogel opsluit of dat je dat doet met bijvoorbeeld kippen of stokstaartjes in een groot verblijf. Maar dat is mijn perceptie en die slaat eigenlijk ook niet echt ergens op.
Strakke actie met die tasWel heel goed dat je met dit weer naar de sportschool bent gegaan!
Vooral van die turks eten boertjesquote:
Ik doe ook niet aan achtbanen maar dit soort foto’s, daar krijg ik van kijken al buikpijnquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:26 schreef flipsen het volgende:
Ik vond dit wel een toepasselijk nieuwsbericht hier
https://www.nu.nl/buitenl(...)hoogte-in-texas.html
Kijk ook zeker het filmpje! Die mensen vinden het afdalen van die brandweerladder enger dan de achtbaan zo te zien hehe. Sowieso doe ik niet aan achtbanen, ik durf niet (want bang voor misselijk -> kotsen, dat kan ik niet)
Uiteindelijk zijn we bij het eindpunt gestopt en de bus naar het centrum gepaktquote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is idd nog een stukje van het centrum. Dan kun je net zo goed vlaai (en evt anderssoortige lunch) gaan eten bij https://www.desluis.nl/![]()
Zwembroek mee om daarna een plonsje te doen in mijn Maatjes zwembad wat bij je bushalte ligt
Ah, waar het oude geld neerstrijkt als ze niet terecht kunnen bij de sociëteitquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn we bij het eindpunt gestopt en de bus naar het centrum gepakt. Die kwam er al snel aan.
De teller bleef steken op 14km.
Daarna nog even rondje centrum. Het werd vlaai bij Bistro de Umbelder
Oh johquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
g was op de fiets naar zijn vrijwilligerswerk.
Ik ben hem maar even gaan halen met de auto
https://youtube.com/shorts/24403ASpTkM?feature=share
HOU OP!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
😳quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
Fijn dat de baas zich ermee gaat bemoeien. En je collega bestuurslid terug is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
De bui is nu hier aangekomen, ook wel te verwachten, maandag was de glazenwasser er.
Krijg net de voorzitter van het vve bestuur aan de deur, die kwam net terug van vakantie (koffers nog beneden) en zag een auto van de ontstoppingdienst staan. Dat bleek de baas van de dienst te zijn en die had de diverse rapporten gelezen over onze ellende en die gaat zich er nu hoogstpersoonlijk mee bemoeien
De Dijkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:49 schreef sigme het volgende:
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hard'.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:32 schreef Blues het volgende:
[..]
De Dijk![]()
Wij trouwden met 'Niemand als jij'
Hebben de meeste sportscholen geen airco?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Strakke actie met die tasWel heel goed dat je met dit weer naar de sportschool bent gegaan!
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:49 schreef sigme het volgende:
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hard'.
De naam Korintiërs verwijst naar de inwoners van de oude Griekse havenstad Korinthe. In de Bijbel is de naam verbonden aan de brieven die de apostel Paulus aan de christelijke gemeente in deze stad schreef.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:46 schreef sigme het volgende:
Nou ja, de bijbel staat vol gruwelijkheden maar 1 Korintiërs 13 is heilig
https://bible.hispage.nl/(...)v%5B%5D=5&chapter=13
Was vanavond even in de (geheel lege) Aldi in 's Heerenberg, daar hadden ze de airco op standje Siberië staan, was erg lekker. Op mijn morsdode gemak ff geshoptquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hebben de meeste sportscholen geen airco?
Mijne wel. Was heerlijk
Gewoon de rijstevlaaiquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, waar het oude geld neerstrijkt als ze niet terecht kunnen bij de sociëteit
Welke vlaai had je?
excuus. Twwee tripels en een fles rode wijn.quote:
Drank maakt meer kapot dan ons lief isquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
excuus. Twwee tripels en een fles rode wijn.
Oh gelukkig wat betreft de tussen-nquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
Oh god, en gezien de vorige post (en de edits erop); ook nog een heel gesprek gehad vandaag over de tussen-n.
Ik mis nogal eens een ennetje
Oh, en veel tussen-ennen die het groene boekje voorschrijft schrijf ik niet omdat ik het er niet mee eens ben
Gedachtespinselquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh gelukkig wat betreft de tussen-ndan ben ik niet de enige.
Die gaan mij ook slecht af.
Taal besef aan elkaar?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
Aan elkaar.quote:
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
Ik weet waarom. Gedachten gedachtes.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.
Taal besef is een woord. Het is feitelijk altijd een woord. Er zijn geen woorden die een woord vormen en toch een spatie hebben.
Maar dat deed me eraan denken dat ik dit nog na wou vragen maar ik zie dat dat niet meer hoeftquote:
Mattheus 25-13 zegt van Dalequote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:28 schreef sigme het volgende:
En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
Google moet z'n tanden gaan poetsen met zeep. Het is wel Mattheüs.quote:
Mijn fout, in Van Dale stond Matthquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Google moet z'n tanden gaan poetsen met zeep. Het is wel Mattheüs.
Ik bedoelde dat Mattheus wel goed was, maar dat 25-13 niet goed is. Ik struikel niet over een trema'tje meer of minder.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn fout, in Van Dale stond Matth
Maar lelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.
Taal besef is een woord. Het is feitelijk altijd een woord. Er zijn geen woorden die een woord vormen en toch een spatie hebben.
My bad 25:30quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Mattheus wel goed was, maar dat 25-13 niet goed is. Ik struikel niet over een trema'tje meer of minder.
Neequote:
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.quote:
Waar in Mattheüs staat het dan wél?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.
Het een is een woordenboek, het ander een verzameling mythologie, sagen en legendenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.
24quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja daar mis ik hem niet.quote:
Geen andere orde?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:57 schreef sigme het volgende:
[..]
24
1 En Jezus ging uit en vertrok van den tempel; en Zijn discipelen kwamen bij Hem, om Hem de gebouwen des tempels te tonen.
2 En Jezus zeide tot hen: Ziet gij niet al deze dingen? Voorwaar zeg Ik: Hier zal niet [een] steen op den [anderen] steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk [zal] het teken [zijn] van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al [die] dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen [zijn] [maar] een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, den profeet, staande in de heilige plaats; (die [het] leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden [vrouwen] in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb [het] u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij] [is] in de binnenkameren; gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.
29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van [het] [ene] uiterste der hemelen tot het [andere] uiterste derzelve.
32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach [waren], alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee [vrouwen] malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
45 Wie is dan de getrouwe en voorzichtige dienstknecht, denwelken zijn heer over zijn dienstboden gesteld heeft, om hunlieder [hun] voedsel te geven ter rechter tijd?
46 Zalig is die dienstknecht, welken zijn heer, komende, zal vinden alzo doende.
47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem zal zetten over al zijn goederen.
48 Maar zo die kwade dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen;
49 En zou beginnen [zijn] mededienstknechten te slaan, en te eten en te drinken met de dronkaards;
50 Zo zal de heer van dezen dienstknecht komen ten dage, in welken hij [hem] niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet;
51 En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.Ik begon al te twijfelen waar ik zat .. toch cul, was even bang dat ik weer bij de bijbelstudie zat die mn vader gaf... Dat is schrikken zo vlak voordat je naar bed gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is ook mijn opvoeding. Deze sprookjes 🙈🙈🙈quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:46 schreef Goitske het volgende:
Ik begon al te twijfelen waar ik zat .. toch cul, was even bang dat ik weer bij de bijbelstudie zat die mn vader gaf... Dat is schrikken zo vlak voordat je naar bed gaat
En ook die aan de overkant maar dat is een afrader. Erg vervallen, vies en de begroeiing achter het hek is zo hoog dat dit de best foto was die ik maakte.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:53 schreef derLudolf het volgende:
Ah cool je hebt de Skywalk in Jackerath ook bezocht
Jup daar was ik ook. Stonden opzich nog wel interessante informatieborden toen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En ook die aan de overkant maar dat is een afrader. Erg vervallen, vies en de begroeiing achter het hek is zo hoog dat dit de best foto was die ik maakte.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik al je tips gevolgd trouwens. Onwijs bedankt daarvoor nog!
Ja maar precies diezelfde borden hadden we eerst al bij Jackerath gelezen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup daar was ik ook. Stonden opzich nog wel interessante informatieborden toen.
Nou zeg ik het zelf verkeerdquote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Lucky_Strike toffe foto's!
Maar het zal toch niet zo zijn dat een Star Trek (NextGen) set deel uitmaakt van een Star Wars achtbaan!?!?
Denk aan de franchises! Denk aan de fans van beide kampen!
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja maar precies diezelfde borden hadden we eerst al bij Jackerath gelezen.
[..]
Nou zeg ik het zelf verkeerdIk heb mijn tederbeminde hier een paar keer op aangesproken deze week.
Het is ook wel verwarrend want we zijn ook al in een uitstekende Star Wars achtbaan geweest eerder dit jaar.
quote:
Wat voor materiaal is het? Dat maakt vaak nogal uit voor je methode. Om maar iets te noemen, suède doe je anders dan leer of stof.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Euh, gemengd. Beetje suede, beetje stof.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat voor materiaal is het? Dat maakt vaak nogal uit voor je methode. Om maar iets te noemen, suède doe je anders dan leer of stof.
Succes op de markt! Het is zomer (bijna) en ik drink weer frisse aalbes citroen thee. Bijna een leeg potje! Wink winkquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh, gemengd. Beetje suede, beetje stof.
Dit zie ik ook op mijn fietsrondjes in de duinen, gek spul, spinselmot. Wel slim om je in te kapselen tegen aanvallen van buitenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:01 schreef sigme het volgende:
Dit kwam ik gister tegen op mijn woon-werkfietsroute
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Succes op de markt! Het is zomer (bijna) en ik drink weer frisse aalbes citroen thee. Bijna een leeg potje! Wink wink
Daarvoor gebruikte ik een wondersponsje met een druppel water.
Demo:Check!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wondersponsje heb ik ook ergens, vochtige doekjes niet.
Ik kwam gisteren drie appelbomen met spinselmot tegen in onze tuin
Spoilers!
Die doekjes zijn echt een aanrader hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Check!
Ik heb sinds ik kinderen heb billendoekjes overal incl in de auto in het dashboard kastje samen met een rolletje van die kleine vuilniszakjes.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Check!
[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-05-2026 15:49:45 ]Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |