quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoveel verschil is er niet tussen het regime in Iran en in de VS.
Dat maak jij ervan. Als het onder Bush was geweest had ik dat erbij gezet. Juist omdat er een grote groep is die net doet alsof wat nu gebeurt alleen onder Trump gebeurt.quote:
Valt me heel erg tegen dat mijn post over dat mensen zich zorgen maken wordt weggehaald. Je hebt de quotes trouwens wel laten staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:54 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Alle nazi-vergelijkingen in woord en beeld verwijderd, bij hardleerse users genote. Ook crewbash en FOK! bash verwijderd en zonodig genote.
Ik snap de woede en walging over hetgeen zich momenteel in Minneapolis (en elders) onder Trump afspeelt, maar dat is geen excuus om off-policy te gaan, vergroot je woordenschat en lucht je hart [/modbreak]
Ftfyquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om mensonterende razzia's* uit te voeren in opdracht van een megalomaan regime aangevoerd door een machtsgeile kleuter met zieke gedachtengang en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde megalomaan regime en incompetente president aka verwende kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
Ondertussen mensen be like: er gaat soms wat fout dat kan gebeuren![]()
*Voordat deze reactie ook weer 'verdwijnt'. De definitie: een razzia is een door de overheid opgezette grootschalige jacht op een groep mensen.
Wat is er mis met het woord ‘fantastisch’?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ftfy
Zo kan het ook en conform de policy
In Iran zijn er 36.500 mensen moedwillig vermoord vanwege protesteren. In de VS 2 mensen gedood waarbij 1 nadat ze een agent heeft aangereden terwijl ze probeerde te vluchten en de ander nadat die zich had verzet bij aanhouding en (zoals ik het gisteren las in het AD) zijn vuurwapen bij het wegdragen af was gegaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is veel triester dat deze redenatie blijkbaar als valide wordt gezien. Zoveel verschil is er niet tussen het regime in Iran en in de VS. Het scheppen van vijandbeelden richting mensen met een politiek andere mening en vervolgens het goedkeuren van het doodschieten van mensen die die mening in het openbaar uiten. Ik vind het nogal vreemd om te beweren dat het ‘heel wat anders’ is als het in Iran gebeurt. Of zou dat zijn omdat Iran een islamit….. nee, dat zal toch niet?
Misschien ten onrechte gesneuveld, net als Good en Prettiquote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is er mis met het woord ‘fantastisch’?
Niets bedenkelijks aan. Die jas lijkt meer op de jassen die officieren in het Rode leger droegen destijds.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
En de post over de bedenkelijke jas van die ICE meneer mag ook al niet?![]()
![]()
Pretti.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien ten onrechte gesneuveld, net als Good en Perry
Ik denk dat voor de mensen die denken dat het dus normaal is een verkeerde insteek is om te kijken naar water er nu aan de hand is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:
In de VS is geweld door autoriteiten een soort van acceptabel. Zie bijvoorbeeld de dood van Philando Castile in 2016.
Lang verhaal kort: Philando Castile werd in Minnesota met zijn vriendin en haar 4 jaar oude dochter aangehouden tijdens een verkeersstop door de politie. Tijdens die stop vroeg een agent om zijn rijbewijs en verzekering. Castile zei dat hij een vuurwapen bij zich had en dat hij hier een vergunning voor had.
Toen Castile zijn rijbewijs uit zijn zak probeerde te pakken vertelde de agent hem herhaaldelijk dat hij zijn hand niet uit zijn zak mocht halen. Na een aantal keer herhalen knalde de agent 5 kogels in Castile en Castile overleed zonder medische hulp 20 minuten later.
Zijn vriendin startte een Facebook stream en werd een paar minuten later gearresteerd. Op de stream is op een gegeven moment te horen hoe dochter aan haar moeder vraagt om te stoppen met schreeuwen want ze wil niet dat haar moeder ook doodgeschoten wordt...
De agent die schoot werd later vrijgesproken van alle aanklachten. Waaronder gevaarlijk wapenbezit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Philando_Castile
Maar nu Walz de hand heeft uitgestoken aan Trump en Trump die heeft aangenomen… is het dan misschien redelijk om te veronderstellen dat er een goede kans is dat eea nu meer naar normaal zal gaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de mensen die denken dat het dus normaal is een verkeerde insteek is om te kijken naar water er nu aan de hand is.
1. ICE is niet hetzelfde als reguliere "law enforcement". Het is een speciaal project waarmee de interactiemomenten met het publiek sterk omhoog gaat
2. Ja. De VS heeft een gefabelde en lange historie van slechte interacties tussen reguliere politieagenten en het publiek. Mede door corruptie in de organisaties en mede door echt hele slechte training. Besef even dat een Nederlandse agent iets van 2 tot 5x langer training krijgt terwijl politie in de VS temaken hebben met legaal wapenbezit. Iets wat juist weer meer training nodig heeft om correct mee om te gaan.
3. Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
4. ICE wordt nu verteld om zich te richten op letterlijk iedereen. Crimineel of niet. Het is onduidelijk wat de gerichtheid is. Mensen rapporteren dat ze letterlijk bij de wallmart staan om mensen aan te spreken en de arresteren die in en uit lopen. Dat doet vermoeden dat het ongericht is.
5. Er zijn veel tekenen die wijzen dat de mensen die nu in ICE zijn gerecruteerd letterlijk rando's zijn met bijna geen training en geen historie in de politiemacht. Dat staat dan garant voor veel meer fouten.
De vraag is niet zozeer of interacties tussen het publiek en de politie foutloos gaan. De vraag is of er arbeid wordt verricht om het aantal onnodige interacties tussen de politie en het publiek te minimaliseren en om die interacties zo goed mogelijk te laten verrichten door goed getrainde agenten met een duidelijk mandaat gericht om oprechte criminelen.
Dat is wat er compleet anders is
Onder Obama stopte ICE duizenden kinderen in cages. Weet je dat niet meer?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de mensen die denken dat het dus normaal is een verkeerde insteek is om te kijken naar water er nu aan de hand is.
1. ICE is niet hetzelfde als reguliere "law enforcement". Het is een speciaal project waarmee de interactiemomenten met het publiek sterk omhoog gaat
2. Ja. De VS heeft een gefabelde en lange historie van slechte interacties tussen reguliere politieagenten en het publiek. Mede door corruptie in de organisaties en mede door echt hele slechte training. Besef even dat een Nederlandse agent iets van 2 tot 5x langer training krijgt terwijl politie in de VS temaken hebben met legaal wapenbezit. Iets wat juist weer meer training nodig heeft om correct mee om te gaan.
3. Obama is de "deporter in chief" zoals hij genoemd werd. Onder Obama zijn er ERG veel mensen gedeporteerd. Maar de opdracht aan ICE was om zich volledit en alleen te richten op echte criminelen.
4. ICE wordt nu verteld om zich te richten op letterlijk iedereen. Crimineel of niet. Het is onduidelijk wat de gerichtheid is. Mensen rapporteren dat ze letterlijk bij de wallmart staan om mensen aan te spreken en de arresteren die in en uit lopen. Dat doet vermoeden dat het ongericht is.
5. Er zijn veel tekenen die wijzen dat de mensen die nu in ICE zijn gerecruteerd letterlijk rando's zijn met bijna geen training en geen historie in de politiemacht. Dat staat dan garant voor veel meer fouten.
De vraag is niet zozeer of interacties tussen het publiek en de politie foutloos gaan. De vraag is of er arbeid wordt verricht om het aantal onnodige interacties tussen de politie en het publiek te minimaliseren en om die interacties zo goed mogelijk te laten verrichten door goed getrainde agenten met een duidelijk mandaat gericht om oprechte criminelen.
Dat is wat er compleet anders is
Nee. Maar dat nieuwsartikel mag ik niet posten. Hij heeft zelfs het kapsel van een meneer uit die tijd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets bedenkelijks aan. Die jas lijkt meer op de jassen die officieren in het Rode leger droegen destijds.
Maar daar vond wel een onderzoek plaats ipv een groep beleidsmakers die conclusies post zonder onderzoeken..quote:
Nou, het is wat. Een kapsel.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Maar dat nieuwsartikel mag ik niet posten. Hij heeft zelfs het kapsel van een meneer uit die tijd.
Beetje laag om er eenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's* uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.
Ondertussen mensen be like: er gaat soms wat fout dat kan gebeuren![]()
*Voordat deze reactie ook weer 'verdwijnt'. De definitie: een razzia is een door de overheid opgezette grootschalige jacht op een groep mensen.
Zolang de werkwijze van ICE niet verandert, zullen de protesten blijven, in welke staat ze ook opereren.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar nu Walz de hand heeft uitgestoken aan Trump en Trump die heeft aangenomen… is het dan misschien redelijk om te veronderstellen dat er een goede kans is dat eea nu meer naar normaal zal gaan?
Sure. En dat was idd niet kies. Hoewel ik de logica snap van het scheiden van oprechte criminelen van hun ouders als het tijd is de ouders te verwerken. Kooien zijn dan nooit goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Onder Obama stopte ICE duizenden kinderen in cages. Weet je dat niet meer?
Ik geloof je niet. je maakt er iets te vaak een 'links' zus zo spelletje van. Daarnaast gaf ik een voorbeeld van de politie en het Amerikaanse rechtssysteem wat niks te maken heeft met de president op dat moment. Voordat je in de jamaar nu met Trump schiet. De Trump administratie is nu bezig met beïnvloeden van het rechtssysteem en dat is onvergelijkbaar met alle presidenten van de laatste 50 jaar. Hoewel je iets van president Ford kan vinden en zijn pardon voor Nixon was de rest zeer beperkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Als het onder Bush was geweest had ik dat erbij gezet. Juist omdat er een grote groep is die net doet alsof wat nu gebeurt alleen onder Trump gebeurt.
Vorig jaar het hoogste aantal doden sinds de invoering van ICE, dat geeft toch wel te denken.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Beetje laag om er eenbij te zetten alsof ik blij ben met de situatie terwijl ik in mijn reactie toch duidelijk aangeef dat het slecht is wat er allemaal gebeurd.
Daarnaast heb ik in beide gevallen ook gezegd dat ik dacht dat er niet terecht geschoten is, maar dat is niet aan mij maar aan een rechter.
Dat ICE 'razzia's' uit voert door grootschalige jacht op een groep mensen dat is al sinds het begin van ICE.
Dat is hun hele bestaan, dat hebben ze onder tal van Presidenten gedaan, bij de één wat mee rals bij de ander maar ook onder Obama hebben ze enorm veel illegalen opgepakt.
Bel me maar als ICE in opdracht van Trump willekeurig op de menigte zou beginnen te schieten, dan is er inderdaad reden om hysterisch te worden.
Dat zullen alleen afspraken zijn over specifiek minnisota. ICE is natuurlijk een beetje nog overal bezig.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar nu Walz de hand heeft uitgestoken aan Trump en Trump die heeft aangenomen… is het dan misschien redelijk om te veronderstellen dat er een goede kans is dat eea nu meer naar normaal zal gaan?
Je kunt prima commentaar op ICE hebben. Maar doen of het alleen over criminelen ging onder andere presidenten zoals Obama is echt niet waar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sure. En dat was idd niet kies. Hoewel ik de logica snap van het scheiden van oprechte criminelen van hun ouders als het tijd is de ouders te verwerken. Kooien zijn dan nooit goed.
Maar een kind even tijdelijk in een kooi zetten is alsnog 1000x beter dan mensen standrechtelijk executeren op straat.
Als we dan toch het wataboutism spel gaan spelen. Ik vraag me eigenlijk af wat er nu onder deze nieuwe ICE gebeurt met kinderen en huisdieren.
Werd ICE onder Obama ook ingezet om maximaal te polariseren en escaleren?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Beetje laag om er eenbij te zetten alsof ik blij ben met de situatie terwijl ik in mijn reactie toch duidelijk aangeef dat het slecht is wat er allemaal gebeurd.
Daarnaast heb ik in beide gevallen ook gezegd dat ik dacht dat er niet terecht geschoten is, maar dat is niet aan mij maar aan een rechter.
Dat ICE 'razzia's' uit voert door grootschalige jacht op een groep mensen dat is al sinds het begin van ICE.
Dat is hun hele bestaan, dat hebben ze onder tal van Presidenten gedaan, bij de één wat mee rals bij de ander maar ook onder Obama hebben ze enorm veel illegalen opgepakt.
Bel me maar als ICE in opdracht van Trump willekeurig op de menigte zou beginnen te schieten, dan is er inderdaad reden om hysterisch te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |