Goeie maar denk ook ongedocumenteerd en zwart betaald..quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Wat ik dan weer niet snap is waarom bedrjven niet worden aangepakt die illegalen in dienst nemen.
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:54 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, maar de selectieve verontwaardiging is opvallend te noemen.
Gewoon kinkyquote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
vertel![]()
btw ben niet met die gast eens om kinderen mee te nemen naar een shooting range, maar dat komt omdat we hier totaal andere wapen wetten hebben.
“Trump doet eindelijk wat!”quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nou laat dan maar eens wat fotos zien van gemaskerde ice agenten op pad gestuurd door Obama.
Laat eens 5 tweets zien van Obama die geweld door hun ice agenten bagitaliseerd of zelfs aanmoedigt.
We wachten met spanning af en komen die bewijzen niet dan kan iedereen gewoon zien dat het beleid echt nieuw is.
Ja zeg, de schoorstenen van onze vrinden moeten ook blijven roken heur, groetjes VVD.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Wat ik dan weer niet snap is waarom bedrjven niet worden aangepakt die illegalen in dienst nemen.
Waarom neem je een wapen mee naar een protest?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?
Het is Murica, everybody carries a gun. Hier zou het terechte vragen oproepen maar daar? Nee.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Waarom neem je een wapen mee naar een protest?
Een giberne gok ik. Het is allemaal gejat van defensie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat leren riempje over zn schouder. Daar krijg ik bepaalde vibes van.
Je kent de tientallen ICE-doden onder bijv Obama?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Meer of minder opvallend dan het goedpraten van het in het achterhoofd schieten van reeds ontwapende burgers?
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:01 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Eh nee hoor, er zijn tientallen opgepakt en ik kan je garanderen dat niet iedereen een wapen bij zich droeg!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is Murica, everybody carries a gun. Hier zou het terechte vragen oproepen maar daar? Nee.
Weet je wat bizar was, dat de situatie zo was dat als de ander eerder had geschoten en Kyle had gedood hij om zijn beurt beroep had kunnen doen op self defence.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.
De meest bijzondere vergelijkingen komen voorbij in deze reeks maar owee als Obama genoemd wordt.quote:
Er is geen enkele maga-republikein te vinden die zich ooit heeft afgevraagd waarom onderstaande knaap met een AR-15 stond te zwaaien bij een protest. het zal wel te maken hebben dat hij bij de "goeien" hoort.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.
Nederland kent dat 2e amendement niet. Wat mij betreft gelukkig maar de VS is anders.
Ja. Uit een andere staat nog wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om pleisters te plakken, net als Kyle Rittenhouse deed. Wonderlijk genoeg had men daar aan Republikeinse zijde helemaal geen problemen mee destijds en vroeg men zich helemaal niet waarom hij, notabene een minderjarige, een wapen meenam naar een protest.
hMm, Amerikaanse cultuur is wel aardig dominant de afgelopen halve eeuw, maar gelukkig is (oa) de wapengekte ons bespaard gebleven.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. Uit een andere staat nog wel.
Heel curieuze case vond ik dat. De VS heeft gewoon bijzindere wetten. Blij dat wij hier niets overnemen uit dat insane gepolariseerde land.
Ten opzichte van mijn voorbeeld is dat een goede zaak natuurlijk. Dat is ook de hele reden dat we in een democratische rechtsstaat waarde hechten aan checks and balances. Je kunt ook nooit voorkomen dat er iemand die onschuldig is wordt veroordeeld. Dat is altijd schipperen tussen enerzijds zorgen dat schuldigen niet vrijuit gaan en onschuldigen niet onterecht vast worden gezet. Dat soort afwegingen kun je in een volwassen discussie rustig bespreken, maar dat lijkt voor velen hier al een gepasseerd station.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En als je nou filtert zodanig dat je 15 rotte appels en 15 goede appels kwijt bent, is dat een goede of een slechte zaak?
Dat was dan ook cynisch bedoeld. We nemen heel veel polarisatie uit dat land over. Helaas. En haat. Zie die extreme vergelijkingen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hMm, Amerikaanse cultuur is wel aardig dominant de afgelopen halve eeuw, maar gelukkig is (oa) de wapengekte ons bespaard gebleven.
Als het over een wapens bij demonstraties gaat zouden de rechts conservatieven dan ook gejuicht hebben als tijdens 6 januari vanaf de deuren van het Witte huis gewoon met vol automatisch geschoten zou zijn op al deze vredelievende en wapendragende demonstranten.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou in Nederland gek zijn maar bij diverse protesten (ook vanuit rechts en MAGA) toch vrij gebruikelijk.
Nederland kent dat 2e amendement niet. Wat mij betreft gelukkig maar de VS is anders.
Nee. Is een BDSM riempje.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een giberne gok ik. Het is allemaal gejat van defensie.
Nogal een verschil.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:04 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kent de tientallen ICE-doden onder bijv Obama?
Het is verschrikkelijk. Iedere dode is dat.
Maar ook toen was daar heel veel minderen ophef over.
Hoe komt dat, denk je?
Vergelijkingen met meer dan 10 jaar terug niet meer doen: eens.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:17 schreef Ericr het volgende:
Niet gezegd dat het onder Biden en Obama allemaal fris was. Maar Obama is meer dan 10 jaar terug. Heeft weinig zin om daar nog mee te vergelijken. Als er al fouten gemaakt zijn in het verleden is het beter daar van te leren dan gedrag van toen te versterken of te verergeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |