quote:Op dinsdag 27 januari 2026 06:21 schreef Hathor het volgende:
Op social media worden beelden gedeeld van een vrouw die een door ICE gegooide flashbang wil oprapen en terug gooien. Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen hoe dat is afgelopen.
Gisteren al besprokenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 06:21 schreef Hathor het volgende:
Op social media worden beelden gedeeld van een vrouw die een door ICE gegooide flashbang wil oprapen en terug gooien. Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen hoe dat is afgelopen.
https://nypost.com/2026/0(...)-similar-wavelength/quote:“Governor Tim Walz called me with the request to work together with respect to Minnesota. It was a very good call, and we, actually, seemed to be on a similar wavelength,” Trump wrote in a post on Truth Social.
“He was happy that Tom Homan was going to Minnesota, and so am I!,” the president added.
Het is de fucking waarheidquote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit soort polariserende reacties helpen niet mee.
Omdat: Als er geen illegalen in ons land zouden zitten we geen ICE nodig zouden hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe kan het dat we 29 topics hebben over deze idioterie die gaande is in Amerika waar excessief politiegeweld al jaar en dag de norm is? Dit zou een onderwerp moeten zijn waar iedereen het wel over eens moet zijn, zou ik zeggen.
Inderdaad. Dat was eenmalig een politicus met grootheidswaanzinquote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit soort polariserende reacties helpen niet mee.
Haha, goede pogingquote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat Geert Mak kennelijk seniel is geworden wil nog niet zeggen dat hier dat soort dom geneuzel toegestaan moet worden.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:09 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, de door Obama gedecoreerde, Tom Homan gaat nu naar Minnesota en er is al een gesprek geweest tussen Waltz en Trump.
[..]
https://nypost.com/2026/0(...)-similar-wavelength/
Positieve ontwikkeling?
Omdat er op fok inmiddels best veel idioten rondlopen die dit geweld wat al decennialang een probleem is en vroeger zelfs een groter probleem was nu Trump herkozen is ziet als ‘bewijs’ dat de VS nu <Knip>want het heb op reddit gestaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe kan het dat we 29 topics hebben over deze idioterie die gaande is in Amerika waar excessief politiegeweld al jaar en dag de norm is? Dit zou een onderwerp moeten zijn waar iedereen het wel over eens moet zijn, zou ik zeggen.
Of er pontificaal achter staan en goedkeuren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:39 schreef Haushofer het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich voor onze neus, en nòg zijn er Fokkers die het wegwuiven.
En strals weer afvragen "oh oh, hoe heeft dit toch allemaal kunnuh gebeuruh?"
Het zichtbaar observeerbare seniele geneuzel van Trump wordt hier toch ook toegestaan. Dan wordt het rustig hier als al die seniele thruth bericht hier dan ook niet meer toegestaan zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat Geert Mak kennelijk seniel is geworden wil nog niet zeggen dat hier dat soort dom geneuzel toegestaan moet worden.
Ik weet dat er veel een hard plassertje van krijgen maar achter iedere boom een Hitler zien maakt je nog geen verzetsheld.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:39 schreef Haushofer het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich voor onze neus, en nòg zijn er Fokkers die het wegwuiven.
Wegwuiven? Er zijn er zelfs die er volkomen schaamteloos bij staan te springen van blijdschap.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:39 schreef Haushofer het volgende:
Bovendien is het niet zo dat 'dit geweld' al deccenialang daar wordt gepleegd. Er is zeker sprake van verergering. Dat veel mensen dat zorgwekkend vinden, is kennelijk dusdanige nonsens dat je die mensen als idioten weg mag zetten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen maken zich zorgen. Jij maakt het belachelijk, en zet ze ook nog weg als ‘idioten’.
Doe eens normaal.
Kun je mij even aanwijzen waar in de policy staat dat je niet mag verwijzen naar het seniele geneuzel van Mak? Want volgens mij mag je nog prima linken en zeggen: kijk eens wat die idioot Mak heeft gezegd bij Buitenhof!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zichtbaar observeerbare seniele geneuzel van Trump wordt hier toch ook toegestaan. Dan wordt het rustig hier als al die seniele thruth bericht hier dan ook niet meer toegestaan zijn.
Iedereen waar ik het niet mee eens ben is een idioot. Huil huil.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kun je mij even aanwijzen waar in de policy staat dat je niet mag verwijzen naar het seniele geneuzel van Mak? Want volgens mij mag je nog prima linken en zeggen: kijk eens wat die idioot Mak heeft gezegd bij Buitenhof!
Ik doe hetzelfde bij idioten die beweren dat de wereld op dag zoveel in de maand zoveel in 2026 zal vergaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen maken zich zorgen. Jij maakt het belachelijk, en zet ze ook nog weg als ‘idioten’.
Doe eens normaal.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:39 schreef Haushofer het volgende:
En straks weer afvragen "oh oh, hoe heeft dit toch allemaal kunnuh gebeuruh?"
Vertel maar eens in welke jaren er geen of nauwelijks doden te betreuren waren door wetshandhaving in de VS.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bovendien is het niet zo dat 'dit geweld' al deccenialang daar wordt gepleegd. Er is zeker sprake van verergering. Dat veel mensen dat zorgwekkend vinden, is kennelijk dusdanige nonsens dat je die mensen als idioten weg mag zetten.
Tja omdat deze erg vocale mensen in een extreem conservatieve bubbel zitten kunnen ze dan alsnog zeggen dat ze het niet geweten hebben.. En het tegengas die ze hier gekregen hebben was een hallucinatie.quote:
Noted.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:50 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Iedereen waar ik het niet mee eens ben is een idioot. Huil huil.
Wir haben es nicht gewußtquote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja omdat deze erg vocale mensen in een extreem conservatieve bubbel zitten kunnen ze dan alsnog zeggen dat ze het niet geweten hebben.. En het tegengas die ze hier gekregen hebben was een hallucinatie.
Laat ze daar dan gewoon lekker blijven.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat hoekje is er al op r/Nederland
Nee joh. Iedereen is welkom!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat ze daar dan gewoon lekker blijven.
Niet relevant.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Geert Mak, seniele debiel...
Niet serieus te nemen...
Behalve de ice eenheden die immuniteit lijken te hebben en zelfs door de beleidsmakers op een schild gehesen worden als ze weer disproportioneel geweld jegens burgers toepassen..quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
. Meer agenten worden nu verantwoordelijk gehouden.
Over extreme bubbels... tjah.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja omdat deze erg vocale mensen in een extreem conservatieve bubbel zitten kunnen ze dan alsnog zeggen dat ze het niet geweten hebben.. En het tegengas die ze hier gekregen hebben was een hallucinatie.
Dat moet ook gebeuren. Gewoon een normaal onderzoek naar wat daar mis gegaan is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Behalve de ice eenheden die immuniteit lijken te hebben en zelfs door de beleidsmakers op een schild gehesen worden als ze weer disproportioneel geweld jegens burgers toepassen..
Als Trump zou oproepen om een normaal onderzoek inzake de laatste dode door ice geweld zou ik je nog een beetje geloven dat agenten verantwoordelijk gehouden worden .
Policy of niet. Jippies was vrij duidelijk in die modbreak.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De policy is zo krom als een hoepel. En jij klaagt dat het kromste stuk te weinig gehandhaafd wordt. Koekoek
Ze zijn er blijkbaar wel mee bezig: DHS onderzoekt bodycam-beelden na dodelijke schietpartij op Prettiquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Behalve de ice eenheden die immuniteit lijken te hebben en zelfs door de beleidsmakers op een schild gehesen worden als ze weer disproportioneel geweld jegens burgers toepassen..
Als Trump zou oproepen om een normaal onderzoek inzake de laatste dode door ice geweld zou ik je nog een beetje geloven dat agenten verantwoordelijk gehouden worden .
Die shit wordt ook te veel geïmporteerd naar hier. Al jaren en ver voor die oranje gek.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:12 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat moet ook gebeuren. Gewoon een normaal onderzoek naar wat daar mis gegaan is.
Maar alles en echt alles is daar zo gepolariseerd in dat land. En alles wordt politiek gemaakt. Wij tegen zij.
En ze doen flink hun best om dat te exporteren naar hier. En genoeg mensen hier doen daar aan mee. De nazi-vergelijkingen vliegen je hier inmiddels ook om de oren. Mensen laten zich compleet opjutten hier .
Misschien moet jij dan ook maar niets meer zeggen. Want jij bent ook niet neutraal.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geert mak heeft ook wel een bepaald achtergrondje. Hij is goed in veel rapportages en boeken, maar ook zeer politiek en zeker niet neutraal.
Je merkt wel dat dat allemaal een stuk toxischer is geworden de laatste 10 jaar hoorquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die shit wordt ook te veel geïmporteerd naar hier. Al jaren en ver voor die oranje gek.
Alleen maar polarisatie.
Trump lijkt inmiddels na een gesprek met Walz (die de stap voorwaarts heeft gemaakt, ere wie ere toekomt) ingebonden te hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar geloof jij nu echt dat dat gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:12 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat moet ook gebeuren. Gewoon een normaal onderzoek naar wat daar mis gegaan is.
.
Wacht nou eerst maar eens af voordat je (en dan bedoel ik niet jou persoonlijk) met <Knip>termen gaat smijten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar geloof jij nu echt dat dat gaat gebeuren?
Zo nee dan is het toch normaal dat wanneer je door de bril van een europese westerling kijkt je de Amerikaanse regering tot bedenkelijke niveaus ziet afgeleid. Bananen Republiek beleid wat ook gevoerd wordt door andere al lang bestaande dictatoriale staten.
Tsja, zo werkt het nu eenmaal in de grote mensenwereld.quote:
Dit hysterische word ik ook wel een beetje zat.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:39 schreef Haushofer het volgende:
Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit hysterische wordt ik ook wel een beetje zat.
Is Trump kut? Ja
Is dit wat er gaande is slecht? Ja
Maar hou het wel bij de werkelijkheid.
Dit is een gespannen situatie met veel demonstranten en een slecht getrainde groep LEO's met wapens.
Dat gaat soms fout, ja dat is triest en moet onderzocht worden maar zulk soort dingen gebeuren nou eenmaal af en toe.
Maar men doet alsof dit allemaal met opzet is, Iran dat is met opzet, dat zijn 6000 doden.
Dit zijn 2 doden die met opzet of per ongeluk gedood zijn wat nog onderzocht moet worden, nogal een wereld van verschil.
Ik denk niet dat je hoeft te vrezen dat het hier een circlejerk van extreemlinks wordtquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.
Zoals gezegd: we zijn hier te gast en het is wat dat betreft slikken of stikken.
En blij toe, want als je de relschoppers gelijk gaat geven is Fok straks ook geradicaliseerd en een circle jerk van extreem links. En dus feitelijk dood.
Onderzocht door wie? En wat denk je dat de conclusie zal zijn..quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:32 schreef Black_Baron het volgende:
Denk zelf dat met al die wapens overal in de VS dat er nog wel eens meer ongelukken gaan gebeuren. En dan bedoel ik niet alleen schoolshootings.
Deze twee incidenten met ICE moeten gewoon onderzocht worden. Maar gezien de totale gekte daar, valt het aantal mij nog wel mee.
Ik heb ook alle vertrouwen dat de relschoppers aan hun oren getrokken gaan worden.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hoeft te vrezen dat het hier een circlejerk van extreemlinks wordtEn dat heeft echt geen reet te maken met de policy.
Ik zie op dit moment niets wat de policy overschrijdt, maar we weten allemaal dat de policy volgen ook niet extreem lastig is en dat je hier bijna alles mag roepen wat je wil. Dus dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ook alle vertrouwen dat de relschoppers aan hun oren getrokken gaan worden.
Afwachten en pas klagen als blijkt dat het onderzoek of de conclusie overduidelijk niet klopt. Dat is vaak het beste. Klagen over iets wat mogelijk kan gebeuren is zinloos.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:35 schreef recidivist het volgende:
[..]
Onderzocht door wie? En wat denk je dat de conclusie zal zijn..
Walz heeft de hand uitgestoken naar Trump en Trump heeft die aangepakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:37 schreef Ericr het volgende:
Twee doden is natuurlijk niet het enige waardoor het huidge ICE zo'n slechte naam heeft. De repressie waarbij nietsontziend deuren worden ingetrapt, USA burgers op basis van kleur om ID wordt gevraagd en ander intrusief gedrag richting burgers geeft velen een vieze smaak in de mond.
Dan vergelijken we niet, het blijft autoritair overkomen. Ook wel duidelijk door Bovino in zijn persco. Van het kaliber wie niet horen wil moet maar voelen.
Deal. Dan loggen we samen uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Log jij ook uit dan? Of zorg je er voor dat je met de andere winden ook weer kan mee waaien, nikkon?
Onder Obama dus…quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:
In de VS is geweld door autoriteiten een soort van acceptabel. Zie bijvoorbeeld de dood van Philando Castile in 2016.
Lang verhaal kort: Philando Castile werd in Minnesota met zijn vriendin en haar 4 jaar oude dochter aangehouden tijdens een verkeersstop door de politie. Tijdens die stop vroeg een agent om zijn rijbewijs en verzekering. Castile zei dat hij een vuurwapen bij zich had en dat hij hier een vergunning voor had.
Toen Castile zijn rijbewijs uit zijn zak probeerde te pakken vertelde de agent hem herhaaldelijk dat hij zijn hand niet uit zijn zak mocht halen. Na een aantal keer herhalen knalde de agent 5 kogels in Castile en Castile overleed zonder medische hulp 20 minuten later.
Zijn vriendin startte een Facebook stream en werd een paar minuten later gearresteerd. Op de stream is op een gegeven moment te horen hoe dochter aan haar moeder vraagt om te stoppen met schreeuwen want ze wil niet dat haar moeder ook doodgeschoten wordt...
De agent die schoot werd later vrijgesproken van alle aanklachten. Waaronder gevaarlijk wapenbezit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Philando_Castile
Is Bovino al weg daar?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Gisterenavond heeft de politie van Minnesota hard opgetreden bij een demonstratie bij het vermeende Hotel van Bovino. Ze waren er met minimaal 100 man en er zijn ongeveer 10 personen opgepakt. Deze weigerden de locatie te verlaten na herhaalde verzoeken.
De deal was blijkbaar Bovino weg en inzet lokale politie bij demonstraties.
Geen idee, de demonstranten dachten dat die in een hotel zat. Maar geen ICE gezien op de beelden, wel veel politie in complete uitrusting met gasmaskers en wapenstokken.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Is Bovino al weg daar?
Neem aan dat hij ook gewoon vervangen wordt. Om te deescaleren.
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's* uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit hysterische word ik ook wel een beetje zat.
Is Trump kut? Ja
Dit is een gespannen situatie met veel demonstranten en een slecht getrainde groep LEO's met wapens.
Dat gaat soms fout, ja dat is triest en moet onderzocht worden maar zulk soort dingen gebeuren nou eenmaal af en toe.
Maar men doet alsof dit allemaal met opzet is, Iran dat is met opzet, dat zijn 6000 doden.
Dit zijn 2 doden die met opzet of per ongeluk gedood zijn wat nog onderzocht moet worden, nogal een wereld van verschil.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's* uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
Ondertussen mensen be like: er gaat soms wat fout dat kan gebeuren![]()
*Voordat deze reactie ook weer 'verdwijnt'. De definitie: een razzia is een door de overheid opgezette grootschalige jacht op een groep mensen.
ik heb niet de indruk dat er eenheid is onder de fok crew qua policy, hopelijk komt dat er gauw!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:54 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Alle nazi-vergelijkingen in woord en beeld verwijderd, bij hardleerse users genote. Ook crewbash en FOK! bash verwijderd en zonodig genote.
Ik snap de woede en walging over hetgeen zich momenteel in Minneapolis (en elders) onder Trump afspeelt, maar dat is geen excuus om off-policy te gaan, vergroot je woordenschat en lucht je hart [/modbreak]
Het is veel triester dat deze redenatie blijkbaar als valide wordt gezien. Zoveel verschil is er niet tussen het regime in Iran en in de VS. Het scheppen van vijandbeelden richting mensen met een politiek andere mening en vervolgens het goedkeuren van het doodschieten van mensen die die mening in het openbaar uiten. Ik vind het nogal vreemd om te beweren dat het ‘heel wat anders’ is als het in Iran gebeurt. Of zou dat zijn omdat Iran een islamit….. nee, dat zal toch niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo simpel is het.
Dat dit keer op keer uitgelegd moet worden is vrij triest.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoveel verschil is er niet tussen het regime in Iran en in de VS.
Dat maak jij ervan. Als het onder Bush was geweest had ik dat erbij gezet. Juist omdat er een grote groep is die net doet alsof wat nu gebeurt alleen onder Trump gebeurt.quote:
Valt me heel erg tegen dat mijn post over dat mensen zich zorgen maken wordt weggehaald. Je hebt de quotes trouwens wel laten staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:54 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Alle nazi-vergelijkingen in woord en beeld verwijderd, bij hardleerse users genote. Ook crewbash en FOK! bash verwijderd en zonodig genote.
Ik snap de woede en walging over hetgeen zich momenteel in Minneapolis (en elders) onder Trump afspeelt, maar dat is geen excuus om off-policy te gaan, vergroot je woordenschat en lucht je hart [/modbreak]
Ftfyquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om mensonterende razzia's* uit te voeren in opdracht van een megalomaan regime aangevoerd door een machtsgeile kleuter met zieke gedachtengang en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde megalomaan regime en incompetente president aka verwende kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
*Voordat deze reactie ook weer 'verdwijnt'. De definitie: een razzia is een door de overheid opgezette grootschalige jacht op een groep mensen.
Wat is er mis met het woord ‘fantastisch’?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ftfy
Zo kan het ook en conform de policy
In Iran zijn er 36.500 mensen moedwillig vermoord vanwege protesteren. In de VS 2 mensen gedood waarbij 1 nadat ze een agent heeft aangereden terwijl ze probeerde te vluchten en de ander nadat die zich had verzet bij aanhouding en (zoals ik het gisteren las in het AD) zijn vuurwapen bij het wegdragen af was gegaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is veel triester dat deze redenatie blijkbaar als valide wordt gezien. Zoveel verschil is er niet tussen het regime in Iran en in de VS. Het scheppen van vijandbeelden richting mensen met een politiek andere mening en vervolgens het goedkeuren van het doodschieten van mensen die die mening in het openbaar uiten. Ik vind het nogal vreemd om te beweren dat het ‘heel wat anders’ is als het in Iran gebeurt. Of zou dat zijn omdat Iran een islamit….. nee, dat zal toch niet?
Misschien ten onrechte gesneuveld, net als Good en Prettiquote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is er mis met het woord ‘fantastisch’?
Niets bedenkelijks aan. Die jas lijkt meer op de jassen die officieren in het Rode leger droegen destijds.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
En de post over de bedenkelijke jas van die ICE meneer mag ook al niet?![]()
![]()
Pretti.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien ten onrechte gesneuveld, net als Good en Perry
Ik denk dat voor de mensen die denken dat het dus normaal is een verkeerde insteek is om te kijken naar water er nu aan de hand is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:
In de VS is geweld door autoriteiten een soort van acceptabel. Zie bijvoorbeeld de dood van Philando Castile in 2016.
Lang verhaal kort: Philando Castile werd in Minnesota met zijn vriendin en haar 4 jaar oude dochter aangehouden tijdens een verkeersstop door de politie. Tijdens die stop vroeg een agent om zijn rijbewijs en verzekering. Castile zei dat hij een vuurwapen bij zich had en dat hij hier een vergunning voor had.
Toen Castile zijn rijbewijs uit zijn zak probeerde te pakken vertelde de agent hem herhaaldelijk dat hij zijn hand niet uit zijn zak mocht halen. Na een aantal keer herhalen knalde de agent 5 kogels in Castile en Castile overleed zonder medische hulp 20 minuten later.
Zijn vriendin startte een Facebook stream en werd een paar minuten later gearresteerd. Op de stream is op een gegeven moment te horen hoe dochter aan haar moeder vraagt om te stoppen met schreeuwen want ze wil niet dat haar moeder ook doodgeschoten wordt...
De agent die schoot werd later vrijgesproken van alle aanklachten. Waaronder gevaarlijk wapenbezit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Philando_Castile
Maar nu Walz de hand heeft uitgestoken aan Trump en Trump die heeft aangenomen… is het dan misschien redelijk om te veronderstellen dat er een goede kans is dat eea nu meer naar normaal zal gaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de mensen die denken dat het dus normaal is een verkeerde insteek is om te kijken naar water er nu aan de hand is.
1. ICE is niet hetzelfde als reguliere "law enforcement". Het is een speciaal project waarmee de interactiemomenten met het publiek sterk omhoog gaat
2. Ja. De VS heeft een gefabelde en lange historie van slechte interacties tussen reguliere politieagenten en het publiek. Mede door corruptie in de organisaties en mede door echt hele slechte training. Besef even dat een Nederlandse agent iets van 2 tot 5x langer training krijgt terwijl politie in de VS temaken hebben met legaal wapenbezit. Iets wat juist weer meer training nodig heeft om correct mee om te gaan.
3. Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
4. ICE wordt nu verteld om zich te richten op letterlijk iedereen. Crimineel of niet. Het is onduidelijk wat de gerichtheid is. Mensen rapporteren dat ze letterlijk bij de wallmart staan om mensen aan te spreken en de arresteren die in en uit lopen. Dat doet vermoeden dat het ongericht is.
5. Er zijn veel tekenen die wijzen dat de mensen die nu in ICE zijn gerecruteerd letterlijk rando's zijn met bijna geen training en geen historie in de politiemacht. Dat staat dan garant voor veel meer fouten.
De vraag is niet zozeer of interacties tussen het publiek en de politie foutloos gaan. De vraag is of er arbeid wordt verricht om het aantal onnodige interacties tussen de politie en het publiek te minimaliseren en om die interacties zo goed mogelijk te laten verrichten door goed getrainde agenten met een duidelijk mandaat gericht om oprechte criminelen.
Dat is wat er compleet anders is
Onder Obama stopte ICE duizenden kinderen in cages. Weet je dat niet meer?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de mensen die denken dat het dus normaal is een verkeerde insteek is om te kijken naar water er nu aan de hand is.
1. ICE is niet hetzelfde als reguliere "law enforcement". Het is een speciaal project waarmee de interactiemomenten met het publiek sterk omhoog gaat
2. Ja. De VS heeft een gefabelde en lange historie van slechte interacties tussen reguliere politieagenten en het publiek. Mede door corruptie in de organisaties en mede door echt hele slechte training. Besef even dat een Nederlandse agent iets van 2 tot 5x langer training krijgt terwijl politie in de VS temaken hebben met legaal wapenbezit. Iets wat juist weer meer training nodig heeft om correct mee om te gaan.
3. Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
4. ICE wordt nu verteld om zich te richten op letterlijk iedereen. Crimineel of niet. Het is onduidelijk wat de gerichtheid is. Mensen rapporteren dat ze letterlijk bij de wallmart staan om mensen aan te spreken en de arresteren die in en uit lopen. Dat doet vermoeden dat het ongericht is.
5. Er zijn veel tekenen die wijzen dat de mensen die nu in ICE zijn gerecruteerd letterlijk rando's zijn met bijna geen training en geen historie in de politiemacht. Dat staat dan garant voor veel meer fouten.
De vraag is niet zozeer of interacties tussen het publiek en de politie foutloos gaan. De vraag is of er arbeid wordt verricht om het aantal onnodige interacties tussen de politie en het publiek te minimaliseren en om die interacties zo goed mogelijk te laten verrichten door goed getrainde agenten met een duidelijk mandaat gericht om oprechte criminelen.
Dat is wat er compleet anders is
Nee. Maar dat nieuwsartikel mag ik niet posten. Hij heeft zelfs het kapsel van een meneer uit die tijd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets bedenkelijks aan. Die jas lijkt meer op de jassen die officieren in het Rode leger droegen destijds.
Maar daar vond wel een onderzoek plaats ipv een groep beleidsmakers die conclusies post zonder onderzoeken..quote:
Nou, het is wat. Een kapsel.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Maar dat nieuwsartikel mag ik niet posten. Hij heeft zelfs het kapsel van een meneer uit die tijd.
Beetje laag om er eenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's* uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
Zolang de werkwijze van ICE niet verandert, zullen de protesten blijven, in welke staat ze ook opereren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar nu Walz de hand heeft uitgestoken aan Trump en Trump die heeft aangenomen… is het dan misschien redelijk om te veronderstellen dat er een goede kans is dat eea nu meer naar normaal zal gaan?
Sure. En dat was idd niet kies. Hoewel ik de logica snap van het scheiden van oprechte criminelen van hun ouders als het tijd is de ouders te verwerken. Kooien zijn dan nooit goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Onder Obama stopte ICE duizenden kinderen in cages. Weet je dat niet meer?
Ik geloof je niet. je maakt er iets te vaak een 'links' zus zo spelletje van. Daarnaast gaf ik een voorbeeld van de politie en het Amerikaanse rechtssysteem wat niks te maken heeft met de president op dat moment. Voordat je in de jamaar nu met Trump schiet. De Trump administratie is nu bezig met beïnvloeden van het rechtssysteem en dat is onvergelijkbaar met alle presidenten van de laatste 50 jaar. Hoewel je iets van president Ford kan vinden en zijn pardon voor Nixon was de rest zeer beperkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Als het onder Bush was geweest had ik dat erbij gezet. Juist omdat er een grote groep is die net doet alsof wat nu gebeurt alleen onder Trump gebeurt.
Vorig jaar het hoogste aantal doden sinds de invoering van ICE, dat geeft toch wel te denken.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Beetje laag om er eenbij te zetten alsof ik blij ben met de situatie terwijl ik in mijn reactie toch duidelijk aangeef dat het slecht is wat er allemaal gebeurd.
Daarnaast heb ik in beide gevallen ook gezegd dat ik dacht dat er niet terecht geschoten is, maar dat is niet aan mij maar aan een rechter.
Dat ICE 'razzia's' uit voert door grootschalige jacht op een groep mensen dat is al sinds het begin van ICE.
Dat is hun hele bestaan, dat hebben ze onder tal van Presidenten gedaan, bij de één wat mee rals bij de ander maar ook onder Obama hebben ze enorm veel illegalen opgepakt.
Bel me maar als ICE in opdracht van Trump willekeurig op de menigte zou beginnen te schieten, dan is er inderdaad reden om hysterisch te worden.
Dat zullen alleen afspraken zijn over specifiek minnisota. ICE is natuurlijk een beetje nog overal bezig.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar nu Walz de hand heeft uitgestoken aan Trump en Trump die heeft aangenomen… is het dan misschien redelijk om te veronderstellen dat er een goede kans is dat eea nu meer naar normaal zal gaan?
Je kunt prima commentaar op ICE hebben. Maar doen of het alleen over criminelen ging onder andere presidenten zoals Obama is echt niet waar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sure. En dat was idd niet kies. Hoewel ik de logica snap van het scheiden van oprechte criminelen van hun ouders als het tijd is de ouders te verwerken. Kooien zijn dan nooit goed.
Maar een kind even tijdelijk in een kooi zetten is alsnog 1000x beter dan mensen standrechtelijk executeren op straat.
Als we dan toch het wataboutism spel gaan spelen. Ik vraag me eigenlijk af wat er nu onder deze nieuwe ICE gebeurt met kinderen en huisdieren.
Werd ICE onder Obama ook ingezet om maximaal te polariseren en escaleren?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Beetje laag om er eenbij te zetten alsof ik blij ben met de situatie terwijl ik in mijn reactie toch duidelijk aangeef dat het slecht is wat er allemaal gebeurd.
Daarnaast heb ik in beide gevallen ook gezegd dat ik dacht dat er niet terecht geschoten is, maar dat is niet aan mij maar aan een rechter.
Dat ICE 'razzia's' uit voert door grootschalige jacht op een groep mensen dat is al sinds het begin van ICE.
Dat is hun hele bestaan, dat hebben ze onder tal van Presidenten gedaan, bij de één wat mee rals bij de ander maar ook onder Obama hebben ze enorm veel illegalen opgepakt.
Bel me maar als ICE in opdracht van Trump willekeurig op de menigte zou beginnen te schieten, dan is er inderdaad reden om hysterisch te worden.
Aanvulling:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Werd ICE onder Obama ook ingezet om maximaal te polariseren en escaleren?
Werd ICE onder Obama ook absolute immuniteit beloofd?
Werd ICE onder Obama ook vrijgesteld van verantwoording voor hun acties?
Werd ICE onder Obama ook door het regime verdedigd met regelrechte leugens?
Dat was het mandaat aan ICE tijdens obama. Dat elke organisatie dan fouten maakt is logisch. Dat mensen verkeerd geidentificeerd worden is logisch. Dat sommige agenten buiten hun boekje gaan is logisch. Dat sommige agenten het doortrekken en de aanname doen dat elke illegaal technisch gezien een crimineel is en vergeet wat het originele verzoek was is logisch. Land met 250 miljoen mensen. Al die dingen gaan voorkomen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt prima commentaar op ICE hebben. Maar doen of het alleen over criminelen ging onder andere presidenten zoals Obama is echt niet waar.
Trump is ontzettend lomp.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat was het mandaat aan ICE tijdens obama. Dat elke organisatie dan fouten maakt is logisch. Dat mensen verkeerd geidentificeerd worden is logisch. Dat sommige agenten buiten hun boekje gaan is logisch. Dat sommige agenten het doortrekken en de aanname doen dat elke illegaal technisch gezien een crimineel is en vergeet wat het originele verzoek was is logisch. Land met 250 miljoen mensen. Al die dingen gaan voorkomen.
Maar de vraag is vooral: Doet Trump dat nu voorzichtiger of minder voorzichtig dan Obama. Ik denk aanziendelijk minder voorzichtig. Ik denk expres. Ik denk met veel veel minder respect voor de veiligheid en rechten van de bevolking. En dat zie je in de dramatisch andere uitwerking van dit.
ICE heeft toen duizenden kinderen zonder criminele ouders in cages gezet.quote:Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
Ik zou daar toch graag eens een bron van zien, want ik herinner me dat dat dus in de eerste termijn van Trump was en niet onder Obama.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Trump is ontzettend lomp.
Maar dit klopt dus gewoon niet:
[..]
ICE heeft toen duizenden kinderen zonder criminele ouders in cages gezet.
Ja, als je deze ICE-wantoestanden isoleert en vergelijkt met dictatoriaal Iran, dan heb je een punt. Maar het gaat juist om het totaalplaatje van wat er nu in de VS aan de gang is, hé. En dat is niet hysterisch, dat is in mijn ogen een duidelijk historisch patroon dat we vaker hebben gezien.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is Trump kut? Ja
Detentieomstandigheden waren ook toen problematisch. Maar het grootschalig en bewust scheiden van kinderen van ouders is onder Trump is ingevoerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt prima commentaar op ICE hebben. Maar doen of het alleen over criminelen ging onder andere presidenten zoals Obama is echt niet waar.
Die kinderen werden zonder criminele ouders in kooien gezet.
Nou ja kijk als je dus zo je persoonlijke paramilitaire eenheid hebt dan wil je daar natuurlijk wel een beetje van genieten he.quote:
Dat weet je echt niet meer?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou daar toch graag eens een bron van zien, want ik herinner me dat dat dus in de eerste termijn van Trump was en niet onder Obama.
https://www.npr.org/2014/(...)obama-administrationquote:Child Detention Centers: A 'Headache' For The Obama Administration
U.S. officials are detaining thousands of immigrant children who tried to cross the U.S.-Mexico border alone. Two journalists discuss conditions at detention centers, and what's driving the migrants.
vriend. dat was onder trumps eerste presidentschap een grootschalig iets.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Trump is ontzettend lomp.
Maar dit klopt dus gewoon niet:
[..]
ICE heeft toen duizenden kinderen zonder criminele ouders in cages gezet.
Niks mis met een politiserende veiligheidsdienst die er “gewoon is om te helpen”. Dat is altijd goed afgelopen.quote:
Onder Obama al.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
vriend. dat was onder trumps eerste presidentschap.
https://www.cato.org/publ(...)tes%20to%20cooperate.quote:Moreover, the Obama administration has expanded detention in jail-like conditions for many of the roughly 231,000 children asylum seekers since 2010.
https://www.bbc.com/news/(...)call%20on%202%20June.quote:The humanitarian crisis is now morphing into a political one for President Barack Obama, as reports spread of overcrowding and unsafe conditions in many of the facilities. His administration recently requested an additional $1.4b (£0.82b) to meet the rising costs of transporting, housing, feeding and educating the minors in US custody.
het expres scheiden van kinderen van ouders was een toevoeging van trump. het uitbreiden van de scope/schaal ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Onder Obama al.
[..]
https://www.cato.org/publ(...)tes%20to%20cooperate.
Duizenden kinderen.
https://www.bbc.com/news/(...)call%20on%202%20June.
Dat zijn twee verschillende zaken.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:46 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat weet je echt niet meer?
Duizenden kinderen. In Cages met zo'n alufolie dekentje en op militaire bases. Obama bouwde zelfs extra van dat soort centra.
[..]
https://www.npr.org/2014/(...)obama-administration
En dat zal onder Trump niet veel anders zijn gegaan. Ze zijn zo ongeveer allemaal daar zo.
Ga er maar vanuit dat de VS al jaren zo extreem hard in elkaar zit. En ICE doet dit werk ook al jaren.
Waarom negeer je deze post?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Onder Obama al.
[..]
https://www.cato.org/publ(...)tes%20to%20cooperate.
Duizenden kinderen. Complete crisis.
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)call%20on%202%20June.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Detentieomstandigheden waren ook toen problematisch. Maar het grootschalig en bewust scheiden van kinderen van ouders is onder Trump is ingevoerd.
Trump administration family separation policy
Die kinderen zaten gewoon gevangen hoor. Duizenden. Zonder criminele ouders, wat jij schreef.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
het expres scheiden van kinderen van ouders was een toevoeging van trump. het uitbreiden van de scope/schaal ook.
wederom dus een voorbeeld van obama doet iets (waar je misschien al vraagtekens bij kan zetten) trump voert vervolgens de kwaadaardigere versie er van uit.
Kapsels verbieden dan maar?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Maar dat nieuwsartikel mag ik niet posten. Hij heeft zelfs het kapsel van een meneer uit die tijd.
Dat laatste was inderdaad beschamend.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar daar vond wel een onderzoek plaats ipv een groep beleidsmakers die conclusies post zonder onderzoeken..
onder obama was het aantal minder en werden kinderen niet per gescheiden van hun ouders. dat maakt nogal een verschil.quote:Op
[quote][b]Op dinsdag 27 januari 2026 10:56 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die kinderen zaten gewoon gevangen hoor. Duizenden. Zonder criminele ouders, wat jij schreef.
Lets face it: ze doen het allemaal.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
het expres scheiden van kinderen van ouders was een toevoeging van trump. het uitbreiden van de scope/schaal ook.
wederom dus een voorbeeld van obama doet iets (waar je misschien al vraagtekens bij kan zetten) trump voert vervolgens de kwaadaardigere versie er van uit.
Omdat het niet tegenspreekt dat het onder Obama een ramp was. Met duizenden kinderen die opgesloten werden.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom negeer je deze post?
[..]
De protesten zijn er altijd geweest. Dus nee, die gaan niet verdwijnen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang de werkwijze van ICE niet verandert, zullen de protesten blijven, in welke staat ze ook opereren.
Als er daadwerkelijk bendeleden opgepakt zouden worden in de probleemwijken, dan zou er misschien nog wel begrip zijn maar dit is pure willekeur. Niemand met een kleurtje is veilig op straat en zelfs als je je ID bij je hebt, kan je nog afgevoerd worden en dagenlang vastzitten.
ICE gaat voor makkelijk scoren, ze gebruiken dus ook IRS (belasting) gegevens om mensen op hun werk of bij de kinderopvang op te pakken. Mensen zonder of met een verlopen visum betalen vaak nog wel gewoon belasting, dus zijn makkelijk op te sporen als ze nog op hun werk verschijnen en niet onderduiken.
ICE pakte eerst ook landbouwmedewerkers op maar na protesten van boeren is dat een stuk afgezwakt, de oogst kwam letterlijk niet meer van het land of van de bomen.
Omdat je stelling gewoon niet klopt:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
onder obama was het aantal minder en werden kinderen niet per gescheiden van hun ouders. dat maakt nogal een verschil.
ik snap even niet waar die behoefte vandaan komt om alles maar gelijk te trekken met whataboutisms waar het duidelijk over een andere schaal en diepgang gaat.
Het waren gewoon onschuldige kinderen waar ICE zich op richtte.quote:Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
dat is onzin framing.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:01 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Omdat je stelling gewoon niet klopt:
[..]
Het waren gewoon onschuldige kinderen waar ICE zich op richtte.
In Iran is zoiets te verwachten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is Trump kut? Ja
Kids in cages. Geen "Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.".quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
dat is onzin framing.
elke crimineel die je oppakt heeft mogelijk kinderen. als je ze gaat deporteren is het waanzin om die kinderen alleen te laten in leeggetrokken huis terwijl je hun ouders op het vliegtuig zet. dus je bent gedwongen om iets te doen daarmee. de vraag is HOE.
https://apnews.com/articl(...)3cdd7a8233becfc7a5f3quote:WASHINGTON (AP) — Michelle Obama assailed President Donald Trump on Monday for ripping migrant children from their parents and throwing them into cages, picking up on a frequent and distorted point made widely by Democrats.
She’s right that Trump’s now-suspended policy at the U.S.-Mexico border separated thousands of children from their families in ways that had not been done before. But what she did not say is that the very same “cages” were built and used in her husband’s administration, for the same purpose of holding migrant kids temporarily.
Kunnen ze Stolz doodschieten? Dan pakken we misschien nog eens goud.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Van de week hier ergens besproken. Ze schijnen sws al op US-ambassades in andere landen te werken. En met overheidsdiensten samen in die andere landen.quote:
En dan ook even die zin boven die dikgedrukte lezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kids in cages. Geen "Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.".
Beiden administraties.
AP factcheck:
[..]
https://apnews.com/articl(...)3cdd7a8233becfc7a5f3
Ze doen het allemaal.
I rest my case.
Dank voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
En dan ook even die zin boven die dikgedrukte lezen.
Dat is het punt wat iedereen tegen je probeer te zeggen. Ja, onder Obama waren die dingen gemaakt en gebruikt. Maar het gebruik ervan was op totaal andere wijze.
ICE onder Obama is niet meer te vergelijken met ICE nu
Het gaat er natuurlijk niet om wat het was. Een instantie kan veranderen en dat is bij ICE qua gedrag zeker het geval.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Van de week hier ergens besproken. Ze schijnen sws al op US-ambassades in andere landen te werken. En met overheidsdiensten samen in die andere landen.
Maar het klinkt nu alsof ICE een of andere heel enge groep is, terwijl het een al lang bestaande overheidsinstantie is. Die dus ook samenwerkt met ambassades en andere landen.
ICE is ook gewoon in NL, bij de ambassade. En werk hier ook gewoon samen met onze diensten.
Heel irritant gedrag dit. Doe je het expres?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:15 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dank voor het bevestigen van mijn punt.
Beschamend of gewoon het openlijk tonen van deze rechts conservatieve kliek dat hun totale schijt hebben aan hoe een rechtstaat hoort te functioneren..quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste was inderdaad beschamend.
Zijn die cages onder Obama gemaakt en gebruikt? Ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heel irritant gedrag dit. Doe je het expres?
ICE richtte zich dus niet op die kinderen, maar er kwamen veel minderjarigen ALLEEN de grens over. Dat is een totaal andere situatie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:01 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Omdat je stelling gewoon niet klopt:
[..]
Het waren gewoon onschuldige kinderen waar ICE zich op richtte.
"Police declare an unlawful assembly....."quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
Demonstranten worden gearresteerd![]()
[ x ]
Ice richt zich al jaren op immigratie. Dus ook op kinderen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ICE richtte zich dus niet op die kinderen, maar er kwamen veel minderjarigen ALLEEN de grens over. Dat is een totaal andere situatie.
Maar die kinderen hadden best wat ruimte.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zijn die cages onder Obama gemaakt en gebruikt? Ja.
Richtte zich dat alleen criminelen, zoals jij stelde:
'Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen'
Nee.
Zaten er duizenden onschuldige kinderen in die cages: ja.
Dus als persoon 1 zijn best om zo min mogelijk schade aan te richten voor het te bereiken doel... en persoon 2 doet precies dat EN daarbovenop extra slechte dingen en vergroot de schaal en richt zich nu ook op niet-criminelen en maakt de ervaring voor die kinderen nog slechter...quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zijn die cages onder Obama gemaakt en gebruikt? Ja.
Richtte zich dat alleen criminelen, zoals jij stelde:
'Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen'
Nee.
Zaten er duizenden onschuldige kinderen in die cages: ja.
Nou dan is het maar goed dat deze meneer is doodgeschoten. Ofzoquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ice richt zich al jaren op immigratie. Dus ook op kinderen.
Echt hoor.
Ik denk dat Walz meer bezorgd is over zijn eigen hachje, er loopt tenslotte een onderzoek naar zijn eventuele betrokkenheid bij die fraudezaken. Als hij nu een beetje inschikkend is kijkt Trump misschien wel de andere kant op.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
"Police declare an unlawful assembly....."
De eerste tekenen van samenwerking tussen Waltz en Trump.
Goede ontwikkeling.
Over doelpalen gesproken, die gaan hier ook weer meters van hun plaats.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ice richt zich al jaren op immigratie. Dus ook op kinderen.
Echt hoor.
Gewoon kappen met doelpalen verschuiven.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus als persoon 1 zijn best om zo min mogelijk schade aan te richten voor het te bereiken doel... en persoon 2 doet precies dat EN daarbovenop extra slechte dingen en vergroot de schaal en richt zich nu ook op niet-criminelen en maakt de ervaring voor die kinderen nog slechter...
dan is het allemaal maar hetzelfde.. tomato tomato. Toch?
Hoe bad-faith kan je wel niet jezelf opstellen in een discussie.
Wat als papa de cel in moet voor een misdrijf?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
dat is onzin framing.
elke crimineel die je oppakt heeft mogelijk kinderen. als je ze gaat deporteren is het waanzin om die kinderen alleen te laten in leeggetrokken huis terwijl je hun ouders op het vliegtuig zet. dus je bent gedwongen om iets te doen daarmee. de vraag is HOE.
Illegaal betekend dat je de wet al overtreden hebt!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Gewoon kappen met doelpalen verschuiven.
Hier stonden de doelpalen: 'bewijs maar dat het onder Obama ook gebeurde' (is aangetoond) of 'ja maar ICE richtte zich alleen op criminelen' (is weerlegd).
Ik ken het officiele tenue en de voorschriften van ICE niet. Maar ook ik heb ergens zo'n lange door defensie verstrekte Gestapo-/potloodventersjas in de PSU kast hangen...quote:<Knip>
En als je nou filtert zodanig dat je 15 rotte appels en 15 goede appels kwijt bent, is dat een goede of een slechte zaak?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:44 schreef Monolith het volgende:
Team onjuiste dichotomie is ook weer gearriveerd zo te zien. Als je een doos met appels waarin er 20 van de 100 rot zijn wegflikkert dan ben je inderdaad van je rotte appels af. Je bent ook 80 goede appels kwijt.
Je zeiquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hier stonden de doelpalen: 'bewijs maar dat het onder Obama ook gebeurde' (is aangetoond) of 'ja maar ICE richtte zich alleen op criminelen' (is weerlegd).
Je impliceert dat ouders en kinderen gescheiden worden. Je zegt het inderdaad niet letterlijk, maar waarom je die ouders erbij haalt is vreemd want her is toch niet dat een ICE in een ander land naar ouders van een vluchteling moet zoeken. Je hebt allang je gelijk gekregen dat kinderen inderdaad in halfbakken cellen werden vastgezet, alleen werden die kinderen daar in vastgezet vanwege de enorme aantallen en in afwachting van verplaatsing om daarna de asielaanvraag of deportatie te behandelen. Het is net alsof je een spelletje speeltquote:Ik ben oud genoeg om me de 'kids in cages' onder Obama te herinneren.
Tienduizenden kinderen werden in die cages opgesloten door ICE bij de border, zonder ouders, met van die tin folie sheets. De beste man heeft zelfs nog heel wat cages laten bouwen.
Dus daarom maar werklocaties, scholen en huizen invallen, mensen van straat plukken, citizens arresteren, due process negeren, handelen op kleur, natives lastig vallen, kinderen gebruiken om ouders naar buiten te lokken, mensen arresteren die gewoon papieren hebben, etc etc etc?quote:
Ik hoop dat ze stoppen met mensen in hun hoofd schieten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik hoop dat ICE de werkzaamheden kan voortzetten tegen criminaliteit, bendes en illegale immigratie zonder zich te laten afremmen door linkse hysterie.
Je denkt dat je punt beter overkomt als je 2x hetzelfde plaatje deelt? En zo een plaatje zegt natuurlijk helemaal niks als je de omstandigheden niet vermeld.quote:
Blijkbaar kun je alleen maar dmv plaatjes dingen zeggen ipv normaal discussieren.quote:
Illegaliteit in de VS is niet te vergelijken met illegaliteit in Nederland.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat als papa de cel in moet voor een misdrijf?
In dit geval ligt het genuanceerder, papa mama illegaal kind legaal, kind blijven of met ouders mee naar huis?
Het is inderdaad een lastige kwestie, maar hoe los je het anders op?
Wat ik mij wel even afvraag is wat sommige hier liever hebben.
wat heb je liever.
Een paar Polen naast je wonen die hier een paar maanden/jaren komen werken en dan weer naar huis gaan.
Een Nederlands gezin
Of een aantal illegalen, wat de taal niet spreekt wat ze doen of wat ze gedaan hebben niet geintegreerd zijn.
Onder Obama ging ICE ook al huis na huis af, net als nu, kamer voor kamer en werden gezinnen gescheiden. Ook zonder search warrant en met grof geweld. Ook met van die dramatisch huilende kinderen tot gevolg. Die man heeft er echt veel geporteerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik hoop dat ICE de werkzaamheden kan voortzetten tegen criminaliteit, bendes en illegale immigratie zonder zich te laten afremmen door linkse hysterie.
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.quote:
Nee, maar de selectieve verontwaardiging is opvallend te noemen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef aquawoman het volgende:
Het kan zijn dat er 10 jaar geleden dingen mis zijn gegaan. Betekent dat dat het okay is wat er nu mis gaat?
Als ik aangesproken wordt op mijn prestaties op mijn werk, helpt het dan als ik zeg "10 jaar geleden maakte er iemand ook fouten in mijn functie"? Ik denk niet dat men dat accepteert.
vertelquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.
nou laat dan maar eens wat fotos zien van gemaskerde ice agenten op pad gestuurd door Obama.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:51 schreef Black_Baron het volgende:
Dit beleid is gewoon echt niet nieuw.
Hier heb je wat cijfers:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef aquawoman het volgende:
Het kan zijn dat er 10 jaar geleden dingen mis zijn gegaan. Betekent dat dat het okay is wat er nu mis gaat?
Als ik aangesproken wordt op mijn prestaties op mijn werk, helpt het dan als ik zeg "10 jaar geleden maakte er iemand ook fouten in mijn functie"? Ik denk niet dat men dat accepteert.
https://elpasomatters.org(...)bama-trump-removals/quote:Barack Obama formally removed 3 million noncitizens from the U.S. over two terms – more than any other president in American history, according to data from the Department of Homeland Security.
In comparison, President George Bush removed about 870,000 people;
Bill Clinton, about 2 million;
and Donald Trump about 1.2 million people during his first term.
Precies, Obama deed hetzelfde en er vielen tientallen doden bij, maar de Democraten zwegen in alle talen, ze waren te druk met vragen wat zijn favoriete ijssmaak was.quote:
Goeie maar denk ook ongedocumenteerd en zwart betaald..quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Wat ik dan weer niet snap is waarom bedrjven niet worden aangepakt die illegalen in dienst nemen.
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:54 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, maar de selectieve verontwaardiging is opvallend te noemen.
Gewoon kinkyquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
vertel![]()
btw ben niet met die gast eens om kinderen mee te nemen naar een shooting range, maar dat komt omdat we hier totaal andere wapen wetten hebben.
“Trump doet eindelijk wat!”quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou laat dan maar eens wat fotos zien van gemaskerde ice agenten op pad gestuurd door Obama.
Laat eens 5 tweets zien van Obama die geweld door hun ice agenten bagitaliseerd of zelfs aanmoedigt.
We wachten met spanning af en komen die bewijzen niet dan kan iedereen gewoon zien dat het beleid echt nieuw is.
Ja zeg, de schoorstenen van onze vrinden moeten ook blijven roken heur, groetjes VVD.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Wat ik dan weer niet snap is waarom bedrjven niet worden aangepakt die illegalen in dienst nemen.
Waarom neem je een wapen mee naar een protest?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?
Het is Murica, everybody carries a gun. Hier zou het terechte vragen oproepen maar daar? Nee.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Waarom neem je een wapen mee naar een protest?
Een giberne gok ik. Het is allemaal gejat van defensie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je kent de tientallen ICE-doden onder bijv Obama?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Eh nee hoor, er zijn tientallen opgepakt en ik kan je garanderen dat niet iedereen een wapen bij zich droeg!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is Murica, everybody carries a gun. Hier zou het terechte vragen oproepen maar daar? Nee.
Weet je wat bizar was, dat de situatie zo was dat als de ander eerder had geschoten en Kyle had gedood hij om zijn beurt beroep had kunnen doen op self defence.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.
De meest bijzondere vergelijkingen komen voorbij in deze reeks maar owee als Obama genoemd wordt.quote:
Er is geen enkele maga-republikein te vinden die zich ooit heeft afgevraagd waarom onderstaande knaap met een AR-15 stond te zwaaien bij een protest. het zal wel te maken hebben dat hij bij de "goeien" hoort.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.
Nederland kent dat 2e amendement niet. Wat mij betreft gelukkig maar de VS is anders.
Ja. Uit een andere staat nog wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.
hMm, Amerikaanse cultuur is wel aardig dominant de afgelopen halve eeuw, maar gelukkig is (oa) de wapengekte ons bespaard gebleven.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. Uit een andere staat nog wel.
Heel curieuze case vond ik dat. De VS heeft gewoon bijzindere wetten. Blij dat wij hier niets overnemen uit dat insane gepolariseerde land.
Ten opzichte van mijn voorbeeld is dat een goede zaak natuurlijk. Dat is ook de hele reden dat we in een democratische rechtsstaat waarde hechten aan checks and balances. Je kunt ook nooit voorkomen dat er iemand die onschuldig is wordt veroordeeld. Dat is altijd schipperen tussen enerzijds zorgen dat schuldigen niet vrijuit gaan en onschuldigen niet onterecht vast worden gezet. Dat soort afwegingen kun je in een volwassen discussie rustig bespreken, maar dat lijkt voor velen hier al een gepasseerd station.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En als je nou filtert zodanig dat je 15 rotte appels en 15 goede appels kwijt bent, is dat een goede of een slechte zaak?
Dat was dan ook cynisch bedoeld. We nemen heel veel polarisatie uit dat land over. Helaas. En haat. Zie die extreme vergelijkingen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hMm, Amerikaanse cultuur is wel aardig dominant de afgelopen halve eeuw, maar gelukkig is (oa) de wapengekte ons bespaard gebleven.
Als het over een wapens bij demonstraties gaat zouden de rechts conservatieven dan ook gejuicht hebben als tijdens 6 januari vanaf de deuren van het Witte huis gewoon met vol automatisch geschoten zou zijn op al deze vredelievende en wapendragende demonstranten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.
Nederland kent dat 2e amendement niet. Wat mij betreft gelukkig maar de VS is anders.
Nee. Is een BDSM riempje.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een giberne gok ik. Het is allemaal gejat van defensie.
Nogal een verschil.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:04 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kent de tientallen ICE-doden onder bijv Obama?
Het is verschrikkelijk. Iedere dode is dat.
Maar ook toen was daar heel veel minderen ophef over.
Hoe komt dat, denk je?
Vergelijkingen met meer dan 10 jaar terug niet meer doen: eens.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:17 schreef Ericr het volgende:
Niet gezegd dat het onder Biden en Obama allemaal fris was. Maar Obama is meer dan 10 jaar terug. Heeft weinig zin om daar nog mee te vergelijken. Als er al fouten gemaakt zijn in het verleden is het beter daar van te leren dan gedrag van toen te versterken of te verergeren.
Beschamend.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beschamend of gewoon het openlijk tonen van deze rechts conservatieve kliek dat hun totale schijt hebben aan hoe een rechtstaat hoort te functioneren..
Wat ik me daar van kan herinneren is dat die Kyle gewoon opgejaagd werd door een hele groep, klappen moest incasseren van iemand met een skateboard, en uiteindelijk zichzelf heeft kunnen redden door gericht te schieten op de grootste agressievelingen. Had hij dat niet gedaan dan was hij waarschijnlijk in het ziekenhuis beland, of erger. Daar was de rechter het mee eens, vandaar de vrijspraak.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
Weet je wat bizar was, dat de situatie zo was dat als de ander eerder had geschoten en Kyle had gedood hij om zijn beurt beroep had kunnen doen op self defence.
Hij is gewoon voor het gerecht gesleept en vrijgesproken hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom zie ik niet in waarom Pretti een probleem zijn met dat wapen als Ritterhouse dat ook niet was.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij is gewoon voor het gerecht gesleept en vrijgesproken hoor.
Voortzetting van bestaand beleid is het gewoon.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogal een verschil.
En de eerste maanden van 2025 was ICE nog niet eens op “oorlogssterkte”.
[ afbeelding ]
Onzin en tevens niet de correcte uitdrukking.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gelukkig is Walz uit zijn schaduw gestapt en kan het verbeteren beginnen.
Waarom stel je zo een domme vragen? In die staat mag je ten alle tijden met de juiste vergunning een wapen dragen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Te allen tijdequote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom stel je zo een domme vragen? In die staat mag je ten alle tijden met de juiste vergunning een wapen dragen.
Het huidige ICE is een extreem gewelddadige en wetteloze club.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voortzetting van bestaand beleid is het gewoon.
En daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn met dat beleid, en er valt heel veel op aan te merken, maar dat hysterische gedoe hier steeds met die extreme termen horen hier terecht niet.
Die mensen doen namelijk gewoon mee aan het polariseren. En hebben het zelf niet eens door.
Bij de bereden wapens hier in Nederland nog steeds onderdeel van het CT.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Is een BDSM riempje.
"Sam Browne belt held in place by a leather strap slung diagonally across the shoulder, an accessory of historical officer uniforms, but now mainly used in the BDSM scene"
Maar na zoveel objectief zichtbare beschaamdheid van deze rechts conservatieve extremisten in hun regering blijf jij nog steeds vertrouwen hebben dat er nog een functionerende rechtsstaat in dat land is. De beleidsmakers gedragen zich al 1 jaar zo, waarom zouden deze nu opeens tot inkeer komen en wel een normale rechtsgang laten plaatsvinden.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voortzetting van bestaand beleid is het gewoon.
Daarnaast is niet niet louter het aantal dodelijke slachtoffers dat het huidige ICE kenmerkt, alhoewel dat natuurlijk wel veelzeggend is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
56 in 8 jaar vergelijken met 32 in 1 jaar…
Heb ik vanaf het begin onderkend. Klaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hier stonden de doelpalen: 'bewijs maar dat het onder Obama ook gebeurde'
Wanneer je geen onderscheid meer kan maken tussen de overheid en "gewoon bezorgde burgers"...quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan niks vinden over gemaskerde ice agenten in casual kleding tijdens de Obama periode? Ook niet tijdens Trumps eerste termijn maar ik zie je bronnen graag tegemoet. Thanks
Ritterhouse stond met zijn handen in de lucht om zich over te geven toen de politie arriveerde, dat lijkt me toch wel een saillant detail.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daarom zie ik niet in waarom Pretti een probleem zijn met dat wapen als Ritterhouse dat ook niet was.
AKKOORDquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Misschien kunnen die ICE agenten meteen doorreizen naar Nederland om eens echt werk te maken van het tuig dat hulpverleners belaagt of snelwegen blokkeert met hun zelfbenoemde demonstraties, scherp schieten op dat soort asociaal tuig mag van mij best.
Lekker Iran nadoen?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Misschien kunnen die ICE agenten meteen doorreizen naar Nederland om eens echt werk te maken van het tuig dat hulpverleners belaagt of snelwegen blokkeert met hun zelfbenoemde demonstraties, scherp schieten op dat soort asociaal tuig mag van mij best.
Kun jij ook anders communiceren dan met tweets?quote:
Bijzonder hè hoe dit werkt, ik hoop dat Frey en Walz alsnog gearresteerd worden. Niet alleen hebben ze willens en wetens hun plicht verzaakt als het gaat om het handhaven van de wet, ze hebben onnodig veel levens op het spel gezet met hun roekeloos gedrag dat heeft geresulteerd in 2 doden en een aantal gewonden.quote:
Maskers zijn vanwege doxing.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan niks vinden over gemaskerde ice agenten in casual kleding tijdens de Obama periode? Ook niet tijdens Trumps eerste termijn maar ik zie je bronnen graag tegemoet. Thanks
Het was vrij moeilijk voor Pretti om zich met de armen omhoog over te geven, aangezien hij, terwijl hij een gevallen vrouw wilde helpen opstaan, gepeppersprayed en tegen de grond gewerkt werd en daar op knieën en handen leunden in zijn rug en nek werd geschoten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ritterhouse stond met zijn handen in de lucht om zich over te geven toen de politie arriveerde, dat lijkt me toch wel een saillant detail.
#verzuilingquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:30 schreef Ali_boo het volgende:
Must read
[ x ]
The complex far-left network that helped put Alex Pretti in harm’s way — including encrypted chats, street alerts
https://nypost.com/2026/0(...)r#Echobox=1769442361
Waarom had ice tijdens de Biden regering 585.000 migranten gedeporteerd heeft dit toen niet nodig?quote:
De DNC heeft duidelijk een pot betaalde demonstranten geopend om af te leiden van alle Somalische fraude die daar plaatsvindt onder Tim/Frey en Ilhan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzonder hè hoe dit werkt, ik hoop dat Frey en Walz alsnog gearresteerd worden. Niet alleen hebben ze willens en wetens hun plicht verzaakt als het gaat om het handhaven van de wet, ze hebben onnodig veel levens op het spel gezet met hun roekeloos gedrag dat heeft geresulteerd in 2 doden en een aantal gewonden.
Werd ook daadwerkelijk aangevallen. De vraag daar was meer of zijn reactie geoorloofd was en volgens usa wetgeving was dat blijkbaar zo.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ritterhouse stond met zijn handen in de lucht om zich over te geven toen de politie arriveerde, dat lijkt me toch wel een saillant detail.
Ik waag een poging.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom had ice tijdens de Biden regering 585.000 migranten gedeporteerd heeft dit toen niet nodig?
Omdat er toen geen sprake was van doxing.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom had ice tijdens de Biden regering 585.000 migranten gedeporteerd heeft dit toen niet nodig?
Ja, wat dat betreft zijn beide kampen idioot.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:51 schreef Black_Baron het volgende:
Amerika is altijd al zo geweest. Kinderen at gun point wegrukken bij hun families om ze te deporteren.
Al werden vroeger de Republieken er boos om.
[ afbeelding ]
April 2000: de jonge Elián, die zich vasthoudt aan Donato Dalrymple (r), wordt weggehaald bij zijn familie in Miami. De beelden leidden tot woedende reacties in het Republikeinse kamp.Bron AFP
En extreem rechts Amerika is niet actief? Natuurlijk horen relschoppers opgepakt te worden, maar om alle demonstranten nu extreem links te gaan noemen lijkt mij vreemd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik waag een poging.
Omdat extreem links Amerika veel actiever is met betrekking tot protesten, acties en veelal eerder bereid zijn om 'over de schreef' te gaan - zolang het HUN (vaak in hun ogen moreel verheven) 'goede' doel maar dient. En dan is nu nota bene Trump ook nog de president! Dat valt al helemaal slecht. De vergelijkingen met de 2e WO zijn dan ook niet van de lucht.
Daarom zie je nu doxxing, nummerplaten van ICE auto's in Signal groepen, en georganiseerde 'demonstraties' waarbij materiaal gratis wordt verstrekt. Alles om 'Trump' maar tegen te werken. Dat ze daarbij het óók opnemen voor criminele illegalen is maar bijzaak, een soort van collateral damage. En de oproepen van diverse gezagsdragers om in opstand te komen door ICE actief tegen te werken, of zelfs aangeven dat 'geweld' tegen ICE geoorloofd is (Arizona Attorney General Kris Mayes) helpt daar zeker niet bij. Extreem links voelt zich nogal 'gehoord' hierdoor.
En tel daarbij op dat Trump deze (in zijn ogen) 'rebellie' niet pikt, dan is het niet raar dat het helemaal escaleert.
Denk dat dit het wel samenvat ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:11 schreef aquawoman het volgende:
Je kunt best voor een streng immigratiebeleid zijn en het tegelijkertijd niet normaal vinden om een Amerikaanse VA nurse in zijn rug dood te schieten.
Ten eerste denk ik niet dat al die mensen die ertegen demonstreren extreem links zijn. Dat zou betekenen dat een groot deel van de Amerikanen anarchistische communisten zijn met anti-democratische doelen die ze, desnoods met geweld, nastreven. Dat lijkt me niet aan de orde.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik waag een poging.
Omdat extreem links Amerika veel actiever is met betrekking tot protesten, acties en veelal eerder bereid zijn om 'over de schreef' te gaan - zolang het HUN (vaak in hun ogen moreel verheven) 'goede' doel maar dient. En dan is nu nota bene Trump ook nog de president! Dat valt al helemaal slecht. De vergelijkingen met de 2e WO zijn dan ook niet van de lucht.
Daarom zie je nu doxxing, nummerplaten van ICE auto's in Signal groepen, en georganiseerde 'demonstraties' waarbij materiaal gratis wordt verstrekt. Alles om 'Trump' maar tegen te werken. Dat ze daarbij het óók opnemen voor criminele illegalen is maar bijzaak, een soort van collateral damage. En de oproepen van diverse gezagsdragers om in opstand te komen door ICE actief tegen te werken, of zelfs aangeven dat 'geweld' tegen ICE geoorloofd is (Arizona Attorney General Kris Mayes) helpt daar zeker niet bij. Extreem links voelt zich nogal 'gehoord' hierdoor.
En tel daarbij op dat Trump deze (in zijn ogen) 'rebellie' niet pikt, dan is het niet raar dat het helemaal escaleert.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:11 schreef aquawoman het volgende:
Je kunt best voor een streng immigratiebeleid zijn en het tegelijkertijd niet normaal vinden om een Amerikaanse VA nurse in zijn rug dood te schieten.
Maar dan goed opgeleid als het even kan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Wij zouden in NL ook zo'n eenheid moeten hebben. Illegalen oppakken en deporteren, zeker als ze crimineel zijn.
Wat dacht je ervan om niet deur tot deur af te gaan en willekeurig mensen met geweld op te pakken, zelfs restaurants binnen te vallen op zoek naar illegalen?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik waag een poging.
Wat een niveau ook hè...De Amerikaanse politiek lijkt inmiddels wel een stelletje pubers die de vete tussen 3A en 4C uitvechten online. Na Frans in het fietsenhok, je gaat zien mattie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:06 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Wist niet dat JD Vance expert was in Somalisch vertalen.
Ja primaquote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Maar dan goed opgeleid als het even kan.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenminste als die wereld niet bewaakt wordt door snel op hun lange teentjes getrapt zijnde boos ogende groepen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Wij zouden in NL ook zo'n eenheid moeten hebben. Illegalen oppakken en deporteren, zeker als ze crimineel zijn.
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik niet dat al die mensen die ertegen demonstreren extreem links zijn. Dat zou betekenen dat een groot deel van de Amerikanen anarchistische communisten zijn met anti-democratische doelen die ze, desnoods met geweld, nastreven. Dat lijkt me niet aan de orde.
Ik denk wel dat links-georienteerde mensen eerder zullen demonstreren. Gewoon, normaal, op komen draven en met borden en stemmen laten horen dat je het ergens niet mee eens bent. Wat in een democratie met vrijheid van meningsuiting en demonstratierecht wat de VS is ook gewoon moet kunnen.
ICE heeft zich in snel tempo ontwikkeld van een gewone handhavingsdienst tot een groep ongeorganiseerde chaotische mensen die inmiddels van deur tot deur gaan in sommige steden en wijken om mensen uit hun huizen te trekken, vaak niet ingaan op de legaliteit van deze mensen, maar ze op basis van huidskleur of accent oppakken. Dat zijn feiten. Dat gebeurt vast niet overal en ook neit door alle ICE-manschappen, maar het gebeurt.
En dan heb je de huidige tijd: doxxen en mensen 'ontmaskeren' is in deze tijd helemaal hot. Dat doen niet alleen 'linkse' mensen die anti Trump en/of ICE zijn, maar dat gebeurt vrijwel dagelijks met klanten, bedrijven, overvallers, aanranders, medewerkers van horeca- of winkelbedrijven; met behulp van de digitale mogelijkheden zijn er veel zelfbenoemde speurders die jan en allemaal aan de schandpaal nagelen, of dat nu klopt of niet. Als ze de verkeerde hebben, is dat jammer, maar ze doen o zo belangrijk werk-vinden ze zelf.
Om het zo dood te slaan als jij doet met een vingerwijzing naar 'extreem links' die in de basis al niet klopt, doet geen recht aan de moeilijke en zorgwekkende situatie die nu heerst in de VS-en in de wereld wat mij betreft.
Natuurlijk joh, neem jij ze in huis?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenminste als die wereld niet bewaakt wordt door snel op hun lange teentjes getrapt zijnde boos ogende groepen.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit, juist formele instanties overtreden de wet.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de vrouw van Vance? Zijn haar ouders wel legaal de VS ingekomen? Misschien moet ICE maar even de deur eruit beuken bij Vance en haar arresteren en haar een paar dagen vastzetten voor grondig onderzoek.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
JD Vance is dan ook wel het toonbeeld van treurigheid. Van schijten op de persoon Trump naar nummer 1 fanboy,
Vance had een wat genuanceerdere mening dan vaak wordt gebracht. Hij heeft Trump geen Hitler genoemd, maar:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
JD Vance is dan ook wel het toonbeeld van treurigheid. Van schijten op de persoon Trump naar nummer 1 fanboy,
Dat jou iets lijkt, maakt het nog niet waar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.
Eens, maar two wrongs do not make a right…quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit, juist formele instanties overtreden de wet.
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jou iets lijkt, maakt het nog niet waar.
Er is een verschil tussen, links, heel links, radicaal links en extreem links.
Idem voor rechts.
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.
In plaats van (ten onrechte) stellen dat je een anarchistische communist moet zijn.
Ik vind geweld en sabotage gebruiken voor politieke doelen extremistisch. Sterker nog: het is de definitie van terrorist.
Als iets niet bewaakt wordt is het toch eigendom van de eerste vinder?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, neem jij ze in huis?
En terecht! Dit soort agressievelingen moet je niet willenquote:
GREAT TARIFS!!!!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoppa, de volgende politieke rel.
Eerder een stelletje amateurs die ze niet willen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En terecht! Dit soort agressievelingen moet je niet willen
We doen hier niet aan kinkshamingquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We doen hier niet aan kinkshaming
diegenen die geweld en sabotage gebruiken en inzetten wel ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.
Prima joh.
Eerder het toonbeeld van de zichtbare hypocrisie waar de magacisten zich heer en meester van gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
De gop politici die geweld door politie toejuichen, bestaande wetgeving saboteren door gewoon maar dingen te doen met onwettige executive orders zijn dat dan nu ook opeens terroristen dan of moeten we dat toch weer anders beschouwen?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.
In plaats van (ten onrechte) stellen dat je een anarchistische communist moet zijn.
Ik vind geweld en sabotage gebruiken voor politieke doelen extremistisch. Sterker nog: het is de definitie van terrorist.
In 2004 per ICE functionaris ruim meer doden dus?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogal een verschil.
En de eerste maanden van 2025 was ICE nog niet eens op “oorlogssterkte”.
[ afbeelding ]
Again dit heeft helemaal niets met links gedachtengoed te maken. Rechts kotst net zo hard op dit hele gebeuren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Exact, daarom snap ik ook niet zo goed waarom het als voorbeeld gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Werd ook daadwerkelijk aangevallen. De vraag daar was meer of zijn reactie geoorloofd was en volgens usa wetgeving was dat blijkbaar zo.
In ieder geval niet vergelijkbaar met deze twee gevallen
Boeiuhhhhhhquote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is toch ook wel een klap in het gezicht voor Pretti en zijn familie. Een ieder weet dat Pretti niet de meest knappe man in Minneapolis was maar om nou zijn gezicht met AI te bewerken om hem zo een positievere uitstraling te geven vind ik toch wel een beetje zielig voor hem en zijn familie.
Een klap in het gezicht voor de familie. En vervolgens noem jij hem lelijk. Achterlijke gladiool dat je bent!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is toch ook wel een klap in het gezicht voor Pretti en zijn familie. Een ieder weet dat Pretti niet de meest knappe man in Minneapolis was maar om nou zijn gezicht met AI te bewerken om hem zo een positievere uitstraling te geven vind ik toch wel een beetje zielig voor hem en zijn familie.
Nou nee...quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een klap in het gezicht voor de familie. En vervolgens noem jij hem lelijk. Achterlijke gladiool dat je bent!![]()
En hoezo positievere uitstraling te geven? Ze hebben dmv AI de resolutie verhoogd zodat de foto toonbaar is op groot scherm. That's it. Maar boehoehoehoehoehoe.
Who cares.quote:
Het is vooral MSNBC die hem zo lelijk vond dat ze het nodig vonden om de foto te bewerken. En ze hebben wel wat meer gedaan dan de resolutie verhoogd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een klap in het gezicht voor de familie. En vervolgens noem jij hem lelijk. Achterlijke gladiool dat je bent!![]()
En hoezo positievere uitstraling te geven? Ze hebben dmv AI de resolutie verhoogd zodat de foto toonbaar is op groot scherm. That's it. Maar boehoehoehoehoehoe.
Kijkertje dat nou eens.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun jij ook anders communiceren dan met tweets?
Terecht wel.quote:
Nee, er gingen onder allebei mensen dood, dus is het even erg. Moet wel de linkse logica doortrekken. We krijgen altijd te horen dat "X" het ook doen en dan maakt het ineens niet meer uit dat immigranten of moslims het veel vaker doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
56 in 8 jaar vergelijken met 32 in 1 jaar…
Maar waarom heeft Biden dan in het begin meteen de poorten opengezet zodat miljoenen konden doorlopen? En hoe kan het dat Trump zonder wetgeving vanuit het congress wel in staat is om de grens te sluiten?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:02 schreef Harmankardon het volgende:
Ik zie om de haverklap gemeld worden dat ‘Biden de poort open heeft gezet’ en dat er daarom waanzinnig veel illegalen naar de VS zijn gegaan. Ik wil jullie er even aam herinneren dat Biden en de republikeinen een akkoord hadden om daar gezamenlijk beleid over te voeren. Trump heeft dat toen getorpedeerd.
Het is allemaal zo doorzichtig performatief. Als je hierin trapt ben je dom, of kwaadwillend. Of allebei.
Niet mee eens, die hele wapenwet wordt levend gehouden omdat Amerikanen zich ook kunnen verdedigen tegen een regering die roque gaat. En aangezien er genoeg parallellen zijn met situaties uit de historie, die door een mak volk uiteindelijk compleet uit de klauwen liepen. Is geweld een optie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
diegenen die geweld en sabotage gebruiken en inzetten wel ja.
Nou ja, die 'observers' die zich zo in de kijker spelen bij de ICE, zijn niet echt aan het 'observen'. Meer een eufemisme voor 'ik duw een camera in je gezicht', 'ik blaas met nog 20 anderen op mn fluitje zodat ik je keihard irriteer', 'ik ga me hinderlijk in in de weg lopen zodra je je auto uitstapt' en 'ik duw mijn auto even op de weg dwars over midden in een convoy met de zwaailichten aan'.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.
Prima joh.
Dat eerste weet ik niet, moet je aan Biden vragen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar waarom heeft Biden dan in het begin meteen de poorten opengezet zodat miljoenen konden doorlopen? En hoe kan het dat Trump zonder wetgeving vanuit het congress wel in staat is om de grens te sluiten?
'Youuuu have not power here'.quote:
Misschien moet je bij @Starhopper zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Who cares.
En het is een smerige aanname om te zeggen dat de familie achter de AI beelden staat en het ‘een klap in hun gezicht is’ dat hij in het echt wat minder knap uitzag. Die mensen zijn net hun zoon verloren en hebben wel wat anders aan hoofd.
Wat heb ik nu weer gedaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je bij @:Starhopper zijn.
opruimen dat tuigquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Maar waar klaag je nu eigenlijk over, Biden heeft willens en wetens de grens opengezet voor miljoenen illegalen. Vervolgens komt het congress met belachelijke wetgeving dat stelt dat er 5000 mensen per dag illegaal de grens over kunnen trekken en dat er pas word ingegrepen als die aantallen 7 dagen per week worden gehaald.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:15 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Dat eerste weet ik niet, moet je aan Biden vragen.
Dat tweede is vrij helder, omdat het congres op de rug is gaan liggen als een loopse teef.
Ik reageer op jouw niet kloppende (alleen resolutie verhoogd) reactie. En vervolgens wordt er bij mij verhaal gehaald.quote:
Ja. Als je aan AI vraagt de resolutie te verhogen doet hij ook andere dingen. Dat is AI en stom.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw niet kloppende (alleen resolutie verhoogd) reactie. En vervolgens wordt er bij mij verhaal gehaald.
He he.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Nee. Want dat mag niet. Want dat is tegen de policyquote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
He he.
Had 3 weken terug ook al gebeurd kunnen zijn met het hinderen van autoriteiten.
Maar nu zal de riot police ook wel als 'FaScIsTuuUHH' worden weggezet.
De standaard 'Kootsjas' uit het voetbal van de jaren '80 en '90.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken het officiele tenue en de voorschriften van ICE niet. Maar ook ik heb ergens zo'n lange door defensie verstrekte Gestapo-/potloodventersjas in de PSU kast hangen...
[ afbeelding ]
Niet dat ik dat ding ooit gedragen heb...![]()
wat is datquote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De standaard 'Kootsjas' uit het voetbal van de jaren '80 en '90.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |