Ja, na duizenden Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen de afgelopen jaren kan ik me echt niet voorstellen dat ze het expres doen hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je kan het je niet voorstellen.
Uh huh.
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgersquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.
Als Kiev dat doet, dan stoppen wij wat mij betreft de hulp aan Kiev. De oorlog is al genoeg geëscaleerd.
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niemand trapt in deze act. Helemaal niet na bijna 4,5 jaar aan Russische terreur.
Dat je het nog probeert bij hemquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgers![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar nog een mening over?
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgers![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar nog een mening over?
Ik weet het. Als je na 1282 delen iemand nog niet hebt kunnen bewegen een beetje op te schuiven in haar mening dan heeft het inderdaad niet zo veel zin. Maargoed.quote:
Hey, je weet het he.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, na duizenden Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen de afgelopen jaren kan ik me echt niet voorstellen dat ze het expres doen hoor.
Kom je er nu achter dat Rusland niet rationeel is of ga je dit weer zo in je hoofd spinnen dat Rusland dit helemaal niet gedaan heeft?quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.
Het is psychologische oorlogsvoering en Rusland is daar goed in. Ik denk wel dat het wat winst oplevert, met name buiten Oekraïne is men er gevoelig voor (het heeft toch allemaal geen zin, Russya stronk).quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.
Ja dat is de theorie. Uit de praktijk blijkt dat het mobiele internet afsluiten geen ene k#t helpt. Integendeel, bijv. Telegram werd gebruikt om te waarschuwen tegen drone aanvallen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.
quote:
quote:The Austrian government has frequently condemned Russia’s targeting of civilian infrastructure and its broader military aggression in Ukraine through several official channels:
Official Ministerial Statements:
The Austrian Federal Ministry for European and International Affairs (BMEIA) explicitly condemned a massive missile strike on Kyiv in December 2024, describing it as a "gross violation of international law" that deliberately targeted civilians and civilian infrastructure.
Foreign Ministry Social Media: In February 2026, the MFA Austria official X account stated that Russia had launched "heavy attacks against Ukraine's energy infrastructure to break the civilian population's morale," calling for an immediate end to the war.Parliamentary Resolutions: In December 2025, all factions of the Austrian National Council unanimously adopted a resolution condemning Russia's systematic human rights violations and inhumane treatment of prisoners in occupied territories.
Chancellor's Confrontation: In April 2022, Chancellor Karl Nehammer became the first EU leader to meet Vladimir Putin in person after the invasion. In a subsequent statement, he noted he had directly addressed serious war crimes in Bucha and other locations, stressing that those responsible must be held accountable.
Humanitarian Focus: In early 2026, Foreign Minister Beate Meinl-Reisinger and other government officials highlighted Russia's targeted destruction of vital energy infrastructure, which they characterized as a "cruel form of warfare" designed to inflict suffering during winter.
quote:
Mss moet je voortaan komen met wat pygmee dwergen aan de andere kant van de planeet ofzo? Dat die er maar wat van moeten vinden, want de rest is natuurlijk "gekleurd". En zoek dan ook alvast nog een andere partij, voor het geval dan blijkt dat vorgenoemde dwergen er wel wat over gezegd hadden en derhalve ook "gekleurd" zijn?quote:The Swiss government has repeatedly and forcefully condemned Russia's targeting of civilians and critical infrastructure in Ukraine, framing these actions as grave violations of international law.
Official UN and Diplomatic Statements: During a UN Security Council briefing in November 2024, Switzerland explicitly condemned Russian attacks on various Ukrainian regions. The Swiss delegation expressed alarm over civilian casualties and the "considerable damage inflicted on civilian infrastructure," emphasizing that such attacks are strictly prohibited.
Ministry of Foreign Affairs (FDFA): In January 2026, the Swiss MFA official X account voiced deep concern regarding Russia's repeated use of ballistic missiles against civilian targets. The statement reiterated that international humanitarian law must be respected "at all times".
Presidential Condemnation: In February 2025, President Karin Keller-Sutter marked the third anniversary of the invasion by stating that Russia has "inflicted death and suffering on millions of people" in defiance of international law. She reaffirmed Switzerland's solidarity and its active participation in sanctions.
Specific Infrastructure Attacks: Switzerland has specifically called out the bombing of energy and water systems, which Foreign Minister Ignazio Cassis described as a campaign of "indiscriminate killings" and a deprivation of fundamental rights.Judicial Support and Accountability: As early as March 2022, Switzerland joined 40 other states in referring the situation in Ukraine to the International Criminal Court (ICC) to ensure war crimes do not go unpunished. It also supports the creation of a special tribunal to prosecute the crime of aggression.
https://www.eeas.europa.e(...)t-council-no-1562_enquote:Vienna
OSCE Permanent Council No. 1562
Vienna, 30 April 2026
EU Statement on the Russian Federation’s ongoing aggression against Ukraine
The European Union strongly condemns the latest Russian strikes against Ukraine, which have once again deliberately targeted civilian infrastructure, in flagrant violation of international humanitarian law. Nearly 1,900 attack drones, 1,400 guided aerial bombs, and 60 missiles were launched against Ukraine in the previous week alone. Over the past days, Russian long-range strikes have killed at least 18 civilians and injured 130 across eight regions in Ukraine, while January to March 2026 saw 177 civilian fatalities from such attacks—clear evidence of Russia’s systematic targeting of non-combatants far from the frontline. Russian strikes have damaged or destroyed residential buildings, social-service centers, medical buildings, energy and water infrastructure and port facilities, across many regions of Ukraine, including Odesa, Sumy, Zaporizhzhia, Chernihiv, Kherson, and Dnipropetrovsk. We once again demand Russia to cease its aggression, withdraw all forces and military equipment from the entire territory of Ukraine and fully respect Ukraine’s sovereignty, independence and territorial integrity within its internationally recognised borders.
Je weet helemaal niks maar je praat alsof je alles weet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ding ding ding.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet helemaal niks maar je praat alsof je alles weet.
Da's vooral de crux.
Het is wat hier op Fok is gebleken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.
Idem. Ik heb hem geblocked, maar zie alsnog al die onzin als mensen hem maar blijven quoten. Dan maar wegblijven en een enkele keer door het topic scrollen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...
Hij heeft ook absoluut gelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.
The dunning Kruger effect in optima forma.quote:
Maar heb je nou al andere "niet gekleurde partijen" opgelijnd?quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
The dunning Kruger effect in optima forma.
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar heb je nou al andere "niet gekleurde partijen" opgelijnd?
Want de vorige vielen wat tegen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |