abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219938082
Denk zelf dat met al die wapens overal in de VS dat er nog wel eens meer ongelukken gaan gebeuren. En dan bedoel ik niet alleen schoolshootings.
Deze twee incidenten met ICE moeten gewoon onderzocht worden. Maar gezien de totale gekte daar, valt het aantal mij nog wel mee.
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2026 @ 09:32:58 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219938089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik.

Zoals gezegd: we zijn hier te gast en het is wat dat betreft slikken of stikken.

En blij toe, want als je de relschoppers gelijk gaat geven is Fok straks ook geradicaliseerd en een circle jerk van extreem links. En dus feitelijk dood.
Ik denk niet dat je hoeft te vrezen dat het hier een circlejerk van extreemlinks wordt _O- En dat heeft echt geen reet te maken met de policy.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 27 januari 2026 @ 09:35:20 #53
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219938108
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:32 schreef Black_Baron het volgende:
Denk zelf dat met al die wapens overal in de VS dat er nog wel eens meer ongelukken gaan gebeuren. En dan bedoel ik niet alleen schoolshootings.
Deze twee incidenten met ICE moeten gewoon onderzocht worden. Maar gezien de totale gekte daar, valt het aantal mij nog wel mee.
Onderzocht door wie? En wat denk je dat de conclusie zal zijn..
enkelband
pi_219938109
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je hoeft te vrezen dat het hier een circlejerk van extreemlinks wordt _O- En dat heeft echt geen reet te maken met de policy.
Ik heb ook alle vertrouwen dat de relschoppers aan hun oren getrokken gaan worden.
pi_219938122
Inmiddels draait Trump onder aansporing van de Republikeinse partij en de publieke opinie wel aardig bij waar het aankomt op dit soort misstanden:
https://www.politico.com/(...)-tell-trump-00746312
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2026 @ 09:37:15 #56
pi_219938125
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb ook alle vertrouwen dat de relschoppers aan hun oren getrokken gaan worden.
Ik zie op dit moment niets wat de policy overschrijdt, maar we weten allemaal dat de policy volgen ook niet extreem lastig is en dat je hier bijna alles mag roepen wat je wil. Dus dat zal allemaal wel meevallen.

Maar andere meningen zijn lastig.
pi_219938127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:35 schreef recidivist het volgende:

[..]
Onderzocht door wie? En wat denk je dat de conclusie zal zijn..
Afwachten en pas klagen als blijkt dat het onderzoek of de conclusie overduidelijk niet klopt. Dat is vaak het beste. Klagen over iets wat mogelijk kan gebeuren is zinloos.
pi_219938131
Twee doden is natuurlijk niet het enige waardoor het huidge ICE zo'n slechte naam heeft. De repressie waarbij nietsontziend deuren worden ingetrapt, USA burgers op basis van kleur om ID wordt gevraagd en ander intrusief gedrag richting burgers geeft velen een vieze smaak in de mond.

Dan vergelijken we niet, het blijft autoritair overkomen. Ook wel duidelijk door Bovino in zijn persco. Van het kaliber wie niet horen wil moet maar voelen.
pi_219938158
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:37 schreef Ericr het volgende:
Twee doden is natuurlijk niet het enige waardoor het huidge ICE zo'n slechte naam heeft. De repressie waarbij nietsontziend deuren worden ingetrapt, USA burgers op basis van kleur om ID wordt gevraagd en ander intrusief gedrag richting burgers geeft velen een vieze smaak in de mond.

Dan vergelijken we niet, het blijft autoritair overkomen. Ook wel duidelijk door Bovino in zijn persco. Van het kaliber wie niet horen wil moet maar voelen.
Walz heeft de hand uitgestoken naar Trump en Trump heeft die aangepakt.

Ja, het was een shitshow. Maar het is hopelijk nu ten einde en kan door samenwerking alles weer in goede banen.
pi_219938216
Gisterenavond heeft de politie van Minnesota hard opgetreden bij een demonstratie bij het vermeende Hotel van Bovino. Ze waren er met minimaal 100 man en er zijn ongeveer 10 personen opgepakt. Deze weigerden de locatie te verlaten na herhaalde verzoeken.

De deal was blijkbaar Bovino weg en inzet lokale politie bij demonstraties.
pi_219938260
In de VS is geweld door autoriteiten een soort van acceptabel. Zie bijvoorbeeld de dood van Philando Castile in 2016.

Lang verhaal kort: Philando Castile werd in Minnesota met zijn vriendin en haar 4 jaar oude dochter aangehouden tijdens een verkeersstop door de politie. Tijdens die stop vroeg een agent om zijn rijbewijs en verzekering. Castile zei dat hij een vuurwapen bij zich had en dat hij hier een vergunning voor had.

Toen Castile zijn rijbewijs uit zijn zak probeerde te pakken vertelde de agent hem herhaaldelijk dat hij zijn hand niet uit zijn zak mocht halen. Na een aantal keer herhalen knalde de agent 5 kogels in Castile en Castile overleed zonder medische hulp 20 minuten later.

Zijn vriendin startte een Facebook stream en werd een paar minuten later gearresteerd. Op de stream is op een gegeven moment te horen hoe dochter aan haar moeder vraagt om te stoppen met schreeuwen want ze wil niet dat haar moeder ook doodgeschoten wordt...

De agent die schoot werd later vrijgesproken van alle aanklachten. Waaronder gevaarlijk wapenbezit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Philando_Castile
  dinsdag 27 januari 2026 @ 09:49:56 #62
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219938264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Log jij ook uit dan? Of zorg je er voor dat je met de andere winden ook weer kan mee waaien, nikkon?
Deal. Dan loggen we samen uit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2026 @ 09:50:17 #63
pi_219938269
Ik stel voor dat vanaf hieronder alle niet-neutrale users niet meer in dit topic posten!
pi_219938280
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:49 schreef opgebaarde het volgende:
In de VS is geweld door autoriteiten een soort van acceptabel. Zie bijvoorbeeld de dood van Philando Castile in 2016.

Lang verhaal kort: Philando Castile werd in Minnesota met zijn vriendin en haar 4 jaar oude dochter aangehouden tijdens een verkeersstop door de politie. Tijdens die stop vroeg een agent om zijn rijbewijs en verzekering. Castile zei dat hij een vuurwapen bij zich had en dat hij hier een vergunning voor had.

Toen Castile zijn rijbewijs uit zijn zak probeerde te pakken vertelde de agent hem herhaaldelijk dat hij zijn hand niet uit zijn zak mocht halen. Na een aantal keer herhalen knalde de agent 5 kogels in Castile en Castile overleed zonder medische hulp 20 minuten later.

Zijn vriendin startte een Facebook stream en werd een paar minuten later gearresteerd. Op de stream is op een gegeven moment te horen hoe dochter aan haar moeder vraagt om te stoppen met schreeuwen want ze wil niet dat haar moeder ook doodgeschoten wordt...

De agent die schoot werd later vrijgesproken van alle aanklachten. Waaronder gevaarlijk wapenbezit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Philando_Castile
Onder Obama dus…
pi_219938284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Gisterenavond heeft de politie van Minnesota hard opgetreden bij een demonstratie bij het vermeende Hotel van Bovino. Ze waren er met minimaal 100 man en er zijn ongeveer 10 personen opgepakt. Deze weigerden de locatie te verlaten na herhaalde verzoeken.

De deal was blijkbaar Bovino weg en inzet lokale politie bij demonstraties.
Is Bovino al weg daar?

Neem aan dat hij ook gewoon vervangen wordt. Om te deescaleren.
  Redactie Sport dinsdag 27 januari 2026 @ 09:52:50 #66
pi_219938299
Bah, weer niet gelukt.
pi_219938306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder Obama dus…
Links links links links links
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 27 januari 2026 @ 09:54:14 #68
485843 crew  Jippie
pi_219938308
Alle nazi-vergelijkingen in woord en beeld verwijderd, bij hardleerse users genote. Ook crewbash en FOK! bash verwijderd en zonodig genote.

Ik snap de woede en walging over hetgeen zich momenteel in Minneapolis (en elders) onder Trump afspeelt, maar dat is geen excuus om off-policy te gaan, vergroot je woordenschat en lucht je hart
pi_219938315
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:51 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Is Bovino al weg daar?

Neem aan dat hij ook gewoon vervangen wordt. Om te deescaleren.
Geen idee, de demonstranten dachten dat die in een hotel zat. Maar geen ICE gezien op de beelden, wel veel politie in complete uitrusting met gasmaskers en wapenstokken.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 09:56:16 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219938321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:28 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit hysterische word ik ook wel een beetje zat.

Is Trump kut? Ja
Is dit wat er gaande is slecht? Ja

Maar hou het wel bij de werkelijkheid.
Dit is een gespannen situatie met veel demonstranten en een slecht getrainde groep LEO's met wapens.
Dat gaat soms fout, ja dat is triest en moet onderzocht worden maar zulk soort dingen gebeuren nou eenmaal af en toe.

Maar men doet alsof dit allemaal met opzet is, Iran dat is met opzet, dat zijn 6000 doden.
Dit zijn 2 doden die met opzet of per ongeluk gedood zijn wat nog onderzocht moet worden, nogal een wereld van verschil.
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's* uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.

Ondertussen mensen be like: er gaat soms wat fout dat kan gebeuren :)

:')

*Voordat deze reactie ook weer 'verdwijnt'. De definitie: een razzia is een door de overheid opgezette grootschalige jacht op een groep mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 27-01-2026 10:05:58 ]
Huilen dan.
pi_219938327
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Paramilitaire eskaders trekken gemaskerd door de stad om razzia's* uit te voeren in opdracht van een fantastisch regime aangevoerd door een boze kleuter met fantastische fantasietjes en hoeven geen enkele verantwoording af te leggen voor hun daden, terwijl datzelfde fantastisch regime en boze kleuter een compleet verzonnen alternatieve realiteit presenteren.

Ondertussen mensen be like: er gaat soms wat fout dat kan gebeuren :)

*Voordat deze reactie ook weer 'verdwijnt'. De definitie: een razzia is een door de overheid opgezette grootschalige jacht op een groep mensen.
:O
  dinsdag 27 januari 2026 @ 09:58:40 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219938329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
:O
Schaap.
Huilen dan.
pi_219938331
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Schaap.
pi_219938337
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:54 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Alle nazi-vergelijkingen in woord en beeld verwijderd, bij hardleerse users genote. Ook crewbash en FOK! bash verwijderd en zonodig genote.

Ik snap de woede en walging over hetgeen zich momenteel in Minneapolis (en elders) onder Trump afspeelt, maar dat is geen excuus om off-policy te gaan, vergroot je woordenschat en lucht je hart [/modbreak]
ik heb niet de indruk dat er eenheid is onder de fok crew qua policy, hopelijk komt dat er gauw!
  dinsdag 27 januari 2026 @ 09:59:28 #75
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219938339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo simpel is het.

Dat dit keer op keer uitgelegd moet worden is vrij triest.
Het is veel triester dat deze redenatie blijkbaar als valide wordt gezien. Zoveel verschil is er niet tussen het regime in Iran en in de VS. Het scheppen van vijandbeelden richting mensen met een politiek andere mening en vervolgens het goedkeuren van het doodschieten van mensen die die mening in het openbaar uiten. Ik vind het nogal vreemd om te beweren dat het ‘heel wat anders’ is als het in Iran gebeurt. Of zou dat zijn omdat Iran een islamit….. nee, dat zal toch niet?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')