abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219827128

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_219827152
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 19:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik overdrijf natuurlijk. Maar Hegseth is duidelijk een nieuwe weg ingeslagen.
Hoewel dat niet nieuw is. Gewoon dezelfde waarden en normen hanteren als vroeger. Merit based. En dat is geen grap.
Lol
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 19:54:22 #3
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219827501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 19:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Lol
Ik moet PHP toch gelijk geven. Pogingen om een gedecoreerd oud militair die enkel en alleen aangeeft dat militairen geen illegale orders moeten uitvoeren te degraderen zijn geheel nieuw beleid wat we nog niet eerder in de VS hebben gezien.
pi_219828216
Six Prosecutors Quit Over Push to Investigate ICE Shooting Victim’s Widow

Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219828312
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Kijkertje het volgende:

Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.

[ afbeelding ]
Oh zitten we inmiddels in die fase. Kenmerken van een goed werkende democratie dit.
pi_219828375
De Clintons weigeren te getuigen voor het Congres ....

Read the Clintons’ Legal Letter to Comer

Lawyers for Bill and Hillary Clinton wrote a letter to Representative James R. Comer of Kentucky, the Republican chairman of the Oversight Committee, on why the couple would not testify in the House’s Jeffrey Epstein investigation.

Ze hebben ook persoonlijk een brief geschreven:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcd6whz65227

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 21:13:42 #7
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219828385
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
show me the man and I'll show you the crime aldus BeriaNoem.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219828450
Ergens word ik wel moe van die figuren die het maar gewoon opgeven, want je krijgt er gegarandeerd een stel compleet incompetente debielen voor terug.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219828517
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:20 schreef OMG het volgende:
Ergens word ik wel moe van die figuren die het maar gewoon opgeven, want je krijgt er gegarandeerd een stel compleet incompetente debielen voor terug.
Mjah maar meewerken aan dat onderzoek terwijl de ICE-agent helemaal niet onderzocht wordt komt toch neer op meewerken aan Trump's politieke agenda.
pi_219828607
Personal Details of Thousands of Border Patrol and ICE Goons Allegedly Leaked in Huge Data Breach

quote:
A DHS whistleblower appears to have exposed data on federal immigration workers after the shooting of Renee Good.

Sensitive details of around 4,500 ICE and Border Patrol employees—including almost 2,000 agents working in frontline enforcement—have allegedly been released by a Department of Homeland Security whistleblower following last week’s fatal shooting of Renee Nicole Good.

( )

The alleged leak to ICE List, a self-styled “accountability initiative,” is believed to be the largest ever breach of DHS staff data. It appears to include names, work emails, telephone numbers, roles, and some resumé data, including previous jobs of federal immigration staff.

( )

According to Skinner, who leads the volunteer-run website, the dataset includes about 1,800 on-the-ground agents and 150 supervisors. Early analysis by the organization suggests that around 80 per cent of the staff identified remain employed by DHS.
An initital set of the names from the leak will be posted on Tuesday night, Skinner told the Daily Beast.
He said individual reports from the public have also “spiked” “a lot” since Good’s shooting. “I’ve had hotel staff sending post-it notes, bar staff sending DHS IDs, and loads of people saying their neighbour is an agent,” he said.

Prior to the leak, which Skinner said he received on Monday, ICE List had been in possession of details of around 2,000 federal immigration staff, including names it has chosen not to make public.
Roughly 800 of these, he said, are frontline agents or are permitted to deputise for them on the ground. The latest leak brings details of the total number of federal immigration staff in its possession to around 6,500.
Skinner said he plans to list “the majority” of names the project is able to verify, because “ICE and CBP are in clear need of reform, and I believe working for either is a bad move on a moral level.”

He added: “We will make exceptions on a case-by-case basis, the best examples of which will be those who work in childcare within the agency, and nurses. There will be more exceptions, but we will have a discussion once the team flags a position as something we need to think twice about.”
DHS has said it shields the identities of its staff and agents—who famously almost always wear masks—for their own safety. It has previously had similar projects hosted in America taken down—including the ICE tracker app, ICEBlock.
Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands w/ , where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, said: “We never began with the goal of creating a large database [and] first just promised to share agent names sent to us, as Kristi Noem threatened Americans would be arrested if they attempted to do so.
De website van ICE List.

Samenvattend: DHS whistleblower heeft naar verluidt een lijst met duizenden medewerkers van ICE en CBP gelekt. Die worden nu zo nodig - na zorgvuldige verificatie - op de ICE List geplaatst met foto, persoonlijke info en al.
Website staat op een NL w/ host.

Overigens lees ik op de reddits van Minnesota en Minneapolis dat er vanavond (lokale tijd) volgens de geruchten iets "(heel) groots" staat te gebeuren waar honderden agenten bij zullen zijn betrokken.

Laten we het een 'gezellig stadsfeestje' noemen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_219828621
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mjah maar meewerken aan dat onderzoek terwijl de ICE-agent helemaal niet onderzocht wordt komt toch neer op meewerken aan Trump's politieke agenda.
Uiteraard, maar zo'n onderzoek kan dan nog altijd aantonen dat er helemaal niks is. Nu stappen er een stel op, komen er een paar nieuwe clowns voor in de plaats, en je kunt er alvast vanuit gaan dat er een hoop op los gefantaseerd wordt met de conclusies.

We hebben het al een tijd niets over antifa gehoord, wedden dat zoiets "gevonden" wordt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219828775
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:39 schreef OMG het volgende:

[..]
Uiteraard, maar zo'n onderzoek kan dan nog altijd aantonen dat er helemaal niks is. Nu stappen er een stel op, komen er een paar nieuwe clowns voor in de plaats, en je kunt er alvast vanuit gaan dat er een hoop op los gefantaseerd wordt met de conclusies.

We hebben het al een tijd niets over antifa gehoord, wedden dat zoiets "gevonden" wordt?
Maar ook al vinden ze niks, ik kan me voorstellen dat hij de opdracht om de weduwe crimineel te onderzoeken voor hem een brug te ver is.

quote:
Mr. Thompson strenuously objected to the decision not to investigate the shooting as a civil rights matter, and was outraged by the demand to launch a criminal investigation into Becca Good, according to the people familiar with the developments, who were not authorized to discuss them publicly.

Mr. Thompson had originally set out to investigate the shooting in partnership with the Minnesota Bureau of Criminal Apprehension, a state agency that reviews police shootings. Senior Justice Department officials overruled the decision to cooperate with the state agency.
pi_219828795
Quote…” Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands w/ , where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, …”

Nou daar gaan onze U.S. connecties en gereserveerde opstelling.
pi_219828830
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar ook al vinden ze niks, ik kan me voorstellen dat hij de opdracht om de weduwe crimineel te onderzoeken voor hem een brug te ver is.
[..]

Oh, dat snap ik. Maar dat "onderzoek" zal er toch wel komen. Dan had ik het liefst competente lui gehad die hadden kunnen bewijzen dat er niks is als er daadwerkelijk niks is, en dat het onderzoek nergens op slaat in plaats van wat voor Trump loyalisten dan ook die alles al klaar hebben staan en er een "onderzoek" bij bedenken.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 22:07:40 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219828890
Met droge ogen beweren dat het hier gaat om 'merit based, effe kijken.

Want ja, de vaardigheden van bijvoorbeeld RFk jr, Bondi, Patel, Hegseth, Vance e.d. zijn écht de reden waarom ze die baan hebben...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219828907
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:01 schreef OMG het volgende:

[..]
Oh, dat snap ik. Maar dat "onderzoek" zal er toch wel komen. Dan had ik het liefst competente lui gehad die hadden kunnen bewijzen dat er niks is als er daadwerkelijk niks is, en dat het onderzoek nergens op slaat in plaats van wat voor Trump loyalisten dan ook die alles al klaar hebben staan en er een "onderzoek" bij bedenken.
Zijzelf natuurlijk ook maar dat is niet iets wat je hen kan aanrekenen. Ze mogen niet eens samenwerken met de Minnesota BCA. Ik vraag me ook af of je dan uiteindelijk zelf niet verantwoordelijk kan worden gehouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 13-01-2026 22:15:47 ]
  dinsdag 13 januari 2026 @ 22:10:45 #17
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219828918
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:37 schreef Salina het volgende:
Personal Details of Thousands of Border Patrol and ICE Goons Allegedly Leaked in Huge Data Breach

[..]
De website van ICE List.

Samenvattend: DHS whistleblower heeft naar verluidt een lijst met duizenden medewerkers van ICE en CBP gelekt. Die worden nu zo nodig - na zorgvuldige verificatie - op de ICE List geplaatst met foto, persoonlijke info en al.
Website staat op een NL w/ host.

Overigens lees ik op de reddits van Minnesota en Minneapolis dat er vanavond (lokale tijd) volgens de geruchten iets "(heel) groots" staat te gebeuren waar honderden agenten bij zullen zijn betrokken.

Laten we het een 'gezellig stadsfeestje' noemen.
Oei, dit gaat natuurlijk wel een dingetje worden de komende tijd, want hier gaat je gezicht bedekken achter een masker niet meer tegen helpen. Daaaag anonimiteit!

Hoop alleen niet dat ze straks ook een invasie in Nederland komen doen en Wim-Lex en Maxima gijzelen. :P
pi_219828973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:10 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Oei, dit gaat natuurlijk wel een dingetje worden de komende tijd, want hier gaat je gezicht bedekken achter een masker niet meer tegen helpen. Daaaag anonimiteit!

Hoop alleen niet dat ze straks ook een invasie in Nederland komen doen en Wim-Lex en Maxima gijzelen. :P
Beter Trump ontvoeren en naar Den Haag brengen.
pi_219829068
pi_219829155
Edit: wacht wel af of de grotere media dit evt. oppakken.

[ Bericht 32% gewijzigd door Beathoven op 14-01-2026 00:33:52 ]
pi_219829186
quote:

Niet de eerste keer trouwens. :').
  dinsdag 13 januari 2026 @ 23:13:36 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219829291
https://www.reddit.com/r/(...)ng_racial_profiling/

Gewoon Denemarken jaren 70-75 taferelen dus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219829312
Dat bericht wat ik hierboven deelde over de mogelijk bom in de Epsteinfiles is vers van de pers trouwens.

De naam van Sascha Riley zal nog wel vaker gaan vallen. Ziet er wat BNW-achtig uit nog, maar ik verwijs er nog weleens naar mochten de grotere media het ook aandurven na verificatie.
pi_219829372
pi_219829394
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:57 schreef AnneX het volgende:
Quote…” Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands w/ , where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, …”

Nou daar gaan onze U.S. connecties en gereserveerde opstelling.
Daar kan Skinner nog best wel een probleem mee gaan krijgen. Het is in principe gewoon doxxen, wat hier per wet strafbaar is.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 23:44:36 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219829415
pi_219829416
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:20 schreef Beathoven het volgende:
Dat bericht wat ik hierboven deelde over de mogelijk bom in de Epsteinfiles is vers van de pers trouwens.

De naam van Sascha Riley zal nog wel vaker gaan vallen. Ziet er wat BNW-achtig uit nog, maar ik verwijs er nog weleens naar mochten de grotere media het ook aandurven na verificatie.
Laten we dit soort verhalen nou maar niet posten zolang er geen verificaties van betrouwbare media zijn.

Persoonlijk vind ik het een nogal ongeloofwaardig verhaal ...
  dinsdag 13 januari 2026 @ 23:47:32 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219829426
Die trump ook met z'n convicted and released criminals. MAW: mensen die hun straf hebben uitgezeten gaan weer de gevangenis in.

:')
pi_219829447
quote:
Ze moeten natuurlijk wel worden gestraft voor het niet stemmen op Kim Jong Trump.
pi_219829564
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Laten we dit soort verhalen nou maar niet posten zolang er geen verificaties van betrouwbare media zijn.

Persoonlijk vind ik het een nogal ongeloofwaardig verhaal ...
Heb het even geveegd. We zien wel wat de tijd brengt.

Waar ik wel tot zover op terug wil komen is over patroonherkenning in het anderen beschuldigen van waar men zelf mee bezig is (geweest) en waarom die opmerking van onze border czar raar is terwijl er paramilitaire operaties worden uitgevoerd.

Onderstaand 7 te fact-checken feiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 januari 2026 @ 00:51:19 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219829581
Die invalidde vrouw die op weg was naar de dokter....als je ziet hoe die tegen de grond wordt gewerkt....

Sorry hoor, maar juist de mensen die altijd zo schreeuwerig doen over 'Freedom of Speech' zijn precies degene die een accurate beschrijving van Mafiscme niet toestaan.

Ik vraag me af of deze mensen ooit de ballen hebben om het toe te geven en bij welk punt ze dat precies gaan doen.

Policor, gutmensch, Antifa, communist, enz, van alles zie ik al jaren voorbij komen en dat is dan naar de user toegericht. Uiteraard kan ik mij voorstellen dat je niet wil dat users elkaar mafiscist gaan noemen, maar het gaat hier gewoon om een buitenlandse president, waarom zou je dat in hemelsnaam niet toestaan...
pi_219829592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
Die invalidde vrouw die op weg was naar de dokter....als je ziet hoe die tegen de grond wordt gewerkt....

Sorry hoor, maar juist de mensen die altijd zo schreeuwerig doen over 'Freedom of Speech' zijn precies degene die een accurate beschrijving van Mafiscme niet toestaan.

Ik vraag me af of deze mensen ooit de ballen hebben om het toe te geven en bij welk punt ze dat precies gaan doen.

Policor, gutmensch, Antifa, communist, enz, van alles zie ik al jaren voorbij komen en dat is dan naar de user toegericht. Uiteraard kan ik mij voorstellen dat je niet wil dat users elkaar mafiscist gaan noemen, maar het gaat hier gewoon om een buitenlandse president, waarom zou je dat in hemelsnaam niet toestaan...
We kunnen als compromis het woord schlechtmensch introduceren.
  woensdag 14 januari 2026 @ 01:03:02 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219829604
Hebben ze in het Witte Huis inmiddels al uitgelegd wat ze bedoelen met 'One of ours, all of your' en dan uiteraard geen vergelijking maken met het verleden, want dat schijnt nooit direct gezegd te zijn (en als dat wel zo is, dan mogen we dat niet gebruiken), maar wat bedoelden ze dan eigenlijk. 'Een van onze wat? Alle van jullie wat?'
pi_219829632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 01:03 schreef Vis1980 het volgende:
Hebben ze in het Witte Huis inmiddels al uitgelegd wat ze bedoelen met 'One of ours, all of your' en dan uiteraard geen vergelijking maken met het verleden, want dat schijnt nooit direct gezegd te zijn (en als dat wel zo is, dan mogen we dat niet gebruiken), maar wat bedoelden ze dan eigenlijk. 'Een van onze wat? Alle van jullie wat?'
Je wilt uitleg van het witte huis over een hele duidelijke en prominente spreuk nadat ze een onschuldig moordslachtoffer beschuldigen van terrorisme en dit niet de eerste zal zijn?

It was a mystery which sparked countless think pieces: Why did US First Lady Melania Trump wear a $39 jacket emblazoned with "I really don't care, do you?" during a trip to a migrant child detention centre?

Wat zou het allemaal betekenen nadat Musk riep dat empathie de grootste vijand van de moderne tijd is.
  woensdag 14 januari 2026 @ 01:48:27 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219829656
Trump nu dus zogenaamd de leider van Venezuela,.... hoe zat dat ook alweer met niet democratisch gekozen leiders? ;)
  woensdag 14 januari 2026 @ 01:49:28 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219829658
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219829683
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mcddjsdngz2f

Stoer hoor! Vinden zijn fans vast helemaal geweldig. Never mind dat hij daar helemaal niet over gaat.
  woensdag 14 januari 2026 @ 02:09:06 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219829691
quote:
81s.gif Op woensdag 14 januari 2026 02:03 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mcddjsdngz2f

[ afbeelding ]

Stoer hoor! Vinden zijn fans vast helemaal geweldig. Never mind dat hij daar helemaal niet over gaat.
En wie of wat bepaalt eigenlijk welke steden sanctuary zijn? (overigens een van mijn vele favoriete Halo maps, maar dat terzijde)
pi_219829743
pi_219829744
  woensdag 14 januari 2026 @ 03:07:02 #41
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219829745
quote:
Het verbaast me nog altijd dat er nou nooit eens iemand in lachen uitbarst en tegen die gek zegt dat 'ie full of shit is!

:D
pi_219829756
Alle witte nationalisten zijn welkom bij DHS!

DHS Used Neo-Nazi Anthem for Recruitment After Fatal Minneapolis ICE Shooting

The federal government is openly embracing white nationalist online content — including in a recruitment post after Jonathan Ross killed Renee Good.

pi_219829766
Het heet een sprookje.
Het is drama.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 januari 2026 @ 05:34:26 #44
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_219829798
Wanneer zou die mafkees in het Witte huis beginnen om een snorretje te laten staan...?
pi_219829931
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Beter Trump ontvoeren en naar Den Haag brengen.
Mwah, niet zoveel zin in een invasie.
pi_219829945
Bekijk deze YouTube-video

Fragment uit 2007, maar vrij actueel nu (het gaat rond). Waarin Bill Maher een oud CIA-agent interviewt en Maher nogal een vreemd afwijkend politiek statement maakt en buiten het script werkt, waar zelfs de geinterviewde sterk van opkijkt.

Waarom actueel..

NY Post : Bill Maher laughs at celebs wearing Renee Good pins at golden globe

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 14-01-2026 07:51:35 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 januari 2026 @ 08:51:17 #47
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_219830194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 02:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wie of wat bepaalt eigenlijk welke steden sanctuary zijn? (overigens een van mijn vele favoriete Halo maps, maar dat terzijde)
Simpel.

Blauw > sanctuary
Rood > greatest, bestest, goodest!
pi_219830282
Is er al een overzicht van ice acties per staat om te zien of die een beetje goed verdeeld uitgevoerd worden of het toch echt voornamelijk bij blauwe staten gebeurt?
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:30:44 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219830399
We staan erbij en kijken ernaar terwijl de machtsgreep zich in rap tempo volttrekt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:35:02 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219830424
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 09:50:32 #51
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219830505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:
We staan erbij en kijken ernaar terwijl de machtsgreep zich in rap tempo volttrekt.

[ x ]
Zoiets kan dan ook beter vanuit de mensen zelf komen. De VS kan misschien wel ingrijpen, maar zoiets kan ook makkelijk een tegenovergesteld effect hebben. De VS is immers niet het meest populaire land in die regio. En dan gok ik dat ik me nog voorzichtig uitdruk.
pi_219830550
quote:
Het dagboek is in sommige scholen in sommige staten sinds nog niet zo heel lang verboden. Mogelijk om de parallelen met de praktijken van de Gestapo tot die van IDF in Gaza en ICE in de VS.
pi_219830720

Too stupid to be police, too lazy to be in the army.

De Criminele bendes van de Proud Boys hebben een nieuwe badge met ICE.
pi_219830725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Gaat dit bericht (over deze 'protesten') nu over Iran of over de VS zelf?
Vanwaar die Iraanse vlag in dat bericht?

Bizar dat je bij de woorden 'protesten' en 'machtsgreep' überhaupt moet twijfelen of het nu over de VS of over Iran gaat, trouwens.

KNOTSGEKKED.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 14 januari 2026 @ 10:28:44 #55
38496 Perrin
pi_219830743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:25 schreef Salina het volgende:

[..]
Gaat dit bericht (over deze 'protesten') nu over Iran of over de VS zelf?
Vanwaar die Iraanse vlag in dat bericht?

Bizar dat je bij de woorden 'protesten' en 'machtsgreep' überhaupt moet twijfelen of het nu over de VS of over Iran gaat, trouwens.

KNOTSGEKKED.
Ja dat is het verwarrende, en inderdaad knotsgekke, maar het gaat hier over de macht grijpen in Iran.
pi_219830749
Wat ik vooral bijzonder vind zijn figuren die de ronduit agressieve houding van ICE goedpraten onder het mom 'dan moet je maar meewerken'.

Alsof het überhaupt acceptabel is dat er in woonwijken troepen acties houden die gewapend en gemaskerd zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 10:32:06 #57
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219830768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral bijzonder vind zijn figuren die de ronduit agressieve houding van ICE goedpraten onder het mom 'dan moet je maar meewerken'.

Alsof het überhaupt acceptabel is dat er in woonwijken troepen acties houden die gewapend en gemaskerd zijn.
Je zou onderhand moeten weten dat militairen op straat al tijden een grote droom is van een groot deel van het rechtse spectrum, tevens dezelfde mensen die ook de houding van ICE goedpraten.
pi_219830817
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 08:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Simpel.

Blauw > sanctuary
Rood > greatest, bestest, goodest!
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.
Waarom niemand hier daar over wil praten is onderhand wel duidelijk.
pi_219831025
Vandaag wordt een spannende dag voor de toekomst van Europa/NAVO/mijn veiligheid
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:16:25 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831086
quote:
Op woensdag 14 januari 2026 03:07 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het verbaast me nog altijd dat er nou nooit eens iemand in lachen uitbarst en tegen die gek zegt dat 'ie full of shit is!

:D
Je moet hem gewoon als een kleuter zien, want zijn gedrag is net zoals een kleuter die niet wil dat je weet dat hij een koekjes heeft gegeten zonder toestemming, terwijl de kruimels nog rond zijn mond zitten.

Maar niemand durft, blijkbaar.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 11:16:56 #61
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219831090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:08 schreef byah het volgende:
Vandaag wordt een spannende dag voor de toekomst van Europa/NAVO/mijn veiligheid
Verwacht dat de Denen en Groenlanders die met Rubio en Vance (beiden dronken van de macht!) gaan praten nadat gesprek zoiets gaan hebben "Wtf was dat nou weer, waarom zijn we niet thuis gebleven? :') ".
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:20:13 #62
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219831110
quote:

Hoe moet het dan?

Overigens ben ik tegen geweld wanneer mensen gewoon meewerken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219831138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Sanctuary states werken niet mee met ICE met alle gevolgen van dien. De vreemde reflex om illegalen te beschermen tegen uitzetting met alle negatieve gevolgen van dien is toch echt de schuld van de blauwe Staten zelf. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de leefbaarheid in de blauwe staten, wat dat betreft is het beter wat de rode staten doen en dat is gewoon meewerken met de federale overheid zodat die raids niet nodig zijn.
Je kunt illegalen deporteren zonder deze geweldsexplosies en intimidatietactieken. Dat gebeurde ook gewoon onder eerdere presidenten. Tijdens Obama's termijn schijnt er zelf een recordaantal illegalen het land te zijn uitgezet. Dit soort praktijken kwamen echter niet voor.

In jouw brein is blijkbaar alles geoorloofd als het gaat om het opjagen van illegalen.

Maar je hoeft als burger niet te accepteren dat er gewapende en gemaskerde troepen door jouw wijk gaan, en je hoeft het ook niet normaal te vinden als je wordt toegeschreeuwd, bedreigd en geïntimideerd bij de minste interactie moet die zogenaamde 'agenten'.

De incidenten stapelen zich op. Het is duidelijk dat de-escalatie en professionalisme vreemde concepten zijn voor ICE. Nogmaals, als vrije burger in een functionerende rechtsstaat zou je daar iets van mogen vinden en zeggen.
pi_219831164
quote:

[..]
Wat is er duidelijk? Waarom wil niemand daarover praten?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 11:29:16 #65
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219831170
quote:

[..]
Niemand? Zelfs bij de buren van NWS zitten ze al aan deel 16 van het topic er over.
pi_219831180
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe moet het dan?

For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.

Verder moet je je als regering afvragen: is het probleem dusdanig groot en urgent dat zulke agressieve acties in woonwijken noodzakelijk zijn? Ik zou zeggen van niet. Als je ziet hoe de acties nu verlopen, kun je gerust stellen dat je je doel voorbij schiet. Doorsnee Amerikanen worden geïntimideerd en moeten vrezen voor hun veiligheid. Is Dat zou niet normaal moeten zijn in een vrije samenleving.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:34:13 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831189
Eerlijk is eerlijk, Anne Frank was geen Zuid-Amerikaan. En de bewoners van het huis hebben niet allemaal een wapen in huis.
pi_219831196
quote:

En meewerken met wat? Het 'niets te verliezen' hooligantuig dat een veto van Maga heeft als paramilitair?

Die vermoorde mevrouw wilden ze uit haar auto sleuren zonder goede reden. Ze halen gevangenissen leeg en pakken burgers aan alsof het topcriminelen zijn.

En ik pak weer even een quote van onze eigen Wilders-burgerwacht erbij:

Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.” Wat zou er dan gebeuren, als ze die waren tegengekomen? „Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen”, zegt Huzen. „En dat wilden we vastleggen. Om aan het grote publiek te laten zien hoe asielzoekers hier over de landsgrens worden neergezet. Als je dat vastlegt, dan heb je wel een rel te pakken, denk ik. Dat hebben we nu eigenlijk ook al een beetje bereikt.”

Het idee is een rel te veroorzaken zodat de politiek het kan uitmelken. Een moord?. prima.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:36:31 #69
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219831207
quote:
5s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niemand? Zelfs bij de buren van NWS zitten ze al aan deel 16 van het topic er over.
Lees: niemand is het met mij eens, dus wordt er niet over gepraat ;)
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:36:47 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831211
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het dagboek is in sommige scholen in sommige staten sinds nog niet zo heel lang verboden. Mogelijk om de parallelen met de praktijken van de Gestapo tot die van IDF in Gaza en ICE in de VS.
Ja, maar er zit een stuk in dat ze geil is, en dat is natuurlijk iets wat je bij je kinderen wil weghouden. Bah. In de VS is het erger om over sex te denken dan een dubbelloops shotgun op iemands gezicht gericht te houden.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:38:37 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831221
quote:

[..]
Ik lgeloof je niet. No way dat iemand al die beelden ziet en denkt dat het okay is. Dan ben je echt niet helemaal lekker.
pi_219831226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
For starters: geen bedekte gezichten en geen (zware) wapens. Daarnaast bestaat er nog zoiets als een code of conduct. Je kunt gekwalificeerde agenten op pad sturen die in staat zijn om te de-escaleren.

Verder moet je je als regering afvragen: is het probleem dusdanig groot en urgent dat zulke agressieve acties in woonwijken noodzakelijk zijn? Ik zou zeggen van niet. Als je ziet hoe de acties nu verlopen, kun je gerust stellen dat je je doel voorbij schiet. Doorsnee Amerikanen worden geïntimideerd en moeten vrezen voor hun veiligheid. Is Dat zou niet normaal moeten zijn in een vrije samenleving.
quote:

[..]

Onder Obama werden er gemiddeld meer illegalen uitgezet zonder al de uitwassen van ICE etc. Dus het is ook nog eens minder effectief.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:39:26 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831233
quote:

[..]
Hoe moet het dan?

Ook als mensen meewerken is er veel geweld van ICE.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 11:40:54 #74
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219831239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:38 schreef aquawoman het volgende:

[..]
[..]
Onder Obama werden er gemiddeld meer illegalen uitgezet zonder al de uitwassen van ICE etc. Dus het is ook nog eens minder effectief.
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:42:22 #75
38496 Perrin
pi_219831243
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je goed oplet zou je zomaar eens kunnen gaan denken dat het ICE tegenwoordig meerdere taken heeft dan enkel uitzetten. Het provoceren van de bevolking lijkt tegenwoordig ook een taak te zijn.
Alles om eerlijke verkiezingen te voorkomen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:43:13 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831246
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De opdracht is om het zo dramatisch mogelijk te doen. Links moet uitgeschakeld worden voor de verkiezingen, een opstand zal zorgen voor steeds meer sentimenten dat links maar beter uitgesloten moet worden.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:44:00 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219831252
quote:

[..]

Ik heb de filmpjes gezien, lomp hoe zwaarlijvige agenten agenten (ogenschijnlijk) ongewapende en ongevaarlijke migranten uit Latijns Amerika oppakken. Tot zover eens als je dat bedoelt.
Als native Amerikaan met een roomsblank huidje óf als african-american zou ik mij niet teveel zorgen maken.

Ja het probleem is groot. Een groot deel van de mensen heeft juist om dát probleem op te lossen op Trump gestemd. Ik vind Trump ook lomp, maar beter lomp dan alles maar toestaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:45:13 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219831259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook als mensen meewerken is er veel geweld van ICE.
Ja het zijn lomperds.
Maar illegaal betekent ook illegaal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 11:47:17 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219831266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De opdracht is om het zo dramatisch mogelijk te doen. Links moet uitgeschakeld worden voor de verkiezingen, een opstand zal zorgen voor steeds meer sentimenten dat links maar beter uitgesloten moet worden.
Wat ICE nu is, is niet meer dan een knokploeg van een politieke partij. Genoeg voorbeelden uit het heden en verleden over hoe zoiets afloopt.
pi_219831282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, maar er zit een stuk in dat ze geil is, en dat is natuurlijk iets wat je bij je kinderen wil weghouden. Bah. In de VS is het erger om over sex te denken dan een dubbelloops shotgun op iemands gezicht gericht te houden.
Ik ben niet op de hoogte van alle revisies.

Er zit bij mijn weten een stuk in waarin ze iets over seksuele voorlichting op school bespreken voor zover ik weet. Stelde geen ene moer voor. Wel in een documentaire of iets op de publieken een paar jaar terug gezien dat men vond dat het de focus op waar het om draaide iets verstoorde, en het daarom 'iets' niet in de eerdere uitgaves stond.

Maar als dat écht het probleem is, dan staan er tig keer verschrikkelijkere dingen in de Bijbel, waar niet moeilijk over gedaan wordt. En is er altijd nog de eerste uitgave van het dagboek.

Er wordt aangegeven dat buiten de wegmoffelreden, de werkelijke reden is dat er empathie kan worden geoogst voor onderduikers in het schuilen voor Gestapopraktijken.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:50:24 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831283
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:44 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb de filmpjes gezien, lomp hoe zwaarlijvige agenten agenten (ogenschijnlijk) ongewapende en ongevaarlijke migranten uit Latijns Amerika oppakken. Tot zover eens als je dat bedoelt.
Als native Amerikaan met een roomsblank huidje óf als african-american zou ik mij niet teveel zorgen maken.
First they came...

Kom op nou, juist als je een 'kleurtje' hebt, moet je oppassen. Maar uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:50:57 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831284
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja het zijn lomperds.
Maar de mensen zijn niet allemaal illegaal, gozert. En dan Trump en Miller die roepen dat die agenten absolute immuniteit hebben, dan moet je je toch echt gaan afvragen of je het niet misschien een beetje verkeerd ziet. Probeer het eens met je ogen open.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik ben niet op de hoogte van alle revisies.

Er zit bij mijn weten een stuk in waarin ze iets over seksuele voorlichting op school bespreken voor zover ik weet. Stelde geen ene moer voor. Wel in een documentaire of iets op de publieken een paar jaar terug gezien dat men vond dat het de focus op waar het om draaide iets verstoorde, en het daarom 'iets' niet in de eerdere uitgaves stond.

Maar als dat écht het probleem is, dan staan er tig keer verschrikkelijkere dingen in de Bijbel, waar niet moeilijk over gedaan wordt. En is er altijd nog de eerste uitgave van het dagboek.

Er wordt aangegeven dat buiten de wegmoffelreden, de werkelijke reden is dat er empathie kan worden geoogst voor onderduikers in het schuilen voor Gestapopraktijken.
Dat wordt dan toch anders dan bij mij op de middelbare school. Blijkbaar groeien heel veel Amerikanen op zonder boekpresentaties van Turks Fruit en Het verrotte leven van Floortje Bloem. Wij keken naar de eerste Flodder-film in groep 8! Dat is lastig voor te stellen nowadays. Maar in de VS is dat zo grappig. Tieten op tv? NEE, denk aan de kinderen!!!!! Een man met belachelijk veel wapens en kogels die een heel leger neerknallen?

Maar als die action figures van de jaren '80 en '90, waarbij ook de Alien Franchise en Robocop werden vertegenwoordigd.

Ages 4 and up!

En Robocop is dan nog extra grappig, want Verhoeven heeft er juist een extra gewelddadige film van gemaakt om precies bovenstaande aan te stippen.

[ Bericht 37% gewijzigd door Vis1980 op 14-01-2026 12:12:29 ]
pi_219831322
quote:

[..]
Ja het zijn lomperds.
Er komen veel berichten uit de VS waaruit blijkt dat ICE zich vooral richt op de huidskleur, illegaal of niet. Ook Amerikaanse burgers worden daar slachtoffer van.

Om nog maar te zwijgen over de dodelijke slachtoffers die tot dusver zijn gevallen bij ICE-acties.
pi_219831328
quote:

[..]
Ja het zijn lomperds.
Was Mevrouw Good illegaal?
pi_219831415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt illegalen deporteren zonder deze geweldsexplosies en intimidatietactieken. Dat gebeurde ook gewoon onder eerdere presidenten. Tijdens Obama's termijn schijnt er zelf een recordaantal illegalen het land te zijn uitgezet. Dit soort praktijken kwamen echter niet voor.
Ik vind niet dat je mensen die worden gepakt bij de grens en worden teruggestuurd moet rekenen bij deportaties. Dan krijg je nogal een vertekend beeld gezien het feit dat er nu nauwelijks mensen over de grens trekken.
Daar komt nog bij dat het idee van sanctuary cities en states lang niet zo populair is als nu waar bijna alle blauwe staten wel een vorm van sanctuary policies hebben. Kortom het is het actief ondermijnen van federaal beleid tegen de wensen van de kiezer in. Nogmaals ik snap niet waarom hier niet over gesproken word want het hebben van dit soort beleid komt op een ieder over met gezond verstand dat je illegalen het liefst in het land wil houden of het nu criminelen zijn of niet.
quote:
In jouw brein is blijkbaar alles geoorloofd als het gaat om het opjagen van illegalen.

Maar je hoeft als burger niet te accepteren dat er gewapende en gemaskerde troepen door jouw wijk gaan, en je hoeft het ook niet normaal te vinden als je wordt toegeschreeuwd, bedreigd en geïntimideerd bij de minste interactie moet die zogenaamde 'agenten'.
Als de minste interactie bestaat uit het belemmeren van hun werkzaamheden dan snap ik de bedreigingen en intimidatie wel. Mensen zijn blijkbaar van mening dat het doodnormaal is dat je federale agenten belemmert in hun werkzaamheden.
quote:
De incidenten stapelen zich op. Het is duidelijk dat de-escalatie en professionalisme vreemde concepten zijn voor ICE. Nogmaals, als vrije burger in een functionerende rechtsstaat zou je daar iets van mogen vinden en zeggen.
Dat mag ook, je mag zelfs protesteren of nog veel effectiever je mag stemmen. Wat niet mag is agenten belemmeren.
pi_219831417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Was Mevrouw Good illegaal?
Mevrouw Good was een dwaas die illegaal bezig was.
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:19:07 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831426
'Oh, maar ze zijn crimineel'

Nee, als je illegaal in de VS loopt, dan is dat een overtreding van de wet. Klopt. Maar dat is geen misdrijf. Vervolgens wordt er gedaan alsof het terroristen zijn en komen de meest wilde losers cowboytje spelen om zo lomp en gewelddadig mogelijk de boel op stelten te zetten. Dat is het echt allemaal niet waard, sterker nog daar wordt het alleen maar onrustig van.

Gasten hebben niet eens dezelfde kleding aan, hoeven zich niet te identificeren, volgens de leiders van het land hebben ze volledige immuniteit en je bedekken hun gezicht. En die mogen nu van deur tot deur gaan, met machinegeweren, wetende dat men zo ontzettend lomp omgaat met de situatie.

Hoe kan iemand dan daar nog naar zitten kijken en denken 'ja, maar het gaat om illegalen'.

What the fuck can go wrong?
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:20:12 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831434
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Laffaard. Ik kan er niets anders van maken.
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:24:47 #89
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219831469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er komen veel berichten uit de VS waaruit blijkt dat ICE zich vooral richt op de huidskleur, illegaal of niet. Ook Amerikaanse burgers worden daar slachtoffer van.

Om nog maar te zwijgen over de dodelijke slachtoffers die tot dusver zijn gevallen bij ICE-acties.
Het zou kunnen. Die agenten moeten ontslagen worden en zich gaan verantwoorden bij de strafrechter. Maar dat was al zo. Dat zal ook wel gebeuren.
Ik heb her en der wel wat ongeoorloofd geweld gezien. Maar ik geloof niet in een ambtenaren korps dat expres op kleurlingen jacht gaat. Het is gewoon de zoveelste stok om mee te slaan en om te proberen om de massale migratie vanuit 3e wereld land te continueren. Het is nodig!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219831482
:')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219831483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dus is het de verantwoordelijkheid van de politie, niet ICE.
pi_219831484
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Laffaard. Ik kan er niets anders van maken.
Mevrouw Good een lafaard? Een dwaas ja, maar een lafaard was ze niet.
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:31:41 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831500
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Die agenten moeten ontslagen worden en zich gaan verantwoorden bij de strafrechter. Maar dat was al zo. Dat zal ook wel gebeuren.
Hahaha. Hoe ontsla je iemand waarvan het het ID niet weet?
pi_219831539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
En dus is het de verantwoordelijkheid van de politie, niet ICE.
Dat zou wel heel krom zijn, dus ICE word belemmerd in hun werkzaamheden en dan zouden ze de politie moeten bellen die vervolgens die vrouw moeten gaan oppakken?
ICE heeft gewoon de bevoegdheid om burgers op te pakken als je ze belemmerd.
pi_219831545
quote:

[..]
Hoe moet het dan?

Wat is gewoon meewerken? Jij vindt het helemaal oke als je random door mannen met bivakmutsen en wapens uit de supermarkt wordt geplukt omdat ze je ervan verdenken niet Nederlands te zijn?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 12:41:23 #96
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219831561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hahaha. Hoe ontsla je iemand waarvan het het ID niet weet?
Dankzij gepruts van het regime was het toch vrij snel duidelijk wie die vrouw geëxecuteerd had.
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:44:01 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219831585
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dankzij gepruts van het regime was het toch vrij snel duidelijk wie die vrouw geëxecuteerd had.
Hij heeft het over 'die agenten', niet alleen die van die de mevrouw heeft neergeschoten. Maar die meneer is nog niet geschorst, laat staan ontslagen. Nee, hij wordt zelfs als held neergezet.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 12:45:45 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219831600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij heeft het over 'die agenten', niet alleen die van die de mevrouw heeft neergeschoten. Maar die meneer is nog niet geschorst, laat staan ontslagen. Nee, hij wordt zelfs als held neergezet.
Aan Republikeinse zijde vinden ze het nou eenmaal fantastisch als je mensen die protesteren om zeep helpt. Zag je eerde bij die Rittenhouse ook al. De GOP begint zo steeds meer een doodscultus te worden zonder dat ze er zelf erg in hebben.
pi_219831620
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zou wel heel krom zijn, dus ICE word belemmerd in hun werkzaamheden en dan zouden ze de politie moeten bellen die vervolgens die vrouw moeten gaan oppakken?
ICE heeft gewoon de bevoegdheid om burgers op te pakken als je ze belemmerd.
quote:
Agents can detain US citizens in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest, assaults an officer, or ICE suspect the person of being in the US illegally
Detain dus, dus ze mogen voorkomen dat ze weggaan maar mogen diegene niet oppakken.

Dus ja, ze moeten de politie om assistentie vragen.
pi_219831645
Initial Review Finds No Widespread Illegal Voting by Migrants, Puncturing a Trump Claim

Maar goed de slecht opgeleide volgers maakt dit natuurlijk niet uit en waarschijnlijk gaan die over deze leugen van Trump op de staatspropaganda zender Fox hier niets over horen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')