Wel leuk om Burkino Faso ook uit te nodigen, is Yankeestan niet het enige ontwikkelingsland dat meedoetquote:Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef borisz het volgende:
Moet mn 'carbón español' van stal vanmiddag. De eindbazen van Spanje en Mexico zijn een dag eerder in NL dan de rest van de internationale conferentie, die de komende dagen in Amsterdam is. Gaan we uitleggen hoe wij toezicht houden en zij gaan ons vertellen hoe zij hun werk doen. Overigens spreken ze gewoon Engels.
We zijn aangesloten bij een koepel met 20 leden over de hele wereld (nou ja vooral in Europa verder Mexico, VS, Canada, Taiwan, Japan, maar ook Burkina Faso), die goede doelen in de gaten houden. Jaarlijks is er een bijeenkomst en na 2009 is NL weer aan de beurt. Het is dit keer niet zo groot. Het is alleen voor de leden. Een groep van +- 60 mensen. Soms wordt het gecombineerd met een openbaar congres. In 2009 was het op de VU. Nu lenen we wel wat wetenschappers van de VU en Nijmegen voor workshops.
Maar bij die conferentie ben ik niet aanwezig. Ik heb alleen vanmiddag een rol te spelen.
Elin deed dat bij voorkeur in de palle zon 🥵quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerkdag.
Katten hebben bedacht dat ze nu met twee man/vrouw sterk op schoot moeten![]()
Ik kijk een presentatie over de overgang naar denk dat ik nu geen opvlieger heb
Elinquote:Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Elin deed dat bij voorkeur in de palle zon 🥵
T is hier toch erg zonnig geworden, maar omdat ik dat niet verwacht had heb ik een zalf op mijn arm gesmeerd waarbij ik niet in de zon mag.
T ruikt hier lekker naar pastasaus in de slowcooker. S komt straks eten en dan is de zon weg en kunnen buiten eten
CDS moet doordraaienquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien wel heel snel maar…interesse aangeven voor een hele (leuke) kat. Poesje van 3 jaar met een stijf pootje door een breuk. Is nu erg ongelukkig in een asiel met meer katten, zit graag op schoot.
Liefquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien wel heel snel maar…interesse aangeven voor een hele (leuke) kat. Poesje van 3 jaar met een stijf pootje door een breuk. Is nu erg ongelukkig in een asiel met meer katten, zit graag op schoot.
Bohhh cute! Niks te vroeg, als het goed voelt voor jou is het goed.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Resultaten uit het verleden geven vast een garantie op een goede toekomst samenquote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Als het goed voelt is het prima toch!quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat moest ik door Translate halenquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat ik deze modelmensen ergens van ken..
Wat een mooierequote:Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb vanavond het reactieformulier ingevuld. Vragen waarom deze, wat is je ervaring, hoe ziet het huis eruit etc. Dat gaan ze beoordelen en dan moet ik (als ik door deze keuring kom) een filmpje maken van het huis. Geen idee hoe snel alles gaat.
Dit is ze https://verhuisdieren.nl/(...)c-tricolor-marbella/
En ja misschien snel, maar indertijd heb ik Dolce op vrijdagavond met spoed moeten laten inslapen en Elin liep hier 24 uur later rond, ex fok kat die met spoed weg moest waar ze zat,
S hier te eten gehad en bijgepraat, was al een tijd geleden maar heel gezellig. Die is net weg en op het balkon is het nu fris aan het worden dus maar naar binnen.
Wat een schatjequote:Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb vanavond het reactieformulier ingevuld. Vragen waarom deze, wat is je ervaring, hoe ziet het huis eruit etc. Dat gaan ze beoordelen en dan moet ik (als ik door deze keuring kom) een filmpje maken van het huis. Geen idee hoe snel alles gaat.
Dit is ze https://verhuisdieren.nl/(...)c-tricolor-marbella/
Jawel, maar 9 van de 10x is hier de eis dat er een andere kat bij moet (ik heb met Elin de ervaring dat die veel beter werd nadat Nika er niet jeer was) en nog minder vaak dat je een kat als binnenkat mag houden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:09 schreef flipsen het volgende:
Even voor mijn onwetendheid hoor, maar zitten erngeen katten (meer) in Nederlandse asiels? Ik lees dat zó vaak, katten en honden uit andere landen en dan denk ik echt: waarom? Mijn ex had ook een katje uit Spanje, maar die bleek totaal niet te aarden, kwam ook hevig gestresst aan na die lange reis... Justo my 2 onwetende centjes he, geen oordeel en al lang blij dat mensen asielkatten adopteren én dat de organisatie eerst een vragenlijst stuurt om te zien of de persoon in kwestie geschikt is
Ah dat wou ik al vragen of het toevallig steeds een poes is of dat je daar naar op zoek bent.quote:
Iets te vaak bij vrienden meegemaakt dat de kater na verloop van jaren begon te sproeien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah dat wou ik al vragen of het toevallig steeds een poes is of dat je daar naar op zoek bent.
Wat is de daarvoor? (Interesse geen oordeel)
Proberen met een vochtig watje even over het oogje wrijven, laat hij dat toe?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Helaas lukt het niet om nog voor het weekend een afspraak voor de kat te maken![]()
Straks wel een tabletje tegen vlooien en teken ophalen en dan dinsdag verder kijken.
Ik voel me nu echt een slechte kattenmoeder.
Oja dat is wel een goede om nog te proberen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Proberen met een vochtig watje even over het oogje wrijven, laat hij dat toe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tranen met tuiten: zonnebrandcrème op de oogleden gesmeerd.
Dus gesmolten en huilen. I.c.m. autorijden![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2026 10:59 schreef Barreltje het volgende:
Morguh vanaf de schapen eilanden..
De hittegolf in heel europa is compleet aan ons voorbij gegaan.
Ouders vinden het fantastisch (ze krijgen ook de lokale experience, met familie feest, eten bij vrienden en kennissen , en slapen bij familie)
En gister kwam er nog een walvis traditie bij ..
Ohja en we deden een verrassingsfeestjeWat een leuk nieuws, gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En schoenen voor kunstgras? Of met noppen op écht gras.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
@:vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.
De alternatieven die er waren ging geen enkele klasgenote naartoe.
Nu bleek gisteravond dat er een brief is gestuurd in het pinksterweekend naar het leerlingenvolgsysteem met "zelf je bescherming regelen".
Voor iemand die nog nooit hockey met een stokkie in een rokkie heeft gedaan erg cryptisch; navraag gister leverde op: bitje en scheenbeschermers.
Zou het vanavond bij de Decathlon aanschaffen van 3 maten bitjes, een setje scheenbeschermers simpel + een paar lange kousen voldoende zijn ?
In het kader van duurzaamheid en (financiële) inclusiviteit is het toch onwenselijk om voor een dag allemaal spullen te moeten kopen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
@:vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.
Nu bleek gisteravond dat er een brief is gestuurd in het pinksterweekend naar het leerlingenvolgsysteem met "zelf je bescherming regelen".
Voor iemand die nog nooit hockey met een stokkie in een rokkie heeft gedaan erg cryptisch; navraag gister leverde op: bitje en scheenbeschermers.
Zou het vanavond bij de Decathlon aanschaffen van 3 maten bitjes, een setje scheenbeschermers simpel + een paar lange kousen voldoende zijn ?
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het kader van duurzaamheid en (financiële) inclusiviteit is het toch onwenselijk om voor een dag allemaal spullen te moeten kopen?
Bitje maak je met heet water op maat, dus daar heb je er ws maar 1 van nodig.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.
Antwoord: Wij gaan er van uit dat mensen de sport kiezen die ze zelf ook beoefenen.
