quote:
Op maandag 16 februari 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:Typisch D66. Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet. Een kleine greep uit het verleden:
- voor het referendum zijn, maar dit zelf afschaffen
- voor de gekozen burgemeester zijn, maar jezelf laten benoemen
- voor vrouwenrechten zijn, maar zelf vrouwen mishandelen
- tegen de luchtvaart zijn, zelf de hele wereld rondvliegen
- voor onderwijs pleiten, maar zelf alleen doen alsof je hebt gestudeerd
Enzovoorts
Het afschaffen van het referendum was idd behoorlijk tegenstrijdig , daar was ook heel veel kritiek op. Terechte kritiek wmb.
De VVD en het CDA waren historisch gezien overwegend tegen het verankeren van referenda in de grondwet.
Het afschaffen was een concessie van D66 aan de VVD en het CDA in het regeerakkoord van Rutte lll
D66 werd door critici en binnen de eigen achterban beschuldigd van het afdwalen van eigen idealen, omdat de partij altijd voorstander is geweest van referenda.
Ik neem aan dat je het mbt vrouwenrechten over Frans van Drimmelen hebt die vrouwen intimideerde , manipuleerde en stalkte?
Iets wat sowieso te walgelijk voor woorden is en waar hij voor uit de partij is gezet.
Maar dat zegt iets over het gedrag van de persoon zelf , niet over een partij.
Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet zegt dus altijd iets iets over het gedrag van een persoon , ik snap niet zo goed wat de partij daar mee te maken heeft. Een partij is geen persoon.
De andere punten vind ik wat onzinnig en selectief gekozen.
• Minister Grapperhaus die in 2020 in een persconferentie aankondigde dat 'mensen die de coronaregels overtreden beboet zouden worden'
Hij veroordeelde mensen die zich "met veel te veel en veel te dicht op elkaar" buitenshuis begaven.
Dat was 'slordig, nalatig en een asociale manier van omgaan met maatregelen want mensen gingen dood',
Maar zelf de coronaregels overtrad tijdens zijn bruiloft.
• Dennis Wiersma, minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs en de herhaalde klachten en meldingen van grensoverschrijdend gedrag en intimidatie.
Zijn gedrag stond in schril contrast met de met de voorbeeldfunctie die hij als bewindspersoon, en specifiek als onderwijsminister die pesten moest bestrijden, had.
• Rob Oudkerk die coke snoof en prostituees bezocht, onder meer op een omstreden tippelzone in A'dam
• Halbe Zijlstra en zijn verzonnen ontmoeting met Vladimir Poetin in 2006
• Het aftreden van minister Ivo Opstelten & staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie nadat bleek dat zij de Tweede Kamer onjuist hadden geïnformeerd over de deal met drugshandelaar Cees H, oftewel de 'bonnetjesaffaire'
En zo kan ik nog wel ff doorgaan over fout en hypocriet gedrag van mensen met een voorbeeldfunctie in de politiek
quote:
Op maandag 16 februari 2026 22:10 schreef Kottnauer het volgende:Zijn er D66ers hier?
Ik zou graag willen weten hoe jullie precies dénken.
Je kunt dus tegen CO2 uitstoot zijn, maar tóch continu vliegen.
Je kunt dus beweren dat je doctorandus bent, en tóch geen diploma hebben.
Hoe werkt dat dan precies in het hoofd bij jullie?
Nee ik ben geen D66er en volgens mij ben je ook niet echt geinteresseerd in wat zij denken,
het komt op mij meer over als projecteren, generaliseren, invullen, oordelen en kortzichtig denken.
• Charles Schwietert(VVD) die in zijn CV loog hij dat hij de titel doctorandus bezat en dat hij luitenant was geweest in het leger.
Zijn hoogst behaalde rang was in werkelijkheid korporaal en hij had nooit een opleiding aan een universiteit afgerond.
• Nathalie van Berkel (D66) geen master bestuurskunde. 'Slechts' een havo-diploma en een propedeuse hbo als hoogst genoten opleiding
• Staatssecretaris Philomena Bijlhout ( LPF) die loog over haar lidmaatschap en actieve steun aan het militaire regime van Desi Bouterse die beweerde dat ze nooit iets met hem te maken had gehad, tot er foto's opdoken waar ze met hem op stond.
• Staatssecretaris Maeijer (PVV) met de scriptie waarmee ze in 2009 haar bul haalde ,waarvan later bleek dat het overgeschreven passages bevatte en daardoor ongeldig werd verklaard.
Iemand liegt over zijn cv, iemand liegt over zijn verleden , iemand pleegt plagiaat.
En hoewel een leugen persoonlijk is zegt het uiteraard ook veel over de slechte screening van de verantwoordelijke partij.