Trve. En wat ook (nogal) kwalijk is is dat Denemarken en Groenland naar Washington reizen ipv andersom.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.
Denemarken weet wat alle topfunctionarissen van de VS de laatste tijd hebben gezegd: het is onvermijdelijk dat Groenland onderdeel moet/zal worden van de VS. En met een aantal van die vastbesloten topfunctionarissen moet dan worden gesproken? Ik zou, als Denemarken en Groenland zijnde, gewoon zeggen: laat maar zitten verder, er valt helemaal niets te bespreken.
Het feit dat er toch wordt gesproken is feitelijk al de eerste knieval. En Trump weet dat.
Dat ze richting de VS gaan is de eerste knieval, praten de tweede. Als ze zo nodig Groenland willen hebben hadden die Amerikanen ook op hun knietjes naar Denemarken kunnen komen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan hoeft er vandaag eigenlijk ook niet gepraat te worden.
Denemarken weet wat alle topfunctionarissen van de VS de laatste tijd hebben gezegd: het is onvermijdelijk dat Groenland onderdeel moet/zal worden van de VS. En met een aantal van die 100% vastbesloten topfunctionarissen moet dan worden gesproken? Ik zou, als Denemarken en Groenland zijnde, gewoon zeggen: laat maar zitten verder, er valt helemaal niets te bespreken.
Vorige week zei Rubio nog dat hij naar Kopenhagen zou komen.
Nu moeten de Denen en Groenlanders blijkbaar naar de VS toe.
Te zot voor woorden.
Het feit dat er toch wordt gesproken is feitelijk al de eerste knieval. En Trump weet dat.
Lol.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trve. En wat ook (nogal) kwalijk is is dat Denemarken en Groenland naar Washington reizen ipv andersom.
Het idee alleen al dat het geopperd wordt is al te bizar voor woorden. Dat het blijkbaar ook nog serieus genomen moet worden laat goed zien wat voor stuk vuil Trump is (lees: Miller).quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Friggles het volgende:
Ik ga er van uit dat ze proberen de lont uit het kruitvat te halen. Zo naīef wordt er namelijk vrijwel telkens gereageerd op de acties van Trump en de zijnen vanuit Europa.
Ja ik ben het niet met je oneens hoor. Wat mij betreft hadden we allang banden verbroken en waren er sancties ingesteld tegen diverse leden van de regering. Maar er is nou eenmaal voor een andere weg gekozen binnen de EU. Dat resulteert voorlopig in het telkens verder verleggen van de grenzen van het toelaatbare. Ik ben benieuwd wanneer de rode lijn is bereikt. Voor mijn gevoel komen we er steeds dichterbij, zeker met de uitlatingen rondom Groenland.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het idee alleen al dat het geopperd wordt is al te bizar voor woorden.
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:49 schreef Vis1980 het volgende:
Ja joh, laten we landen 'gaan verkopen'. Ik noem dat ook wel chantage en het volk daar het gevoel geven dat ze er niet toe doen. Die gaan vast niet allemaal GOP stemmen, denk ik zo.
Alsof we weer in de middeleeuwen zitten.
Je hebt gelijk, eigenlijk zijn er in dit verhaal alleen maar verliezers, de VS ook op de lange termijn. En ja, hoe dan ook, die verkiezingen moeten aangpakt worden door Trump, enerzijds door links neer te zetten als terrorist, de ander door chaos te veroorzaken. Zodat straks 'verkocht' kan worden dat de Dems uitgesloten kunnen worden voor de verkiezingen. Krijg je straks twee presidentskandidaten, een Trump en de ander een Trumpfan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Friggles het volgende:
Ik ga er van uit dat ze proberen de lont uit het kruitvat te halen. Zo naīef wordt er namelijk vrijwel telkens gereageerd op de acties van Trump en de zijnen vanuit Europa.
Net als in Puerto Rico en de eilandjes in de Pacific, waar ze eigenlijk ook maar amper wat te zeggen hebben over het land waar ze aan toebehoren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou me sowieso niet zo 'druk' maken op welke partij ze gaan stemmen. Misschien krijgt Groenland 1 kiesman. En krijgen ze te horen dat ze daar nog blij mee moeten zijn ook. Maar ik zie het nog eerder gebeuren dat het fenomeen 'verkiezingen' in de VS op steeds grotere schaal gaat worden gesaboteerd. Het huidige regime (en, helaas, de meerderheid van de GOP) zit helemaal niet meer op vrije meningsuiting van andersdenkenden te wachten. Die andersdenkenden zijn immers toch anti-patriottisch en zouden eigenlijk helemaal geen stemrecht behoren te hebben. En reken er maar op dat ze dat al aan het 'regelen' zijn. 'Cancel elections' is inmiddels ook al een paar maanden een langzaam maar zeker steeds vaker terugkerend item geworden tijdens speeches van deze of gene.
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als in Puerto Rico en de eilandjes in de Pacific, waar ze eigenlijk ook maar amper wat te zeggen hebben over het land waar ze aan toebehoren.
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".
Nog een jaar of wat en er wordt op een vergelijkbare manier over Groenlanders gesproken.
"Weird fish eaters and they speak very bad English."
Het gaat gewoon beter dan ooit daar zegt ie danquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.
"We're doing fine. Could have been faster. But we're doing fine. We're doing a lot better than sleepy Joe Biden actually. He was happy with Maduro as president. The problems with Venezuela are all caused by Obama and Biden. Bad leaders. Next question."quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik zou Trump over een jaar wel eens willen vragen hoe het dan met Venezuela gaat. Verwacht dat dat geen vraag gaat zijn die hij graag wil horen.
Kunnen ze dan niet beter voor ICEland gaan? Dat blijft nog wel een tijd populair dan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ach, dat zijn toch maar "bad hombres".
Nog een jaar of wat en er wordt op een vergelijkbare manier over Groenlanders gesproken.
"Weird fish eaters and they speak very bad English."
Dat zal Björk leuk vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter voor ICEland gaan? Dat blijft nog wel een tijd populair dan.
Björk lijkt me bepaald geen bij MAGA populaire muziek maken eerlijk gezegd, haar oeuvre kennende.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat zal Björk leuk vinden.
Kan ze optreden in het Witte Huis.
Leave Björk alone!quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat zal Björk leuk vinden.
Kan ze optreden in het Witte Huis.
Nee, maar ik noemde haar omdat ze, zo dacht ik, vorige week op haar IG (?) steun had uitgesproken voor Groenland. En tegelijkertijd, als ik het goed heb onthouden, kritiek uitte op Denemarken (gerelateerd aan het koloniale verleden, waar ook IJsland mee te maken had).quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Björk lijkt me bepaald geen bij MAGA populaire muziek maken eerlijk gezegd, haar oeuvre kennende.![]()
Ik geloof niet dat ik me een echte fan kan noemen, maar ze is, zonder twijfel, één van de meest interessante popmuzikanten van de laatste halve eeuw.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Leave Björk alone!
[ afbeelding ]
(sorry, groot Björkfan hier).
Cool om te zien! Mijn passie voor Bjork komt vooral van het gebruik van samples en computers, als bewijs dat je daar wel degelijk echt muziek mee kunt maken. Zij zelf ervaar ik meer als een instrument dan een zangeres.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik me een echte fan kan noemen, maar ze is, zonder twijfel, één van de meest interessante popmuzikanten van de laatste halve eeuw.
(Ik was destijds een beetje fan van The Sugarcubes.)
En ken je dit? Als zangeres van schoolpunkbandje Tappi Tíkarrass.
(Wel een erg melig slot aan deze clip.)
Bekijk deze YouTube-video
Is de VS niet gewoon blut en is Trump niet gewoon die dader die wanhopig nog probeert te doen overkomen alsof het allemaal wel mee valt?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:55 schreef Perrin het volgende:
Het einde van de dollar komt dichterbij..
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |