abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219806367
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De snelheid zal het verschil maken, denk je niet?
Dit dus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219806372
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:31 schreef Montagui het volgende:

[..]
Jij vindt dat hij dat had gekunnen.

In combinatie met het feit dat zij hem daadwerkelijk ook aanrijdt zal dat beoordeeld moeten worden.

Ik vermoed dat 'het feit' een belangrijke rol zal spelen.
Niet alleen dat: het is een bekend feit dat in een noodsituatie er 3 primaire reacties zijn: flight, fright en fight. Dat is zo geautomatiseerd dat je daar weinig controle op hebt. Dus waar de een spring, bevriest een ander en de derde gaat schieten.

Vanuit de redenatie dat het slachtoffer deze reactie veroorzaakt en de verdachte deze onbewust ondergaat is het logisch om geen verwijt te maken aangaande de ‘keuze’ hier.
pi_219806374
Filmpje gezien.

Ten eerste. Waarom lijkt het meerendeel toch respect voor de politie te zijn verloren en ipv orders op te volgen gaat de persoon of de mensen eromheen de agent provoceren?

Ten tweede. Agent wordt aangereden. Okee, schieten gaat wat ver gezien ze al wegreed, maar wat verwacht ze? Orders niet opvolgen, agent aanrijden en ze komt er lachend mee weg? Agent moet maar toestaan dat dit gebeurd zonder dat zij gevolgen ondervindt?

Ik heb er meer moeite mee dat mensen een grote bek permitteren, orders weigeren en verwachten dat er niets gebeurd. Doodschieten gaat hier echter net iets te ver. Daar ben ik het wel mee eens.

Net zoals met die gozer met dat vuurwapen bij de mcdonalds hier in nederland. Hij had een freaking vuurwapen, net een minderjarige beroofd (en voor het leven getraumatiseerd achtergelaten) met dat vuurwapen maar de politie ging te ver. Het was toch zo'n lieve jongen... Omgekeerde wereld.
pi_219806397
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als dat uiteindelijk uit het onderzoek komt is dat natuurlijk ook gewoon wat het is. Maar dat neemt niet weg dat we nog steeds onze wiegen visie kunnen hebben en die kunnen delen. Ik denk sowieso dat het als Europeaan lastiger is om dergelijke zaken neutraal te bekijken, zeker naar Amerikaanse maatstaven. Hier in Nederland gaat de politie al heel anders te werk. We hebben in Nederland niets wat lijkt op ICE en wat in de buurt komt is de handhaving en zelfs die krijgen gewoon een opleiding van een paar jaar.
Klopt hoor. Ik denk alleen dat we nu heel erg gaan herkauwen. Zoals ik vanaf het begin zei: op basis van wat we weten is het onmogelijk om definitief te zeggen of dit gerechtvaardigd is of niet. En dat zal beoordeeld worden. Per schot (al is daarbij ook nog van belang welke geleid heeft tot haar dood).

Het is hoe dan ook niet overduidelijk het een of het ander.
pi_219806405
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet alleen dat: het is een bekend feit dat in een noodsituatie er 3 primaire reacties zijn: flight, fright en fight. Dat is zo geautomatiseerd dat je daar weinig controle op hebt. Dus waar de een spring, bevriest een ander en de derde gaat schieten.

Vanuit de redenatie dat het slachtoffer deze reactie veroorzaakt en de verdachte deze onbewust ondergaat is het logisch om geen verwijt te maken aangaande de ‘keuze’ hier.
Zo zie ik het ook. Daarom kan je deze situatie totaal niet vergelijken met het filmpje wat Wantie post. Of de situatie met de PVV'er.

Echt belachelijk dat deze user met zoiets komt.

Nog verontrustender is de tweet zelf.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219806432
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:40 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Daarom kan je deze situatie totaal niet vergelijken met het filmpje wat Wantie post. Of de situatie met de PVV'er.

Echt belachelijk dat deze user met zoiets komt.

Nog verontrustender is de tweet zelf.
Laten we het nou niet persoonlijk maken nu het weer echt over de inhoud gaat.
  zondag 11 januari 2026 @ 11:56:36 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219806533
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:36 schreef funkyfabulous het volgende:
Filmpje gezien.

Ten eerste. Waarom lijkt het meerendeel toch respect voor de politie te zijn verloren en ipv orders op te volgen gaat de persoon of de mensen eromheen de agent provoceren?

...
Waarom? Omdat er al tijden onprofessionele, overdreven agressieve en invasieve acties zijn vanuit ICE.

Kijk ook even naar dat filmpje van drie minuten vanuit een raam van de drie minuten voor het schietincident: er lopen in een woonwijk tientallen agenten met gezichtsbedekking en getrokken wapens categorie kanon, met militair aandoende kleding en gedrag en met allemaal toeters en bellen in SUV's rond in die straat.

Het is een totaal van de context los gezongen machtsvertoon dat niks meer te maken heeft met het handhaven van immigratie.
  zondag 11 januari 2026 @ 12:02:34 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219806573
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 08:47 schreef matthijst het volgende:
Het begint al bij dat bijdehandte terugpraten tegen een ice medewerker.
Fuck around find out.
Schieten is overdreven maar je weet dat dat in de VS kan gebeuren. Dom wijf dus.
Klopt je mag idd niet bijdehand zijn, dan verdien je een kogel :')

Heel normaal toch? Dan toon je maar respect voor gezag

Anders een kogel of de gulag

Wanneer maken we dat hier ook een ding?

Dan zullen de mensen itt wel anders kraaien

Stel minkukels
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 11 januari 2026 @ 12:03:08 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219806576
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waarom? Omdat er al tijden onprofessionele, overdreven agressieve en invasieve acties zijn vanuit ICE.

Kijk ook even naar dat filmpje van drie minuten vanuit een raam van de drie minuten voor het schietincident: er lopen in een woonwijk tientallen agenten met gezichtsbedekking en getrokken wapens categorie kanon, met militair aandoende kleding en gedrag en met allemaal toeters en bellen in SUV's rond in die straat.

Het is een totaal van de context los gezongen machtsvertoon dat niks meer te maken heeft met het handhaven van immigratie.
Precies.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219806627
quote:

[..]

beetje het kip en het ei verhaal met die vele agressieve omstanders en de illegalen die zich logischerwijs niet snel overgeven natuurlijk.
pi_219806710
quote:

[..]

Trump spint nu eenmaal garen bij het (wereldwijd) mensen tegen elkaar opzetten, zo zit zijn hele wezen in elkaar, en zoals hij zelf lang geleden in 2016 al stelde "I could ‘shoot somebody and I wouldn’t lose voters"
pi_219806728
Achteraf moeten heel wat J6 mensen worden geexecuteerd. Zijn we het dan over eens toch?
  zondag 11 januari 2026 @ 12:19:59 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219806823
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:07 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
beetje het kip en het ei verhaal met die vele agressieve omstanders en de illegalen die zich logischerwijs niet snel overgeven natuurlijk.
Gek genoeg lukte het de vorige presidenten om veel meer mensen te deporteren zonder dit soort toestanden.
pi_219806914
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Gek genoeg lukte het de vorige presidenten om veel meer mensen te deporteren zonder dit soort toestanden.
Tja Trump, als hij kanker uit de wereld helpt gaan waarschijnlijk de ziekenhuizen protesteren
life is like a box of chocolates
pi_219806974
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:36 schreef funkyfabulous het volgende:
Filmpje gezien.

Ten tweede. Agent wordt aangereden. Okee, schieten gaat wat ver gezien ze al wegreed, maar wat verwacht ze? Orders niet opvolgen, agent aanrijden en ze komt er lachend mee weg? Agent moet maar toestaan dat dit gebeurd zonder dat zij gevolgen ondervindt?

Ik heb er meer moeite mee dat mensen een grote bek permitteren, orders weigeren en verwachten dat er niets gebeurd. Doodschieten gaat hier echter net iets te ver. Daar ben ik het wel mee eens.

Net zoals met die gozer met dat vuurwapen bij de mcdonalds hier in nederland. Hij had een freaking vuurwapen, net een minderjarige beroofd (en voor het leven getraumatiseerd achtergelaten) met dat vuurwapen maar de politie ging te ver. Het was toch zo'n lieve jongen... Omgekeerde wereld.
Oh, met die gozer bij McDonalds heb ik geen medelijden.

En deze tragedie is een opeenstapeling van verkeerde beslissingen van beide kanten, die tot de dood van Good hebben geleid.

Wat niet echt aan bod is gekomen is de vraag wat haar bezielde om weg te rijden.

Dat ga je toch verliezen.

Wat was het ergste geweest dat haar was overkomen als ze was aangehouden?
Nachtje cel?
Ik weet het niet. Ik ken het Amerikaanse rechtssysteem niet op dat vlak.

Het ergste dat haar kan overkomen door te vluchten hebben we gezien.
En voor de agent had dit ook ernstiger kunnen aflopen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219807026
quote:

[..]

De politie in de vs heeft sowieso de beschikking over veel zwaardere wapens dan de Nederlandse dus je moet het wel in de Amerikaanse context zien. Gezichtsbedekking zou ik iedere ice agent aanraden met al die radicaal linkse gekken.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Klopt je mag idd niet bijdehand zijn, dan verdien je een kogel :')

Heel normaal toch? Dan toon je maar respect voor gezag

Anders een kogel of de gulag

Wanneer maken we dat hier ook een ding?

Dan zullen de mensen itt wel anders kraaien

Stel minkukels
Als je hier met je auto inrijdt op agenten schieten ze ook en word je vervolgd voor (poging) doodslag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219807028
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wat een walgelijk zieke vergelijking.

Deze mensen hebben duidelijk ruim de tijd om weg te springen.

(Dit is geen beoordeling over WAT er gebeurd, maar een vervolg op mijn vorige reactie mbt 'split second').
Hij rijdt gewoon door.
De demonstranten hoeven maar te struikelen en komt vervolgens onder de auto terecht.
pi_219807048
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij rijdt gewoon door.
De demonstranten hoeven maar te struikelen en komt vervolgens onder de auto terecht.
Denonstranten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219807114
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Denonstranten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.
In diverse Staten mag een privé persoon ook over demonstranten rijden als ze zich bedreigt voelen, terecht, Ga gewoon aan de kant.
pi_219807139
Gewoon meewerken en niet ineens wegrijden als er agenten om je heen staan en ze had nog geleeft. Ik verwacht ook doodgeschoten te worden als ik zoiets flik. Daarom doe ik het niet.
pi_219807238
quote:

[..]
eens. Trump trekt ook enorm veel weerstand aan die ik deels wel begrijp overigens.
  zondag 11 januari 2026 @ 12:55:47 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219807263
quote:

[..]
Met veel minder ICE medewerkers.
Die veel beter opgeleid waren en die normaal gekleed waren en wiens gezicht gewoon zichtbaar was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219807310
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die veel beter opgeleid waren en die normaal gekleed waren en wiens gezicht gewoon zichtbaar was.
Dit jaar verdrievoudigt het ICE budget?

Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat.
pi_219807782
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:43 schreef TheJanitor het volgende:
Gewoon meewerken en niet ineens wegrijden als er agenten om je heen staan en ze had nog geleeft. Ik verwacht ook doodgeschoten te worden als ik zoiets flik. Daarom doe ik het niet.
Jij verwacht dat en denkt kennelijk: 'niks mis mee, houden zo'? :') Schei toch uit man, ga lekker in een dictatuur wonen en laat normale mensen met rust :W
What Would Goku Do
pi_219808256
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er zijn nu ook veel meer illegalen in het land dankzij Biden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')