Zoiets kan dan ook beter vanuit de mensen zelf komen. De VS kan misschien wel ingrijpen, maar zoiets kan ook makkelijk een tegenovergesteld effect hebben. De VS is immers niet het meest populaire land in die regio. En dan gok ik dat ik me nog voorzichtig uitdruk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:
We staan erbij en kijken ernaar terwijl de machtsgreep zich in rap tempo volttrekt.
[ x ]
Het dagboek is in sommige scholen in sommige staten sinds nog niet zo heel lang verboden. Mogelijk om de parallelen met de praktijken van de Gestapo tot die van IDF in Gaza en ICE in de VS.quote:
Gaat dit bericht (over deze 'protesten') nu over Iran of over de VS zelf?quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:
We staan erbij en kijken ernaar terwijl de machtsgreep zich in rap tempo volttrekt.
[ x ]
Ja dat is het verwarrende, en inderdaad knotsgekke, maar het gaat hier over de macht grijpen in Iran.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Gaat dit bericht (over deze 'protesten') nu over Iran of over de VS zelf?
Vanwaar die Iraanse vlag in dat bericht?
Bizar dat je bij de woorden 'protesten' en 'machtsgreep' überhaupt moet twijfelen of het nu over de VS of over Iran gaat, trouwens.
KNOTSGEKKED.
Je zou onderhand moeten weten dat militairen op straat al tijden een grote droom is van een groot deel van het rechtse spectrum, tevens dezelfde mensen die ook de houding van ICE goedpraten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind zijn figuren die de ronduit agressieve houding van ICE goedpraten onder het mom 'dan moet je maar meewerken'.
Alsof het überhaupt acceptabel is dat er in woonwijken troepen acties houden die gewapend en gemaskerd zijn.
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Simpel.
Blauw > sanctuary
Rood > greatest, bestest, goodest!
Je moet hem gewoon als een kleuter zien, want zijn gedrag is net zoals een kleuter die niet wil dat je weet dat hij een koekjes heeft gegeten zonder toestemming, terwijl de kruimels nog rond zijn mond zitten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 03:07 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het verbaast me nog altijd dat er nou nooit eens iemand in lachen uitbarst en tegen die gek zegt dat 'ie full of shit is!
Verwacht dat de Denen en Groenlanders die met Rubio en Vance (beiden dronken van de macht!) gaan praten nadat gesprek zoiets gaan hebben "Wtf was dat nou weer, waarom zijn we niet thuis gebleven?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:08 schreef byah het volgende:
Vandaag wordt een spannende dag voor de toekomst van Europa/NAVO/mijn veiligheid
Hoe moet het dan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind zijn figuren die de ronduit agressieve houding van ICE goedpraten onder het mom 'dan moet je maar meewerken'.
Alsof het überhaupt acceptabel is dat er in woonwijken troepen acties houden die gewapend en gemaskerd zijn.
Je kunt illegalen deporteren zonder deze geweldsexplosies en intimidatietactieken. Dat gebeurde ook gewoon onder eerdere presidenten. Tijdens Obama's termijn schijnt er zelf een recordaantal illegalen het land te zijn uitgezet. Dit soort praktijken kwamen echter niet voor.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.
Waarom niemand hier daar over wil praten is onderhand wel duidelijk.
Wat is er duidelijk? Waarom wil niemand daarover praten?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.
Niemand? Zelfs bij de buren van NWS zitten ze al aan deel 16 van het topic er over.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Overigens ben ik tegen geweld wanneer mensen gewoon meewerken.
En meewerken met wat? Het 'niets te verliezen' hooligantuig dat een veto van Maga heeft als paramilitair?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Lees: niemand is het met mij eens, dus wordt er niet over gepraatquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niemand? Zelfs bij de buren van NWS zitten ze al aan deel 16 van het topic er over.
Ja, maar er zit een stuk in dat ze geil is, en dat is natuurlijk iets wat je bij je kinderen wil weghouden. Bah. In de VS is het erger om over sex te denken dan een dubbelloops shotgun op iemands gezicht gericht te houden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het dagboek is in sommige scholen in sommige staten sinds nog niet zo heel lang verboden. Mogelijk om de parallelen met de praktijken van de Gestapo tot die van IDF in Gaza en ICE in de VS.
Ik lgeloof je niet. No way dat iemand al die beelden ziet en denkt dat het okay is. Dan ben je echt niet helemaal lekker.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.
Verder moet je je als regering afvragen: is het probleem dusdanig groot en urgent dat zulke agressieve acties in woonwijken noodzakelijk zijn? Ik zou zeggen van niet. Als je ziet hoe de acties nu verlopen, kun je gerust stellen dat je je doel voorbij schiet. Doorsnee Amerikanen worden geïntimideerd en moeten vrezen voor hun veiligheid. Is Dat zou niet normaal moeten zijn in een vrije samenleving.
Onder Obama werden er gemiddeld meer illegalen uitgezet zonder al de uitwassen van ICE etc. Dus het is ook nog eens minder effectief.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.
Verder moet je je als regering afvragen: is het probleem dusdanig groot en urgent dat zulke agressieve acties in woonwijken noodzakelijk zijn? Ik zou zeggen van niet. Als je ziet hoe de acties nu verlopen, kun je gerust stellen dat je je doel voorbij schiet. Doorsnee Amerikanen worden geïntimideerd en moeten vrezen voor hun veiligheid. Is Dat zou niet normaal moeten zijn in een vrije samenleving.
Ook als mensen meewerken is er veel geweld van ICE.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:38 schreef aquawoman het volgende:
[..]
[..]
Onder Obama werden er gemiddeld meer illegalen uitgezet zonder al de uitwassen van ICE etc. Dus het is ook nog eens minder effectief.
Alles om eerlijke verkiezingen te voorkomen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.
De opdracht is om het zo dramatisch mogelijk te doen. Links moet uitgeschakeld worden voor de verkiezingen, een opstand zal zorgen voor steeds meer sentimenten dat links maar beter uitgesloten moet worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.
Ik heb de filmpjes gezien, lomp hoe zwaarlijvige agenten agenten (ogenschijnlijk) ongewapende en ongevaarlijke migranten uit Latijns Amerika oppakken. Tot zover eens als je dat bedoelt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook als mensen meewerken is er veel geweld van ICE.
Wat ICE nu is, is niet meer dan een knokploeg van een politieke partij. Genoeg voorbeelden uit het heden en verleden over hoe zoiets afloopt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De opdracht is om het zo dramatisch mogelijk te doen. Links moet uitgeschakeld worden voor de verkiezingen, een opstand zal zorgen voor steeds meer sentimenten dat links maar beter uitgesloten moet worden.
Ik ben niet op de hoogte van alle revisies.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, maar er zit een stuk in dat ze geil is, en dat is natuurlijk iets wat je bij je kinderen wil weghouden. Bah. In de VS is het erger om over sex te denken dan een dubbelloops shotgun op iemands gezicht gericht te houden.
First they came...quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb de filmpjes gezien, lomp hoe zwaarlijvige agenten agenten (ogenschijnlijk) ongewapende en ongevaarlijke migranten uit Latijns Amerika oppakken. Tot zover eens als je dat bedoelt.
Als native Amerikaan met een roomsblank huidje óf als african-american zou ik mij niet teveel zorgen maken.
Maar de mensen zijn niet allemaal illegaal, gozert. En dan Trump en Miller die roepen dat die agenten absolute immuniteit hebben, dan moet je je toch echt gaan afvragen of je het niet misschien een beetje verkeerd ziet. Probeer het eens met je ogen open.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.
Maar illegaal betekent ook illegaal.
Dat wordt dan toch anders dan bij mij op de middelbare school. Blijkbaar groeien heel veel Amerikanen op zonder boekpresentaties van Turks Fruit en Het verrotte leven van Floortje Bloem. Wij keken naar de eerste Flodder-film in groep 8! Dat is lastig voor te stellen nowadays. Maar in de VS is dat zo grappig. Tieten op tv? NEE, denk aan de kinderen!!!!! Een man met belachelijk veel wapens en kogels die een heel leger neerknallen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van alle revisies.
Er zit bij mijn weten een stuk in waarin ze iets over seksuele voorlichting op school bespreken voor zover ik weet. Stelde geen ene moer voor. Wel in een documentaire of iets op de publieken een paar jaar terug gezien dat men vond dat het de focus op waar het om draaide iets verstoorde, en het daarom 'iets' niet in de eerdere uitgaves stond.
Maar als dat écht het probleem is, dan staan er tig keer verschrikkelijkere dingen in de Bijbel, waar niet moeilijk over gedaan wordt. En is er altijd nog de eerste uitgave van het dagboek.
Er wordt aangegeven dat buiten de wegmoffelreden, de werkelijke reden is dat er empathie kan worden geoogst voor onderduikers in het schuilen voor Gestapopraktijken.
Er komen veel berichten uit de VS waaruit blijkt dat ICE zich vooral richt op de huidskleur, illegaal of niet. Ook Amerikaanse burgers worden daar slachtoffer van.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.
Was Mevrouw Good illegaal?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het zijn lomperds.
Ik vind niet dat je mensen die worden gepakt bij de grens en worden teruggestuurd moet rekenen bij deportaties. Dan krijg je nogal een vertekend beeld gezien het feit dat er nu nauwelijks mensen over de grens trekken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt illegalen deporteren zonder deze geweldsexplosies en intimidatietactieken. Dat gebeurde ook gewoon onder eerdere presidenten. Tijdens Obama's termijn schijnt er zelf een recordaantal illegalen het land te zijn uitgezet. Dit soort praktijken kwamen echter niet voor.
Als de minste interactie bestaat uit het belemmeren van hun werkzaamheden dan snap ik de bedreigingen en intimidatie wel. Mensen zijn blijkbaar van mening dat het doodnormaal is dat je federale agenten belemmert in hun werkzaamheden.quote:In jouw brein is blijkbaar alles geoorloofd als het gaat om het opjagen van illegalen.
Maar je hoeft als burger niet te accepteren dat er gewapende en gemaskerde troepen door jouw wijk gaan, en je hoeft het ook niet normaal te vinden als je wordt toegeschreeuwd, bedreigd en geïntimideerd bij de minste interactie moet die zogenaamde 'agenten'.
Dat mag ook, je mag zelfs protesteren of nog veel effectiever je mag stemmen. Wat niet mag is agenten belemmeren.quote:De incidenten stapelen zich op. Het is duidelijk dat de-escalatie en professionalisme vreemde concepten zijn voor ICE. Nogmaals, als vrije burger in een functionerende rechtsstaat zou je daar iets van mogen vinden en zeggen.
Laffaard. Ik kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mevrouw Good was een dwaas die illegaal bezig was.
Het zou kunnen. Die agenten moeten ontslagen worden en zich gaan verantwoorden bij de strafrechter. Maar dat was al zo. Dat zal ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er komen veel berichten uit de VS waaruit blijkt dat ICE zich vooral richt op de huidskleur, illegaal of niet. Ook Amerikaanse burgers worden daar slachtoffer van.
Om nog maar te zwijgen over de dodelijke slachtoffers die tot dusver zijn gevallen bij ICE-acties.
En dus is het de verantwoordelijkheid van de politie, niet ICE.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mevrouw Good was een dwaas die illegaal bezig was.
Mevrouw Good een lafaard? Een dwaas ja, maar een lafaard was ze niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laffaard. Ik kan er niets anders van maken.
Hahaha. Hoe ontsla je iemand waarvan het het ID niet weet?quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Die agenten moeten ontslagen worden en zich gaan verantwoorden bij de strafrechter. Maar dat was al zo. Dat zal ook wel gebeuren.
Dat zou wel heel krom zijn, dus ICE word belemmerd in hun werkzaamheden en dan zouden ze de politie moeten bellen die vervolgens die vrouw moeten gaan oppakken?quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En dus is het de verantwoordelijkheid van de politie, niet ICE.
Wat is gewoon meewerken? Jij vindt het helemaal oke als je random door mannen met bivakmutsen en wapens uit de supermarkt wordt geplukt omdat ze je ervan verdenken niet Nederlands te zijn?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe moet het dan?
Dankzij gepruts van het regime was het toch vrij snel duidelijk wie die vrouw geëxecuteerd had.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahaha. Hoe ontsla je iemand waarvan het het ID niet weet?
Hij heeft het over 'die agenten', niet alleen die van die de mevrouw heeft neergeschoten. Maar die meneer is nog niet geschorst, laat staan ontslagen. Nee, hij wordt zelfs als held neergezet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dankzij gepruts van het regime was het toch vrij snel duidelijk wie die vrouw geëxecuteerd had.
Aan Republikeinse zijde vinden ze het nou eenmaal fantastisch als je mensen die protesteren om zeep helpt. Zag je eerde bij die Rittenhouse ook al. De GOP begint zo steeds meer een doodscultus te worden zonder dat ze er zelf erg in hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij heeft het over 'die agenten', niet alleen die van die de mevrouw heeft neergeschoten. Maar die meneer is nog niet geschorst, laat staan ontslagen. Nee, hij wordt zelfs als held neergezet.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou wel heel krom zijn, dus ICE word belemmerd in hun werkzaamheden en dan zouden ze de politie moeten bellen die vervolgens die vrouw moeten gaan oppakken?
ICE heeft gewoon de bevoegdheid om burgers op te pakken als je ze belemmerd.
Detain dus, dus ze mogen voorkomen dat ze weggaan maar mogen diegene niet oppakken.quote:Agents can detain US citizens in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest, assaults an officer, or ICE suspect the person of being in the US illegally
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |