SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Je kan het bezien vanuit het doel waarmee landen de oorlog in gingen. Ik meen dat Churchill expliciet stelde dat hij het Britse Rijk van de ondergang wilde behoeden; daarin is het dan ondanks het winnen van de oorlog niet geslaagd.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
WO2 vond ik toch wel wat genuanceerder qua kosten/baten. Minder een totaal zinloze verspilling van levens als wo1
Dus je legt uit dat jij ervoor kiest om nogal ongangbare criteria te hanteren?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik leg uit dat ook als Oekraïne (of Rusland) straks formeel gewonnen heeft, ze feitelijk sowieso verloren hebben.
Bovendien is het het meest waarschijnlijk dat het niet met een duidelijke winnaar eindigt, maar met een bestand
Lekker belangrijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Niet alle geallieerden natuurlijk, maar het VK verloor, ondanks dat het de oorlog won, haar wereldrijk.
Uiteraard want het doel was precies dat behouden.quote:
Is dat het doel niet, dan maakt dit natuurlijk niks uit.quote:Winston Churchill was a staunch imperialist who aimed to keep the British Empire intact, famously declaring in 1942 that he had not become Prime Minister to "preside over the liquidation of the British Empire". He viewed the empire as essential to Britain's status as a world power. However, World War II forced a reliance on the U.S. that accelerated the empire's dissolution.
Maar oekraine is die oorlog niet begonnen, of wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij bedoelt dat wat er ook gebeurd, demografisch zijn beide landen naar de kloten.
quote:iedereen heeft verloren!
Demografisch gezien is het voor Oekraïne toch wel een catastrofe van andere grootheden dan voor Rusland. Dat gaan dan niet precies over het aantal slachtoffers in de oorlog, maar eerder om het geboortecijfer van <1, en het verwachtte aantal vluchtelingen dat niet terugkeren zal.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij bedoelt dat wat er ook gebeurd, demografisch zijn beide landen naar de kloten.
Meest logische uitkomst is een bestand met een nieuwe grens of een sluimerende oorlog. En dan?
Meest onzekere nog wel is of Oekraïne ooit kan toetreden tot de EU en dus bescherming krijgt.
Ik denk dat uiteindelijk Oekraïne meer naar Rusland trekt.
Ehmmm, hoe moet ik dit zien?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:13 schreef BlaZ het volgende:
Demografisch gezien is het voor Oekraïne toch wel een catastrofe van andere grootheden dan voor Rusland. Dat gaan dan niet precies over het aantal slachtoffers in de oorlog, maar eerder om het geboortecijfer van <1, en het verwachtte aantal vluchtelingen dat niet terugkeren zal.
Als percentage van de totale bevolking heeft dat veel minder invloed. Rusland heeft bevolking een stuk bevolking erbij gekregen door de inname van delen van de Donbas.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmm, hoe moet ik dit zien?
Geboortecijfers in rus zijn zoveel rooskleuriger, en die miljoenen rus vluchtelingen, die keren heus wel terug? Want dat vertelde je glazen bol je?
Owjaa, nee, duidelijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:20 schreef BlaZ het volgende:
Rusland heeft bevolking een stuk bevolking erbij gekregen door de inname van delen van de Donbas.
Het is vrij simpelquote:Op zondag 3 mei 2026 00:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Owjaa, nee, duidelijk.
Die "aanwas" van de bevolking gaat het tij wel keren.
Is het verval niet vooral ingezet ná (door) Thatcher?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard want het doel was precies dat behouden.
[..]
Is dat het doel niet, dan maakt dit natuurlijk niks uit.
Of het Britse wereldrijk gered had kunnen worden is een andere vraag, maar Churchill heeft het verval bespoedigd terwijl het redden van het rijk het doel was.
Kan Europa Oekraïne beschermen?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Meest logische uitkomst is een bestand met een nieuwe grens of een sluimerende oorlog. En dan?
Meest onzekere nog wel is of Oekraïne ooit kan toetreden tot de EU en dus bescherming krijgt.
Recentelijk eigenlijk weinig meer over gezien qua artikelen, maar gezien de toenemende schuld- en budgetproblemen is het zeer waarschijnlijk dat er, zoals eerder al het geval was, een land of 5 tegen Oekraïnse toetreding gaat stemmen.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Ow, want rusland zegt dat het zo is?quote:
Nee hoor, de demografen in Kiiv zelf waarschuwen hier al tijden voor. Je bent bekend met Libanova?quote:
quote:According to her, as of February 2026, around 29 million people live in territory controlled by Ukraine. The main cause of the decline remains natural population loss, worsened by the war and migration. "The population is aging - there are people to die, but no one to give birth," Libanova stressed.
quote:Op zondag 3 mei 2026 00:40 schreef ExTec het volgende:
Source: Russian Federal State Statistics Service.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oekraïnse bron.quote:On April 29, 2026, Ella Libanova, director of the M. V. Ptukha Institute for Demography and Social Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine, said that Ukraine’s population declined by around one million people in 2025, LB.ua reported.
Zit hem hier in:quote:Op zondag 3 mei 2026 00:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee hoor, de demografen in Kiiv zelf waarschuwen hier al tijden voor. Je bent bekend met Libanova?
https://spzh.eu/en/amp-ne(...)lion-eople-in-a-year
[..]
Maar leg uit hoe rus er zoveel beter voor staat dat oekraine.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Demografisch gezien is het voor Oekraïne toch wel een catastrofe van andere grootheden dan voor Rusland.
Het geboortecijfer ligt meer dan 40% hoger?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zit hem hier in:
[..]
Maar leg uit hoe rus er zoveel beter voor staat dat oekraine.
Ehmmmm,quote:
Volgens wie?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het geboortecijfer ligt meer dan 40% hoger?
Erg flauw hoor. Ga maar terug naar uwen echochamber.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens wie?
Lastig bij jou om te weten wie wat zegt....
Ik moest hard lachen.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik wel weet is dat Poetin een groot judoka is en dat menig 73 jarige jaloers is op zo'n sterk en gespierd lichaam![]()
Wie had ooit gedacht:
Norwood scale 3
schoenen met plateauzolen
gezicht injecteren met hylaronzuur
Het symbool zou worden voor mannelijkheid!
quote:Op zondag 3 mei 2026 00:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik moest hard lachen.![]()
Feit dat jij dit soort shit bloed serieus meent:![]()
Daarna moest ik er weer hard om lachen.
Past wel bij de massa inslagen in Kiiv op het moment.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:56 schreef phpmystyle het volgende:
Wat bijpassende sfeer muziek:
Bekijk deze YouTube-video
Die inslagen op civiele gebouwen spijt mij.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Past wel bij de massa inslagen in Kiiv op het moment.
In Kharkiv overigens ook aanvallen geweest op tankstations.
Ben je nou aan het handenvrijven over oorlogsmidaden....?quote:Op zondag 3 mei 2026 00:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Past wel bij de massa inslagen in Kiiv op het moment.
Wat zijn oorlogsmidaden? Het zijn zo te zien vooral inslagen op industriegebieden, wellicht zijn er wat afzwaaiers.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je nou aan het handenvrijven over oorlogsmidaden....?
Niet dat iedereen die deze topic wat langer volgt daar nog vragen over heeft, hoor.
Europa helpt met verdediging. Rusland is degene die dacht Oekraïne wel eventjes over te nemen.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die inslagen op civiele gebouwen spijt mij.
Het zou niet moeten.
Europa geeft Oekraïne een vals gevoel dat ze de Russen wel even kunnen verslaan.
Toch even serieus: op videoland is een docu gemaakt genaamd "onze vijand" die het kijken waard is. Soms zelfs met ontroerende stukken. Het laat pijnlijk de verschrikkingen van oorlog zien van oorlog en wat dit betekent voor jonge en arme gasten.
Ook gezien, enorm triest allemaal. Ook door de geschiedenis, tijdens de USSR waren er open grenzen en leefden veel Russen weer in Oekraine. Een kennis is geboren in Belarus, heeft zowel familie in Oekraine als in Rusland, je kunt daar niet zomaar weer even een grens trekken.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou niet moeten.
Europa geeft Oekraïne een vals gevoel dat ze de Russen wel even kunnen verslaan.
Toch even serieus: op videoland is een docu gemaakt genaamd "onze vijand" die het kijken waard is. Soms zelfs met ontroerende stukken. Het laat pijnlijk de verschrikkingen van oorlog zien van oorlog en wat dit betekent voor jonge en arme gasten.
In Kiev vriest het in de winter en is er een te kort aan alles, in Moskou is het binnen 24 graden.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Europa helpt met verdediging. Rusland is degene die dacht Oekraïne wel eventjes over te nemen.
En het zijn geen toevallige "inslagen" op civiele gebouwen, maar een bewust terreur beleid om burgers te raken. Vandaar ook dat Europa helpt....
Rusland is de agressor en de reden dat de oorlog voortduurt.
Van ons geld.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:14 schreef 3rr0r het volgende:
Zelensky heeft gezegd dat ze de salarissen voor militairen gaan verhogen voor de motivatie. Bron: net gezien bij NOS nieuws.
Hoezo van jouw geld?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van ons geld.
Weet je wat? Dan verhogen wij de AOW leeftijd.
Leuk geprobeerd, maar echt niemand geeft iets om dit soort Russische propaganda waarvan jij meent die te moeten plaatsen.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Kiev vriest het in de winter en is er een te kort aan alles, in Moskou is het binnen 24 graden.
Laat je niet in de luren leggen door EU-media.
Het is inderdaad waar dat Oekraïne geen walk in the park bleek voor Rusland. Maar dat maakt het Oekrainse lot niet minder tragisch.
Vertel?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:15 schreef BlaZ het volgende:
Het zijn zo te zien vooral inslagen op industriegebieden, wellicht zijn er wat afzwaaiers.
Waarom niet?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou niet moeten.
Dikke onzin.quote:Europa geeft Oekraïne een vals gevoel dat ze de Russen wel even kunnen verslaan.
Toch neem je het steeds op voor Rusland.quote:Toch even serieus: op videoland is een docu gemaakt genaamd "onze vijand" die het kijken waard is. Soms zelfs met ontroerende stukken. Het laat pijnlijk de verschrikkingen van oorlog zien van oorlog en wat dit betekent voor jonge en arme gasten.
Ik neem aan dat jij dan deze doc ook hebt gezien?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van ons geld.
Nee, precies.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:32 schreef phpmystyle het volgende:
Stond in de Oekraïnse krant.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel?
Je zou bv ook kunnen komen met tuapse, wat voor de 5de/6de keer in de fik wordt gezet.
Maar jij komt met massa inslagen in kyiv.
Kun je aangeven waarom jij denkt dat het industriegebieden zijn?
Alvast bedankt
Dat staat toch ook gewoon in de Oekraïnse dagbladen. Duizenden gebouwen zaten zonder verwarming en stroom. Hoewel het nu weer wat beter gaat gelukkig.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar echt niemand geeft iets om dit soort Russische propaganda waarvan jij meent die te moeten plaatsen.
Zodra hier op scholen verplicht dagelijks het volkslied moet worden gezongen en de nationale vlag aan de gevel moet zijn we verloren.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, precies.
Je moet gewoon even aan kameraad php vragen hoe het er allemaal voor staat.
Valt nog wel mee. Beetje vaderlandsliefde doet niemand kwaad.quote:Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zodra hier op scholen verplicht dagelijks het volkslied moet worden gezongen en de nationale vlag aan de gevel moet zijn we verloren.
Dus jij wil het net zo strak hebben als op de Russische scholen?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt nog wel mee. Beetje vaderlandsliefde doet niemand kwaad.
Weet je ook wat voor vlees je in de kuip hebt als zo'n allochtoon blijft zitten. Loyaliteit ligt duidelijk ergens anders.
Is dat een goede reden om zoiets triomfantelijk te posten?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat staat toch ook gewoon in de Oekraïnse dagbladen. Duizenden gebouwen zaten zonder verwarming en stroom. Hoewel het nu weer wat beter gaat gelukkig.
Bron, dat rus industriewijken aan het bombarderen was, en niet gewoon woonwijken?quote:
als de zelfstandigen wet er door komt dan kun iedereen zelf bepalen of en waneer ie met pensioen gaatquote:Op zondag 3 mei 2026 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van ons geld.
iedereen die gezond leeft kan op 75 jarige leeftijd nog goed functionerenquote:Op zondag 3 mei 2026 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik wel weet is dat Poetin een groot judoka is en dat menig 73 jarige jaloers is op zo'n sterk en gespierd lichaam![]()
Wie had ooit gedacht:
Norwood scale 3
schoenen met plateauzolen
gezicht injecteren met hylaronzuur
Het symbool zou worden voor mannelijkheid!
quote:Vladimir Vladimirovitsj Poetin (Leningrad, 7 oktober 1952) is een Russische politicus en de 2de en 4de president van de Russische Federatie.
https://www.reddit.com/r/(...)doing_the_pledge_of/quote:Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zodra hier op scholen verplicht dagelijks het volkslied moet worden gezongen en de nationale vlag aan de gevel moet zijn we verloren.
Als je niet leest wat ik zeg dan zie je inderdaad nooit waarom.....quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar kom je steeds mee maar ik heb nog nergens gelezen waarom je die mening bent toegedaan. En hoe jij zoiets voor je ziet.
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.quote:Op zondag 3 mei 2026 03:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de zelfstandigen wet er door komt dan kun iedereen zelf bepalen of en waneer ie met pensioen gaat
ok maar niet in Oekraïnequote:Op zondag 3 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.
Oekraïne vecht tegen een existentiële dreiging, Rusland niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 04:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)doing_the_pledge_of/
Oekraïners zijn wat dat betreft ook zo, het volkslied wordt geregeld bezongen met de verplichte vaderlandsliefde en de wil om te sterven voor het land. In Rusland en Oekraïne wordt dit gedaan.
'Dus jij...'quote:Op zondag 3 mei 2026 01:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dus jij wil het net zo strak hebben als op de Russische scholen?
Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.quote:Op zondag 3 mei 2026 03:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen die gezond leeft kan op 75 jarige leeftijd nog goed functioneren
Als ie maar niet gaat hardlopen en voorzichtig de trap op en af
Dan moet ie maar op internet kijken
[..]
Klopt, zelfs zonder hem gezien te hebben kunnen we concluderen dat michaelmoore mentaal en fysiek gezonder is dan Poetin.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.
Maar of jij ook net zo afgetraind en fysiek én mentaal net zo gezond bent betwijfel ik.
ik werkte tot voor kort nog 3 dagen per week als ik in Nederland ben, fysiek ambulant werk , veel zwaarder dan ik voor mijn pensionering deed en ook veel zwaarder als wat Poetin nog uitvoertquote:Op zondag 3 mei 2026 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.
Maar of jij ook net zo afgetraind en fysiek én mentaal net zo gezond bent betwijfel ik.
Klopt.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne vecht tegen een existentiële dreiging, Rusland niet.
Ik heb het je eerder gevraagd en vroeg toen ook om het concreet te maken:quote:Op zondag 3 mei 2026 07:29 schreef bianconeri het volgende:
Als je niet leest wat ik zeg dan zie je inderdaad nooit waarom.....
Dit was jouw antwoord:quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:42 schreef AchJa het volgende:
Maar waarom zou defensie niet nodig zijn? Dat leg je nooit uit. Maak dat nou eens concreet.
Nou, heel concreet is dat allemaal niet natuurlijk... "Omdat we niet in oorlog zijn" is defensie niet nodig...quote:Op maandag 30 maart 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:
Omdat Nederland niet in oorlog is?
Omdat Estland niet in oorlog is?
Omdat de NAVO en de EU niet in oorlog zijn?
En blah blah what if what if. Ja, lekker geld verkwisten omdat er een piepkleine kans is dat er iets ooit gaat gebeuren.....
Voor die kleine kans moet je alles in het land maar kapot bezuinigen?
Alleen nog maar de EOD in 2025:quote:1. Defensie doet letterlijk niets, behalve natuurbranden veroorzaken.
Enige keren dat ze ooit wat doen is bij natuurrampen, maar daar hoef je geen defensie voor op te zetten.
En anders blader je de Catalogus Nationale Operaties (Hoofdtaak 3 van defensie) maar even door.quote:De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft dit jaar opnieuw zijn enorme meerwaarde bewezen voor de veiligheid van Nederland. In 2025 zijn 3.438 projectielen onschadelijk gemaakt, in 2024 waren dat er nog 2.455. Een overzicht van Defensieoperaties in de week van 17 tot en met 23 december 2025. Dit is het laatste weekoverzicht van dit jaar. De volgende verschijnt op 7 januari.
Bij de EOD kwamen ook al bijna 3.200 meldingen binnen over ergens in het land gevonden explosief materiaal. Dat is bijna 600 keer meer dan vorig jaar. Het bleek in 2025 in 2.931 gevallen te gaan om niet ontplofte bommen en granaten, veelal restanten uit de Tweede Wereldoorlog. Verder werden de explosievenruimers 264 keer geattendeerd op geïmproviseerde explosieven (IED's). Hieronder bevond zich dit keer voornamelijk zwaar vuurwerk.
quote:Litouwen (Multinational Battle Group, voorheen eFP)
Irak
Bahrein (CMF)
Israël (USSC)
Bosnië en Herzegovina (EUFOR Althea)
Libanon, Syrië en Israël (UNTSO)
Zuid-Korea (UNC)
Afrika (GPOI)
Oostflank NAVO-gebied
Rode Zee
Rijksbegroting 2026:quote:2. Al die miljarden en miljarden naar defensie gaan ten koste van alles, want dat geld moet ergens vandaan komen. Bij defensie totale verkwisting zodat wat figuren soldaatje kunnen spelen, wat kunnen pieuw pieuw doen en een biertje doen.
Dus heel de maatschappij moet kapot gemaakt worden, voor dat....
Wie heeft het over klassieke loopgraaf achtige linies dan? Kritiieke infrastructuur moet ook verdedigd worden tegen een dreiging vanuit de lucht he. Dus denk aan luchtverdediging, of ga je nu ook met droge ogen beweren dat die dreiging ook niet bestaat?quote:3. Waarom zou je uberhaupt defensie linies opbouwen in NL lol... Geen land dat NL gaat aanvallen.
quote:GPS, Raumfahrt, industrielle Düngemittel-Produktion: Sie alle entstanden unter militärischem Druck. Kriege beschleunigen Entscheidungen, bündeln Ressourcen und treiben Innovationen voran. Doch sie zerstören ebenso Wissen, Gesellschaften und Leben. Aber lässt sich Fortschritt womöglich auch ohne extreme Gewalt erzeugen?
Bij het oude ook.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.
Probeer je op die manier mensen een schuldgevoel aan te praten?quote:Op zondag 3 mei 2026 02:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is dat een goede reden om zoiets triomfantelijk te posten?
Dit weer. Elke 9 mei viering keet die Oekraïense dreiging weer terug, vervolgens gebeurt er niks.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:06 schreef Perrin het volgende:
Moskou bereidt zich voor op de parade voor 'Overwinningsdag'.
[ x ]
[ afbeelding ]
Dit jaar geen tanks maar TV schermen met tanks, las ik al.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit weer. Elke 9 mei viering keet die Oekraïense dreiging weer terug, vervolgens gebeurt er niks.
Logisch ook want daarmee gooit Oekraïne haar eigen glazen in en roept het nog meer agressie over zichzelf af.
Jij voelt je aangesproken?quote:Op zondag 3 mei 2026 13:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Probeer je op die manier mensen een schuldgevoel aan te praten?
Jij had gewoon alles opgegeven en een cursus Russisch gevolgd...quote:Op zondag 3 mei 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ook Oekraïne moet rekruteren en zorgen dat mensen hun leven geven voor een stukje land.
Dat doe je normaliter door een stukje psychologie en dat is vaderlandsliefde van jongs af aan erin drillen.
Ja, klinkt allemaal echt als een briljante psy-op.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit jaar geen tanks maar TV schermen met tanks, las ik al.
En dan is het 9 mei en zijn er toch tanks.
Dat is een ritueel geworden.
Nee, sterven voor een paar wereld'leiders' die een wedstrijdje wie-heeft-de-grootste willen spelen. Mij niet gezien. Onder geen enkele voorwaarde.quote:
Ik vind het wel bijzonder hoe die Malcontent het uitlegt.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Wie had gedacht dat twee VKS regimenten maken van techneuten etc om oa Kursk te verdedigen niet heel slim was.
Sowieso zijn ze van 2 naar 4 UMPKs per sortie gegaan. Ze willen naar 6.quote:Op zondag 3 mei 2026 15:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder hoe die Malcontent het uitlegt.
Onder aan de streep gaan ze van 10.000 bommen per maand naar 16.000 bommen per maand. En UMPK's onder de Su-30/35 hangen en ze inzetten in de air to ground role gaat ten koste van de top cover van de Su-34's... Met zijn "the bombs fall off"...
Niet aangesproken maar wel getriggert door jou manier van psychologische oorlogsvoering.quote:
Wil je er over praten?quote:Op zondag 3 mei 2026 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
Weet je dat zulke dingen een ernstig maatschappelijk probleem zijn?
Er zijn duizenden slachtoffers per jaar van zulke praktijken.
Zeker binnen relaties komt het best vaak voor.
Getriggerd dus.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet aangesproken maar wel getriggert door jou manier van psychologische oorlogsvoering.
Jij probeert dmv morele dominantie en gaslighting een inhoudelijke discussie in de kiem te smoren.
In plaats van in te gaan op de feiten die getoond werden probeer je de focus te weerleggen naar de manier waarop de informatie werd gedeeld en door wie.
In dit geval probeer je de user in diskrediet te brengen door hem iets aan te praten.
Laatst ook al eens over gehad...quote:
Oekraïners zeggen we are lucky that they are so fucking stupid,quote:Op zondag 3 mei 2026 01:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Kiev vriest het in de winter en is er een te kort aan alles, in Moskou is het binnen 24 graden.
Het is inderdaad waar dat Oekraïne geen walk in the park bleek voor Rusland. Maar dat maakt het Oekrainse lot niet minder tragisch.
quote:Oekraïne produceert 4 miljoen drones
De cijfers bevestigen dat Oekraïne zijn militaire successen voor een deel te danken heeft aan de massale productie van relatief goedkope drones.
Vorig jaar hebben de Oekraïners 4 miljoen drones geproduceerd en ingezet, terwijl Rusland volgens westerse inlichtingendiensten bleef steken op 1 tot 2 miljoen.
Hoewel drone-eenheden maar twintig procent van de Oekraïense strijdkrachten uitmaken, veroorzaken zij tachtig procent van de vijandelijke verliezen.
Dat blijkt uit een analyse van de Amerikaanse denktank Carnegie Endowment for International Peace (CEIP).
Russische aanpak
Waar de Oekraïners vooral in uitblinken, zijn razendsnelle innovaties.
Zij werken volgens CEIP vaak via een bottom-up-aanpak, waarbij ervaringen van soldaten aan het front binnen enkele dagen tot weken leiden tot tactische verbeteringen.
Dat staat in schril contrast met de Russische aanpak, waarbij de staat top-down beslist welke wapens en systemen worden geproduceerd.
Deze werkwijze zorgt ervoor dat het langer kan duren voordat het Kremlin veranderingen doorvoert.
Ik heb het eerder gezegd, maar als je als land recruiten moet lokken met ruwweg 10-15 jaarsalarissen, dan is er sprake van meerdere structurele problemen.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar er is niet echt een wil om te winnen bij de Russen , men is daar omdat het moet, maar nadenken
thuis gaat alles gewoon prima denken ze
[..]
Als dit klopt zijn ze behoorlijk de Russische AA-capaciteiten aan het uithollen. Zo wordt Rusland alleen maar kwetsbaarder voor drone-aanvallen naarmate de tijd vordert.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef oheng het volgende:
Tuapse, Novorussyisk, Primorsk, zelfs Perm brandt nog steeds... Verbijsterende verliezen.
En als russische bronnen het goed hebben, dan heeft Zweden de tanker Jin Hui in beslag genomen.
Hier Magyar met een interessante post over de AA verliezen in april, zoals we eerder alhier hebben opgemerkt. (Xcancel linkje)
• Tor SAM – 7
• Tor-M2 SAM – 5
• Buk SAM – 5
• Pantsir SAM – 3
• Osa SAM – 3
• ZU-23-2 on MT-LB – 1
• S-350 SAM – 1
• Radars (unspecified) – 5
• Zoopark radar – 2
• Kasta radar – 1
• Nebo-M radar – 1
• P-37 “Mech” radar – 1
• Palantin EW system – 1
• Ai-Petri radiotechnical battalion radar – 1 complex
• 92N6E radar (S-400 system) – 1
Het is een strategisch (?) doel op zichzelf, dat kun je ook lezen in deze Xcancel post van Magyar.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dit klopt zijn ze behoorlijk de Russische AA-capaciteiten aan het uithollen. Zo wordt Rusland alleen maar kwetsbaarder voor drone-aanvallen naarmate de tijd vordert.
klinkt als al die vogels die met krokodillentranen in de ogen over doorgaan tot de laatste Oekrainer beginnen ...quote:Op zondag 3 mei 2026 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet aangesproken maar wel getriggert door jou manier van psychologische oorlogsvoering.
Jij probeert dmv morele dominantie en gaslighting een inhoudelijke discussie in de kiem te smoren.
In plaats van in te gaan op de feiten die getoond werden probeer je de focus te weerleggen naar de manier waarop de informatie werd gedeeld en door wie.
In dit geval probeer je de user in diskrediet te brengen door hem iets aan te praten.
Lijkt meer een soort kippengaas.quote:
"Poetin demonstreert nieuwste model tank"?quote:
Neem ik aanquote:
Krijg je extra roebels als je met een stijfje voor de webcam zit?quote:Op maandag 4 mei 2026 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
Alvast voor genieten van de 9 mei parade. Altijd weer een feestje om te zien wat ze daar allemaal weer (de dames) uit de kast trekken.
Neem ik aan!quote:
Poetin moet Moskou en de rest van Rusland wel laten zien waarvoor alleen zijn paleis en Moskou beveiligd worden.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Foto van de inslag van de drone in Moskou.
[ afbeelding ]
Zeg je nu dat pipomystyle een camgirl is?quote:Op maandag 4 mei 2026 10:31 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Krijg je extra roebels als je met een stijfje voor de webcam zit?
Verstandig. Had ie al eerder moeten doen. Poetin heeft in de afgelopen 25 jaar niet alleen maar fans opgebouwd.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:28 schreef Momo het volgende:
Poetin schroeft beveiliging drastisch op: personeel mag niet meer met ov en alleen nog offline telefoons gebruiken
Haatdwerg wordt steeds meer paranoïde.
https://www.nu.nl/binnenl(...)s-vergaderingen.htmlquote:Sinds het aantreden van minister-president Dick Schoof zijn de veiligheidsmaatregelen voor bewindspersonen veel strenger geworden. Kabinetsleden mogen geen smartphones en andere apparatuur meer meenemen in officiële overleggen.
Het wordt tijd dat we de Oekraïners napalm geven, zodat ze die op Moskou kunnen gebruiken.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoge flat geraakt door een drone in Moskou
https://www.reddit.com/r/(...)ilding_in_moscow_on/
Gaan geruchten dat ie neergestort is tegen het gebouw nadat ie neergehaald werd.
Hopelijk betekend dat er nog meer anti-drone spul naar Moskou gehaald wordt vanuit andere gebieden.
Dat kunnen ze prima zelf maken, napalm stamt nog uit WOII.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat we de Oekraïners napalm geven, zodat ze die op Moskou kunnen gebruiken.
Oekraïne is ook alvast aan het 'voor genieten' voor het grote feest:quote:Op maandag 4 mei 2026 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
Alvast voor genieten van de 9 mei parade. Altijd weer een feestje om te zien wat ze daar allemaal weer (de dames) uit de kast trekken.
Dit was toch voorgaande jaren ook zo en toen gebeurde er ook niks.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oekraïne is ook alvast aan het 'voor genieten' voor het grote feest:
[ x ]
Als er die dag niks in Moskou gebeurt, dan kiest Oekraïne er wel voor om elders van de situatie gebruik te maken en aan te vallen met drones. Dan is het nu een slimme tactiek om paniek te zaaien in Moskou en daar zoveel mogelijk afweergeschut heen te lokken zodat je straks vrij spel hebt om hoogwaardige doelen elders te raken.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit was toch voorgaande jaren ook zo en toen gebeurde er ook niks.
Was dat ook niet omdat ze de us nog bevriend wilde houden. En omdat China op bezoek was.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met aarbeien.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verstandig. Had ie al eerder moeten doen. Poetin heeft in de afgelopen 25 jaar niet alleen maar fans opgebouwd.
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)s-vergaderingen.html
Als ik Oekraine was, dan probeeerde ik een paar drones er heen te sturen, wie een gigantische vlag van Oekraine laten zien.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Was dat ook niet omdat ze de us nog bevriend wilde houden. En omdat China op bezoek was.
Hoe dan ook hoe meer luchtverdediging die kant op is goed voor Oekraïne. Dus als ik hun was zal ik ze zeker lekker zenuwachtig maken aankomende dagen.
Ja, inderdaad dat viel mij ook al op. Normaal gesproken bestaat een aanval uit: eerst "tientallen Shaheeds", waarna o.a. de Iskanders volgen. En dat ontbreekt sinds een X aantal weken.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:51 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Aantal iskander lanceringen vanaf de krim is significant gedaald nadat afgelopen maand Oekraiense drone operaties meerdere lanceer posities en opslagplaatsen voor de Iskanders hebben geraakt.
je ziet vaak dat Rusland aan bulk opbouw doet en dan ineens heel veel en wat langer achter elkaar schiet.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, inderdaad dat viel mij ook al op. Normaal gesproken bestaat een aanval uit: eerst "tientallen Shaheeds", waarna o.a. de Iskanders volgen. En dat ontbreekt sinds een X aantal weken.
Zou kunnen. Het kan bijna niet een gebrek aan TEL lanceerinrichtingen zijn. Er zijn er maar 3 vernietigd AFAIK. En rusland had er pak em beet 100-200.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je ziet vaak dat Rusland aan bulk opbouw doet en dan ineens heel veel en wat langer achter elkaar schiet.
Mogelijk als de productie en lancering's mogelijkheden moeizamer zijn. De frequentie ook gaat veranderen?
Ligt er aan of hij wederom wat dictator vriendjes uitnodigt om als vleesschild te spelen voor hem.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
het is eenvoudig een oorlog te beginnen , maar heel moeilijk om weer te beeindigenquote:Op maandag 4 mei 2026 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verstandig. Had ie al eerder moeten doen. Poetin heeft in de afgelopen 25 jaar niet alleen maar fans opgebouwd.
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)s-vergaderingen.html
haatdwergje wordt knettergek van angstquote:Op maandag 4 mei 2026 12:28 schreef Momo het volgende:
Poetin schroeft beveiliging drastisch op: personeel mag niet meer met ov en alleen nog offline telefoons gebruiken
Haatdwerg wordt steeds meer paranoïde.
Zelensky heeft zojuist ook een staakt het vuren aangekondigd op 6 mei IIRC.quote:Op maandag 4 mei 2026 20:04 schreef Timwonnacott het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)-vuren-op-8-en-9-mei
En weer een eenzijdig staak het vuren. Van mij mogen ze de boel flink verzieken.
Plaatje/filmpje klopt al niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:52 schreef ExTec het volgende:
Maar gelukkig heeft hij z'n fans in het westen nog.
straks gaan ze de russen ook nog toestemming geven om mee te doen met de olympische spelen en stimulerende middelen te gebruikenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
Infantino voor world presiden!. Deze man wil landen en volkeren tenminste echt verbinden met elkaar.
FIFA-baas Gianni Infantino wil de verbanning van de Russische voetbalbond opheffen, zegt hij maandag tegen de Britse sportzender Sky Sports. Oekraïne heeft woedend gereageerd op de uitspraken van de Zwitser.
https://www.nu.nl/voetbal(...)eageert-furieus.html
Je bent echt zo vreselijk naïefquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
Infantino voor world presiden!. Deze man wil landen en volkeren tenminste echt verbinden met elkaar.
FIFA-baas Gianni Infantino wil de verbanning van de Russische voetbalbond opheffen, zegt hij maandag tegen de Britse sportzender Sky Sports. Oekraïne heeft woedend gereageerd op de uitspraken van de Zwitser.
3 maanden oud bericht.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
https://twomarines.substa(...)pdate-april-12-aprilquote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:44 schreef Breekfast het volgende:
Hebben jullie trouwens nog tips over goede longreads met uitgebreide analyses over de recente ontwikkelingen in de oorlog?
Waarom geeft die Japan de schuld?quote:
Nee, je bedoeld dat hij een matige troll is. Want hij is echt niet dom genoeg om e.e.a. niet te begrijpen.quote:
EU zal de portemonnee wel trekken zodat Oekraïne door kan gaan met de shit uit Ruzzia te slaanquote:Oekraïne meldt aanval met eigen Flamingo-raketten op industrie Rusland
Oekraïne heeft diep in Rusland doelen bestookt met de eigen Flamingo-kruisraketten. Die legden een afstand af van meer dan 1500 kilometer, meldt president Volodimir Zelenski.
Oekraïne viel volgens de president onder meer defensie-industrie aan in Tsjeboksary. "De fabriek leverde navigatieapparatuur voor de Russische marine, de raketindustrie, de luchtvaart en gepantserde voertuigen."
De Russische autoriteiten maakten zelf melding van grootschalige Oekraïense droneaanvallen. De luchtafweer vernietigde 's nachts 289 onbemande toestellen uit het buurland, aldus persbureau TASS.
In Tsjeboksary zouden drie personen gewond zijn geraakt, volgens TASS door een droneaanval. De burgemeester van de stad heeft inwoners opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven en er komen noodopvanglocaties.
Beide strijdende partijen gebruiken al langer drones en raketten om doelen op elkaars grondgebied aan te vallen. Oekraïne wil in de komende nacht een bestand laten ingaan, Rusland op 8 en 9 mei.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Zelenski: 'Meer middellangeafstandsaanvallen, drones en robots'
Oekraïne heeft de afgelopen maand het aantal middellangeafstandsaanvallen op Rusland verdubbeld, en is van plan om die aanvallen te blijven opvoeren. Dat schrijft president Volodimir Zelenski op X. Hij zegt ook dat de productie van drones en robots, zoals autonome karretjes voor op het slagveld, de komende tijd verder verhoogd wordt.
je hebt gelijkquote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je bedoeld dat hij een matige troll is. Want hij is echt niet dom genoeg om e.e.a. niet te begrijpen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je bedoeldt dat hij een matige troll is. Want hij is echt niet dom genoeg om e.e.a. niet te begrijpen.
Ik zou nu kunnen terug sneren maar dat doe ik niet. Het feit dat je een poging doet tot (enige) zelfreflectie vind ik een gedenkwaardig moment.quote:
Nee, dat deed ik niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Het feit dat je een poging doet tot (enige) zelfreflectie vind ik een gedenkwaardig moment.
Het valt voor Ruzzia ook niet mee allemaal om meat te vinden voor de gehakt molenquote:
quote:Het Russische commando is van plan om in 2026 424.000 manschappen te rekruteren die een contract zullen tekenen met het Russische ministerie van Defensie.
De uitvoering van dit plan stelt de Russische leiding in staat verliezen te compenseren, haar strijdkrachten te reorganiseren en nieuwe eenheden en formaties te creëren zonder een mobilisatie te hoeven uitvoeren.
Het Russische commando kampt echter al vier maanden op rij met problemen bij de werving van nieuw personeel.
De eerste maanden van het jaar (januari, februari en maart) zijn altijd problematisch voor de werving, waarna de situatie zich doorgaans stabiliseert.
Uit wervingsgegevens blijkt echter dat de doelstelling na vier maanden slechts tussen de 26% en 30% ligt.
Als deze trend zich voortzet, zal het Russische leger aan het einde van het jaar 15-18% tekortkomen op zijn wervingsdoelstelling.
En daarbij zijn de oplopende verliezen op het slagveld nog niet eens meegerekend. Bovendien nemen deze verliezen nu toe in de operationele diepte.
quote:The Systematic Cover-up Inside 58th Motorized Brigade
When the Russian army broke through Ukraine’s front line at a new point in Kharkiv Oblast last month, the immediate question was who would be held responsible. The answer the system has given — quietly, quickly and reveals something far more troubling than a single battlefield failure, as reported by Maryana Bezuhla, a People’s Deputy of Ukraine.
Colonel Ivan Shnyr, commander of the 58th Separate Motorized Brigade, has been suspended. But not for the conduct his own soldiers have spent months documenting: alleged extortion of troops, physical violence against subordinates, and procurement fraud on a significant scale. He was suspended for losing the village of Veterynarne.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Russians Start Questioning Putin's War
quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:51 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Putin en Rusland de helden van sommigen hier, hebben zojuist een kleuterschool geraakt doordeweeks op klaarlichte dag.
Dit hoort in het lijstje van Rusland haar favoriete doelwitten (naast ziekenhuizen enzo). Dacht en hoop dat kinderen doorgaans opgevangen worden in een schuilkelder.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:51 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Putin en Rusland de helden van sommigen hier, hebben zojuist een kleuterschool geraakt doordeweeks op klaarlichte dag.
Naja in rusland zijn kinderdagverblijven natuurlijk wel waar de militaire training begint voor de rus. Dus ik snap hun verwarring.quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit hoort in het lijstje van Rusland haar favoriete doelwitten (naast ziekenhuizen enzo). Dacht en hoop dat kinderen doorgaans opgevangen worden in een schuilkelder.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Oekraïne verwerpt staakt-het-vuren op Russische Dag van de Overwinning na schendingen
Een hoge Oekraïense functionaris heeft duidelijk gemaakt dat Kiev geen gehoor geeft aan het door Rusland voorgestelde staakt-het-vuren ter gelegenheid van de Dag van de Overwinning op 8 en 9 mei. "
We zien er gewoon geen nut in om het op te volgen tijdens de parade", aldus de functionaris tegenover The Kyiv Independent.
De afwijzing komt nadat president Volodimir Zelenski eerder verklaarde dat Rusland het door Oekraïne voorgestelde staakt-het-vuren al 1820 keer had geschonden, slechts enkele uren nadat het van kracht was geworden.
Dit is niet de eerste keer dat een wapenstilstand door Moskou wordt geschonden.
Tijdens het orthodoxe Pasen in april verklaarde de Oekraïense generale staf dat Rusland de wapenstilstand maar liefst 10.721 keer in 32 uur had geschonden.
Ondertussen heeft Moskou al voorzorgsmaatregelen getroffen: de geplande militaire parade ter ere van de Dag van de Overwinning is aanzienlijk afgeschaald uit angst voor mogelijke Oekraïense aanvallen.
Iemand die graag knutselt in php zou zomaar eens vast kunnen stellen dat dit geen Kremlinbeleid is en dus een (wekelijks) foutje is.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:51 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Mexico is een neutraal land in deze kwestie. Ben ik toch genegen om onze landgenoot die in Mexico woont te geloven. Lijkt mij beter dan de EU propaganda volgen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:02 schreef ExTec het volgende:
Je hebt ook mensen die in mexico wonen, en die lezen in bepaalde kranten dat het een aanval op een industriewijk was, en dit slechts een afzwaaier was.
Doe normaal.quote:Op woensdag 6 mei 2026 14:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Iemand die graag knutselt in php zou zomaar eens vast kunnen stellen dat dit geen Kremlinbeleid is en dus een (wekelijks) foutje is.
Putin schiet nu gewoon dom raketten af in de richting van een stadquote:
quote:Verlies van ’ogen’ debet aan verlies
Het verlies van Elon Musks Starlink, dat Moskou in staat stelde om belangrijke doelwitten heel precies te lokaliseren en treffen, heeft mogelijk bijgedragen aan het instorten van de terreinwinst.
Het ’verlies van ogen’ leidde vrijwel direct tot terreinwinst voor Oekraïne.
De techbro van Trump blokkeerde begin februari „ongeautoriseerd gebruik” van zijn satellietnetwerk waardoor alleen Oekraïne er nog toegang tot kreeg.
Er wordt op internet enorm om gelachen.
Het is overigens niet de eerste keer dat Rusland afspraken afkondigt die het vervolgens niet nakomt.
Tijdens het paasbestand van dit jaar, ten tijde van het orthodoxe Pasen, rapporteerde het Oekraïense leger meer dan 2.200 schendingen.
EU propaganda als woord is pure russische propaganda.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mexico is een neutraal land in deze kwestie. Ben ik toch genegen om onze landgenoot die in Mexico woont te geloven. Lijkt mij beter dan de EU propaganda volgen.
De EU subsidieert verschillende (social) media kanalen die positieve bijdragen over de EU delen. Of dat propaganda is kun je onmogelijk vaststellen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
EU propaganda als woord is pure russische propaganda.
Wat vertel eens welk ministerie of orgaan van de EU regelt die EU propaganda, welke spelers worden ingezet door de EU? Waar zijn de EU propaganda kanalen?
Rusland zelf wijdt het verliezen van Orban aan Soroz, wie alle onafhankelijke media zou hebben opgekocht....😂
Noem eens welke kanalen nu, naam en nummers en personen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De EU subsidieert verschillende (social) media kanalen die positieve bijdragen over de EU delen. Of dat propaganda is kun je onmogelijk vaststellen.
Maar welke propaganda kanalen heeft Rusland dan precies?
andere oorlogquote:Op woensdag 6 mei 2026 16:41 schreef BEFEM het volgende:
Belangrijkste nieuws is de (voor de 10de keer) mogelijke deal met Iran.
Zijn er van de EU nog plannen geïnitieerd om tot een vergelijk te komen tussen Rusland en Oekraïne?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:44 schreef xpompompomx het volgende:
De kansloze kut Russen weer:
26 Oekraïners gedood ondanks eenzijdig bestand, Moskou wil staakt-het-vuren in weekend.
Laten we dan ook maar hopen op drones op het Rode Plein. Schijtvolk.
Je pogingen worden steeds slechter. Zelfs voor jouw doen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er van de EU nog plannen geïnitieerd om tot een vergelijk te komen tussen Rusland en Oekraïne?
STOP WAR NOW!
Ja, de olieprijs heeft uiteraard een gigantische impact op deze oorlog. De financieen van Rusland ziin denk ik de enige mogelijkheid om deze oorlog te stoppen.quote:
Goeie post!quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je pogingen worden steeds slechter. Zelfs voor jouw doen.
Ik zie enige gelijkenissen met Rusland.
Ja, en vanuit Oekraïne ook. Alleen gooit Rusland telkens roet in het eten door burgerdoelen aan te vallen. Weet je zelf ookquote:Op woensdag 6 mei 2026 17:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er van de EU nog plannen geïnitieerd om tot een vergelijk te komen tussen Rusland en Oekraïne?
STOP WAR NOW!
Je bent echt alle schaamte voorbij hequote:Op woensdag 6 mei 2026 17:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
STOP WAR NOW!
Spreek iets met elkaar af via de dm.quote:
Niet geklikt.quote:Op woensdag 6 mei 2026 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
Als mensen zin hebben in de overtreffende trap van Ab Gietelink...
Martijntje Smits van de vredesbeweging.
Er was toch sowieso nu al geen staakt het vuren?quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:25 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Na de Russische aanvallen van vannacht niet meer dan logisch. Hopelijk bombarderen ze Poetin's parade helemaal de moeder.
Jawel, Poetin vond dat zijn feestje een feestje moest zijn dus zei "jongens! Een staakt het vuren op 8-9 mei! En als je wél wat afschiet dan bombarderen we Kiev plat".quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er was toch sowieso nu al geen staakt het vuren?
Nee, er was geen staakt-het-vuren. Rusland is helemaal niet akkoord gegaan met die van Oekraine en vice versa.quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jawel, Poetin vond dat zijn feestje een feestje moest zijn dus zei "jongens! Een staakt het vuren op 8-9 mei! En als je wél wat afschiet dan bombarderen we Kiev plat".
Waarop Zelensky zei, "we vinden mensenlevens belangrijker dan een feestje. Dus hierbij een staakt.het vuren vanaf 6 mei, als de Russen wel wat afschieten, bombarderen we dat feestje de moeder op 8-9 mei".
Waarop Poetin een bom flikkerde op een kleuterschool (onder andere, en daarnaast nog een 8000+ schendingen van een 1zijdig flauwekul bestand). Dus wat mij betreft beleven ze in heel Rusland een hels feestje vrijdag/zaterdag. De teringhonden.
Dit ja.quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, er was geen staakt-het-vuren. Rusland is helemaal niet akkoord gegaan met die van Oekraine en vice versa.
Oh naja, prima. Komt overeen met mijn gehele tekst, op het eerste woord na. Zal de volgende keer beginnen met "ja klopt... enz.".quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, er was geen staakt-het-vuren. Rusland is helemaal niet akkoord gegaan met die van Oekraine en vice versa.
Tis inderdaad allemaal voor de bühne en voor Trump. Maar laten we het in dit topic bij de feiten blijven en het geen staakt-het-vuren noemenquote:Op woensdag 6 mei 2026 20:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh naja, prima. Komt overeen met mijn gehele tekst, op het eerste woord na. Zal de volgende keer beginnen met "ja klopt... enz.".
Het is gewoon een domme, simpele zielen actie vanuit Rusland die ze overigens al meerdere keren gepulled hebben, slim gecountered door Oekraïne zodat ze geen gezeik krijgen van domkoppen omdat ze er niets mee doen.
Nee, Oekraïne moet zijn schaarse middelen blijven inzetten voor strategische doelen, ipv zich te laten verleiden tot wraakacties.quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Vandaag heeft Rusland extreem zwaar toegeslagen met doelbewuste terroristische aanvallen op Oekraïense burgers, waarbij tenminste 26 doden vielen.
Het zou het beste zijn als Oekraïne voor iedere doelbewust gedode Oekraïner een Russische elektriciteitscentrale of vergelijkbare doelen geheel platlegt en dat ook in Rusland bekend maakt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:‘Er bestaat in Rusland veel angst voor wat Oekraïne momenteel kan
Ook wel een tegenactie weer omdat Oekraïne laatst die luxe appartementen midden in Moskou’s betere buurt raakte.quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Vandaag heeft Rusland extreem zwaar toegeslagen met doelbewuste terroristische aanvallen op Oekraïense burgers, waarbij tenminste 26 doden vielen.
Het zou het beste zijn als Oekraïne voor iedere doelbewust gedode Oekraïner een Russische elektriciteitscentrale of vergelijkbare doelen geheel platlegt en dat ook in Rusland bekend maakt.
Wat je dan terug krijgt word je ook niet blij van denk ik.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:25 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Na de Russische aanvallen van vannacht niet meer dan logisch. Hopelijk bombarderen ze Poetin's parade helemaal de moeder.
Bekijk deze YouTube-videoquote:As John F Kennedy put it: "Democracy is not perfect, but we never had to put a wall up to keep our people in."
quote:Gisteren
11:38
Noorwegen betaalt weer voor Amerikaanse wapens voor Oekraïne
Noorwegen steekt opnieuw honderden miljoenen euro's in de aankoop van Amerikaanse wapens voor Oekraïne.
Het NAVO-land is al veruit de gulste deelnemer aan de zogeheten PURL-inkopen van bijvoorbeeld Patriotraketten waar Oekraïne nog niet zonder kan.
Noorwegen maakt nog eens omgerekend een kleine 260 miljoen euro vrij, laat de regering in Oslo weten.
"Ik hoop dat meer Europese landen verder zullen bijdragen om ervoor te zorgen dat Oekraïne snel belangrijke militaire uitrusting ontvangt", zei premier Jonas Gahr Støre.
De nieuwe toezegging brengt het Noorse aandeel op ruim meer dan 1 miljard euro, op een totaal van naar schatting zo'n 5 miljard.
Andere grote gevers zijn Nederland en Duitsland.
Noordwest-Europa neemt al van meet af aan het overgrote deel van het inkoopprogramma voor Amerikaanse wapens voor zijn rekening.
Ah, bunkerboi is weer eens boos en gefrustreerd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Zie ook
https://english.alarabiya(...)e-in-case-of-strikes
Ja, niet dat zij zich hielden aan het staakt het vuren dat Oekraine graag wilde op 6 mei...quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, bunkerboi is weer eens boos en gefrustreerd.
Ja. Staakt-het-vuren mag maar van een kant komen natuurlijk. Hopelijk wat bommetjes in Moskou overmorgenquote:Op donderdag 7 mei 2026 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Zie ook
Russen beginnen nerveus te raken over het gebied ten zuiden van Zaporizha stad.quote:The situation is getting worse
The situation in the West-Zaporozhye direction remains extremely tense. The Ukrainian Armed Forces are advancing in the Kamensky area, pushing through the defenses of the Russian Armed Forces. If it is possible to bring in reserves, the enemy has a good chance of pushing through to Pyatikhatki and beyond. And taking into account the increasing number of attacks on Energodar, Kamenka, Vasilyevka and Mikhailovka, this seems to be exactly what the Ukrainian Armed Forces are doing.
Ja, Prymorske en Stepnohirsk zijn ook nog wel belangrijke plaatsen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Russen beginnen nerveus te raken over het gebied ten zuiden van Zaporizha stad.
Vraag me af hoe dit komt, Russen die mogelijk hier troepen hebben weggetrokken om het gebied bij Hulyapole te versterken of omdat Oekraine zelf hierzoveel troepen heeft (ik weet dat veel SOF troepen van Oekraine hier wel aanwezig zijn)quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Prymorske en Stepnohirsk zijn ook nog wel belangrijke plaatsen.
Ik denk dat de stad Zaporidzja veel te belangrijk is. Te vergelijken met de stad Donetsk. Als er straks een bestand komt, dan wil je als Oekraïne niet, dat de bestandsgrens praktisch tegen de stad komt te liggen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dit komt, Russen die mogelijk hier troepen hebben weggetrokken om het gebied bij Hulyapole te versterken of omdat Oekraine zelf hierzoveel troepen heeft (ik weet dat veel SOF troepen van Oekraine hier wel aanwezig zijn)
Of de vernietiging van bruggen ten zuiden hier heeft zon enorm effect gehad op de logistiek er naar toe.
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Zie ook
Hoezo zou Oekraïne burgerdoelen in Rusland aanvallen? Burgerdoelen aanvallen is juist de geijkte Russische strategie zoals je weet, en niet de Oekraïense.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.
Als Kiev dat doet, dan stoppen wij wat mij betreft de hulp aan Kiev. De oorlog is al genoeg geëscaleerd.
Nee doe nou niet, laat het los, ging zo goed namelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoezo zou Oekraïne burgerdoelen in Rusland aanvallen? Burgerdoelen aanvallen is juist de geijkte Russische strategie zoals je weet, en niet de Oekraïense.
Op en rondom het rode plein zijn op 9 mei aanstaande een hele hoop burgers om de vrijheid te vieren en de overwinning op de nazi's.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoezo zou Oekraïne burgerdoelen in Rusland aanvallen? Burgerdoelen aanvallen is juist de geijkte Russische strategie zoals je weet, en niet de Oekraïense.
Ah, dus Poetin verschuild zich achter menselijke schilden wil je zeggen?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op en rondom het rode plein zijn op 9 mei aanstaande een hele hoop burgers om de vrijheid te vieren en de overwinning op de nazi's.
Dit is natuurlijk gewoon kul. Als Rusland een zware aanval of straf klaar heeft staan dan gaan ze dat sowieso wel inzetten vroeg of laat. Dan maakt het geen reet uit of ze dat over een paar dagen doen of over een paar weken. Die aanval komt dan toch wel. Dit is gewoon weer Rusland dat doet alsof zij de lakens kunnen uitdelen en Oekraïne niet. Ook om goede sier te maken naar het thuisfront, de bühne. Kijk ons eens vredig, christelijk en sterk bezig zijn en die Oekraïense barbaren niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.
Nou nee, als Poetin een toespraak doet dan heb je bij het doen van die toespraak wel publiek nodig he.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, dus Poetin verschuildt zich achter menselijke schilden wil je zeggen?
Verder is ook wel tamelijk kansloos om als aanvallende partij een tijdelijke wapenstilstand te eisen omdat je een feestje wil vieren.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon kul. Als Rusland een zware aanval of straf klaar heeft staan dan gaan ze dat sowieso wel inzetten vroeg of laat. Dan maakt het geen reet uit of ze dat over een paar dagen doen of over een paar weken. Die aanval komt dan toch wel. Dit is gewoon weer Rusland dat doet alsof zij de lakens kunnen uitdelen en Oekraïne niet. Ook om goede sier te maken naar het thuisfront, de bühne. Kijk ons eens vredig en christelijk bezig zijn en die Oekraïense barbaren niet.
Waarom is dat precies?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:51 schreef phpmystyle het volgende:
Ik gok dat gewoon de 4 en 5g masten worden uitgeschakeld in Moskou centrum en dat je je device moet aanmelden bij de Russische provider. Was eerdere jaren ook.
Schijnt wel lastig te zijn met betalen enzo, want die pinapparaten werken natuurlijk ook via 4 of 5g.
Zijn probleem.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou nee, als Poetin een toespraak doet dan heb je bij het doen van die toespraak wel publiek nodig he.
Anders sta je daar in je eentje te stamelen op dat gigantische plein.
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.quote:
Die aanvallen die rusland dan terug doet Is puur propaganda om het simpele volk - zie de users in dit topic - er van te overtuigen dat rusland strong is en niets anders doet dan winnen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon kul. Als Rusland een zware aanval of straf klaar heeft staan dan gaan ze dat sowieso wel inzetten vroeg of laat. Dan maakt het geen reet uit of ze dat over een paar dagen doen of over een paar weken. Die aanval komt dan toch wel. Dit is gewoon weer Rusland dat doet alsof zij de lakens kunnen uitdelen en Oekraïne niet. Ook om goede sier te maken naar het thuisfront, de bühne. Kijk ons eens vredig, christelijk en sterk bezig zijn en die Oekraïense barbaren niet.
Dus ook alle smartphones werken niet meer in Moskou? Wouw. Een soort blackout zone.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.
Simpel. Soms worden bepaalde masten geblokkeerd zodat devices (pin apparatuur, ev's, telefoons, vijandelijke drones) geen verbinding meer hebben en bestuurd kunnen worden. Dit noodzaakt de gebruiker om opnieuw te registreren en/of de verbinding te herstellen. Dat is irritant, maar in een tijd waarin drones zo goedkoop zijn en luchtafweer duur is en niet zonder risico het enige juiste en probate middel.quote:
Dat is natuurlijk tijdelijk. Dat gebeurt hier ook als wij bestookt zouden worden met drones.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus ook alle smartphones werken niet meer in Moskou? Wouw. Een soort blackout zone.
Klopt, al is het in de grensregios, met name krasnodar en de kust met alle belangrijke havens het ergst. Daar is helemaal geen mobiel bereik meer (van wat ik mee krijg op Russisch telegram)quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus ook alle smartphones werken niet meer in Moskou? Wouw. Een soort blackout zone.
Doe niet zo dom. Je kan ook stellen dat niemand je verplicht om in de AH te winkelen, of in ziekenhuis X of Y behandeld te worden. Er zijn altijd andere opties. Maar dat rechtvaardigt geen raketaanval.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn probleem.
Slimme mensen blijven dan thuis als ze gevaar lopen. Niemand die ze verplicht daar te zijn toch?
Ik neem toch aan dat gewone UTP netwerken bij bedrijven en particulieren gewoon werken?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, al is het in de grensregios, met name krasnodar en de kust met alle belangrijke havens het ergst. Daar is helemaal geen mobiel bereik meer (van wat ik mee krijg op Russisch telegram)
Het is wel wat met die drones hoor. Lijkt me ook sterk van invloed op de lijnen achter het front. Rukt de vijand nu een km op dan loop je direct ook een km meer gevaar met allerlij zaken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:48 schreef skysherrif het volgende:
Overigens vliegen al de hele dag zoals al vaker afgelopen weken over en weer drones naar elkaar. Wat dat betreft is het in de lange afstand drone oorlog tussen beide landen nog nooit zo actief geweest.
Vandaag is bijv. Perm geraakt weer door drones overdag 1500km diep
[ x ]
Maar er komen ook vandaag tientallen videos van overvliegende drones uit de grensgebieden en meer dan 100 vluchten zijn ook vandaag vertraagd rond moskou.
Denk dat Oekraïne daar anders over denkt nadat heldhaftige Russen daar gisteren weer uitgebreid burgerdoelen hebben bestookt met vele doden tot gevolg. Ondanks dat er een tijdelijke wapenstilstand was.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Je kan ook stellen dat niemand je verplicht om in de AH te winkelen, of in ziekenhuis X of Y behandeld te worden. Er zijn altijd andere opties. Maar dat rechtvaardigt geen raketaanval.
Hoe zit het dan met die AI-drones van Oekraïne. Die automatisch doelen herkennen en niet afhankelijk van communicatie zijn ? En die Flamingo raketten ook.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Simpel. Soms worden bepaalde masten geblokkeerd zodat devices (pin apparatuur, ev's, telefoons, vijandelijke drones) geen verbinding meer hebben en bestuurd kunnen worden. Dit noodzaakt de gebruiker om opnieuw te registreren en/of de verbinding te herstellen. Dat is irritant, maar in een tijd waarin drones zo goedkoop zijn en luchtafweer duur is en niet zonder risico het enige juiste en probate middel.
In principe werken de meest lange afstand drones en raketten met een vooraf bepaald pad, wat natuurlijk best vatbaar is voor EW en luchtafweer. Het wordt eng als de drone bestuurbaar wordt omdat het een signaal heeft omdat het verbinding kan maken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met die AI-drones van Oekraïne. Die automatisch doelen herkennen en niet afhankelijk van communicatie zijn ? En die Flamingo raketten ook.
Dat werkt ook zonder mobiel netwerk.
En daarmee grote delen van het openbare leven in Moskou. Denk waarin we in Nederland allemaal onze smartphone voor gebruiken: in Moskou werd dat tot voor kort voor nog meer zaken gebruikt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als Poetin zelf aanwezig is bij zijn grote feestje in Moskou. Dat durft die angsthaas nietquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, dus Poetin verschuild zich achter menselijke schilden wil je zeggen?
Ik ken de context en achtergrond van die aanval niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk dat Oekraïne daar anders over denkt nadat heldhaftige Russen daar gisteren weer uitgebreid burgerdoelen hebben bestookt met vele doden tot gevolg. Ondanks dat er een tijdelijke wapenstilstand was.
Alle projectielen die Rusland worden ingeschoten zullen zichtbaar zijn op radar systemen, en die zullen worden neergehaald met surface to air missiles of straaljagers. Maar er zit natuurlijk tijd tussen het moment dat de raket wordt afgeschoten en het moment dat die het centrum van Moskou binnenvliegt. Dus als dat al gebeurt zit Poetin allang weer achter de aardappels of computer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met die AI-drones van Oekraïne. Die automatisch doelen herkennen en niet afhankelijk van communicatie zijn ? En die Flamingo raketten ook.
Dat werkt ook zonder mobiel netwerk.
Welke context heb je nodig als het gaat om het Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen?quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken de context en achtergrond van die aanval niet.
Maar dan nog: kwaad bestrijd je niet met nog meer kwaad
Ja, dat gaat zo enorm goed de laatste tijd ja.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alle projectielen die Rusland worden ingeschoten zullen zichtbaar zijn op radar systemen, en die zullen worden neergehaald surface to air missiles of straaljagers. Maar er zit natuurlijk tijd tussen het moment van dat de raket wordt afgeschoten en het moment dat die het centrum van Moskou binnenvliegt. Dus als dat al gebeurt zit Poetin allang weer achter de aardappels of computer.
Je kan niet in heel Rusland een no fly zone afkondigen. Daar is het te groot voor en de systemen die daarvoor nodig zijn te kostbaar.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat gaat zo enorm goed de laatste tijd ja.
Een rapport van de OVSE of een rapport van Zwitserse of Oostenrijkse hand. De rest is gekleurd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke context heb je nodig als het gaat om het Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen?
Te gekleurd als in "Rusland valt om de haverklap burgerdoelen aan"? lol.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een rapport van de OVSE of een rapport van Zwitserse of Oostenrijkse hand. De rest is gekleurd.
Die hebben ze wel degelijk geraakt. Heb ik nooit ontkend.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ga je ons nou proberen wijs te maken dat Rusland gisteren GEEN burgerdoelen heeft bestookt? En je denkt dat wij daar in trappen?
Die rapporteren dat.quote:
Ow, je kan het je niet voorstellen.quote:
Niemand trapt in deze act. Helemaal niet na bijna 4,5 jaar aan Russische terreur.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben ze wel degelijk geraakt. Heb ik nooit ontkend.
Maar het gaat erom of het ook intentioneel is gebeurd. Of om in simpele taal te blijven: komen die acties vanuit de generale staf of is er sprake van een afzwaaier cq onnauwkeurigheid, of is er sprake van dat de artillerie operators buiten het bevel om handelen. Of een combinatie ervan.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat de Russische staf het een goed idee vindt om een Oekraïense kraamkliniek aan flarden te schieten. Onethisch en je bereikt er militair niks mee, maar wat je wel bereikt is dat het Westen haar hulp intensiveert.
Ja, na duizenden Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen de afgelopen jaren kan ik me echt niet voorstellen dat ze het expres doen hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je kan het je niet voorstellen.
Uh huh.
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgersquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Kiev dat doet, dan stoppen wij wat mij betreft de hulp aan Kiev. De oorlog is al genoeg geëscaleerd.
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niemand trapt in deze act. Helemaal niet na bijna 4,5 jaar aan Russische terreur.
Dat je het nog probeert bij hemquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgers![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar nog een mening over?
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgers![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar nog een mening over?
Ik weet het. Als je na 1282 delen iemand nog niet hebt kunnen bewegen een beetje op te schuiven in haar mening dan heeft het inderdaad niet zo veel zin. Maargoed.quote:
Hey, je weet het he.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, na duizenden Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen de afgelopen jaren kan ik me echt niet voorstellen dat ze het expres doen hoor.
Kom je er nu achter dat Rusland niet rationeel is of ga je dit weer zo in je hoofd spinnen dat Rusland dit helemaal niet gedaan heeft?quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.
Het is psychologische oorlogsvoering en Rusland is daar goed in. Ik denk wel dat het wat winst oplevert, met name buiten Oekraïne is men er gevoelig voor (het heeft toch allemaal geen zin, Russya stronk).quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.
Ja dat is de theorie. Uit de praktijk blijkt dat het mobiele internet afsluiten geen ene k#t helpt. Integendeel, bijv. Telegram werd gebruikt om te waarschuwen tegen drone aanvallen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.
quote:
quote:The Austrian government has frequently condemned Russia’s targeting of civilian infrastructure and its broader military aggression in Ukraine through several official channels:
Official Ministerial Statements:
The Austrian Federal Ministry for European and International Affairs (BMEIA) explicitly condemned a massive missile strike on Kyiv in December 2024, describing it as a "gross violation of international law" that deliberately targeted civilians and civilian infrastructure.
Foreign Ministry Social Media: In February 2026, the MFA Austria official X account stated that Russia had launched "heavy attacks against Ukraine's energy infrastructure to break the civilian population's morale," calling for an immediate end to the war.Parliamentary Resolutions: In December 2025, all factions of the Austrian National Council unanimously adopted a resolution condemning Russia's systematic human rights violations and inhumane treatment of prisoners in occupied territories.
Chancellor's Confrontation: In April 2022, Chancellor Karl Nehammer became the first EU leader to meet Vladimir Putin in person after the invasion. In a subsequent statement, he noted he had directly addressed serious war crimes in Bucha and other locations, stressing that those responsible must be held accountable.
Humanitarian Focus: In early 2026, Foreign Minister Beate Meinl-Reisinger and other government officials highlighted Russia's targeted destruction of vital energy infrastructure, which they characterized as a "cruel form of warfare" designed to inflict suffering during winter.
quote:
Mss moet je voortaan komen met wat pygmee dwergen aan de andere kant van de planeet ofzo? Dat die er maar wat van moeten vinden, want de rest is natuurlijk "gekleurd". En zoek dan ook alvast nog een andere partij, voor het geval dan blijkt dat vorgenoemde dwergen er wel wat over gezegd hadden en derhalve ook "gekleurd" zijn?quote:The Swiss government has repeatedly and forcefully condemned Russia's targeting of civilians and critical infrastructure in Ukraine, framing these actions as grave violations of international law.
Official UN and Diplomatic Statements: During a UN Security Council briefing in November 2024, Switzerland explicitly condemned Russian attacks on various Ukrainian regions. The Swiss delegation expressed alarm over civilian casualties and the "considerable damage inflicted on civilian infrastructure," emphasizing that such attacks are strictly prohibited.
Ministry of Foreign Affairs (FDFA): In January 2026, the Swiss MFA official X account voiced deep concern regarding Russia's repeated use of ballistic missiles against civilian targets. The statement reiterated that international humanitarian law must be respected "at all times".
Presidential Condemnation: In February 2025, President Karin Keller-Sutter marked the third anniversary of the invasion by stating that Russia has "inflicted death and suffering on millions of people" in defiance of international law. She reaffirmed Switzerland's solidarity and its active participation in sanctions.
Specific Infrastructure Attacks: Switzerland has specifically called out the bombing of energy and water systems, which Foreign Minister Ignazio Cassis described as a campaign of "indiscriminate killings" and a deprivation of fundamental rights.Judicial Support and Accountability: As early as March 2022, Switzerland joined 40 other states in referring the situation in Ukraine to the International Criminal Court (ICC) to ensure war crimes do not go unpunished. It also supports the creation of a special tribunal to prosecute the crime of aggression.
https://www.eeas.europa.e(...)t-council-no-1562_enquote:Vienna
OSCE Permanent Council No. 1562
Vienna, 30 April 2026
EU Statement on the Russian Federation’s ongoing aggression against Ukraine
The European Union strongly condemns the latest Russian strikes against Ukraine, which have once again deliberately targeted civilian infrastructure, in flagrant violation of international humanitarian law. Nearly 1,900 attack drones, 1,400 guided aerial bombs, and 60 missiles were launched against Ukraine in the previous week alone. Over the past days, Russian long-range strikes have killed at least 18 civilians and injured 130 across eight regions in Ukraine, while January to March 2026 saw 177 civilian fatalities from such attacks—clear evidence of Russia’s systematic targeting of non-combatants far from the frontline. Russian strikes have damaged or destroyed residential buildings, social-service centers, medical buildings, energy and water infrastructure and port facilities, across many regions of Ukraine, including Odesa, Sumy, Zaporizhzhia, Chernihiv, Kherson, and Dnipropetrovsk. We once again demand Russia to cease its aggression, withdraw all forces and military equipment from the entire territory of Ukraine and fully respect Ukraine’s sovereignty, independence and territorial integrity within its internationally recognised borders.
Je weet helemaal niks maar je praat alsof je alles weet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ding ding ding.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet helemaal niks maar je praat alsof je alles weet.
Da's vooral de crux.
Het is wat hier op Fok is gebleken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.
Idem. Ik heb hem geblocked, maar zie alsnog al die onzin als mensen hem maar blijven quoten. Dan maar wegblijven en een enkele keer door het topic scrollen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...
Hij heeft ook absoluut gelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.
The dunning Kruger effect in optima forma.quote:
Maar heb je nou al andere "niet gekleurde partijen" opgelijnd?quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
The dunning Kruger effect in optima forma.
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar heb je nou al andere "niet gekleurde partijen" opgelijnd?
Want de vorige vielen wat tegen....
quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |