abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 15:47:36 #126
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219832663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.
Denemarken weet wat alle topfunctionarissen van de VS de laatste tijd hebben gezegd: het is onvermijdelijk dat Groenland onderdeel moet/zal worden van de VS. En met een aantal van die vastbesloten topfunctionarissen moet dan worden gesproken? Ik zou, als Denemarken en Groenland zijnde, gewoon zeggen: laat maar zitten verder, er valt helemaal niets te bespreken.

Het feit dat er toch wordt gesproken is feitelijk al de eerste knieval. En Trump weet dat.
Trve. En wat ook (nogal) kwalijk is is dat Denemarken en Groenland naar Washington reizen ipv andersom.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219832667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.
Denemarken weet wat alle topfunctionarissen van de VS de laatste tijd hebben gezegd: het is onvermijdelijk dat Groenland onderdeel moet/zal worden van de VS. En met een aantal van die 100% vastbesloten topfunctionarissen moet dan worden gesproken? Ik zou, als Denemarken en Groenland zijnde, gewoon zeggen: laat maar zitten verder, er valt helemaal niets te bespreken.
Vorige week zei Rubio nog dat hij naar Kopenhagen zou komen.
Nu moeten de Denen en Groenlanders blijkbaar naar de VS toe.
Te zot voor woorden.

Het feit dat er toch wordt gesproken is feitelijk al de eerste knieval. En Trump weet dat.
Dat ze richting de VS gaan is de eerste knieval, praten de tweede. Als ze zo nodig Groenland willen hebben hadden die Amerikanen ook op hun knietjes naar Denemarken kunnen komen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 15:49:50 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219832675
Ja joh, laten we landen 'gaan verkopen'. Ik noem dat ook wel chantage en het volk daar het gevoel geven dat ze er niet toe doen. Die gaan vast niet allemaal GOP stemmen, denk ik zo.

Alsof we weer in de middeleeuwen zitten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219832684
Ik ga er van uit dat ze proberen de lont uit het kruitvat te halen. Zo naīef wordt er namelijk vrijwel telkens gereageerd op de acties van Trump en de zijnen vanuit Europa.
pi_219832685
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Trve. En wat ook (nogal) kwalijk is is dat Denemarken en Groenland naar Washington reizen ipv andersom.
Lol.
Ik had dat laatste juist aan mijn bericht toegevoegd.
Omdat ik me plotseling realiseerde dat Rubio vorige week nog had aangeboden naar Denemarken te komen.

Het geeft de verhoudingen in elk geval goed weer.
Of Denemarken of Groenland of Denemarken en Groenland tezamen het land kunnen verkopen, is wat mij betreft bijzaak. Wat ik probeer te duiden is dat ik vrees dat de totale knieval toch zal komen. Om verdere ellende te voorkomen. Over de hoofden van de Groenlanders heen. Die gaan dan van de drop in de regen. Zien straks hun grondstoffen verdwijnen naar Washington, DC en moeten fondsen gaan werven om fatsoenlijke medische zorg te kunnen krijgen.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 14 januari 2026 @ 15:52:03 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219832694
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Friggles het volgende:
Ik ga er van uit dat ze proberen de lont uit het kruitvat te halen. Zo naīef wordt er namelijk vrijwel telkens gereageerd op de acties van Trump en de zijnen vanuit Europa.
Het idee alleen al dat het geopperd wordt is al te bizar voor woorden. Dat het blijkbaar ook nog serieus genomen moet worden laat goed zien wat voor stuk vuil Trump is (lees: Miller).
pi_219832713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het idee alleen al dat het geopperd wordt is al te bizar voor woorden.
Ja ik ben het niet met je oneens hoor. Wat mij betreft hadden we allang banden verbroken en waren er sancties ingesteld tegen diverse leden van de regering. Maar er is nou eenmaal voor een andere weg gekozen binnen de EU. Dat resulteert voorlopig in het telkens verder verleggen van de grenzen van het toelaatbare. Ik ben benieuwd wanneer de rode lijn is bereikt. Voor mijn gevoel komen we er steeds dichterbij, zeker met de uitlatingen rondom Groenland.
pi_219832721
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:49 schreef Vis1980 het volgende:
Ja joh, laten we landen 'gaan verkopen'. Ik noem dat ook wel chantage en het volk daar het gevoel geven dat ze er niet toe doen. Die gaan vast niet allemaal GOP stemmen, denk ik zo.

Alsof we weer in de middeleeuwen zitten.
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.
  woensdag 14 januari 2026 @ 15:57:39 #134
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219832736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.
Je hebt gelijk, eigenlijk zijn er in dit verhaal alleen maar verliezers, de VS ook op de lange termijn. En ja, hoe dan ook, die verkiezingen moeten aangpakt worden door Trump, enerzijds door links neer te zetten als terrorist, de ander door chaos te veroorzaken. Zodat straks 'verkocht' kan worden dat de Dems uitgesloten kunnen worden voor de verkiezingen. Krijg je straks twee presidentskandidaten, een Trump en de ander een Trumpfan.
pi_219832750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Friggles het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel.
En dat gaan ze doen door de VS hun zin te geven.
Reken maar dat Rutte uiteindelijk de Europese lidstaten zal smeken om niet daadwerkelijk in verzet te komen. Want dan gaat de stakker ook nog de geschiedenis in als de secretaris-generaal onder wiens 'diplomatieke leiding' de alliantie uit elkaar viel.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 15:59:24 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219832753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Net als in Puerto Rico en de eilandjes in de Pacific, waar ze eigenlijk ook maar amper wat te zeggen hebben over het land waar ze aan toebehoren.
pi_219832792
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als in Puerto Rico en de eilandjes in de Pacific, waar ze eigenlijk ook maar amper wat te zeggen hebben over het land waar ze aan toebehoren.
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".

Nog een jaar of wat en er wordt op een vergelijkbare manier over Groenlanders gesproken.
"Weird fish eaters and they speak very bad English."
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 16:09:47 #138
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219832814
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nog een jaar of wat en er wordt op een vergelijkbare manier over Groenlanders gesproken.
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.
pi_219832829
quote:
6s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.
Het gaat gewoon beter dan ooit daar zegt ie dan
There are three kinds of men.
Those who learn by reading.
Some who learn by observation.
And then there’s those who just have to pee on the electric fence for themselves.
pi_219832832
quote:
6s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"We're doing fine. Could have been faster. But we're doing fine. We're doing a lot better than sleepy Joe Biden actually. He was happy with Maduro as president. The problems with Venezuela are all caused by Obama and Biden. Bad leaders. Next question."
  woensdag 14 januari 2026 @ 16:24:12 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219832899
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Kunnen ze dan niet beter voor ICEland gaan? Dat blijft nog wel een tijd populair dan.

Vandaag nog van een 10 euro van een kind gekregen, ik legde hem uit dat ik niet zou willen dat het in Russische of Chineese handen komt.
pi_219832910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kunnen ze dan niet beter voor ICEland gaan? Dat blijft nog wel een tijd populair dan.
Dat zal Björk leuk vinden.
Kan ze optreden in het Witte Huis.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 16:31:21 #143
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219832926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Björk lijkt me bepaald geen bij MAGA populaire muziek maken eerlijk gezegd, haar oeuvre kennende. :P _O-
  woensdag 14 januari 2026 @ 16:33:43 #144
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219832937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Leave Björk alone!

(sorry, groot Björkfan hier).
pi_219832951
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Björk lijkt me bepaald geen bij MAGA populaire muziek maken eerlijk gezegd, haar oeuvre kennende. :P _O-
Nee, maar ik noemde haar omdat ze, zo dacht ik, vorige week op haar IG (?) steun had uitgesproken voor Groenland. En tegelijkertijd, als ik het goed heb onthouden, kritiek uitte op Denemarken (gerelateerd aan het koloniale verleden, waar ook IJsland mee te maken had).

Ah... gevonden.

https://www.icelandreview(...)-boycott-in-denmark/

A social media post by Icelandic musician Björk expressing support for Greenlandic independence has prompted a mixed reaction in Denmark, including a decision by one record shop to stop selling her music.

In a statement shared on Monday on the artist’s Instagram profile, Björk Guđmundsdķttir said she supported Greenlanders in their pursuit of independence, drawing parallels with Iceland’s own break from Danish rule in 1944, which she described as a relief for her country.

The artist also highlighted historic grievances, including the forced use of contraceptive coils on thousands of Greenlandic women in the 1970s without their consent.

Björk said Greenlanders continue to face discrimination and warned that proposals previously voiced by former US president Donald Trump to annex the territory would further threaten their identity.

Following the post, a record store in the Danish city of Odense confirmed it had removed Björk’s albums from sale. As reported by RÚV, the move has sparked debate on social media and within Denmark’s music community.

Speaking to the Icelandic radio programme Poppland on Rás 2, Denmark-based Icelandic composer Gísli Galdur Ūorgeirsson said the reaction reflected deeper sensitivities.

“It’s interesting to read the comments there, both people criticising the store and then supporting it. This seems to touch many people. Colonialism in general is a sensitive issue,” he said.

The composer added that another record shop in Copenhagen’s Nørrebro district decided to begin stocking Björk’s music. By then, the store had been focusing on selling primarily hip hop records.
pi_219832967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Leave Björk alone!

[ afbeelding ]

(sorry, groot Björkfan hier).
Ik geloof niet dat ik me een echte fan kan noemen, maar ze is, zonder twijfel, één van de meest interessante popmuzikanten van de laatste halve eeuw.
(Ik was destijds een beetje fan van The Sugarcubes.)

En ken je dit? Als zangeres van schoolpunkbandje Tappi Tíkarrass.
(Wel een erg melig slot aan deze clip.)

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door Toby56 op 14-01-2026 16:46:52 ]
  woensdag 14 januari 2026 @ 16:55:54 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219833074
Het einde van de dollar komt dichterbij..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 14 januari 2026 @ 17:03:29 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219833123
Reminder dat ICE vroeger geen maskers droegen, EN dezelfde kleding droegen.

De ICE van nu is proud boys.

woensdag 14 januari 2026 @ 17:06:26 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219833143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat ik me een echte fan kan noemen, maar ze is, zonder twijfel, één van de meest interessante popmuzikanten van de laatste halve eeuw.
(Ik was destijds een beetje fan van The Sugarcubes.)

En ken je dit? Als zangeres van schoolpunkbandje Tappi Tíkarrass.
(Wel een erg melig slot aan deze clip.)

Bekijk deze YouTube-video
Cool om te zien! Mijn passie voor Bjork komt vooral van het gebruik van samples en computers, als bewijs dat je daar wel degelijk echt muziek mee kunt maken. Zij zelf ervaar ik meer als een instrument dan een zangeres.

If that makes sense.

Bedankt voor het delen!
  woensdag 14 januari 2026 @ 17:07:29 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219833154
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:55 schreef Perrin het volgende:
Het einde van de dollar komt dichterbij..

[ x ]
Is de VS niet gewoon blut en is Trump niet gewoon die dader die wanhopig nog probeert te doen overkomen alsof het allemaal wel mee valt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')