Daar kom je steeds mee maar ik heb nog nergens gelezen waarom je die mening bent toegedaan. En hoe jij zoiets voor je ziet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:01 schreef bianconeri het volgende:
Investeren in defensie is zinloos. Laat staan hele verdedigingslinies bouwen en opzetten in NL zelf lol.
rusland stort in elkaarquote:Op zaterdag 2 mei 2026 06:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het sentiment is deels begrijpelijk. Minder begrijpelijk met nazi-kledij.
Ik denk dat ze er zonder al te veel kleerscheuren vanaf komen als ze het zouden doen. Trump zal wel zeggen dat Zelensky er om gevraagd heeft, en de rest kijkt maar een beetje.quote:
Op de korte termijn wel ja. Ik verwacht wel dat dit wat met de nucleaire doctrine in Europa zou doen. Als Rusland met zulk gemak nucleaire wapens zou inzetten, dan moet Europa haast wel (via Frankrijk, GB) zijn eigen nucleaire afschrikking gaan verhogen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er zonder al te veel kleerscheuren vanaf komen als ze het zouden doen. Trump zal wel zeggen dat Zelensky er om gevraagd heeft, en de rest kijkt maar een beetje.
Casualti verhouding volgens dit stuk dus 1:2quote:
Dat moeten wij sowieso wel, ongeacht of Rusland wel of niet tactische nukes inzet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Op de korte termijn wel ja. Ik verwacht wel dat dit wat met de nucleaire doctrine in Europa zou doen. Als Rusland met zulk gemak nucleaire wapens zou inzetten, dan moet Europa haast wel (via Frankrijk, GB) zijn eigen nucleaire afschrikking gaan verhogen.
Jij zou toch graag onder de Russische nucleaire paraplu vallen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat moeten wij sowieso wel, ongeacht of Rusland wel of niet tactische nukes inzet.
Ik wil niet afhankelijk zijn wat betreft de nucleaire paraplu van de Fransen of Britten.
Wat mij betreft organiseren wij dat samen met Duitsland en Polen.
Je brengt me aan het zwijmelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jij zou toch graag onder de Russische nucleaire paraplu vallen?
Waarom kunnen we dat zelf eigenlijk niet? Technologie hebben we zelf in handen met Urenco toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Op de korte termijn wel ja. Ik verwacht wel dat dit wat met de nucleaire doctrine in Europa zou doen. Als Rusland met zulk gemak nucleaire wapens zou inzetten, dan moet Europa haast wel (via Frankrijk, GB) zijn eigen nucleaire afschrikking gaan verhogen.
Geld. Zowel de bom als het "delivery mechanism" is 3 x niks wat we niet al weten.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waarom kunnen we dat zelf eigenlijk niet? Technologie hebben we zelf in handen met Urenco toch?
Ja Polen wil wel graag en dat is ook de beste locatiequote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat moeten wij sowieso wel, ongeacht of Rusland wel of niet tactische nukes inzet.
Ik wil niet afhankelijk zijn wat betreft de nucleaire paraplu van de Fransen of Britten.
Wat mij betreft organiseren wij dat samen met Duitsland en Polen.
quote:AI-overzicht
Nee, Polen bezit momenteel geen eigen kernwapens.
Vanwege de dreiging uit Rusland heeft de Poolse regering echter wel de wens geuit om deel te nemen aan het NAVO Nuclear Sharing-programma (kernwapens van de VS op Pools grondgebied) en onderzoekt het de mogelijkheden voor een eigen nucleair afschrikkingsprogramma, wat in 2026 actueel is.
Belangrijke punten:
Wens tot stationering: De Poolse president Duda heeft herhaaldelijk opgeroepen tot het plaatsen van Amerikaanse kernkoppen in Polen.
Eigen programma: Premier Tusk en president Nawrocki hebben in 2025 en 2026 de noodzaak besproken om toegang te krijgen tot kernwapens, en onderzoeken de optie van een eigen nucleair arsenaal.
NAVO-context: Polen is lid van de NAVO, maar op dit moment zijn er geen kernwapens gestationeerd op Pools grondgebied.
Zowel Rusland als Oekraïne hebben deze oorlog op voorhand al verloren.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 14:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ondanks dat 20% nog bezet is heeft Oekraïne al gewonnen.
Zo zie ik het ook, en daarmee sleuren ze de ook nog de Eu in een crisisquote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zowel Rusland als Oekraïne hebben deze oorlog op voorhand al verloren.
De toch al uiterst zwakke demografie van deze landen krijgt door deze lange en nodige oorlog de genadeklap, door de combinatie van sneuvelen en emigratie.
Wie zijn handtekening tot overgave uiteindelijk op het papiertje zet is enkel relevant voor de ‘supporters’ die het als een soort voetbalwedstrijd zien waar hun clubje moet winnen ) de Sjoerd Sjoerdsma’s)
Eigenlijk net zoals ook Frankrijk en Engeland WOI verloren hebben
Nee, het is nog niet over.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
Ja, nog ff. Uh huh.quote:Want het heeft allemaal zoveel levens gekost
ja nou als Ruzzia dan maar ook verliest dan is dat alvast primaquote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De toch al uiterst zwakke demografie van deze landen krijgt door deze lange en nodige oorlog de genadeklap, door de combinatie van sneuvelen en emigratie.
Nee, oorlogen winnen of verliezen bepalen we niet aan de hand van of meneer LXIV het de levens waard vind.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja nou als Ruzzia dan maar ook verliest dan is dat alvast prima
Eigenlijk net zoals ook Frankrijk en Engeland WOI en WOII verloren hebbenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zijn handtekening tot overgave uiteindelijk op het papiertje zet is enkel relevant voor de ‘supporters’ die het als een soort voetbalwedstrijd zien waar hun clubje moet winnen ) de Sjoerd Sjoerdsma’s)
Eigenlijk net zoals ook Frankrijk en Engeland WOI verloren hebben
Het ontwikkelen en produceren zijn eenmalige kosten, het behouden en bewaren zijn structurele kosten. Maar dat zouden toch geen miljarden mogen zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geld. Zowel de bom als het "delivery mechanism" is 3 x niks wat we niet al weten.
Vooral engeland. Die zijn toch hun hegemonie verloren.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Eigenlijk net zoals ook Frankrijk en Engeland WOI en WOII verloren hebben
Geen idee. Stuur een mail naar putin@kremlin.ru, hij kan je vast verder helpen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het ontwikkelen en produceren zijn eenmalige kosten, het behouden en bewaren zijn structurele kosten. Maar dat zouden toch geen miljarden mogen zijn?
Ik leg uit dat ook als Oekraïne (of Rusland) straks formeel gewonnen heeft, ze feitelijk sowieso verloren hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het is nog niet over.
De criteria: "Of LXIV het zonde vind van de levens verspilt" is geen criteria mbt of oekraine deze oorlog al dan niet verloren of gewonnen heeft.
WO2 vond ik toch wel wat genuanceerder qua kosten/baten. Minder een totaal zinloze verspilling van levens als wo1quote:Op zaterdag 2 mei 2026 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Eigenlijk net zoals ook Frankrijk en Engeland WOI en WOII verloren hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |