abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:58:15 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is ook de jodenhaat en Israëlhaat. Als het een ander land was die er te lijden onder had dan was het vast een groter probleem. Nu het maar Israël is, is dat hele terroristen steunen geen probleem. In hun ogen waarschijnlijk nog alleen de schuld van Israël ook. Als ze maar lief deden zou dit allemaal nooit gebeuren.
Deze reflex is echt zo hilarisch treurig :').

Kritiek op Israël: mimimimi antisemitische jodenhaters :'( :'( :(!!!
Huilen dan.
pi_220442453
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft. Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
Beetje valse tegenstelling, vind je ook niet? Natuurlijk is dat niet oké.

De VS heeft samen met Israël ongekende schade gedaan aan de wereldeconomie, wat ook tot doden gaat leiden. Schade die grotendeels voorkomen had kunnen worden als de VS en Israël hun bondgenoten betrokken hadden zodat er nagedacht kon worden over hoe schade te beperken door (bijvoorbeeld) de straat van Hormuz vol te bemannen en bescherming te bieden. Of door op voorhand potentiële doelwitten te beschermen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:59:11 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442455
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gaaf, waar zeg ik dat? Ik wacht wel.
[..]
Ik begrijp dat je al zat te wachten op nieuwe vluchtelingenstromen, torenhoge brandstofprijzen en ontwrichting van de wereldeconomie?
Dit heb je al een aantal keer aangegeven, maar nog niet uitgelegd waarom wij die mensen moeten opvangen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:59:16 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442456
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat alles bekijken door OF de bril van israel webcare, OF ayatollah webcare is vermoeiend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is ook de jodenhaat en Israëlhaat. Als het een ander land was die er te lijden onder had dan was het vast een groter probleem. Nu het maar Israël is, is dat hele terroristen steunen geen probleem. In hun ogen waarschijnlijk nog alleen de schuld van Israël ook. Als ze maar lief deden zou dit allemaal nooit gebeuren.
Het is één grote verknoping van standpunten.

Anti- MAGA/Trump, pro-Gaza, anti-"zionist", anti-Netanyahu en voordat je het weet steun je klaarblijkelijk een terroristisch moslimregime in hun jihad tegen de joden en het westen.

Het ergste nog: men is intellectueel niet in staat dit proces te herkennen en het gedachtetreintje te corrigeren. Zo zijn er hele enge dingen gebeurd in het verleden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220442458
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus het is wel best om 40K van je eigen burgers dood te schieten en decennialang terroristen steunen en financiëren omdat het maar Israël is die daar te lijden van heeft. Als het Midden-Oosten maar niet gedestabiliseerd wordt mogen deze moorden gewoon doorgaan.
Als reactie op die 40K doden hebben nu landen met tientallen miljoenen inwoners al hele grote problemen. En door die problemen kunnen er veel meer doden vallen.

Als ze begonnen waren met een gedegen plan, en een goede exit-strategie: Prima. Maar het is gewoon yolo bombarderen zonder een plan en zonder een plan voor na de oorlog.

Ik zie hier geen goed en fout, alleen partijen die destructief bezig zijn.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:00:29 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220442466
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ook zo'n heerlijke valse tegenstelling idd.

Iran is BAD (zijn ze ook) DAAROM is de ENIGE manier om daar wat aan te doen, al YOLO'end daar lukraak wat te gaan bombarderen zonder verder ook maar enige plannen.

:')

:|W
Ja maar als je niet staat te juichen en springen bij SO. MUCH. WINNING. dan ben je anti-Westers en spring je in de bres voor de ayatollahs.

Echt helemaal niemand laat een traan om die dode schurken :')
Huilen dan.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:00:35 #107
364681 over_hedge
pi_220442468
toch knap dat na 68 topics meerdere users nog niet snappen dat het misschien ook kan dat alle 2 de kanten niet lekker bezig zijn :o Ik weet het. Schokkend.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:01:16 #108
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220442474
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:22 schreef -XOR- het volgende:
Hoe meer Amerikaantjes in de golf sneuvelen, des te minder ze geneigd zullen zijn capriolen uit te halen tegen EU-bondgenoten (groenland invasie) of andere soevereine landen aan te vallen (Cuba). Veel sneuvelende Republikeins Gardijnen betekent een zwakker Iraans regime. zo bezien zou een korte, bloedige militaire confrontatie met veel doden aan weerszijden een prima uitkomst zijn.
Eens hoor. Daarnaast heb ik weinig twijfel dat zodra er grondtroepen komen en de eerste Yanks sneuvelen dit een Vietnam on steroids wordt voor de VS met de grote uitzondering dat dit hun laatste imperialistische grote oorlog wordt en de neergang van Pax Americana enorm versneld. Allereerst daar in de regio, maar ook breder. Omdat het simpelweg een uitputtingsoorlog wordt en de VS helemaal niet de grote industriele capaciteiten en toegang tot materialen hebben om daar snel van te herstellen. Daarnaast zal erna de publieke opinie in de VS echt helemaal tegen elke vorm van oorlog gekanteld zijn. Zeker omdat het de neergang van dat land alleen maar versneld. Ook de intern zichtbare achteruitgang.

Ze hebben echt geen idee waar ze aan beginnen zodra de eerste troepen (al vrij snel) daar Iraans land gaan bestormen. En de grap is dat om de straat van Hormuz onveilig te houden - dat is de wurggreep waar Iran de VS en de wereld in heeft zitten - niet heel veel nodig is en met grondtroepen weinig aan te doen is in een enorm land als Iran met 90 miljoen inwoners en veel bergen etc. Daarnaast zullen de Russen en Chinezen gretig intelligence delen waarmee Iran gericht Amerikanen overal en ook in de straat van Hormuz kunnen raken vanaf heel Iraans vaste land. En de Russen zullen ook nieuwe aanwas van drones leveren om de Amerikanen "in Iran te begraven". En de Houthis zullen het vrachtverkeer in de Rode Zee gaan ontregelen: maximale economische pijn waardoor elke week dat de oorlog langer duurt en het Iraanse regime er nog staat een win voor hen is en grote pijn voor Trump.

Oftewel: Amerika gaat hier nog heel lang mee bezig zijn zodra er grondtroepen zitten en Amerikaanse soldaten sneuvelen. En vele malen slechter uit komen. Op alle fronten.
enkelband
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:02 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442479
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ook zo'n heerlijke valse tegenstelling idd.

Iran is BAD (zijn ze ook) DAAROM is de ENIGE manier om daar wat aan te doen, al YOLO'end daar lukraak wat te gaan bombarderen zonder verder ook maar enige plannen.

:')

:|W
nja het plan was schakel de top uit en dat was het.

Maar dat liep even compleet anders.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:07 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Beetje valse tegenstelling, vind je ook niet? Natuurlijk is dat niet oké.

De VS heeft samen met Israël ongekende schade gedaan aan de wereldeconomie, wat ook tot doden gaat leiden. Schade die grotendeels voorkomen had kunnen worden als de VS en Israël hun bondgenoten betrokken hadden zodat er nagedacht kon worden over hoe schade te beperken door (bijvoorbeeld) de straat van Hormuz vol te bemannen en bescherming te bieden. Of door op voorhand potentiële doelwitten te beschermen.
Elke oorlog kent schade, zie bijvoorbeeld:
quote:
The Ukraine war triggered a global, multi-sector crisis characterized by severe food and energy shortages, skyrocketing inflation, and major geopolitical realignment. It disrupted key supplies, caused massive refugee movements, accelerated the fragmentation of global trade, and pushed millions into extreme poverty, particularly affecting the Global South.

Key Global Effects:

Food and Energy Crisis: The disruption of grain and fertilizer exports from Russia and Ukraine (previously a quarter of global wheat trade) caused food prices to surge. Europe, in particular, experienced a massive energy crisis by cutting reliance on Russian oil and gas, leading to intense inflationary pressure.
Global Economic Slowdown: Inflation reached multi-decade highs, exacerbating post-pandemic economic distress and raising risks of debt distress in developing nations.
Geopolitical Realignment: The war destroyed the post-Cold War European security order, causing a surge in European defense spending, bolstering NATO unity, and strengthening Russia's dependence on China.
Humanitarian and Demographic Impact: Millions of Ukrainians fled, creating a large-scale refugee crisis in Europe and causing massive shortages of skilled labor in Ukraine.
Deglobalization Trends: The conflict exposed vulnerabilities in global supply chains, forcing nations to reconsider their dependence on rival powers and leading to a, often called, 'friend-shoring' of supply chains.
Environmental Damage: The war has dealt a severe blow to the ecological health of the Black Sea region, affecting marine life.

Bron: Google Gemini
Dit was het allemaal waard volgens sommigen. Sterker nog, men wilde zelfs een directe confrontatie met de Russen, daar werd driftig over gefantaseerd. En sommige van dezelfde mensen jammeren nu over de effecten van het aanpakken van het Iraanse regime.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220442482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als het Amerikaanse plan ook maar enigszins uitpakt zoals bedoeld, dan gebeurt precies het tegenovergestelde van wat jij schetst. Geen kostenpost maar een investering.

Je redeneert nu vrij rechtlijnig: bommen vallen → geld weg → belastingbetaler betaalt. Maar zo werkt machtspolitiek niet.

Spanningen rond Iran jagen de energieprijzen omhoog. Dat voelt wereldwijd als pijn, maar de VS zit inmiddels aan de andere kant van de tafel: als grote olie- en LNG-exporteur verdienen ze juist aan die stijging.

Tegelijk maakt onrust landen afhankelijker. Europa en delen van Azië hebben minder opties en leunen automatisch zwaarder op Amerikaanse energie en bescherming.

Elke escalatie heeft nog een tweede effect: defensiebudgetten gaan omhoog. En die extra vraag naar wapens en systemen komt grotendeels terecht bij Amerikaanse bedrijven.

En misschien nog belangrijker: zodra het ergens echt instabiel wordt, vlucht kapitaal naar veiligheid. En veiligheid betekent nog steeds dollars en Amerikaanse staatsobligaties. Hoe onrustiger de wereld, hoe makkelijker de VS zijn schulden kan blijven financieren.

Kortom: Chaos daar, betekent vraag hier. Vraag naar energie, naar wapens, naar dollars.

Als dit spel werkt, herstelt de VS in één beweging zijn grip op precies die drie knoppen: energie, kapitaal en militaire afhankelijkheid. Dit is de inzet.

Is het zonder risico? Zeker niet. Maar het idee dat dit simpelweg een dure, domme oorlog is, mist totaal hoe het grotere plaatje in elkaar zit.
Dat is fijn.
Waarom voert men in de wereld niet (nog) wat vaker oorlog?

't Is ook nog eens een boost voor wapen- en lijkkistindustrie.

Win-win-win-en-nog-eens-win.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220442483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het wel meevallen. Ja, de baarden mogen van mij weg. Als het ff kan verleden week al.

Nee, dit is niet de manier waarop je het doet. De fallout is gigantisch.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:25 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442484
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja maar als je niet staat te juichen en springen bij SO. MUCH. WINNING. dan ben je anti-Westers en spring je in de bres voor de ayatollahs.

Echt helemaal niemand laat een traan om die dode schurken :')
Oké. Doe mij maar de tijd dat we niet onderhandelen met terroristen en dat deze verwerpelijk waren.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220442488
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
nja het plan was schakel de top uit en dat was het.

Maar dat liep even compleet anders.
Vandaar ook "verder enige plannen".
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:04:05 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220442497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is fijn.
Waarom voert men in de wereld niet (nog) wat vaker oorlog?

't Is ook nog eens een boost voor wapen- en lijkkistindustrie.

Win-win-win-en-nog-eens-win.
Ik vrees dat de wereldleiders je advies ter harte zullen nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220442507
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:00 schreef over_hedge het volgende:
toch knap dat na 68 topics meerdere users nog niet snappen dat het misschien ook kan dat alle 2 de kanten niet lekker bezig zijn :o Ik weet het. Schokkend.
Okee, als je twee kanten ziet. Wat is jouw oplossing dan om Iran te laten stoppen met het steunen van Hezbollah en Hamas etc? Want zo kan het toch ook niet dooretteren, dat kan iedereen die 2 kanten ziet ook wel inzien. Dus ben wel benieuwd. Je kan niet van een land verwachten dat ze maar miljarden aan een luchtafweersysteem betalen elk jaar omdat je buurmannen blijven schieten door Iran en dan niets terug mag doen tegen Iran.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:05:00 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]

Anti- MAGA/Trump, pro-Gaza, anti-"zionist", anti-Netanyahu en voordat je het weet steun je klaarblijkelijk een terroristisch moslimregime in hun jihad tegen de joden en het westen.

Het ergste nog: men is intellectueel niet in staat dit proces te herkennen en het gedachtetreintje te corrigeren. Zo zijn er hele enge dingen gebeurd in het verleden.
Correct.

Het is anti-Westers denken en als je dat dan zegt worden sommigen woedend, omdat wordt benoemd wat men doet. Nu ga ik er nog niet vanuit dat men op het niveau van Calla Walsh zit, maar het gaat wel in meer of mindere mate in die richting.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:05:24 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442513
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heb je al een aantal keer aangegeven, maar nog niet uitgelegd waarom wij die mensen moeten opvangen?
In de jaren 80 en 90 zijn er al heel wat naar Nederland gekomen over het algemeen waren daarvan grotendeels Christenen.
Die werden behoorlijk vervolgd toen de tijd.
momenteel worden alle vluchtelingen en zijn er wonderbaarlijk nog redelijk weinig, en de meeste waren al gevluct toen het regime het vuur opende op hun eigen bevolking en niet zozeer door de Amerikaanse en Israelische bombardementen!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220442516
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah, dit sneue framepje weer.

:') ____________!
Je kan wel reacties liken maar ik wacht nog op een antwoord
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:07:03 #120
364681 over_hedge
pi_220442520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Okee, als je twee kanten ziet. Wat is jouw oplossing dan om Iran te laten stoppen met het steunen van Hezbollah en Hamas etc? Want zo kan het toch ook niet dooretteren, dat kan iedereen die 2 kanten ziet ook wel inzien. Dus ben wel benieuwd. Je kan niet van een land verwachten dat ze maar miljarden aan een luchtafweersysteem betalen elk jaar omdat je buurmannen blijven schieten door Iran en dan niets terug mag doen tegen Iran.
Heb ik ook al 100x beantwoord. Ik heb geen oplossing. Er is al 100+ jaren een shitshow daar en ik ben verre van slim genoeg om ff met een oplossing te komen.

betekent niet dat je geen commentaar kan hebben op hoe het nu gaat. Omdat je zelf niet ff met een oplossing komt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:07:45 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je kan wel reacties liken maar ik wacht nog op een antwoord
Heb je daar wel tijd voor in de tijd dat je mensen hier probeert te framen als "jodenhaters"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220442530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heb ik ook al 100x beantwoord. Ik heb geen oplossing. Er is al 100+ jaren een shitshow daar en ik ben verre van slim genoeg om ff met een oplossing te komen.

betekent niet dat je geen commentaar kan hebben op hoe het nu gaat. Omdat je zelf niet ff met een oplossing komt.
Je oplossing is dus, israel moet het maar slikken anders heb ik er last van. En daar ben ik het dus niet mee eens.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:08:15 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220442532
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah, dit sneue framepje weer.

:') ____________!
Maar dit is toch gewoon zo? Jij bent ook iemand die zéér kritisch is op Israël en eigenlijk zelden op de partijen die land aanvallen. Dat is het toch ook niet raar dat zulke beelden ontstaan?
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 11:08:40 #124
364681 over_hedge
pi_220442535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je oplossing is dus, israel moet het maar slikken anders heb ik er last van. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik zeg net: Ik heb geen oplossing. En je eerste zin is: Je oplossing is dus...
:?
pi_220442539
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je daar wel tijd voor in de tijd dat je mensen hier probeert te framen als "jodenhaters"?
:') je kan je standpunten dus niet verdedigen, alleen mensen napraten. Dat wist ik al maar wel leuk om het te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')