abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220701889
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Valt nog wel mee. Beetje vaderlandsliefde doet niemand kwaad.
Weet je ook wat voor vlees je in de kuip hebt als zo'n allochtoon blijft zitten. Loyaliteit ligt duidelijk ergens anders.
Dus jij wil het net zo strak hebben als op de Russische scholen? :D
pi_220701911
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat staat toch ook gewoon in de Oekraïnse dagbladen. Duizenden gebouwen zaten zonder verwarming en stroom. Hoewel het nu weer wat beter gaat gelukkig.
Is dat een goede reden om zoiets triomfantelijk te posten?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220701916
"Ik hou misschien wel meer van Rusland dan de aanhangers van het regime."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)andse-agent-a4924190
  zondag 3 mei 2026 @ 02:25:37 #54
6484 ExTec
EVROPA
pi_220701924
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Stond in de Oekraïnse krant.
Bron, dat rus industriewijken aan het bombarderen was, en niet gewoon woonwijken?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 3 mei 2026 @ 03:05:40 #55
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220701940
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Van ons geld.
Weet je wat? Dan verhogen wij de AOW leeftijd.
als de zelfstandigen wet er door komt dan kun iedereen zelf bepalen of en waneer ie met pensioen gaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 mei 2026 @ 03:08:10 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220701942
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik wel weet is dat Poetin een groot judoka is en dat menig 73 jarige jaloers is op zo'n sterk en gespierd lichaam :9

Wie had ooit gedacht:
Norwood scale 3
schoenen met plateauzolen
gezicht injecteren met hylaronzuur

Het symbool zou worden voor mannelijkheid!
iedereen die gezond leeft kan op 75 jarige leeftijd nog goed functioneren
Als ie maar niet gaat hardlopen en voorzichtig de trap op en af

Dan moet ie maar op internet kijken
quote:
Vladimir Vladimirovitsj Poetin (Leningrad, 7 oktober 1952) is een Russische politicus en de 2de en 4de president van de Russische Federatie.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2026 03:51:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220701980
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zodra hier op scholen verplicht dagelijks het volkslied moet worden gezongen en de nationale vlag aan de gevel moet zijn we verloren.
https://www.reddit.com/r/(...)doing_the_pledge_of/

Oekraïners zijn wat dat betreft ook zo, het volkslied wordt geregeld bezongen met de verplichte vaderlandsliefde en de wil om te sterven voor het land. In Rusland en Oekraïne wordt dit gedaan.
Vakman pur sang
pi_220702176
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar kom je steeds mee maar ik heb nog nergens gelezen waarom je die mening bent toegedaan. En hoe jij zoiets voor je ziet.
Als je niet leest wat ik zeg dan zie je inderdaad nooit waarom.....

1. Defensie doet letterlijk niets, behalve natuurbranden veroorzaken.
Enige keren dat ze ooit wat doen is bij natuurrampen, maar daar hoef je geen defensie voor op te zetten.

2. Al die miljarden en miljarden naar defensie gaan ten koste van alles, want dat geld moet ergens vandaan komen. Bij defensie totale verkwisting zodat wat figuren soldaatje kunnen spelen, wat kunnen pieuw pieuw doen en een biertje doen.
Dus heel de maatschappij moet kapot gemaakt worden, voor dat....

3. Waarom zou je uberhaupt defensie linies opbouwen in NL lol... Geen land dat NL gaat aanvallen.
pi_220702283
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 03:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als de zelfstandigen wet er door komt dan kun iedereen zelf bepalen of en waneer ie met pensioen gaat
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.
  zondag 3 mei 2026 @ 08:36:03 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220702309
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.
ok maar niet in Oekraïne

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2026 08:42:10 ]
pi_220702318
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 04:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
https://www.reddit.com/r/(...)doing_the_pledge_of/

Oekraïners zijn wat dat betreft ook zo, het volkslied wordt geregeld bezongen met de verplichte vaderlandsliefde en de wil om te sterven voor het land. In Rusland en Oekraïne wordt dit gedaan.
Oekraïne vecht tegen een existentiële dreiging, Rusland niet.
pi_220702319
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok maar niet in Oekraïne
Het ging om het verhogen van de AOW leeftijd in Nederland.
  zondag 3 mei 2026 @ 09:57:52 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220702690
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 01:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dus jij wil het net zo strak hebben als op de Russische scholen? :D
'Dus jij...'
Waarom vraag je niet ipv dat eeuwige veronderstel?

Er zijn ook tussenwegen qua discipline. Maar een beetje vaderlandsliefde kan geen kwaad he
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 mei 2026 @ 09:59:36 #64
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220702699
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 03:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedereen die gezond leeft kan op 75 jarige leeftijd nog goed functioneren
Als ie maar niet gaat hardlopen en voorzichtig de trap op en af

Dan moet ie maar op internet kijken
[..]

Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.
Maar of jij ook net zo afgetraind en fysiek én mentaal net zo gezond bent betwijfel ik.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220702868
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar of jij ook net zo afgetraind en fysiek én mentaal net zo gezond bent betwijfel ik.
Klopt, zelfs zonder hem gezien te hebben kunnen we concluderen dat michaelmoore mentaal en fysiek gezonder is dan Poetin.

Slechts een klein groepje Poetin-fans zetten een halo om Poetin en vinden hem geweldig op alle vlakken.
  zondag 3 mei 2026 @ 10:53:17 #66
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220703014
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
ik werkte tot voor kort nog 3 dagen per week als ik in Nederland ben, fysiek ambulant werk , veel zwaarder dan ik voor mijn pensionering deed en ook veel zwaarder als wat Poetin nog uitvoert

ik ben 74 en die Poetin is 75

overigens hoeft dat financieel niet met een volledig ongedeeld ABP eindloon pensioen , een 100% alleenstaande AOW en 300 euro woonlasten incl gas en licht
( Ik betaal dus ook fors extra IB, )

Ik denk niet dat die Poetin meer mans is dan ik , oud worden is erfelijk bepaald, niet door stoer doen
Bekijk deze YouTube-video

Maar om op Ruzzia terug te komen, de huidige internet blackout die Poetin veroorzaakt leid tot een forse Bankrun ,
Ruzzia is totaal niet voorbereid op een cash maatschappij , zeker niet met zoveel slechte prive leningen
Poetin weet niet wat ie doet, hij staat in zijn angst veel te ver van de realiteit

Zonder internet zal ook de https://www.gosuslugi.ru/?contentType=F niet werken
Heel raar trouwens die SIM kaarten voor buitenlanders op een overheidswebsite

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-05-2026 15:24:43 ]
pi_220704006
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne vecht tegen een existentiële dreiging, Rusland niet.
Klopt.
Maar ook Oekraïne moet rekruteren en zorgen dat mensen hun leven geven voor een stukje land.
Dat doe je normaliter door een stukje psychologie en dat is vaderlandsliefde van jongs af aan erin drillen.
Vakman pur sang
  zondag 3 mei 2026 @ 13:06:19 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220704019
Moskou bereidt zich voor op de parade voor 'Overwinningsdag'.

twitter

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 3 mei 2026 @ 13:10:09 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220704058
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 07:29 schreef bianconeri het volgende:
Als je niet leest wat ik zeg dan zie je inderdaad nooit waarom.....
Ik heb het je eerder gevraagd en vroeg toen ook om het concreet te maken:

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:42 schreef AchJa het volgende:
Maar waarom zou defensie niet nodig zijn? Dat leg je nooit uit. Maak dat nou eens concreet.
Dit was jouw antwoord:

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:
Omdat Nederland niet in oorlog is?
Omdat Estland niet in oorlog is?
Omdat de NAVO en de EU niet in oorlog zijn?

En blah blah what if what if. Ja, lekker geld verkwisten omdat er een piepkleine kans is dat er iets ooit gaat gebeuren.....
Voor die kleine kans moet je alles in het land maar kapot bezuinigen?
Nou, heel concreet is dat allemaal niet natuurlijk... "Omdat we niet in oorlog zijn" is defensie niet nodig... :')

Of is het dankzij de NATO/Defensie etc. dat we niet in een directe oorlog verwikkeld zijn?

Daarbij kun je natuurlijk discussieren of we in oorlog zijn of niet, als Nederland zijn we atm niet direct verwikkeld in een klassiek gewapend conflict maar we zitten wel middenin een hybride oorlog. En Rusland ziet zichzelf wel in oorlog met het westen, we hebben het niet voor het kiezen. De tijd van oorlogen naar keuze (vredesmissies) is echt voorbij.

quote:
1. Defensie doet letterlijk niets, behalve natuurbranden veroorzaken.
Enige keren dat ze ooit wat doen is bij natuurrampen, maar daar hoef je geen defensie voor op te zetten.
Alleen nog maar de EOD in 2025:

quote:
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft dit jaar opnieuw zijn enorme meerwaarde bewezen voor de veiligheid van Nederland. In 2025 zijn 3.438 projectielen onschadelijk gemaakt, in 2024 waren dat er nog 2.455. Een overzicht van Defensieoperaties in de week van 17 tot en met 23 december 2025. Dit is het laatste weekoverzicht van dit jaar. De volgende verschijnt op 7 januari.

Bij de EOD kwamen ook al bijna 3.200 meldingen binnen over ergens in het land gevonden explosief materiaal. Dat is bijna 600 keer meer dan vorig jaar. Het bleek in 2025 in 2.931 gevallen te gaan om niet ontplofte bommen en granaten, veelal restanten uit de Tweede Wereldoorlog. Verder werden de explosievenruimers 264 keer geattendeerd op geïmproviseerde explosieven (IED's). Hieronder bevond zich dit keer voornamelijk zwaar vuurwerk.
En anders blader je de Catalogus Nationale Operaties (Hoofdtaak 3 van defensie) maar even door.

Buitenlandse missies atm:

quote:
Litouwen (Multinational Battle Group, voorheen eFP)
Irak
Bahrein (CMF)
Israël (USSC)
Bosnië en Herzegovina (EUFOR Althea)
Libanon, Syrië en Israël (UNTSO)
Zuid-Korea (UNC)
Afrika (GPOI)
Oostflank NAVO-gebied
Rode Zee
quote:
2. Al die miljarden en miljarden naar defensie gaan ten koste van alles, want dat geld moet ergens vandaan komen. Bij defensie totale verkwisting zodat wat figuren soldaatje kunnen spelen, wat kunnen pieuw pieuw doen en een biertje doen.
Dus heel de maatschappij moet kapot gemaakt worden, voor dat....
Rijksbegroting 2026:

Zie je die twee paarse taartpuntjes (defensie plus defensiematerieelbegroting) op globaal 9 en 11 uur?

Dat is maar liefst 6.3% van de totale begroting... Ja, daar gaat de maatschappij echt aan kapot...

Daarbij is het me een volstrekt raadsel waarom jij je zo druk maakt om de Nederlandse begroting vanuit dat Estland van je. Of is het toch onzin dat je daar zit?

quote:
3. Waarom zou je uberhaupt defensie linies opbouwen in NL lol... Geen land dat NL gaat aanvallen.
Wie heeft het over klassieke loopgraaf achtige linies dan? Kritiieke infrastructuur moet ook verdedigd worden tegen een dreiging vanuit de lucht he. Dus denk aan luchtverdediging, of ga je nu ook met droge ogen beweren dat die dreiging ook niet bestaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 03-05-2026 13:27:41 ]
pi_220704191
Gibt es ohne Krieg keinen Fortschritt?
quote:
GPS, Raumfahrt, industrielle Düngemittel-Produktion: Sie alle entstanden unter militärischem Druck. Kriege beschleunigen Entscheidungen, bündeln Ressourcen und treiben Innovationen voran. Doch sie zerstören ebenso Wissen, Gesellschaften und Leben. Aber lässt sich Fortschritt womöglich auch ohne extreme Gewalt erzeugen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220704305
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij het oude ook.
Heb deze week een paar mensen gesproken die eerder met pensioen gaan.
pi_220704326
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 02:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dat een goede reden om zoiets triomfantelijk te posten?
Probeer je op die manier mensen een schuldgevoel aan te praten?
  zondag 3 mei 2026 @ 14:13:07 #73
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220704620
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:06 schreef Perrin het volgende:
Moskou bereidt zich voor op de parade voor 'Overwinningsdag'.

[ x ]

[ afbeelding ]
Dit weer. Elke 9 mei viering keet die Oekraïense dreiging weer terug, vervolgens gebeurt er niks.
Logisch ook want daarmee gooit Oekraïne haar eigen glazen in en roept het nog meer agressie over zichzelf af.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220704628
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 14:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit weer. Elke 9 mei viering keet die Oekraïense dreiging weer terug, vervolgens gebeurt er niks.
Logisch ook want daarmee gooit Oekraïne haar eigen glazen in en roept het nog meer agressie over zichzelf af.
Dit jaar geen tanks maar TV schermen met tanks, las ik al.
En dan is het 9 mei en zijn er toch tanks.
Dat is een ritueel geworden.
Vakman pur sang
pi_220704750
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')