😳quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
g was op de fiets naar zijn vrijwilligerswerk.
Ik ben hem maar even gaan halen met de auto
https://youtube.com/shorts/24403ASpTkM?feature=share
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:
g was op de fiets naar zijn vrijwilligerswerk.
Ik ben hem maar even gaan halen met de auto
https://youtube.com/shorts/24403ASpTkM?feature=share
Fijn dat de baas zich ermee gaat bemoeien. En je collega bestuurslid terug is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
De bui is nu hier aangekomen, ook wel te verwachten, maandag was de glazenwasser er.
Krijg net de voorzitter van het vve bestuur aan de deur, die kwam net terug van vakantie (koffers nog beneden) en zag een auto van de ontstoppingdienst staan. Dat bleek de baas van de dienst te zijn en die had de diverse rapporten gelezen over onze ellende en die gaat zich er nu hoogstpersoonlijk mee bemoeien
De Dijkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:49 schreef sigme het volgende:
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hard'.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:32 schreef Blues het volgende:
[..]
De Dijk![]()
Wij trouwden met 'Niemand als jij'
Hebben de meeste sportscholen geen airco?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Strakke actie met die tasWel heel goed dat je met dit weer naar de sportschool bent gegaan!
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:49 schreef sigme het volgende:
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hard'.
De naam Korintiërs verwijst naar de inwoners van de oude Griekse havenstad Korinthe. In de Bijbel is de naam verbonden aan de brieven die de apostel Paulus aan de christelijke gemeente in deze stad schreef.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:46 schreef sigme het volgende:
Nou ja, de bijbel staat vol gruwelijkheden maar 1 Korintiërs 13 is heilig
https://bible.hispage.nl/(...)v%5B%5D=5&chapter=13
Was vanavond even in de (geheel lege) Aldi in 's Heerenberg, daar hadden ze de airco op standje Siberië staan, was erg lekker. Op mijn morsdode gemak ff geshoptquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hebben de meeste sportscholen geen airco?
Mijne wel. Was heerlijk
Gewoon de rijstevlaaiquote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, waar het oude geld neerstrijkt als ze niet terecht kunnen bij de sociëteit
Welke vlaai had je?
excuus. Twwee tripels en een fles rode wijn.quote:
Drank maakt meer kapot dan ons lief isquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
excuus. Twwee tripels en een fles rode wijn.
Oh gelukkig wat betreft de tussen-nquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
Oh god, en gezien de vorige post (en de edits erop); ook nog een heel gesprek gehad vandaag over de tussen-n.
Ik mis nogal eens een ennetje
Oh, en veel tussen-ennen die het groene boekje voorschrijft schrijf ik niet omdat ik het er niet mee eens ben
Gedachtespinselquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh gelukkig wat betreft de tussen-ndan ben ik niet de enige.
Die gaan mij ook slecht af.
Taal besef aan elkaar?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
Aan elkaar.quote:
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
Ik weet waarom. Gedachten gedachtes.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.
Taal besef is een woord. Het is feitelijk altijd een woord. Er zijn geen woorden die een woord vormen en toch een spatie hebben.
Maar dat deed me eraan denken dat ik dit nog na wou vragen maar ik zie dat dat niet meer hoeftquote:
Mattheus 25-13 zegt van Dalequote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:28 schreef sigme het volgende:
En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
Google moet z'n tanden gaan poetsen met zeep. Het is wel Mattheüs.quote:
Mijn fout, in Van Dale stond Matthquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Google moet z'n tanden gaan poetsen met zeep. Het is wel Mattheüs.
Ik bedoelde dat Mattheus wel goed was, maar dat 25-13 niet goed is. Ik struikel niet over een trema'tje meer of minder.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn fout, in Van Dale stond Matth
Maar lelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.
Taal besef is een woord. Het is feitelijk altijd een woord. Er zijn geen woorden die een woord vormen en toch een spatie hebben.
My bad 25:30quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Mattheus wel goed was, maar dat 25-13 niet goed is. Ik struikel niet over een trema'tje meer of minder.
Neequote:
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.quote:
Waar in Mattheüs staat het dan wél?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.
Het een is een woordenboek, het ander een verzameling mythologie, sagen en legendenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.
24quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja daar mis ik hem niet.quote:
Geen andere orde?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:57 schreef sigme het volgende:
[..]
24
1 En Jezus ging uit en vertrok van den tempel; en Zijn discipelen kwamen bij Hem, om Hem de gebouwen des tempels te tonen.
2 En Jezus zeide tot hen: Ziet gij niet al deze dingen? Voorwaar zeg Ik: Hier zal niet [een] steen op den [anderen] steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk [zal] het teken [zijn] van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al [die] dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen [zijn] [maar] een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, den profeet, staande in de heilige plaats; (die [het] leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden [vrouwen] in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb [het] u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij] [is] in de binnenkameren; gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.
29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van [het] [ene] uiterste der hemelen tot het [andere] uiterste derzelve.
32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach [waren], alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee [vrouwen] malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
45 Wie is dan de getrouwe en voorzichtige dienstknecht, denwelken zijn heer over zijn dienstboden gesteld heeft, om hunlieder [hun] voedsel te geven ter rechter tijd?
46 Zalig is die dienstknecht, welken zijn heer, komende, zal vinden alzo doende.
47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem zal zetten over al zijn goederen.
48 Maar zo die kwade dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen;
49 En zou beginnen [zijn] mededienstknechten te slaan, en te eten en te drinken met de dronkaards;
50 Zo zal de heer van dezen dienstknecht komen ten dage, in welken hij [hem] niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet;
51 En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.Ik begon al te twijfelen waar ik zat .. toch cul, was even bang dat ik weer bij de bijbelstudie zat die mn vader gaf... Dat is schrikken zo vlak voordat je naar bed gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is ook mijn opvoeding. Deze sprookjes 🙈🙈🙈quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:46 schreef Goitske het volgende:
Ik begon al te twijfelen waar ik zat .. toch cul, was even bang dat ik weer bij de bijbelstudie zat die mn vader gaf... Dat is schrikken zo vlak voordat je naar bed gaat
En ook die aan de overkant maar dat is een afrader. Erg vervallen, vies en de begroeiing achter het hek is zo hoog dat dit de best foto was die ik maakte.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:53 schreef derLudolf het volgende:
Ah cool je hebt de Skywalk in Jackerath ook bezocht
Jup daar was ik ook. Stonden opzich nog wel interessante informatieborden toen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En ook die aan de overkant maar dat is een afrader. Erg vervallen, vies en de begroeiing achter het hek is zo hoog dat dit de best foto was die ik maakte.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik al je tips gevolgd trouwens. Onwijs bedankt daarvoor nog!
Ja maar precies diezelfde borden hadden we eerst al bij Jackerath gelezen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup daar was ik ook. Stonden opzich nog wel interessante informatieborden toen.
Nou zeg ik het zelf verkeerdquote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Lucky_Strike toffe foto's!
Maar het zal toch niet zo zijn dat een Star Trek (NextGen) set deel uitmaakt van een Star Wars achtbaan!?!?
Denk aan de franchises! Denk aan de fans van beide kampen!
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja maar precies diezelfde borden hadden we eerst al bij Jackerath gelezen.
[..]
Nou zeg ik het zelf verkeerdIk heb mijn tederbeminde hier een paar keer op aangesproken deze week.
Het is ook wel verwarrend want we zijn ook al in een uitstekende Star Wars achtbaan geweest eerder dit jaar.
quote:
Wat voor materiaal is het? Dat maakt vaak nogal uit voor je methode. Om maar iets te noemen, suède doe je anders dan leer of stof.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Euh, gemengd. Beetje suede, beetje stof.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat voor materiaal is het? Dat maakt vaak nogal uit voor je methode. Om maar iets te noemen, suède doe je anders dan leer of stof.
Succes op de markt! Het is zomer (bijna) en ik drink weer frisse aalbes citroen thee. Bijna een leeg potje! Wink winkquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh, gemengd. Beetje suede, beetje stof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zie ik ook op mijn fietsrondjes in de duinen, gek spul, spinselmot. Wel slim om je in te kapselen tegen aanvallen van buitenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 07:01 schreef sigme het volgende:
Dit kwam ik gister tegen op mijn woon-werkfietsroute
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Succes op de markt! Het is zomer (bijna) en ik drink weer frisse aalbes citroen thee. Bijna een leeg potje! Wink wink
Daarvoor gebruikte ik een wondersponsje met een druppel water.
Demo:Check!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wondersponsje heb ik ook ergens, vochtige doekjes niet.
Ik kwam gisteren drie appelbomen met spinselmot tegen in onze tuin
Spoilers!
Die doekjes zijn echt een aanrader hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Check!
Ik heb sinds ik kinderen heb billendoekjes overal incl in de auto in het dashboard kastje samen met een rolletje van die kleine vuilniszakjes.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Check!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-05-2026 15:49:45 ]Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |