Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Lolquote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik overdrijf natuurlijk. Maar Hegseth is duidelijk een nieuwe weg ingeslagen.
Hoewel dat niet nieuw is. Gewoon dezelfde waarden en normen hanteren als vroeger. Merit based. En dat is geen grap.
Ik moet PHP toch gelijk geven. Pogingen om een gedecoreerd oud militair die enkel en alleen aangeeft dat militairen geen illegale orders moeten uitvoeren te degraderen zijn geheel nieuw beleid wat we nog niet eerder in de VS hebben gezien.quote:
Oh zitten we inmiddels in die fase. Kenmerken van een goed werkende democratie dit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Kijkertje het volgende:
Six Prosecutors Quit Over Push to Investigate ICE Shooting Victim’s Widow
Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.
[ afbeelding ]
show me the man and I'll show you the crime aldus BeriaNoem.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Kijkertje het volgende:
Six Prosecutors Quit Over Push to Investigate ICE Shooting Victim’s Widow
Joseph H. Thompson, a career federal prosecutor who was the acting U.S. attorney for Minnesota last year, was among those who resigned as the Justice Department sought to examine the woman’s supposed ties to activist groups.
[ afbeelding ]
Mjah maar meewerken aan dat onderzoek terwijl de ICE-agent helemaal niet onderzocht wordt komt toch neer op meewerken aan Trump's politieke agenda.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:20 schreef OMG het volgende:
Ergens word ik wel moe van die figuren die het maar gewoon opgeven, want je krijgt er gegarandeerd een stel compleet incompetente debielen voor terug.
De website van ICE List.quote:A DHS whistleblower appears to have exposed data on federal immigration workers after the shooting of Renee Good.
Sensitive details of around 4,500 ICE and Border Patrol employees—including almost 2,000 agents working in frontline enforcement—have allegedly been released by a Department of Homeland Security whistleblower following last week’s fatal shooting of Renee Nicole Good.
( )
The alleged leak to ICE List, a self-styled “accountability initiative,” is believed to be the largest ever breach of DHS staff data. It appears to include names, work emails, telephone numbers, roles, and some resumé data, including previous jobs of federal immigration staff.
( )
According to Skinner, who leads the volunteer-run website, the dataset includes about 1,800 on-the-ground agents and 150 supervisors. Early analysis by the organization suggests that around 80 per cent of the staff identified remain employed by DHS.
An initital set of the names from the leak will be posted on Tuesday night, Skinner told the Daily Beast.
He said individual reports from the public have also “spiked” “a lot” since Good’s shooting. “I’ve had hotel staff sending post-it notes, bar staff sending DHS IDs, and loads of people saying their neighbour is an agent,” he said.
Prior to the leak, which Skinner said he received on Monday, ICE List had been in possession of details of around 2,000 federal immigration staff, including names it has chosen not to make public.
Roughly 800 of these, he said, are frontline agents or are permitted to deputise for them on the ground. The latest leak brings details of the total number of federal immigration staff in its possession to around 6,500.
Skinner said he plans to list “the majority” of names the project is able to verify, because “ICE and CBP are in clear need of reform, and I believe working for either is a bad move on a moral level.”
He added: “We will make exceptions on a case-by-case basis, the best examples of which will be those who work in childcare within the agency, and nurses. There will be more exceptions, but we will have a discussion once the team flags a position as something we need to think twice about.”
DHS has said it shields the identities of its staff and agents—who famously almost always wear masks—for their own safety. It has previously had similar projects hosted in America taken down—including the ICE tracker app, ICEBlock.
Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands, where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, said: “We never began with the goal of creating a large database [and] first just promised to share agent names sent to us, as Kristi Noem threatened Americans would be arrested if they attempted to do so.
Uiteraard, maar zo'n onderzoek kan dan nog altijd aantonen dat er helemaal niks is. Nu stappen er een stel op, komen er een paar nieuwe clowns voor in de plaats, en je kunt er alvast vanuit gaan dat er een hoop op los gefantaseerd wordt met de conclusies.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mjah maar meewerken aan dat onderzoek terwijl de ICE-agent helemaal niet onderzocht wordt komt toch neer op meewerken aan Trump's politieke agenda.
