abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219804224
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219804270
twitter

Mens zit te dansen in haar auto terwijl ze loopt te tuuteren. 8)7 minuten lang. Dacht dat ze gewoon een u turn maakte daar?. -O-
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:14:41 #3
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_219804292
Veertien topics over dit onderwerp. En ik heb geen van allen gelezen. Nou ja, niet echt nauwkeurig dan.
Pliesie schiet vrouw dood. In Amerika.
Boeiend? Neu, niet echt.

Ze wisten allebei waar ze voor kozen toen ze hun 'beroep' kozen.
Heeft een agent echt het recht om iemand te vermoorden? Is het niet de taak van een agent om een verdachte of een crimineel te arresteren zodat deze op de juiste manier berecht kan worden?
Is het dan niet de taak van een agent om een risicovolle situatie zoveel mogelijk uit de weg te gaan of in geval van rechtststreeks gevaar door de knieën te schieten of de autobanden lek te schieten?
pi_219804312

Het lijkt er toch op dat hij naast de auto stond toen hij schoot.
pi_219804356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:12 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Mens zit te dansen in haar auto terwijl ze loopt te tuuteren. 8)7 minuten lang. Dacht dat ze gewoon een u turn maakte daar?. -O-
Hij stopt net te vroeg, anders had alles op deze video gestaan..
pi_219804388
quote:
[ x ]

Gestoord en hysterisch dus.
pi_219804452
Waar zit ik naar te kijken?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219804460
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:38 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Naar een bericht van AF Post..
pi_219804490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Ali_boo het volgende:
@:HowardRoark

Wat vrijblijvende advies van mijn kant :9

[ x ]
Dit is het inderdaad. Het gaat om het narratief, niet om de realiteit. En dat is ook het grote probleem met zulke mensen.

Daarom is een discussie eigenlijk ook zinloos. Men stelt nu om mensenlevens te geven terwijl we in dezelfde contreien gejuich zagen over de neergeschoten CEO van UnitedHealthcare, gejuich zagen over de aanslag op Charlie Kirk en bagatelliseringen of zelfs rechtvaardigingen over de aanslagen van Hamas. Maar dit zijn dan zogenaamde moreel verheven wereldverbeteraars, die enkel doen wat juist is. Sure ja.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:17 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Het is al aangetoond dat dit niet zo is. Zie ook deze post. Ook hier beginnen de foto's pas als de man al naast de auto staat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219804499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:38 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Koekoek.
pi_219804500
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is het inderdaad. Het gaat om het narratief, niet om de realiteit. En dat is ook het grote probleem met zulke mensen.

Daarom is een discussie eigenlijk ook zinloos. Men stelt nu om mensenlevens te geven terwijl we in dezelfde contreien gejuich zagen over de neergeschoten CEO van UnitedHealthcare, gejuich zagen over de aanslag op Charlie Kirk en bagatelliseringen of zelfs rechtvaardigingen over de aanslagen van Hamas. Maar dit zijn dan zogenaamde moreel verheven wereldverbeteraars, die enkel doen wat juist is. Sure ja.
[..]
Het is al aangetoond dat dit niet zo is. Zie ook deze post. Ook hier beginnen de foto's pas als de man al naast de auto staat.
Uiteraard, want dat is het moment waarop hij schoot.
pi_219804504
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
pi_219804552
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:50 schreef GerryDV het volgende:
<Knip>
Goh, laat ik nu van hetzelfde moe worden, het radicaal verdedigen van een schietgrage oud Irak soldaat met PTTS.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 02:19:07 ]
pi_219804555
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Goh, laat ik nu van hetzelfde moe worden, het radicaal verdedigen van een schietgrage oud Irak soldaat met PTSS.
:7
pi_219804623
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
_O-
Hey maat ik meen het he! :P
pi_219804646
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:06 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hey maat ik meen het he! :P
Mijn ongezouten mening:
Ik vind dat mevrouw Good er fout aan heeft gedaan om ICE te traineren en op het moment dat het haar te heet onder de voeten werd er vandoor te gaan, waarbij ze een agent heeft geraakt en bijna overreden.
Ik vind daarnaast dat ICE de hele situatie van A tot Z verkeerd heeft aangepakt, met een dode en gewonde als gevolg..

Als dat voor jou reden is om dit topic te verlaten, prima :W
pi_219804657
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mijn ongezouten mening:
Ik vind dat mevrouw Good er fout aan heeft gedaan om ICE te traineren en op het moment dat het haar te heet onder de voeten werd er vandoor te gaan, waarbij ze een agent heeft geraakt en bijna overreden.
Ik vind daarnaast dat ICE de hele situatie van A tot Z verkeerd heeft aangepakt, met een dode en gewonde als gevolg..

Als dat voor jou reden is om dit topic te verlaten, prima :W
Welke gewonde? Die blauwe plek?
pi_219804672
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:17 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Nee, (zoals ik het zie) het eerste schot was van voren, mogelijk zelfs terwijl hij geraakt werd door de auto. Het lijkt op geschoten terwijl hij ter hoogte van de koplamp stond/geraakt werd.

De andere twee schoten wel van opzij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219804680
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:18 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, (zoals ik het zie) het eerste schot was van voren, mogelijk zelfs terwijl hij geraakt werd door de auto. Het lijkt op geschoten terwijl hij ter hoogte van de koplamp stond/geraakt werd.

Zo zie ik het ook, heb nu tig filmpjes gezien vanuit allerlei hoeken, ik zie iemand zijn pistool trekken en schieten net voordat ie met zijn heup de linkerkoplamp raakt, omdat zij al naar rechts draaide, al hinkelend om de auto liep en haar daarna met twee schoten door het hoofd schoot.
pi_219804703
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke gewonde? Die blauwe plek?
Geen idee.
Volgens mij is niet bekend gemaakt in hoeverre hij gewond geraakt is, behalve de overdreven statement van Noem.
pi_219804712
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee.
Volgens mij is niet bekend gemaakt in hoeverre hij gewond geraakt is, behalve de overdreven statement van Noem.
Allemaal super triest, misschien liep ie nog even door met een gebroken heup, geen idee. Punt was dat hij zich al veilig had gesteld maar daarna toch in een reflex die vrouw door haar hoofd schoot. Dat is de verontwaardiging van iedereen.
pi_219804720
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Allemaal super triest, misschien liep ie nog even door met een gebroken heup, geen idee. Punt was dat hij zich al veilig had gesteld maar daarna toch in een reflex die vrouw door haar hoofd schoot. Dat is de verontwaardiging van iedereen.
Nou ja niet iedereen natuurlijk. Ik bepaalde contreien is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld om hysterische, liberale vrouwen dood te schieten omdat ze niet meewerken aan een arrestatie.
pi_219804732
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou ja niet iedereen natuurlijk. Ik bepaalde contreien is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld om hysterische, liberale vrouwen dood te schieten omdat ze niet meewerken aan een arrestatie.
Genoeg voorbeelden te vinden van mannen die hysterische wijven zo zat zijn dat ze ze dood maken.. 8-)
pi_219804738
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 00:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En die van mij.
pi_219804931
quote:

[..]

Gemakshalve vergeten dat hij op dat moment zijn telefoon van rechts naar links verplaatst om zijn wapen te trekken.
pi_219804938
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 02:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Gemakshalve vergeten dat hij op dat moment zijn telefoon van rechts naar links verplaatst om zijn wapen te trekken.
En dat hij eerst zijn pistool trok en daarna pas opzij ging.
pi_219804940
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 02:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat hij eerst zijn pistool trok en daarna pas opzij ging.
Split second.

Ga er maar aan staan.
pi_219804943
Ik zit hier voor de openhaard, met een lekker oude lp op de platenspeler.

Onze burgemeester riep niet op voor noodpakketten, hier gingen negen prullenbakken de lucht in met oud en nieuw. Brandweer, politie en de ambulance waren niet nodig. De jeugdverenigingen hier hadden het mooiste vuurwerk. Maar ze riep op voor saamhorigheid.

Mijn vraag dus komt ICE aangekondigd langs? Want in plaats van in de weg staan kunnen die boze lesbo’s er toch ook voor kiezen om die illegale gezinnen onderdak te bieden? Of weg te sluizen via familie en vrienden…

Denemarken deed dat ook via een gala in WO2, hun koningshuis organiseerde een groot gala voor de Nazi’s.
En ondertussen werden alle Joodse familie’s naar Zweden gebracht. Denemarken heeft nooit joden op transport laten zetten.

Waarom beschermen die buren hun illegale buren niet slimmer?

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 11-01-2026 03:35:59 ]
pi_219804961
Vraag voor Wantie:
Als er nu een stroomstoring komt, heb je dan mensen om je heen die voor je zorgen?

<Knip>

Buren kunnen best PVV stemmen en daar mag je wat van vinden, maar in geval van dikke shit is het best fijn als anderen je nog willen helpen. Wil je daar overna denken?

[ Bericht 23% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 10:51:00 ]
pi_219805005
Ook weer nu, iedereen achteraf boos en dramatisch doen, echt zo gringe.

Renee woonde er net, ze was naar Canada verhuisd toen Trump weer president werd. Dikke ballen en vooral deze 🖕 voor de likes.

Kwam toch weer terug… 😕

En dan staat ze er een beetje stoer en vervelend te doen, alles voor de likes. Nou die aandacht heeft ze nu.
Dat gezin is uiteindelijk meegenomen, en ja die gaan weer terug naar hun dorp in Panama. Met veel geld en kennis.

Tja, was het voor de likes of moet die club zich anders mobiliseren om die gezinnen in de VS te houden?
Ik denk dat ze dit doen voor de aandacht. Dit zijn geen verzetsgroepen die hun illegale buren willen helpen.
pi_219805051
Proost
pi_219805054
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 03:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Proost
Zeker, jij ook. Verder nog wat te melden?

Zelfs Steve, alias aardappelhoofd, doet live nieuws verslag van Iran.
Logisch natuurlijk, daar vechten mensen echt voor hun vrijheid nu. Geen woke shit.
pi_219805081
quote:

[..]
Dat is gewoon een trigger-happy Amerikaan. Mentaal te zwakbegaafd om de juiste beslissing te nemen.

Mensen die dat niet zien hebben een enorme plaat voor hun kop, of zijn zelf niet helemaal 100%.
pi_219805370
Blijft raar dat de agent on de auto heen loopt en aan het filmen is met zijn telefoon en dat die vrouw achter hem aanloopt ook aan het filmen en dat doen op het moment dat de motor van de auto aan is en ook nog een gladde weg. De vrouw had natuurlijk nooit moeten weg rijden en de agent had nooit zo vaak moeten schieten en als de vrouw wel weg gekomen nadat ze de agent had geraakt had ze het ook nooit overleefd en was de auto wat laten doorzeefd geweest.
Wel apart dat mensen schrijven dat ze de weg niet blokkeerde, alsof ze niet kan file parkeren en dat als een automaat in de drive word gezet de auto weg schiet :-)
Vrouw en agent dus verkeerd gehandeld, had ze gemakkelijk te voorkomen geweest.
life is like a box of chocolates
pi_219805427
Opmerkelijk hoeveel mensen er nog zijn die de wet niet respecteren en illegaliteit goedpraten.
pi_219805442
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:05 schreef Kottnauer het volgende:
Opmerkelijk hoeveel mensen er nog zijn die de wet niet respecteren en illegaliteit goedpraten.
Politici doen het vaak ook niet en geven dus een slecht voorbeeld. Veel in Amerika geweest, paar keer aangehouden en handen op stuur en geen gekke bewegingen maken. Nu staat YouTube vol met fimpjes van aanhoudingen en mensen doen ramen van auto niet open en filmen de politie agent en agent moet vaak ook nog iemand halen hoger in rang. Respect is weg en dan krijg je rare situaties.
pi_219805448
quote:
Inderdaad.
Je kunt er zelfs president van de Verenigde Staten mee worden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219805467
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 02:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Split second.

Ga er maar aan staan.
Eerste reactie in Split second: Schieten!
In plaats van wegspringen...

https://www.facebook.com/share/r/1FDrUoZkwr/

[ Bericht 13% gewijzigd door Wantie op 11-01-2026 08:46:48 ]
pi_219805473
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 02:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Vraag voor Wantie:
Als er nu een stroomstoring komt, heb je dan mensen om je heen die voor je zorgen?

<Knip>

Buren kunnen best PVV stemmen en daar mag je wat van vinden, maar in geval van dikke shit is het best fijn als anderen je nog willen helpen. Wil je daar overna denken?
Mijn partner stemt PVV en die loopt heus niet weg tijdens een stroomstoring.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 10:52:23 ]
pi_219805476
quote:
Citeer eens enkele.
pi_219805550
quote:
[ x ]

Je zou maar de hele dag de politie stalken en het dan raar vinden dat er wordt opgetreden. (Kogel is wel iets te maar ja in USA weet je dat dit een optie is)
  zondag 11 januari 2026 @ 08:47:39 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219805564
Het begint al bij dat bijdehandte terugpraten tegen een ice medewerker.
Fuck around find out.
Schieten is overdreven maar je weet dat dat in de VS kan gebeuren. Dom wijf dus.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 11 januari 2026 @ 09:00:02 #43
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219805618
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:47 schreef matthijst het volgende:
Fuck around find out.
Schieten is overdreven maar je weet dat dat in de VS kan gebeuren. Dom wijf dus.
Dat is wat er gebeurd he? ICE dacht iemand dood te kunnen schieten en nu zijn er protesten en rellen door de hele staat.

Fuck around find out
Laffe huichelaar
pi_219805656
twitter

ICE rijdt in op demonstranten...
  zondag 11 januari 2026 @ 09:25:36 #45
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219805682
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:17 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat is toch wel wat meer inrijden op mensen dan die vrouw deed. <Knip>
Da's wel wat raar he, om dat over een mens te zeggen. 'Ja maar zij doen het oohook'

Nog steeds raar. Zelfverdediging is ook niet per se iets wat met terugwerkende kracht werkt, dat je die man nu nog een kogel door zijn kop mag jagen

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 10:53:53 ]
Laffe huichelaar
pi_219805685
quote:

[..]
En we dromen dan verder dat de extreem hypocriete conservatieve magacisten dan hier deze schutters voordragen voor de nobelprijs voor de vrede. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 10:54:21 ]
pi_219805716
quote:

[..]
Ligt eraan, hoe veel weegt deze auto?

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 10:54:49 ]
pi_219805723
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Da's wel wat raar he, om dat over een mens te zeggen. 'Ja maar zij doen het oohook'

Nog steeds raar. Zelfverdediging is ook niet per se iets wat met terugwerkende kracht werkt, dat je die man nu nog een kogel door zijn kop mag jagen
Good kreeg met terugwerkende kracht wel 2 schoten op haar afgevuurd.
  zondag 11 januari 2026 @ 10:06:44 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219805863
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat is wat er gebeurd he? ICE dacht iemand dood te kunnen schieten en nu zijn er protesten en rellen door de hele staat.

Fuck around find out
Het was daarbij ook een kwestie van tijd totdat er iets met ICE zou escaleren waarbij er iemand om het leven komt.

Die agenten krijgen iets van zes weken aan training en komen in een oververhitte praktijk terecht waarin de kaders van het handelen niet duidelijk lijken en/of met opzet met voeten getreden worden. Het feit dat een land het recht heeft om illegalen te verwijderen legitimeert niet dat dit op deze manier uitgevoerd wordt.

Kortom, dit werkt weerstand op en dan heb je hordes aan beroepsdemonstranten die zoals deze dame je het bloed onder de nagels vandaan trekken en op de grens of vlak eroverheen opereren.

Nou, dan krijg je dus dit vroeg of laat. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat mensen op agenten in mogen rijden of dat agenten erop los mogen schieten bij losgeslagen gedrag, maar dat je kunt verwachten dat het zo op een gegeven moment fout gaat.
pi_219805875
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:13 schreef Wantie het volgende:
[ x ]

De snelheid zal het verschil maken, denk je niet?
pi_219805901
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoeveel km/u reed Good volgens jou toen op haar werd geschoten?

120? 80? 60?

Reed ze in een Ferrari?
pi_219805921
quote:
[ x ]

Niet dus, zijn US Marshalls
pi_219805946
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoeveel km/u reed Good volgens jou toen op haar werd geschoten?

120? 80? 60?

Reed ze in een Ferrari?
Ze reed volgas weg.

Het was mij eerder nog niet opgevallen, maar die twee experts lieten zien dat ze met wielspin vertrok.

In het filmpje waar we nu naar kijken rijdt de auto rustig en duwt mensen aan de kant. Nog even afgezien van dat we het daar hebben over law enforcement die protesteerders wegduwt. Wat de Nederlandse politie onder omstandigheden ook zou mogen doen.

Ik vind het dus een beetje lachwekkend om de twee situaties met elkaar te vergelijken.

Laat ik het zo zeggen als Good zo rustig was weggereden en er was geschoten, dan had ik er veel geld op gezet dat de schutter veroordeeld zou worden. Want dan had hij niet redelijkerwijs kunnen vrezen voor lijf en leden.
pi_219805951
quote:
[ x ]

Als je de beelden ziet van acties in Minneapolis van de afgelopen dagen slaan ze wel vaker door. Geladen wapen op hoofd van demonstrant zetten, iemand die op de grond ligt knietjes in het gezicht geven, traangas granaten van een meter afstand op het hoofd schieten, etc.

En eerder in Chicago werd er ook al een vrouw van de weg geramd door ICE en vijf keer neer geschoten omdat ze hun aan het volgen/filmen was...
pi_219805957

ICE en wapens...
  roze zondag 11 januari 2026 @ 10:20:47 #56
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219805960
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze reed volgas weg.

Het was mij eerder nog niet opgevallen, maar die twee experts lieten zien dat ze met wielspin vertrok.

In het filmpje waar we nu naar kijken rijdt de auto rustig en duwt mensen aan de kant. Nog even afgezien van dat we het daar hebben over law enforcement die protesteerders wegduwt. Wat de Nederlandse politie onder omstandigheden ook zou mogen doen.

Ik vind het dus een beetje lachwekkend om de twee situaties met elkaar te vergelijken.

Laat ik het zo zeggen als Good zo rustig was weggereden en er was geschoten, dan had ik er veel geld op gezet dat de schutter veroordeeld zou worden. Want dan had hij niet redelijkerwijs kunnen vrezen voor lijf en leden.
:')
Your beauty never ever scared me.
pi_219805995
quote:

[..]
Ze reed volgas weg.

Op glad wegdek.

quote:

ICE had het wapen al in aanslag voordat Good goed en wel naar voren reed.

Uit niets blijkt dat het haar intentie was om de agent aan te rijden.

Dat ze haar auto als wapen gebruikte.

Terwijl ICE dat wel doet in de andere video, en op het laai best vaart maakt terwijl er een vrouw zich voor de auto bevindt.

Even lui AI gevraagd of de politie met hun auto op demonstranten mag inrijden om ze aan de kant te duwen:

quote:
In de Verenigde Staten is het voor de politie niet toegestaan om demonstranten opzettelijk aan de kant te duwen door op hen in te rijden, tenzij er sprake is van een extreme noodsituatie waarbij levensgevaar dreigt
In Nederland:

quote:
In Nederland is het antwoord vergelijkbaar met dat in de VS: de politie mag niet zomaar op demonstranten inrijden om ze aan de kant te duwen. Sterker nog, de regels in Nederland zijn op sommige punten zelfs nog strenger vastgelegd in de wet.
Ik vind het ook onlogisch dat de politie dat zo maar zou mogen doen.
Stel dat een demonstrant ten val komt en onder een wiel geraakt.
pi_219805997
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:19 schreef kipknots het volgende:

[..]
Als je de beelden ziet van acties in Minneapolis van de afgelopen dagen slaan ze wel vaker door. Geladen wapen op hoofd van demonstrant zetten, iemand die op de grond ligt knietjes in het gezicht geven, traangas granaten van een meter afstand op het hoofd schieten, etc.

En eerder in Chicago werd er ook al een vrouw van de weg geramd door ICE en vijf keer neer geschoten omdat ze hun aan het volgen/filmen was...
Gisteren vielen in Minneapolis demonstranten hotel aan waar ICE agenten sliepen, dat is slim. Ze vonden het ook leuk om de hele buurt wakker te houden.
pi_219806011
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:15 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Niet dus, zijn US Marshalls
He @Wantie als je filmpjes plaats met foute info en ik wijs je erop, waneer kom je met een reactie. Je bent wel lekker bezig met stemmingmakerij zo.
pi_219806034
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op glad wegdek.
[..]
ICE had het wapen al in aanslag voordat Good goed en wel naar voren reed.

Uit niets blijkt dat het haar intentie was om de agent aan te rijden.

Dat ze haar auto als wapen gebruikte.

Terwijl ICE dat wel doet in de andere video, en op het laai best vaart maakt terwijl er een vrouw zich voor de auto bevindt.

Even lui AI gevraagd of de politie met hun auto op demonstranten mag inrijden om ze aan de kant te duwen:
[..]
In Nederland:
[..]
Ik vind het ook onlogisch dat de politie dat zo maar zou mogen doen.
Stel dat een demonstrant ten val komt en onder een wiel geraakt.
Het lukt mij ook op sneeuw om met ruim 1.000 pk keer op keer weg te rijden zonder wielspin.

En hij trok het wapen in reactie op dat ze ging rijden.

Haar intentie is niet relevant, want niemand die in haar hoofd kan kijken.

Hoe dan ook: het zijn twee verschillende situaties en zoals gezegd: als Good net zo rustig had gereden, dan was het behoorlijk onvoorstelbaar dat op haar schieten redelijk geacht zou worden (even buiten zotten gerekend op internet).
pi_219806044
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:31 schreef hondonspain het volgende:

[..]
He @:Wantie als je filmpjes plaats met foute info en ik wijs je erop, waneer kom je met een reactie. Je bent wel lekker bezig met stemmingmakerij zo.
Want dan is inrijden op demonstranten opeens wel oke?
pi_219806064
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want dan is inrijden op demonstranten opeens wel oke?
Fouten toegeven blijft lastig voor iemand die alles beter weet
pi_219806067
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:34 schreef [url=https://forum.f

ok.nl/user/profile/448351]VEM2012[/url] het volgende:

[..]
Het lukt mij ook op sneeuw om met ruim 1.000 pk keer op keer weg te rijden zonder wielspin.
Niet iedereen kan dat.

quote:
En hij trok het wapen in reactie op dat ze ging rijden.
Ging rijden.

quote:
Haar intentie is niet relevant, want niemand die in haar hoofd kan kijken.
Maar wel haar handelingen observeren.

En die wijzen naar het willen wegrijden uit de situatie.

quote:
Hoe dan ook: het zijn twee verschillende situaties en zoals gezegd: als Good net zo rustig had gereden, dan was het behoorlijk onvoorstelbaar dat op haar schieten redelijk geacht zou worden (even buiten zotten gerekend op internet).
Als Good echt plankgas op de agent was ingereden had die niet zijn telefoon in de andere hand kunnen pakken, zijn pistool trekken, richten op Good, schieten en opzij stappen.
Dan had ze hem omver geduwd.

Ik vind het ook raar dat zijn eerste reflex schieten is, ipv uit de weg gaan.
En dan nog tweemaal schieten.
pi_219806082
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:39 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Fouten toegeven blijft lastig voor iemand die alles beter weet
Je moet de dingen niet zo persoonlijk opvatten.
pi_219806107
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet iedereen kan dat.
[..]
Ging rijden.
[..]
Maar wel haar handelingen observeren.

En die wijzen naar het willen wegrijden uit de situatie.
[..]
Als Good echt plankgas op de agent was ingereden had die niet zijn telefoon in de andere hand kunnen pakken, zijn pistool trekken, richten op Good, schieten en opzij stappen.
Dan had ze hem omver geduwd.

Ik vind het ook raar dat zijn eerste reflex schieten is, ipv uit de weg gaan.
En dan nog tweemaal schieten.
Het is een Honda Pilot. Die is aan alle kanten gebouwd om rustig te rijden. Als je daar niet normaal in kan wegrijden, dan kun je niet autorijden.

Hoe dan ook: totaal andere situatie.

Verder gaan we de discussie van de afgelopen dagen niet herkauwen. Ik verwijs naar de video van de experts.
pi_219806147
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een Honda Pilot. Die is aan alle kanten gebouwd om rustig te rijden.
Met een vrouw achter het stuur...

quote:
Als je daar niet normaal in kan wegrijden, dan kun je niet autorijden.

Hoe dan ook: totaal andere situatie.

Verder gaan we de discussie van de afgelopen dagen niet herkauwen. Ik verwijs naar de video van de experts.
Ik ga die zo bekijken ^O^
pi_219806246
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met een vrouw achter het stuur...

Misogynie!
pi_219806253
quote:
Ze reed volgas weg.

Ik wil daar ook nog wel een analyse tegenaan gooien. In Amerikaanse auto’s liggen veelal motoren met een hoop kracht maar weinig vermogen. In de meeste Amerikaanse auto’s is het helemaal geen kunst om op een glad wegdek met wielspin weg te rijden. Dat zegt verder helemaal niks over de snelheid maar alleen hoeveel gas ze gaf. Ze vertrekt vanuit stilstand en de agent staat er op de meter vanaf. Op een meter kan een auto nog niet zoveel snelheid maken.

Maar de snelheid maakt op zich nog niet eens zoveel uit. Ondanks dat de agent ziet dat ze naar rechts stuurt ziet de agent kans om zijn wapen te pakken en wel 3 keer te schieten.
pi_219806267
Suicide by cop, next.
pi_219806281
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik wil daar ook nog wel een analyse tegenaan gooien. In Amerikaanse auto’s liggen veelal motoren met een hoop kracht maar weinig vermogen. In de meeste Amerikaanse auto’s is het helemaal geen kunst om op een glad wegdek met wielspin weg te rijden. Dat zegt verder helemaal niks over de snelheid maar alleen hoeveel gas ze gaf. Ze vertrekt vanuit stilstand en de agent staat er op de meter vanaf. Op een meter kan een auto nog niet zoveel snelheid maken.

Maar de snelheid maakt op zich nog niet eens zoveel uit. Ondanks dat de agent ziet dat ze naar rechts stuurt ziet de agent kans om zijn wapen te pakken en wel 3 keer te schieten.
Ik denk niet dat de agent op dat moment zag waar ze naartoe stuurde. Maar hoe dan ook: de experts die het geanalyseerd hebben komen tot de conclusie dat het zeer voor de hand ligt dat hij kan stellen dat hij op enig moment vreesde voor lijf en leden.

Ik denk dat zij daar een beter gevoel over hebben ontwikkeld dan wij tweeën.
pi_219806309
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misogynie!
Klopt.

En uiteraard niet serieus bedoeld.
pi_219806318
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.

En uiteraard niet serieus bedoeld.
Zie linksboven. ;)
pi_219806319
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eerste reactie in Split second: Schieten!
In plaats van wegspringen...

https://www.facebook.com/share/r/1FDrUoZkwr/
Jij vindt dat hij dat had gekunnen.

In combinatie met het feit dat zij hem daadwerkelijk ook aanrijdt zal dat beoordeeld moeten worden.

Ik vermoed dat 'het feit' een belangrijke rol zal spelen.
pi_219806336
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de agent op dat moment zag waar ze naartoe stuurde. Maar hoe dan ook: de experts die het geanalyseerd hebben komen tot de conclusie dat het zeer voor de hand ligt dat hij kan stellen dat hij op enig moment vreesde voor lijf en leden.

Ik denk dat zij daar een beter gevoel over hebben ontwikkeld dan wij tweeën.
Als dat uiteindelijk uit het onderzoek komt is dat natuurlijk ook gewoon wat het is. Maar dat neemt niet weg dat we nog steeds onze wiegen visie kunnen hebben en die kunnen delen. Ik denk sowieso dat het als Europeaan lastiger is om dergelijke zaken neutraal te bekijken, zeker naar Amerikaanse maatstaven. Hier in Nederland gaat de politie al heel anders te werk. We hebben in Nederland niets wat lijkt op ICE en wat in de buurt komt is de handhaving en zelfs die krijgen gewoon een opleiding van een paar jaar.
pi_219806360
quote:
[ x ]

Wat een walgelijk zieke vergelijking.

Deze mensen hebben duidelijk ruim de tijd om weg te springen.

(Dit is geen beoordeling over WAT er gebeurd, maar een vervolg op mijn vorige reactie mbt 'split second').
pi_219806367
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit dus.
pi_219806372
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:31 schreef Montagui het volgende:

[..]
Jij vindt dat hij dat had gekunnen.

In combinatie met het feit dat zij hem daadwerkelijk ook aanrijdt zal dat beoordeeld moeten worden.

Ik vermoed dat 'het feit' een belangrijke rol zal spelen.
Niet alleen dat: het is een bekend feit dat in een noodsituatie er 3 primaire reacties zijn: flight, fright en fight. Dat is zo geautomatiseerd dat je daar weinig controle op hebt. Dus waar de een spring, bevriest een ander en de derde gaat schieten.

Vanuit de redenatie dat het slachtoffer deze reactie veroorzaakt en de verdachte deze onbewust ondergaat is het logisch om geen verwijt te maken aangaande de ‘keuze’ hier.
pi_219806374
Filmpje gezien.

Ten eerste. Waarom lijkt het meerendeel toch respect voor de politie te zijn verloren en ipv orders op te volgen gaat de persoon of de mensen eromheen de agent provoceren?

Ten tweede. Agent wordt aangereden. Okee, schieten gaat wat ver gezien ze al wegreed, maar wat verwacht ze? Orders niet opvolgen, agent aanrijden en ze komt er lachend mee weg? Agent moet maar toestaan dat dit gebeurd zonder dat zij gevolgen ondervindt?

Ik heb er meer moeite mee dat mensen een grote bek permitteren, orders weigeren en verwachten dat er niets gebeurd. Doodschieten gaat hier echter net iets te ver. Daar ben ik het wel mee eens.

Net zoals met die gozer met dat vuurwapen bij de mcdonalds hier in nederland. Hij had een freaking vuurwapen, net een minderjarige beroofd (en voor het leven getraumatiseerd achtergelaten) met dat vuurwapen maar de politie ging te ver. Het was toch zo'n lieve jongen... Omgekeerde wereld.
pi_219806397
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als dat uiteindelijk uit het onderzoek komt is dat natuurlijk ook gewoon wat het is. Maar dat neemt niet weg dat we nog steeds onze wiegen visie kunnen hebben en die kunnen delen. Ik denk sowieso dat het als Europeaan lastiger is om dergelijke zaken neutraal te bekijken, zeker naar Amerikaanse maatstaven. Hier in Nederland gaat de politie al heel anders te werk. We hebben in Nederland niets wat lijkt op ICE en wat in de buurt komt is de handhaving en zelfs die krijgen gewoon een opleiding van een paar jaar.
Klopt hoor. Ik denk alleen dat we nu heel erg gaan herkauwen. Zoals ik vanaf het begin zei: op basis van wat we weten is het onmogelijk om definitief te zeggen of dit gerechtvaardigd is of niet. En dat zal beoordeeld worden. Per schot (al is daarbij ook nog van belang welke geleid heeft tot haar dood).

Het is hoe dan ook niet overduidelijk het een of het ander.
pi_219806405
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet alleen dat: het is een bekend feit dat in een noodsituatie er 3 primaire reacties zijn: flight, fright en fight. Dat is zo geautomatiseerd dat je daar weinig controle op hebt. Dus waar de een spring, bevriest een ander en de derde gaat schieten.

Vanuit de redenatie dat het slachtoffer deze reactie veroorzaakt en de verdachte deze onbewust ondergaat is het logisch om geen verwijt te maken aangaande de ‘keuze’ hier.
Zo zie ik het ook. Daarom kan je deze situatie totaal niet vergelijken met het filmpje wat Wantie post. Of de situatie met de PVV'er.

Echt belachelijk dat deze user met zoiets komt.

Nog verontrustender is de tweet zelf.
pi_219806432
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:40 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Daarom kan je deze situatie totaal niet vergelijken met het filmpje wat Wantie post. Of de situatie met de PVV'er.

Echt belachelijk dat deze user met zoiets komt.

Nog verontrustender is de tweet zelf.
Laten we het nou niet persoonlijk maken nu het weer echt over de inhoud gaat.
  zondag 11 januari 2026 @ 11:56:36 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219806533
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:36 schreef funkyfabulous het volgende:
Filmpje gezien.

Ten eerste. Waarom lijkt het meerendeel toch respect voor de politie te zijn verloren en ipv orders op te volgen gaat de persoon of de mensen eromheen de agent provoceren?

...
Waarom? Omdat er al tijden onprofessionele, overdreven agressieve en invasieve acties zijn vanuit ICE.

Kijk ook even naar dat filmpje van drie minuten vanuit een raam van de drie minuten voor het schietincident: er lopen in een woonwijk tientallen agenten met gezichtsbedekking en getrokken wapens categorie kanon, met militair aandoende kleding en gedrag en met allemaal toeters en bellen in SUV's rond in die straat.

Het is een totaal van de context los gezongen machtsvertoon dat niks meer te maken heeft met het handhaven van immigratie.
  zondag 11 januari 2026 @ 12:02:34 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219806573
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:47 schreef matthijst het volgende:
Fuck around find out.
Klopt je mag idd niet bijdehand zijn, dan verdien je een kogel :')

Heel normaal toch? Dan toon je maar respect voor gezag

Anders een kogel of de gulag

Wanneer maken we dat hier ook een ding?

Dan zullen de mensen itt wel anders kraaien

Stel minkukels
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 11 januari 2026 @ 12:03:08 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219806576
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waarom? Omdat er al tijden onprofessionele, overdreven agressieve en invasieve acties zijn vanuit ICE.

Kijk ook even naar dat filmpje van drie minuten vanuit een raam van de drie minuten voor het schietincident: er lopen in een woonwijk tientallen agenten met gezichtsbedekking en getrokken wapens categorie kanon, met militair aandoende kleding en gedrag en met allemaal toeters en bellen in SUV's rond in die straat.

Het is een totaal van de context los gezongen machtsvertoon dat niks meer te maken heeft met het handhaven van immigratie.
Precies.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219806627
quote:

[..]

beetje het kip en het ei verhaal met die vele agressieve omstanders en de illegalen die zich logischerwijs niet snel overgeven natuurlijk.
pi_219806710
quote:

[..]

Trump spint nu eenmaal garen bij het (wereldwijd) mensen tegen elkaar opzetten, zo zit zijn hele wezen in elkaar, en zoals hij zelf lang geleden in 2016 al stelde "I could ‘shoot somebody and I wouldn’t lose voters"
pi_219806728
Achteraf moeten heel wat J6 mensen worden geexecuteerd. Zijn we het dan over eens toch?
  zondag 11 januari 2026 @ 12:19:59 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219806823
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:07 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
beetje het kip en het ei verhaal met die vele agressieve omstanders en de illegalen die zich logischerwijs niet snel overgeven natuurlijk.
Gek genoeg lukte het de vorige presidenten om veel meer mensen te deporteren zonder dit soort toestanden.
pi_219806914
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Gek genoeg lukte het de vorige presidenten om veel meer mensen te deporteren zonder dit soort toestanden.
Tja Trump, als hij kanker uit de wereld helpt gaan waarschijnlijk de ziekenhuizen protesteren
pi_219806974
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:36 schreef funkyfabulous het volgende:
Filmpje gezien.

Ten tweede. Agent wordt aangereden. Okee, schieten gaat wat ver gezien ze al wegreed, maar wat verwacht ze? Orders niet opvolgen, agent aanrijden en ze komt er lachend mee weg? Agent moet maar toestaan dat dit gebeurd zonder dat zij gevolgen ondervindt?

Ik heb er meer moeite mee dat mensen een grote bek permitteren, orders weigeren en verwachten dat er niets gebeurd. Doodschieten gaat hier echter net iets te ver. Daar ben ik het wel mee eens.

Net zoals met die gozer met dat vuurwapen bij de mcdonalds hier in nederland. Hij had een freaking vuurwapen, net een minderjarige beroofd (en voor het leven getraumatiseerd achtergelaten) met dat vuurwapen maar de politie ging te ver. Het was toch zo'n lieve jongen... Omgekeerde wereld.
Oh, met die gozer bij McDonalds heb ik geen medelijden.

En deze tragedie is een opeenstapeling van verkeerde beslissingen van beide kanten, die tot de dood van Good hebben geleid.

Wat niet echt aan bod is gekomen is de vraag wat haar bezielde om weg te rijden.

Dat ga je toch verliezen.

Wat was het ergste geweest dat haar was overkomen als ze was aangehouden?
Nachtje cel?
Ik weet het niet. Ik ken het Amerikaanse rechtssysteem niet op dat vlak.

Het ergste dat haar kan overkomen door te vluchten hebben we gezien.
En voor de agent had dit ook ernstiger kunnen aflopen.
pi_219807026
quote:

[..]

De politie in de vs heeft sowieso de beschikking over veel zwaardere wapens dan de Nederlandse dus je moet het wel in de Amerikaanse context zien. Gezichtsbedekking zou ik iedere ice agent aanraden met al die radicaal linkse gekken.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Stel minkukels
Als je hier met je auto inrijdt op agenten schieten ze ook en word je vervolgd voor (poging) doodslag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219807028
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wat een walgelijk zieke vergelijking.

Deze mensen hebben duidelijk ruim de tijd om weg te springen.

(Dit is geen beoordeling over WAT er gebeurd, maar een vervolg op mijn vorige reactie mbt 'split second').
Hij rijdt gewoon door.
De demonstranten hoeven maar te struikelen en komt vervolgens onder de auto terecht.
pi_219807048
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij rijdt gewoon door.
De demonstranten hoeven maar te struikelen en komt vervolgens onder de auto terecht.
Denonstranten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219807114
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Denonstranten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.
In diverse Staten mag een privé persoon ook over demonstranten rijden als ze zich bedreigt voelen, terecht, Ga gewoon aan de kant.
pi_219807139
Gewoon meewerken en niet ineens wegrijden als er agenten om je heen staan en ze had nog geleeft. Ik verwacht ook doodgeschoten te worden als ik zoiets flik. Daarom doe ik het niet.
pi_219807238
quote:

[..]
eens. Trump trekt ook enorm veel weerstand aan die ik deels wel begrijp overigens.
  zondag 11 januari 2026 @ 12:55:47 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219807263
quote:

[..]
Met veel minder ICE medewerkers.
Die veel beter opgeleid waren en die normaal gekleed waren en wiens gezicht gewoon zichtbaar was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219807310
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die veel beter opgeleid waren en die normaal gekleed waren en wiens gezicht gewoon zichtbaar was.
Dit jaar verdrievoudigt het ICE budget?

Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat.
pi_219807782
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:43 schreef TheJanitor het volgende:
Gewoon meewerken en niet ineens wegrijden als er agenten om je heen staan en ze had nog geleeft. Ik verwacht ook doodgeschoten te worden als ik zoiets flik. Daarom doe ik het niet.
Jij verwacht dat en denkt kennelijk: 'niks mis mee, houden zo'? :') Schei toch uit man, ga lekker in een dictatuur wonen en laat normale mensen met rust :W
What Would Goku Do
pi_219808256
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er zijn nu ook veel meer illegalen in het land dankzij Biden
  zondag 11 januari 2026 @ 13:55:11 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219808266
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:53 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Er zijn nu ook veel meer illegalen in het land dankzij Biden
Nope.

Daarnaast worden er minder illegalen uitgezet dan onder Obama en Biden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 11-01-2026 14:02:08 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219808283
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nope.
Dus die 15-20 miljoen afgelopen 4 jaar zijn er niet

Je schreef eerst nope en later tekst erbij, wat bedoel je precies?
  zondag 11 januari 2026 @ 14:02:16 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219808356
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:56 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Dus die 15-20 miljoen afgelopen 4 jaar zijn er niet

Je schreef eerst nope en later tekst erbij, wat bedoel je precies?
Verduidelijkt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219808603
ICE na inval in California waar ook veel kinderen slavenarbeid verrichten.

https://youtube.com/shorts/xDsLIG1CkVg?si=SPJhgjZyX3am8XaV
pi_219809277
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 13:30 schreef viagraap het volgende:

[..]
Jij verwacht dat en denkt kennelijk: 'niks mis mee, houden zo'? :') Schei toch uit man, ga lekker in een dictatuur wonen en laat normale mensen met rust :W
Ook in Nederland verwacht ik dat, ja. Ook als ik wegren van de politie of de politie aanval. Gewoon niet doen.
pi_219809336
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ook in Nederland verwacht ik dat, ja. Ook als ik wegren van de politie of de politie aanval. Gewoon niet doen.
Verhuis dan lekker naar een dictatuur, we wonen hier in een normale rechtsstaat :W
What Would Goku Do
pi_219809395
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:47 schreef viagraap het volgende:

[..]
Verhuis dan lekker naar een dictatuur, we wonen hier in een normale rechtsstaat :W
Gewoon normaal doen en luisteren naar de popo en je wordt niet neergeschoten, zo simpel is het.
pi_219809476
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Gewoon normaal doen en luisteren naar de popo en je wordt niet neergeschoten, zo simpel is het.
Zo simpel is het dus niet, dat is het mooie van een normale rechtsstaat. Dus nogmaals: als je het zo simpel wilt, verhuis lekker naar Iran ofzo.
What Would Goku Do
pi_219809500
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
Zo simpel is het dus niet, dat is het mooie van een normale rechtsstaat. Dus nogmaals: als je het zo simpel wilt, verhuis lekker naar Iran ofzo.
Ik woon in Amerika en jij maakt er je drukker om dan ik.
pi_219809568
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik woon in Amerika en jij maakt er je drukker om dan ik.
Oh je woont dus al in een land zonder functionerende rechtsstaat. My bad. Tja als je dat leuk vindt zit je voorlopig goed daar, totdat je er zelf slachtoffer van wordt natuurlijk. Gewoon braaf ja en amen zeggen tegen het regime is mijn aanbeveling in jouw geval.
What Would Goku Do
pi_219809905
Gaat mal in de VS:

twitter
pi_219809922
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:14 schreef hondonspain het volgende:
ICE na inval in California waar ook veel kinderen slavenarbeid verrichten.

https://youtube.com/shorts/xDsLIG1CkVg?si=SPJhgjZyX3am8XaV
:')
pi_219809949
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:34 schreef Wantie het volgende:
Gaat mal in de VS:

[ x ]
gek idee, maar misschien moeten die burgers gewoon lekker wat anders doen?
  zondag 11 januari 2026 @ 15:39:51 #114
28167 matthijst
pi_219809970
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Stel minkukels
Hier zijn we gelukkig niet zo ver. Maar mag de politie van mij ook wel wat harder worden.
“Hey broer. Hey broer”…
Meteen een knuppel in je nek wat mij betreft.

Als je in de VS een grote waffel hebt en dan gas geeft terwijl er een agent met getrokken pistool naast je staat. Waarbij hij nog net weg kan springen dan ben je gewoon een domme kneus.
Darwin is er trots op.
pi_219809987
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:39 schreef matthijst het volgende:

[..]
Hier zijn we gelukkig niet zo ver. Maar mag de politie van mij ook wel wat harder worden.
“Hey broer. Hey broer”…
Meteen een knuppel in je nek wat mij betreft.

Als je in de VS een grote waffel hebt en dan gas geeft terwijl er een agent met getrokken pistool naast je staat. Waarbij hij nog net weg kan springen dan ben je gewoon een domme kneus.
Darwin is er trots op.
Die omschrijving komt niet overeen met wat er is gebeurd.
  zondag 11 januari 2026 @ 15:44:40 #116
28167 matthijst
pi_219810013
Ah. Lucky Luke was het? Dus hij trok zn pistool nog? Ook goed.
Auto is gewoon een wapen.
pi_219810045
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:44 schreef matthijst het volgende:
Ah. Lucky Luke was het? Dus hij trok zn pistool nog? Ook goed.
Auto is gewoon een wapen.
Auto kán een wapen zijn, daarom is er een uitvoerige instructie waar ICE onder valt om dat te voorkomen. De agent heeft zich daar niet aan gehouden en heeft bovendien minstens 2 van de 3 schoten gelost toen hij niet in gevaar kon zijn. Let wel: kon zijn, dus een hele discussie over of de vrouw op hem inreed doet eigenlijk niet ter zake.

Als mensen daadwerkelijk denken dat ze op hem inreed wil ik het woord 'snowflake' overigens nooit meer gebruikt zien worden door Trumpisten.
What Would Goku Do
  zondag 11 januari 2026 @ 15:49:54 #118
28167 matthijst
pi_219810058
Jaja. Ze draaide naar rechts. Maar waarom reed die mafklapper überhaupt weg.
Wordt gewoon vrijspraak dit lijkt me.
pi_219810222
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Genoeg voorvallen die het tegendeel bewijzen.
pi_219810357
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:38 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
gek idee, maar misschien moeten die burgers gewoon lekker wat anders doen?
Ja, bizar idee, dat ze kritiek mogen hebben op hun overheid. Moet je inderdaad helemaal niet toestaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219810436
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, bizar idee, dat ze kritiek mogen hebben op hun overheid. Moet je inderdaad helemaal niet toestaan.
wie zegt dat men geen kritiek mag hebben? Is wat anders dan de ice agenten dagelijks volgen en fysiek hinderen he?
pi_219810537
quote:
[ x ]

Dus mocht ze dood.
pi_219810556
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:49 schreef matthijst het volgende:
Vrijspraak is niet nodig. Trump heeft al gezegd dat ICE agenten immuniteit genieten. Ze mogen dus doodschieten wie ze willen, zonder vervolging.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219810589
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Kritiek hebben is wat anders dan aanvallen en stalken.
Als mensen zo brutaal zijn om te provoceren en met hun grote bakkus een hele eenheid blokkeren en grove taal te uiten dan kan er van alles gebeuren.
Ze hebben vast de 1ste x dat ze blokkeerde al nagetrokken wie ze was en dat het geen brave vrouw is maar een speciaal tegen hun getraind figuur is.

Het heeft niks meer met kritiek te maken.
  roze zondag 11 januari 2026 @ 16:40:23 #125
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219810615
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:36 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Vrijspraak is niet nodig. Trump heeft al gezegd dat ICE agenten immuniteit genieten. Ze mogen dus doodschieten wie ze willen, zonder vervolging.
:{
Your beauty never ever scared me.
pi_219810617
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:07 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Genoeg voorvallen die het tegendeel bewijzen.
Een per jaar op een bevolking van 350 miljoen? Bibberen man.
pi_219810620
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als mensen zo brutaal zijn om te provoceren en met hun grote bakkus een hele eenheid blokkeren en grove taal te uiten dan kan er van alles gebeuren.
Ze hebben vast de 1ste x dat ze blokkeerde al nagetrokken wie ze was en dat het geen brave vrouw is maar een speciaal tegen hun getraind figuur is.

Als dat zo is, dan is het alleen maar erger. Dan was het wraak ipv haar op te pakken wat volgens 1 11 bij obstructie kan.
pi_219810627
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 15:49 schreef matthijst het volgende:
Hij schiet sowieso 2 x terwijl hij naast de auto staat die van hem wegrijdt.

Vrijspraak is niet vanzelfsprekend.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:36 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dat wordt wat dit jaar, met een drievoudig hoger budget.
pi_219810643
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als dat zo is, dan is het alleen maar erger. Dan was het wraak ipv haar op te pakken wat volgens 1 11 bij obstructie kan.
Hoe krijg je het voor elkaar om dat erin te lezen. :|W
Ze zouden haar oppakken en mevrouw besloot om te gaan vluchten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gizmogirl28 op 11-01-2026 16:47:57 ]
pi_219810693
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Een per jaar op een bevolking van 350 miljoen? Bibberen man.
Zelfs een geïndoctrineerde Nederlandse Amerikaan niet niet zo blind zijn.
pi_219810782
Het positieve effect voor ons als Europeanen van het doodschieten van Amerikaanse burgers zou kunnen zijn dat het genoeg afleidt van de Epstein files en de resultaten van het extreem slechte beleid van Trump, dat een oorlog met de EU over Groenland niet meer nodig is om voor die afleiding te zorgen..
Volg de pijlen.
pi_219810887
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:52 schreef Hallojo het volgende:
Het positieve effect voor ons als Europeanen van het doodschieten van Amerikaanse burgers zou kunnen zijn dat het genoeg afleidt van de Epstein files en de resultaten van het extreem slechte beleid van Trump, dat een oorlog met de EU over Groenland niet meer nodig is om voor die afleiding te zorgen..
4D chess :+
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219810947
twitter
pi_219810993
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wie zegt dat men geen kritiek mag hebben? Is wat anders dan de ice agenten dagelijks volgen en fysiek hinderen he?
Fysiek hinderen mag inderdaad niet.

Volgen, geen idee hoe dat juridisch zit.

Ze verbaal voor ranzig tuig uit maken mag wel. Is nogal een ding daar, dat dat mag.
pi_219811005
twitter
pi_219811058
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Aanvallen en stalken mag inderdaad niet. Blokkeren ook niet.

Grove taal daarentegen, mag zeker wel. En daar mogen die agenten ook niet escalerend op reageren.
pi_219811161
In VS weten ze heel goed wat er gebeurt als je clandestiene migratie en illegaliteit niet beteugelt. Daarvoor hoeven ze alleen maar naar de ineenstorting van Europa te kijken. Ze willen dit terecht voorkomen. Helaas worden ze gehinderd door idiote burgers met garnalenhersenen.
pi_219811179
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:17 schreef Kottnauer het volgende:
In VS weten ze heel goed wat er gebeurt als je clandestiene migratie en illegaliteit niet beteugelt. Daarvoor hoeven ze alleen maar naar de ineenstorting van Europa te kijken. Ze willen dit terecht voorkomen. Helaas worden ze gehinderd door idiote burgers met garnalenhersenen.
De ineenstorting van Europa? _O-
Te veel naar JD Vance geluisterd?
  zondag 11 januari 2026 @ 17:19:52 #139
40566 Ericr
Livewrong
pi_219811190
Ja maar goed dat de Amerikaanse steden paradijselijk zijn vergeleken met het 'ingestorte' Europa. Ga toch echt liever 's avonds over straat in een willekeurige grote Europese stad dan de meeste shithole USA steden.
pi_219811198
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
je ziet niet wat er in engeland, frankrijk, belgie en zweden gebeurd? Nog ff 15 jaar zo doorgaan en het stort wel in he.
pi_219811211
quote:

[..]
De anti Trump JD Vance of de Trump cuck JD Vance? Wat een totaal ongeloofwaardig ventje is dat zeg.
pi_219811232
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:19 schreef Ericr het volgende:
Ja maar goed dat de Amerikaanse steden paradijselijk zijn vergeleken met het 'ingestorte' Europa. Ga toch echt liever 's avonds over straat in een willekeurige grote Europese stad dan de meeste shithole USA steden.
Skidrow en soortgelijke buurten in andere steden zijn gewoon hartstikke veilig hoor. Als je je tentje maar netjes afsluit en niet in slaap valt.
pi_219811280
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je ziet niet wat er in engeland, frankrijk, belgie en zweden gebeurd? Nog ff 15 jaar zo doorgaan en het stort wel in he.
En je wil beweren dat het in Amerika beter is?
pi_219811311
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
niet in vergelijk met europa als geheel, maar de uk begint wel echt dieptriest te worden bijvoorbeeld. En ik liep een stuk lekkerder in ny dan in brussel. De tering wat een shithole.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:30:25 #145
40566 Ericr
Livewrong
pi_219811325
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Hangt van je referentiekader af. Londen, Parijs, Amsterdam, Berlijn etc waren in de jaren 70/80 echt niet beter af. Hoogtepunt van de heroïne epidemie en je had in centra van steden no go area's zoals de Zeedijk of een uitje naar de Dierentuin in Berlijn wat je kon combineren met bibberende heroïne hoertjes op het naastgelegen station. En wijken in Europa die niet onderdoen voor wat nu gezien wordt als nogo area's. USA was overigens toen nog erger af maar alsnog heb je daar nog steeds meer rampzalige grote steden dan hier.

YouTube filmpjes zeggen niet zoveel. Gasten als Kurt Caz zoeken expres de problemen op. Filmen van dealers in barre wijken is nooit bijster slim geweest.
pi_219811411
Geïnspireerd door Hamas *O*

twitter

pi_219811427
quote:

[..]
Vance heeft gewoon gelijk, Europa is ingrijpend veranderd dankzij immigratie. Het is ongehoord dat er betonblokken bij kerstmarkten staan om maar een klein voorbeeldje te noemen.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:43:36 #148
40566 Ericr
Livewrong
pi_219811459
Vance kan beter naar hun eigen shithole kijken. Europa is een absoluut paradijs vergeleken met de USA.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:49:16 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219811516
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:43 schreef Ericr het volgende:
Vance kan beter naar hun eigen shithole kijken. Europa is een absoluut paradijs vergeleken met de USA.
Een paradijs nog wel, toe maar. Het zal er nogal aan liggen waar je zit.
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op genoeg vlakken wel ja, op andere weer niet. Maar ook hier ligt het er dus aan waar je zit. Engeland is Roemenië niet en Alabama is Vermont niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219811535
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een paradijs nog wel, toe maar. Het zal er nogal aan liggen waar je zit.
De conclusie van deze hele back-and-forth kan dan toch hopelijk ook wel zijn dat alle landen steden hebben met wijken waar de veiligheid een stuk lager ligt.

Behalve Dordrecht. In Dordrecht is álles kut.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:54:55 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219811574
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:51 schreef probeer het volgende:

[..]
De conclusie van deze hele back-and-forth kan dan toch hopelijk ook wel zijn dat alle landen steden hebben met wijken waar de veiligheid een stuk lager ligt.
Dat zeker, maar het is natuurlijk hoe groter je gaat, hoe groter de verschillen ook worden. Ik zou veel liever in Nederland wonen dan in Californië of Alabama, maar liever in de regio van Vermont dan in Nederland.
pi_219811642
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vance heeft gewoon gelijk, Europa is ingrijpend veranderd dankzij immigratie. Het is ongehoord dat er betonblokken bij kerstmarkten staan om maar een klein voorbeeldje te noemen.
Immigratie is van alle tijden.
Betonblokken is vanwege terrorisme.
En dat is ook van alle tijden.
En we hebben in Europa vele voorbeelden gehad van domestic terrorisme .

In Nederland heb je ook betonblokken, sinds de aanslag op de koninklijke familie in Apeldoorn.
Dat was geen migrant.
pi_219811654
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zeker, maar het is natuurlijk hoe groter je gaat, hoe groter de verschillen ook worden. Ik zou veel liever in Nederland wonen dan in Californië of Alabama, maar liever in de regio van Vermont dan in Nederland.
Ik denk dat mijn politieke overtuiging ook mee zou spelen. Mijn SP-standpunten doen het denk ik niet zo goed in een aanzienlijk deel van de VS. Die zou ik daar dan zeer privé moeten houden. Socialist is in veel plekken nog gewoon een scheldwoord, en in sommigen genoeg reden voor een pak slaag. En dan heeft mijn 'ja maar democratisch socialist, dus alleen als we daar allemaal samen toe besluiten' nuance denk ik niet zoveel zin.

Denk aan de Top Gear roadtrip door de VS.
pi_219811671
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn politieke overtuiging ook mee zou spelen. Mijn SP-overtuigingen doen het denk ik niet zo goed in een aanzienlijk deel van de VS. Die zou ik daar dan zeer privé moeten houden.
Maar de VS is toch vrijer dan de EU op het gebied van vrijheid van meningsuiting?

Daar worden we dagelijks mee om de oren geslagen.
pi_219811707
quote:

[..]
Ik denk dat mijn politieke overtuiging ook mee zou spelen. Mijn SP-standpunten doen het denk ik niet zo goed in een aanzienlijk deel van de VS. Die zou ik daar dan zeer privé moeten houden. Socialist is in veel plekken nog gewoon een scheldwoord, en in sommigen genoeg reden voor een pak slaag. En dan heeft mijn 'ja maar democratisch socialist, dus alleen als we daar allemaal samen toe besluiten' nuance denk ik niet zoveel zin.

Politiek en religie word privé weinig over gepraat dus ook niet een probleem, dit ook om ruzies te voorkomen en heb zelf meegemaakt dat over het algemeen men erg vriendelijk is in de meeste Staten, Vond zelf NY onvriendelijker en daar is een socialist nu aan het roer.
  zondag 11 januari 2026 @ 18:09:52 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219811721
quote:

[..]

Mwah, ook dat ligt er heel erg aan waar je zit. Ik denk dat je juist veel vrienden zou maken in bepaalde steden zoals New York, Portland of Seattle. Wellicht wel meer dan in Nederland. Nederland is in principe geen linksgeoriënteerd land.

De VS natuurlijk ook zeker niet, maar de bubbels met de uitgesproken linkse dan wel socialistische sentimenten zijn wel groter. Denk ook aan de Democratic Socialists of America, die hebben zo'n 100k leden.
pi_219811749
quote:

[..]

Dit.

Edit: verkeerde quote, verbeterd.

En omdat ik uit een eerder filmpje van Amerikaanse advocaten begreep dat de rechtvaardiging achter elk schot een apart vraagstuk is, gaat het denk ik zeer relevant zijn wel schot haar doodde. Het eerste schot, of 2 of 3.
pi_219811754
Ilhan met haar gebruikelijke onzin

twitter
pi_219811781
twitter
pi_219811789
quote:

[..]

Het is een groot land, en de onzin van jouw SP doet het goed op iedere college campus.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 11 januari 2026 @ 18:21:54 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219811800
Ik heb mijn mening nog niet gegeven: ik vind het een zéér onprofessionele ICE-man die die vrouw gedood heeft. Zijn collega kon ontsnappen aan de auto met die vrouw er in en hij vuurt (als wraak denk ik) die drie schoten. Zo zag ik het althans. Hij dacht zeker aan een schietschijf.
  zondag 11 januari 2026 @ 18:22:48 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219811806
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Prima hoor. Moet men maar luisteren. Het is zo simpel: gewoon ICE gehoorzamen en meewerken.
pi_219811810
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:15 schreef Ali_boo het volgende:
Ilhan met haar gebruikelijke onzin

[ x ]
Wat klopt daar niet aan dan? Protocollen mbt arrestaties zullen toch echt wel zeggen dat je niet voor een auto met rijdende motor moet gaan staan. En ook dat je niet tot arrestatie over moet gaan terwijl je collega voor een auto met een rijdende motor staat.

In die zin hebben beide agenten fout gehandeld. Of iig, hadden ze beter moeten handelen.

Ik weet alleen niet of ik dat 'fouten' vind die hen te verwijten zijn. Dat acht ik eerder een gebrek aan training, icm instructies die overduidelijk conflict opwerpen.
pi_219811814
lol

twitter
pi_219811815
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het is een groot land, en de onzin van jouw SP doet het goed op iedere college campus.
Helemaal geen zin in om in een bubbel van gelijkgestemden te leven.
pi_219811839
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat klopt daar niet aan dan? Protocollen mbt arrestaties zullen toch echt wel zeggen dat je niet voor een auto met rijdende motor moet gaan staan. En ook dat je niet tot arrestatie over moet gaan terwijl je collega voor een auto met een rijdende motor staat.

In die zin hebben beide agenten fout gehandeld. Of iig, hadden ze beter moeten handelen.

Ik weet alleen niet of ik dat 'fouten' vind die hen te verwijten zijn. Dat acht ik eerder een gebrek aan training, icm instructies die overduidelijk conflict opwerpen.
lekker omdraaien dit :') sowieso is nagenoeg alles wat er uit haar mond komt om te janken
  zondag 11 januari 2026 @ 18:27:21 #167
28167 matthijst
pi_219811854
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Grove taal daarentegen, mag zeker wel. En daar mogen die agenten ook niet escalerend op reageren.
Thee drinken :W
pi_219811861
quote:

[..]

Klopt, ze gaat zelfs een stap verder en heeft het over een moving car? Ze heeft ook al diverse malen opgeroepen voor weerstand tegen ICE, eng mens
  zondag 11 januari 2026 @ 18:28:21 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219811874
quote:

[..]

De vrouw moet niet op de agent inrijden. Agenten hebben altijd de mogelijkheid om mensen aan te houden, wat ze ook bij deze vrouw probeerden, maar die weigerde dat. Dit zien we wel vaker bij incidenten met een dodelijk afloop: verzet tegen aanhouding of arrestatie, daar gaat het al meteen mis.
pi_219811887
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe grof het is. Bedreigingen en zo mag best aangepakt worden.
pi_219811898
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ x ]
Triest toch, die hebben we hier in Nederland ook.
pi_219811899
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima hoor. Moet men maar luisteren. Het is zo simpel: gewoon ICE gehoorzamen en meewerken.
Altijd en te allen tijde naar de overheid luisteren?

Of komt er voor jou toch ook een punt waarop burgerlijke ongehoorzaamheid geoorloofd wordt? En ja, dan snap ik helemaal dat voor jou deze situatie 'dat punt' absoluut niet is. Maar puur in theorie ..
pi_219811902
quote:

[..]
Helemaal geen zin in om in een bubbel van gelijkgestemden te leven.
BS.

Je bent er als de kippen bij om topics te sluiten die je tegen het zere been zijn.

Hypocriet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219811904
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vrouw moet niet op de agent inrijden. Agenten hebben altijd de mogelijkheid om mensen aan te houden, wat ze ook bij deze vrouw probeerden, maar die weigerde dat. Dit zien we wel vaker bij incidenten met een dodelijk afloop: verzet tegen aanhouding of arrestatie, daar gaat het al meteen mis.
Klopt absoluut.
  zondag 11 januari 2026 @ 18:32:35 #175
28167 matthijst
pi_219811905
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
"Step out of the car".
Lekker blijven zitten :D
pi_219811909
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De agent had zich niet in die situatie moeten plaatsen.
En niet schieten terwijl de auto van hem weg rijdt.
pi_219811914
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nog een special voor jouw c_/

twitter
pi_219811922
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:32 schreef matthijst het volgende:

[..]
"Step out of the car".
Ze leren het ook nooit _O-
pi_219811924
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:32 schreef matthijst het volgende:

[..]
"Step out of the car".
Inderdaad.

Wegrijden zonder dat je echtgenote in de auto zit. Sterker nog, een echtgenote die je aanmoedigt om weg te rijden.
pi_219811926
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
BS.

Je bent er als de kippen bij om topics te sluiten die je tegen het zere been zijn.

Hypocriet.
Precies. In een bubbel van gelijkgestemden heb ik geen topics meer om te sluiten die me tegen het zere been zijn.

Daar heb ik jullie voor O+
  zondag 11 januari 2026 @ 18:35:42 #181
28167 matthijst
pi_219811928
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ x ]
Prachtig dit *O*
Zouden ze hier ook moeten doen.
Erger me kapot bij "Politie Rotterdam".
"Wat broer, wat wil je broer" ...

Tijdje terug zelf ook gezeik met zo'n hallemagallemaventje van 18 ofzo.
Politie erbij, kereltje meteen grote bek tegen die agenten :')
  zondag 11 januari 2026 @ 18:36:10 #182
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219811935
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb mijn mening nog niet gegeven: ik vind het een zéér onprofessionele ICE-man die die vrouw gedood heeft. Zijn collega kon ontsnappen aan de auto met die vrouw er in en hij vuurt (als wraak denk ik) die drie schoten. Zo zag ik het althans. Hij dacht zeker aan een schietschijf.
Ik denk niet dat wij anders hadden gereageerd als we dreigen te worden doodgereden.
enkelband
pi_219811937
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ x ]
Zeer logisch dat ze gearresteerd wordt.

Ook heel fijn dat ze niet neergeschoten wordt.
  zondag 11 januari 2026 @ 18:38:02 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219811950
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef recidivist het volgende:

[..]
Ik denk niet dat wij anders hadden gereageerd als we dreigen te worden doodgereden.
Op mij kwam het over als wraak.
pi_219811952
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef recidivist het volgende:

[..]
Ik wel.
De eerste reflex is uit de weg gaan.

En niet je telefoon in de andere hand nemen zodat je je pistool kunt pakken, en daarna uit de weg gaan.
Op beeld is te zien dat hij zijn pistool al greep voordat de auto op gang komt km naar voren te rijden.
pi_219811955
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Prachtig dit *O*
Zouden ze hier ook moeten doen.
Erger me kapot bij "Politie Rotterdam".
"Wat broer, wat wil je broer" ...
Oud en nieuw was de ideale moment om wat terug te doen. Toen de politie bekogeld werd door vuurwerk.
Jammer, gemist kans -O-
pi_219811973
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Zeer logisch dat ze gearresteerd wordt.

Ook heel fijn dat ze niet neergeschoten wordt.
Dan zijn we het voor de verandering volledig met elkaar eens o|O
pi_219811977
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Oud en nieuw was de ideale moment om wat terug te doen. Toen de politie bekogeld werd door vuurwerk.
Jammer, gemist kans -O-
Ja, gewoon escalerend handelen als politie.

Dat gaat ook heel goed in de VS momenteel...
  zondag 11 januari 2026 @ 18:45:11 #189
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219811998
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:38 schreef Wantie het volgende:
Ik wel.
De eerste reflex is uit de weg gaan.

En niet je telefoon in de andere hand nemen zodat je je pistool kunt pakken, en daarna uit de weg gaan.
Op beeld is te zien dat hij zijn pistool al greep voordat de auto op gang komt km naar voren te rijden.
Omdat ICE vaker vijandig wordt bejegend dus niet verrassend dat de agenten enige voorzorgsmaatregelen nemen. Zeker in een land waar wapens in vrije omloop zijn en ze zo kunnen worden beschoten.
enkelband
pi_219812016
Deze denkt vast dat oproep tot moord slechts een mening is. Beschermd door de 1st amendement |:(

twitter
pi_219812030
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:45 schreef recidivist het volgende:

[..]
Omdat ICE vaker vijandig wordt bejegend dus niet verrassend dat de agenten enige voorzorgsmaatregelen nemen. Zeker in een land waar wapens in vrije omloop zijn en ze zo kunnen worden beschoten.
Hadden ze die maar voldoende genomen.

Dan had die agent niet voor die auto gestaan terwijl zijn collega haar probeerde te arresteren. Was zij waarschijnlijk nog steeds (zeer strafbaar en fout!) weggereden. En dan was de politie diezelfde dag nog aan haar deur geweest om haar te arresteren, zonder dat er enige wapens (pistolen, auto's) in die situatie betrokken waren. Want nummerbord en camerabeelden.

Is het daarmee hun schuld dat zij iets stoms doet? Nee.

Maar meer voorzorgsmaatregelen vanuit ICE hadden dit resultaat absoluut kunnen voorkomen:

Niet voor een rijdende auto staan op het moment dat je de bestuurder als verdachte behandelt.
pi_219812047
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan had die agent niet voor die auto gestaan terwijl zijn collega haar probeerde te arresteren. Was zij waarschijnlijk nog steeds (zeer strafbaar en fout!) weggereden. En dan was de politie diezelfde dag nog aan haar deur geweest om haar te arresteren, zonder dat er enige wapens (pistolen, auto's) in die situatie betrokken waren. Want nummerbord en camerabeelden.

Maar meer voorzorgsmaatregelen vanuit ICE hadden dit resultaat absoluut kunnen voorkomen.
Goed beleid had ervoor gezorgd dat deze situatie helemaal niet was voorgekomen. En ook alle andere ellende rondom ICE niet.
Volg de pijlen.
pi_219812052
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:45 schreef recidivist het volgende:

[..]
Omdat ICE vaker vijandig wordt bejegend dus niet verrassend dat de agenten enige voorzorgsmaatregelen nemen.
Zoals voor een auto gaan staan die bezig is om weg te vluchten.

quote:
Zeker in een land waar wapens in vrije omloop zijn en ze zo kunnen worden beschoten.
Uit de hele aanpak blijkt totaal niet dat de ICE agenten voorzorgmaatregelen hebben genomen om te voorkomen dat er een onveilige situatie ontstaat.

Dan hadden ze wel afstand gehouden van het voertuig totdat de vrouw was uitgestapt, of geëist dat ze de sleutels uit de auto gooit om te voorkomen dat ze weg vlucht.

Je gaat zeker niet voor of achter de auto staan.
Of aan het portier lopen trekken.

De schutter is notabene enkele maanden geleden 100 meter meegesleurd met een auto toen hij het raam had ingeslagen en via het venster de bestuurder uit de auto probeerde te trekken.
Die reed vervolgens ook weg, met alle gevolgen van dien.

En dan gaat diezelfde agent voor de auto staan terwijl zijn collega probeert de auto te openen om de bestuurder uit de auto te trekken...

Wat is dan de voorzorgsmaatregel?
Schieten als de auto op hem in rijdt?

De auto reed na 3 schoten nog steeds door. Als een ongeleid projectiel omdat de bestuurder levensgevaarlijk verwond is.

Stel dat er recht op de agent was ingereden: denk je dat die kogel had voorkomen dat de auto over hem heen rijdt?

Hij heeft het geluk gehad dat de auto naar rechts ging, ipv vol op hem in reed.
pi_219812059
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:48 schreef Ali_boo het volgende:
Deze denkt vast dat oproep tot moord slechts een mening is. Beschermd door de 1st amendement |:(

[ x ]
Dat domme geschreeuw is ook een nationale ziekte daar. Zit er iets in het water?
pi_219812072
<Knip> doet eigenlijk een X post dump en refresht dan als een malle dit topic voor de reacties. Lekkere zondagavond pik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 11-01-2026 19:16:31 ]
pi_219812082
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:48 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Hè, opeens zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting...
pi_219812101
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt dus niet zelf een mening formuleren...

Overigens gaat het bij de eerste zin al mis: ze probeerde niet om te draaien, maar blokkeerde de weg om ICE te traineren.
Onze meningen zijn irrelevant Wantie, de rechter zal beslissen of het noodweer was of niet. Als het uberhaupt tot een case komt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219812182
twitter

De ICE agent gaat ondertussen door een hel, Tom Homan hier bij Dr Phil.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:19:53 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219812240
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Tja, dat viel natuurlijk wel te verwachten. Velen willen hem natuurlijk aan de spreekwoordelijke (of letterlijk) galg zien. Het is te hopen dat de ICE agenten de bescherming krijgen die men verdient voor het fantastische werk dat ze doen. Het is tevens te hopen dat er komende jaren nog veel illegale migranten met harde hand uit het land mogen worden gezet.
pi_219812241
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:04 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Onze meningen zijn irrelevant Wantie, de rechter zal beslissen of het noodweer was of niet. Als het uberhaupt tot een case komt.
Ah, nu verander je het onderwerp.
pi_219812253
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

Met de complimenten van Trump, Vance en Noem.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:21:24 #202
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812257
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat viel natuurlijk wel te verwachten. Velen willen hem natuurlijk aan de spreekwoordelijke (of letterlijk) galg zien. Het is te hopen dat de ICE agenten de bescherming krijgen die men verdient voor het fantastische werk dat ze doen. Het is tevens te hopen dat er komende jaren nog veel illegale migranten met harde hand uit het land mogen worden gezet.
Zoals immigranten die uit hun huis worden gesleurd waar de kinderen bij zijn?
pi_219812264
quote:

[..]
Waarom niet op een normale manier, zoals jarenlang is gedaan?
  zondag 11 januari 2026 @ 19:22:10 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219812265
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met de complimenten van Trump, Vance en Noem.
Nee hoor, dit komt door de geradicaliseerde anti-ICE activisten, die denken voor eigen rechter te kunnen spelen. Aangemoedigd door de polariserende uitspraken en claims van verscheidene Democratische politici.
pi_219812268
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
jij denkt dat ze vrijwillig meegaan of zichzelf aangeven?
  zondag 11 januari 2026 @ 19:23:03 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219812277
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Illegale migranten? Tja, dan had men maar niet de keuze moeten maken om illegaal een land binnen te dringen.
pi_219812278
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit komt door de geradicaliseerde anti-ICE activisten, die denken voor eigen rechter te kunnen spelen. Aangemoedigd door de polariserende uitspraken en claims van verscheidene Democratische politici.
Met de complimenten van Trump, Vance en Noem...
pi_219812284
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Illegale migranten? Tja, dan had men maar niet de keuze moeten maken om illegaal een land binnen te dringen.
Precies, dan heb je geen recht meer op leven...
pi_219812287
quote:

[..]
Is 'met harde hand' dan zo veel effectiever dan 'zonder harde hand'? Is daar data over?

Ik neem te goeder trouw aan dat dat je motivatie is achter die 'met harde hand' aanpak; effectiviteit. En niet iets rancuneus oid.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:24:24 #210
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812289
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:22 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Nogmaals: waar de kinderen bij zijn. We kunnen naar Mars, maar een humaner manier van mensen oppakken is er niet.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:25:23 #211
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812296
quote:

[..]
Dan nóg. Dan nóg!
pi_219812306
Vooral niet luisteren naar de gezaghebbenden

twitter
pi_219812312
quote:

[..]
Illegale migranten verdienen minder rechtsbescherming? Toch raar dat hun grondwet expliciet over personen praat, en niet burgers of inwoners.

quote:
Amendment XIV (1868)
Section 1. All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside. No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
pi_219812316

Het loopt aardig uit de hand.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:30:53 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219812340
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Is 'met harde hand' dan zo veel effectiever dan 'zonder harde hand'? Is daar data over?

Ik neem te goeder trouw aan dat dat je motivatie is achter die 'met harde hand' aanpak; effectiviteit. En niet iets rancuneus oid.
Als er manieren zouden zijn die effectief te doen zonder een harde aanpak zou ik daar zeker open voor staan. Dit blijkt echter erg lastig te zijn. Daarnaast werkt de huidige aanpak natuurlijk ook afschrikwekkend en dat is prima.

Dit zie je trouwens in Polen en Hongarije ook, migranten die daar in aanraking komen met de bewaking van de grenzen, zullen van een koude kermis thuiskomen.

En ook dat is uitstekend. Zulke migranten moeten zich beseffen dat zij niet het recht hebben een ander land binnen te dringen na vaak een hele lange reis waarbij men talloze op papier veilige landen doorkruist, om elders het handje op te komen houden.

Het Westen en Europa is niets verschuldigd tegenover zulke mensen en er zijn er al veel te veel binnengekomen. Daarvan zou idealiter ook een deel weer worden gestimuleerd terug te gaan naar het herkomstland.
pi_219812366
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er manieren zouden zijn die effectief te doen zonder een harde aanpak zou ik daar zeker open voor staan. Dit blijkt echter erg lastig te zijn. Daarnaast werkt de huidige aanpak natuurlijk ook afschrikwekkend en dat is prima.
Waaruit blijkt dat het lastig is om dit effectief te doen zonder een harde aanpak? Dus de huidige aanpak is effectiever dan die van voor Trump's huidige presidentschap?

quote:
Dit zie je trouwens in Polen en Hongarije ook, migranten die daar in aanraking komen met de bewaking van de grenzen, zullen van een koude kermis thuiskomen.

En ook dat is uitstekend. Zulke migranten moeten zich beseffen dat zij niet het recht hebben een ander land binnen te dringen na vaak een hele lange reis waarbij men talloze op papier veilige landen doorkruist, om elders het handje op te komen houden.

Het Westen en Europa is niets verschuldigd tegenover zulke mensen en er zijn er al veel te veel binnengekomen. Daarvan zou idealiter ook een deel weer worden gestimuleerd terug te gaan naar het herkomstland.
Oprecht, doe geen moeite schat. Jij gaat mij hier niet in overtuigen, en ik jouw niet.

Ofnouja .. je gaat je gang maar natuurlijk. Maar als je de discussie in een voor/tegen migratie kant wil sturen haak ik af, daar heb ik vandaag geen zin in.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:35:24 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219812382
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Illegale migranten verdienen minder rechtsbescherming? Toch raar dat hun grondwet expliciet over personen praat, en niet burgers of inwoners.
[..]

Dit is vaker besproken, maar illegale migratie is geen uitgebreide strafzaak waarbij schuld moet worden bepaald. Het betreft simpelweg een check of iemand hier legaal is of niet. Het 'recht' op een eerlijke rechtsgang is dus moeilijk toepasbaar.

Stel je voor dat jij illegaal in Australië bent, de Australische overheid zet jou uit het land (en dat gaat daar ook hardhandig en je wordt zo vastgezet en op een vliegtuig gezet). Welke 'eerlijke rechtsgang' heb jij dan verder recht op? Niets, als is vastgesteld dat jij illegaal bent moet je het land gewoon verlaten.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat het lastig is om dit effectief te doen zonder een harde aanpak? Dus de huidige aanpak is effectiever dan die van voor Trump's huidige presidentschap?
Dat is lastig te zeggen na een jaar, helemaal in ogenschouw nemende hoe ICE door burgers wordt tegengewerkt.
pi_219812425
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:22 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Jarenlang gaat het goed, ook onder Trump 1, en sinds 2025 moet er opeens veel hardhandiger worden opgetreden?
pi_219812438
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is lastig te zeggen na een jaar, helemaal in ogenschouw nemende hoe ICE door burgers wordt tegengewerkt.
Wat voorheen niet gebeurde.

De harde aanpak werkt dus averechts.
pi_219812453
quote:

[..]
Dit is vaker besproken, maar illegale migratie is geen uitgebreide strafzaak waarbij schuld moet worden bepaald. Het betreft simpelweg een check of iemand hier legaal is of niet. Het 'recht' op een eerlijke rechtsgang is dus moeilijk toepasbaar.

Stel je voor dat jij illegaal in Australië bent, de Australische overheid zet jou uit het land (en dat gaat daar ook hardhandig en je wordt zo vastgezet en op een vliegtuig gezet). Welke 'eerlijke rechtsgang' heb jij dan verder recht op? Niets, als is vastgesteld dat jij illegaal bent moet je het land gewoon verlaten.
Houd het bij Amerika, dat kan wel hoor.

Als ik in Amerika als illegaal gearresteerd wordt en uiteindelijk uitgezet, dan dien ik tijdens mijn arrestatie en vastzetting, dezelfde behandeling te genieten als wanneer een Amerikaan voor het een of het ander gearresteerd zou worden.

Dat is het hele punt van dat stukje grondwet; een gelijke behandeling onder het Amerikaanse recht, van alle personen in Amerika. Personen, niet burgers, niet inwoners.

Ze bij een arrestatie anders behandelen omdat ze illegaal zijn druist echt regelrecht tegen de grondwet in.
pi_219812457
quote:

[..]
Waarom kan het onder Trump niet zonder al die ellende, zoals het onder Biden en Obama wel kon? Zou het dan toch niet zo'n goed idee zijn geweest om een man met een psychische stoornis en het verstandelijk vermogen van een kleuter president te maken?
Volg de pijlen.
pi_219812472
quote:

[..]
Dus vooralsnog blijkt niet dat een harde aanpak effectiever (en dus beter) is?
pi_219812478
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nogmaals: waar de kinderen bij zijn. We kunnen naar Mars, maar een humaner manier van mensen oppakken is er niet.
Vertel, hoe? Men is logischerwijs niet welwillend. Ze kunnen ook niet illegaal een land binnentreden he?
pi_219812497
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jarenlang gaat het goed, ook onder Trump 1, en sinds 2025 moet er opeens veel hardhandiger worden opgetreden?
het gebeurd grootschaliger doordat er hogere doelen zijn gesteld. Meer onwil, dus een andere aanpak nodig.
pi_219812503
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ x ]
Laat dit lekker op X.
pi_219812516
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:45 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het gebeurd grootschaliger doordat er hogere doelen zijn gesteld. Meer onwil, dus een andere aanpak nodig.
Ga je hier met droge ogen beweren dat de hardere aanpak door ICE pas kwam nádat mensen in protest kwamen tegen de arrestaties?
pi_219812517
quote:

[..]
Ach, daar heb je spuit11 weer met z'n langspeelplaat.
pi_219812518
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:45 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Een andere aanpak dan de huidige, want die werkt averechts.

En dan gaan ze dit jaar er nog een flinke schep bovenop doen.

Een voordeel: de midterms gaan dan niet meer door.
pi_219812535
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Ga je hier met droge ogen beweren dat de hardere aanpak door ICE pas kwam nádat mensen in protest kwamen tegen de arrestaties?
kip en ei verhaal wat mij betreft. Als ice normaal zijn werk kan doen is er vrij weinig aan de hand he.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:53:40 #230
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812558
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Vertel, hoe? Men is logischerwijs niet welwillend. Ze kunnen ook niet illegaal een land binnentreden he?
Ik weet het niet. Maar die kinderen zijn voor het leven getraumatiseerd.
pi_219812578
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
en dat is ook gewoon klote natuurlijk. Dat snap ik wel.
pi_219812693
twitter

Wtf zijn dit voor gestoorde figuren.
pi_219812709
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Amerikanen.
pi_219812710
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Beter lezen.

All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside.

Het niveau hier..

Illegale immigranten hebben niet dezelfde rechten als Amerikanen.
pi_219812751
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Beter lezen.

All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside.

Het niveau hier..
Ik kan lezen. Er worden daar 4 beweringen gemaakt die elkaar niet tegenspreken.

quote:
- All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside.

- No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States

- nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law;

- nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
'Een hardere hand' gebruiken ómdat je illegalen arresteert, is in strijd met die laatste twee. Waar het over personen gaat, en niet burgers.
pi_219812789
quote:
[ x ]

Zowel links als rechts kunnen kettergek zijn. Niks nieuws helaas
pi_219812831
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
In een 'ideale' situatie waarin er toch gearresteerd moet worden, zou ik denken dat zo'n arrestatie gebeurt met ondersteuning van lokale politie, en ook van psychologische hulpverlening in het geval van kinderen. Dat mensen thuis of op werk gearresteerd worden, ipv het verkeer.

Rustig aanbellen, versus mannen met maskers en assaultrifles.

Maarja, de VS heeft die cultuur helemaal niet, om het eerst op de rustige manier te proberen.
  zondag 11 januari 2026 @ 20:27:14 #238
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219812849
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:50 schreef probeer het volgende:

Maar meer voorzorgsmaatregelen vanuit ICE hadden dit resultaat absoluut kunnen voorkomen:

Niet voor een rijdende auto staan op het moment dat je de bestuurder als verdachte behandelt.
Jij draait de rollen mooi om. ICE is met een reden en mandaat bezig daar, als dan iemand met een auto erdoorheen gaat rijden manen zij die uiteraard te stoppen. Als de automobiliste dan dat negeert en in een enigszins verhitte situatie wordt ingeschat dat zij hen mogelijk aanrijdt dan kan het heel triest aflopen zoals nu het geval was. Als de dame in kwestie gewoon de orders had opgevolgd en niet paniekerig weggereden wat waarschijnlijk haar intentie was dan had dit minder triest afgelopen.
enkelband
pi_219812881
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:27 schreef recidivist het volgende:

[..]
Jij draait de rollen mooi om. ICE is met een reden en mandaat bezig daar, als dan iemand met een auto erdoorheen gaat rijden manen zij die uiteraard te stoppen. Als de automobiliste dan dat negeert en in een enigszins verhitte situatie wordt ingeschat dat zij hen mogelijk aanrijdt dan kan het heel triest aflopen zoals nu het geval was. Als de dame in kwestie gewoon de orders had opgevolgd en niet paniekerig weggereden wat waarschijnlijk haar intentie was dan had dit minder triest afgelopen.
De instantie met de geweldsmonopolie draagt imo een zware verantwoordelijkheid voor een veilige benadering van een conflict.

Ontslaat haar dat? Nee, absoluut niet.

Maar doen alsof zij geen verantwoordelijkheid hebben om die arrestatie zo veilig mogelijk uit te voeren is echt complete onzin. En helaas hebben ze dat deels nagelaten.
pi_219812959
twitter
  zondag 11 januari 2026 @ 20:38:27 #241
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219812982
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:26 schreef probeer het volgende:

[..]
In een 'ideale' situatie waarin er toch gearresteerd moet worden, zou ik denken dat zo'n arrestatie gebeurt met ondersteuning van lokale politie, en ook van psychologische hulpverlening in het geval van kinderen. Dat mensen thuis of op werk gearresteerd worden, ipv het verkeer.

Rustig aanbellen, versus mannen met maskers en assaultrifles.

Maarja, de VS heeft die cultuur helemaal niet, om het eerst op de rustige manier te proberen.
In ieder geval niet met wapengekletter. Maar zo rustig mogelijk.
  zondag 11 januari 2026 @ 20:42:41 #242
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219813029
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:30 schreef probeer het volgende:
De instantie met de geweldsmonopolie draagt imo een zware verantwoordelijkheid voor een veilige benadering van een conflict.
In principe eens. Maar dat gaat niet (meer) lukken. De boel is al langer zo gepolariseerd dat feit dat ICE er is en hun werkzaamheden doet al flinke weerstand oproept waardoor je onoverkomelijk in chaotische situaties terecht gaat komen.

ICE heeft een mandaat van de gekozen president en hij is de enige die hen wat zou kunnen bijbrengen om bijv wat zachter te werk te gaan. Maar zelfs dan zullen zij tegen zoveel weerstand aanlopen dat het onmogelijk is dat het niet regelmatig tot chaotische toestanden leidt. Een deel zit gewoon totaal niet op ICE taferelen of ingrijpen te wachten, accepteert hun autoriteit niet. Al komen ze met rozen. En uiteindelijk hebben ze wel een opdracht uit te voeren, met mandaat van de grote baas himself. Oftewel er gaat een spanningsveld blijven.
enkelband
  zondag 11 januari 2026 @ 20:50:10 #243
28167 matthijst
pi_219813107
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:36 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dit, mooi samengevat ^O^
  zondag 11 januari 2026 @ 20:58:43 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_219813189
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:36 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Oude persconferentie, wat moeten we daarmee?
pi_219813212
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:42 schreef recidivist het volgende:

[..]
In principe eens. Maar dat gaat niet (meer) lukken. De boel is al langer zo gepolariseerd dat feit dat ICE er is en hun werkzaamheden doet al flinke weerstand oproept waardoor je onoverkomelijk in chaotische situaties terecht gaat komen.

ICE heeft een mandaat van de gekozen president en hij is de enige die hen wat zou kunnen bijbrengen om bijv wat zachter te werk te gaan. Maar zelfs dan zullen zij tegen zoveel weerstand aanlopen dat het onmogelijk is dat het niet regelmatig tot chaotische toestanden leidt. Een deel zit gewoon totaal niet op ICE taferelen of ingrijpen te wachten, accepteert hun autoriteit niet. Al komen ze met rozen. En uiteindelijk hebben ze wel een opdracht uit te voeren, met mandaat van de grote baas himself. Oftewel er gaat een spanningsveld blijven.
Ga eerst maar eens opzoeken of de ICE überhaupt het mandaat van een gekozen president kan krijgen.
pi_219813233
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
Goed dat er nog mensen wakker zijn.
pi_219813670
quote:
Zelfhatende blanken.

Probeer je voor te stellen dat je het vak maatschappijleer krijgt van Freek de Jonge, Tim Hofman en Femke Halsema tegelijk. En dat dan keer 100 :{
pi_219814162
quote:
[ x ]

Mensen die met gevaar voor eigen leven opstaan tegen een dodelijk autoritair regime en dat met veel emotie en intensiteit doen. Helden.

Amerika heeft nog véél meer van dit soort mensen nodig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_219814166
Zo'n groen leger camo pakje in sneeuwrijk stedelijk gebied is wel wat potsierlijk
pi_219814182
Ik kwam deze video tegen van Vlad Vexler, een bekende naam op Youtube als het gaat over Oekraïne-Rusland. Vind hem vaak langdradig en niet helemaal mijn ding maar hier slaat hij echt de spijker op de kop over de gebeurtenis in Minneapolis.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219814198
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
Was dit niet het geval gaat waar later bleek dat er helemaal geen ICE agenten werden ingegoten ingesloten maar waarbij ze zelf een vrouw van de weg ramden en neergeschoten?
pi_219814335
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik kwam deze video tegen van Vlad Vexler, een bekende naam op Youtube als het gaat over Oekraïne-Rusland. Vind hem vaak langdradig en niet helemaal mijn ding maar hier slaat hij echt de spijker op de kop over de gebeurtenis in Minneapolis.

Bekijk deze YouTube-video
Altijd leuk van die youtube "experts" die met the current thing meegaan.

2020 waren ze covid experts, vaccin expert of virologen.
2021 waren ze climate change experts
2022 waren ze LA fire experts
2023 Oekraine-Russia + weapon experts
2024 Palestina-Israel experts
2025 Venezuela experts
2026 ICE experts

En toch zo veel mensen die maar op dit soort meuk blijven klikken
pi_219814571
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

2025 Venezuela experts
2026 ICE experts

Eens, zelfbenoemde amateur experts heb je geen bal aan. Maar als je gaat twijfelen aan officiele experts vanuit het RIVM, zoals o.a. in de coronacrisis, dan krijg je een probleem. Die ICE organisatie functioneerde al onder Obama, hoorde je nooit wat over. Je kunt toch echt niet ontkennen dat Trump en zijn holmaat Vance de boel nationaal en internationaal aan het ophitsen zijn?

Dat is gewoon een rechtsstaat slopen. En dit voorval met een PTSS-lijder en nerveuze schietgrage oud-Irak soldaat die bijna uit het niets een provocerende vrouw executeert is de vlam in de pan.

quote:
De regering-Trump stuurt de komende dagen ,,honderden extra" federale agenten naar Minneapolis (Minnesota) om vreemdelingenpolitie ICE te ondersteunen. Dat heeft minister Kristi Noem van Binnenlandse Veiligheid zondag aangekondigd op de Trumpgezinde zender Fox News. De agenten moeten zondag en maandag arriveren en vullen de groep van zo'n tweeduizend federale agenten aan die vorige week in de stad aankwam.

Volgens Noems ministerie gaat het om haar meest omvangrijke operatie ooit in de regio, waar tienduizenden Somaliërs wonen die naar aanleiding van een grootschalig fraudeschandaal met kinderopvangsubsidies doelwit zijn van een agressieve onrechtmatige deportatie-operatie. De gewelddadige vorm van ordehandhaving is een reactie op de protesten die in Minneapolis zijn uitgebroken als gevolg van de dood van de 37-jarige Renee Nicole Good door ICE-kogels afgelopen woensdag.
@nrc

Misschien moet Hirsi Ali daar een goed woordje gaan doen voor haar voormalige landgenoten.. 8-)

[ Bericht 6% gewijzigd door Firuze60 op 12-01-2026 02:12:09 ]
pi_219814772
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2026 23:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

2025 Venezuela experts
2026 ICE experts

Vexler is filosoof en politiek commentator, die geeft in die hoedanigheid zijn visie op actuele politieke gebeurtenissen.

Je kunt het met hem eens of oneens zijn, maar wat jij doet is 'shoot the messenger'.
pi_219814782
Dit was natuurlijk moord mensen. Regelrechte moord. Als die ICE agent een trauma had vanwege iets van een half jaar geleden had hij nooit die functie nu nog mogen uitvoeren. Uit alle beelden zie je dat Renee de wielen van de auto wegdraaide van Jonathan Ross. Hij liep dus geen enkel risico. Dit was gewoon regelrechte moord, mogelijk gemaakt door Donald Trump.
pi_219814785
Ik zie hier mensen de actie van Jonathan Ross verdedigen. Dat moeten wel amerikaanse bots zijn. Kan niet anders, Geen enkel weldenkend mens kan goedkeuren wat daar gebeurd is.
pi_219814891
quote:
[ x ]

Schieten! Schieten!
pi_219815023
quote:
[ x ]

Als je bij ICE gaat weet je dat mensen je haten. Facts don't care about your feelings. En ze doen niets wat de doodstraf verdient.
What Would Goku Do
pi_219815061
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 05:42 schreef Ilja2001 het volgende:
Dit was natuurlijk moord mensen. Regelrechte moord. Als die ICE agent een trauma had vanwege iets van een half jaar geleden had hij nooit die functie nu nog mogen uitvoeren. Uit alle beelden zie je dat Renee de wielen van de auto wegdraaide van Jonathan Ross. Hij liep dus geen enkel risico. Dit was gewoon regelrechte moord, mogelijk gemaakt door Donald Trump.
Mag ik die beelden ook zien, ik weet eigenlijk nog steeds niet wat er nou precies gebeurd is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219815064
Wat je op verschillende social media leest roept wel wat vraagtekens op rondom deze vrouw. Voor de duidelijkheid, deze zaak kent alleen maar verliezers imo.

Maar ze kreeg niet eens de voogdij over al haar eigen kinderen bijvoorbeeld. De moderne familierechtbank is over het algemeen zo bevooroordeeld ten gunste van de moeder dat ze echt vreselijke dingen moet hebben gedaan wil de vader de voogdij krijgen. Ik zag op X mensen beweren dat ze sigaretten op haar eigen kinderen had uitgedrukt. Ik zeg niet dat dat waar is, maar dat zou zeker het soort situatie zijn waardoor zelfs een bevooroordeelde rechter in het voordeel van de vader zou beslissen als ze zo mishandelend was of zo'n slechte moederfiguur.

Ook kende ik vrouwen die openlijk lesbisch werden; er was meestal sprake van een vorm van misbruik. Vrouwen zoeken dan een relatie met elkaar omdat ze een fase doormaken waarin ze mannen in het algemeen haten. Dat is ook de reden waarom huiselijk geweld tussen lesbische stellen het hoogst is van alle relaties: ze herhalen en herhalen hetzelfde misbruik dat ze hebben meegemaakt in de lesbische relatie

Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die mentaal in orde was tijdens haar lesbische fase. Ze worden over het algemeen een beetje gek en maken slechtere keuzes, want zelfs een slechte mannelijke vriend zal nog steeds verstandiger praten (rationeler zijn) en beschermende instincten hebben voor zijn vrouw dan een andere mentaal instabiele vrouw. Zoals je in de video ziet, moedigt de "partner" haar aan voordat ze wordt neergeschoten.
pi_219815073
Is ze dit ook, en zo ja, wat is ze dan hier aan het doen?

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219815182
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 07:41 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Die left wing talking points, he? Ik heb het idee dat we in eenzelfde uitwisseling tussen links en rechts zitten als na de dood van George Floyd en de aanslagen op Trump en Kirk.

Zodra er iets in de VS gebeurt, komen er bizarre talking points uit de linkse echo chamber die niet waar blijken te zijn en die hier dan gepropageerd worden.

In het geval van de moord op Kirk zou het gaan om een rechts extremistischte dader. In dit geval zou het gaan om een mevrouw die vriendelijk aan het lachen was en meewerkte met ICE. In beide gevallen blijkt het kolder te zijn die op wishful thinking was gebaseerd.

Ik snap dat men minder kritisch is als de emoties hoog oplopen; misschien is het de volgende keer beter om te wachten tot er wat meer bekend is? Maw, heb wat minder vertrouwen in de linkse echo chamber, die gevoed wordt door emotie.
pi_219815184
quote:
Zo, dat heb jij goed geanalyseerd vanuit je luie leunstoel met beelden uit verschillende camera hoeken, even terugspoelen, slowmotion en dan kom jij tot de conclusie dat de wielen van de auto weggedraaid waren. Poeh poeh.

Twee dingen:

- als jij denkt dat een agent die in 1/10 van een seconde moet beslissen of hij schiet kan controleren hoe de stand van de wielen staan heb je echt geen flauw idee hoe chaotisch zo'n situatie is.

- ondanks dat jij uitgebreid de beelden heb bestudeerd, presteer je het om NOG STEEDS de verkeerde conclusie te trekken. Uit de beelden van de agent zelf die heeft geschoten blijkt dat hij wel degelijk is aangereden door de auto.

Steek je dan je kop in het zand of wat is er met jou aan de hand?
pi_219815197
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 07:41 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Zeker. Inmiddels is ook al gebleken dat ze een hardcore anti-ICE activiste is (een 'ICE-watcher', een 'warrior') en stond ze daar dan ook dwars op de weg om de ICE actie te frustreren.
pi_219815200
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 07:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Mag ik die beelden ook zien, ik weet eigenlijk nog steeds niet wat er nou precies gebeurd is.
Ja tuurlijk mag jij dat.

Hier zie je hoe Renee de agent die haar later doodschoot aanreed met haar SUV. Nadat ze al minuten lang hero aan het spelen was door de politie te hinderen hun operatie uit te voeren.
twitter
pi_219815239
Ik vind dit wel treffend geschreven.
twitter
pi_219815267
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zeker. Inmiddels is ook al gebleken dat ze een hardcore anti-ICE activiste is (een 'ICE-watcher', een 'warrior') en stond ze daar dan ook dwars op de weg om de ICE actie te frustreren.
zal wel een reden hebben dat ze geen voogdij had over de 2 oudste kinderen...
pi_219815274
Dat hysterische broekpakwijf van haar dat buiten de auto midden op straat staat te schelden en te tieren en de boel te provoceren ook :')
pi_219815279
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:31 schreef UitStraling het volgende:
Dat hysterische broekpakwijf van haar dat buiten de auto midden op straat staat te schelden en te tieren en de boel te provoceren ook :')
Waarom kleden dat soort lesbiennes zich altijd als jongens van 14?
pi_219815301
En dan die hond achterin, arm beestje. Dat constante getoeter.
pi_219815312
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:38 schreef Montagui het volgende:
En dan die hond achterin, arm beestje. Dat constante getoeter.
Heel zielig voor die hond inderdaad.... al die onnodige stress voor zo'n dier.
pi_219815317
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind dit wel treffend geschreven.
[ x ]
Niet mee eens. Dit is victim blaming optima forma. Ze is onterecht doodgeschoten. Dat ze alleenstaande moeder was en niet volledig 100% onderdanig was aan ICE is helemaal niet relevant.
pi_219815318
twitter
pi_219815320
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Niet mee eens. Dit is victim blaming optima forma. Ze is onterecht doodgeschoten. Dat ze alleenstaande moeder was en niet volledig 100% onderdanig was aan ICE is helemaal niet relevant.
Een moeder hoort al helemaal niet op zo'n plek te zijn.
pi_219815321
quote:
Het is hoe dan ook geen moord.
pi_219815326
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 05:44 schreef Ilja2001 het volgende:
Ik zie hier mensen de actie van Jonathan Ross verdedigen. Dat moeten wel amerikaanse bots zijn. Kan niet anders, Geen enkel weldenkend mens kan goedkeuren wat daar gebeurd is.
Behalve dan dat experts heel anders over deze zaak denken dan jij, een duidelijk politiek gemotiveerde leek.
pi_219815330
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Een moeder hoort al helemaal niet op zo'n plek te zijn.
Een moeder "hoort" nergens. Een moeder mag ook gewoon protesteren, het is namelijk gewoon een mens net als jij en ik.
pi_219815332
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Een moeder "hoort" nergens. Een moeder mag ook gewoon protesteren, het is namelijk gewoon een mens net als jij en ik.
Protesteren mag zeker! Provoceren niet.
pi_219815348
Even nog ter verduidelijking hoe provoceren eruit ziet, mocht dat niet helemaal duidelijk zijn voor een enkeling...

pi_219815361
quote:

[..]
Ze verdiende het niet om doodgeschoten te worden. Maar als alleenstaande ouder is het wel bizar om je met dit soort dingen bezig te houden. Want ook als je de cel in gaat hebben jouw kinderen een probleem.
pi_219815375
Blijft een rare situatie die je niet kan vergelijken met een normale aanhouding waar een agent een auto van achter benaderd en nooit aan de voorkant en dan de 2e agent die gaat trekken aan de deur. Dat de vrouw fout is en de agent raakt lijkt me duidelijk. Dat de agent te vaak schiet is ook fout vind ik dan maar blijkbaar een half jaar geleden door een auto meegesleept.
Lees ook steeds vaker dat de vrouw haar kinderen heeft mishandeld en een uitgebreid strafblad heeft als de kindermishandeling klopt dan mist de wereld niet veel.
pi_219815379
quote:

[..]
Ik vind dat als je moedwillig met een voertuig van 2500-3000 kg op een agent inrijdt (en dat deed ze) dat het niet onterecht is.

Los daarvan vind ik dat de schrijver van de tweet terecht zegt dat deze vrouw zich geen moment om haar kinderen heeft bekommerd. Als je thuis kinderen hebt zitten en je bent de enige ouder heb je een andere verantwoordelijkheid. Dan vermijd je dit soort situaties want je hebt kinderen die voor 100% van jou afhankelijk zijn. Je kan het je niet permitteren gearresteerd te worden of erger, doodgeschoten.

Toch stond deze vrouw daar niet bij stil. Ze vond het belangrijker zichzelf in een gevaarlijke chaotische situatie te storten terwijl haar partner stond te filmen en haar op te hitsen.

Waarom heeft de filmende partner de beelden trouwens nog niet online gezet? Zal ik je dat zeggen? Omdat daar ook klip en klaar uit blijkt dat ze volledig terecht beschoten is.
pi_219815395
quote:

[..]
Gewoon protesteren, natuurlijk.

Maar wat zij deed was niet gewoon protesteren. Ze was bezig met het plegen van misdrijven.

Ik weet niet of je de serie Weeds kent (zo niet: aanrader!), maar dat gaat over een alleenstaande moeder die (in eerste instantie een vrij onschuldige vorm van) drugshandel kiest om financieel boven water te blijven.

Dat us toch ook slecht moederschap? Risico nemen dat je in de cel geraakt en/of erger?

Nou, dat is exact wat deze moeder heeft gedaan.
pi_219815396
quote:

[..]
Dit is geen protesteren maar het verstoren van een politieactie.

En dat een moeder iets mag betekent niet dat het verantwoordelijk of verstandig is. Als enige ouder heb je een speciale verantwoordelijkheid en ga je niet aan de gang met hoogrisico activiteiten. Je kinderen zijn namelijk belangrijker dan je adrenaline kick.
pi_219815421
Dat land begint aardig in elkaar te flikkeren, had je in de jaren 90 niet voorspeld.
pi_219815474
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:06 schreef Harmankardon het volgende:
Dat land begint aardig in elkaar te flikkeren, had je in de jaren 90 niet voorspeld.
Denk niet alleen Amerika
pi_219815513
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 07:39 schreef Omnyakom220 het volgende:
Ook kende ik vrouwen die openlijk lesbisch werden; er was meestal sprake van een vorm van misbruik. Vrouwen zoeken dan een relatie met elkaar omdat ze een fase doormaken waarin ze mannen in het algemeen haten. Dat is ook de reden waarom huiselijk geweld tussen lesbische stellen het hoogst is van alle relaties: ze herhalen en herhalen hetzelfde misbruik dat ze hebben meegemaakt in de lesbische relatie

Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die mentaal in orde was tijdens haar lesbische fase. Ze worden over het algemeen een beetje gek en maken slechtere keuzes, want zelfs een slechte mannelijke vriend zal nog steeds verstandiger praten (rationeler zijn) en beschermende instincten hebben voor zijn vrouw dan een andere mentaal instabiele vrouw. Zoals je in de video ziet, moedigt de "partner" haar aan voordat ze wordt neergeschoten.
Koekoek 8)7
pi_219815518
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dit is geen protesteren maar het verstoren van een politieactie.

En dat een moeder iets mag betekent niet dat het verantwoordelijk of verstandig is. Als enige ouder heb je een speciale verantwoordelijkheid en ga je niet aan de gang met hoogrisico activiteiten. Je kinderen zijn namelijk belangrijker dan je adrenaline kick.
ICE is geen politie.
Een nare blokkerende demonstrant kan door sommige (niet alle) ICE medewerkers gearresteerd worden alleen het tijdelijk opsluiten of overdragen dat ligt moeilijk. Daarom dat er zoveel verhalen bekend zijn van demonstranten die na ICE arrestatie enige tijd later op een andere locatie uit de auto worden geflikkerd eventueel na eerst een aantal klappen geïncasseerd te hebben.

Beetje flauw dat er nu een argument gemaakt wordt van haar moederschap en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Visa versa, bij een vent is dat geen onderwerp. Ik heb het bij een vent wel 1 keer eerder voorbij zien komen en dat was na het verongelukken van prins Friso
  Manager PR/Moderator maandag 12 januari 2026 @ 09:29:48 #289
269689 crew  Viv
pi_219815524
Verschillende genodigden bij de Golden Globe Awards droegen gisteren een button met "Be Good"

quote:
a tribute to Renee Good, the 37-year-old Minneapolis woman who was fatally shot by an Immigration and Customs Enforcement agent on Wednesday. Her death drew nationwide protests over the weekend.

A statement for the #BeGood campaign said it aimed to honor Good and Keith Porter Jr., a Los Angeles man killed by an off-duty ICE officer on New Year’s Eve, “while also reminding us what it means to be good to one another in the face of such horror — to be a good citizen, neighbor, friend, ally and human.”

Celebrities seen wearing the pins on Sunday included Mark Ruffalo, Wanda Sykes, Natasha Lyonne and Jean Smart, whose “Be Good” pin was seen onstage when she accepted the award for best actress in a television series, musical or comedy.
https://www.nytimes.com/2(...)den-globes-2026.html
pi_219815537
quote:
Ik ben er nu. Het valt natuurlijk allemaal reuze mee, maar dit land heeft wel problemen.

Zo was ik vanochtend in een museum, waar ze een oude duikboot hadden liggen, waar je naar binnen kon, en wat opviel was hoe goed dat apparaat in elkaar zat. Aan het einde van WW2 hadden de VS honderden (!) duikboten in de vaart. Nu zijn het er zo'n vijftig. Ik was hier trouwens met een Boeing 787 naar toe gevlogen (als passagier),maar die had dus vertraging omdat het toestel een mankement had.

Kunnen Amerikanen nog wel wat maken?

En dat museum had dus een overzicht over verschillende aspecten van de oorlog. Maar als je dan je oog rond laat gaan over wie er dan naar zo'n museum komt, dan vraag je je af of deze maatschappij nog in staat is om een grote oorlog te voeren. Het is een enorm groot land met veel mensen, maar veel mensen zijn ongezond, en het grootste probleem is de mentale gezondheid. Scholieren met blauw of paars haar; jongens die denken dat ze een meisje zijn en andersom. Fatherless behaviour.
pi_219815546
quote:
Ook in die tijd had je gekke witte vrouwen die in hun blote kont om een paddenstoelenkring in het bos aan het dansen waren, daar schonk echter niemand heel veel aandacht aan.
pi_219815549
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ICE is geen politie.
Een nare blokkerende demonstrant kan door sommige (niet alle) ICE medewerkers gearresteerd worden alleen het tijdelijk opsluiten of overdragen dat ligt moeilijk. Daarom dat er zoveel verhalen bekend zijn van demonstranten die na ICE arrestatie enige tijd later op een andere locatie uit de auto worden geflikkerd eventueel na eerst een aantal klappen geïncasseerd te hebben.

Beetje flauw dat er nu een argument gemaakt wordt van haar moederschap en de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Visa versa, bij een vent is dat geen onderwerp. Ik heb het bij een vent wel 1 keer eerder voorbij zien komen en dat was na het verongelukken van prins Friso
ICE zou door de politie moeten worden beschermd als ze door mensen worden lastig gevallen. Maar die politie laat het afweten, omdat ze niet gesteund worden door burgemeesters van sanctuary cities of door linkse gouverneurs.
pi_219815552
quote:

[..]
ICE is geen politie.

zucht....

Hier een foto van de agent. Lees eens wat er op zijn uniform staat:

quote:
Aangezien je eerste zin al de plank mis slaat ga ik er vanuit dat dit ook uit je duim komt.

quote:
Bij het ouderschap horen verantwoordelijkheden.
Bij het enige ouderschap komen daar nog extra verantwoordelijkheden bij.

Als Friso onverantwoorde risico's neemt maakt het dat niet opeens verstandig of verantwoord. Daarbij was Friso niet enig ouders, als Mabel was overleden en hij als enige voor zijn kinderen moest zorgen had hij dit risico misschien niet genomen.
pi_219815560
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het viel mij ook direct op hoeveel Fokkers superfanatiek extreemrechtse talking points (lees: leugens) hier delen. Het zijn ook vooral dezelfden namen die dat doen, die kennelijk compleet ongewis zijn hoe diep ze in die fabeltjesfuiken zijn geraakt.
Geef eens een voorbeeld? En dan niet een voorbeeld van een persoon, maar over een topic waarbij de linkse echo chamber dus wel correct was, ondanks 14x300 = bijna 7200 bijdragen van verschillende personen?
pi_219815562
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
ICE zou door de politie moeten worden beschermd als ze door mensen worden lastig gevallen. Maar die politie laat het afweten, omdat ze niet gesteund worden door burgemeesters van sanctuary cities of door linkse gouverneurs.
Sterker nog, ze worden bedreigd door deze linkse rakkers met arrestaties op dit moment
pi_219815565
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:29 schreef Viv het volgende:
Verschillende genodigden bij de Golden Globe Awards droegen gisteren een button met "Be Good"
[ afbeelding ]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)den-globes-2026.html
Hollywood... ook zo'n aflopende zaak. Hoe maak je jezelf overbodig.
  maandag 12 januari 2026 @ 09:39:10 #297
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219815577
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld? En dan niet een voorbeeld van een persoon, maar over een topic waarbij de linkse echo chamber dus wel correct was, ondanks 14x300 = bijna 7200 bijdragen van verschillende personen?
Wat verwacht je nu precies?
Huilen dan.
pi_219815581
pi_219815588
quote:

[..]
ICE is geen politie.

Ik schreef alleenstaande ouder. Het is volstrekt irrelevant dat ze vrouw is in dezen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 12 januari 2026 @ 11:02:55 #300
485843 crew  Jippie
pi_219816061
Geveegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')