We hebben dus 3 pretparken in 8 dagen gezien. Alle drie hebben we leuke dagen gehad maar Movie World is toch wel de beste. Die Duitsers weten wel hoe ze je een aangename dag moeten bezorgen. Een overzichtje voor de liefhebber:
Plopsaland BelgieThuis van de meest extreme coaster van Europa, Ride to Happiness by Tomorrowland. Ik vond hem extreem niet leuk. Je gaat zo alle kanten op dat je niet ziet wat er gebeurt, daar krijg ik geen lekkere adrenaline van. Andere mensen wel, J vond het geweldig. En, groot nadeel, weinig gethematiseerd. Je verwacht op zijn minst een fatsoenlijke Tomorrowland muziekje bij het geheel.
Plopsa heeft natuurlijk de hele dag domme Studio 100 muziekjes maar dat valt al met al nog best mee. Ik had het me veel erger voorgesteld. Veel dingen zijn er erg mooi aangelegd maar ze trekken dat niet overal goed door. De groenvoorziening is opvallend matig. Vaak grote bossen onkruid of helemaal lege bloemvakken. Het leidt tot best een rommelig geheel.
Er is geen bewegwijzering en de app was matig in gebruik. De operations bij de attracties was vaak erg klunzig of ongeïnteresseerd. Matige en peperdure horeca. Inconsistentie qua thematisering.
We hadden geluk met een rustige dag. Daardoor hebben we veel attracties kunnen doen, ook allerlei domme kinderdingen

. Er zaten hele leuke attracties tussen, Heidi the Ride is een geweldige houten coaster, een mooie concurrent voor Joris in de Efteling. Anubis the Ride was ook heel gaaf, alleen een beetje kort. Dino Splash, de log coaster, was geweldig met een mooie rit door een echt bos. Bijna romantisch zelfs. Er zijn helaas wel weinig dark rides (denk Fata Morgana of Carnaval Festival), maar dat wat er was waren aanraders.
BellewaerdePretpark meets bos meets dierentuin. Ik ben geen voorstander van dierentuinen maar wel van pretparken dus toch maar gegaan. En geen spijt van gehad, wat een prachtig park. Het is groot, lekker koel, heel gevarieerd. Ze hebben een paar originele attracties.
Geen extreme attracties, al was de rodelbaan wel zo hoog dat ik toch maar weer naar beneden ben gelopen

Ze hebben best leuke attracties, geinige achtbanen en een heel toffe waterride, Amazonia. Hierbij zit je in een band (denk Pirana in Efteling) en ga je steeds hoger, ook met een lift. Uiteindelijk ga je door een gigantische glijbaan naar beneden. Met de dieren is het ook best aardig gedaan, ze hebben best goede verblijven. Met het treintje gaan hadden we echter niet moeten doen. Niet alleen is dat niet de moeite waard, je gaat door de verblijven van de leeuwen en tijgers
Er was bijna overal goede thematisering. Het bos is prachtig onderhouden. Veel andere dingen kunnen wel een likje verf gebruiken. Ze hebben heel goede muziek overal en de app is werkelijk fantastisch. De bewegwijzering is heel goed.
Wat werkelijk geweldig was, was de stunt duikshow halverwege de dag. Heel grappig gedaan met de nodige spanning en sensatie. Aanrader.
Movie Park GermanyEcht de beste van de drie. Geweldige operations, waanzinnige thematisering, een aantal heel goede rides. Een behoorlijk aantal dark rides die erg goed zijn en de coasters zijn ook best goed. Je hebt best veel keuze en dat is altijd leuk.
Het park was prachtig, alles was heel netjes. De stunt show met auto's en motoren was heel leuk.
Er waren, als altijd, ook nadelen. De app is om te huilen. Het park is open van 10-17 maar sommige attracties gaan later open. En alle attracties gaan om 16.30 al dicht. Door zo vroeg al te sluiten, blijft iedereen tot het einde en staat iedereen op hetzelfde moment op de parkeerplaats. Waar geen personeel is om de boel in goede banen te leiden. We hebben daar zeker een half uur gestaan op een niet eens drukke dag. Geen fijne afsluiter van een heel mooie dag.