Waar niet?quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:41 schreef borisz het volgende:
Waar in Weert moet ik morgen vlaai gaan eten? @:Cat-astrophe
Ik doe een korte wandeling vanaf Maarheze (Pelgrimspad). Maar als ik dan toch in Limburg ben...
Ik ga ff kijken wat Decathlon op voorraad heeft.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bitje maak je met heet water op maat, dus daar heb je er ws maar 1 van nodig.
Met scheenbeschermers erbij zit je wel goed. Lopen kan voor 1 keer ook wel op gewone gympen, daar zou ik geen kunstgrasschoenen voor aanschaffen.
Gezien de temp zou ik zelf ws kiezen voor scheenbeschermers met klittenband en de sokken kort houden, maar weet niet of dat mag.
Bescherming is inderdaad bitje en scheenbeschermers. Lange kousen is inderdaad aan te raden want bij meeste wordt de scheenbeschermer op plek gehouden door kous, en dan kan niemand met stick oid achter je scheenbeschermer blijven hangen. Simpele scheenbeschermers is voor zoiets echt prima, ik zou wel hockey dingen nemen, voetbal scheenbeschermers zijn vaak wat kleiner. Je wil dat echt wel je hele scheen van beneden naar boven bedekt wordt. En ook beetje hard of dik, want hockeybal is best hard. Hoe oud is dochter? Meestal heb je bitjes in junior of senior maat, als ze 14+ ofzo is dan zou ik senior halen en eventueel aan de achterkant een stukje afknippen als hij te lang is.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
16+ inmiddels. Iemand hier op het werk zei al "gezien de te verwachten warmte hoop ik dat die docent een helm op doet"quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bescherming is inderdaad bitje en scheenbeschermers. Lange kousen is inderdaad aan te raden want bij meeste wordt de scheenbeschermer op plek gehouden door kous, en dan kan niemand met stick oid achter je scheenbeschermer blijven hangen. Simpele scheenbeschermers is voor zoiets echt prima, ik zou wel hockey dingen nemen, voetbal scheenbeschermers zijn vaak wat kleiner. Je wil dat echt wel je hele scheen van beneden naar boven bedekt wordt. En ook beetje hard of dik, want hockeybal is best hard. Hoe oud is dochter? Meestal heb je bitjes in junior of senior maat, als ze 14+ ofzo is dan zou ik senior halen en eventueel aan de achterkant een stukje afknippen als hij te lang is.
Oh, nu ik iets meer lees zie ik dat Vanyel al info had gegeven
Bij Decathlon hebben ze voor een paar euro bitje die je even in warm water moet leggen en dan moet ze er in bijten en is verplicht bitje.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbodquote:Op donderdag 28 mei 2026 16:37 schreef vlindertje89 het volgende:
@:fietsie heeft ze niet een klasgenoot oid die op hockey zit waar ze wat van kan lenen? En je woont zeker niet in de buurt van mijn stad (Blues oude stad)? Dan zou ze best mijn scheenbeschermers en een paar kousen een dagje mogen lenen.
Straks wordt het nog een echt hockey meisje mag je elke zaterdag naar de clubquote:Op donderdag 28 mei 2026 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbodNee er valt niets te lenen helaas; diegenen die ook deze keuze hebben gemaakt gebruiken hun spullen al.
Dan is Decathlon praktischer jaquote:Op donderdag 28 mei 2026 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbodNee er valt niets te lenen helaas; diegenen die ook deze keuze hebben gemaakt gebruiken hun spullen al.
Stuur dr met skies en windbuks naar school. "Huh, hebben jullie niets voor mij geregeld?"quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.
Antwoord: Wij gaan er van uit dat mensen de sport kiezen die ze zelf ook beoefenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal het morgen laten weten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waar niet?Alle horeca zal bakkersvlaai hebben.
Als je van koffie/thee bent is dit een leuke plek https://ekspreszo.nl/ Meest aangeklede koffie van de stad (watertje, borreltje, chocolaatje)
Als je meer houdt van mensen kijken zou ik 50m om de hoek neerstrijken op de Oude Markt. Alles rondom de kerk is goed. Het Stadscafe (werkt samen met https://brouwcafeweert.nl/ ) is een zaak waar mensen met afstand tot de arbeidsmarkt werken. Vaak zelfgemaakt gebak.
En eigenlijk moet je dan nog een ijsje halen bij https://huupkens.nl/ , net buiten het centrum.
Edit: eigenlijk best een lastige vraag voor me. Ik eet NOOIT Weerter vlaai in een lunchroom![]()
Als je met de trein komt: ook even tegenover het station stilstaan bij het standbeeld van Antje vanne statie (bij haar cafe kun je ook vlaai eten). En even loeren naar de voetgangerslichten:+
Dat is idd nog een stukje van het centrum. Dan kun je net zo goed vlaai (en evt anderssoortige lunch) gaan eten bij https://www.desluis.nl/quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Zal het morgen laten weten..
Morgen deze etappe. Eindpunt is nog wel een eindje van het centrum, maar gelet op de afstand. Nog wel te doen. En gaan we niet helemaal naar het startpunt. Aka 17,5km is de aangepaste route naar het station.
Terras wrs. Het wordt rond 12.30 dat we aan de vlaai gaan denk ik.Prima lunch dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo eens voor het eerst in jaren naar de sportschool. (Héél rustig beginnen, eens kijken of ik m’n basisconditie wat omhoog kan krijgen zonder er elke keer voor teruggefloten te worden door m’n hoofd.) En daarna wat rommelen in de tuin.
Morgen naar Appeltern, is een nieuw festivalletje waar een vriendin met haar waren staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Yeahquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb uitgenodigd voor de sollicitatie waarvoor ik was gevraagdDuurt alleen wel nog 2,5 week. Waarom sluit je die vacature dan op 22 mei vraag ik me af? Maar
dus.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:02 schreef Candaasje het volgende:
Dat kan toch nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat de baasjes hier niet mee akkoord gingen![]()
Heerlijk zeer afwisselende 2 weken! Houden jullie ook een fotoverslagje bij toevalligquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vakantie is echt op nu helaas. Vorige week België was fijn, deze week was zeker zo leuk. Movie Park was woensdag echt ontzettend leuk. Gisteren zijn we nog naar een enorm botanisch park in Essen geweest, naast het Margarethenhohe waas @:derludolf het over had. Dat park is gigantisch. Je kunt er alle mogelijke sporten beoefenen, het is een arboretum, een enorm rhodondenron bos, diverse kassen en kruiden- en keukentuinen. Vooral de kassen waren indrukwekkend. Daarna nog even een rondje met de auto door Margarethenhohe gedaan. Vervolgens een grote ronde Duitse boodschappen en op naar huis. Heerlijk geslapen vannacht![]()
We hebben op die harde rotbedden wel beter geslapen de tweede en derde nacht. We hebben de matrassen van de andere bedden op die van ons gelegd. Dubbel matras dus. Dat is ook geen ideale oplossing, ik lag 2 nachten in een kuil omdat mijn matras nu weer te ver inzakteVerder hebben we het heerlijk gehad in het huisje hoor. Lekker ruim, mooie tuin, van alle gemakken voorzien en er stond zelfs sekt en aardbeien klaar voor ons.
Wat een ellende Kaatquote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff al weer de hele ochtend met de leidingen bezig geweest. Ruzie gemaakt met iemand die een verkeerde opdracht had gekregen (heeft nu eindelijk de goede opdracht gekregen dus we hebben excuses aan elkaar aangeboden)
Ik maak tegenwoordig wel van elke vakantie een verslagje. Maar gewoon voor mezelf. Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat foto's hier kan plaatsen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Heerlijk zeer afwisselende 2 weken! Houden jullie ook een fotoverslagje bij toevallig
Er zijn nog steeds echt veel meer nadelen dan voordelen van dierentuinen imho.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Blues het volgende:
Leuk beeldend verslag!
Ik was ook nooit zo van (circus met dieren) dierentuinen toen ik me, toen ik wat ouder werd, wat meer bewust werd van te kleine hokken e.d.
Maar sinds ik me wat meer verdiep + de laatste jaren is er veel veranderd natuurlijk en we die dierentuinseries volgen op tv, zie ik ook wel de meerwaarde in van soorten in stand houden, fokprogramma's, beschermen en educatie daarin.
(Al heb ik dan wel weer pijn in mijn buik af en toe van het vervoeren e.d.)
Maandag gaan we naar de Beekse Bergen( enthousiast geworden door dat programma dus), dat is een overwinning voor mij weer
https://www.beeksebergen.(...)bijdrage/soortbehoud
Dit vind ik ook. Al vind ik er nog wel verschil in zitten of je een olifant, katachtige of vogel opsluit of dat je dat doet met bijvoorbeeld kippen of stokstaartjes in een groot verblijf. Maar dat is mijn perceptie en die slaat eigenlijk ook niet echt ergens op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Candaasje het volgende:
Er zijn nog steeds echt veel meer nadelen dan voordelen van dierentuinen imho.
Ik denk dat er qua diersoorten wel verschil in kan zitten (hoewel je ze moet fokken, en daar ben ik al geen fan van). Maar ik denk dat een geredde kip of cavia een mooi leven kan hebben in een goed opgezette dierentuin (hoewel nooit echt vrij, maar gedomesticeerde dieren kunnen daar beter mee omgaan doorgaans dan niet-gedomesticeerd. Met ook hier wat haken en ogen uiteraard.)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Al vind ik er nog wel verschil in zitten of je een olifant, katachtige of vogel opsluit of dat je dat doet met bijvoorbeeld kippen of stokstaartjes in een groot verblijf. Maar dat is mijn perceptie en die slaat eigenlijk ook niet echt ergens op.
Strakke actie met die tasWel heel goed dat je met dit weer naar de sportschool bent gegaan!
Vooral van die turks eten boertjesquote:
Ik doe ook niet aan achtbanen maar dit soort foto’s, daar krijg ik van kijken al buikpijnquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:26 schreef flipsen het volgende:
Ik vond dit wel een toepasselijk nieuwsbericht hier
https://www.nu.nl/buitenl(...)hoogte-in-texas.html
Kijk ook zeker het filmpje! Die mensen vinden het afdalen van die brandweerladder enger dan de achtbaan zo te zien hehe. Sowieso doe ik niet aan achtbanen, ik durf niet (want bang voor misselijk -> kotsen, dat kan ik niet)
Uiteindelijk zijn we bij het eindpunt gestopt en de bus naar het centrum gepaktquote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is idd nog een stukje van het centrum. Dan kun je net zo goed vlaai (en evt anderssoortige lunch) gaan eten bij https://www.desluis.nl/![]()
Zwembroek mee om daarna een plonsje te doen in mijn Maatjes zwembad wat bij je bushalte ligt
Ah, waar het oude geld neerstrijkt als ze niet terecht kunnen bij de sociëteitquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn we bij het eindpunt gestopt en de bus naar het centrum gepakt. Die kwam er al snel aan.
De teller bleef steken op 14km.
Daarna nog even rondje centrum. Het werd vlaai bij Bistro de Umbelder
Oh johquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
g was op de fiets naar zijn vrijwilligerswerk.
Ik ben hem maar even gaan halen met de auto
https://youtube.com/shorts/24403ASpTkM?feature=share
HOU OP!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
g was op de fiets naar zijn vrijwilligerswerk.
Ik ben hem maar even gaan halen met de auto
https://youtube.com/shorts/24403ASpTkM?feature=share
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |