abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220441469
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@AgendaFreeTV/streams
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 09:06:06 #2
284411 crew  heywoodu
pi_220441470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is ook wel een (klein) dingetje natuurlijk, ga eens een dansje doen op de Dam als Jood zijnde.
Dat maakt het niet antisemitisch dat Spanje de diplomatieke banden met Israël vermindert. Dat is gewoon niet antisemitisch, tenzij ze dat doen met als reden 'we willen geen banden met Joden'. Maar dat lijkt me ernstig sterk.
pi_220441473
Tt bewijs: https://www.nytimes.com/2026/03/25/us/politics/iran-us-bases.html
https://www.yahoo.com/new(...)63.html?guccounter=1

quote:
Iran’s retaliatory strikes have rendered many of America’s 13 military bases in the Gulf region “all but uninhabitable,” forcing U.S. military service members to work remotely from hotels and office spaces, The New York Times reported Thursday.

Iranian officials have accused the U.S. troops holed up in hotel rooms of using civilians as human shields.

“We are forced to identify and target the Americans,” the intelligence arm of the Islamic Revolutionary Guard Corps said in a message to people in the region, according to Tasnim News Agency. “Therefore, it is better not to shelter them in hotels and to stay away from their locations.”
pi_220441520
Leg het vuur maar aan de schenen.

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:18:13 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441531
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:17 schreef Since2003 het volgende:
Leg het vuur maar aan de schenen.

[ x ]
Hij heeft ze liever door de West Bank marcherend.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:19:45 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220441539
Olie piekt weer behoorlijk, maar zie even geen directe reden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220441557
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Olie piekt weer behoorlijk, maar zie even geen directe reden.
Geen Trump berichtje dan?

Er gaat een wappie theorie rond dat Trump zijn uitspraken alleen maar plaatst om zijn vriendjes rijk te maken.

Ik moet dan altijd denken aan het onderontwikkelde plebs die het over "de hoge heren in Den Haag" hebben.
pi_220441598
Wat Amerika en Israël tot nu toe hebben bereikt met deze oorlog:

https://www.reuters.com/b(...)rces-say-2026-03-26/

Van een land wat niet aan kernwapens deed zowel in daad als in religieuze overtuiging naar misschien toch wel kernwapens. Winning! _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:26:18 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220441611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen Trump berichtje dan?

Er gaat een wappie theorie rond dat Trump zijn uitspraken alleen maar plaatst om zijn vriendjes rijk te maken.

Ik moet dan altijd denken aan het onderontwikkelde plebs die het over "de hoge heren in Den Haag" hebben.
De vraag is waarom Trump precies die uitspraken na en voor de beurs. Terwijl als ie dat tijdens de beurs uren doet de gewone man (wij dus) mee kan doen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 09:26:44 #10
284411 crew  heywoodu
pi_220441620
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De vraag is waarom Trump precies die uitspraken na en voor de beurs. Terwijl als ie dat tijdens de beurs uren doet de gewone man (wij dus) mee kan doen.
Voor zo ver dat daadwerkelijk een vraag is, natuurlijk :+
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:27:04 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220441630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Voor zo ver dat daadwerkelijk een vraag is, natuurlijk :+
Ja voor mij is dat idd geen vraag.

Gewone mensen kunnen lastig after market traden. Dus als er dan grote aankondigen zijn kunnen mensen niet van hun opties/trades/puts af. Vervolgens opent de beurs meteen een stuk lager, of hoger de dag erna.
pi_220441681
Maar goed de markt is open wie durft te speculeren met olie hier.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:29:58 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441682
Iran moet nog even goed duidelijk maken dat zij terroristen opleiden!

twitter

Fijn dat mijn vorige berichtje verwijdert is! ^O^
Snap dat het weinig met topic te maken had maar schijnbaar zijn feiten niet belangrijk!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220441700
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:29 schreef theguyver het volgende:

[ x ]

Snap dat het weinig met topic te maken had maar schijnbaar zijn feiten niet belangrijk!

Die gezellige clubjes oefenen niet alleen tegen de Saudi's, de Joden, de Palestijnen en de Libanezen maar ook tegen meisjes met bloot haar in Teheran.
pi_220441705
quote:

[ x ]

Terroristen omdat ze vijandelijke troepen aanvallen ja? bijzonder. Snap wel dat je bericht verwijderd is dan. :P
pi_220441716
quote:

[ x ]

Ik vind het ergens wel grappig dat ze een filmpje maken over het meesters zijn in grond oorlog met vervolgens alleen maar kerels die in en uit helicopters springen.

Aan die training zal Hamas vast veel gehad hebben.
pi_220441724
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Terroristen omdat ze vijandelijke troepen aanvallen ja? bijzonder. Snap wel dat je bericht verwijderd is dan. :P
Neuh zie het feedback topic als je wil weten waar het over ging.
pi_220441726
quote:

[ x ]

Ik denk dat wel dat Trump nu z'n hand heeft overspeelt.
Beetje overmoedig geraakt na het succes van Venezuela waarschijnlijk.
Nu afwachten hoe hij het op gaat lossen.
Grondtroepen in zetten of terug trekken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:37:11 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441731
quote:

[..]
Dat bericht had hiermee niks te maken.
Maar je ziet wel wie ze precies noemen toch?
Ze hebben het over fighters niet militairen!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:38:03 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220441741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Van een land wat niet aan kernwapens deed zowel in daad als in religieuze overtuiging naar misschien toch wel kernwapens. Winning! _O_
Ja, logisch. Het bezitten van kernwapens is de beste veiligheidsgarantie die je als staat kan hebben. De VS en Israël waren hier nooit aan begonnen als Iran ze had, Rusland was Oekraïne niet binnengevallen als die er geen afstand van hadden gedaan, niemand bemoeit zich met Noord-Korea...

Het hebben van kernwapens is blijkbaar de enige manier om de VS ervan te weerhouden je aan te vallen.
Huilen dan.
pi_220441743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vooralsnog is het een mix van terugtrekken naar Europa en als Hamas ratten verschuilen tussen burgers in het MO.
pi_220441751
quote:

[..]
Hamas, de Houthi's en Hezbollah zijn gewoon terroristen in elk universum der normale mensen.

En het IRGC hoort ook op de lijst, die destabiliseren en plegen moorden door de gehele regio en de wereld en zijn de drijvende kracht achter bovengenoemde terroristische organisaties.
pi_220441759
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, logisch. Het bezitten van kernwapens is de beste veiligheidsgarantie die je als staat kan hebben. De VS en Israël waren hier nooit aan begonnen als Iran ze had, Rusland was Oekraïne niet binnengevallen als die er geen afstand van hadden gedaan, niemand bemoeit zich met Noord-Korea...

Het hebben van kernwapens is blijkbaar de enige manier om de VS ervan te weerhouden je aan te vallen.
Binnen een jaar is er bijna zeker een nieuwe kernmacht en daarna volgen er nog meer.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:39:52 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt en Ik verwacht dit weekend, er zijn meerdere Grond troepen onderweg naar het midden oosten en als ik het goed heb kwamen die vandaag en gisteren aan.

Ik denk dat Israel en de VS de kans zagen grotendeel van de Leiding uit te schakelen en daarmee zou de kous af zijn.
Maar Iran is groot en ze hebben een Poetin actie uitgehaald denken dat het allemaal zo even gebeurd is.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 09:41:30 #25
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220441763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Binnen een jaar is er bijna zeker een nieuwe kernmacht en daarna volgen er nog meer.
Veel landen zien op het moment de bui wel hangen denk ik ja. Geen kernwapens hebben = aangevallen worden door landen die wel kernwapens hebben. Want afspraken doen er niet meer toe. Tenzij deze afspraken de landen met kernwapens wel goed uitkomen, uiteraard.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220441771
quote:

[..]

Bravo, gedacht als Kati Piri met haar valse moraal, leg me eens uit waarom andere landen en groeperingen wel de VS en Israël aanvallen, die hebben immers kernwapens en dan ben je veilig voor iedereen?
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 09:46:00 #27
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220441799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bravo, gedacht als Kati Piri met haar valse moraal, leg me eens uit waarom andere landen en groeperingen wel de VS en Israël aanvallen, die hebben immers kernwapens en dan ben je veilig voor iedereen?
Welke landen vallen de VS aan dan? Laatste keer was Japan in '41.
pi_220441815
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke landen vallen de VS aan dan?
Iran met venijnige tweets die de conservatieve oorloghitsers een spiegel voorhouden. :D
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:50:57 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441859
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke landen vallen de VS aan dan? Laatste keer was Japan in '41.
Denk dat de ergste vijand van de VS intern is.
Extreem linkse Karens! :Y
pi_220441881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit was jarenlang het uitgesproken doel van de Pax Americana. Voorkomen dat iedereen noeks neemt. Wappie rechts is nu zover doorgeschoten dat een traditionele neocon positie opeens super links is.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:56:14 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441891
quote:

[ x ]

Kek filmpje wel hoor. De Amerikanen doen het vast in hun broek.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:58:24 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:58 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.yahoo.com/new(...)Y52-kO-84YBRPDyRIdND
[..]
@:howardroark wat is je mening over soldaten die zich achter burgers verschuilen?
Daar heb ik zeker een mening over.

Het is natuurlijk weer een leuke valse frame van je, want deze mensen schuilen natuurlijk niet tussen burgers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220441932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hamas, de Houthi's en Hezbollah zijn gewoon terroristen in elk universum der normale mensen.

En het IRGC hoort ook op de lijst, die destabiliseren en plegen moorden door de gehele regio en de wereld en zijn de drijvende kracht achter bovengenoemde terroristische organisaties.
Ik zal wel te weinig koosjer bloed hebben om dit te snappen. :P
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:01:01 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Haha, Iran dat niet aan kernwapens deed! Right, dus waarom was men in ondergrondse bunkers ook alweer uranium aan het verrijkingen tot zeer hoge percentages die alleen maar kunnen worden gebruikt voor kernwapens?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:03:53 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441965
quote:

[..]

Geen moslimfundamentalistisch regime zijn, geen terreurgroeperingen aansturen die landen destabiliseren en Amerikaanse bondgenoten terroriseren, geen vijandige taal uitslaan jegens de VS en niet je eigen burgers en masse afgeslachten zijn op zich ook wel een paar goede opties, denk je ook niet?
pi_220441973
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heb ik zeker een mening over.

Het is natuurlijk weer een leuke valse frame van je, want deze mensen schuilen natuurlijk niet tussen burgers.
Hoe zou jij het noemen dan? Vanuit een hotel oorlog voeren, omdat de kazerne te gevaarlijk is klinkt voor mij toch wel behoorlijk als schuilen tussen burgers.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:05:58 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220441984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe zou jij het noemen dan? Vanuit een hotel oorlog voeren, omdat de kazerne te gevaarlijk is klinkt voor mij toch wel behoorlijk als schuilen tussen burgers.
Ah echt? En op welke manier voeren deze mensen oorlog?
pi_220442001
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen moslimfundamentalistisch regime zijn, geen terreurgroeperingen aansturen die landen destabiliseren en Amerikaanse bondgenoten terroriseren, geen vijandige taal uitslaan jegens de VS en niet je eigen burgers en masse afgeslachten zijn op zich ook wel een paar goede opties, denk je ook niet?
In het Israël topic ga je graag duizenden jaren terug de tijd in om te bewijzen hoe ondeugend Palestijnen wel niet zijn. Het conflictbmet Iran is recenter en toch wel heel overduidelijk gestart door de VS in de jaren 50. Is het dan ook niet een keertje tijd dat de VS een handreiking doet?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:10:01 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442014
quote:

[..]
Dat zijn sowieso goede opties, los van of de VS je wil aanvallen. Echter is dat geen garantie dat de VS je niet bedreigt zoals we recent nog zagen in de kwestie Groenland.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:10:26 #40
8781 crew  Frutsel
pi_220442018
quote:
Iran bedreigt hotels waar Amerikaanse militairen verblijven
Iran heeft weer hotels in de Golfstaten bedreigd waar Amerikaanse militairen verblijven. "Als alle Amerikanen in een hotel gaan zitten, dan wordt dat hotel Amerikaans en doelwit", aldus legerwoordvoerder Abolfazl Shekarchi. We kunnen niet enkel toekijken, "we moeten overal toeslaan waar ze zich bevinden", zegt hij.

De legerwoordvoerder zei dat zijn waarschuwing in het bijzonder tot Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten is gericht, maar er zijn volgens hem ook Amerikaanse militairen in hotels gaan zitten in Djibouti, Libanon en Syrië. Volgens hem vluchten Amerikanen weg van hun bases en verbergen ze zich in hotels en kantoren.
De shitshow keeps coming...
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:11:42 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]
De shitshow keeps coming...
Hebben die Amerikanen geen bases waar ze lekker veilig kunnen zitten :+ ...
Huilen dan.
pi_220442029
quote:

[..]
Waarom zou vijandige taal uitslaan jegens de VS ervoor zorgen dat je een vijand bent? Trump doet niets anders richting de EU en NAVO, wij bombarderen ‘m toch ook niet?

Misschien helpt het als de VS geen kleuter aan de macht heeft. Ironisch genoeg is die kleuter net zo corrupt als de leiders van de schurkenstaten die je noemt, dat helpt ook niet.
pi_220442037
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah echt? En op welke manier voeren deze mensen oorlog?
Wat begrijp je niet aan "working remotely"? Je kan logistiek doen, inlichtingenwerk, doelen uitkiezen enzovoorts. En dat is nog maar wat er op de hotelkamer kan. Vast ook genoeg jongens die vanuit het hotel naar de patriot batterij gaan en die blijven na het uitklokken ook een legitiem doelwit in oorlog.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:12:59 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In het Israël topic ga je graag duizenden jaren terug de tijd in om te bewijzen hoe ondeugend Palestijnen wel niet zijn. Het conflictbmet Iran is recenter en toch wel heel overduidelijk gestart door de VS in de jaren 50. Is het dan ook niet een keertje tijd dat de VS een handreiking doet?
Dan zit je volledig mis. Dit conflict is gestart door het Iraanse regime dat in 1979 via een revolutie aan de macht is gekomen en sindsdien de eigen bevolking met ijzeren vuist onderdrukt, de regio destabiliseert en Westerse bondgenoten terroriseert.

Waarom spring jij in de bres voor zulke verachtelijke regimes door de aard van dit conflict te verdraaien en het probleem bij de aangevallen partijen (de VS en Israël) te leggen in plaats van bij het Iraanse regime?
pi_220442069
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zit je volledig mis. Dit conflict is gestart door het Iraanse regime dat in 1979 via een revolutie aan de macht is gekomen en sindsdien de eigen bevolking met ijzeren vuist onderdrukt, de regio destabiliseert en Westerse bondgenoten terroriseert.

Waarom spring jij in de bres voor zulke verachtelijke regimes door de aard van dit conflict te verdraaien en het probleem bij de aangevallen partijen (de VS en Israël) te leggen in plaats van bij het Iraanse regime?
U heeft het fout. Operatie Ajax.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:15:39 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom zou vijandige taal uitslaan jegens de VS ervoor zorgen dat je een vijand bent? Trump doet niets anders richting de EU en NAVO, wij bombarderen ‘m toch ook niet?

Misschien helpt het als de VS geen kleuter aan de macht heeft. Ironisch genoeg is die kleuter net zo corrupt als de leiders van de schurkenstaten die je noemt, dat helpt ook niet.
Ah, zit Trump ook op te roepen dat Europese landen 'de Satan' zijn, vernietigd moeten worden en met terreurgroeperingen Europese landen aan te vallen? Het antwoord is hier natuurlijk nee.

Sterker nog, de VS is natuurlijk gewoon een Europese bondgenoot, maar is kritisch op hoe de Europese landen zich hebben opgesteld de afgelopen decennia, bijvoorbeeld met betrekking tot de defensie-uitgaven en migratie.

Dat maakt die retoriek van hele andere aard dan hoe Iran praat over de VS en met name Israël.
pi_220442079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kan je mij aangeven welke vrijheden hij afgenomen heeft in de VS?

Ik schrijf nergens dat hij vrijheden heeft afgenomen.
En ook niet dat de VS op dit moment een dictatuur is.

Verder is het verdedigen van Trump op dit onderwerp beter geschikt in het Trump topic.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:17:30 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442086
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Waarom vind jij het nodig om continu anderen te verwijten voor het Iraanse regime 'in de bres te springen' wanneer ze er simpelweg een andere zienswijze dan de jouwe op nahouden?
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:18:30 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442096
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan "working remotely"? Je kan logistiek doen, inlichtingenwerk, doelen uitkiezen enzovoorts. En dat is nog maar wat er op de hotelkamer kan. Vast ook genoeg jongens die vanuit het hotel naar de patriot batterij gaan en die blijven na het uitklokken ook een legitiem doelwit in oorlog.
De VS heeft deze oorlog natuurlijk niet uitgelokt, dat heeft Iran gedaan door de al eerder opgenoemde redenen.

Maar als ik jou lijn van redeneren volg, dan is het dus ook acceptabel als de Russen een paar logistieke centra of veiligheids- en inlichtingendiensten van Oekraïne bombarderen? Ik vind van niet en ik betwijfel ook dat jij dit acceptabel zou vinden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:20:17 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442107
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, zit Trump ook op te roepen dat Europese landen 'de Satan' zijn, vernietigd moeten worden en met terreurgroeperingen Europese landen aan te vallen? Het antwoord is hier natuurlijk nee.

Sterker nog, de VS is natuurlijk gewoon een Europese bondgenoot, maar is kritisch op hoe de Europese landen zich hebben opgesteld de afgelopen decennia, bijvoorbeeld met betrekking tot de defensie-uitgaven en migratie.

Dat maakt die retoriek van hele andere aard dan hoe Iran praat over de VS en met name Israël.
Let's be honest - the European Union was formed in order to screw the United States, that's the purpose of it, and they've done a good job of it, but now I'm president.

'Bondgenoot' :D :'( :D
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:21:57 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442124
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom vind jij het nodig om continu anderen te verwijten voor het Iraanse regime 'in de bres te springen' wanneer ze er simpelweg een andere zienswijze dan de jouwe op nahouden?
Omdat als je de aard van deze oorlog volledig omdraait en beweerd dat niet het kwaadaardige Iraanse regime hier het probleem is, maar de VS en Israël en zelfs vindt dat het Iraanse regime lukraak wat logistieke medewerkers ergens mag bombarderen, je gewoon opkomt voor dat regime.

Hetzelfde als iemand zou stellen dat niet de Russen, maar Oekraïne in de oorlog daar het probleem is en zelfs die oorlog is begonnen en de Russen alle recht hebben om orde op zaken te komen stellen. Dan spring je ook in de bres voor het Kremlin.

En ik weet zeker dat je dit in het laatste geval ook met mij eens bent. Wellicht moet je je dan eens afvragen waarom er in zo een duidelijke oorlog als deze met zo'n kwaadaardig en verachtelijk regime als dat van Iran, steeds wordt geprobeerd om het probleem buiten dat regime, maar bij het Westen te leggen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:22:20 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442129
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende Republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige militaire confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220442138
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS heeft deze oorlog natuurlijk niet uitgelokt, dat heeft Iran gedaan door de al eerder opgenoemde redenen.

Maar als ik jou lijn van redeneren volg, dan is het dus ook acceptabel als de Russen een paar logistieke centra of veiligheids- en inlichtingendiensten van Oekraïne bombarderen? Ik vind van niet en ik betwijfel ook dat jij dit acceptabel zou vinden.
Ik zeg nergens dat de VS deze oorlog heeft uitgelokt. Ze zijn hem gestart.

De Russische oorlog zelf is illegaal. In een oorlog logistieke centra en inlichtingendiensten aanvallen is legaal.

Je begrijpt hopelijk ook dat je zegt dat bijna alle aanvallen van Israël van deze oorlog illegaal zijn volgens je eigen zienswijze :')
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:24:11 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:22 schreef -XOR- het volgende:
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Wel ja, gewoon weer hopen dat er veel Amerikanen om het leven komen. Bijzonder schrikbarend. Er hebben nota bene honderduizenden Amerikanen hun leven gegeven voor onze vrijheid en decennialang hebben we kunnen teren op de potentiële militaire backing van de Amerikanen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:24:44 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442158
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wel ja, gewoon weer hopen dat er veel Amerikanen om het leven komen. Bijzonder schrikbarend. Er hebben nota bene honderduizenden Amerikanen hun leven gegeven voor onze vrijheid en decennialang hebben we kunnen teren op de potentiële militaire backing van de Amerikanen.
De VS is de vijand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220442161
Howard is gewoon de meest obsessieve hokjesdenker op dit forum en kan zich derhalve ook oprecht niet inbeelden dat je tegelijkertijd regimes als die in Iran, Noord-Korea of Rusland het liefst zsm ziet verdwijnen, maar ook snapt dat ondoordacht militair ingrijpen juist een averechts effect kan hebben. Als de uitkomst van deze oorlog bijvoorbeeld is dat het regime blijft zitten in een nog fanatiekere vorm en nog vastberadener om kernwapens te bezitten, dan kun je er moeilijk voor jubelen lijkt me. Het is natuurlijk niet voor niets dat Israël maximaal probeert te profiteren van de situatie en zoveel mogelijk schade probeert aan te richten zolang de VS nog niet definitief de stekker eruit heeft getrokken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:26:55 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel raketten hebben ze geschoten vanuit het hotel?
pi_220442187
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand hoopt op veel dode Amerikanen, we hopen dat ze lekker thuisblijven. Dat gaat onder deze president niet gebeuren en dan heb ik ze inderdaad liever in Iran dan Groenland. Nu wat dronefilmpjes met technobeats eronder zouden zomaar miljoenen levens kunnen redden.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 10:27:24 #59
364681 over_hedge
pi_220442189
Howard het is inmiddels paar dagen later. Wanneer kom je eens met die voorbeelden van mensen hier die positief zijn over de terror groepen? Begint wel beetje lang te duren.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220442194
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, Iran dat niet aan kernwapens deed! Right, dus waarom was men in ondergrondse bunkers ook alweer uranium aan het verrijkingen tot zeer hoge percentages die alleen maar kunnen worden gebruikt voor kernwapens?
https://www.sipri.org/com(...)ent-enriched-uranium

quote:
This strongly suggests that Iran’s decision was intended to send a political message: ‘We have gone as far as we can go in response to provocations without producing weapons-grade uranium.’
Iran wilde geen kernwapens maken maar wilde ook niet helemaal onder de voet worden gelopen in de onderhandelingen met de buitenwereld. Ze wilden meewerken en zich aan regels aanhouden maar niet als een soort slaaf behandeld worden. Volkomen begrijpelijk.

Daarnaast kunnen ze hiermee een stuk sneller schakelen naar wel kernwapens, in het hoogst hypothetische geval dat er landen zo dom zijn om een existentiële oorlog tegen ze te starten. Je weet wel, die geweldige tijdlijn waar we nu in zijn beland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220442200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Relevantie?
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:28:27 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442201
Toch bijzonder dat het voor sommige zielen echt amper voor te stellen is dat je tegen deze ondoordachte Amerikaans/Israëlische aanvallen kan zijn en tegelijkertijd ook tegen het Iraanse regime kan zijn.
Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn denk ik.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:28:37 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442204
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat de VS deze oorlog heeft uitgelokt. Ze zijn hem gestart.

De Russische oorlog zelf is illegaal. In een oorlog logistieke centra en inlichtingendiensten aanvallen is legaal.

Je begrijpt hopelijk ook dat je zegt dat bijna alle aanvallen van Israël van deze oorlog illegaal zijn volgens je eigen zienswijze :')
Nee, wat Iran doet is illegaal, ik zal de opsommingen nog even voor je maken: het openlijk verkondigen een ander land te willen vernietigen, het aansturen, traineren financieren van terreurgroeperingen die andere landen destabiliseren en zorgen voor miljoenen slachtoffers, het met ijzeren vuist onderdrukken van de eigen bevolking, waarbij men het ook niet schuwt er tienduizenden tegelijk af te slachten als deze gaan demonstreren tegen het theocratische regime
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS is de vijand.
Weer een goed voorbeeld van de anti-Westerse sentimenten. Nog even en je gaat zeggen dat Iran wel een bondgenoot is.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:29:21 #64
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442214
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat hebben die Amerikaanse soldaten daar te zoeken als ze er toch niks zouden doen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:30:01 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442223
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, wat Iran doet is illegaal, ik zal de opsommingen nog even voor je maken: het openlijk verkondigen een ander land te willen vernietigen, het aansturen, traineren financieren van terreurgroeperingen die andere landen destabiliseren en zorgen voor miljoenen slachtoffers, het met ijzeren vuist onderdrukken van de eigen bevolking, waarbij men het ook niet schuwt er tienduizenden tegelijk af te slachten als deze gaan demonstreren tegen het theocratische regime
[..]
Weer een goed voorbeeld van de anti-Westerse sentimenten. Nog even en je gaat zeggen dat Iran wel een bondgenoot is.
Ik schijt op het 'Westen'.

Leve de EU!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:30:19 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442226
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
Toch bijzonder dat het voor sommige zielen echt amper voor te stellen is dat je tegen deze ondoordachte Amerikaans/Israëlische aanvallen kan zijn en tegelijkertijd ook tegen het Iraanse regime kan zijn.
Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn denk ik.
De toon die je nu aanslaat is heel anders dan stellen dat het Iraanse regime overal Amerikanen zou mogen bombarderen en dat het probleem hier niet dat regime is, maar de VS en Israël. Daaruit blijkt namelijk geen afkeuring van het Iraanse regime, maar wordt de indruk gewekt dat zij eigenlijk wel een punt hebben.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:31:16 #67
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220442236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VS is de vijand.
Niet vanuit Israelisch perspectief, en Howard's perspectief dus. Daarvanuit moeten de Amerikanen gaatje diep gaan om de Israelische aardsvijand te verdrijven: dit regime. Ook als dat betekent dat alle omringende landen zoals de Golfstaten en Saudie Arabie volledig vernietigd worden en hun economische klok wat betreft energie infrastructuur 30 jaar terug wordt gezet en de wereldeconomie een hele flinke klapper gaat krijgen.

En dan te bedenken dat ook een 0% uranium verrijking deal waar Iran akkoord mee ging in ruil voor slechts het afschaffen van alleen lichte sancties niet goed genoeg was......voor Israel en de mensen om Trump heen die Israelische belangen dienen in deze Iraanse kwestie. Dan heb je dus met een zeer maximalistische positie te maken waar Howard en Israel en andere Israel-adepten in de Nederlandse politiek zoals Gidi Mossadzower voor pleiten. Uiteraard valt dat PR-technisch alleen te verkopen als je doet alsof dat "Nederlandse belangen dient". En in de VS "Amerikaanse belangen".
enkelband
pi_220442237
Man man man wat een ochtend :P
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:32:18 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik schijt op het 'Westen'.

Leve de EU!
Een aanzienlijk aantal landen die bij de EU horen, kunnen niet tot het Westen worden gerekend. En je kunt je ook afvragen in hoeverre de EU echt de Westerse cultuur daadwerkelijk wil beschermen door miljoenen kansarme, niet-Westerse mensen hier binnen te laten die op den duur voor een verandering in de cultuur zullen zorgen.
pi_220442252
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Het enige in je lijst dat de VS recentelijk nog niet heeft gedaan is tienduizenden demonstranten doodschieten, maar het presidentschap is nog lang. Verder is dat punt een interne aangelegenheid een geen vakide casus belli. Is ooit zo bedacht door mensen die ww3 wilden voorkomen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:09 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442254
quote:
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende Republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige militaire confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Trump is een grote pannenkoek maar dit zie ik m niet doen.
Een oorlog starten met de EU, zelf hij is niet dom genoeg om dit te doen.
Een invasie van Cuba ook niet! simpele redenen is deze oorlog tegen Iran.
Destabilizeren van Cuba hoeft verder ook niet beetje olie op vuur gooien is enige wat eigenlijk nodig is.
In tegenstelling tot Venezuela wankelt dit regime al behoorlijk momenteel!
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:09 #72
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442255
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De toon die je nu aanslaat is heel anders dan stellen dat het Iraanse regime overal Amerikanen zou mogen bombarderen en dat het probleem hier niet dat regime is, maar de VS en Israël. Daaruit blijkt namelijk geen afkeuring van het Iraanse regime, maar wordt de indruk gewekt dat zij eigenlijk wel een punt hebben.
De VS en Israël zijn het probleem op het moment ja. Zonder die domme ondoordachte oorlog zouden we nu niet met een gedestabiliseerd M.O zitten met alle bijkomende ellende en problemen van dien.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:33:11 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:31 schreef recidivist het volgende:

[..]
Niet vanuit Israelisch perspectief, en Howard's perspectief dus. Daarvanuit moeten de Amerikanen gaatje diep gaan om de Israelische aardsvijand te verdrijven: dit regime. Ook als dat betekent dat alle omringende landen zoals de Golfstaten en Saudie Arabie volledig vernietigt worden en hun economische klok wat betreft energie infrastructuur 30 jaar terug wordt gezet en de wereldeconomie een hele flinke klapper gaat krijgen.

En dan te bedenken dat ook een 0% uranium verrijking deal waar Iran akkoord mee ging in ruil voor slechts het afschaffen van alleen lichte sancties niet goed genoeg was......voor Israel en de mensen om Trump heen die Israelische belangen dienen in deze Iraanse kwestie. Dan heb je dus met een zeer maximalistische positie te maken waar Howard en Israel en andere Israel-adepten in de Nederlandse politiek zoals Gidi Mossadzower voor pleiten. Uiteraard valt dat PR-technisch alleen te verkopen als je doet alsof dat "Nederlandse belangen dient". En in de VS "Amerikaanse belangen".
Idealiter niet, het is toch echt het Iraanse regime die deze landen bombardeert.
pi_220442262
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja, vind je de VS momenteel echt een bondgenoot van de EU? Een bondgenoot die probeert verkiezingen te beïnvloeden, die dreigt land van een bondgenoot in te nemen, die financiële sancties oplegt en die niets anders doet dan zich hatelijk uitlaten kun je met alle goede wil toch geen bondgenoot noemen?

De retoriek is anders, ik heb moeite met de blinde manier waarop je de VS volgt. De VS heeft zijn plek als moreel leider van de wereld verloren en moet het nu hebben van zijn kracht. Dat is geen bondgenoot, dat is iemand die je gebruikt tot je geen waarde meer hebt.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:35:08 #75
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442275
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Idealiter niet, het is toch echt het Iraanse regime die deze landen bombardeert.
Toch deed Iran dat een paar weken geleden helemaal niet. Heeft er soms iets wonderlijks plaatsgevonden de afgelopen weken?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:35:21 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442278
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VS en Israël zijn het probleem op het moment ja. Zonder die domme ondoordachte oorlog zouden we nu niet met een gedestabiliseerd M.O zitten met alle bijkomende ellende en problemen van dien.
Daarmee schets je natuurlijk een volkomen verkeerd beeld van de situatie. Je gaat volledig voorbij aan het feit hoe Iran het gehele Midden-Oosten heeft gestabiliseerd en niet de VS en Israël. Het Iraanse regime heeft miljarden gestopt in het creëren van proxies die landen in talloze conflicten hebben geworpen (Hamas, Hezbollah, Houthi's) met als bedoeling geopolitieke macht te vergaren en op den duur Israël te kunnen vernietigen.
pi_220442285
Als zelfs extreem radicaal rechts (in Europa) afstand beginnen te nemen van Trump dan weet je hoelaat het is...
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:36:06 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220442287
quote:

[..]
Iran is natuurlijk ook wel onderdeel van het probleem met hun steun aan organisaties als Hezbollah en Hamas, maar zonder die drie (Israel, Iran en de VS) zou de internationale orde een stuk vrediger zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:37:01 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442295
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch deed Iran dat een paar weken geleden helemaal niet. Heeft er soms iets wonderlijks plaatsgevonden de afgelopen weken?
Een oorlog met de VS en Israël is geen reden om andere landen aan te vallen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, vind je de VS momenteel echt een bondgenoot van de EU? Een bondgenoot die probeert verkiezingen te beïnvloeden, die dreigt land van een bondgenoot in te nemen, die financiële sancties oplegt en die niets anders doet dan zich hatelijk uitlaten kun je met alle goede wil toch geen bondgenoot noemen?

De retoriek is anders, ik heb moeite met de blinde manier waarop je de VS volgt. De VS heeft zijn plek als moreel leider van de wereld verloren en moet het nu hebben van zijn kracht. Dat is geen bondgenoot, dat is iemand die je gebruikt tot je geen waarde meer hebt.
Ja, ik vind de VS een bondgenoot en zij proberen hier ook niet de verkiezingen te beïnvloeden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:39:32 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Iran is natuurlijk ook wel onderdeel van het probleem met hun steun aan organisaties als Hezbollah en Hamas, maar zonder die drie (Israel, Iran en de VS) zou de internationale orde een stuk vrediger zijn.
Het is met name zonder het Iraanse regime dat deze regio en de wereld en betere plek zou zijn. Zonder de VS en Israël zou de wereld een veel mindere plek zijn. Dan krijg je een blok van China en Rusland die de twee grote supermachten zijn en in plaats van Israël krijg je een mini-Iran daar met Hamas aan het roer. Is dat wat we willen? Dat lijkt mij niet toch.
pi_220442324
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ja, ik vind de VS een bondgenoot en zij proberen hier ook niet de verkiezingen te beïnvloeden.
Vraag eens aan je Ai hulpje of deze claims kloppen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:40:46 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442329
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat als je de aard van deze oorlog volledig omdraait en beweerd dat niet het kwaadaardige Iraanse regime hier het probleem is, maar de VS en Israël en zelfs vindt dat het Iraanse regime lukraak wat logistieke medewerkers ergens mag bombarderen, je gewoon opkomt voor dat regime.
Volgens mij stelt niemand dat het Iraanse regime géén probleem is, maar simpelweg dat óók de VS een probleem is in deze kwestie.
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:40:59 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het enige in je lijst dat de VS recentelijk nog niet heeft gedaan is tienduizenden demonstranten doodschieten, maar het presidentschap is nog lang. Verder is dat punt een interne aangelegenheid een geen vakide casus belli. Is ooit zo bedacht door mensen die ww3 wilden voorkomen.
:') kom op man Trump is een debiel maar Amerikanen zelf overhoop knallen!
Ik weet dat de Amerikaanse Politie behoorlijk trigger happy is maar come on, beetje plein van de hemelse vrede actie (china)
De meeste demonstranten maken zichzelf al belachelijk hoef je ze niet voor overhoop te knallen!
pi_220442333
quote:
Bikkelhard maar waar.

Domme yanks staan er bij en kijken er naar. Mss dat een flinke stoet doodskisten met vlaggen erop ze wakker schud.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:43:33 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442352
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij stelt niemand dat het Iraanse regime géén probleem is, maar simpelweg dat óók de VS een probleem is in deze kwestie.
Dat is natuurlijk niet het geval, want wat is er precies mis met het militair ingrijpen bij zo een kwaadaardig regime? Idealiter hadden de Russen geen kernwapens gehad en had ook militair ingrijpen daar mogelijk geweest. Sommige partijen moeten gewoon worden aangepakt. Sancties en diplomatie werkt daar niet voor.
pi_220442361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
:') kom op man Trump is een debiel maar Amerikanen zelf overhoop knallen!
Ik weet dat de Amerikaanse Politie behoorlijk trigger happy is maar come on, beetje plein van de hemelse vrede actie (china)
De meeste demonstranten maken zichzelf al belachelijk hoef je ze niet voor overhoop te knallen!
Als je nog steeds denkt dat die gek grenzen heeft, dan heb je niet opgelet de afgelopen maanden.
pi_220442367
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet het geval, want wat is er precies mis met het militair ingrijpen bij zo een kwaadaardig regime? Idealiter hadden de Russen geen kernwapens gehad en had ook militair ingrijpen daar mogelijk geweest. Sommige partijen moeten gewoon worden aangepakt. Sancties en diplomatie werkt daar niet voor.
_O- "wat is hier mis mee"
pi_220442374
quote:

[..]
Je kan hier de start van een antwoord op je eerste vraag al vinden.
pi_220442377
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Heb je gemist dat er geprobeerd is om de referenda in Groenland te beïnvloeden? Of dat Musk geld stopt in (extreem)rechtse partijen in diverse landen? Of dat Vance oproept op wie gestemd moet worden in landen als Duitsland?
pi_220442385
quote:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft. Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:49:10 #91
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442395
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft. Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
Dat onderdeel wordt doorlopend aan de kant geschoven. Dat past namelijk minder in het orangemanbad narratief.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:50:31 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442404
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarmee schets je natuurlijk een volkomen verkeerd beeld van de situatie. Je gaat volledig voorbij aan het feit hoe Iran het gehele Midden-Oosten heeft gestabiliseerd en niet de VS en Israël. Het Iraanse regime heeft miljarden gestopt in het creëren van proxies die landen in talloze conflicten hebben geworpen (Hamas, Hezbollah, Houthi's) met als bedoeling geopolitieke macht te vergaren en op den duur Israël te kunnen vernietigen.
Iran terroriseerd en het is de schuld van Israel en de VS.

Dus.. zoals ik het zie, Iran moord burgers uit financiert en levert wapens aan terroristische organisaties die aanslagen plegen over de gehele wereld.
En er zijn 2 landen die er wat aan willen doen, een er van die ervaart terroristiche aanslagen al sinds hun bestaan daardoor.

En ze willen dit uitschakelen maar het gaat niet zoals men had gehoopt, en nu heeft dat zelfde land de rest van de wereld met tereur acties in hun greep!
En dat is daarom de schuld van de 2 die daar werkelijk wat aan doen?

dus.. even zoals ik het zie!

Ik zie een gast dronken in een auto stappen, de man heeft dat vaker gedaan en meerdere mensen al overeden in het verleden, Ik probeer hem te stoppen en probeer hem uit de auto te sleuren, maar dat mislukt daarna rijd die zelfde bestuurder over meerdere mensen heen.
En dat is dus mijn schuld! :D
pi_220442422
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat onderdeel wordt doorlopend aan de kant geschoven. Dat past namelijk minder in het orangemanbad narratief.
Dat alles bekijken door OF de bril van israel webcare, OF ayatollah webcare is vermoeiend.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 10:54:22 #94
364681 over_hedge
pi_220442427
quote:

[..]
:')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220442431
quote:

[..]
Het is ook de jodenhaat en Israëlhaat. Als het een ander land was die er te lijden onder had dan was het vast een groter probleem. Nu het maar Israël is, is dat hele terroristen steunen geen probleem. In hun ogen waarschijnlijk nog alleen de schuld van Israël ook. Als ze maar lief deden zou dit allemaal nooit gebeuren.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:55:11 #96
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442432
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft.
Gaaf, waar zeg ik dat? Ik wacht wel.

quote:
Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
Ik begrijp dat je al zat te wachten op nieuwe vluchtelingenstromen, torenhoge brandstofprijzen en ontwrichting van de wereldeconomie?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:55:55 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442436
quote:

[..]
Dat is natuurlijk niet het geval, want wat is er precies mis met het militair ingrijpen bij zo een kwaadaardig regime?
De wijze waarop.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:56:03 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is ook de jodenhaat en Israëlhaat. Als het een ander land was die er te lijden onder had dan was het vast een groter probleem. Nu het maar Israël is, is dat hele terroristen steunen geen probleem. In hun ogen waarschijnlijk nog alleen de schuld van Israël ook. Als ze maar lief deden zou dit allemaal nooit gebeuren.
Ah, dit sneue framepje weer.

:') ____________!
pi_220442444
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gaaf, waar zeg ik dat? Ik wacht wel.
[..]
Ik begrijp dat je al zat te wachten op nieuwe vluchtelingenstromen, torenhoge brandstofprijzen en ontwrichting van de wereldeconomie?
Je zegt het omdat je er niets aan wil doen. Want dat zou het M.O. destabiliseren. Want wat zou je willen doen zodat Iran stopt met het steunen van terroristengroepen dan? Ben wel benieuwd.
pi_220442450
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De wijze waarop.
Ook zo'n heerlijke valse tegenstelling idd.

Iran is BAD (zijn ze ook) DAAROM is de ENIGE manier om daar wat aan te doen, al YOLO'end daar lukraak wat te gaan bombarderen zonder verder ook maar enige plannen.

:')

:|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')