Ja, maar als dat bijvoorbeeld ondertekend is door een persoon die totaal niet bevoegd is om dat soort adviezen te geven, dan kun je dat dus door een rechter nietig laten verklaren.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Omdat het een advies van de gemeente is.
Door de gemeente aangesteld. Uit naam van de gemeente. Die verzaakt heeft om zelf te controleren wat er wel en niet klopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar als dat bijvoorbeeld ondertekend is door een persoon die totaal niet bevoegd is om dat soort adviezen te geven, dan kun je dat dus door een rechter nietig laten verklaren.
Als je de journaliste, Natalie Righton, gisteren hoorde, was het eerste deel van haar onderzoek dat ze na wat googelen gewoon even Van Berkels naam zocht in een database van de Erasmus. Ze kreeg geen hits.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
D66 was niet 'in alle scherpte' op hoogte van fouten op cv Van Berkel
Verhaal begint nu allemaal wel wat problematischer te worden voor van Berkel.
Dat is juist het punt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Door de gemeente aangesteld. Uit naam van de gemeente. Die verzaakt heeft om zelf te controleren wat er wel en niet klopt.
Ik wens iedereen veel succes, maar ik heb er een hard hoofd in.
Wat vaag allemaal, dan weten ze het weer wel en nu weer niet? Moeilijk moeilijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
D66 was niet 'in alle scherpte' op hoogte van fouten op cv Van Berkel
Verhaal begint nu allemaal wel wat problematischer te worden voor van Berkel.
Sommige mensen stemmen al vele jaren op de VVD, iedere keer opnieuw. Die gaan er nooit achter komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het toegeven dat je beduveld bent, duurt vaak nog even.
Geef het de tijd.
Een beetje maar.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:33 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat vaag allemaal, dan weten ze het weer wel en nu weer niet? Moeilijk moeilijk.
Zou Robje toch een beetje aan het jokken zijn?
En dan is de kwestie Sjoerdsma ook nog niet rond, of toch wel?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:38 schreef Toine51 het volgende:
@:bianconeri
Gaat goed he, met "jouw" gedroomd kabinet....
Dat is nogal wat. Expert. Een expert zonder opleiding. En niet zo maar een expert, maar een expert op verschillende terreinen:quote:Ze is expert op het gebied van sociale zekerheid, armoedebestrijding, werk en inkomen.
Als DAT zou kunnen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:13 schreef Mubassie het volgende:
Het is ook wel angstvallig stil bij het CDA en de VVD.
Is daar al iemand met reactie gekomen?
Ik bedoel, ze kunnen de stekker er nog uittrekken
Op zich is het nog niet onmogelijk dat je vanuit werkervaring expertise op een bepaald gebied ontwikkelt, zonder dat dat direct aan een opleiding is gekoppeld. Gezien een hele waslijst aan uiterst korte stints van allerlei uiteenlopende baantjes, is dat in dit geval echter zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:14 schreef Kottnauer het volgende:
Tot op heden staat over NvB op de website van D66 nog steeds de volgende tekst:
[..]
Dat is nogal wat. Expert. Een expert zonder opleiding. En niet zo maar een expert, maar een expert op verschillende terreinen:
- Van Berkel is een expert op het gebied van sociale zekerheid. Alleen dit vereist volgens mij een jarenlange inhoudelijke studie en jarenlange praktijkervaring.
Maar er is nog meer:
- Van Berkel is een expert op het gebied van armoedebestrijding. Ook geen kleinigheid. Armoede is een groot probleem. Armoede moet bestreden worden. Niet eenvoudig. Gelukkig is er een expert die er álles van weet.
Was dat het? Nee, nog lang niet.
- Van Berkel is tevens expert, jawel, op het gebied van werk en inkomen. Dus niet alleen heeft ze expertise op het gebied van werk, maar ook op het gebied van inkomen. Moeilijke onderwerpen die voor een normaal mensen jarenlange studie vereisen. Maar niet voor iemand met een enorm aangeboren talent voor deze disciplines, Nathalie van Berkel.
Expert. Havo-diploma op zak en expert op zo’n beetje alles wat ze in Den Haag nodig hebben.
Een groot verlies voor Nederland dat ze nu wegens een kleine slordigheid het veld moet ruimen.
Nee, dat zegt wat over de laksheid van oa het UWV en andere instanties waar ze gelogen heeft over haar diploma's.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
De gretigheid hier om haar helemaal de grond in te trappen vind ik eerlijk gezegd ook niet heel fraai. Dat het een D66-er is speelt zonder twijfel mee in die gretigheid.
Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma. Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Not sure if seriousquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
De gretigheid hier om haar helemaal de grond in te trappen vind ik eerlijk gezegd ook niet heel fraai. Dat het een D66-er is speelt zonder twijfel mee in die gretigheid.
Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma. Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Ik vind het gewoon schandalig dat een instantie als het uwv hier zulke steken heeft laten vallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, dat zegt wat over de laksheid van oa het UWV en andere instanties waar ze gelogen heeft over haar diploma's.
Dat ze daar geen grondige vragen hebben gesteld is een schop naar wrs andere kandidaten met wél de juiste papieren...
Dan kun je die opleidingseisen wel overboord gooien en maar uitgaan van iemands capabele vaardigheden die men beweert te bezitten...
Dit idd..quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon schandalig dat een instantie als het uwv hier zulke steken heeft laten vallen.
Vooral met het oog op hoe ze met mensen die ooit eens een foutje maken omgaan. Mensen die afhankelijk zijn van het uwv.
Wat je dan zeker uitstekend kunt, is jezelf verkopen/presenteren waardoor je van het ene baantje naar het andere hopt. Dat is zonder meer een kwaliteit. Het wordt echter een probleem wanneer daar bestuurlijk niet zoveel tegenover staat, terwijl dat is waar je voor wordt aangenomen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
Wie zegt dat ze bij UWV gelogen heeft over haar opleidingen? Dit gaat over haar openbare Linkedin profiel. Zoals uit dat radio-interview blijkt lijkt ze er in gesprekken gewoon open over te zijn geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, dat zegt wat over de laksheid van oa het UWV en andere instanties waar ze gelogen heeft over haar diploma's.
Dat ze daar geen grondige vragen hebben gesteld is een schop naar wrs andere kandidaten met wél de juiste papieren...
Dan kun je die opleidingseisen wel overboord gooien en maar uitgaan van iemands capabele vaardigheden die men beweert te bezitten...
Dat is een aanname die je hier doet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat je dan zeker uitstekend kunt, is jezelf verkopen/presenteren waardoor je van het ene baantje naar het andere hopt. Dat is zonder meer een kwaliteit. Het wordt echter een probleem wanneer daar bestuurlijk niet zoveel tegenover staat, terwijl dat is waar je voor wordt aangenomen.
Klopt, maar het gaat bij het UWV niet echt lekker toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is een aanname die je hier doet.
Misschien had ze die leugen wel nodig om hoger op te komen, je weet 't niet. Veel banen wordt je namelijk niet aangenomen met een vermelding van een juist papiertje.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien had ze die leugen wel nodig om hoger op te komen, je weet 't niet. Veel banen wordt je namelijk niet aangenomen met een vermelding van een juist papiertje.
Groot verschil is dat hij niet gelogen heeft over zijn opleiding, of het gebrek daarvan.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.
Joop Munsterman is ooit zonder opleiding als schoonmaker begonnen bij Tubantia, en uiteindelijk CEO van Wegener en voorzitter van FC Twente geworden. Hoewel dat met de kennis van nu misschien niet het beste voorbeeld is
Me dunkt dat als je in 2006 solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Die ze dus niet had. Maar he, wie ben ik?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma.
Dat is inderdaad knap. En dan kan je zeker wat. Neemt niet weg dat ze zich naar alle waarschijnlijkheid destijds naar binnen gelogen heeft. Want je gaat me niet vertellen dat er geen andere sollicitanten waren die wel gekwalificeerd waren middels een juridische opleiding, en ze daarom maar iemand met alleen een propedeuse in bestuurskunde aangenomen hebben.quote:Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Nepotisme of iets wat erop lijkt kan ook naruutlijk. Het is een ons-kent-ons-wereld.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Me dunkt dat als je in 2006 solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Die ze dus niet had. Maar he, wie ben ik?
[..]
Dat is inderdaad knap. En dan kan je zeker wat. Neemt niet weg dat ze zich naar alle waarschijnlijkheid destijds naar binnen gelogen heeft. Want je gaat me niet vertellen dat er geen andere sollicitanten waren die wel gekwalificeerd waren middels een juridische opleiding, en ze daarom maar iemand met alleen een propedeuse in bestuurskunde aangenomen hebben.
Gezien de ontwikkelingen lijkt het volgende scenario me waarschijnlijker:quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Me dunkt dat als je solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Maar he, wie ben ik?
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mevrouw is trouwens door D66 Wouter Koolmees benoemd bij het UWV.
200.000 euro per jaar.
[ x ]
Ze was toen nog geen D66-lid. Maar wel in het netwerk inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.
Laat ook goed zien dat als je 'in het netwerk' zit, er ook niemand kraait naar of je wel eerlijk bent geweest. Maakt niet zo veel uit blijkbaar, eerlijkheid, dienstbaarheid en integriteit, bij ambtenaren.
..toch?
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.
Joop Munsterman is ooit zonder opleiding als schoonmaker begonnen bij Tubantia, en uiteindelijk CEO van Wegener en voorzitter van FC Twente geworden. Hoewel dat met de kennis van nu misschien niet het beste voorbeeld is
En die Gerard Sanderink is nu spoorloosquote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.
Misschien ook een aanname/vooroordeel, maar de praktijk wijst mijns inziens wel uit dat prestatie- of resultaatgerichtheid bij de overheid toch veel minder een rol lijkt te spelen dan in het bedrijfsleven. Zonder overheidsmedewerkers voor het hoofd te stoten, maar je hoeft geen winst te maken, je kunt niet echt failliet gaan. Als je in het bedrijfsleven niet presteert op een hoge positie, gaan aandeelhouders uiteindelijk toch klagen en vlieg je er vaak vroeg of laat uit.
Zie hoe een Rian van Rijbroek zo'n beetje heel Centric in handen kreeg door zichzelf goed te verkopen, zeker aan Sanderink. Zelfs nadat zo'n beetje heel Nederland bij Nieuwsuur kon zien dat dit een wauwelende waanzinnige was zonder enige inhoudelijke kennis.
Op basis waarvan maakt iedereen toch deze conclusiequote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je wordt ook niet zomaar lid van de raad van bestuur bij UWV.
De ene hand wast de andere. Wouter zal zijn koolmeesje er misschien wel bij betrokken hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Mevrouw is trouwens door D66 Wouter Koolmees benoemd bij het UWV.
200.000 euro per jaar.
[ x ]
En bij de overheid heb je gelukkig ook geen chantage elementquote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.
Misschien ook een aanname/vooroordeel, maar de praktijk wijst mijns inziens wel uit dat prestatie- of resultaatgerichtheid bij de overheid toch veel minder een rol lijkt te spelen dan in het bedrijfsleven. Zonder overheidsmedewerkers voor het hoofd te stoten, maar je hoeft geen winst te maken, je kunt niet echt failliet gaan. Als je in het bedrijfsleven niet presteert op een hoge positie, gaan aandeelhouders uiteindelijk toch klagen en vlieg je er vaak vroeg of laat uit.
Zie hoe een Rian van Rijbroek zo'n beetje heel Centric in handen kreeg door zichzelf goed te verkopen, zeker aan Sanderink. Zelfs nadat zo'n beetje heel Nederland bij Nieuwsuur kon zien dat dit een wauwelende waanzinnige was zonder enige inhoudelijke kennis.
Ja, maar ik denk dat die verschillen wel wat overdreven worden (en een geliefd stokpaardje zijn van mensen die in het bedrijfsleven werken).quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar deze discussie begon met dat je ondanks dat je niet de juiste papieren hebt, toch heus wel iets kunt wanneer je je zo weet op te werken. Ter vergelijk noem jij een Joop Munsterman.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat die verschillen wel wat overdreven worden (en een geliefd stokpaardje zijn van mensen die in het bedrijfsleven werken).
De doelstellingen zijn ook gewoon anders. Als bedrijf moet je uiteindelijk inderdaad gewoon geld verdienen/winst maken. De doelstellingen van bijvoorbeeld een UWV zijn meer maatschappelijk. Voor veel overheidsmedewerkers zit daar vaak juist ook de motivatie/drive om daar hard voor te werken.
Ja Jetten, sta je mooi met je bek vol tanden nu.quote:
Daarom altijd dom om dit soort dingen te roepen. Met name als je er zelf ook totaal niet naar handelt.quote:
Mwoah, dat vind ik wel even van een andere orde, dat van dat bootje was algemeen bekent, hoewel het verhaal later gewoon de veerpont zou zijn, en dat politici liegen of zich groter voordoen weten we allemaal wel. Vind dat wat anders dan dat je TItels verzind, vrij dom want er is altijd wel iemand in je omgeving die het weet en je zal snitchen.quote:
Mevrouw was toen plaatsvervangend algemeen directeur bij de gemeente Amsterdam. Dan heb je dus 20.000+ mensen onder je. Het is niet alsof mevrouw door haar opleiding bij het UWV is gekozen, maar vooral door haar recente staat van dienst hè.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.
Laat ook goed zien dat als je 'in het netwerk' zit, er ook niemand kraait naar of je wel eerlijk bent geweest. Maakt niet zo veel uit blijkbaar, eerlijkheid, dienstbaarheid en integriteit, bij ambtenaren.
..toch?
Waarom? Het punt toen was dat er niet gehandeld werd naar de buitengekomen informatie. Dat doet hij nu wel. Je kan genoeg van Jetten zeggen, maar die vent zit natuurlijk niet individueel de cv's van een beoogd stasje te factchecken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 23:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja Jetten, sta je mooi met je bek vol tanden nu.
Waar zeg ik dat ik ook maar iets om dit kabinet geef?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:38 schreef Toine51 het volgende:
@:bianconeri
Gaat goed he, met "jouw" gedroomd kabinet....
Dan gaan de kantjes eraf.quote:
Wil je dat?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:41 schreef Isdatzo het volgende:
Misschien kan je nog meer tweets plaatsen van willekeurige mensen met een mening?
Wat is er zo interessant aan de mening van ene Nicky dat we die allemaal moeten lezen?quote:
Wie dan?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:59 schreef William_Papadin het volgende:
Er zijn hier wat mensen erg boos over het feit dat deze D66 charlatan in het nieuws gekomen is.
D66 is toch de partij van charlatans en hielenlikkers?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:59 schreef William_Papadin het volgende:
Er zijn hier wat mensen erg boos over het feit dat deze D66 charlatan in het nieuws gekomen is.
Ik denk dat als je alle cv's van alle politici door de scanner haalt minstens de helft weg kan.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:08 schreef Viv het volgende:
Ik vind dit soort gevallen echt om te smullen! Haar politieke affiliatie maakt me daarbij niks uit, gewoon dat dit soort types door de mand vallen. Keihard afrekenen met die schadelijke instelling van "fake it until you make it".![]()
De vraag is wel hoeveel van dit soort opgeleukte cv's onder de radar blijven.Gelukkig wordt liegen wel steeds lastiger met die online databanken van masterscripties en zo.
Zoveel naïeviteit in 1 post...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze bij UWV gelogen heeft over haar opleidingen? Dit gaat over haar openbare Linkedin profiel. Zoals uit dat radio-interview blijkt lijkt ze er in gesprekken gewoon open over te zijn geweest.
Zeker voor bestuursfuncties zijn opleidingen minder relevant dan werkervaring en vaardigheden. Dat bijvoorbeeld iemand met bestuurskunde beter kan besturen dan iemand zonder bestuurskunde is absoluut geen uitgemaakte zaak. Dat een arts zonder de benodigde papieren zijn/haar functie zou uitoefenen is natuurlijk wel totaal onacceptabel. Het hangt van het beroep af.
En blijkbaar had ze een zeer goede indruk achtergelaten bij de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. Je wordt ook niet zomaar lid van de raad van bestuur bij UWV.
Nou, het begin is er...quote:Op woensdag 18 februari 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik ook maar iets om dit kabinet geef?
Ik heb alleen gezegd dat sinds het afgelopen kabinet NIETS slechter kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |