SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Valt hier (zuid GLD) wel mee. Meeste valt vannacht. Kan die prut mooi wegspoelenquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuiden
En in de zomer lopen ze allemaal warm met deze getallenquote:
Blij dat die regen lekker daar blijft. Als het aan mij ligt mag die band nog wel wat actiever worden en boven het noorden blijven slepen, 40cm sneeuw met sneeuwjacht en duinen naar de 2/3 meterquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Valt hier (zuid GLD) wel mee. Meeste valt vannacht. Kan die prut mooi wegspoelen
Oh, ik dacht juist dat de lucht zo vochtig was vanwege de smeltende sneeuw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteel
denk niet het oosten, alleen noord- en noordoost?quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen dus gewoon kut weer. In de avond pas sneeuw in het oosten. Overigens zaterdag ook nog sneeuwbuien
Bij het wegdraaien van het lagedrukgebied stroomt er koelere lucht mee, daardoor kan in het hele land toch nog wat sneeuw gaan vallen, maar of het genoeg is om tot een dekje te komen betwijfel ik gezien de hoeveelheid regen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
denk niet het oosten, alleen noord- en noordoost?
quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
ELF kan weer dicht na zondag![]()
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar wegquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij het wegdraaien van het lagedrukgebied stroomt er koelere lucht mee, daardoor kan in het hele land toch nog wat sneeuw gaan vallen, maar of het genoeg is om tot een dekje te komen betwijfel ik gezien de hoeveelheid regen.
Vergis je er maar niet inquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar weg
De winter duurt nog ff...quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Maar de kansen dalenquote:
Gewoon dit weekend in je blote reet in de tuin gaan zitten, heb je ook weer je lol gehad.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
De wegen zijn mooi wit hier. Nog meer sneeuwval in aantocht. Alleen staat voor volgende week alweer 5 of 6 graden.. ik wil nu verdorie echt winter.
Wel beter dan vanmorgen want ik zie nog 3 super koude lijntjes. Het KAN dus nog welquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
De kans is nooit 0%quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel beter dan vanmorgen want ik zie nog 3 super koude lijntjes. Het KAN dus nog wel
6% kansquote:
Ik zit in Oostenrijk. Hier viel het tot nu toe behoorlijk tegen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Gewoon dit weekend in je blote reet in de tuin gaan zitten, heb je ook weer je lol gehad.
Plus die week sneeuw, en het is inmiddels al wekenlang beneden het langjarig gemiddelde geweest, op een paar dagen rond oudjaar na.
Zo werkt dat iddquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien.
Wie zal het zeggen.
Oh, oke. Wist ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk. Hier viel het tot nu toe behoorlijk tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |