Och god. Nu ontslaan de acties van "De mongolen in het witte huis" eenieder van de eigen verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, het ligt aan die chauffeur, niet aan de mongolen in het witte huis.
Redelijk opzichtige rook, voordat die 8000 soldaten de cirkelzaag in mogen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap hier niks van. Trump roept de hele tijd dat Iran verslagen is, maar toch kan Iran doorgaan met het lanceren van raketten en drones. Trump zal toch niet voor zijn beurt praten toch?
Als straks Riyadh geraakt wordt lijkt dat me wel een vrij stevige nieuwe escalatie in dit hele gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:41 schreef Momo het volgende:
Ballistische raketten onderschept op weg naar Riyadh
Het Saudische ministerie van Defensie meldt dat er zes ballistische raketten zijn gelanceerd richting de regio Riyadh. Twee raketten zijn onderschept, en de overige vier zijn neergestort in de Arabische Golf en onbewoonde gebieden, meldt het ministerie.
Ook Koeweit heeft te maken met aanvallen met drones en raketten. Daar waren twee havens doelwit.
Wat zit je te zeiken?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Och god. Nu ontslaan de acties van "De mongolen in het witte huis" eenieder van de eigen verantwoordelijkheid?
Zo'n houding zul je veel aan hebben zonder diesel bij 40 graden in de outback.
Man wat een grenzeloos domme houding.
Van wat ik gelezen heb over de mogeiljkheden om het uranium weg te halen uit Iran is dat een enorm risicovolle operatie. Als dat mislukt met de nodige slachtoffers aan Amerikaanse zijde tot gevolg dan gaat dat de toch al behoorlijk negatieve opinie van het Amerikaanse volk niet gunstig beïnvloeden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Onderhandelen of doorvechten? 'Iran heeft het gevoel dat het wint'
https://www.rtl.nl/nieuws(...)gevoel-dat-ze-winnen
Sinds de tijd van Jimmy Carter al denk ik
Moet ook tanken maar zal maandag gewoon naar mijn werk proberen te rijden. Mocht ik stil komen te staan kan ik altijd de mongolen in het witte huis verdoemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zit je te zeiken?
Ik zeg toch dat het aan die chauffeur ligt, en je mattie's in het witte huis geen enkele blaam treft?
Nou dan?
Maar ik snap dat een beetje leuteren in de marge, vele malen interessanter is dan het over de echte materie hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Moet ook tanken maar zal maandag gewoon naar mijn werk proberen te rijden. Mocht ik stil komen te staan kan ik altijd de mongolen in het witte huis verdoemen.
Kleine prijs om te betalen lees ik hier, en als je daar moeite mee hebt ben je anti-westers, anti-VS, anti-Israël of anti-semiet lees ik hier voorbij komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:36 schreef Momo het volgende:
Unicef: meer dan 370.000 kinderen ontheemd in Libanon
Deze kinderen hebben het ook maar te slikken.
Jij legt hier zelf diaries van outbacktruckers aan de dag die naar verluidt "in de middle of nowhere" zonder diesel staan.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik snap dat een beetje leuteren in de marge, vele malen interessanter is dan het over de echte materie hebben.
O'really?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo kun je alles aan deze oorlog relateren.
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe achterlijk ben je dan ook als chauffeur. Even kijken waar de truck strandt, misschien gaat het wel diesel regenen?
Goeie uitleg wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.
Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Alsof Mr LaagGeinformeerd dit zelf niet kan bedenken hequote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
https://www.abc.net.au/ne(...)ulnerable-/106464204quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij legt hier zelf diaries van outbacktruckers aan de dag die naar verluidt "in de middle of nowhere" zonder diesel staan.
Zo kun je alles aan deze oorlog relateren.
In be4:quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
https://www.abc.net.au/ne(...)ulnerable-/106464204
Dit is denk ik het bericht. Het punt is dat deze mensen afhankelijk zijn van dieselgeneratoren en niet op het net zitten. Niet slim, maar het is natuurlijk wel gerelateerd.
quote:Ja, maar hoe ben je dan ook zo achterlijk om daar te gaan wonen! bla bla bla bla bla bla bla, zo kan je alles wel aan deze oorlog relateren! bla bla bla bla bla
Het is niet dat ze op zulke plekken veel keus hebben hè.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is denk ik het bericht. Het punt is dat deze mensen afhankelijk zijn van dieselgeneratoren en niet op het net zitten. Niet slim, maar het is natuurlijk wel gerelateerd.
Net zoals de kinderen van Nazi's dat hadden. Als hun ouders oorlogen beginnen, daar kan je niet lekker makkelijk Israël de schuld van geven net. Dit is de schuld van Hezbollah en Iran.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:36 schreef Momo het volgende:
Unicef: meer dan 370.000 kinderen ontheemd in Libanon
Deze kinderen hebben het ook maar te slikken.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.
Deze uithoeken zijn per definitie een logistieke nachtmerrie. Het gaat mij om de eenvoud waarmee het op de oorlog wordt afgewenteld.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je kunt de gehele Libanese bevolking gelijk stellen aan de Nazi´s??quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Net zoals de kinderen van Nazi's dat hadden. Als hun ouders oorlogen beginnen, daar kan je niet lekker makkelijk Israël de schuld van geven net. Dit is de schuld van Hezbollah en Iran.
Leg eens uit waar het dan aan ligt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Deze uithoeken zijn per definitie een logistieke nachtmerrie. Het gaat mij om de eenvoud waarmee het op de oorlog wordt afgewenteld.
Uh huh:quote:Waarmee Australië nog weer een ander verhaal is. Die hebben zich voor 90% afhankelijk gemaakt van import en meerdere raffinaderijen gesloten het afgelopen decennium.
quote:Ja, maar hoe ben je dan ook zo achterlijk om daar te gaan wonen! bla bla bla bla bla bla bla, zo kan je alles wel aan deze oorlog relateren! bla bla bla bla bla
Yup.quote:Maar de monGolEn in het WiTte Huys1!1
Nee, dat was een voorbeeld. Libanon doet niets aan Hezbollah. Hezbollah valt Israel aan. Israel is het zat en stelt orde op zaken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt de gehele Libanese bevolking gelijk stellen aan de Nazi´s??
De cultleider kan nooit wat fout doen.quote:
Volgens mij doet hij dat met de Israëli's.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt de gehele Libanese bevolking gelijk stellen aan de Nazi´s??
Doet me denken aan toen ik in Chili was in the middle of nowhere met nog 150 km diesel en het dichtstbijzijnde echte tankstation zo'n 4 uur de verkeerde kant op over onverharde wegen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is tijdens je rit, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
De strategische voorraden van Australië liggen grotendeels opgeslagen in de VS. Wat duizenden kilometers van Australië afligt. Wat het land notoir kwetsbaar maakt voor dergelijke problemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leg eens uit waar het dan aan ligt.
[..]
Uh huh:
[..]
[..]
Yup.
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handjequote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij doet hij dat met de Israëli's.
Die samen met de VS deze oorlog zijn begonnen.
Nou ja, geen zorgen, het gaat lekker toch, die volkomen terechte oorlog?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handje
Werkt beide kanten opquote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handje
Nee dat lijkt me niet. Geld wat naar de EU zou gaan (en wij wapens van moeten kopen bij de VS) gaat nu naar wapens voor Iran begrijp ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nu gaan de Amerikanen dus de wapens waar de EU voor heeft betaald naar Iran sturen?ge-wel-dig! Lekker gewerkt weer
Ow, toch niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik ga niet bestrijden dat de oorlog overduidelijk effect heeft.
En de VS.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik zou niet op dat eiland willen staan en een zwerm drones op me af zien komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Naar ik begrijp overwegen de Amerikanen om de Iraanse olie te 'confisqueren'. Dat is althans wat Trump zegt.
Nu ben ik geen militair strateeg en uiteraard vallen mijn intellectuele capaciteiten in het niet bij die van de Amerikaanse president, maar is zo'n operatie niet enorm risicovol?
Je bezet een eiland dat pal naast Iran ligt, waardoor je dus kunt reken op een continue stroom van aanvallen. Van drones en raketten tot militairen op de grond.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd en is het bezetten van Kharg een koud kunstje.
Daarom zitten ze er nog niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Naar ik begrijp overwegen de Amerikanen om de Iraanse olie te 'confisqueren'. Dat is althans wat Trump zegt.
Nu ben ik geen militair strateeg en uiteraard vallen mijn intellectuele capaciteiten in het niet bij die van de Amerikaanse president, maar is zo'n operatie niet enorm risicovol?
Je bezet een eiland dat pal naast Iran ligt, waardoor je dus kunt reken op een continue stroom van aanvallen. Van drones en raketten tot militairen op de grond.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd en is het bezetten van Kharg een koud kunstje.
Als niet-militair strateeg zeg ik: die zware aanval op Kharg had 4 weken geleden moeten beginnen. Dan was de toestand nu heel anders.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens mij waren Iran en Israel vrienden tot de Islamitische overname van Iran en Israel tot vijand werd verklaard en vernietigd moest worden. Niet gek dat ze dan nuclear scientists omleggen van een land dat maar een doel heeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Werkt beide kanten op
https://en.wikipedia.org/(...)n_nuclear_scientists
Uiteraard, maar ik krijg het idee dat de bedenkingen van de militaire leiding worden weggewuifd door deze regering. De aanval op Iran is in meerdere opzichten immers een flinke shitshow.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Daarom zitten ze er nog niet.
Trump mag wel een pannenkoek wezen maar de Militaire leiding van de VS niet.
Als dat je conclusie is. Dan helemaal prima johquote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus Israël heeft het maar te slikken.
Volgens mij is dat 50 jaargeledenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:25 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij waren Iran en Israel vrienden tot de Islamitische overname van Iran en Israel tot vijand werd verklaard en vernietigd moest worden. Niet gek dat ze dan nuclear scientists omleggen van een land dat maar een doel heeft.
De Filippijnen zijn als archipel met duizenden eilanden met onherbergzaam terrein ook een enorme logistieke nachtmerrie, inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, toch niet.
Wow
Maar er zijn meerdere landen waar dit hard begint te spelen he? Je bent niet zo goed geinformeerd, dus denk meld het even.
Heb je voor al die landen ook een klinkend excuus, waarom het natuurlijk niks, nada, noppes, met de strapatsen van je mongoloide matties in het witte huis te maken heeft, en het natuurlijk allemaal de schuld van die landen zelf is?
De filipijnen bv?
Kom op, spin het
Dan had de VS enorme verliezen geleden!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als niet-militair strateeg zeg ik: die zware aanval op Kharg had 4 weken geleden moeten beginnen. Dan was de toestand nu heel anders.
Maar dat durfden ze niet aan. En/of ze waren slecht voorbereid.
De Filippijnen doen er goed aan hun grondstoffen niet in te kopen bij een dictatoriaal land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en vermoord, zoiets heet goed en fatsoenlijk landsbestuur.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, toch niet.
Wow
Maar er zijn meerdere landen waar dit hard begint te spelen he? Je bent niet zo goed geinformeerd, dus denk meld het even.
Heb je voor al die landen ook een klinkend excuus, waarom het natuurlijk niks, nada, noppes, met de strapatsen van je mongoloide matties in het witte huis te maken heeft, en het natuurlijk allemaal de schuld van die landen zelf is?
De filipijnen bv?
Kom op, spin het
Waar komt dat geld vandaan dan? Ik lees het als dat wij betalen voor de wapens die de VS wil gebruiken tegen Iran. Met dat laatste ben ik het wel eens ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me niet. Geld wat naar de EU zou gaan (en wij wapens van moeten kopen bij de VS) gaat nu naar wapens voor Iran begrijp ik.
Die hele constructie was sowieso een manier om geld naar de wapenindustrie te sluizen met de EU als omweg.
Voor zijn veiligheid hoop ik het niet heeft ie straks ook een bom in zijn nek!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat de onderhandelingspoging van Pakistan succesvol zal zijn, en dat de president van Pakistan de nobelprijs voor de vrede binnensleept.
Dat is nog lang niet ver genoeg terug.quote:
Dit soort 'tankstations' heb je in Nederland ook op het platteland als je weet waar je moet zoeken. Toegegeven het zijn er een stuk minder als ooit was.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doet me denken aan toen ik in Chili was in the middle of nowhere met nog 150 km diesel en het dichtstbijzijnde echte tankstation zo'n 4 uur de verkeerde kant op over onverharde wegen.
Beetje rondgevraagd en er was ergens een dude die vanuit zijn achtertuin een clandestien tankstation draaide en ben daar vanzelfsprekend gigantisch opgelicht maar alsnog goedkoper uit dan in NL
Dus inderdaad: niet overal op dit bolletje heb je 10 pompen binnen een straal van 5 kilometer.
Dat suggereert dat er naar ze geluisterd wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef theguyver het volgende:
Trump mag wel een pannenkoek wezen maar de Militaire leiding van de VS niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |