Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenminste als die wereld niet bewaakt wordt door snel op hun lange teentjes getrapt zijnde boos ogende groepen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Wij zouden in NL ook zo'n eenheid moeten hebben. Illegalen oppakken en deporteren, zeker als ze crimineel zijn.
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik niet dat al die mensen die ertegen demonstreren extreem links zijn. Dat zou betekenen dat een groot deel van de Amerikanen anarchistische communisten zijn met anti-democratische doelen die ze, desnoods met geweld, nastreven. Dat lijkt me niet aan de orde.
Ik denk wel dat links-georienteerde mensen eerder zullen demonstreren. Gewoon, normaal, op komen draven en met borden en stemmen laten horen dat je het ergens niet mee eens bent. Wat in een democratie met vrijheid van meningsuiting en demonstratierecht wat de VS is ook gewoon moet kunnen.
ICE heeft zich in snel tempo ontwikkeld van een gewone handhavingsdienst tot een groep ongeorganiseerde chaotische mensen die inmiddels van deur tot deur gaan in sommige steden en wijken om mensen uit hun huizen te trekken, vaak niet ingaan op de legaliteit van deze mensen, maar ze op basis van huidskleur of accent oppakken. Dat zijn feiten. Dat gebeurt vast niet overal en ook neit door alle ICE-manschappen, maar het gebeurt.
En dan heb je de huidige tijd: doxxen en mensen 'ontmaskeren' is in deze tijd helemaal hot. Dat doen niet alleen 'linkse' mensen die anti Trump en/of ICE zijn, maar dat gebeurt vrijwel dagelijks met klanten, bedrijven, overvallers, aanranders, medewerkers van horeca- of winkelbedrijven; met behulp van de digitale mogelijkheden zijn er veel zelfbenoemde speurders die jan en allemaal aan de schandpaal nagelen, of dat nu klopt of niet. Als ze de verkeerde hebben, is dat jammer, maar ze doen o zo belangrijk werk-vinden ze zelf.
Om het zo dood te slaan als jij doet met een vingerwijzing naar 'extreem links' die in de basis al niet klopt, doet geen recht aan de moeilijke en zorgwekkende situatie die nu heerst in de VS-en in de wereld wat mij betreft.
Natuurlijk joh, neem jij ze in huis?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenminste als die wereld niet bewaakt wordt door snel op hun lange teentjes getrapt zijnde boos ogende groepen.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit, juist formele instanties overtreden de wet.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de vrouw van Vance? Zijn haar ouders wel legaal de VS ingekomen? Misschien moet ICE maar even de deur eruit beuken bij Vance en haar arresteren en haar een paar dagen vastzetten voor grondig onderzoek.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
JD Vance is dan ook wel het toonbeeld van treurigheid. Van schijten op de persoon Trump naar nummer 1 fanboy,
Vance had een wat genuanceerdere mening dan vaak wordt gebracht. Hij heeft Trump geen Hitler genoemd, maar:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
JD Vance is dan ook wel het toonbeeld van treurigheid. Van schijten op de persoon Trump naar nummer 1 fanboy,
Dat jou iets lijkt, maakt het nog niet waar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.
Eens, maar two wrongs do not make a right…quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit, juist formele instanties overtreden de wet.
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jou iets lijkt, maakt het nog niet waar.
Er is een verschil tussen, links, heel links, radicaal links en extreem links.
Idem voor rechts.
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.
In plaats van (ten onrechte) stellen dat je een anarchistische communist moet zijn.
Ik vind geweld en sabotage gebruiken voor politieke doelen extremistisch. Sterker nog: het is de definitie van terrorist.
Als iets niet bewaakt wordt is het toch eigendom van de eerste vinder?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, neem jij ze in huis?
En terecht! Dit soort agressievelingen moet je niet willenquote:
GREAT TARIFS!!!!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoppa, de volgende politieke rel.
Eerder een stelletje amateurs die ze niet willen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En terecht! Dit soort agressievelingen moet je niet willen
We doen hier niet aan kinkshamingquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We doen hier niet aan kinkshaming
diegenen die geweld en sabotage gebruiken en inzetten wel ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.
Prima joh.
Eerder het toonbeeld van de zichtbare hypocrisie waar de magacisten zich heer en meester van gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
De gop politici die geweld door politie toejuichen, bestaande wetgeving saboteren door gewoon maar dingen te doen met onwettige executive orders zijn dat dan nu ook opeens terroristen dan of moeten we dat toch weer anders beschouwen?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.
In plaats van (ten onrechte) stellen dat je een anarchistische communist moet zijn.
Ik vind geweld en sabotage gebruiken voor politieke doelen extremistisch. Sterker nog: het is de definitie van terrorist.
In 2004 per ICE functionaris ruim meer doden dus?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogal een verschil.
En de eerste maanden van 2025 was ICE nog niet eens op “oorlogssterkte”.
[ afbeelding ]
Again dit heeft helemaal niets met links gedachtengoed te maken. Rechts kotst net zo hard op dit hele gebeuren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Exact, daarom snap ik ook niet zo goed waarom het als voorbeeld gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Werd ook daadwerkelijk aangevallen. De vraag daar was meer of zijn reactie geoorloofd was en volgens usa wetgeving was dat blijkbaar zo.
In ieder geval niet vergelijkbaar met deze twee gevallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |