De agent had zich niet in die situatie moeten plaatsen.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vrouw moet niet op de agent inrijden. Agenten hebben altijd de mogelijkheid om mensen aan te houden, wat ze ook bij deze vrouw probeerden, maar die weigerde dat. Dit zien we wel vaker bij incidenten met een dodelijk afloop: verzet tegen aanhouding of arrestatie, daar gaat het al meteen mis.
Nog een special voor jouwquote:Op zondag 11 januari 2026 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima hoor. Moet men maar luisteren. Het is zo simpel: gewoon ICE gehoorzamen en meewerken.
Ze leren het ook nooitquote:Op zondag 11 januari 2026 18:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Step out of the car".
Lekker blijven zitten
Inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Step out of the car".
Lekker blijven zitten
Precies. In een bubbel van gelijkgestemden heb ik geen topics meer om te sluiten die me tegen het zere been zijn.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
BS.
Je bent er als de kippen bij om topics te sluiten die je tegen het zere been zijn.
Hypocriet.
Prachtig ditquote:
Ik denk niet dat wij anders hadden gereageerd als we dreigen te worden doodgereden.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb mijn mening nog niet gegeven: ik vind het een zéér onprofessionele ICE-man die die vrouw gedood heeft. Zijn collega kon ontsnappen aan de auto met die vrouw er in en hij vuurt (als wraak denk ik) die drie schoten. Zo zag ik het althans. Hij dacht zeker aan een schietschijf.
Zeer logisch dat ze gearresteerd wordt.quote:
Op mij kwam het over als wraak.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef recidivist het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij anders hadden gereageerd als we dreigen te worden doodgereden.
Ik wel.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef recidivist het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij anders hadden gereageerd als we dreigen te worden doodgereden.
Oud en nieuw was de ideale moment om wat terug te doen. Toen de politie bekogeld werd door vuurwerk.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prachtig dit![]()
Zouden ze hier ook moeten doen.
Erger me kapot bij "Politie Rotterdam".
"Wat broer, wat wil je broer" ...
Dan zijn we het voor de verandering volledig met elkaar eensquote:Op zondag 11 januari 2026 18:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Zeer logisch dat ze gearresteerd wordt.
Ook heel fijn dat ze niet neergeschoten wordt.
Ja, gewoon escalerend handelen als politie.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oud en nieuw was de ideale moment om wat terug te doen. Toen de politie bekogeld werd door vuurwerk.
Jammer, gemist kans
Omdat ICE vaker vijandig wordt bejegend dus niet verrassend dat de agenten enige voorzorgsmaatregelen nemen. Zeker in een land waar wapens in vrije omloop zijn en ze zo kunnen worden beschoten.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:38 schreef Wantie het volgende:
Ik wel.
De eerste reflex is uit de weg gaan.
En niet je telefoon in de andere hand nemen zodat je je pistool kunt pakken, en daarna uit de weg gaan.
Op beeld is te zien dat hij zijn pistool al greep voordat de auto op gang komt km naar voren te rijden.
Hadden ze die maar voldoende genomen.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:45 schreef recidivist het volgende:
[..]
Omdat ICE vaker vijandig wordt bejegend dus niet verrassend dat de agenten enige voorzorgsmaatregelen nemen. Zeker in een land waar wapens in vrije omloop zijn en ze zo kunnen worden beschoten.
Goed beleid had ervoor gezorgd dat deze situatie helemaal niet was voorgekomen. En ook alle andere ellende rondom ICE niet.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Hadden ze die maar voldoende genomen.
Dan had die agent niet voor die auto gestaan terwijl zijn collega haar probeerde te arresteren. Was zij waarschijnlijk nog steeds (zeer strafbaar en fout!) weggereden. En dan was de politie diezelfde dag nog aan haar deur geweest om haar te arresteren, zonder dat er enige wapens (pistolen, auto's) in die situatie betrokken waren. Want nummerbord en camerabeelden.
Is het daarmee hun schuld dat zij iets stoms doet? Nee.
Maar meer voorzorgsmaatregelen vanuit ICE hadden dit resultaat absoluut kunnen voorkomen.
Zoals voor een auto gaan staan die bezig is om weg te vluchten.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:45 schreef recidivist het volgende:
[..]
Omdat ICE vaker vijandig wordt bejegend dus niet verrassend dat de agenten enige voorzorgsmaatregelen nemen.
Uit de hele aanpak blijkt totaal niet dat de ICE agenten voorzorgmaatregelen hebben genomen om te voorkomen dat er een onveilige situatie ontstaat.quote:Zeker in een land waar wapens in vrije omloop zijn en ze zo kunnen worden beschoten.
Dat domme geschreeuw is ook een nationale ziekte daar. Zit er iets in het water?quote:Op zondag 11 januari 2026 18:48 schreef Ali_boo het volgende:
Deze denkt vast dat oproep tot moord slechts een mening is. Beschermd door de 1st amendement![]()
[ x ]
Hè, opeens zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting...quote:Op zondag 11 januari 2026 18:48 schreef Ali_boo het volgende:
Deze denkt vast dat oproep tot moord slechts een mening is. Beschermd door de 1st amendement![]()
[ x ]
Onze meningen zijn irrelevant Wantie, de rechter zal beslissen of het noodweer was of niet. Als het uberhaupt tot een case komt.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt dus niet zelf een mening formuleren...
Overigens gaat het bij de eerste zin al mis: ze probeerde niet om te draaien, maar blokkeerde de weg om ICE te traineren.
Tja, dat viel natuurlijk wel te verwachten. Velen willen hem natuurlijk aan de spreekwoordelijke (of letterlijk) galg zien. Het is te hopen dat de ICE agenten de bescherming krijgen die men verdient voor het fantastische werk dat ze doen. Het is tevens te hopen dat er komende jaren nog veel illegale migranten met harde hand uit het land mogen worden gezet.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:14 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
De ICE agent gaat ondertussen door een hel, Tom Homan hier bij Dr Phil.
Ah, nu verander je het onderwerp.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Onze meningen zijn irrelevant Wantie, de rechter zal beslissen of het noodweer was of niet. Als het uberhaupt tot een case komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |