abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220889378
Grapje, Ludolf 8-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220889381
Ja moi
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220889382
Moi! Het wordt ja weer warm ja, vandaag.
pi_220889396
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 06:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Huuuuuuu

Eerlijk gezegd denk ik dat ik met de legpress ook niet voorbij de 90 ga, maar dat is wel wat zwaar misschien voor een zielige enkel.
Het criterium was ook niet "leuk" :7

Bij donkey kicks sta je op en handen en knieën, een been omhoog, dan je been buigen en je voet richting de lucht. Goed voor je kont.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 26-05-2026 07:56:08 ]
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 07:47:12 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220889437
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:13 schreef Clubsoda het volgende:
't is waaaaaarm, Haaaaarm
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220889465
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het criteria was ook niet "leuk" :7

Bij donkey kicks sta je op en handen en knieeen, een been om hoog, dan je been buigen en je voet rcihtig de lucht. Goed voor je kont.
um
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220889483
Nee?
pi_220889508
:W
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  dinsdag 26 mei 2026 @ 08:28:07 #9
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220889548
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:13 schreef Clubsoda het volgende:
Morgen klapt het weer terug naar 22. Heerlie de peerlie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220889645
Mogge!
Ik verwacht morgen regen, de glazenwasser is net geweest en dan is er meestal binnen 24 uur regen.

Oeh, niet handig @Lucky_Strike en keiharde bedden zijn ook al niet fijn.

Vandaag voor het eerst in 3 weken weer naar de boten. Vorige week niet door gedoe rondom Elin en de weken ervoor niet door Elin, ontstoken duim en afgebroken tand
We have far more in common than that which devides us..
pi_220889663
Ineens schiet mij te binnen, dat @Loona ook moet werken= sjouwen met dit prachtige weer. Buiten! Sterkte!

Straks de auto in de schaduw zetten. Anders staat ie tot 14 uur te bakken.

Het is toch wel helemaal in jouw straatje @Candaasje _O_

Moi! Ja!
pi_220889671
Je kiest wel het weertje ervoor Kaatje :% Hopelijk iets van ventilatie/airco aan boord?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220889677
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Strakke 26 hier morgen en vrijdag weer 32 :7
Zwemmen was leuk geweest maar natuurlijk heb ik vrijdagmiddag een vergadering...
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220889726
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je kiest wel het weertje ervoor Kaatje :% Hopelijk iets van ventilatie/airco aan boord?
Ja gelukkig wel, tenminste onze boot. Dat was indertijd in de koepelgevangenis heel wat anders en daar kon ook geen raam open, daar was het op de kamers al bloedheet bij 20 graden
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:21:57 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220889802
Mogge. Alles doet pijn door het bed. Maar mijn oog is in goede staat, dat is belangrijker.

Straks maar een ontbijtje met sekt en aardbeien maken :9
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 09:25:26 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220889811
Op kantoor is het goed uit te houden. Maar goed 1 dagje en het is weer lekker zomerweer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220889816
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het criterium was ook niet "leuk" :7

Bij donkey kicks sta je op en handen en knieën, een been omhoog, dan je been buigen en je voet richting de lucht. Goed voor je kont.
Ah die doen 'we' bij NiB ook *G* Maar dan houden wij bejoirden de stoel vast *)

En @Candaasje waarom zou je geen verdoving geven in teckelruggies?

@Lucky-Strike matig zo, jullie huisje

Wij hadden wat feedback aan TUI gegeven over de staat en krapte van de hotelkamers en de lengte van laatste dag (als je zelf geen hotel in buurt van vliegveld erbij boekt) rijden, nooooit meer iets van gehoord. *)

Vandaag een vaatchirurg ochtend voor g. Uitslag scan (die we nog helemaal niet zoals in 'mijn' zkh de volgende dag al, kunnen inzien in dat ziekenhuis) en verdere mogelijke stappen (OK?). Hij is al wel naar een fysio geweest die samenwerkt met deze vaatchirurgie in ander zkh.
Hopen op het betere lopen.
pi_220889829
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Laat maar komen *O*
pi_220889845
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Laat maar komen *O*
Dit *G*

Nu buiten 22 en binnen 22.5 dus nog ff tot we weggaan de deur open.

Hadden jullie genoeg bier?
pi_220889929
Thanks voor alle tips nog, ik ga er later vandaag op reageren!

Eerst moet ik nog even één keer vandaag klagen :+

Zo met het hele warme weer zet ik zodra ik wakker ben zoveel mogelijk in huis open om door te luchten. De buren doen hetzelfde. Dat betekent dat ik dan vanaf dat we beide wakker zijn (tussen 6.15-7u is dat geweest dit lange weekend incl vandaag) alles hoor, ook als iedereen gewoon binnen is. En de kinderen zijn niet stil - het zijn kinderen natuurlijk, maar het basisvolume van de peuter is vrij hoog (ongeacht blij/boos/neutraal), en daar komen dan regelmatige krijs-meltdowns bij, en de baby huilt/krijst ook veel. En ook als zij niet eens buiten zijn maar in hun woonkamer zitten, klinkt dat dan alsof het in mijn woonkamer gebeurt. Meestal kan ik het vrij goed hebben, maar vanochtend even niet zo. Ik heb van 7-9 in mn woonkamer gelegen, daarna maar gaan douchen etc. In die twee uur heeft baby elk kwartier gekrijst (en is dan ook niet direct bij oppakken getroost oid, dus dat duurt ook wel even), peuter heeft ook zo ongeveer in die frequentie al de hele ochtend meltdowns variërend van paar minuten zeurhuilen tot echt huilkrijsen, het is een paar keer misschien 5 minuten even gewoon alleen kinderstemmen geweest. Er iets van zeggen voelt niet oké, want ik vind het ook sneu voor hen (bedoel zij moeten er ook echt mee dealen, ik hoor het alleen), en ik snap dat zij ook hun huis willen luchten. Maar vanochtend werd ik er wel echt even knettergek van. Dus ik spui het even hier.

En dan nu op naar fysio, dan naar huis feedback geven op een discussie+abstract en hopelijk ook al een stukje inleiding van iemand anders, naar mondhygiënist ( }:| om 13.30u op 25 min rijden, wat een kut timing in deze hitte), daarna (verder met) feedback geven op inleiding en methode, dan een andere resultatensectie feedback geven, de discussie feedback die ik voor mondhygiënist moet opsturen met die student bespreken en dan de voorbereidingen voor de werkgroepen van morgen 9-11 en 11-13u doen en nog even de (inhoudelijk andere) werkgroep van 15-17u doorlezen die ik twee weken geleden al een keer gaf. En dan ben ik hopelijk op tijd klaar om vanavond voor de gezelligheid nog even langs te gaan bij de hockeytraining van mn team.

En dan nu geen klaagposts meer vandaag na die van gisteren en nu :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 26-05-2026 10:00:23 ]
pi_220889965
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks voor alle tips nog, ik ga er later vandaag op reageren!

Zo met het hele warme weer zet ik zodra ik wakker ben zoveel mogelijk in huis open om door te luchten. De buren doen hetzelfde. Dat betekent dat ik dan vanaf dat we beide wakker zijn (tussen 6.15-7u is dat geweest dit lange weekend incl vandaag) alles hoor, ook als iedereen gewoon binnen is. En de kinderen zijn niet stil - het zijn kinderen natuurlijk, maar het basisvolume van de peuter is vrij hoog (ongeacht blij/boos/neutraal), en daar komen dan regelmatige krijs-meltdowns bij, en de baby huilt/krijst ook veel. En ook als zij niet eens buiten zijn maar in hun woonkamer zitten, klinkt dat dan alsof het in mijn woonkamer gebeurt. Meestal kan ik het vrij goed hebben, maar vanochtend even niet zo. Ik heb van 7-9 in mn woonkamer gelegen, daarna maar gaan douchen etc. In die twee uur heeft baby elk kwartier gekrijst (en is dan ook niet direct bij oppakken getroost oid, dus dat duurt ook wel even), peuter heeft ook zo ongeveer in die frequentie al de hele ochtend meltdowns variërend van paar minuten zeurhuilen tot echt huilkrijsen, het is een paar keer misschien 5 minuten even gewoon alleen kinderstemmen geweest. Er iets van zeggen voelt niet oké, want ik vind het ook sneu voor hen (bedoel zij moeten er ook echt mee dealen, ik hoor het alleen), en ik snap dat zij ook hun huis willen luchten. Maar vanochtend werd ik er wel echt even knettergek van. Dus ik spui het even hier.

En dan nu op naar fysio, dan naar huis feedback geven op een discussie+abstract en hopelijk ook al een stukje inleiding van iemand anders, naar mondhygiënist ( }:| om 13.30u op 25 min rijden, wat een kut timing in deze hitte), daarna (verder met) feedback geven op inleiding en methode, dan een andere resultatensectie feedback geven, de discussie feedback die ik voor mondhygiënist moet opsturen met die student bespreken en dan de voorbereidingen voor de werkgroepen van morgen 9-11 en 11-13u doen en nog even de (inhoudelijk andere) werkgroep van 15-17u doorlezen die ik twee weken geleden al een keer gaf. En dan ben ik hopelijk op tijd klaar om vanavond voor de gezelligheid nog even langs te gaan bij de hockeytraining van mn team.

En dan ga ik proberen verder geen klaagposts meer te doen vandaag na die van gisteren en nu :Y
Is toch 'lekker' hier? En sterktje met pootje. Tijd Tijd Tijd :% :X :*

Gisteren wachtten we nog even op de kinderen (ze waren vergeten dat we kwamen :wtf: :D en winkelden een stad verderop) bij hun rijtje huizen (alleen gezinnen, dat was de deal om te mogen reageren) en man man man wat een gekrijs/gegil van al die kinderen op de dat rijtje :o Alles staat idd open, het loopt af en aan, uit en in het leek wel de herrie van een school.

Ze zitten sinds dit jaar weer buiten ( @Sarabi) 2 jr niet buiten kunnen zitten door buuv die blowt en nog veel meer doet waar iedereen last van heeft er is ook veilig thuis en iets met een man die daar niet mag wonen + toestanden. Die heeft nu zoveel waarschuwingen gekregen, staat onder curatele, nog 1 misstap en ze wordt uit (huur-)huis gezet. Die loopt nu helemaal buiten aan de voorkant heen en weer als ze gaat blowen. Dus niet meer binnen, zodat naaste buren het ruiken via die installatie en/of buiten niet meer dus ook geen last meer van in de tuin. *G* Eindelijk!
Er staat nu een megabad voor hen en de kinderen om het te vieren :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-05-2026 10:40:29 ]
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:05:53 #22
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220889992
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Strakke 26 hier morgen en vrijdag weer 32 :7
Zwemmen was leuk geweest maar natuurlijk heb ik vrijdagmiddag een vergadering...
Ja vrijdag ook weer warm. EEN dagje.
pi_220890103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Dit *G*

Nu buiten 22 en binnen 22.5 dus nog ff tot we weggaan de deur open.

Hadden jullie genoeg bier?
Uiteindelijk wel :) nu bezig met alle spullen op te ruimen en te poetsen.
Vrijdag en zaterdag mogen we weer.
pi_220890124
En over het huis luchten heb ik het maar niet :+ in de nacht tussen 1 en 6 gaat het meestal wel zonder wietlucht.

@Blues wat fijn dat ze weer buiten kunnen zitten *O*
pi_220890193
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:27 schreef Sarabi het volgende:
En over het huis luchten heb ik het maar niet :+ in de nacht tussen 1 en 6 gaat het meestal wel zonder wietlucht.

@:blues wat fijn dat ze weer buiten kunnen zitten *O*
Schoondochter is er nog niet gerust op en heeft nog wel last van de terror die er afgelopen jaren was.
:{
pi_220890208
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Schoondochter is er nog niet gerust op en heeft nog wel last van de terror die er afgelopen jaren was.
:{
Kan ik me voorstellen, ik merk dat ik als bij andere op bezoek ben ook in de stress schiet als ze een raam of deur open doen.
Denk dat dat echt wel jaren kost om helemaal vanaf te komen.
pi_220890289
Ga je ruimmmm op tijd weg naar zkh is het megadruk op de weg. Omgedraaid in ergens Hlem en via @borisz wijk gereden..daar zijn ze ook bezig met de weg :P :P

Maar 2 min voor tijd binnen en nu hopen dat dok ook op tijd is met goed behandelnieuws *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 11:29:19 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220890474
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:02 schreef Blues het volgende:
Ga je ruimmmm op tijd weg naar zkh is het megadruk op de weg. Omgedraaid in ergens Hlem en via @:borisz wijk gereden..daar zijn ze ook bezig met de weg :P :P

Maar 2 min voor tijd binnen en nu hopen dat dok ook op tijd is met goed behandelnieuws *O*
Als het goed is gaat de oostkant (ri schipholweg) vandaag weer open :+. De andere kant duurt nog een week of 6.
Maar idd overal zijn ze bezig.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:34:20 #29
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220890505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:29 schreef borisz het volgende:

[..]
Als het goed is gaat de oostkant (ri schipholweg) vandaag weer open :+. De andere kant duurt nog een week of 6.
Maar idd overal zijn ze bezig.
Of het ligt gewoon open want het is nu natuurlijk te warm om "bezig".
pi_220890597
Duim voor jullie @Blues!

Terug van fysio.
Het slechte nieuws is dat er toch wel syndesmoseletsel is, wat betekent dat de 8-12 weken die er voor herstel stonden bij alleen enkelbandjesletsel, nu naar 16-24 weken is gegaan.
Het goede nieuws is dat ik wel met haar een rondje been oefeningen heb gedaan en dat ik eigenlijk vooral de leg press nog niet mag (vanwege teveel gewicht op enkel), maar een heleboel andere oefeningen die normaal in mn schema zitten wél gewoon kunnen. Dus ik kan iig wat krachttraining betreft weer vrijwel als 'normaal' gaan sporten. Dat is in elk geval iets. Ik vergat te vragen hoe het zit met lopen/wandelen, maar dat heb ik nog even geappt, dus daar krijg ik ergens in loop vd dag nog wel antwoord op.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 26-05-2026 23:01:55 ]
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:04:45 #31
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220890656
Niewe werkplek in nieuwe kantoor is aanzienlijk warmer dan mn oude plekkie :(
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220890690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Duim voor jullie @:Blues!

Terug van fysio.
Het slechte nieuws is dat er toch wel syndesmoseletsel is, wat betekent dat de 8-12 weken die er voor herstel stonden bij alleen enkelbandjesletsel, nu naar 18-24 weken is gegaan.
Het goede nieuws is dat ik wel met haar een rondje been oefeningen heb gedaan en dat ik eigenlijk vooral de leg press nog niet mag (vanwege teveel gewicht op enkel), maar een heleboel andere oefeningen die normaal in mn schema zitten wél gewoon kunnen. Dus ik kan iig wat krachttraining betreft weer vrijwel als 'normaal' gaan sporten. Dat is in elk geval iets. Ik vergat te vragen hoe het zit met lopen/wandelen, maar dat heb ik nog even geappt, dus daar krijg ik ergens in loop vd dag nog wel antwoord op.
Ik heb je toch een like gegeven ondanks het extra enkelletsel -- iig kun je weer krachttrainen!
pi_220890691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:04 schreef fietsie het volgende:
Niewe werkplek in nieuwe kantoor is aanzienlijk warmer dan mn oude plekkie :(
Spullen op pakken en gewoon terug lopen
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:14:21 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220890705
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:11 schreef Goitske het volgende:

[..]
Spullen op pakken en gewoon terug lopen
Zitten al andere leute. Hun kantoor gaat tzt tegen de vlakte; men wil in juni beginnen met het terugwinnen van alle recycleerbare materialen uit het interieur van dat gebouw.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220890782
quote:

Terug van fysio.
Het slechte nieuws is dat er toch wel syndesmoseletsel is, wat betekent dat de 8-12 weken die er voor herstel stonden bij alleen enkelbandjesletsel, nu naar 18-24 weken is gegaan.
En hoe kan een fysio dat vaststellen?
pi_220890788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:04 schreef fietsie het volgende:
Nieuwe werkplek in nieuwe kantoor is aanzienlijk warmer dan mn oude plekkie :(
}:|
pi_220890796
g gaat idd voor dotter/stent *G* Wachten op oproep.
Ik ben boosch op vaatchir in mijn zkh dat hij dit ook al had kunnen doen vorig jaar o|O maar dat moet ik loslaten.

Overigens zag ik een aantal dingen op die poli gebeuren en zou dat meteen in een werkoverleg gegooid hebben _O- maar ook dat laat ik losssss _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-05-2026 16:18:53 ]
pi_220890847
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:28 schreef Blues het volgende:

[..]
En hoe kan een fysio dat vaststellen?
Moest knee-to-wall doen, omdat ik aangaf idee te hebben dat dat niks beter en volgens mij zelfs slechter wordt. En daarna heeft ze rondom getapet zodanig dat het functie syndesmose ondersteunt/overneemt, en daarna nog keer knee-to-wall, en daarmee kwam ik echt verder en pas op later punt bij buigen pijn. Dus niet met beeldvorming aangetoond, wel logische afleiding (naast dat plek pijn ermee overeen komt, en het was in begin ook al genoemd gezien pijn die ik toen ook daar aangaf, maar hadden we beetje losgelaten omdat je dan eigenlijk wel meer pijn zou verwachten dan ik toen had).

Ouders vinden wel dat ik me door huisarts moet laten verwijzen naar orthopeed voor mri. Ik vind dat lastig, want vertrouw fysio wel, maar zou het ook wel prettig vinden als een mri bv echt uitsluitsel zou kunnen geven over wat er nou precies wel/niet/hoe ernstig kapot is. Heb nu fysio geappt daarover en of zij denkt dat dat zinnige informatie kan opleveren, en bel zo huisarts om afspraak te plannen om daarmee ook te bespreken of die denkt dat dat nuttig is.
pi_220891008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:30 schreef Blues het volgende:
P gaat idd voor dotter/stent *G* Wachten op oproep.
Ik ben boosch op vaatchir in mijn zkh dat hij dit ook al had kunnen doen vorig jaar o|O maar dat moet ik loslaten.

Overigens zag ik een aantal dingen op die poli gebeuren en zou dat meteen in een werkoverleg gegooid hebben _O- maar ook dat laat ik losssss _O-
Goed nieuws van de as. ingreep. Hoe lang is de wachttijd geschat?
En _O_ voor lossss laten.

Best wel gewend aan de warmte en zelfs bed afgehaald en in masjien
gedaan w/
pi_220891010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Moest knee-to-wall doen, omdat ik aangaf idee te hebben dat dat niks beter en volgens mij zelfs slechter wordt. En daarna heeft ze rondom getapet zodanig dat het functie syndesmose ondersteunt/overneemt, en daarna nog keer knee-to-wall, en daarmee kwam ik echt verder en pas op later punt bij buigen pijn. Dus niet met beeldvorming aangetoond, wel logische afleiding (naast dat plek pijn ermee overeen komt, en het was in begin ook al genoemd gezien pijn die ik toen ook daar aangaf, maar hadden we beetje losgelaten omdat je dan eigenlijk wel meer pijn zou verwachten dan ik toen had).

Ouders vinden wel dat ik me door huisarts moet laten verwijzen naar orthopeed voor mri. Ik vind dat lastig, want vertrouw fysio wel, maar zou het ook wel prettig vinden als een mri bv echt uitsluitsel zou kunnen geven over wat er nou precies wel/niet/hoe ernstig kapot is. Heb nu fysio geappt daarover en of zij denkt dat dat zinnige informatie kan opleveren, en bel zo huisarts om afspraak te plannen om daarmee ook te bespreken of die denkt dat dat nuttig is.
Ik ben met ouders. En dan eventueel van binnen eens kijken met orthopeed ipv 'gokken' van fysio's.

Sorry voor mijn fysio 'haat' _O-
pi_220891035
Oh…wat kan een orthopeed. Ja, een scopie.
Verder willen die lui ‘altijd’ snijden.
De mri kan de huisarts toch aanvragen. Wordt beoordeeld door een radioloog.
#2cents
pi_220891112
Thuis! Spreekuur was enorm rustig. Eén heel vreemde meneer (tolk en ik kwamen er maar niet achter wat hij wilde) uit een land waar zowel TL als ik nog nooit een asielaanvraag hadden gezien. Hoorde ook niet tot lhbtiq of zo.
Ook alle administratie tussendoor kunnen wegwerken, geen afspraken vanmiddag dus zo maar boek en lezen (binnen niet buiten)
Was ook weer fijn om te werken.

Yeah *O* voor de stent van G en applaus voor het loslaten van @Blues

Is thuiswerken een optie @fietsie ?

Voor @vlindertje89 is het van beiden iets -O- *O* en eens met ouders, mri is vast niet verkeerd, je hebt nu al zo lang pijn
pi_220891113
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:04 schreef AnneX het volgende:

Goed nieuws van de as. ingreep. Hoe lang is de wachttijd geschat?
En _O_ voor lossss laten.

Nou, het loslaten.... ik was net ff wat dingetjes aan het doen (met lange stok voor glazenwasser spelen raampje voorkant want meeuwenflats :P ) en hoofd ging toch richting klacht 'mijn' zkh-vaatchir.
g heeft daardoor (en orthopeed die hij bezocht heeft en die het óók niet eens was met vaatchir) wel vanaf januari vorig jaar , blijkt nu uit de scan want die artherosclerose zit er niet pas anderhalf jaar, nodeloos tot nu met veel pijn niet meer dan 150 mtr kunnen lopen.
Ik vind echt dat een klacht wel op zijn plaats is. Omdat vandaag en omdat g zelf duidelijk aangaf dat het precies hetzelfde euvel in andere been aanvoelde. Dat klopt dus ook gewoon helemaal.

Dus toch linkje met klachtenformulier naar 'mijn' zkh doorgezet naar g. Ik vind dat hij dit wel moet aangeven.
Vaatchir had meer onderzoek moeten doen, ook na bevinding orthopeed en scan moeten maken. Hij heeft alleen echo/foto doppler gemaakt... Goed ik ga mijn bozigheid nu proberen los te laten, g vult nu het klachtenform in. Hij moet hier echt iets mee vind ik! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-05-2026 13:24:49 ]
pi_220891117
Nu mag het applaus _O-
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:19:05 #45
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220891134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:16 schreef Kaatje1 het volgende:

Is thuiswerken een optie @:fietsie ?

Nee, alleen op vrijdag is 4 uurtjes thuiswerken haalbaar; de rest van de week zit vol met mens-mens situaties die in theorie prachtig lijken via een camera, maar in de praktijk veel meer vragen aan menselijke interactie.
pi_220891839
-O- Nou moe, hele aardige dame op gesprek als hulp. Maar wilde 25 euro per uur en kon dan naast het “normale” (stoffen, zuigen, dweilen, wc en badkamer) niets extra’s doen in 3 uur in mijn toch echt niet grote huis, dan zou er extra betaald moeten worden.
pi_220892037
Ik heb vandaag vijf (5!) honden onder mijn hoede. Drie pups, 1 pasgesteriliseerde jonge hond en 1 volwassen hond. Helemaal voor mij alleen :')
Dat was natuurlijk anders gepland, maar liefste is naar een begrafenis en ik vond dat wel belangrijk genoeg om dan maar in m'n uppie de honden te doen. Gaat verbazend goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 26-05-2026 19:38:45 ]
pi_220892549
Terug van de PR opnamen, laat die vrijwilligers maar doorkomen *O*

Maatje kletst graag en veel, maar zodra dat op commando moet, ook als hij zelf zijn woorden mag kiezen... loopt hij vast. Dat staat helaas ook zijn beoogde acteercarrière in de weg.
Een gesprekje/interviewtje met mij ging wat beter, al komt er bij hem weinig nav vragen als: 'wat vind je het leukste om met mij te doen'? De oproep: 'Wil je vrijwilliger worden?' deed hij supergoed O+
Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt. Maar zo had hij iig het gevoel bij te dragen want anders was ik wel erg veel alleen aan het woord.

Daarna zijn specialiteit: actie! Dus richting terras gegaan om daar de zwaarte van het vrijwilligerswerk ook in beeld te tonen c_/
Waar mijn ouders langswandelden. Staat de score weer gelijk, want maatje en ik wandelden afgelopen zaterdag bij hun terras langs _O-
pi_220892553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
-O- Nou moe, hele aardige dame op gesprek als hulp. Maar wilde 25 euro per uur en kon dan naast het “normale” (stoffen, zuigen, dweilen, wc en badkamer) niets extra’s doen in 3 uur in mijn toch echt niet grote huis, dan zou er extra betaald moeten worden.
Dat is best wel veel geld :o
pi_220892746
quote:
Hemeltje lief |:) Jij bent Sinterklaas niet. <O)
Roept zij ook over vakantiegeld? waar zij recht op heeft…
Is er geen netwerk in het gebouw of rond de laatste hulp? Die is ziekjes toch?

Vanmiddag onder de mensen geweest. En mij geamuseerd met observeren van de mensen en passanten op de poli. Dit was een controle na 5 jaar.
De tandarts uit Grun helemaal was tevreden.
Over 10 jaar weer w/ “bij leven en welzijn” viel uit mijn mond.
Er waren leuke filmpjes op de reuze monitor in de wachtruimte: zwanen met jongen in het nest en vlinders op bloemen en slangen in het gras.
Dat laatste was wat minder.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:23:44 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220892759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is best wel veel geld :o
Ja, daar werkt onze hulp bijna de hele dag voor *)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220892780
Bij thuiskomst zag ik dat de schapen weer geschoren zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220892784
Wij betalen de hulp ook 23 euro per uur. Dat zijn echt wel normale prijzen. Even los van wat ze in 3 uur kan doen.
pi_220892958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee, alleen op vrijdag is 4 uurtjes thuiswerken haalbaar; de rest van de week zit vol met mens-mens situaties die in theorie prachtig lijken via een camera, maar in de praktijk veel meer vragen aan menselijke interactie.
Ben je al gestoomt?
pi_220892994
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:26 schreef Clubsoda het volgende:
Wij betalen de hulp ook 23 euro per uur. Dat zijn echt wel normale prijzen. Even los van wat ze in 3 uur kan doen.
Meestal zitten ze tussen de 15 en 20 euro volgens mij, vriendin van mij heeft dit jaren gedaan.
pi_220893016
quote:
Ligt echt aan het huis wat mogelijk is.
Bij mij thuis als je het hele huis stoft, zuigt en badkamers doet ben je zeker 3 uur bezig. Ligt er ook aan wat je met de badkamer doet als het even snel dweilt en doekje er door trekt ben je sneller klaar dan als je met een schuursponsje alles loopt te boenen. Mijn kleine badkamer ben ik zo klaar mee, de grote is een klus en daar weiger ik nu te komen met dit weer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 18:07:59 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220893059
Volgens mij waren er hier ook mensen die nog eens naar Paleis Noordeinde willen https://www.koninklijkeverzamelingen.nl/tickets

De ticketverkoop is weer begonnen.
pi_220893062
Het zou gaan om stoffen, zuigen en dweilen in de woonkamer, keuken (lopen over in elkaar), samen 40 m2, de gang en slaapkamer 12 m2 (kleine kamer niet). Verder wc (normaal formaat), badkamer 6 m2. Af en toe de planken in de keuken afsoppen en nog minder vaak ramen lappen. Alles gelijkvloers.
pi_220893117
Wel eens eerder gedeeld: de hulp krijgt een vast bedrag ¤ 45,- en doet daarvoor standaard stof afnemen, alle vloeren zuigen en Upp’n, toilet, badkamer. Plus extra werk als binnenkant ramen, grote beurt badkamer, hoeken en gaten slaapkamer etc.
Tis best stoffig hier in het buitengebied. 😎
Als zij gek doet, kan zij de standaard werken in < 2 uur. Soms ook > twee uur met extra dingen. Huis voor haar alleen vindt zij heerlijk inclusief koffie en roken op het balkon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:21:05 #60
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220893140
Zeche Zollverein is tof zeg. Dus een kolenmijnterrein dat nu Unesco werelderfgoed is. Met musea en een enorm park. We hebben het Ruhr Museum bekeken, lekker koel binnen. Ook een te lange wandeling door het park gemaakt. Dat was een beetje overdreven met 32 graden. Maar we hebben een leuke dag gehad. Mooi contrast ook met de uitzichtpunten op de bruinkoolmijnen waar we gisteren stopten.

Er is een kans dat we eind van het jaar naar Gelsenkirchen gaan, dan willen we hier nog wel wat industriële gebouwen bekijken.

Nu op naar een Turks restaurant en daarna een ijsje in ons dorp.
Spoilers!
pi_220893157
Jullie hebben je ogen uitgekeken! w/
Opletten dus vanavond met de flesjes. Hoe kwam dat trouwens?
Stonden die naast elkaar? of zelfde reisflaconnetje?
Hier ook wel eens met tandpasta mijn gezicht gescrubd.😂
pi_220893176
Geen zin in koken dus. Jullie wèl?
Dat wordt hier een verse pizza en salade :Y)
pi_220893183
Ook geen zin in kook, wist ik gisteren al dus macaroni prak uit de vriezer gehaald
pi_220893192
Hier een ovenschotel uit de vriezer, lekker makkelijk. Totdat de stop er uit sloeg }:| Kennelijk hadden we iets te veel apparaten tegelijkertijd aan staan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 18:41:00 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220893246
Ik had wat cherrytomaten, paprika en bleekselderij in de oven gegooid met olie en Italiaanse kruiden. Pasta erbij. Ook simpel dus.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:43:27 #66
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220893258
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:24 schreef AnneX het volgende:
Jullie hebben je ogen uitgekeken! w/
Opletten dus vanavond met de flesjes. Hoe kwam dat trouwens?
Stonden die naast elkaar? of zelfde reisflaconnetje?
Hier ook wel eens met tandpasta mijn gezicht gescrubd.😂
Ik was moe gisteren dus pakte beide flesjes druppels uit mijn toilettas. Die zette ik naast mijn bed als altijd. Ik druppelde eerst mijn ogen met de ene druppel, deed het licht uit, ging even lezen en druppelde toen met de andere.

Deze toilettas was voor de vorige vakantie al ingepakt, ik had helemaal niet meer door dat ik ook sterilon had meegenomen en dat die flesjes vrijwel gelijk zijn :X
Spoilers!
pi_220893266
Wij kregen gister van het Indiaase restaurant waar we zaten, een doggybag mee. g eet zo weinig dat hij wel 2x van zijn lamskebab kon eten en ik heb dus ook de helft van mnn kip kebab gegeten zodat we vandaag met een ruime frisse eigengemaakte komkommer-tomaatsalade een prima maaltijd hadden :9
We zagen dat het restaurant ook afhaal deed, vandaar dat we ons niet bezwaard voelden om te vragen :D
Onze voorgerechten waren ook al ruim en we hadden er genoeg aan gister.
Ook wel wegens ons 'project gezond' principe aan te houden, 5 of 6x daags kleine(re) porties/ variaties te eten.
pi_220893377
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik was moe gisteren dus pakte beide flesjes druppels uit mijn toilettas. Die zette ik naast mijn bed als altijd. Ik druppelde eerst mijn ogen met de ene druppel, deed het licht uit, ging even lezen en druppelde toen met de andere.

Deze toilettas was voor de vorige vakantie al ingepakt, ik had helemaal niet meer door dat ik ook sterilon had meegenomen en dat die flesjes vrijwel gelijk zijn :X
Dat gebeurt je vast niet weer. w/

Oh ja…de Hulp strijkt ook w/ Slopen, T shirts, overhemden. Zij vindt het nog leuk ook.
pi_220893412
Zó grappig! Vlindertje had het over de buurkinderen rondom…en wat (terechte) ergernis.
De nieuwe single buurvrouw naast ons is totaal anders dan wij gewend waren het afgelopen jaar. Zij rookt op het balkon - in huis ‘mag’ niet - en veel meer laat ik zeggen: aanwezig buiten en binnen met de deuren open.
En een agaporis tweet tweet 😉
pi_220893507
  dinsdag 26 mei 2026 @ 19:27:14 #71
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  dinsdag 26 mei 2026 @ 19:28:40 #72
63722 z80
I fink you freaky
pi_220893537
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeche Zollverein is tof zeg. Dus een kolenmijnterrein dat nu Unesco werelderfgoed is. Met musea en een enorm park. We hebben het Ruhr Museum bekeken, lekker koel binnen. Ook een te lange wandeling door het park gemaakt. Dat was een beetje overdreven met 32 graden. Maar we hebben een leuke dag gehad. Mooi contrast ook met de uitzichtpunten op de bruinkoolmijnen waar we gisteren stopten.

Er is een kans dat we eind van het jaar naar Gelsenkirchen gaan, dan willen we hier nog wel wat industriële gebouwen bekijken.

De kern van dit gebied is de staal industrie. De ovens staan er nog, en kun je bezoeken. En bij 1 kun je er ook op via de oude werktrappen. Met prachtig uitzicht. Moet je alleen geen hoogtevrees hebben. Ook de werk treinen staan in een museum vlak bij Essen. Groot en duidelijk opgezet. Met het nodige stoomlok spul.
Door het gebied is ook een loop/fiets ronde waar je meerdere dagen over doet. Kom je bij alle belangrijke punten langs.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220893600
quote:
25 is toch niet onredelijk? Dan wel gewoon een heel uur voor werken, wat je ook doet. Raaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220893624
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:45 schreef Blues het volgende:
Wij kregen gister van het Indiaase restaurant waar we zaten, een doggybag mee. g eet zo weinig dat hij wel 2x van zijn lamskebab kon eten en ik heb dus ook de helft van mnn kip kebab gegeten zodat we vandaag met een ruime frisse eigengemaakte komkommer-tomaatsalade een prima maaltijd hadden :9
We zagen dat het restaurant ook afhaal deed, vandaar dat we ons niet bezwaard voelden om te vragen :D
Onze voorgerechten waren ook al ruim en we hadden er genoeg aan gister.
Ook wel wegens ons 'project gezond' principe aan te houden, 5 of 6x daags kleine(re) porties/ variaties te eten.
Sinds ik ozempiceer heb ik al helemaaaaal geen schaamte meer om om doggy bags te vragen. Had ik al niet echt, maar nu nog minder :D Hier bieden ze het ook wel vaak standaard aan, als er nog redelijk wat over is. Waarom bezward voelen, is gewoon voor betaald. Als ze skeer zijn kunnen ze een verpakkingsbijdrage rekenen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_220893667
Ik maakte bietensalade, sperziebonensalade en citroencouscous.
Toe: 2 plakjes stevige cake met mascarpone en huisgemaakte jam.
pi_220893719
Zo, gaar. De laatste operatie duurde langer dan gepland. Dus we gingen om 19 uur naar huis :O

@Blues : hernia’s komen bij honden vaker thoraco-lumbaal voor dan lumbaal. Dat maakt ze lastiger lokaal te verdoven. Voor bijv. een epiduraal moet het anestheticum vaak te ver omhoog klimmen (niet altijd even effectief en het kan er ook voor zorgen dat je patiënt problemen krijgt met de ademhaling, ook in de uren na de operatie).

Maar dit type blok wordt tussen spierlagen/fascia gezet, met behulp van echo geleiding. Maar het vraagt eigenlijk weer een ander soort echo-probe dan we in de ok ruimte erbij kunnen halen, dus we moeten nog even kijken hoe succesvol we gaan zijn in het plaatsen.

Nu eerst even eten en dan eens teruglezen.
pi_220893734
quote:

Terug van fysio.
Dikke knuffel

Ik heb nu de vliegenraam open ivm ongedierte
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 20:08:17 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220893870
Ik dacht dat de hoge kunstmestprijzen vooral stikstofkunstmest betrokken maar een zak ammoniumsulfaatsalpeter (26% N) was ¤19 en NPK (10% N) kost ¤28

Net tussen de fruitbomen maar wat gestrooid en de pomp er op, kijken of het een beetje groen wil worden.

Een foto van precies een maand terug waarop het effect van stront goed is te zien :D
pi_220893922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
25 is toch niet onredelijk? Dan wel gewoon een heel uur voor werken, wat je ook doet. Raaar.
Voor hier is het wel prijzig.
pi_220894543
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
TV / Beeld & Geluid: De Schatkamer gaat vanavond online

Het is nog niet helemaal van *O* , maar het begin is er…
Er waait hier net een filmpje binnen van 40-50 jaar geleden! voor kro/ncrv opnamen van het toen fanfarekorps. Toen nog met majorettes en tambourkorps.
Opgenomen op onze oude woonplek met bomen, die inmiddels om zijn.
De jonge mensen zijn nu opa’s en oma’s inmiddels. 😎
  dinsdag 26 mei 2026 @ 22:08:15 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220894691
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er waait hier net een filmpje binnen van 40-50 jaar geleden! voor kro/ncrv opnamen van het toen fanfarekorps. Toen nog met majorettes en tambourkorps.
Opgenomen op onze oude woonplek met bomen, die inmiddels om zijn.
De jonge mensen zijn nu opa’s en oma’s inmiddels. 😎
Die van Bert Haanstra? :D

Ik zal vanavond ook eens grasduinen, hoewel er niet echt veel is wat ik per se wil zien geloof ik.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 22:33:44 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220894841
Lol, de enige enigszins originele titel die bij me opkwam was "Op zoek naar Yolanda". En verdomd! Staat online Kreeg wel eerst een foutmelding, maar met een VPN op NL gaat het wel goed. Oeh, jeugdsentiment. En daarna "We zijn weer thuis" natuurlijk _O-
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 22:35:19 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220894849
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

Gaaf hè O+
Ik moet binnenkort echt eens naar Gelsenkirchen om de döner te betalen die ik er twee maand geleden ben vergeten te betalen :@ Ik ontdekte het pas toen ik in Münster was, gebeld. "Oh ja, je zei nog dat je het lekker vond, betaal een volgende keer maar"

Ik ga 28 juni naar Zeche Zollverein en heb een foto rondleiding geboekt op de Kokerei, dan kom je achter de hekken. Voor de oven batterijen langs en volgens mij ook er overheen. Zin in.

Ik heb een hotel geboekt en ga er al een dag eerder heen en wil dan 's avonds naar Landschaftspark Duisburg. Die is in het donker verlicht.

Waarom specifiek Gelsenkirchen, qua punten op de Route der Industriekultur niet de meest boeiende plek.

De Heinrichshütte in Hattingen is ook interessant trouwens, ongeveer de eerst hoogoven van het Ruhrgebiet.

Wil je meerdere plekken bezoeken zou ik Dortmund overwegen. Zeche Zollern*, Kokerei Hansa. De "Kolonie" rondom Zeche Zollern heb ik niet veel door gewandeld maar zag er ook mooi uit.

*In volgens mij 2018 ging per trein rondje Duitsland doen als vakantie. Eerste dag 's ochtends vroeg naar Landschaftspark Duisburg, 's avonds verder naar Dortmund want daar had ik m'n hotel. De volgende avond ging ik met de trein naar Berlijn. Maar aangezien ik m'n reis niet echt goed voorbereid had, navigeerde ik naar Zeche Zollverein. Met RE/RB en S-Bahn is dat best een stukje, uiteindelijk was er ook nog gekit met het spoor en omdat ik m'n koffer in een kluis op het station van Dortmund had moest ik ook terug. Uiteindelijk besloten dan maar in Dortmund te blijven. Pas later ontdekte ik dat er Zeche Zollverein is (in Essen) en Zeche Zollern (in Dortmund) _O-
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 22:44:42 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220894889
Mijnen, Dortmund...
Fern bei Dortmund steht ein Zeche

Bekijk deze YouTube-video

234 Knappen büßten dort ihr Leben ein

......

Draußen am Friedhof da steht eine Mutter,
Faltet die Hände zum Himmel empor:
Gestern begrub man meinen Gatten
Heute ists mein einzige Sohn!

234 mannen lieten daar het leven.

Op het kerkhof staat een moeder.
Gisteren begroef ik m'n man, vandaag m'n einige zoon.

Dat was ook de harde realiteit toen.
pi_220894992
Morgen ook die schatkist eens induiken O+
pi_220895012
Nog even geshopt voor 2 linnen overhemden met korte mouwen voor MnX.
Levertijd 3 dagen minimaal.
Ach, er komt vast nog een hittegolfweekje.
pi_220895085
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:23 schreef AnneX het volgende:
Nog even geshopt voor 2 linnen overhemden met korte mouwen voor MnX.
Levertijd 3 dagen minimaal.
Ach, er komt vast nog een hittegolfweekje.
Volgende week regen en laag in de 20gr *O*
Vest erbij bestellen voor MnX ;)
pi_220895097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
😂 Neeeee! Écht?
pi_220895244
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is het al zo ver? Slapen lukt niet :% het is nu nog 19 graden buiten dus het koelt ook niet echt af.
pi_220896322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 03:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Is het al zo ver? Slapen lukt niet :% het is nu nog 19 graden buiten dus het koelt ook niet echt af.
Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen!

Na 6 uur was het bij mij ook over met slapen, raam open gedaan maar dat hielp ook niet echt. Nu lekker koffie op het, best koele, balkon
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 10:13:45 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220896353
Ik word de laatste tijd een paar minuten voor zes wakker. Wekker staat om 6:00 dus dat vind ik wel fijn :Y
pi_220896384
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik word de laatste tijd een paar minuten voor zes wakker. Wekker staat om 6:00 dus dat vind ik wel fijn :Y
Mijn wekker staat op 8 uur, dan is 6 uur niet fijn :D
pi_220896678
Geen wekker *G* Tenzij weg moeten :+

Huiskamer 23, buiten 19. Even alles tegen elkaar open O+
Geen plannen vdg.
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:32:19 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220896688
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ben je al gestoomt?
Toen stond ik een praatje te houden bij onze regionale ambulancevervoerder.
pi_220896741
Net puber van school kunnen halen, ongelukje bij de gymles dus vanmiddag naar de huisarts om de knie te laten beoordelen
pi_220896753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Toen stond ik een praatje te houden bij onze regionale ambulancevervoerder.
Ik was net even bij mn schoonouders met puber die ik net had opgehaald. Conclusie in de zon is het best warm al weer
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:50:56 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220896769
quote:
80s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:33 schreef flipsen het volgende:
"We zijn weer thuis"
_O_
pi_220896777
Vreemd idee…vanavond hoef ik niet naar popkoor na 15 jaar…
Wel vanmiddag de Bieb draaien en de Up! staat al in de schaduw sinds 8 uur.
Ws. komt er geen kind, want naar de Lek of naar het zwembad w/
Tegen etenstijd fietsen de kinderen in clusters terug langs ons huis.

Niets hoeven vond ik éven prettig, zeker na het eindigen van de jarenlange Mantelzorg.
Ritme in de week is toch wel erg prettig. Des te leuker de vrije dagen.
pi_220896802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:52 schreef AnneX het volgende:
Vreemd idee…vanavond hoef ik niet naar popkoor na 15 jaar…
Wel vanmiddag de Bieb draaien en de Up! staat al in de schaduw sinds 8 uur.
Ws. komt er geen kind, want naar de Lek of naar het zwembad w/
Tegen etenstijd fietsen de kinderen in clusters terug langs ons huis.

Niets hoeven vond ik éven prettig, zeker na het eindigen van de jarenlange Mantelzorg.
Ritme in de week is toch wel erg prettig. Des te leuker de vrije dagen.
Ja zal vreemd zijn niet meer naar dit koor.
Ik miste het ook wel ff in het begin, ben nog 1x naar een optreden geweest toen was het wel klaar :)

Voor nu heb ik me nog geen dag verveeld, vind het alleen nog maar heerlijk en bijzonder, niet meer werken, elke dag 'vrij'. Er komt/kwam nu nog genoeg op mijn padje qua afspraken en dan vind ik eigenlijk een dag niks helemaal luxe :D

Bieb is wel lekker koel, wie weet druppelt er nog wat binnen :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2026 @ 12:03:36 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220896835
Moet mn 'carbón español' van stal vanmiddag. De eindbazen van Spanje en Mexico zijn een dag eerder in NL dan de rest van de internationale conferentie, die de komende dagen in Amsterdam is. Gaan we uitleggen hoe wij toezicht houden en zij gaan ons vertellen hoe zij hun werk doen. Overigens spreken ze gewoon Engels :+.

We zijn aangesloten bij een koepel met 20 leden over de hele wereld (nou ja vooral in Europa verder Mexico, VS, Canada, Taiwan, Japan, maar ook Burkina Faso), die goede doelen in de gaten houden. Jaarlijks is er een bijeenkomst en na 2009 is NL weer aan de beurt. Het is dit keer niet zo groot. Het is alleen voor de leden. Een groep van +- 60 mensen. Soms wordt het gecombineerd met een openbaar congres. In 2009 was het op de VU. Nu lenen we wel wat wetenschappers van de VU en Nijmegen voor workshops.
Maar bij die conferentie ben ik niet aanwezig. Ik heb alleen vanmiddag een rol te spelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door borisz op 27-05-2026 13:34:49 ]
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:32:40 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220897698
quote:
80s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef borisz het volgende:
Moet mn 'carbón español' van stal vanmiddag.
Ik las cabrón ipv carbón :D
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 13:37:19 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220897754
quote:
80s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:03 schreef borisz het volgende:
Moet mn 'carbón español' van stal vanmiddag. De eindbazen van Spanje en Mexico zijn een dag eerder in NL dan de rest van de internationale conferentie, die de komende dagen in Amsterdam is. Gaan we uitleggen hoe wij toezicht houden en zij gaan ons vertellen hoe zij hun werk doen. Overigens spreken ze gewoon Engels :+.

We zijn aangesloten bij een koepel met 20 leden over de hele wereld (nou ja vooral in Europa verder Mexico, VS, Canada, Taiwan, Japan, maar ook Burkina Faso), die goede doelen in de gaten houden. Jaarlijks is er een bijeenkomst en na 2009 is NL weer aan de beurt. Het is dit keer niet zo groot. Het is alleen voor de leden. Een groep van +- 60 mensen. Soms wordt het gecombineerd met een openbaar congres. In 2009 was het op de VU. Nu lenen we wel wat wetenschappers van de VU en Nijmegen voor workshops.
Maar bij die conferentie ben ik niet aanwezig. Ik heb alleen vanmiddag een rol te spelen.
Wel leuk om Burkino Faso ook uit te nodigen, is Yankeestan niet het enige ontwikkelingsland dat meedoet :Y
pi_220898217
@borisz succes met je rol in internationaal gezelschap.

@derLudolf 🙃

Vorige week was lokaal de avondvierdaagse.
De 40 peuters en 3 juffen doen deze week een peuter 3-daagse. Braaf twee aan twee hand in hand aan de wandel een klein rondje dorp. O+

Daarna zie ik de kinderen als klim geiten op hun schoolplein spelen en rennen.
# energie
pi_220898806
Thuiswerkdag.

Katten hebben bedacht dat ze nu met twee man/vrouw sterk op schoot moeten :%

Ik kijk een presentatie over de overgang naar denk dat ik nu geen opvlieger heb :%
pi_220899229
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerkdag.

Katten hebben bedacht dat ze nu met twee man/vrouw sterk op schoot moeten :%

Ik kijk een presentatie over de overgang naar denk dat ik nu geen opvlieger heb :%
Elin deed dat bij voorkeur in de palle zon 🥵

T is hier toch erg zonnig geworden, maar omdat ik dat niet verwacht had heb ik een zalf op mijn arm gesmeerd waarbij ik niet in de zon mag.

T ruikt hier lekker naar pastasaus in de slowcooker. S komt straks eten en dan is de zon weg en kunnen buiten eten *O*
pi_220899738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Elin deed dat bij voorkeur in de palle zon 🥵

T is hier toch erg zonnig geworden, maar omdat ik dat niet verwacht had heb ik een zalf op mijn arm gesmeerd waarbij ik niet in de zon mag.

T ruikt hier lekker naar pastasaus in de slowcooker. S komt straks eten en dan is de zon weg en kunnen buiten eten *O*
Elin O+ ;(

Pasta :9
pi_220899786
Misschien wel heel snel maar…interesse aangeven voor een hele (leuke) kat. Poesje van 3 jaar met een stijf pootje door een breuk. Is nu erg ongelukkig in een asiel met meer katten, zit graag op schoot.
pi_220899869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien wel heel snel maar…interesse aangeven voor een hele (leuke) kat. Poesje van 3 jaar met een stijf pootje door een breuk. Is nu erg ongelukkig in een asiel met meer katten, zit graag op schoot.
CDS moet doordraaien O+
pi_220899881
quote:
Lief O+

Ik kwam net thuis bij een kat die de hele tijd aan zijn oog loopt te krabben/poetsen. Morgen maar eens de dierenarts bellen. Hij heeft dit jaren geleden ook gehad en toen hielp een korte kuur tegen jeuk. Hopelijk kunnen we morgen terecht want daarna zijn we tm maandag weg -O-
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:07:38 #110
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220899942
quote:
Bohhh cute! Niks te vroeg, als het goed voelt voor jou is het goed.
pi_220900051
quote:
O+
pi_220900117
quote:
Resultaten uit het verleden geven vast een garantie op een goede toekomst samen O+
pi_220900128
quote:
Als het goed voelt is het prima toch!
pi_220900445
@Kaatje1 spannend! Wanneer hoor je wat?
pi_220900447

Ik heb het idee dat ik deze modelmensen ergens van ken..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2026 @ 20:24:49 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220900882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:32 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik las cabrón ipv carbón :D
Dat moest ik door Translate halen :P

Leuke dag vandaag. Ondanks de verschillen toch ook veel gelijkenissen. We zijn allemaal kleine clubjes en proberen een rol te pakken en het goed te doen. Het is allemaal een vorm van zelfregulering :).
In de UK heb je bijvoorbeeld de Charity Commission, vele malen groter dan ons. Maar wel een overheidstoko. Wij zijn zelfstandig, met een beetje subsidie voor een paar taken.

Afijn voor governancenerds als ik is het wel leuk in NL. Enerzijds is er niets geregeld en anderzijds heel veel, maar wel allemaal zelfregulering. BW zegt bijna niets over de Stichting als rechtsvorm. Pas sinds de WBTR een beetje.

Nieuwe poes Kaatje O+
pi_220901190
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat ik deze modelmensen ergens van ken..
:?
pi_220901293
Ik heb vanavond het reactieformulier ingevuld. Vragen waarom deze, wat is je ervaring, hoe ziet het huis eruit etc. Dat gaan ze beoordelen en dan moet ik (als ik door deze keuring kom ;) ) een filmpje maken van het huis. Geen idee hoe snel alles gaat.
Dit is ze https://verhuisdieren.nl/(...)c-tricolor-marbella/

En ja misschien snel, maar indertijd heb ik Dolce op vrijdagavond met spoed moeten laten inslapen en Elin liep hier 24 uur later rond, ex fok kat die met spoed weg moest waar ze zat,

S hier te eten gehad en bijgepraat, was al een tijd geleden maar heel gezellig. Die is net weg en op het balkon is het nu fris aan het worden dus maar naar binnen.
pi_220901333
Euh… “En ja misschien snel” je gaat je toch niet verontschuldigen hier!
Zou wel jammer zijn van de kattenspullen, die je hebt geruimd!
En van de m2 terrein winst in huis.

Frips zeg! met blote benen.

@borisz foei…dan ons… |:)
pi_220901545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb vanavond het reactieformulier ingevuld. Vragen waarom deze, wat is je ervaring, hoe ziet het huis eruit etc. Dat gaan ze beoordelen en dan moet ik (als ik door deze keuring kom ;) ) een filmpje maken van het huis. Geen idee hoe snel alles gaat.

En ja misschien snel, maar indertijd heb ik Dolce op vrijdagavond met spoed moeten laten inslapen en Elin liep hier 24 uur later rond, ex fok kat die met spoed weg moest waar ze zat,

S hier te eten gehad en bijgepraat, was al een tijd geleden maar heel gezellig. Die is net weg en op het balkon is het nu fris aan het worden dus maar naar binnen.
Wat een mooiere O+ ze zouden gek zijn als ze jou zouden afkeuren.

Ondertussen wordt iedereen in dit huis (waaronder ikzelf) gek van mij. Ik blijf de kat maar achter na lopen om het krabben proberen tegen te houden, wat natuurlijk niet lukt.
pi_220901553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:

Wat een schatje O+
Is het een katje uit Spanje, of zit ze hier in het asiel?
pi_220901656
Knappe dame @Kaatje1 !
En fijn dat je weer een thuis wil geven aan een katje uit een asiel :*
pi_220901876
Ze zit in Spanje, komt dan naar Duitsland en dan voor wat extra brengt de transporteur de katten naar de omgeving van Arnhem en Utrecht. Er zijn gelukkig genoeg mensen die ik kan vragen om mij naar die plek te brengen, S bood het net ook aan.

Ik heb ook nooit een kitten willen hebben. Die krijgen altijd wel een (goed) huisje. En ik wil graag een kat die misschien wat moeilijker plaatsbaar is. En GEEN langhaar ;)
pi_220902164
Lijkt erop dat ik goedgekeurd ben
Dankjewel voor het invullen van het adoptieformulier voor Freya en wat mooi dat je al zoveel ervaring hebt met katten.
Heb je gelezen dat Freya best een sterk (en soms wat onvoorspelbaar) karakter heeft? Ze is echt een bijzondere dame die er alles aan doet om zo snel mogelijk op je schoot te kruipen als je in de kamer bent, echts superlief. Alleen is ze erg op haar hoede voor andere katten en soms haalt ze dan ineens uit naar je hand omdat ze schrikt – waarschijnlijk doordat ze dacht dat jouw hand een andere kat was. Dit is dus wel vervelend gedrag om rekening mee te houden, alhoewel wij denken dat dit puur door de stress komt van het asiel. We hebben namelijk een keer eerder een kat gehad met heel vergelijkbaar gedrag (op schoot klimmen en soms uithalen) en zij heeft nooit meer gebeten of uitgehaald sinds ze geadopteerd is en als enigskat woont. We kunnen het natuurlijk nooit helemaal voorspellen, maar het zou supermooi zijn als iemand Freya de kans geeft die ze verdient!

Is dit gedrag iets wat je afschrikt? Ik kan anders ook wat filmpjes maken van haar.
  woensdag 27 mei 2026 @ 23:09:26 #125
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220902279
Even voor mijn onwetendheid hoor, maar zitten erngeen katten (meer) in Nederlandse asiels? Ik lees dat zó vaak, katten en honden uit andere landen en dan denk ik echt: waarom? Mijn ex had ook een katje uit Spanje, maar die bleek totaal niet te aarden, kwam ook hevig gestresst aan na die lange reis... Justo my 2 onwetende centjes he, geen oordeel en al lang blij dat mensen asielkatten adopteren én dat de organisatie eerst een vragenlijst stuurt om te zien of de persoon in kwestie geschikt is ^O^
pi_220902306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:09 schreef flipsen het volgende:
Even voor mijn onwetendheid hoor, maar zitten erngeen katten (meer) in Nederlandse asiels? Ik lees dat zó vaak, katten en honden uit andere landen en dan denk ik echt: waarom? Mijn ex had ook een katje uit Spanje, maar die bleek totaal niet te aarden, kwam ook hevig gestresst aan na die lange reis... Justo my 2 onwetende centjes he, geen oordeel en al lang blij dat mensen asielkatten adopteren én dat de organisatie eerst een vragenlijst stuurt om te zien of de persoon in kwestie geschikt is ^O^
Jawel, maar 9 van de 10x is hier de eis dat er een andere kat bij moet (ik heb met Elin de ervaring dat die veel beter werd nadat Nika er niet jeer was) en nog minder vaak dat je een kat als binnenkat mag houden.
En ik had ook wel wat wensen, niet ouder dan 3 jaar maar ouder dan 1,5, wil een poes, geen kater.
pi_220902386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
wil een poes, geen kater.
Ah dat wou ik al vragen of het toevallig steeds een poes is of dat je daar naar op zoek bent.
Wat is de daarvoor? (Interesse geen oordeel)
pi_220902414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ah dat wou ik al vragen of het toevallig steeds een poes is of dat je daar naar op zoek bent.
Wat is de daarvoor? (Interesse geen oordeel)
Iets te vaak bij vrienden meegemaakt dat de kater na verloop van jaren begon te sproeien.

Zag net een paar bekenden op het nieuws bij “de langste tafel” in Amsterdam. Denk dat het restaurant A Beautiful Mess in Arnhem vanavond niet open is, veel liepen in de bediening en de keuken in Amsterdam
pi_220903361
Helaas lukt het niet om nog voor het weekend een afspraak voor de kat te maken -O-
Straks wel een tabletje tegen vlooien en teken ophalen en dan dinsdag verder kijken.
Ik voel me nu echt een slechte kattenmoeder.
pi_220903443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Helaas lukt het niet om nog voor het weekend een afspraak voor de kat te maken -O-
Straks wel een tabletje tegen vlooien en teken ophalen en dan dinsdag verder kijken.
Ik voel me nu echt een slechte kattenmoeder.
Proberen met een vochtig watje even over het oogje wrijven, laat hij dat toe?
pi_220903501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Proberen met een vochtig watje even over het oogje wrijven, laat hij dat toe?
Oja dat is wel een goede om nog te proberen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 09:41:02 #132
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220903575
Waar in Weert moet ik morgen vlaai gaan eten? @Cat-astrophe
Ik doe een korte wandeling vanaf Maarheze (Pelgrimspad). Maar als ik dan toch in Limburg ben... :P

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 28-05-2026 12:02:34 ]
pi_220903900
Credelio opgehaald, nu denk ik niet dat vlooien het probleem zijn maar het kan natuurlijk ook geen kwaad. En voor dinsdag een afspraak gemaakt.
Nu proberen vandaag niet de hele dag achter hem aan te lopen :+
pi_220904130
Er is hier vlakbij een beer gefilmd

Dit is hemelsbreed nog geen drie kilometer Zuid westelijk vanaf ons huis. Een kilometer of twee de andere kant op zouden beren met jongen zitten.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 28 mei 2026 @ 10:59:57 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220904181
Morguh vanaf de schapen eilanden..
De hittegolf in heel europa is compleet aan ons voorbij gegaan.

Ouders vinden het fantastisch (ze krijgen ook de lokale experience, met familie feest, eten bij vrienden en kennissen , en slapen bij familie)
En gister kwam er nog een walvis traditie bij ..

Ohja en we deden een verrassingsfeestje

SPOILER
:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220904582
@Barreltje
SPOILER
Tranen met tuiten: zonnebrandcrème op de oogleden gesmeerd.
Dus gesmolten en huilen. I.c.m. autorijden 8)7
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:00:56 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220904699
@vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.
De alternatieven die er waren ging geen enkele klasgenote naartoe.

Nu bleek gisteravond dat er een brief is gestuurd in het pinksterweekend naar het leerlingenvolgsysteem met "zelf je bescherming regelen".
Voor iemand die nog nooit hockey met een stokkie in een rokkie heeft gedaan erg cryptisch; navraag gister leverde op: bitje en scheenbeschermers.

Zou het vanavond bij de Decathlon aanschaffen van 3 maten bitjes, een setje scheenbeschermers simpel + een paar lange kousen voldoende zijn ?
pi_220904700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:59 schreef Barreltje het volgende:
Morguh vanaf de schapen eilanden..
De hittegolf in heel europa is compleet aan ons voorbij gegaan.

Ouders vinden het fantastisch (ze krijgen ook de lokale experience, met familie feest, eten bij vrienden en kennissen , en slapen bij familie)
En gister kwam er nog een walvis traditie bij ..

Ohja en we deden een verrassingsfeestje

SPOILER
:+
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd *O*
pi_220904726
Gefeliciteerd Barrel! *O* B:)B
pi_220904743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef fietsie het volgende:
@:vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.

Nu bleek gisteravond dat er een brief is gestuurd in het pinksterweekend naar het leerlingenvolgsysteem met "zelf je bescherming regelen".
Voor iemand die nog nooit hockey met een stokkie in een rokkie heeft gedaan erg cryptisch; navraag gister leverde op: bitje en scheenbeschermers.

Zou het vanavond bij de Decathlon aanschaffen van 3 maten bitjes, een setje scheenbeschermers simpel + een paar lange kousen voldoende zijn ?
En schoenen voor kunstgras? Of met noppen op écht gras.
En een tube crème om op blauwe plekken te smeren…
Veel plezier!
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 12:52:43 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220905288
quote:
@:vlindertje89 mijn dochter heeft zich voor morgen (..) opgegeven voor een niet-optionele sportdag bij het onderdeel hockey.

In het kader van duurzaamheid en (financiële) inclusiviteit is het toch onwenselijk om voor een dag allemaal spullen te moeten kopen? :?
pi_220905315
Gefeliciteerd @Barreltje *O* ^)
pi_220905407
En een grote blij voor mij. Eindelijk kaartje voor de "oudejaars" van Dolf Jansen. Al 3 jaar was ik steeds te laat maar nu zat ik klaar *O*
De wachtlijst voor de try-out van Claudia de Breij is stopgezet volgens mij. die is overvol.
En ik zag dat Pieter Derks voor de 2e keer naar Musis komt voor zijn voorstelling, maar da's geen grappige prijs 42,50. Ik heb er vorig jaar in de try-out 25 voor betaald.

Spreekuur was rustig dus werk kunnen doen dat dinsdag was blijven liggen omdat mensen niet reageerden. Is nog niet gedaan maar nu met een omweg de overheid dingen gevraagd.
Maar ook een mevrouw die graag gezinshereniging wil. Zelf pas 3 maanden hier, dus zeker 2 jaar wachten of ze mag blijven en dan nog ruim 2 jaar of ze de kinderen mag laten komen. Da's de stand van zaken nu. Vanaf 12 juni is alles anders en komt ze onderop de stapel -O-
Zou graag dan wat beslissingnemers hier hebben die dat mogen uitleggen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:01:28 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220905693
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In het kader van duurzaamheid en (financiële) inclusiviteit is het toch onwenselijk om voor een dag allemaal spullen te moeten kopen? :?
Uhu die vraag heeft ze zelf ook aan school gesteld.
Antwoord: Wij gaan er van uit dat mensen de sport kiezen die ze zelf ook beoefenen.
pi_220905902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Antwoord: Wij gaan er van uit dat mensen de sport kiezen die ze zelf ook beoefenen.
Bitje maak je met heet water op maat, dus daar heb je er ws maar 1 van nodig.
Met scheenbeschermers erbij zit je wel goed. Lopen kan voor 1 keer ook wel op gewone gympen, daar zou ik geen kunstgrasschoenen voor aanschaffen.

Gezien de temp zou ik zelf ws kiezen voor scheenbeschermers met klittenband en de sokken kort houden, maar weet niet of dat mag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220906091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:41 schreef borisz het volgende:
Waar in Weert moet ik morgen vlaai gaan eten? @:Cat-astrophe
Ik doe een korte wandeling vanaf Maarheze (Pelgrimspad). Maar als ik dan toch in Limburg ben... :P
Waar niet? :P Alle horeca zal bakkersvlaai hebben.

Als je van koffie/thee bent is dit een leuke plek https://ekspreszo.nl/ Meest aangeklede koffie van de stad (watertje, borreltje, chocolaatje)
Als je meer houdt van mensen kijken zou ik 50m om de hoek neerstrijken op de Oude Markt. Alles rondom de kerk is goed. Het Stadscafe (werkt samen met https://brouwcafeweert.nl/ ) is een zaak waar mensen met afstand tot de arbeidsmarkt werken. Vaak zelfgemaakt gebak.

En eigenlijk moet je dan nog een ijsje halen bij https://huupkens.nl/ , net buiten het centrum.

Edit: eigenlijk best een lastige vraag voor me. Ik eet NOOIT Weerter vlaai in een lunchroom _O-

Als je met de trein komt: ook even tegenover het station stilstaan bij het standbeeld van Antje vanne statie (bij haar cafe kun je ook vlaai eten). En even loeren naar de voetgangerslichten:+
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:58:40 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220906169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bitje maak je met heet water op maat, dus daar heb je er ws maar 1 van nodig.
Met scheenbeschermers erbij zit je wel goed. Lopen kan voor 1 keer ook wel op gewone gympen, daar zou ik geen kunstgrasschoenen voor aanschaffen.

Gezien de temp zou ik zelf ws kiezen voor scheenbeschermers met klittenband en de sokken kort houden, maar weet niet of dat mag.
Ik ga ff kijken wat Decathlon op voorraad heeft.
pi_220906377
quote:

Bescherming is inderdaad bitje en scheenbeschermers. Lange kousen is inderdaad aan te raden want bij meeste wordt de scheenbeschermer op plek gehouden door kous, en dan kan niemand met stick oid achter je scheenbeschermer blijven hangen. Simpele scheenbeschermers is voor zoiets echt prima, ik zou wel hockey dingen nemen, voetbal scheenbeschermers zijn vaak wat kleiner. Je wil dat echt wel je hele scheen van beneden naar boven bedekt wordt. En ook beetje hard of dik, want hockeybal is best hard. Hoe oud is dochter? Meestal heb je bitjes in junior of senior maat, als ze 14+ ofzo is dan zou ik senior halen en eventueel aan de achterkant een stukje afknippen als hij te lang is.

Oh, nu ik iets meer lees zie ik dat Vanyel al info had gegeven :)

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 28-05-2026 15:51:35 ]
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:54:35 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220906613
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Bescherming is inderdaad bitje en scheenbeschermers. Lange kousen is inderdaad aan te raden want bij meeste wordt de scheenbeschermer op plek gehouden door kous, en dan kan niemand met stick oid achter je scheenbeschermer blijven hangen. Simpele scheenbeschermers is voor zoiets echt prima, ik zou wel hockey dingen nemen, voetbal scheenbeschermers zijn vaak wat kleiner. Je wil dat echt wel je hele scheen van beneden naar boven bedekt wordt. En ook beetje hard of dik, want hockeybal is best hard. Hoe oud is dochter? Meestal heb je bitjes in junior of senior maat, als ze 14+ ofzo is dan zou ik senior halen en eventueel aan de achterkant een stukje afknippen als hij te lang is.

Oh, nu ik iets meer lees zie ik dat Vanyel al info had gegeven :)
16+ inmiddels. Iemand hier op het werk zei al "gezien de te verwachten warmte hoop ik dat die docent een helm op doet"
pi_220906799
Ff vloeken. We zitten hier al 2 weken met gezeik met een riolering. Nu zit er iemand, vanuit zijn caravan in Frankrijk, op de flatapp conclusies te trekken nav een paar foto's terwijl morgen pas een camera inspectie komt.
pi_220906863
quote:

Bij Decathlon hebben ze voor een paar euro bitje die je even in warm water moet leggen en dan moet ze er in bijten en is verplicht bitje.
Scheenbeschermers zou ik zeker doen zonder komt mijn zoon geen veld op.

Lange kousen ze hebben ook hele leuke van hingly

En neem een grote bidon mee met water

Voor zoiets is vaak een kort sportbroekjes en shirtje prima. Je hoeft niet perse in een rokje

Onze jongste doet mee met het schoolhockey toernooi binnenkort en dan regelt bij hun school het tenu, is het zelfde tenu als ze voor schoolvoetbal gebruiken.

Vaak heeft de club wel oude sticks liggen
pi_220906875
Gefeliciteerd @Barreltje *O* O+

@fietsie heeft ze niet een klasgenoot oid die op hockey zit waar ze wat van kan lenen? En je woont zeker niet in de buurt van mijn stad (Blues oude stad)? Dan zou ze best mijn scheenbeschermers en een paar kousen een dagje mogen lenen.

@Kaatje1 wat irritant zeg, al die zeurders en betweters(-vanachter-computer)..
En wat leuk naar nieuwe poes kijken! Toch ook fijn om weer wat leven in huis te hebben. Het is alleen te snel als je er zelf nog niet aan toe bent. En sowieso maakt het geen bal uit hoe anderen over de snelheid denken, als het voor jou maar goed voelt.
pi_220906911
Flappie heeft vorig jaar met zijn team het schoolhockey toernooi gewonnen van alle groep 7/8 die mee deden. Hij rekent nu al op de winst weer ze hebben weer een team met hockeyers samen gesteld.
  donderdag 28 mei 2026 @ 17:05:02 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220907013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:37 schreef vlindertje89 het volgende:

@:fietsie heeft ze niet een klasgenoot oid die op hockey zit waar ze wat van kan lenen? En je woont zeker niet in de buurt van mijn stad (Blues oude stad)? Dan zou ze best mijn scheenbeschermers en een paar kousen een dagje mogen lenen.

Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbod :) Nee er valt niets te lenen helaas; diegenen die ook deze keuze hebben gemaakt gebruiken hun spullen al.
pi_220907075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Fryslan is wat verder weg, dank voor het aanbod :) Nee er valt niets te lenen helaas; diegenen die ook deze keuze hebben gemaakt gebruiken hun spullen al.
Straks wordt het nog een echt hockey meisje mag je elke zaterdag naar de club :+
pi_220907374
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dan is Decathlon praktischer ja :D
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 19:31:59 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220907828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Stuur dr met skies en windbuks naar school. "Huh, hebben jullie niets voor mij geregeld?"

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 28-05-2026 20:19:40 ]
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:35:58 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_220907880
Gefeliciteerd Barreltje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220908150
Handig hè een buurtapp!?
Er was een poes weggelopen. Uit de dierenartspraktijk een paar honderd meter verderop.😎
Gesignaleerd en gevonden en teruggebracht w/
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 20:27:29 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220908457
Gefeliciteerd @Barreltje

@Kaatje1 is alles akkoord met Freya? Wat stom dat Nederlandse asiels zo moeilijk doen, ik dacht ze ramvol zaten, dan moeten ze zich blij zijn met elke klant :?

Heette jou kat ook niet zo Barrel, of hoe heette die toen we bij je waren met het treinrondje?

Ik heb vandaag m'n verzameling lawaaimakers weer iets uitgebreid en ook even getest en de conifeer voor het huis is nu een stuk beter in vorm. 22 jaar oud, maar een weinig gebruikt professioneel model met nieuwe messen.

Tevens extra sproeier gekocht, staan nu twee stuks in de voortuin. Beetje kunstmest er op, hopelijk heb ik binnenkort een mooi groen gazon.
pi_220909010
Er kan geoogst gaan worden *O*
SPOILER
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:35:10 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220909177
Gefeliciteerd Barrel!
Spoilers!
pi_220909187
Voormalige teamleider op bezoek gehad, fijn bijgepraat.

@derLudolf nog niets gehoord nee. Ze bood gisteren aan om nog wat filmpjes te maken, vond ik leuk maar dat kost natuurlijk tijd. Hopelijk hoor ik morgen wat.
Denk niet dat ze Freya blijft heten, maar hoe dan wel? Moet even weten of ze zo leeftvdat ze haar naamt weet. Maar wanneer ze in een groep leeft kan iedere naam
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:39:35 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220909196
Wij zijn net thuis, 6 minuten voor Hans haar (lege) bak zou draaien. Met mazzel want we reden nog net op tijd over de A15 voorbij Tiel waar men dit weekend de snelweg afsluit. Het scheelde 1 of 2 minuten, we zagen bij elke afslag allerlei materieel staan. We hadden eerder kunnen zijn maar we moesten voorbij een grote file Nederlanders bij een Duits tankstation.

Mijn plantenkraampje staat er nog. Ik heb sinds zondag 22 euro verdiend. Toch leuk. Ik heb ze gelijk maar even water gegeven, dat was wel nodig.
Spoilers!
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:46:12 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220909233
Morgen zal ik eens naar de aardbeien kijken. Het zag er veelbelovend uit voor we weggingen maar er was er 1 aangevreten.

Hans heeft zich niet verveeld toen we weg waren, er lag een muis in de keuken. Toch fijn dat zij dat oplost voor ons.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2026 @ 23:16:37 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220909451
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Waar niet? :P Alle horeca zal bakkersvlaai hebben.

Als je van koffie/thee bent is dit een leuke plek https://ekspreszo.nl/ Meest aangeklede koffie van de stad (watertje, borreltje, chocolaatje)
Als je meer houdt van mensen kijken zou ik 50m om de hoek neerstrijken op de Oude Markt. Alles rondom de kerk is goed. Het Stadscafe (werkt samen met https://brouwcafeweert.nl/ ) is een zaak waar mensen met afstand tot de arbeidsmarkt werken. Vaak zelfgemaakt gebak.

En eigenlijk moet je dan nog een ijsje halen bij https://huupkens.nl/ , net buiten het centrum.

Edit: eigenlijk best een lastige vraag voor me. Ik eet NOOIT Weerter vlaai in een lunchroom _O-

Als je met de trein komt: ook even tegenover het station stilstaan bij het standbeeld van Antje vanne statie (bij haar cafe kun je ook vlaai eten). En even loeren naar de voetgangerslichten:+
Zal het morgen laten weten. :+.
Morgen deze etappe. Eindpunt is nog wel een eindje van het centrum, maar gelet op de afstand. Nog wel te doen. En gaan we niet helemaal naar het startpunt. Aka 17,5km is de aangepaste route naar het station.

Terras wrs. Het wordt rond 12.30 dat we aan de vlaai gaan denk ik. :+ Prima lunch dus :P
pi_220910061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef borisz het volgende:

[..]
Zal het morgen laten weten. :+.
Morgen deze etappe. Eindpunt is nog wel een eindje van het centrum, maar gelet op de afstand. Nog wel te doen. En gaan we niet helemaal naar het startpunt. Aka 17,5km is de aangepaste route naar het station.

Terras wrs. Het wordt rond 12.30 dat we aan de vlaai gaan denk ik. :+ Prima lunch dus :P
Dat is idd nog een stukje van het centrum. Dan kun je net zo goed vlaai (en evt anderssoortige lunch) gaan eten bij https://www.desluis.nl/ :P
Zwembroek mee om daarna een plonsje te doen in mijn Maatjes zwembad wat bij je bushalte ligt *O*
pi_220910141
Mogguh!

@fietsie wel bijzonder dat ze sporten aanbieden en dan geen (verplichte) veiligheidszaken regelen. (Bitjes snap ik, maar gewoon standaard beenbeschermers?) Heeft school wel hockeysticks?

Weekend! Door Pinksteren slechts drie dagen gewerkt, maar wel elke dag langer (6 uur in totaal) dus vandaag rustiger aan. 8-)

SPOILER
Zo eens voor het eerst in jaren naar de sportschool. (Héél rustig beginnen, eens kijken of ik m’n basisconditie wat omhoog kan krijgen zonder er elke keer voor teruggefloten te worden door m’n hoofd.) En daarna wat rommelen in de tuin.

Morgen naar Appeltern, is een nieuw festivalletje waar een vriendin met haar waren staat.
pi_220910774
*O* Bareltje gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:58:57 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220910896
Dank allemaal O+ !

@derLudolf mijn kat heette Frida

En wat leuk Lucky dat je kraam het zo goed doet!

Ik ben ook wel benieuwd naar de aardbeien dit jaar.. heb ze niet onderhouden deze winter, dus maar eens zien wat er dan gebeurt :o
pi_220910911
Oh nog gefeliciteerd @Barreltje *O*
pi_220910927
Woehoe! Gefeliciteerd @Barreltje!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:45:28 #173
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220911297
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:06 schreef Yinny het volgende:
Woehoe! Gefeliciteerd @:barreltje!
Hoe gaat het met je inmiddels? Al wat tot rust gekomen in je nieuwe woning?
Spoilers!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:46:18 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220911300
Ik heb uitgenodigd voor de sollicitatie waarvoor ik was gevraagd *O* Duurt alleen wel nog 2,5 week. Waarom sluit je die vacature dan op 22 mei vraag ik me af? Maar *O* dus.
Spoilers!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:46:49 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220911301
Haha O+
SPOILER
pi_220911306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb uitgenodigd voor de sollicitatie waarvoor ik was gevraagd *O* Duurt alleen wel nog 2,5 week. Waarom sluit je die vacature dan op 22 mei vraag ik me af? Maar *O* dus.
Yeah *G*

Te lang wachten }:|
pi_220911311
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:02 schreef Candaasje het volgende:

SPOILER
Dat kan toch niet -O-
Goed dat de baasjes hier niet mee akkoord gingen ;(
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:56:25 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220911345
De vakantie is echt op nu helaas. Vorige week België was fijn, deze week was zeker zo leuk. Movie Park was woensdag echt ontzettend leuk. Gisteren zijn we nog naar een enorm botanisch park in Essen geweest, naast het Margarethenhohe waas @derLudolf het over had. Dat park is gigantisch. Je kunt er alle mogelijke sporten beoefenen, het is een arboretum, een enorm rhodondenron bos, diverse kassen en kruiden- en keukentuinen. Vooral de kassen waren indrukwekkend. Daarna nog even een rondje met de auto door Margarethenhohe gedaan. Vervolgens een grote ronde Duitse boodschappen en op naar huis. Heerlijk geslapen vannacht O+

We hebben op die harde rotbedden wel beter geslapen de tweede en derde nacht. We hebben de matrassen van de andere bedden op die van ons gelegd. Dubbel matras dus. Dat is ook geen ideale oplossing, ik lag 2 nachten in een kuil omdat mijn matras nu weer te ver inzakte _O- Verder hebben we het heerlijk gehad in het huisje hoor. Lekker ruim, mooie tuin, van alle gemakken voorzien en er stond zelfs sekt en aardbeien klaar voor ons.
Spoilers!
pi_220911484
Pfff al weer de hele ochtend met de leidingen bezig geweest. Ruzie gemaakt met iemand die een verkeerde opdracht had gekregen (heeft nu eindelijk de goede opdracht gekregen dus we hebben excuses aan elkaar aangeboden)
pi_220911504
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vakantie is echt op nu helaas. Vorige week België was fijn, deze week was zeker zo leuk. Movie Park was woensdag echt ontzettend leuk. Gisteren zijn we nog naar een enorm botanisch park in Essen geweest, naast het Margarethenhohe waas @:derludolf het over had. Dat park is gigantisch. Je kunt er alle mogelijke sporten beoefenen, het is een arboretum, een enorm rhodondenron bos, diverse kassen en kruiden- en keukentuinen. Vooral de kassen waren indrukwekkend. Daarna nog even een rondje met de auto door Margarethenhohe gedaan. Vervolgens een grote ronde Duitse boodschappen en op naar huis. Heerlijk geslapen vannacht O+

We hebben op die harde rotbedden wel beter geslapen de tweede en derde nacht. We hebben de matrassen van de andere bedden op die van ons gelegd. Dubbel matras dus. Dat is ook geen ideale oplossing, ik lag 2 nachten in een kuil omdat mijn matras nu weer te ver inzakte _O- Verder hebben we het heerlijk gehad in het huisje hoor. Lekker ruim, mooie tuin, van alle gemakken voorzien en er stond zelfs sekt en aardbeien klaar voor ons.
Heerlijk zeer afwisselende 2 weken! Houden jullie ook een fotoverslagje bij toevallig O-)
pi_220911509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff al weer de hele ochtend met de leidingen bezig geweest. Ruzie gemaakt met iemand die een verkeerde opdracht had gekregen (heeft nu eindelijk de goede opdracht gekregen dus we hebben excuses aan elkaar aangeboden)
Wat een ellende Kaat -O-
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:26:40 #182
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220911518
We hebben dus 3 pretparken in 8 dagen gezien. Alle drie hebben we leuke dagen gehad maar Movie World is toch wel de beste. Die Duitsers weten wel hoe ze je een aangename dag moeten bezorgen. Een overzichtje voor de liefhebber:

Plopsaland Belgie
Thuis van de meest extreme coaster van Europa, Ride to Happiness by Tomorrowland. Ik vond hem extreem niet leuk. Je gaat zo alle kanten op dat je niet ziet wat er gebeurt, daar krijg ik geen lekkere adrenaline van. Andere mensen wel, J vond het geweldig. En, groot nadeel, weinig gethematiseerd. Je verwacht op zijn minst een fatsoenlijke Tomorrowland muziekje bij het geheel.

Plopsa heeft natuurlijk de hele dag domme Studio 100 muziekjes maar dat valt al met al nog best mee. Ik had het me veel erger voorgesteld. Veel dingen zijn er erg mooi aangelegd maar ze trekken dat niet overal goed door. De groenvoorziening is opvallend matig. Vaak grote bossen onkruid of helemaal lege bloemvakken. Het leidt tot best een rommelig geheel.

Er is geen bewegwijzering en de app was matig in gebruik. De operations bij de attracties was vaak erg klunzig of ongeïnteresseerd. Matige en peperdure horeca. Inconsistentie qua thematisering.

We hadden geluk met een rustige dag. Daardoor hebben we veel attracties kunnen doen, ook allerlei domme kinderdingen O+ . Er zaten hele leuke attracties tussen, Heidi the Ride is een geweldige houten coaster, een mooie concurrent voor Joris in de Efteling. Anubis the Ride was ook heel gaaf, alleen een beetje kort. Dino Splash, de log coaster, was geweldig met een mooie rit door een echt bos. Bijna romantisch zelfs. Er zijn helaas wel weinig dark rides (denk Fata Morgana of Carnaval Festival), maar dat wat er was waren aanraders.

Bellewaerde
Pretpark meets bos meets dierentuin. Ik ben geen voorstander van dierentuinen maar wel van pretparken dus toch maar gegaan. En geen spijt van gehad, wat een prachtig park. Het is groot, lekker koel, heel gevarieerd. Ze hebben een paar originele attracties.

Geen extreme attracties, al was de rodelbaan wel zo hoog dat ik toch maar weer naar beneden ben gelopen :X Ze hebben best leuke attracties, geinige achtbanen en een heel toffe waterride, Amazonia. Hierbij zit je in een band (denk Pirana in Efteling) en ga je steeds hoger, ook met een lift. Uiteindelijk ga je door een gigantische glijbaan naar beneden. Met de dieren is het ook best aardig gedaan, ze hebben best goede verblijven. Met het treintje gaan hadden we echter niet moeten doen. Niet alleen is dat niet de moeite waard, je gaat door de verblijven van de leeuwen en tijgers ;(

Er was bijna overal goede thematisering. Het bos is prachtig onderhouden. Veel andere dingen kunnen wel een likje verf gebruiken. Ze hebben heel goede muziek overal en de app is werkelijk fantastisch. De bewegwijzering is heel goed.

Wat werkelijk geweldig was, was de stunt duikshow halverwege de dag. Heel grappig gedaan met de nodige spanning en sensatie. Aanrader.

Movie Park Germany
Echt de beste van de drie. Geweldige operations, waanzinnige thematisering, een aantal heel goede rides. Een behoorlijk aantal dark rides die erg goed zijn en de coasters zijn ook best goed. Je hebt best veel keuze en dat is altijd leuk.

Het park was prachtig, alles was heel netjes. De stunt show met auto's en motoren was heel leuk.

Er waren, als altijd, ook nadelen. De app is om te huilen. Het park is open van 10-17 maar sommige attracties gaan later open. En alle attracties gaan om 16.30 al dicht. Door zo vroeg al te sluiten, blijft iedereen tot het einde en staat iedereen op hetzelfde moment op de parkeerplaats. Waar geen personeel is om de boel in goede banen te leiden. We hebben daar zeker een half uur gestaan op een niet eens drukke dag. Geen fijne afsluiter van een heel mooie dag.
Spoilers!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:28:57 #183
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220911529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Heerlijk zeer afwisselende 2 weken! Houden jullie ook een fotoverslagje bij toevallig O-)
Ik maak tegenwoordig wel van elke vakantie een verslagje. Maar gewoon voor mezelf. Ik zal eens kijken of ik dit weekend wat foto's hier kan plaatsen.

Het was zeker afwisselend met pretparken, WOI en mijnenbouw.

Ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat we dinsdag zo lekker Turks hebben gegeten dat ik zelfs de hele avond heb genoten van mijn boertjes _O- :9
Spoilers!
pi_220911836
:D Leuk beeldend verslag!

Ik was ook nooit zo van (circus met dieren) dierentuinen toen ik me, toen ik wat ouder werd, wat meer bewust werd van te kleine hokken e.d.

Maar sinds ik me wat meer verdiep + de laatste jaren is er veel veranderd natuurlijk en we die dierentuinseries volgen op tv, zie ik ook wel de meerwaarde in van soorten in stand houden, fokprogramma's, beschermen en educatie daarin.
(Al heb ik dan wel weer pijn in mijn buik af en toe van het vervoeren e.d.)

Maandag gaan we naar de Beekse Bergen( enthousiast geworden door dat programma dus :D ), dat is een overwinning voor mij weer :)
https://www.beeksebergen.(...)bijdrage/soortbehoud

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 29-05-2026 12:22:55 ]
pi_220912367
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Blues het volgende:

Ik was ook nooit zo van (circus met dieren) dierentuinen toen ik me, toen ik wat ouder werd, wat meer bewust werd van te kleine hokken e.d.

Maar sinds ik me wat meer verdiep + de laatste jaren is er veel veranderd natuurlijk en we die dierentuinseries volgen op tv, zie ik ook wel de meerwaarde in van soorten in stand houden, fokprogramma's, beschermen en educatie daarin.
(Al heb ik dan wel weer pijn in mijn buik af en toe van het vervoeren e.d.)

Maandag gaan we naar de Beekse Bergen( enthousiast geworden door dat programma dus :D ), dat is een overwinning voor mij weer :)
https://www.beeksebergen.(...)bijdrage/soortbehoud
Er zijn nog steeds echt veel meer nadelen dan voordelen van dierentuinen imho.

Klant was trouwens wel akkoord gegaan, die zag zelf denk ik ook niet helemaal de ernst (genoeg) in.

Anyhow, ik ben naar de sportschool geweest. Eerste keer weer na 8 jaar :D
Enige rotte is dat ik m’n tas was vergeten, de QR code bij de toegang niet lekker pakte en ik nu >1,5 minuutuurmoet wachten om weer binnen te mogen. Ondertussen loopt de 1,5 uur gratis parkeren af :')
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:04:29 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220912438
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Candaasje het volgende:
Er zijn nog steeds echt veel meer nadelen dan voordelen van dierentuinen imho.
Dit vind ik ook. Al vind ik er nog wel verschil in zitten of je een olifant, katachtige of vogel opsluit of dat je dat doet met bijvoorbeeld kippen of stokstaartjes in een groot verblijf. Maar dat is mijn perceptie en die slaat eigenlijk ook niet echt ergens op.

Strakke actie met die tas ^O^ Wel heel goed dat je met dit weer naar de sportschool bent gegaan!
Spoilers!
pi_220912545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit vind ik ook. Al vind ik er nog wel verschil in zitten of je een olifant, katachtige of vogel opsluit of dat je dat doet met bijvoorbeeld kippen of stokstaartjes in een groot verblijf. Maar dat is mijn perceptie en die slaat eigenlijk ook niet echt ergens op.

Strakke actie met die tas ^O^ Wel heel goed dat je met dit weer naar de sportschool bent gegaan!
Ik denk dat er qua diersoorten wel verschil in kan zitten (hoewel je ze moet fokken, en daar ben ik al geen fan van). Maar ik denk dat een geredde kip of cavia een mooi leven kan hebben in een goed opgezette dierentuin (hoewel nooit echt vrij, maar gedomesticeerde dieren kunnen daar beter mee omgaan doorgaans dan niet-gedomesticeerd. Met ook hier wat haken en ogen uiteraard.)

Alleen, een park kan niet draaien op enkel kippen en cavia’s. Dat trekt geen volk.

Ik moet zeggen dat ik al een tijd niet meer in park Hoenderdaell ben geweest, ik ken het idee dat ze iets teveel onder invloed kwamen van de verzamelwoede van de eigenaar. Maar in eerste instantie vingen ze katachtigen op uit circussen. Dat is op zich een goed alternatief.

Enig nadeel daar waren ook de bezoekers en de invloed die dat had op vaak aan getraumatiseerde dieren :+

Oh en het was dit in een ruimte met airco of vroege opstaan om te rennen in het bos :P

Ik ga zo thuis je verslag eens lezen!
pi_220912899
Bijna 2 uur en ik zit. Blij dat we hier een lift hebben, bij 15x er in ben ik opgehouden met tellen. Kan wel janken van moeheid en pijn. Gelukkig is de ene medebestuurder onderweg terug van vakantie, de ander heeft niets van zich laten horen :(

De man die met een camera inspecteerde kon (volgens een andere bewoner) niet vinden waar de lekkage is, en is, zonder zich af te melden bij mij, vertrokken :o

Verder is er een enorme bromvlieg in huis die maar niet naar buiten wil vliegen.

Blij dat deze maand bijna voorbij is
pi_220912922
Wat een beeldend verslag Lucky!

Aan de tafel naast mij wordt een festival in een boomgaard voorbereid door 6-8 professionele lieden.
Wat komt daar veel bij kijken zeg! Logistiek, veiligheid, verantwoordelijkheid.

Dierentuinen waren lang favo. Ons eerste uitstapje was naar de dierentuin *; Toen inderdaad duidelijk werd wat er aan schortte aan ruimte en verzorging was dat over.
De Zoo op Yersey https://www.durrell.org/visit-jersey-zoo/ was één van de eerste die rekening hield met de habitat, dacht ik.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:15:17 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220913016
Een van onze eerste uitjes was het Dolfinarium :')

Sterkte Kaatje, wat een gedoe voor je :*
Spoilers!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 15:08:10 #191
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220913366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Blues het volgende:
Vooral van die turks eten boertjes :{w
pi_220913417
Even contact gehad met Spanje. Morgen of zondag komen er wat filmpjes. *O*
Wanneer nog steeds ja zeg komen er verder stappen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 15:26:52 #193
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220913465
Ik vond dit wel een toepasselijk nieuwsbericht hier :D

https://www.nu.nl/buitenl(...)hoogte-in-texas.html

Kijk ook zeker het filmpje! Die mensen vinden het afdalen van die brandweerladder enger dan de achtbaan zo te zien hehe. Sowieso doe ik niet aan achtbanen, ik durf niet (want bang voor misselijk -> kotsen, dat kan ik niet)
pi_220913481
quote:
80s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:26 schreef flipsen het volgende:
Ik vond dit wel een toepasselijk nieuwsbericht hier :D

https://www.nu.nl/buitenl(...)hoogte-in-texas.html

Kijk ook zeker het filmpje! Die mensen vinden het afdalen van die brandweerladder enger dan de achtbaan zo te zien hehe. Sowieso doe ik niet aan achtbanen, ik durf niet (want bang voor misselijk -> kotsen, dat kan ik niet)
Ik doe ook niet aan achtbanen maar dit soort foto’s, daar krijg ik van kijken al buikpijn
pi_220913576
Er komen mensen binnen ‘schuilen’, want het regent.
Kijk ik naar buiten: de 5 druppels zijn al verdampt.😂

Kaatje…wat je van ver haalt is lekker. Een Spaanse kat?
Dan zou ik haar !Olé! noemen….😎
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 mei 2026 @ 16:01:55 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220913778
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 07:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat is idd nog een stukje van het centrum. Dan kun je net zo goed vlaai (en evt anderssoortige lunch) gaan eten bij https://www.desluis.nl/ :P
Zwembroek mee om daarna een plonsje te doen in mijn Maatjes zwembad wat bij je bushalte ligt *O*
Uiteindelijk zijn we bij het eindpunt gestopt en de bus naar het centrum gepakt :+. Die kwam er al snel aan.
De teller bleef steken op 14km.
Daarna nog even rondje centrum. Het werd vlaai bij Bistro de Umbelder :)
pi_220913844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:01 schreef borisz het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn we bij het eindpunt gestopt en de bus naar het centrum gepakt :+. Die kwam er al snel aan.
De teller bleef steken op 14km.
Daarna nog even rondje centrum. Het werd vlaai bij Bistro de Umbelder :)
Ah, waar het oude geld neerstrijkt als ze niet terecht kunnen bij de sociëteit :P

Welke vlaai had je?
pi_220913925
Bromvliegen zijn volgens mij de domste vliegen die er bestaan 1000x tegen het raam vliegen wanneer er nog geen 10 cm ernaast een deur openstaat om de vrije wereld in te gaan. Maar met een “vriendelijke” tik met de vliegenmepper is hij toch de goede kant opgegaan, zal wel een zere kont hebben _O-
pi_220913927
g was op de fiets naar zijn vrijwilligerswerk.
Ik ben hem maar even gaan halen met de auto :+

https://youtube.com/shorts/24403ASpTkM?feature=share
pi_220914055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:20 schreef Blues het volgende:

Oh joh :o lief van jou
pi_220914210
quote:

HOU OP!

Krijg flashbacks naar het concert waar ik maanden naar uit had gekeken :'(
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:13:30 #202
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220914357
Wij zitten nu in oostvoorne een frietje te eten voor we de boot naar Hull pakken. Jezus wat een weer. Keiharde regen, klappen onweer zo keihard heb ik ze niet vaak gehoord.
Het plan was eigenlijk hier nog even met de hond wandelen. ;(
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 17:41:34 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220914711
Het begint hier eindelijk een beetje te regenen Het is weer gestopt maar nog wel donker en harde wind. Heb nog net even wat taxussen wat in model geknipt. Nou ja, tot 2,5m hoog, hoger kwam ik niet.
pi_220914793
quote:

😳
pi_220914795
quote:

O+
pi_220914797
De bui is nu hier aangekomen, ook wel te verwachten, maandag was de glazenwasser er.

Krijg net de voorzitter van het vve bestuur aan de deur, die kwam net terug van vakantie (koffers nog beneden) en zag een auto van de ontstoppingdienst staan. Dat bleek de baas van de dienst te zijn en die had de diverse rapporten gelezen over onze ellende en die gaat zich er nu hoogstpersoonlijk mee bemoeien
pi_220914817
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hardt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 29-05-2026 20:16:20 (Vanyel) ]
pi_220914933
Blauwe luchten en zon meldt zich.
pi_220914938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
De bui is nu hier aangekomen, ook wel te verwachten, maandag was de glazenwasser er.

Krijg net de voorzitter van het vve bestuur aan de deur, die kwam net terug van vakantie (koffers nog beneden) en zag een auto van de ontstoppingdienst staan. Dat bleek de baas van de dienst te zijn en die had de diverse rapporten gelezen over onze ellende en die gaat zich er nu hoogstpersoonlijk mee bemoeien
Fijn dat de baas zich ermee gaat bemoeien. En je collega bestuurslid terug is.
pi_220915091
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:49 schreef sigme het volgende:
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hard'.
De Dijk O+
Wij trouwden met 'Niemand als jij' O+
pi_220915098
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:32 schreef Blues het volgende:

[..]
De Dijk O+
Wij trouwden met 'Niemand als jij' O+
O+ O+
pi_220915106
Daarom haal je elkaar(!) op als de boel overstroomt. Omdat liefde *;
pi_220915113
Hoop, geloof & liefde.
En van deze is de liefde het grootst.
pi_220915125
Ja en Ja O+
pi_220915166
Nou ja, de bijbel staat vol gruwelijkheden maar 1 Korintiërs 13 is heilig

https://bible.hispage.nl/(...)v%5B%5D=5&chapter=13
pi_220915222
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hebben de meeste sportscholen geen airco?
Mijne wel. Was heerlijk :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220915224
Gefeliciteerd Barrel *O*
pi_220915362
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:49 schreef sigme het volgende:
Hier hadden we een mooie niks overdreven bui. En draait mijn liefste een LP van de Dijk te beginnen met 'groot hard'.
:o
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:20:23 #220
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915402
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:46 schreef sigme het volgende:
Nou ja, de bijbel staat vol gruwelijkheden maar 1 Korintiërs 13 is heilig

https://bible.hispage.nl/(...)v%5B%5D=5&chapter=13
De naam Korintiërs verwijst naar de inwoners van de oude Griekse havenstad Korinthe. In de Bijbel is de naam verbonden aan de brieven die de apostel Paulus aan de christelijke gemeente in deze stad schreef.
De stad geeft ook zijn naam aan de krenten, de gedroogde kleine druifjes die vanaf daar verscheept werden.
Dan vraag ik mij ineens af, is een Korinthenkacker (een mierenneuker, letterlijk een krentenkakker) nu afkomstig van iemand die zich opwind over kleinigheden zoals krenten, of een pedant die de Paulus brieven overal bijhaalt.
Nu Serieus, die gruwelijkheden staan vooral in het oude testament.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:22:00 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915414
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hebben de meeste sportscholen geen airco?
Mijne wel. Was heerlijk :Y
Was vanavond even in de (geheel lege) Aldi in 's Heerenberg, daar hadden ze de airco op standje Siberië staan, was erg lekker. Op mijn morsdode gemak ff geshopt
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 mei 2026 @ 19:46:44 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220915647
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ah, waar het oude geld neerstrijkt als ze niet terecht kunnen bij de sociëteit :P

Welke vlaai had je?
Gewoon de rijstevlaai :)
pi_220915739
Code geel! ? 😇 Nou ja 7 druppels tijdens mijn siësta.

Hoop, Geloof en Liefde.
En de meeste van deze is de Hoop…Bekijk deze YouTube-video
pi_220915869
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
excuus. Twwee tripels en een fles rode wijn.
pi_220915877
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]
excuus. Twwee tripels en een fles rode wijn.
Drank maakt meer kapot dan ons lief is ;(
pi_220915886
Oh, en vadaag was sowieso al een vreselijke dag qua dt. Ik schreef 'ik wordt' ergens in teams, en daarna ergens 'is gebeurt' dus het was rampspoed en ellende. Geween en tandengekners. En veel backspace.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 29-05-2026 20:18:49 (en veel edits ;)) ]
pi_220915903
Oh god, en gezien de vorige post (en de edits erop); ook nog een heel gesprek gehad vandaag over de tussen-n.

Ik mis nogal eens een ennetje :')

Oh, en veel tussen-ennen die het groene boekje voorschrijft schrijf ik niet omdat ik het er niet mee eens ben :+
pi_220915912
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
Oh god, en gezien de vorige post (en de edits erop); ook nog een heel gesprek gehad vandaag over de tussen-n.

Ik mis nogal eens een ennetje :')

Oh, en veel tussen-ennen die het groene boekje voorschrijft schrijf ik niet omdat ik het er niet mee eens ben :+
Oh gelukkig wat betreft de tussen-n *O* dan ben ik niet de enige.
Die gaan mij ook slecht af.
En wel meer ook. Zoals aan of los van elkaar woorden.
Kan beter de krant lezen dan fok om taal besef op orde te houden.
pi_220915922
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh gelukkig wat betreft de tussen-n *O* dan ben ik niet de enige.
Die gaan mij ook slecht af.
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
pi_220915929
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
Taal besef aan elkaar?
pi_220915946
En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
pi_220915979
“Wening en knersing” mooooi _O_
pi_220916045
Hallo :W
Bijgelezen maar ook weer veel vergeten. Mijn dag duurt al lang.

@Kaatje1 fijn dat vve-bestuursgenoot terug is, en ontstoppersbaas zich er tegenaan gaat bemoeien. Hopelijk snel opgelost én dat het niet allemaal op jouw schouders neerkomt.

Mijn wekker stond om 6.00, dus was ik om 5.45 wakker }:| . Alles open en beneden met laptop op de bank gekropen. Gewerkt tot 8u, twee studenten feedback op scriptie gestuurd. Daarna ontbijt, katten eten geven, omkleden en richting PT. Heerlijk getraind. Superset met 3 setjes heel elevated squats met schijf in handen en dumbbell press, superset met 3 setjes liggende leg curl en zittende leg extension ( :r ), superset met 3 setjes pull downs met twee losse hendels en Bulgarian split squats en daarna 2x rondje boksen, ab rollouts en Russian twist. Daarna gedoucht, meeting, volgende meeting, een scriptie lezen en beoordelen, volgende meeting en nog twee scripties lezen en beoordelen. Vervolgens de auto in richting vriendin om te eten met haar, man en 2- en 4-jarige. Zij legden de tweejarige nog in bed en gingen toen weg, ik de 4-jarige en nu lig ik met twee beschuitjes kaas op de bank :O . Wél een productieve dag.

Fysio heeft brief voor huisarts geschreven en maandagochtend daar afspraak om evt doorverwijzing te bespreken. Hoop dat ze gewoon willen verwijzen naar orthopeed met MRI. Ik zette net of mn voet iets te hard neer op krukje of bleef net beetje haken met tenen, weet niet welk van de twee maar direct weer pijnscheut door voet. Auw. Toegangstijd is volgens site 4 dagen bij de kliniek waar ik heen wil, dus ik hoop ook bij de enkelspecialist die ik heb uitgekozen. Als ze me erheen willen verwijzen dan. Maargoed, we zijn maandag al 9 weken en dag verder en ik kan op dit moment mn knie op mn beste momenten niet meer dan een cm voorbij mn tenen buigen en zelfs dat doet al pijn, dus lijkt me wel duidelijk voor de huisarts dat er meer aan de hand is dan alleen ingescheurde enkelbandjes (bij andere voet kan er een halve voetlengte tussen muur en teen en dan kan ik nog steeds knie tegen muur aan duwen met voet helemaal plat, en ik kom nu met links ook alleen maar minder ver dan paar dagen nadat het gebeurd was).
pi_220916056
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Taal besef aan elkaar?
Aan elkaar.

Bij twijfel, aan elkaar ;). Bij geen twijfel, ook aan elkaar :P

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 29-05-2026 20:56:37 ]
pi_220916059
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Gedachtespinsel
Paddestoel
Pannekoek
Ruggegraat
Gedachtespinsel is correct. Ik kan ook uitleggen waarom.

Taal besef is een woord. Het is feitelijk altijd een woord. Er zijn geen woorden die een woord vormen en toch een spatie hebben.
pi_220916091
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Taal besef is een woord. Het is feitelijk altijd een woord. Er zijn geen woorden die een woord vormen en toch een spatie hebben.
Ik weet waarom. Gedachten gedachtes.
pi_220916108
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 08:04 schreef Clubsoda het volgende:
Nee?
Maar dat deed me eraan denken dat ik dit nog na wou vragen maar ik zie dat dat niet meer hoeft ;)
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:03:03 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916206
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:28 schreef sigme het volgende:
En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
Mattheus 25-13 zegt van Dale
pi_220916247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mattheus 25-13 zegt van Dale
Google moet z'n tanden gaan poetsen met zeep. Het is wel Mattheüs.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:10:11 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916256
Jalap, een purgeermiddel, een middel om de darm te reinigen.
Kwam is een kringloopwinkel een driedelige dikke van Dale tegen, genot om er in te bladeren
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:12:32 #241
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916276
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:08 schreef sigme het volgende:

[..]
Google moet z'n tanden gaan poetsen met zeep. Het is wel Mattheüs.
Mijn fout, in Van Dale stond Matth
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:14:22 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916287
LOL
bij Knetter staat ook knetterstoned
pi_220916389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn fout, in Van Dale stond Matth
Ik bedoelde dat Mattheus wel goed was, maar dat 25-13 niet goed is. Ik struikel niet over een trema'tje meer of minder.
pi_220916411
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar lelijk.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:40:42 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916413
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik bedoelde dat Mattheus wel goed was, maar dat 25-13 niet goed is. Ik struikel niet over een trema'tje meer of minder.
My bad 25:30
pi_220916434
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar lelijk.
Ja? Zelfde als groentesoep.
pi_220916445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
My bad 25:30
Nee
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:47:05 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916452
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee
Staat toch echt zo in van Dale
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:49:47 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916473
Lees net dat het van de week zo vol lof aangekondigde openstelling van het tv archief heeft zitten snijden in “dit was het nieuws” omdat de grappen kwetsend waren.
Echt, waar zijn ze mee bezig.
pi_220916475
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Staat toch echt zo in van Dale
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 29-05-2026 21:51:52 (weer een N!) ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:53:06 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220916481
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh. Maar dit komt uit de bijbel en hoewel van Dale ook canoniek is, is het toch van een ander orde.
Waar in Mattheüs staat het dan wél?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:54:51 #252
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916490
quote:

[..]
Het een is een woordenboek, het ander een verzameling mythologie, sagen en legenden
pi_220916498
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waar in Mattheüs staat het dan wél?
24

1 En Jezus ging uit en vertrok van den tempel; en Zijn discipelen kwamen bij Hem, om Hem de gebouwen des tempels te tonen.
2 En Jezus zeide tot hen: Ziet gij niet al deze dingen? Voorwaar zeg Ik: Hier zal niet [een] steen op den [anderen] steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk [zal] het teken [zijn] van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al [die] dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen [zijn] [maar] een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, den profeet, staande in de heilige plaats; (die [het] leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden [vrouwen] in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb [het] u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij] [is] in de binnenkameren; gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.
29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van [het] [ene] uiterste der hemelen tot het [andere] uiterste derzelve.
32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach [waren], alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee [vrouwen] malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
45 Wie is dan de getrouwe en voorzichtige dienstknecht, denwelken zijn heer over zijn dienstboden gesteld heeft, om hunlieder [hun] voedsel te geven ter rechter tijd?
46 Zalig is die dienstknecht, welken zijn heer, komende, zal vinden alzo doende.
47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem zal zetten over al zijn goederen.
48 Maar zo die kwade dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen;
49 En zou beginnen [zijn] mededienstknechten te slaan, en te eten en te drinken met de dronkaards;
50 Zo zal de heer van dezen dienstknecht komen ten dage, in welken hij [hem] niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet;
51 En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.

SPOILER
pi_220916513
Sprookjesboeken O+
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:01:40 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220916515
Zo, wat een zware bevalling.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220916535
Het is momenteel een vrij relevante tekst, in het kader van de eindtijd-christenen die (vooral) in de USA de wereld naar hun hand zetten.

Vergis je niet trouwens, dat soort christenen hebben we hier ook al een tijd, ik ken ze al tien jaar.
pi_220916581
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja? Zelfde als groentesoep.
Ja daar mis ik hem niet.

Misschien omdat ik volgens mij nooit gedachtes zeg maar wel groentes.
pi_220916587
quote:

[..]
Geen andere orde?
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 22:27:11 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220916659
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:57 schreef sigme het volgende:

[..]

TL;DR wat een lap tekst, goddomme.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:37:00 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220916698
Fotoselectie dan maar :)

Belgie.

The Brooding Soldier. Monument voor Canadese soldaten die slachtoffer werden van een mosterdgasaanval.

4 Franse massagraven. 12.000 lijken, meerwndeel niet geïdentificeerd.

Plopsa

5 Achtbanen in het eerste uur. Lekker rustig 8-)

Bellewaerde. Vogel op een vogel.

Ooievaarbillen. Familiediner.

Enorme glijbaan. Twee keer in geweest want we hadden een 10-jarige vriend gemaakt die nog een keer met ons er in wilde.

We konden in het verblijf van deze aapjes. We spraken de verzorgster en de reden dat deze aapjes zo in een kluwen zitten, is stress. Dat ze dit doen op nog geen halve meter van het pad is dan weer niet logisch.

Toffe duikshow.

De dodengangen. Hier hebben 4 jaar lang mensen loopgraven gebouwd en bezet. Op zo'n 70 meter afstand deden de Duitsers hetzelfde. Er groeiden klaprozen in de voegen van de loopgraven.

Duitse begraafplaats. Heel mooi en sereen.

Het Flanders Fields museum eindigde met deze vlaggen. Hierop staan alle oorlogen sinds het einde van de Eerste Wereldoorlog. De laatste vier vlaggen zijn oorlogen die na mijn geboorte zijn uitgebroken ;(

Duitsland

Skywalk Jackerath, bruinkoolwinning.

Ruhr Museum. Er zijn meer mensen zo gek om water te wecken O-) Goed, deze mevrouw had een kind te voeden tijdens een oorlog, maar toch.

Doorkijkje bij Zeche Zollverein, het park om de vroegere steenkoolwinning.

Turks O+

Kunefe :9~

Ayranfontein!

Thematisering in de wachtrij van de Star Wars achtbaan in Movie Park.

Gruga Park, Essen

Ik vind bonsai een vrij suffe hobby maar check hoe oud deze is!

[ Bericht 13% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-05-2026 22:44:53 ]
Spoilers!
pi_220916739
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:57 schreef sigme het volgende:

[..]
24

1 En Jezus ging uit en vertrok van den tempel; en Zijn discipelen kwamen bij Hem, om Hem de gebouwen des tempels te tonen.
2 En Jezus zeide tot hen: Ziet gij niet al deze dingen? Voorwaar zeg Ik: Hier zal niet [een] steen op den [anderen] steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk [zal] het teken [zijn] van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al [die] dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen [zijn] [maar] een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, den profeet, staande in de heilige plaats; (die [het] leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden [vrouwen] in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb [het] u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij] [is] in de binnenkameren; gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.
29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van [het] [ene] uiterste der hemelen tot het [andere] uiterste derzelve.
32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach [waren], alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee [vrouwen] malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
45 Wie is dan de getrouwe en voorzichtige dienstknecht, denwelken zijn heer over zijn dienstboden gesteld heeft, om hunlieder [hun] voedsel te geven ter rechter tijd?
46 Zalig is die dienstknecht, welken zijn heer, komende, zal vinden alzo doende.
47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem zal zetten over al zijn goederen.
48 Maar zo die kwade dienstknecht in zijn hart zou zeggen: Mijn heer vertoeft te komen;
49 En zou beginnen [zijn] mededienstknechten te slaan, en te eten en te drinken met de dronkaards;
50 Zo zal de heer van dezen dienstknecht komen ten dage, in welken hij [hem] niet verwacht, en ter ure, die hij niet weet;
51 En zal hem afscheiden, en zijn deel zetten met de geveinsden; daar zal wening zijn en knersing der tanden.

SPOILER
Ik begon al te twijfelen waar ik zat .. toch cul, was even bang dat ik weer bij de bijbelstudie zat die mn vader gaf... Dat is schrikken zo vlak voordat je naar bed gaat
pi_220916762
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:46 schreef Goitske het volgende:

Ik begon al te twijfelen waar ik zat .. toch cul, was even bang dat ik weer bij de bijbelstudie zat die mn vader gaf... Dat is schrikken zo vlak voordat je naar bed gaat
Dit is ook mijn opvoeding. Deze sprookjes 🙈🙈🙈
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 22:53:24 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220916776
Ah cool je hebt de Skywalk in Jackerath ook bezocht :Y
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:55:45 #264
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220916782
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:53 schreef derLudolf het volgende:
Ah cool je hebt de Skywalk in Jackerath ook bezocht :Y
En ook die aan de overkant maar dat is een afrader. Erg vervallen, vies en de begroeiing achter het hek is zo hoog dat dit de best foto was die ik maakte.

Volgens mij heb ik al je tips gevolgd trouwens. Onwijs bedankt daarvoor nog!
Spoilers!
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 22:57:32 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220916788
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En ook die aan de overkant maar dat is een afrader. Erg vervallen, vies en de begroeiing achter het hek is zo hoog dat dit de best foto was die ik maakte.
[ afbeelding ]

Volgens mij heb ik al je tips gevolgd trouwens. Onwijs bedankt daarvoor nog!
Jup daar was ik ook. Stonden opzich nog wel interessante informatieborden toen.
pi_220916789
Leuk beeld overzicht @Lucky_Strike na het geschreven overzicht.

En dat turkse eten :9~
pi_220916791
@Lucky_Strike toffe foto's!
Maar het zal toch niet zo zijn dat een Star Trek (NextGen) set deel uitmaakt van een Star Wars achtbaan!?!?
Denk aan de franchises! Denk aan de fans van beide kampen! :o
pi_220916804
Fotoverslag *O*
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:02:02 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220916806
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup daar was ik ook. Stonden opzich nog wel interessante informatieborden toen.
Ja maar precies diezelfde borden hadden we eerst al bij Jackerath gelezen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Lucky_Strike toffe foto's!
Maar het zal toch niet zo zijn dat een Star Trek (NextGen) set deel uitmaakt van een Star Wars achtbaan!?!?
Denk aan de franchises! Denk aan de fans van beide kampen! :o
Nou zeg ik het zelf verkeerd :o Ik heb mijn tederbeminde hier een paar keer op aangesproken deze week.

Het is ook wel verwarrend want we zijn ook al in een uitstekende Star Wars achtbaan geweest eerder dit jaar.
Spoilers!
pi_220916813
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja maar precies diezelfde borden hadden we eerst al bij Jackerath gelezen.
[..]
Nou zeg ik het zelf verkeerd :o Ik heb mijn tederbeminde hier een paar keer op aangesproken deze week.

Het is ook wel verwarrend want we zijn ook al in een uitstekende Star Wars achtbaan geweest eerder dit jaar.
o|O
pi_220916839
Fotoverslag w/

# aanelkaar 😎
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:26:12 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220917072
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:08 schreef AnneX het volgende:
Fotoverslag w/

# aanelkaar 😎
Nu nog leren hoe hashtags werken 8-)

#zonderspatiesooitergens
Spoilers!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:26:49 #273
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220917078
Fotoverslag doet het hier niet, zal straks wel even VPN op NL zetten. Nu nog bezig met (f)outlook problemen oplossen. Gisteren 7 verschillende backups voor de zekerheid gemaakt, nu een vers nieuw Outlook profiel dat as we speak 4,9 GB aan mails van de server aan het downloaden is. En ja, dat is een vrij schoon bestand, alleen nog maar mails van 2025 en 2026 :D De rest staat nu netjes in een Archive mailbox, dus niet meer online. Maar wat een gedoe allemaal, pfff...

Straks lekker de frustratie van me af meppen, toernooitje van 21:00 tot 24:00. En zondag wellicht weer *O*
  zaterdag 30 mei 2026 @ 06:10:47 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220917496
Goed, dat ging dus dramatisch -O- Zowel mijn partner als ik maakten de ene fout na de andere. 3 partijen gespeeld, 3x verloren . Wel 3x nipt, maar 2 ervan hadden we eenvoudig moeten winnen en de 3e eigenlijk ook... Padel speel je vooral in je hoofd, dat bleek wel weer 8)7
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 06:53:55 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220917530
:W
pi_220917536
Goedemorgen!

En het is een mooie morgen
pi_220917537
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fotoselectie dan maar
^O^

Afwisselend :D
pi_220917538
Dit kwam ik gister tegen op mijn woon-werkfietsroute
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:00:02 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220917621
Mogge. Ik sta vandaag op een markt. Zo geen zin in -O-
Spoilers!
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 08:25:25 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220917722
De bovenkant van de taxushaag gesnoeid met stokheggenschaar, stikstof gestrooid op stukje gezon en de pomp daar neergezet.
Als het goed is heeft dan al het gazon mest en water, benieuwd of het effect snel te zien is.

Tegelzetter komt in loop van de ochtend - hij heeft een pup waar ie eerst 's ochtends dingen mee moet doen - dus koffiepot, tegelsnijder, lijm en tuinslang liggen klaar. In de wc staat een hondje met vier pakken tegels.

Zo even naar de bakker en ontbijten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2026 @ 09:04:57 #281
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220918130
Hou het bij één wandeling deze week. Even rustig aan doen. :)
Lekker aanrommelen vandaag.
pi_220918228
Mogge!

Wat is dat voor spul @sigme spinrag of wat anders ?

Lag om 12 uur in bed, woelen en draaien tot 5 uur want pijn en daarna gelukkig nog een paar uur geslapen. Vandaag maar rustig aandoen. Dus niet nieuwe plantjes halen voor het balkon, dat komt volgende week wel weer.

Gisteren heeft een vriend de nieuwe zonwering geplaatst. Hopelijk is het ding effectief en kan ik langer op het balkon zitten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:37:45 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220918357
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Spoilers!
pi_220918390
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Wat voor materiaal is het? Dat maakt vaak nogal uit voor je methode. Om maar iets te noemen, suède doe je anders dan leer of stof.
pi_220918404
Mrs V is hier degene die de meeste last en lijdensdruk ervaart van vlekken op schoenen. Dat gaat afaik afhankelijk van het materiaal met babydoekjes (verrassend effectief voor heel veel vlekken), onder de kraan, met een nagelborstel of met een suedegum.
pi_220918511
Goedemorgen :O
Vannacht om half 2 thuis van een festival en nu weer onderweg naar dag 2 B:)B
Hopelijk wordt het wel wat drukker dan gisteren.
pi_220918929
O+ kringloopdag O+ Een kringloop waar ik vorige keer met duizend jurkjes wegliep. Dus zal wel niks wezen dit keer :D Wetten van kringloop be wetting.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:57:08 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220918938
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat voor materiaal is het? Dat maakt vaak nogal uit voor je methode. Om maar iets te noemen, suède doe je anders dan leer of stof.
Euh, gemengd. Beetje suede, beetje stof.
Spoilers!
pi_220919262
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Euh, gemengd. Beetje suede, beetje stof.
Succes op de markt! Het is zomer (bijna) en ik drink weer frisse aalbes citroen thee. Bijna een leeg potje! Wink wink
Daarvoor gebruikte ik een wondersponsje met een druppel water.
Demo:
SPOILER
pi_220919336
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:01 schreef sigme het volgende:
Dit kwam ik gister tegen op mijn woon-werkfietsroute
[ afbeelding ]
Dit zie ik ook op mijn fietsrondjes in de duinen, gek spul, spinselmot. Wel slim om je in te kapselen tegen aanvallen van buiten >:)

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 30-05-2026 12:12:42 ]
pi_220919378
Mijn witte sneakers maak ik schoon met van die vochtige schoonmaakdoekjes uit zo'n pak, dat gaat meestal wel.
pi_220919728
Het is warm dus kater heeft weer last van de vallende ziekte.
Wat inhoudt dat hij dramtisch (en vooral heel stil) voor of achter mijn voeten neervalt, vooral als ik in de keuken bezig ben. Poten omhoog en vanuit zijn positie de behoefte aan buikje kroelen naar mij instralen. Die ik hem uiteraard geef, onder het luidkeels beklagen van zijn krachteloosheid.

Gisteren de upgrade naar de badkamer. Tijdens het tanden poetsen bleek mijn blote voet een acceptabel alternatief om de eerste nood te lenigen.

Vanmiddag ga ik wandelen met een paard! Nu ik in het bestuur van mijn zwemclub zit vond ik dat ik ook eens moest gaan kennismaken met de ruiter-tak (het is maar een klein takje qua vrijwilligers aantal). Ben ik immers ook bestuurslid voor.
Omdat er vrijwilligerstekort is vroegen ze of ik een paard plus deelnemer kon begeleiden. Ik heb NUL paardenkennis, maar zo af en toe een ritje tijdens vakantie vind ik tof. Mij is het sloomste, braafste en meest luie paard beloofd om mee te lopen. Moet goedkomen dan _O-
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:20:18 #293
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220920549
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Succes op de markt! Het is zomer (bijna) en ik drink weer frisse aalbes citroen thee. Bijna een leeg potje! Wink wink
Daarvoor gebruikte ik een wondersponsje met een druppel water.
Demo:
SPOILER
Check!

Wondersponsje heb ik ook ergens, vochtige doekjes niet.

Ik kwam gisteren drie appelbomen met spinselmot tegen in onze tuin ;(
Spoilers!
pi_220920708
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Check!

Die doekjes zijn echt een aanrader hoor.
pi_220920787
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Check!

Ik heb sinds ik kinderen heb billendoekjes overal incl in de auto in het dashboard kastje samen met een rolletje van die kleine vuilniszakjes.
En denk ook waarom heeft niemand gezegd hoe handig die dingen zijn. Ook met dagjes weg enzo altijd in mijn tas een klein pakje.

Gebruik het voor schoenen schoon maken, als je ergens gaat zitten buiten onderweg, als je iemand of jezelf zoals je handen even schoon moet maken etc voor van alles
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:15:42 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220920907
Bon, zometeen naar Pilar, eens kijken of we ergens gordijnen kunnen krijgen (die ons bevallen)... eindelijk af van die gare rieten rolgordijntjes :r
pi_220920949
Vochtige (schoonmaak)doekjes _O_

Met als profi upgrade Swash washandjes. Daarvan gaat iedere vakantie minimaal 1 pakje mee. Voor vieze handen, verfrissing van het gezicht maar vooral als je eigenlijk een douche wil maar dat op dat moment niet kan.
Oneindige voorraad op het werk, want daar gebruiken we ze standaard voor de cliënten, die er ook erg tevreden over zijn.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-05-2026 15:49:45 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:27:08 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220921000
Misschien moet ik toch maar aan die vochtige doekjes dan.
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:32:16 #299
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220921043
Ondertussen smelt ik weg onder de tent op de streekmarkt. Wel best een goede omzet volgens mij :)
Spoilers!
pi_220921140
Ik ben ook weer binnen gaan zitten, niet te doen op het balkon. Kan wel zo de was weer binnenhalen die een uurtje geleden is opgehangen
pi_220921503
Nou ja…kaatje! maak het anders af…😉
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')