Ja, niet dat zij zich hielden aan het staakt het vuren dat Oekraine graag wilde op 6 mei...quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, bunkerboi is weer eens boos en gefrustreerd.
Ja. Staakt-het-vuren mag maar van een kant komen natuurlijk. Hopelijk wat bommetjes in Moskou overmorgenquote:Op donderdag 7 mei 2026 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Zie ook
https://english.alarabiya(...)e-in-case-of-strikes
Russen beginnen nerveus te raken over het gebied ten zuiden van Zaporizha stad.quote:The situation is getting worse
The situation in the West-Zaporozhye direction remains extremely tense. The Ukrainian Armed Forces are advancing in the Kamensky area, pushing through the defenses of the Russian Armed Forces. If it is possible to bring in reserves, the enemy has a good chance of pushing through to Pyatikhatki and beyond. And taking into account the increasing number of attacks on Energodar, Kamenka, Vasilyevka and Mikhailovka, this seems to be exactly what the Ukrainian Armed Forces are doing.
Ja, Prymorske en Stepnohirsk zijn ook nog wel belangrijke plaatsen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Russen beginnen nerveus te raken over het gebied ten zuiden van Zaporizha stad.
Vraag me af hoe dit komt, Russen die mogelijk hier troepen hebben weggetrokken om het gebied bij Hulyapole te versterken of omdat Oekraine zelf hierzoveel troepen heeft (ik weet dat veel SOF troepen van Oekraine hier wel aanwezig zijn)quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Prymorske en Stepnohirsk zijn ook nog wel belangrijke plaatsen.
Ik denk dat de stad Zaporidzja veel te belangrijk is. Te vergelijken met de stad Donetsk. Als er straks een bestand komt, dan wil je als Oekraïne niet, dat de bestandsgrens praktisch tegen de stad komt te liggen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dit komt, Russen die mogelijk hier troepen hebben weggetrokken om het gebied bij Hulyapole te versterken of omdat Oekraine zelf hierzoveel troepen heeft (ik weet dat veel SOF troepen van Oekraine hier wel aanwezig zijn)
Of de vernietiging van bruggen ten zuiden hier heeft zon enorm effect gehad op de logistiek er naar toe.
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Zie ook
https://english.alarabiya(...)e-in-case-of-strikes
Hoezo zou Oekraïne burgerdoelen in Rusland aanvallen? Burgerdoelen aanvallen is juist de geijkte Russische strategie zoals je weet, en niet de Oekraïense.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.
Als Kiev dat doet, dan stoppen wij wat mij betreft de hulp aan Kiev. De oorlog is al genoeg geëscaleerd.
Nee doe nou niet, laat het los, ging zo goed namelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoezo zou Oekraïne burgerdoelen in Rusland aanvallen? Burgerdoelen aanvallen is juist de geijkte Russische strategie zoals je weet, en niet de Oekraïense.
Op en rondom het rode plein zijn op 9 mei aanstaande een hele hoop burgers om de vrijheid te vieren en de overwinning op de nazi's.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoezo zou Oekraïne burgerdoelen in Rusland aanvallen? Burgerdoelen aanvallen is juist de geijkte Russische strategie zoals je weet, en niet de Oekraïense.
Ah, dus Poetin verschuild zich achter menselijke schilden wil je zeggen?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op en rondom het rode plein zijn op 9 mei aanstaande een hele hoop burgers om de vrijheid te vieren en de overwinning op de nazi's.
Dit is natuurlijk gewoon kul. Als Rusland een zware aanval of straf klaar heeft staan dan gaan ze dat sowieso wel inzetten vroeg of laat. Dan maakt het geen reet uit of ze dat over een paar dagen doen of over een paar weken. Die aanval komt dan toch wel. Dit is gewoon weer Rusland dat doet alsof zij de lakens kunnen uitdelen en Oekraïne niet. Ook om goede sier te maken naar het thuisfront, de bühne. Kijk ons eens vredig, christelijk en sterk bezig zijn en die Oekraïense barbaren niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een duidelijke waarschuwing. Als Kiev het toch in zijn hoofd haalt om burgerdoelen aan te vallen in Moskou dan was zij vooraf gewaarschuwd.
Nou nee, als Poetin een toespraak doet dan heb je bij het doen van die toespraak wel publiek nodig he.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, dus Poetin verschuildt zich achter menselijke schilden wil je zeggen?
Verder is ook wel tamelijk kansloos om als aanvallende partij een tijdelijke wapenstilstand te eisen omdat je een feestje wil vieren.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon kul. Als Rusland een zware aanval of straf klaar heeft staan dan gaan ze dat sowieso wel inzetten vroeg of laat. Dan maakt het geen reet uit of ze dat over een paar dagen doen of over een paar weken. Die aanval komt dan toch wel. Dit is gewoon weer Rusland dat doet alsof zij de lakens kunnen uitdelen en Oekraïne niet. Ook om goede sier te maken naar het thuisfront, de bühne. Kijk ons eens vredig en christelijk bezig zijn en die Oekraïense barbaren niet.
Waarom is dat precies?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:51 schreef phpmystyle het volgende:
Ik gok dat gewoon de 4 en 5g masten worden uitgeschakeld in Moskou centrum en dat je je device moet aanmelden bij de Russische provider. Was eerdere jaren ook.
Schijnt wel lastig te zijn met betalen enzo, want die pinapparaten werken natuurlijk ook via 4 of 5g.
Zijn probleem.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou nee, als Poetin een toespraak doet dan heb je bij het doen van die toespraak wel publiek nodig he.
Anders sta je daar in je eentje te stamelen op dat gigantische plein.
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.quote:
Die aanvallen die rusland dan terug doet Is puur propaganda om het simpele volk - zie de users in dit topic - er van te overtuigen dat rusland strong is en niets anders doet dan winnen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon kul. Als Rusland een zware aanval of straf klaar heeft staan dan gaan ze dat sowieso wel inzetten vroeg of laat. Dan maakt het geen reet uit of ze dat over een paar dagen doen of over een paar weken. Die aanval komt dan toch wel. Dit is gewoon weer Rusland dat doet alsof zij de lakens kunnen uitdelen en Oekraïne niet. Ook om goede sier te maken naar het thuisfront, de bühne. Kijk ons eens vredig, christelijk en sterk bezig zijn en die Oekraïense barbaren niet.
Dus ook alle smartphones werken niet meer in Moskou? Wouw. Een soort blackout zone.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.
Simpel. Soms worden bepaalde masten geblokkeerd zodat devices (pin apparatuur, ev's, telefoons, vijandelijke drones) geen verbinding meer hebben en bestuurd kunnen worden. Dit noodzaakt de gebruiker om opnieuw te registreren en/of de verbinding te herstellen. Dat is irritant, maar in een tijd waarin drones zo goedkoop zijn en luchtafweer duur is en niet zonder risico het enige juiste en probate middel.quote:
Dat is natuurlijk tijdelijk. Dat gebeurt hier ook als wij bestookt zouden worden met drones.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus ook alle smartphones werken niet meer in Moskou? Wouw. Een soort blackout zone.
Klopt, al is het in de grensregios, met name krasnodar en de kust met alle belangrijke havens het ergst. Daar is helemaal geen mobiel bereik meer (van wat ik mee krijg op Russisch telegram)quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus ook alle smartphones werken niet meer in Moskou? Wouw. Een soort blackout zone.
Doe niet zo dom. Je kan ook stellen dat niemand je verplicht om in de AH te winkelen, of in ziekenhuis X of Y behandeld te worden. Er zijn altijd andere opties. Maar dat rechtvaardigt geen raketaanval.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn probleem.
Slimme mensen blijven dan thuis als ze gevaar lopen. Niemand die ze verplicht daar te zijn toch?
Ik neem toch aan dat gewone UTP netwerken bij bedrijven en particulieren gewoon werken?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt, al is het in de grensregios, met name krasnodar en de kust met alle belangrijke havens het ergst. Daar is helemaal geen mobiel bereik meer (van wat ik mee krijg op Russisch telegram)
Het is wel wat met die drones hoor. Lijkt me ook sterk van invloed op de lijnen achter het front. Rukt de vijand nu een km op dan loop je direct ook een km meer gevaar met allerlij zaken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:48 schreef skysherrif het volgende:
Overigens vliegen al de hele dag zoals al vaker afgelopen weken over en weer drones naar elkaar. Wat dat betreft is het in de lange afstand drone oorlog tussen beide landen nog nooit zo actief geweest.
Vandaag is bijv. Perm geraakt weer door drones overdag 1500km diep
[ x ]
Maar er komen ook vandaag tientallen videos van overvliegende drones uit de grensgebieden en meer dan 100 vluchten zijn ook vandaag vertraagd rond moskou.
Denk dat Oekraïne daar anders over denkt nadat heldhaftige Russen daar gisteren weer uitgebreid burgerdoelen hebben bestookt met vele doden tot gevolg. Ondanks dat er een tijdelijke wapenstilstand was.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Je kan ook stellen dat niemand je verplicht om in de AH te winkelen, of in ziekenhuis X of Y behandeld te worden. Er zijn altijd andere opties. Maar dat rechtvaardigt geen raketaanval.
Hoe zit het dan met die AI-drones van Oekraïne. Die automatisch doelen herkennen en niet afhankelijk van communicatie zijn ? En die Flamingo raketten ook.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Simpel. Soms worden bepaalde masten geblokkeerd zodat devices (pin apparatuur, ev's, telefoons, vijandelijke drones) geen verbinding meer hebben en bestuurd kunnen worden. Dit noodzaakt de gebruiker om opnieuw te registreren en/of de verbinding te herstellen. Dat is irritant, maar in een tijd waarin drones zo goedkoop zijn en luchtafweer duur is en niet zonder risico het enige juiste en probate middel.
In principe werken de meest lange afstand drones en raketten met een vooraf bepaald pad, wat natuurlijk best vatbaar is voor EW en luchtafweer. Het wordt eng als de drone bestuurbaar wordt omdat het een signaal heeft omdat het verbinding kan maken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met die AI-drones van Oekraïne. Die automatisch doelen herkennen en niet afhankelijk van communicatie zijn ? En die Flamingo raketten ook.
Dat werkt ook zonder mobiel netwerk.
En daarmee grote delen van het openbare leven in Moskou. Denk waarin we in Nederland allemaal onze smartphone voor gebruiken: in Moskou werd dat tot voor kort voor nog meer zaken gebruikt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als Poetin zelf aanwezig is bij zijn grote feestje in Moskou. Dat durft die angsthaas nietquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, dus Poetin verschuild zich achter menselijke schilden wil je zeggen?
Ik ken de context en achtergrond van die aanval niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk dat Oekraïne daar anders over denkt nadat heldhaftige Russen daar gisteren weer uitgebreid burgerdoelen hebben bestookt met vele doden tot gevolg. Ondanks dat er een tijdelijke wapenstilstand was.
Alle projectielen die Rusland worden ingeschoten zullen zichtbaar zijn op radar systemen, en die zullen worden neergehaald met surface to air missiles of straaljagers. Maar er zit natuurlijk tijd tussen het moment dat de raket wordt afgeschoten en het moment dat die het centrum van Moskou binnenvliegt. Dus als dat al gebeurt zit Poetin allang weer achter de aardappels of computer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met die AI-drones van Oekraïne. Die automatisch doelen herkennen en niet afhankelijk van communicatie zijn ? En die Flamingo raketten ook.
Dat werkt ook zonder mobiel netwerk.
Welke context heb je nodig als het gaat om het Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen?quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken de context en achtergrond van die aanval niet.
Maar dan nog: kwaad bestrijd je niet met nog meer kwaad
Ja, dat gaat zo enorm goed de laatste tijd ja.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alle projectielen die Rusland worden ingeschoten zullen zichtbaar zijn op radar systemen, en die zullen worden neergehaald surface to air missiles of straaljagers. Maar er zit natuurlijk tijd tussen het moment van dat de raket wordt afgeschoten en het moment dat die het centrum van Moskou binnenvliegt. Dus als dat al gebeurt zit Poetin allang weer achter de aardappels of computer.
Je kan niet in heel Rusland een no fly zone afkondigen. Daar is het te groot voor en de systemen die daarvoor nodig zijn te kostbaar.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat gaat zo enorm goed de laatste tijd ja.
Een rapport van de OVSE of een rapport van Zwitserse of Oostenrijkse hand. De rest is gekleurd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke context heb je nodig als het gaat om het Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen?
Te gekleurd als in "Rusland valt om de haverklap burgerdoelen aan"? lol.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een rapport van de OVSE of een rapport van Zwitserse of Oostenrijkse hand. De rest is gekleurd.
Die hebben ze wel degelijk geraakt. Heb ik nooit ontkend.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ga je ons nou proberen wijs te maken dat Rusland gisteren GEEN burgerdoelen heeft bestookt? En je denkt dat wij daar in trappen?
Die rapporteren dat.quote:
Ow, je kan het je niet voorstellen.quote:
Niemand trapt in deze act. Helemaal niet na bijna 4,5 jaar aan Russische terreur.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben ze wel degelijk geraakt. Heb ik nooit ontkend.
Maar het gaat erom of het ook intentioneel is gebeurd. Of om in simpele taal te blijven: komen die acties vanuit de generale staf of is er sprake van een afzwaaier cq onnauwkeurigheid, of is er sprake van dat de artillerie operators buiten het bevel om handelen. Of een combinatie ervan.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat de Russische staf het een goed idee vindt om een Oekraïense kraamkliniek aan flarden te schieten. Onethisch en je bereikt er militair niks mee, maar wat je wel bereikt is dat het Westen haar hulp intensiveert.
Ja, na duizenden Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen de afgelopen jaren kan ik me echt niet voorstellen dat ze het expres doen hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je kan het je niet voorstellen.
Uh huh.
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgersquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Kiev dat doet, dan stoppen wij wat mij betreft de hulp aan Kiev. De oorlog is al genoeg geëscaleerd.
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niemand trapt in deze act. Helemaal niet na bijna 4,5 jaar aan Russische terreur.
Dat je het nog probeert bij hemquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgers![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar nog een mening over?
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat Rusland altijd dicht tegen een zelfverklaarde wapenstilstand nog flink escaleert. En voor haar laatste escalatie (platgooien van die kleuterschool oid) heeft het nog eens gedreigd het centrum van Kiev plat te bombarderen. Daar wonen een hele boel onschuldige burgers![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar nog een mening over?
Ik weet het. Als je na 1282 delen iemand nog niet hebt kunnen bewegen een beetje op te schuiven in haar mening dan heeft het inderdaad niet zo veel zin. Maargoed.quote:
Hey, je weet het he.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, na duizenden Russische aanvallen op Oekraïense burgerdoelen de afgelopen jaren kan ik me echt niet voorstellen dat ze het expres doen hoor.
Kom je er nu achter dat Rusland niet rationeel is of ga je dit weer zo in je hoofd spinnen dat Rusland dit helemaal niet gedaan heeft?quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.
Het is psychologische oorlogsvoering en Rusland is daar goed in. Ik denk wel dat het wat winst oplevert, met name buiten Oekraïne is men er gevoelig voor (het heeft toch allemaal geen zin, Russya stronk).quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iknweet ook niet alles. Maar bestoken van burgerdoelen is verwerpelijk en geeft Rusland geen militaire winst. Ik vind het niet rationeel dat zoiets intentioneel gebeurt.
Ja dat is de theorie. Uit de praktijk blijkt dat het mobiele internet afsluiten geen ene k#t helpt. Integendeel, bijv. Telegram werd gebruikt om te waarschuwen tegen drone aanvallen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Drones over en weer maken gebruiken van mobiel internet als repeaters om het signaal te versterken. Ze gebruiken elkaars sim kaarten om bereik te maken als een soort smartphone.
quote:
quote:The Austrian government has frequently condemned Russia’s targeting of civilian infrastructure and its broader military aggression in Ukraine through several official channels:
Official Ministerial Statements:
The Austrian Federal Ministry for European and International Affairs (BMEIA) explicitly condemned a massive missile strike on Kyiv in December 2024, describing it as a "gross violation of international law" that deliberately targeted civilians and civilian infrastructure.
Foreign Ministry Social Media: In February 2026, the MFA Austria official X account stated that Russia had launched "heavy attacks against Ukraine's energy infrastructure to break the civilian population's morale," calling for an immediate end to the war.Parliamentary Resolutions: In December 2025, all factions of the Austrian National Council unanimously adopted a resolution condemning Russia's systematic human rights violations and inhumane treatment of prisoners in occupied territories.
Chancellor's Confrontation: In April 2022, Chancellor Karl Nehammer became the first EU leader to meet Vladimir Putin in person after the invasion. In a subsequent statement, he noted he had directly addressed serious war crimes in Bucha and other locations, stressing that those responsible must be held accountable.
Humanitarian Focus: In early 2026, Foreign Minister Beate Meinl-Reisinger and other government officials highlighted Russia's targeted destruction of vital energy infrastructure, which they characterized as a "cruel form of warfare" designed to inflict suffering during winter.
quote:
Mss moet je voortaan komen met wat pygmee dwergen aan de andere kant van de planeet ofzo? Dat die er maar wat van moeten vinden, want de rest is natuurlijk "gekleurd". En zoek dan ook alvast nog een andere partij, voor het geval dan blijkt dat vorgenoemde dwergen er wel wat over gezegd hadden en derhalve ook "gekleurd" zijn?quote:The Swiss government has repeatedly and forcefully condemned Russia's targeting of civilians and critical infrastructure in Ukraine, framing these actions as grave violations of international law.
Official UN and Diplomatic Statements: During a UN Security Council briefing in November 2024, Switzerland explicitly condemned Russian attacks on various Ukrainian regions. The Swiss delegation expressed alarm over civilian casualties and the "considerable damage inflicted on civilian infrastructure," emphasizing that such attacks are strictly prohibited.
Ministry of Foreign Affairs (FDFA): In January 2026, the Swiss MFA official X account voiced deep concern regarding Russia's repeated use of ballistic missiles against civilian targets. The statement reiterated that international humanitarian law must be respected "at all times".
Presidential Condemnation: In February 2025, President Karin Keller-Sutter marked the third anniversary of the invasion by stating that Russia has "inflicted death and suffering on millions of people" in defiance of international law. She reaffirmed Switzerland's solidarity and its active participation in sanctions.
Specific Infrastructure Attacks: Switzerland has specifically called out the bombing of energy and water systems, which Foreign Minister Ignazio Cassis described as a campaign of "indiscriminate killings" and a deprivation of fundamental rights.Judicial Support and Accountability: As early as March 2022, Switzerland joined 40 other states in referring the situation in Ukraine to the International Criminal Court (ICC) to ensure war crimes do not go unpunished. It also supports the creation of a special tribunal to prosecute the crime of aggression.
https://www.eeas.europa.e(...)t-council-no-1562_enquote:Vienna
OSCE Permanent Council No. 1562
Vienna, 30 April 2026
EU Statement on the Russian Federation’s ongoing aggression against Ukraine
The European Union strongly condemns the latest Russian strikes against Ukraine, which have once again deliberately targeted civilian infrastructure, in flagrant violation of international humanitarian law. Nearly 1,900 attack drones, 1,400 guided aerial bombs, and 60 missiles were launched against Ukraine in the previous week alone. Over the past days, Russian long-range strikes have killed at least 18 civilians and injured 130 across eight regions in Ukraine, while January to March 2026 saw 177 civilian fatalities from such attacks—clear evidence of Russia’s systematic targeting of non-combatants far from the frontline. Russian strikes have damaged or destroyed residential buildings, social-service centers, medical buildings, energy and water infrastructure and port facilities, across many regions of Ukraine, including Odesa, Sumy, Zaporizhzhia, Chernihiv, Kherson, and Dnipropetrovsk. We once again demand Russia to cease its aggression, withdraw all forces and military equipment from the entire territory of Ukraine and fully respect Ukraine’s sovereignty, independence and territorial integrity within its internationally recognised borders.
Je weet helemaal niks maar je praat alsof je alles weet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ding ding ding.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet helemaal niks maar je praat alsof je alles weet.
Da's vooral de crux.
Het is wat hier op Fok is gebleken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.
Idem. Ik heb hem geblocked, maar zie alsnog al die onzin als mensen hem maar blijven quoten. Dan maar wegblijven en een enkele keer door het topic scrollen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat die act, en anderen, al zo lang zijn gang kan gaan hier, is een de redenen waarom ik hier amper meer kom of post...
Hij heeft ook absoluut gelijk.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal niets weten is wel heel absoluut.
The dunning Kruger effect in optima forma.quote:
Maar heb je nou al andere "niet gekleurde partijen" opgelijnd?quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
The dunning Kruger effect in optima forma.
Sowieso is Gietelink en Smits het met mij eens.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar heb je nou al andere "niet gekleurde partijen" opgelijnd?
Want de vorige vielen wat tegen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |