Ik snap nu hoe ze wat jaren geleden zo makkelijk hun propaganda kwijt konden bij usefull idiots.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Best schokkend dat er meer dan duizend criminele illegalen in de gevangenis zitten daar in Minnesota.
Helaas is de regelgeving (sanctuary policies) zo ontworpen dat die criminele illegalen niet overgeleverd hoeven te worden aan de federale overheid. Ik vind het überhaupt al zeer bizar dat dit kan maar goed het kan blijkbaar.
Dit heeft dus als direct gevolg dat ICE actief de straat op moet om dit soort mensen op te pakken en het land uit te zetten.
Figuren zoals Walz en Frey en talloze andere democratische politici zijn er op gebrand om dit soort mensen in het land te houden.
Ik kan oprecht geen enkele andere reden bedenken dan dat men deze mensen als stemvee ziet en dat ze op deze manier hun macht kunnen consolideren ten koste van de burgers die de huisvesting van dit gespuis moet bekostigen.
Dombo. Die hebben dus hun straf uitgezeten?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:19 schreef Chivaz het volgende:
Dat zijn criminelen die na hun tijd in het gevang weer los zijn gelaten
Correct, en die worden als illegaal weer op straat gezet in plaats van dat ze worden opgehaald door ICE met als gevolg dat ICE nu de wijken in moet om dit soort mensen op te sporen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dombo. Die hebben dus hun straf uitgezeten?
Houd je mond dan. Moeilijk, he, een rechtsstaat?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, en die worden als illegaal weer op straat gezet in plaats van dat ze worden opgehaald door ICE met als gevolg dat ICE nu de wijken in moet om dit soort mensen op te sporen.
Vind je dat goed beleid, om criminele illegalen weer los te laten op straat in plaats van ze te deporteren?
Je weet dat illegaal in het land verblijven geen recht is toch? Dus nogmaals de vraag, waarom vind je het goed beleid om criminele illegalen weer vrij te laten op straat in plaats van ze te laten ophalen door ICE en ze te deporteren?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Houd je mond dan. Moeilijk, he, een rechtsstaat?
Ga je schamen, je woont in het Westen, niet in Irak. Hier krijg je straf en als je die hebt uitgezeten, dan is het klaar.
quote:2. Cryptovaluta’s
De familie Trump bezit ook de aandelen van cryptobedrijf World Liberty Financial. Bij het opzetten van die onderneming speelde Changpeng Zhao, de oprichter van cryptohandelsplatform Binance, een belangrijke rol. Hij had in de Verenigde Staten een gevangenisstraf uitgezeten wegens witwassen en vreesde dat zijn veroordeling ervoor zou zorgen dat zijn onderneming moeilijker zaken zou kunnen doen in het land. Daarom zette hij zijn bedrijf in om in een goed blaadje te komen bij Trump. Binance hielp de presidentiële familie met het opzetten van World Liberty Financial. Het detacheerde softwareschrijvers naar de onderneming die hielpen met het opzetten van de stablecoin van Trumps bedrijf, USD1 genaamd.
Zhao verkocht in maart een belang in Binance aan een staatsinvesteringsfonds uit de Verenigde Arabische Emiraten, dat er $2 mrd voor betaalde. Dat geld moest, zo luidde een van de voorwaarden van Binance, overgemaakt worden in USD1. Op die manier werden de Emiraten direct een grote klant van World Liberty Financial.
Volgens een overeenkomst tussen de familie Trump en World Liberty Financial gaat zo’n 75% van de opbrengsten uit het verkopen van tokens naar een entiteit die in handen is van de presidentiële familie. Critici wijzen erop dat het cryptobedrijf daarmee aan iedereen die toegang tot de president wil, de mogelijkheid geeft om geld naar hem toe te sluizen zonder zich zorgen te hoeven maken over de regels voor campagnefinanciering.
In mei hield Trump een diner met een groep bezitters van de tokens. World Liberty Financial draaide in 2025 een omzet van meer dan $1,4 mrd, zo rapporteerde de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal eerder. Afgelopen oktober kreeg Changpeng Zhao gratie, maar volgens zijn advocaten had dat niets te maken met diens zakelijke banden met de Trump-familie.
3. Gratie te koop
Niet alleen in het geval van Changpeng Zhao speelden de financiële belangen van Trump hoogstwaarschijnlijk een rol bij het verlenen van gratie. Hetzelfde gebeurde het afgelopen jaar met een aanzienlijk aantal ondernemers. Zij droegen bijvoorbeeld veel geld bij aan Trumps verkiezingskas en lieten aansluitend via hun lobbyisten gratieverzoeken doen met het verhaal dat ze onterecht en oneerlijk vervolgd waren door de regering-Biden – een punt waar de president uiterst gevoelig voor is.
Ook de voormalige president van Honduras, Juan Orlando Hernández, bediende zich van deze tactiek. Hij werd in de VS tot 45 jaar cel veroordeeld voor drugshandel, maar schreef in oktober een uitgebreide brief aan Trump waarin hij uiteenzette dat hij alleen vervolgd was omdat hij niet paste in ‘de politieke agenda van het ministerie van justitie van Biden en Harris’. De Hondurees was, zo zei Trump, ‘volgens mensen die ik zeer respecteer oneerlijk behandeld’. Dat lijkt een verwijzing naar Roger Stone, een voormalige adviseur van Trump die namens Hernández had gelobbyd. De vrijlating werd extra opvallend toen de Amerikaanse president drie maanden later de Venezolaanse president Nicolás Maduro gevangen nam vanwege zijn rol in de export van drugs naar de VS.
Ook Trevor Milton, die als oprichter van start-up voor elektrische vrachtwagens Nikola had gelogen tegen beleggers, bleef hameren op zijn onschuld. Hij en zijn vrouw hadden meer dan $1,8 mln aan de Trump-campagne gedoneerd. ‘Wat hij verkeerd heeft gedaan is dat hij een van de eerste mensen was die een meneer genaamd Donald Trump steunden voor het presidentschap’, stelde Trump bij de vrijlating van de Nikola-oprichter. Brad Bondi, de broer van minister van justitie Pam Bondi, was een van Miltons advocaten. ‘Ik heb fantastische aanbevelingen over hem gekregen van mensen die jullie heel goed kennen’, zei Trump.
Bron
Met je 'de overheid moet zich niet met de staat bemoeien.'quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet dat illegaal in het land verblijven geen recht is toch? Dus nogmaals de vraag, waarom vind je het goed beleid om criminele illegalen weer vrij te laten op straat in plaats van ze te laten ophalen door ICE en ze te deporteren?
Lijkt een beetje op dat hunter Biden verhaal met die schilderijen etc destijds. Ik weet nog dat niemand dat interessant vond in die tijd, waarom moet ik dit nu ineens wel interessant vinden?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het gesprek wordt al heel snel weer weggestuurd van het interessante artikel van het FD, dat hier vanochtend is gepost. @:Chivaz, hoe kijk jij hier nou tegenaan?
[..]
Tom Hofman is een botte lul, die geen fuck om de constitution geeft. Jij bent echt bijzonder goedgelovig.quote:
Het is nog steeds niet legaal om illegaal in het land te blijven. Waarom zou de gemeenschap dan dit soort figuren in hun midden moeten hebben? Wat voegt dit soort gespuis toe?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met je 'de overheid moet zich niet met de staat bemoeien.'
Als je je straf hebt uitgezeten, dan ben je klaar. Illegaliteit is een overreding, geen misdrijf.
Dit is een mening, geen feit.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet legaal om illegaal in het land te blijven. Waarom zou de gemeenschap dan dit soort figuren in hun midden moeten hebben? Wat voegt dit soort gespuis toe?
Illegaal is illegaal, dat is geen mening maar een feit. En op basis van dat feit worden mensen gedeporteerd en worden dat soort criminelen in sanctuary states in bescherming genomen.quote:
In de eerste plaats omdat het daar in de verste verte niet op lijkt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op dat hunter Biden verhaal met die schilderijen etc destijds. Ik weet nog dat niemand dat interessant vond in die tijd, waarom moet ik dit nu ineens wel interessant vinden?
Hunter Biden verkocht toegang naar de president via onder andere zijn schilderijtjes. Ik kreeg te horen dat Hunter Biden geen president was en dat ik maar moest ophouden het daar over te hebben. En nu wil je dat ik over vermeende corruptie ga praten nu het de andere zijde betreft? Je hebt een topic vol <Knip> die dat vast interessant vinden. Mij interesseert het geen moer, of we hebben een standaard of er is geen enkele standaard.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de eerste plaats omdat het daar in de verste verte niet op lijkt.
Maar Trump krijgt van jou een carte blanche omdat invloedrijke figuren een wit voetje hoopten te halen bij Biden door schilderijen van zijn zoon te kopen?
Leg eens uit: waarom negeer je de corruptie van de Trump-regering? Of is het opjagen van mensen met een kleurtje eigenlijk het enige wat jou iets kan schelen?
Zie het stuk van het FD.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hunter Biden verkocht toegang naar de president via onder andere zijn schilderijtjes. Ik kreeg te horen dat Hunter Biden geen president was en dat ik maar moest ophouden het daar over te hebben. En nu wil je dat ik over vermeende corruptie ga praten nu het de andere zijde betreft? Je hebt een topic vol fellow travelers die dat vast interessant vinden. Mij interesseert het geen moer, of we hebben een standaard of er is geen enkele standaard.
Persoonlijk pardons verkopen voor geld in je eigen zak.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het gesprek wordt al heel snel weer weggestuurd van het interessante artikel van het FD, dat hier vanochtend is gepost. @:Chivaz, hoe kijk jij hier nou tegenaan?
[..]
Als dat het ergste was...quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
ICE-pauper glijdt uit, raakt daarbij een omstander en tackelt vervolgens diezelfde omstander. Uw belastingcenten aan het werk, beste Amerikanen.
Het moment dat zelfs FOX aan begint te geven dat er onschuldige kinderen geraakt worden weet je dat de poep aan de ventilator blijft plakken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:59 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als dat het ergste was...
https://bsky.app/profile/cjzero.bsky.social/post/3mcgpml6gl22m
6 kinderen in het ziekenhuis (waarvan de jongste 6 maanden) nadat ICE flash bangs naar de auto gooit...
Vader probeerde zijn kinderen naar een veilige plek te brengen omdat ICE los ging in de buurt.
Maar nee hoor, ICE is een volledig legitieme organisatie. Wedden dat dit zo gespind wordt dat dit soort dingen komen omdat ICE onheus bejegend wordt door mensen die protesteren?quote:According to the man, who was interviewed as the EMTs were taking his children (including a 6-month old who couldn't breathe,) ICE threw multiple flash bangs at his car, breaking the windows.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |