abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219938458
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Werd ICE onder Obama ook ingezet om maximaal te polariseren en escaleren?
Werd ICE onder Obama ook absolute immuniteit beloofd?
Werd ICE onder Obama ook vrijgesteld van verantwoording voor hun acties?
Werd ICE onder Obama ook door het regime verdedigd met regelrechte leugens?
Aanvulling:
Werd ICE onder Obama ook alleen naar democratische of republikeinse staten gestuurd?
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:25:06 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938459
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je kunt prima commentaar op ICE hebben. Maar doen of het alleen over criminelen ging onder andere presidenten zoals Obama is echt niet waar.
Dat was het mandaat aan ICE tijdens obama. Dat elke organisatie dan fouten maakt is logisch. Dat mensen verkeerd geidentificeerd worden is logisch. Dat sommige agenten buiten hun boekje gaan is logisch. Dat sommige agenten het doortrekken en de aanname doen dat elke illegaal technisch gezien een crimineel is en vergeet wat het originele verzoek was is logisch. Land met 250 miljoen mensen. Al die dingen gaan voorkomen.

Maar de vraag is vooral: Doet Trump dat nu voorzichtiger of minder voorzichtig dan Obama. Ik denk aanziendelijk minder voorzichtig. Ik denk expres. Ik denk met veel veel minder respect voor de veiligheid en rechten van de bevolking. En dat zie je in de dramatisch andere uitwerking van dit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_219938470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dat was het mandaat aan ICE tijdens obama. Dat elke organisatie dan fouten maakt is logisch. Dat mensen verkeerd geidentificeerd worden is logisch. Dat sommige agenten buiten hun boekje gaan is logisch. Dat sommige agenten het doortrekken en de aanname doen dat elke illegaal technisch gezien een crimineel is en vergeet wat het originele verzoek was is logisch. Land met 250 miljoen mensen. Al die dingen gaan voorkomen.

Maar de vraag is vooral: Doet Trump dat nu voorzichtiger of minder voorzichtig dan Obama. Ik denk aanziendelijk minder voorzichtig. Ik denk expres. Ik denk met veel veel minder respect voor de veiligheid en rechten van de bevolking. En dat zie je in de dramatisch andere uitwerking van dit.
Trump is ontzettend lomp.
Maar dit klopt dus gewoon niet:
quote:
Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
ICE heeft toen duizenden kinderen zonder criminele ouders in cages gezet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 27 januari 2026 @ 10:27:27 #104
485843 crew  Jippie
pi_219938471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Pretti.
Dank
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 10:31:02 #105
5428 crew  miss_sly
pi_219938485
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
[..]
Ik zou daar toch graag eens een bron van zien, want ik herinner me dat dat dus in de eerste termijn van Trump was en niet onder Obama.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219938486
Ja maar Obama
pi_219938499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit hysterische word ik ook wel een beetje zat.

Is Trump kut? Ja
Is dit wat er gaande is slecht? Ja

Maar hou het wel bij de werkelijkheid.
Dit is een gespannen situatie met veel demonstranten en een slecht getrainde groep LEO's met wapens.
Dat gaat soms fout, ja dat is triest en moet onderzocht worden maar zulk soort dingen gebeuren nou eenmaal af en toe.

Maar men doet alsof dit allemaal met opzet is, Iran dat is met opzet, dat zijn 6000 doden.
Dit zijn 2 doden die met opzet of per ongeluk gedood zijn wat nog onderzocht moet worden, nogal een wereld van verschil.
Ja, als je deze ICE-wantoestanden isoleert en vergelijkt met dictatoriaal Iran, dan heb je een punt. Maar het gaat juist om het totaalplaatje van wat er nu in de VS aan de gang is, hé. En dat is niet hysterisch, dat is in mijn ogen een duidelijk historisch patroon dat we vaker hebben gezien.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:41:15 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219938507
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je kunt prima commentaar op ICE hebben. Maar doen of het alleen over criminelen ging onder andere presidenten zoals Obama is echt niet waar.
Die kinderen werden zonder criminele ouders in kooien gezet.
Detentieomstandigheden waren ook toen problematisch. Maar het grootschalig en bewust scheiden van kinderen van ouders is onder Trump is ingevoerd.

Trump administration family separation policy
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:42:46 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219938511
twitter

Uhm hoe zit dit dan?
  roze dinsdag 27 januari 2026 @ 10:43:57 #110
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219938513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Uhm hoe zit dit dan?
:{
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:45:06 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:45:31 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219938523
quote:
[ x ]

Uhm hoe zit dit dan?
Nou ja kijk als je dus zo je persoonlijke paramilitaire eenheid hebt dan wil je daar natuurlijk wel een beetje van genieten he.
Huilen dan.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:45:43 #113
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219938524
Het beleid van Trump mbt de inzet van ICE kan nog steeds op steun rekenen van een aanzienlijk deel van het republikeinse electoraat/achterban. Dat wil niet zeggen dat zij elk geval van misstanden 100% goedpraten. Maar in het algemeen zijn zij blij dat hun president actief de jacht opent op illegalen in de VS en hen probeert eruit te trappen. De groep die dit nog steeds steunt is uiteraard ook net de groep die de juiste vinkjes hebben waardoor zij door ICE nooit aangehouden zullen worden. Het maakt het makkelijk om dan een beroep te doen op law enforcement: "als je gewoon meewerkt en je identificeert als Amerikaans staatsburger dan is er niets aan de hand. Helaas is dit actief erop uitgaan om illegalen te deporteren nodig vanwege jarenlang open border beleid".
enkelband
pi_219938528
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou daar toch graag eens een bron van zien, want ik herinner me dat dat dus in de eerste termijn van Trump was en niet onder Obama.
Dat weet je echt niet meer?
Duizenden kinderen. In Cages met zo'n alufolie dekentje en op militaire bases. Obama bouwde zelfs extra van dat soort centra.
quote:
Child Detention Centers: A 'Headache' For The Obama Administration

U.S. officials are detaining thousands of immigrant children who tried to cross the U.S.-Mexico border alone. Two journalists discuss conditions at detention centers, and what's driving the migrants.
https://www.npr.org/2014/(...)obama-administration

En dat zal onder Trump niet veel anders zijn gegaan. Ze zijn zo ongeveer allemaal daar zo.
Ga er maar vanuit dat de VS al jaren zo extreem hard in elkaar zit. En ICE doet dit werk ook al jaren.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:49:09 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938538
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
[..]
vriend. dat was onder trumps eerste presidentschap een grootschalig iets.

bij obama was dat veel veel marginaler
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:49:47 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219938541
quote:
[ x ]

Uhm hoe zit dit dan?
Niks mis met een politiserende veiligheidsdienst die er “gewoon is om te helpen”. Dat is altijd goed afgelopen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219938546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]
vriend. dat was onder trumps eerste presidentschap.
Onder Obama al.
quote:
Moreover, the Obama administration has expanded detention in jail-like conditions for many of the roughly 231,000 children asylum seekers since 2010.
https://www.cato.org/publ(...)tes%20to%20cooperate.
Duizenden kinderen. Complete crisis.

quote:
The humanitarian crisis is now morphing into a political one for President Barack Obama, as reports spread of overcrowding and unsafe conditions in many of the facilities. His administration recently requested an additional $1.4b (£0.82b) to meet the rising costs of transporting, housing, feeding and educating the minors in US custody.
https://www.bbc.com/news/(...)call%20on%202%20June.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:55:14 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938589
quote:
het expres scheiden van kinderen van ouders was een toevoeging van trump. het uitbreiden van de scope/schaal ook.

wederom dus een voorbeeld van obama doet iets (waar je misschien al vraagtekens bij kan zetten) trump voert vervolgens de kwaadaardigere versie er van uit.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 10:56:18 #119
5428 crew  miss_sly
pi_219938602
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat weet je echt niet meer?
Duizenden kinderen. In Cages met zo'n alufolie dekentje en op militaire bases. Obama bouwde zelfs extra van dat soort centra.
[..]
https://www.npr.org/2014/(...)obama-administration

En dat zal onder Trump niet veel anders zijn gegaan. Ze zijn zo ongeveer allemaal daar zo.
Ga er maar vanuit dat de VS al jaren zo extreem hard in elkaar zit. En ICE doet dit werk ook al jaren.
Dat zijn twee verschillende zaken.
Hoewel ook verschrikkelijk voor die kinderen, betroffen het onder Obama kinderen die ALLEEN zonder ouders de grens overstaken om asiel aan te vragen. Daar moet je iets mee, en die opvang is niet heel charmant gegaan, dat ben ik met je eens.

Onder Trump werden kinderen en ouders die SAMEN waren hardhandig gescheiden en apart opgesloten. Dat is van een heel andere orde.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:56:30 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219938603
quote:
Waarom negeer je deze post?

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Detentieomstandigheden waren ook toen problematisch. Maar het grootschalig en bewust scheiden van kinderen van ouders is onder Trump is ingevoerd.

Trump administration family separation policy
pi_219938606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
het expres scheiden van kinderen van ouders was een toevoeging van trump. het uitbreiden van de scope/schaal ook.

wederom dus een voorbeeld van obama doet iets (waar je misschien al vraagtekens bij kan zetten) trump voert vervolgens de kwaadaardigere versie er van uit.
Die kinderen zaten gewoon gevangen hoor. Duizenden. Zonder criminele ouders, wat jij schreef.

Lets face it: ze doen het allemaal.
pi_219938610
quote:
85s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Maar dat nieuwsartikel mag ik niet posten. Hij heeft zelfs het kapsel van een meneer uit die tijd.
Kapsels verbieden dan maar?
pi_219938613
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar daar vond wel een onderzoek plaats ipv een groep beleidsmakers die conclusies post zonder onderzoeken.. :')
Dat laatste was inderdaad beschamend.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 10:59:12 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938617
quote:
1s.gif Op
[quote]1s.gif [b]Op dinsdag 27 januari 2026 10:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Die kinderen zaten gewoon gevangen hoor. Duizenden. Zonder criminele ouders, wat jij schreef.

Lets face it: ze doen het allemaal.
onder obama was het aantal minder en werden kinderen niet per gescheiden van hun ouders. dat maakt nogal een verschil.

ik snap even niet waar die behoefte vandaan komt om alles maar gelijk te trekken met whataboutisms waar het duidelijk over een andere schaal en diepgang gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2026 @ 10:59:17 #125
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219938618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Onder Obama werden kinderen alleen gescheiden bij onveiligheid kinderen en zwaar criminele ouders. (en ja had nog de kinderen zonder ouders, daarbij was geen sprake van scheiding van de kinderen van hun ouders)
Nu is het standaard praktijk geworden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_219938619
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom negeer je deze post?
[..]

Omdat het niet tegenspreekt dat het onder Obama een ramp was. Met duizenden kinderen die opgesloten werden.
Een humanitaire crisis.
Zelfs de bbc heeft het we over.
https://www.bbc.com/news/(...)call%20on%202%20June

Kun je wel roepen 'ja maar Trump is erger ', dat is een simpel wedstrijdje verplassen. Maar Ice doet dit dus al jaren. Onder diverse presidenten.

En dat is mijn enige punt. :P
pi_219938624
Demonstranten worden gearresteerd *O*

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219938626
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang de werkwijze van ICE niet verandert, zullen de protesten blijven, in welke staat ze ook opereren.

Als er daadwerkelijk bendeleden opgepakt zouden worden in de probleemwijken, dan zou er misschien nog wel begrip zijn maar dit is pure willekeur. Niemand met een kleurtje is veilig op straat en zelfs als je je ID bij je hebt, kan je nog afgevoerd worden en dagenlang vastzitten.

ICE gaat voor makkelijk scoren, ze gebruiken dus ook IRS (belasting) gegevens om mensen op hun werk of bij de kinderopvang op te pakken. Mensen zonder of met een verlopen visum betalen vaak nog wel gewoon belasting, dus zijn makkelijk op te sporen als ze nog op hun werk verschijnen en niet onderduiken.

ICE pakte eerst ook landbouwmedewerkers op maar na protesten van boeren is dat een stuk afgezwakt, de oogst kwam letterlijk niet meer van het land of van de bomen.
De protesten zijn er altijd geweest. Dus nee, die gaan niet verdwijnen.

Maar als Walz en Trump gaan samenwerken, verwacht ik dat de extremen verdwijnen.
pi_219938630
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]
onder obama was het aantal minder en werden kinderen niet per gescheiden van hun ouders. dat maakt nogal een verschil.

ik snap even niet waar die behoefte vandaan komt om alles maar gelijk te trekken met whataboutisms waar het duidelijk over een andere schaal en diepgang gaat.
Omdat je stelling gewoon niet klopt:

quote:
Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
Het waren gewoon onschuldige kinderen waar ICE zich op richtte.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:02:40 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938634
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
[..]
dat is onzin framing.

elke crimineel die je oppakt heeft mogelijk kinderen. als je ze gaat deporteren is het waanzin om die kinderen alleen te laten in leeggetrokken huis terwijl je hun ouders op het vliegtuig zet. dus je bent gedwongen om iets te doen daarmee. de vraag is HOE.
pi_219938636
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit hysterische word ik ook wel een beetje zat.

Is Trump kut? Ja
Is dit wat er gaande is slecht? Ja

Maar hou het wel bij de werkelijkheid.
Dit is een gespannen situatie met veel demonstranten en een slecht getrainde groep LEO's met wapens.
Dat gaat soms fout, ja dat is triest en moet onderzocht worden maar zulk soort dingen gebeuren nou eenmaal af en toe.

Maar men doet alsof dit allemaal met opzet is, Iran dat is met opzet, dat zijn 6000 doden.
Dit zijn 2 doden die met opzet of per ongeluk gedood zijn wat nog onderzocht moet worden, nogal een wereld van verschil.
In Iran is zoiets te verwachten.

Dit gaat over de VS, "land of the free" enzo.

