abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220441469
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@AgendaFreeTV/streams
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 09:06:06 #2
284411 crew  heywoodu
pi_220441470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is ook wel een (klein) dingetje natuurlijk, ga eens een dansje doen op de Dam als Jood zijnde.
Dat maakt het niet antisemitisch dat Spanje de diplomatieke banden met Israël vermindert. Dat is gewoon niet antisemitisch, tenzij ze dat doen met als reden 'we willen geen banden met Joden'. Maar dat lijkt me ernstig sterk.
pi_220441473
Tt bewijs: https://www.nytimes.com/2026/03/25/us/politics/iran-us-bases.html
https://www.yahoo.com/new(...)63.html?guccounter=1

quote:
Iran’s retaliatory strikes have rendered many of America’s 13 military bases in the Gulf region “all but uninhabitable,” forcing U.S. military service members to work remotely from hotels and office spaces, The New York Times reported Thursday.

Iranian officials have accused the U.S. troops holed up in hotel rooms of using civilians as human shields.

“We are forced to identify and target the Americans,” the intelligence arm of the Islamic Revolutionary Guard Corps said in a message to people in the region, according to Tasnim News Agency. “Therefore, it is better not to shelter them in hotels and to stay away from their locations.”
pi_220441520
Leg het vuur maar aan de schenen.

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:18:13 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441531
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:17 schreef Since2003 het volgende:
Leg het vuur maar aan de schenen.

[ x ]
Hij heeft ze liever door de West Bank marcherend.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:19:45 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220441539
Olie piekt weer behoorlijk, maar zie even geen directe reden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220441557
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Olie piekt weer behoorlijk, maar zie even geen directe reden.
Geen Trump berichtje dan?

Er gaat een wappie theorie rond dat Trump zijn uitspraken alleen maar plaatst om zijn vriendjes rijk te maken.

Ik moet dan altijd denken aan het onderontwikkelde plebs die het over "de hoge heren in Den Haag" hebben.
pi_220441598
Wat Amerika en Israël tot nu toe hebben bereikt met deze oorlog:

https://www.reuters.com/b(...)rces-say-2026-03-26/

Van een land wat niet aan kernwapens deed zowel in daad als in religieuze overtuiging naar misschien toch wel kernwapens. Winning! _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:26:18 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220441611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen Trump berichtje dan?

Er gaat een wappie theorie rond dat Trump zijn uitspraken alleen maar plaatst om zijn vriendjes rijk te maken.

Ik moet dan altijd denken aan het onderontwikkelde plebs die het over "de hoge heren in Den Haag" hebben.
De vraag is waarom Trump precies die uitspraken na en voor de beurs. Terwijl als ie dat tijdens de beurs uren doet de gewone man (wij dus) mee kan doen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 09:26:44 #10
284411 crew  heywoodu
pi_220441620
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De vraag is waarom Trump precies die uitspraken na en voor de beurs. Terwijl als ie dat tijdens de beurs uren doet de gewone man (wij dus) mee kan doen.
Voor zo ver dat daadwerkelijk een vraag is, natuurlijk :+
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:27:04 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220441630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Voor zo ver dat daadwerkelijk een vraag is, natuurlijk :+
Ja voor mij is dat idd geen vraag.

Gewone mensen kunnen lastig after market traden. Dus als er dan grote aankondigen zijn kunnen mensen niet van hun opties/trades/puts af. Vervolgens opent de beurs meteen een stuk lager, of hoger de dag erna.
pi_220441681
Maar goed de markt is open wie durft te speculeren met olie hier.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:29:58 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441682
Iran moet nog even goed duidelijk maken dat zij terroristen opleiden!

twitter

Fijn dat mijn vorige berichtje verwijdert is! ^O^
Snap dat het weinig met topic te maken had maar schijnbaar zijn feiten niet belangrijk!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220441700
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:

[ x ]

Snap dat het weinig met topic te maken had maar schijnbaar zijn feiten niet belangrijk!

Die gezellige clubjes oefenen niet alleen tegen de Saudi's, de Joden, de Palestijnen en de Libanezen maar ook tegen meisjes met bloot haar in Teheran.
pi_220441705
quote:

[ x ]

Terroristen omdat ze vijandelijke troepen aanvallen ja? bijzonder. Snap wel dat je bericht verwijderd is dan. :P
pi_220441716
quote:

[ x ]

Ik vind het ergens wel grappig dat ze een filmpje maken over het meesters zijn in grond oorlog met vervolgens alleen maar kerels die in en uit helicopters springen.

Aan die training zal Hamas vast veel gehad hebben.
pi_220441724
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Terroristen omdat ze vijandelijke troepen aanvallen ja? bijzonder. Snap wel dat je bericht verwijderd is dan. :P
Neuh zie het feedback topic als je wil weten waar het over ging.
pi_220441726
quote:

[ x ]

Ik denk dat wel dat Trump nu z'n hand heeft overspeelt.
Beetje overmoedig geraakt na het succes van Venezuela waarschijnlijk.
Nu afwachten hoe hij het op gaat lossen.
Grondtroepen in zetten of terug trekken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:37:11 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441731
quote:

[..]
Dat bericht had hiermee niks te maken.
Maar je ziet wel wie ze precies noemen toch?
Ze hebben het over fighters niet militairen!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:38:03 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220441741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Van een land wat niet aan kernwapens deed zowel in daad als in religieuze overtuiging naar misschien toch wel kernwapens. Winning! _O_
Ja, logisch. Het bezitten van kernwapens is de beste veiligheidsgarantie die je als staat kan hebben. De VS en Israël waren hier nooit aan begonnen als Iran ze had, Rusland was Oekraïne niet binnengevallen als die er geen afstand van hadden gedaan, niemand bemoeit zich met Noord-Korea...

Het hebben van kernwapens is blijkbaar de enige manier om de VS ervan te weerhouden je aan te vallen.
Huilen dan.
pi_220441743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vooralsnog is het een mix van terugtrekken naar Europa en als Hamas ratten verschuilen tussen burgers in het MO.
pi_220441751
quote:

[..]
Hamas, de Houthi's en Hezbollah zijn gewoon terroristen in elk universum der normale mensen.

En het IRGC hoort ook op de lijst, die destabiliseren en plegen moorden door de gehele regio en de wereld en zijn de drijvende kracht achter bovengenoemde terroristische organisaties.
pi_220441759
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, logisch. Het bezitten van kernwapens is de beste veiligheidsgarantie die je als staat kan hebben. De VS en Israël waren hier nooit aan begonnen als Iran ze had, Rusland was Oekraïne niet binnengevallen als die er geen afstand van hadden gedaan, niemand bemoeit zich met Noord-Korea...

Het hebben van kernwapens is blijkbaar de enige manier om de VS ervan te weerhouden je aan te vallen.
Binnen een jaar is er bijna zeker een nieuwe kernmacht en daarna volgen er nog meer.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:39:52 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt en Ik verwacht dit weekend, er zijn meerdere Grond troepen onderweg naar het midden oosten en als ik het goed heb kwamen die vandaag en gisteren aan.

Ik denk dat Israel en de VS de kans zagen grotendeel van de Leiding uit te schakelen en daarmee zou de kous af zijn.
Maar Iran is groot en ze hebben een Poetin actie uitgehaald denken dat het allemaal zo even gebeurd is.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 09:41:30 #25
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220441763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Binnen een jaar is er bijna zeker een nieuwe kernmacht en daarna volgen er nog meer.
Veel landen zien op het moment de bui wel hangen denk ik ja. Geen kernwapens hebben = aangevallen worden door landen die wel kernwapens hebben. Want afspraken doen er niet meer toe. Tenzij deze afspraken de landen met kernwapens wel goed uitkomen, uiteraard.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220441771
quote:

[..]

Bravo, gedacht als Kati Piri met haar valse moraal, leg me eens uit waarom andere landen en groeperingen wel de VS en Israël aanvallen, die hebben immers kernwapens en dan ben je veilig voor iedereen?
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 09:46:00 #27
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220441799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bravo, gedacht als Kati Piri met haar valse moraal, leg me eens uit waarom andere landen en groeperingen wel de VS en Israël aanvallen, die hebben immers kernwapens en dan ben je veilig voor iedereen?
Welke landen vallen de VS aan dan? Laatste keer was Japan in '41.
pi_220441815
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke landen vallen de VS aan dan?
Iran met venijnige tweets die de conservatieve oorloghitsers een spiegel voorhouden. :D
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:50:57 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441859
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke landen vallen de VS aan dan? Laatste keer was Japan in '41.
Denk dat de ergste vijand van de VS intern is.
Extreem linkse Karens! :Y
pi_220441881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit was jarenlang het uitgesproken doel van de Pax Americana. Voorkomen dat iedereen noeks neemt. Wappie rechts is nu zover doorgeschoten dat een traditionele neocon positie opeens super links is.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:56:14 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441891
quote:

[ x ]

Kek filmpje wel hoor. De Amerikanen doen het vast in hun broek.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:58:24 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:58 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.yahoo.com/new(...)Y52-kO-84YBRPDyRIdND
[..]
@:howardroark wat is je mening over soldaten die zich achter burgers verschuilen?
Daar heb ik zeker een mening over.

Het is natuurlijk weer een leuke valse frame van je, want deze mensen schuilen natuurlijk niet tussen burgers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220441932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hamas, de Houthi's en Hezbollah zijn gewoon terroristen in elk universum der normale mensen.

En het IRGC hoort ook op de lijst, die destabiliseren en plegen moorden door de gehele regio en de wereld en zijn de drijvende kracht achter bovengenoemde terroristische organisaties.
Ik zal wel te weinig koosjer bloed hebben om dit te snappen. :P
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:01:01 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Haha, Iran dat niet aan kernwapens deed! Right, dus waarom was men in ondergrondse bunkers ook alweer uranium aan het verrijkingen tot zeer hoge percentages die alleen maar kunnen worden gebruikt voor kernwapens?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:03:53 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441965
quote:

[..]

Geen moslimfundamentalistisch regime zijn, geen terreurgroeperingen aansturen die landen destabiliseren en Amerikaanse bondgenoten terroriseren, geen vijandige taal uitslaan jegens de VS en niet je eigen burgers en masse afgeslachten zijn op zich ook wel een paar goede opties, denk je ook niet?
pi_220441973
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heb ik zeker een mening over.

Het is natuurlijk weer een leuke valse frame van je, want deze mensen schuilen natuurlijk niet tussen burgers.
Hoe zou jij het noemen dan? Vanuit een hotel oorlog voeren, omdat de kazerne te gevaarlijk is klinkt voor mij toch wel behoorlijk als schuilen tussen burgers.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:05:58 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe zou jij het noemen dan? Vanuit een hotel oorlog voeren, omdat de kazerne te gevaarlijk is klinkt voor mij toch wel behoorlijk als schuilen tussen burgers.
Ah echt? En op welke manier voeren deze mensen oorlog?
pi_220442001
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen moslimfundamentalistisch regime zijn, geen terreurgroeperingen aansturen die landen destabiliseren en Amerikaanse bondgenoten terroriseren, geen vijandige taal uitslaan jegens de VS en niet je eigen burgers en masse afgeslachten zijn op zich ook wel een paar goede opties, denk je ook niet?
In het Israël topic ga je graag duizenden jaren terug de tijd in om te bewijzen hoe ondeugend Palestijnen wel niet zijn. Het conflictbmet Iran is recenter en toch wel heel overduidelijk gestart door de VS in de jaren 50. Is het dan ook niet een keertje tijd dat de VS een handreiking doet?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:10:01 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442014
quote:

[..]
Dat zijn sowieso goede opties, los van of de VS je wil aanvallen. Echter is dat geen garantie dat de VS je niet bedreigt zoals we recent nog zagen in de kwestie Groenland.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:10:26 #40
8781 crew  Frutsel
pi_220442018
quote:
Iran bedreigt hotels waar Amerikaanse militairen verblijven
Iran heeft weer hotels in de Golfstaten bedreigd waar Amerikaanse militairen verblijven. "Als alle Amerikanen in een hotel gaan zitten, dan wordt dat hotel Amerikaans en doelwit", aldus legerwoordvoerder Abolfazl Shekarchi. We kunnen niet enkel toekijken, "we moeten overal toeslaan waar ze zich bevinden", zegt hij.

De legerwoordvoerder zei dat zijn waarschuwing in het bijzonder tot Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten is gericht, maar er zijn volgens hem ook Amerikaanse militairen in hotels gaan zitten in Djibouti, Libanon en Syrië. Volgens hem vluchten Amerikanen weg van hun bases en verbergen ze zich in hotels en kantoren.
De shitshow keeps coming...
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:11:42 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]
De shitshow keeps coming...
Hebben die Amerikanen geen bases waar ze lekker veilig kunnen zitten :+ ...
Huilen dan.
pi_220442029
quote:

[..]
Waarom zou vijandige taal uitslaan jegens de VS ervoor zorgen dat je een vijand bent? Trump doet niets anders richting de EU en NAVO, wij bombarderen ‘m toch ook niet?

Misschien helpt het als de VS geen kleuter aan de macht heeft. Ironisch genoeg is die kleuter net zo corrupt als de leiders van de schurkenstaten die je noemt, dat helpt ook niet.
pi_220442037
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah echt? En op welke manier voeren deze mensen oorlog?
Wat begrijp je niet aan "working remotely"? Je kan logistiek doen, inlichtingenwerk, doelen uitkiezen enzovoorts. En dat is nog maar wat er op de hotelkamer kan. Vast ook genoeg jongens die vanuit het hotel naar de patriot batterij gaan en die blijven na het uitklokken ook een legitiem doelwit in oorlog.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:12:59 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In het Israël topic ga je graag duizenden jaren terug de tijd in om te bewijzen hoe ondeugend Palestijnen wel niet zijn. Het conflictbmet Iran is recenter en toch wel heel overduidelijk gestart door de VS in de jaren 50. Is het dan ook niet een keertje tijd dat de VS een handreiking doet?
Dan zit je volledig mis. Dit conflict is gestart door het Iraanse regime dat in 1979 via een revolutie aan de macht is gekomen en sindsdien de eigen bevolking met ijzeren vuist onderdrukt, de regio destabiliseert en Westerse bondgenoten terroriseert.

Waarom spring jij in de bres voor zulke verachtelijke regimes door de aard van dit conflict te verdraaien en het probleem bij de aangevallen partijen (de VS en Israël) te leggen in plaats van bij het Iraanse regime?
pi_220442069
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zit je volledig mis. Dit conflict is gestart door het Iraanse regime dat in 1979 via een revolutie aan de macht is gekomen en sindsdien de eigen bevolking met ijzeren vuist onderdrukt, de regio destabiliseert en Westerse bondgenoten terroriseert.

Waarom spring jij in de bres voor zulke verachtelijke regimes door de aard van dit conflict te verdraaien en het probleem bij de aangevallen partijen (de VS en Israël) te leggen in plaats van bij het Iraanse regime?
U heeft het fout. Operatie Ajax.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:15:39 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom zou vijandige taal uitslaan jegens de VS ervoor zorgen dat je een vijand bent? Trump doet niets anders richting de EU en NAVO, wij bombarderen ‘m toch ook niet?

Misschien helpt het als de VS geen kleuter aan de macht heeft. Ironisch genoeg is die kleuter net zo corrupt als de leiders van de schurkenstaten die je noemt, dat helpt ook niet.
Ah, zit Trump ook op te roepen dat Europese landen 'de Satan' zijn, vernietigd moeten worden en met terreurgroeperingen Europese landen aan te vallen? Het antwoord is hier natuurlijk nee.

Sterker nog, de VS is natuurlijk gewoon een Europese bondgenoot, maar is kritisch op hoe de Europese landen zich hebben opgesteld de afgelopen decennia, bijvoorbeeld met betrekking tot de defensie-uitgaven en migratie.

Dat maakt die retoriek van hele andere aard dan hoe Iran praat over de VS en met name Israël.
pi_220442079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kan je mij aangeven welke vrijheden hij afgenomen heeft in de VS?

Ik schrijf nergens dat hij vrijheden heeft afgenomen.
En ook niet dat de VS op dit moment een dictatuur is.

Verder is het verdedigen van Trump op dit onderwerp beter geschikt in het Trump topic.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:17:30 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442086
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Waarom vind jij het nodig om continu anderen te verwijten voor het Iraanse regime 'in de bres te springen' wanneer ze er simpelweg een andere zienswijze dan de jouwe op nahouden?
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:18:30 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442096
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan "working remotely"? Je kan logistiek doen, inlichtingenwerk, doelen uitkiezen enzovoorts. En dat is nog maar wat er op de hotelkamer kan. Vast ook genoeg jongens die vanuit het hotel naar de patriot batterij gaan en die blijven na het uitklokken ook een legitiem doelwit in oorlog.
De VS heeft deze oorlog natuurlijk niet uitgelokt, dat heeft Iran gedaan door de al eerder opgenoemde redenen.

Maar als ik jou lijn van redeneren volg, dan is het dus ook acceptabel als de Russen een paar logistieke centra of veiligheids- en inlichtingendiensten van Oekraïne bombarderen? Ik vind van niet en ik betwijfel ook dat jij dit acceptabel zou vinden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:20:17 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442107
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, zit Trump ook op te roepen dat Europese landen 'de Satan' zijn, vernietigd moeten worden en met terreurgroeperingen Europese landen aan te vallen? Het antwoord is hier natuurlijk nee.

Sterker nog, de VS is natuurlijk gewoon een Europese bondgenoot, maar is kritisch op hoe de Europese landen zich hebben opgesteld de afgelopen decennia, bijvoorbeeld met betrekking tot de defensie-uitgaven en migratie.

Dat maakt die retoriek van hele andere aard dan hoe Iran praat over de VS en met name Israël.
Let's be honest - the European Union was formed in order to screw the United States, that's the purpose of it, and they've done a good job of it, but now I'm president.

'Bondgenoot' :D :'( :D
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:21:57 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442124
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom vind jij het nodig om continu anderen te verwijten voor het Iraanse regime 'in de bres te springen' wanneer ze er simpelweg een andere zienswijze dan de jouwe op nahouden?
Omdat als je de aard van deze oorlog volledig omdraait en beweerd dat niet het kwaadaardige Iraanse regime hier het probleem is, maar de VS en Israël en zelfs vindt dat het Iraanse regime lukraak wat logistieke medewerkers ergens mag bombarderen, je gewoon opkomt voor dat regime.

Hetzelfde als iemand zou stellen dat niet de Russen, maar Oekraïne in de oorlog daar het probleem is en zelfs die oorlog is begonnen en de Russen alle recht hebben om orde op zaken te komen stellen. Dan spring je ook in de bres voor het Kremlin.

En ik weet zeker dat je dit in het laatste geval ook met mij eens bent. Wellicht moet je je dan eens afvragen waarom er in zo een duidelijke oorlog als deze met zo'n kwaadaardig en verachtelijk regime als dat van Iran, steeds wordt geprobeerd om het probleem buiten dat regime, maar bij het Westen te leggen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:22:20 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442129
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende Republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige militaire confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220442138
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS heeft deze oorlog natuurlijk niet uitgelokt, dat heeft Iran gedaan door de al eerder opgenoemde redenen.

Maar als ik jou lijn van redeneren volg, dan is het dus ook acceptabel als de Russen een paar logistieke centra of veiligheids- en inlichtingendiensten van Oekraïne bombarderen? Ik vind van niet en ik betwijfel ook dat jij dit acceptabel zou vinden.
Ik zeg nergens dat de VS deze oorlog heeft uitgelokt. Ze zijn hem gestart.

De Russische oorlog zelf is illegaal. In een oorlog logistieke centra en inlichtingendiensten aanvallen is legaal.

Je begrijpt hopelijk ook dat je zegt dat bijna alle aanvallen van Israël van deze oorlog illegaal zijn volgens je eigen zienswijze :')
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:24:11 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:22 schreef -XOR- het volgende:
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Wel ja, gewoon weer hopen dat er veel Amerikanen om het leven komen. Bijzonder schrikbarend. Er hebben nota bene honderduizenden Amerikanen hun leven gegeven voor onze vrijheid en decennialang hebben we kunnen teren op de potentiële militaire backing van de Amerikanen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:24:44 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442158
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wel ja, gewoon weer hopen dat er veel Amerikanen om het leven komen. Bijzonder schrikbarend. Er hebben nota bene honderduizenden Amerikanen hun leven gegeven voor onze vrijheid en decennialang hebben we kunnen teren op de potentiële militaire backing van de Amerikanen.
De VS is de vijand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220442161
Howard is gewoon de meest obsessieve hokjesdenker op dit forum en kan zich derhalve ook oprecht niet inbeelden dat je tegelijkertijd regimes als die in Iran, Noord-Korea of Rusland het liefst zsm ziet verdwijnen, maar ook snapt dat ondoordacht militair ingrijpen juist een averechts effect kan hebben. Als de uitkomst van deze oorlog bijvoorbeeld is dat het regime blijft zitten in een nog fanatiekere vorm en nog vastberadener om kernwapens te bezitten, dan kun je er moeilijk voor jubelen lijkt me. Het is natuurlijk niet voor niets dat Israël maximaal probeert te profiteren van de situatie en zoveel mogelijk schade probeert aan te richten zolang de VS nog niet definitief de stekker eruit heeft getrokken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:26:55 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel raketten hebben ze geschoten vanuit het hotel?
pi_220442187
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand hoopt op veel dode Amerikanen, we hopen dat ze lekker thuisblijven. Dat gaat onder deze president niet gebeuren en dan heb ik ze inderdaad liever in Iran dan Groenland. Nu wat dronefilmpjes met technobeats eronder zouden zomaar miljoenen levens kunnen redden.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 10:27:24 #59
364681 over_hedge
pi_220442189
Howard het is inmiddels paar dagen later. Wanneer kom je eens met die voorbeelden van mensen hier die positief zijn over de terror groepen? Begint wel beetje lang te duren.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220442194
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, Iran dat niet aan kernwapens deed! Right, dus waarom was men in ondergrondse bunkers ook alweer uranium aan het verrijkingen tot zeer hoge percentages die alleen maar kunnen worden gebruikt voor kernwapens?
https://www.sipri.org/com(...)ent-enriched-uranium

quote:
This strongly suggests that Iran’s decision was intended to send a political message: ‘We have gone as far as we can go in response to provocations without producing weapons-grade uranium.’
Iran wilde geen kernwapens maken maar wilde ook niet helemaal onder de voet worden gelopen in de onderhandelingen met de buitenwereld. Ze wilden meewerken en zich aan regels aanhouden maar niet als een soort slaaf behandeld worden. Volkomen begrijpelijk.

Daarnaast kunnen ze hiermee een stuk sneller schakelen naar wel kernwapens, in het hoogst hypothetische geval dat er landen zo dom zijn om een existentiële oorlog tegen ze te starten. Je weet wel, die geweldige tijdlijn waar we nu in zijn beland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220442200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Relevantie?
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:28:27 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442201
Toch bijzonder dat het voor sommige zielen echt amper voor te stellen is dat je tegen deze ondoordachte Amerikaans/Israëlische aanvallen kan zijn en tegelijkertijd ook tegen het Iraanse regime kan zijn.
Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn denk ik.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:28:37 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442204
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat de VS deze oorlog heeft uitgelokt. Ze zijn hem gestart.

De Russische oorlog zelf is illegaal. In een oorlog logistieke centra en inlichtingendiensten aanvallen is legaal.

Je begrijpt hopelijk ook dat je zegt dat bijna alle aanvallen van Israël van deze oorlog illegaal zijn volgens je eigen zienswijze :')
Nee, wat Iran doet is illegaal, ik zal de opsommingen nog even voor je maken: het openlijk verkondigen een ander land te willen vernietigen, het aansturen, traineren financieren van terreurgroeperingen die andere landen destabiliseren en zorgen voor miljoenen slachtoffers, het met ijzeren vuist onderdrukken van de eigen bevolking, waarbij men het ook niet schuwt er tienduizenden tegelijk af te slachten als deze gaan demonstreren tegen het theocratische regime
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS is de vijand.
Weer een goed voorbeeld van de anti-Westerse sentimenten. Nog even en je gaat zeggen dat Iran wel een bondgenoot is.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:29:21 #64
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442214
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat hebben die Amerikaanse soldaten daar te zoeken als ze er toch niks zouden doen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:30:01 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442223
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, wat Iran doet is illegaal, ik zal de opsommingen nog even voor je maken: het openlijk verkondigen een ander land te willen vernietigen, het aansturen, traineren financieren van terreurgroeperingen die andere landen destabiliseren en zorgen voor miljoenen slachtoffers, het met ijzeren vuist onderdrukken van de eigen bevolking, waarbij men het ook niet schuwt er tienduizenden tegelijk af te slachten als deze gaan demonstreren tegen het theocratische regime
[..]
Weer een goed voorbeeld van de anti-Westerse sentimenten. Nog even en je gaat zeggen dat Iran wel een bondgenoot is.
Ik schijt op het 'Westen'.

Leve de EU!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:30:19 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442226
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
Toch bijzonder dat het voor sommige zielen echt amper voor te stellen is dat je tegen deze ondoordachte Amerikaans/Israëlische aanvallen kan zijn en tegelijkertijd ook tegen het Iraanse regime kan zijn.
Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn denk ik.
De toon die je nu aanslaat is heel anders dan stellen dat het Iraanse regime overal Amerikanen zou mogen bombarderen en dat het probleem hier niet dat regime is, maar de VS en Israël. Daaruit blijkt namelijk geen afkeuring van het Iraanse regime, maar wordt de indruk gewekt dat zij eigenlijk wel een punt hebben.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:31:16 #67
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220442236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS is de vijand.
Niet vanuit Israelisch perspectief, en Howard's perspectief dus. Daarvanuit moeten de Amerikanen gaatje diep gaan om de Israelische aardsvijand te verdrijven: dit regime. Ook als dat betekent dat alle omringende landen zoals de Golfstaten en Saudie Arabie volledig vernietigd worden en hun economische klok wat betreft energie infrastructuur 30 jaar terug wordt gezet en de wereldeconomie een hele flinke klapper gaat krijgen.

En dan te bedenken dat ook een 0% uranium verrijking deal waar Iran akkoord mee ging in ruil voor slechts het afschaffen van alleen lichte sancties niet goed genoeg was......voor Israel en de mensen om Trump heen die Israelische belangen dienen in deze Iraanse kwestie. Dan heb je dus met een zeer maximalistische positie te maken waar Howard en Israel en andere Israel-adepten in de Nederlandse politiek zoals Gidi Mossadzower voor pleiten. Uiteraard valt dat PR-technisch alleen te verkopen als je doet alsof dat "Nederlandse belangen dient". En in de VS "Amerikaanse belangen".
enkelband
pi_220442237
Man man man wat een ochtend :P
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:32:18 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik schijt op het 'Westen'.

Leve de EU!
Een aanzienlijk aantal landen die bij de EU horen, kunnen niet tot het Westen worden gerekend. En je kunt je ook afvragen in hoeverre de EU echt de Westerse cultuur daadwerkelijk wil beschermen door miljoenen kansarme, niet-Westerse mensen hier binnen te laten die op den duur voor een verandering in de cultuur zullen zorgen.
pi_220442252
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Het enige in je lijst dat de VS recentelijk nog niet heeft gedaan is tienduizenden demonstranten doodschieten, maar het presidentschap is nog lang. Verder is dat punt een interne aangelegenheid een geen vakide casus belli. Is ooit zo bedacht door mensen die ww3 wilden voorkomen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:09 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442254
quote:
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende Republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige militaire confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Trump is een grote pannenkoek maar dit zie ik m niet doen.
Een oorlog starten met de EU, zelf hij is niet dom genoeg om dit te doen.
Een invasie van Cuba ook niet! simpele redenen is deze oorlog tegen Iran.
Destabilizeren van Cuba hoeft verder ook niet beetje olie op vuur gooien is enige wat eigenlijk nodig is.
In tegenstelling tot Venezuela wankelt dit regime al behoorlijk momenteel!
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:09 #72
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442255
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De toon die je nu aanslaat is heel anders dan stellen dat het Iraanse regime overal Amerikanen zou mogen bombarderen en dat het probleem hier niet dat regime is, maar de VS en Israël. Daaruit blijkt namelijk geen afkeuring van het Iraanse regime, maar wordt de indruk gewekt dat zij eigenlijk wel een punt hebben.
De VS en Israël zijn het probleem op het moment ja. Zonder die domme ondoordachte oorlog zouden we nu niet met een gedestabiliseerd M.O zitten met alle bijkomende ellende en problemen van dien.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:11 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:31 schreef recidivist het volgende:

[..]
Niet vanuit Israelisch perspectief, en Howard's perspectief dus. Daarvanuit moeten de Amerikanen gaatje diep gaan om de Israelische aardsvijand te verdrijven: dit regime. Ook als dat betekent dat alle omringende landen zoals de Golfstaten en Saudie Arabie volledig vernietigt worden en hun economische klok wat betreft energie infrastructuur 30 jaar terug wordt gezet en de wereldeconomie een hele flinke klapper gaat krijgen.

En dan te bedenken dat ook een 0% uranium verrijking deal waar Iran akkoord mee ging in ruil voor slechts het afschaffen van alleen lichte sancties niet goed genoeg was......voor Israel en de mensen om Trump heen die Israelische belangen dienen in deze Iraanse kwestie. Dan heb je dus met een zeer maximalistische positie te maken waar Howard en Israel en andere Israel-adepten in de Nederlandse politiek zoals Gidi Mossadzower voor pleiten. Uiteraard valt dat PR-technisch alleen te verkopen als je doet alsof dat "Nederlandse belangen dient". En in de VS "Amerikaanse belangen".
Idealiter niet, het is toch echt het Iraanse regime die deze landen bombardeert.
pi_220442262
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja, vind je de VS momenteel echt een bondgenoot van de EU? Een bondgenoot die probeert verkiezingen te beïnvloeden, die dreigt land van een bondgenoot in te nemen, die financiële sancties oplegt en die niets anders doet dan zich hatelijk uitlaten kun je met alle goede wil toch geen bondgenoot noemen?

De retoriek is anders, ik heb moeite met de blinde manier waarop je de VS volgt. De VS heeft zijn plek als moreel leider van de wereld verloren en moet het nu hebben van zijn kracht. Dat is geen bondgenoot, dat is iemand die je gebruikt tot je geen waarde meer hebt.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:35:08 #75
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442275
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Idealiter niet, het is toch echt het Iraanse regime die deze landen bombardeert.
Toch deed Iran dat een paar weken geleden helemaal niet. Heeft er soms iets wonderlijks plaatsgevonden de afgelopen weken?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:35:21 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442278
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS en Israël zijn het probleem op het moment ja. Zonder die domme ondoordachte oorlog zouden we nu niet met een gedestabiliseerd M.O zitten met alle bijkomende ellende en problemen van dien.
Daarmee schets je natuurlijk een volkomen verkeerd beeld van de situatie. Je gaat volledig voorbij aan het feit hoe Iran het gehele Midden-Oosten heeft gestabiliseerd en niet de VS en Israël. Het Iraanse regime heeft miljarden gestopt in het creëren van proxies die landen in talloze conflicten hebben geworpen (Hamas, Hezbollah, Houthi's) met als bedoeling geopolitieke macht te vergaren en op den duur Israël te kunnen vernietigen.
pi_220442285
Als zelfs extreem radicaal rechts (in Europa) afstand beginnen te nemen van Trump dan weet je hoelaat het is...
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:36:06 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442287
quote:

[..]
Iran is natuurlijk ook wel onderdeel van het probleem met hun steun aan organisaties als Hezbollah en Hamas, maar zonder die drie (Israel, Iran en de VS) zou de internationale orde een stuk vrediger zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:37:01 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442295
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch deed Iran dat een paar weken geleden helemaal niet. Heeft er soms iets wonderlijks plaatsgevonden de afgelopen weken?
Een oorlog met de VS en Israël is geen reden om andere landen aan te vallen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, vind je de VS momenteel echt een bondgenoot van de EU? Een bondgenoot die probeert verkiezingen te beïnvloeden, die dreigt land van een bondgenoot in te nemen, die financiële sancties oplegt en die niets anders doet dan zich hatelijk uitlaten kun je met alle goede wil toch geen bondgenoot noemen?

De retoriek is anders, ik heb moeite met de blinde manier waarop je de VS volgt. De VS heeft zijn plek als moreel leider van de wereld verloren en moet het nu hebben van zijn kracht. Dat is geen bondgenoot, dat is iemand die je gebruikt tot je geen waarde meer hebt.
Ja, ik vind de VS een bondgenoot en zij proberen hier ook niet de verkiezingen te beïnvloeden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:39:32 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Iran is natuurlijk ook wel onderdeel van het probleem met hun steun aan organisaties als Hezbollah en Hamas, maar zonder die drie (Israel, Iran en de VS) zou de internationale orde een stuk vrediger zijn.
Het is met name zonder het Iraanse regime dat deze regio en de wereld en betere plek zou zijn. Zonder de VS en Israël zou de wereld een veel mindere plek zijn. Dan krijg je een blok van China en Rusland die de twee grote supermachten zijn en in plaats van Israël krijg je een mini-Iran daar met Hamas aan het roer. Is dat wat we willen? Dat lijkt mij niet toch.
pi_220442324
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ja, ik vind de VS een bondgenoot en zij proberen hier ook niet de verkiezingen te beïnvloeden.
Vraag eens aan je Ai hulpje of deze claims kloppen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:40:46 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442329
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat als je de aard van deze oorlog volledig omdraait en beweerd dat niet het kwaadaardige Iraanse regime hier het probleem is, maar de VS en Israël en zelfs vindt dat het Iraanse regime lukraak wat logistieke medewerkers ergens mag bombarderen, je gewoon opkomt voor dat regime.
Volgens mij stelt niemand dat het Iraanse regime géén probleem is, maar simpelweg dat óók de VS een probleem is in deze kwestie.
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:40:59 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het enige in je lijst dat de VS recentelijk nog niet heeft gedaan is tienduizenden demonstranten doodschieten, maar het presidentschap is nog lang. Verder is dat punt een interne aangelegenheid een geen vakide casus belli. Is ooit zo bedacht door mensen die ww3 wilden voorkomen.
:') kom op man Trump is een debiel maar Amerikanen zelf overhoop knallen!
Ik weet dat de Amerikaanse Politie behoorlijk trigger happy is maar come on, beetje plein van de hemelse vrede actie (china)
De meeste demonstranten maken zichzelf al belachelijk hoef je ze niet voor overhoop te knallen!
pi_220442333
quote:
Bikkelhard maar waar.

Domme yanks staan er bij en kijken er naar. Mss dat een flinke stoet doodskisten met vlaggen erop ze wakker schud.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:43:33 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442352
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij stelt niemand dat het Iraanse regime géén probleem is, maar simpelweg dat óók de VS een probleem is in deze kwestie.
Dat is natuurlijk niet het geval, want wat is er precies mis met het militair ingrijpen bij zo een kwaadaardig regime? Idealiter hadden de Russen geen kernwapens gehad en had ook militair ingrijpen daar mogelijk geweest. Sommige partijen moeten gewoon worden aangepakt. Sancties en diplomatie werkt daar niet voor.
pi_220442361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
:') kom op man Trump is een debiel maar Amerikanen zelf overhoop knallen!
Ik weet dat de Amerikaanse Politie behoorlijk trigger happy is maar come on, beetje plein van de hemelse vrede actie (china)
De meeste demonstranten maken zichzelf al belachelijk hoef je ze niet voor overhoop te knallen!
Als je nog steeds denkt dat die gek grenzen heeft, dan heb je niet opgelet de afgelopen maanden.
pi_220442367
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet het geval, want wat is er precies mis met het militair ingrijpen bij zo een kwaadaardig regime? Idealiter hadden de Russen geen kernwapens gehad en had ook militair ingrijpen daar mogelijk geweest. Sommige partijen moeten gewoon worden aangepakt. Sancties en diplomatie werkt daar niet voor.
_O- "wat is hier mis mee"
pi_220442374
quote:

[..]
Je kan hier de start van een antwoord op je eerste vraag al vinden.
pi_220442377
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Heb je gemist dat er geprobeerd is om de referenda in Groenland te beïnvloeden? Of dat Musk geld stopt in (extreem)rechtse partijen in diverse landen? Of dat Vance oproept op wie gestemd moet worden in landen als Duitsland?
pi_220442385
quote:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft. Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:49:10 #91
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442395
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft. Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
Dat onderdeel wordt doorlopend aan de kant geschoven. Dat past namelijk minder in het orangemanbad narratief.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:50:31 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442404
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarmee schets je natuurlijk een volkomen verkeerd beeld van de situatie. Je gaat volledig voorbij aan het feit hoe Iran het gehele Midden-Oosten heeft gestabiliseerd en niet de VS en Israël. Het Iraanse regime heeft miljarden gestopt in het creëren van proxies die landen in talloze conflicten hebben geworpen (Hamas, Hezbollah, Houthi's) met als bedoeling geopolitieke macht te vergaren en op den duur Israël te kunnen vernietigen.
Iran terroriseerd en het is de schuld van Israel en de VS.

Dus.. zoals ik het zie, Iran moord burgers uit financiert en levert wapens aan terroristische organisaties die aanslagen plegen over de gehele wereld.
En er zijn 2 landen die er wat aan willen doen, een er van die ervaart terroristiche aanslagen al sinds hun bestaan daardoor.

En ze willen dit uitschakelen maar het gaat niet zoals men had gehoopt, en nu heeft dat zelfde land de rest van de wereld met tereur acties in hun greep!
En dat is daarom de schuld van de 2 die daar werkelijk wat aan doen?

dus.. even zoals ik het zie!

Ik zie een gast dronken in een auto stappen, de man heeft dat vaker gedaan en meerdere mensen al overeden in het verleden, Ik probeer hem te stoppen en probeer hem uit de auto te sleuren, maar dat mislukt daarna rijd die zelfde bestuurder over meerdere mensen heen.
En dat is dus mijn schuld! :D
pi_220442422
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat onderdeel wordt doorlopend aan de kant geschoven. Dat past namelijk minder in het orangemanbad narratief.
Dat alles bekijken door OF de bril van israel webcare, OF ayatollah webcare is vermoeiend.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 10:54:22 #94
364681 over_hedge
pi_220442427
quote:

[..]
:')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220442431
quote:

[..]
Het is ook de jodenhaat en Israëlhaat. Als het een ander land was die er te lijden onder had dan was het vast een groter probleem. Nu het maar Israël is, is dat hele terroristen steunen geen probleem. In hun ogen waarschijnlijk nog alleen de schuld van Israël ook. Als ze maar lief deden zou dit allemaal nooit gebeuren.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:55:11 #96
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442432
quote:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft.
Gaaf, waar zeg ik dat? Ik wacht wel.

quote:
Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
Ik begrijp dat je al zat te wachten op nieuwe vluchtelingenstromen, torenhoge brandstofprijzen en ontwrichting van de wereldeconomie?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:55:55 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442436
quote:

[..]
Dat is natuurlijk niet het geval, want wat is er precies mis met het militair ingrijpen bij zo een kwaadaardig regime?
De wijze waarop.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:56:03 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is ook de jodenhaat en Israëlhaat. Als het een ander land was die er te lijden onder had dan was het vast een groter probleem. Nu het maar Israël is, is dat hele terroristen steunen geen probleem. In hun ogen waarschijnlijk nog alleen de schuld van Israël ook. Als ze maar lief deden zou dit allemaal nooit gebeuren.
Ah, dit sneue framepje weer.

:') ____________!
pi_220442444
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Ik begrijp dat je al zat te wachten op nieuwe vluchtelingenstromen, torenhoge brandstofprijzen en ontwrichting van de wereldeconomie?
Je zegt het omdat je er niets aan wil doen. Want dat zou het M.O. destabiliseren. Want wat zou je willen doen zodat Iran stopt met het steunen van terroristengroepen dan? Ben wel benieuwd.
pi_220442450
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De wijze waarop.
Ook zo'n heerlijke valse tegenstelling idd.

Iran is BAD (zijn ze ook) DAAROM is de ENIGE manier om daar wat aan te doen, al YOLO'end daar lukraak wat te gaan bombarderen zonder verder ook maar enige plannen.

:|W
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:58:15 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442451
quote:

[..]
Deze reflex is echt zo hilarisch treurig :').

Kritiek op Israël: mimimimi antisemitische jodenhaters :'( :'( :(!!!
Huilen dan.
pi_220442453
quote:

[..]
Beetje valse tegenstelling, vind je ook niet? Natuurlijk is dat niet oké.

De VS heeft samen met Israël ongekende schade gedaan aan de wereldeconomie, wat ook tot doden gaat leiden. Schade die grotendeels voorkomen had kunnen worden als de VS en Israël hun bondgenoten betrokken hadden zodat er nagedacht kon worden over hoe schade te beperken door (bijvoorbeeld) de straat van Hormuz vol te bemannen en bescherming te bieden. Of door op voorhand potentiële doelwitten te beschermen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:59:11 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442455
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Dit heb je al een aantal keer aangegeven, maar nog niet uitgelegd waarom wij die mensen moeten opvangen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:59:16 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442456
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat alles bekijken door OF de bril van israel webcare, OF ayatollah webcare is vermoeiend.
quote:

[..]
Het is één grote verknoping van standpunten.

Anti- MAGA/Trump, pro-Gaza, anti-"zionist", anti-Netanyahu en voordat je het weet steun je klaarblijkelijk een terroristisch moslimregime in hun jihad tegen de joden en het westen.

Het ergste nog: men is intellectueel niet in staat dit proces te herkennen en het gedachtetreintje te corrigeren. Zo zijn er hele enge dingen gebeurd in het verleden.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220442458
quote:

[..]
Als reactie op die 40K doden hebben nu landen met tientallen miljoenen inwoners al hele grote problemen. En door die problemen kunnen er veel meer doden vallen.

Als ze begonnen waren met een gedegen plan, en een goede exit-strategie: Prima. Maar het is gewoon yolo bombarderen zonder een plan en zonder een plan voor na de oorlog.

Ik zie hier geen goed en fout, alleen partijen die destructief bezig zijn.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:00:29 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442466
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Iran is BAD (zijn ze ook) DAAROM is de ENIGE manier om daar wat aan te doen, al YOLO'end daar lukraak wat te gaan bombarderen zonder verder ook maar enige plannen.

Ja maar als je niet staat te juichen en springen bij SO. MUCH. WINNING. dan ben je anti-Westers en spring je in de bres voor de ayatollahs.

Echt helemaal niemand laat een traan om die dode schurken :')
Huilen dan.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:00:35 #107
364681 over_hedge
pi_220442468
toch knap dat na 68 topics meerdere users nog niet snappen dat het misschien ook kan dat alle 2 de kanten niet lekker bezig zijn :o Ik weet het. Schokkend.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:01:16 #108
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220442474
quote:
Eens hoor. Daarnaast heb ik weinig twijfel dat zodra er grondtroepen komen en de eerste Yanks sneuvelen dit een Vietnam on steroids wordt voor de VS met de grote uitzondering dat dit hun laatste imperialistische grote oorlog wordt en de neergang van Pax Americana enorm versneld. Allereerst daar in de regio, maar ook breder. Omdat het simpelweg een uitputtingsoorlog wordt en de VS helemaal niet de grote industriele capaciteiten en toegang tot materialen hebben om daar snel van te herstellen. Daarnaast zal erna de publieke opinie in de VS echt helemaal tegen elke vorm van oorlog gekanteld zijn. Zeker omdat het de neergang van dat land alleen maar versneld. Ook de intern zichtbare achteruitgang.

Ze hebben echt geen idee waar ze aan beginnen zodra de eerste troepen (al vrij snel) daar Iraans land gaan bestormen. En de grap is dat om de straat van Hormuz onveilig te houden - dat is de wurggreep waar Iran de VS en de wereld in heeft zitten - niet heel veel nodig is en met grondtroepen weinig aan te doen is in een enorm land als Iran met 90 miljoen inwoners en veel bergen etc. Daarnaast zullen de Russen en Chinezen gretig intelligence delen waarmee Iran gericht Amerikanen overal en ook in de straat van Hormuz kunnen raken vanaf heel Iraans vaste land. En de Russen zullen ook nieuwe aanwas van drones leveren om de Amerikanen "in Iran te begraven". En de Houthis zullen het vrachtverkeer in de Rode Zee gaan ontregelen: maximale economische pijn waardoor elke week dat de oorlog langer duurt en het Iraanse regime er nog staat een win voor hen is en grote pijn voor Trump.

Oftewel: Amerika gaat hier nog heel lang mee bezig zijn zodra er grondtroepen zitten en Amerikaanse soldaten sneuvelen. En vele malen slechter uit komen. Op alle fronten.
enkelband
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:02 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442479
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

nja het plan was schakel de top uit en dat was het.

Maar dat liep even compleet anders.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:07 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Beetje valse tegenstelling, vind je ook niet? Natuurlijk is dat niet oké.

De VS heeft samen met Israël ongekende schade gedaan aan de wereldeconomie, wat ook tot doden gaat leiden. Schade die grotendeels voorkomen had kunnen worden als de VS en Israël hun bondgenoten betrokken hadden zodat er nagedacht kon worden over hoe schade te beperken door (bijvoorbeeld) de straat van Hormuz vol te bemannen en bescherming te bieden. Of door op voorhand potentiële doelwitten te beschermen.
Elke oorlog kent schade, zie bijvoorbeeld:
quote:
The Ukraine war triggered a global, multi-sector crisis characterized by severe food and energy shortages, skyrocketing inflation, and major geopolitical realignment. It disrupted key supplies, caused massive refugee movements, accelerated the fragmentation of global trade, and pushed millions into extreme poverty, particularly affecting the Global South.

Key Global Effects:

Food and Energy Crisis: The disruption of grain and fertilizer exports from Russia and Ukraine (previously a quarter of global wheat trade) caused food prices to surge. Europe, in particular, experienced a massive energy crisis by cutting reliance on Russian oil and gas, leading to intense inflationary pressure.
Global Economic Slowdown: Inflation reached multi-decade highs, exacerbating post-pandemic economic distress and raising risks of debt distress in developing nations.
Geopolitical Realignment: The war destroyed the post-Cold War European security order, causing a surge in European defense spending, bolstering NATO unity, and strengthening Russia's dependence on China.
Humanitarian and Demographic Impact: Millions of Ukrainians fled, creating a large-scale refugee crisis in Europe and causing massive shortages of skilled labor in Ukraine.
Deglobalization Trends: The conflict exposed vulnerabilities in global supply chains, forcing nations to reconsider their dependence on rival powers and leading to a, often called, 'friend-shoring' of supply chains.
Environmental Damage: The war has dealt a severe blow to the ecological health of the Black Sea region, affecting marine life.

Bron: Google Gemini
Dit was het allemaal waard volgens sommigen. Sterker nog, men wilde zelfs een directe confrontatie met de Russen, daar werd driftig over gefantaseerd. En sommige van dezelfde mensen jammeren nu over de effecten van het aanpakken van het Iraanse regime.
pi_220442482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als het Amerikaanse plan ook maar enigszins uitpakt zoals bedoeld, dan gebeurt precies het tegenovergestelde van wat jij schetst. Geen kostenpost maar een investering.

Je redeneert nu vrij rechtlijnig: bommen vallen → geld weg → belastingbetaler betaalt. Maar zo werkt machtspolitiek niet.

Spanningen rond Iran jagen de energieprijzen omhoog. Dat voelt wereldwijd als pijn, maar de VS zit inmiddels aan de andere kant van de tafel: als grote olie- en LNG-exporteur verdienen ze juist aan die stijging.

Tegelijk maakt onrust landen afhankelijker. Europa en delen van Azië hebben minder opties en leunen automatisch zwaarder op Amerikaanse energie en bescherming.

Elke escalatie heeft nog een tweede effect: defensiebudgetten gaan omhoog. En die extra vraag naar wapens en systemen komt grotendeels terecht bij Amerikaanse bedrijven.

En misschien nog belangrijker: zodra het ergens echt instabiel wordt, vlucht kapitaal naar veiligheid. En veiligheid betekent nog steeds dollars en Amerikaanse staatsobligaties. Hoe onrustiger de wereld, hoe makkelijker de VS zijn schulden kan blijven financieren.

Kortom: Chaos daar, betekent vraag hier. Vraag naar energie, naar wapens, naar dollars.

Als dit spel werkt, herstelt de VS in één beweging zijn grip op precies die drie knoppen: energie, kapitaal en militaire afhankelijkheid. Dit is de inzet.

Is het zonder risico? Zeker niet. Maar het idee dat dit simpelweg een dure, domme oorlog is, mist totaal hoe het grotere plaatje in elkaar zit.
Dat is fijn.
Waarom voert men in de wereld niet (nog) wat vaker oorlog?

't Is ook nog eens een boost voor wapen- en lijkkistindustrie.

Win-win-win-en-nog-eens-win.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220442483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het wel meevallen. Ja, de baarden mogen van mij weg. Als het ff kan verleden week al.

Nee, dit is niet de manier waarop je het doet. De fallout is gigantisch.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:25 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442484
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja maar als je niet staat te juichen en springen bij SO. MUCH. WINNING. dan ben je anti-Westers en spring je in de bres voor de ayatollahs.

Echt helemaal niemand laat een traan om die dode schurken :')
Oké. Doe mij maar de tijd dat we niet onderhandelen met terroristen en dat deze verwerpelijk waren.
pi_220442488
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
nja het plan was schakel de top uit en dat was het.

Maar dat liep even compleet anders.
Vandaar ook "verder enige plannen".
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:04:05 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220442497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is fijn.
Waarom voert men in de wereld niet (nog) wat vaker oorlog?

't Is ook nog eens een boost voor wapen- en lijkkistindustrie.

Win-win-win-en-nog-eens-win.
Ik vrees dat de wereldleiders je advies ter harte zullen nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220442507
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:00 schreef over_hedge het volgende:
toch knap dat na 68 topics meerdere users nog niet snappen dat het misschien ook kan dat alle 2 de kanten niet lekker bezig zijn :o Ik weet het. Schokkend.
Okee, als je twee kanten ziet. Wat is jouw oplossing dan om Iran te laten stoppen met het steunen van Hezbollah en Hamas etc? Want zo kan het toch ook niet dooretteren, dat kan iedereen die 2 kanten ziet ook wel inzien. Dus ben wel benieuwd. Je kan niet van een land verwachten dat ze maar miljarden aan een luchtafweersysteem betalen elk jaar omdat je buurmannen blijven schieten door Iran en dan niets terug mag doen tegen Iran.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:05:00 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]

Anti- MAGA/Trump, pro-Gaza, anti-"zionist", anti-Netanyahu en voordat je het weet steun je klaarblijkelijk een terroristisch moslimregime in hun jihad tegen de joden en het westen.

Het ergste nog: men is intellectueel niet in staat dit proces te herkennen en het gedachtetreintje te corrigeren. Zo zijn er hele enge dingen gebeurd in het verleden.
Correct.

Het is anti-Westers denken en als je dat dan zegt worden sommigen woedend, omdat wordt benoemd wat men doet. Nu ga ik er nog niet vanuit dat men op het niveau van Calla Walsh zit, maar het gaat wel in meer of mindere mate in die richting.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:05:24 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442513
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heb je al een aantal keer aangegeven, maar nog niet uitgelegd waarom wij die mensen moeten opvangen?
In de jaren 80 en 90 zijn er al heel wat naar Nederland gekomen over het algemeen waren daarvan grotendeels Christenen.
Die werden behoorlijk vervolgd toen de tijd.
momenteel worden alle vluchtelingen en zijn er wonderbaarlijk nog redelijk weinig, en de meeste waren al gevluct toen het regime het vuur opende op hun eigen bevolking en niet zozeer door de Amerikaanse en Israelische bombardementen!
pi_220442516
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je kan wel reacties liken maar ik wacht nog op een antwoord
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:07:03 #120
364681 over_hedge
pi_220442520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Okee, als je twee kanten ziet. Wat is jouw oplossing dan om Iran te laten stoppen met het steunen van Hezbollah en Hamas etc? Want zo kan het toch ook niet dooretteren, dat kan iedereen die 2 kanten ziet ook wel inzien. Dus ben wel benieuwd. Je kan niet van een land verwachten dat ze maar miljarden aan een luchtafweersysteem betalen elk jaar omdat je buurmannen blijven schieten door Iran en dan niets terug mag doen tegen Iran.
Heb ik ook al 100x beantwoord. Ik heb geen oplossing. Er is al 100+ jaren een shitshow daar en ik ben verre van slim genoeg om ff met een oplossing te komen.

betekent niet dat je geen commentaar kan hebben op hoe het nu gaat. Omdat je zelf niet ff met een oplossing komt.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:07:45 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je kan wel reacties liken maar ik wacht nog op een antwoord
Heb je daar wel tijd voor in de tijd dat je mensen hier probeert te framen als "jodenhaters"?
pi_220442530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heb ik ook al 100x beantwoord. Ik heb geen oplossing. Er is al 100+ jaren een shitshow daar en ik ben verre van slim genoeg om ff met een oplossing te komen.

betekent niet dat je geen commentaar kan hebben op hoe het nu gaat. Omdat je zelf niet ff met een oplossing komt.
Je oplossing is dus, israel moet het maar slikken anders heb ik er last van. En daar ben ik het dus niet mee eens.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:08:15 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442532
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar dit is toch gewoon zo? Jij bent ook iemand die zéér kritisch is op Israël en eigenlijk zelden op de partijen die land aanvallen. Dat is het toch ook niet raar dat zulke beelden ontstaan?
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:08:40 #124
364681 over_hedge
pi_220442535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je oplossing is dus, israel moet het maar slikken anders heb ik er last van. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik zeg net: Ik heb geen oplossing. En je eerste zin is: Je oplossing is dus...
:?
pi_220442539
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je daar wel tijd voor in de tijd dat je mensen hier probeert te framen als "jodenhaters"?
:') je kan je standpunten dus niet verdedigen, alleen mensen napraten. Dat wist ik al maar wel leuk om het te zien.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:09:02 #126
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442540
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dit is toch gewoon zo? Jij bent ook iemand die zéér kritisch is op Israël en eigenlijk zelden op de partijen die land aanvallen. Dat is het toch ook niet raar dat zulke beelden ontstaan?
Lol nee.
pi_220442546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik zeg net: Ik heb geen oplossing. En je eerste zin is: Je oplossing is dus...
:?
Ja, je kiest voor niets doen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:10:32 #128
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442552
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lol nee.
Waarom ben je dan nooit kritisch op partijen die Israël aanvallen, maar alleen op Israël zelf?
pi_220442557
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vrees dat de wereldleiders je advies ter harte zullen nemen.
Nagenoeg alle zogenaamde voordelen van oorlog zijn goedkoper te bereiken met diplomatie.

(En nou maar hopen dat ik geen geseur krijg met vertegenwoordigers alhier van de lijkkistindustrie.)
pi_220442561
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom ben je dan nooit kritisch op partijen die Israël aanvallen, maar alleen op Israël zelf?
Omdat de mensen die voor hem denken dat doen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:12:06 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442567
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Velen vinden Israël simpelweg een illegitiem land, en illegitieme landen mogen worden aangevallen natuurlijk. Het wordt pas een probleem als illegitieme landen zichzelf gaan verdedigen, dat mag niet en dat is tegen het internationale recht.

Daarom hoor je zulke mensen niet als Hezbollah raketten afvuurt op Israël, maar wel als Israël vervolgens de plekken in Libanon bombardeert waar Hezbollah zit.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 11:14:08 #132
284411 crew  heywoodu
pi_220442586
Is er eigenlijk nog nieuws de afgelopen uren, of gaan we nog weer even door met "als je Israël niet steunt, ben je een jodenhater" en vergelijkbare retoriek (en vice versa)? Even handig om te weten, als er verder geen nieuws is, is het ook niet nodig om pagina na pagina met hetzelfde door te scrollen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:14:24 #133
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nagenoeg alle zogenaamde voordelen van oorlog zijn goedkoper te bereiken met diplomatie.

(En nou maar hopen dat ik geen geseur krijg met vertegenwoordigers alhier van de lijkkistindustrie.)
De enige keer in mijn geheugen dat dit goed ging was met de IRA.
maar dat waren westerners.
Met alle overige terroristische organisaties waarvan het iraanse regime er 1 van is valt niet mee te praten!
pi_220442598
quote:

[..]
Als er in de australische outback :') nu al vrachtwagens in the middle of nowhere stilstaan vanwege tekort aan diesel :') is er niet gek veel meer wat we kunnen doen.

Voorlopig kijkt de rest van de wereld het aan, of de VS de rotzooi die ze gemaakt hebben, niet ook zelf op kunnen ruimen.

Als dat te lang duurt, krijgen we wat anders. Hoop ik dat, traditiegetrouw, NL wat schepen stuurt, en het aantal doden en gewonden aan onze kant laag blijft.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:14:59 #135
364681 over_hedge
pi_220442599
quote:

[..]
Ik kies helemaal nergens voor. Ik heb helemaal niks te kiezen.

Ik zie alleen dat de oorlog totaal niet doordacht is. En je daarom nu met het gezeik zit. En heel het ze hebben een nuke in 2 weken de grooste onzin is.

En als ze het nou voor het Iraanse volk deden prima. Maar dit helpt ze totaal niet. Gaat ook niet werken met alleen bommen gooien. Is ook al wat ik weken voor het oorlog begon zei. Toen het naar buiten kwam van die 10 tot 30k doden en trump met zijn tweets. Ja leuk dat je wilt helpen, maar voor je troepen er zijn ben je weken verder en kan je niks anders doen dan bommen gooien. En daar mee ga je gewoon de bevolking niet helpen. En dat is nu precies wat er gebeurd.

Het is gewoon een shitshow. De us zelf kan niet eens uitleggen wat het doel nou precies is. Elke dag zeggen ze weer wat anders.
pi_220442600
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien om jou lekker bezig te houden.

(En af en toe een mod. ;))
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:17:17 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442637
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Velen vinden Israël simpelweg een illegitiem land, en illegitieme landen mogen worden aangevallen natuurlijk. Het wordt pas een probleem als illegitieme landen zichzelf gaan verdedigen, dat mag niet en dat is tegen het internationale recht.

Daarom hoor je zulke mensen niet als Hezbollah raketten afvuurt op Israël, maar wel als Israël vervolgens de plekken in Libanon bombardeert waar Hezbollah zit.
En iran bekostigd dat!
En wat als ze inderdaad die nuke hadden..
Dan was dat ding allang daar gevallen!
En gezien dat Iran zijn raketten niet allemaal even accuraat zijn dan was er ook nog eens een grote kans dat ze een ander land of Palastijnen zouden hebben geraakt.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:20:20 #138
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik zie alleen dat de oorlog totaal niet doordacht is. En je daarom nu met het gezeik zit. En heel het ze hebben een nuke in 2 weken de grooste onzin is.

En als ze het nou voor het Iraanse volk deden prima. Maar dit helpt ze totaal niet. Gaat ook niet werken met alleen bommen gooien. Is ook al wat ik weken voor het oorlog begon zei. Toen het naar buiten kwam van die 10 tot 30k doden en trump met zijn tweets. Ja leuk dat je wilt helpen, maar voor je troepen er zijn ben je weken verder en kan je niks anders doen dan bommen gooien. En daar mee ga je gewoon de bevolking niet helpen. En dat is nu precies wat er gebeurd.

Het is gewoon een shitshow. De us zelf kan niet eens uitleggen wat het doel nou precies is. Elke dag zeggen ze weer wat anders.
klopt zei ik al in de eerste delen van het topic.
Iran trok toen de stekker uit het internet en ging heerlijk moordend door het land.

De reden wat ik denk waarom de oranje pannenkoek dat deed is dat hij dacht oh die troepen die we daar al in de buurt hebben kunnen dat wel ff doen.
De oranje pannenkoek denkt niet altijd helder met zijn uitspraken..
nja... niet altijd .. Vaak!
pi_220442674
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws de afgelopen uren, of gaan we nog weer even door met "als je Israël niet steunt, ben je een jodenhater" en vergelijkbare retoriek (en vice versa)? Even handig om te weten, als er verder geen nieuws is, is het ook niet nodig om pagina na pagina met hetzelfde door te scrollen.
Ja precies. Het concentreert zich allemaal wel heel erg rond 1 of 2 users.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:26:40 #140
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442716
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als er in de australische outback :') nu al vrachtwagens in the middle of nowhere stilstaan vanwege tekort aan diesel :') is er niet gek veel meer wat we kunnen doen.

Voorlopig kijkt de rest van de wereld het aan, of de VS de rotzooi die ze gemaakt hebben, niet ook zelf op kunnen ruimen.

Als dat te lang duurt, krijgen we wat anders. Hoop ik dat, traditiegetrouw, NL wat schepen stuurt, en het aantal doden en gewonden aan onze kant laag blijft.
Hoe achterlijk ben je dan ook als chauffeur. Even kijken waar de truck strandt, misschien gaat het wel diesel regenen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:26:57 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442717
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Huh vind je dat geen leuk spelletje dan?
Huilen dan.
pi_220442752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoe achterlijk ben je dan ook als chauffeur. Even kijken waar de truck strandt, misschien gaat het wel diesel regenen?

Precies, het ligt aan die chauffeur, niet aan de mongolen in het witte huis.
pi_220442755
quote:
https://www.nu.nl/midden-(...)t-militairen-vs.html

Saoedi-Arabië spoort VS aan om aanvallen op Iran door te zetten
De Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman zou Trump hebben gevraagd de oorlog tegen Iran niet te stoppen, maar de aanvallen door te zetten, schrijft The Guardian. Hij zou daarnaast hebben opgeroepen om nog heviger aan te vallen. Volgens hem is de oorlog een "historische kans" om het Midden-Oosten te hervormen.

Trump zei vervolgens eerder deze week tegen journalisten dat het land met de VS mee zal vechten. Maar tot nu toe zijn er geen signalen van actieve militaire betrokkenheid van Saoedi-Arabië bij de oorlog. Volgens The Guardian wordt de kans dat dat wél gaat gebeuren steeds groter, helemaal als de huidige vredesonderhandelingen spaak lopen. Het land is op dit moment al doelwit van Iraanse droneaanvallen.
Stomme VS en Isra.... oh nee wacht het is Saoedi-Arabië die dat wil. Vlug omdraaien en doen alsof we het niet gehoord hebben. Anders zijn we islamfoben, xenofoben en racisten.
Corporate translator
pi_220442757
Wat maar niet lijkt te landen is dat dit een van de vele problematische regimes in de wereld is en in veel gevallen zijn die regimes voornamelijk een bedreiging voor de eigen bevolking en som ook de regio. In de VS is men daarom ook in toenemende mate klaar met het spelen van politieagentje op kosten van de eigen burger in zowel geld als mensenlevens uitgedrukt. Men is aardig over zeik vanwege de stijgende kosten en inflatie. Dat hele Midden-Oosten kan ze verder gestolen worden.
pi_220442763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dus Israël heeft het maar te slikken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:36:13 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220442787
Unicef: meer dan 370.000 kinderen ontheemd in Libanon

Deze kinderen hebben het ook maar te slikken.
pi_220442821
quote:
Komende dagen worden kritisch'
Waar Trump gisteravond dus kwam met uitstel van zijn deadline, hoeft dat zeker niet te betekenen dat het rustig blijft. De VS bereidt zich voor op het sturen van duizenden extra militairen naar het Midden-Oosten. Wat leidt tot (nog meer) speculatie over een mogelijke oorlog met grondtroepen.
"De komende dagen worden echt kritisch", zegt Iran-expert Golriz. "Trump heeft 5000 tot 8000 Amerikaanse militairen naar het Midden-Oosten gestuurd. Wat gaan zij doen? Het Iraanse olie-eiland Kharg innemen? Of alleen een commando-operatie uitvoeren om uranium uit Iran te halen? Een ding is zeker: Iran heeft zich daar militair gezien goed op voorbereid."
Onderhandelen of doorvechten? 'Iran heeft het gevoel dat het wint'
https://www.rtl.nl/nieuws(...)gevoel-dat-ze-winnen

Sinds de tijd van Jimmy Carter al denk ik
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:41:01 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220442831
Ballistische raketten onderschept op weg naar Riyadh

Het Saudische ministerie van Defensie meldt dat er zes ballistische raketten zijn gelanceerd richting de regio Riyadh. Twee raketten zijn onderschept, en de overige vier zijn neergestort in de Arabische Golf en onbewoonde gebieden, meldt het ministerie.

Ook Koeweit heeft te maken met aanvallen met drones en raketten. Daar waren twee havens doelwit.
pi_220442837
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Elke oorlog kent schade, zie bijvoorbeeld:
[..]
Dit was het allemaal waard volgens sommigen. Sterker nog, men wilde zelfs een directe confrontatie met de Russen, daar werd driftig over gefantaseerd. En sommige van dezelfde mensen jammeren nu over de effecten van het aanpakken van het Iraanse regime.
Ik ben niet één van die “sommige users” alleen. Dat mogen zij vinden, maar is irrelevant in onze discussie.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:43:14 #150
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442855
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:41 schreef Momo het volgende:

Het Saudische ministerie van Defensie meldt dat er zes ballistische raketten zijn gelanceerd richting de regio Riyadh. Twee raketten zijn onderschept, en de overige vier zijn neergestort in de Arabische Golf en onbewoonde gebieden, meldt het ministerie.

Ook Koeweit heeft te maken met aanvallen met drones en raketten. Daar waren twee havens doelwit.
Ik snap hier niks van. Trump roept de hele tijd dat Iran verslagen is, maar toch kan Iran doorgaan met het lanceren van raketten en drones. Trump zal toch niet voor zijn beurt praten toch?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:44:37 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442865
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies, het ligt aan die chauffeur, niet aan de mongolen in het witte huis.
Och god. Nu ontslaan de acties van "De mongolen in het witte huis" eenieder van de eigen verantwoordelijkheid?

Zo'n houding zul je veel aan hebben zonder diesel bij 40 graden in de outback.

Man wat een grenzeloos domme houding.
pi_220442870
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik snap hier niks van. Trump roept de hele tijd dat Iran verslagen is, maar toch kan Iran doorgaan met het lanceren van raketten en drones. Trump zal toch niet voor zijn beurt praten toch?
Redelijk opzichtige rook, voordat die 8000 soldaten de cirkelzaag in mogen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 11:45:21 #153
284411 crew  heywoodu
pi_220442872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:41 schreef Momo het volgende:

Als straks Riyadh geraakt wordt lijkt dat me wel een vrij stevige nieuwe escalatie in dit hele gebeuren :o
pi_220442880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Och god. Nu ontslaan de acties van "De mongolen in het witte huis" eenieder van de eigen verantwoordelijkheid?

Zo'n houding zul je veel aan hebben zonder diesel bij 40 graden in de outback.

Man wat een grenzeloos domme houding.
Wat zit je te zeiken?

Ik zeg toch dat het aan die chauffeur ligt, en je mattie's in het witte huis geen enkele blaam treft?

Nou dan?

:O
pi_220442884
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Onderhandelen of doorvechten? 'Iran heeft het gevoel dat het wint'
https://www.rtl.nl/nieuws(...)gevoel-dat-ze-winnen

Sinds de tijd van Jimmy Carter al denk ik
Van wat ik gelezen heb over de mogeiljkheden om het uranium weg te halen uit Iran is dat een enorm risicovolle operatie. Als dat mislukt met de nodige slachtoffers aan Amerikaanse zijde tot gevolg dan gaat dat de toch al behoorlijk negatieve opinie van het Amerikaanse volk niet gunstig beïnvloeden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:47:42 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442890
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat zit je te zeiken?

Ik zeg toch dat het aan die chauffeur ligt, en je mattie's in het witte huis geen enkele blaam treft?

Nou dan?

:O
Moet ook tanken maar zal maandag gewoon naar mijn werk proberen te rijden. Mocht ik stil komen te staan kan ik altijd de mongolen in het witte huis verdoemen.
pi_220442900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Moet ook tanken maar zal maandag gewoon naar mijn werk proberen te rijden. Mocht ik stil komen te staan kan ik altijd de mongolen in het witte huis verdoemen.
Maar ik snap dat een beetje leuteren in de marge, vele malen interessanter is dan het over de echte materie hebben.
pi_220442906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:36 schreef Momo het volgende:

Kleine prijs om te betalen lees ik hier, en als je daar moeite mee hebt ben je anti-westers, anti-VS, anti-Israël of anti-semiet lees ik hier voorbij komen.

Rusland, Noord-Korea, Wit-Rusland, allemaal schurkenstaten die niet op dezelfde manier aangepakt worden, dus klaarblijkelijk is het niet zo zwart/wit als: IRGC bad, grote boem, #winning
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:51:51 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442926
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar ik snap dat een beetje leuteren in de marge, vele malen interessanter is dan het over de echte materie hebben.
Jij legt hier zelf diaries van outbacktruckers aan de dag die naar verluidt "in de middle of nowhere" zonder diesel staan.

Zo kun je alles aan deze oorlog relateren.
pi_220442943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:
O'really?

Waar denk je dat de tekorten dan door komen?

Je ongeinformeerde poep-praterij is gewoon storend.

Ga jezelf eens informeren, Mr LaagGeinformeerd.

https://www.google.com/search?q=fuel+shortage+australia
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:57:44 #161
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is tijdens je rit, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-03-2026 12:08:33 ]
pi_220442978
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Goeie uitleg wel. ;)
pi_220442990
quote:

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Alsof Mr LaagGeinformeerd dit zelf niet kan bedenken he :')
pi_220443000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij legt hier zelf diaries van outbacktruckers aan de dag die naar verluidt "in de middle of nowhere" zonder diesel staan.

https://www.abc.net.au/ne(...)ulnerable-/106464204

Dit is denk ik het bericht. Het punt is dat deze mensen afhankelijk zijn van dieselgeneratoren en niet op het net zitten. Niet slim, maar het is natuurlijk wel gerelateerd.
pi_220443013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Dit is denk ik het bericht. Het punt is dat deze mensen afhankelijk zijn van dieselgeneratoren en niet op het net zitten. Niet slim, maar het is natuurlijk wel gerelateerd.
In be4:

quote:
Ja, maar hoe ben je dan ook zo achterlijk om daar te gaan wonen! bla bla bla bla bla bla bla, zo kan je alles wel aan deze oorlog relateren! bla bla bla bla bla
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:07:48 #166
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220443036
quote:

[..]

Het is niet dat ze op zulke plekken veel keus hebben hè. ;)
pi_220443052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:36 schreef Momo het volgende:

Net zoals de kinderen van Nazi's dat hadden. Als hun ouders oorlogen beginnen, daar kan je niet lekker makkelijk Israël de schuld van geven net. Dit is de schuld van Hezbollah en Iran.
pi_220443055
Hihihi
twitter

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:10:33 #169
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443057
quote:

[..]

quote:

[..]

Deze uithoeken zijn per definitie een logistieke nachtmerrie. Het gaat mij om de eenvoud waarmee het op de oorlog wordt afgewenteld.

Waarmee Australië nog weer een ander verhaal is. Die hebben zich voor 90% afhankelijk gemaakt van import en meerdere raffinaderijen gesloten het afgelopen decennium.

Maar de monGolEn in het WiTte Huys1!1
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:12:25 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220443068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Net zoals de kinderen van Nazi's dat hadden. Als hun ouders oorlogen beginnen, daar kan je niet lekker makkelijk Israël de schuld van geven net. Dit is de schuld van Hezbollah en Iran.
Je kunt de gehele Libanese bevolking gelijk stellen aan de Nazi´s??
pi_220443069
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Deze uithoeken zijn per definitie een logistieke nachtmerrie. Het gaat mij om de eenvoud waarmee het op de oorlog wordt afgewenteld.
Leg eens uit waar het dan aan ligt.

quote:
Waarmee Australië nog weer een ander verhaal is. Die hebben zich voor 90% afhankelijk gemaakt van import en meerdere raffinaderijen gesloten het afgelopen decennium.
Uh huh:

quote:
Ja, maar hoe ben je dan ook zo achterlijk om daar te gaan wonen! bla bla bla bla bla bla bla, zo kan je alles wel aan deze oorlog relateren! bla bla bla bla bla
quote:
Maar de monGolEn in het WiTte Huys1!1
Yup.
pi_220443085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, dat was een voorbeeld. Libanon doet niets aan Hezbollah. Hezbollah valt Israel aan. Israel is het zat en stelt orde op zaken.
pi_220443087
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
In be4:
[..]

De cultleider kan nooit wat fout doen.

Binnen een maand tijd is gezellig rechts gegaan van die 5 euro per jaar die ik aan Oekraïne geef is veel te veel en alle moslims zijn stom net zoals feministen naar: natuurlijk betaal ik graag het driedubbele voor olie en sturen we onze jongens naar de golfstaten om ze veilig te houden. Weet je niet dat er in Iran moslima's beschermd moeten worden!?
pi_220443089
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij doet hij dat met de Israëli's.
Die samen met de VS deze oorlog zijn begonnen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:15:24 #175
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220443095
Nu gaan de Amerikanen dus de wapens waar de EU voor heeft betaald naar Iran sturen? _O- ge-wel-dig! Lekker gewerkt weer _O-
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:15:39 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220443099
quote:

[..]

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is tijdens je rit, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Doet me denken aan toen ik in Chili was in the middle of nowhere met nog 150 km diesel en het dichtstbijzijnde echte tankstation zo'n 4 uur de verkeerde kant op over onverharde wegen.

Beetje rondgevraagd en er was ergens een dude die vanuit zijn achtertuin een clandestien tankstation draaide en ben daar vanzelfsprekend gigantisch opgelicht maar alsnog goedkoper uit dan in NL _O_

Dus inderdaad: niet overal op dit bolletje heb je 10 pompen binnen een straal van 5 kilometer.
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:17:44 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443114
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leg eens uit waar het dan aan ligt.
[..]
Uh huh:
[..]
[..]
Yup.
De strategische voorraden van Australië liggen grotendeels opgeslagen in de VS. Wat duizenden kilometers van Australië afligt. Wat het land notoir kwetsbaar maakt voor dergelijke problemen.

Ik ga niet bestrijden dat de oorlog overduidelijk effect heeft. Maar in de bredere context is het heel goedkoop scoren.
pi_220443121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Volgens mij doet hij dat met de Israëli's.
Die samen met de VS deze oorlog zijn begonnen.
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handje :')
pi_220443146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handje :')
Nou ja, geen zorgen, het gaat lekker toch, die volkomen terechte oorlog?
Iran is nog steeds een lief onschuldig land en het heeft helemaal geen troeven meer in handen.
pi_220443153
Naar ik begrijp overwegen de Amerikanen om de Iraanse olie te 'confisqueren'. Dat is althans wat Trump zegt.

Nu ben ik geen militair strateeg en uiteraard vallen mijn intellectuele capaciteiten in het niet bij die van de Amerikaanse president, maar is zo'n operatie niet enorm risicovol?

Je bezet een eiland dat pal naast Iran ligt, waardoor je dus kunt reken op een continue stroom van aanvallen. Van drones en raketten tot militairen op de grond.

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd en is het bezetten van Kharg een koud kunstje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:21:10 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443157
quote:

[..]
Werkt beide kanten op

https://en.wikipedia.org/(...)n_nuclear_scientists
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:21:16 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220443160
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nu gaan de Amerikanen dus de wapens waar de EU voor heeft betaald naar Iran sturen? _O- ge-wel-dig! Lekker gewerkt weer _O-
Nee dat lijkt me niet. Geld wat naar de EU zou gaan (en wij wapens van moeten kopen bij de VS) gaat nu naar wapens voor Iran begrijp ik.

Die hele constructie was sowieso een manier om geld naar de wapenindustrie te sluizen met de EU als omweg.
pi_220443163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik ga niet bestrijden dat de oorlog overduidelijk effect heeft.
Ow, toch niet.

Wow :')

Maar er zijn meerdere landen waar dit hard begint te spelen he? Je bent niet zo goed geinformeerd, dus denk meld het even.

Heb je voor al die landen ook een klinkend excuus, waarom het natuurlijk niks, nada, noppes, met de strapatsen van je mongoloide matties in het witte huis te maken heeft, en het natuurlijk allemaal de schuld van die landen zelf is?

De filipijnen bv?

Kom op, spin het 8-)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:22:52 #184
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443174
quote:

[..]
En de VS.
pi_220443188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Naar ik begrijp overwegen de Amerikanen om de Iraanse olie te 'confisqueren'. Dat is althans wat Trump zegt.

Nu ben ik geen militair strateeg en uiteraard vallen mijn intellectuele capaciteiten in het niet bij die van de Amerikaanse president, maar is zo'n operatie niet enorm risicovol?

Je bezet een eiland dat pal naast Iran ligt, waardoor je dus kunt reken op een continue stroom van aanvallen. Van drones en raketten tot militairen op de grond.

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd en is het bezetten van Kharg een koud kunstje.
Ik zou niet op dat eiland willen staan en een zwerm drones op me af zien komen.

Militaire strategen zullen het ongetwijfeld ook afraden, maar daar heeft Trump niet zo veel mee.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:24:33 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443190
quote:

Daarom zitten ze er nog niet.
Trump mag wel een pannenkoek wezen maar de Militaire leiding van de VS niet.
pi_220443195
quote:

Als niet-militair strateeg zeg ik: die zware aanval op Kharg had 4 weken geleden moeten beginnen. Dan was de toestand nu heel anders.
Maar dat durfden ze niet aan. En/of ze waren slecht voorbereid.
pi_220443199
quote:
Volgens mij waren Iran en Israel vrienden tot de Islamitische overname van Iran en Israel tot vijand werd verklaard en vernietigd moest worden. Niet gek dat ze dan nuclear scientists omleggen van een land dat maar een doel heeft.
pi_220443209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Daarom zitten ze er nog niet.
Uiteraard, maar ik krijg het idee dat de bedenkingen van de militaire leiding worden weggewuifd door deze regering. De aanval op Iran is in meerdere opzichten immers een flinke shitshow.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 12:26:12 #190
364681 over_hedge
pi_220443211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus Israël heeft het maar te slikken.
Als dat je conclusie is. Dan helemaal prima joh
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:26:42 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Volgens mij waren Iran en Israel vrienden tot de Islamitische overname van Iran en Israel tot vijand werd verklaard en vernietigd moest worden. Niet gek dat ze dan nuclear scientists omleggen van een land dat maar een doel heeft.
Volgens mij is dat 50 jaargeleden

Feit is dat beide landen over en weer zitten te klieren de laatste tijd
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:27:10 #192
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443220
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, toch niet.

Maar er zijn meerdere landen waar dit hard begint te spelen he? Je bent niet zo goed geinformeerd, dus denk meld het even.

Heb je voor al die landen ook een klinkend excuus, waarom het natuurlijk niks, nada, noppes, met de strapatsen van je mongoloide matties in het witte huis te maken heeft, en het natuurlijk allemaal de schuld van die landen zelf is?

De filipijnen bv?

Kom op, spin het 8-)
De Filippijnen zijn als archipel met duizenden eilanden met onherbergzaam terrein ook een enorme logistieke nachtmerrie, inderdaad.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:28:29 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als niet-militair strateeg zeg ik: die zware aanval op Kharg had 4 weken geleden moeten beginnen. Dan was de toestand nu heel anders.
Maar dat durfden ze niet aan. En/of ze waren slecht voorbereid.
Dan had de VS enorme verliezen geleden!
En stond dat hele eiland nu nog in brand!
pi_220443258
Ik hoop dat de onderhandelingspoging van Pakistan succesvol zal zijn, en dat de president van Pakistan de nobelprijs voor de vrede binnensleept.
pi_220443270
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, toch niet.

De filipijnen bv?

Kom op, spin het 8-)
De Filippijnen doen er goed aan hun grondstoffen niet in te kopen bij een dictatoriaal land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en vermoord, zoiets heet goed en fatsoenlijk landsbestuur.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:34:02 #196
503714 SebbeSwensje
pi_220443284
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee dat lijkt me niet. Geld wat naar de EU zou gaan (en wij wapens van moeten kopen bij de VS) gaat nu naar wapens voor Iran begrijp ik.

Die hele constructie was sowieso een manier om geld naar de wapenindustrie te sluizen met de EU als omweg.
Waar komt dat geld vandaan dan? Ik lees het als dat wij betalen voor de wapens die de VS wil gebruiken tegen Iran. Met dat laatste ben ik het wel eens ja.
Appears.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:34:45 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat de onderhandelingspoging van Pakistan succesvol zal zijn, en dat de president van Pakistan de nobelprijs voor de vrede binnensleept.
Voor zijn veiligheid hoop ik het niet heeft ie straks ook een bom in zijn nek!

Maar een schuimbekkende Trump op de buis is altijd goeie TV :+
pi_220443297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij is dat 50 jaargeleden
Dat is nog lang niet ver genoeg terug.

Was het democratische Iran in 1953 een bedreiging voor Israël?
Nee.
Het toenmalige democratische Iran was het tweede islamitische land (na Turkije) dat de staat Israël erkende.
Maar de premier en diens kabinet waren niet naar de zin van de VS (en het VK). Vanwege... laat me raden... olie?

Daarna, vanaf 1953, begon voor Iran de periode van dictatuur. Andersdenkenden hadden het onder de lieve sjah zwaar te verduren, en onder de lieve haatbaarden nog zwaarder.

De situatie in Iran was - alles relatief bezien natuurlijk - dikke prima in 1953, sowieso voor Israël, totdat de VS weer eens besloot in te grijpen.
Sindsdien is het een shitland.
pi_220443302
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doet me denken aan toen ik in Chili was in the middle of nowhere met nog 150 km diesel en het dichtstbijzijnde echte tankstation zo'n 4 uur de verkeerde kant op over onverharde wegen.

Beetje rondgevraagd en er was ergens een dude die vanuit zijn achtertuin een clandestien tankstation draaide en ben daar vanzelfsprekend gigantisch opgelicht maar alsnog goedkoper uit dan in NL _O_

Dus inderdaad: niet overal op dit bolletje heb je 10 pompen binnen een straal van 5 kilometer.
Dit soort 'tankstations' heb je in Nederland ook op het platteland als je weet waar je moet zoeken. Toegegeven het zijn er een stuk minder als ooit was. :P
pi_220443314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef theguyver het volgende:
Dat suggereert dat er naar ze geluisterd wordt.

Record aantal generaals is de afgelopen tijd opgerot.

Als jij als officier tegen trump ingaat, is dat einde carriere.
pi_220443330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De Filippijnen zijn als archipel met duizenden eilanden met onherbergzaam terrein ook een enorme logistieke nachtmerrie, inderdaad.
Precies:

quote:
Wie is er dan ook zo achterlijk om in de filipijnen te gaan wonen? bla bla bla bla
_O-

Grapjas.
pi_220443343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Filippijnen doen er goed aan hun grondstoffen niet in te kopen bij een dictatoriaal land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en vermoord, zoiets heet goed en fatsoenlijk landsbestuur.
Mooi streven, wanneer gaan we dat zelf doen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:38:50 #203
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443351
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies:
[..]
_O-

Grapjas.
Haha. En ik zal je een geheimpje verklappen: er zal op dit moment ook wel iemand op de sahel-vlaktes, Siberië of Alaska zonder benzine staan.

*pretends to be shocked.
pi_220443353
quote:

[..]
Fatsoenlijk landsbestuur in de Filippijnen? Zou dat niet te snel zeggen...
pi_220443370
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooi streven, wanneer gaan we dat zelf doen?
Ik probeer zo wel een beetje mijn leven in te richten en van de zakenmensen die ik ken verwacht ik ook zoiets simpels en vanzelfsprekends als goed ondernemerschap.
pi_220443413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik probeer zo wel een beetje mijn leven in te richten en van de zakenmensen die ik ken verwacht ik ook zoiets simpels en vanzelfsprekends als goed ondernemerschap.
Vergeet het. Pecunia non olet.

En dat is natuurlijk los van dat er wel olie op andere plekken moet zijn.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:44:53 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443431
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:34 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nee.
Het toenmalige democratische Iran was het tweede islamitische land (na Turkije) dat de staat Israël erkende.
Maar de premier en diens kabinet waren niet naar de zin van de VS (en het VK). Vanwege... laat me raden... olie?

Daarna, vanaf 1953, begon voor Iran de periode van dictatuur. Andersdenkenden hadden het onder de lieve sjah zwaar te verduren, en onder de lieve haatbaarden nog zwaarder.

De situatie in Iran was - alles relatief bezien natuurlijk - dikke prima in 1953, sowieso voor Israël, totdat de VS weer eens besloot in te grijpen.
Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:45:52 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443441
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat suggereert dat er naar ze geluisterd wordt.

Record aantal generaals is de afgelopen tijd opgerot.

Als jij als officier tegen trump ingaat, is dat einde carriere.
vorig jaar was er inderdaad een grote schoonmaak.
Dit maakt deel uit van een bredere campagne tegen "woke" officieren en degenen die betrokken waren bij de terugtrekking uit Afghanistan.

Dit jaar is er naar mijn weten nog niemand uitgeschopt!

En compleet andere reden waarom jij aangeeft!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:48:37 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220443471
twitter

Dit is het niveau van internationale betrekkingen schijnbaar, beide Iran en Witte Huis komen met meme, AI en shitposts.
pi_220443475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:

Nee, die houden de eer aan zichzelf.

En direct tegen trump en kornuiten ingaan hoeft niet perse te betekenen dat je er uit vliegt.

Maar de kans dat je nooit meer promotie krijgt, is groot. Zeker aan de bovenkant, waar officieren meer politici dienen te zijn dan soldaten.

Als trump c.s. naar militairen had geluisterd, bestond dit topic niet.
pi_220443491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dit is het niveau van internationale betrekkingen schijnbaar, beide Iran en Witte Huis komen met meme, AI en shitposts.
Met dat pedante progressieve moslimvingertje de lucht in :r
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:51:30 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220443507
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
vorig jaar was er inderdaad een grote schoonmaak.
Dit maakt deel uit van een bredere campagne tegen "woke" officieren en degenen die betrokken waren bij de terugtrekking uit Afghanistan.

En compleet andere reden waarom jij aangeeft!
Ah, de terugtrekking uit Afghanistan.
Die door Trump is besloten in de nadagen van zijn eerste termijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220443508
quote:
[ x ]

Gewoon het niveau van de media.
pi_220443516
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:51 schreef StateOfMind het volgende:
Biden had prima kunnen besluiten het niet te doen. Heeft dus ook genoeg boter op z'n hoofd.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:52:37 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220443519
Wat meme’s betreft is Iran de sterkste partij.
The End Times are wild
pi_220443521
quote:

[..]
Je snapt hoop ik dat alle olie duurder is geworden en niet alleen Iraanse?
pi_220443534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken
Ik denk dat dat veelzeggend is.
pi_220443539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:52 schreef LXIV het volgende:
Wat meme’s betreft is Iran de sterkste partij.
Trump is ook sterk. :')

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:54:22 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443540
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ah, de terugtrekking uit Afghanistan.
Ja idiote actie 8)7
Vooral 10.000 taliban strijders vrij laten :') en daarna Biden op de flikker geven daarvan dat was echt kansloos!
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:54:41 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat veelzeggend is.
Wat zegt het?
pi_220443554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:34 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nee.

Mee eens hoor, dikke faal van VK en VS is dat geweest.
pi_220443568
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja idiote actie 8)7
Vooral 10.000 taliban strijders vrij laten :') en daarna Biden op de flikker geven daarvan dat was echt kansloos!
Biden had de Taliban geen luchtmacht kado hoeven doen. Maakt verder ook niet uit want zowel regering Biden als regering Trump werkte voor Israël.
pi_220443573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat zegt het?
Bewust niet verder terug willen kijken dan de penis of de strap-on lang is.
Geeft nix, regeringsleiders hebben er ook al eeuwen- en eeuwenlang last van.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:01:50 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220443602
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Waar komt dat geld vandaan dan? Ik lees het als dat wij betalen voor de wapens die de VS wil gebruiken tegen Iran. Met dat laatste ben ik het wel eens ja.
van wat ik begrijp krijgen we dat geld van de VS, met als voorwaarde dat we het in hun wapen industrie moeten steken.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:02:52 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443622
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Bewust niet verder terug willen kijken dan de penis of de strap-on lang is.
Geeft nix, regeringsleiders hebben er ook al eeuwen- en eeuwenlang last van.
Hoe kom je daar nu in godsnaam op :?

Enige wat ik zeg is dat de twee over en weer bij elkaar zitten te kutten

Al heel lang

Je strapons hebben nergens wat mee te maken
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:03:25 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220443632
Flinke aanval op Kuwait weer volgens eerste berichten. Haven zou in de fik staan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:05:35 #227
503714 SebbeSwensje
pi_220443654
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
van wat ik begrijp krijgen we dat geld van de VS, met als voorwaarde dat we het in hun wapen industrie moeten steken.
Dat lijkt me niet te kloppen en zou bovendien raar en zinloos zijn. Het ging de Amerikanen er juist om dat wij ervoor zouden betalen. Hard gelach dat ze de knaken in de zak steken en de wapens lekker zelf gebruiken in hun poging de oliemarkt compleet te ontregelen, dat dan weer wel _O-
Appears.
pi_220443664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nu in godsnaam op :?

Enige wat ik zeg is dat de twee over en weer bij elkaar zitten te kutten

Al heel lang

Je strapons hebben nergens wat mee te maken
Ik was ook helemaal niet boos. (Nog niet, trouwens.)
Ik gaf alleen maar aan dat je nog verder terug moet gaan om de oorzaken van dit probleem te verklaren.

Daarna ging jij vragen stellen.

Het over en weer 'kutten' zou totaal niet nodig zijn geweest als westerse landen Iran na WO2 gewoon met rust hadden gelaten.
Ook het hedendaagse 'ingrijpen' gaat weer tot alleen maar meer ellende, shitzooi en doden leiden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:08:59 #229
38496 Perrin
pi_220443689
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Flinke aanval op Kuwait weer volgens eerste berichten. Haven zou in de fik staan.
twitter
pi_220443713
twitter

Zelensky heeft toch wel de kaarten.
pi_220443727
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet te kloppen en zou bovendien raar en zinloos zijn. Het ging de Amerikanen er juist om dat wij ervoor zouden betalen. Hard gelach dat ze de knaken in de zak steken en de wapens lekker zelf gebruiken in hun poging de oliemarkt compleet te ontregelen, dat dan weer wel _O-
Denk niet dat het zo werkt. Boekhouding van de NAVO zit in brussel, niet in de VS.

Originele bericht:

Unclear, uh huh.

Reactie van de europese landen:

Dit mag op dezelfde stapel als:

quote:
Ow, we hebben tekort aan water! Gaan we wel in canada halen!

Carney: aan me hoela (alleen dat haalt de VS media dan weer niet)
En daarna horen we er nooit meer wat over.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:13:19 #232
38496 Perrin
pi_220443730
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Blijkt Oekraïne ineens cruciaal in next-gen drone-oorlogsvoering.
pi_220443738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Blijkt Oekraïne ineens cruciaal in next-gen drone-oorlogsvoering.
Benieuwd hoelang Trump dit nog gaat ontkennen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:14:09 #234
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220443740
Het gaat goed met de oorlog begrijp ik? Onze huis magas zijn nog steeds enthousiast over de enorme resultaten van het oranje varken?

Ik zie toch een probleempje. Best zielig hoe Donald en Bibi het leven van miljoenen arme Aziaten en Afrikanen onmogelijk maken en vele tienduizenden of meer doden op hun geweten gaan hebben met hun ondoordachte oorlog. En dan tel ik de miljoenen ontheemden nog niet mee.

vrijdag 27 maart 2026 @ 13:15:31 #235
38496 Perrin
pi_220443747
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Gaat ie natuurlijk nooit toegeven.

Maar reken maar dat ze in de VS gaan leren van Oekraïnse ervaring in goedkope, effectieve massaproduceerbare systemen. Dat is een heel andere aanpak dat de dure aanpak van de VS tot nu toe waar afweerraketten en afweersystemen niet duur genoeg konden zijn.
pi_220443751
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ x ]
Is dit niet in strijd met het Internationaal Recht?
pi_220443753
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja... en eigenlijk ook weer niet.
De hoeveelheid rotzooi in zijn nek is immers immens.

Dus daaruit kan hij, als hij gaat lullen, nog lang putten, vermoed ik.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:17:44 #238
38496 Perrin
pi_220443762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen idee. Wie gaat ze arresteren als dat zo is?
pi_220443763
quote:
[ x ]

ZelenskyGOD
pi_220443774
quote:
[ x ]

Komt dit daadwerkelijk van "Iranian state media"?
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:19:11 #241
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:57 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Biden had de Taliban geen luchtmacht kado hoeven doen. Maakt verder ook niet uit want zowel regering Biden als regering Trump werkte voor Israël.
Onzin.
Dan kan je net zo goed zeggen ze werken voor de wapen lobby.
die spenderen tig keer meer in de Amerikaanse politiek.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:19:41 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:06 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik was ook helemaal niet boos. (Nog niet, trouwens.)
Ik gaf alleen maar aan dat je nog verder terug moet gaan om de oorzaken van dit probleem te verklaren.

Daarna ging jij vragen stellen.

Het over en weer 'kutten' zou totaal niet nodig zijn geweest als westerse landen Iran na WO2 gewoon met rust hadden gelaten.
Ook het hedendaagse 'ingrijpen' gaat weer tot alleen maar meer ellende, shitzooi en doden leiden.
Ik heb het helemaal nergens over de oorzaak gehad

Ik zeg enkel dat het over en weer hommeles is
pi_220443785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Met dat pedante progressieve moslimvingertje de lucht in :r
Pedofilie bestrijden is nu ook al progressief? Je zit niet in een cult hoor.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:21:23 #244
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220443804
quote:

[..]

Dat :Y

Outback truckers zijn doorgaans geen beginners, maar door de wol geverfde chauffeurs die sowieso alle tanks volgooien voor vertrek, en door ervaring precies weten waar ze kunnen tanken.

En ook diep in de Outback zijn dorpjes met tankstations

Maar als die niet meer bevoorraad kunnen worden door tekorten, dan houdt het op.
A murky, forgotten land.
pi_220443816
quote:
[ x ]

Hopelijk krijgen ze wat valuta binnen nu die poedel van Poetin het laatste steunpakket heeft geblokkeerd.
pi_220443819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Welk recht?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:27:20 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja... en eigenlijk ook weer niet.
De hoeveelheid rotzooi in zijn nek is immers immens.

Dus daaruit kan hij, als hij gaat lullen, nog lang putten, vermoed ik.
Oh... das niet moeilijk hij start gewoon de volgende shitstorm!
we hebben het al niet meer over ICE of Tesla, Doge, Venezuela, Epstein, wapen leveren aan Oekraiene , vredes besprkingen Oekriene, Groenland, Tarrifs, etc etc etc...

pi_220443847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb het helemaal nergens over de oorzaak gehad

Ik zeg enkel dat het over en weer hommeles is
Je had het over "dat is 50 jaar geleden".
Ik gooide er nog een kwart eeuw bij, en leverde als bonus de oorzaak van alle hommeles.
Zo onduidelijk was dat niet.

Daarna heb ik geprobeerd jouw onbegrip en vragen daarover te beantwoorden.

Verder geen zorgen hierover aub.
Een penis van 50 jaar is nog steeds hartstikke lang. Dus zie het gewoon als een compliment.
En die strap-on was alleen maar bedoeld als 'woke', om aan te geven dat ook dames tegenwoordig regeringsleiders mogen/kunnen zijn.
pi_220443863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
we hebben het al niet meer over ICE of Tesla, Doge, Venezuela, Epstein, wapen leveren aan Oekraiene , vredes besprkingen Oekriene, Groenland, Tarrifs, etc etc etc...

[ afbeelding ]
Cuba is zijn volgende slachtoffer. 7d schaak: proberen het land omver te werpen door alle energie af te knijpen en dan op hetzelfde moment de hele wereld zonder olie te zetten waardoor een opstand geen zin meer heeft.
pi_220443875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geef mij Sleepy Joe maar.

Met Breakfast in Bed (niet van Joe, niet van Nestor, maar van Jill).

Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:35:13 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je had het over "dat is 50 jaar geleden".
Ik gooide er nog een kwart eeuw bij, en leverde als bonus de oorzaak van alle hommeles.
Zo onduidelijk was dat niet.

Daarna heb ik geprobeerd jouw onbegrip en vragen daarover te beantwoorden.

Verder geen zorgen hierover aub.
Een penis van 50 jaar is nog steeds hartstikke lang. Dus zie het gewoon als een compliment.
En die strap-on was alleen maar bedoeld als 'woke', om aan te geven dat ook dames tegenwoordig regeringsleiders mogen/kunnen zijn.
Geen idee welk punt je probeert te maken man
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:37:29 #252
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220443904
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Cuba is zijn volgende slachtoffer. 7d schaak: proberen het land omver te werpen door alle energie af te knijpen en dan op hetzelfde moment de hele wereld zonder olie te zetten waardoor een opstand geen zin meer heeft.
Je kan ook al wel raden hoe de topics hier op Fok! eruit gaan zien:
-'Commies' krijgen zowieso overal de schuld van, hoe het er in Cuba aan toe ging voor dat de communisten kwamen wordt buiten beschouwing gelaten en waarom men er toe klaar mee was en daar mag je vooral niet over beginnen.
- Heb je vraagtekens bij de manier waarop de Amerikanen te werk gaan, dan ben je automatisch pro-commie.
pi_220443907
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken man
Dan gaan de eerdere vergelijkingen helaas toch weer op.
Ik heb mijn verhaal voldoende toegelicht en ga niet weer opnieuw beginnen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:38:28 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:37 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dan gaan de eerdere vergelijkingen helaas toch weer op.
Ik heb mijn verhaal voldoende toegelicht en ga niet weer opnieuw beginnen.
Als het voldoende was had ik wel een idee maar nu ... hak op de tak
pi_220443923
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als het voldoende was had ik wel een idee maar nu ... hak op de tak
c_/
pi_220443941
Was dit al gepost trouwens?

Zo ja, dan excuses.

https://nieuws.nl/buitenl(...)na-leugens-van-trump

quote:
TEHERAN (ANP/AFP) - De Iraanse Revolutionaire Garde zegt drie schepen te hebben weggestuurd die door de Straat van Hormuz wilden varen. Het gaat volgens een verklaring om containerschepen die wilden doorvaren na "de leugens van de corrupte Amerikaanse president die beweerde dat de Straat van Hormuz open was".
Trump had eerder geclaimd dat Iran als "cadeau" een aantal olietankers liet doorvaren. Het land wilde zo volgens Trump laten zien dat het onderhandelingen over het beëindigen van de oorlog serieus neemt. Er waren inderdaad berichten dat deze week meerdere schepen met olie en gas door de Straat zijn gevaren, maar onduidelijk is of dat de vaartuigen zijn waar Trump op doelde.
Het maritieme inlichtingenbedrijf Kpler meldde vrijdag dat zeker twee containerschepen van een Chinees concern een poging hebben afgebroken om door de straat te varen. De garde zegt dat schepen die varen van en naar havens van bondgenoten van de VS en Israël daar niet welkom zijn.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:43:29 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
c_/
B:)B
pi_220443955
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
-'Commies' krijgen zowieso overal de schuld van, hoe het er in Cuba aan toe ging voor dat de communisten kwamen wordt buiten beschouwing gelaten en waarom men er toe klaar mee was en daar mag je vooral niet over beginnen.
- Heb je vraagtekens bij de manier waarop de Amerikanen te werk gaan, dan ben je automatisch pro-commie.
Het is dat we in Nederland niet erg racistisch naar Hispanics zijn anders had je ook een plotselinge bezordheid voor mensen die je normaal haat eraan toe kunnen voegen. In de VS zie je dat al wel.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:48:14 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Geef mij Sleepy Joe maar.

Met Breakfast in Bed (niet van Joe, niet van Nestor, maar van Jill).

[ afbeelding ]
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:50:31 #260
38496 Perrin
pi_220444002
Een overzichtje van Iraanse 'invasiepunten':

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:53:14 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220444013
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is een beetje als dat er in de context van Iran vergeten of goedgepraat wordt hoe die hele revolutie voortkwam uit hoe de sjah het land bestierde, maar dat je islamofoob bent als je je uitspreekt tegen het huidige regime in een hoop bubbels.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 13:55:22 #262
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220444024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:50 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Denk dat we eventuele landingen in de Perziche Golf wel uit kunnen sluiten, ook komen ze per helikopter. Er liggen nu geen Amerikaanse marineschepen in de Perzische Golf en je wil je troepen toch wat dekking tegen Iraanse raketten en drones kunnen geven.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:55:35 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220444027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:57 schreef Since2003 het volgende:

[..]
De opmars van de Taliban ging zó verschrikkelijk snel, dat dat het een en dusdanig versnelde dat het chaotisch werd.

Immers met de 2500 Amerikaanse militairen die er toen nog waren, die je niks tegen circa 90.000 Taliban die héél snel dichterbij komen.

Vind niet dat je dat Biden in de schoenen kunt schuiven.
A murky, forgotten land.
pi_220444032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Remember this, you Republican warmongers: all those bloody Trump wars are actually JOE BIDEN'S WARS!
THEY'RE MY WARS! THEY'RE MINE!!
Therefore: VOTE DEMOCRATS!
Thank you for your attention to this matter... while I have another one
.
pi_220444050
quote:

[ x ]
Ze zouden natuurlijk net als in 1945 of bijna in 1951 atoomwapens in kunnen zetten om Amerikaanse soldatenlevens te sparen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:00:51 #266
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220444065
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Remember this, you Republican warmongers: all those bloody Trump wars are actually JOE BIDEN'S WARS!
THEY'RE MY WARS! THEY'RE MINE!!
Therefore: VOTE DEMOCRATS!
Thank you for your attention to this matter... while I have another one
.

Cuba eh gaat wel wat verder terug jaren 60/70 iran jaren 70 Venezuela eind 90 begin 00!

Ik geloof niet dat er veel Amerikanen zijn hier, er is een pechvogel die in New York woont.
Maar die is straks compleet fucked!
Onder Trump als Persident en Mandami als burgermeester erger kan gewoon niet!

Maar goed we wijken weer van topic af :P
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:03:53 #267
38496 Perrin
pi_220444091
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk dat we eventuele landingen in de Perziche Golf wel uit kunnen sluiten, ook komen ze per helikopter. Er liggen nu geen Amerikaanse marineschepen in de Perzische Golf en je wil je troepen toch wat dekking tegen Iraanse raketten en drones kunnen geven.
Chabahar als opstapje naar een bredere grondoorlog of anders Qeshm voor directe controle over Hormuz.
pi_220444096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze zouden natuurlijk net als in 1945 of bijna in 1951 atoomwapens in kunnen zetten om Amerikaanse soldatenlevens te sparen.
Gefeliciteerd met de domste opmerking van de dag. Dat zegt iets, gelet op de hoeveelheid domme opmerkingen die hier de revue passeren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:04:26 #269
38496 Perrin
pi_220444098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ook een scenario. Niet het beginpunt lijkt me, maar wie weten komen we daar nog.
pi_220444111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met de domste opmerking van de dag. Dat zegt iets, gelet op de hoeveelheid domme opmerkingen die hier de revue passeren.
Let maar eens op.
pi_220444134
Stuk of 50-60 zoute kobaltkernbommen in een ring rond Teheran en Trump heeft gewonnen, zonder dat er ook maar een Amerikaan sneuvelt en maar weinig Iraniërs.
pi_220444153
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De opmars van de Taliban ging zó verschrikkelijk snel, dat dat het een en dusdanig versnelde dat het chaotisch werd.

Immers met de 2500 Amerikaanse militairen die er toen nog waren, die je niks tegen circa 90.000 Taliban die héél snel dichterbij komen.

Vind niet dat je dat Biden in de schoenen kunt schuiven.
Hahahahah. Ze rukte ineens op uit de bergen of niet. 🤣
pi_220444155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:09 schreef UitStraling het volgende:
Stuk of 50-60 zoute kobaltkernbommen in een ring rond Teheran en Trump heeft gewonnen, zonder dat er ook maar een Amerikaan sneuvelt en maar weinig Iraniërs.
Een visje in Hoek van Holland halen, met je gezichtsmasker op, zou gezonder voor je zijn.
Plus de frisse zeewind.
pi_220444157
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
We hebben het over Trump. Hij heeft al vaker gevraagd waaron ze niet wilden dat hij atoomwapens in ging zetten. Verschil is dat hij nu een zwakzinnige kruisvaarder larper als minister van defensie heeft.
pi_220444159
quote:

[ x ]
Kharg island blijft de beste optie omdat dat ook een map is in battlefield 3
pi_220444161
Daarom moet zo'n regime ook braaf op zijn rug gaan liggen, is voor iedereen beter, de Amerikanen hebben zoveel militaire overmacht als het echt moet, het is alleen goed fatsoen dat ze tegenhoudt nog enigszins, maar of Trump ook zo denkt als het hem allemaal te lang duurt...
  Forum Admin vrijdag 27 maart 2026 @ 14:13:53 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220444167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:12 schreef alternatif het volgende:

[..]
"Getting my shit pushed in here!"

Was nog nooit zo accuraat uit de mond van een Amerikaan _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220444172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:12 schreef alternatif het volgende:

[..]
4 weken te laat.
Het had in Battlefield 1 en in Plan A moeten staan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:15:05 #279
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220444174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:13 schreef UitStraling het volgende:
Daarom moet zo'n regime ook braaf op zijn rug gaan liggen, is voor iedereen beter, de Amerikanen hebben zoveel militaire overmacht als het echt moet, het is alleen goed fatsoen dat ze tegenhoudt nog enigszins, maar of Trump ook zo denkt als het hem allemaal te lang duurt...
klopt, Maar ze gebruiken nu de BRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTTT :P
Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:16:21 #280
38496 Perrin
pi_220444182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Let maar eens op.
Laten we allebei hopen dat het geen werkelijkheid wordt.

Het zal ook geen eerste of tweede keuze zijn. Of een erg waarschijnlijk scenario. Maar dat het ergens de komende weken, maanden, jaren wel degelijk materialiseert is niet bepaald uitgesloten, helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:17:22 #281
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220444186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:32 schreef Toefjes het volgende:
Nobel peace prize!! Grape!!!

#knowyourmemes
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220444187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het zal ook geen eerste of tweede keuze zijn. Of een erg waarschijnllijk scenario. Maar dat het ergens de komende weken, maanden, jaren wel degelijk materialiseert is niet bepaald uitgesloten, helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel Trump al meerdere keren heeft geroepen dat de oorlog is gewonnen en dat Iran is verslagen, sprak men aan het begin van 4 tot 6 weken.

Dus nog 2 weken?
pi_220444197
quote:

[..]

Het zal ook geen eerste of tweede keuze zijn. Of een erg waarschijnlijk scenario. Maar dat het ergens de komende weken, maanden, jaren wel degelijk materialiseert is niet bepaald uitgesloten, helaas.

SPOILER
Dit soort plannen liggen gewoon al wel klaar, de Amerikaanse oorlogsheld Douglas MacArtur weet wist er alles van.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:19:21 #284
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220444198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hoewel Trump al meerdere keren heeft geroepen dat de oorlog is gewonnen en dat Iran is verslagen, sprak men aan het begin van 4 tot 6 weken.

Dus nog 2 weken?
De komende 2 weken worden cruciaal. Het verbaast me eigenlijk dat we nog steeds alcohol kunnen kopen na 20:00 uur :+
pi_220444202
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:13 schreef UitStraling het volgende:
Nee, zo'n regime moet dat niet.
En het verleden heeft geleerd dat de VS niet elke oorlog wint.

Verder kan Trump veel willen, maar ook hij heeft een houdbaarheidsdatum.
pi_220444208
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
[...]
I like that one, I really do.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:23:45 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220444213
quote:

[..]

Dus nog 2 weken?
Die Iranezen zijn zo dom, ze snappen niet dat ze al verloren hebben. Dus als het Trump niet lukt ze dat aan het verstand te peuteren kan de oorlog nog heel lang duren.
The End Times are wild
pi_220444223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die Iranezen zijn zo dom, ze snappen niet dat ze al verloren hebben. Dus als het Trump niet lukt ze dat aan het verstand te peuteren kan de oorlog nog heel lang duren.
Nee, ik refereer aan de daadwerkelijke feestgedachte om de voorspelling van uiterlijk 6 weken waar te kunnen maken.
NUKE THEIR FOK!KING BRAINS OUT.
pi_220444225
quote:

[..]

People should know when they're conquered.
pi_220444238
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
People should know when they're conquered.
Een haatbaard had dit niet kunnen verbeteren.
pi_220444241
quote:

[..]

SPOILER
Als ze net als jij AI gaan gebruiken voor hun inschattingen dan wordt de kans een stuk hoger
https://tweakers.net/nieu(...)rgamesimulaties.html
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:29:55 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220444244
quote:

[..]

Dus nog 2 weken?
Ja nog een weekje de IRGC plat gooien en dan eilandje inemen!
En dan weer op de buis verschijnen op de Iraanse TV samen met Bibi.
En hopen dat de inwoners het land overnemen.
Althans dat was het plan!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:31:08 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220444253
Afghanistan duurde 20 jaar, had toch meer publieke steun en was qua land een gemakkelijker object. Ik hoop dat Trump snel de overwinning verklaart en gewoon terugtrekt, anders is het een boel ellende voor veel mensen.
The End Times are wild
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:32:39 #294
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220444261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:19 schreef Perox het volgende:

[..]
De komende 2 weken worden cruciaal. Het verbaast me eigenlijk dat we nog steeds alcohol kunnen kopen na 20:00 uur :+
En niet te vergeten 2 Shadeds afstand te houden :{w

Was uw drones stuk 😱
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:33:43 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220444268
quote:

[..]

duurt nog 3 jaar.

En de VS houd zich nog in om zo min mogelijk burger slachtoffers te maken want die zijn onderdeel van de machtsovername plan idee!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:38:35 #296
38496 Perrin
pi_220444300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:29 schreef Adames het volgende:

[..]
Als ze net als jij AI gaan gebruiken voor hun inschattingen dan wordt de kans een stuk hoger
https://tweakers.net/nieu(...)rgamesimulaties.html
Dat artikel had ik ook gelezen idd. Oorloghitsers, die AI's.

Of:

pi_220444310
quote:
86s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat artikel had ik ook gelezen idd. Oorloghitsers, die AI's.
De kans dat Trump Grok of OpenAI serieus neemt is helaas ook wel aanwezig
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:40:05 #298
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220444312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
duurt nog 3 jaar.

En de VS houd zich nog in om zo min mogelijk burger slachtoffers te maken want die zijn onderdeel van de machtsovername plan idee!
Wat een schatjes zijn het toch! O+
Wanneer gaan ze daarmee beginnen?
pi_220444321
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Iraniërs snappen dat het geen voetbalwedstrijd is.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:43:20 #300
38496 Perrin
pi_220444329
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Iraniërs snappen dat het geen voetbalwedstrijd is.
Het lukte in Vietnam of Afghanistan ook niet zo goed om de tegenstander te overtuigen dat ze zich gewonnen moesten geven. Wie weet nemen ze dit maal het advies van user UitStraling ter hand.

Een conventionele grondoorlog lijkt me inderdaad zeer riskant. Zeker omdat de VS niet getraind is of berekend lijkt op een (grond)oorlog met veel drones.
pi_220444343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
duurt nog 3 jaar.
Of nog 1 dag.

Dat weten we niet.

Feit blijft dat Iran enkel de tijd hoeft uit te zitten.
Dat hebben voorgaande oorlogen bewezen.

quote:
Dat zegt men ook over Rusland in Oekraïne: dat Rusland zich inhoudt.

Het laat in ieder geval zien dat de VS nog niet gewonnen heeft.

En Iran nog niet verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')