abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2026 @ 21:43:37 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220129581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat is een aanname die je hier doet.
Klopt, maar het gaat bij het UWV niet echt lekker toch?
pi_220129590
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
De gretigheid hier om haar helemaal de grond in te trappen vind ik eerlijk gezegd ook niet heel fraai. Dat het een D66-er is speelt zonder twijfel mee in die gretigheid.

Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma. Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Misschien had ze die leugen wel nodig om hoger op te komen, je weet 't niet. Veel banen wordt je namelijk niet aangenomen met een vermelding van een juist papiertje.
pi_220129646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Misschien had ze die leugen wel nodig om hoger op te komen, je weet 't niet. Veel banen wordt je namelijk niet aangenomen met een vermelding van een juist papiertje.
Zou kunnen, ik weet zo niet in welke functie ze begonnen is bij de gemeente.

Joop Munsterman is ooit zonder opleiding als schoonmaker begonnen bij Tubantia, en uiteindelijk CEO van Wegener en voorzitter van FC Twente geworden. Hoewel dat met de kennis van nu misschien niet het beste voorbeeld is :P
pi_220129663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:50 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Joop Munsterman is ooit zonder opleiding als schoonmaker begonnen bij Tubantia, en uiteindelijk CEO van Wegener en voorzitter van FC Twente geworden. Hoewel dat met de kennis van nu misschien niet het beste voorbeeld is :P
Groot verschil is dat hij niet gelogen heeft over zijn opleiding, of het gebrek daarvan.
pi_220129685
Mevrouw is trouwens door D66 Wouter Koolmees benoemd bij het UWV.
200.000 euro per jaar.

twitter
pi_220129705
Er zijn meer mensen binnen de overheid in een bestuursfunctie zonder WO diploma, die zijn daar wel heel transparant over. Linksom of rechtsom heeft ze gelogen. Hieronder voor de beeldvorming nog even waar je als ambtenaar je eed/belofte op aflegt. Spreekt voor zich dat dit haaks staat op wat mevrouw heeft gedaan.

‘’Ik zweer/verklaar dat ik dit ambt op een eerlijke manier heb gekregen. Dat betekent:

Ik heb voor dit ambt gekozen. Ik ben niet omgekocht en heb ook niemand omgekocht. Niet met giften en niet met beloftes.

Ik heb eerlijke informatie gegeven en heb niets verzwegen wat voor dit ambt van belang kan zijn.

Ik zweer/beloof de Koning en de Grondwet trouw te zijn en Nederland als goed ambtenaar te dienen. Dat betekent:

Ik werk in het algemeen belang voor onze samenleving en zet mij daar volledig voor in.

Ik werk integer en behandel iedereen rechtvaardig, gelijkwaardig en met respect.

Ik ga zorgvuldig om met informatie. Ik draag bij aan een open overheid en weet ook dat ik vertrouwelijke informatie geheim moet houden.

Ik gedraag mij volgens onze wetten, het recht en de gedragsregels die verder voor mij gelden.”
pi_220129727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef Breekfast het volgende:
De gretigheid hier om haar helemaal de grond in te trappen vind ik eerlijk gezegd ook niet heel fraai. Dat het een D66-er is speelt zonder twijfel mee in die gretigheid.

Het is vooral heel dom en zonde. Want ze had het helemaal niet nodig om te liegen over het ontbreken van een diploma.
Me dunkt dat als je in 2006 solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Die ze dus niet had. Maar he, wie ben ik?

quote:
Als je uit een moeilijke gezinssituatie komt en je weet op te werken tot lid van de raad van bestuur van UWV dan is dat gewoon knap. En dan kan je heus wel wat.
Dat is inderdaad knap. En dan kan je zeker wat. Neemt niet weg dat ze zich naar alle waarschijnlijkheid destijds naar binnen gelogen heeft. Want je gaat me niet vertellen dat er geen andere sollicitanten waren die wel gekwalificeerd waren middels een juridische opleiding, en ze daarom maar iemand met alleen een propedeuse in bestuurskunde aangenomen hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220129756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Me dunkt dat als je in 2006 solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Die ze dus niet had. Maar he, wie ben ik?
[..]
Dat is inderdaad knap. En dan kan je zeker wat. Neemt niet weg dat ze zich naar alle waarschijnlijkheid destijds naar binnen gelogen heeft. Want je gaat me niet vertellen dat er geen andere sollicitanten waren die wel gekwalificeerd waren middels een juridische opleiding, en ze daarom maar iemand met alleen een propedeuse in bestuurskunde aangenomen hebben.
Nepotisme of iets wat erop lijkt kan ook naruutlijk. Het is een ons-kent-ons-wereld.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220129777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Me dunkt dat als je solliciteert op een functie bij de gemeente Rotterdam als juridisch adviseur, je wel degelijk een juridische opleiding nodig hebt. Maar he, wie ben ik?

Gezien de ontwikkelingen lijkt het volgende scenario me waarschijnlijker:

ze heeft ongetwijfeld werkzaamheden uitgevoerd die op 1 of andere wijze gelieerd waren aan (of ter ondersteuning van) de juridische afdeling, misschien iets administratiefs, controle van documenten, weetikveel, en is die functie later zelf 'juridisch adviseur' gaan noemen. Staat toch een stuk mooier, niet waar?
pi_220129821
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
200.000 euro per jaar.

[ x ]
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.

Laat ook goed zien dat als je 'in het netwerk' zit, er ook niemand kraait naar of je wel eerlijk bent geweest. Maakt niet zo veel uit blijkbaar, eerlijkheid, dienstbaarheid en integriteit, bij ambtenaren.

..toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220129843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Weten we ook wat voor aannamebeleid koolmeesje voert. Goed te zien bij oa het drama dat ns heet.

Laat ook goed zien dat als je 'in het netwerk' zit, er ook niemand kraait naar of je wel eerlijk bent geweest. Maakt niet zo veel uit blijkbaar, eerlijkheid, dienstbaarheid en integriteit, bij ambtenaren.

..toch?
Ze was toen nog geen D66-lid. Maar wel in het netwerk inderdaad.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:23:17 #262
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220129849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:50 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.

Misschien ook een aanname/vooroordeel, maar de praktijk wijst mijns inziens wel uit dat prestatie- of resultaatgerichtheid bij de overheid toch veel minder een rol lijkt te spelen dan in het bedrijfsleven. Zonder overheidsmedewerkers voor het hoofd te stoten, maar je hoeft geen winst te maken, je kunt niet echt failliet gaan. Als je in het bedrijfsleven niet presteert op een hoge positie, gaan aandeelhouders uiteindelijk toch klagen en vlieg je er vaak vroeg of laat uit.

Zie hoe een Rian van Rijbroek zo'n beetje heel Centric in handen kreeg door zichzelf goed te verkopen, zeker aan Sanderink. Zelfs nadat zo'n beetje heel Nederland bij Nieuwsuur kon zien dat dit een wauwelende waanzinnige was zonder enige inhoudelijke kennis.
pi_220129870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er is ook helemaal niets mis met je opwerken tot een hoge functie vanuit een aanvankelijk ondenkbare startpositie. Toch maak ik daarbij wel onderscheid tussen overheid en het bedrijfsleven.

Misschien ook een aanname/vooroordeel, maar de praktijk wijst mijns inziens wel uit dat prestatie- of resultaatgerichtheid bij de overheid toch veel minder een rol lijkt te spelen dan in het bedrijfsleven. Zonder overheidsmedewerkers voor het hoofd te stoten, maar je hoeft geen winst te maken, je kunt niet echt failliet gaan. Als je in het bedrijfsleven niet presteert op een hoge positie, gaan aandeelhouders uiteindelijk toch klagen en vlieg je er vaak vroeg of laat uit.

Zie hoe een Rian van Rijbroek zo'n beetje heel Centric in handen kreeg door zichzelf goed te verkopen, zeker aan Sanderink. Zelfs nadat zo'n beetje heel Nederland bij Nieuwsuur kon zien dat dit een wauwelende waanzinnige was zonder enige inhoudelijke kennis.
En die Gerard Sanderink is nu spoorloos

https://www.telegraaf.nl/(...)iggen/132748499.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220129942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:37 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Je wordt ook niet zomaar lid van de raad van bestuur bij UWV.
Op basis waarvan maakt iedereen toch deze conclusie :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220129960
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
200.000 euro per jaar.

[ x ]
De ene hand wast de andere. Wouter zal zijn koolmeesje er misschien wel bij betrokken hebben.
pi_220129971
Het is een zorgelijk teken dat voor het bestuur van de UWV geen inhoudelijk kennis nodig is, maar een vlotte babbel en creatief met de waarheid kunnen omgaan voldoende is.
pi_220129975
quote:

[..]

En bij de overheid heb je gelukkig ook geen chantage element :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220129976
quote:

[..]

Ja, maar ik denk dat die verschillen wel wat overdreven worden (en een geliefd stokpaardje zijn van mensen die in het bedrijfsleven werken).

De doelstellingen zijn ook gewoon anders. Als bedrijf moet je uiteindelijk inderdaad gewoon geld verdienen/winst maken. De doelstellingen van bijvoorbeeld een UWV zijn meer maatschappelijk. Voor veel overheidsmedewerkers zit daar vaak juist ook de motivatie/drive om daar hard voor te werken.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 22:58:52 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220130047
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, maar ik denk dat die verschillen wel wat overdreven worden (en een geliefd stokpaardje zijn van mensen die in het bedrijfsleven werken).

De doelstellingen zijn ook gewoon anders. Als bedrijf moet je uiteindelijk inderdaad gewoon geld verdienen/winst maken. De doelstellingen van bijvoorbeeld een UWV zijn meer maatschappelijk. Voor veel overheidsmedewerkers zit daar vaak juist ook de motivatie/drive om daar hard voor te werken.
Ja, maar deze discussie begon met dat je ondanks dat je niet de juiste papieren hebt, toch heus wel iets kunt wanneer je je zo weet op te werken. Ter vergelijk noem jij een Joop Munsterman.

Ik zeg als reactie dat de kans dat je wegens wanprestaties/incompetentie eruit vliegt, vele malen hoger is in het bedrijfsleven dan bij de overheid. Hoe groot de teringzooi ook is, je kunt vaak gewoon blijven zitten waar je zit of weer verder naar het volgende baantje.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:19:07 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220130107
twitter
pi_220130112
quote:
Haha

Tsja ehh .. puntje voor Geert
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:29:58 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220130128
quote:
Ja Jetten, sta je mooi met je bek vol tanden nu.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 18 februari 2026 @ 00:02:04 #273
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220130195
quote:
Daarom altijd dom om dit soort dingen te roepen. Met name als je er zelf ook totaal niet naar handelt.
  woensdag 18 februari 2026 @ 00:07:56 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220130204
Wie heeft ze gepijpt dan? Koolmees?
  woensdag 18 februari 2026 @ 00:14:57 #275
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220130213
De rot zit er wel echt diep in. D66 is het boegbeeld van nepotisme in Nederland. Het topje van de ijsberg wat betreft deze 'bestuurderspartij'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')