Het gaat ook niet om 2 mensen, het gaat ook om die 32 mensen die vorig jaar om het leven zijn gekomen bij hun arrestatie door ICE. En dit jaar lijkt ICE dat te gaan overtreffen, helaas.
pi_219938663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
dat is onzin framing.

elke crimineel die je oppakt heeft mogelijk kinderen. als je ze gaat deporteren is het waanzin om die kinderen alleen te laten in leeggetrokken huis terwijl je hun ouders op het vliegtuig zet. dus je bent gedwongen om iets te doen daarmee. de vraag is HOE.
Kids in cages. Geen "Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.".
Beiden administraties.
AP factcheck:

quote:
WASHINGTON (AP) — Michelle Obama assailed President Donald Trump on Monday for ripping migrant children from their parents and throwing them into cages, picking up on a frequent and distorted point made widely by Democrats.

She’s right that Trump’s now-suspended policy at the U.S.-Mexico border separated thousands of children from their families in ways that had not been done before. But what she did not say is that the very same “cages” were built and used in her husband’s administration, for the same purpose of holding migrant kids temporarily.
https://apnews.com/articl(...)3cdd7a8233becfc7a5f3

Ze doen het allemaal.
I rest my case.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:08:17 #133
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219938669
quote:
[ x ]

Uhm hoe zit dit dan?
Kunnen ze Stolz doodschieten? Dan pakken we misschien nog eens goud.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219938702
quote:
[ x ]

Uhm hoe zit dit dan?
Van de week hier ergens besproken. Ze schijnen sws al op US-ambassades in andere landen te werken. En met overheidsdiensten samen in die andere landen.

Maar het klinkt nu alsof ICE een of andere heel enge groep is, terwijl het een al lang bestaande overheidsinstantie is. Die dus ook samenwerkt met ambassades en andere landen.

ICE is ook gewoon in NL, bij de ambassade. En werk hier ook gewoon samen met onze diensten.
Ze hebben hier gewoon ook hun field office.

https://www.ice.gov/field-office/hague
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2026 @ 11:13:45 #135
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219938721
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:07 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Kids in cages. Geen "Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.".
Beiden administraties.
AP factcheck:
[..]
https://apnews.com/articl(...)3cdd7a8233becfc7a5f3

Ze doen het allemaal.
I rest my case.
En dan ook even die zin boven die dikgedrukte lezen.
Dat is het punt wat iedereen tegen je probeer te zeggen. Ja, onder Obama waren die dingen gemaakt en gebruikt. Maar het gebruik ervan was op totaal andere wijze.

ICE onder Obama is niet meer te vergelijken met ICE nu
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_219938745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
En dan ook even die zin boven die dikgedrukte lezen.
Dat is het punt wat iedereen tegen je probeer te zeggen. Ja, onder Obama waren die dingen gemaakt en gebruikt. Maar het gebruik ervan was op totaal andere wijze.

ICE onder Obama is niet meer te vergelijken met ICE nu
Dank voor het bevestigen van mijn punt.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:17:01 #137
40566 Ericr
Livewrong
pi_219938753
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Van de week hier ergens besproken. Ze schijnen sws al op US-ambassades in andere landen te werken. En met overheidsdiensten samen in die andere landen.

Maar het klinkt nu alsof ICE een of andere heel enge groep is, terwijl het een al lang bestaande overheidsinstantie is. Die dus ook samenwerkt met ambassades en andere landen.

ICE is ook gewoon in NL, bij de ambassade. En werk hier ook gewoon samen met onze diensten.
Het gaat er natuurlijk niet om wat het was. Een instantie kan veranderen en dat is bij ICE qua gedrag zeker het geval.

Niet gezegd dat het onder Biden en Obama allemaal fris was. Maar Obama is meer dan 10 jaar terug. Heeft weinig zin om daar nog mee te vergelijken. Als er al fouten gemaakt zijn in het verleden is het beter daar van te leren dan gedrag van toen te versterken of te verergeren.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:17:12 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938757
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dank voor het bevestigen van mijn punt.
Heel irritant gedrag dit. Doe je het expres?
pi_219938768
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste was inderdaad beschamend.
Beschamend of gewoon het openlijk tonen van deze rechts conservatieve kliek dat hun totale schijt hebben aan hoe een rechtstaat hoort te functioneren..

En dat mensen het dan fascisme gaan noemen omdat het bestuur op deze manier erg dictatoriale trekken vertoont is het gevolg.
pi_219938771
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Heel irritant gedrag dit. Doe je het expres?
Zijn die cages onder Obama gemaakt en gebruikt? Ja.

Richtte zich dat alleen criminelen, zoals jij stelde:
'Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen'
Nee.

Zaten er duizenden onschuldige kinderen in die cages: ja.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 11:24:21 #141
5428 crew  miss_sly
pi_219938781
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
[..]
ICE richtte zich dus niet op die kinderen, maar er kwamen veel minderjarigen ALLEEN de grens over. Dat is een totaal andere situatie.
pi_219938782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
Demonstranten worden gearresteerd *O*

[ x ]
"Police declare an unlawful assembly....."

De eerste tekenen van samenwerking tussen Waltz en Trump.

Goede ontwikkeling.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219938785
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
ICE richtte zich dus niet op die kinderen, maar er kwamen veel minderjarigen ALLEEN de grens over. Dat is een totaal andere situatie.
Ice richt zich al jaren op immigratie. Dus ook op kinderen.
Echt hoor.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:26:39 #144
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219938789
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

'Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen'
Nee.

Maar die kinderen hadden best wat ruimte. ^O^

:+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:27:23 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219938793
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Nee.

Dus als persoon 1 zijn best om zo min mogelijk schade aan te richten voor het te bereiken doel... en persoon 2 doet precies dat EN daarbovenop extra slechte dingen en vergroot de schaal en richt zich nu ook op niet-criminelen en maakt de ervaring voor die kinderen nog slechter...

dan is het allemaal maar hetzelfde.. tomato tomato. Toch?

Hoe bad-faith kan je wel niet jezelf opstellen in een discussie. We zijn wel klaar.
pi_219938798
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:25 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Echt hoor.
Nou dan is het maar goed dat deze meneer is doodgeschoten. Ofzo :?
pi_219938803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:24 schreef Montagui het volgende:

[..]
"Police declare an unlawful assembly....."

De eerste tekenen van samenwerking tussen Waltz en Trump.

Goede ontwikkeling.
Ik denk dat Walz meer bezorgd is over zijn eigen hachje, er loopt tenslotte een onderzoek naar zijn eventuele betrokkenheid bij die fraudezaken. Als hij nu een beetje inschikkend is kijkt Trump misschien wel de andere kant op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 11:30:35 #148
5428 crew  miss_sly
pi_219938806
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:25 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Echt hoor.
Over doelpalen gesproken, die gaan hier ook weer meters van hun plaats.

Jij post dat onder Obama ook duizenden onschuldige kinderen van hun ouders werden gescheiden en opgesloten in kooien met aluminiumdekentjes als warmtebron.

Er word je nu al meermaals verteld dat dit inderdaad deels klopt, maar dat dit minderjarigen betrof die ALLEEN de grens overgestoken waren en asiel aanvroegen. Dat het opvangen van die kinderen niet heel netjes is opgelost, ben ik met je eens. Maar er was geen sprake van het scheiden van deze kinderen van hun ouders, want die waren er niet bij.
Dat werd onder Trump in zijn eerste termijn anders, want toen werden gezinnen die samen waren van elkaar gescheiden en werden kinderen apart van hun ouders opgesloten onder nog erbarmelijker omstandigheden dan ervoor.

Dit is het laatste wat ik erover zeg, want je gaat toch niet in op de inhoud.
pi_219938808
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dus als persoon 1 zijn best om zo min mogelijk schade aan te richten voor het te bereiken doel... en persoon 2 doet precies dat EN daarbovenop extra slechte dingen en vergroot de schaal en richt zich nu ook op niet-criminelen en maakt de ervaring voor die kinderen nog slechter...

dan is het allemaal maar hetzelfde.. tomato tomato. Toch?

Hoe bad-faith kan je wel niet jezelf opstellen in een discussie.
Gewoon kappen met doelpalen verschuiven.

Hier stonden de doelpalen: 'bewijs maar dat het onder Obama ook gebeurde' (is aangetoond) of 'ja maar ICE richtte zich alleen op criminelen' (is weerlegd).
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:34:07 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219938824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
dat is onzin framing.

Wat als papa de cel in moet voor een misdrijf?

In dit geval ligt het genuanceerder, papa mama illegaal kind legaal, kind blijven of met ouders mee naar huis?
Het is inderdaad een lastige kwestie, maar hoe los je het anders op?

Wat ik mij wel even afvraag is wat sommige hier liever hebben.

wat heb je liever.

Een paar Polen naast je wonen die hier een paar maanden/jaren komen werken en dan weer naar huis gaan.

Een Nederlands gezin

Of een aantal illegalen, wat de taal niet spreekt wat ze doen of wat ze gedaan hebben niet geintegreerd zijn.
:)
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:35:08 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219938832
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:30 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Hier stonden de doelpalen: 'bewijs maar dat het onder Obama ook gebeurde' (is aangetoond) of 'ja maar ICE richtte zich alleen op criminelen' (is weerlegd).
Illegaal betekend dat je de wet al overtreden hebt!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219938833
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:38:11 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219938849
quote:
<Knip>
Ik ken het officiele tenue en de voorschriften van ICE niet. Maar ook ik heb ergens zo'n lange door defensie verstrekte Gestapo-/potloodventersjas in de PSU kast hangen...

Niet dat ik dat ding ooit gedragen heb... :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Jippie op 27-01-2026 13:19:57 ]
pi_219938854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:35 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
^^

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219938858
Goed om te zien dat die agenten hun eigen veiligheid serieus nemen.
pi_219938860
Ik hoop dat ICE de werkzaamheden kan voortzetten tegen criminaliteit, bendes en illegale immigratie zonder zich te laten afremmen door linkse hysterie.
pi_219938879
Team onjuiste dichotomie is ook weer gearriveerd zo te zien. Als je een doos met appels waarin er 20 van de 100 rot zijn wegflikkert dan ben je inderdaad van je rotte appels af. Je bent ook 80 goede appels kwijt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2026 @ 11:45:09 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219938889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:44 schreef Monolith het volgende:
Team onjuiste dichotomie is ook weer gearriveerd zo te zien. Als je een doos met appels waarin er 20 van de 100 rot zijn wegflikkert dan ben je inderdaad van je rotte appels af. Je bent ook 80 goede appels kwijt.
En als je nou filtert zodanig dat je 15 rotte appels en 15 goede appels kwijt bent, is dat een goede of een slechte zaak?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219938894
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:30 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Je zei
quote:
Ik ben oud genoeg om me de 'kids in cages' onder Obama te herinneren.
Tienduizenden kinderen werden in die cages opgesloten door ICE bij de border, zonder ouders, met van die tin folie sheets. De beste man heeft zelfs nog heel wat cages laten bouwen.
Je impliceert dat ouders en kinderen gescheiden worden. Je zegt het inderdaad niet letterlijk, maar waarom je die ouders erbij haalt is vreemd want her is toch niet dat een ICE in een ander land naar ouders van een vluchteling moet zoeken. Je hebt allang je gelijk gekregen dat kinderen inderdaad in halfbakken cellen werden vastgezet, alleen werden die kinderen daar in vastgezet vanwege de enorme aantallen en in afwachting van verplaatsing om daarna de asielaanvraag of deportatie te behandelen. Het is net alsof je een spelletje speelt
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2026 @ 11:48:09 #160
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219938909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
^^

[ x ]
Dus daarom maar werklocaties, scholen en huizen invallen, mensen van straat plukken, citizens arresteren, due process negeren, handelen op kleur, natives lastig vallen, kinderen gebruiken om ouders naar buiten te lokken, mensen arresteren die gewoon papieren hebben, etc etc etc?

ICE was ooit een organisatie die werkten met uitzettingsbevelen vanuit de rechterlijke macht, waar advocaten bij kwamen kijken, waar het ging om criminal records.

Dat is het nu niet meer, en DAT is het probleem

En tegenover dergelijke berichten kan een enorm lange stroom berichten over coaches, kerkleiders, republikeinen etc worden geworpen die kinderen hebben misbruikt. Rotte appels heb je overal
pi_219938913
twitter

pi_219938914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik hoop dat ICE de werkzaamheden kan voortzetten tegen criminaliteit, bendes en illegale immigratie zonder zich te laten afremmen door linkse hysterie.
Ik hoop dat ze stoppen met mensen in hun hoofd schieten.
pi_219938920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:48 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Je denkt dat je punt beter overkomt als je 2x hetzelfde plaatje deelt? En zo een plaatje zegt natuurlijk helemaal niks als je de omstandigheden niet vermeld.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:49:31 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219938921
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2026 @ 11:49:55 #165
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_219938924
quote:
[ x ]

[ afbeelding ]
Blijkbaar kun je alleen maar dmv plaatjes dingen zeggen ipv normaal discussieren.
Hier is het topic voor je plaatjes:
OOR / Memes (en spotprenten) #11
pi_219938929
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat als papa de cel in moet voor een misdrijf?

In dit geval ligt het genuanceerder, papa mama illegaal kind legaal, kind blijven of met ouders mee naar huis?
Het is inderdaad een lastige kwestie, maar hoe los je het anders op?

Wat ik mij wel even afvraag is wat sommige hier liever hebben.

wat heb je liever.

Een paar Polen naast je wonen die hier een paar maanden/jaren komen werken en dan weer naar huis gaan.

Een Nederlands gezin

Of een aantal illegalen, wat de taal niet spreekt wat ze doen of wat ze gedaan hebben niet geintegreerd zijn.
:)
Illegaliteit in de VS is niet te vergelijken met illegaliteit in Nederland.
pi_219938934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
Onder Obama ging ICE ook al huis na huis af, net als nu, kamer voor kamer en werden gezinnen gescheiden. Ook zonder search warrant en met grof geweld. Ook met van die dramatisch huilende kinderen tot gevolg. Die man heeft er echt veel geporteerd.

https://www.latimes.com/n(...)-20160103-story.html

Weet je wat het verschil was?
Het interesseerde veel minder mensen. En kennelijk weten veel mensen het niet eens. Misschien omdat het een democratische president was? Dat het minder tegengeluid gaf?

Dit beleid is gewoon echt niet nieuw.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:52:18 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219938939
quote:
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:52:58 #169
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219938949
Het kan zijn dat er 10 jaar geleden dingen mis zijn gegaan. Betekent dat dat het okay is wat er nu mis gaat?

Als ik aangesproken wordt op mijn prestaties op mijn werk, helpt het dan als ik zeg "10 jaar geleden maakte er iemand ook fouten in mijn functie"? Ik denk niet dat men dat accepteert.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219938962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef aquawoman het volgende:
Het kan zijn dat er 10 jaar geleden dingen mis zijn gegaan. Betekent dat dat het okay is wat er nu mis gaat?

Als ik aangesproken wordt op mijn prestaties op mijn werk, helpt het dan als ik zeg "10 jaar geleden maakte er iemand ook fouten in mijn functie"? Ik denk niet dat men dat accepteert.
Nee, maar de selectieve verontwaardiging is opvallend te noemen.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:57:06 #171
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219938991
Wat ik dan weer niet snap is waarom bedrjven niet worden aangepakt die illegalen in dienst nemen.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:57:28 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219938996
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.
vertel :)

btw ben niet met die gast eens om kinderen mee te nemen naar een shooting range, maar dat komt omdat we hier totaal andere wapen wetten hebben.
pi_219939000
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:51 schreef Black_Baron het volgende:

Dit beleid is gewoon echt niet nieuw.
nou laat dan maar eens wat fotos zien van gemaskerde ice agenten op pad gestuurd door Obama.

Laat eens 5 tweets zien van Obama die geweld door hun ice agenten bagitaliseerd of zelfs aanmoedigt.

We wachten met spanning af en komen die bewijzen niet dan kan iedereen gewoon zien dat het beleid echt nieuw is.
pi_219939020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef aquawoman het volgende:

Hier heb je wat cijfers:
quote:
Barack Obama formally removed 3 million noncitizens from the U.S. over two terms – more than any other president in American history, according to data from the Department of Homeland Security.

In comparison, President George Bush removed about 870,000 people;
Bill Clinton, about 2 million;
and Donald Trump about 1.2 million people during his first term.
https://elpasomatters.org(...)bama-trump-removals/

Conclusie: ze doen het allemaal. Maar toen de Democraten het deden was er veel minder ophef. Hoe komt dat denk jij?
pi_219939024
quote:
[ x ]

[ afbeelding ]
Precies, Obama deed hetzelfde en er vielen tientallen doden bij, maar de Democraten zwegen in alle talen, ze waren te druk met vragen wat zijn favoriete ijssmaak was.
Nu Trump hetzelfde doet opeens hysterische kreten over mensenrechten en nazisme, typischh linkse hypocrisie op zn best.
Die extreem linkse kwal walz, moet opzouten. Hij is rechtstreeks verantwoordelijk voor de levensgevaarlijke confrontaties met ICE door openlijk op te roepen tot obstructie en dwarsliggen.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:59:12 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219939031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Wat ik dan weer niet snap is waarom bedrjven niet worden aangepakt die illegalen in dienst nemen.
Goeie maar denk ook ongedocumenteerd en zwart betaald..
Geen papierwerk, dus word het lastig in een rechtzaak

Weet ook niet of het strafbaar is
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:59:37 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219939033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:54 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, maar de selectieve verontwaardiging is opvallend te noemen.
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?
Huilen dan.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:59:40 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219939035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
vertel :)

btw ben niet met die gast eens om kinderen mee te nemen naar een shooting range, maar dat komt omdat we hier totaal andere wapen wetten hebben.
Gewoon kinky ~O> Die doet vast iets met zweepjes in bed
pi_219939049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
nou laat dan maar eens wat fotos zien van gemaskerde ice agenten op pad gestuurd door Obama.

Laat eens 5 tweets zien van Obama die geweld door hun ice agenten bagitaliseerd of zelfs aanmoedigt.

We wachten met spanning af en komen die bewijzen niet dan kan iedereen gewoon zien dat het beleid echt nieuw is.
“Trump doet eindelijk wat!”
“Oh, maar dit is niet nieuw hoor”
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:01:17 #180
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219939054
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Ja zeg, de schoorstenen van onze vrinden moeten ook blijven roken heur, groetjes VVD.
pi_219939059
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?
Waarom neem je een wapen mee naar een protest?
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:03:10 #182
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219939063
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het is Murica, everybody carries a gun. Hier zou het terechte vragen oproepen maar daar? Nee.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:03:20 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219939067
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je kent de tientallen ICE-doden onder bijv Obama?
Het is verschrikkelijk. Iedere dode is dat.
Maar ook toen was daar heel veel minderen ophef over.

Hoe komt dat, denk je?
pi_219939076
quote:

[..]
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.

Nederland kent dat 2e amendement niet. Wat mij betreft gelukkig maar de VS is anders.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 12:06:09 #186
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219939082
quote:

[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:08:02 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219939091
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:03 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het is Murica, everybody carries a gun. Hier zou het terechte vragen oproepen maar daar? Nee.
Eh nee hoor, er zijn tientallen opgepakt en ik kan je garanderen dat niet iedereen een wapen bij zich droeg!
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:09:35 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219939094
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.
Weet je wat bizar was, dat de situatie zo was dat als de ander eerder had geschoten en Kyle had gedood hij om zijn beurt beroep had kunnen doen op self defence.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:09:46 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 12:09:52 #190
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219939096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.

Nederland kent dat 2e amendement niet. Wat mij betreft gelukkig maar de VS is anders.
Er is geen enkele maga-republikein te vinden die zich ooit heeft afgevraagd waarom onderstaande knaap met een AR-15 stond te zwaaien bij een protest. het zal wel te maken hebben dat hij bij de "goeien" hoort.
pi_219939100
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Uit een andere staat nog wel.
Heel curieuze case vond ik dat. De VS heeft gewoon bijzindere wetten. Blij dat wij hier niets overnemen uit dat insane gepolariseerde land. :+
pi_219939104
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:31 schreef Johan_Derksen het volgende:
Ja maar Obama
Ja maar Charlie Chaplin had een snor. En een lange jas. :P
pi_219939107
twitter

Waarom is die kant zo emotioneel labiel? je moet je toch wel kunnen distantiëren als prof van al het nieuws en politieke meningen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 12:13:43 #194
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219939110
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja. Uit een andere staat nog wel.
Heel curieuze case vond ik dat. De VS heeft gewoon bijzindere wetten. Blij dat wij hier niets overnemen uit dat insane gepolariseerde land. :+
hMm, Amerikaanse cultuur is wel aardig dominant de afgelopen halve eeuw, maar gelukkig is (oa) de wapengekte ons bespaard gebleven.
pi_219939112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En als je nou filtert zodanig dat je 15 rotte appels en 15 goede appels kwijt bent, is dat een goede of een slechte zaak?
Ten opzichte van mijn voorbeeld is dat een goede zaak natuurlijk. Dat is ook de hele reden dat we in een democratische rechtsstaat waarde hechten aan checks and balances. Je kunt ook nooit voorkomen dat er iemand die onschuldig is wordt veroordeeld. Dat is altijd schipperen tussen enerzijds zorgen dat schuldigen niet vrijuit gaan en onschuldigen niet onterecht vast worden gezet. Dat soort afwegingen kun je in een volwassen discussie rustig bespreken, maar dat lijkt voor velen hier al een gepasseerd station.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219939114
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
hMm, Amerikaanse cultuur is wel aardig dominant de afgelopen halve eeuw, maar gelukkig is (oa) de wapengekte ons bespaard gebleven.
Dat was dan ook cynisch bedoeld. We nemen heel veel polarisatie uit dat land over. Helaas. En haat. Zie die extreme vergelijkingen.
pi_219939120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als het over een wapens bij demonstraties gaat zouden de rechts conservatieven dan ook gejuicht hebben als tijdens 6 januari vanaf de deuren van het Witte huis gewoon met vol automatisch geschoten zou zijn op al deze vredelievende en wapendragende demonstranten.

Fact Check: US Capitol attack rioters had weapons, including firearms
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:15:53 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219939121
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een giberne gok ik. Het is allemaal gejat van defensie.
Nee. Is een BDSM riempje.
"Sam Browne belt held in place by a leather strap slung diagonally across the shoulder, an accessory of historical officer uniforms, but now mainly used in the BDSM scene"
pi_219939122
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je kent de tientallen ICE-doden onder bijv Obama?
Het is verschrikkelijk. Iedere dode is dat.
Maar ook toen was daar heel veel minderen ophef over.

Hoe komt dat, denk je?
Nogal een verschil.
En de eerste maanden van 2025 was ICE nog niet eens op “oorlogssterkte”.

pi_219939126
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 11:17 schreef Ericr het volgende:

Niet gezegd dat het onder Biden en Obama allemaal fris was. Maar Obama is meer dan 10 jaar terug. Heeft weinig zin om daar nog mee te vergelijken. Als er al fouten gemaakt zijn in het verleden is het beter daar van te leren dan gedrag van toen te versterken of te verergeren.
Vergelijkingen met meer dan 10 jaar terug niet meer doen: eens.

En ja, het moet beter. Gelukkig is Walz uit zijn schaduw gestapt en kan het verbeteren beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')