Maar ook al vinden ze niks, ik kan me voorstellen dat hij de opdracht om de weduwe crimineel te onderzoeken voor hem een brug te ver is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:39 schreef OMG het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zo'n onderzoek kan dan nog altijd aantonen dat er helemaal niks is. Nu stappen er een stel op, komen er een paar nieuwe clowns voor in de plaats, en je kunt er alvast vanuit gaan dat er een hoop op los gefantaseerd wordt met de conclusies.
We hebben het al een tijd niets over antifa gehoord, wedden dat zoiets "gevonden" wordt?
quote:Mr. Thompson strenuously objected to the decision not to investigate the shooting as a civil rights matter, and was outraged by the demand to launch a criminal investigation into Becca Good, according to the people familiar with the developments, who were not authorized to discuss them publicly.
Mr. Thompson had originally set out to investigate the shooting in partnership with the Minnesota Bureau of Criminal Apprehension, a state agency that reviews police shootings. Senior Justice Department officials overruled the decision to cooperate with the state agency.
Oh, dat snap ik. Maar dat "onderzoek" zal er toch wel komen. Dan had ik het liefst competente lui gehad die hadden kunnen bewijzen dat er niks is als er daadwerkelijk niks is, en dat het onderzoek nergens op slaat in plaats van wat voor Trump loyalisten dan ook die alles al klaar hebben staan en er een "onderzoek" bij bedenken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar ook al vinden ze niks, ik kan me voorstellen dat hij de opdracht om de weduwe crimineel te onderzoeken voor hem een brug te ver is.
[..]
Zijzelf natuurlijk ook maar dat is niet iets wat je hen kan aanrekenen. Ze mogen niet eens samenwerken met de Minnesota BCA. Ik vraag me ook af of je dan uiteindelijk zelf niet verantwoordelijk kan worden gehouden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:01 schreef OMG het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik. Maar dat "onderzoek" zal er toch wel komen. Dan had ik het liefst competente lui gehad die hadden kunnen bewijzen dat er niks is als er daadwerkelijk niks is, en dat het onderzoek nergens op slaat in plaats van wat voor Trump loyalisten dan ook die alles al klaar hebben staan en er een "onderzoek" bij bedenken.
Oei, dit gaat natuurlijk wel een dingetje worden de komende tijd, want hier gaat je gezicht bedekken achter een masker niet meer tegen helpen. Daaaag anonimiteit!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:37 schreef Salina het volgende:
Personal Details of Thousands of Border Patrol and ICE Goons Allegedly Leaked in Huge Data Breach
[..]
De website van ICE List.
Samenvattend: DHS whistleblower heeft naar verluidt een lijst met duizenden medewerkers van ICE en CBP gelekt. Die worden nu zo nodig - na zorgvuldige verificatie - op de ICE List geplaatst met foto, persoonlijke info en al.
Website staat op een NLhost.
Overigens lees ik op de reddits van Minnesota en Minneapolis dat er vanavond (lokale tijd) volgens de geruchten iets "(heel) groots" staat te gebeuren waar honderden agenten bij zullen zijn betrokken.
Laten we het een 'gezellig stadsfeestje' noemen.
Beter Trump ontvoeren en naar Den Haag brengen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Oei, dit gaat natuurlijk wel een dingetje worden de komende tijd, want hier gaat je gezicht bedekken achter een masker niet meer tegen helpen. Daaaag anonimiteit!
Hoop alleen niet dat ze straks ook een invasie in Nederland komen doen en Wim-Lex en Maxima gijzelen.
Daar kan Skinner nog best wel een probleem mee gaan krijgen. Het is in principe gewoon doxxen, wat hier per wet strafbaar is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:57 schreef AnneX het volgende:
Quote…” Skinner, who is Irish with American relatives, but lives in the Netherlands, where he hosts the database outside of U.S. jurisdiction, …”
Nou daar gaan onze U.S. connecties en gereserveerde opstelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |