abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2026 @ 22:38:20 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220120333
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat D66 bedoelt is dat jij van jouw nieuwsgierigheid en kennis een onderneming opbouwt waar je zelf van rond kunt komen, de staat gaat geen hobby's financieren natuurlijk.. >:)
Dat doet de staat ook niet, aangezien ik mijn hobby's zelf bekostig.

Jeweetwel, dingen die je in je vrije tijd doet.

Maar fijn dat je binnen 2 reacties van "dat is ook leren toch" naar de standaard neoliberale "het moet wel financieel nut hebben" bent gegaan. Waarmee je precies mijn punt bevestigt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220120338
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:26 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
[ x ]

Carrière tijger. Paar jaar op een baan, vooral hard werken aan je profiel en je netwerk en snel weer door naar de volgende baan.

Hoop bluffen ook, want het is sowieso knap om juridisch adviseur te worden met alleen een HAVO diploma
Haha, ja, ik was net aan het kijken, vond het toch erg opvallend. Havo af, even een teenje gedipt in bedrijfskunde, enkele opleidingen gestart en weer afgebroken, en dan bij een sollicitatie juridisch adviseur binnenkomen? Tja. 🤷♂
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220120339
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat doet de staat ook niet, aangezien ik mijn hobby's zelf bekostig.

Jeweetwel, dingen die je in je vrije tijd doet.
Nou dan en als je ontevreden met je werk bent zul je je ook moeten ontwikkelen, niks mis mee toch?
  maandag 16 februari 2026 @ 22:40:54 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220120340
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou dan en als je ontevreden met je werk bent zul je je ook moeten ontwikkelen, niks mis mee toch?
Ik ben niet ontevreden over mijn werk, integendeel.

Maar fijn dat je binnen 2 reacties van "dat is ook leren toch" naar de standaard neoliberale "het moet wel financieel nut hebben" bent gegaan. Waarmee je precies mijn punt bevestigt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220120348
quote:

[..]
[ x ]

Carrière tijger. Paar jaar op een baan, vooral hard werken aan je profiel en je netwerk en snel weer door naar de volgende baan.

Hoop bluffen ook, want het is sowieso knap om juridisch adviseur te worden met alleen een HAVO diploma
Na een jaar of anderhalf begon ze door de mand te vallen en haar collega’s kwamen erachter dat zij eigenlijk niets kon en…hoppa naar een andere baan. Dit zie je heel veel binnen het Rijk.
pi_220120350
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben niet ontevreden over mijn werk, integendeel.

Tja, dat is pragmatisch denken, er moet toch iets nut hebben. Misschien wel neoliberaal, ja. Iets van als je je eigen broek op kunt houden dan graag.
  maandag 16 februari 2026 @ 22:49:10 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220120387
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, dat is pragmatisch denken, er moet toch iets nut hebben. Misschien wel neoliberaal, ja. Iets van als je je eigen broek op kunt houden dan graag.
Dat heeft kennis opdoen altijd. Dat anderen daar enkel nut inzien als het centen oplevert is gewoon een verschraling van het begrip 'kennisvergaring'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220120404
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het juiste kleurtje hebben helpt al.
Zeker bij de wokies d66.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 februari 2026 @ 22:51:19 #34
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220120408
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat is leven lang leren omdat je nieuwsgierig bent en kennis wil vergaren.

Wat D66 bedoelt met leven lang leren is jezelf klaarstomen voor een hyperflexibele arbeidsmarkt met verkorte WW en verschraling van sociale zekerheid, en dan is het niet de bedoeling dat je rococo gaat bestuderen, maar de cursus die D66 het meest 'nuttig' en 'rendabel' acht zodat je geen 'parasiet' wordt maar een jaartje of 70 in chronische onzekerheid je werk mag uitvoeren.
Dat komt mede door het rapport van Peter Wennink die ze als praatplaat hebben gebruikt. Want ons toekomstige kapitaal moet immers veiliggesteld worden door het bedrijfsleven.

Netto resultaat: een verdere versobering van het sociale-zekerheidsrecht. En tot Sint-juttemis werken en 90 cent van elke euro afdragen.

Dat is de welvaart die we verdienen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220120409
Hoe komt het toch dat mensen minder vertrouwen hebben in de politiek _O_ _O-
pi_220120419
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoepel toch op met die Geert Dales shit.
:D

Is het te hard voor je? De waarheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220120463
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D

Is het te hard voor je? De waarheid?
Nee hoor, maar niet uit de mond van die hypocriet. Soort beroepspoliticus, ga zijn CV maar eens navragen, haha
pi_220120611
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:42 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Na een jaar of anderhalf begon ze door de mand te vallen en haar collega’s kwamen erachter dat zij eigenlijk niets kon en…hoppa naar een andere baan. Dit zie je heel veel binnen het Rijk.
Ze is toch gehopt van Rotterdam naar Amsterdam, dus iemand in rotjeknor moet haar toch een fijne referentie hebben gegeven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220120663
Wel even opletten dat ze nu geen "staatssecretaris" op haar CV gaat schrijven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220120710
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:23 schreef capricia het volgende:

[..]
En weet je. Dat is nog niet eens het erge. Niemand hoeft zich te schamen voor een havo diploma.

Maar daarover gaan liegen en doen alsof je een drs. bent, is gewoon ook trappen naar mensen die wel gewoon een havo diploma hebben. Of een mbo.
Dat is kennelijk allemaal niet goed genoeg voor mevrouw.
Bah.

En dat van de onderwijspartij.
Tja, dit. Wat moeten mijn kinderen überhaupt moeite doen dan voor zo’n baantje? Mijn oudste doet vwo met een vooropleiding conservatorium en volgend jaar met twee extra examen vakken. Om over drie jaar twee uni opleidingen te gaan doen. Waarom dan?
Om minister te worden?

Aan de andere kant, zoek ff Vancreators op. Die bouwden volkswagenbussen om tot campers. Deden ze tot 2023 redelijk, vanaf 2024 lichtte ze de boel op. Trekken ff lachend ervenissen en spaargeld hun rekening op.
Ik ken die mensen en hun personeel, zo dom als de achterkant van een varken maar ze doen het gewoon.
Wonen in dure huizen, profileren zich als de elite. Feesten en leven er op los… en worden ze gepakt dan ligt het altijd aan een ander..
pi_220120717
Het politieke landschap is tegenwoordig een lachertje. Elke koekenbakker kan staatsecretaris of minister worden.

Ik stem rechts, maar doe ons gewoon een lol en zet eindelijk eens vakmensen op die hoge positie’s. Of ze nu van de SP of van GroenLinks zijn. Zet de juiste mensen nu eens op de juiste posten.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 04:03:33 #42
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220120826
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
Typisch D66. Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet. Een kleine greep uit het verleden:

- voor het referendum zijn, maar dit zelf afschaffen

- voor de gekozen burgemeester zijn, maar jezelf laten benoemen

- voor vrouwenrechten zijn, maar zelf vrouwen mishandelen

- tegen de luchtvaart zijn, zelf de hele wereld rondvliegen

- voor onderwijs pleiten, maar zelf alleen doen alsof je hebt gestudeerd

Enzovoorts
Het afschaffen van het referendum was idd behoorlijk tegenstrijdig , daar was ook heel veel kritiek op. Terechte kritiek wmb.
De VVD en het CDA waren historisch gezien overwegend tegen het verankeren van referenda in de grondwet.
Het afschaffen was een concessie van D66 aan de VVD en het CDA in het regeerakkoord van Rutte lll
D66 werd door critici en binnen de eigen achterban beschuldigd van het afdwalen van eigen idealen, omdat de partij altijd voorstander is geweest van referenda.

Ik neem aan dat je het mbt vrouwenrechten over Frans van Drimmelen hebt die vrouwen intimideerde , manipuleerde en stalkte?
Iets wat sowieso te walgelijk voor woorden is en waar hij voor uit de partij is gezet.

Maar dat zegt iets over het gedrag van de persoon zelf , niet over een partij.

Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet zegt dus altijd iets iets over het gedrag van een persoon , ik snap niet zo goed wat de partij daar mee te maken heeft. Een partij is geen persoon.
De andere punten vind ik wat onzinnig en selectief gekozen.

• Minister Grapperhaus die in 2020 in een persconferentie aankondigde dat 'mensen die de coronaregels overtreden beboet zouden worden'
Hij veroordeelde mensen die zich "met veel te veel en veel te dicht op elkaar" buitenshuis begaven.
Dat was 'slordig, nalatig en een asociale manier van omgaan met maatregelen want mensen gingen dood',
Maar zelf de coronaregels overtrad tijdens zijn bruiloft.

• Dennis Wiersma, minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs en de herhaalde klachten en meldingen van grensoverschrijdend gedrag en intimidatie.
Zijn gedrag stond in schril contrast met de met de voorbeeldfunctie die hij als bewindspersoon, en specifiek als onderwijsminister die pesten moest bestrijden, had.

• Rob Oudkerk die coke snoof en prostituees bezocht, onder meer op een omstreden tippelzone in A'dam

• Halbe Zijlstra en zijn verzonnen ontmoeting met Vladimir Poetin in 2006

• Het aftreden van minister Ivo Opstelten & staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie nadat bleek dat zij de Tweede Kamer onjuist hadden geïnformeerd over de deal met drugshandelaar Cees H, oftewel de 'bonnetjesaffaire'
En zo kan ik nog wel ff doorgaan over fout en hypocriet gedrag van mensen met een voorbeeldfunctie in de politiek

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:10 schreef Kottnauer het volgende:
Zijn er D66ers hier?

Ik zou graag willen weten hoe jullie precies dénken.

Je kunt dus tegen CO2 uitstoot zijn, maar tóch continu vliegen.

Je kunt dus beweren dat je doctorandus bent, en tóch geen diploma hebben.

Hoe werkt dat dan precies in het hoofd bij jullie?
Nee ik ben geen D66er en volgens mij ben je ook niet echt geinteresseerd in wat zij denken,
het komt op mij meer over als projecteren, generaliseren, invullen, oordelen en kortzichtig denken.

• Charles Schwietert(VVD) die in zijn CV loog hij dat hij de titel doctorandus bezat en dat hij luitenant was geweest in het leger.
Zijn hoogst behaalde rang was in werkelijkheid korporaal en hij had nooit een opleiding aan een universiteit afgerond.

• Nathalie van Berkel (D66) geen master bestuurskunde. 'Slechts' een havo-diploma en een propedeuse hbo als hoogst genoten opleiding

• Staatssecretaris Philomena Bijlhout ( LPF) die loog over haar lidmaatschap en actieve steun aan het militaire regime van Desi Bouterse die beweerde dat ze nooit iets met hem te maken had gehad, tot er foto's opdoken waar ze met hem op stond.

• Staatssecretaris Maeijer (PVV) met de scriptie waarmee ze in 2009 haar bul haalde ,waarvan later bleek dat het overgeschreven passages bevatte en daardoor ongeldig werd verklaard.

Iemand liegt over zijn cv, iemand liegt over zijn verleden , iemand pleegt plagiaat.
En hoewel een leugen persoonlijk is zegt het uiteraard ook veel over de slechte screening van de verantwoordelijke partij.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220120952
Genant. En alsof liegen en keihard de boel bedriegen nog niet erg genoeg is komen ze (zoals wel vaker) met praatjes alsof we allemaal achterlijk zijn.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 06:13:27 #44
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220120981
Tja, integriteit is de belangrijkste eis voor een functie als staatssecretaris van Financiën. Als zo'n "vergeetachtig" iemand ook nog verantwoordelijk is voor het hervormen en implementeren van het nieuwe box3 stelsel, dan kan je het niet hebben dat ze ook "vergeet" een tweede woning op te geven bij haar belastingaangifte.
pi_220121004
quote:

[..]
[ x ]

Vertellen dat je in plaats van die Havo diploma een universiteitsdiploma met drs. titel hebt, dat geeft die extra boost.
pi_220121032
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:10 schreef Kottnauer het volgende:
Zijn er D66ers hier?

Ik zou graag willen weten hoe jullie precies dénken.

Je kunt dus tegen CO2 uitstoot zijn, maar tóch continu vliegen.

Je kunt dus beweren dat je doctorandus bent, en tóch geen diploma hebben.

Hoe werkt dat dan precies in het hoofd bij jullie?
Beetje teveel generaliseren.

Het schijnt namelijk ook dat je met een buitenlander kan trouwen, terwijl je anti-buitenlander bent...etc.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 06:49:50 #47
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220121073
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 00:12 schreef capricia het volgende:
Wel even opletten dat ze nu geen "staatssecretaris" op haar CV gaat schrijven.
Ze zal ook wel "vergeten" dat het niet doorging.
pi_220121074
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 22:22 schreef Akkerdjie het volgende:
Hoe komt iemand met zo’n mager CV eigenlijk überhaupt op die positie terecht? Die moet wel ergens heel goed in zijn geweest dan.
Ik ben echt bang dat ze in deze echt de diversiteit kaart gespeeld hebben.
pi_220121520
Zie hier wat je krijgt wanneer je niet selecteert op competentie, maar op geslacht en huidskleur.
pi_220121533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik ben echt bang dat ze in deze echt de diversiteit kaart gespeeld hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:45 schreef Kottnauer het volgende:
Zie hier wat je krijgt wanneer je niet selecteert op competentie, maar op geslacht en huidskleur.
:')

:') :')

Ik wens jullie arme zielige drommels veel sterkte toe.

Ze is al zes jaar lid van raad van bestuur uwv. Uwv heeft 22.000 medewerkers. Blijf vooral denken dat ze niks kan omdat ze een donkere huidskleur heeft. Daarmee houd je alleen jezelf voor de gek

[ Bericht 14% gewijzigd door opgebaarde op 17-02-2026 08:58:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')