abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:44:37 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442865
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
:')

Precies, het ligt aan die chauffeur, niet aan de mongolen in het witte huis.
Och god. Nu ontslaan de acties van "De mongolen in het witte huis" eenieder van de eigen verantwoordelijkheid?

Zo'n houding zul je veel aan hebben zonder diesel bij 40 graden in de outback.

Man wat een grenzeloos domme houding.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220442870
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik snap hier niks van. Trump roept de hele tijd dat Iran verslagen is, maar toch kan Iran doorgaan met het lanceren van raketten en drones. Trump zal toch niet voor zijn beurt praten toch?
Redelijk opzichtige rook, voordat die 8000 soldaten de cirkelzaag in mogen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 11:45:21 #153
284411 crew  heywoodu
pi_220442872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:41 schreef Momo het volgende:
Ballistische raketten onderschept op weg naar Riyadh

Het Saudische ministerie van Defensie meldt dat er zes ballistische raketten zijn gelanceerd richting de regio Riyadh. Twee raketten zijn onderschept, en de overige vier zijn neergestort in de Arabische Golf en onbewoonde gebieden, meldt het ministerie.

Ook Koeweit heeft te maken met aanvallen met drones en raketten. Daar waren twee havens doelwit.
Als straks Riyadh geraakt wordt lijkt dat me wel een vrij stevige nieuwe escalatie in dit hele gebeuren :o
pi_220442880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Och god. Nu ontslaan de acties van "De mongolen in het witte huis" eenieder van de eigen verantwoordelijkheid?

Zo'n houding zul je veel aan hebben zonder diesel bij 40 graden in de outback.

Man wat een grenzeloos domme houding.
Wat zit je te zeiken?

Ik zeg toch dat het aan die chauffeur ligt, en je mattie's in het witte huis geen enkele blaam treft?

Nou dan?

:O
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220442884
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Onderhandelen of doorvechten? 'Iran heeft het gevoel dat het wint'
https://www.rtl.nl/nieuws(...)gevoel-dat-ze-winnen

Sinds de tijd van Jimmy Carter al denk ik
Van wat ik gelezen heb over de mogeiljkheden om het uranium weg te halen uit Iran is dat een enorm risicovolle operatie. Als dat mislukt met de nodige slachtoffers aan Amerikaanse zijde tot gevolg dan gaat dat de toch al behoorlijk negatieve opinie van het Amerikaanse volk niet gunstig beïnvloeden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:47:42 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442890
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat zit je te zeiken?

Ik zeg toch dat het aan die chauffeur ligt, en je mattie's in het witte huis geen enkele blaam treft?

Nou dan?

:O
Moet ook tanken maar zal maandag gewoon naar mijn werk proberen te rijden. Mocht ik stil komen te staan kan ik altijd de mongolen in het witte huis verdoemen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220442900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Moet ook tanken maar zal maandag gewoon naar mijn werk proberen te rijden. Mocht ik stil komen te staan kan ik altijd de mongolen in het witte huis verdoemen.
Maar ik snap dat een beetje leuteren in de marge, vele malen interessanter is dan het over de echte materie hebben.
pi_220442906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:36 schreef Momo het volgende:
Unicef: meer dan 370.000 kinderen ontheemd in Libanon

Deze kinderen hebben het ook maar te slikken.
Kleine prijs om te betalen lees ik hier, en als je daar moeite mee hebt ben je anti-westers, anti-VS, anti-Israël of anti-semiet lees ik hier voorbij komen.

Rusland, Noord-Korea, Wit-Rusland, allemaal schurkenstaten die niet op dezelfde manier aangepakt worden, dus klaarblijkelijk is het niet zo zwart/wit als: IRGC bad, grote boem, #winning
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:51:51 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220442926
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar ik snap dat een beetje leuteren in de marge, vele malen interessanter is dan het over de echte materie hebben.
Jij legt hier zelf diaries van outbacktruckers aan de dag die naar verluidt "in de middle of nowhere" zonder diesel staan.

Zo kun je alles aan deze oorlog relateren.
pi_220442943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:
O'really?

Waar denk je dat de tekorten dan door komen?

Je ongeinformeerde poep-praterij is gewoon storend.

Ga jezelf eens informeren, Mr LaagGeinformeerd.

https://www.google.com/search?q=fuel+shortage+australia
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:57:44 #161
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220442969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoe achterlijk ben je dan ook als chauffeur. Even kijken waar de truck strandt, misschien gaat het wel diesel regenen?
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is tijdens je rit, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-03-2026 12:08:33 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220442978
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo te lezen bij jij het logistieke talent waar ze in Australië naar op zoek zijn.

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Goeie uitleg wel. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220442990
quote:

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Alsof Mr LaagGeinformeerd dit zelf niet kan bedenken he :')
pi_220443000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij legt hier zelf diaries van outbacktruckers aan de dag die naar verluidt "in de middle of nowhere" zonder diesel staan.

https://www.abc.net.au/ne(...)ulnerable-/106464204

Dit is denk ik het bericht. Het punt is dat deze mensen afhankelijk zijn van dieselgeneratoren en niet op het net zitten. Niet slim, maar het is natuurlijk wel gerelateerd.
pi_220443013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Dit is denk ik het bericht. Het punt is dat deze mensen afhankelijk zijn van dieselgeneratoren en niet op het net zitten. Niet slim, maar het is natuurlijk wel gerelateerd.
In be4:

quote:
Ja, maar hoe ben je dan ook zo achterlijk om daar te gaan wonen! bla bla bla bla bla bla bla, zo kan je alles wel aan deze oorlog relateren! bla bla bla bla bla
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:07:48 #166
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220443036
quote:

[..]

Het is niet dat ze op zulke plekken veel keus hebben hè. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220443052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:36 schreef Momo het volgende:
Unicef: meer dan 370.000 kinderen ontheemd in Libanon

Deze kinderen hebben het ook maar te slikken.
Net zoals de kinderen van Nazi's dat hadden. Als hun ouders oorlogen beginnen, daar kan je niet lekker makkelijk Israël de schuld van geven net. Dit is de schuld van Hezbollah en Iran.
pi_220443055
Hihihi
twitter

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:10:33 #169
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443057
quote:

[..]

quote:

[..]

Deze uithoeken zijn per definitie een logistieke nachtmerrie. Het gaat mij om de eenvoud waarmee het op de oorlog wordt afgewenteld.

Waarmee Australië nog weer een ander verhaal is. Die hebben zich voor 90% afhankelijk gemaakt van import en meerdere raffinaderijen gesloten het afgelopen decennium.

Maar de monGolEn in het WiTte Huys1!1
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:12:25 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220443068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Net zoals de kinderen van Nazi's dat hadden. Als hun ouders oorlogen beginnen, daar kan je niet lekker makkelijk Israël de schuld van geven net. Dit is de schuld van Hezbollah en Iran.
Je kunt de gehele Libanese bevolking gelijk stellen aan de Nazi´s??
pi_220443069
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Deze uithoeken zijn per definitie een logistieke nachtmerrie. Het gaat mij om de eenvoud waarmee het op de oorlog wordt afgewenteld.
Leg eens uit waar het dan aan ligt.

quote:
Waarmee Australië nog weer een ander verhaal is. Die hebben zich voor 90% afhankelijk gemaakt van import en meerdere raffinaderijen gesloten het afgelopen decennium.
Uh huh:

quote:
Ja, maar hoe ben je dan ook zo achterlijk om daar te gaan wonen! bla bla bla bla bla bla bla, zo kan je alles wel aan deze oorlog relateren! bla bla bla bla bla
quote:
Maar de monGolEn in het WiTte Huys1!1
Yup.
pi_220443085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, dat was een voorbeeld. Libanon doet niets aan Hezbollah. Hezbollah valt Israel aan. Israel is het zat en stelt orde op zaken.
pi_220443087
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
In be4:
[..]

De cultleider kan nooit wat fout doen.

Binnen een maand tijd is gezellig rechts gegaan van die 5 euro per jaar die ik aan Oekraïne geef is veel te veel en alle moslims zijn stom net zoals feministen naar: natuurlijk betaal ik graag het driedubbele voor olie en sturen we onze jongens naar de golfstaten om ze veilig te houden. Weet je niet dat er in Iran moslima's beschermd moeten worden!?
pi_220443089
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij doet hij dat met de Israëli's.
Die samen met de VS deze oorlog zijn begonnen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:15:24 #175
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220443095
Nu gaan de Amerikanen dus de wapens waar de EU voor heeft betaald naar Iran sturen? _O- ge-wel-dig! Lekker gewerkt weer _O-
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:15:39 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220443099
quote:

[..]

Maar zonder gekheid, die mensen maken erg lange ritten, en als je je aankomt bij de pomp voor je geplande tankbeurt en de peut is op omdat de situatie op de wereld veranderd is tijdens je rit, dan heb je wel een probleem, want snel even doorrijden naar de volgende pomp is er daar niet bij. Want je kan nog we voor 100km diesel in je tank hebben, maar als de volgende pomp 300km verderop ligt, heb je wel een probleem.
Doet me denken aan toen ik in Chili was in the middle of nowhere met nog 150 km diesel en het dichtstbijzijnde echte tankstation zo'n 4 uur de verkeerde kant op over onverharde wegen.

Beetje rondgevraagd en er was ergens een dude die vanuit zijn achtertuin een clandestien tankstation draaide en ben daar vanzelfsprekend gigantisch opgelicht maar alsnog goedkoper uit dan in NL _O_

Dus inderdaad: niet overal op dit bolletje heb je 10 pompen binnen een straal van 5 kilometer.
Huilen dan.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:17:44 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443114
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leg eens uit waar het dan aan ligt.
[..]
Uh huh:
[..]
[..]
Yup.
De strategische voorraden van Australië liggen grotendeels opgeslagen in de VS. Wat duizenden kilometers van Australië afligt. Wat het land notoir kwetsbaar maakt voor dergelijke problemen.

Ik ga niet bestrijden dat de oorlog overduidelijk effect heeft. Maar in de bredere context is het heel goedkoop scoren.
pi_220443121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Volgens mij doet hij dat met de Israëli's.
Die samen met de VS deze oorlog zijn begonnen.
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handje :')
pi_220443146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Iran is een lief onschuldig land dat niet al decennia Israel indirect aanvalt en roept om hun vernietiging natuurlijk. Er was niets aan het handje :')
Nou ja, geen zorgen, het gaat lekker toch, die volkomen terechte oorlog?
Iran is nog steeds een lief onschuldig land en het heeft helemaal geen troeven meer in handen.
pi_220443153
Naar ik begrijp overwegen de Amerikanen om de Iraanse olie te 'confisqueren'. Dat is althans wat Trump zegt.

Nu ben ik geen militair strateeg en uiteraard vallen mijn intellectuele capaciteiten in het niet bij die van de Amerikaanse president, maar is zo'n operatie niet enorm risicovol?

Je bezet een eiland dat pal naast Iran ligt, waardoor je dus kunt reken op een continue stroom van aanvallen. Van drones en raketten tot militairen op de grond.

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd en is het bezetten van Kharg een koud kunstje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:21:10 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443157
quote:

[..]
Werkt beide kanten op

https://en.wikipedia.org/(...)n_nuclear_scientists
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:21:16 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220443160
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nu gaan de Amerikanen dus de wapens waar de EU voor heeft betaald naar Iran sturen? _O- ge-wel-dig! Lekker gewerkt weer _O-
Nee dat lijkt me niet. Geld wat naar de EU zou gaan (en wij wapens van moeten kopen bij de VS) gaat nu naar wapens voor Iran begrijp ik.

Die hele constructie was sowieso een manier om geld naar de wapenindustrie te sluizen met de EU als omweg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220443163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik ga niet bestrijden dat de oorlog overduidelijk effect heeft.
Ow, toch niet.

Wow :')

Maar er zijn meerdere landen waar dit hard begint te spelen he? Je bent niet zo goed geinformeerd, dus denk meld het even.

Heb je voor al die landen ook een klinkend excuus, waarom het natuurlijk niks, nada, noppes, met de strapatsen van je mongoloide matties in het witte huis te maken heeft, en het natuurlijk allemaal de schuld van die landen zelf is?

De filipijnen bv?

Kom op, spin het 8-)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:22:52 #184
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443174
quote:

[..]
En de VS.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220443188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Naar ik begrijp overwegen de Amerikanen om de Iraanse olie te 'confisqueren'. Dat is althans wat Trump zegt.

Nu ben ik geen militair strateeg en uiteraard vallen mijn intellectuele capaciteiten in het niet bij die van de Amerikaanse president, maar is zo'n operatie niet enorm risicovol?

Je bezet een eiland dat pal naast Iran ligt, waardoor je dus kunt reken op een continue stroom van aanvallen. Van drones en raketten tot militairen op de grond.

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd en is het bezetten van Kharg een koud kunstje.
Ik zou niet op dat eiland willen staan en een zwerm drones op me af zien komen.

Militaire strategen zullen het ongetwijfeld ook afraden, maar daar heeft Trump niet zo veel mee.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:24:33 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443190
quote:

Daarom zitten ze er nog niet.
Trump mag wel een pannenkoek wezen maar de Militaire leiding van de VS niet.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220443195
quote:

Als niet-militair strateeg zeg ik: die zware aanval op Kharg had 4 weken geleden moeten beginnen. Dan was de toestand nu heel anders.
Maar dat durfden ze niet aan. En/of ze waren slecht voorbereid.
pi_220443199
quote:
Volgens mij waren Iran en Israel vrienden tot de Islamitische overname van Iran en Israel tot vijand werd verklaard en vernietigd moest worden. Niet gek dat ze dan nuclear scientists omleggen van een land dat maar een doel heeft.
pi_220443209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Daarom zitten ze er nog niet.
Uiteraard, maar ik krijg het idee dat de bedenkingen van de militaire leiding worden weggewuifd door deze regering. De aanval op Iran is in meerdere opzichten immers een flinke shitshow.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2026 @ 12:26:12 #190
364681 over_hedge
pi_220443211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dus Israël heeft het maar te slikken.
Als dat je conclusie is. Dan helemaal prima joh
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:26:42 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220443217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Volgens mij waren Iran en Israel vrienden tot de Islamitische overname van Iran en Israel tot vijand werd verklaard en vernietigd moest worden. Niet gek dat ze dan nuclear scientists omleggen van een land dat maar een doel heeft.
Volgens mij is dat 50 jaargeleden

Feit is dat beide landen over en weer zitten te klieren de laatste tijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:27:10 #192
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220443220
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, toch niet.

Maar er zijn meerdere landen waar dit hard begint te spelen he? Je bent niet zo goed geinformeerd, dus denk meld het even.

Heb je voor al die landen ook een klinkend excuus, waarom het natuurlijk niks, nada, noppes, met de strapatsen van je mongoloide matties in het witte huis te maken heeft, en het natuurlijk allemaal de schuld van die landen zelf is?

De filipijnen bv?

Kom op, spin het 8-)
De Filippijnen zijn als archipel met duizenden eilanden met onherbergzaam terrein ook een enorme logistieke nachtmerrie, inderdaad.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:28:29 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als niet-militair strateeg zeg ik: die zware aanval op Kharg had 4 weken geleden moeten beginnen. Dan was de toestand nu heel anders.
Maar dat durfden ze niet aan. En/of ze waren slecht voorbereid.
Dan had de VS enorme verliezen geleden!
En stond dat hele eiland nu nog in brand!
pi_220443258
Ik hoop dat de onderhandelingspoging van Pakistan succesvol zal zijn, en dat de president van Pakistan de nobelprijs voor de vrede binnensleept.
pi_220443270
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, toch niet.

De filipijnen bv?

Kom op, spin het 8-)
De Filippijnen doen er goed aan hun grondstoffen niet in te kopen bij een dictatoriaal land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en vermoord, zoiets heet goed en fatsoenlijk landsbestuur.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:34:02 #196
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220443284
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee dat lijkt me niet. Geld wat naar de EU zou gaan (en wij wapens van moeten kopen bij de VS) gaat nu naar wapens voor Iran begrijp ik.

Die hele constructie was sowieso een manier om geld naar de wapenindustrie te sluizen met de EU als omweg.
Waar komt dat geld vandaan dan? Ik lees het als dat wij betalen voor de wapens die de VS wil gebruiken tegen Iran. Met dat laatste ben ik het wel eens ja.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:34:45 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220443295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat de onderhandelingspoging van Pakistan succesvol zal zijn, en dat de president van Pakistan de nobelprijs voor de vrede binnensleept.
Voor zijn veiligheid hoop ik het niet heeft ie straks ook een bom in zijn nek!

Maar een schuimbekkende Trump op de buis is altijd goeie TV :+
pi_220443297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij is dat 50 jaargeleden
Dat is nog lang niet ver genoeg terug.

Was het democratische Iran in 1953 een bedreiging voor Israël?
Nee.
Het toenmalige democratische Iran was het tweede islamitische land (na Turkije) dat de staat Israël erkende.
Maar de premier en diens kabinet waren niet naar de zin van de VS (en het VK). Vanwege... laat me raden... olie?

Daarna, vanaf 1953, begon voor Iran de periode van dictatuur. Andersdenkenden hadden het onder de lieve sjah zwaar te verduren, en onder de lieve haatbaarden nog zwaarder.

De situatie in Iran was - alles relatief bezien natuurlijk - dikke prima in 1953, sowieso voor Israël, totdat de VS weer eens besloot in te grijpen.
Sindsdien is het een shitland.
pi_220443302
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doet me denken aan toen ik in Chili was in the middle of nowhere met nog 150 km diesel en het dichtstbijzijnde echte tankstation zo'n 4 uur de verkeerde kant op over onverharde wegen.

Beetje rondgevraagd en er was ergens een dude die vanuit zijn achtertuin een clandestien tankstation draaide en ben daar vanzelfsprekend gigantisch opgelicht maar alsnog goedkoper uit dan in NL _O_

Dus inderdaad: niet overal op dit bolletje heb je 10 pompen binnen een straal van 5 kilometer.
Dit soort 'tankstations' heb je in Nederland ook op het platteland als je weet waar je moet zoeken. Toegegeven het zijn er een stuk minder als ooit was. :P
pi_220443314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef theguyver het volgende:
Dat suggereert dat er naar ze geluisterd wordt.

Record aantal generaals is de afgelopen tijd opgerot.

Als jij als officier tegen trump ingaat, is dat einde carriere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')