Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Lolquote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik overdrijf natuurlijk. Maar Hegseth is duidelijk een nieuwe weg ingeslagen.
Hoewel dat niet nieuw is. Gewoon dezelfde waarden en normen hanteren als vroeger. Merit based. En dat is geen grap.
Ik moet PHP toch gelijk geven. Pogingen om een gedecoreerd oud militair die enkel en alleen aangeeft dat militairen geen illegale orders moeten uitvoeren te degraderen zijn geheel nieuw beleid wat we nog niet eerder in de VS hebben gezien.quote:
Oh zitten we inmiddels in die fase. Kenmerken van een goed werkende democratie dit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Kijkertje het volgende:
Six Prosecutors Quit Over Push to Investigate ICE Shooting Victim’s Widow
Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.
[ afbeelding ]
show me the man and I'll show you the crime aldus BeriaNoem.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Kijkertje het volgende:
Six Prosecutors Quit Over Push to Investigate ICE Shooting Victim’s Widow
Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.
[ afbeelding ]
Mjah maar meewerken aan dat onderzoek terwijl de ICE-agent helemaal niet onderzocht wordt komt toch neer op meewerken aan Trump's politieke agenda.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:20 schreef OMG het volgende:
Ergens word ik wel moe van die figuren die het maar gewoon opgeven, want je krijgt er gegarandeerd een stel compleet incompetente debielen voor terug.
De website van ICE List.quote:A DHS whistleblower appears to have exposed data on federal immigration workers after the shooting of Renee Good.
Sensitive details of around 4,500 ICE and Border Patrol employees—including almost 2,000 agents working in frontline enforcement—have allegedly been released by a Department of Homeland Security whistleblower following last week’s fatal shooting of Renee Nicole Good.
( )
The alleged leak to ICE List, a self-styled “accountability initiative,” is believed to be the largest ever breach of DHS staff data. It appears to include names, work emails, telephone numbers, roles, and some resumé data, including previous jobs of federal immigration staff.
( )
According to Skinner, who leads the volunteer-run website, the dataset includes about 1,800 on-the-ground agents and 150 supervisors. Early analysis by the organization suggests that around 80 per cent of the staff identified remain employed by DHS.
An initital set of the names from the leak will be posted on Tuesday night, Skinner told the Daily Beast.
He said individual reports from the public have also “spiked” “a lot” since Good’s shooting. “I’ve had hotel staff sending post-it notes, bar staff sending DHS IDs, and loads of people saying their neighbour is an agent,” he said.
Prior to the leak, which Skinner said he received on Monday, ICE List had been in possession of details of around 2,000 federal immigration staff, including names it has chosen not to make public.
Roughly 800 of these, he said, are frontline agents or are permitted to deputise for them on the ground. The latest leak brings details of the total number of federal immigration staff in its possession to around 6,500.
Skinner said he plans to list “the majority” of names the project is able to verify, because “ICE and CBP are in clear need of reform, and I believe working for either is a bad move on a moral level.”
He added: “We will make exceptions on a case-by-case basis, the best examples of which will be those who work in childcare within the agency, and nurses. There will be more exceptions, but we will have a discussion once the team flags a position as something we need to think twice about.”
DHS has said it shields the identities of its staff and agents—who famously almost always wear masks—for their own safety. It has previously had similar projects hosted in America taken down—including the ICE tracker app, ICEBlock.
Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands, where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, said: “We never began with the goal of creating a large database [and] first just promised to share agent names sent to us, as Kristi Noem threatened Americans would be arrested if they attempted to do so.
Uiteraard, maar zo'n onderzoek kan dan nog altijd aantonen dat er helemaal niks is. Nu stappen er een stel op, komen er een paar nieuwe clowns voor in de plaats, en je kunt er alvast vanuit gaan dat er een hoop op los gefantaseerd wordt met de conclusies.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mjah maar meewerken aan dat onderzoek terwijl de ICE-agent helemaal niet onderzocht wordt komt toch neer op meewerken aan Trump's politieke agenda.
Maar ook al vinden ze niks, ik kan me voorstellen dat hij de opdracht om de weduwe crimineel te onderzoeken voor hem een brug te ver is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:39 schreef OMG het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zo'n onderzoek kan dan nog altijd aantonen dat er helemaal niks is. Nu stappen er een stel op, komen er een paar nieuwe clowns voor in de plaats, en je kunt er alvast vanuit gaan dat er een hoop op los gefantaseerd wordt met de conclusies.
We hebben het al een tijd niets over antifa gehoord, wedden dat zoiets "gevonden" wordt?
quote:Mr. Thompson strenuously objected to the decision not to investigate the shooting as a civil rights matter, and was outraged by the demand to launch a criminal investigation into Becca Good, according to the people familiar with the developments, who were not authorized to discuss them publicly.
Mr. Thompson had originally set out to investigate the shooting in partnership with the Minnesota Bureau of Criminal Apprehension, a state agency that reviews police shootings. Senior Justice Department officials overruled the decision to cooperate with the state agency.
Oh, dat snap ik. Maar dat "onderzoek" zal er toch wel komen. Dan had ik het liefst competente lui gehad die hadden kunnen bewijzen dat er niks is als er daadwerkelijk niks is, en dat het onderzoek nergens op slaat in plaats van wat voor Trump loyalisten dan ook die alles al klaar hebben staan en er een "onderzoek" bij bedenken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar ook al vinden ze niks, ik kan me voorstellen dat hij de opdracht om de weduwe crimineel te onderzoeken voor hem een brug te ver is.
[..]
Zijzelf natuurlijk ook maar dat is niet iets wat je hen kan aanrekenen. Ze mogen niet eens samenwerken met de Minnesota BCA. Ik vraag me ook af of je dan uiteindelijk zelf niet verantwoordelijk kan worden gehouden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:01 schreef OMG het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik. Maar dat "onderzoek" zal er toch wel komen. Dan had ik het liefst competente lui gehad die hadden kunnen bewijzen dat er niks is als er daadwerkelijk niks is, en dat het onderzoek nergens op slaat in plaats van wat voor Trump loyalisten dan ook die alles al klaar hebben staan en er een "onderzoek" bij bedenken.
Oei, dit gaat natuurlijk wel een dingetje worden de komende tijd, want hier gaat je gezicht bedekken achter een masker niet meer tegen helpen. Daaaag anonimiteit!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:37 schreef Salina het volgende:
Personal Details of Thousands of Border Patrol and ICE Goons Allegedly Leaked in Huge Data Breach
[..]
De website van ICE List.
Samenvattend: DHS whistleblower heeft naar verluidt een lijst met duizenden medewerkers van ICE en CBP gelekt. Die worden nu zo nodig - na zorgvuldige verificatie - op de ICE List geplaatst met foto, persoonlijke info en al.
Website staat op een NLhost.
Overigens lees ik op de reddits van Minnesota en Minneapolis dat er vanavond (lokale tijd) volgens de geruchten iets "(heel) groots" staat te gebeuren waar honderden agenten bij zullen zijn betrokken.
Laten we het een 'gezellig stadsfeestje' noemen.
Beter Trump ontvoeren en naar Den Haag brengen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Oei, dit gaat natuurlijk wel een dingetje worden de komende tijd, want hier gaat je gezicht bedekken achter een masker niet meer tegen helpen. Daaaag anonimiteit!
Hoop alleen niet dat ze straks ook een invasie in Nederland komen doen en Wim-Lex en Maxima gijzelen.
Daar kan Skinner nog best wel een probleem mee gaan krijgen. Het is in principe gewoon doxxen, wat hier per wet strafbaar is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:57 schreef AnneX het volgende:
Quote…” Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands, where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, …”
Nou daar gaan onze U.S. connecties en gereserveerde opstelling.
Communisme!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:33 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcdaq4hg2c2s
[ afbeelding ]
Laten we dit soort verhalen nou maar niet posten zolang er geen verificaties van betrouwbare media zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:20 schreef Beathoven het volgende:
Dat bericht wat ik hierboven deelde over de mogelijk bom in de Epsteinfiles is vers van de pers trouwens.
De naam van Sascha Riley zal nog wel vaker gaan vallen. Ziet er wat BNW-achtig uit nog, maar ik verwijs er nog weleens naar mochten de grotere media het ook aandurven na verificatie.
Heb het even geveegd. We zien wel wat de tijd brengt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Laten we dit soort verhalen nou maar niet posten zolang er geen verificaties van betrouwbare media zijn.
Persoonlijk vind ik het een nogal ongeloofwaardig verhaal ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen als compromis het woord schlechtmensch introduceren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
Die invalidde vrouw die op weg was naar de dokter....als je ziet hoe die tegen de grond wordt gewerkt....
Sorry hoor, maar juist de mensen die altijd zo schreeuwerig doen over 'Freedom of Speech' zijn precies degene die een accurate beschrijving van Mafiscme niet toestaan.
Ik vraag me af of deze mensen ooit de ballen hebben om het toe te geven en bij welk punt ze dat precies gaan doen.
Policor, gutmensch, Antifa, communist, enz, van alles zie ik al jaren voorbij komen en dat is dan naar de user toegericht. Uiteraard kan ik mij voorstellen dat je niet wil dat users elkaar mafiscist gaan noemen, maar het gaat hier gewoon om een buitenlandse president, waarom zou je dat in hemelsnaam niet toestaan...
Je wilt uitleg van het witte huis over een hele duidelijke en prominente spreuk nadat ze een onschuldig moordslachtoffer beschuldigen van terrorisme en dit niet de eerste zal zijn?quote:Op woensdag 14 januari 2026 01:03 schreef Vis1980 het volgende:
Hebben ze in het Witte Huis inmiddels al uitgelegd wat ze bedoelen met 'One of ours, all of your' en dan uiteraard geen vergelijking maken met het verleden, want dat schijnt nooit direct gezegd te zijn (en als dat wel zo is, dan mogen we dat niet gebruiken), maar wat bedoelden ze dan eigenlijk. 'Een van onze wat? Alle van jullie wat?'
En wie of wat bepaalt eigenlijk welke steden sanctuary zijn? (overigens een van mijn vele favoriete Halo maps, maar dat terzijde)quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:03 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mcddjsdngz2f
[ afbeelding ]
Stoer hoor! Vinden zijn fans vast helemaal geweldig. Never mind dat hij daar helemaal niet over gaat.
Het verbaast me nog altijd dat er nou nooit eens iemand in lachen uitbarst en tegen die gek zegt dat 'ie full of shit is!quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:56 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/pbump.com/post/3mcdqewvzts2m
[ afbeelding ]
Knettergestoord
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, niet zoveel zin in een invasie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Beter Trump ontvoeren en naar Den Haag brengen.
Simpel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En wie of wat bepaalt eigenlijk welke steden sanctuary zijn? (overigens een van mijn vele favoriete Halo maps, maar dat terzijde)
Zoiets kan dan ook beter vanuit de mensen zelf komen. De VS kan misschien wel ingrijpen, maar zoiets kan ook makkelijk een tegenovergesteld effect hebben. De VS is immers niet het meest populaire land in die regio. En dan gok ik dat ik me nog voorzichtig uitdruk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:
We staan erbij en kijken ernaar terwijl de machtsgreep zich in rap tempo volttrekt.
[ x ]
Het dagboek is in sommige scholen in sommige staten sinds nog niet zo heel lang verboden. Mogelijk om de parallelen met de praktijken van de Gestapo tot die van IDF in Gaza en ICE in de VS.quote:
Gaat dit bericht (over deze 'protesten') nu over Iran of over de VS zelf?quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:
We staan erbij en kijken ernaar terwijl de machtsgreep zich in rap tempo volttrekt.
