Dus jij wil het net zo strak hebben als op de Russische scholen?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt nog wel mee. Beetje vaderlandsliefde doet niemand kwaad.
Weet je ook wat voor vlees je in de kuip hebt als zo'n allochtoon blijft zitten. Loyaliteit ligt duidelijk ergens anders.
Is dat een goede reden om zoiets triomfantelijk te posten?quote:Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat staat toch ook gewoon in de Oekraïnse dagbladen. Duizenden gebouwen zaten zonder verwarming en stroom. Hoewel het nu weer wat beter gaat gelukkig.
Bron, dat rus industriewijken aan het bombarderen was, en niet gewoon woonwijken?quote:
als de zelfstandigen wet er door komt dan kun iedereen zelf bepalen of en waneer ie met pensioen gaatquote:Op zondag 3 mei 2026 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van ons geld.
Weet je wat? Dan verhogen wij de AOW leeftijd.
iedereen die gezond leeft kan op 75 jarige leeftijd nog goed functionerenquote:Op zondag 3 mei 2026 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ik wel weet is dat Poetin een groot judoka is en dat menig 73 jarige jaloers is op zo'n sterk en gespierd lichaam![]()
Wie had ooit gedacht:
Norwood scale 3
schoenen met plateauzolen
gezicht injecteren met hylaronzuur
Het symbool zou worden voor mannelijkheid!
quote:Vladimir Vladimirovitsj Poetin (Leningrad, 7 oktober 1952) is een Russische politicus en de 2de en 4de president van de Russische Federatie.
https://www.reddit.com/r/(...)doing_the_pledge_of/quote:Op zondag 3 mei 2026 01:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zodra hier op scholen verplicht dagelijks het volkslied moet worden gezongen en de nationale vlag aan de gevel moet zijn we verloren.
Als je niet leest wat ik zeg dan zie je inderdaad nooit waarom.....quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar kom je steeds mee maar ik heb nog nergens gelezen waarom je die mening bent toegedaan. En hoe jij zoiets voor je ziet.
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.quote:Op zondag 3 mei 2026 03:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de zelfstandigen wet er door komt dan kun iedereen zelf bepalen of en waneer ie met pensioen gaat
ok maar niet in Oekraïnequote:Op zondag 3 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.
Oekraïne vecht tegen een existentiële dreiging, Rusland niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 04:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)doing_the_pledge_of/
Oekraïners zijn wat dat betreft ook zo, het volkslied wordt geregeld bezongen met de verplichte vaderlandsliefde en de wil om te sterven voor het land. In Rusland en Oekraïne wordt dit gedaan.
'Dus jij...'quote:Op zondag 3 mei 2026 01:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dus jij wil het net zo strak hebben als op de Russische scholen?
Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.quote:Op zondag 3 mei 2026 03:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen die gezond leeft kan op 75 jarige leeftijd nog goed functioneren
Als ie maar niet gaat hardlopen en voorzichtig de trap op en af
Dan moet ie maar op internet kijken
[..]
Klopt, zelfs zonder hem gezien te hebben kunnen we concluderen dat michaelmoore mentaal en fysiek gezonder is dan Poetin.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.
Maar of jij ook net zo afgetraind en fysiek én mentaal net zo gezond bent betwijfel ik.
ik werkte tot voor kort nog 3 dagen per week als ik in Nederland ben, fysiek ambulant werk , veel zwaarder dan ik voor mijn pensionering deed en ook veel zwaarder als wat Poetin nog uitvoertquote:Op zondag 3 mei 2026 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij dezelfde leeftijd als de Russische leider.
Maar of jij ook net zo afgetraind en fysiek én mentaal net zo gezond bent betwijfel ik.
Klopt.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne vecht tegen een existentiële dreiging, Rusland niet.
Ik heb het je eerder gevraagd en vroeg toen ook om het concreet te maken:quote:Op zondag 3 mei 2026 07:29 schreef bianconeri het volgende:
Als je niet leest wat ik zeg dan zie je inderdaad nooit waarom.....
Dit was jouw antwoord:quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:42 schreef AchJa het volgende:
Maar waarom zou defensie niet nodig zijn? Dat leg je nooit uit. Maak dat nou eens concreet.
Nou, heel concreet is dat allemaal niet natuurlijk... "Omdat we niet in oorlog zijn" is defensie niet nodig...quote:Op maandag 30 maart 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:
Omdat Nederland niet in oorlog is?
Omdat Estland niet in oorlog is?
Omdat de NAVO en de EU niet in oorlog zijn?
En blah blah what if what if. Ja, lekker geld verkwisten omdat er een piepkleine kans is dat er iets ooit gaat gebeuren.....
Voor die kleine kans moet je alles in het land maar kapot bezuinigen?
Alleen nog maar de EOD in 2025:quote:1. Defensie doet letterlijk niets, behalve natuurbranden veroorzaken.
Enige keren dat ze ooit wat doen is bij natuurrampen, maar daar hoef je geen defensie voor op te zetten.
En anders blader je de Catalogus Nationale Operaties (Hoofdtaak 3 van defensie) maar even door.quote:De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft dit jaar opnieuw zijn enorme meerwaarde bewezen voor de veiligheid van Nederland. In 2025 zijn 3.438 projectielen onschadelijk gemaakt, in 2024 waren dat er nog 2.455. Een overzicht van Defensieoperaties in de week van 17 tot en met 23 december 2025. Dit is het laatste weekoverzicht van dit jaar. De volgende verschijnt op 7 januari.
Bij de EOD kwamen ook al bijna 3.200 meldingen binnen over ergens in het land gevonden explosief materiaal. Dat is bijna 600 keer meer dan vorig jaar. Het bleek in 2025 in 2.931 gevallen te gaan om niet ontplofte bommen en granaten, veelal restanten uit de Tweede Wereldoorlog. Verder werden de explosievenruimers 264 keer geattendeerd op geïmproviseerde explosieven (IED's). Hieronder bevond zich dit keer voornamelijk zwaar vuurwerk.
quote:Litouwen (Multinational Battle Group, voorheen eFP)
Irak
Bahrein (CMF)
Israël (USSC)
Bosnië en Herzegovina (EUFOR Althea)
Libanon, Syrië en Israël (UNTSO)
Zuid-Korea (UNC)
Afrika (GPOI)
Oostflank NAVO-gebied
Rode Zee
Rijksbegroting 2026:quote:2. Al die miljarden en miljarden naar defensie gaan ten koste van alles, want dat geld moet ergens vandaan komen. Bij defensie totale verkwisting zodat wat figuren soldaatje kunnen spelen, wat kunnen pieuw pieuw doen en een biertje doen.
Dus heel de maatschappij moet kapot gemaakt worden, voor dat....
Wie heeft het over klassieke loopgraaf achtige linies dan? Kritiieke infrastructuur moet ook verdedigd worden tegen een dreiging vanuit de lucht he. Dus denk aan luchtverdediging, of ga je nu ook met droge ogen beweren dat die dreiging ook niet bestaat?quote:3. Waarom zou je uberhaupt defensie linies opbouwen in NL lol... Geen land dat NL gaat aanvallen.
quote:GPS, Raumfahrt, industrielle Düngemittel-Produktion: Sie alle entstanden unter militärischem Druck. Kriege beschleunigen Entscheidungen, bündeln Ressourcen und treiben Innovationen voran. Doch sie zerstören ebenso Wissen, Gesellschaften und Leben. Aber lässt sich Fortschritt womöglich auch ohne extreme Gewalt erzeugen?
Bij het oude ook.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die wet ken ik niet, maar bij het nieuwe pensioenstelsel kun je vanaf je 60e met pensioen.
Probeer je op die manier mensen een schuldgevoel aan te praten?quote:Op zondag 3 mei 2026 02:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is dat een goede reden om zoiets triomfantelijk te posten?
Dit weer. Elke 9 mei viering keet die Oekraïense dreiging weer terug, vervolgens gebeurt er niks.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:06 schreef Perrin het volgende:
Moskou bereidt zich voor op de parade voor 'Overwinningsdag'.
[ x ]
[ afbeelding ]
Dit jaar geen tanks maar TV schermen met tanks, las ik al.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit weer. Elke 9 mei viering keet die Oekraïense dreiging weer terug, vervolgens gebeurt er niks.
Logisch ook want daarmee gooit Oekraïne haar eigen glazen in en roept het nog meer agressie over zichzelf af.
Jij voelt je aangesproken?quote:Op zondag 3 mei 2026 13:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Probeer je op die manier mensen een schuldgevoel aan te praten?
Jij had gewoon alles opgegeven en een cursus Russisch gevolgd...quote:Op zondag 3 mei 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ook Oekraïne moet rekruteren en zorgen dat mensen hun leven geven voor een stukje land.
Dat doe je normaliter door een stukje psychologie en dat is vaderlandsliefde van jongs af aan erin drillen.
Ja, klinkt allemaal echt als een briljante psy-op.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit jaar geen tanks maar TV schermen met tanks, las ik al.
En dan is het 9 mei en zijn er toch tanks.
Dat is een ritueel geworden.
Nee, sterven voor een paar wereld'leiders' die een wedstrijdje wie-heeft-de-grootste willen spelen. Mij niet gezien. Onder geen enkele voorwaarde.quote:
Ik vind het wel bijzonder hoe die Malcontent het uitlegt.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Wie had gedacht dat twee VKS regimenten maken van techneuten etc om oa Kursk te verdedigen niet heel slim was.
Sowieso zijn ze van 2 naar 4 UMPKs per sortie gegaan. Ze willen naar 6.quote:Op zondag 3 mei 2026 15:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder hoe die Malcontent het uitlegt.
Onder aan de streep gaan ze van 10.000 bommen per maand naar 16.000 bommen per maand. En UMPK's onder de Su-30/35 hangen en ze inzetten in de air to ground role gaat ten koste van de top cover van de Su-34's... Met zijn "the bombs fall off"...
Niet aangesproken maar wel getriggert door jou manier van psychologische oorlogsvoering.quote:
Wil je er over praten?quote:Op zondag 3 mei 2026 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
Weet je dat zulke dingen een ernstig maatschappelijk probleem zijn?
Er zijn duizenden slachtoffers per jaar van zulke praktijken.
Zeker binnen relaties komt het best vaak voor.
Getriggerd dus.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet aangesproken maar wel getriggert door jou manier van psychologische oorlogsvoering.
Jij probeert dmv morele dominantie en gaslighting een inhoudelijke discussie in de kiem te smoren.
In plaats van in te gaan op de feiten die getoond werden probeer je de focus te weerleggen naar de manier waarop de informatie werd gedeeld en door wie.
In dit geval probeer je de user in diskrediet te brengen door hem iets aan te praten.
Laatst ook al eens over gehad...quote:
Oekraïners zeggen we are lucky that they are so fucking stupid,quote:Op zondag 3 mei 2026 01:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Kiev vriest het in de winter en is er een te kort aan alles, in Moskou is het binnen 24 graden.
Laat je niet in de luren leggen door EU-media.
Het is inderdaad waar dat Oekraïne geen walk in the park bleek voor Rusland. Maar dat maakt het Oekrainse lot niet minder tragisch.
quote:Oekraïne produceert 4 miljoen drones
De cijfers bevestigen dat Oekraïne zijn militaire successen voor een deel te danken heeft aan de massale productie van relatief goedkope drones.
Vorig jaar hebben de Oekraïners 4 miljoen drones geproduceerd en ingezet, terwijl Rusland volgens westerse inlichtingendiensten bleef steken op 1 tot 2 miljoen.
Hoewel drone-eenheden maar twintig procent van de Oekraïense strijdkrachten uitmaken, veroorzaken zij tachtig procent van de vijandelijke verliezen.
Dat blijkt uit een analyse van de Amerikaanse denktank Carnegie Endowment for International Peace (CEIP).
Russische aanpak
Waar de Oekraïners vooral in uitblinken, zijn razendsnelle innovaties.
Zij werken volgens CEIP vaak via een bottom-up-aanpak, waarbij ervaringen van soldaten aan het front binnen enkele dagen tot weken leiden tot tactische verbeteringen.
Dat staat in schril contrast met de Russische aanpak, waarbij de staat top-down beslist welke wapens en systemen worden geproduceerd.
Deze werkwijze zorgt ervoor dat het langer kan duren voordat het Kremlin veranderingen doorvoert.
Ik heb het eerder gezegd, maar als je als land recruiten moet lokken met ruwweg 10-15 jaarsalarissen, dan is er sprake van meerdere structurele problemen.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar er is niet echt een wil om te winnen bij de Russen , men is daar omdat het moet, maar nadenken
thuis gaat alles gewoon prima denken ze
[..]
Als dit klopt zijn ze behoorlijk de Russische AA-capaciteiten aan het uithollen. Zo wordt Rusland alleen maar kwetsbaarder voor drone-aanvallen naarmate de tijd vordert.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef oheng het volgende:
Tuapse, Novorussyisk, Primorsk, zelfs Perm brandt nog steeds... Verbijsterende verliezen.
En als russische bronnen het goed hebben, dan heeft Zweden de tanker Jin Hui in beslag genomen.
Hier Magyar met een interessante post over de AA verliezen in april, zoals we eerder alhier hebben opgemerkt. (Xcancel linkje)
• Tor SAM – 7
• Tor-M2 SAM – 5
• Buk SAM – 5
• Pantsir SAM – 3
• Osa SAM – 3
• ZU-23-2 on MT-LB – 1
• S-350 SAM – 1
• Radars (unspecified) – 5
• Zoopark radar – 2
• Kasta radar – 1
• Nebo-M radar – 1
• P-37 “Mech” radar – 1
• Palantin EW system – 1
• Ai-Petri radiotechnical battalion radar – 1 complex
• 92N6E radar (S-400 system) – 1
Het is een strategisch (?) doel op zichzelf, dat kun je ook lezen in deze Xcancel post van Magyar.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dit klopt zijn ze behoorlijk de Russische AA-capaciteiten aan het uithollen. Zo wordt Rusland alleen maar kwetsbaarder voor drone-aanvallen naarmate de tijd vordert.
klinkt als al die vogels die met krokodillentranen in de ogen over doorgaan tot de laatste Oekrainer beginnen ...quote:Op zondag 3 mei 2026 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet aangesproken maar wel getriggert door jou manier van psychologische oorlogsvoering.
Jij probeert dmv morele dominantie en gaslighting een inhoudelijke discussie in de kiem te smoren.
In plaats van in te gaan op de feiten die getoond werden probeer je de focus te weerleggen naar de manier waarop de informatie werd gedeeld en door wie.
In dit geval probeer je de user in diskrediet te brengen door hem iets aan te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |