SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Valt hier (zuid GLD) wel mee. Meeste valt vannacht. Kan die prut mooi wegspoelenquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuiden
En in de zomer lopen ze allemaal warm met deze getallenquote:
Blij dat die regen lekker daar blijft. Als het aan mij ligt mag die band nog wel wat actiever worden en boven het noorden blijven slepen, 40cm sneeuw met sneeuwjacht en duinen naar de 2/3 meterquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Valt hier (zuid GLD) wel mee. Meeste valt vannacht. Kan die prut mooi wegspoelen
Oh, ik dacht juist dat de lucht zo vochtig was vanwege de smeltende sneeuw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteel
denk niet het oosten, alleen noord- en noordoost?quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen dus gewoon kut weer. In de avond pas sneeuw in het oosten. Overigens zaterdag ook nog sneeuwbuien
Bij het wegdraaien van het lagedrukgebied stroomt er koelere lucht mee, daardoor kan in het hele land toch nog wat sneeuw gaan vallen, maar of het genoeg is om tot een dekje te komen betwijfel ik gezien de hoeveelheid regen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
denk niet het oosten, alleen noord- en noordoost?
quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
ELF kan weer dicht na zondag![]()
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar wegquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij het wegdraaien van het lagedrukgebied stroomt er koelere lucht mee, daardoor kan in het hele land toch nog wat sneeuw gaan vallen, maar of het genoeg is om tot een dekje te komen betwijfel ik gezien de hoeveelheid regen.
Vergis je er maar niet inquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar weg
De winter duurt nog ff...quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Maar de kansen dalenquote:
Gewoon dit weekend in je blote reet in de tuin gaan zitten, heb je ook weer je lol gehad.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
De wegen zijn mooi wit hier. Nog meer sneeuwval in aantocht. Alleen staat voor volgende week alweer 5 of 6 graden.. ik wil nu verdorie echt winter.
Wel beter dan vanmorgen want ik zie nog 3 super koude lijntjes. Het KAN dus nog welquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
De kans is nooit 0%quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel beter dan vanmorgen want ik zie nog 3 super koude lijntjes. Het KAN dus nog wel
6% kansquote:
Ik zit in Oostenrijk. Hier viel het tot nu toe behoorlijk tegen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Gewoon dit weekend in je blote reet in de tuin gaan zitten, heb je ook weer je lol gehad.
Plus die week sneeuw, en het is inmiddels al wekenlang beneden het langjarig gemiddelde geweest, op een paar dagen rond oudjaar na.
Zo werkt dat iddquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien.
Wie zal het zeggen.
Oh, oke. Wist ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk. Hier viel het tot nu toe behoorlijk tegen.
Maar vandaag wel best wat sneeuwquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, oke. Wist ik niet. [ afbeelding ]
Zijn nu tegenwoordig alle weersomstandigheden des doods?quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:34 schreef TweedeKlum het volgende:
Tegen elven hier de regen des doods.
Ah netjes. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet de 30 cm aantikken die ik hier overal op het gras meet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vandaag wel best wat sneeuw
Niet zo serieus ouwe reus.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zijn nu tegenwoordig alle weersomstandigheden des doods?
Ik stond vandaag in 70-80 cm sneeuwquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ah netjes. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet de 30 cm aantikken die ik hier overal op het gras meet.
Of althans, tot vannacht want het dooit sindsdien.
Nee hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie toch nog erg wisselende berichten voor morgen qua neerslag. Dat we neerslag krijgen staat vast maar de verschillende berichten zijn het niet eens of dat in de vorm van regen of sneeuw zal zijn. Met temperaturen rond het vriespunt kan het beide kanten opvallen.
In Breda lag behoorlijk wat maar dat smelt nu harder dan een kernreactor in Tsjernobyl.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar weg
Meeste valt in de typische west stau gebiedenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vandaag wel best wat sneeuw
Na de sneeuw krijgen we dooi des doodsquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zijn nu tegenwoordig alle weersomstandigheden des doods?
Volgens mij is de lucht dan warmer dan de grond.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:00 schreef Starhopper het volgende:
Het is hier ineens super mistigHoe kan dat?
Jep, nu paar dagen sneeuw, maar volgende week weer zon en 5 graden verwachten ze nu. Gelukkig is het 500-1000 meter hoger wel al dikke prima.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meeste valt in de typische west stau gebieden
Als de grond koud genoeg blijft misschien wel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Krijgen we maandag overal ijzel? Regen nadat het een paar uur daarvoor nog vroor en zondag zelfs -10/-15?
Gaat het regenen dan maandag?quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Krijgen we maandag overal ijzel? Regen nadat het een paar uur daarvoor nog vroor en zondag zelfs -10/-15?
Wat een mafklappersquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:10 schreef Resistor het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Een paar Britten inwoners van het eiland Guernsey aan het stormchasen.
We gaan het mee maken, als het door gaat ram ik mijn kinds wel het hok in en dan mooi de kamers verhuren. Easy moneyquote:
Mah is heel normaal hoor! Bedoel, het is minder gevaarlijk dan mensen die achter een F5 tornado aan gaanquote:
Yo, wat zeur je dan over echte winter?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik stond vandaag in 70-80 cm sneeuw
Nee maar ik bedoel echt mafquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah is heel normaal hoor! Bedoel, het is minder gevaarlijk dan mensen die achter een F5 tornado aan gaan
Ja die 2 zag ik ook, schijnbaar zijn ze zo bekend dat ze de route wat kennen en vervolgens langs de weg gaan staanquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel echt mafNAar jan en alleman toeteren. Idiote capriolen. Debiel commentaar en ook nog allemaal blote konten langs de route
[ afbeelding ]
In het dal lag veel te weinig.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Yo, wat zeur je dan over echte winter?
En weer een blote kontquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja die 2 zag ik ook, schijnbaar zijn ze zo bekend dat ze de route wat kennen en vervolgens langs de weg gaan staan
Zeker. Ik heb nog wel een kamer met bed overquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We gaan het mee maken, als het door gaat ram ik mijn kinds wel het hok in en dan mooi de kamers verhuren. Easy money
Het houd niet opquote:
Dat zou echt wel gunstig zijn, op die manier kun je gratis op vakantiequote:Op donderdag 8 januari 2026 22:00 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zeker. Ik heb nog wel een kamer met bed over
Ja! Die boom even geledenquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het houd niet opzelfs een omgewaaide boom waardoor ze moesten omdraaien.
Edit:
Daar ging de camera
Zeker leuk om het zo even te volgenquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Die boom even geledenEerst had ie nog paar takken weggesleept en toen 2 minuten later er weer langs, lag er een dikke vette boom op dezelfde plek
Wel heel cool om te volgen. Daar krijgen ze echt de volle laag
Kan vriezen, kan dooien.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het valt maar een kant op.
De tandjes gaat echt hardquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeker leuk om het zo even te volgen
Als het dan toch moet smelten dan maar gelijk in een nachtje alles weg ipv nog een week papperige bende houden. Vond t alleen wel jammer dat mn 2 meter hoge sneeuwpop vorige nacht al in elkaar gestuiterd was.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:45 schreef LTVDK het volgende:
Het is wel flink aan het regenen, je ziet de sneeuw haast direct smelten
Waar ongeveer?quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:45 schreef LTVDK het volgende:
Het is wel flink aan het regenen, je ziet de sneeuw haast direct smelten
Oost'n hier ookquote:
Terug naar het land met de meest waardeloze weer van Europa. Ook tijdens de winter.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga het straks ook maar proberen denk ikquote:Op vrijdag 9 januari 2026 05:54 schreef Seeburg54 het volgende:
Het sneeuwt hier als een gek. Mijn man denkt dat hij gewoon naar het werk kan.
Mijn man ook. Ik verklaar jullie voor gek. Je zit waarschijnlijk in dezelfde omgeving. In Assen zijn de wegen amper tot niet schoon hoor ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ga het straks ook maar proberen denk ik
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog even afquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man ook. Ik verklaar jullie voor gek. Je zit waarschijnlijk in dezelfde omgeving. In Assen zijn de wegen amper tot niet schoon hoor ik.
Je auto in een kreuk rijden, of erger nog, jezelf. Voor je baas die in mijn man zijn geval schijt heeft aan alles. En je moet vanmiddag ook nog terug.
Wees maar voorzichtig. Succes!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog oven af
Nu die ijsplaten nog, godver wat zijn de stoepen gladquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De sneeuw bokt al lekker op in het zuiden.
Je kunt ook een keer schijt hebben aan je baas. Komt hij je maar met de sneeuwscooter halen als het zo dringend is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man ook. Ik verklaar jullie voor gek. Je zit waarschijnlijk in dezelfde omgeving. In Assen zijn de wegen amper tot niet schoon hoor ik.
Je auto in een kreuk rijden, of erger nog, jezelf. Voor je baas die in mijn man zijn geval schijt heeft aan alles. En je moet vanmiddag ook nog terug.
Hier is vrijwel alles weg, alleen wat restanten van sneeuwpoppenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:07 schreef Kriegel het volgende:
Hier ligt na uren regenen ongeveer de helft er nog, het grootste gedeelte is spekgladde slurrie of zo'n soort smeltende plaat van dagenlang aangetrapte sneeuw die nog steeds gesloten is, en zo mogelijk nog gladder. De buurman van het blok hiernaast probeerde even wegrijdend een drempel op te komen in z'n achterwielaangedreven busje, dat koste 'm drie pogingen van steeds grotere afstand.![]()
Zelf nog even geprobeerd eroverheen te lopen. Een situatieschets:
[ afbeelding ]
Sterktequote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog even af
Dit. Jammer dat het grootste deel weg is voor de vorst. Paar dagen wit was mooi geweest.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:29 schreef DaMart het volgende:
De sneeuw is hier ook voor een groot deel weg en wat er nog ligt is extra glad. Ik ben fan van sneeuw, maar dit mag wel even helemaal verdwijnen nu, zodat er weer verse kan vallen (al zal dat laatste wel niet gebeuren hier).
Ik snap dat ook niet. Hoog plichtsgevoel, maar je kan het in dit geval overdrijven. In elk geval was hij veilig aangekomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt ook een keer schijt hebben aan je baas. Komt hij je maar met de sneeuwscooter halen als het zo dringend is.
Je leven wagen voor je werk/baas (tenzij hulpdienst).. ik zal dat nooit begrijpen.
Ik zou het niet doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog even af
Staan nu wel overal diepe plassen door het smeltwater en de regen, gaat genieten worden als het vanavond gaat vriezenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu die ijsplaten nog, godver wat zijn de stoepen glad
Meh, niets aan de hand. Waarschijnlijk zit ik net op de grens.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:46 schreef Resistor het volgende:
Tijd voor de barre tocht naar het hoge noorden. Nou ja, tot 20km noord van Emmen...
Het ging vannacht aardig tekeer in Noord-West Frankrijk ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:40 schreef LTVDK het volgende:
Maar wanneer komt die stormwind, of is die vannacht al geweest?
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Dat radarbeeld van dit moment in NL is wel prachtig
Maar komt dat nog in NLquote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ging vannacht aardig te keer in Noord-West Frankrijk ja.
Neu niet echt, we zitten aan de goede kant van de krul.quote:
Ja dat is vaak als het helemaal wordt opgehyped, dan kan het alleen maar tegenvallenquote:
Ben echt zo blij dat ik woensdagavond nog een prachtige wandeling gemaakt heb in zo'n 20cm.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat is vaak als het helemaal wordt opgehyped, dan kan het alleen maar tegenvallen
Toch verlenging van de winter dus?quote:
Vreemdquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die is van woensdag.
[ afbeelding ]
Na het weekend is het dag winter!
Mijn straat is nog helemaal wit. Grasveld ook. Hopelijk vanavond nog beetje nieuwequote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Toch verlenging van de winter dus?
Op naar de lentequote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die is van woensdag.
[ afbeelding ]
Ik woon in een gehucht, en hier zijn ze vanacht 2x en nu net weer een keer langsgekomenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:19 schreef 12Beaufort het volgende:
In de dorpen strooien ze niet zo te zien.
Te weinig verkeer denk ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik woon in een gehucht, en hier zijn ze vanacht 2x en nu net weer een keer langsgekomen
Ja het zou raar zijn als die verslag in Zeeland deden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Omroep Fryslan rijdt rond door Friesland.
Zou wel gek zijn als ze opeens in Limburg rond rijden ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Omroep Fryslan rijdt rond door Friesland.
We hebben nog ruim 20 dagen te gaan in januari en februari komt ook nog.quote:
He verdorie, verslagen door Caland.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja het zou raar zijn als die verslag in Zeeland deden.
Mooi hequote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Alsof er nooit iets is gebeurd. Straten schoon, groen gras.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja het zou raar zijn als die verslag in Zeeland deden.
Jaquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou wel gek zijn als ze opeens in Limburg rond rijden ja.
Wat een held is het toch die Caland.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
He verdorie, verslagen door Caland.
Nu niet gaan overdrijven hequote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wat een held is het toch die Caland.
Zet er een livestream op en waarschuw de mensen dat het keiglad is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:26 schreef kilon het volgende:
Hier zijn in 5 minuten drie mensen onderuit gegleden. Wel aardig vermaak tijdens het werk, maar als het vandaag al zo erg is ben ik benieuwd naar het weekend en de maandagochtendspits.
Nieuwe run is ineens heel stuk kouder gewordenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die is van woensdag.
[ afbeelding ]
Ah een liefhebber van de verlengde herfst.quote:
Vergeet niet de Woutuh te bellen!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Zet er een livestream op en waarschuw de mensen dat het keiglad is.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nieuwe run is ineens heel stuk kouder geworden![]()
[ afbeelding ]
Alleen komende dagen even afzien, van -4 naar bijna +10 om daarna compleet de winter in te duiken met matige vorst overdag en mogelijk zelfs strenge vorst in de nachten.
ELF kom er maar in
We hebben onze 2 weekse winter nu gehad na het weekend. Voor deze maand vooralsnog weinig aanwijzingen op een terugkeer. Goed, februari zou nog kunnen. Vanaf maart graag lente en 8-12 graden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben nog ruim 20 dagen te gaan in januari en februari komt ook nog.
Juist niet, is toch leuk om te kijken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo wordt je belazerd tegenwoordig.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nieuwe run is ineens heel stuk kouder geworden![]()
[ afbeelding ]
Alleen komende dagen even afzien, van -4 naar bijna +10 om daarna compleet de winter in te duiken met matige vorst overdag en mogelijk zelfs strenge vorst in de nachten.
ELF kom er maar in
In maart kan ook nog sneeuw vallen dat bewijst 2005 wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We hebben onze 2 weekse winter nu gehad na het weekend. Voor deze maand vooralsnog weinig aanwijzingen op een terugkeer. Goed, februari zou nog kunnen. Vanaf maart graag lente en 8-12 graden.
2005:quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In maart kan ook nog sneeuw vallen dat bewijst 2005 wel.
quote:
Een maart zoals die van 2013 zou leuk zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toen kregen mijn ouders in 2 dagen 3 woningen aangeboden (ja toen ging dat nog zo) en als je ze alle 3 afwees kwam je weer onder op de lijst. Dus mijn ouders met de sneeuw tot aan de knietjes naar die straat toe om de woningen te bekijken. Was ongeveer 3km. in totaal. Ze zijn UREN weggeweest haha.quote:
Een maart zoals vorig jaar zou fijn zijn. Niet te koud, droog en veel zon.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:47 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Een maart zoals die van 2013 zou leuk zijn
Zou ook naar alle ondernemers, hotels, pensions en wat dies meer zij misschien wel netjes zijn nu een beslissing te nemen, ivm het dan netjes kunnen afzeggen van extra personeel enzo...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:59 schreef Starhopper het volgende:
Wat een debielen![]()
En janken zeker als er honderden mensen onderkoeld raken?![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)-zondag-door-te-gaan
Alsof je met lage temperaturen niet kan hardlopenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:59 schreef Starhopper het volgende:
Wat een debielen![]()
Ja dat was een dag waarin je echt geen kant op kon; ik heb toen van de Poiesz naar Snikzwaag gelanglaufd, brood afgeleverd en ben weer terug gekrabbeld, was in t begin van de middag weer thuisquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Toen kregen mijn ouders in 2 dagen 3 woningen aangeboden (ja toen ging dat nog zo) en als je ze alle 3 afwees kwam je weer onder op de lijst. Dus mijn ouders met de sneeuw tot aan de knietjes naar die straat toe om de woningen te bekijken. Was ongeveer 3km. in totaal. Ze zijn UREN weggeweest haha.
Maar mijn moeder woont er nog, dus het was een goede keus!
2005 was een horrorjaar wat winterweer betreft.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als dat in plaats komt van die tyfuskou: Ja graag.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ah een liefhebber van de verlengde herfst.
Je begrijpt weinig van onderkoeling. Gisteren met drie graden en wat miezer raak je een stuk sneller onderkoelt dan bij -8 en droog weer. Droge kou kun je je prima op kleden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:59 schreef Starhopper het volgende:
Wat een debielen![]()
Zondag wordt kurkdroog.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je begrijpt weinig van onderkoeling. Gisteren met drie graden en wat miezer raak je een stuk sneller onderkoelt dan bij -8 en droog weer. Droge kou kun je je prima op kleden.
Jup, niet hard, maar hier ook motregen. En nauwelijks sneeuw.quote:
Broeksterwald :pquote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jup, niet hard, maar hier ook motregen. En nauwelijks sneeuw.
Ik kom net uit een Teams meeting met mn work-wife uit Broeksterwald en daar horizontale sneeuwstorm
quote:
Bron: Wikipediaquote:Het dorp telde in 2023 1.220 inwoners.
Van 1880 tot 1947 had Broeksterwoude een halte aan de tramlijn Dokkum-Veenwouden.
De begraafplaats van Broeksterwoude ligt op leemgrond. Hierdoor kan er onvoldoende zuurstof bij de lijken komen, waardoor deze niet vergaan
Ik ga vanuit dat mensen hier wel beter wetenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zo wordt je belazerd tegenwoordig.
De ellende is dat mensen het nog geloven ook.
Sowiesoquote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ga vanuit dat mensen hier wel beter weten
Dagjesvolk trapt er in!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ga vanuit dat mensen hier wel beter weten
Hier gaat niks gebeuren hoor, wat jij zegt, alles is vrijwel al weg. Alleen maar herfstweer en kou dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:58 schreef onlogisch het volgende:
Alle sneeuw is hier bijna weg
Vandaag miezert het alleen maar. Benieuwd wanneer die ellende voor ons (ZH) gaat beginnen.
Bel de wouten!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je begrijpt weinig van onderkoeling. Gisteren met drie graden en wat miezer raak je een stuk sneller onderkoelt dan bij -8 en droog weer. Droge kou kun je je prima op kleden.
Gewoon de voorraadkast en de vriezer leeg eten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:57 schreef Donna het volgende:
Gisteren zijn de schappen van sommige supermarkten in Friesland gewoon leeggeroofd. Alsof er een horrorwinter van 20 dagen voorspeld was? Doe toch eens normaal mensen.
Bevoorrading was ook hopeloos, las ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:57 schreef Donna het volgende:
Gisteren zijn de schappen van sommige supermarkten in Friesland gewoon leeggeroofd. Alsof er een horrorwinter van 20 dagen voorspeld was? Doe toch eens normaal mensen.
De omzet lag hoger als met kerst, dus er was nog genoeg te krijgen schijnbaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bevoorrading was ook hopeloos, las ik.
Dat combineert slecht.
Voor mensen die slecht ter been zijn is dat natuurlijk ook al een goede week zo.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen doen hier net of we al weken ingesneeuwd zitten
Poiesz altijd goed.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:11 schreef fietsie het volgende:
Enige wat hier in huis schaars geworden is, is de Cola.
Morgen doen uk en ik een expeditie-fiets naar de Poiesz om dat op te lossen
Zelfde mensen die noodpakketten onzinnig en overheidsbemoeienis vinden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:10 schreef Donna het volgende:
[..]
De omzet lag hoger als met kerst, dus er was nog genoeg te krijgen schijnbaar.
https://www.omropfryslan.(...)_lxZgDBfK0BFZMXSo7dQ
Die hebben distributiecentrum ook in Sneek zitten dat bevoorraad makkelijker dan bij de landelijke supermarkten waar ze wat verder van de provincie af zitten.quote:
Ik heb alleen zaklamp als noodpakketquote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfde mensen die noodpakketten onzinnig en overheidsbemoeienis vinden.
Dat was ook verwacht. Eind middag en verdere avond gewoon vlokken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
In het zuidoosten is het overigens alweer aan het afkoelen (van 5-6 naar nu 3-4 graden), wat ook meteen verklaart waarom er vannacht toch weer sneeuw gaat vallen.
De schrik zat er eerder deze week anders best even in. Lege schappen waren toen ook al:quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:57 schreef Donna het volgende:
Misschien tot morgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:11 schreef fietsie het volgende:
Enige wat hier in huis schaars geworden is, is de Cola.
Morgen doen uk en ik een expeditie-fiets naar de Poiesz om dat op te lossen
Ik zwaai echt naar iedere dame met een woeste donkere haardos in de hele regioquote:
Hahahaha. Ik ben inmiddels een soort van caramel bruin met blonde highlights.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zwaai echt naar iedere dame met een woeste donkere haardos in de hele regioOm gewoon eens een keer te horen "Hey,. Fietsie!"
Ah, ik donker haar met (veel) grijze highlights,. in een bunquote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahahaha. Ik ben inmiddels een soort van caramel bruin met blonde highlights.
*kijkt naar buiten*quote:
Gistermiddag nog even met mijn oude moeder boodschappen gedaan die de deur niet uitkomt vanwege de sneeuw in Groningen. Het was alsof er Kerstinkopen waren gedaan, hele parkeerterrein vol auto's.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:57 schreef Donna het volgende:
Tot zover de nuchtere Friezen mythe, zijn we daar ook weer vanafquote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gistermiddag nog even met mijn oude moeder boodschappen gedaan die de deur niet uitkomt vanwege de sneeuw in Groningen. Het was alsof er Kerstinkopen waren gedaan, hele parkeerterrein vol auto's.
Ik was nog wat vergeten na afloop en ging op de weg naar huis nog even langs de supermarkt vlak voor sluitingstijd, normaal geen hond dan. Tot mijn verbazing nog steeds een vol parkeerterrein, rijen voor de kassa's en overvolle winkelwagens
Groningen = Friesland?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Tot zover de nuchtere Friezen mythe, zijn we daar ook weer vanaf
Positief: mensen luisteren wel naar de oproep om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zit je dan volgende week met een kast vol bruine bonenquote:Voor supermarkten was het donderdag al code oranje: er is massaal gehamsterd, dat zegt algemeen directeur Piet Smit van Poiesz Supermarkten. "De omzet was hoger dan met kerst."
"We hebben karren vol toiletpapier voorbij zien komen, kratten vol bruine bonen voorbij zien komen. Alle gekke dingen worden verkocht", zegt Smit tegen de NOS.
"Maar het is echt niet nodig. Iedere dag komen we producten brengen bij de supermarkten."
Er lag hier in de woonwijken wel echt zoveel sneeuw dat die ene dooi-dag waar zekerheid over was zeker een logisch moment was om de auto even uit de sneeuw te halen en een ritje over niet al te vieze wegen te rijden; woensdag was dat in deze regio bv sochtends echt niet te doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gistermiddag nog even met mijn oude moeder boodschappen gedaan die de deur niet uitkomt vanwege de sneeuw in Groningen. Het was alsof er Kerstinkopen waren gedaan, hele parkeerterrein vol auto's.
Ik was nog wat vergeten na afloop en ging op de weg naar huis nog even langs de supermarkt vlak voor sluitingstijd, normaal geen hond dan. Tot mijn verbazing nog steeds een vol parkeerterrein, rijen voor de kassa's en overvolle winkelwagens
Dat valt hier mee, maar er is ook niet gestrooid op de parkeerplaatsen bij de supermarkt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:46 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ze willen weer bij ons voegenquote:
Ja nee nee ijzel niet maandag; de enige dag dat ik echt even naar m'n werk moet met de auto....quote:
Eigenlijk is de hele randstad oorspronkelijk Fries.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_Friesland
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week kan het alweer 6-10 graden worden. Prima
Als er sneeuw gaat vallen kan het wellicht meevallen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:04 schreef Stoorzendert het volgende:
Inmiddels is het grootste deel van de schnee gesmolten en het regent. Met die -5 / -6 vannacht is dat een recept voor chaos morgen?
Met schaatsen eronder wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal voetbal idd gewoon doorgaan zaterdagavond?
Ik zie in het plaatje niemand slippen. Je verwacht dat de weg dicht zit met verwrongen blik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Wegen in het noorden slippen helemaal dicht door dit soort omstandigheden.
Hey Caland, kijk eens dom?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Valt hier (Friesland buurt van Leeuwarden) allemaal prima mee hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Zit dan ook meer in de richting van (Noord) Groningen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Valt hier (Friesland buurt van Leeuwarden) allemaal prima mee hoor.
Dit kwam ik ook tegen. Maar even wat rustiger geredenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Van toen Friesland nog bij Utrecht hoorde!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_Friesland
Fucking koud.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week kan het alweer 6-10 graden worden. Prima
Beter dan vandaagquote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:48 schreef Dutch_view het volgende:
Sneeuwduin op de N46, Groningen
[ afbeelding ]
en andere hinder
[ afbeelding ]
Ohw. Buienradar is het hier niet mee eensquote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef ddx het volgende:
In Amsterdam is het inmiddels ook al weer half uurtje aan het sneeuwen.
Jep, je ziet de kougrens langzaam weer zuidelijk gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef ddx het volgende:
Lelystad idem.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:33 schreef ddx het volgende:
Ja dat was vandaag wel spannend, dit is nog een redelijk bereden weg, moest daarna nog over landweggetjes met veul bochtjes.quote:
Nee want het gaat over in sneeuw allemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:08 schreef THEFXR het volgende:
Vanavond en vannacht iedereen de zak, pure ijzel vorming
Hier nog nietquote:
Gelukkig nietquote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We wonen ook niet bepaald in de buurt van elkaar
Ja, ik geloofde het ook niet toen ik weg reed uit Rotterdam net waar niets aan de hand wasquote:
Het is hier natte sneeuw nu zie ik. Vooral regen gehad de hele dag. Hele straten staan blank hier in de regioquote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik geloofde het ook niet toen ik weg reed uit Rotterdam net waar niets aan de hand was
Kunnen we daar nu weer gaan pompen?quote:
Die regen heeft wel een hoop verpestquote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:36 schreef MissHobje het volgende:
Het sneeuwt hard in De Bilt, hopelijk morgen vroeg te doen op de weg.
Wisselt waar in Amsterdam, ik vertrok vanuit m'n werk bij Amsterdam Amstel in de buurt rond 4 uur, daar werden fietpaden weer wit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:17 schreef pullup het volgende:
Heel veel sneeuw in Adam en het is nog niet blijven liggen
Laat maar lekker zakken onder deze sneeuwdekquote:
Genieten hequote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sneeuw in je bakkes en je ziet gewoon niks om vervolgens vol tegen deze duin aan te fietsen![]()
Ik heb dik 3 uren lopen genieten van deze winterweer![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |