abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219940177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:19 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Wij zouden in NL ook zo'n eenheid moeten hebben. Illegalen oppakken en deporteren, zeker als ze crimineel zijn.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenminste als die wereld niet bewaakt wordt door snel op hun lange teentjes getrapt zijnde boos ogende groepen.
pi_219940178
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ten eerste denk ik niet dat al die mensen die ertegen demonstreren extreem links zijn. Dat zou betekenen dat een groot deel van de Amerikanen anarchistische communisten zijn met anti-democratische doelen die ze, desnoods met geweld, nastreven. Dat lijkt me niet aan de orde.

Ik denk wel dat links-georienteerde mensen eerder zullen demonstreren. Gewoon, normaal, op komen draven en met borden en stemmen laten horen dat je het ergens niet mee eens bent. Wat in een democratie met vrijheid van meningsuiting en demonstratierecht wat de VS is ook gewoon moet kunnen.

ICE heeft zich in snel tempo ontwikkeld van een gewone handhavingsdienst tot een groep ongeorganiseerde chaotische mensen die inmiddels van deur tot deur gaan in sommige steden en wijken om mensen uit hun huizen te trekken, vaak niet ingaan op de legaliteit van deze mensen, maar ze op basis van huidskleur of accent oppakken. Dat zijn feiten. Dat gebeurt vast niet overal en ook neit door alle ICE-manschappen, maar het gebeurt.

En dan heb je de huidige tijd: doxxen en mensen 'ontmaskeren' is in deze tijd helemaal hot. Dat doen niet alleen 'linkse' mensen die anti Trump en/of ICE zijn, maar dat gebeurt vrijwel dagelijks met klanten, bedrijven, overvallers, aanranders, medewerkers van horeca- of winkelbedrijven; met behulp van de digitale mogelijkheden zijn er veel zelfbenoemde speurders die jan en allemaal aan de schandpaal nagelen, of dat nu klopt of niet. Als ze de verkeerde hebben, is dat jammer, maar ze doen o zo belangrijk werk-vinden ze zelf.

Om het zo dood te slaan als jij doet met een vingerwijzing naar 'extreem links' die in de basis al niet klopt, doet geen recht aan de moeilijke en zorgwekkende situatie die nu heerst in de VS-en in de wereld wat mij betreft.
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.
pi_219940188
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenminste als die wereld niet bewaakt wordt door snel op hun lange teentjes getrapt zijnde boos ogende groepen.
Natuurlijk joh, neem jij ze in huis?
pi_219940190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij vrij redelijk om iedereen die vanuit links gedachtengoed meent dat de wet mag worden overtreden om hun politieke mening op te dringen als extremistisch te betitelen. Daar hoef je geen anarchistische communist voor te zijn.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit, juist formele instanties overtreden de wet.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:30:06 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219940196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:20 schreef Questular het volgende:
JD Vance is dan ook wel het toonbeeld van treurigheid. Van schijten op de persoon Trump naar nummer 1 fanboy,
Hoe zit het eigenlijk met de vrouw van Vance? Zijn haar ouders wel legaal de VS ingekomen? Misschien moet ICE maar even de deur eruit beuken bij Vance en haar arresteren en haar een paar dagen vastzetten voor grondig onderzoek.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219940200
quote:
JD Vance is dan ook wel het toonbeeld van treurigheid. Van schijten op de persoon Trump naar nummer 1 fanboy,
Vance had een wat genuanceerdere mening dan vaak wordt gebracht. Hij heeft Trump geen Hitler genoemd, maar:

back and forth between thinking Trump is a cynical a–hole like Nixon who wouldn't be that bad (and might even prove useful) or that he's America's Hitler.

Dat is natuurlijk voor de MSM veel te genuanceerd, dus slaan we het plat naar: Vance heeft Trump vergeleken met Hitler!
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 14:30:33 #257
5428 crew  miss_sly
pi_219940201
quote:

[..]
Dat jou iets lijkt, maakt het nog niet waar.

Er is een verschil tussen, links, heel links, radicaal links en extreem links.
Idem voor rechts.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219940205
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit, juist formele instanties overtreden de wet.
Eens, maar two wrongs do not make a right…
pi_219940212
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat jou iets lijkt, maakt het nog niet waar.

Er is een verschil tussen, links, heel links, radicaal links en extreem links.
Idem voor rechts.
Het is inderdaad mijn mening en zo breng ik het dan ook.

In plaats van (ten onrechte) stellen dat je een anarchistische communist moet zijn.

Ik vind geweld en sabotage gebruiken voor politieke doelen extremistisch. Sterker nog: het is de definitie van terrorist.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:33:19 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 14:34:20 #261
5428 crew  miss_sly
pi_219940217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In plaats van (ten onrechte) stellen dat je een anarchistische communist moet zijn.

Ik vind geweld en sabotage gebruiken voor politieke doelen extremistisch. Sterker nog: het is de definitie van terrorist.
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.

Prima joh.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219940228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:28 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Natuurlijk joh, neem jij ze in huis?
Als iets niet bewaakt wordt is het toch eigendom van de eerste vinder?
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:36:20 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219940231
quote:
En terecht! Dit soort agressievelingen moet je niet willen
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:36:46 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219940235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoppa, de volgende politieke rel.
GREAT TARIFS!!!!
pi_219940239
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En terecht! Dit soort agressievelingen moet je niet willen
Eerder een stelletje amateurs die ze niet willen.
pi_219940362
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.
We doen hier niet aan kinkshaming :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:44:43 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219940390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
We doen hier niet aan kinkshaming :P
~O>
pi_219940403
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
OK< dus al die demonstranten in de VS zijn terroristen.

Prima joh.
diegenen die geweld en sabotage gebruiken en inzetten wel ja.
pi_219940410
quote:
Eerder het toonbeeld van de zichtbare hypocrisie waar de magacisten zich heer en meester van gemaakt hebben. :D
pi_219940446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 14:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De gop politici die geweld door politie toejuichen, bestaande wetgeving saboteren door gewoon maar dingen te doen met onwettige executive orders zijn dat dan nu ook opeens terroristen dan of moeten we dat toch weer anders beschouwen?
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:53:40 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:58:08 #273
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219940495
quote:

[..]
Again dit heeft helemaal niets met links gedachtengoed te maken. Rechts kotst net zo hard op dit hele gebeuren.

Er is zich een geschiedenis aan het herhalen maar dat mag je schijnbaar hier niet meer zeggen. Want oeh Trumpje is zo zielig.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:59:29 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219940503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Werd ook daadwerkelijk aangevallen. De vraag daar was meer of zijn reactie geoorloofd was en volgens usa wetgeving was dat blijkbaar zo.

In ieder geval niet vergelijkbaar met deze twee gevallen
Exact, daarom snap ik ook niet zo goed waarom het als voorbeeld gebruikt wordt.
pi_219940512
twitter

Dit is toch ook wel een klap in het gezicht voor Pretti en zijn familie. Een ieder weet dat Pretti niet de meest knappe man in Minneapolis was maar om nou zijn gezicht met AI te bewerken om hem zo een positievere uitstraling te geven vind ik toch wel een beetje zielig voor hem en zijn familie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')