[ x ]
Ja dat is het verwarrende, en inderdaad knotsgekke, maar het gaat hier over de macht grijpen in Iran.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Gaat dit bericht (over deze 'protesten') nu over Iran of over de VS zelf?
Vanwaar die Iraanse vlag in dat bericht?
Bizar dat je bij de woorden 'protesten' en 'machtsgreep' überhaupt moet twijfelen of het nu over de VS of over Iran gaat, trouwens.
KNOTSGEKKED.
Je zou onderhand moeten weten dat militairen op straat al tijden een grote droom is van een groot deel van het rechtse spectrum, tevens dezelfde mensen die ook de houding van ICE goedpraten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind zijn figuren die de ronduit agressieve houding van ICE goedpraten onder het mom 'dan moet je maar meewerken'.
Alsof het überhaupt acceptabel is dat er in woonwijken troepen acties houden die gewapend en gemaskerd zijn.
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Simpel.
Blauw > sanctuary
Rood > greatest, bestest, goodest!
Je moet hem gewoon als een kleuter zien, want zijn gedrag is net zoals een kleuter die niet wil dat je weet dat hij een koekjes heeft gegeten zonder toestemming, terwijl de kruimels nog rond zijn mond zitten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 03:07 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het verbaast me nog altijd dat er nou nooit eens iemand in lachen uitbarst en tegen die gek zegt dat 'ie full of shit is!
Verwacht dat de Denen en Groenlanders die met Rubio en Vance (beiden dronken van de macht!) gaan praten nadat gesprek zoiets gaan hebben "Wtf was dat nou weer, waarom zijn we niet thuis gebleven?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:08 schreef byah het volgende:
Vandaag wordt een spannende dag voor de toekomst van Europa/NAVO/mijn veiligheid
Hoe moet het dan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind zijn figuren die de ronduit agressieve houding van ICE goedpraten onder het mom 'dan moet je maar meewerken'.
Alsof het überhaupt acceptabel is dat er in woonwijken troepen acties houden die gewapend en gemaskerd zijn.
Je kunt illegalen deporteren zonder deze geweldsexplosies en intimidatietactieken. Dat gebeurde ook gewoon onder eerdere presidenten. Tijdens Obama's termijn schijnt er zelf een recordaantal illegalen het land te zijn uitgezet. Dit soort praktijken kwamen echter niet voor.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.
Waarom niemand hier daar over wil praten is onderhand wel duidelijk.
Wat is er duidelijk? Waarom wil niemand daarover praten?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.
Niemand? Zelfs bij de buren van NWS zitten ze al aan deel 16 van het topic er over.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Overigens ben ik tegen geweld wanneer mensen gewoon meewerken.
En meewerken met wat? Het 'niets te verliezen' hooligantuig dat een veto van Maga heeft als paramilitair?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Lees: niemand is het met mij eens, dus wordt er niet over gepraatquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niemand? Zelfs bij de buren van NWS zitten ze al aan deel 16 van het topic er over.
Ja, maar er zit een stuk in dat ze geil is, en dat is natuurlijk iets wat je bij je kinderen wil weghouden. Bah. In de VS is het erger om over sex te denken dan een dubbelloops shotgun op iemands gezicht gericht te houden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het dagboek is in sommige scholen in sommige staten sinds nog niet zo heel lang verboden. Mogelijk om de parallelen met de praktijken van de Gestapo tot die van IDF in Gaza en ICE in de VS.
Ik lgeloof je niet. No way dat iemand al die beelden ziet en denkt dat het okay is. Dan ben je echt niet helemaal lekker.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.
Verder moet je je als regering afvragen: is het probleem dusdanig groot en urgent dat zulke agressieve acties in woonwijken noodzakelijk zijn? Ik zou zeggen van niet. Als je ziet hoe de acties nu verlopen, kun je gerust stellen dat je je doel voorbij schiet. Doorsnee Amerikanen worden geïntimideerd en moeten vrezen voor hun veiligheid. Is Dat zou niet normaal moeten zijn in een vrije samenleving.
Onder Obama werden er gemiddeld meer illegalen uitgezet zonder al de uitwassen van ICE etc. Dus het is ook nog eens minder effectief.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.
Verder moet je je als regering afvragen: is het probleem dusdanig groot en urgent dat zulke agressieve acties in woonwijken noodzakelijk zijn? Ik zou zeggen van niet. Als je ziet hoe de acties nu verlopen, kun je gerust stellen dat je je doel voorbij schiet. Doorsnee Amerikanen worden geïntimideerd en moeten vrezen voor hun veiligheid. Is Dat zou niet normaal moeten zijn in een vrije samenleving.
Ook als mensen meewerken is er veel geweld van ICE.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:38 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Onder Obama werden er gemiddeld meer illegalen uitgezet zonder al de uitwassen van ICE etc. Dus het is ook nog eens minder effectief.
Alles om eerlijke verkiezingen te voorkomen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.
De opdracht is om het zo dramatisch mogelijk te doen. Links moet uitgeschakeld worden voor de verkiezingen, een opstand zal zorgen voor steeds meer sentimenten dat links maar beter uitgesloten moet worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.
Ik heb de filmpjes gezien, lomp hoe zwaarlijvige agenten agenten (ogenschijnlijk) ongewapende en ongevaarlijke migranten uit Latijns Amerika oppakken. Tot zover eens als je dat bedoelt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook als mensen meewerken is er veel geweld van ICE.
Wat ICE nu is, is niet meer dan een knokploeg van een politieke partij. Genoeg voorbeelden uit het heden en verleden over hoe zoiets afloopt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De opdracht is om het zo dramatisch mogelijk te doen. Links moet uitgeschakeld worden voor de verkiezingen, een opstand zal zorgen voor steeds meer sentimenten dat links maar beter uitgesloten moet worden.
Ik ben niet op de hoogte van alle revisies.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, maar er zit een stuk in dat ze geil is, en dat is natuurlijk iets wat je bij je kinderen wil weghouden. Bah. In de VS is het erger om over sex te denken dan een dubbelloops shotgun op iemands gezicht gericht te houden.
First they came...quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb de filmpjes gezien, lomp hoe zwaarlijvige agenten agenten (ogenschijnlijk) ongewapende en ongevaarlijke migranten uit Latijns Amerika oppakken. Tot zover eens als je dat bedoelt.
Als native Amerikaan met een roomsblank huidje óf als african-american zou ik mij niet teveel zorgen maken.
Maar de mensen zijn niet allemaal illegaal, gozert. En dan Trump en Miller die roepen dat die agenten absolute immuniteit hebben, dan moet je je toch echt gaan afvragen of je het niet misschien een beetje verkeerd ziet. Probeer het eens met je ogen open.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.
Maar illegaal betekent ook illegaal.
Dat wordt dan toch anders dan bij mij op de middelbare school. Blijkbaar groeien heel veel Amerikanen op zonder boekpresentaties van Turks Fruit en Het verrotte leven van Floortje Bloem. Wij keken naar de eerste Flodder-film in groep 8! Dat is lastig voor te stellen nowadays. Maar in de VS is dat zo grappig. Tieten op tv? NEE, denk aan de kinderen!!!!! Een man met belachelijk veel wapens en kogels die een heel leger neerknallen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van alle revisies.
Er zit bij mijn weten een stuk in waarin ze iets over seksuele voorlichting op school bespreken voor zover ik weet. Stelde geen ene moer voor. Wel in een documentaire of iets op de publieken een paar jaar terug gezien dat men vond dat het de focus op waar het om draaide iets verstoorde, en het daarom 'iets' niet in de eerdere uitgaves stond.
Maar als dat écht het probleem is, dan staan er tig keer verschrikkelijkere dingen in de Bijbel, waar niet moeilijk over gedaan wordt. En is er altijd nog de eerste uitgave van het dagboek.
Er wordt aangegeven dat buiten de wegmoffelreden, de werkelijke reden is dat er empathie kan worden geoogst voor onderduikers in het schuilen voor Gestapopraktijken.
Er komen veel berichten uit de VS waaruit blijkt dat ICE zich vooral richt op de huidskleur, illegaal of niet. Ook Amerikaanse burgers worden daar slachtoffer van.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.
Was Mevrouw Good illegaal?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.
Ik vind niet dat je mensen die worden gepakt bij de grens en worden teruggestuurd moet rekenen bij deportaties. Dan krijg je nogal een vertekend beeld gezien het feit dat er nu nauwelijks mensen over de grens trekken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt illegalen deporteren zonder deze geweldsexplosies en intimidatietactieken. Dat gebeurde ook gewoon onder eerdere presidenten. Tijdens Obama's termijn schijnt er zelf een recordaantal illegalen het land te zijn uitgezet. Dit soort praktijken kwamen echter niet voor.
Als de minste interactie bestaat uit het belemmeren van hun werkzaamheden dan snap ik de bedreigingen en intimidatie wel. Mensen zijn blijkbaar van mening dat het doodnormaal is dat je federale agenten belemmert in hun werkzaamheden.quote:In jouw brein is blijkbaar alles geoorloofd als het gaat om het opjagen van illegalen.
Maar je hoeft als burger niet te accepteren dat er gewapende en gemaskerde troepen door jouw wijk gaan, en je hoeft het ook niet normaal te vinden als je wordt toegeschreeuwd, bedreigd en geïntimideerd bij de minste interactie moet die zogenaamde 'agenten'.
Dat mag ook, je mag zelfs protesteren of nog veel effectiever je mag stemmen. Wat niet mag is agenten belemmeren.quote:De incidenten stapelen zich op. Het is duidelijk dat de-escalatie en professionalisme vreemde concepten zijn voor ICE. Nogmaals, als vrije burger in een functionerende rechtsstaat zou je daar iets van mogen vinden en zeggen.
Laffaard. Ik kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mevrouw Good was een dwaas die illegaal bezig was.
Het zou kunnen. Die agenten moeten ontslagen worden en zich gaan verantwoorden bij de strafrechter. Maar dat was al zo. Dat zal ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er komen veel berichten uit de VS waaruit blijkt dat ICE zich vooral richt op de huidskleur, illegaal of niet. Ook Amerikaanse burgers worden daar slachtoffer van.
Om nog maar te zwijgen over de dodelijke slachtoffers die tot dusver zijn gevallen bij ICE-acties.
En dus is het de verantwoordelijkheid van de politie, niet ICE.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mevrouw Good was een dwaas die illegaal bezig was.
Mevrouw Good een lafaard? Een dwaas ja, maar een lafaard was ze niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laffaard. Ik kan er niets anders van maken.
Hahaha. Hoe ontsla je iemand waarvan het het ID niet weet?quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Die agenten moeten ontslagen worden en zich gaan verantwoorden bij de strafrechter. Maar dat was al zo. Dat zal ook wel gebeuren.
Dat zou wel heel krom zijn, dus ICE word belemmerd in hun werkzaamheden en dan zouden ze de politie moeten bellen die vervolgens die vrouw moeten gaan oppakken?quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En dus is het de verantwoordelijkheid van de politie, niet ICE.
Wat is gewoon meewerken? Jij vindt het helemaal oke als je random door mannen met bivakmutsen en wapens uit de supermarkt wordt geplukt omdat ze je ervan verdenken niet Nederlands te zijn?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Dankzij gepruts van het regime was het toch vrij snel duidelijk wie die vrouw geëxecuteerd had.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahaha. Hoe ontsla je iemand waarvan het het ID niet weet?
Hij heeft het over 'die agenten', niet alleen die van die de mevrouw heeft neergeschoten. Maar die meneer is nog niet geschorst, laat staan ontslagen. Nee, hij wordt zelfs als held neergezet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dankzij gepruts van het regime was het toch vrij snel duidelijk wie die vrouw geëxecuteerd had.
Aan Republikeinse zijde vinden ze het nou eenmaal fantastisch als je mensen die protesteren om zeep helpt. Zag je eerde bij die Rittenhouse ook al. De GOP begint zo steeds meer een doodscultus te worden zonder dat ze er zelf erg in hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij heeft het over 'die agenten', niet alleen die van die de mevrouw heeft neergeschoten. Maar die meneer is nog niet geschorst, laat staan ontslagen. Nee, hij wordt zelfs als held neergezet.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou wel heel krom zijn, dus ICE word belemmerd in hun werkzaamheden en dan zouden ze de politie moeten bellen die vervolgens die vrouw moeten gaan oppakken?
ICE heeft gewoon de bevoegdheid om burgers op te pakken als je ze belemmerd.
Detain dus, dus ze mogen voorkomen dat ze weggaan maar mogen diegene niet oppakken.quote:Agents can detain US citizens in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest, assaults an officer, or ICE suspect the person of being in the US illegally
Nee.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is gewoon meewerken? Jij vindt het helemaal oke als je random door mannen met bivakmutsen en wapens uit de supermarkt wordt geplukt omdat ze je ervan verdenken niet Nederlands te zijn?
Is dat die omroep, waarvan een behoorlijk aantal in het kabinet zelf zitten?quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:51 schreef Basp1 het volgende:
Initial Review Finds No Widespread Illegal Voting by Migrants, Puncturing a Trump Claim
Maar goed de slecht opgeleide volgers maakt dit natuurlijk niet uit en waarschijnlijk gaan die over deze leugen van Trump op de staatspropaganda zender Fox hier niets over horen..
Dat rot zit wel heel diep in dat land hoor.quote:Former NYC Mayor Eric Adams' memecoin faces rug pull allegations
Former New York City Mayor Eric Adams promoted a memecoin on Monday that some observers alleged had been rugged.
Adams, who left office on Jan. 1, unveiled the "NYC Token" and a related website at a press conference at Times Square on Monday, according to several local media sources.
However, several hours after the event, on-chain activity suggested that a large share of the token's liquidity might have been withdrawn. Rune Crypto alerted on X that at least $3.4 million had been drained.
Another X user, StarPlatinum, also warned that the project appears to be highly centralized and carries elevated risk.
Onchain trading visualization platform Bubblemaps also flagged unusual liquidity activity around the token. The platform pointed out that a wallet (9Ty4M), which is connected to the token deployer, removed roughly $2.5 million in USDC at the market peak and later added back about $1.5 million after the token price had dropped more than 60%.
Bubblemaps described the pattern as reminiscent of the controversial launch of the LIBRA token, where liquidity was also observed to be heavily manipulated.
The Block has reached out to Adams for further comment and information.
The project's website states that the token is deployed on Solana with a total supply of 1 billion. It also says that 70% of the supply would be allocated to what it calls a "NYC Token Reserve" and would not be included in the planned circulating supply.
The former NYC mayor said at the press briefing that the NYC Token is designed to help fund initiatives to address "anti-Americanism," antisemitism, and other of Adams' professed concerns using revenues generated by the token directed to an unnamed nonprofit, according to a New York Post report.
Heb je daar een bron van? Ik lees overal dat er wel degelijk arrestaties mogen worden gepleegd als federale agenten worden belemmerd in hun werkzaamheden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Detain dus, dus ze mogen voorkomen dat ze weggaan maar mogen diegene niet oppakken.
Dus ja, ze moeten de politie om assistentie vragen.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik lees overal dat er wel degelijk arrestaties mogen worden gepleegd als federale agenten worden belemmerd in hun werkzaamheden.
Dit is de BBC, hier ook een hele stapel artikelen van advocaten etc:quote:What is ICE and what powers do its agents have to use force?
ICE sees its mission as encompassing both public safety and national security. However, its powers are different to those of the average local police department in the US.
Its agents can stop, detain and arrest people they suspect of being in the US illegally. The agents' legal permission to enter a home or other private space requires a signed judicial warrant.
Agents can detain US citizens in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest, assaults an officer, or ICE suspect the person of being in the US illegally.
https://www.gpfans.com/nl(...)ek-aan-ford-fabriek/quote:Trump deelt middelvinger uit in Ford-fabriek
Trump bezocht de fabriek van Ford in Dearborn, Michigan, en kreeg daar een rondleiding langs de assemblagelijn. Op weg naar een specifieke afdeling werd de president geconfronteerd met een medewerker die naar hem schreeuwde. Over de exacte bewoordingen bestaat enige onduidelijkheid, hoewel TMZ claimt dat er ‘pedofielenbeschermer’ werd geroepen. Trump wees vervolgens naar de Ford-medewerker en gaf daar een middelvinger. Volgens het Witte Huis ging het om een ‘gestoorde man’ die in een ‘vlaag van pure woede stond te schreeuwen en te schelden’. Het gebaar van Trump was volgens de woordvoerder, die tegenover The Washington Post sprak, ‘gepast en ondubbelzinnig’.
Gepast voor Trump. Voor ieder ander staatshoofd hoogst ongepast.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.gpfans.com/nl(...)ek-aan-ford-fabriek/
quote:
Gelukkig staat het VS van Trump er om bekend zich daar ook maar iets van aan te trekken?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stond in de tijdlijn van die tweet, lijkt me een duidelijke uitkomst. De inwoners willen 't niet.
Nee, wat de amerikanen willen is betaalbare gezondheidszorg en betaalbare boodschappen en dat de president zijn perverse kennissen niet beschermt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stond in de tijdlijn van die tweet, lijkt me een duidelijke uitkomst. De inwoners willen 't niet.
Ja, dat heb je toch gelezen hier? Wordt gewoon allemaal volgens de wet gedaan enzo.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig staat het VS van Trump er om bekend zich daar ook maar iets van aan te trekken?
Sure, sure.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dat heb je toch gelezen hier? Wordt gewoon allemaal volgens de wet gedaan enzo.
Als het om 'de veiligheid' gaat, daar hebben we toch de NAVO voor, waarom moet ie het dan per se hebben?quote:
Veel beter bewijs dat Trump zijn reet afveegt met NAVO's artikel 5 kun je niet hebben. Hij zegt eigenlijk gewoon: We moeten het hebben, anders verdedigen we het niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als het om 'de veiligheid' gaat, daar hebben we toch de NAVO voor, waarom moet ie het dan per se hebben?
Wat weerhoudt hem daarna van allerlei kleinere landen (en dat zijn er nogal wat) te chanteren voor al hun mineralen e.d.?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Veel beter bewijs dat Trump zijn reet afveegt met NAVO's artikel 5 kun je niet hebben. Hij zegt eigenlijk gewoon: We moeten het hebben, anders verdedigen we het niet.
Dat doet hij al, dus het antwoord op je vraag is niets.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat weerhoudt hem daarna van allerlei kleinere landen (en dat zijn er nogal wat) te chanteren voor al hun mineralen e.d.?
Het gaat dan ook niet om de veiligheid. Het gaat om de grondstoffen en de status.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als het om 'de veiligheid' gaat, daar hebben we toch de NAVO voor, waarom moet ie het dan per se hebben?
En het zou me niet verbazen wanneer we dit jaar gaan zien dat Denemarken door Europese bondgenoten (plus Rutte) wordt gevraagd om Groenland toch maar voor een heel vet bedrag te verkopen, om de lieve noordatlantische vrede te bewaren. Desnoods met een transitieperiode.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de veiligheid. Het gaat om de grondstoffen en de status.
Trump geniet ervan om ons, Europa, voor het oog van de wereld op de knieën te dwingen. Heel duidelijk maken aan iedereen wie hier de lakens uitdeelt. En wie de onderdanen zijn.
Dat kan bestquote:Op woensdag 14 januari 2026 14:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En het zou me niet verbazen wanneer we dit jaar gaan zien dat Denemarken door Europese bondgenoten (plus Rutte) wordt gevraagd om Groenland toch maar voor een heel vet bedrag te verkopen, om de lieve noordatlantische vrede te bewaren. Desnoods met een transitieperiode.
Maar ik denk dat Denemarken daar niet gemakkelijk op in zal gaan. Het land heeft een soort ereschuld aan Groenland, als voormalige kolonie. Al decennia is Groenland semi-onafhankelijk, en het streven is volledige onafhankelijkheid. Dus dan ligt verkoop aan een dikke patser met een grote bek niet direct voor de hand.
Gevolg: onenigheid tussen de Europese NAVO-lidstaten. En dat is precies wat Trump - net als Poetin - beoogt. Blokken als de EU (nog) zwakker maken, zodat straks de wereldtaart in 3 stukken kan worden verdeeld.
Van wat ik heb begrepen kan Denemarken Groenland niet verkopen. Groenland is een onafhankelijk land binnen het koninkrijk Denemarken. Dus je verhaal gaat niet direct op.quote:Op woensdag 14 januari 2026 14:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En het zou me niet verbazen wanneer we dit jaar gaan zien dat Denemarken door Europese bondgenoten (plus Rutte) wordt gevraagd om Groenland toch maar voor een heel vet bedrag te verkopen, om de lieve noordatlantische vrede te bewaren. Desnoods met een transitieperiode.
Maar ik denk dat Denemarken daar niet gemakkelijk op in zal gaan. Het land heeft een soort ereschuld aan Groenland, als voormalige kolonie. Al decennia is Groenland semi-onafhankelijk, en het streven is volledige onafhankelijkheid. Dus dan ligt verkoop aan een dikke patser met een grote bek niet direct voor de hand.
Gevolg: onenigheid tussen de Europese NAVO-lidstaten. En dat is precies wat Trump - net als Poetin - beoogt. Blokken als de EU (nog) zwakker maken, zodat straks de wereldtaart in 3 stukken kan worden verdeeld.
Denemarken wil Groenland niet eens verkopen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:37 schreef Friggles het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen kan Denemarken Groenland niet verkopen. Groenland is een onafhankelijk land binnen het koninkrijk Denemarken. Dus je verhaal gaat niet direct op.
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denemarken wil Groenland niet eens verkopen.
Trve. En wat ook (nogal) kwalijk is is dat Denemarken en Groenland naar Washington reizen ipv andersom.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.
Denemarken weet wat alle topfunctionarissen van de VS de laatste tijd hebben gezegd: het is onvermijdelijk dat Groenland onderdeel moet/zal worden van de VS. En met een aantal van die vastbesloten topfunctionarissen moet dan worden gesproken? Ik zou, als Denemarken en Groenland zijnde, gewoon zeggen: laat maar zitten verder, er valt helemaal niets te bespreken.
Het feit dat er toch wordt gesproken is feitelijk al de eerste knieval. En Trump weet dat.
Dat ze richting de VS gaan is de eerste knieval, praten de tweede. Als ze zo nodig Groenland willen hebben hadden die Amerikanen ook op hun knietjes naar Denemarken kunnen komen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.
Denemarken weet wat alle topfunctionarissen van de VS de laatste tijd hebben gezegd: het is onvermijdelijk dat Groenland onderdeel moet/zal worden van de VS. En met een aantal van die 100% vastbesloten topfunctionarissen moet dan worden gesproken? Ik zou, als Denemarken en Groenland zijnde, gewoon zeggen: laat maar zitten verder, er valt helemaal niets te bespreken.
Vorige week zei Rubio nog dat hij naar Kopenhagen zou komen.
Nu moeten de Denen en Groenlanders blijkbaar naar de VS toe.
Te zot voor woorden.
Het feit dat er toch wordt gesproken is feitelijk al de eerste knieval. En Trump weet dat.
Lol.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trve. En wat ook (nogal) kwalijk is is dat Denemarken en Groenland naar Washington reizen ipv andersom.
Het idee alleen al dat het geopperd wordt is al te bizar voor woorden. Dat het blijkbaar ook nog serieus genomen moet worden laat goed zien wat voor stuk vuil Trump is (lees: Miller).quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Friggles het volgende:
Ik ga er van uit dat ze proberen de lont uit het kruitvat te halen. Zo naïef wordt er namelijk vrijwel telkens gereageerd op de acties van Trump en de zijnen vanuit Europa.
Ja ik ben het niet met je oneens hoor. Wat mij betreft hadden we allang banden verbroken en waren er sancties ingesteld tegen diverse leden van de regering. Maar er is nou eenmaal voor een andere weg gekozen binnen de EU. Dat resulteert voorlopig in het telkens verder verleggen van de grenzen van het toelaatbare. Ik ben benieuwd wanneer de rode lijn is bereikt. Voor mijn gevoel komen we er steeds dichterbij, zeker met de uitlatingen rondom Groenland.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het idee alleen al dat het geopperd wordt is al te bizar voor woorden.
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:49 schreef Vis1980 het volgende:
Ja joh, laten we landen 'gaan verkopen'. Ik noem dat ook wel chantage en het volk daar het gevoel geven dat ze er niet toe doen. Die gaan vast niet allemaal GOP stemmen, denk ik zo.
Alsof we weer in de middeleeuwen zitten.
Je hebt gelijk, eigenlijk zijn er in dit verhaal alleen maar verliezers, de VS ook op de lange termijn. En ja, hoe dan ook, die verkiezingen moeten aangpakt worden door Trump, enerzijds door links neer te zetten als terrorist, de ander door chaos te veroorzaken. Zodat straks 'verkocht' kan worden dat de Dems uitgesloten kunnen worden voor de verkiezingen. Krijg je straks twee presidentskandidaten, een Trump en de ander een Trumpfan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Friggles het volgende:
Ik ga er van uit dat ze proberen de lont uit het kruitvat te halen. Zo naïef wordt er namelijk vrijwel telkens gereageerd op de acties van Trump en de zijnen vanuit Europa.
Net als in Puerto Rico en de eilandjes in de Pacific, waar ze eigenlijk ook maar amper wat te zeggen hebben over het land waar ze aan toebehoren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als in Puerto Rico en de eilandjes in de Pacific, waar ze eigenlijk ook maar amper wat te zeggen hebben over het land waar ze aan toebehoren.
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".
Nog een jaar of wat en er wordt op een vergelijkbare manier over Groenlanders gesproken.
"Weird fish eaters and they speak very bad English."
Het gaat gewoon beter dan ooit daar zegt ie danquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.
"We're doing fine. Could have been faster. But we're doing fine. We're doing a lot better than sleepy Joe Biden actually. He was happy with Maduro as president. The problems with Venezuela are all caused by Obama and Biden. Bad leaders. Next question."quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.
Kunnen ze dan niet beter voor ICEland gaan? Dat blijft nog wel een tijd populair dan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".
Nog een jaar of wat en er wordt op een vergelijkbare manier over Groenlanders gesproken.
"Weird fish eaters and they speak very bad English."
Dat zal Björk leuk vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter voor ICEland gaan? Dat blijft nog wel een tijd populair dan.
Björk lijkt me bepaald geen bij MAGA populaire muziek maken eerlijk gezegd, haar oeuvre kennende.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat zal Björk leuk vinden.
Kan ze optreden in het Witte Huis.
Leave Björk alone!quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat zal Björk leuk vinden.
Kan ze optreden in het Witte Huis.
Nee, maar ik noemde haar omdat ze, zo dacht ik, vorige week op haar IG (?) steun had uitgesproken voor Groenland. En tegelijkertijd, als ik het goed heb onthouden, kritiek uitte op Denemarken (gerelateerd aan het koloniale verleden, waar ook IJsland mee te maken had).quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Björk lijkt me bepaald geen bij MAGA populaire muziek maken eerlijk gezegd, haar oeuvre kennende.![]()
Ik geloof niet dat ik me een echte fan kan noemen, maar ze is, zonder twijfel, één van de meest interessante popmuzikanten van de laatste halve eeuw.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Leave Björk alone!
[ afbeelding ]
(sorry, groot Björkfan hier).
Cool om te zien! Mijn passie voor Bjork komt vooral van het gebruik van samples en computers, als bewijs dat je daar wel degelijk echt muziek mee kunt maken. Zij zelf ervaar ik meer als een instrument dan een zangeres.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik me een echte fan kan noemen, maar ze is, zonder twijfel, één van de meest interessante popmuzikanten van de laatste halve eeuw.
(Ik was destijds een beetje fan van The Sugarcubes.)
En ken je dit? Als zangeres van schoolpunkbandje Tappi Tíkarrass.
(Wel een erg melig slot aan deze clip.)
Bekijk deze YouTube-video
Is de VS niet gewoon blut en is Trump niet gewoon die dader die wanhopig nog probeert te doen overkomen alsof het allemaal wel mee valt?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:55 schreef Perrin het volgende:
Het einde van de dollar komt dichterbij..
[ x ]
Op een bepaalde manier is hij idd met een plan B bezig, denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is de VS niet gewoon blut en is Trump niet gewoon die dader die wanhopig nog probeert te doen overkomen alsof het allemaal wel mee valt?
Overigens precies wat er in Rusland gebeurt: oligarchen hebben vreten nodig. Als een sprinkhanenplaag. En als dat op is, dan moet het gehaald worden bij de buren. En zo krijg het imperialisme in de 21e eeuw weer een flinke boost. Bij onze buren in het oosten gebeurt dat via Oekraïne en Georgie etc. En in de VS nu via Venezuela en andere landen die worden rijp gemaakt met 'je doet wat we zeggen of we verwijderen je voor iemand die *wel* doet wat we zeggen'.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op een bepaalde manier is hij idd met een plan B bezig, denk ik.
Mooie omschrijving van de altijd verbindende president van de Vrede.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:24 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Overigens precies wat er in Rusland gebeurt: oligarchen hebben vreten nodig. Als een sprinkhanenplaag. En als dat op is, dan moet het gehaald worden bij de buren. En zo krijg het imperialisme in de 21e eeuw weer een flinke boost. Bij onze buren in het oosten gebeurt dat via Oekraïne en Georgie etc. En in de VS nu via Venezuela en andere landen die worden rijp gemaakt met 'je doet wat we zeggen of we verwijderen je voor iemand die *wel* doet wat we zeggen'.
Je kan men natuurlijk ook met goede argumenten proberen te overtuigen in plaats van dreigen. Maar nogmaals, Groenland is gewoon een bondgenoot en ze hebben daar al een militaire basis van de VS. Er is echt geen enkele reden om Groenland tegen hun wil in in te lijven.quote:De Navo zou de Verenigde Staten eigenlijk moeten helpen bij het verkrijgen van Groenland, zegt de Amerikaanse president Donald Trump op Truth Social. Alleen de VS is in staat om het gebied te verdedigen tegen Rusland en China, en dat is essentieel voor de veiligheid van de VS, aldus Trump. Hij noemt iedere andere uitkomst vlak voor Amerikaans overleg met Groenland en Denemarken ‘onaanvaardbaar’.
Lijkt er wel op hè? Die grap van Jon Steward laatst "are we broke?" zou wel eens de keiharde werkelijkheid kunnen zijn. Hij voegde er trouwens ook nog aan toe "did you somehow Trump casino the United States?", zou zomaar kunnen met z'n tax cuts for the rich ten koste van everything else.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is de VS niet gewoon blut en is Trump niet gewoon die dader die wanhopig nog probeert te doen overkomen alsof het allemaal wel mee valt?
Partijen vol mensen die houden van Grote Leiders. Die niks lievers doen dan zich onderwerpen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goh, de extreemrechtsen en de hardcore politiek gelovigen van de SGP...wat een verrassing.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:44 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Lijkt er wel op hè? Die grap van Jon Steward laatst "are we broke?" zou wel eens de keiharde werkelijkheid kunnen zijn. Hij voegde er trouwens ook nog aan toe "did you somehow Trump casino the United States?", zou zomaar kunnen met z'n tax cuts for the rich ten koste van everything else.
Nogmaals: als er al midterms komen, zijn ze waarschijnlijk zwaar gemanipuleerd op subtiele en minder subtiele wijze.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:10 schreef TheVulture het volgende:
Denemarken en Groenland nemen nu in ieder geval de vlucht naar voren, geholpen door Zweden met extra militairen.
In de VS is de steun voor inname van Groenland ook maar 17%. Als de Republikeinse partij geminimaliseerd wenst te worden bij de Midterms moet men vooral zo doorgaan
Hoe dichterbij de midterms, de gekker het zal worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:19 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nogmaals: als er al midterms komen, zijn ze waarschijnlijk zwaar gemanipuleerd op subtiele en minder subtiele wijze.
Gelukkig hebben ze ooit de good guys wapens gegeven.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:30 schreef IndoorKite het volgende:
Je kan vergif op innemen dat hoe dichter we bij de verkiezing komen, hoe meer van zulke "incidenten" komen dat ICE tuig "terecht voor hun leven vrezen" voor ongewapende burgers en ze een paar kogels door hun hoofden schieten uit "zelfverdediging".
Dat zijn niet de voetbalsupporters? Of voetballers zelf of andere sporters van O.S.?quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
Behandeling van visa-aanvragen uit 75 landen opgeschort voor onbepaalde tijd.
Smaakloos.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:36 schreef Vis1980 het volgende:
Lol, er schijnt al een tijd een satirische complottheorie rond te gaan over dat de weduwe van Kirk eigenlijk Vance in drag is.
[ afbeelding ]
Haha, ik geloof meer in de complottheorie dat Vance zijn huidige donkere vrouw dumpt voor de presidentsrace in 2028 en met Erica Kirk trouwt als ideaal MAGA-plaatjrquote:Op woensdag 14 januari 2026 19:36 schreef Vis1980 het volgende:
Lol, er schijnt al een tijd een satirische complottheorie rond te gaan over dat de weduwe van Kirk eigenlijk Vance in drag is.
[ afbeelding ]
Wat je niet mag zeggen is dat dat een beetje op een Lebensborn-projectje zou beginnen te lijken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Haha, ik geloof meer in de complottheorie dat Vance zijn huidige donkere vrouw dumpt voor de presidentsrace in 2028 en met Erica Kirk trouwt als ideaal MAGA-plaatjr
7. zo snel mogelijk alle Amerikaanse militaire bases van ons grondgebied ontmantelen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:45 schreef mcmlxiv het volgende:
De route voor Europa is 100% duidelijk, maar of het onze leiders, met alle interne vijanden, gaat lukken om die route te verwezenlijken is de vraag.
1. Zo snel mogelijk, zo onafhankelijk worden van de VS voor alle strategische producten/diensten
2. Zo snel mogelijk alternatieven, ook in China, verwerven en inzetten
3. Zo snel mogelijk de defensie-industrie opschalen, vooral eerst van renewables als munitie
4. Zo snel mogelijk alternatieven voor energie verwerven, miljarden naar Canada
5. Hulp aan Oekraine maximaliseren en zoveel mogelijk militaire middelen daar naartoe
6. Onze eigen cloud/AI/Compute/militaire middelen (al dan niet samen met China) operationaliseren
Kortom, een decennium of meer besteden aan het onafhankelijk worden in de wetenschap dat China geen bondgenoot, maar gewoon een leverancier op afstand is.
Groenland kan een mooie trigger worden om te gaan begrijpen dat de VS simpelweg een vijand is geworden. Wanneer we daar 10% van onze totale Europese begroting aan moeten besteden, dan moet dat maar. Dat zal ten koste gaan van andere zaken, maar er is weinig alternatief.
Het kwam van Grok.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Smaakloos.
Zou mensen sieren als ze zich niet tot het MAGA niveau laten afzakken.
Dan ben ik blij dat je het niet zegt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat je niet mag zeggen is dat dat een beetje op een Lebensborn-projectje zou beginnen te lijken.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
Als native Amerikaan met een roomsblank huidje
Bron: CNNquote:The United States, Denmark and Greenland have decided to form “a high-level working group to explore if we can find a common way forward” as a “fundamental disagreement” with the Trump administration persists over the future of the island which is a self-governing territory of Denmark, Danish Foreign Minister Lars Løkke Rasmussen said Wednesday.
Rasmussen said he and his Greenlandic colleague had “a frank but also constructive discussion” with Secretary of State Marco Rubio and Vice President JD Vance earlier on Wednesday, but their “perspectives continue to differ.”
“We agreed that it makes sense to try to sit down on a high level to explore whether there’s possibilities to accommodate the concerns of the president while we at the same time, respect the red lines of the Kingdom of Denmark. So this is the work we will start,” he added.
Rasmussen said the discussions with the top Trump administration officials “focused on how to ensure the long-term security in Greenland.”
Binnen 24 uur een boze tweet dat elk scenario waarin Groenland geen onderdeel van de VS wordt onacceptabel is, wat denk jij?quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:02 schreef Salina het volgende:
Witte (besneeuwde) rook jongens.
Na uitvoerig overleg met Jip en Janneke, ik bedoel Vance en Rubio, hebben Groenland en Denemarken - ondanks de blijvende grote verschillen in mening - blijkbaar besloten om een soort committee/werkgroep op te richten dat focust op "het vinden van een gezamenlijke weg vooruit, die recht doet aan de zorgen van de president én die recht doet aan de veiligheid op lange termijn van Geoenland" (even vrije vertaling, samengevat).
[..]
Bron: CNN
Verder stuurt Denemarken wat extra mannetjes naar Groenland, stuurt Zweden een onbevestigd aantal poppetjes, stuurt Noorwegen alvast één mannetje vooruit ter verkenning en als klap op de sneeuwpop stuurt Duitsland morgen al maar liefst 13 militairen naar het land van de eeuwige ijsvlakten.
Zeg het maar jongens. Ik ben gerustgesteld. Jullie ook?![]()
Wat is normaal...? Ik ben bang dat de betrekkingen voor een hele lange tijd niet zullen zijn zoals ze decennia zijn geweest. Ik denk dat het vertrouwen van Europa in de VS een enorme klap heeft gekregen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:11 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt een knap staaltje tijdrekken voor Groenland en Denemarken/Europa tot de oranje idioot uit het Witte Huis is vertrokken en alles weer normaal kan worden qua betrekkingen
Dat sowieso, maar bij een normale president die gewoon bij zijn volle verstand is hoef je hopelijk niet dagelijks te reageren op oorlogsdreiging en geweldquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:31 schreef Aikara het volgende:
[..]
Wat is normaal...? Ik ben bang dat de betrekkingen voor een hele lange tijd niet zullen zijn zoals ze decennia zijn geweest. Ik denk dat het vertrouwen van Europa in de VS een enorme klap heeft gekregen.
Eerst zien of we niet over elkaar heen gaan buitelen over wie het best in Trumps kont te kruipen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:31 schreef Aikara het volgende:
[..]
Wat is normaal...? Ik ben bang dat de betrekkingen voor een hele lange tijd niet zullen zijn zoals ze decennia zijn geweest. Ik denk dat het vertrouwen van Europa in de VS een enorme klap heeft gekregen.
Ik hoop maar dat dit ironie is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:30 schreef -XOR- het volgende:
De Amerikaantjes hebben in ieder geval wel ballen, dat kun je van ons niet zeggen.
Ik vind de Amerikaantjes ook mongolen, maar kom op, de slaafse gedweeheid, ik kan daar zo slecht tegen. Zeg gewoon: "Dikke lul, opzouten, Rusland moet van Oekraine afblijven, jullie moeten van Groenland afblijven".quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit ironie is.
Het is voor de Amerikaantjes en de Ruskies en de Chineesjes ook wel iets makkelijker om balletjes te hebben.
De Amerikaantjes hebben hun balletjes overigens - uit dankbaarheid, in goed vertrouwen en vanwege een grotendeels gemeenschappelijk besef van vrijheid - voor een aanzienlijk gedeelte aan ons te danken.
Ook al bleven de procentjes te lang wat achter, we hebben ze nooit in de steek gelaten of in de stront laten zakken.
En nu is het stank voor dank.
Buiten dat zou ik nog altijd liever Chamberlain zijn dan Hitler, desnoods zonder ballen. Maar uit de geschiedenis moet je wel lessen durven trekken.
Dat is wat anders dan te stellen dat de Amerikanen wel ballen hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind de Amerikaantjes ook mongolen, maar kom op, de slaafse gedweeheid, ik kan daar zo slecht tegen. Zeg gewoon: "Dikke lul, opzouten, Rusland moet van Oekraine afblijven, jullie moeten van Groenland afblijven".
Dat hele Groenland heeft geen reet met Rusland of China te maken. Als je dat nou nog niet door hebt kun je beter de hele geopolitiek overslaan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan te stellen dat de Amerikanen wel ballen hebben.
Je zou ook kunnen zeggen dat de hysterische wil om Groenland te bezitten voortkomt uit pure angsthazerij voor Russen en Chinezen. Help help er varen bootjes in de zee. We zijn zo bang!
Help help er zijn ongewapende mensen die demonstreren. Schieten, schieten. We zijn zo bang!
Donald Trump, de man die zelf de militaire dienst voor Vietnam ontdook. Wat een ballen heeft die gozer.
Bah.
Ik vind natuurlijk niet dat de Amerikanen 'ballen' hebben door Groenland op te eisen, maar wij lopen rond als Weense castraten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan te stellen dat de Amerikanen wel ballen hebben.
Je zou ook kunnen zeggen dat de hysterische wil om Groenland te bezitten voortkomt uit pure angsthazerij voor Russen en Chinezen. Help help er varen bootjes in de zee. We zijn zo bang!
Help help er zijn ongewapende mensen die demonstreren. Schieten, schieten. We zijn zo bang!
Bah.
Speak for yourself.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hele Groenland heeft geen reet met Rusland of China te maken. Als je dat nou nog niet door hebt kun je beter de hele geopolitiek overslaan.
Maar dan heeft Amerika toch juist geen ballen, want geen onvertogen woord richting Putler.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind de Amerikaantjes ook mongolen, maar kom op, de slaafse gedweeheid, ik kan daar zo slecht tegen. Zeg gewoon: "Dikke lul, opzouten, Rusland moet van Oekraine afblijven, jullie moeten van Groenland afblijven".
Herhalen van argumenten. Je stelt dat de Amerikanen wel ballen hebben. Een groot deel van die ballen hebben ze aan hun bond- en handelsgenoten te danken. In een periode dat 'hele slechte presidenten' (volgens Trump) de baas waren in de VS.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind natuurlijk niet dat de Amerikanen 'ballen' hebben door Groenland op te eisen, maar wij lopen rond als Weense castraten.
Ik heb helemaal niets met die Amerikanen, vind alleen dat we er tegen op moeten staan en ze moeten zeggen dat ze hun grote muil moeten houden maar daar is iedereen te laf voor.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Speak for yourself.
Het is juist dat laffe gelul over valse motieven die wat mij betreft maken dat de Amerikanen juist geen ballen hebben.
Jij denkt dat ze even 1000 man sturen die vervolgens op een ijsrots gaan zitten?quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:02 schreef Salina het volgende:
Witte (besneeuwde) rook jongens.
Na uitvoerig overleg met Jip en Janneke, ik bedoel Vance en Rubio, hebben Groenland en Denemarken - ondanks de blijvende grote verschillen in mening - blijkbaar besloten om een soort committee/werkgroep op te richten dat focust op "het vinden van een gezamenlijke weg vooruit, die recht doet aan de zorgen van de president én die recht doet aan de veiligheid op lange termijn van Groenland" (even vrije vertaling, samengevat).
[..]
Bron: CNN
Verder stuurt Denemarken wat extra mannetjes naar Groenland, stuurt Zweden een onbevestigd aantal poppetjes, stuurt Noorwegen alvast één mannetje vooruit ter verkenning en als klap op de sneeuwpop stuurt Duitsland morgen al maar liefst 13 militairen naar het land van de eeuwige ijsvlakten.
Zeg het maar jongens. Ik ben gerustgesteld. Jullie ook?![]()
Nogmaals, ik vind helemaal niet dat Trump grote ballen heeft. Hij heeft één beschimmelde bijbal, ik stoor me alleen mateloos aan het feit dat wij balloos zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Herhalen van argumenten. Je stelt dat de Amerikanen wel ballen hebben. Een groot deel van die ballen hebben ze aan hun bond- en handelsgenoten te danken. In een periode dat 'hele slechte presidenten' (volgens Trump) de baas waren in de VS.
Je blijft je richten op 'iedereen' van Europa. Want die zijn zo laf.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met die Amerikanen, vind alleen dat we er tegen op moeten staan en ze moeten zeggen dat ze hun grote muil moeten houden maar daar is iedereen te laf voor.
Schei toch uit.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:30 schreef -XOR- het volgende:
De Amerikaantjes hebben in ieder geval wel ballen, dat kun je van ons niet zeggen.
Joh, ik ben aan het lezen en bekijken hoe we als Europa reageren op die blaaskaak en zit me er enorm over op te vreten, dan zeg je wel eens iets dat je niet letterlijk zo bedoelt.quote:
Oh, was dat het.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, ik ben aan het lezen en bekijken hoe we als Europa reageren op die blaaskaak en zit me er enorm over op te vreten, dan zeg je wel eens iets dat je niet letterlijk zo bedoelt.
Mwah, als je zon groot leger hebt vind ik het juist ballen hebben om geen landen aan te vallen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:30 schreef -XOR- het volgende:
Absoluut, dat staat voor mij buiten kijf. Dit is gewoon je trouwste bondgenoot een mes in de rug steken in een heel erg moeilijke periode.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:04 schreef Toby56 het volgende:
Voor mij zijn de Amerikanen de verraders.
Daarom.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mwah, als je zon groot leger hebt vind ik het juist ballen hebben om geen landen aan te vallen.
Als pinguins met zijn duizenden op één ijsrots kunnen vertoeven, waarom wij dan niet?quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze even 1000 man sturen die vervolgens op een ijsrots gaan zitten?
Ik ga ervan uit dat er voorbereid word op meer troepen en het opzetten van een extra basis of meerdere maar dat zal uiteindelijk natuurlijk nimmer genoeg zijn omdat Trump Groenland onder Amerikaans beheer wil hebben.
Gelukkig hebben diequote:Troops from the Netherlands and Canada are also expected to deploy to the territory, Politico reported.
( )
Sweden, Canada, and the Netherlands have confirmed deployments as part of the same multinational operation. Kristersson said troops would arrive in Greenland on Wednesday as part of a group from "several allied countries."
Lekker blauwbekkend op de uitkijk staan om te kijken of de Chinezen al in aantocht zijn. Men who stare at seals.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:15 schreef Salina het volgende:
[..]
Als pinguins met zijn duizenden op één ijsrots kunnen vertoeven, waarom wij dan niet?![]()
Ik was ook een beetje cynisch natuurlijk. Gek, ben ik normaal nooit.
En ja, ze bereiden ongetwijfeld voor op meer troepen. Overigens lees ik hier dat Canada en Nederlandook troepen gaan sturen naar verluid.
[..]
Gelukkig hebben diejongens (en meisjes) al wat kunnen oefenen met de kou en de sneeuw afgelopen weken.
Voor de uitkijk stuurt Nederland Zuster Anna en Het Vrouwtje Van Stavoren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lekker blauwbekkend op de uitkijk staan om te kijken of de Chinezen al in aantocht zijn. Men who stare at seals.
Dog who barks at trees.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lekker blauwbekkend op de uitkijk staan om te kijken of de Chinezen al in aantocht zijn. Men who stare at seals.
Nee.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
Het lijkt er op dat het niet verder escaleert en dat beiden toch opteren voor diplomatieke gesprekken.
Voelen jullie dit ook zo?
Mwah. VS heeft laten zien onder Trump een onbetrouwbare partner te zijn die bereid is zijn eigen bondgenoten aan te vallen om zijn zin te krijgen. Die diplomatieke gesprekken zijn een doekje voor het bloeden, het enige wat hier helpt is een president (en regering) die minder van lotje getikt is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
Het lijkt er op dat het niet verder escaleert en dat beiden toch opteren voor diplomatieke gesprekken.
Dat was vanaf dag 1 al duidelijk want Groenland is immers NAVO gebied en uitbreiden zou moeten volstaan. Maar Trump wil annexeren en desnoods met geweld, mocht hij dat doorzetten dan is het einde NAVO.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:34 schreef Elizium het volgende:
Laat je dus niks wijsmaken dat het gaat om verdedigen van Groenland.
Nee, dramkleuter Trump moet hoe dan ook zijn zin krijgen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
quote:FBI raids home of Washington Post reporter in ‘highly unusual and aggressive’ move
The FBI raided the home of a Washington Post reporter early on Wednesday in what the newspaper called a “highly unusual and aggressive” move by law enforcement, and press freedom groups condemned as a “tremendous intrusion” by the Trump administration.
Agents descended on the Virginia home of Hannah Natanson as part of an investigation into a government contractor accused of illegally retaining classified government materials.
An email sent on Wednesday afternoon to Post staff from the executive editor, Matt Murray, obtained by the Guardian, said agents turned up “unannounced”, searched her home and seized electronic devices.
“This extraordinary, aggressive action is deeply concerning and raises profound questions and concern around the constitutional protections for our work,” the email said.
…
The statement gave no further details of the raid or investigation. Bondi added: “The Trump administration will not tolerate illegal leaks of classified information that, when reported, pose a grave risk to our nation’s national security and the brave men and women who are serving our country.”
The reporter’s home and devices were searched, and her Garmin watch, phone, and two laptop computers, one belonging to her employer, were seized, the newspaper said. It added that agents told Natanson she was not the focus of the investigation, and was not accused of any wrongdoing.
Ah, zo, ik snappem.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daarom.
Honen over Deense sledehonden en nog steeds geen actie durven ondernemen, met dat vette leger van ze. Een leger dat nog eens fors wordt uitgebreid.
En dat door een land dat giga in de rode cijfers staat.
Gerund door een meermalen bankroet gegane malafide mafiabaas.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:00 schreef beefkeek het volgende:
Het moment waarvan we wisten dat het ging komen. Doei persvrijheid.
[..]
quote:“Searches of newsrooms and journalists are hallmarks of illiberal regimes, and we must ensure that these practices are not normalized here.”
Seth Stern, chief of advocacy for the Freedom of the Press Foundation, said it was “an alarming escalation in the Trump administration’s multipronged war on press freedom” and called the warrant “outrageous”.
“The administration may now be in possession of volumes of journalist communications having nothing to do with any pending investigation and, if investigators are able to access them, we have zero faith that they will respect journalist-source confidentiality,” he said.
Tim Richardson, journalism and disinformation program director at PEN America, said: “A government action this rare and aggressive signals a growing assault on independent reporting and undermines the First Amendment.
“It is intended to intimidate sources and chill journalists’ ability to gather news and hold the government accountable. Such behavior is more commonly associated with authoritarian police states than democratic societies that recognize journalism’s essential role in informing the public.”
Bron
Hij wil gewoon Groenland hebben voor de eeuwige roem. De president zijn die Amerikaans grondgebied uitbreidde met land rijk aan waardevolle grondstoffen. Soort Putin dus. Bovendien vindt hij het natuurlijk prachtig dat hij Europese leiders daarmee op de kast kan jagen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 02:51 schreef Vis1980 het volgende:
Of Trump is bezig met Groenland omdat er iets groots aankomt op het gebied van de Epstein files. Of misschien wil ie een grote gevangenis bouwen in de sneeuw.
Trump is inmiddels in oorlog met de hele wereld, inclusief zijn eigen bevolking. That escalated quickly.quote:Op donderdag 15 januari 2026 03:46 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen begint het in Minneapolis uit de hand te lopen.
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mcgjdg5mu22h
[ afbeelding ]
The President of Peacequote:Op donderdag 15 januari 2026 03:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Trump is inmiddels in oorlog met de hele wereld, inclusief zijn eigen bevolking. That escalated quickly.
'The officer feared for his life' is de vrijkaart voor vervolging voor ICE-agenten. In het Congres zijn ze nu een poging aan het doen die regel te veranderen.quote:A federal agent shot and injured an immigrant in Minneapolis on Wednesday evening, federal officials said, an incident that touched off clashes between protesters and law enforcement and that came just one week after an immigration agent killed a woman in the city.
Tricia McLaughlin, a spokeswoman for the Department of Homeland Security, said in a statement that federal agents were trying to arrest a male from Venezuela who was in the country illegally. She claimed that the person fled from agents.
When the officer caught up to him, Ms. McLaughlin said he “began to resist and violently assault the officer,” and that two people came out of a nearby building and joined in attacking the officer with a snow shovel and broom handle.
The officer feared for his life, Ms. McLaughlin said, and fired shots, striking the person who agents were seeking in the leg. She said the agent and the person who was shot were in the hospital, and the other two people she accused of attacking the agent were in custody.
The federal government’s narrative could not immediately be verified. The conditions of the person who was shot and the agent were not immediately clear.
A social media post from the city said a reported shooting occurred on the city’s north side, and that local officials were working to confirm details. Minneapolis residents have protested repeatedly in the week since an Immigration and Customs Enforcement agent fatally shot a woman, Renee Nicole Good, on the south side of Minneapolis.
As word of the latest shooting spread, protesters gathered near the apparent scene on Wednesday night. A group of them yelled at Minneapolis police officers who had blocked the street to traffic, telling the local officers that the federal agents should be arrested.
Several heavily armed Border Patrol agents arrived in a large, military-style vehicle outside of the crime scene tape just as a small protest was growing. Protesters swarmed the vehicle and yelled and threw snowballs at agents who had gotten out. The protesters eventually forced the agents to retreat. As they left, the agents fired at least two canisters of gas that made a loud bang and made it difficult for some to breathe easily.
A few minutes later, at least two ICE agents arrived in an unmarked S.U.V. and sprayed chemical agents in the faces of protesters who approached them, causing one protester to keel over and say that he could not see.
At one point, a protester fired several fireworks toward retreating ICE agents and their cars.
A Minneapolis police officer who identified himself as a supervisor to several protesters told them he did not know exactly what happened. “It’s not like they’re talking to us,” he said, referring to the federal agents on scene.
Federal immigration agents have flooded the Minneapolis area in recent weeks, angering residents and local officials. The Trump administration has defended the deployment as necessary to cracking down on illegal immigration and rooting out fraud.
Shortly before the latest shooting was reported on Wednesday night, Gov. Tim Walz of Minnesota gave a speech that called on the Trump administration to “end this occupation.”
quote:If Renee Good had been killed by a state or local police officer rather than an ICE agent, her family could sue the shooter for excessive force and violating her rights. But there is no law that allows federal officers to be sued for their constitutional violations. Congress should pass long-overdue legislation to fix this anomaly: a Renee Good Civil Rights Act.
Bron
Dit is speculatie natuurlijk maar kunnen handelen zonder toezicht en inzicht van anderen voorspelt niet veel goeds.quote:Op donderdag 15 januari 2026 03:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij wil gewoon Groenland hebben voor de eeuwige roem. De president zijn die Amerikaans grondgebied uitbreidde met land rijk aan waardevolle grondstoffen. Soort Putin dus. Bovendien vindt hij het natuurlijk prachtig dat hij Europese leiders daarmee op de kast kan jagen.
Persoonlijk denk ik niet dat hij de daad bij het woord gaat voegen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Amerikaanse legerleiders zich daarvoor gaan lenen. Cuba daarentegen .... een doorn in het oog van Marco Rubio.
Je moet uiteraard wel van het ergste scenario uitgaan en daarnaar handelen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 04:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit is speculatie natuurlijk maar kunnen handelen zonder toezicht en inzicht van anderen voorspelt niet veel goeds.
het zou zomaar eens een opslag en brug kunnen worden voor de nodige wapens richting Rusland.
Het zal me niets verbazen als Walz binnenkort ineens opgepakt wordt om één of andere bogus reden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 03:46 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Tim Walz? Ik zou niet weten wat. De man is de goedheid zelve imho.quote:Op donderdag 15 januari 2026 05:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als Walz binnenkort ineens opgepakt wordt om één of andere bogus reden.
Vandaar bogus reden. Vergeet niet dat hij al onderzocht wordt vanwege die vermeende fraude in MN.quote:Op donderdag 15 januari 2026 05:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tim Walz? Ik zou niet weten wat. De man is de goedheid zelve imho.
Mss teveel empathie voor immigranten waardoor hij de nationale veilgheid in gevaar brengt![]()
True. Bogus onderzoek zoals we gewend zijn van Trump & Co.quote:Op donderdag 15 januari 2026 06:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Vandaar bogus reden. Vergeet niet dat hij al onderzocht wordt vanwege die vermeende fraude in MN.
Dit zie je wel steeds vaker. Rechter zegt dat het niet mag? Boeiequote:US apologizes for mistake in deporting Massachusetts college student, but defends her removal
BOSTON (AP) — The Trump administration apologized in court for a “mistake” in the deportation of a Massachusetts college student who was detained trying to fly home to surprise her family for Thanksgiving, but still argued the error should not affect her case.
Any Lucia Lopez Belloza, a 19-year-old Babson College freshman, was detained at Boston’s airport on Nov. 20 and flown to Honduras two days later. Her removal came despite an emergency court order on Nov. 21 directing the government to keep her in Massachusetts or elsewhere in the United States for at least 72 hours.
Lopez Belloza, whose family emigrated from Honduras to the U.S. in 2014, is currently staying with grandparents and studying remotely. She is not detained and was recently visiting an aunt in El Salvador.
Her case is the latest involving a deportation carried out despite a court order. Kilmar Abrego Garcia was deported to El Salvador despite a ruling that should have prevented it. The Trump administration initially fought efforts to bring him back to the U.S. but eventually complied after the U.S. Supreme Court weighed in. And last June, a Guatemalan man identified as O.C.G. was returned to the U.S. after a judge found his removal from Mexico likely “lacked any semblance of due process.”
Trump heeft volgens de eerder gangbare regels die macht uberhaubt al niet in vredestijd. Als die laffe gasten gewoon hun werk doen hadden ze de olifant in de porseleinwinkel gewoon terug zijn kooi in geduwd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 06:50 schreef Friggles het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)mming-in-senaat.html
Laffe gasten zijn het die zich telkens weer in laten pakken of onder druk laten zetten. Zie het echt niet meer goed komen in de VS.
Verdeel en heers. Iedereen hoopt dat iemand anders wat doet en kiest zelf voor de weg van de minste weerstand.quote:Op donderdag 15 januari 2026 06:50 schreef Friggles het volgende:
Laffe gasten zijn het die zich telkens weer in laten pakken of onder druk laten zetten. Zie het echt niet meer goed komen in de VS.
En dat is allemaal angst, allemaal angst..quote:Op donderdag 15 januari 2026 06:50 schreef Friggles het volgende:
Ik herhaal nog maar eens mijn standpunt dat die Republikeinse partij het echt verdiend om geminimaliseerd te worden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 06:50 schreef Friggles het volgende:
Was het niet Walz die begon met Trump weird te noemen? Dit is zijn punishmentquote:Op donderdag 15 januari 2026 03:46 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Nee joh, het was gewoon hand op zijn hart. Moet je niet teveel achter zoekenquote:Op donderdag 15 januari 2026 08:48 schreef Perrin het volgende:
En dit bleek, met de kennis van nu, dus inderdaad het startschot van dit nieuwe tijdperk.
[ afbeelding ]
En deze figuur is eigenaar van het invloedrijkste mediaplatform ter wereld.quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:48 schreef Perrin het volgende:
En dit bleek, met de kennis van nu, dus inderdaad het startschot van dit nieuwe tijdperk.
[ afbeelding ]
Geen individu is superman. ICE is een agressieve porceleinen vaas (men trapt om zich heen en wacht op de eerste tegenreactie om Trump woedend te maken). Burgers maken het verschil niet, en tegen 3000 ICE agenten met een politiecapaciteit van 600 die hun handen al vol hebben aan hun eigen taken is het onbegonnen werk. Je zult wel iets met de bedreigde staten moeten opzetten wil je een goede weerstand kunnen bieden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verdeel en heers. Iedereen hoopt dat iemand anders wat doet en kiest zelf voor de weg van de minste weerstand.
Als overheden en instituties wegduiken, hun verantwoordelijkheden ontlopen, in een hoekje bibberen.. Wat moet een individu dan doen idd?quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen individu is superman. ICE is een agressieve porceleinen vaas (men trapt om zich heen en wacht op de eerste tegenreactie om Trump woedend te maken). Burgers maken het verschil niet, en tegen 3000 ICE agenten met een politiecapaciteit van 600 die hun handen al vol hebben aan hun eigen taken is het onbegonnen werk. Je zult wel iets met de bedreigde staten moeten opzetten wil je een goede weerstand kunnen bieden.
hoorde vanochtend een aardige samenvatting van alle absurditeiten.. 'Maga is in een doodsspiraal en de rest vangt de klappen op'. Helaas staan vele miljardairs ook gedrogeerd achter Maga, dus.. succes
Ja die rechtsstaat die werkt dus niet meer. En nu?quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee joh, het was gewoon hand op zijn hart. Moet je niet teveel achter zoeken
Zonder gekheid, Musk, Thiel en consorten dienen net zo hard (strafrechtelijk) aangepakt te worden als de rest van dit zootje.
De individu kan niets doen. Als systemen worden uitgehold en je de vertegenwoordigers en hun families kunt bedreigen, dan staan individuen die deze systemen vertegenwoordigen ook op een eiland. Ik heb het vermoeden dat men zoveel mogelijk afwacht en wil kijken wat de midterms brengen qua kaarten van Maga en de oppositie, en of de VS nog magischerwijs te bepleisteren is met een impeachment. Maar anders krijgen we mogelijk gewoon individuele staten die misschien toenadering tot andere staten zoeken of zich steeds meer als landen gaan gedragen. Afwachten tot 2028 zit er echt niet meer in.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als overheden en instituties wegduiken, hun verantwoordelijkheden ontlopen, in een hoekje bibberen.. Wat moet een individu dan doen?
2nd amendment te gelden maken. Daar hebben ze die fantastische tool toch voor?quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als overheden en instituties wegduiken, hun verantwoordelijkheden ontlopen, in een hoekje bibberen.. Wat moet een individu dan doen idd?
Het blijkt nu dus dat de 2A-gekken die wapens hadden om te strijden tegen de tirannieke overheid eigenlijk graag zelf de tirannieke overheid willen zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
2nd amendment te gelden maken. Daar hebben ze die fantastische tool toch voor?
Oeps.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijkt nu dus dat de 2A-gekken die wapens hadden om te strijden tegen de tirannieke overheid eigenlijk graag zelf de tirannieke overheid willen zijn.
Ik bedoel eigenlijk meer als deze ellende voorbij is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die rechtsstaat die werkt dus niet meer. En nu?
Verrassing!quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijkt nu dus dat de 2A-gekken die wapens hadden om te strijden tegen de tirannieke overheid eigenlijk graag zelf de tirannieke overheid willen zijn.
Dat is nogal een 'als'. Vanzelf lijkt het niet te gaan gebeuren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer als deze ellende voorbij is.
In ieder geval niet voor eigen rechter gaan spelen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als overheden en instituties wegduiken, hun verantwoordelijkheden ontlopen, in een hoekje bibberen.. Wat moet een individu dan doen idd?
De machtigste persoon in de USA is inmiddels wel zo ver heen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In ieder geval niet voor eigen rechter gaan spelen.
quote:ICE error meant some recruits were sent into field offices without proper training, sources say
As Immigration and Customs Enforcement was racing to add 10,000 new officers to its force, an artificial intelligence error in how their applications were processed sent many new recruits into field offices without proper training, according to two law enforcement officials familiar with the error.
The AI tool used by ICE was tasked with looking for potential applicants with law enforcement experience to be placed into the agency’s “LEO program” — short for law enforcement officer — for new recruits who are already law enforcement officers. It requires four weeks of online training.
Applicants without law enforcement backgrounds are required to take an eight-week in-person course at ICE’s academy at the Federal Law Enforcement Training Center in Georgia, which includes courses in immigration law and handling a gun, as well as physical fitness tests.
“They were using AI to scan résumés and found out a bunch of the people who were LEOs weren’t LEOs,” one of the officials said.
The officials said the AI tool sent people with the word “officer” on their résumés to the shorter four-week online training — for example, a “compliance officer” or people who said they aspired to be ICE officers.
The majority of the new applicants were flagged as law enforcement officers, the officials said, but many had no experience in any local police or federal law enforcement force.
Both law enforcement officials noted that ICE’s field offices provide more training beyond what is provided at the academy or in the online course before officers are sent out onto the street and that the officers singled out by the AI tool most likely received that training. The officials weren’t authorized to speak publicly and spoke to NBC News on condition of anonymity.
The Department of Homeland Security didn’t respond to a request for comment. The AI mistake was identified in mid-fall — over a month into the recruitment surge — and ICE immediately began taking steps to remedy the situation, including manual reviews of résumés of new hires, the officials said.
“They now have to bring them back to FLETC,” said one of the officials, referring to the Federal Law Enforcement Training Center.
The AI tool was initially the mechanism used to categorize résumés, the officials said. The officials weren’t sure how many officers were improperly trained. It’s also not clear how many may have been sent out to begin immigration arrests.
As the immigration agency surges agents into American cities, their enforcement tactics are increasingly questioned by local law enforcement, community groups and lawmakers following the shooting death of Renee Nicole Good in Minneapolis by ICE officer Jonathan Ross.
Ross had more than 10 years of experience with ICE and wouldn’t have been subject to the AI screening for new recruits.
The error highlights the challenge of training such a large number of new recruits as ICE continues to ramp up operations to boost deportation numbers amid pressure from the White House. ICE has also placed some new recruits into a training program before they completed the agency’s vetting process, NBC News has reported.
In Minneapolis alone, more than 2,000 ICE officers have been sent to the area to boost arrests, and they have apprehended over 2,400 people since Nov. 29, DHS spokesperson Tricia McLaughlin said. Minnesota has sued to try to remove DHS.
ICE had a mandate to hire 10,000 new officers by the end of 2025 and offered new recruits $50,000 signing bonuses using the money Congress allocated under the One Big Beautiful Bill. One of the officials said that although ICE met the goal on paper, bringing back people who were misidentified for more training means it didn’t successfully add 10,000 ICE officers on the street in 2025.
quote:
Qatar is nu een neutrale locatie voor Amerikaanse inkomstenquote:US gets first $500 million Venezuelan oil deal, holding some proceeds in Qatar
Revenue from the oil sales is currently being held in bank accounts controlled by the US government, as indicated in Friday’s order, according to the administration official. The main account, according to a second senior administration official, is located in Qatar.
The second official described Qatar as a neutral location where money can flow freely with US approval and without risk of seizure. Trump’s order noted that at least some of the revenue would be held in US Treasury accounts.
“President Trump brokered a historic energy deal with Venezuela, immediately following the arrest of narcoterrorist Nicolás Maduro, that will benefit the American and Venezuelan people,” White House spokeswoman Taylor Rogers told Semafor in a statement.
Rogers added that the administration is continuing “positive, ongoing discussions” with oil companies about Venezuela. Despite skepticism from many oil companies about the viability of investing there, Trump’s advisers remain confident that more deals — and sales — will come to fruition.
Chevron, the lone major US oil company that had stayed operational in Venezuela, believes it can expand production by 50% within the next two years, the administration official said.
Treasury Secretary Scott Bessent said at the Economic Club of Minnesota last week that his department “will oversee the accounts” and “then, at the president’s direction [and] Secretary Rubio’s direction … be in charge of the disbursement that goes back into Venezuela.”
“Treasury’s role will be making sure the funds get to the proper place,” Bessent added. “We’re the bankers here; we don’t direct the funds.”
quote:“There is no basis in law for a president to set up an offshore account that he controls so that he can sell assets seized by the American military,” Sen. Elizabeth Warren, D-Mass., the party’s top Banking Committee member, told Semafor last week. “That is precisely a move that a corrupt politician would be attracted to.”
Oh ik ben het met je eens dat de oneindige memes waar ik af en toe smakelijk om kan lachen niet echt helpen met de hele situatie.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ x ]
De tekst
Here's the logical problem @:DHSgov
When you post memes, political content and inhumane posts about immigrants like Reddit troll commenter
...even if what you are sharing is true...the majority of people no longer believe you.
You've lost credibility because you've treated government accounts like media brands instead of public service accounts.
@:X users are majority Right-winged since Elon took over, and still, many here don't believe you. It's easy to understand why in the real world even more don't trust in DHS, ICE or @:WhiteHouse
Your lack of comms strategies is starting to play out.
America Deserves Better.
NewsNation en MAGA spreekpoppen consequent als bron gebruiken maakt je nogal ongeloofwaardig om te klagen over neutraal verslag te geven.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh ik ben het met je eens dat de oneindige memes waar ik af en toe smakelijk om kan lachen niet echt helpen met de hele situatie.
Dat gezegd hebbende, ik snap niet waarom dat invloed moet hebben op de NYT die laten we eerlijk wezen sowieso al weinig trek hebben om neutraal verslag te geven.
Als je de feiten hebt en je komt met zo’n kop dan ben je op z’n zachtst gezegd misleidend bezig.
Trump moet afgezet worden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Trump trekt zijn staart in over Iran?
En eigenaar van het systeem van de militairen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:06 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
En deze figuur is eigenaar van het invloedrijkste mediaplatform ter wereld.
Het resultaat zie je dagelijks onder meer in NWS.
Maar daar hoeven we ons verder geen zorgen over te maken hoor.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies, die 2A-gekken LARPen op het moment tegen de bevolking, met de overheid mee.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
2nd amendment te gelden maken. Daar hebben ze die fantastische tool toch voor?
Succes daarmee, als je wakker wordt naast een krokodil.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In ieder geval niet voor eigen rechter gaan spelen.
Goh wat foto's met bruine mensen en jij denkt meteen 'ja dat zijn criminelen'.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zomaar een aantal mensen die Jacob Frey en Tim Walz zo graag in hun staat/stad willen hebben met hun sanctuary policies.
Dit dus, maar ook End Wokeness, Libs of TikTok en echt alles wat hij via Twitter linkt is echt onderdeel van de propaganda. Zelden zo'n blindheid gezien als bij de Nederlandse MAGA Beweging.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
NewsNation en MAGA spreekpoppen consequent als bron gebruiken maakt je nogal ongeloofwaardig om te klagen over neutraal verslag te geven.
Dat zijn mugshots van illegale criminelen lampie. Dat zijn criminelen die na hun tijd in het gevang weer los zijn gelaten op straat in plaats van dat ze worden overgedragen aan ICE zodat ze het land uit gezet kunnen worden. Alle sanctuary states/cities hanteren dit soort beleid omdat democraten vinden dat dit soort mensen in het land moeten blijven.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goh wat foto's met bruine mensen en jij denkt meteen 'ja dat zijn criminelen'.
Ik snap nu hoe ze wat jaren geleden zo makkelijk hun propaganda kwijt konden bij usefull idiots.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Best schokkend dat er meer dan duizend criminele illegalen in de gevangenis zitten daar in Minnesota.
Helaas is de regelgeving (sanctuary policies) zo ontworpen dat die criminele illegalen niet overgeleverd hoeven te worden aan de federale overheid. Ik vind het überhaupt al zeer bizar dat dit kan maar goed het kan blijkbaar.
Dit heeft dus als direct gevolg dat ICE actief de straat op moet om dit soort mensen op te pakken en het land uit te zetten.
Figuren zoals Walz en Frey en talloze andere democratische politici zijn er op gebrand om dit soort mensen in het land te houden.
Ik kan oprecht geen enkele andere reden bedenken dan dat men deze mensen als stemvee ziet en dat ze op deze manier hun macht kunnen consolideren ten koste van de burgers die de huisvesting van dit gespuis moet bekostigen.
Dombo. Die hebben dus hun straf uitgezeten?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:19 schreef Chivaz het volgende:
Dat zijn criminelen die na hun tijd in het gevang weer los zijn gelaten
Correct, en die worden als illegaal weer op straat gezet in plaats van dat ze worden opgehaald door ICE met als gevolg dat ICE nu de wijken in moet om dit soort mensen op te sporen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dombo. Die hebben dus hun straf uitgezeten?
Houd je mond dan. Moeilijk, he, een rechtsstaat?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, en die worden als illegaal weer op straat gezet in plaats van dat ze worden opgehaald door ICE met als gevolg dat ICE nu de wijken in moet om dit soort mensen op te sporen.
Vind je dat goed beleid, om criminele illegalen weer los te laten op straat in plaats van ze te deporteren?
Je weet dat illegaal in het land verblijven geen recht is toch? Dus nogmaals de vraag, waarom vind je het goed beleid om criminele illegalen weer vrij te laten op straat in plaats van ze te laten ophalen door ICE en ze te deporteren?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Houd je mond dan. Moeilijk, he, een rechtsstaat?
Ga je schamen, je woont in het Westen, niet in Irak. Hier krijg je straf en als je die hebt uitgezeten, dan is het klaar.
quote:2. Cryptovaluta’s
De familie Trump bezit ook de aandelen van cryptobedrijf World Liberty Financial. Bij het opzetten van die onderneming speelde Changpeng Zhao, de oprichter van cryptohandelsplatform Binance, een belangrijke rol. Hij had in de Verenigde Staten een gevangenisstraf uitgezeten wegens witwassen en vreesde dat zijn veroordeling ervoor zou zorgen dat zijn onderneming moeilijker zaken zou kunnen doen in het land. Daarom zette hij zijn bedrijf in om in een goed blaadje te komen bij Trump. Binance hielp de presidentiële familie met het opzetten van World Liberty Financial. Het detacheerde softwareschrijvers naar de onderneming die hielpen met het opzetten van de stablecoin van Trumps bedrijf, USD1 genaamd.
Zhao verkocht in maart een belang in Binance aan een staatsinvesteringsfonds uit de Verenigde Arabische Emiraten, dat er $2 mrd voor betaalde. Dat geld moest, zo luidde een van de voorwaarden van Binance, overgemaakt worden in USD1. Op die manier werden de Emiraten direct een grote klant van World Liberty Financial.
Volgens een overeenkomst tussen de familie Trump en World Liberty Financial gaat zo’n 75% van de opbrengsten uit het verkopen van tokens naar een entiteit die in handen is van de presidentiële familie. Critici wijzen erop dat het cryptobedrijf daarmee aan iedereen die toegang tot de president wil, de mogelijkheid geeft om geld naar hem toe te sluizen zonder zich zorgen te hoeven maken over de regels voor campagnefinanciering.
In mei hield Trump een diner met een groep bezitters van de tokens. World Liberty Financial draaide in 2025 een omzet van meer dan $1,4 mrd, zo rapporteerde de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal eerder. Afgelopen oktober kreeg Changpeng Zhao gratie, maar volgens zijn advocaten had dat niets te maken met diens zakelijke banden met de Trump-familie.
3. Gratie te koop
Niet alleen in het geval van Changpeng Zhao speelden de financiële belangen van Trump hoogstwaarschijnlijk een rol bij het verlenen van gratie. Hetzelfde gebeurde het afgelopen jaar met een aanzienlijk aantal ondernemers. Zij droegen bijvoorbeeld veel geld bij aan Trumps verkiezingskas en lieten aansluitend via hun lobbyisten gratieverzoeken doen met het verhaal dat ze onterecht en oneerlijk vervolgd waren door de regering-Biden – een punt waar de president uiterst gevoelig voor is.
Ook de voormalige president van Honduras, Juan Orlando Hernández, bediende zich van deze tactiek. Hij werd in de VS tot 45 jaar cel veroordeeld voor drugshandel, maar schreef in oktober een uitgebreide brief aan Trump waarin hij uiteenzette dat hij alleen vervolgd was omdat hij niet paste in ‘de politieke agenda van het ministerie van justitie van Biden en Harris’. De Hondurees was, zo zei Trump, ‘volgens mensen die ik zeer respecteer oneerlijk behandeld’. Dat lijkt een verwijzing naar Roger Stone, een voormalige adviseur van Trump die namens Hernández had gelobbyd. De vrijlating werd extra opvallend toen de Amerikaanse president drie maanden later de Venezolaanse president Nicolás Maduro gevangen nam vanwege zijn rol in de export van drugs naar de VS.
Ook Trevor Milton, die als oprichter van start-up voor elektrische vrachtwagens Nikola had gelogen tegen beleggers, bleef hameren op zijn onschuld. Hij en zijn vrouw hadden meer dan $1,8 mln aan de Trump-campagne gedoneerd. ‘Wat hij verkeerd heeft gedaan is dat hij een van de eerste mensen was die een meneer genaamd Donald Trump steunden voor het presidentschap’, stelde Trump bij de vrijlating van de Nikola-oprichter. Brad Bondi, de broer van minister van justitie Pam Bondi, was een van Miltons advocaten. ‘Ik heb fantastische aanbevelingen over hem gekregen van mensen die jullie heel goed kennen’, zei Trump.
Bron
Met je 'de overheid moet zich niet met de staat bemoeien.'quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet dat illegaal in het land verblijven geen recht is toch? Dus nogmaals de vraag, waarom vind je het goed beleid om criminele illegalen weer vrij te laten op straat in plaats van ze te laten ophalen door ICE en ze te deporteren?
Lijkt een beetje op dat hunter Biden verhaal met die schilderijen etc destijds. Ik weet nog dat niemand dat interessant vond in die tijd, waarom moet ik dit nu ineens wel interessant vinden?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het gesprek wordt al heel snel weer weggestuurd van het interessante artikel van het FD, dat hier vanochtend is gepost. @:Chivaz, hoe kijk jij hier nou tegenaan?
[..]
Tom Hofman is een botte lul, die geen fuck om de constitution geeft. Jij bent echt bijzonder goedgelovig.quote:
Het is nog steeds niet legaal om illegaal in het land te blijven. Waarom zou de gemeenschap dan dit soort figuren in hun midden moeten hebben? Wat voegt dit soort gespuis toe?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met je 'de overheid moet zich niet met de staat bemoeien.'
Als je je straf hebt uitgezeten, dan ben je klaar. Illegaliteit is een overreding, geen misdrijf.
Dit is een mening, geen feit.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet legaal om illegaal in het land te blijven. Waarom zou de gemeenschap dan dit soort figuren in hun midden moeten hebben? Wat voegt dit soort gespuis toe?
Illegaal is illegaal, dat is geen mening maar een feit. En op basis van dat feit worden mensen gedeporteerd en worden dat soort criminelen in sanctuary states in bescherming genomen.quote:
In de eerste plaats omdat het daar in de verste verte niet op lijkt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op dat hunter Biden verhaal met die schilderijen etc destijds. Ik weet nog dat niemand dat interessant vond in die tijd, waarom moet ik dit nu ineens wel interessant vinden?
Hunter Biden verkocht toegang naar de president via onder andere zijn schilderijtjes. Ik kreeg te horen dat Hunter Biden geen president was en dat ik maar moest ophouden het daar over te hebben. En nu wil je dat ik over vermeende corruptie ga praten nu het de andere zijde betreft? Je hebt een topic vol <Knip> die dat vast interessant vinden. Mij interesseert het geen moer, of we hebben een standaard of er is geen enkele standaard.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de eerste plaats omdat het daar in de verste verte niet op lijkt.
Maar Trump krijgt van jou een carte blanche omdat invloedrijke figuren een wit voetje hoopten te halen bij Biden door schilderijen van zijn zoon te kopen?
Leg eens uit: waarom negeer je de corruptie van de Trump-regering? Of is het opjagen van mensen met een kleurtje eigenlijk het enige wat jou iets kan schelen?
Zie het stuk van het FD.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hunter Biden verkocht toegang naar de president via onder andere zijn schilderijtjes. Ik kreeg te horen dat Hunter Biden geen president was en dat ik maar moest ophouden het daar over te hebben. En nu wil je dat ik over vermeende corruptie ga praten nu het de andere zijde betreft? Je hebt een topic vol fellow travelers die dat vast interessant vinden. Mij interesseert het geen moer, of we hebben een standaard of er is geen enkele standaard.
Persoonlijk pardons verkopen voor geld in je eigen zak.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het gesprek wordt al heel snel weer weggestuurd van het interessante artikel van het FD, dat hier vanochtend is gepost. @:Chivaz, hoe kijk jij hier nou tegenaan?
[..]
Als dat het ergste was...quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
ICE-pauper glijdt uit, raakt daarbij een omstander en tackelt vervolgens diezelfde omstander. Uw belastingcenten aan het werk, beste Amerikanen.
Het moment dat zelfs FOX aan begint te geven dat er onschuldige kinderen geraakt worden weet je dat de poep aan de ventilator blijft plakken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:59 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als dat het ergste was...
https://bsky.app/profile/cjzero.bsky.social/post/3mcgpml6gl22m
6 kinderen in het ziekenhuis (waarvan de jongste 6 maanden) nadat ICE flash bangs naar de auto gooit...
Vader probeerde zijn kinderen naar een veilige plek te brengen omdat ICE los ging in de buurt.
Maar nee hoor, ICE is een volledig legitieme organisatie. Wedden dat dit zo gespind wordt dat dit soort dingen komen omdat ICE onheus bejegend wordt door mensen die protesteren?quote:According to the man, who was interviewed as the EMTs were taking his children (including a 6-month old who couldn't breathe,) ICE threw multiple flash bangs at his car, breaking the windows.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |