Wat een rare drogredenering.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
De partij die graag ziet dat Jan burgerlul Modaal een leven lang leert en 67.832 nutteloze cursussen volgt om 67.832 nutteloze certificaten die 'voor je CV', laat staan je baanzekerheid, zeer noodzakelijk zijn, want je moet jezelf blijven ontwikkelen en up to date blijven, zet dus deze dame op nummer 2.
Echt, wat walg ik van die partij.
Er is niks mis met jezelf blijven ontwikkelen. Zou jij ook moeten gaan doen ipv continu hetzelfde riedeltje af te gaan draaien.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
De partij die graag ziet dat Jan burgerlul Modaal een leven lang leert en 67.832 nutteloze cursussen volgt om 67.832 nutteloze certificaten die 'voor je CV', laat staan je baanzekerheid, zeer noodzakelijk zijn, want je moet jezelf blijven ontwikkelen en up to date blijven, zet dus deze dame op nummer 2.
Echt, wat walg ik van die partij.
Klopt, zo leer ik graag bij over Franse Rococo-schilders.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:20 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat een rare drogredenering.
- Een leven lang leren is prima
- Liegen over je CV is fout
Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken.
Dat doe ik constant; heerlijk, lezen, bronnen raadplegen, nieuwe dingen ontdekken. Kan ook urenlang rondhangen op Wikipedia en in digitale biebs.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er is niks mis met jezelf blijven ontwikkelen. Zou jij ook moeten gaan doen ipv continu hetzelfde riedeltje af te gaan draaien.
Hoezo niet? Dat is toch ook een leven lang leren?quote:Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doe ik constant; heerlijk, lezen, bronnen raadplegen, nieuwe dingen ontdekken.
Dat is echter niet wat D66 met leven lang leren bedoelt.
Het juiste kleurtje hebben helpt al.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:
Hoe komt iemand met zo’n mager CV eigenlijk überhaupt op die positie terecht? Die moet wel ergens heel goed in zijn geweest dan.
Misschien een goed politicus?quote:Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:
Hoe komt iemand met zo’n mager CV eigenlijk überhaupt op die positie terecht? Die moet wel ergens heel goed in zijn geweest dan.
Liegen en/of draaien gaat haar in ieder geval al goed af.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:
Ja, dat is leven lang leren omdat je nieuwsgierig bent en kennis wil vergaren.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat is toch ook een leven lang leren?
Dat heet ondernemen..quote:Op maandag 16 februari 2026 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
[ x ]
Carrière tijger. Paar jaar op een baan, vooral hard werken aan je profiel en je netwerk en snel weer door naar de volgende baan.
Hoop bluffen ook, want het is sowieso knap om juridisch adviseur te worden met alleen een HAVO diploma
Wat goed dat bij ons de journalistiek nog gewoon zijn werk doet! Wat zou het fijn zijn als ze dat in landen als de VS ook nog zouden hebben...quote:
Wat D66 bedoelt is dat jij van jouw nieuwsgierigheid en kennis een onderneming opbouwt waar je zelf van rond kunt komen, de staat gaat geen hobby's financieren natuurlijk..quote:Op maandag 16 februari 2026 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is leven lang leren omdat je nieuwsgierig bent en kennis wil vergaren.
Wat D66 bedoelt met leven lang leren is jezelf klaarstomen voor een hyperflexibele arbeidsmarkt met verkorte WW en verschraling van sociale zekerheid, en dan is het niet de bedoeling dat je rococo gaat bestuderen, maar de cursus die D66 het meest 'nuttig' en 'rendabel' acht zodat je geen 'parasiet' wordt maar een jaartje of 70 in chronische onzekerheid je werk mag uitvoeren.
Dat doet de staat ook niet, aangezien ik mijn hobby's zelf bekostig.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat D66 bedoelt is dat jij van jouw nieuwsgierigheid en kennis een onderneming opbouwt waar je zelf van rond kunt komen, de staat gaat geen hobby's financieren natuurlijk..
Haha, ja, ik was net aan het kijken, vond het toch erg opvallend. Havo af, even een teenje gedipt in bedrijfskunde, enkele opleidingen gestart en weer afgebroken, en dan bij een sollicitatie juridisch adviseur binnenkomen? Tja. 🤷♂quote:Op maandag 16 februari 2026 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
[ x ]
Carrière tijger. Paar jaar op een baan, vooral hard werken aan je profiel en je netwerk en snel weer door naar de volgende baan.
Hoop bluffen ook, want het is sowieso knap om juridisch adviseur te worden met alleen een HAVO diploma
Nou dan en als je ontevreden met je werk bent zul je je ook moeten ontwikkelen, niks mis mee toch?quote:Op maandag 16 februari 2026 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doet de staat ook niet, aangezien ik mijn hobby's zelf bekostig.
Jeweetwel, dingen die je in je vrije tijd doet.
Ik ben niet ontevreden over mijn werk, integendeel.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou dan en als je ontevreden met je werk bent zul je je ook moeten ontwikkelen, niks mis mee toch?
Na een jaar of anderhalf begon ze door de mand te vallen en haar collega’s kwamen erachter dat zij eigenlijk niets kon en…hoppa naar een andere baan. Dit zie je heel veel binnen het Rijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
[ x ]
Tja, dat is pragmatisch denken, er moet toch iets nut hebben. Misschien wel neoliberaal, ja. Iets van als je je eigen broek op kunt houden dan graag.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben niet ontevreden over mijn werk, integendeel.
Maar fijn dat je binnen 2 reacties van "dat is ook leren toch" naar de standaard neoliberale "het moet wel financieel nut hebben" bent gegaan. Waarmee je precies mijn punt bevestigt.
Dat heeft kennis opdoen altijd. Dat anderen daar enkel nut inzien als het centen oplevert is gewoon een verschraling van het begrip 'kennisvergaring'.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, dat is pragmatisch denken, er moet toch iets nut hebben. Misschien wel neoliberaal, ja. Iets van als je je eigen broek op kunt houden dan graag.
Zeker bij de wokies d66.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het juiste kleurtje hebben helpt al.
Dat komt mede door het rapport van Peter Wennink die ze als praatplaat hebben gebruikt. Want ons toekomstige kapitaal moet immers veiliggesteld worden door het bedrijfsleven.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is leven lang leren omdat je nieuwsgierig bent en kennis wil vergaren.
Wat D66 bedoelt met leven lang leren is jezelf klaarstomen voor een hyperflexibele arbeidsmarkt met verkorte WW en verschraling van sociale zekerheid, en dan is het niet de bedoeling dat je rococo gaat bestuderen, maar de cursus die D66 het meest 'nuttig' en 'rendabel' acht zodat je geen 'parasiet' wordt maar een jaartje of 70 in chronische onzekerheid je werk mag uitvoeren.
quote:Op maandag 16 februari 2026 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoepel toch op met die Geert Dales shit.
Nee hoor, maar niet uit de mond van die hypocriet. Soort beroepspoliticus, ga zijn CV maar eens navragen, hahaquote:Op maandag 16 februari 2026 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het te hard voor je? De waarheid?
Ze is toch gehopt van Rotterdam naar Amsterdam, dus iemand in rotjeknor moet haar toch een fijne referentie hebben gegeven.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Na een jaar of anderhalf begon ze door de mand te vallen en haar collega’s kwamen erachter dat zij eigenlijk niets kon en…hoppa naar een andere baan. Dit zie je heel veel binnen het Rijk.
Tja, dit. Wat moeten mijn kinderen überhaupt moeite doen dan voor zo’n baantje? Mijn oudste doet vwo met een vooropleiding conservatorium en volgend jaar met twee extra examen vakken. Om over drie jaar twee uni opleidingen te gaan doen. Waarom dan?quote:Op maandag 16 februari 2026 18:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En weet je. Dat is nog niet eens het erge. Niemand hoeft zich te schamen voor een havo diploma.
Maar daarover gaan liegen en doen alsof je een drs. bent, is gewoon ook trappen naar mensen die wel gewoon een havo diploma hebben. Of een mbo.
Dat is kennelijk allemaal niet goed genoeg voor mevrouw.
Bah.
En dat van de onderwijspartij.
Het afschaffen van het referendum was idd behoorlijk tegenstrijdig , daar was ook heel veel kritiek op. Terechte kritiek wmb.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
Typisch D66. Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet. Een kleine greep uit het verleden:
- voor het referendum zijn, maar dit zelf afschaffen
- voor de gekozen burgemeester zijn, maar jezelf laten benoemen
- voor vrouwenrechten zijn, maar zelf vrouwen mishandelen
- tegen de luchtvaart zijn, zelf de hele wereld rondvliegen
- voor onderwijs pleiten, maar zelf alleen doen alsof je hebt gestudeerd
Enzovoorts
Nee ik ben geen D66er en volgens mij ben je ook niet echt geinteresseerd in wat zij denken,quote:Op maandag 16 februari 2026 22:10 schreef Kottnauer het volgende:
Zijn er D66ers hier?
Ik zou graag willen weten hoe jullie precies dénken.
Je kunt dus tegen CO2 uitstoot zijn, maar tóch continu vliegen.
Je kunt dus beweren dat je doctorandus bent, en tóch geen diploma hebben.
Hoe werkt dat dan precies in het hoofd bij jullie?
Vertellen dat je in plaats van die Havo diploma een universiteitsdiploma met drs. titel hebt, dat geeft die extra boost.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
[ x ]
Beetje teveel generaliseren.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:10 schreef Kottnauer het volgende:
Zijn er D66ers hier?
Ik zou graag willen weten hoe jullie precies dénken.
Je kunt dus tegen CO2 uitstoot zijn, maar tóch continu vliegen.
Je kunt dus beweren dat je doctorandus bent, en tóch geen diploma hebben.
Hoe werkt dat dan precies in het hoofd bij jullie?
Ze zal ook wel "vergeten" dat het niet doorging.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 00:12 schreef capricia het volgende:
Wel even opletten dat ze nu geen "staatssecretaris" op haar CV gaat schrijven.
Ik ben echt bang dat ze in deze echt de diversiteit kaart gespeeld hebben.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 06:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik ben echt bang dat ze in deze echt de diversiteit kaart gespeeld hebben.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:45 schreef Kottnauer het volgende:
Zie hier wat je krijgt wanneer je niet selecteert op competentie, maar op geslacht en huidskleur.
D66 zegt dat ze het wel wisten (dat ze geen vervolgopleiding heeft afgemaakt). Toch raar dat ze niet gezegd hebben dat ze haar CV moest aanpassen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Mensen die hier zeggen dat zij is gekozen is om haar diversiteit terwijl dit hele bericht juist gaat over dat ze gelogen heeft over haar cv en haar titel en dat niemand dat wist![]()
Later pas neem ik aan, dus nog steeds niet gekozen om haar diversiteit.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 zegt dat ze het wel wisten (dat ze geen vervolgopleiding heeft afgemaakt). Toch raar dat ze niet gezegd hebben dat ze haar CV moest aanpassen.
Er is dan ook helemaal niet diep gegraven. Dit is evident. De verbazing is dat ik al die overheidsfuncties daarvoor nooit een check is geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
Ik meen me nog heel wat boze bezorgde fok!'ers te heugen die rond de casus Vicky Maeijer ZEKER wisten dat de LiNkSe meDiA nooit zo diep zouden graven bij D66.
Dat laatste zeg ik ook niet. En dat eerste wisten ze wél begreep ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Later pas neem ik aan, dus nog steeds niet gekozen om haar diversiteit.
Dat wordt vaak gedaan om van iemand af te komenquote:Op maandag 16 februari 2026 23:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze is toch gehopt van Rotterdam naar Amsterdam, dus iemand in rotjeknor moet haar toch een fijne referentie hebben gegeven.
Bij de extreemlinkse VK hebben ze toch echt behoorlijk hun best gedaan om door de leugens en rookgordijnen van Van Berkel heen te prikken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal niet diep gegraven. Dit is evident. De verbazing is dat ik al die overheidsfuncties daarvoor nooit een check is geweest.
Nee! Gewoon een check bij DUO. 5 min werkquote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij de extreemlinkse VK hebben ze toch echt behoorlijk hun best gedaan om door de leugens en rookgordijnen van Van Berkel heen te prikken.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee! Gewoon een check bij DUO. 5 min werk
Het is nogal moeilijk om een scriptie te controleren die uberhaüpt nooit geschreven is hè einstein.quote:
Heb je nog meer van dit soort ontzettend waardevolle inzichten?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:44 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is nogal moeilijk om een scriptie te controleren die uberhaüpt nooit geschreven is hè einstein.
Hoe wil jij dan diep gaan graven?
Wat een hoop stront in 1 bericht 🙏quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Mensen die hier zeggen dat zij is gekozen is om haar diversiteit terwijl dit hele bericht juist gaat over dat ze gelogen heeft over haar cv en haar titel en dat niemand dat wist
Hoe hebben ze dat dan precies gedaan volgens jou?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij de extreemlinkse VK hebben ze toch echt behoorlijk hun best gedaan om door de leugens en rookgordijnen van Van Berkel heen te prikken.
Echt wel, al zullen ze dat nooit zeggen.Om haar "uitstekende" opleiding en "capaciteiten" kan het niet zijn, ofwel?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Later pas neem ik aan, dus nog steeds niet gekozen om haar diversiteit.
Dat kan je in het artikel van de VK lezen, maar speciaal voor jou zal ik het je makkelijk maken:quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat dan precies gedaan volgens jou?
Snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal niet diep gegraven. Dit is evident. De verbazing is dat ik al die overheidsfuncties daarvoor nooit een check is geweest.
quote:AD-verslaggeefster Elodie Verweij voerde bij ‘RTL Tonight’ uit de mond van anonieme D66’ers zelfs de kutsmoes aller kutsmoezen op: Van Berkel had zo’n slechte jeugd gehad
Je kunt jaren in deeltijd ingeschreven staan, dat betekent helemaal niksquote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat kan je in het artikel van de VK lezen, maar speciaal voor jou zal ik het je makkelijk maken:
Verantwoording
Tijdens een opgenomen telefonisch gesprek op dinsdag 10 februari en een schriftelijke verklaring op woensdag 11 februari meldde Van Berkel dat ze na haar middelbare school eerst vijf jaar rechten aan de Erasmus Universiteit had gestudeerd (2004-2009), gevolgd door drie jaar lang de ‘bachelor bestuurskunde’ op de Haagse Hogeschool (2008-2011) en daarna ook nog twee jaar de ‘master bestuurskunde’ aan de Universiteit Leiden (2011-2013).
Hoewel ze telefonisch direct toegaf dat ze geen van deze deeltijd-studies had afgemaakt, benadrukte ze wel dat ze de ‘hele bachelor’ op het hbo had doorlopen, afgezien van het inleveren van haar scriptie. In het laatste jaar zou ze al zijn overgestapt naar de universiteit. ‘Ja, dat kan’, zei Van Berkel. ‘Toen ik hbo deed, ben ik ook begonnen met mijn master aan de Leidse Universiteit.’
In een face-to-face gesprek dat daarop volgde, op woensdag 11 februari, wijzigde ze haar verklaring echter en gaf toe dat ze helemaal geen master bestuurskunde had gevolgd. Ze was alleen begonnen aan een pre-master om toegelaten te worden tot de universitaire master. De deeltijd-rechtenstudie bleek bovendien niet vijf, maar vier jaar te hebben geduurd; in die tijd haalde ze haar propedeuse niet. Ook de jaartallen dat ze op het hbo zat en het jaar waarin ze haar havo-diploma behaalde, bleken niet te kloppen.
Op donderdag 12 februari leverde Van Berkel een nieuwe, tweede versie van haar cv in bij de Volkskrant. Daarop wijzigde ze wederom een aantal data. Zo bleek haar deeltijd-rechtenstudie nog korter te hebben geduurd: drie jaar. Vanwege het gegoochel met alle gegevens, vroeg de Volkskrant om bewijsstukken van haar inschrijvingen en diploma’s.
Verwarring over inschrijving
Daaruit bleek dat ze twee diploma’s (havo en propedeuse-hbo) heeft, maar geen bewijs kon leveren voor haar bewering dat ze tussen 2011 en 2013 twee jaar lang in deeltijd heeft deelgenomen aan de pre-master bestuurskunde aan de Universiteit Leiden. Wel leverde ze een fotokopie aan van twee certificaten die aantonen dat ze twee losse vakken van elk 28 uur volgde op de universiteit (2008 en 2009), terwijl ze stond ingeschreven op het hbo.
Ook gaf ze het nummer van een studiegenoot die zou kunnen getuigen dat ze samen het pre-master traject hebben gevolgd. Hij blijkt echter alleen aan de Volkskrant te willen verklaren dat hij tussen 2007 en 2011 met haar op de Haagse Hogeschool zat en dat hij haar daarna ‘tegenkwam op de Haagse campus van de Universiteit Leiden voor het pre-mastertraject om toegelaten te worden voor de master’. Of dat in 2011 of in 2013 was, staat hem niet goed meer bij omdat de studiegenoot in beide jaartallen aan de campus studeerde.
Op vrijdag 13 februari stuurde Van Berkel nóg een keer een gewijzigde versie van haar cv (versie drie) naar de Volkskrant. Daarop staat nog wel dat ze de pre-master bestuurskunde volgde, maar durft zij daar niet meer jaren 2011-2013 aan te hangen. Ook laat ze inmiddels in het midden of ze voor dit toelatingstraject stond ingeschreven aan de hogeschool of de universiteit.
Volgens haar woordvoerder kan ze geen inschrijfbewijs voor de pre-master aanleveren omdat deze studie niet geregistreerd is door de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Van Berkel wilde dit weekeinde niet zeggen of ze bij de Universiteit Leiden zelf ook heeft gevraagd om een inschrijfbewijs. Daar komt ze maandag op terug.
Het begon bij 1 specifieke journalist. Daarna is het gaan rollen. Zoveel is er niet gegraven. Ze volgden de ophef.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
Ik meen me nog heel wat boze bezorgde fok!'ers te heugen die rond de casus Vicky Maeijer ZEKER wisten dat de LiNkSe meDiA nooit zo diep zouden graven bij D66.
Niemand beweert het tegendeel.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt jaren in deeltijd ingeschreven staan, dat betekent helemaal niks
Whatever. Het punt is dat de "extreemlinkse" Volkskrant er werk van heeft gemaakt, iets dat door bovengenoemde boze bezorgde fok!'ers eerder als schier onmogelijk werd geacht.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het begon bij 1 specifieke journalist. Daarna is het gaan rollen. Zoveel is er niet gegraven. Ze volgden de ophef.
Wie zegt dit? En D66 is een progressief liberale partij, welke gewetensbezwaren zou een "extreemlinkse" krant dan moeten hebben om haar niet te onderzoeken? Het klinkt eerder alsof je met je eigen schaduwen aan het discussiëren bent hier. Dat zie ik trouwens wel vaker bij jou; je doet een of andere vage aanname en gaat daar dan vervolgens zelf met gestrekt been tegenin.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Whatever. Het punt is dat de "extreemlinkse" Volkskrant er werk van heeft gemaakt, iets dat door bovengenoemde boze bezorgde fok!'ers eerder als schier onmogelijk werd geacht.
D66 is RECHTS progressief. En de Volkskrant niet 'extreemlinks' en al helemaal niet extreemlinks.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wie zegt dit? En D66 is een progressief liberale partij, welke gewetensbezwaren zou een "extreemlinkse" krant dan moeten hebben om haar niet te onderzoeken? Het klinkt eerder alsof je met je eigen schaduwen aan het discussiëren bent hier. Dat zie ik trouwens wel vaker bij jou; je doet een of andere vage aanname en gaat daar dan vervolgens zelf met gestrekt been tegenin.
Dat zeg ik toch ook. Dat Volkskrant extreemlinks is zijn de woorden van die wappie boven mij.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is RECHTS progressief. En de Volkskrant niet 'extreemlinks' en al helemaal niet extreemlinks.
Hier heb je een voorbeeld:quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wie zegt dit? En D66 is een progressief liberale partij, welke gewetensbezwaren zou een "extreemlinkse" krant dan moeten hebben om haar niet te onderzoeken? Het klinkt eerder alsof je met je eigen schaduwen aan het discussiëren bent hier. Dat zie ik trouwens wel vaker bij jou; je doet een of andere vage aanname en gaat daar dan vervolgens zelf met gestrekt been tegenin.
De volgende 8 users hebben deze post geliked:quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
Als je hier toch over door wil blijven zagen: de twee zaken zijn niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier heb je een voorbeeld:
[..]
De volgende 8 users hebben deze post geliked:
AchJa Red_85 Weltschmerz MacorgaZ KaBuf the-eye Tjoent JaxStrumleyII
Mooi toch, zijn alle hypocrieten eens goed in beeld. En ja, dat zijn er nogal wat.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:27 schreef Harmankardon het volgende:
Allemaal sjappies op LikkedIn die het jammer vinden dat ze nu geen stas wordt, gemiste kans etc. Wat een land jongens
Allemaal uit hetzelfde hout gesneden.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:27 schreef Harmankardon het volgende:
Allemaal sjappies op LikkedIn die het jammer vinden dat ze nu geen stas wordt, gemiste kans etc. Wat een land jongens
De beerput gaat helemaal open.quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De beerput gaat helemaal open.
Jij kent haar capaciteiten of neem je gewoon aan dat ze niet capabel is?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt wel, al zullen ze dat nooit zeggen.Om haar "uitstekende" opleiding en "capaciteiten" kan het niet zijn, ofwel?
Hoe is dat relevant?quote:Heel veel uit de zwarte gemeenschap die op haar stemmen. Zie Sylvana..
Omdat ze al een tijdje politiek actief is en blijkbaar goed bevalt? Heeft zo te zien ook een doctoraat.quote:Waarom denk je dat die Lahlahla bij GL op de lijst staat?
Dat is inmiddels wel bewezen lijkt me. Hoe kun je zo iemand verdedigen?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij kent haar capaciteiten of neem je gewoon aan dat ze niet capabel is?
Omdat het zielig en divers is - dat geeft de gutmensch een goed gevoel. Opkomen voor de zogenaamde zwakkeren in deze samenleving vanuit een zichzelf aangepraat minderwaardigheidscomplex. Dus alles wat buitenlands is c.q. een ander kleurtje heeft wordt met hand en tand verdedigd .......quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel bewezen lijkt me. Hoe kun je zo iemand verdedigen?
Ze is haar geloofwaardigheid kwijt en wordt terecht geen staatssecretaris maar dat betekent niet dat ze niet capabel is/was.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel bewezen lijkt me. Hoe kun je zo iemand verdedigen?
Liep gesmeerd daar bij het UWV inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze is haar geloofwaardigheid kwijt en wordt terecht geen staatssecretaris maar dat betekent niet dat ze niet capabel is/was.
UWV - goed werkende instantie geleid door capabele mensenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liep gesmeerd daar bij het UWV inderdaad.
Het ergste vind ik dat mensen afhankelijk van het UWV als halve criminelen zijn behandeld als er ergens iets niet correct was ingevuld.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
UWV - goed werkende instantie geleid door capabele mensen![]()
56% "enig kopie-paste werk" noemen....quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:12 schreef apenoot het volgende:
[..]
Als je hier toch over door wil blijven zagen: de twee zaken zijn niet vergelijkbaar.
Het incident uit 2024 was over een voltooide opleiding waar in de scriptie enig kopie-paste werk is gevonden. Het onderwijsinstituut had dit destijds (15 jaar terug) niet opgemerkt en het diploma is uitgereikt. Om dit achteraf door te gaan lichten en daar de persoon op af gaan rekenen is van de categorie oude koeien.
Het huidige incident is het bewust verkeerd vermelden van diploma's en opleidingen die niet gehaald of voltooid zijn.
Dat is aantoonbaar bewust de boel bedonderen en D66 wist er van (recent, geen "oude koei uit de sloot")
Dat men dit ook bij partijen zoals D66 controleert en naar buiten brengt had ik inderdaad niet verwacht.
Je hebt gelijk dat die user de boel flink afzwakt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
56% "enig kopie-paste werk" noemen....
Hoe krijgt iemand het uit zijn strot joh?!![]()
Wat is dat toch met rechts? Waarom is kritiek op politici aan die kant niet mogelijk?
Wel bizar dat men daar zoveel waarde aan weet te hechten.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ik wens jullie arme zielige drommels veel sterkte toe.
Ze is al zes jaar lid van raad van bestuur uwv. Uwv heeft 22.000 medewerkers. Blijf vooral denken dat ze niks kan omdat ze een donkere huidskleur heeft. Daarmee houd je alleen jezelf voor de gek
Kritiek is prima, mag je hebben, geen probleem.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
56% "enig kopie-paste werk" noemen....
Hoe krijgt iemand het uit zijn strot joh?!![]()
Wat is dat toch met rechts? Waarom is kritiek op politici aan die kant niet mogelijk?
Dat klopt, maar niet omdat ik fan ben van de PVV (edit: ter verduidelijking, dat ben ik nietquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat die user de boel flink afzwakt.
Niet elke raad van bestuur lidmaatschap is een luizen baan functie. Dat is afhankelijk van de inrichting van de organisatie en je functie als lid.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik weet bijvoorbeeld van een jonge vrouw (denk dan aan 15 jaar jonger) die dit er even naast doet.
Oh, nou dan kan ik ook als hersenchirurg aan de slag. Heb de papieren niet maar mss ben ik wel capabel....quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze is haar geloofwaardigheid kwijt en wordt terecht geen staatssecretaris maar dat betekent niet dat ze niet capabel is/was.
Het is juist het punt dat je competenties aantoont middels het behalen van een diploma. Anders is het einde zoek natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nouja die blonde doos is op zeker niet competent. Wiersma. Mijn god wat een incompetente achterlijke is dat zeg. En dan druk ik mij heel voorzichtig uit.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is juist het punt dat je competenties aantoont middels het behalen van een diploma. Anders is het einde zoek natuurlijk.
Want iedereen is "misschien wel" competent.
Vanavond maar eens aan mijn snijvaardigheid werken op een goed stuk vleesquote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:00 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh, nou dan kan ik ook als hersenchirurg aan de slag. Heb de papieren niet maar mss ben ik wel capabel....
Ja en dat kan natuurlijk ook nog hè.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja die blonde doos is op zeker niet competent. Wiersma. Mijn god wat een incompetente achterlijke is dat zeg. En dan druk ik mij heel voorzichtig uit.
Ja, op zich niet zo verwonderlijk. Die heeft vanuit haar BBB-achtergrond zo lang mogelijk lopen traineren ten behoeve van de boeren. Meer zat er niet in vanwege Europese regels.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja die blonde doos is op zeker niet competent. Wiersma. Mijn god wat een incompetente achterlijke is dat zeg. En dan druk ik mij heel voorzichtig uit.
Het zijn dan ook antidemocraten met schijt aan de rechtsstaat tot in het diepst van hun ziel. De Partij vond het goed, dus dan doen de kiezers, de ambtsgenoten in de kamer en het landsbelang er niet meer toe, de apparatsjiks hadden al beslist dat deze apparatsjik de boel mocht bedonderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:29 schreef probeer het volgende:
Het écht kwalijke blijft nog steeds dat D66 van de leugens af wist, maar er op geen enkele manier iets mee deed.
Het is maar goed dat Hansje zich inmiddels niet meer dood kan schamenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn dan ook antidemocraten met schijt aan de rechtsstaat tot in het diepst van hun ziel. De Partij vond het goed, dus dan doen de kiezers, de ambtsgenoten in de kamer en het landsbelang er niet meer toe, de apparatsjiks hadden al beslist dat deze apparatsjik de boel mocht bedonderen.
Maar voor een ministerpost is ook geen relevante diploma/opleiding vereist...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om dat papiertje maar vooral ook om enthousiasme. Als je gepassioneerd zwaaiend met een mes dat ziekenhuis inloopt nemen ze je vast wel aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vanavond maar eens aan mijn snijvaardigheid werken op een goed stuk vlees![]()
en morgen maar eens solliciteren bij het ziekenhuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om dat papiertje maar vooral ook om enthousiasme. Als je gepassioneerd zwaaiend met een mes dat ziekenhuis inloopt nemen ze je vast wel aan.
Aangenaam,
saparmurat_niyazov,
Generaal*
Stedenbouwkundige**
Historicus***
Ingenieur****Bedankt voor de tip van dat zwaaienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik er dan allahu akbar bij gaat roepen, voor nét dat extra beetje cachet
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik stel beide zaken niet op gelijke hoogte en ik heb het niemand zien doen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat die user de boel flink afzwakt.
En zelfs dan is het nog steeds onjuist om die twee gevallen op gelijke hoogte te stellen.
Groot verschil tussen amper of zelfs niet eens aan een opleiding begonnen, en een opleiding voltooien maar de afsluitende scriptie aan elkaar plagiëren.
Omdat de fractie haar beschermt. Wat veel zegt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:03 schreef Red_85 het volgende:
Hoe kan deze aantoonbare leugenaar en fraudeur blijven zitten in de kamer?
Zelfde fractie heeft ook geen probleem met Daesh terroristen opquote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Omdat de fractie haar beschermt. Wat veel zegt.
Vind dit wel een goeie opmerking van je.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier heb je een voorbeeld:
[..]
De volgende 8 users hebben deze post geliked:
AchJa Red_85 Weltschmerz MacorgaZ KaBuf the-eye Tjoent JaxStrumleyII
Toch gebeurt dat elders ook wel, directeuren van onderwijs- en zorginstellingen zonder zelf een onderwijs- of zorg achtergrond.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:42 schreef Harmankardon het volgende:
Los van de fraude is mevrouw voor mij ook een symmtoom van een ander groot probleem binnen de overheid: juristen/bestuurskundigen/politicologen die in functies terecht komen waar ze geen achtergrond in hebben en dan ‘het proces managen’![]()
![]()
Gebeurt vreemd genoeg andersom nooit. Al eens meegemaakt dat een informaticus directeur is van juridische zaken? Ik ook niet. Toch zijn er vele juristen baasje IT bij de overheid. En maar afvragen waarom we shit niet geregeld krijgen.
Ze is een gekozen volksvertegenwoordiger, ze heeft van de kiezers een zetel 'gekregen'. Haar zetel kan haar alleen ontnomen worden wanneer zij veroordeeld wordt tot een gevangenisstraf van minimaal een jaar cel. En dat laatste is eigenlijk maar goed ook want anders zijn kamerleden chantabelquote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:03 schreef Red_85 het volgende:
OK, fair enough. En dat zou dan ook flink onterecht zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik stel beide zaken niet op gelijke hoogte en ik heb het niemand zien doen.
Fophef is het zeker niet. Keiharde fraude is het wel. Dat hele 'het ging per ongeluk' is immers onmogelijk vol te houden. Daar is de leugen te groot voor. Dit was opzettelijk.quote:Je zou nu misschien zelfs van een fophef kunnen spreken als zij in woord en schrift verder wel altijd eerlijk is geweest. Zoals bij sollicitaties of op radio 1 halfjaar geleden. Niet dat ik daar in geloof aangezien je voor veel bestuurlijke functies bepaalde opleidingen moet hebben voltooid en zij had zelfs niets.
Jetten kan haar toch ook de laan wijzen neem ik aan? Of mag dat niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze is een gekozen volksvertegenwoordiger, ze heeft van de kiezers een zetel 'gekregen'. Haar zetel kan haar alleen ontnomen worden wanneer zij veroordeeld wordt tot een gevangenisstraf van minimaal een jaar cel. En dat laatste is eigenlijk maar goed ook want anders zijn kamerleden chantabel
https://www.kiesraad.nl/v(...)itsluiting-kiesrecht
Dat mag, in de zin dat ze haar uit de partij kunnen royeren. En dan doet ze niet meer mee bij D66. Risico is dat ze haar zetel dan niet teruggeeft maar meeneemt. En raad eens wie er dan niet meer de grootste partij is.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jetten kan haar toch ook de laan wijzen neem ik aan? Of mag dat niet?
Inderdaad mooi. Nu de strafrechtelijke vervolging nog.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:18 schreef Red_85 het volgende:
Mooi. Ook opgeboerd.
https://www.nu.nl/politie(...)a-ophef-over-cv.html
Tikkeltje naïef niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad mooi. Nu de strafrechtelijke vervolging nog.
Dat zal hem inderdaad niet worden nee. Daar maak ik me geen illusies over.quote:
Nu dus niet zomaar een minderheidscoalitie, maar een 'minder-minderheidscoalitie'quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:18 schreef Red_85 het volgende:
Mooi. Ook opgeboerd.
Nu kan ze 3 jaar en 2 maanden lang wachtgeld gaan beuren.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:18 schreef Red_85 het volgende:
Mooi. Ook opgeboerd.
De nieuwe Kamerleden zijn toch nog niet beëdigd?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nu kan ze 3 jaar en 2 maanden lang wachtgeld gaan beuren.
D66 houdt het zetelquote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nu dus niet zomaar een minderheidscoalitie, maar een 'minder-minderheidscoalitie'
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:10 schreef vosss het volgende:
Bert is knapper.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zoek de verschillen met:
[ afbeelding ]
Dat levert dan ook wel een apart cameramomentjequote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
De nieuwe Kamerleden zijn toch nog niet beëdigd?
Natuurlijk kan dat alleen daarmee behoudt zij nog wel haar zetelquote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jetten kan haar toch ook de laan wijzen neem ik aan? Of mag dat niet?
De fractie kan haar alleen uit de fractie gooien. Niet haar zetel afnemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Omdat de fractie haar beschermt. Wat veel zegt.
Omdat niemand haar zetel kan afnemen (alleen de kiezer bij de volgende TK-verkiezingen).quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:03 schreef Red_85 het volgende:
Maar owee als je als normale ambtenaar wat IKB budget spendeert op een manier wat niet echt de bedoeling is, dan zwaait er wat.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zal hem inderdaad niet worden nee. Daar maak ik me geen illusies over.
Al zou dat wel gewoon moeten. Ze heeft meerdere overheidsinstanties opgelicht. En ook nog eens ten koste van beter gekwalificeerde kandidaten.
Hoezo hebben we dan een veel groter probleem en hevven diverse overheidsinstanties de boel flink lopen bedonderen? Ik.mag toch hopen dat iemand na x jaar werkervaring een functie krijgt omdat die persoon competent is en niet omdat die persoon tien of twintig jaar eerder een opleiding heeft afgerond.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
OK, fair enough. En dat zou dan ook flink onterecht zijn.
[..]
Fophef is het zeker niet. Keiharde fraude is het wel. Dat hele 'het ging per ongeluk' is immers onmogelijk vol te houden. Daar is de leugen te groot voor. Dit was opzettelijk.
En als ze wel eerlijk is geweest tegenover al die werkgevers, en ze hebben haar toch die functies gegeven, dan hebben we echt een véél groter probleem. Dan hebben diverse overheidsinstanties de boel flink lopen bedonderen.
quote:
quote:Van Berkel heeft met net iets meer dan drie maanden Kamerlidmaatschap recht op wachtgeld, maar het is nog niet bekend of ze daar ook gebruik van wil maken.
Jawel, die zitten er al sinds november.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom wedden dat ze daar wel gebruikt van gaat maken!!!!! Niks kunnen maar wel geld binnen harken - daar zijn dat soort uitvreters uitermate goed in .....quote:
Op 12 november al helaas.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)eedigd-november-2025quote:Nieuwe Tweede Kamer beëdigd
12 november 2025
De nieuwe Tweede Kamer is op woensdag 12 november geïnstalleerd. Na Kamervoorzitter Martin Bosma legden de andere 149 Kamerleden de eed of de verklaring en belofte af.
Net mensen zoals de afgevallen kamerleden van de FvD, pvv en bbb ook allemaal na het vallen van het vorig kabinet Frank en vrij gebruik maken van het wachtgeld. Of hebben we van die uitvreters stuk voor stuk het bericht gemist dat ze allemaal afzien van hun wachtgeld regeling.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:16 schreef matspontius het volgende:
Niks kunnen maar wel geld binnen harken - daar zijn dat soort uitvreteres uitermate goed in .....
Ach, dat is net iets meer dan 3 maanden. Dus heeft ze recht op twee jaar wachtgeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op 12 november al helaas.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)eedigd-november-2025
Oh ja dat anderen het doen maakt het goed. Die hebben geen dominee van de integriteit als partijleider.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net mensen zoals de afgevallen kamerleden van de FvD, pvv en bbb ook allemaal na het vallen van het vorig kabinet Frank en vrij gebruik maken van het wachtgeld. Of hebben we van die uitvreters stuk voor stuk het bericht gemist dat ze allemaal afzien van hun wachtgeld regeling.
Och gossie, moet je weer specifiek een bepaalde gedeelte benoemen, voel je je weer tekort gedaan? Het zijn allemaal uitvreters ja, al die gasten die geen reet uitvoeren of niets kunnen en dan op de kosten van de samenleving geld binnenharken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net mensen zoals de afgevallen kamerleden van de FvD, pvv en bbb ook allemaal na het vallen van het vorig kabinet Frank en vrij gebruik maken van het wachtgeld. Of hebben we van die uitvreters stuk voor stuk het bericht gemist dat ze allemaal afzien van hun wachtgeld regeling.
Ow moet jetten nu ook opeens zo afgeschilderd worden om maar de andere partijleden van D66 ook dezelfde moraliteit te moeten toedichten?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja dat anderen het doen maakt het goed. Die hebben geen dominee van de integriteit als partijleider.
En 1 jaar WW.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, dat is net iets meer dan 3 maanden. Dus heeft ze recht op twee jaar wachtgeld.
Hij schilderde zichzelf zo af toen die met het opgeheven vingertje richting het vorige kabinet stond.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow moet jetten nu ook opeens zo afgeschilderd worden om maar de andere partijleden van D66 ook dezelfde moraliteit te moeten toedichten?
Dan begrijp ik haar keuze om te vertrekken wel. Veel geld voor zo weinig werk.quote:
Dan kan ze mooi haar scriptie inleveren en alsnog haar papiertje halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:04 schreef opgebaarde het volgende:
Het wachtgeld is eerste jaar 80% en de twee jaar daarna 70%. Ik heb het vermoeden dat Nathalie na dit debacel deze tijd hard nodig heeft
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nu dus niet zomaar een minderheidscoalitie, maar een 'minder-minderheidscoalitie'
Mooi man. 3 jaar geen flikker hoeven uitvoeren omdat je keihard liegt en fraude hebt gepleegd.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nu kan ze 3 jaar en 2 maanden lang wachtgeld gaan beuren.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jetten zegt dat ie van niks wist.
Ach, Rob.
Jammer van mij mogen dit soort figuren in de bijstand gepleurd wordenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, dat is net iets meer dan 3 maanden. Dus heeft ze recht op twee jaar wachtgeld.
Ja. Ben ook niet zo voor wachtgeld bij fraude.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jammer van mij mogen dit soort figuren in de bijstand gepleurd worden
Nadeel is dat ze dan gaan pluche plakken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jazeker wel. Of wil je zeggen dat iemand die geen opleiding heeft afgerond en nergens langer blijft zitten dan een paar maanden terecht een belangrijke functie bij het UWV krijgt? En dat het UWV dan vervolgens van schandaal naar schandaal gaat?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Owja natuurlijk. Ik was in de war met het kabinet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op 12 november al helaas.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)eedigd-november-2025
Geen actieve herinnering 😱quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ach, Rob.
Als ze in sollicitatiegesprekken altijd eerlijk is geweest, had ze die eerdere functies (Rotterdam, Amsterdam, UWV, en de rest) überhaupt nooit mogen krijgen. Dan had haar eerste werkgever al moeten zeggen 'tsja sorry Natalie, we kunnen je niet aannemen zonder diploma. We hebben ook kandidaten mét diplomas'. En haar volgende werkgevers ook. Die werkervaring waar jij nu mee loopt te schermen, had ze immers toen nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo hebben we dan een veel groter probleem en hevven diverse overheidsinstanties de boel flink lopen bedonderen? Ik mag toch hopen dat iemand na x jaar werkervaring een functie krijgt omdat die persoon competent is en niet omdat die persoon tien of twintig jaar eerder een opleiding heeft afgerond.
Strafrechtelijke vervolging. En dan éérst haar vermogen etc opeten, voordat ze in de bijstand terecht kan.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die slaapt slecht ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Meest opmerkelijke aan dit is dat Van Berkel zelf gevraagd heeft aan de Volkskrant om een interview. En dan komt dit allemaal ineens boven water.
En teveel salaris ontvangen overal.😀quote:Op dinsdag 17 februari 2026 18:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Strafrechtelijke vervolging. En dan éérst haar vermogen etc opeten, voordat ze in de bijstand terecht kan.
Ze heeft de Nederlandse overheid flink opgelicht.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo hebben we dan een veel groter probleem en hevven diverse overheidsinstanties de boel flink lopen bedonderen? Ik.mag toch hopen dat iemand na x jaar werkervaring een functie krijgt omdat die persoon competent is en niet omdat die persoon tien of twintig jaar eerder een opleiding heeft afgerond.
Ze begon dus in 2006 als juridisch adviseur in Rotterdam. Als ze destijds eerlijk was geweest over haar opleidingsniveau (alleen propedeuse bestuurskunde, en dus géén juridische achtergrond) dan had de gemeente haar nooit mogen aannemen. Deden ze dat toch, dan hebben ook zij de boel belazerd. Simpelweg omdat je me niet gaat vertellen dat er geen andere kandidaten waren die beter voldeden.quote:Hoofdfuncties/beroepen
- officemanager, Talent Academy, van 2003 tot 2004
- interim professional, Vitae, van 2004 tot 2006
- juridisch adviseur, DS+V (dienst Stedenbouw en Volkshuisvesting), gemeente Rotterdam, van januari 2006 tot september 2008
- beleidsadviseur Wonen, gemeente Rotterdam, van oktober 2008 tot september 2010
- ad interim bestuursadviseur, gemeente Rotterdam, van mei 2010 tot september 2010
- politiek adviseur van wethouder Kriens, gemeente Rotterdam, van september 2010 tot januari 2013
- procesmanager concernontwikkeling & Rotterdammergericht werken, gemeente Rotterdam, van januari 2013 tot juli 2014
- programmamanager doorontwikkeling organisatie & Rotterdammergericht werken, gemeente Rotterdam, van juli 2014 tot april 2015
- kwartiermaker HRO, Mobiliteit & Juridisch, gemeente Rotterdam, van april 2015 tot juni 2015
- stadsdeelsecretaris Amsterdam-Zuidoost, van juni 2015 tot december 2016
- stedelijk directeur bedrijfsvoering, gemeente Amsterdam, van januari 2017 tot september 2019
- plaatsvervangend algemeen directeur, gemeente Amsterdam, van november 2017 tot september 2019
- lid Raad van Bestuur UWV (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen), van 1 september 2019 tot augustus 2025
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 12 november 2025
Onvoorstelbaar.quote:
Is dat zo? Zijn ook die stemmers niet bedrogen?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Met dank aan alle D66 stemmers.
Vooral naïef.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn ook die stemmers niet bedrogen?
Wisten D66 en Rob er nou wel of niet van? Dat is me niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:11 schreef Mubassie het volgende:
Zelfs Rob Jetten zou zich bedrogen moeten voelen.
Aha, daar is de competentie. Als je met zoveel bullshit weg kunt komen dan verdien je misschien ook wel een promotie.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:13 schreef OllieA het volgende:
Dit klinkt toch wel heel erg als een opeenvolging van bullshit jobs waarin je jezelf omhoog netwerkt.
'procesmanager concernontwikkeling & Rotterdammergericht werken' hoe krijgen ze zulke functieomschrijvingen verzonnen? Is daar een bullshit generator voor?
Rotterdammergericht... ik krijg alleen van het woord al jeuk.
Aha, daar is de competentie. Als je met zoveel bullshit weg kunt komen dan verdien je misschien ook wel een promotie.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:13 schreef OllieA het volgende:
Dit klinkt toch wel heel erg als een opeenvolging van bullshit jobs waarin je jezelf omhoog netwerkt.
'procesmanager concernontwikkeling & Rotterdammergericht werken' hoe krijgen ze zulke functieomschrijvingen verzonnen? Is daar een bullshit generator voor?
Rotterdammergericht... ik krijg alleen van het woord al jeuk.
"Kwartiermaker"quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:01 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Ze begon dus in 2006 als juridisch adviseur in Rotterdam. Als ze destijds eerlijk was geweest over haar opleidingsniveau (alleen propedeuse bestuurskunde, en dus géén juridische achtergrond) dan had de gemeente haar nooit mogen aannemen. Deden ze dat toch, dan hebben ook zij de boel belazerd. Simpelweg omdat je me niet gaat vertellen dat er geen andere kandidaten waren die beter voldeden.
Gaat niet om geweten, wel omdat je je hele carrière hebt verneukt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:17 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat type heeft geen geweten. Anders hou je het liegen geen 20 jaar vol.
Rob wist er wel van, maar was te dom om door te vragen en daardoor wist Rob niet wát hij wist en wat niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Wisten D66 en Rob er nou wel of niet van? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Scherp, dat duidt inderdaad dan op een breder patroon.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:01 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Ze begon dus in 2006 als juridisch adviseur in Rotterdam. Als ze destijds eerlijk was geweest over haar opleidingsniveau (alleen propedeuse bestuurskunde, en dus géén juridische achtergrond) dan had de gemeente haar nooit mogen aannemen. Deden ze dat toch, dan hebben ook zij de boel belazerd. Simpelweg omdat je me niet gaat vertellen dat er geen andere kandidaten waren die beter voldeden.
Twee jaar wachtgeld trekken, a 98-112k per jaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:31 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zou deze big strong independent sassy black excellence girlboss nu gaan doen eigenlijk?
Misschien heeft Sylvana nog een plekje voor haar bij BIJ1. Kan ze ergens in de randstad de lokale gemeenteraad terroriseren.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat ze het niet wisten. Dan is een andere vraag wat mij betreft relevanter: hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ze dit niet gecontroleerd hebben, zeker wanneer je iemand op dit soort functies wilt zetten? Of kan iedere boerenlul gewoon een cv verzinnen en zeggen ze dan: "mooie cv zeg! Jij bent geschikt voor de baan."?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Als het een bullshit baan is, maken kwalificaties geen reet uit. Dus waarom zou je dat überhaupt controleren...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak even van uit dat ze het niet wisten. Dan is een andere vraag wat mij betreft relevanter: hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ze dit niet gecontroleerd hebben, zeker wanneer je iemand op dit soort functies wilt zetten? Of kan iedere boerenlul gewoon een cv verzinnen en zeggen ze dan: "mooie cv zeg! Jij bent geschikt voor de baan."?
Inderdaad. Hoe heeft ze in 2006 als juridisch adviseur voor gem. Rotterdam aan de slag kunnen gaan zonder diploma-check?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak even van uit dat ze het niet wisten. Dan is een andere vraag wat mij betreft relevanter: hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ze dit niet gecontroleerd hebben, zeker wanneer je iemand op dit soort functies wilt zetten? Of kan iedere boerenlul gewoon een cv verzinnen en zeggen ze dan: "mooie cv zeg! Jij bent geschikt voor de baan."?
Ze is al weg. Dus kan ze makkelijk de zwarte piet toegeschoven krijgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
D66 was niet 'in alle scherpte' op hoogte van fouten op cv Van Berkel
Verhaal begint nu allemaal wel wat problematischer te worden voor van Berkel.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er destijds bedrijven, instanties of burgers zijn benadeeld op basis van haar 'juridisch advies'.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
[ x ]
Catch Me If You Canquote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Scherp, dat duidt inderdaad dan op een breder patroon.
Omdat het nog wel eens implicaties kan hebben voor bevoegdheden om bepaalde beslissingen te nemen of adviezen uit te brengen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als het een bullshit baan is, maken kwalificaties geen reet uit. Dus waarom zou je dat überhaupt controleren...
Niet alleen van Berkel moet door het stof, maar de figuren die haar die baantjes hebben toegeschoven moeten zich ook kapot schamen.
Circus dat elkaar veren in de reet steekt, onder het motto 'de nieuwe kleren van de keizer'.
Ze had wel dr propedeuse gehaald toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er destijds bedrijven, instanties of burgers zijn benadeeld op basis van haar 'juridisch advies'.
Als er een dergelijk advies wordt gegeven door een totaal onbevoegd persoon, kan dat nog wel eens nietig verklaard worden. Kan nog leuke schadeclaims opleveren.
Bestuurskunde. Niets met recht iig.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze had wel dr propedeuse gehaald toch?
Dat gaat zo'n organisatie toch nooit toegeven.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er destijds bedrijven, instanties of burgers zijn benadeeld op basis van haar 'juridisch advies'.
Als er een dergelijk advies wordt gegeven door een totaal onbevoegd persoon, kan dat nog wel eens nietig verklaard worden. Kan nog leuke schadeclaims opleveren.
Bestuurskunde volgens mij idd.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze had wel dr propedeuse gehaald toch?
Volgens mij wisten ze het wel, maar hadden nooit verwacht dat dit zo'n gedoe zou gaan opleveren natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Als er getekende documenten zijn, dan is het niet erg relevant of ze het wil of niet willen toegeven. Dan is het gewoon zo.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat gaat zo'n organisatie toch nooit toegeven.
De fout is immers ook hun schuld.
Bestuurskunde heeft wel een juridische component. Het was in ieder geval voldoende blijkbaar om te adviseren op juridische vraagstukken van een gemeente..quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Bestuurskunde. Niets met recht iig.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bestuurskunde volgens mij idd.
De betreffende instanties hebben zelf ook niet om diploma's gevraagd. Dus daar zit wel een stuk van het probleem.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als er getekende documenten zijn, dan is het niet erg relevant of ze het wil of niet willen toegeven. Dan is het gewoon zo.
Dat is letterlijk precies het tegenovergestelde van wat hij vorige week hierover beweerdequote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ach, Rob.
Ik bedoel dus bedrijven, instanties of burgers die op basis van het 'juridisch advies' van Van Berkel door de gemeente Rotterdam zijn benadeeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De betreffende instanties hebben zelf ook niet om diploma's gevraagd. Dus daar zit wel een stuk van het probleem.
Die gaan dus nooit zelf hardop vertellen dat hier schade door geleden is.
Dat lijkt me allemaal heel moeilijk hard te maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik bedoel dus bedrijven, instanties of burgers die op basis van het 'juridisch advies' van Van Berkel door de gemeente Rotterdam zijn benadeeld.
Goh.. lijken wel tien nieuwe steden.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is letterlijk precies het tegenovergestelde van wat hij vorige week hierover beweerde
De verkiezingscampagne van D66 was in dat opzicht gewoon heel slim. Ze hebben de Nederlander doen geloven dat zij precies wilden wat die Nederlander ook wil, terwijl het een werkelijkheid precies het tegenovergestelde is. Voor de Nederlander kan ik daar geen traan om laten, dan had hij maar beter geïnformeerd moeten stemmen in plaats van op die leuke jongen van de tele televisiequiz.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Goh.. lijken wel tien nieuwe steden.
Vast allemaal symbolisch bedoelt.
Nog niks gedaan en lalalala gratis geld...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het toegeven dat je beduveld bent, duurt vaak nog even.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
De verkiezingscampagne van D66 was in dat opzicht gewoon heel slim. Ze hebben de Nederlander doen geloven dat zij precies wilden wat die Nederlander ook wil, terwijl het een werkelijkheid precies het tegenovergestelde is. Voor de Nederlander kan ik daar geen traan om laten, dan had hij maar beter geïnformeerd moeten stemmen in plaats van op die leuke jongen van de tele televisiequiz.
Die Jetten weet wel meer niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:22 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Rob wist er wel van, maar was te dom om door te vragen en daardoor wist Rob niet wát hij wist en wat niet.
Er zou heel snel een bepaalde regel moeten komen die dit soort lui het wachtgeld doet ontnemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nog niks gedaan en lalalala gratis geld...
Dat zulke figuren zich niet kapot schamen...
Waarom?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat lijkt me allemaal heel moeilijk hard te maken.
Ja, maar als dat bijvoorbeeld ondertekend is door een persoon die totaal niet bevoegd is om dat soort adviezen te geven, dan kun je dat dus door een rechter nietig laten verklaren.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Omdat het een advies van de gemeente is.
Door de gemeente aangesteld. Uit naam van de gemeente. Die verzaakt heeft om zelf te controleren wat er wel en niet klopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar als dat bijvoorbeeld ondertekend is door een persoon die totaal niet bevoegd is om dat soort adviezen te geven, dan kun je dat dus door een rechter nietig laten verklaren.
Als je de journaliste, Natalie Righton, gisteren hoorde, was het eerste deel van haar onderzoek dat ze na wat googelen gewoon even Van Berkels naam zocht in een database van de Erasmus. Ze kreeg geen hits.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat is juist het punt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Door de gemeente aangesteld. Uit naam van de gemeente. Die verzaakt heeft om zelf te controleren wat er wel en niet klopt.
Ik wens iedereen veel succes, maar ik heb er een hard hoofd in.
Wat vaag allemaal, dan weten ze het weer wel en nu weer niet? Moeilijk moeilijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Sommige mensen stemmen al vele jaren op de VVD, iedere keer opnieuw. Die gaan er nooit achter komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het toegeven dat je beduveld bent, duurt vaak nog even.
Geef het de tijd.
Een beetje maar.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:33 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat vaag allemaal, dan weten ze het weer wel en nu weer niet? Moeilijk moeilijk.
Zou Robje toch een beetje aan het jokken zijn?
En dan is de kwestie Sjoerdsma ook nog niet rond, of toch wel?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:38 schreef Toine51 het volgende:
@:bianconeri
Gaat goed he, met "jouw" gedroomd kabinet....
Dat is nogal wat. Expert. Een expert zonder opleiding. En niet zo maar een expert, maar een expert op verschillende terreinen:quote:Ze is expert op het gebied van sociale zekerheid, armoedebestrijding, werk en inkomen.
Als DAT zou kunnen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:13 schreef Mubassie het volgende:
Het is ook wel angstvallig stil bij het CDA en de VVD.
Is daar al iemand met reactie gekomen?
Ik bedoel, ze kunnen de stekker er nog uittrekken
Op zich is het nog niet onmogelijk dat je vanuit werkervaring expertise op een bepaald gebied ontwikkelt, zonder dat dat direct aan een opleiding is gekoppeld. Gezien een hele waslijst aan uiterst korte stints van allerlei uiteenlopende baantjes, is dat in dit geval echter zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:14 schreef Kottnauer het volgende:
Tot op heden staat over NvB op de website van D66 nog steeds de volgende tekst:
[..]
Dat is nogal wat. Expert. Een expert zonder opleiding. En niet zo maar een expert, maar een expert op verschillende terreinen:
- Van Berkel is een expert op het gebied van sociale zekerheid. Alleen dit vereist volgens mij een jarenlange inhoudelijke studie en jarenlange praktijkervaring.
Maar er is nog meer:
- Van Berkel is een expert op het gebied van armoedebestrijding. Ook geen kleinigheid. Armoede is een groot probleem. Armoede moet bestreden worden. Niet eenvoudig. Gelukkig is er een expert die er álles van weet.
Was dat het? Nee, nog lang niet.
- Van Berkel is tevens expert, jawel, op het gebied van werk en inkomen. Dus niet alleen heeft ze expertise op het gebied van werk, maar ook op het gebied van inkomen. Moeilijke onderwerpen die voor een normaal mensen jarenlange studie vereisen. Maar niet voor iemand met een enorm aangeboren talent voor deze disciplines, Nathalie van Berkel.
Expert. Havo-diploma op zak en expert op zo’n beetje alles wat ze in Den Haag nodig hebben.
Een groot verlies voor Nederland dat ze nu wegens een kleine slordigheid het veld moet ruimen.
Nee, dat zegt wat over de laksheid van oa het UWV en andere instanties waar ze gelogen heeft over haar diploma's.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
De gretigheid hier om haar helemaal de grond in te trappen vind ik eerlijk gezegd ook niet heel fraai. Dat het een D66-er is speelt zonder twijfel mee in die gretigheid.
Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma. Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Not sure if seriousquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
De gretigheid hier om haar helemaal de grond in te trappen vind ik eerlijk gezegd ook niet heel fraai. Dat het een D66-er is speelt zonder twijfel mee in die gretigheid.
Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma. Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Ik vind het gewoon schandalig dat een instantie als het uwv hier zulke steken heeft laten vallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, dat zegt wat over de laksheid van oa het UWV en andere instanties waar ze gelogen heeft over haar diploma's.
Dat ze daar geen grondige vragen hebben gesteld is een schop naar wrs andere kandidaten met wél de juiste papieren...
Dan kun je die opleidingseisen wel overboord gooien en maar uitgaan van iemands capabele vaardigheden die men beweert te bezitten...
Dit idd..quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon schandalig dat een instantie als het uwv hier zulke steken heeft laten vallen.
Vooral met het oog op hoe ze met mensen die ooit eens een foutje maken omgaan. Mensen die afhankelijk zijn van het uwv.
Wat je dan zeker uitstekend kunt, is jezelf verkopen/presenteren waardoor je van het ene baantje naar het andere hopt. Dat is zonder meer een kwaliteit. Het wordt echter een probleem wanneer daar bestuurlijk niet zoveel tegenover staat, terwijl dat is waar je voor wordt aangenomen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
Wie zegt dat ze bij UWV gelogen heeft over haar opleidingen? Dit gaat over haar openbare Linkedin profiel. Zoals uit dat radio-interview blijkt lijkt ze er in gesprekken gewoon open over te zijn geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, dat zegt wat over de laksheid van oa het UWV en andere instanties waar ze gelogen heeft over haar diploma's.
Dat ze daar geen grondige vragen hebben gesteld is een schop naar wrs andere kandidaten met wél de juiste papieren...
Dan kun je die opleidingseisen wel overboord gooien en maar uitgaan van iemands capabele vaardigheden die men beweert te bezitten...
Dat is een aanname die je hier doet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat je dan zeker uitstekend kunt, is jezelf verkopen/presenteren waardoor je van het ene baantje naar het andere hopt. Dat is zonder meer een kwaliteit. Het wordt echter een probleem wanneer daar bestuurlijk niet zoveel tegenover staat, terwijl dat is waar je voor wordt aangenomen.
Klopt, maar het gaat bij het UWV niet echt lekker toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is een aanname die je hier doet.
Misschien had ze die leugen wel nodig om hoger op te komen, je weet 't niet. Veel banen wordt je namelijk niet aangenomen met een vermelding van een juist papiertje.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien had ze die leugen wel nodig om hoger op te komen, je weet 't niet. Veel banen wordt je namelijk niet aangenomen met een vermelding van een juist papiertje.
Groot verschil is dat hij niet gelogen heeft over zijn opleiding, of het gebrek daarvan.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.
Joop Munsterman is ooit zonder opleiding als schoonmaker begonnen bij Tubantia, en uiteindelijk CEO van Wegener en voorzitter van FC Twente geworden. Hoewel dat met de kennis van nu misschien niet het beste voorbeeld is
Me dunkt dat als je in 2006 solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Die ze dus niet had. Maar he, wie ben ik?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma.
Dat is inderdaad knap. En dan kan je zeker wat. Neemt niet weg dat ze zich naar alle waarschijnlijkheid destijds naar binnen gelogen heeft. Want je gaat me niet vertellen dat er geen andere sollicitanten waren die wel gekwalificeerd waren middels een juridische opleiding, en ze daarom maar iemand met alleen een propedeuse in bestuurskunde aangenomen hebben.quote:Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Nepotisme of iets wat erop lijkt kan ook naruutlijk. Het is een ons-kent-ons-wereld.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Me dunkt dat als je in 2006 solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Die ze dus niet had. Maar he, wie ben ik?
[..]
Dat is inderdaad knap. En dan kan je zeker wat. Neemt niet weg dat ze zich naar alle waarschijnlijkheid destijds naar binnen gelogen heeft. Want je gaat me niet vertellen dat er geen andere sollicitanten waren die wel gekwalificeerd waren middels een juridische opleiding, en ze daarom maar iemand met alleen een propedeuse in bestuurskunde aangenomen hebben.
Gezien de ontwikkelingen lijkt het volgende scenario me waarschijnlijker:quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Me dunkt dat als je solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Maar he, wie ben ik?
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mevrouw is trouwens door D66 Wouter Koolmees benoemd bij het UWV.
200.000 euro per jaar.
[ x ]
Ze was toen nog geen D66-lid. Maar wel in het netwerk inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.
Laat ook goed zien dat als je 'in het netwerk' zit, er ook niemand kraait naar of je wel eerlijk bent geweest. Maakt niet zo veel uit blijkbaar, eerlijkheid, dienstbaarheid en integriteit, bij ambtenaren.
..toch?
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.
Joop Munsterman is ooit zonder opleiding als schoonmaker begonnen bij Tubantia, en uiteindelijk CEO van Wegener en voorzitter van FC Twente geworden. Hoewel dat met de kennis van nu misschien niet het beste voorbeeld is
En die Gerard Sanderink is nu spoorloosquote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.
Misschien ook een aanname/vooroordeel, maar de praktijk wijst mijns inziens wel uit dat prestatie- of resultaatgerichtheid bij de overheid toch veel minder een rol lijkt te spelen dan in het bedrijfsleven. Zonder overheidsmedewerkers voor het hoofd te stoten, maar je hoeft geen winst te maken, je kunt niet echt failliet gaan. Als je in het bedrijfsleven niet presteert op een hoge positie, gaan aandeelhouders uiteindelijk toch klagen en vlieg je er vaak vroeg of laat uit.
Zie hoe een Rian van Rijbroek zo'n beetje heel Centric in handen kreeg door zichzelf goed te verkopen, zeker aan Sanderink. Zelfs nadat zo'n beetje heel Nederland bij Nieuwsuur kon zien dat dit een wauwelende waanzinnige was zonder enige inhoudelijke kennis.
Op basis waarvan maakt iedereen toch deze conclusiequote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je wordt ook niet zomaar lid van de raad van bestuur bij UWV.
De ene hand wast de andere. Wouter zal zijn koolmeesje er misschien wel bij betrokken hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mevrouw is trouwens door D66 Wouter Koolmees benoemd bij het UWV.
200.000 euro per jaar.
[ x ]
En bij de overheid heb je gelukkig ook geen chantage elementquote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.
Misschien ook een aanname/vooroordeel, maar de praktijk wijst mijns inziens wel uit dat prestatie- of resultaatgerichtheid bij de overheid toch veel minder een rol lijkt te spelen dan in het bedrijfsleven. Zonder overheidsmedewerkers voor het hoofd te stoten, maar je hoeft geen winst te maken, je kunt niet echt failliet gaan. Als je in het bedrijfsleven niet presteert op een hoge positie, gaan aandeelhouders uiteindelijk toch klagen en vlieg je er vaak vroeg of laat uit.
Zie hoe een Rian van Rijbroek zo'n beetje heel Centric in handen kreeg door zichzelf goed te verkopen, zeker aan Sanderink. Zelfs nadat zo'n beetje heel Nederland bij Nieuwsuur kon zien dat dit een wauwelende waanzinnige was zonder enige inhoudelijke kennis.
Ja, maar ik denk dat die verschillen wel wat overdreven worden (en een geliefd stokpaardje zijn van mensen die in het bedrijfsleven werken).quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar deze discussie begon met dat je ondanks dat je niet de juiste papieren hebt, toch heus wel iets kunt wanneer je je zo weet op te werken. Ter vergelijk noem jij een Joop Munsterman.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat die verschillen wel wat overdreven worden (en een geliefd stokpaardje zijn van mensen die in het bedrijfsleven werken).
De doelstellingen zijn ook gewoon anders. Als bedrijf moet je uiteindelijk inderdaad gewoon geld verdienen/winst maken. De doelstellingen van bijvoorbeeld een UWV zijn meer maatschappelijk. Voor veel overheidsmedewerkers zit daar vaak juist ook de motivatie/drive om daar hard voor te werken.
Ja Jetten, sta je mooi met je bek vol tanden nu.quote:
Daarom altijd dom om dit soort dingen te roepen. Met name als je er zelf ook totaal niet naar handelt.quote:
Mwoah, dat vind ik wel even van een andere orde, dat van dat bootje was algemeen bekent, hoewel het verhaal later gewoon de veerpont zou zijn, en dat politici liegen of zich groter voordoen weten we allemaal wel. Vind dat wat anders dan dat je TItels verzind, vrij dom want er is altijd wel iemand in je omgeving die het weet en je zal snitchen.quote:
Mevrouw was toen plaatsvervangend algemeen directeur bij de gemeente Amsterdam. Dan heb je dus 20.000+ mensen onder je. Het is niet alsof mevrouw door haar opleiding bij het UWV is gekozen, maar vooral door haar recente staat van dienst hè.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.
Laat ook goed zien dat als je 'in het netwerk' zit, er ook niemand kraait naar of je wel eerlijk bent geweest. Maakt niet zo veel uit blijkbaar, eerlijkheid, dienstbaarheid en integriteit, bij ambtenaren.
..toch?
Waarom? Het punt toen was dat er niet gehandeld werd naar de buitengekomen informatie. Dat doet hij nu wel. Je kan genoeg van Jetten zeggen, maar die vent zit natuurlijk niet individueel de cv's van een beoogd stasje te factchecken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 23:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja Jetten, sta je mooi met je bek vol tanden nu.
Waar zeg ik dat ik ook maar iets om dit kabinet geef?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:38 schreef Toine51 het volgende:
@:bianconeri
Gaat goed he, met "jouw" gedroomd kabinet....
Dan gaan de kantjes eraf.quote:
Wil je dat?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:41 schreef Isdatzo het volgende:
Misschien kan je nog meer tweets plaatsen van willekeurige mensen met een mening?
Wat is er zo interessant aan de mening van ene Nicky dat we die allemaal moeten lezen?quote:
Wie dan?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:59 schreef William_Papadin het volgende:
Er zijn hier wat mensen erg boos over het feit dat deze D66 charlatan in het nieuws gekomen is.
D66 is toch de partij van charlatans en hielenlikkers?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:59 schreef William_Papadin het volgende:
Er zijn hier wat mensen erg boos over het feit dat deze D66 charlatan in het nieuws gekomen is.
Ik denk dat als je alle cv's van alle politici door de scanner haalt minstens de helft weg kan.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:08 schreef Viv het volgende:
Ik vind dit soort gevallen echt om te smullen! Haar politieke affiliatie maakt me daarbij niks uit, gewoon dat dit soort types door de mand vallen. Keihard afrekenen met die schadelijke instelling van "fake it until you make it".![]()
De vraag is wel hoeveel van dit soort opgeleukte cv's onder de radar blijven.Gelukkig wordt liegen wel steeds lastiger met die online databanken van masterscripties en zo.
Zoveel naïeviteit in 1 post...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze bij UWV gelogen heeft over haar opleidingen? Dit gaat over haar openbare Linkedin profiel. Zoals uit dat radio-interview blijkt lijkt ze er in gesprekken gewoon open over te zijn geweest.
Zeker voor bestuursfuncties zijn opleidingen minder relevant dan werkervaring en vaardigheden. Dat bijvoorbeeld iemand met bestuurskunde beter kan besturen dan iemand zonder bestuurskunde is absoluut geen uitgemaakte zaak. Dat een arts zonder de benodigde papieren zijn/haar functie zou uitoefenen is natuurlijk wel totaal onacceptabel. Het hangt van het beroep af.
En blijkbaar had ze een zeer goede indruk achtergelaten bij de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. Je wordt ook niet zomaar lid van de raad van bestuur bij UWV.
Nou, het begin is er...quote:Op woensdag 18 februari 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik ook maar iets om dit kabinet geef?
Ik heb alleen gezegd dat sinds het afgelopen kabinet NIETS slechter kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |